Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Timmerfrans over geloof. BIJNA noemt hij het verboden woord. Maar nog net niet

Social

Heer Acker wil Timmerfrans in een inrichting. Logisch. Alles wat Timmerfrans doet. Alles wat Timmerfrans plaatst. Alles wat Timmerfrans vindt. Alles krijgt flak. Nu dit weer. Zo'n stoffige Timmerfransiaanse hap-speech-weg over het christendom en de toekomst van Europa. Hoe geloof werkt. Hoe erfgoed werkt. En bijna, heeeeel bijna, noemt Timmerfrans de naam van dat ene geloof dat zich net een beetje beter voelt dan al die andere geloven. U weet wel, het geloof dat een paar fundamentele Timmerfransige stokpaardjes als normen & waarden mist. Bijna dan.

"The European Union and our construction is founded on a number of principles. First of all being – after two almost suicidial wars in the last century – "I will make my success dependent on your success." So it's sort of an extrapolation of the most fundamental principle in Christianity and in most (DUS NIET ALLE, GS) faiths, which is: "I would like to be sure that you will treat me the way I want to be treated. And I will treat you the way you want to be treated." That is the fundamental principle of Christianity. What else?"

Reaguursels

Inloggen

En op de 1e dag schiep de mens een god. En ze zagen dat het goed was. Het werd nacht, het werd dag. En de 1e dag was voorbij.
Op de 2e dag bedacht de mens dat hun god beter was dan die van de buren. Het werd nacht en het werd dag. De 2e dag was voorbij.
Op de 3e dag sloeg iedereen elkaar de hersens in. Het werd nacht en het werd dag. De 3e dag was voorbij.
Op de 4e dag bedacht men dat het handig was om de strijdende partijen uit elkaar te halen en de mens schiep daarom grenzen. Het werd nacht en het werd dag. De 4e dag was voorbij.
Op de 5e dag schiep men de europese unie, iets met kolen en staal enzo. De grenzen werden weer weggehaald. Het werd nacht en het werd dag en de 5e dag was voorbij.
Op de 6e dag sloeg iedereen elkaar weer de hersens in. Het werd nacht en het werd dag en de 6e dag was voorbij.
Op de 7e dag rustte de mens uit. De mens overzag de puinhoop en besloot tot meer EU! En de mens zag dat het goed was. Het werd nacht en het werd dag. En de 7e dag was voorbij.

Rest In Privacy | 29-10-17 | 18:08

Kunnen we Timmermans mogelijk een stukje geschiedenisles geven. 12 september 1683 redde Jan Sobieski de Oostenrijkse hoofdstad Wenen door de Turken te verjagen en later vernietigend te verslaan. Men wist destijds al wel dat die Turken niet veel goeds kwamen brengen. Onze grote EU leiders zijn er van overtuigd dat er nu wel veel goeds uit het midden oosten en noord Afrika komt.
Heeft onze heer Rutte niet ooit geschiedenisles genoten? Zou hij heer Timmermans kunnen inlichten, of zou hij nu juist die les hebben gemist?

Peerkeoud | 28-10-17 | 19:17

Hoe het zit.
De vrijheid van godsdienst is 'n van oorsprong Romeinse tolerantie tegenover iedereen, die privé mocht geloven wat die wilde. Iedereen mocht z'n tempel bouwen. En er werd zelfs nog een extra tempel gebouwd voor de vergeten god.
Toen kwamen de Joden met hun exclusieve godsdienst, dat alléén hun god de enige god was, (en dus alle andere godsdiensten vals of afgoderij, of minder waard.)
Toen kwamen de Christenen met ook hun exclusieve godsdienst, dat alléén hun god de enige god was, (en dus alle andere godsdiensten vals of afgoderij, of minder waard.)
Toen kwam vervolgens nog de islam als derde monotheïstische godsdienst met exclusieve pretenties, en de andere godsdiensten degraderend. En onderwerpend.
Het oorspronkelijk Romeinse recht voor vrijheid van godsdienst was een tolerante houding tegenover tolerante godsdiensten.
Maar de intolerante godsdiensten (joden, Christenen en Islamieten) zijn zo agressief en intolerant, omdat ze alle andere godsdiensten achterstellen, en alle andere mensen daarmee dus beledigen.
Er zijn nu in Europa spanningen.
De ouderwetse tolerantie tegenover intolerantie is steeds moeilijker.
Dan zijn er twee uitkomsten voor in de toekomst.
Opnieuw tolerantie voor de tolerante godsdiensten, én (ter bescherming) inperkende wetten en inperkende intolerantie tegenover de intolerante godsdiensten.
Of, dat er één intolerante godsdienst wordt gevestigd, met vervolging van alle andere godsdiensten.
Think about that.

Der Paulie | 28-10-17 | 18:36 | 2

Thought about that. Conclusie is dat uw relaas niet geheel klopt. Het Jodendom is zo'n 3000 - 4000 jaar oud. Opkomst van de Romeinen was zo ergens rond 753 voor het begin van onze jaartelling.
Het tolerant zijn zou erg veel helpen, maar zolang de samenleving de leiders van de religies op een voetstuk plaatst is het allemaal niet veel anders dan een lelijk potje ver plassen, waarbij de gewone mensch helaas altijd de dupe is. Eigenlijk zouden we alle religie moeten verbieden, zeker als men exclusiviteit claimt.

Peerkeoud | 28-10-17 | 19:32

Je stukkie klopt niet omdat het Jodendom prima naast de Romeinen functioneerde. Jodendom heeft geen missiedrang omdat behoren tot het volk van God erfelijk is. Bekeren van ongelovigen is geen onderdeel van het Joodse geloof. Wat betreft Christendom klopt er ook geen zak van je relaas aangezien ook het Christendom geen dwingende inslag heeft (bekering onder dwang). Verslagen van de eerste christelijke gemeenten laten duidelijk zien dat werd gesteld dat je vriendelijk en niet-veroordelend naar buitenstaanders moest zijn. Hoewwl het Christendom wel een bekeringsdrang heeft mag dit absoluut en alleen uit vrije wil plaatsvinden anders telt t niet. Uiteraard is dit later door de katholieke kerk verbasterd tot gedwongen kerstening (tegen de teksten in de Bijbel in) en pas bij de reformatie enigszins rechtgezet. Anyway. Uw epistel raakt kant noch wal. Alleen de Islam kent (wellicht) een inherente veroverings- en bekeringsdrang onder dwang.

Tisnietanders | 29-10-17 | 00:14

Timmerfrans en het koudenhoven calergie project is als 2 handen op een buik!!

Hemarlinpsv | 28-10-17 | 15:52

God laat iedereen doodgaan fijne gozer Frans.

puntjeopdei | 28-10-17 | 14:46

Ja de guldenregel zit ergens in het oude testament verstopt, Frans. De belangrijkste regel van IEDER geloof is: Vereer naast mij (God/Allah/Spaghettimonster) geen andere goden. En dát is de kanker van de samenleving. Dat mensen nog vasthouden aan die achterlijke, sadistische, manipulatieve boeken is bizar

barryvantiggele | 28-10-17 | 14:09 | 1

Inderdaad en ook nog steeds in 2017! Heel Bizar!
Dit zegt S. Hawking over het geloof!
Wij zijn onbetekenende wezen op een kleine planeet rond een gemiddelde ster aan de buitenkant van een de honderdduizend miljoenen sterrenstelsels.
Het is moeilijk te geloven dat een god om ons geeft of ons bestaan opmerkt!

Lexus01 | 29-10-17 | 10:07

Je zou zeggen dat we nu allemaal waakzaam zijn, dat we agressieve, op verovering gerichte totalitaire ideologieën nu wel zouden herkennen. Dat we niet weer zouden trappen in "Peace for our time" en "Gaat u maar rustig slapen". Helaas zijn er mensen met het historisch besef van een garnaal die Churchill een fascist hadden genoemd en de nazi's hadden verwelkomd met bloemen en een liedje ("wees welkom in mijn land"). Die het uit huizen sleuren en naar concentratiekampen afvoeren van Joden hadden afgedaan als incidenten, waar we bovendien begrip voor moeten hebben want andere cultuur enzo. Die zouden stellen dat er heus maar een paar fanatieke nazi's zijn die we 'keihard moeten aanpakken' en dat de rest heel vriendelijk en gematigd is. Dat we pas iets mogen vinden over ariosofie als we ons er in verdiept hebben en dat de aanhangers ervan een verrijking zijn voor onze cultuur, waar we nog veel van kunnen leren.

Jezus van Nazareth | 28-10-17 | 14:04 | 2

(ik ga nog even door:) Die Joden racisme zouden verwijten als die zich negatief uitspreken over nationaalsocialisme. Die Hitlerjugend en SA zouden zien als exponenten van sociaal-maatschappelijke uitsluiting en discriminatie. Die de aanval van Duitsland op Polen zouden zien als 'gerechtvaardigd'. Die Claus Schenk von Stauffenberg en Marinus van der Lubbe terroristen zouden noemen. Die zouden eisen dat er meer nazi's op televisie te zien zijn en het discriminatie zouden noemen als werkgevers geen nazi's in dienst nemen omdat die 3x per dag luidkeels het Horst Wessellied moeten zingen en daarvoor een aparte ruimte eisen.

Jezus van Nazareth | 28-10-17 | 14:24

Jezus, dit is een vergelijking die ik niet uit de pen krijg. Maar eh, raak in de nootjes. Where are your jews middle east? Where are your christians fuckin sand-nazi's

rattenvanger XL | 28-10-17 | 17:38

Volgens mij is "Timmerfrans" helemaal geen Christen; hij poseert enkel maar als zodanig omdat zoiets nu eenmaal beter ligt in de zuidelijke landen van de EU. De man is hol van binnen: zo hol, dat hij geballast moet worden met lood in zijn colbertzakken, anders stijgt hij binnen de kortste keren op naar het plafond. Verder schijnt hij twaalf talen of zoiets te spreken; welnu, ik heb hem nog nooit iets belangwekkends horen zeggen.

oliebolletje123 | 28-10-17 | 11:49 | 1

Weet je wie zich ook in naam christen noemde maar eigenlijk veel meer met islam had?

Jezus van Nazareth | 28-10-17 | 14:25

Een gesloten inrichting mag ik hopen aangezien Europa al een open inrichting is waar we allemaal sowieso in zitten.

Elessir | 28-10-17 | 11:23

"I would like to be sure that you will treat me the way I want to be treated. And I will treat you the way you want to be treated." De dooddoener aller dooddoeners. Moet ik dat stuk vreten nu echt uitleggen dat dat alleen maar opgaat bij gelijkgestemden? Neem de jihadis die na een aanslag gepleegd door hem heel graag gedood wil worden zodat hij vervolgens een paar maagden mag verkrachten. Nee zegt de beschaafde westerse burger, wij gaan jou arresteren en jou een eerlijk proces geven. Fout volgens die vetklep die vindt dat wij aan de wens van de jihadis moeten voldoen en hem overhoop schieten. Of toch niet?

forecastle | 28-10-17 | 10:16

Halleeloejaah! Amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, .... GODVURREDOMME!

CleaudeSacke | 28-10-17 | 10:10

Indien bepaalde personen zich een job toe bedelen, die ze niet aankunnen, gaan aan tunnelvisie lijden, met gedachte, van enige waanzin.
Of anders gezegd, een minderwaardigheids complex zo groot als een bloemkool en dan onzin uitkramen om maar in de belangstelling te komen.

rexm | 28-10-17 | 10:06

M.a.w. STOP met kritisch zijn op religie. Wanneer komt zijn Me-too momentje?

ali komijnekaas | 28-10-17 | 09:52

Waarom denk Frans Timmermans dat ik zou luisteren naar zijn mening. Hij is een ongekozen technocraat uit een partij die gedecimeerd is.

i-Wonder | 28-10-17 | 08:38

Die zogenaamde principes zouden ook grafisch tot uiting gekomen zijn in de EU vlag; een blauw fond met 12 gele sterren, een gele cirkel met een rood kruis. Laat nu net islamitisch Turkije bezwaar gemaakt hebben tegen de gele cirkel met rood kruis, tot zover de EU principes. En dan nog dit: een mens kent zijn eigen lichamelijke en geestelijke integriteit en wat moeilijker het wederkerigheidsprincipe eerder dan het idee van een religieuze overkoepelende notie. Uit dit individualisme volgt alle moraal onafhankelijk van welke boodschapper van het Ware Woord.

Zoltan | 28-10-17 | 08:12

Dit, exact dit betreft de afwezigheid van scheiding van kerk en staat.
Wanneer een bestuurder tracht een kerk te beïnvloeden in haar opvatting.

hfakker | 28-10-17 | 07:58

Halbe Zijlstra haalde laatst Frans Timmermans en zijn beroemde, beruchte bij elkaar verzonnen MH17 speech aan als voorbeeld van groots ministerschap. Pffft. Vertrouwen in de toekomst. Not.

ristretto | 28-10-17 | 07:55

We moeten van al het geloof af in de politiek. Geloof is geen recht, geloof is ellende kijk naar de ruk partijen in Nederland CDA/CU/SGP, wat een gedrochten zijn het.

ikgeloofhetniet | 28-10-17 | 07:39 | 3

CU/SGP zijn juist prima partijen, stukken betrouwbaarder dan enige andere partij.
Argumenten en voorbeelden graag.
Nb de geschiedenis leert dat zij die een gedachtengoed willen afschaffen nogal voor wat problemen zorgen.

hfakker | 28-10-17 | 07:44

En nee... ik heb nog nooit op een van tweeën gestemd.

hfakker | 28-10-17 | 07:45

Tuurlijk hfakker. De rechten van vrouwen slechts onder druk van de rechter toepassen, abortus, euthanasie, vasthouden aan bijzonder onderwijs. Ouderwetse, fanatieke bijbelgeorienteerde standpunten. U haalt “ het staat in de bijbel” door elkaar met standvastig en consistent beleid.

ristretto | 28-10-17 | 07:59

FranSS is handlanger van Coudenhoven Kallergi en is dus bezig met de de culturele sluipmoord op de Europesche volken. Daarnaast is FranSS op persoonlijk vlak een ijdeltuit zonder weerga die mede op mijn kosten een filmover zichzelf laat maken, waarvan hij bij de premiere emotioneel wordt. Hoe verachtelijk kan een salon socialist zijn?

HaatbaardKnipper | 28-10-17 | 07:37

Frans Timmermans, wie weet heeft hij ook zijn macht misbruikt in Europees parlement, sex met een vrouw die een baan wilde of hoger op wilde. Iemand die andere mensen zo zegt hoe ze moeten leven op dwingende en autoritaire wijze vertrouw ik niet.

franck7020 | 28-10-17 | 07:09

"I would like to be sure that you will treat me the way I want to be treated. And I will treat you the way you want to be treated." That is the fundamental principle of Christianity. What else?

Nou nee, Frans.
Het fundamentele principe van het Christendom is dit: Jezus Redt!

Nou staat wat Frans roept natuurlijk wel in de Bijbel. Sort of... Bijvoorbeeld Matthew 22:36 tot 22:40:

“Teacher, which commandment in the law is the greatest?” Jesus said to him, “‘Love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind.’ This is the first and greatest commandment.
The second is like it: ‘Love your neighbor as yourself.’ All the law and the prophets depend on these two commandments.”

Maar daar staat dus niet dat de drivvel van Frans het "fundamentele principe is". Integendeel. Dat is het minder belangrijke gebod van de 2. (Je zou kunnen zeggen: Het tweede volgt uit het eerste en belangrijkste gebod omdat God de mens geschapen heeft in zijn evenbeeld.)

Rest In Privacy | 28-10-17 | 03:06

Frans. Als ik jouw hoor en zie ben ik blij dat ik niet in zes talen een broodje döner kan bestellen. You. Fat. Fuck.

Pompenkoning | 28-10-17 | 02:10 | 2

lolllll

Hetvolkspreekt! | 28-10-17 | 02:19

Hij kan dan dan ook het woord stront in minimaal 6 talen hopelijk. Merdre shit enz. Want weet wat je bent.
Dat is waar hij voornamelijk uit bestaat. Hij vreet zoveel dat ie het niet meer kwijt kan en het komt dan letterlijk zijn strot uit. In de vorm van woorden.
He is a big bag full of shit.

klinkklaar | 28-10-17 | 02:43

Charlefrans Timmermans, waar ben jij in hemelsnaam mee bezig, machtswellusteling. Je zit daar alleen maar om je eigen portemonnee en vooral ook gratis je monsterlijke buik te vullen. Met veel alcohol, ook gratis. En je bent ook nog van de PvdA. Hoe bestaat het in hemelsnaam dat jij daar nog zit. Je bent een gevaar voor heel Europa. LUL.

hoogstetijd | 28-10-17 | 01:53

Europeanen hebben helemaal geen moeite met andere culturen. We zitten met gruwelijk veel culturen op een relatief klein stukje van de aarde en dat gaat redelijk goed, all things considered. We hebben immers grenzen getrokken zodat de culturen niet zo op elkaars lip zitten. Als een andere cultuur leuke dingen heeft die wij niet hebben, voeren we dat ook graag in. Hoe verklaar je anders dat de tango in Finland helemaal hot is? En dat er hier blanke gospelkoren zijn? En sauna's? En de wereldkeuken?
Wat niemand leuk vindt, is een grote groep mensen van een andere cultuur in je buurt MOETEN accepteren, terwijl die cultuur niets leuks bij kan dragen en voornamelijk negativiteit met zich meebrengt (terwijl die groep zichzelf superieur acht aan alles wat buiten hun cultuur ligt).
Leiders houden zichzelf en hun volk voor de gek als ze denken dat het anders werkt. En hoe langer ze dit eenvoudige feit weigeren te accepteren, hoe meer ze aansturen op sociale onrust.
Maar nee, extreem-rechts is het probleem en Baudet is een nazi (kijk maar, dat ene boek in z'n kast is van een twijfelachtige auteur). Lamenilachen.

zwarte_weduwe | 28-10-17 | 00:49 | 3

Je verword het zeer goed.
Wat heet extreem-rechts sowieso? Omdat je problemen hebt met een fudamentlistische ideologie ben je rechts?
Sinds wanneer heet dat zo. Waarom ben je extreem of rechts als je je terecht zorgen maakt over de toenemende invloed en macht van dat incompatibele fundamentalistische geloof dat overal ter wereld chaos en onderdrukking brengt.
Ik spreek nu voor mezelf maar ik ben zo links als ze komen of kwamen.
De PVV is 10 keer linkser met haar ideeen dan die huichelaars van de PvdA of D66.
Het is de elite samen met wat wel terecht extreem-links genoemd mag worden die jou dat predikaat toe willen dienen. Als nazi en racirt wordt je door hen neergezet. Zo ook als jij een kinderfeestje wilt behouden zoals het honderden was. Ook dan ben je een extreem-rechtse racistische nazi.
Het moet niet gekker worden.
Ik noem iedereen die ziet dat de islam geen plaats heeft in een goed werkende democratie en zpveel mogelijk geweerd moet worden voordat er inderdaad onlusten uitbreken extreme realisten.
Linksom of rechtsom. Daar zitten we met zijn allen op één lijn.
De rest is politiek zoals het behoort te zijn. Zoals het vroeger was.

klinkklaar | 28-10-17 | 02:02

@klinkklaar | 28-10-17 | 02:02
Nu breng je me op een idee. Kan er geen nieuwe partij opgericht worden met de naam ERP, oftewel de Extreem Realistische Partij? Alles wat extreem is, is niet goed, maar hier maak ik een uitzondering voor want realisme kan niet extreem genoeg zijn!

Ikdachthetniet | 28-10-17 | 12:09

Amen. Er wordt in Nederland vaak geroepen dat multiculti niet werkt. Onzin. Het werkt prima, het werkt alleen niet met alle culturen en de culturen die niet passen hebben dat helemaal aan zichzelf te danken. Het is een dooddoener, maar kijk naar de Chinezen. Zij zien dat wij aan het einde van het jaar kerst en oud en nieuw vieren. Dat vieren ze gewoon mee, en twee maanden later vieren zij hun nieuwjaar en als Nederlanders het leuk vinden zijn ze welkom om mee te doen. Twee feestjes, multiculti ftw.Maar wat doen bepaalde andere culturen? Eisen dat wij ons aanpassen zodat zij hun feestjes ongestoord kunnen vieren (vrij van school met offerfeest etc), en eisen dat wij onze feestjes aanpassen zodat zij er niet door gestoord worden (winterfeest ipv kerst, geen zwarte pieten). En dat terwijl niemand vraagt dat ze hun eigen cultuur opgeven, maar alleen hun eigen cultuur behouden is niet voldoende. Wij moeten ons aanpassen anders zijn wij de racisten. Ik ben er een beetje klaar mee. Ik hou van multiculti, van de 100 culturen zijn er 98 welkom, en de rest is vast ergens anders gelukkiger.

Gugong | 28-10-17 | 14:55

Korsakov.

Orakel1958 | 28-10-17 | 00:34

Timmerfr gewoon op een stoel vastbinden en verplicht laten luisteren naar jordan peterson voor een week of twee. De domheid van franske is toch met geen pen te beschrijven.

12pints | 28-10-17 | 00:33

Geloof en een ander behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden? Zelfs wanneer de religieuzen niet kwaadaardig bezig zijn voelt men zich minstens moreel verheven. #teamatheïst#jesuisatheist

mr.money | 28-10-17 | 00:29

Deze dipshit weet niet wat hij zegt. Als christen neem ik afstand van zijn positie.

ADNOR88 | 28-10-17 | 00:19

franske ganske toch, waanneer komt che tochis ut dun kas.

Tjemig | 28-10-17 | 00:11

Echt een vreselijke man. Een carrierepoliticus, een emo-flapdrol als laatste relikwie in de gut-menschparade. De vleesgeworden hypocriet. Ik kan niet zoveel vreten als ik zou willen kotsen.

Masturwasbeert | 28-10-17 | 00:04

Frans is een EUroscist, een intrigant, een populist, een charlatan, een achterbakse katholiek, een hypocriet, een limburger, maar vooral ook een lulletje.

Mijn wijlen opa zei altijd: "als je werkelijk wat kan en betekent ga je niet in de politiek."

Frans T. is het ultieme bewijs.

litebyte | 27-10-17 | 23:44 | 3

nix kunnen voor 25000 per maand is toch niet slecht

spuit-12 | 27-10-17 | 23:47

@spuit-12 | 27-10-17 | 23:47
"comes with being part of the system'

Noem mij 1 'ding' waarvan we over 20 jaar kunnen zeggen; "dat hebben we te danken aan Timmermans" en dan bedoel ik positief!

litebyte | 27-10-17 | 23:54

waarschijnlijk helemaal niets, ik vraag me zowiezo af wat ze doen voor dat geld, beetje speechen hier en daar , dat is het wel. maar beslissingen nemen ho maar

spuit-12 | 28-10-17 | 00:04

wat een grootheidswaanzinnige. of eigenlijk gewoon een waanzinnige

Ir. Wilhelmus | 27-10-17 | 23:43
-weggejorist-
puntjeopdei | 27-10-17 | 23:37

Frans je klinkt als een misbruikte koorknaap ouwe rukker.

puntjeopdei | 27-10-17 | 23:37

"My Christian heritage does not mean anything to me, if it leads to excluding others who don't have the same heritage. That's not Christian in my book".

Mr. Timmermans, please read on: Matthew 7:15-27

Arachne | 27-10-17 | 23:16 | 1

Liever richt hij zich op meer aardsere zaken, zijn hoofd zit al vol met voldoende waanideeen en spinsels.

litebyte | 27-10-17 | 23:48

Ohh ja. Ik kreeg ook weer een reactie van een medewerker van de Europese Ombudsman vrouwgeval. Het mandaat reikt niet ver genoeg om de documenten op te vragen die de strekking van mijn klacht met feiten onderbouwen.

Haar geadviseerd om het mandaat - naar Europese maatstaven - op te rekken om het beoogde doel te bereiken. Volgende maand vast weer een reactie over; het mandaat, de procedures, de vorm, de toon, het lettertype, haar soort maandverband.... maar de inhoud blijft achter slot en grendel.

Pompenkoning | 27-10-17 | 23:13

Nou Frenske, volg je eigen advies op en neem wat tijd om te reflecteren. Hoe heeft dit citaat uitgepakt gedurende 5 decennia massa-immigratie uit MENA landen? "I would like to be sure that you will treat me the way I want to be treated."

See where this is going wrong hmmmm?

Gen. Maximus | 27-10-17 | 23:01

Frans Timmerzwans, de man die zich erop voor laat staan dat hij in 14 talen kan vragen waar hij zijn volgevreten reedt leeg kan schijten. Hij wordt steeds meer een JC-adept, los van elke vorm van realiteit.

netniet | 27-10-17 | 22:37

Mag het ook een keer niet over die kut-geloven gaan. heb er zo'n schijthekel aan.

minder_minder_minder | 27-10-17 | 22:19
-weggejorist-
Smarties | 27-10-17 | 22:04 | 1

Arme Fransie het is over en uit, voltooid leven geen redden meer aan

Jacktheflipper | 27-10-17 | 22:02

Uw Verzekeringsadvis | 27-10-17 | 20:26

BC Before Christ
AD Anno Domini i.e. after Christ
AC Alternating Current i.e. wisselstroom

jwjg | 27-10-17 | 21:59 | 1

Tegenwoordig is ook wel gangbaar bij wetenschappers die niet in die onzin geloven:

BCE Before Common Era
CE Common Era

Dr_Johnson | 27-10-17 | 23:26

Onze joods-christelijke erfenis, ja. Ik weet niet of we die zo vaak aanhalen omdat we er "trots" op zijn, zoals Timmermans beweert, of gewoon omdat dat nu eenmaal onze geschiedenis is, waar we het maar mee hebben te doen.

Kijk, het christendom (niet het jodendom; joods-christelijk wil alleen maar zeggen dat het christendom zowel het Oude Testament - dat de christenen delen met de joden - als het Nieuwe Testament - het verhaal van Jezus, van wie de joden ontkennen dat het de Messias is - als "geopenbaarde" waarheid beschouwt), dat christendom heeft in de vorm van de rooms-katholieke kerk, en na de reformatie ook als protestantse kerk, het leven hier in Europa natuurlijk vele eeuwen bepaald. Als we voor het gemak even het keizerschap van Constantijn de Grote - eerste helft 4e eeuw - als beginpunt nemen (onder Constantijn werd het christendom de staatsgodsdienst) en de 18e eeuw - de Verlichting - als begin van het einde beschouwen, dan hebben we het over ca 14 eeuwen waarin de christelijke kerk oppermachtig heerste, het leven van alle mensen tot achter de komma controleerde, andersdenkenden op de brandstapel zette, zich eeuw na eeuw verrijkte, daardoor ook de grootste opdrachtgever was voor prachtige kunstwerken (Sixtijnse Kapel, etc, etc, etc). Natuurlijk zijn wij daar als cultuur, als beschaving van doordesemd.

Ook ik als atheïst heb die joods-christelijke traditie/erfenis op een bepaalde manier in mijn genen, dat kan haast niet anders. Echter, sinds die 18e eeuw, sinds die Verlichting, is er wel eea gaan "schuiven", hetgeen er anno 2017 toe heeft geleid dat meer dan de helft van de Nederlanders zegt niet meer in een god te geloven, stond vandaag of gisteren in de krant.

Weliswaar stond vandaag in de Volkskrant een artikel van een of andere hulpbisschop Rob Mutsaerts die Richard Dawkins aanvalt, maar veel chocola kon ik van zijn verhaal niet maken, en bovendien denk ik dat deze Mutsaerts een verloren achterhoedegevecht aan het leveren is. Die meer dan de helft ongelovigen zal komende jaren rap richting 100% gaan, muv uiteraard van een geïmporteerde geloofsrichting, die nog lichtjaren verwijderd is van enige vorm van Verlichting. De aanhangers van dat bijgeloof eisen respect van ons, eisen dat hun bijgeloof zich op steeds meer manieren en (openbare) plaatsen manifesteert, eisen dat er geen enkele vorm van kritiek of satire op dat bijgeloof wordt geleverd, en worden steeds intoleranter en gewelddadiger tov andersdenkenden (zie de vele aanslagen van de laatste jaren, de jihadgangers, en de groeiende sociale controle met name op meisjes).

We zouden eindelijk eens moeten stoppen met de voortgaande import van deze lieden en lieden die hier zijn en zich misdragen - crimineel dan wel godsdienstwaanzinnig - uit ons gebied moeten verwijderen, anders zijn we bezig op, niet eens zo heel lange, termijn onze eigen ondergang te organiseren.

Think about that, Franske, en lees het boek van Douglas Murray, The Strange Death of Europe, eens.

Dr_Johnson | 27-10-17 | 21:58 | 6

Amen.. Ik bedoel waarvan akte, en we gaan over tot de orde van de dag.
\

OR-lid | 27-10-17 | 22:51

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-10-17 | 22:31
Wil je erover praten?

Ongeblustekalk | 27-10-17 | 23:14

@Ongeblustekalk | 27-10-17 | 22:04
Ik vermoed dat je me bekritiseert - doe je namelijk altijd - maar eea is zó erbarmelijk en onbegrijpelijk geformuleerd, dat ik werkelijk geen idee heb waar ik op zou moeten reageren.

What are you high on, kalk?

Dr_Johnson | 27-10-17 | 23:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Timmerfrans is zeer waarschijnlijk behept met hetzelfde virus als zijn geloofsgenoot Van Agt met het antisemitisme als bindmiddel.

Nelis SplitBloes | 27-10-17 | 21:54

Mooiste bewijs dat Islam never nooit wil aanpassen. Hier in de usa gaan alle import moslims rechtstreeks naar Dearborn ( naast Detroit, ex woonplaats van Ford). Daar is alles nu Islam. Eten. Geloof Gewoontes. Alles. Is niemand daar die zich wenst aan te passen. Gelukkig groot land, dus bijelkaar geveegt staat netjes

LasVegasTheGuy | 27-10-17 | 21:45 | 2

Brian Stone (blanke man verteld dus waar): "What if America looked like Dearborn?" www.huffingtonpost.com/brian-stone/wh... . Nou dan ziet de wereld er weer een beetje minder vrolijk uit met al die zwarte lappen die vrouwen bedekken. Dus.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-10-17 | 23:05

Interessant. De oude Henry Ford was al zwaar antisemitisch en Pro-Nazisme ( leestip: the American fascists. ) dus gelijk de Nazi's zag hij in de ISlam een nuttige bondgenoot in de strijd tegen het Judaisme. Dus eigenlijk blijft de Ford corporation hier gewoon trouw aan haar ideologische roots.

Graaisnaaiert | 28-10-17 | 14:22

Jezus hield, geloof ik, niet zo van schriftgeleerden, farizeeërs en sadduceërs. Dus om Hem er nu bij te betrekken lijkt mij tamelijk link.
'6 En Jezus zeide tot hen: Ziet toe, en wacht u van den zuurdesem der Farizeen en Sadduceen.'
(het zuurdesem is de 'leer' van de 'mooipraters.', Mattheus 16:11)

AntiSoof | 27-10-17 | 21:41

Die slaplul weet net als iedereen uit welke hoek de shit komt, alleen: hij heeft een dik betaalde baan, slijmt de hele dag, vreet voor nix, woont wellicht ook voor nix. Als de tyfus uitbreekt, is hij net als al die figuren in Den Haag, en die oranje figuren allang pleite.

Wienerschnitzel mit | 27-10-17 | 21:40

Dat laatste is de gouden regel. Alle grote godsdiensten hebben de gouden regel in zich. Op de islam na dan, want dat is een stammenstrijd godsdienst.

Peter_K | 27-10-17 | 21:34

Wat een paardelul is het ..... #zucht

Rico den Hollander | 27-10-17 | 21:31

Hoe spreek je jezelf tegen in één zin.
Zo: "I would like to be sure that you will treat me the way I want to be treated. And I will treat you the way you want to be treated.

Bijtendehond | 27-10-17 | 21:31
-weggejorist-
liggend_streepje | 27-10-17 | 21:20 | 1

Wat Timmermans zo jottem vindt aan die ene religie is dat ze van die felle volgelingen zijn, daar zouden de eurosceptici van moet leren zeker ?
Nou Franske, je moet wel aan de goede kant staan natuurlijk.

Hensmunter69 | 27-10-17 | 21:19

Well mr. Timmerfrans, I thought about it. And I came to the conclusion that you are fucking moron who seems not to be living on this very planet but with your big fat head in the clouds.

ILF2 | 27-10-17 | 21:18

Zowel het christendom als het jodendom hebben een Verlichting doorgemaakt.
De islam is blijven steken in de duistere middeleeuwen.

Zó duidelijk, Franske?

EefjeWentelteefje | 27-10-17 | 21:16 | 4

De hoofdletter(s) in mijn reaguursel zijn zeer bewust geplaatst.
Ik vrees echter dat u gelijk heeft t.a.v. Franske. Die snapt dat natuurlijk niet.

EefjeWentelteefje | 27-10-17 | 21:32

Spiegel frans en je ziet iemand die aandacht tekort komt en eens goed doorgepaald wil worden. ;)

Ongeblustekalk | 27-10-17 | 22:01

Mag dat doorpalen dan ook middeleeuws? Onder erin, boven eruit en dan plaatsen bij de hoofdweg naar en van brussel als waarschuwing voor andere charlatans?

Denkhetnjet | 27-10-17 | 23:10
▼ 1 antwoord verborgen

IS koeltoer!

koningboco | 27-10-17 | 21:16

Waai hie doe not see ai want moor moeslim in Joerop.

Avin | 27-10-17 | 21:13

Ik kan zn gelul gewoon niet meer lezen. Na 15 woorden druipt zn misselijk makend ego alweer van de mindfuck af.

Denkhetnjet | 27-10-17 | 21:12

Noem me Pontius Pilatus maar deze quasi Farizeeër ,voorheen sociaaldemocraat, is dus gewoon van de Gristen Demagogische Aarschmaden. Slechts een haarbreedte verwijderd van het geldwisselaarschap van de lobbytempel te Bruxxxeles , dat is Deo Volente, Inshallah en met het soort van embonpoint waar Boeddha nog jaloers op zou zijn.

Rest In Privacy | 27-10-17 | 21:07 | 1

Haha! En ik denk dat jij meer afweet van religie dan PruttelFrans die ongevraagd door de kiezer weer wat roept omdat dat zijn benoemers behaagd. Hij preekt wel maar niet voor het volk, en zijn god zetelt niet in de hemel maar te Brussel.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-10-17 | 21:20

Fransie en kornuiten weten het wel, maar ze zwijgen liever. Bang dat een booslim z'n strot komt doorsnijden, op basis van de koran. Bang dat hij zal moeten leven als Wilders, die zijn mond wèl open durft te doen.

Fijnstoffer | 27-10-17 | 21:05

Wil die idioot de islam nu gaan toevoegen als peiler van de Europese unie? Dan moet die unie vandaag nog opgeheven worden .. nog drie uur dus!

Hetvolkspreekt! | 27-10-17 | 21:05

Ik spreek geen Frans, dat wens ik zo te houden.

Croxifoxio | 27-10-17 | 21:05

Beste meneer Timmermans wij zetten niemand buitenspel niet om hun geloof en niet om hun huidskleur maar waar wij wel een pest hekel aan hebben is wanneer mensen ons het mes op de keel zetten om hun overtuigingen op te dringen.Daar trekken wij de grens. Je laat toch ook niemand in jouw huis die zo gauw hij binnen is het gezin terroriseert en eist dat je alles doet zoals hij dat altijd doet ? De Nederlander is super tolerant maar ook zij hebben grenzen.Denk daar eens een moment over na meneer Timmermanns.

xiuxiu | 27-10-17 | 21:04

Behandel de ander als je jezelf zou behandelen..... Is het dan nu de bedoeling dat ik een vrachtwagen ga huren en op mensen ga inrijden met een islamitische ideologie op een marktplein? Of dat ik een moskee in ga en vervolgens bij wat muziek met nog een paar mannen iedereen overhoop knal? Of een openbaarvervoermidddel laat ontploffen? Zelfde willen behandelen toch? Of nee, dan to h niet zeker? Franske doe eens uitleggen!

Jan, Leiden | 27-10-17 | 21:02

Ach wat maakt het allemaal uit mense
linksom of rechtsom, het wordt toch oorlog

Tobi | 27-10-17 | 21:02

Kompleet de weg kwijt.

doskabouter | 27-10-17 | 21:00

Frans wil graag nog een keer flink huishouden op een suikerfeest, dat gaat hij niet verpesten uiteraard.

Croxifoxio | 27-10-17 | 20:58

"... as a christian I do not believe we fix that by creating exclusivity"
zou Frans zelf ook inzien -dat door zichzelf expliciet als Christen neer te zetten- hij daarmee juist die 'exclusivity' creëert door hem en zijn mede Christenen af te zetten tegen... de rest (atheïst, jood, moslim, boeddhist etc)

Geloofsbelijdenis zou vooral iets persoonlijks moeten zijn - wat je vooral lekker voor jezelf moet houden. als je er stickers op gaat plakken maak je mij ongevraagd deelgenoot van je geloof, en daar heb ik niet om gevraagd.

Nlz | 27-10-17 | 20:55

Timmermans is een neoliberale wolf in schaapskleren, marionet van kapitalistische conglomeraten en Phil Collins.

Bakito | 27-10-17 | 20:54

"I would like to be sure that you will treat me the way I want to be treated. And I will treat you the way you want to be treated." is ene heel bizarre interpetatie van het naastenliefdegebod uit het Evangelie van Matthaeus (ongeveer een linkse definitie van sex: " ik laat jou klaarkomen als jij mij laat klaarkomen"). Wat daar wel staat is: "hou altijd rekening met de ander", en dat kom je inderdaad ook in ene aantal andere culturen tegen.

JoopRe | 27-10-17 | 20:53 | 1

Oftewel houd van jezelf en behandel de ander, zoals je zelf behandeld wil worden

PusingKepala69 | 28-10-17 | 00:57

Grote probleem van Timmerfrans is dat niemand meer de Timmerfrans corrigeert. Er staat geen maar meer op.
Eenmaal Eurocommissaris heb je blijkbaar een vrijbrief om 5 jaar de meest wanstaltige onzin de wereld in te brullen. Geen KPI. Geen functioneringsgesprek. Niks. Nada. Je mag blèren wat je wil. Zonder nuance.
.
Is toch vreemd?

de Voorzittert | 27-10-17 | 20:48

Yes Frèns, we do it also a bit to exclude fundamentalist haters of our community and standards. Sorry for that, but you'd better get used to it.

Quatzimodo | 27-10-17 | 20:48

Over wie heeft hij het eigenlijk?

MogeWijEveOvergeve | 27-10-17 | 20:44

Timmermans , wanneer wordt U wakker ?:

Zomaar wat berichtjes van de laatste 3 jaar:

"Op de in Syrië buitgemaakte laptop werden niet alleen gedetailleerde plannen aangetroffen voor het verspreiden van de builenpest in Europa en het fabriceren van bommen, maar tevens een 26 pagina’s tellende fatwa van de Saudische moslimtheoloog Nasr Al-Fahd. In zijn ‘boodschap aangaande het bevel voor het gebruik van massavernietigingswapens’ (Tabyeet) verwijst hij naar het werk Kashf Al-Qina (Het verwijderen van de Dekmantel (lett. sluier)) van Al-Bahutti, die schrijft dat het....."

En

"toegestaan is om de Kafirs (ongelovigen) te verbranden en in slangen en schorpioenen te werpen. Het is tevens toegestaan hen uit te roken, te verdrinken en hun gebouwen boven hun hoofden te vernietigen. De betekenis van Tabyeet is dat als je moordt, je dit goed moet doen... En het is toegestaan om hen te vermoorden, zelfs als het om hun vrouwen en kinderen gaat, want die zijn in de Tabyeet inbegrepen.’"

En

"....... berichtten we dat de genoemde ‘bondgenoten’ in oprichting zijn, toen de Unie van Moslimgeestelijken in Turkije de komst van een pan-islamitische confederatie aankondigde, met Turkije als centrum van dit ‘echte’ Islamitische Kalifaat. Kortom: het rijk van het beest is nu daadwerkelijk in de maak."

Tee Of Cup | 27-10-17 | 20:42 | 2

Toch zijn die mossels te slim of juist niet om een werkelijke vernietigende aanslag te plegen. Te dom om iets te realiseren dat echt zoden aan de dijk zet of te slim om dat wel te doen want daarmee gaat de ultieme burgeroorlog los die ze verliezen. een beetje sarren en de zaak verder overlaten aan de demografische ontwikkelingen die op hun hand zijn. Waar het precies op uitmondt weet ik niet maar wel dat het van kwaad tot erger zal worden.

Rest In Privacy | 27-10-17 | 20:59

Turkije nuken dat zal ze leren.

puntjeopdei | 27-10-17 | 21:30

Meneertje Timmerfranske zit al in een open inrichting genaamd de EU.

De waard zijn gast | 27-10-17 | 20:41

Godsammekraken, dat heeft lang geduurd eer ik de prenten van George Grosz kon vonden omdat ik z'n naam niet meer kon herinneren en alle zoekwoorden geen resultaat vonden. Het geheugen is een raar ding. Ineens wist ik het (na fucking drie jaar): Crosz als de perfecte uitbeelder van de EU en met name die volgevrete zak die Timmermans heet. George Grosz, kijk eens naar zijn werk: www.google.nl/search?q=Grosz+duitse+k... en de Wiki over hem: nl.wikipedia.org/wiki/George_Grosz Je gaat van de herkenning van de perversiteit genieten.

Rest In Privacy | 27-10-17 | 20:40

Frans urgently needs "fixing", immediately, definitely, without any delay and pity. Let's put an end to his misery and his incoherent ramblings.

oliebolletje123 | 27-10-17 | 20:38

Timmerzwans zou het hele geloof een rotschop onder de kont moeten geven.

puntjeopdei | 27-10-17 | 20:38 | 1

religion... the source of evil

Nlz | 27-10-17 | 20:42

altijd maar weer die judeo-christelijke heritage dr bij halen,
Europa is voornamelijk altijd een christelijk continent geweest, niet joods.

Tgroenekroontje | 27-10-17 | 20:38 | 1

Nee, heidens. Christendom is pas onder Constantinus Magnus officieel tot "staatsgodsdienst" benoemd en u kunt het Christendom niet van het Jodendom loskoppelen. Grootste verschil op papier is de figuur Jezus en in de praktijk het bekerende karakter van het Christendom versus het uitsluitende karakter van het Judaisme. Hoe het verder ook zij, ISlam heeft ideologisch noch wettelijk noch cultureel noch intellectueel een legitieme basis in Europa en die traditie moeten we in ere houden.

Graaisnaaiert | 28-10-17 | 14:17

"I would like to be sure that you will treat me the way I want to be treated. And I will treat you the way you want to be treated." That is the fundamental principle of Christianity. What else?"
Het fundamentele principe van het Christendom volgens Frans. Dus je kunt het ook los zien van het Christendom. Want, Frans, is dat principe zinnig omdat het op zichzelf zinnig is, of omdat een geloof dat zegt? Frans?

kloopindeslootjijook | 27-10-17 | 20:38

Als het huidige stelletje doorgesnoven Euro-maniakken nog lang aan de macht blijft, dan krijgen we in Europa bloedbaden waarbij die van de twee Wereldoorlogen verbleken.

obominotie | 27-10-17 | 20:37

Timmermans is een ruim betaalde Vuile proleet !!

Nietnagel | 27-10-17 | 20:35

Met nuttige idioten als Timmermans heb je bijna geen vijanden meer nodig.

Feynman | 27-10-17 | 20:34 | 1

Idioterie zou een verzachtende omstandigheid zijn.
Frans is niet gek. Frans is je vijand.

Mike2054 | 27-10-17 | 20:55

Je hoort hem zeggen. In dat overdreven nep-posh Engels van 'm. Als ik die man 2 seconden aanhoor, ben ik weer 4 dagen misselijk.

Ramsesz | 27-10-17 | 20:34

Timmermans zit toch al in een inrichting? Dat complex in Brussel, hoe heette dat ook alweer?

stichpimpelibok | 27-10-17 | 20:33

Kerk en staat absoluut gescheiden Geloven doe je maar achter je eigen voordeur.

Rest In Privacy | 27-10-17 | 20:32 | 2

amen!

Nlz | 27-10-17 | 21:02

Precies, iedere religie moet gescheiden van staat. Geloven doe je maar lekker thuis.

Rest In Privacy | 29-10-17 | 09:26

Fransz heeft liever dat wij onze eigen afkomst verloochenen omdat deze anderen wel es zou kunnen beledigen en het vooral misplaatste trots is die geen ander doel dient dan de rest vd wereld buitensluiten.
Fransz vindt ook dat we niet trots mogen zijn op onze geschiedenis en de bloed zweet en tranen die het heeft gekost om te bereiken wat we hebben bereikt.
Gewoon iedereen zn muil houden en lijdzaam toezien hoe NL en Europa worden afgedragen richting de Dark Ages.

Ashtrey | 27-10-17 | 20:31

Gristenhonden en hun fatalisme, de geschiedenisboeken staan er vol mee. Jammer dat deze het tot zijn levensdoel heeft gemaakt om heel Europa mee in de afgrond te sleuren.

Kapitein Stijlvol | 27-10-17 | 20:30

Heb toch zo'n hekel aan dat onjuiste knettergekke verhaal over ons joods-christelijke fundament.Lulkoek lust ik niet ! Maar goed Franciscus , wat u wilt. Doe gelijk Jezus , eindig aan het kruis.

nemeton | 27-10-17 | 20:28

Het geloof moet binnen de grenzen van de moderne democratie blijven. En de richtlijnen daarvan komen inmiddels voort uit liberalisme (je eigen leven vormgeven), humanisme, verlichting (waar komt je kennis en moraal vandaan), wetenschap, scheiding staat en geloof, een stukje socialisme (wat is de ondergrens van levenskwaliteit) misschien zelfs.
Die moderniteit volgt chronologisch wel op het Christendom, maar dat wil niet zeggen dat ze inhoudelijk daarop gebouwd zijn, alsof het Christendom de fundamenten vormt. Een beeld en argument dat CDA en Buma ook gebruikte, maar zo logisch en relevant is dat niet. De cultuur van het Christendom heeft die ontwikkeling eerder tegengehouden dan bevorderd. En de scheiding van moraal en geloof nogal gevolgen gehad voor het geloof. Tegenwoordig onderbouwen we de moraal, vroeger waren het alleen leefregels van 2000 jaar eerder.
Tip : een hoorcollege van Paul Cliteur over humanisme. www.123luisterboek.nl/paul-cliteur-hum... Hoofdstuk 1: Humanisme: een inleiding
Hoofdstuk 2: Atheïsme
Hoofdstuk 3: Agnosticisme
Hoofdstuk 4: De eerste pijler van het vrijdenken: religie heeft ook schaduwkanten
Hoofdstuk 5: De tweede pijler van het vrijdenken: vrijheid van meningsuiting als ideaal
Hoofdstuk 6: Kritiek op vrijdenken
De scheiding van moraal en religie
Hoofdstuk 7: Betekent "van God los" ook los van de moraal?
Hoofdstuk 8: Problemen met de goddelijke bevelstheorie van de moraal
Hoofdstuk 9: Autonome moraal
De scheiding van kerk en staat
Hoofdstuk 10: James Madison en de Federalist Papers
Hoofdstuk 11: Vier modellen van denken over religie en staat
Hoofdstuk 12: Bezwaren tegen de religieus neutrale staat

kloopindeslootjijook | 27-10-17 | 20:28 | 7

Ongeblustekalk | 27-10-17 | 21:17
Het Jodendom is incluis - alles wat uit de zandbak komt eigenlijk. Ook alles wat daar weer aan voorafgaand was.

Rest In Privacy | 27-10-17 | 21:27

McMarx | 27-10-17 | 21:27
Moet je in het vervolg even doen voordat ik je erop wijs.
Wat maakt dit jou nu? Hmmm?

Ongeblustekalk | 27-10-17 | 21:53

Ongeblustekalk | 27-10-17 | 21:53
Och, de goede verstaander begrijpt het maar jij hoort daar blijkbaar niet bij. Ken je papemheimers!

Rest In Privacy | 27-10-17 | 21:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ga me pas zorgen maken als man en paard genoemd worden

Mark van Leeuwen | 27-10-17 | 20:27

My dear Franske, your so called frends are excluding us since 632 AC.
Mon/ma cher Franske, votre amices exluditees nous sans 632 AC.
Meiner freund Franske, deiner so gesagter freunden hassen uns seit 632 AC.
UIt de losse hand, zal wel het e.e.a. niet kloppen maar ik krijg ook geen 25 ruggen netto per maand en probeer de koran gekkies ook niet goed te praten.

Uw Verzekeringsadvis | 27-10-17 | 20:26 | 2

BC Before Christ
AD Anno Domini i.e. after Christ
AC Alternating Current i.e. wisselstroom

jwjg | 27-10-17 | 22:02

@jwjg
Dacht al dat ik iets fout deed.

Uw Verzekeringsadvis | 28-10-17 | 14:31

Die Timmerfrans moet zo verschrikkelijk zijn best doen en zijn billen samenknijpen om niet te zeggen wat er gezegd moet worden dat de ontslasting zijn mond nog als enige uitweg ziet. Die malloot praat alleen nog maar peop.

Ruikbaard | 27-10-17 | 20:22

Fransie wat ben je de weg kwijt

Schepvogel | 27-10-17 | 20:16

Wat heb je aan het vloeiend spreken van meerdere talen, als er inhoudelijk in elke taal alleen maar wat holle leuzen over utopisch wensdenken uitkomt?

Vage_eddie | 27-10-17 | 20:16

Timmerfrans beledigt ons allemaal. Wij zijn degenen die uitsluiten, zo beweert hij, en wij zijn degenen die verdeeldheid zaaien. Kijk om je heen en zie hoeveel fucking moskeeën er inmiddels staan... Die Islam sluit uit, en die Islam verdeelt. Wij, kafir, zullen branden in de hel, allemaal, zo wordt ons verteld, want wij zijn ongelovigen en deugen niet. Timmerfrans beaamt dit met zijn insinuaties dat wij als Christenen zelfs niet in staat zouden zijn ons christelijk te gedragen. Fuck you, Frans.

Schoorsteenveger | 27-10-17 | 20:14 | 1

Afgelopen zondag een repo op NPO van een Belgische journalist, toen begreep ik hem pas, moslims mogen niet zelf een gedachte hebben, wat ze moeten denken staat in hun boekje, te triest voor woorden anno 2017, en gewoon maar de ruimte krijgen van de Franskes van deze wereld om met die flauwekul door te gaan.

Uw Verzekeringsadvis | 27-10-17 | 20:30

Het zou het nieuwe kabinet sieren als het zich zou inzetten voor een humane oplossing voor het Timmermans-probleem. Terughalen en in een of ander tehuis stoppen, wij zijn een beschaafde samenleving.

smdyasc | 27-10-17 | 20:08

Zo raar vind ik het niet; het uitsluiten van degenen die een ideologie omarmen die haaks staat op de onze en onze cultuur wil vernietigen. Zie de geschiedenis van de landen waar deze ideologie de meerderheid heeft.
Je gaat toch ook niet de massale binnenkomst van nazi's faciliteren en mekkeren over uitsluiting als iemand het nazisme wil bestrijden?

Franker | 27-10-17 | 20:07

Napoleon Timmermans, knor knor.

Jan Passant mk2 | 27-10-17 | 20:06

Wil hij nu serieus dat wij moslims behandelen zoals zij christenen behandelen?
Haatzaaien en oproepen tot geweld met bijbelquotes.

sylvesterdimitri4905 | 27-10-17 | 20:06 | 4

Gooit 'zo' naar boven...

Winter_is_coming | 27-10-17 | 20:11

Winter_is_coming | 27-10-17 | 20:10
Er zit nog wat wit spul van het vorige topic in je mondhoek. :)

Ongeblustekalk | 27-10-17 | 20:48

Sorry Frans, ik ben en blijf geweldloos en zal altijd het gevaar van ISlam voor iedereen in het westen blijven benoemen maar een Bataclannetje, een Nice'je, een Kerstmarktje, Londen, Manchester, nee, nooit. Ik bestrijdt het syndroom ( de ideologie ), niet de symptomen ( ISlamieten wereldwijd ).

Graaisnaaiert | 28-10-17 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

En dat voor 25000! !!! Per maand

spuit-12 | 27-10-17 | 20:02 | 3

Jaja, het mag allemaal wat kosten maar dan heb je ook niets natuurlijk hé!

Mastermattie | 27-10-17 | 20:03

nee , echt helemaal nix

minder_minder_minder | 27-10-17 | 21:11

Vergeet de 30 stukken zilver niet.

PresidenteDeConjovia | 28-10-17 | 09:11

Wanneer oh wanneer zal franz zijn harsens eens uit zijn dikke reed trekken ?

gelukzoeker | 27-10-17 | 20:02

Achterlijk wezen, ongeschikt op alle fronten

langzullenweleven | 27-10-17 | 20:02

Aha, de dikke christelijke denker is voor collectieve euthanasie. interessant.

RickTheDick | 27-10-17 | 20:01

Timmerfrans zit reeds in een gesticht in Brussel. En wij laten ons als makke schapen door deze Brusselse malloten telkens weer iets verder naar het rituele hakblok leiden.

gemeentereiniging | 27-10-17 | 20:00

Ze weten het dondersgoed. Het willens en wetens wegkijken gaat ze uiteindelijk de kop kosten. Kwestie van tijd...

Mastermattie | 27-10-17 | 19:59

ik heb een beetje genoeg van dominee Franz...

B0bBer | 27-10-17 | 19:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl