Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sieg Heil! Linksnazi Leo vs Guurrechtse Geerten

Kedeng Kedeng

Landgenooten en overige oude kameraden. Schakelt thansch uw Rijkstelefunken-toestel in [op kanaal 88] voor Adelaarshof uit de Horst Wessel-studio der Nationaal-Publieken Omroep. Onder bezielende leiding van NSDAP Ortskommandant Paul von Weissenmann gaat Feldwebel Leo "doodshoofd" Lucassen van de 72. SS-Freiwilligen-Panzergrenadier-Division Eurabia in debat met historicus Geerten Waling, tevens commandant Avondland Strijdtroepen en drager van het Wierd Duk Insigne met Vergulde Kalergi Versierselen. Gesprek zal gaan over Marcherende Rechterarmen in het Zwarte Laars Debat en de herovering van de islamitische deelprovincie Molenbeek door de stoottroepen van maarschalken Wilders/DeWinter. Allen in den houding en klakt den hakken voor VaandelsHoog24.

UPDATE: Nu met beelden van NPO Rijkspropaganda

Social

Reaguursels

Inloggen

Die godwins van LL zijn leuk, maar de moslims waren al oorlogszuchtig tuig lang voor het nationaal socialisme was uitgevonden.

12pints | 13-11-17 | 09:20

In Duitsland was ook 90 % van de mensen gewoon en vredelievend.
Maar ja, die 10 % hebben het destijds een beetje verpest voor de anderen.

Overigens vergelijkt hij moslims met Joden, maar ik heb nog geen enkel verhaal gelezen over Joden die terroriserend en moordend door de Europese steden trokken, met vliegtuigen gebouwen invlogen of mensen die niet Joods waren de hoofden afhakten, vrouwen verkrachtten en homo's doodden.
Wie daar wel gegevens over heeft verzoek ik vriendelijk die even te vermelden.
Ik leer er graag wat bij.

mallekater | 13-11-17 | 07:09

Als de kogel komt, wat god verhoede, komt hij van LL.
LL=lamme lul
of Leo Lucassen.

mallekater | 13-11-17 | 07:04

De inhoud van LL berust op aannames en leugens, tegenwoordig blijkbaar ook een wetenschap, maar wat mij zorgen echt baart...... hij heeft toch geen relatie met Linda Sarsour?

surfingbilly | 13-11-17 | 01:11

Er was eens een oorlog. Die wij ons nu herinneren als de 2e wereldoorlog.
Voor die oorlog waren er in Nederland veel mensen die met een gebroken geweertje rondliepen. Die mensen hadden geen zin in oorlog. Zij waren pacifisten. Na de oorlog waren ook deze mensen blij dat de Duitsers hadden verloren. Maar ach en wee... zij hadden zelf geen enkele bijdrage aan het verslaan van de Duitsers geleverd. Het winnen van de oorlog hadden zij anderen laten doen. Vooral Britten, Russen, Canadezen en Amerikanen.
Nu wilde het geval dat veel geleerde mensen zelf ook het gebroken geweertje hadden gedragen. En die geleerde mensen gingen vervolgens de geschiedenisboeken over de oorlog schrijven.
Daarom begint de geschiedenis van WOII met "Er was eens een hele foute meneer die Hitler heette." En niet "Er was eens een clubje laffe ratten waar ik er zelf één van was."

Orakel1958 | 13-11-17 | 00:21

Het is maar de vraag of de SS Leo Lucassen in haar gelederen had willen opnemen. Je kunt je wel een linksnazi voelen, maar dat is niet voldoende. Zij wilden echte kerels bij de troep! Aan de andere kant: Lucassen had misschien gewoon in de kantine kunnen werken.

JvanDeventer | 13-11-17 | 00:04

Zouden Geerten en Leo wel weten wat voor plezier ze de redactie van
hun niet-hitler online platform aan de eikenlooflaan hebben gedaan met hun optreden bij Buitenhof ?
Mooi.

Hensmunter69 | 12-11-17 | 21:07

leo de confabulerende professor.
Hij begint verschijnselen van vroegtijdige dementie vertonen.
(ca. 12.000 mensen lijden hieraan)

Kanarie_Geil | 12-11-17 | 20:04

Moeten We nog reageren op deze StaatSmongool ?

liegende lippen | 12-11-17 | 19:52

Hannah Arendt had het ooit over "de banaliteit van het kwaad ".....

Mazoeza | 12-11-17 | 19:49

De complottheorie dat joden hier de boel over zouden nemen..... nooit van gehoord.
Zo leer je nog eens wat.
Als hij de crisiejaren 30 Du bedoelt... dat lag wel even anders.

ger1306 | 12-11-17 | 19:38

M.i. is Lucassen de verpersoonlijking van alles wat mis is met veel sociale studies op dit moment. Ideologie en activisme zijn bij deze studies leidend en niet objectieve en onafhankelijk wetenschapsbeoefening. Niet de feiten staan meer centraal maar ideologische doctrines en een gewenst uitkomst. Het gevolg is dat ik de mening van dergelijke lieden, wanneer zij als expert worden neergezet in de media, (helaas) niet meer serieus neem.

therealbraindump | 12-11-17 | 19:27 | 1

+++++++++++++++++

ger1306 | 14-11-17 | 11:59

Maar de Holocaust is een grote Joodse leugen die nog steeds voor blijft wakkeren door zogenaamde ''universitair'' geschoolde mensen zoals Leo Lucassen die het linkse pad hebben bewandeld en een papiertje hebben gehaald. Ondertussen hebben mensen zoals ik het niet gered qua studie en zijn mijn gewoon een harde werkman geworden omdat ze kapot gingen in een links onderwijsstelsel omdat je dan stelselmatig bij elk moment kapot wordt gemaakt door linkse leraressen(vaak). Man man man ik heb een jaar op de gang gezeten omdat ik het niet eens was met mijn extreem communistische mentrix.(CPN vlag in de klas en alles). De normale mensen moeten eens hun ogen open doen en kijken wat er echt op de wereld rond ons heen gebeurd.

Waarom moeten we ons nog langer doorwerken terwijl het probleem duidelijk licht bij de mensen met een niet westerse(moslim) achtergrond. De infinite time. kinderbijslag en uitkeringen en trouwen desnoods met mensen terug uit het thuisland terwijl sommige blanke jongens zich de dood in werken als robots als een soort omgekeerde kolonisatie.

Hoe lang laten we ons dit nog gebeuren. Hoe lang voordat we opstaan en hier iets tegen doen.

Balaverde | 12-11-17 | 18:59 | 1

De meerderheid van de mensen die je beschrijft zal nooit in opstand komen. Die blijven hangen in 50 jaar oud ultra links moraal. Pvda, Groenlinks, de Volkskrant, de wereld draait door, Joop.nl etc.

Omnisofos | 13-11-17 | 12:29

Een hoogleraar die roept dat Wilders naar Moolenbeek gaan propaganda is voor kijk die moslims eens slecht zijn.

Maar laten we wel wezen.
Als die "propaganda" niet waar was .. dan zou hij toch gewoon door Moolenbeek kunnen lopen?

Dus graag even een antwoord hierop professortje de lever ons maar over aan de islam-lul.

Hetvolkspreekt! | 12-11-17 | 18:02

Lucassen, leugenaar van beroep.

Art Vandelay Ultor | 12-11-17 | 17:51 | 2

Art! Leuk man, lang niet gelezen. Groet, SB.

DrumPiet | 12-11-17 | 19:24

@DrumPiet | 12-11-17 | 19:24
*zwaait*

Art Vandelay Ultor | 12-11-17 | 20:07

Meneer weet te weinig van islam en daarom praat hij nu onzin, zijn uitgangspunt is op zich terecht maar zijn vergelijking komt neer op het feit dat er ook gematigde nazi's waren en niet iedereen achter Hitler stond. Valt een beetje weg als je kijkt naar de resultaten...
Ik heb niks te maken met "goede mensen" maar met feiten. Feiten zeggen dat islam niks dan ellende brengt. Feiten zeggen dat islam haaks staat op alles waar het westen voor staat. Kritiek op islam is terecht en is letterlijk levensgevaarlijk, en daar hoor ik meneer niet over. Als je het over vergelijkingen wilt hebben met de NDSAP, die kwamen ook met geweld hun gelijk halen, net als islamisten nu.
Wat is een professor waard als hij niet eens zijn eigen stof kent?

BootleggersSmurf | 12-11-17 | 17:17

Journalisten zijn dol op activisten met titel. Hij is deskundige dus hij heeft gelijk. Het probleem is echter dat activisten het antwoord al paraat hebben, voordat ze iets gaan onderzoeken.

lingo star | 12-11-17 | 17:07

“15 jaar dag in dag uit tabuleren dat een volledige bevolkingsgroep een existentiële bedreiging vormt voor onze samenleving.” Dus zoals de Leo Lucassen van deze wereld (aka links) dat doen over rechts? Oow, nee dat is geen 15 jaar, dat is al zeker 30 jaar het geval.

DerUnterMensch | 12-11-17 | 16:53

Gisterenavond toch wel het beste vb Marrokkanen aan het rellen op diverse plekken in Europese steden. Zo’n hekel aan het westen.

franck7020 | 12-11-17 | 16:27 | 1

Ja, probleem-marokkanen zijn eerlijker dan professoren op de universiteit. Zij laten duidelijk merken vijanden te zijn van de westerse samenleving, professoren leggen het probleem liever bij burgers die dat duidelijke feit constateren.

Jan Passant mk2 | 12-11-17 | 16:37

.. wat heeft vijftien jaar met holle stemmen waarschuwen tegen de, door zowel islam als rechterlijke macht-OM-regering-criminaliteit, meest bedreigde man van Nederland ons geleerd?

Een moderne professor op de universiteit gaat nu voor in het spreekkoor met toeters tegen onwelgevallige mening. Slogans in plaats van wetenschap. Intimidatie en uitsluiting van dissidenten.

Jan Passant mk2 | 12-11-17 | 16:24

Voorstel voor een tegenzet.
Zouden er geen karakteristieken van 'foute wetenschappers' uit de tijd van de tweede wereldoorlog bestaan over bijvoorbeeld Dr. Mengele met zijn onderzoeken naar tweelingen?
En dat die karakteristieken worden vergeleken met de *wetenschappelijke werkwijze* van deze professor L. Lucassen.
Dan denk ik oprecht, dat er heel veel te constateren valt, dat Lucassen en Mengel zich van dezelfde manier van werken bedienen.
Gewoon, omdat de parallel altijd wel te trekken is.
"" En, professor Leo Lucassen, wat vindt u er van, dat uw werkwijze direct te vergelijken is met uw illustere voorganger Dr. Mengele?
U kunt dan wel zeggen, dat uw werkwijze heel anders is, en heel integer, maar onze conclusies zijn, dat u eigenlijk in hetzelfde gore drab aan 't vissen bent.

Der Paulie | 12-11-17 | 16:22

Een man die in z'n jeugd waarschijnlijk nooit buiten kwam en links- of rechtsom naar de universiteit moest. Hij is dus linksom gegaan en heeft via daar diverse pretstudies een papiertje gehaald. Hij vond dat zo moeilijk dat ie zichzelf te serieus is gaan nemen en zich professor heeft verklaard van zijn eigen gedachten.
-
Hoe triest wil je ze hebben? Dat zo'n man hoogleraar is van migratiegangen(afdeling pret- en nepstudies) of zoiets zegt genoeg, merkwaardig dat zo'n universiteit daar aan meewerkt. Waarschijnlijk onder druk van diverse policolor subsidiepotjes en dan daarmee het gelijk van de PvdA/GL/D66 nog enigszins moet onderbouwen.
-
Zijn vergelijking met Joden uit de Tweede Wereldoorlog is te walgelijk en misplaatst voor woorden, velen draaien zich ongetwijfeld in hun graf om bij het horen van zo'n sociale wetenschappelijke kwakzalver.
Waarom gaat ie niet lekker naar het midden oosten en daar vertellen hoe het echt zit met de staat Israel? Waarom gaat ie niet naar Iran om de islamitische veroveraars daar duidelijk te maken dat de holocaust wel degelijk heeft plaatsgevonden? Waarom gaat ie niet z'n nepstudie verkondigen op die islamitische nepuniversiteit? Kan ie gelijk daar vertellen over de holocaust en wat doen aan het tot normaal verklaarde antisemitismse in islamitische kringen?
-
Dat doet ie als ie de Joodse mensen van weleer een dienst wil bewijzen. Niet door paralellen te insinueren met Wilders die er niet zijn.
Hij kan beter zijn doctoraat demoniseren aanvragen bij Marcelotje van Dam, krijgt ie de wegkijkbokaal 2017 erbij.

bananabanana | 12-11-17 | 16:12

Wat is nou eigenlijk het probleem? Ik snap het filmpje niet zo goed. Wat Lucassen zegt lijkt me niet onzinnig.

Jezus_Boeddha | 12-11-17 | 16:09 | 1

Nee, het is alleen feitelijk onjuist.
Als hij beweert dat 99% van de moslims in Nederland niet uit is op een geislamiseerd Europa, dan gaat hij voorbij aan alle onderzoeken die op dit geweest zijn.
Niet alleen weinig wetenschappelijk, maar zelfs ronduit misleidend.

Roadblock | 12-11-17 | 17:48

duidelijk genoeg..

Koeksjaak | 12-11-17 | 16:10

99% van moslims is gewone burger en helemaal niet uit op een geïslamiseerd westen. Ok wetenschappert, onderbouw dit eens met onderzoeksgetallen? Ow wacht: www.ad.nl/nieuws/ik-waarschuw-niet-vo...

Bert Konterman | 12-11-17 | 15:32 | 2

Ik moest ook kotsen van die uitspraak. Nou ja, ik moest kotsen van dat hele fragment. Zelfs de joden worden erbij gehaald om Wilders te framen. Dit wordt dan uitgesproken in een zogenaamd intellectueel programma terwijl dit ordinair feitenvrij raaskallen was.

XaleX_2 | 12-11-17 | 16:00

Zo iets als "99 percent van de kannibalen zijn gematigd, en doen gewoon hun ding" .....

Mazoeza | 12-11-17 | 19:36

Die Leo Lucassen is een fossiel. Niet meer relevant, doei.

Mark_D_NL | 12-11-17 | 15:05 | 2

hij is geen fossiel. hij is gek

win | 12-11-17 | 15:32

@win | 12-11-17 | 15:32

Het is iemand die zich na jaren en jaren van het 'goede verhaal' te hebben verteld er achterkomt dat hij zelf in de ontkenningsfase zit. Niet kunnen omgaan met de frustraties van het ongelijk en zich daarom verharden in hun stellingname.

litebyte | 12-11-17 | 15:39

De man begint aardig gelijk te krijgen :
Enoch Powell Rivers of Blood....

Mazoeza | 12-11-17 | 15:01 | 2

Enoch Powell was een ziener... Engelands grote steden zijn volledig zwart/bruin geworden.
Hoe zal dit aflopen? Ik denk dat Powell zijn tijd 60 jaar vooruit was en helaas gelijk gaat krijgen.

Eendragtmaaktmagt | 12-11-17 | 16:11

Hij eeft al gelijk. Tegen IS gaan de gematigden (sic! bis! kwadraat) niet de straat op, maar als een voetbalelftal wint, dan is het in alle grote steden rellen. Nee, feesten kunnen ze ook al niet, op het diabetes- en slachtofferfeest na....

Mazoeza | 12-11-17 | 19:27

De hele vergelijking met de Joden is compleet quats

Poppo van Ulvinga | 12-11-17 | 14:59

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet Lucassen. Daarom ga ik ook niet naar je onbenul luisteren.

Rest In Privacy | 12-11-17 | 14:57

Na 30 seconden was m'n teiltje al vol

telelezer | 12-11-17 | 14:55

Niet gekeken, en als ik de reacties zo lees ook geen behoefte aan. Meneer Lucassen, kijk eens naar die Marokkanen die bij het winnen van een voetbalwedstrijdje door Marokko zo enthousiast hun adhesie betuigen aan Marokko. Waarbij ook nog en passant even wat winkels worden geplunderd en straatmeubilair en een kerstmarkt in Brussel gesloopt. Vindt u dat een teken van integratie en weinig problemen met moslims en migranten of een voorbode van goede dingen in de toekomst? Dit betreft nota bene zo'n beetje de derde generatie die hier woont. Voelen ze zich Nederlander in eerste plaats? Duidelijk niet.

Is dat de schuld van vuig racisme van de Nederlander, of dat zo door de correcten gehate nationalisme, maar dan van de Marokkaan? Gek genoeg is nationalisme, groepsbinding, het conservatief vasthouden aan oude religieuze of traditionele normen of zelfs het verharden van die normen naar een niveau dat historisch eigenlijk helemaal niet zo extreem was, ineens een goede zaak als een niet-blanke minderheid het doet? Want daar ageert u kennelijk niet tegen. Wel tegen de meerderheid van een land die met lede ogen toeziet hoe een minderheid weigert te assimileren of zelfs maar integreren en disproportioneel rotzooi trapt.

En dat het zogenaamd maar een kleine minderheid is die voor radicalisme is, is een lachwekkend argument, als het niet zo treurig was. Heb je er wat aan wanneer die 1 op de 1000 moslims in Nederland een aanslag pleegt dat één of andere droge professor je zegt dat dan de andere 999 dat tenminste niet hebben gedaan? Als je ze allemaal buiten de deur had gehouden of harde eisen had gesteld aan wie je binnenlaat, of vroegtijdig mensen opsluit zodra men dweept met of oproept tot geweld of het opleggen van religie via dwang en ze pas weer vrijlaat als men bij zinnen is gekomen, was die ene er ook niet geweest.

En in Iran en Egypte zullen de meeste moslims vast ook geen radicalen zijn. Maar ondertussen wordt Iran wel door de ayatollahs bestuurd en de Egyptenaren kozen bij de eerste kans zie ze kregen de Moslimbroederschap. En dan staan Egyptenaren niet eens bekend als het meest radicaal-islamitische volk. En nee, dat is niet vergelijkbaar met het CDA of zelfs maar CU hier, wat op zichzelf al semi-religieuze huichelclubs zijn, die de scheiding van Kerk en Staat tot een aanfluiting maken.

Toevallig hoorde ik laatst in een doodgewoon overwegend autochtoon blank Randstaddorp, één of ander tienerjoch, zo te zien van een (semi-)allochtone afkomst, met een groepje vrindjes, waaronder ook autochtonen, een opmerking maken. De exacte woorden weet ik niet meer, maar kwam er op neer: "Als je de keus hebt tussen Anne Frank neerschieten of [onverstaanbaar alternatief...] wie zou je kiezen?"

En dat is dan een tiener, opgegroeid en opgevoed in Nederland, op een Nederlandse school, met Nederlandse vrienden. Ik hoop maar dat het een volkomen theoretisch spelletje was zoals "Als je door Rutte of Wilders verkracht moet worden, wie zou je kiezen?", maar het liet een toch wat nare nagalm in mijn oren achter. En dan maak ik me om die specifieke jongen nog niet eens zoveel zorgen. Het is meer het idee: hoeveel ergere varianten lopen er dan wel niet rond?

Dus dat je niet wilt dat de Moslims de nieuwe Joden worden, mooi. Wijze les geleerd van de Neurenburger Wetten, Tweede Wereldoorlog en de Holocaust. Nie wieder. Maar kennelijk heb je dan niet het onderscheidend vermogen, capaciteit of wil om door te denken en je af te vragen of we hier nu te maken hebben met de nieuwe Joden, of de potentiële nieuwe aanhang van een Nazi-partij. Die waren immers ook in de minderheid, zelfs toen ze aan de macht kwamen, meneer de professor.

Wol | 12-11-17 | 14:55 | 5

+boel. Voorheen nooit problemen met welke kleur of religie ook. Totdat ik als blank ongelovig mens bejegend begon te worden. Sindsdien kijk ik met een andere blik naar lichtgetinte moslimmers. Jammer wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

am*dam | 12-11-17 | 15:28

Ijzersterke tegel.
En wederom het bewijs dat de lengte van een stuk er niet toe doet wanneer je het met rode oortjes wegleest omdat niet alleen de argumentatie van gewapend beton is, maar het stuk bovendien goed geschreven is.

Peter Emile | 12-11-17 | 16:09

@Wol. Plus heel veel!

Sjefke7807 | 12-11-17 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij heeft gelijk.

Colargol | 12-11-17 | 14:48

'Parallel'. Dat maakt niet veel wijzer. Maar ik zit een beetje vastgeroest in cynische Ironie.

dedeurs | 12-11-17 | 14:46

Nim der Lukäse nichts ubel, Er hat es nicht gewust.

0112358 | 12-11-17 | 14:28

Zojuist wakker geworden van mijn zondagmiddagslaapje, waar ik eerst in bed met de ogen dicht dit debat heb gevolgd. Waar de meesten van u het hebben over link(s)e Leo, moet echt ook een ijzersterke Geerten Waling genoemd worden. Inhoudelijk zeer scherp en dat vernam LL ook, waarna hij vervolgens (zoveel mogelijk) terugkwam op zijn tweet. Ook vond ik Witteman niet vervelend. Mooi! Ik ga koffie zetten

RigouReus | 12-11-17 | 14:27

Meneer Lucassen wordt er door mij en anderen van verdacht niet meer helemaal in orde te zijn.
Ergerlijk is dat niemand hem dat openlijk durft te zeggen.
Wie de activiteiten van moslims vandaag de dag bekritiseert wordt door hem vergeleken met mensen die de joden vervolgden in het interbellum.

Dan ben je toch echt totaal de weg kwijt.
Dan moet je in gestrekte galop psychiatrische hulp gaan zoeken.

mallekater | 12-11-17 | 14:25 | 1

Niet meer? Die is zijn hele leven al zijn breiwerk kwijt. Belachelijk om te suggereren dat moslims de nieuwe joden zijn, islamisten zijn de nieuwe nazi's en daar hebben zowel joden als normale huistuinenkeuken-moslims heel veel last van, en ja die bestaan dje zijn als de dood voor die lui

Bokito ergo sum | 12-11-17 | 14:30

Als 1212 die tweet onhandig vin waarom herhaalt hij het dan in Elsevier

Bokito ergo sum | 12-11-17 | 14:21

Lucassen is een warhoofd dat geen benul heeft van het wezen van de islam. Deze deelt de wereld op in het Huis van de Islam en het Huis van Oorlog! (niet-islamieten. De hele wereld dient onderworpen te worden, zonodig door strijd. De Islam is absoluut; de afvallige moet gedood worden, de Profeet mag niet beledigd worden op straffe van de dood, enz.
Ook al die 'goedwillende'moslims dragen dit gedachtengoed met zich mee, al zullen ze er niet mee te koop lopen.
De Islam is een voor het Westen wezensvreemde, agressieve godsdienst, die door figuren als Lucassen feitelijk wordt omarmd. Dat kun je een 'wetenschapper' kwalijk nemen.

xavier | 12-11-17 | 14:19

Leo de Laagleraar leeft in een verkokerde D'66 doos en kan daar niet meer buiten kijken, laat staan denken. Leo de Laagleraar heeft zijn eigen waarheid waarheid en niets dan de waarheid geschapen en die is in het universum van Leo, dat beperkt is tot de doos, onwrikbaar en fundamenteel. Ga zo door, Leo, wegkijken is dé remedie tegen de ongemakkelijke feitelijke waarheid. Buiten jouw doos is die van Pandora al lang geopend.

jacobh-59 | 12-11-17 | 14:19

En weer gaat Leo Lucassen door het ijs. Dit heeft niets met wetenschap te maken, in de klassieke Popperiaanse zin dat wetenschap inhoudt dat je wilt bewijzen dat hetgeen je gelooft, niet waar is.
Lucassen doet het omgekeerde en gelooft in zijn eigen bewijs. Helaas is het zo dat realiteit ontkennen misschien wel even lukt, maar dat er ooit een moment komt dat de droom toch wordt ingehaald. Dan nog kan het even duren voordat de goegemeente uit de hypnose ontwaakt, vaak een voor een totdat de tippig point gepasserd, het sentiment omslaat.
Zie ook de manier waarop de hypocrisie met BN’ ers met hun morele maat de programma’ s vult en de stilte wanneer ze worden ontmaskerd.
Leo Lucassen is geen wetenschapper, hij levert tegen betaling aan beroepsactivisten de alibi die zij nodig hebben om hun agenda door de strot van de bevolking te duwen. Voor dat judaswerk ontvangt hij zijn dertig zilverlingen.

Glasgow Argus | 12-11-17 | 14:19

Wat een zeldzaam domme linkse wegkijker die Leo Lucassen. Lijdt aan realiteitsblindheid. Ernstige aandoening die je eigenlijk maatschappelijk volkomen nutteloos maakt.
Laf plat op de buik voor de islam, dus verdediger van het hedendaagse kwaad.
Vergelijkbaar met een Jood die in de jaren dertig de nazi’s hele prima gasten vond.

kempenaer | 12-11-17 | 14:12

Lucassen is een wetenschaap en verder een propagandist die sh*t voor de TV blaat waarin hij zelf niet geloofd.
Geen wetenschapper neemt een woord als Islamofobie of conspiracytheory in de mond in een betoog, gaat beweren dat het verhaal over Soros in de Nazitijd niet klopt, terwijl hij het zelf verteld heeft in een interview.
En alle linksen die moslims als schoothondjes behandelen: Geef Fifi lekkerli, isse lieve FIfi, isse brave Fifi, bijt echt niemand hebben hun eigen disdain niet eens door.

MistaRazista | 12-11-17 | 14:02

Aha. Dus 99 procent van de mohammedanen zijn er niet op uit om de samenleving naar hun hand te zetten.
Vandaar overal gebedsruimtes, islamscholen, gescheiden zwemmen en hoofddoeken.
Duidelijk.

Lewis Lewinsky | 12-11-17 | 13:58 | 1

Dat komt ook omdat de overheid dit faciliteert, het wachten is op de film ‘how the west was won’ voor islamieten, met de uitleg dat ze er geen fuck voor hebben hoeven doen.

Implants | 12-11-17 | 15:38

Een van de grootste redenen om het jodendom te omarmen voor mij is het hele jezus-spektakel, de zelfbenoemde narcistische zoon van god.

-¨ Jezus komt voor in de Gemara (al wordt betwijfeld of het hier om dezelfde persoon gaat), een onderdeel van de Talmoed dat is ontstaan in de eerste zes eeuwen van onze jaartelling. Zijn naam is hier Yeshu Ha-Notzri (Jesjoe Ha-Notzri) en hij wordt gezien als iemand die vergeten dient te worden. Deze opvatting staat haaks op die van het christendom.¨

Mijn opvatting.

chicago river | 12-11-17 | 13:56 | 2

Prima , deze opvatting. Maar wat heeft dat met de islam te maken?

xavier | 12-11-17 | 14:22

Klopt! Het Judaïsme (religie) staat haaks op het Christendom.
De joods-christelijke cultuur is dus tegenstrijdig.

Arachne | 12-11-17 | 17:40

spijtig dat ik dit gemist heb. knap geschreven!

Einde van de Domheid | 12-11-17 | 13:51

Dus Nederland zou een uitzondering op de regel zijn? Kijk om je heen flapdrol van een hoogleraar wat er op wereldschaal gebeurt overal dringt de Islam dominantie op en als die dominantie er eindelijk is dan is er geen weg meer terug.
Er wordt altijd gezegd dat de manier waarop er wordt omgegaan met minderheden aangeeft hoe beschaafd een land is.
Nou Linkse Leootje kijk eens even op www.opendoors.nl en welke landen staan boven in de ranglijsten?

stormtijd | 12-11-17 | 13:51

Als zo een super klein verwaarloosbaar gedeelte van de moslims inderdaad zo een gewelddadige toestand inde wereld teweeg brengt, zoals gesteld, dan moeten we onmiddellijk alle "asielzoekers" terug duwen in een zeer gammel bootje. De ramp is dan niet te overzien als dat kleine gedeelte van de islam vermeerderd.
Als 99% van de moslims aan die tering zooi mee werkt, dan valt het effect tot nu toe allemaal reuze mee.

echtpaul | 12-11-17 | 13:50

Toch opmerkelijk dat er nog een aantal mensen -voornamelijk linkse sociaal "wetenschappers" met goed gesubsidieerde fopbaantjes- in een eigen bubbel ideologische cirkeltjes blijven draaien .

Rommelende Onderbuik | 12-11-17 | 13:38 | 1

Flagrante leugens blijft verkondigen bedoel je.

Rheia | 12-11-17 | 13:45

Flagrante leugen dat deze "wetenschapper" zegt dat 99% van de moslims zich niet herkent in de doelstellingen van extremistische moslims. Leo is af. Hij liegt ronduit en is daardoor al zij geloofwaardigheid (voor zover hij die nog had) kwijt. Wetenschapper onwaardig dit pedante schertsfiguur.

Rheia | 12-11-17 | 13:38 | 6

Ook al het feit dat hij het overgrote deel van de moslims "Hardwerkende Nederlanders" noemt is een pertinente leugen. De statistieken over waar de meeste uitkeringen nog steeds heengaan verhullen niets.

Ommezwaai | 12-11-17 | 13:49

topsporter | 12-11-17 | 13:44
Riep daar iemand iets?

Professor Superhirn | 12-11-17 | 14:19

@topsporter | 12-11-17 | 13:44
U hoeft de Koran, Hadith en Sira er maar op na te slaan om weten dat @Rheia gewoon gelijk heeft. En ja, ik heb al die baggerboeken gelezen en bestudeerd. U heeft werkelijk geen flauw benul van hóe grondig ze ons haten puur en alleen omdat we niet-moslim zijn. Hoe er met chapter en vers beschreven staat dat ze ons moeten mijden, mogen oplichten, voorliegen, bestelen en vermoorden. Hoe er géén vrede zal zijn totdat alles en iedereen wereldwijd knielt voor Allah. Ik zou u tot tranen toe kunnen vervelen met de desbetreffende Soera maar dan krijg ik slaande ruzie met de Joris van dienst.

Sjefke7807 | 12-11-17 | 16:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je Joden moslims met elkaar gaat vergelijken ben je af. Gewoon af. Dan ben je onstuitbaar dom.

Rheia | 12-11-17 | 13:35 | 4

Nog veel kwalijker dan Lucassens vergelijking "moslims = joden", is zijn vergelijking "islamkritiek = holocaust". Kritiek op het christendom leidde toch ook nooit tot genocide op christenen?
Nog los van de oorzaak van die kritiek; West Europa wordt geteisterd door reeksen aanslagen gepleegd door moslims. Joden hebben dat nooit gedaan.

Belangrijker; veel van die mohammedaanse aanslagen zijn juist gericht tegen joden; Toulouse, Parijs, Brussel, nog eens Parijs, etc. De vergelijking "islam = nationaalsocialisme" lijkt aanzienlijk meer op de werkelijkheid.

Dandruff | 12-11-17 | 13:48

chicago river | 12-11-17 | 13:44
Och,er zijn genoeg orthodoxe stromingen die net zo gek zijn als de moslim fundies en geweld ook niet schuwen tegen meisjes. Zoek maar eens op Kahanism.

miko | 12-11-17 | 14:04

chicago river.'
Jij bewijst de door jou zo geliefde joodse bevolkingsgroep met dit geouwehoer geen dienst.
Wat een helle waanzin, zeg.

mallekater | 12-11-17 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Geerten deelde wat venijnige tikken uit richting Lucassen, die op zijn manier, dus met veel te veel misbaar, moest toegeven dat-ie met die smakeloze tweet te kort door de bocht was gegaan in zijn poging om link te blijven aanhouden.

Schoorsteenveger | 12-11-17 | 13:33

Ik heb een beetje een buikgevoel.... zou Lucassen( toegegeven hij is niet moeders mooiste of slimste) misschien poer ongeluk een moslimdametje zo gek hebben gekregen met hem in zee te gaan??
Want dermate klinkklare nonsens heb ik zelfs Lucassen nog niet eerder horen wauwelen.

mallekater | 12-11-17 | 13:33

Leo Lucassen spoort niet. Veel meer valt er niet over te zeggen. Behalve dat het hoog tijd wordt dat we deze afwijking (linkse kronkel die ervoor zorgt dat de patiënt feiten omdraait en niet in staat is de realiteit te zien voor wat deze is en ook niet in staat is tot enige intelligente logica) een classificatie krijgt in de DSM-5.

Rheia | 12-11-17 | 13:32

De getoonde goederenwagon boven het topic (een salonfähige na-oorlogse Deutsche Bahn) triggerde me om dan toch maar de marteling te ondergaan en te kijken. Al snel kwam ik tot de conclusie dat Leo Lucassen er volledig naast zit. Niet de moslims zijn de 'nieuwe Joden' maar de allochtone nederlander.

drs. P | 12-11-17 | 13:21 | 1

En dat moet autochtone zijn natuurlijk

drs. P | 12-11-17 | 13:22

O ja, tegen het Kapitaal en voor Globalisering. Hoezo voor krankzinnig geleerd?

Orakel1958 | 12-11-17 | 13:20 | 1

Je kunt er professor in worden, tegenwoordig.

mallekater | 12-11-17 | 13:28

Zojuist even 5 minuten het gezwets van Leo aangehoord.
Hij is pro Islam en anti Fascist. Onze Joodse medemens zit daar bekneld tussen.

Orakel1958 | 12-11-17 | 13:19 | 1

Nou, maar hij heeft gelijk.
Destijds fulmineerde men ook tegen fascisten, en dat was..... oh.. wacht effe, hij had het niet over moslims....

mallekater | 12-11-17 | 13:30

Zou de man wel eens buiten komen....?

Mazoeza | 12-11-17 | 13:16

Jaa ja. -´Vanwege uitzendrechten is het niet mogelijk om deze uitzending buiten Nederland te bekijken´.

Kijk, als je dan toch praat over fascisme, en tegelijkertijd de ´globalist´ wilt uithangen, met je linkse fokking tv-uitzendbureau met minstens 2 overbodige zenders, plus sleepnetwet, ja, dan moet je niet raar opkijken als mensen al jaren sowieso geen tv meer in huis hebben.

chicago river | 12-11-17 | 13:14 | 1

Openen in een Private venster of VPN. Dan kunt u het wel kijken, mocht u uzelf willen martelen met de bagger van de Nationale Propaganda Omroep.

Sjefke7807 | 12-11-17 | 16:31

Ik heb ook een paar moslims op mijn werk rondlopen, die beginnen nu al te muiten dat ze vrij willen met suikerfeest. En dat zijn redelijk intelligente mensen met een goede baan, maar ze geloven wel in een zeer kwaadaardig sprookje..

Mijn conclusie is dat "al die moslims die gewoon naar hun werk gaan" net zo goed onderdeel van het islamiserings-probleem zijn.

marcoplarco | 12-11-17 | 13:13 | 2

Ze kunnen toch gewoon dagen vrij nemen voor dat suikerfeestje van ze?
Vakantiedagen zát.

mallekater | 12-11-17 | 13:39

DiabetesfestivaL Prima, maar in je eigen tijd, zorg zelf maar voor een goede vervanger en graag een extra hoge verzekeringspremie, geen zin om meer te moeten betalen vanwege onzinnige vreetgewoontes van nieuwkomers.

Graaisnaaiert | 12-11-17 | 14:19

Leo Lucassen heeft zijn hele leven voor krankzinnigheid geleerd. Cum Laude geslaagd!

Orakel1958 | 12-11-17 | 13:12

Lucassen kwam niet erg sterk over. Natuurlijk ging Wilders en de Winter niet naar Molenbeek om gezellig thee te drinken en zullen electorale belangen best meespelen, maar de vergelijking met fascisten is wel erg grof.

Mannes | 12-11-17 | 13:11

Lucassen is nu echt even helemaal van het pad af, dat kun je trouwens ook aan hem zien.
Witteman deed, , en dat zijn we gewend, geen enkele poging de man tegen zijn eigen idioterie te beschermen.

mallekater | 12-11-17 | 13:09

Geinig trouwens dat Lucassen constant cijfers verzint ( 99% van de Moslims hier ... ) en als feit neerzet. Hoe weet hij dat? Heeft hij daar onderzoek naar gedaan? En zo ja, hoe en door wie? En waarom botst dat a: met andere onderzoeken en b: met de dagelijke beleving van mensen? Dit is geen wetenschapper, dit is een Wensdenkorakel. Geerten liet hem alle hoeken van de tafel zien.

Graaisnaaiert | 12-11-17 | 13:06 | 2

Opvallend ja. Fact-free geleuter over cijfers en percentages alsof dat vaststaande feiten zijn, nog geen 3 zinnen na 'ik ben wetenschapper'.

Een wetenschapper weet dat-ie niet zomaar kan roepen '99% van de moslims hier...' zonder daar enige kennis van te hebben. Over het percentage moslims dat met de rug naar de Nl. samenleving staat en standpunten heeft die diametraal tegenover onze rechtsstaat staan, is trouwens wel wat onderzoek gedaan. Is aanmerkelijk hoger dan 1%.

raskol | 12-11-17 | 13:30

Moest even goed kijken Wensdenkorakel , t'is weer eens wat anders als
bommel ding

Ernst Oosters8389 | 12-11-17 | 13:33

Zwaar betaald door de bea-club om deze onzin te verkondigen. Lucassen zat gewoon voor lul.

beau van rtl | 12-11-17 | 13:06

welkom

rein9576 | 12-11-17 | 13:06

Hoho. Wagonnetje is van de Deutsche Bahn. Is pas naar de oorlog opgericht. Als je het dan toch goed wil doen moet je deze gebruiken: www.conrad.com/medias/global/ce/4000_4... ;-|

Basil Fawlty | 12-11-17 | 13:05 | 2

Wat is er toch met die spaties?

Basil Fawlty | 12-11-17 | 13:06

Is het nare van een blog

Sceptische_autist | 12-11-17 | 16:15

Meneer de perfesser Lucassen lult dus echt uit zijn nek, wanneer hij de jacht op Joden in het interbellum vergelijkt met wat Wilders wilde doen in Molenbeek.

Zou meneer de perfesser Lucassen al weten dat de Joden destijds niet door heel Europa aanslagen pleegden en , by the way, ook rondom de Middellandse zee elkaar de koppen niet afsloegen, nog los van het feit dat destijds Joden niet hele landen platbombardeerden...??

Zou meneer de perverter al weten dat de nieuwe aanwinsten in dit land dat WEL aan alle kanten doen??En dat die klootzakjes zonder voorhuidje er niet voor terugdeinzen vrouwen, homo's, ongelovigen, joden en anderen waar ze even niks mee kunnen af te knallen, te onthoofden of te verkrachten??
Zou die malle perfesser dat inmiddels al hebben meegekregen vanuit de nieuwsberichten??

Of is meneer de geperverteerde perfesser al zover heen dat hij echt helemaal van niets weet?

Iets met vroegtijdige dementie??

mallekater | 12-11-17 | 13:04 | 3

Qua voorhuid komen ze overeen (semitisch dingetje) maar verder weinig aan toe te voegen. Behalve dat vooral Indonesie en Turkije heel extreem is geislamiseerd de afgelopen jaren. Ik kom daar dus niet. Jammer voor de seculieren, hadden ze maar wat ´seculierder´ moeten zijn. Ik ben geen probleemoplosser. Realpolitik en buitenlandse zaken zoeken het maar uit.

chicago river | 12-11-17 | 13:27

Lucassen wordt ingezet om het volk dom te houden.

topsporter | 12-11-17 | 13:41

Lucassen wordt ingezet om het volk dom te houden.

topsporter | 12-11-17 | 13:41

Oh dat was het al?
*tv weer voor onbepaalde tijd uitschakelt*

knutsel_ | 12-11-17 | 13:04

Over welke genocide heeft hij het nu? De rechtspopulisten die de moslims willen weren? Of de moslims die de kufars willen en moeten uitmoorden volgens de Koran?!?

Feynman | 12-11-17 | 13:02 | 1

Volledig met je eens. Het is verbijsterend om gade te slaan hoe een zelfbenoemd wetenschapper zo hardnekkig blijft wegkijken van de realiteit.

kempenaer | 12-11-17 | 16:54

Game, set and match.
Exit geloofwaardigheid Leo Lucassen.

Graaisnaaiert | 12-11-17 | 13:01 | 1

Klopt.
Die is in één klap al zijn geloofwaardigheid kwijt.
Had Witteman hem niet een beetje in bescherming moeten nemen tegen zichzelf??

mallekater | 12-11-17 | 13:10

Nou Leo, ouwe wetenschappert, begin anders eens met de vergelijking islam en nazisme.

knutsel_ | 12-11-17 | 13:01

Leo Lucassen moet eens naar de bekende marrekane fora op internet gaan. Of een aantal van die gastjes volgen op twitters. “Wij maken hier de dienst uit”, “wij gaan jullie overheersen” (in dan in hun onnavolgbare nafferjargon met veel wolla en galama-galama).
Hoezo, herkennen moslims zich niet in het beeld dat de islam Europa gaat veroveren?
Meneer kakelt zonder kennis van zaken. Ze zeggen het zelf.

Stormageddon | 12-11-17 | 13:00

De historicus uit Leiden mag zich nu gaan verdedigen tegen uitspraken die hij niet heeft gedaan, en mag niet uitpraten. Erger nog, de idioot aan de rechterzijde krijgt nog een keer het woord.

Feynman | 12-11-17 | 12:59

Een complotdenker die over complotten begint. Ok. Wat een warhoofd.

brutus68 | 12-11-17 | 12:58

Het is propaganda om door Molenbeek te lopen om te laten zien dat het daar niet zo goed gaat. Voor andere politici noemt dezelfde man het een werkbezoek.

Die olie wordt niet door Wilders gegooid, maar door de mensen die met geweld zijn aanwezigheid voor zijn aanwezigheid al kunnen verhinderen.

Feynman | 12-11-17 | 12:58 | 2

Even een toegift hoe tien ambtenaren behandeld werden toen ze een verkeerde buitenwijk van Parijs bezochten. www.nu.nl/buitenland/4149932/groep-ne... Het ligt niet aan Geert, het ligt aan Mo.

Feynman | 12-11-17 | 13:21

@Feynman | 12-11-17 | 13:21
Die herinner ik me nog ja. Men werd daar eens even lekker met de neus op de Multikul ellende gedrukt. De banlieus zijn gewoon een stuk M.O. dat toevallig op Frans grondgebied ligt. En hier zijn we ook al heel aardig op weg. Maar men. wil. het. maar. niet. zien. Het feit dat de aanslagpleger van Brussel maandenlang verborgen kon blijven in Molenbeek geeft wel aan hóe ver de boel daar rot is. Als de rest van de moslims niet achter hem zou staan gaf men hem geen onderdak en vluchtroutes. Het zegt alles.

Sjefke7807 | 12-11-17 | 16:20

Jaja Joris zen opa kon er niks aan doen, tis goed geweest hier met de verheerlijking van het nationaal sociaal democratisch gedachtegoed

Pedro el Negro | 12-11-17 | 12:57 | 3

kunnen jullie niks schrijven over trajeccontroles ofzo

Pedro el Negro | 12-11-17 | 13:03

alvast sorry, maar op zen gronings los je de armoede niet op

Pedro el Negro | 12-11-17 | 13:42

Ik denk dat ironie en sarcasme niet aan u besteed zijn.... Leest u het stuk nog eens.

Sjefke7807 | 12-11-17 | 15:57

Wat praat die man hysterisch, hij lijkt wel een vrouw.

i-Wonder | 12-11-17 | 12:56 | 2

Lucassen heeft een heel klein piemeltje, niet niets herhaalt hij keer op keer ïk als wetenschapper". Kom eens van die troon af Lucassen, je bent nu wel uitgescheten.

topsporter | 12-11-17 | 13:39

Lucassen heeft een heel klein piemeltje, niet niets herhaalt hij keer op keer ïk als wetenschapper". Kom eens van die troon af Lucassen, je bent nu wel uitgescheten.

topsporter | 12-11-17 | 13:39

Wilders krijgt honderden doodsbedreigingen per maand. Hij wordt ook al dertien jaar beveiligd. dat is 12x13x250=39.000 aangiften. Als je dat vergelijkt met de bijna zevenduizend aangiften TEGEN Wilders voor 1 minder minder minder opmerking die hij NIET uitsprak, dan zie je de verhoudingen.

En Wilders wilde de Marokkanen niet eens dood. Zij hem wel. Remigratie of arrestatie was afgelopen nacht niet geheel onnodig. www.geenstijl.nl/5139359/marokkanen-v...

Feynman | 12-11-17 | 12:56

Joden pleegden geen aanslagen, waren geen straaterroristen, pleegde niet het meerendeel van de misdrijven, ze spraken wel goed Nederlands, werkten hard en droegen echt een steentje bij aan de maatschappij. Het schijnt alleen dat als een ongelovige meel kwam kopen dat hij minder meel voor een kwartje kreeg dan een Jood. Of het waar is of niet dat weet ik niet, maar het was sowieso geen reden om een volk uit te moorden.

Patje2011 | 12-11-17 | 12:56 | 4

@miko | 12-11-17 | 13:46
Uw lelijke antisemitische masker valt nogal af nu. U wilt hier werkelijk met droge ogen gaan zitten beweren dat dit;

- www.burojansen.nl/traa/b8_1_6.htm

vergelijkbaar is met wat we nu op grote schaal zien, niet alleen in NL maar in heel Europa??? U bent zo af, u heeft werkelijk geen idéé hoe u zichzelf met die tegel gediskwalificeerd heeft.

Sjefke7807 | 12-11-17 | 15:55

Jezus kerel, antisemiet??

Ongelofelijk dat dezelfde mensen die beweren dat islamologie niet bestaat de eersten zijn om te zeggen dat alle kritiek op israel of feiten als hierboven geschreven antisemitisch zijn.

Heb je niet door dat je hetzelfde bent als de mensen die je zelf bekritiseert.

Sceptische_autist | 12-11-17 | 16:20

@Sceptische_autist | 12-11-17 | 16:20
Aan wie was uw tegel gericht?

Sjefke7807 | 12-11-17 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

"Die iedere dag naar hun werk gaan" => Gediskwalificeerd!

B0bBer | 12-11-17 | 12:51 | 1

De meeste last van moslims wordt ervaren door andere moslims. www.bbc.com/news/magazine-30883058 En dat is nog even zonder de moslims die de rekening krijgen van de acties van andere moslims.

Feynman | 12-11-17 | 12:53

"Die iedere dag naar hun werk gaan of hun studie..."

Toen ging ik stuk.

LJBrinkhorst | 12-11-17 | 12:51

Na een zinloos en foutief stuk over de Brexit, geschreeuw over de dividendvoorheffing die geen effectieve belasting is, nu even Wilders bashen.

(De huidige dividend voorheffing levert meer dan drie miljard op, de afschaffing kost minder dan anderhalf miljard. Daar geeft het rijk al toe dat de dividendheffing niet werkt, beperkt winstgevend is en dat wordt in de toekomst alleen maar erger.)

Moslims en Joden zijn niet te vergelijken. Voor de kristalnacht waren Joden niet oververtegenwoordigd in criminaliteit, vrouwenonderdrukking, uitkeringsafhankelijkheid en staatsondermijnende religieuze gedachten.

Feynman | 12-11-17 | 12:50 | 4

Feynman | 12-11-17 | 12:50,

Tja, en over antisemitisme gesproken;
- wie schoot dat Joodse museum in Brussel leeg?
- wie executeerde die joodse kleuters in Toulouse?
- wie vermoordden de bezoekers van een joodse supermarkt in Parijs?
- wie pleurde een bejaarde joodse vrouw te pletter vanaf haar eigen balkon?
- wie gooiden er stenen naar de joodse stille tocht voor die Parijse vrouw?
- wie hielden pogroms tegen joodse wijken in oa Londen en Antwerpen?
- etc?

Belangrijker; wie stonden er na al die acties te juichen?
Niet Wilders en andere tegenstanders van terrorisme.
Nee; diezelfde slachtofferrol kruipers waar Lucassen nu over zegt dat ze "voor 99% elke dag naar hun werk gaan". Wat voor pakweg 55% inderdaad klopt; maar dat iemand een baan heeft maakt hem/haar nog niet minder radicaal.

Beste heer Lucassen en andere roze wolken wandelaars.
Zoek eerst maar eens wereldwijd naar één (1) invloedrijke islamitische geestelijke, korankenner of shariadeskundige die vrede, vrijheid en tolerantie predikt. Die vind je niet.
En dat gegeven sluit een "gematigde islam" uit.
En ja, er zijn gematigde moslims; moslims die de islam niet zo serieus nemen.
Maar in een islamiserende samenleving neemt hun invloed af, juist omdat ze door hun geloofsgenoten op "het juiste pad" gedwongen gaan worden.

Dandruff | 12-11-17 | 13:17

Dandruff | 12-11-17 | 13:17
Dat is inderdaad wat er aan schort bij zijn beschrijving van de theorie dat moslims de samenleving beetje bij beetje willen overnemen. Hij zegt dat 99% daar helemaal niet mee bezig is. Dat zal wel zo zijn, en ze zullen vast netjes de andere kant op kijken (en hun moslim_broeders_ niet verraden), maar als de tijd rijp is zullen ze in het gelid gaan staan. Immers, moslims stellen moslims boven niet-moslims.

NasiGordon | 12-11-17 | 14:10

@NasiGordon: 1% van de naar schatting 1,5 mio ISlamieten in Nederland is altijd nog zo'n 15.000 stuks. En het enghe is, het zijn er veel meer, bekijk de cijfers maar eens van Moslims die positief tegenover de Sharia staan en die 10% die geweld wil gebruiken als de ISlam in het geding komt. Dan praten we in het laatste geval over 150.000 mensen, en in het eerste geval bijna de helft van het aantal Moslims in Nederland. Dat vind ik eng. En ik vind dat Geerten die aantallen best had mogen noemen, om Lullo Lucassen een 3e keer op feiten onderuit te halen.

Graaisnaaiert | 12-11-17 | 18:38
▼ 1 antwoord verborgen

Nee bedankt, ik heb mijn TV niet permanent op "uit" gezet om via een linkje naar Fake News 24 midden in zo'n dertien in een dozijn talkshow te belanden.

In de eenheidsworst van de media lijkt het alsof linkse Gutmenschen met hun over-ijverige piemols een meerderheid in ons land vormen. Terwijl dat regentenvolk alleen de bolwerken van de misleiding in handen houden. Het mediapark, de redacties van Deugkranten, Den Haag, universiteiten en de stadshuizen van onder de multiKul inzakkende steden.

Jan Passant mk2 | 12-11-17 | 12:49

Verduidelijking?!? Twee schreeuwers die niet op elkaars argumenten ingaan, en daardoor de domheid van elkaar totaal niet ontmaskeren.

Europese vennootschapsbelasting is geen oplossing voor winsten die buiten de EU geboekt worden.

Feynman | 12-11-17 | 12:47

"drager van het Wierd Duk Insigne met Vergulde Kalergi Versierselen"
*topic uitprinten doet en inlijsten gaat*

atheïstisch stemvee | 12-11-17 | 12:43

"Feldwebel" & "72. SS-Freiwilligen-Panzergrenadier-Division Eurabia"?
Die rang behoort bij het leger, als je het over de SS hebt, spreek je van "(SS)-Oberscharführer" (staf-sergeant), dacht ik.
Salut, Evocatus

Evocatus | 12-11-17 | 12:41 | 1

General obersturmbann unterscharführer stabsfeldwebel ortskommandant. Mit Eichenlaub aber ohne Sahne. (de rang moet aan elkaar geschreven maar dat laat de moderator niet toe).

SDI | 13-11-17 | 02:25

Als Elsevier lezer kijk nooit meer tv, maar heb nu een stofdoek over het televisietoestel gehaald en ingeschakeld .

huistuin&keukenvrouw | 12-11-17 | 12:38 | 1

Heel vermoeiend en niet-productief. Mijn goudvis heeft meer historisch besef dan Lucassen.

Statler en Waldorf | 12-11-17 | 12:36

Niet om uit de hoogte te doen, maar als het om dit soort discussies gaat vind ik die zelf-importante 'intellectuelen' als Leo Lucassen en Sid Lukassen een beetje klein bier. Sowieso snap ik niet waarom je met Buitenhof, Pauw of DWDD je tijd zou verdoen. Je hoeft alleen maar even Jordan Peterson, Stefan Molyneux, Maajid Nawaz of Dave Rubin te googelen en je bent klaar. De echte discussie speelt zich echt niet af in Nederland.

His Lordship | 12-11-17 | 12:36 | 4

Stefan Molyneux?? Hihi,de man die zijn feiten nooit op orde heeft.

miko | 12-11-17 | 13:30

@E-Burke: Sam "there is no free will" Harris vent zijn persoonlijke ideologie uit, ten einde de verkoop van zijn boeken te bevorderen, die weer als doel hebben zijn persoonlijke ideologie, hoofdbestanddeel atheïsme, uit te dragen.

Sam Harris is een zelfbenoemd intellectueel met een gelikt PR verhaal.
Daar hebben we er meer dan genoeg van, bijvoorbeeld in de politiek.

Waar we iets aan hebben zijn echte denkers.

Arachne | 12-11-17 | 17:29

@Arachne: Dat iemand een eigen agenda heeft en ook graag een paar centen wil verdienen vind ik niet heel relevant. Dat geldt immers voor iedereen. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar vind hem wel zuiver redeneren. Zeker mbt de islam zegt hij zinnige dingen en levert hij een constructieve bijdrage aan het debat

E-Burke | 12-11-17 | 17:45
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt steeds lastiger om de hete brei heen te draaien, het NPO wegkijk journaal is la een beetje om (werd te doorzichtig).
Maar de opinieshows komen van ver en het is lastig toe te geven dat je al die tijd nonsense hebt verkocht.
Sorry, ik kan er niet meer naar kijken daarvoor zijn die deugende opinieshows niet eens een doorn in het oog, maar bovenal zonde van de tijd en al het geld wat ermee wordt opgeschept door de onvervangbare presentatoren.

bananabanana | 12-11-17 | 12:35

Het wordt steeds lastiger om de hete brei heen te draaien, het NPO wegkijk journaal is la een beetje om (werd te doorzichtig).
Maar de opinieshows komen van ver en het is lastig toe te geven dat je al die tijd nonsense hebt verkocht.
Sorry, ik kan er niet meer naar kijken daarvoor zijn die deugende opinieshows niet eens een doorn in het oog, maar bovenal zonde van de tijd en al het geld wat ermee wordt opgeschept door de onvervangbare presentatoren.

bananabanana | 12-11-17 | 12:35

zoiets doe ik mezelf niet aan.kijk nog liever hoe gras groeit.

pejoar | 12-11-17 | 12:30

Oh we beginnen weer aan de brexit. Producten vanuit de EU worden in VK duurder, net zoals producten vanuit VK door importheffingen duurder worden in EU. Punt is alleen dat VK veel meer exporteert dan importeert en dus daarbij netto voordeel heeft. Brexit zal genoeg problemen veroorzaken, er is geen enkele noodzaak er extra bij te verzinnen.

Als je trouwens wil weten waarom Brexit mogelijk was. Zie hier dat op de Londens City na VK eigenlijk vrij arm is. Niveautje Spanje en Frankrijk, ver beneden noord Italië. Maar wel de grootste netto betaler zijn op basis van dat bancaire gedrocht. ec.europa.eu/eurostat/statistics-expla...

Dan de tweede landkaart die je echt boven je bed moet hangen. De EU heeft alleen een positief effect in Duitsland, Zwitserland, Polen en het Oostblok. De rest van de EU burgers ziet de koopkracht dalen. ec.europa.eu/eurostat/statistics-expla... Zelfs het rijke Noorwegen zit net zo in een val naar beneden als Griekenland.

De EU is aan het falen. Ontkennen is zinloos.

Feynman | 12-11-17 | 12:24 | 5

Een positief effect op Duitsland als economische grootmacht, geen positief effecten voor de Duitse bevolking in z'n algemeenheid: 16 miljoen mensen onder de armoedegrens, de Duitse middenklasse krijgt het moeilijk, door de Energiewende is energie duurder dan ooit (elektriciteit kost € 0,3/kWh) en hoe hoog is de Duitse staatsschuld ook alweer (2000 miljard and counting , dacht ik)?

FrankVeer | 12-11-17 | 12:58

Dit zegt inderdaad genoeg. Schokkende plaatjes, in ieder geval voor mensen die zich verlaten op overheidspropaganda.

HoogToontje | 12-11-17 | 13:10

De Londense City zijn de banken en aanverwante geldbedrijven + hoofdkantoren van multinationals. De city of London is een staat binnen een staat (zie youtube: black pigeon: city of london).

Daarom is het establishment ontzet over de Brexit. Hun verdienste, hun baantjes en belangen. De Britse belastingbetaler mocht diezelfde banken redden.

Het VK kan zijn export op elders richten.
De banken c.s. worden door diverse Europese steden het hof gemaakt.

Arachne | 12-11-17 | 17:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Leo heeft zeker alleen naar de berichten bij de NPO over de "feestelijkheden" van onze Mocro's gekeken. Wat een verrijking!

Min. v. Communicatie | 12-11-17 | 12:23 | 2

Elke weer en weer komen de kansparels er mee weg. De overheid loopt er met een boog omheen en gepropageerd dat er niets aan de hand is. Quote van die wetenschappelijke meneer, lol "99% van moslims in Nederland gedaagd zich wel goed" In welk wit d66 dorp woont deze meneer?

Rest In Privacy | 12-11-17 | 13:33

gedaagd = gedragen

Rest In Privacy | 12-11-17 | 13:34

Mag die mafketel Lucassen weer komen verkondigen wat een zegening de massa immigratie is? Dat praatje is inmiddels toch al door de feiten achterhaald.
Het zou hem sieren als hij zijn excuses aan kwam bieden voor zijn onzin die hij in de naam van de wetenschap heeft uit lopen kramen.

Rest In Privacy | 12-11-17 | 12:20

Geerten Waling en Leo Lucassen , beide historicus, vechten verder. Lucassen (linkse idiote mafkees) heeft in Elsevier een artikel mogen schrijven waarin hij Waling aanviel, met onzinnige vergelijkingen tussen joden vervolging en de huidige situatie mbt het moslim volksdeel.... Waling schrijft ook in Elsevier

Zwizalletju | 12-11-17 | 12:20 | 1

Klopt, dat was een bizar artikel.

Baski | 12-11-17 | 13:04

NPO? Nee, dank u.

kwark001 | 12-11-17 | 12:19

Meneer Lucassen is groot fan van de Godwin.

Rico Tampeloerus | 12-11-17 | 12:18

LOL. Nee, ik ga niet kijken. Daarbij heb ik al kaartjes voor een soortgelijk event; het kindercircus.

Rollins | 12-11-17 | 12:15

wat hebben 12-12 (Leo) en 7-23 met de nazi's te maken?

Hemmenaar7 | 12-11-17 | 12:14 | 1

12 / 12 = 1 : Ein Reich, Ein Volk, Ein.... nou, je weet wel

7 + 23 = 30, 3 + 0 = 3 : Das Dritte reich

zoiets ?

FW Ta-183 Huckebein | 12-11-17 | 14:18

Ik snap niets van dit schrijfsel.

Bergbloempje | 12-11-17 | 12:08 | 5

Nou... als ik het goed begrijp zijn er mensen die Wilders een bepaald label willen opdrukken. Maar eh... volgens mij is Wilders ook gewoon een holocaust surviver... dus die vlieger gaat niet op...

Príncipe | 12-11-17 | 13:22

"volgens mij is Wilders ook gewoon een holocaust surviver..."
WTF lul jij nu?

Neta | 12-11-17 | 14:51

Neta | 12-11-17 | 14:51

Hmm... ik heb weleens ergens gelezen dat Wilders Joods bloed heeft. Dus... vandaar... Als dat waar is, dan is Wilders een holocaust surviver per definitie.

Príncipe | 12-11-17 | 15:11
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken