Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AUFMACHEN! D66 voert TuinTegelGestapo in

Social

Klop op de deur bij alle D66-ers met keurig betegelde Vinex-tuinen. De Totenkopf-tuindivisie van kampcommandant Kajsa Nepnieuws thoe Bilderberg is bezig met een heuse razzia tegen die 30x30 sluipmoordenaars van Nederland. De halve wereld staat in brand. Maar D66 denkt de GR2018 te winnen met een ferme strijd tegen tegels, dikformaatjes, waaltjes en en overige klinkers op Hollands Erf. Want wie thuisch in den tuin geen gras of bedden vol violen heeft, is een smerige ijsberenkillende milieu-nazi. Prima plan weer van de totaalidote spindoktertjes van Penthouse Pechtold. Godskolerekoeristus nog aan toe zeg. Laat duizend lavendelperken bloeien!

Social

Reaguursels

Inloggen

Wat een stuitende kneuterighed. Tegeltjesactie, terwijl je net je eigen principes keihard verraden hebt, je partijleider een geheel prive en onverstrengeld appartementje heeft gescoord en dus bijna niemand je nog serieus neemt.
Je vraagt je af waar hun verstand zit hoor.

xspalm | 27-02-18 | 00:33

X66 is helemaal de weg kwijt, kijk eens naar de verhouding van het Nederlandse landschap t.o.v. steden. Die uilskuikens zijn nog nooit buiten de stad geweest. Als de tegels weg moeten dan haalt X66 ze zelf maar weg en zal ik de boel eens behoorlijk vergiftigen met Roundup zodat er geen onkruid meer op durft te komen.

poisonivy | 26-02-18 | 23:29

D66 pleegt diefstal van de plannen van GroenLinks.
Jaja, D66 roept u maar.
Word wat op kerkhoven, daar is alles ook aardig dicht betegeld.

De-Glijdende-Rechter | 26-02-18 | 20:41

Hier in de stad zijn alle trottoirs dichtgetegeld, en de straten zijn met asfalt bedekt.
Dat mag wel?
Ik kan het mis hebben, maar daar zakt volgens mij geen druppeltje water in weg.
Alleen in m'n eigen tuin mag ik dus geen tegels leggen?
Want dat is slecht voor het milieu?
Juist ja.

BosrandDirk | 26-02-18 | 18:48

Als je een onderhoudsarme tuin wilt, kun je ook kiezen voor een bak grind. Daar loopt het water wél in en hoef je alleen maar 4 keer per jaar te spuiten tegen onkruid.

wazakzegguh | 26-02-18 | 18:28

Dat is allemaal wel leuk, geen tegels..
Dus heb maar 10cm beton er in gegooid..
Want dat gras is grappig, maar dáár kan geen auto en motoren met fatsoen in staan..
Gaan ze ook weer janken als je met een oliebeurtje een druppie olie morst..

Knappe regenbui die de 220mm afvoer buis niet aankan...

rammelbakje1 | 26-02-18 | 16:57

Dit is toch al een aantal jaren een groen links puntje? Iets zelf verzinnen lukt ze bij doorgesnoven66 ook al niet.

C.Martel | 26-02-18 | 16:09

Ik moet niks hebben van D66. Maar wat de bestrating betreft, en de daarbij behorende overstromingen omdat bij plensbuien het water niet in de aarde kan wegzakken, ben ik het eens.
Ik zie dat vooral bij de doorsnee woningen, met dito doorsnee voortuintje. Gras en bloemen hebben plaatsgemaakt voor vaak van die grijze/roze sierbestrating met hier en daar een paar Intratuin-amphoras (3 halen 2 betalen). En als de straat blank staat, staan ze te klagen dat het water in de kelder loopt.
Typische kleinburgerlijke smaak en gedoe.
Een tuin ontworpen door een tuinarchitect, met oog voor niet alleen je eigen vierkante meter maar ook voor die van de straat, helaas, afwezig.
Geef mij maar mooie hagen en gazons, omzoomd met op kleur en hoogte uitgekozen planten, in plaats van die klinker-postzegels.

Louise-in-de-pels | 26-02-18 | 15:59 | 3

U klinkt toch écht als een D666'er hoor... U weet dat alles vóór de "maar" een leugen is?
" Ik moet niks hebben van D66. Maar wat de bestrating betreft, en de daarbij.."

Lompiedompie | 26-02-18 | 16:13

@Lompiedompie | 26-02-18 | 16:13
Gezien je reactie, zie jij niet dat ik in staat ben om dingen te scheiden, namelijk mijn antipathie tegen D66, en vinden dat ze gelijk hebben als ze zeggen dat de tuinen in Nederland teveel bestrating hebben.
Ik houd er rekening mee dat zelfs mijn grootste vijand soms iets kan zeggen dat waar is. Als je alleen maar hakt om het hakken, dan hoef je één ding niet te doen.... nadenken en nuance aanbrengen.

Louise-in-de-pels | 26-02-18 | 16:19

Louise-in-de-pels | 26-02-18 | 16:19
Alhoewel ik uw reactie begrijp, vind ik de uitdrukking ‘kleinburgerlijke smaak en gedoe’ wel leunen naar de grachtengordel-chic van D66: wij weten wat goed en fijn is, en wie zich daar niet aan wil of kan conformeren kwalificeren we met een denigrerende term.

McSplutter | 26-02-18 | 18:38

Als protest gaat er nu 3 lagen worteldoek in, gedrenkt in petroleum en laat ik voor en achtertuin asfalteren !

Fokking onkruid !

iew | 26-02-18 | 15:56

Ik ben al een aardig aantal jaren weg uit NL, en ik weet dat D66 kompleet wereldvreemd gestoord is, maar dit is hoop ik een vervroegde 1 april grap?

Pietje | 26-02-18 | 15:22

Wat een mafkezen. Straks een grafsteentegel ook maar verbieden? Het kadaver gaat straks toch al naar D66 voor hergebruik.

Erdee | 26-02-18 | 14:48

Terwijl we worden afgeleid door tuintegelteven die de goegemeente een schuldcomplex en milieudelict proberen aan te smeren is Sophie in 't Veld van Demafoben 66 in Brussel bezig met het pan-Europees persoonlijk pensioenproduct (PEPP) wellicht ook interessant voor Nederlandse ZZP'ers. Een derde pijler pensioen zoals ze het zo mooi noemt. Dus eerst de potten onder EU gezag brengen dan producten ontwikkelen die u "vrijwillig" kunt afnemen. Kan prima door de markt worden ingevuld zou ik zeggen, maar nee PEPP is beter. Dit is waar het om draait, hier worden we buiten gehouden en straks ingevoerd zonder instemming en geconfronteerd met het verplichtende karakter. Zolang het nog kan, laat het rode potlood straks zijn werk doen, lid op de neus bij de demafoben en hopelijk ook bij de jessiasgelovigen want die wil je in je gemeente ook niet aan het roer met al het deuggeneuzel.

bwanabanjo | 26-02-18 | 14:43

Dat: "Bak een tegel" op geenstijl, kan ook niet meer. Kan dat niet veranderd worden in "plant een gras pol"? Hartelijk dank.

echtpaul | 26-02-18 | 13:51

o wat laten mensen zich toch in de maling nemen. Je betaalt je blauw aan waterschapsgelden en riool lasten. maar dat het werkt en het water netjes afgevoerd word via oppervlaktewater naar een rivier... tja dat is teveel gevraagd. grondwaterbeheer hoef je toch niet zelf te gaan doen. en dan gaat zeker niet 1 meter tegels uit je tuin van 120 m2, scheppen helpen. (zet er wel weer een randje omheen anders) heb je straatmakers nodig om het weer te herstellen. (die dus gelijk een kant opsluiting maakt) een tegel hoort "vast" te liggen niet los... maar die d66'er kan zoeken wat ie wilt. echte stratenmakers die verstand hebben van hun werk worden, nee ik wil zeggen zijn zo zeldzaam.. gelukkig hebben we in Nederland water waarmee je je eigen tuin blank moet zetten zodat je niet hoeft te zien hoe verschrikkelijk slecht het eigenlijk ligt.

Pieterdepietje | 26-02-18 | 13:51 | 1

Het probleem is niet alleen de wateroverlast bij zware regen maar dat de bodem steeds verder verdroogt en daardoor inklinkt. Ook veroorzaakt het zakken van het grondwater grote problemen met de riolering.

henkou | 26-02-18 | 14:08
-weggejorist-
echtpaul | 26-02-18 | 13:34

Und wenn es das Fliesentum, wieder gelingt uns in ein ueberschwimmung zustuertzen, wird das nicht die Sieg des Fliesentums sein, aber seine vernichtung. Heil Pechthold

Zatkniss | 26-02-18 | 13:25 | 1

ins gehirn geschissen

gringo-brd | 26-02-18 | 13:35

Ik zeg: Alles betegelen. En dat zeg ik niet omdat ik een een tegelbedrijf heb maar ik ben tegen de natuur. (Mannetjes van de radio).

zweeperover | 26-02-18 | 13:21

Och och, wat is dat toch? Een goed idee van D66, maar we roepen "Slecht!" omdat D66. Als je tegenwoordig in de gemiddelde woonwijk kijkt zie je meer tegeltjes dan groen. Als je geen zin hebt om een beetje op je vrije dag de grasmat te maaien of de planten te snoeien, ga dan lekker in een betonnen toren wonen. Buiten zitten kan ook op een balkon.

doomdesire1993 | 26-02-18 | 12:55 | 2

Klinkklare onzin en nonsense. Daarbij zou het dan meer een probleem van de randstad zijn en niet van polders en akkerland.

Om te gillen deze onzin. Nepnieuws en 1 april komt er weer aan kennelijk.

RenHoek | 26-02-18 | 13:16

Niks meer aan toe te voegen. Tuin is groen.

Blankeroom | 26-02-18 | 13:30

Meer mensen = meer beton = meer wegen = minder groen. Maar Nederland was toch lang nog niet vol?

jochum1980 | 26-02-18 | 12:49

Wat ook beter is voor het milieu is Pechtold niet helemaal naar de andere kant van de oceaan te laten vliegen.
Of speciaal een privé-jet naar de Oekraïne te laten vliegen.
Of je scharreltje naar de overkant van de oceaan te laten vliegen om een beetje te flyeren. En bij te komen van een vervelend #MeToo-incidentje.
Zucht.
Kul.

nemoj me jebat | 26-02-18 | 12:41

Het is alleen geen onzin. Geheel verharde tuinen, kunstgrastuinen, hardhouten-deckingtuinen, allemaal draagt het bij aan lokale wateroverlast bij zware regenval (en terzijde, ook aan lokale oververhitting op zomerse en tropische dagen). Tuinen vormen in een gemiddelde wijk tot 50% van de onbebouwde oppervlakte (dus wegen + groen + water, alles waar geen gebouwen staan). Hoe meer groene tuinen met gras, planten en bomen, hoe makkelijker de waterhuishouding in de wijk en hoe meer natuur dicht bij huis. Maar ja, voorschrijven hoeveel tegels iemand mag hebben is natuurlijk een beetje eh. raar, ineffectief en categorie micromanagement. Dus verder duimen maar dat mensen die niet geinteresseerd zijn in groene tuinen geen huis met een tuin meer nemen. Ik ben best een ouwe lul, maar het lijkt erop alsof de jongere generatie alleen een tuin wil die je ook kan stofzuigen en ééns in de week klamvochtig afnemen. Een beetje klooien in de aarde met vergeetmenietjes en narcissenbollen is er niet meer bij. Geen idee waar dat aan ligt.

inverse_ | 26-02-18 | 12:21 | 3

Dat komt doordat die jongere generatie niet ook voldoende en geregeld klamvochtig is afgenomen - door onze generatie, wel te verstaan.

bisbisbis | 26-02-18 | 13:11

Zo zie je maar, alles is onze schuld. Mooie boel.

inverse_ | 26-02-18 | 14:28

"maar het lijkt erop alsof de jongere generatie alleen een tuin wil die je ook kan stofzuigen en ééns in de week klamvochtig afnemen."

LOL!!

Louise-in-de-pels | 26-02-18 | 16:08

Zullen wij het eens hebben over het aantal gemeentes in dit land waar D'66 mee bestuurt en waar de riolering zwaar verouderd is, niet of nauwelijks onderhouden is, waar geen of onvoldoende budget voor onderhoud/herstel is en waar nieuwbouwwijken zijn neergeplempt zonder de riolen in de omgeving aan te passen?

bisbisbis | 26-02-18 | 12:15 | 1

hier heb je dus 100% gelijk. nieuwbouw is leuk., maar onderhoud aan je eigen kapitaal,... vergeten

Pieterdepietje | 26-02-18 | 13:57

Ik heb veel gras in de tuin. Maar alleen omdat dan de stoep niet hoef te vegen. En, ho ho voor alle slimmeriken los gaan, ook een geit als maaiert.

Lichtstadfan | 26-02-18 | 12:12

Minder tegels = beter klimaat, alsdus C66.
Conclusie tegels zijn slecht voor het klimaat.
Er liggen in Nederland, in alle straten en op alle pleinen wel een miljard tegels of zo. Allemaal slecht voor het kimaat.
Wat kunnen we het klimaat probleem dan simpel oplossen, toch?
En nogmaals, tegels zijn slecht voor het klimaat, vergeet dat niet..............

Memek | 26-02-18 | 12:07

valt op dat er reaguurders zijn die dit een serieus onderwerp vinden.
FUCK OFF dit is iets van wezenloze onnozele halzen die zich democraat noemen.
als je even nadenkt weet je dat het hele verhaal onzin is.

pejoar | 26-02-18 | 12:00

Met een huis van 100 m2 en een postzegeltuintje van 10 m2 slecht doordacht van d66 en bovendien weinig effectief. Beter hadden ze kunnen gaan voor het verwijderen van de pannen van hun daken. Geen regenwater meer in hun dakgoten en dus ook niet in het riool. Maarja, de gemiddelde d66'er komt niet op zulk een idee.

pa_niek | 26-02-18 | 11:40 | 1

Dat laatste waag ik te betwijfelen gezien hun gemiddelde IQ.

Lichtstadfan | 26-02-18 | 12:14

Als oplossing zou enerzijds meer gemeenteplantsoen en anderzijds een minimaal kavel per woning van 500 m2 wellicht een dingetje zijn. Laat ze daar nu eens voor strijden. Een kavel van minimale afmetingen zorgt er inderdaad voor dat, als mensen beetje een buitenzitje willen hebben, alles meteen getegeld moet worden. Een terras van meer dan 40 m2 komt daarentegen weinig voor.

Heer Hugo de Waard | 26-02-18 | 11:33

Ook hier in de buurt zie je relatief grote tuinen die volgegooid zijn met beton.
Niet om op te zitten als een terras, maar men haat planten en de natuur.
De Vraag is: Waarom koop je een huis met een tuin eigenlijk? Blijf dan lekker in betondorp wonen als je de verantwoordelijkheid niet aankan. Het zijn ook vaak Turkse mensen hier die van beton houden. Soms zie je dan 1 boompje in het midden van het beton met moeite overleven. Droef gezicht. Dan nog liever de coniferen hagen met mos in het gras die je vroeger overal zag. Het water liep in ieder geval weg.

dijkbewaker | 26-02-18 | 11:27

Dat D66 onttegelwijsheid gebruikt om van GroenLinks zetels weg te snoepen is wel heel transparant zo vlak voor die verkiezingen, heel goedkoop.

Maar afgezien dat het toch wel degelijk handig is om regenwater op te vangen in groene tuindelen is het voor vogels ook stukken prettiger vertoeven in een stad wanneer er ook veel groen is. In onze familie zul je dan ook veel groene of deelsgroene tuinen vinden. Zit ook wel in onze opvoeding. Bij 1 familielid barst het van de vogels omdat bij veel buren het wel op mausuleumvloeren lijkt. Die geniet dagelijks van merels, koolmezen en pimpelmezen, mussen etc.

Ook is het maar een smalle strook, onze gevederde vrienden doet u er een groot plezier mee en daarmee uzelf wellicht ook?

Sommige gemeenten tenslotte mogen zelf het goede voorbeeld geven door niet te snijden in bomen in wijken en het niet alsmaar vergrinden of betegelen van wat eerst gras was. Goed doen doet goed volgen, niet alleen maar afschuiven op de burger. Te gemakkelijk.

Jan, Leiden | 26-02-18 | 11:24

Niks van aantrekken. Ze zijn gewoon te belazerd om de riolering eens goed op orde te brengen.

Muuke | 26-02-18 | 11:24

Wat je er ook van vindt. Het is wel een probleem.

Marcello Christiani | 26-02-18 | 11:21

Kleine moeite om wateroverlast op te lossen. Wij hebben een looppad waar op het diepste gedeelte altijd water blijft staan. Op dat punt met grondboor wat gaten maken tot op de zandlaag wat grind erin en klaar.
In nieuwe woonwijken een wadi maken, ook voor groenvoorziening en natuurbeleving. Prima oplossing.

dijkbewaker | 26-02-18 | 11:19 | 1

Wadi's en gemeentegroen ... daar houden ze niet van bij VVD66. Ze willen zo min mogelijk parken en groenstroken, alle grond verkopen of verpachten en daarna gaan ze voor jou bepalen wat je ermee mag doen, anders volgt weer een nieuwe belasting. Liberalen (proest).

Watching the Wheels | 26-02-18 | 11:33

En dat soort oelewappers denkt ook nog genoeg capaciteiten te hebben om een land te besturen en mij te vertellen wat ik ik doen en laten mag.
Francisca | 26-02-18 | 10:39

Wake up call, ze ,,besturen,, het land!
Die tegeltax komt er hoor, ze weten van gekte niet meer hoe ze geld moeten ophalen voor hun extreme hobby,s!
#je suis boapoortwachter!!!

maasdonk | 26-02-18 | 11:18

ok, je mag je tegels houden, maar niet miepen als je tot je knieën in het water in je woonkamer staat

Satria | 26-02-18 | 11:15

Gaan ze dan ook all tegels van de stoepen verwijderen? Terug naar zandpaden en dergelijke?

MooseNL | 26-02-18 | 11:08 | 1

Dat lijkt me te consequent voor '66.

Muuke | 26-02-18 | 11:17

Demonen 66.

De “D” is eigenlijk een 6: 666

Dutch_Holland | 26-02-18 | 11:06

Een deelterras, net als deelauto. Inschrijven en bieden op tijdslots. Tegen forse meerprijs BBQ erbij, CO2 gecompenseerd. Alleen vegalapjes en groenteburgers. Wel zo eerlijk en klimaatneutraal. Bij minder dan 6 personen plaatsen GL en C66 er minderbedeelden bij. Partijkader is ontheven want die hebben belangrijke zaken te bespreken.

Nichtsneues | 26-02-18 | 11:04 | 1

“Minderbedeelden”. Bedoelt u misschien gelukseisers? Want die gaan natuurlijk boven dat witte armoedegespuis.

Nivelleermarionet | 26-02-18 | 11:10

Ik doneer mijn tegelregenwateroverschot aan Afrika, daar zakt het best makkelijk de bodem in. Probleem opgelost.

der_feldwebel | 26-02-18 | 11:02 | 1

Dat #tegelregenwateroverschot moet toch net als die CO2 via vergunningen en andere papieren of computerdingen aan #tegelregenwaternoodlijdendelanden te verkopen zijn.

Breinbrouwsels | 26-02-18 | 11:14

Het moet nu echt niet gekker worden.

Muuke | 26-02-18 | 11:20

Het idee is dat tuintegels verhinderen dat het regenwater de grond in zakt. Het water loopt uiteindelijk dan de riolering in. En dat is een probleem omdat de leidingen niet berekend zijn op grote, kortstondig optredende watermassa’s. De tuintegelbelasting dient om de burger bewust te maken van de schade die hij aanricht. Soort milieubelasting, maar D666 noemt de dingen natuurlijk niet bij hun naam. Je kan de tuintegelbelasting ontwijken door je tegels weg te halen voordat de gestahlhelmde en zwaar bewapende BOA op je deur staat te bonken. Pas ook op voor drones en helicopters die stil boven je wijk hangen en af en toe een kwartslag draaien. Luchtfoto’s dus.

Nivelleermarionet | 26-02-18 | 10:55 | 1

En daarna moet je als nog betalen.

Muuke | 26-02-18 | 11:21

Als we nu mensen, twee jaar na het pensioen, achten als personen met een voltooid leven, dan kunnen we die een mooi passend en humaan levenseinde aanbieden. Wie dit niet wil kan dit kenbaar maken in een register. Maar we moeten mensen wel duidelijk maken dat hun dood voor het algemeen belang.heel belangrijk is. Dus dat egoïsme is niet op zijn plaats. Natuurlijk gaan we er zorgvuldig mee om. Maar het doel, minder belasting voor het milieu, lijkt ons toch een prachtig streven. En we houden wellicht nog een paar goede organen er aan over. Aldus D66 de fractievoorzitter.

Statler en Waldorf | 26-02-18 | 10:51 | 1

Soylent green is people!

ScumbaggusMaximus | 26-02-18 | 11:19

Ik ben die zeiklui zo ontzettend vreselijk zat.

langzullenweleven | 26-02-18 | 10:41

Willen jullie... in dit land en in jullie steden, meer of minder tuintegels?... minder, minder, minder....

Paaldanseres | 26-02-18 | 10:41

Ik heb een stuk grasland waar nooit tegels op komen. Voor 50 euro kun je bij mij een groenetegelcertificaat kopen. Jij een goed gevoel, ik een gevulde rekening.

Mesmer | 26-02-18 | 10:40 | 1

Milieucertificatenhandel krijgt er een nieuwe branche bij.

happen_maar | 26-02-18 | 11:49

En dat soort oelewappers denkt ook nog genoeg capaciteiten te hebben om een land te besturen en mij te vertellen wat ik ik doen en laten mag.

Francisca | 26-02-18 | 10:39

Die tegels in de tuin (waar bemoeien jullie je eigen mee... eigenlijk) is wel het minste probleem. De bunker voor je Dictator666 taas komt in aanmerking voor een serieus onderzoek.

Grijskijkert | 26-02-18 | 10:37

Mijn tuin heeft gewoon hemelwaterafvoeren, hup zo het riool in. Werkt fantastisch, al járen!

redthehaghue | 26-02-18 | 10:36 | 4

Ons hemelwater wordt apart opgevangen in een speciale bak in de grond en op die manier aan het grondwater toegevoegd. En ik heb die voorziening zelf moeten betalen. Krijg ik nu een ridderorde?

Sierstrip | 26-02-18 | 10:47

@Mesmer | 26-02-18 | 10:41

Kulargument, er is hier in Den Haag zoveel gedaan aan het riool, zou zonde zijn als we die gewoon niet af en toe doorspoelen. Stel ik haal de tuigtegels uit m'n tuin en het regent twee dagen, dan heb ik drie weken een baggertuin omdat de waterschappen weer eens liggen te slapen (of een feestje hebben van onze centen).

redthehaghue | 26-02-18 | 10:48

Zo het riool in is juist het probleem!
Het riool kan een teveel aan water niet afvoeren.
Afvoer moet in eigen tuin gebeuren en afvoer via wadi bij teveel asfalt en beton.

dijkbewaker | 26-02-18 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een onzin van gestapo66. Als je een nette tegeltuin laat aanleggen zit daar een goed systeem voor waterafvoer bij.

Schimmelkaasjes | 26-02-18 | 10:34

Ik heb nog 90m2 voor ze liggen... Mogen ze ophalen als ze durven...

dunc058 | 26-02-18 | 10:32

Fuck tuintegel mensen. Mijn tuin staat compleet onder water door beide tegelburen. En fuck de gemeente die alles maait wat niet hoeft

Rest In Privacy | 26-02-18 | 10:30 | 2

Buren mogen niet hun wateroverschot bij jou lozen. Klein muurtje bouwen dan maar op de erfgrens?

Nichtsneues | 26-02-18 | 10:50

Het is een huurhuis, ga er waarschijnlijk weg gelukkig

Rest In Privacy | 26-02-18 | 11:13

Ik nodig D66 overigens van harte uit om onze tuin te komen betegelen ... en dan volgens jaar weer, het jaar daarop ook, enz. Tja, in Gouda lossen alle problemen uiteindelijk zichzelf op: we zakken gewoon lekker met z'n allen in de grond.

MickeyGouda | 26-02-18 | 10:27

Moeten ze eerst in m'n tuin zien te komen, de pisvlekken...

Ad Hominem Tu Quoque | 26-02-18 | 10:27

Daar moet deze partij zich niet mee bemoeien, het betreft hier geheel een prive-tegel gebeurtenis.

The2Amendment | 26-02-18 | 10:26

Ik begrijp de inzet van C66 wel. Het multi culturele aspect speelt hier een rol. In Noord Afrika zijn ook een vele grote kale vlaktes, en zo voelen die islamo bendes zich hier wat meer thuis. Gewoon zandvlaktes, geen tegels want dat is veel te westers.

Memek | 26-02-18 | 10:24

Simplisme is een notedop. Waar blijft het water dat op tegels valt eigenlijk? Volgens mij zakt het er tussen of loopt weg. Gewoon naar het regenriool en later wordt het (gezuiverd) weer geloosd op een sloot. Wat is het probleem eigenlijk dat D66 oplost?

Pislinq | 26-02-18 | 10:22

Ik ben zelf fel tegen het vol tegelen van tuinen; ga dan in een appartement wonen. Maar als een partij dit wil maar wel overal woningen wil bijbouwen op stukken die nu nog groen zijn (hier lokaal 600 tot 900), dan is het schijnheilig geleuter.
Net als GL dat een groen en milieubewust land wil, maar wel miljoenen extra mensen wil importeren.

Franker | 26-02-18 | 10:21 | 1

Exact. Het stoppen met importeren van mensen zorgt er ook voor dat je minder woningen hoeft bij te bouwen. Maar daar zijn ze blind voor.

En van GroenLinks snap ik het idd al helemaal niet waarom ze 2 standpunten verkondigen die zo met elkaar in tegenspraak zijn. Je kan niet enerzijds zo voor het milieu zijn en anderzijds de vervuilers (want feitelijk zijn wij dat volgens hen) hier met duizenden tegelijk binnenhalen. Behalve dat je daar een gemiddeld genomen hogere CO2-uitstoot van krijgt, moeten er meer woningen bij komen waardoor minder groen. Die mensen willen op een gegeven moment ook een auto etc. Waardoor er weer meer wegen bij moeten komen. Het is mij een raadsel dat nog nooit iemand GroenLinks op deze gigantische tegenstrijdigheid in hun programma heeft gewezen.

Braboblanke | 26-02-18 | 10:43

De gas-terrasverwarmer en de giga-BBQ staan alweer te trappelen van ongeduld. Huize pen stookt inmiddels weer de open haard en de allesbranders op; op brandhout zitten geen rare meeliftende belastingen en daardoor geeft dat hout ook warmte in de portemonnee.
Als hardwekende belastingbetaler heb je immers niet de gelegenheid dmv van oervalse declaraties je zakken te spekken. Een gratis rukbunker in Scheefwoningen heb ik ook nog niet mogen toucheren.
Wel één lichtpuntje voor dram666: tegels liggen er niet in de afgeschermde tuin, maar helaas voor de deugnazi’s wel een vet zwembad. Met aardgasverwarming.

pennestront | 26-02-18 | 10:20

wiki: klimaat. De gemiddelde situatie van het weer in een bepaalde plaats of streek gedurende een langere periode (30 jaar).
Ja en dat gaan wij even beinvloeden met wel of geen betontegels in de tuin. Hebben die mensen van D66 niets beters te doen?

Anteros | 26-02-18 | 10:17

Ik begrijp de ophef niet. Er is toch gewoon een tuintegelregister? Moet je alleen maar even NEE aangeven. Anders heb je geen bezwaar en staat er binnenkort een hovenier op je stoep.

osolemio | 26-02-18 | 10:11 | 2

Een hovenier op eigen kosten, verder mag je geen tuintegels kopen voor anderen als je ze zelf niet hebt. Oh nee...

Nichtsneues | 26-02-18 | 10:24

Die op jouw kosten uiteraard je mooie klinkertjes verwijdert en vervangt door hele lelijke politiek-korrekte deugtegels. allejezus wat gebeurt er in Nederland. Dit was toch gewoon een topland voordat al die linkse idioten vertegenwoordigd door rancuneuze de Portemonnee VD Ander- en X66-stemmers onze koeltoer zijn gaan slopen

datlijktmesterk | 26-02-18 | 10:25

Nederland sta op! Nu zijn het de tuintegels die weg moeten, de volgende tegels zijn die op Geen Stijl als het aan Dictatuur66 ligt!

pijko | 26-02-18 | 10:10

Geheel tegen de verwachtingen in: een topic over D66.

Tjoerd | 26-02-18 | 10:09

And so it begins.
D66 is de nieuwe PvdA die zich in zelfvernietigings-modus heeft geschakeld.
Geef het nog een tijdje en onze linksliberalen zijn verdwenen.

Masturwasbeert | 26-02-18 | 10:09

Wat ze uiteindelijk willen is niet die lullige tegel. Wat ze willen is onze GS tegel, liever vandaag dan morgen.

Pjotterdjotter | 26-02-18 | 10:08

Regen typisch Nederlands? 192 landen op de wereld die dat in twijfel trekken. Door tegels kan regen toch nu juist wel goed wegstromen! Oppervlakte Nederland minder dan 0,1% van de aarde, tuintegels minder dan 0,1 procent van Nederland Global warming met 0,000001 milliseconden vertraagd? Dus niet, waterdamp is sterk broeikasgas (sterker dan CO2) dus water afvoeren vermindert broeikaseffect maar dat is natuurlijk even onzinnig als de premisse van deze stompzinnige actie.

AlexanderVissers | 26-02-18 | 10:07 | 5

Hank Nozemans verzint nu dat stoeptegels het afwateringssysteem overbelast. Wel iets naders dan het klimaat.

Pislinq | 26-02-18 | 10:26

Mijn ouders wonen in heuvelachtig gebied en daar speelt dat dus sinds 2 jaar. Bovenbuurman (hoger op de heuvel) van de overburen heeft zijn tuin betegeld, zijn riool ligt op straathoogte (paar meter hoger dan de tuin). Bij een forse wolkbreuk (nu 2 gehad in 24 maanden) trekt zijn pomp het niet om dat naar straathoogte af te voeren en de hoeveelheid water die de overbuurman te verstouwen krijgt is echt heel fors (dat is een complete beek bij wijze van spreken - die in 20 minuten tijd zijn kelder onder water kan zetten). Op niveau van de straat liggen mijn ouders in een dalletje - dat deel van de straat loopt helemaal onder (en tot nog toe is niets de kelders ingelopen, maar het leek wel spannend te worden dus die keren). Als je dat moet gaan oplossen met dikkere rioolbuizen en tijdelijke overstort, etc - kan je beter wat gaan letten op van die tuintegels, want het eerste kost denk ik bakken geld (ook als je waterzuiveringen, etc zou moeten aanpassen op capaciteit). De vraag is zelfs of je regenpijpen niet zou moeten afkoppelen bijvoorbeeld en zorgen dat dit in de tuin kan lopen (door bijvoorbeeld infiltratiebakken - voor mij part onder een tegeltuin, zolang die tegels of dat dak maar niet rechtsstreeks op het riool zijn aangesloten). En of je nu via heffingsrechten voor een hele nieuwe en dikkere rioolbuizen betaalt of een relatief simpele aanpassing als huiseigenaar maakt.. het kost in beide gevallen geld (maar de laatste oplossing geeft dus ook lokaal minder verdroging, terwijl de eerste oplossing het probleem steeds stroomafwaarts verplaats.. als de Zwitsers het zo doen.. ).

nickolaas | 26-02-18 | 11:27

@pislinq. Zie het verhaal van Nickolaas in dit draadje...

Hank Nozemans | 26-02-18 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat moet je verder met een tuintje dan gewoon betegelen? Voor die 2 dagen per jaar dat je lekker in het zonnetje kan zitten ga ik niet elke week maaien in de blubber. Ik gebruik hem met name in de winter als extra koelkast. Voor de rest heb je er geen reedt aan. Net als DDR66.

WhiteShark | 26-02-18 | 10:06

Hier in de Goudkust dat electoraal gezien VVD66 is zie ik meer en meer volledig betegelde voortuinen om de zware BMW's, Mercedessen, Jack's en meer van dat soort auto te kunnen parkeren. Het gaat economisch goed blijkbaar voor dit deel van de burgerij. Als een doorgewinterde communistische partij heeft D66 (Democratisch als in Socialistisch in NSDAP) geen interresse in de mening van hun achterban.

forecastle | 26-02-18 | 10:06

Bij mij in het dorp (FR) staat in de algemene verordering dat minimaal 30% van je tuin uit grond moet bestaan. Dit ivm met afwatering. Zoniet, dan moet je investeren in een retentiebak. Simpele regelgeving om te voorkomen dat je drol door de straat drijft bij zware regenval.

Hank Nozemans | 26-02-18 | 10:02
-weggejorist-
stichpimpelibok | 26-02-18 | 10:00

Dit vraagt om tegelspreuken en wijsheden.

mente aperta | 26-02-18 | 10:00 | 3

Er word meer tijd verknoeid met werken, dan met niets doen.

mente aperta | 26-02-18 | 10:01

Zelf kennis is het begin en het einde van D66.

mente aperta | 26-02-18 | 10:03

D66: tegels eruit, dieselmaaier erin.

Langshetrandje | 26-02-18 | 10:21

Net Zondag met D66 teruggekeken. De campagne voor Ollo was schaamteloos. Zelfs in het pseudograppige liedje komt bij de tekst 'kroonjuweel' het Zweedse høøfd van Ollo in beeld.

Moeki de Meeuw | 26-02-18 | 09:54 | 2

D66ers hebben behoefte aan een "sterke leider", die is nodig want Baudet.

Langshetrandje | 26-02-18 | 09:56

Nou dat was inderdaad de grote D66-show bij Zondag met Lubach, wat een sukkel dat hij zijn onafhankelijkheid laat afnemen door die vrouw van Ollongren (= de regisseur van Lubach). Vooral dat 3x roepen dat hij blij was met het afschaffen van het referendum moest duidelijk de sfeer uitstralen van "iedereen die voor referenda is, is een beetje gek". NPO is D66/GL en die partijen zijn weer overgenomen door de Shell-Bilderbergkliek.

Watching the Wheels | 26-02-18 | 10:05

Een echte D66-er zal dit een privékwestie noemen en nog een tegeltje extra erbij leggen.

BozePaarseMan | 26-02-18 | 09:54

Kan iemand mij uitleggen hoe tuintegels met het klimaat te maken hebben?

Joris Beltsin | 26-02-18 | 09:53 | 11

harry19612 | 26-02-18 | 12:05
Allerminst. De vegetatie zal verschuiven naar planten/gewassen met een grotere zouttolerantie. Dat is een probleem maar omdat deze planten net zo goed CO2 opnemen is dat nog steeds geen Klimaatprobleem! Met de haren erbij gesleept dus...

Joris Beltsin | 26-02-18 | 12:21

Jammer, maar dat gaat niet op, om een aantal redenen: Akkerbouw kan niet en grasland verdwijnt ook, dus voor de mens is de rond nie meer productief. Dit heeft direct tot gevolg dat de grond bebouwd kan en zal gaan worden en de vegetatie dus geen kans gaat krijgen.
Al met al is deze discussie dus imho wel een leuk voorbeeld waarom we geen stap vooruitkomen met z'n allen: voor elke oplossing is er wel een probleem.

harry19612 | 26-02-18 | 13:42

Dus als de grond niet meer productief is dan volgt noodzakelijk dat we die gaan bebouwen en alternatieve gewassen en planten geen kans meer geven? Met deze doelredenering moeten we inderdaad wel een keer bij het klimaat uitkomen. Een creatief politicus maakt overal een klimaatprobleem van, want dat staat een stuk beter.

Joris Beltsin | 26-02-18 | 14:41
▼ 8 antwoorden verborgen

Dan moet je ook niet zeuren als je straks meer rioolrechten en waterzuiveringskosten moet gaan betalen omdat je buren te lui zijn om een tuin te onderhouden.

Zzzzooooffff | 26-02-18 | 09:52

Als ze nou eens beginnen met al het asfalt.

Baron Clappique | 26-02-18 | 09:52 | 1

Als ze nou eens gewoon hun betweterige muil houden en zich bezighouden met het niet verneuken van de democratie in plaats van dit soort onzinnige debiele dingen.

peterdh | 26-02-18 | 10:11

Elke Stolpersteine waar ik langs kom raakt mij diep. Van nu af aan geldt hetzelfde voor elke tuintegel, maar dan anders, als u begrijpt wat ik bedoel.

MickeyGouda | 26-02-18 | 09:50

Maar ik begrijp het wel, ook u hebt niet zoveel op met het hele kleine beetje 'natuur' dat er nog in de steden is.
Lupuslupus | 26-02-18 | 09:10

In een stad als Amsterdam waar C66 (nog) de scepter zwaait, en waar bitter weinig natuur te vinden is, ander dan parken die op een zomerdag overbevolkt met barbecue pakketten worden uitgerookt; zijn thans 5 torenhoge hotels in aanbouw, (en daar blijft het niet bij). Een daarvan bij de RAI (waar kort geleden 2 hotels zijn opgeleverd) zodat er weer een stuk Beatrix park kan worden weggepikt.
De RAI groeit, het park verschrompelt. En over een lengte van 4 tot 5 kilometer aan de Zuid As gaat een stuk A10/A4 ondergronds zodat daarop hotels, kantoren en appartementen kunnen worden gebouwd. Het is een keuze.
Ik kan me nog herinneren dat ik daar ooit getennist heb in een wat groenere omgeving waarnu een alleen nog maar beton is verrezen.
Kortom er komt steeds meer en meer beton bij, en geen groen want dat hoeft niet; straatje erbij leggen met tegels, en daarboven vliegen steeds meer vliegtuigen. De natuur in Amsterdam zijn pijnbomen, treurwilgen en kreupelhout; en vogels: vliegende ratten (duiven) wat meeuwen en een verdwaalde roek en kauw.

Memek | 26-02-18 | 09:49 | 5

"Wat vogels betreft; zijn er in Amsterdam ook niet wat zwermen halsbandparkieten?"

Yup, ik woon op een op zich mooi stukje met veel groen en bomen achter m'n huis, maar zo ongeveer vanaf lente tot herfst is het vanaf zonsopgang tot zonsondergang 1 grote teringherrie van die beesten. Overdag nog wel te doen, maar 's nachts een raampje open op je slaapkamer vanwege de warmte in de zomer kun je gewoon beter niet meer doen, want om een uur of 04:00 beginnen die beesten met zijn 400'en te krijsen en ben je in ieder geval verzekerd van a) een kort nachtje en b) een pesthumeur als de dag begint.

peterdh | 26-02-18 | 10:16

Het lijkt mij echt vreselijk om daar te moeten wonen. Wat vogels betreft; zijn er in Amsterdam ook niet wat zwermen halsbandparkieten? Meen daarover weleens iets gelezen te hebben.

Ja die vliegen er zat. Bij het M. Luther King park ( een park terg roootte van ca. 20 bomen) zijn ze niet te tellen.

Memek | 26-02-18 | 10:22

"pijnbomen, treurwilgen en kreupelhout"' Sterk!

Lohengrin | 26-02-18 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

D66 zou voorstander moeten zijn voor méér tegels.
Om te beginnen de hele provincie Groningen betegelen.
Als dat regenwater druipt op ons mooie gas!

Petrus Poortwachter | 26-02-18 | 09:48

Dit land.

LJBrinkhorst | 26-02-18 | 09:48 | 1

is stuk

Langshetrandje | 26-02-18 | 09:59

Ze jatten nu weer van GL, het is allang bekend dat je ergens regenwater kwijt moet en dat betegelde tuinen zorgen voor minder afvoer.
Had een mail naar Jetten gestuurd dat hij zich dood moest schamen voor zijn partij, een A4tje gekregen met de "democratische" boodschap, ze zijn blind en doof voor commentaar!

lanexx | 26-02-18 | 09:47 | 1

Betegelde tuinen zorgen voor versnelde afvoer, niet minder afvoer eerder meer afvoer. Maar ... dat bedoelde je misschien ook wel.

Watching the Wheels | 26-02-18 | 09:50

Zijn het nou bloksnortegels of gecensureerde tegels?

noerg | 26-02-18 | 09:46

Als onze regering nou niet toestond dat er hordes buitenlanders hier kwamen wonen, hoefden er niet zo veel extra woningen gebouwd worden en was er nog genoeg open landschap om regenwater in te laten verdwijnen.
Zie je, net als met bier kun je elke discussie laten eindigen met de massa-immigratie.

zwarte_weduwe | 26-02-18 | 09:45 | 1

Dan zou ook niet half Nederland moeten worden geasfalteerd omdat al die mensen zich toch moeten verplaatsen.

miss error | 26-02-18 | 10:02

Van tuintegels krijg je D66 en van kunstgras krijg je kanker.
Onderhoudsvrij leven is dus kiezen uit kwaden..

schoon-schip-maken | 26-02-18 | 09:44

Het binnenhof ligt ook helemaal vol met klinkers... haal die er maar eerst uit dan...

Sarcastisch varken | 26-02-18 | 09:44 | 2

Die liggen daar vast voor de revolutie.

schoon-schip-maken | 26-02-18 | 09:45

Maar dan vloeit het bloed straks niet meer weg onder de guillotines.... Dat wordt 1 zompige zooi :(t

peterdh | 26-02-18 | 10:19

Het gaat niet lang meer duren, dan kun je beter zeggen dat je voor de PVV bent dan voor D66. Wat een fock-nazi's zijn dat. Nederland op een presenteerblaadje voor het Vierte Reich in Brussel. Dan liever Nexit met Wilders.

Wachtmeester R | 26-02-18 | 09:43 | 1

Dat is in mijn kringen al jaren hoor.

uisge baugh | 26-02-18 | 10:47

Prima initatief om over na te denken. Maar zolang regerings partijen zich om dit soort geneuzel druk maakt gaat het volgens mij heel goed in Nederland. Volgens mij zijn er grotere zaken om aan te pakken.

wybert | 26-02-18 | 09:43

Ze willen natuurlijk kijken of er een geschikte nieuwe lijsttrekker onder vandaan komt gekropen.

LibertasSimplex | 26-02-18 | 09:42 | 4

Komen alleen pisebedden onder vandaan.

Jimmy200 | 26-02-18 | 09:48

@Jimmy200
Wat is het verschil?

Mubbenschonster | 26-02-18 | 10:32

LibertasSimplex: Chapeau!

McSplutter | 26-02-18 | 18:47
▼ 1 antwoord verborgen

Als de mensen de tegels uit hun tuinen halen, hebben ze straks onvoldoende munitie om naar bepaalde politici te gooien. Dat voelt D66 natuurlijk nu al aankomen.

McMarx | 26-02-18 | 09:40 | 1

Ligt eraan, hoe meer tegels ik in mijn gang heb liggen in plaats van in mijn achtertuin, hoe meer ik er naar politici kanb gooien.

peterdh | 26-02-18 | 10:21

Zoekt C66 nu naar spijkers op laag water, of naar de onderste tegel... uhh... ik bedoel steen?

Sarcastisch varken | 26-02-18 | 09:40

Àchter mijn huis ligt gemeentegrond braak 80 x40- meter
Staat vanaf april prachtig vol met wilde bloemen , een bloemenzee.
Vanaf mei komt elke week de gemeente maaien.
Al 6 jaar
Niemand weet waarom!!! Grrrrrrrrr

joppo0 | 26-02-18 | 09:37 | 4

Leuk hoor, zo'n stukje natuur dicht bij huis. Alleen wel erg jammer van het maaien.

Hier in mijn buurt is een groot grasveld - hebben flats gestaan - zogenaamd voor de buurtbewoners - waar alleen Turken hun vreetkraampjes af en toe neerzetten als ze weer iets organiseren - en daar aan het eind is één strook (40x5 meter ongeveer) wilde bloemen gezaaid. Bloeit de hele zomer en wordt alleen in de herfst gemaaid. Je mag de bloemen ook plukken maar dat doet bijna niemand.

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:46

Uiteindelijk is de gemeente verantwoordelijk voor hoe dat stuk er bij ligt, nu en over x jaar, dus opzich snap ik dat ze ooit een of ander plan gemaakt hebben. Hier in de buurt beheren een aantal buurtbewoners een paar plantsoenen en een klein stukje bos. Dus misschien mogen jullie het zelf gaan beheren? Zou ik wel goed over nadenken, want als je over 5 jaar 1200 kuub miniwildernis moet rooien en afvoeren ben je echt niet vrolijk. Wel weer typisch dat het jaren moet duren om te bespreken wat de mogelijkheden zijn voor de toekomst. Welke ambtenaar ooit besloten heeft dat het gemaaid moest worden en waarom zou ik niet al te druk om gaan maken.

noerg | 26-02-18 | 10:05

Die bloemen komen juist terug door het verschralen, maaien en afvoeren dus.

uisge baugh | 26-02-18 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, de EU rups nooit genoeg heeft nog meer nodig om zich verder vol te vreten.. dus ergens moet de Nederlander nog wel aan te slaan zijn.. binnenkort hoeveel x je ademt en zuurstofbelasting.

dat het milieu minder belast kan worden door overbevolking tegen te gaan (gratis verstrekking van anti-conceptie in Afrika en 2 kindbeleid voor de rest van de wereldbevolking)
Of het niet meer milieu belastend op en neer reizen maandelijks van een kantoorgebouw.
Minder EU ministers die zich volvreten met kaviaar en zich volgooien met gegiste druivensap maar gewoon een bammetje met wat water nuttigen.
Dat zou de oplossing dichter bij brengen.
Alles wat nu in Nl een extra BTW of belasting op BTW (v.v.) onder de noemer van milieuheffingen opgelegd krijgt is de kreet van dit land en dit jaar.

En nee Rutte 'vertrouwen in de toekomst' is heel wat anders..

fikkieblijf! | 26-02-18 | 09:37

Nu snap ik waarom D66 de grenzen niet wil sluiten voor Palestijnen.
Wel een heel omslachtige manier om van je straatstenen af te komen.

keestelpro | 26-02-18 | 09:37

Hier op GS moet het precies andersom. Als je de tegels weghaalt blijven de meningen niet staan.

knutsel_ | 26-02-18 | 09:36

Ik heb een hersenspinsel: volgens de linkse partijen zijn de PVV en FvD (en Leefbaar Rdam) racistische partijen. Mensen die er op stemmen vallen daar dus onder en kunnen door deze linkse partijen dan wel aanhangers als racistisch (en soms populistisch) bestempeld worden.

Dat wetende, als je met een stemwijzer op 1 van deze partijen uitkomt, wat dus gebaseerd is op 20 - niet racistische - vragen, ben je dan ook racistisch? Of zullen ze je dan nog steeds racistisch noemen? Indien ja, zeggen ze dus eigenlijk dat de stemwijzer ruimte biedt aan vermeend racistisch gedachte goed (het geen mijn inziens dus niet waar is want het zijn 20 simpele stellingen).

We weten allemaal dat hun aantijgingen niet kloppen of op feiten gebaseerd zijn, maar dit vond ik een mooi, tastbaar iets om te laten zien.

Wilde ik even kwijt. Fijne maandag allen!

MoltisantiBeer | 26-02-18 | 09:35 | 1

Ik kwam gisteren met de lokale stemwijzer op GroenLinks uit.
Never en nooit niet dus.

Bijtendehond | 26-02-18 | 14:04

Stop het vrije westen verwoestend Hell`s demoon 666 is mijn slogan? Meet ze een flinke tegel aan de voetjes en laat ze in de Amstel afzakken,naar goed ouderwets Amerikaans gebruik, komt de waterstand ook van omhoog, de manier Trump zeg maar.

gelukzoeker | 26-02-18 | 09:35 | 1

Voor dat goede doel stel ik gratis wat tuintegels beschikbaar.

Petrus Poortwachter | 26-02-18 | 09:36

Het draait natuurlijk om het invoeren van een nieuwe (tuintegel) belasting, de overheid heeft immers nog wat meer geld nodig. Inkomstenbelasting, BTW, accijns, BPM, WOZ, vermogensbelasting, het is nog lang niet genoeg. Binnenkort krijgen we een stoeptegelbelasting. En zodra de meeste mensen zonnepanelen hebben komt er ook een zonnepaneelbelasting. Zodat we nog wat meer geld aan de EU kunnen overmaken.

Max Headroom | 26-02-18 | 09:35 | 1

Andere opties: loopdiploma, ademhalingscertificaat en praatbelasting.

Nichtsneues | 26-02-18 | 10:55

D66 is algeheel slecht voor het leefklimaat in ons land. Verwijder die partij maar.

Halal gehaktbal | 26-02-18 | 09:34

Mag je tegels in de begane-grond-tuin wanneer je gras op het dak hebt?

Dilemma66

Teleo | 26-02-18 | 09:34 | 3

Teleo-- Dat mag - maar alleen als je er een dikke laag d66er`s onder legt.

gelukzoeker | 26-02-18 | 09:44

Heeft zo'n Dak66-er nog isolatie-waarde?

Teleo | 26-02-18 | 09:46

Teleo - Zie boven staande ,dus ook weer bij een flinke dikke laag.

gelukzoeker | 26-02-18 | 09:57

"Totenkopf Tuindivisie". Grinnik.

RoBD=Skullfucker | 26-02-18 | 09:33

Eerst mijn organen, nu weer mijn tuintegels, what’s next?

Spare Rib | 26-02-18 | 09:32 | 3

Gezien uw nick hebt u nog ribben over. Thatś next!

Petrus Poortwachter | 26-02-18 | 09:34

Shit

Spare Rib | 26-02-18 | 09:37

Spare Rib |In uw geval heeft u dan geen schit ook meer me`n beste,kan dus niet wat U stelt.

gelukzoeker | 26-02-18 | 09:59

Penthouse, Ollonkreng & co zullen niets van salaris inleveren om met een elektrische bus aan te komen...#rottochopjoh

Sarcastisch varken | 26-02-18 | 09:28 | 1

Sarcastisch varken--Je ben wel erg negatief vandaag, gisteren zitten ganzeboorden soms?

gelukzoeker | 26-02-18 | 09:54

Op het terras van dat door een buitenlandse diplomaat geschonken penthouse van Alexander Pechtold, zouden daar ook tegels liggen?

Mr. Happy | 26-02-18 | 09:28 | 2

Nee, een penthouse heeft geen tuintegels maar terrastegels. En die 5 kinderen van zijn vriendin moeten wel kunnen spelen.

Spare Rib | 26-02-18 | 09:36

Spare Rib--Ja maar beton is beton ,en dat is gemaakt van zand,en als je veel zand gebruikt verlaag je het land en stijgt de waterspiegel en dus?.Zelf nadenken nu,ik weet ook niet alles .

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:05

Zo lang het in D'66 tuinen gebeurt, is het geen probleem. Die zien er toch al belabberd uit. Daar helpt geen tulp of andere blom. Na het verwijderen van de D'66 tegels, blijft over wat de D'66 politiek ook is nl.bagger.

gnor | 26-02-18 | 09:28 | 1

gnor--Wel bagger van de zuiverste soort beste.

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:32

Ik tel achtenzeventig stemmen voor, en tweeënzeventig tegel.

LibertasSimplex | 26-02-18 | 09:27 | 1

Grappig!

RoBD=Skullfucker | 26-02-18 | 09:28

#houregententegen

keestelpro | 26-02-18 | 09:25 | 1

Taalvirtuoos ;-)

Bijtendehond | 26-02-18 | 14:01

De grootste betegelaar in mijn gemeente is... De Gemeente.
Hele nieuwbouwprojecten, asfaltstroken en kilometers trottoir komen er ieder jaar weer bij.
Laat D66 daar maar gaan klagen!

Petrus Poortwachter | 26-02-18 | 09:25 | 2

Petrus Poortwachter-Herken in wat U zegt,U bent net als ik een gezonde 666 {getal van de duivel} hater ,box man.

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:10

Zo ver had ik nog niet nagedacht. Maar hier wordt ook overal de klinkerbestrating vervangen door asfalt.

Bijtendehond | 26-02-18 | 14:01

en de hele tuin volplempen met ZOAB? Mag dat wel?

elfenstein | 26-02-18 | 09:25 | 3

Ja. Want ZOAB is gemaakt voor optimale waterafvoer.

koeberg | 26-02-18 | 10:08

elfenstein --Dat mag zeker en vast, maar ook weer alleen als er voldoende d66 er`s door het ZOAB gemengd is.

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:14

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:14

Met of zonder organen?

Bijtendehond | 26-02-18 | 13:59

Het ultieme doel van deze actie lijkt mij wel duidelijk, gemeentelijke belastingen die mede afhankelijk worden van de relatieve hoeveelheid tegels die burgers op hun erf hebben liggen, geheel in lijn met de allesbepalende overheid die D’66 nastreeft. En dan te bedenken dat dezelfde gemeenten bouwkavels verstrekken met de omvang van een postzegel..

therealbraindump | 26-02-18 | 09:24

Ik heb nog 5mx5m tegels liggen van iets wat ooit een prieel was.
De D'66 bustour is van harte welkom die op te ruimen, als het ff kan graag de rotzooi ook meenemen.

Berbaar | 26-02-18 | 09:23 | 4

Ik voel me wel beledigd. Waarom weet ik niet.

keestelpro | 26-02-18 | 09:58

keestelpro | --metoo ,box.

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:35

Berbaar -- Weet wat je zegt gebakkie, ja gaat dan zelf ook mee.

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Als je zo'n gaatje erin laat maken in de vorm van een snorretje ... mag het dan ook niet van C66?

Watching the Wheels | 26-02-18 | 09:23

Ga gvd naar gas boren imbecielen. Of wil je strax Poetingas duur inkopen en spotgoedkoop aan Italie leveren want contact? Met je tuintegels. OMG.

Pedronegro | 26-02-18 | 09:22

Sierasfalt mag wel in de tuin?

Memek | 26-02-18 | 09:22 | 3

Nee, eruit.

gato | 26-02-18 | 09:26

Alleen zoab is toegestaan.

roosvrij | 26-02-18 | 09:28

Memek- Het woord sier is daar onbekent oudste ,alleen- hell`s - grouw - grijs -en doom word daar veelvuldig gebruikt.

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:45

Mijn buren hebben katten, dus moet ik tegels. Bij een verbod op katten kan ik een mooi tuintje aan laten leggen.

stom schaap | 26-02-18 | 09:22 | 5

stom schaap--U mag van mij gerust overlopen naar de hell 66 als je het niet meer ziet zitten,en schijt gerust in huis stom schaap.

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:50

Schrikdraad op de schuttingen en verborgen kattenvallen met bamboe staken er onder ook elektronisch geactiveerde waterkanonnen met hoge druk. Budget beetje meer dan die € 100 , maar gegarandeerd succes en aandacht van de buren, katten, en justitie

EvertsNL | 26-02-18 | 10:50

fikkieblijf! | 26-02-18 | 09:48

Koffieprut in de tuin gooien. Schijnen katten een hekel aan te hebben.

Bijtendehond | 26-02-18 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Laten ze dan meteen die stinkende houtkachels aanpakken. Die zullen die ‘66 types ook wel volop hebben. Bij rokende schoorsteen meteen een tuintegel door de ruit.

postmodernismisdead | 26-02-18 | 09:21 | 2

Ik vind die lucht van houtkachels niet verkeerd hoor, herinnert mij aan vroeger toen nog niemand een gaskachel had. Dus nee, het stoort mij niet. Leven en laten leven. Tegenwoordig stoort men zich werkelijk aan alles.
Ik kijk vaak 'de rijdende rechter' via uitzending gemist en zit dan bulderend van het lachen voor mijn laptop. Het is gewoon hilarisch waar men zich druk over maakt.
"Ik wil niet dat mijn buren nog recht van overpad hebben": rijdende rechter
De boom van mijn buren geeft schaduw in mijn tuin dus die moet omgehakt worden: rijdende rechter. Enz. enz.

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:36

Lupuslupus -- Tja luppes - onbewerkt hout vooral beukenhout om paling te roken ,en ander schoonhoud vind ik ook lekker en nostalgisch ,maar ja de mensen stoken ook hun geverfd afval rustig mee en dat kan soms stinken als een bunzing,weet niet wat jou mening dan ook zou zijn?? En de rijdende rechter is best wel hilarisch,moet je niet serieus nemen, dat doet 66 quasie wel.

gelukzoeker | 26-02-18 | 10:59

Dus naar het zich laat aan zien gaat DDR66 binnenkort niet alleen uw organen afpakken maar daarna ook uw grafsteen.

keestelpro | 26-02-18 | 09:21

Het grappige is dat mensen die tegels in hun tuin hebben juist ook niet willen dat er iets groeit in hun tuin.

keestelpro | 26-02-18 | 09:19 | 2

Als je het wel laat groeien komen ze na verloop van tijd zeuren waarom je je tuin niet onderhoudt.

knutsel_ | 26-02-18 | 09:38

Deze actie van D66 is dus echt alleen maar gericht aan simpele brave burgers die in een rijtjeshuis met luchtplaats wonen.
Want die hebben inderdaad vaak tegels in hun tuin. Niemand die achteraf, alleenstaand of wat groter woont heeft een betegelde tuin.

keestelpro | 26-02-18 | 09:57

Partijprogramma voor de moderne westerse politiek, met D66 als gidslicht voorop:

- zwaar inzetten op absolute bijzaken (belastingen)
- stevige sancties op onbenullige aanklachten (meer belastingen)
- marginaliseren van de eigen cultuur en oorspronkelijke bevolking,
- herstelbetalingen & schaamte eisen over "ons schuldige verleden"
- klimaathysterie (nog meer belastingen)
- genderneutraliteit (u begrijpt het inmiddels wel)
- bestrijden van het uitlekken van politieke schandalen (="nepnieuws")
- pure propaganda verspreiden
- de islam installeren in elke Dorpsstraat Ons Dorp

Ben ik er nog eentje vergeten, Pechtold? Toverkollongren? Rutte? Soros?

Jan Passant mk2 | 26-02-18 | 09:19 | 2

Helemaal met je eens. Luister en kijk ook maar eens naar de staatsomroep: er kan in ver buitenland geen bus of trein van de brug vallen of het is een nieuwsitem . Daarentegen moeten er wel minstens zes busjes tegelijk in de brand staan voor dat het wordt gemeld. Ook één raket van die dikke oen : nieuws ! De stroom raketten van de palestijnen worden niet genoemd door NPO en wel beloond met nederlandse miljoenen van ons belastinggeld. Nepnieuws is er in vele vormen maar vooral het NIET melden van echt nieuws, welke naam moeten we daar aan geven ?

EvertsNL | 26-02-18 | 11:01

Een zwarte US agent die een blank jongetje doodschiet wordt ook goed verzwegen.
Kwam er toevallig achter via BestGore en ook daar staat bij. Omdat het een blank jongetje was hebben de MSM er niet de drie weken verplichte berichtgeving aan gewijd.

www.washingtonpost.com/national/insid...

Bijtendehond | 26-02-18 | 13:56

Regen verbieden, met terugwerkende kracht. Aldus Droog66.

roosvrij | 26-02-18 | 09:19

Zijn er dan D'66ers met geheel betegelde tuinen? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Wel bij PVV-ers natuurlijk. Als parkeerplaats voor hun auto bijvoorbeeld

batvoca2 | 26-02-18 | 09:18 | 2

Ik wens iedere D66'er en de lieden die daar ook de volgende keer nog steeds op gaan stemmen een tegeltuin op hun buik.

Jan Passant mk2 | 26-02-18 | 09:25

Ik heb een prachtige tuin met heel veel groen en een zelfgegraven vijver, geen parkeerplaats voor mijn auto, die staat gewoon aan de straat. EN ik stem PVV. Had u anders nog iets?

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:26

Wat wel leuk is, dat wanneer je vroeger op de sportclub of op familie feestjes zei dat je op de PVV stemde, je eigenlijk voor schut zat en met de nek aangekeken werd. Datzelfde heb je nu als je zegt dat je nog op D66 stemt. Dan zit je tegenwoordig echt voor lul.

beau van rtl | 26-02-18 | 09:17 | 2

LOl!

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:24

Ik zou het niet eens durven uit angst voor eerwraak.

keestelpro | 26-02-18 | 09:28

Mag ik het Nederland van 1980 terug?

Bytemaster | 26-02-18 | 09:16 | 4

en ik het Nederland van 1965, 1 jaar vóór ' 66.

Stratum | 26-02-18 | 09:24

@elfenstein | 26-02-18 | 09:19
Prima!

Bytemaster | 26-02-18 | 09:57

Alst mn(40) zkt frse vr v gzl av wg. Box 256.

arabes_eut_domus | 26-02-18 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Die D66'ers hebben een mooi stukkie grond. Ze moeten er alleen nog in.

Linkse allergie | 26-02-18 | 09:15

Altijd maar zeiken over partijdiscipline en dan vervolgens meteen de eerste dissident genadeloos afstraffen...

Terra | 26-02-18 | 09:14

Gelijk hebben ze. Mensen met een tuin vol stenen hebben geen recht op een tuin. En, oh ja, die houtkachels en open haarden moeten ook verboten worden.

kwark001 | 26-02-18 | 09:14 | 5

Mensen met een tuin vol stenen moeten gewoon gezellig in een flat gaan wonen.

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:19

Ik ben in de gelukkige omstandigheden een grote tuin te hebben maar mogen de mensen met een tuin op postzegelformaat aub zelf beslissen wat ze met die 4m2 doen?

Linkse allergie | 26-02-18 | 09:23

@kwark001 | 26-02-18 | 09:14
“Gelijk hebben ze.” Daar ga je al fout. Het slaat nergens op dat tegels zorgen voor klimaatopwarming. Dus nee, ze hebben geen gelijk. “Mensen met een tuin vol stenen hebben geen recht op een tuin.” Dan hebben mensen die alles willen verbieden, geen recht om in een vrij land te wonden.
“En, oh ja, die houtkachels en open haarden moeten ook verboten worden.” Ah, jij bent zo’n figuur die alles wilt verbieden. Wat is nou weer mis met houtkachels en open haarden. Ga toch weg man. Noord Korea lijkt me een prima plek voor jou. Daar ga jij je helemaal thuis voelen.

DerUnterMensch | 26-02-18 | 09:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Na het verwijderen van tegels volgt het graven van een kuil...

Langshetrandje | 26-02-18 | 09:13

"Regen is typisch Nederlands".. want dat kennen ze in de rest van de wereld niet.
Godallejezus wat is deze partij de weg kwijt.

John McClane | 26-02-18 | 09:13 | 1

Ze zijn van het betegelde tuinpad af.

Mubbenschonster | 26-02-18 | 10:06

Een tegeltuin is echt lelijk, dat weer wel. Maar D66 is echt een naargeestige partij geworden, Pechtold is corrupt, en die Zweedse feeks zit er voor haar halfzus Bea

Bokito ergo sum | 26-02-18 | 09:13 | 2

Dus jij denkt ook dat Karin de halfzus is van Bea. Hier thuis verklaren ze me voor gek maar de neus/lippenplooi verraadt het.

Linkse allergie | 26-02-18 | 09:18

Jazeker, halfzus van Bea, was laatst nog een halfbroer bij hun aan de deur.
Laten we eens een DNA onderzoekje doen, vindt Putin ook leuk.
Kunnen we zien van wie ze allemaal afstammen.

gato | 26-02-18 | 09:24

Sowieso kansloos, met een fijnstof uitbrakende ouwe kudtbus rondtuffen om mensen bewust te maken van hun milieumisdaden....

elfenstein | 26-02-18 | 09:13

Beter voor 't klimaat.... ik kan wel janken.

Makro777 | 26-02-18 | 09:12

Leuk ook voor al die amsterdamse stadratjes. Krijg je t regenwater van 5 omliggende buren zonder eigen afvoer op je dak en mag je daarnaast ook nog eens geen tuintegels in je veel te kleine klotetuintje zonder zon.

Man man man dan wordt je stadse leventje met tophypotheek voor niks nóg kutter.

schoon-schip-maken | 26-02-18 | 09:11 | 3

In je veel te kleine klotetuintje zonder zon kun je heel eenvoudig schaduwplanten neerzetten. Als je toch al het regenwater van 5 omliggende buren op je dak krijgt is het niet zo slim om je tuintje te betegelen want dan kan dat water ook niet weg hè?

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:18

Het gaat over afvoeren via het riool, Lupus.
Daarnaast ben ik vrij goed met plantjes en beschouw ik het leven in de stad als algehele armoede.

schoon-schip-maken | 26-02-18 | 09:27

schoon-schip-maken | 26-02-18 | 09:27
.
O.k. Ik dacht dat het water van de buren uw tuintje instroomde. Sorry, mijn fout.

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:40

Ik ga nog een laag tegels in mijn tuin erop gooien. Dat zal D66 leren.

Beter_Posz | 26-02-18 | 09:11

Was het maar een grap van het niveau Kooten & De Bie, Jiskefet of Monty Python. Helaas zijn er werkelijk niet-cabaretiers die dit roepen. www.rtlnieuws.nl/nederland/brabantse-...

Winter_is_coming | 26-02-18 | 09:11 | 1

"Ik zien ut al mevroutje, scheurtegels"

elfenstein | 26-02-18 | 09:13

Makkelijk lullen met je penthuis.

Langshetrandje | 26-02-18 | 09:10 | 1

Die is niet van hem, maar van Ceta meneer, toch?

gato | 26-02-18 | 09:23

Daarom is het belangrijk dat we klimaathoaxers een halt toe roepen!
Want door ze steeds maar gelijk te geven gaan ze steeds een stapje verder.
Dit tegelverhaal is daar het bewijs van. Compleet van de pot gerukt, dat is het.
Het lijk gvd wel een 1 april grap.

keestelpro | 26-02-18 | 09:09

DDR66 heeft hier wel een punt: regenwater hoort in de grond, niet in het riool. Het kost klauwen met geld om al dat regenwater uit die "onderhoudsvrije" tuinen te zuiveren van het werkelijk vieze water. Infiltratie in de grond is veel beter. In nieuwe wijken wordt daarom ook een dubbele riolering aangelegd zodat het hemelwater apart wordt opgevangen.
Maar DDR66 bashen om alles wat ze online zetten is wel een beetje kneuzig. Oké, het is een ruk partij die helemaal niet aan een regering kan deelnemen maar dan nog. Het lijkt erop dat GS de onbedwingbare drang heeft om elke ochtend DDR66 nieuws te brengen, ook als het er niet is.

Bakkeleures | 26-02-18 | 09:08 | 4

Zó eens met uw reactie!

Dat alles maar betegelen is al net zo'n idiote rage geworden als 20 jaar geleden alle tuinen omheinen met houten schermen i.p.v. met hagen. Terwijl je gewoon een onderhoudsvrije tuin kunt aanleggen zónder een overdaad aan tegels.

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:16

@Bakkeleures | 26-02-18 | 09:08
Ik vermoed dat men zich bij D'66 een hoedje lacht.
Iets met als je op GS genoemd wordt dan weet je dat je op de goede weg bent.

Berbaar | 26-02-18 | 09:19

In het laaggelegen deel van nederland maakt 't allemaal geen flikker uit: het moet in alle gevallen onmiddellijk weggepompt worden. Als het schoonwaterriolen ingaat, of naar oppervlaktewater stroomt, moet het uitgemalen worden. Ook als het in de grond zakt, want dan zakt 't uiteindelijk uit naar de nabijgelegen weteringen. Als het de vuilwaterriolen ingaat, geeft 't alleen problemen bij de wijkgemalen. Daar zijn vaak de vuilwaterkelders te klein bemeten. Gewoon zuinigheid geweest. Een mooi voorbeeld was de tramtunnel in Delft, die nu afgebroken is. Die oorspronkelijke tunnel was in de jaren 60 gebouwd, de tramtunnel werd er begin jaren 90 aangeplakt. Toen hadden ze een probleem, want de regenwateropvangbak zat daarbij in de weg. Dan maken we die toch wat kleiner, bedachten ze toen. Gevolg was dat er vanaf dat moment altijd wateroverlast in die tunnel was. Niks geen klimaat, gewoon hufterigheid.

hotnot | 26-02-18 | 09:28
▼ 1 antwoord verborgen

Na onze hardbevochten zelfbeschikking, onze zuurverdiende belastingcenten, ons blanke zaad en onze schamele pensioenen wil D66 nu ook nog ons typisch Nederlandse regenwater weg laten stromen.
Kan het een onsje minder, D66? Minder minder minder.

LibertasSimplex | 26-02-18 | 09:07

Dan wodt D/C66 de hoflevernatie van smijtstenen van Anitfa.

Super Grover | 26-02-18 | 09:07

Ik heb ook nooit zo begrepen waarom mensen een parkeerplaats van hun achtertuin willen maken, maar goed. Moeten ze zelf weten. D66 is een enge kutpartij.

Wunwegwundarwun | 26-02-18 | 09:07 | 5

Haha Rob&Nico!
Maar om full Rob&Nico te gaan heb je wel 2 essentiële dingen nodig:
-Genoeg vrije tijd. Heeft de hardwerkende Nederlander meestal niet.
-Een fatsoenlijke tuin. Heeft de hardwerkende Nederlander meestal ook niet.

keestelpro | 26-02-18 | 09:16

Parkeerplaats in de voor- of achtertuin. Mensen wil hun voiture 's morgens nog heelhuids aantreffen, niet in brand gestoken door één of andere randdebiel

Stratum | 26-02-18 | 09:29

keestelpro | 26-02-18 | 09:16
Je vergeet nog
-voldoende pecunia om al die nutteloze meuk te gaan kopen bij de lokale Gamma/Praxis/etc.. die die shitpushers aanprijzen in hun verkapte reclamefilmpjes.
Net nog gehoord, tegels en stenen komen tegenwoordig uit vietnam ofzo, is goedkoper dan uit een europese steengroeve. Daar hoor je die selectieve milieuridders dan weer niet over.

elfenstein | 26-02-18 | 09:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn tegels zijn geen tegels, maar de bovenkant van 20 meter lange heipalen. Kom ze maar weghalen.

Gewinflipt | 26-02-18 | 09:06

Een betegelde tuin met een missende tegel, dat is ook geen porum. Is het de bedoeling dat D66'ers het weerbericht op de voet gaan volgen en iedere keer als er regen op komst is met tegels aan de loop gaan?

Dat regen niet weg kan door bestrating e.d. is bekend, maar dit is weer zo'n knullige 'oplossing' waar ik alleen maar van kan zuchten.

GroetenVanUrk | 26-02-18 | 09:06

Lees ik dat goed? D66 is dus vóór een bindend correctief referendum over de kleur en vorm van stoeptegels?

Al-Dente | 26-02-18 | 09:06

“De #D66bustour haalt vandaag tegels uit tuinen van D66'ers. Dat is beter voor het klimaat!”
Het wordt steeds idioter, nu zijn tegels weghalen ook al beter voor het klimaat. Hoe dom moet je zijn om op die partij te stemmen?

DerUnterMensch | 26-02-18 | 09:06 | 2

En dan met een Dieselbus rondtouren om de blijde boodschap te verkondigen?

Teleo | 26-02-18 | 09:14

Herstel; Volgens mij zie ik een gastank op het dank v/d bus.

Broeikasgas!!!

Teleo | 26-02-18 | 09:16

Tegels met een bloksnor, en maar zeggen dat ze geen humor hebben bij Geenstijl.

uisge baugh | 26-02-18 | 09:04

D66 is knet-ter-gek geworden.

keestelpro | 26-02-18 | 09:04
-weggejorist-
elfenstein | 26-02-18 | 09:03

Wat een volkomen onzin.

RenHoek | 26-02-18 | 09:03

Dan beschouw ik deze tegel als een verzetsdaad.

Astimar Teutis | 26-02-18 | 09:02 | 1

Een verzetstegel.

Herr Zimmermann | 26-02-18 | 09:07

Democratie is typisch Nederlands. Maar door te veel democratie kan de leugen niet goed wegstromen. De #D66bustour haalt vandaag democratie uit harten van D66'ers. Dat is beter voor de oligarchie! 🌳#houoligarchieniettegen

netniet | 26-02-18 | 09:02

Het is gewoon een feit dat door het idiote betegelen van tuinen het regenwater niet goed meer kan wegstromen. I.p.v. dat het de grond ingaat kunnen de riolen het niet meer aan.
Echter, tegels uit een tuin gaan slopen is niets anders dan vandalisme.

Lupuslupus | 26-02-18 | 09:02 | 6

Vervang 1 tegel op t laagste punt door een put met grind en het probleem is ook opgelost.
Maar ja, inventiviteit moeten we niet willen met zn allen als je de mongolen ook gewoon voor een gescheiden riool kan laten betalen.

schoon-schip-maken | 26-02-18 | 09:15

Want permeable materiaal slipt naar verloop van tijd ook niet bijna dicht door vaste deeltjes en zit je met nauwelijks-nog-permeable-riolering onder de grond en weer met hetzelfde probleem?

Trans_Fimmermans | 26-02-18 | 10:34

@schoon-schip-maken | 26-02-18 | 09:15
Leuk maar werkt niet in een kleibodem.

redthehaghue | 26-02-18 | 15:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Bestuurders die willen buizingen op dijken en gemalen. Zo diep zijn we gezonken. Gestopt met vechten tegen water. Zucht.

Polders onder water zetten, water de ruimte geven en water dat de grond in moet en niet het riool mag instromen. Natuurlijk heb je meer capaciteit nodig als je iedereen de tuin betegeld. Voordeel is wel dat het water er sneller doorheen stroomt, en daarmee het systeem schoonspoelt.

Maar dat mag je niet zeggen. Er kunnen tientallen miljoenen bespaard worden en dus afgeroomd voor prestige projecten gebruikt worden als de burger zijn tuin 1 drassige ellende maakt, iedere keer als het echt regent.

In de Haagse kaasstolp hadden ze er zelfs zo`n ellende van gemaakt dat de toeristen aan het strand in de stront zwemden als het riool overstroomde. Gewoon in een "eerste" wereldland.

Feynman | 26-02-18 | 09:01 | 8

Brou,

Nederlands was ook niet de sterkste kant van de echte Feynman.

Teleo | 26-02-18 | 09:13

Ja Feynman, really...

https://www.youtube.com/watch?v=CnmMNdiCz_s

De zee, vissen schijten erin.

RenHoek | 26-02-18 | 10:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Geenstijl is geen echt vriendje met C66, of zie ik dat verkeerd?
(Een eerdere reaguurder noemde D66 nu C66. Communisten66. Het geeft mooi weer wat ze doen en wie ze zijn, en tevens is de C voor de D, dus zeg maar 1 stap terug. Als ze dus niet ophouden wordt het B66, Beulen66)

Herr Zimmermann | 26-02-18 | 09:00 | 9

Mij te creatief. Ik noem ze gewoon 66.

vanBarchum | 26-02-18 | 10:20

Of je trekt de conclusie dat het niveau van deze woordgrapjes echt voor kleuters is.

Trans_Fimmermans | 26-02-18 | 10:23

Ik gebruikte Kasje O. logica? Trouwens in Noorwegen hebben we een A met een o-tje erop, en de Turken hebben een soort manlijke C met een lulletje. D

Lohengrin | 26-02-18 | 10:25
▼ 6 antwoorden verborgen

D66 is een rechtse en neoliberale partij. Schijnheilige actie inderdaad.

Bakito | 26-02-18 | 09:00

Ja want het grondwater staat hier zo diep, dat het de aarde opwarmt!

LibertasSimplex | 26-02-18 | 09:00

Regen is typisch nederlands. Draai het om en het is racisme... Wat een land.

BBRDWR | 26-02-18 | 09:00 | 3

De regentor wordt ook door d666 verboden.

Jos Tiebent | 26-02-18 | 09:01

Als ze die regent-tor (leptodirus pechtoldii presidentii penthousii) dan ook verbieden stem ik voor.

Bijtendehond | 26-02-18 | 13:42

Bijtendehond
Kunnen ze het enig bekende exemplaar niet opspelden in Naturalis zodat ook generaties na ons nog kennis kunnen maken met dit fenomeen.

bwanabanjo | 26-02-18 | 14:47

Wat een ontiegelijke kutpartij is het toch.

tata1981 | 26-02-18 | 08:57 | 2

D666: Een onttegellijke klote orgaanisatie.

keestelpro | 26-02-18 | 09:43

Burgertje pesten, zijn ze heel goed in.

vanBarchum | 26-02-18 | 10:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken