Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jack van Gelder tegen alle belastingbetalende Nederlanders: "Houd uw bek en wees dankbaar"

Social

Jack van Gelder verdiende jarenlang meer geld dan onze minister-president om aan Johan Vlemmix te vragen wat hij nu weer voor karretje had bij Te Land Ter Zee En In De Lucht en de mensen thuis te vertellen dat we zo naar het handbal gingen kijken. Die Jack van Gelder dus. Die vindt dat u dankbaar moet zijn voor alles wat de NOS al meer dan een halve eeuw op de buis brengt. Die meldt ook nog even dat het geld voor de publieke omroep maar een hele kleine bijdrage per persoon is. Jack van Gelder. Ga je mond spoelen. Wees dankbaar dat het Nederlands publiek jouw onjournalistieke gewauwel na al die jaren nog niet zat is. En Ziggo Sport. Wij kunnen wel iets verzinnen wat er met deze man zou moeten gebeuren maar jullie zijn geen staatsbedrijf (meer) en wij geen politieke paljas. Maar goed. Kijk eens rond.

Reaguursels

Inloggen

Jack van Gelder die in 1984 nog kleine schnabbeltjes aanpakte en ondermeer wat centjes verdiende met zijn aanwezigheid op een pasdag van het USA schoenenmerk Etonic

blauwe zander | 08-01-18 | 11:27

Dat gezeik op de NPO, het is echt niet normaal meer. kennelijk wil men het alternatief: Commerciele shit-programma;s die om de 10 minuten onderbroken worden voor 5 minuten reclame-bagger.

Ja het kost je een heel klein beetje belastinggeld, dat kosten de wegen ook en de scholen en de zorg en de ziekenhuizen voor al die zuipende en rokende niksnutten die ons land rijk is. Belasting wordt betaald en gebruikt voor algemeen nut en inderdaad helkaas, je mag niet stemmen voor elke cent, of die wel wordt uitgegeven aan zaken die alleen jij nuttig of belangrijk vindt.

Beste_Landgenoten | 08-01-18 | 11:14 | 1

Het kost 800 miljoen per jaar. Klein geld voor u misschien, maar bij mij in de stad kunnen daar een hele hoop deradicaliseringsprogramma's voor gefinancierd worden. Als u het liever in olympische zwembaden heeft, hoor ik het wel.

O2Neutraal | 08-01-18 | 21:24

jack van gelder liet vroeger altijd zijn auto wassen in noord (was een Roll's of een Bentley,iig een dure) en als fooi gaf Jack dan geen geld NEEN,jack vertelde een >mop<.. een mop! onnodig te zeggen dat die gasten jack wel konden schieten.

sjarrel195 | 08-01-18 | 10:58

Tegenwoordig zijn er 2 soorten kijkers die ervoor zorgen dat de publieke omroep kan doorgaan zoals zij dat nu doen.
Groep 1 zijn de mensen die het eens zijn met de inhoud en boodschap.
Groep 2 zijn de mensen die het totaal oneens zijn met inhoud en boodschap en dat via social media van de daken schreeuwen.

Ik vraag mij af hoeveel mensen alleen al kijken omdat ze er een bloedhekel aan hebben. De publieke omroep is met alle kijkers blij, ook met de haatgroep.

Als iedereen die een hekel heeft aan de publieke omroep het knopje op zijn afstandbediening nou eens afplakt en niet meer kijkt, ineenstortende kijkcijfers, dat zou zoden aan de dijk zetten. Het bolwerk ligt niet wakker van mopperende kijkers maar van afhakende kijkers.

Louise-in-de-pels | 08-01-18 | 09:48

die NPO doet een ding fout ,en dat is ze zijn geen objectieve berichtgevers ,want als het een links kamp is of een rechts kamp was, liegen en verdraaien doen ze allemaal,we moeten gewoon de feiten en waarheid geen linkse of rechtse waarheid of partijdigheid.

pedro300 | 08-01-18 | 09:38 | 2

Ook weer onzin, misschien wordt de extreem rechtse visie wat onderbeloicht maar links kan je het niet echt noemen. Het is de laatste tijd zo ontzettend voorzichtig in het nemen van een stelling dat het bijna irritant begint te worden.

Beste_Landgenoten | 08-01-18 | 11:15

Beste_Landgenoten | 08-01-18 | 11:15
Volgens mij is de aanklacht tegen de NPO dat deze bijna altijd partij kiest voor de zittende macht. Dat en het bedrag dat we ieder jaar naar ze overmaken vanuit de belastingpot.

O2Neutraal | 08-01-18 | 21:28

Wat een gezeur allemaal, dat nergens meer voor willen betalen. Als we ons op verspilling willen focussen, moeten we dan op de NPO en het voetbal focussen? Ik denk dat er meer geld te halen valt in dossiers als de zorg, uitkeringen/toeslagen, de financiële wereld etc. Maar houdt het volk bezig met brood en spelen. Als iedereen naar links kijkt, zie je rechts tenminste niet. het hooivorkengehalte begint stuitende vormen aan te nemen op GS en dat is eigenlijk best wel zonde. Zou GS sieren het ph gehalte met een paar puntjes te verhogen.

Sir Nastian | 08-01-18 | 09:06 | 4

@Sir Nastian & @Beste Landgenossen melden zich vrijwillig aan voor een extra hoge bijdrage als tevreden NPO klanten mensen!

De Briemusketier | 08-01-18 | 12:12

@De Biermusketier Als jij je dan aanmeldt voor een cursus interpunctie, ben ik een een tevreden mens.

Sir Nastian | 08-01-18 | 12:16

Beste_Landgenoten | 08-01-18 | 11:18
De meeste mensen hier betalen gewoon belasting. Het is erg vreemd dat we daar volgens u geen inspraak op mogen hebben. In uw visie mogen we slechts een keer per vier jaar iets te vinden hebben daarover, dat lijkt mij niet gezond voor een democratisch land. Maar goed, als u en uw (blijkbaar) geliefde partijen de democratie eindelijk echt hebben beeindigd, dan heeft u automatisch gelijk. Alvast gefeliciteerd. Helaas woont u dan zelf in Neder-Roemenie.

O2Neutraal | 08-01-18 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

Miljoenen neertikken voor iets wat momenteel totaal kudt is en dankbaar zijn? Jack heeft te diep in Daniels gekeken.

ikdenkwat | 08-01-18 | 08:46

Zolang ik verplicht ben zonder iets daarover te zeggen heb wat ik daarvoor 'koop' is deze afdracht aan de NPO gewoon pure machtsmisbruik van de overheid.
Ik kijk dit soort programma's niet omdat ik die hele NPO en met mij velen anderen, mijdt, en me dood erger aan de enorme exorbitante betalingen aan dit soort lui.
Als Jack van Gelder zo content is met de producten van zijn werkgever dan wil hij dit soort programma's toch zeker wel 'vrijwillig' (nee, niet op zijn Camiels) gaan doen.. het gaat tenslotte om de eer en roem om deel uit te mogen maken van iets wat heel hard nodig is.. toch!

fikkieblijf! | 08-01-18 | 08:38 | 3

Nou wat denk je van de commercielen met hun reclame inkomsten ,betaal je veel en veel meer in de winkel ,dan voor de NPO.en dan is de helft van de kijktijd ook nog eens vervuild met het verplichte kijken en onderbreking`s van het programma.

pedro300 | 08-01-18 | 09:32

Zo werkt dat nu eenmaal: je kunt ziet over alles wat met belastinggeld betaald wordt je goedkeuring geven: Dan kan je beter in een land gaan wonen waar je alles zelf betaalt. Maar dan ook niet zeiken als er geen wegen liggen, geen scholen zijn behalve particulier en waar alles uit privaat geld betaald wordt.

Beste_Landgenoten | 08-01-18 | 11:25

Beste_Landgenoten | 08-01-18 | 11:25
Het argument, als het je niet bevalt verhuis je maar, is veel te makkelijk. Het is een onvervalste drogredenatie.

O2Neutraal | 08-01-18 | 21:34

Maar de omroepen zijn onafhankelijk en deugen als de pest denk daaraan ,en nou weer snel onder je steen deugniet.

gelukzoeker | 08-01-18 | 08:33

Dankbaar zijn doen we in de kerk, Jack.
En aangezien ik gisteren heb vernomen dat Hij het met Syl doet, heb ik daar ook even geen behoefte aan.

PresidenteDeConjovia | 08-01-18 | 03:56 | 1

Ergens mogen we best DANKBAAR zijn dat een we een goddelijke M_P hebben die de ganseboel aan elkaar liegt met zijn partijën kartel erbij,en onderstestenen die aan de oppervlakte dreigen te komen nog dieper begraaft om maar een voorbeeld te geven. Wees DANKBAAR man.

gelukzoeker | 08-01-18 | 08:29

Eerlijk is eerlijk, z'n infantiele gekraai gaat toch de geschiedenis in als 1 van de hoogtepuntjes in de vaderlandse sportjournalistiek... Laatste keer dat JvG bij dwdd mocht aanschuiven kon M. van Neuqerk het niet laten om het fragment in volle lengte af te spelen. Zegt eigenlijk genoeg over hen, en over voetbalverslaggevers tout court. Wie herinnert zich bijv. 'De voetbalcommentator' van Mike & Thomas? Zeer treffend!

liptitje | 08-01-18 | 01:15

Wees dankbaar, hahahahaha Jack van Gelder domme lul je weet niet eens hoe dankbaar je zelf mag zijn voor je zwaar overbetaalde baantje van mijn belastingcenten voor je zwaar overschatte talent.

Cepalislam500mg | 08-01-18 | 00:50

Er is geldkramp! Er is geldkramp! Er is gekdkraaaammmp!! *euforische uithalen snikkend*

liptitje | 08-01-18 | 00:48

Hit the road, Jack
-
(and don't you come back no more)

bisbisbis | 08-01-18 | 00:26

Nog niet zat zijn??? Ben die vent meer dan spuugzat.

Muuke | 08-01-18 | 00:23

Kleine bijdrage??? De publieke omroep pakt net geen 800 miljoen belastinggeld per jaar, dus ongeveer € 47,= voor iedere in Nederland woonachtige persoon. In mijn gezin betekent dat dus € 188,= per jaar. Ik wil die publieke omroep niet!!!

Ulle Ruttelflut | 07-01-18 | 23:48 | 2

En me geld terug GVD

H.Teeuwen | 08-01-18 | 00:43

die reclame zenders kosten je meer

pedro300 | 08-01-18 | 09:33

Jack van Gelder, en Mathijs van NIeuwkerk beide van de publieke omroep. Het ironische is dat deze mensen altijd hun mening hebben over anderen (de gewone mensen). Zij moeten betalen, zij moeten dit, zij moeten dat. Beide heren, vergeten dat zij zonder de kijkers ergens asperges zouden moeten steken en/of een administratief baantje zouden hebben. Jack, hijgerig achter Ajax-spelers aanlopend om maar een graantje mee te pikken. Met zijn reisfoldergezicht op de televisie spreekt hij de mensen aan, die waarschijnlijk nooit een vakantie kunnen boeken naar de orden waar Jack, een paar keer per jaar komt. Kortom, Jack, je mening voor je houden en god op je blote knieën danken dat je door de mensen zo een mooi en dik betaalde baan hebt.

De Evangelist | 07-01-18 | 23:47

Dat kale inteeltproduct kan dan toch zelf een miljoentje doneren voor die voetbalwedstrijden als hij de NPO zo dankbaar is. Kwalletje

barryvantiggele | 07-01-18 | 23:34

Wat wel te prijzen is, is dat er eindelijk eens een Business Case openbaar gemaakt is. Zou dus gewoon bij alle NPO programma’s moeten gebeuren.

de Voorzittert | 07-01-18 | 23:06
-weggejorist-
kaasfondue | 07-01-18 | 22:59 | 2

Andermans geld uitgeven is nu eenmaal makkelijk Dan je eigen centjes

Jacktheflipper | 07-01-18 | 22:48

Kech

Rest In Privacy | 07-01-18 | 22:47 | 1

Dubbele kech.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 02:51

Nee maar!
Het argument van de kleine bijdrage per persoon.
Gezien de Tyfus!

Dat is het gemnakzuchtig geredeneer, net zoals die Max-Omroeper ons ook probeerde te paaien evenals allerlei goede doelen. Maar als we alles in de benen moeten houden met die kleine bijdragen, dan schiet er bar weinig over voor onszelf.

Dus meneer Van Gelder houdt op met dat soort onzin. Bovendien moeten wij verplicht bijdragen aan het gegrootgegraai van uw soort nauwelijks-valeurs.
Dat-is-ut, Evocatus

Evocatus | 07-01-18 | 22:29

Jack is er mede debet aan dat NL de finale op het WK2010 niet won, door Sneijder op zijn knie te laten plaats nemen ipv hem scherp te houden na de gewonnen halve finale tegen Uruguay. Hetzelfde kleffe populisme etaleert hij met die onsmakelijke dikke bakkebaard in Rondo als ze Skypen met Max Verstappen. Eng

Nanker Phelge | 07-01-18 | 22:23

Mensen die hun inkomen uit de staatstiet moeten sabbelen zouden wel eens wat meer bescheiden mogen zijn. Die "kleine bijdrage p.p" wordt wel opgebracht door mensen met echte banen. Terughoudendheid bij de besteding daarvan lijkt me dan ook op zijn plaats. Oftewel bescheiden programma's en dito salarissen graag. Waarom moet voetbal en plat vermaak op de npo? Een knappe documentaire, objectief nieuws en journalistiek wil ik best belasting voor betalen, maar al die infotainmentshit kan prima naar de commercielen.

Nickbelane | 07-01-18 | 22:21

En toch zijn het om onduidelijke redenen veel mensen met hem eens. Het is, van wat ik heb gezien, zijn enige twwe die 1700 hartjes/likes heeft gekregen. Raar volk die Hollanders.....

vettebril | 07-01-18 | 22:12 | 2

twwe=tweet

vettebril | 07-01-18 | 22:28

Er werken 649 mensen bij de NOS. 400 bij de NPO. En ze hebben partners. Dan is 1700 niet veel. De andere 2.594.000 op Twitter hebben niet geliked. Ergo, het aantal likes is ruwweg 0,07%.

RoBD=Skullfucker | 07-01-18 | 22:38

Gaat het over Cheque van Geld?

Fontanarossa | 07-01-18 | 21:58

WTF, WTF, WTF!
Ik moet de NPO (belastingeld) dankbaar zijn voor de NPO?
kom nou zeg Jack!
Ik moet dankbaar zijn voor de kwijlerige Frank Snoeks met zijn oormartelende irritante commentaar vol onzin?
Ik moet dankbaar zijn voor Paul de Leeuw?
Ik moet dankbaar zijn voor DWDD?

Ik ben echt dankbaar dat er een RTL, SBS, Fox, etc bestaat. Die ondanks de mega bagger die deze omroepen uitzenden nog beter verteerbaar zijn dan het bovengenoemde. De populariteit van Internet, met name GeenStijl moet de NPO dankbaar zijn, waarnaar het mogelijk is te vluchten weg van de NPO tv.

Professor Kluns | 07-01-18 | 21:51 | 4

"Ik moet dankbaar zijn voor de kwijlerige Frank Snoeks met zijn oormartelende irritante commentaar vol onzin?"
Professor Kluns | 07-01-18 | 21:51 | reageer
Och wat is die vent inderdaad slecht. Ik noem hem altijd het oude kalende wijf.

Basil Fawlty | 07-01-18 | 22:27

"Kakelende" maar "Kalende" past ook bij hem. ;-))))

Basil Fawlty | 07-01-18 | 22:28

Ik ben zo dankbaar als al die programmas eens oprotten.
Alleen canal -Digital hier , en bedankt Ziggo voor het doorgeven van formule 1.aan Canal-Digital Begin eerst eens met Paul; de Leeuw eruit te gooien , NOP en dan Jinek , v< Nieuwskerk en al dat voetballen.

gato | 08-01-18 | 09:04
▼ 1 antwoord verborgen

Blijf het vreemd vinden. GS gooit een bal op en 1/2 Nederland papegaait haar na. Jong reagerend NL verandert verbazend snel in zeikende oude m/v-tjes

Solexberijder | 07-01-18 | 21:48 | 6

"Gaat nergens over.
Berbaar | 07-01-18 | 21:54"

Wat doet u hier dan?
Tjongejonge, Evocatus

Evocatus | 07-01-18 | 22:15

En 1 NSB trol.
What,s new?

Rest In Privacy | 07-01-18 | 22:19

@Evocatus | 07-01-18 | 22:15
Mij kostelijk vermaken als het mij beliefd waarde Evocatus.

Berbaar | 07-01-18 | 22:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Jack van Gelder, de Pieter Jan Hagens van de sportjournalistiek.
Nooit doorvragen wegens bang om deuren voor zijn eigen neus dicht te smijten, en daardoor niet meer de mogelijkheid heeft om zo lekker tegen al die topsporters aan te schuren.
Of het nu Max Verstappen, Rico Verhoeven of Dafne Schippers is, hij likt ze zo'n beetje van de tafel af, bah.

Doe mij Derksen en Gijpie maar, geen blad voor de mond en regelmatig met meer humor dan alle Youpies en Pannekoeken bij elkaar.

Jackanders | 07-01-18 | 21:47

700 miljoen budget betekent voor een gemiddeld gezin van 4 personen toch al gauw 160 euro per jaar. Ik denk dat veel mensen die 160 euro liever in de zak steken of aan Netflix zouden geven als ze de keuze hadden.

Blasfemie | 07-01-18 | 21:36 | 6

Fietspaden zijn nuttig de NPO niet.

Basil Fawlty | 07-01-18 | 22:25

Heerlijk, deze sluiten we dus ook weer af.
Helaas moeten we in dit fijne landje ook bijdragen aan dingetjes die we niet gebruiken of nuttig vinden.
Zo is het en daarmee zal U het moeten doen.
Proest!!

Berbaar | 07-01-18 | 22:35

"maar zo werken die dingetjes niet in de echte wereld.
Berbaar | 07-01-18 | 21:43"

Kletskoek! In uw echte wereld worden er keuzes gemaakt en men heeft ooit bedacht om luister-en kijkgeld via belasting binnen te harken.

Het zijn geen "dingetjes", maar gewoon geld wat sommige mensen op een andere manier wensen te besteden.

Overigens mag het geld dat aan één net bsteed wordt, wat mij betreft besteed worden aan fietssnelwegen i.p.v. aan dat net. Minstens één tv-net dient te verdwijnen. NPO3 weg er mee!
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 07-01-18 | 22:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Aha! Héél goed.

Mijn zoontje vroeg net wat 'arrogant' is, en of ik een voorbeeld kan geven van een arrogant iemand.

Uitleggen lukte wel, maar de tweede vraag kon ik niet beantwoorden. Bedankt Jack!

Papa Jones | 07-01-18 | 21:33 | 1

Jack arrogant?
Hij is voornamelijk een beetje volks, past goed bij "de jongens" en "de mensuh".

Berbaar | 07-01-18 | 21:41

Een tonnetje ofzo? Het bedrag in guldens dat mensen in de bijstand zouden krijgen volgens een jonge Van Basten.
Jack van Gelder denkt dat het euro's hadden moeten zijn.

Rommelende Onderbuik | 07-01-18 | 21:29

Opdoeken die NPO. Scheelt ppmtoch weer iets. En zo kan ik nog wel een aantal zaken opnoemen. Kunnen de belastingen flink omlaag. Kunnen mensen hun eigen hobby’s gaan bekostigen. Dat voetbal interesseert me niks en kan op geen enkele manier maatschappelijk noodzakelijk worden genoemd.

kempenaer | 07-01-18 | 21:28

Jack voor jou honderd andere er zijn genoeg mensen die goed kunnen lullen en het voor veel minder doen. Belastinggeld daar moet je zuinig mee omgaan, dus rot een eind op.

Dutch_Holland | 07-01-18 | 21:25

Heeft voor een paar ton een flexibele ruggegraat laten steken in een privaat kliniek, zodat hij zichzelf nu eindelijk ook letterlijk kan pijpen.

Kaltsnautzige | 07-01-18 | 21:25

Leeft die nog. Hij zag er al oud uit toen ik nog heel jong was.

ET007 | 07-01-18 | 21:25

Jack van Gelder, Matthijs van Nieuwkerk, ik moet er zoooooo van kotsen!

kippevlees | 07-01-18 | 21:21 | 1

Er zit een knop op Uw televee!!!

Berbaar | 07-01-18 | 21:36

Bergkamp Bergkamp Bergkamp daar gaat ie later nog de theaters mee in.

lingo star | 07-01-18 | 21:11

Ik vind het het vooral vervelend dat de Staatstelevisie van mijn kleine bijdrage mensen een podium geeft die ik geen podium wil geven.

BozePaarseMan | 07-01-18 | 21:09

Is Jack fan van Ajax? Goh, dat kon ik uit zijn commentaren bij wedstrijden van Ajax tegen n'importe quelque club nooit herleiden.

Graaf van Egmont | 07-01-18 | 21:04

Cheque Van Geld.

miezgasser | 07-01-18 | 20:59

Bij AFC heeft ie op de ledenvergadering nog tegen de oprichting van een vrouwenteam gestemd. Achterlijke moslim in een pak.

miezgasser | 07-01-18 | 20:57 | 4

Jack is een jood. Maar dan niet in overdrachtelijke zin, maar echt. Dus dat van moslim is ongepast.

Bigi Bana Boy | 07-01-18 | 21:16

Bigi Bana Boy | 07-01-18 | 21:16
Vandaar dat gedoe met dat geld.

Ongeblustekalk | 07-01-18 | 21:20

The plot thickens !

De Briemusketier | 07-01-18 | 21:23
▼ 1 antwoord verborgen

Zo denkt men in Hilversum over de gewone man. Onthullend en tegelijkertijd helemaal niet.

HypodePipo | 07-01-18 | 20:56

Meneer van Gelder, u bent het levende bewijs dat de hele subsidiekraan voor de publieke omroep dicht gedraaid moet worden, ik ben de publieke omroep niet dankbaar dat uw gezeik en uw kop dankzij mijn geld op TV komt.
Wat mij betreft, meneer van Gelder u kunt vertrekken

Voasje64 | 07-01-18 | 20:56 | 4

"Meneer van Gelder, u bent het levende bewijs dat de hele subsidiekraan voor de publieke omroep dicht gedraaid moet worden, ik ben de publieke omroep niet dankbaar dat uw gezeik en uw kop dankzij mijn geld op TV komt. "

Dát Berbaar, dát was zijn punt!

Beetje makkelijk om Voasje64 te vangen op de reeds gedane overstap naar de vleespotten van de commerciëlen.
Tja, Evocatus

Evocatus | 07-01-18 | 22:20

@Evocatus | 07-01-18 | 22:20
Meer een beetje oliedom om te plempen als je de feitjes niet kent.
Maar ach de zwakkere broeders kunnen rekenen op Uw steun, da's fijn voor ze.

Berbaar | 07-01-18 | 22:38

Dat, die steun, is nog eens echt sociaal, christelijk, humaan, en gratis. Daar kun je nog eens echt dankbaar voor zijn. Hulde, Evocatus!

SlimmeBelg | 08-01-18 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

Lul van Gelder.

Als het even kon had ik je salaris niet mede bepaald slapzwans.

TeeJee | 07-01-18 | 20:54 | 1

Betaald*

TeeJee | 07-01-18 | 20:55

Doe niet zo moeilijk over de NPO. Chef is al jaren op expeditie om deze organisatie van binnenuit kapodt te maken.
Zijn er nog mensen lid hier of niet??
*over de grond rolt*

miko | 07-01-18 | 20:53

Leuk, gratis spaties.

Jackanders | 07-01-18 | 20:52

ROFLOL

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:53

Jaha leuk.

BozePaarseMan | 07-01-18 | 20:55

Jackpot van Gelder.
(Of was die al gereaguurseld?)

miezgasser | 07-01-18 | 20:47 | 5

Talking to me2?

miezgasser | 07-01-18 | 20:52

Zak van Gelder

Ries13 | 07-01-18 | 20:56

Are you talkin to me ? - Joris van Loghausen
Waarin van Loghausen zijn traumatiserende ervaringen met reaguurders bij weblog Geenstijl van zich afschrijft, wild om zich heen trapt en niemand spaart.

De Briemusketier | 07-01-18 | 21:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je met zoveel dedain neerkijkt op de broodheren die onvrijwillig je meer dan riante salaris bij elkaar werken mag je gerust concluderen dat Jack van Gelder rijp is voor de politiek, zoveel mag duidelijk zijn.

jemagookniksmeer | 07-01-18 | 20:47 | 3

Applaus ende hulde!

De Briemusketier | 07-01-18 | 20:49

Rijp voor de psychiater.

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 21:06

@ Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 21:06
Hij kan dus ook Bij1.
Ze schijnen er 1 te hebben :)

Rest In Privacy | 07-01-18 | 21:11

Toen ik klein was en het verdomde om rooie kool te eten zei men: foei, wees dankbaar dat je geen honger hoeft te lijden.
Toen ik op school zat zei men: wees dankbaar dat je mag leren.
Toen ik in dienst moest zei men: wees dankbaar dat je je land mag dienen.
En ging dat maar door en door, het 1e kind, het rijbewijs, m'n loopbaan, dat mijn ouders lang geleefd hebben enz. enz.
En dan komt ene Jack (familie van Yuri?) en die zegt mij dat ik danjbaar moet zijn voor koninh voetbal.
Weet je ik heb wel zo'n typhus hekel aan het uitzaaien van opgelegde dankbaarheid, schuldgevoelens en voorwaardelijke liefde.
Dus Jack: up yours!

Memek | 07-01-18 | 20:47 | 12

Gewoon dankbaar zijn Memek en verder snaveltje toe want er komt vanavond weinig zinvols uit.
Toedels!

Berbaar | 07-01-18 | 21:32

Memek | 07-01-18 | 21:26
Jij bent een typisch geval van negatieve cognitie.
Hippie.

Ongeblustekalk | 07-01-18 | 21:40

Dichterlijke vrijheid, ook een groot goed. Geniet hier van.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 12:20
▼ 9 antwoorden verborgen

Liever het belastinggeld besteedt aan voetbal dan aan de dagelijkse multiculti- en duurzaamheidspropaganda die over ons heen gestort wordt.

Afgeschminkte Bassie | 07-01-18 | 20:44 | 2

Het schijnt dat die keuze nou net niet op het menu staat.

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:54

O ja wie was die lul de behanger ook al weer die het Nederlandse volk op een persconferentie uitleg gaf dat we allemaal verplicht 2,50 gingen betalen voor een voetbalzender. Flikker toch op van Gelder.

Simon_GS | 07-01-18 | 20:41 | 1

Jos Staatsen. Nog zo'n parasiet die een publiek monopolie voor eigen gewin naar zich toe wilde trekken. Gelukkig hebben we daar niet zo veel meer van gehoord.

jemagookniksmeer | 07-01-18 | 21:34

Goud !- Jack van Gelder
Autobiografie van Jack van Gelder, door Jack van Gelder, over Jack van Gelder, met commentaar van Jack van Gelder, waarin hij zijn carrière van beginnend fotomodel met een goddelijk lichaam tot gearriveerd mediatycoon belicht, en een letterlijk een zwaargewicht in de sportwereld werd. Met cd waarop alle geluidsfragmenten van het EK 1988, en een voorwoord van job Gosschalk.

De Briemusketier | 07-01-18 | 20:41

Zeg Jack van Gelder, je moet kiezen!
A) Uitzendrechten
B) Hartstichting
C) KiKa
D) KWF
Het is maar een kleine bijdrage per persoon, maar de patiënten zullen u intens dankbaar zijn.

Feynman | 07-01-18 | 20:36 | 2

Ik betwijfel dat Feynman. Ook dat geld verdwijnt in een bodemloze put. Ja, zeker 25% zal wel aan onderzoek besteed worden. Ooit een hartchirurg gesproken, die er over klaagde dat al dat geld nooit kwam, waar het het hardste nodig was.

Graaf van Egmont | 07-01-18 | 20:51

Beste Jack,
Als jij bij mij aan de deur zou komen voor een kleine bijdrage zou je geen cent krijgen. Jij leeft alleen bij de gratie van de overheid die bij elke nederlander een euro afperst voor Jack (niet vrijwillig)!

Cynevisie | 07-01-18 | 20:35

Wanneer het om geld gaat zijn we allemaal een jack, of we zijn jaloers op hem.

Ongeblustekalk | 07-01-18 | 20:35 | 3

Het ligt er maar aan wat je verstaat onder "rijk" zijn. Mo money,mo problems!

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:46

IK dus niet. Ik zou me niet eens gelukkig voelen als ik me in de kringen van Jack zou mogen bewegen. Is denk ik een genetisch dingetje.

Graaf van Egmont | 07-01-18 | 20:46

Ce ca! | 07-01-18 | 20:46
Dat klopt, klein blijven wonen is het devies.

Ongeblustekalk | 07-01-18 | 21:00

Van Gelder heeft gewoon gelijk.

Glas Koning | 07-01-18 | 20:35 | 2

Natuurlijk maar kleinzielige boosburgertjes moeten ergens over zeiken, toch.

Berbaar | 07-01-18 | 21:28

2 vrienden.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 12:16

" en zeur niet over belastinggeld."
newspeak voor:
" en zeur niet over mijn salaris."

Is dit nog nieuws? | 07-01-18 | 20:34

Als ik het al er mee eens zou zijn, dat de NOS hier op biedt en ik betaal er voor (klein bedrag) waarom zou ik dan dankbaar moeten zijn? Ben ook nooit dankbaar dat de slager me een biefstuk wil verkopen.

JayJay | 07-01-18 | 20:33

Bestaat de NOS al meer dan een halve eeuw? Dan heb ik daar nooit van genoten. Waar ik nog wel veel goede herinneringen aan heb is Dappere Dodo, Vierverenwaterval, Okkie Trooi, Swiebertje en Pipo de Clown. Maar toen heette de NOS nog gewoon NTR.

Graaf van Egmont | 07-01-18 | 20:33 | 1

Ja, Klukkluk, Mamaloe, Hiep, Tex Tucker, Bromsnor, Saartje, Armand Pien.... Oh nee, ander kanaal.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 12:14

Jack is generatie Snor dus nadert ras de 70. Wil nog 1x schitteren... op de zak van de belastingbetaler natuurlijk. Dat dan weer wel. Zo is Jack.

Mark_D_NL | 07-01-18 | 20:32

"Doet bieding"?? Wat is dat voor een raar taaltje?

Lupuslupus | 07-01-18 | 20:30 | 2

Ik doe niet weting.

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:35

Hou op ik kom niet meer bij !

Lupuslupus | 07-01-18 | 20:38

Stop zelf met dat papeGRAAIgedrag, Cheque van Gelder.

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:27

Denk dat Jack een staatsbegravenis eist straks ,hij is er verwaand en ijdel genoeg voor.

gelukzoeker | 07-01-18 | 20:26 | 3

Heeft al een lintje te pakken, of een medaille?

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:34

Krijg je vanwege een lintje of medaille een staatsbegrafenis? Heyy, even zoeken waar ik mijn 4-daagse medailles heb gelaten of tellen die niet?

Lupuslupus | 07-01-18 | 20:40

@ Lupuslupus | 07-01-18 | 20:40
Ik weet dat niet, maar een gemeente begrafenis behoort tot de mogelijkheden.
(*gaat zwemmedailles zoeken op zolder*)

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:54

Ik kan Jack van Gelder niet meer serieus nemen sinds ik Jack terugzag in een advertentie van de postbank ofzo, waar ie in een zwembroek op een surfplank stond te wiebelen zo rond september 1977. Wie nog een oude KIJK uit dat jaar heeft liggen kan die brulaap in vol ornaat aanschouwen.
Jack heeft het weinige talent (een Neus voor goud) dat ie heeft meegekregen maximaal uitgebuit, met Joseph Goebbels als grote voorbeeld.

De Briemusketier | 07-01-18 | 20:25 | 2

Vind ik dan weer niet kies van je om op de neus van Jack te wijzen, die immers tot het uitverkozen volk behoort.

Graaf van Egmont | 07-01-18 | 20:28

Maar wel Jack van Gelder, zijn Neus en Joseph Goebbels in één zin.
Doe me dat maar eens na zonder je hoofd te verliezen.

De Briemusketier | 07-01-18 | 21:12

"Als alle Nederlander nou eens €1 aan mij zouden geven, dan ben ik multimiljonair en kan ik me in m'n vrije tijd helemaal toewijden aan het propageren van de Maakbare Samenleving.

Kom op mensen, niet zeuren, het gaat maar om een hele kleine bijdrage p.p. Stop met papegaaigadrag!

Met vriendelijke groet, Klassenfeind"

Klassenfeind | 07-01-18 | 20:23 | 2

Die gok wil ik wel nemen. Wat is uw bankrekening ?

Promedio | 07-01-18 | 21:00

Ik denk er nog even over na.
*Doet koppie krauw*

Rest In Privacy | 07-01-18 | 21:13

Als ik voetbal wil kijken ga ik naar een echte voetbalwedstrijd, zoals dat ooit eens bedoeld was. Dus zoek ik een veldje in de buurt en ga naar een amateurelftal kijken. Kick en rush voetbal. Geen taktieken, geen zich wild schrijvende coaches langs de zijlijn, geen instructies voor de wissels. De klasse waarin het elftal speelt interesseert me ook niet. Als het maar laag is. Want hoe hoger je komt hoe meer het op die idioterie van de eredivisie begint te lijken.
Dus Jack, hou je bek en daal eens af naar het echte voetbal.

Graaf van Egmont | 07-01-18 | 20:23 | 2

Eens.
Toch, toen ik pas bij Benfica was, toch geen flauw klein stadion ook, en hele gezinnen aan de wijn en de olijven zaten, de huis Adelaar de vliegende start maakte, dat was mooi. Geen onvertogen woord of daad. Goed, hele rangen politiepetten stonden keurig op een rij maar het was niet nodig.

chicago river | 07-01-18 | 20:38

In de meeste landen is het nooit anders geweest, hoe zou dat komen? Zo'n gaaf land, toch? Nederland. Overschatten Nederlanders zichzelf al decennia niet schromelijk? Bij de nos in ieder geval wel.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 12:08

Wat zal Jack een hekel hebben aan mensen die al 5 jaar geen tv meer kijken en om die reden niet wensen te betalen voor de NPO.

Luivend | 07-01-18 | 20:22 | 4

Paar dagen geleden verdubbeld. En? Principieel niet wensen te betalen heeft te maken met een jaarsalaris omdat? Visser.

Luivend | 07-01-18 | 20:31

Ach U betaalt toch dus boeien!!

Berbaar | 07-01-18 | 21:26

Ik wist nog niet dat jij humor hebt, bbaar.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Rot op, Van Gelder. En neem je dooie papegaai mee.
Domme kale dwerg.

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:18

Jack van Gelder ,een over het paard getilde haagsebluf man met zijn gemaakte lach. Nog erger dan Mart Smeets en dat kan bijna niet

gelukzoeker | 07-01-18 | 20:17 | 1

Er zijn veel eenogige koningen in het blinde land der sportverslaggeving. Geen grijntje humor. Eenheidsworst en vooral niet deskundig, gecamoufleerd door bla bla. Typisch nos.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 12:02

Echec van Gelder. Dankbaar voor vijftig jaar aftrekken op Ajax, nee dank je. Prima dat Van Gelder zijn hobbies heeft, maar ik wens daar niet voor op te draaien.

De NPO gewoon terug naar 1 net. En noem het dan ook naar wat het is, Staatsnieuws. En laat de rest over aan de private zenders, zullen we eens zien of Van Gelder dan nog zo’ n vet salaris krijgt.

Glasgow Argus | 07-01-18 | 20:17
-weggejorist en opgerot-
Trubelscooter | 07-01-18 | 20:15 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Voetbal is overgewaardeerd en gels is macht in de voetbalwereld. Ik ben ermee gestopt te kijken naar een bijeen gekocht miljonairsbal. Voetbal was mijn sport, maar het, luister Jack, is een aflopende zaak. Mij doe je er geen plezier mee.

roosvrij | 07-01-18 | 20:11 | 2

Geld that is,

roosvrij | 07-01-18 | 20:11

Als kijkspel is het niet meer om aan te zien. En het ziekelijke gedrag van die miljonairtjes als ze een schopje krijgen. Baaaahhh. Ze voelen aan lichaamsdelen die helemaal niet geraakt zijn. Degene die een schop uitdeelt, gaat ook liggen kermen. Gadver. En als ze een doelpunt maken, lopen ze met drie man op hun rug het veld rond. En altijd zeiken tegen de scheidsrechter. Brrrr. Ettertjes.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 11:55

Ik kan niet anders zeggen dan dat JvG blijkbaar een enorme lul is die vanuit zijn ingebeelde status vergeet dat hij veel te veel geld van belastingbetalers heeft opgeslurpt en de bekende narcistische trekjes heeft opgelopen zoals andere ook zogenaamde BN'ers, Peter de Vries, Patricia Paay, Gordon etc. Die idioten denken dat ze boven de massa staan maar vergeten dat ze zonder die massa helemaal niks zijn.

langzullenweleven | 07-01-18 | 20:10

Jack is een lul.

Hij heeft er geen, maar is er wel een.

Goofy Goofball | 07-01-18 | 20:09

Kan iemand van Ziggo eens aan Jack vragen waarom hij zo'n voorstander van subsidie aan de concurrent is? Betaalt de NOS aan Fox of Ziggo voor een samenvatting van de Eredivisie of iets dergelijks?

Watching the Wheels | 07-01-18 | 20:07

Stop met papagaaigedrag. LOL! Wat bezield je wil je dit soort opmerkingen maken.
Gelukkig is Jack er nog met zijn messcherpe argument dat het maar een kleine bijdrage is pp.

Luckystriker | 07-01-18 | 20:07 | 4

Deze papagaaien is dood.
*bonken doet*

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:11

Deze papagaai heeft de pijp aan Maarten gegeven.

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:14

Hij moet nog wel uitvogelen hoe hoog het bedrag is pp.

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Jack van Gelder: Whaahhha haahaha rochelhsdrttrosdrorrch hahahah.
manoman.
Wat zijn we toch een circus van geestelijk gehandicapten.

Toch fijn dat ik heer Dijkgraaf laatst hoorde zeggen dat Nederlandse natuurkundigen nummero 1 in de wereld zijn. Een beetje troost is af en toe ook fijn.

Mag ik die jack met groot plezier persoonlijk scalperen?

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:07 | 1

Hebben die natuurkundigen in België gestudeerd? Of bedoelde hij Nederlands sprekenden.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 11:44

"Belastingbetaler, hou je bek!". Kan de nieuwe slogan voor D666 zijn!!

langzullenweleven | 07-01-18 | 20:06

Waarom moet ik in vredesnaam meebetalen aan de Nederlandse televisie, terwijl ik daar nooit naar kijk? Ik gun iedereen zijn hobby, maar niet op mijn kosten.

MAD1950 | 07-01-18 | 20:05 | 3

Ik fiets nooit maar moet wel meebetalen aan fietspaden.
Zo werken die dingetjes in de echte wereld!

Berbaar | 07-01-18 | 21:24

Je drinkt niet, maar je betaalt natuurlijk met plezier de drankrekening van je alcoholistische buurman.

MAD1950 | 07-01-18 | 21:55

Ik was wat te vlug met mijn reactie. Hier een betere. Infrastructuur is een collectief belang, maar je kunt onmogelijk staande houden dat propaganda voor de PvdA en interviews met Sylvana Simons ook een collectief belang zijn.

MAD1950 | 07-01-18 | 22:25

Hij heeft gewoon gelijk. Punt.

Trubelscooter | 07-01-18 | 20:03 | 4

Hij staat eerder buitenspel in mijn ogen :)

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:16

Zit je tegen jezelf te praten Jack? Dat doen seniele mensen ook.

Balletje Mayo | 07-01-18 | 20:19

U bent out ,punt

gelukzoeker | 07-01-18 | 20:22
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik een stel overgewaardeerde,overbetaalde miljonairs een toneelstukje zie spelen, dan kijk ik wel een Hollywood film.
Voetbal heeft niets meer met het spel te maken. Zelfs in Engeland heeft men de rug toegekeerd aan hun club en zijn maar weer zelf een team begonnen. Kijk zo kan het ook.
Verder dient jack zijn bek te houden en ons de maat te nemen.

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:03 | 5

@ Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:08
Hij kan nog altijd nog buschauffeur worden!
@ Ongeblustekalk | 07-01-18 | 20:06
Geen idee, voetbal intereseert mij niet, maar zoals jij zegt lijkt het mij idd een narcist.

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:19

Dat wou ik net voorstellen, Ce Ca! :)

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:31

@ Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:31
Was ik je mooi voor ;)

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:37
▼ 2 antwoorden verborgen

NPO moet helemaal weg, maar wat ik me als niet voetbal liefhebber afvraag; Betalen die commerciële clubs eigenlijk mee aan de politie beveiliging die nodig is om hun klanten in het gareel te houden?

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:03 | 4

@salon ; gaaaaaap. Doe eens een nieuw argument.

Promedio | 07-01-18 | 21:03

was geen argument. Ik was gewoon nieuwsgierig. Salonsocialist stelt ook een interessante vraag. Wordt het geen tijd voor hufterbelasting voor mensen die een onevenredig druk op het politie apparaat uitoefenen? Net zoals wegenbelasting voor automobilisten.

Rest In Privacy | 07-01-18 | 22:07

Dwangarbeid, alles tot de laatste cent terugbetalen.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan mensen die zeggen dat we dankbaar moeten zijn. Dankbaar? Het land staat goeddoeme in brand en we worden continu voorgelogen. Vandaag weer over een aanslag in Stockholm. Dat kon geen aanslag zijn want handgranaat, aldus de NOS.
Rot op, Jack. And don't you come back nomore nomore nomore nomore.

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:01 | 3

Wordt al 30 jaar kotsmisselijk van die slijm kudt.
Echt kots kots kots

joppo0 | 07-01-18 | 20:02

Hit de road Jack (sla de weg Jaap).
Dankbaar zijn, en dat moeten we van Jack, gaat hij daarover?

Memek | 07-01-18 | 20:03

Stockholm is pas vanaf 2040 deel van het land wanneer we na een invasie de islam eruit gejaagd hebben en ze hun blonde vrouwen aan ons geven voor een fokprogramma zoals die van ABBA.

Ongeblustekalk | 07-01-18 | 20:04

Op zich heeft ie gelijk, het zijn maar kleine bedragen per persoon.
Maar er zijn er veel ste veel die op publiek geld leven.
Paul de Leeuw kost per inwoner van Nederland ook niet zo veel.
Matthijs de autocue lezer idemdito.
Als je al die kleine bedragen bij elkaar op telt kom je toch aan een fors bedrag.

Osdorpertje | 07-01-18 | 20:00

Weet je, stop het achter decoder. Vinden jullie liberale mannetjes toch allemaal zo mooi, dat marktwerking? Betaal je het dubbele, maar dan aan Foxsports of Ziggo. Mooi man.

Bigi Bana Boy | 07-01-18 | 19:59 | 5

Ongeblustekalk | 07-01-18 | 20:0
Weer van gender gewisseld? Deusje, je vind vrouwen voetbal leuk omdat je dat bij kan houden en er geen tactiek is. Maar vermoei ons daar niet mee. Jankbal.

miko | 07-01-18 | 20:45

miko | 07-01-18 | 20:45
Wordt je door twee regels van mij vermoeid ja?
LOL. Frustie.

Ongeblustekalk | 07-01-18 | 20:55

@Bigi Bana Boy | 07-01-18 | 19:59
Lijkt mij prima Bigi, alle sport achter de decoder, betaal maar als je het live wil zien.
Maarja dan zal je de paupers in de panelen zien schuimbekken, want betalen huh?

Berbaar | 07-01-18 | 21:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Betaal 2.50 aan Canal-Digital met heb wel formule 1.

gato | 07-01-18 | 22:18

Elke maand maak ik €78,- over naar Ziggo.
Kan Jack weer een avondje uit eten, de klootzak.

Kruisruiker | 07-01-18 | 19:58 | 1

Stumpertje.

demaup | 07-01-18 | 19:57

Was geloof dat het rond het vertrek van Romario da Souza Faria bij PSV was, daarna bij Barcelona in de jaren 90 met Stoichkov en Laudrup, dat ik langzaamaan minder foebal ging kijken. Ging allemaal heel naturel. Net zoals je roken naturel kan afleren.

Romario herinner ik me ook als de man die, niet te bescheten om voor mietje te worden uitgemaakt, in een zwarte mayo en zwarte handschoentjes in de winter altijd speelde. Wat wil je, als warmbloedige geniale spits, uit een favela in Rio, tussen die Brabo´s.

Een van de tofste spitsen die in Nederland heeft gespeeld.
Ontopic: Jack v. Gelder heeft gelijk dat de live-wedstrijdverslagen of samenvattingen gerepsecteerd moeten op NPO, maar laten we eerlijk wezen. Wie kreeg ook al weer die belangrijke TV prijs? Juist.
De Snor, die ijdele gymnasiast prima presentator Guinee en de Gijpvogel op RTL. Toptv, nog beter dan het niveau van de wedstrijden.

chicago river | 07-01-18 | 19:56 | 1

Waar Jack dan weer de bocht uitvliegt: ¨Wees dankbaar voor alles wat de NOS al meer dan een halve eeuw op de buis brengt.¨
Jack, Jack, Jack.
1. Vertel me niet wat ik moet.
2. Dankbaar voor ´ALLES´ wat de NOS op de buis..´
3. Zie bovenstaande. Jack, gladde biljartbal, kon best een beetje minder ongefundeerd en tendentieus komen twitteren.

chicago river | 07-01-18 | 20:04

Geld van Jecker.

LuckyGirl | 07-01-18 | 19:56 | 2

Geld van Gelder.

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 20:04

Cheque van Gelder uiteraard

E-Burke | 07-01-18 | 20:19

Een opt-out regeling voor de NPO, daar zou ik heel blij van worden.

Rest In Privacy | 07-01-18 | 19:56 | 1

Een voltooid medialeven regeling zou nog fraaier zijn.

PresidenteDeConjovia | 08-01-18 | 03:53

Beste Jack, ik heb zojuist een miljoen gestolen de bankrekening van de gemeente Badhoevedorp. Ik neem aan dat jij daar geen probleem me hebt. Het is immers maar een klein bedrag per persoon en ik heb vaak over de A9 door Badhoevedorp gereden. Mooi, het werkt wel twee kanten op, ouwe voormalig belastinggeldgenieter.

TheseDays00 | 07-01-18 | 19:55

Achteruitrijden en de caravanrace,
Dat waren mooie tijden.

Kruisruiker | 07-01-18 | 19:54 | 3

Dat was dan dankzij de commentaren van André van Duyn?
Is ook wel een stukje nostalgie, waar je je jaren later misschien eigenlijk wel hartelijk voor wilt schamen..

guillaume | 07-01-18 | 19:57

Ik was toen 10 en ik vond het prachtig, niks om voor te schamen hoor.

Kruisruiker | 07-01-18 | 20:01

Dat is het met nostalgie, ook al zou je je ervoor moeten schamen toch doe je het niet vanwege "vroeger", "leuk" etc..

guillaume | 07-01-18 | 20:15

Opeens heb je het: na het nationaal dictee de gs footbalmatch!

Hufterst | 07-01-18 | 19:54

Rot op, Jack.
*voelt liedje aankomen*

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 19:52 | 3

Sla de weg Jak,

Petrus Poortwachter | 07-01-18 | 19:54

@Petrus Poortwachter
Dat was hem, ja :)

Lewis Lewinsky | 07-01-18 | 19:56

My name is Jack
I m a necrofiliac
So I realliy get frustrated
When a woman gets cremated
I think a burrial is a must
‘ cause I can’ t f*ck dust.

HaatbaardKnipper | 07-01-18 | 20:06
-weggejorist-
Expert_kenner | 07-01-18 | 19:52

Kunnen we ook belastinggeld spenderen zodat we Jack van Gelder, Matthijs van Nieuwkerk, Peter R. de Vries en Mart Smeets nimmer meer horen of zien?
Zou een genot zijn

guillaume | 07-01-18 | 19:49 | 2

Misschien dat daar de (beter) klimaatbelasting voor aangewend kan worden.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 11:35

Of de hondenbelasting.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 11:36

Zeuren over het zeuren van anderen.
Is ook weinig dankbaar.

LuckyGirl | 07-01-18 | 19:48 | 1

Leer de gemiddelde Nederlander kennen. Een dag niet gezeurd is een verloren dag.
Kloteweer trouwens :)

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:39

Altijd weer die rekensom wat het per persoon per jaar kost. Als alle Nederlanders 1 cent per jaar betalen kan Sylvana Simons het hele jaar in een houten bankje slapen ipv onder een palmboom. Probleem is dat er 400000 van dat soort weggegooid geld zaken zijn inclusief Jack.

skoftig | 07-01-18 | 19:47

Ergens moet die gekte rond het voetbal stoppen en dat kan alleen via de portemonnee.
Dat iemand miljoenen verdient om tegen een bal te schoppen komt omdat niet alleen vraag en aanbod compleet debiel zijn, maar ook omdat organisaties op alle niveau's maar klakkeloos meegraaien. Dat publiekelijke gelden er worden uitgetrokken lijkt me een goed begin.
Maar bedenkt u ook eens zelf of uw "sportabonnement" op de decoder het wel waard is.

datzouzomaarkunnen | 07-01-18 | 19:46

Weet je waarom Jack kaal is? Die papegaai heeft net iets te vaak op zijn kop gescheten. Man man man...

Kapitein Stijlvol | 07-01-18 | 19:46

Geef dan Gijp en de Snor subsidie.

Pedronegro | 07-01-18 | 19:45 | 2

Het mooie is, die hebben dat dus niet nodig. Subsidie zou net zo iets moeten zijn als jonge starters helpen aan hun eerste huis.
Een korte/aantrekkelijke hulp om te beginnen en dan: klaar. Als je er goed over nadenkt is subsidie eigenlijk iets heel raars als je er niet op lange termijn wat mee opschiet.

datzouzomaarkunnen | 07-01-18 | 19:49

datzouzomaarkunnen | 07-01-18 | 19:49
Subsidie, zoals de overheid dit toepast, is in vele gevallen niets meer dan een medicijn voor een, daarmee door dezelfde overheid, gecreëerde patiënt met een chronische ziekte.

EODs | 07-01-18 | 22:09

Hysterische, Heintje Davids-achtige man die zichzelf de allerbeste sportverslaggever ter wereld vindt en van geen ophouden weet.

gestoptmetroken | 07-01-18 | 19:44

Na de machtsomwenteling gaat deze staatsdebiel linea-recta naar heropvoedingskamp "arbeid adelt" te Drenthe.

echt_links | 07-01-18 | 19:44 | 1

Veruit het meeste geld wordt dus besteed aan rechtse hobby's. Je verwacht t nie.

Bakito | 07-01-18 | 19:44 | 3

Nee hoor: Freek en Youp vinden dat achterlijke voetbal prachtig.

echt_links | 07-01-18 | 19:45

sterker nog, Freek en Youp weten dat hun miljoenen fans van voetbal houden, en daarom vinden ze het OF prachtig of ze doen alsof.

skoftig | 07-01-18 | 19:53

echt_links | 07-01-18 | 19:45 als het maar niet in Argentinië is. Dat vink Freekje wat minder

Man.man.man | 07-01-18 | 22:32

Die werkt toch bij de Postcodeloterij?

Montgomery Burns | 07-01-18 | 19:44 | 1

Wie is jack van gelder?Zelfs op google niet te vinden.Is ie deaud?

flesje | 07-01-18 | 19:56

Is dat die wandelende vetvlek die in musicals pispaal speelde ...?

Mazoeza | 07-01-18 | 19:43

Dik twee ton per jaar om een wedstrijd aan elkaar te lullen. Er zijn mensen die dat kunnen en willen voor minder.

Bijtendehond | 07-01-18 | 19:43

Jack lult raar en bekijkt het leven vanuit zijn belevingswereld. Beste Jack, ik geef zelfs dat kleine beetje geld liever uit aan andere zaken. Dat bepaal jij niet voor mij, lutser met je bolle rooie harses. En dat jij het leuk vind is niet het probleem van veel mensen die er geen hol aan vinden of er geen profijt, zoals jij, uithalen. Dus betaal het lekker zelf. Eigen hobby's betalen, dank u.

Mark_D_NL | 07-01-18 | 19:42 | 2

Amen.

kempenaer | 08-01-18 | 01:53

Kort, bondig en waar! Top!

SlimmeBelg | 08-01-18 | 11:31

Ik wil best dankbaar zijn voor wat NOS/Sport de afgelopen halve eeuw op de buis heeft gebracht, inclusief wat bijdragen van Jack. Maar in het verleden behaalde resultaten, maken overbieden op toekomstige commerciële wedstrijden niet goed.

En Jack, als je zo blij was met de NOS, waarom ben je op je oude dag nog overgestapt naar een nóg commerciëler bedrijf?

Guido | 07-01-18 | 19:42 | 4

Omdat geld niet stinkt en het makkelijk lullen is over kleine bijdragen met alleen al een pensioenstorting van 72.000 euro. Het zou fijn zijn als van mijn bijdrage iemand ingehuurd wordt die en sport goed kan verslaan en die nog een beetje om aan te zien i.p.v. dat obese gedrocht.

Linkse allergie | 07-01-18 | 19:50

Eerder Cheque van Gelder.

artie | 07-01-18 | 19:51

Cheque van Geld of andere bijnaam was Sugar Lee Hooper.

Basil Fawlty | 07-01-18 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kijk nooit publieke omroep (ook geen commerciele), de geboden programma's kunnen mij niet boeien. Ook kijk ik zelden of nooi sport. Dan is het toch niet gek dat er van mij niet zoveel of geen belastinggeld naar de omroepen hoeft te gaan?? Ik ben niet dankbaar, ik zeur niet en ben geen papagaai. Die Jack lijkt me een beetje wereldvreemd.

cabbit | 07-01-18 | 19:40 | 9

Fietspaden die tot niets leiden hoeven niet te worden aangelegd wegens nutteloos.
Hetzelfde geldt voor entertainment op de NPO.
Op beide zaken is prima kritiek te leveren.
Dat we allemaal begrijpen dat we onderwijs, gezondheidszorg en een leger nodig hebben, lijkt me evident.

kempenaer | 08-01-18 | 01:52

Of u kijkt of niet, daar gaat het niet om. Het punt van de heer Van Gelder is subtieler: U MOET GEWOON UW BEK HOUDEN!

Trollongren zag dat het goed was.

PresidenteDeConjovia | 08-01-18 | 03:50

Graag meer fietspaden en minder nos.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 11:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Iedere cent die ik pp moet betalen aan de NOS is er een teveel. Ik heb niet om de NOS gevraagd, vind de NOS eenzijdige politieke propaganda, een brenger van nepnieuws en een irritante bron van praatprogramma's vol lieden die vijandig staan tegenover vermindering van belasting en voor een oppermachtige grote overheid. Het zijn nog eens EU-laven ook.

Jan Passant mk2 | 07-01-18 | 19:40

Van Gelder is toch een beetje van de categorie Hennie Huisman en Ron Brandsteder. Die wel wisten wanneer ze moesten stoppen.

brutus68 | 07-01-18 | 19:39

Ik kijk dagelijks naar de NPO. (NOS Journaal)
Daar heb ik best een beetje belastinggeld voor over. Wel wordt het de hoogste tijd dat ze online in HD gaan uitzenden en wat mij betreft mogen alle niet-informatieve programma's worden overgedragen aan de commerciële omroepen.

ZoltarTheMagnificent | 07-01-18 | 19:39 | 7

Zoltar is een beetje masochistisch?

kempenaer | 07-01-18 | 21:30

"Proest!!
Berbaar | 07-01-18 | 21:14"

Ja, ik hoor het al, griepje.
Nou sterkte dah-maar, volgende keer beter.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 07-01-18 | 22:52

ZoltarTheMagnificent
Ach, u werkt bij de NPO?

BosrandDirk | 08-01-18 | 14:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Jack van wie? Leeft die nog?

DommeNeger | 07-01-18 | 19:38

Totaal met Jack eens. Beter dan dat camping commentaar op SBS6, om te huilen zo slecht

Tommie182 | 07-01-18 | 19:37

Qua sportverslaggeving is de NOS onovertroffen.
Van Gelder a (voortreffelijk voetbaljournalist) heeft gelijk.

Lewis | 07-01-18 | 19:36 | 3

Op journalistiek is hij volgens mij nooit te betrappen geweest. Deed het met zijn enthousiasme aardig op de radio. Verder heeft hij zich -met enorm veel succes- 4 decennia helemaal de moeder geslijmd bij Ajax en de KNVB. Met vele snoepreisjes cadeau. NPO Reisbureau is vanwege Jack opgericht.

de Voorzittert | 07-01-18 | 19:49

Dat doen ze inderdaad helemaal prima Lewis.
Of dat die bieding rechtvaardigt is een ander verhaal.

Berbaar | 07-01-18 | 21:13

Onovertroffen, als je in de randstad woont ja, de rest hangt erbij maar mag wel de rekening mee betalen. In geen enkel land heb ik chauvinistischer sportverslaggeving gezien dan bij de nos. Alleen maar sporten waar Nederlanders (uit alle windstreken tegenwoordig) iets in betekenen. Er zijn genoeg mensen die van sport houden waar niet perse een Nederlander hoog hoeft te scoren. En als er eens Nederlanders zijn die in een internationale sport iets te betekenen hebben (denk eens aan Jan Verhaas, al decennia een topsnookerscheidsrechter), dan kennen ze hem niet. Nee, het peil van de nos heeft me nooit kunnen bekoren. Maar ze vinden zichzelf zo geweldig. Een uitzondering wat mij betreft voor Tom Egbers, die nog interesse toont in mensen, anders dan Cruyff en Ajax. Pierre van Hooijdonk, ook een goede knul met inzicht en de G uit kunnen sprekend. Verder erger ik me al decennia over die onterechte stemmingmakerij tegen Duitsers. Aan het gedrag van velen van onze oosterburen kunnen vele van onze landgenoten een voorbeeld nemen. Misselijk gedrag is het en het zal nog heel lang duren voordat de massa die 'hersenspoeling' zal zijn vergeten. Maar ontzettend bedankt hoor Jack, met je heilige Amsterdamse deserteurs die het land voor een paar tientjes in de steek lieten in 1978 en Jan van Beveren en Willy van der Kuylen in 1974 hebben weggejaagd. Anders waren we al 2x wereldkampioen voetbal geweest. Niet dat het me wat uitmaakt, ik zie liever dat België hoog eindigt, maar die vinden goed voetballen belangrijker dan resultaat dus dat zal wel niet. Onovertroffen, nogmaals, vooral volgens henzelf. Van wielrennen hebben ze helemaal geen kaas gegeten. Oud wielrenners die zelf van geen enkel koersinzicht laten blijken. Droevig. Ik heb nog nooit zo gelachen als dat Johan Museeuw een Nederlandse rennersbus binnen liep, zag dat men allemaal naar de Belgische tv aan het kijken was om het wedstrijdverslag te zien en hij vroeg natuurlijk meteen waarom die ollanders niet naar de nos keken. Onovertroffen, wederom. Nou, ik stop er maar eens mee want het wordt teveel en te lang en dat is ook niet de bedoeling. Ik heb mijn punt gemaakt. Veel plezier met uw onovertroffen zendertje.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 11:25

Bagger, Jack,niets dan Bagger.Maar wel dure Bagger.Die zgn sport van jullie, moet ik daar voor betalen?Je laat nu wel ff zien hoe je over de kijker denkt.

Ben5570 | 07-01-18 | 19:36 | 2

Wordt eens tijd dat we zelf ons Nederlands zender pakketje mogen samenstellen, weet gelijk welke zenders er bij mijn niet meer inzitten, hou zo wie zo niet van sport...

Rene046 | 07-01-18 | 21:12

Een Geen Stijl pakketje graag.

SlimmeBelg | 08-01-18 | 10:47

Arme man. Kwam hem ooit tegen in de Ikea. Wereldvreemd met een attitude van wereldwijsheid. Zie ook: Freek de Jonge.

Rollins | 07-01-18 | 19:34 | 1

Scherp :)

Rest In Privacy | 07-01-18 | 20:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken