Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We're fucked. Mark Rutte gaat 100% voor Brussel

Dun laagje chroom...

Mark Rutte begint aan zijn derde en laatste termijn als MinPres en kan eindelijk zichzelf zijn: een D66-eurofiel met carrière-ambities in Brussel. En hij gaat er voor de volle 100% voor, samen met Mutti Merkel en Neefje Macron.

De Europese Unie heeft een nieuwe tactiek: macht uitbreiden door de suggestie te wekken dat de leiders van de lidstaten dat zelf willen. Macron, Merkel en onze eigen MinPres lijken aan het roer te staan van die beweging  - en ze hebben haast. Er komt een EU "toppenparade" aan waarin in hoog tempo meer macht aan de EU moet worden gegeven. Rutte verkoopt het alsof het allemaal om de interne markt gaat, maar in de schaduw daarvan worden dan vervolgens natuurlijk volgens de geslepen salamitactiek van Timmerfrans allerlei instituties opgericht (zoals een EU-leger, een EU-Openbaar Ministerie en een EU-belasting met een EU-MinFin) waar we nooit meer vanaf komen, want eenmaal ingeleverde macht en soevereiniteit komen nooit meer terug naar eigen land.

Vergeet hierbij niet wat voor geoliede marketingmachine de vvd is. Sla het Bijbeltje van Ybeltje er maar op na, of nog makkelijker: het AD van vandaag. Er ontstond ophef over de onervaren en ondiplomatieke hork Halbe Zijlstra als nieuwe MinBuZa, en prompt verschijnt er een van a tot z door Kees Berghuis gedicteerd mooiweerverhaal over Zijlstra's New York Times-abonnement in de Nijenhuisbode, geschreven door Jan "Martelhoax" Hoedeman en opgeleukt met een cartoon van Halbe als Hulk.  Ze krijgen het verkocht, willen we maar zeggen, zeker zolang de oudmediale MSM kritiekloos aan hun zijde staan. Kijk ook maar naar het NOS-item van hedenavond. Omdat Le Pen en AfD niet gewonnen hebben, en Merkel en Macron wel (lees: niet verloren hebben), kan de EU weer vol gas, vertelt Androchien aan het volk:

Right. Het verzet van de Visegrad-landen, de rechtsconservatieve winst in Oostenrijk afgelopen weekend en de hoog peilende combi Greet/Terry in eigen land wordt voor het gemak even genegeerd, evenals de wankelbanken in Italië, de grafzooi in Griekenland, de politieke maffiamoord op een kritische blogger in Malta en de Mexican Stand-Off tussen Catalonië en Madrid. En dat is precies waarom Mark, Mutti en hun Franse neefje zo'n haast hebben: de banken (en dus de euro) kunnen zomaar vallen, de Vise-Geert-mentaliteit kan zomaar de grootste worden de volgende verkiezingsronde en Merkel noch Mark gaan nog een nieuwe termijn winnen bij de volgende verkiezingen. Het is double or quits voor de Europese Unie en die high stakes game wordt verkocht aan de massa onder de opbeurende metafoor van "nieuwe wind in de Brusselse zeilen", zoals Juncker het zei.

Voor onze vvd-premier zelf zit er ook wat in. Als hij het twee jaar volhoudt met zijn Rariteitenkabinet Rutte III, kan hij in het najaar van 2019 Juncker of Tusk aflossen als ongekozen opperhoofd - een positie waar hij met zijn enthousiasme voor de 'toppenparade' openlijk op voorsorteert. Tegen die tijd is ie half in de vijftig, ongetwijfeld nog steeds vrijgezel, en tevens een van de machtigste mannen van Europa de EU. Om zover te komen moet hij alleen nog ff een klein polderlandje aan de Noordzeekust in de democratische opheffingsuitverkoop doen, maar hij heeft met het bij elkaar gelogen lege inlegvelletje al aan zijn Brusselse collega-Quislings laten zien dat hij daartoe onvoorwaardelijk bereid is.

De een noemt dat de wind in de zeilen hebben. De ander ziet een invasievloot in hoog tempo dichterbij komen.

Social

Ohja en Engeland moet ook ff optiefen want ze houden de boel op.

Reaguursels

Inloggen

And yes we're screwed, so true. Dat alle democratische soevereine vluchtwegen worden afgeplakt is niet te begrijpen. Wat wil men dan ?
Net als gekke Adolf, oorlog. Alleen dan van de goede kant, that is.
B'stards!

Hensmunter69 | 20-10-17 | 17:51 | 1

Door onvrijwillige soevereiniteitsoverdracht van volken aan een supranationaal gezwel monden we uiteindelijk uit in een burgeroorlog. Als er geen democratische mogelijkheden meer over zijn, is dat alles wat nog rest. Beter een Nexit nu het nog kan..

Joostmochtnietsweten | 20-10-17 | 19:06

Inzake de EU, en Brexit in het bijzonder, begint GS steeds meer te lijken op die Irakese Minister die tijdens de Irak oorlog, op het moment dat het beeld van Saddam van z'n sokkel werd getrokken, bleef volhouden dat de Amerikanen verslagen werden

youtu.be/ZOnmBZHsnAM

Terwijl alle euroskeptische partijen dit jaar in Europa op hun bek hebben gekregen, de steun voor de EU in vrijwel alle lidstaten nog steeds zeer hoog is en de rampzalige gevolgen voor de UK van de Brexit steeds duidelijker worden, blijft GS wanhopig spartelen in z'n eigen EU-haat bubbeltje..

Eurocrat | 20-10-17 | 14:34 | 2

Ik weet niet vanonder welke steen jij vandaan gekropen komt, maar het lijkt er meer op dat overal in Europa de EU-kritische partijen gewonnen hebben. Het is alleen zo dat de zittende EU-likkers niet genoeg verloren hebben om hun macht te verliezen. En van dat laatste restje macht maken ze nu op een schandelijke manier misbruik door hun EU-ideaal nu in de hoogste versnelling door de strotten van de Europese burgerij te rammen, zodat er straks geen weg terug meer is. Wie de geschiedenis kent weet hoe zulke dingen doorgaans eindigen...

Lefty-Messup | 20-10-17 | 15:59

de VVD voerde een eurosceptische campagne en heeft gewonnen...

Joostmochtnietsweten | 20-10-17 | 19:08

Tja, het miljardenverslindende walgelijke mislukte EU-project raast en dondert door. Al vele jaren ben ik zwaar tegen op opgeven van alles wat Nederland in de afgelopen honderden jaren heeft opgebouwd. Jarenlang ageerde ik al naar iedereen die het horen wilde. Maar zelfs de afgelopen jaren stemde de meerderheid voor PRO-EU partijen dus blijkbaar wil de meerderheid het zo. GELUKKIG heb ik geen kinderen die me deze afbraak kwalijk kunnen nemen. Wat rest is je spaargeld uit het zicht houden en alle PRO-EUers uitlachen als ze de verrotting en verkankering in hun eigen faces blijven krijgen. Zolang niet alles volkomen kapot genivelleerd is gaat de EU door. De miljardenverkwisting, het gegraai van de ongekozen bestuurders, het consequent uitblijven van oplossingen, het mengen in gevaarlijke conflicten en partij kiezen voor een potentiele dader van MH17, het wegkijken bij de gevaarlijke aspecten aan Islam, de misstanden bij massa-immigratie en noem maar op zouden bij elk weldenkend mens alle alarmbellen moeten doen af gaan. Maar niets van dat. Wie niet horen wil.................

Rest In Privacy | 20-10-17 | 13:57

Mark ome Adolf is trots op je 1 nazie staat en Duitsland de baas. Het EU nazi leger kan mooi in het zwart als voorbeeld van IS en de SS..

vinzDH | 20-10-17 | 13:53

Dat hele EU gedoe gaat nog eens een grote oorlog opleveren!

Drunken_Pumpkins | 20-10-17 | 13:31 | 1

In Spanje broeit het al...

Joostmochtnietsweten | 20-10-17 | 19:10

Natuurlijk zijn we fucked.
Al meer dan decennia lang.
Maar nu pas echt.
Bekijk maar even de belastingmaatregelen die deze homodrol heeft ingevoerd... exact in het straatje van zijn boezemvriend Juncker, hebben ze samen bij een fikse fles Schnaps afgesproken.

Wat wij moeten afschuiven gaat direct naar frauderende nieuwe EU-landen.

mallekater | 20-10-17 | 12:47

EU=Scientology.

ad melkert | 20-10-17 | 12:12 | 1

Opgezet door het grootkapital, uitgevoerd door duivelse wereldvreemde infantiele narren.

ad melkert | 20-10-17 | 12:15

Van Rossem, wat een fantastische analyse.
Ik begin mij wel zorgen te maken over de handel en wandel van de heer Rutte.
Blijkkbaar acht hij zich politiek in Nederland thans zo onaantaastbaar, dat hij denk zich alles maar te kunnen veroorloven.
Hij heeft nu natuurlijk zijn welbespraakte opposant Pechtold ook "in het pak gehesen". Daar heeft hij geen last meer van.
Alleen Arie Slob ontbreekt nog om zijn omringende slijmploeg aan ministers en staatssecretarissen aan te vullen. Dan is hij pas echt veilig.

Ik hoop dat de journalisten in Nederland deze Rutte eens goed in de gaten gaan houden, niet dat gepamper en meer scherp concluderen dat Rutte bezig is de identiteit, cultuur en onze pensioenpot bezig is in te leveren bij Brussel te eigen bate! Achter zijn altoos aanwezige schijnheilige glimlach, waarmee hij ook in slaap valt ( alleen natuurlijk) schuilt een jokkebrok en grote egotripper.
Hou deze man in de gaten.

outdoor | 20-10-17 | 11:13

Kouwenberg-Kallergi in full effect. Wordt nu eens wakker het is al twee over twaalf met dit nieuwe kabinet.....

ergveelstijl | 20-10-17 | 10:33

Brave new world... Benieuwd wanneer we de Soma pillen krijgen.

KutFilosoof | 20-10-17 | 10:27 | 1

Bernard? In feite verstrekken ze al jaren soma in de vorm van voetbal, heel Holland bakt, ik hou van Holland en andere p*rn*.

Watching the Wheels | 20-10-17 | 11:54

Al stond de MSM niet kritiekloos aan hun zijde, dan deden ze het nog steeds. Ze luisteren alleen naar hun eigen ambities.

zwarte_weduwe | 20-10-17 | 10:04 | 1

Maar niet elke nederlander leest wakkere weblogs zoals GS. Dus zodra de MSM een open en eerlijk verslag beginnen te doen, dan krijgen Henk en Ingrid de gelegenheid om wakker te worden.
Maar de MSM eet uit het handje van het partijkartel. Die speelt ze leuke nieuwsfeitjes toe, in ruil voor goede recensies. Daarom, stap 1: Saneren die NPO!

Joostmochtnietsweten | 20-10-17 | 19:16

Rutte is een gladjakker, het verraad staat in zijn gezicht geschreven.
Jammer dat veel mensen nog veel dommer zijn als Rutte en op hem stemmen en hem MP laten worden van wat straks eens Nederland was.
Eigenlijk zouden we alle mensen die op hem gestemd hebben het land moeten uitrotten

Rest In Privacy | 20-10-17 | 09:57 | 6

Hij kan er niet onderuit dat is het probleem. Onze wetgeving moet binnen het kader blijven wat in Europa is afgesproken (al ruim voor Rutte), hij heeft intern dus bijna geen bewegingsvrijheid en breken met die verdragen kan gewoon niet zomaar, zie je nu maar aan de Britten.

Capt. Iglo | 20-10-17 | 10:25

Je bent slappe hap, soevereiniteit gaat voor geld en profit.
Waar een wil is, is een weg.
En ik ben niet bang om te tuchten.
Nederland is mij lief.

Rest In Privacy | 20-10-17 | 10:32

"eigen lijk zouden we alle mensen die op hem gestemd hebben het land moeten uitrotten"

Hele enge visie..... blij dat figuren zoals jij het niet voor het zeggen hebben. Accepteer nou maar dat het gros van NL hier gewoon achter staat.

Vasjir | 20-10-17 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou dat had ik dus al een maand geleden voorspeld na het lezen van het boek van Ybeltje (vvd). Dat was al voor de verkiezingen geregeld, bladzijde 11 van het boek van Ybeltje ("voorlichting loopt met u mee tot het ravijn"). Halbe Shell doet de Amerikaanse belangen en Sigrid Kaag de Palestijnse belangen. Hoeven ze niet te kiezen, goed voor de handel.

Watching the Wheels | 20-10-17 | 12:00

Wij moeten net al Catalonie ook gewoon weer de onafhankelijkheid uit gaan roepen, begint hoog tijd te worden.

Capt. Iglo | 20-10-17 | 09:52

Wat ik alleen niet begrijp is dan Geen Stijl aan de ene kant voor Nederland lijkt op te komen, maar aan de andere kant een bloedhekel aan de Nederlandse taal heeft. Nee, we zijn niet "fucked", we zijn bedonderd. Geen Stijl gaat 100% voor het Nederamerikaans. We praten over Catalunya, maar die streek heet Catalonië bij ons.
Vanwaar die haat tegen het Nederlands? Zou het kunnen dat Geen Stijl niet zozeer Nederland liefheeft als wel de pest heeft aan Europa/Brussel?

JvanDeventer | 20-10-17 | 09:47 | 3

aannames..... het klinkt gewoon lekker!

ergveelstijl | 20-10-17 | 10:28

Precies. En als het woord "bedonderd" te belegen overkomt kan je nog altijd "genaaid" gebruiken.

omanders | 20-10-17 | 10:34

Nog een aanname: schoppen tegen je eigen ouders is leuker dan schoppen tegen andermans ouders. Het Nederlands, dat zijn je eigen ouders, en dat zogenaamd zo tof klinkende Engels, dat zijn dan die leuke ouders van je vriendje.
Ik maak de vergelijking omdat ik het een kinderachtige gang van zaken vind.

JvanDeventer | 20-10-17 | 10:57

13/20 maart 2019 is niet ver meer. Na gemeenteraadsverkiezing begint de campagne voor de provinciale staatsverkiezing. Ik zie FvD heel groot worden.
7-10 zetels in de Eerste Kamer = einde Rutte`.

Yoo2621 | 20-10-17 | 09:41 | 1

Ik hoop niet dat FVd te snel groeit... laat ze maar rustig ieder jaar verdubbelen... anders krijg je zoals bij bedrijven die te hard groeien... het fundament breekt af en er komt chaotiek en loslopend wild.

ergveelstijl | 20-10-17 | 10:30

Rutte is iemand die verbind en met zijn positieve benadering best wel populair is. Zowel VVD als CDA hebben gezegd dat Europa een pas op de plaats moet maken, dus met die uitbreiding zal het wel meevallen. Maar ja, verkiezingsbeloftes worden niet altijd gehouden. Massale demonstraties tegen de EU blijven uit, de gemiddelde Nederlander is niet geïnteresseerd in Europese politiek, dus Rutte kan zijn gang gaan. En als hij straks een hoge functie in Brussel krijgt is ons land apetrots. Niet iedereen natuurlijk.

Mannes | 20-10-17 | 09:32 | 2

Rutte heeft minder dan 1 op de 6 stemmen (er is ook nog een groep die niet stemde) en hij had die stemmen niet allemaal gehad als hij eerlijk had gezegd dat de BTW van 6 naar 9% zou gaan, de zelfstandigenaftrek afgebouwd zou worden, de HRA toch weer verder aangepakt zou worden, een aflosboete (EWF) ingesteld zou worden enzovoorts. Dan zou slechts 1 op 10 mensen op hem gestemd hebben of nog minder. Hij is niet eerlijk en daar redt hij het mee, omdat de rest ook geen goed alternatief biedt.

Watching the Wheels | 20-10-17 | 12:04

Rutte gaat niet naar de EU heeft hij recent nog zelf gezegd in de Tweede Kamer. Daarbij spreekt hij net zo slecht Engels als Tusk en dat accepteren ze wel van een Pool (expansie richting Rusland) maar niet van een Nederlander.

Watching the Wheels | 20-10-17 | 12:06

Nederland = Nederland niet meer.

born2killn00bs | 20-10-17 | 09:26 | 1

Nou, dat is het al tientallen jaren niet meer.

halfvolle glas | 20-10-17 | 09:38

Natuurlijk kom je van die EU inmenging af; gewoon een machtsgreep. Maar daar zijn de tegenwoordige NLers veel te broekpoeperig voor. Die laten zich liever door landverraders verkopen dan persoonlijkheid te tonen; alleen een grote bek hebben ze wel., maar meer kun je niet meer van hen verwachten..

issieookweer | 20-10-17 | 09:25

HdJ | 20-10-17 | 09:10 |
Volgens die definitie zouden de Oranjes dus geen rechten meer hebben.

kwark001 | 20-10-17 | 09:24

Tja geen nieuwtje dit. Toen het in de zomer duidelijk werdt dat de PvdA zetels niet kwamen was het demissionair houden zodat de Dijs nog een rondje kon afromen en er voor hem in Brussel wat geritseld kon worden. Daarna de geitenpaatjes op en de dubbele minister was geboren. Een echte rutiaanse oplossing! Nu dus trekpop III een paar jaar aan de gang houden en voila! Het zal de geschiedenis in gaan als de lachende overname. Hoe Nederland ophield te bestaan.

P-unit | 20-10-17 | 09:16

Putin steunt UKIP en Farage, Le Pen en haar Front Nationale, AfD in Duitsland en alle andere anti-Europese politieke stromingen met boterzachte leningen en agitprop, via RT, Sputnik en een storm van bullshit uit trollfarms zoals de IRA in St. Petersburg.

Het lijkt er zolangzamerhand op dat Geenstijl ook vuistdiep op de lange arm van Vladimir rijdt, met al dat hysterische anti-EU geraaskal.

dezenicknameisbezet | 20-10-17 | 09:13 | 7

@dezenicknameisbezet (net als ons land)
Ik ben persoonlijk niet anti EU, ik pleit echter voor een ándere EU. Een EU die één taal voor onderwijs, media en openbaar bestuur voorstaat, met directe democratie an afzettingsmogelijkheden wanneer de stemmers daar voor kiezen middels EU-brede referenda. En natuurlijk met sterk verkleinde tot één vereenvoudigde staatsvorm hervormde nationale parlementen.

Onze huidige generatie politici en opiniemakers lijken dit niet te willen; er wordt gestuurd op het liefst voor eeuwig laten voortbestaan van de afzonderlijke natie-staten, in de vorm van een Federatie van Nationalistische Staten. Dat is geen federatie maar een bezettingseconomie, vergelijkbaar met de Spaanse en latere Duitse bezetting. Ik laat bewust l'Empire hier buiten beschouwing overigens.

kindapaas | 20-10-17 | 10:40

Uit EU stappen is natuurlijk oliedom, maar het moet nu wel een pas op de plaats nemen en de groeipijntjes eers oplossen voordat het zich verder volvreet. Dit gebeurd echter niet en daar mag best wat over gezegd worden.

Rest In Privacy | 20-10-17 | 10:57

Een betere EU, daar ben ik ook voor. Het is natuurlijk een vreemde regentenburocratie met een hoop corruptie, gekonkel en verspilling, tuurlijk. Dat moet en kan beter. Om te beginnen: Straatsburg sluiten. Maar een beetje hysterisch boe foei weg ermee gaan zitten krijsen elke keer als er iets op aan te merken is, dat is koren op de molen van een geopolitiek die helemaal geen zin heeft in democratie, vrijheid of beschaving.
De strijd tussen heersende modellen, kapitalisme en socialisme is al 30 jaar geleden beslecht. Wat prevaleerde, het angelsaksische neo-liberalistische marktfetishisme dat de samenleving grotendeels heeft uitgehold tot een holle schaduw van zichzelf, is ook allang gedelegitimeerd als disfunctieel. De strijd gaat nu tussen wat er nu nog als democratie door moet gaan en het model van Putin, Assad (Syrië is een Russisch protectoraat) en Erdogan. Allemaal sociopaten die niets liever willen dan hun corrupte totalitaire neo-feodalisme uitbreiden.
@isieookweer Vrijheid? Serieus? In Rusland is er alleen vrijheid voor mafiosi, oligarchen en de aarspoetsers van Vladimir Putin (wat overigens bepaald geen wederzijds uitsluitende categoriën zijn.) Ieder ander, met name elke serieuze politieke opponent en kritische verslaggever wordt onschadelijk gemaakt door een polonium cocktail of een acute loodvergiftiging in de hersenpan.
Tegen de EU schuimbekken lijkt patriottisch, maar in feite is het heulen met de vijand van wat echt de Nederlandse beschaving is. Tolerantie, pragmatisme, ondernemingsdrang en verlichting (en dan heb ik het niet over Philips).

dezenicknameisbezet | 20-10-17 | 11:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie blijven er in godsnaam nog steeds op die vvd stemmen ?
Is dat vanwege het roeptoeteren door de bevriende kartelmedia ?
(alles behalve Die-Wilders en Tjerrie)
Of dienen we met z'n allen de nationale feestpolka in te zetten ?
Of mag die man van de televaag dag-in dag-uit schreeuwen in de media hoe geweldig hij Rulle vindt en dat we eigenlijk ter plekke een orgasme dienen te krijgen ?
Wordt wakker. Dus nooit meer vvd, CDA, GL, Anti-D 66

Kamervraag | 20-10-17 | 09:08 | 1

Jij bent zelf zeker wakker geworden na decennia links te hebben gestemd en de samenleving op dit pad te hebben gestuurd. En nu janken dat alles stuk is.
Flikker toch een eind op, tuttebol, jouw soort is het ergste.

Ongeblustekalk | 20-10-17 | 09:15

Laat het volk zelf hun leiders kiezen, in Brussel maar ook in onze eigen woonplaats.

Dutch_Holland | 20-10-17 | 08:58

I'm in the mood for Godwin-Friday:
"De Britten hadden net zo goed niet hoeven landen in Normandië."

Zeddegeizot | 20-10-17 | 08:50 | 2

Oostenrijk heeft aangegeven de kant van de Visegrad landen te kiezen dus er is nog een sprankje hoop.
Nee dat verteld u het Nos nieuws niet

joppo0 | 20-10-17 | 08:55

joppo0 | 20-10-17 | 08:55
Hoop is opium voor mensen die ten onder gaan. Och ironie, dat we zo hard vochten tegen totalitaire regimes en nu staan te trappelen om van Brussel een totaliare rijksbunker te maken. Helemaal om te janken is dat we niet alleen onze vrijheid weggeven, maar ook onze welvaart. De EU zal Nederland op den duur uitzuigen en fijn knijpen.

Zeddegeizot | 20-10-17 | 10:13
-weggejorist-
Ko Ranzig | 20-10-17 | 08:31 | 1

We are fucked indeed. Maar het volk heeft gekozen.

priks | 20-10-17 | 08:13 | 3

Watching the Wheels | 20-10-17 | 08:16
Dit zegt niets want een te klein aantal om effect te hebben. Je begrijpt zelf heel goed dat dit onzin is, dus hou op te stoken en onzin in de wereld te helpen.

Ongeblustekalk | 20-10-17 | 09:10

Het volk kiest alleen de ja-knikkers in de tweede kamer en de gemeenteraad. Ik wil degene kiezen die na de verkiezingen met een klein clubje vastlegt wat er gaat gebeuren.

Dutch_Holland | 20-10-17 | 09:20

Ik begin nu te begrijpen waarom die Belg zo achter Catalunya staat en stond.
Omdat Vlaanderen ook een eigen economie wil , zonder de Walen.

gato | 20-10-17 | 08:06

Homer P. Simpson | 20-10-17 | 07:03
Smoesjes. Mensen die democratie niets vinden omdat het systeem niet doet wat zij achten goed te vinden en de schuld geven aan het domme stemvee en eraan bijdragen dit stelsel te slopen zijn staatsgevaarlijk. Plain and simple.
Wat zij die marinier ook alweer over het behandelen van ondemocratisch gespuis tijdens de kapingen in 1977? :)

Ongeblustekalk | 20-10-17 | 08:06

Die rutte is de belichaming van de meerderheid van de bevolking.
Slap,onbetrouwbaar en kruiperig.

komtdatschot | 20-10-17 | 08:04 | 1

Vlijmscherp geformuleerd

Pierre Lebon | 20-10-17 | 11:08

Unilever (Rutte) en Shell (Zijlstra) hebben belang bij een Europees leger, opdat zij nog meer soldaten dan in eerdere kabinetsperioden in kunnen zetten om met ondeugdelijke granaten afzet- en wingebieden te ontzetten. Doe je dat onder Europese vlag, dan heb je geen lastige debatten als er doden vallen. Het is toch allemaal overduidelijk of niet? Van Baalen op Maidan, maar niet naar Barcelona (dat laatste terecht overigens). VVD'ers zijn oproerkraaiers, maar liefst wel een beetje sneaky anders hebben wij ze door.

Watching the Wheels | 20-10-17 | 08:04 | 2

Zou er een debat zijn als er Nederlandse soldaten in een Europees leger sneuvelen, nadat inkopers uit Griekenland, Italië en Malta goedkope ondeugdelijke granaten inkopen en ter hand stellen om mee te "oefenen"? Waarschijnlijk worden alleen een paar belangrijke gebouwen uitgelicht en doen alleen Rob Trip en Annechien iets stemmigs aan. De democratie gaat ook over debat en ter verantwoording kunnen roepen. Ze halen de controle helemaal weg, juist door te stellen dat het nodig is om meer controle te krijgen. Ze keren alles om, om hun doelen te bereiken. Uiteindelijk zijn gewone mensen allemaal steeds opnieuw de l*l.

Watching the Wheels | 20-10-17 | 08:13

Spot on. De controle weghalen bij de burgers is de macht weghalen bij de burgers. En dat gebeurt hier, door de controle over leger, banken, rentebeleid, justitie, migratie, corruptie en fraude samen te bundelen bij supranationale instituten, die oncontroleerbaar zijn. Dit is het einde van de democratie in Europa, vernoemd naar een verkracht meisje waar Griekenland plaats delict was. Tevens de plek waar democratie geboren is, welke nu fataal verkracht wordt.

tipo | 20-10-17 | 08:36

Nog maar 6 dagen en dan krijgen we de geheel objectieve NPO journalisten die Rutte-III het vuur aan de schenen leggen in stuk voor stuk pareltjes van interviews.

de Voorzittert | 20-10-17 | 07:51 | 1

Die vinden dit kabinet veels te rechts.

JTKDM | 20-10-17 | 07:59

Links-liberalisme - waarin doelloos genot het hoogste doel is - blijkt een groter gevaar dan communisme, waar iedereen die het meegemaakt heeft sowieso tegen was en tegen blijft. De hedonisten in NL zien het gevaar niet, wat de mensen uit voormalig communistische landen wel zien: Centralisering van macht is voedselgebrek in de nabij toekomst en vrijheid van meningsuiting en geweten weggespoeld. Vandaar dat de Visegrad-landen wel het gevaar zien en de links-liberale Nederlanders niet.

Je zou het bijna jammer gaan vinden, dat Nederland niet communistisch was in 1968, om in 1989 daar weer van bevrijdt te zijn, want dan hadden we nu geen Euro en EU-lidmaatschap gehad en waren we nu niet op weg naar slavernij voor ons en onze kinderen (die Rutte en Merkel niet hebben).

tipo | 20-10-17 | 07:44

Misschien dat mensen dan eindelijk de illusie laten varen dat de VVD met de PVV had/zou kunnen regeren. De VVD is 100% globalistisch, dus volkomen incompatibel met de soevereinistische partijen. En de globalistisch hebben gewonnen in maart.

JTKDM | 20-10-17 | 07:33

nos: ''vele mensen kwamen luisteren naar obama in het inmiddels intens verdeelde amerika''.
En voor obama was amerika helemaal niet verdeeld toch , wouter zwart?

p17266141 | 20-10-17 | 07:20 | 1

Zijn gezichtsuitdrukking leek bijna op die van een Noord Koreaanse nieuwslezer, zo verbeten om de aan te prijzen dat nu de "handschoenen worden opgenomen tegen Trump"

Loodje | 20-10-17 | 07:23

Moet zijn:
Hysterische complotdenkertjes snappen democratie niet en denken dat ze door iedereen en z'n moeder genaaid worden. Voor de duidelijkheid: daar zijn pilletjes voor en in jullie geval raad ik ze met klem aan.
-Als je anderen standaard niet vertrouwt (zoals gebruikelijk hier) zegt dat meestal vooral iets over wie je zelf bent. Get a life, ga eens aan het werk en stop eens met iedereen te beschuldigen van leugenachtig gedrag. Hoogstwaarschijnlijk bent u zelf te stom om te poepen (in ieder geval om het begrip "democratie" te begrijpen) en roept u "schande" bij alles wat u niet snapt of zint. Bij alles dus.
Get.a.life.

Homer P. Simpson | 20-10-17 | 07:03 | 7

Alexander Pechtold is ook reaguurder geworden! Onder de naam Homer P. Simpson. Vooral blijven geloven in de sprookjes van Juncker onnozele hals.

HaatbaardKnipper | 20-10-17 | 08:15

Pfff, democratie is stervende hier in Nederland. We zullen zien hoe het derde referendum genegeerd gaat worden als bewijs hiervan. Democratie houdt in dat je als bestuurder doet wat het merendeel van de bevolking wil, taak van de bestuurder is om dan een nette manier te vinden om dat uit te voeren. Onze huidige bestuurders hebben geen oog voor hun kiezers/de bevolking en zijn alleen met eigenbelangen bezig en het interesseert ze niet of ze daarvoor over lijken moeten gaan.

Durkmans | 20-10-17 | 08:42

Maar je moet het begrijpen, democratie is dat er gebeurd wat GeenStijl en de reaguurders willen! Gezond volksverstand. En iedereen die op een andere plek zit, zit fout. Lager is een luie flikker, hoger is een vieze likker.

dyslexieman | 20-10-17 | 08:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is wel bizar! .. een toppenparade is niets anders dan de rutte promotietour.

Wie gaat deze idioot stoppen?

Hetvolkspreekt! | 20-10-17 | 06:01

Sinds wanneer is er iets mis met samenwerken?

DeSteef | 20-10-17 | 05:42 | 1

Sinds de samenwerking desastreus blijkt voor de gemiddelde mens die er het slachtoffer van gaan worden (en al geworden zijn).
Samenwerken prima, maar EU wil alleenheerschappij, waardoor een dicatuur onstaat.

halfvolle glas | 20-10-17 | 09:44

Geheel solidair en betrokken bij obscure Italiaanse en Spaanse banken dragen wij de zeggenschap over 1460 miljard Euro aan pensioenpotten over aan Brussel.
-
Hoeven ze iets minder snel bij te drukken in Frankfurt.

bisbisbis | 20-10-17 | 04:24

Surprise surprise..
Als de Galliers nu niet opstaan en argeloze wandelaars en hun Idefixjes gaan beschermen tegen de everzwijnen dan valt het doek..

De foto dekt de lading volledig!

Lionfromzion | 20-10-17 | 04:23

Uit pure, onversneden solidariteit met obscure Italiaanse en Spaanse banken gaan wij de zeggenschap over 1460 miljard Euro aan pensioenpotten en 360 Euro aan spaargeld overdragen aan Brussel. Daarom, en om niets anders, gaat deze dans.

bisbisbis | 20-10-17 | 03:50 | 3

Kunnen we eens ophouden met aandacht schenken aan symptomen en de oorzaak met wortel en al uit de grond trekken?

Ik zou niet verbaasd opkijken als GS uiteindelijk gewoon een VVD uitlaat klep blijkt..

Volledig verdeeld en overheerst..

Ik distantieer mij van mijn Nederlanderschap als dit de moraal blijft.

Lionfromzion | 20-10-17 | 04:41

Niemand ziet door de bomen het bos meer er zijn een miljoenmiljard bullshit dingen gebeurd sinds 95 ging de lol met rasse schreden omlaag, vanaf 2001 is het bloed zweet en tranen geweest, als dit het eindresultaat is so be it maar vraag mij niks en vooral niet om op bezoek te komen.

Misschien had Maxima toch gelijk

Lionfromzion | 20-10-17 | 04:46

Waarom zou iemand u vragen om op bezoek te komen, als u zich distantiëert van uw Nederlanderschap en u - gezien het gestelde in uw tegels - nu ook niet de gezelligste bent om een bakkie mee te doen?

bisbisbis | 20-10-17 | 11:14
-weggejorist-
loekiekoch | 20-10-17 | 03:22

Rutte doet ons even snel in de uitverkoop in de hoop dat hij als beloning de baan krijgt waarvoor Balkenende in 2005 vergeefs tegen onze wil inging met het Verraad van Lissabon.
En nu dan:
Maar liefst 2 (!) ministers van BUZA..
Are you kidding me?
Wie is er nu hoofd-verantwoordelijk?
Doet me denken aan die 2 overvallende bontkraagjes die op hun vlucht in Nijmegen met hun scooter een voetganger dood reden.
Omdat beiden ontkenden gereden te hebben ontsprongen ze beiden de dans. Zoiets zie ik hier ook gebeuren.
Het gaat een zooitje worden, fractiediscipline ten spijt.

Ben-Bataaf | 20-10-17 | 01:54

Vergeet niet dat het CDA en de VVD slechts voor de buhne (en daarbij het electoraat keihard bedriegen) tegen meer EU zijn/waren. Deze partijen zijn van oudsher gelijk D666 pro-EU.

faz | 20-10-17 | 01:53 | 1

Precies, en ze zullen dus ook nooit met een anti-EU partij samen regeren. PVV en FvD zijn hun tegenpolen.

JTKDM | 20-10-17 | 07:36

ALLICHT 100% BRUSSEL Rutte denkt aan zijn toekomst en niet aan die van Nederland

GetOffMyWify | 20-10-17 | 01:38

Klagen heeft niet zo veel zin meer. Het volk heeft in Duitsland, Frankrijk en Nederland massaal op de eurofielen gestemd, waarmee zij te kennen hebben gegeven voorstander te zijn van verdergaande uitbreiding van de EU te zijn, ondanks dat het lijkt dat iedereen er tegen is. Als dat zou zou zijn hoe komt het dan dat de eurofiele partijen massaal de verkiezingen hebben gewonnen?

Het is dus slikken of stikken. Helaas is er niets meer aan te doen, staat de EU-weg geheel vrij en open voor Rutte en zal Brussel steeds meer te zeggen krijgen incl. verdergaande islamisering.

Ook een eventuele val van het kabinet (ze zorgen wel dat dat niet gebeurt) en nieuwe verkiezingen zal geen verandering brengen, want men stemt toch weer op dezelfde bende en zal Nederland nooit uit de EU treden. Helaas geen Nexit dus..

Ikdachthetniet | 20-10-17 | 00:59 | 2

Een vulkaan in ijsland kan nog roet in het eten(EU) gooien.
Ik zal hem straks als het zover is even wakker schudden.
107

steekmug | 20-10-17 | 01:31

Ze zijn verkeerd voorgelicht..
Ik ben bereid terug te komen en iets te ondernemen, als het bij bitchen op een roze site blijft, blijf ik ook mooi weg.

Jullie kijken maar wat je doet als we geen voorbeeld aan de New Kids kunnen nemen en gewoon heulemaal nergens meer voor betalen dan.. Heb ik betere dingen te doen!

Mijn laatste sprankje hoop is gevestigd op een scenario van de New Kids, nuff said.

Lionfromzion | 20-10-17 | 04:37

europees taaislijm- en kankermedicijnen inkopen.
dan praten we verder.

Einde van de Domheid | 20-10-17 | 00:55 | 2

Je gaat natuurlijk niet in tegen wie feitelijk de macht bepaald en dicteert in Brussels. Sorry ik bedoel natuurlijk te zeggen tegen lobbyisten.

litebyte | 20-10-17 | 01:03

61333 euro per patiënt per jaar is ok prijs?

Rest In Privacy | 20-10-17 | 01:03

Het is wel te begrijpen waarom Merkel c.s. zo'n haast hebben met de Eussr. Bij de volgende verkiezingen wordt de eigenvolkhatende heks waarschijnlijk niet meer herkozen. Alles is strategie.

peterdepeter | 20-10-17 | 00:34 | 3

Geloof het maar niet. Als puntje bij paaltje komt stemt men gewoon weer Pro-EU. Iedereen dacht dat bij de afgelopen verkiezingen Nederland een Nexit tegemoet zou gaan, het liep echter anders en wonnen juist de eurofiele partijen (CDA, VVD, D666, e.d.) de verkiezingen. Blijkbaar vind de Nederlandse burger, die ervoor gezorgd heeft dat er een Rutte III komt, het allemaal wel best.

Ikdachthetniet | 20-10-17 | 01:03

Ik zou de EU-versie van dit filmpje wel willen zien:
youtu.be/grD_IINiH9c

steekmug | 20-10-17 | 01:06

Ikdachthetniet | 20-10-17 | 01:03

Gelul, het was een cordon sanitaire dat daar voor zorgde. De macht is hier gewoon gegrepen.

iew | 20-10-17 | 12:22

De europese unie blijft maar miljoenen uiroos per jaar kostend, nutteloos heen en weer verhuizen tussen Brussel en Staatsburg.
Dan is er inherent iets goed mis met zo’n organisatie, die wel supranationaal beoogd te ziin.
Dit incompetent geheel staat boven de Nederlandse regering dus.
Bent u nog wakker Nederlander, of alweer ingedut tijdens boer zoekt vrouw?

Kanarie_Geil | 20-10-17 | 00:22 | 1

De Nederlander slaapt al jaren en kijkt DWDD.

Ikdachthetniet | 20-10-17 | 01:04

Met een zetel meerderheid kan het wel eens snel voorbij zijn.

prutserstentop | 20-10-17 | 00:15

Het is te hopen dat Zijlstra wel de echte baas wordt van Buitenlandse Zaken als Kaag daar ook minister wordt. Zie bijv. deze speech op D66 congres. www.youtube.com/watch?v=wadD4KdGbXM Veel gewouwel en... immigranten moeten worden toegelaten in Europa om de vergrijzing tegen te gaan en "populisme moet worden bestreden". Geen woord over het feit dat de meerderheid van de bevolking daar misschien gewoon tegen is en dat negeren anti-democratisch is.
In TegenLicht laat ze trots een foto zien waar ze met de hele familie poseert met terrorist Yasser Arafat. www.youtube.com/watch?v=8V_i3N5JF94 Zou die Palestijnse man nog problemen geven bij het AIVD onderzoek? Militairen zijn uit veiligheidsfuncties gezet omdat partner+familie niet kon worden gescreend.

Vula | 20-10-17 | 00:07

Ik heb zelf in het jonge verleden wat gehoord en over het geheel komt alles uit:
youtu.be/Jy6AOGRsR80

steekmug | 20-10-17 | 00:03 | 3

Het waren vroeger de extreemlinkse antiglobalisten die ageerden tegen de EU.
Als er weer een Eurotop was verbasterden ze dat tot EuRotOp.
Ik schaam mij nu dat ik die groep toen demoniseerde.
Nu weet ik wel beter maar weet je wat gek is?
Links is in geen velden of wegen meer te bekennen in het verzet tegen de EU.

Johan_Voorhaar | 19-10-17 | 23:57 | 1

Ze hebben belangrijkere dingen te doen zoals gender-neutraal, moslim-knuffelen en het doorzoeken van folders op zoek naar foute kleurtjes.

Jan Dribbel | 20-10-17 | 00:07

Ja, oké, mooi geschreven.. En nu?

Care | 19-10-17 | 23:57

Helaaas. Het volk heeft zelf gestemd voor de gevestigde orde. Van mij mogen ze allemaal de vinkentyf** krijgen. Dat ze allemaal maar de vernieling ingeholpen worden door rutte en co.

Rest In Privacy | 19-10-17 | 23:48 | 1

Toch zou ik graag eens willen weten of 'we' inderdaad hierop hebben gestemd, om nog maar te zwijgen over het feit dat de PVV niet mee mag spelen. In mijn, mogelijk simpele, ogen tellen we de hoogste partijen bij elkaar op en die moeten het dan maar samen uitzoeken, het is niet de bedoeling dat deze partijen zelf een beetje gaan lobbyen.

Care | 19-10-17 | 23:59

Goed stuk, van Rossem. Ik weet zeker dat ook de mensen die NIET FvD of PVV gestemd hebben in meerderheid niet voor nog meer EU en verdere opheffing van Nederland zijn. Het is de kunst om die mensen ervan te overtuigen dat
A) Nederland als zelfstandige staat de moeite waard is
en
B) Dat Rutte en zijn coalitievrienden er hard aan werken om datzelfde Nederland op te heffen en aan de EU te verkopen.
Trouwens, GL komt dan misschien niet in de coalitie; zij behoren net zo goed tot de kliek van landverraders; zij verraden Nederland tenminste openlijk, terwijl Rutte de opheffingsuitverkoop presenteert als goed voor Nederland.

JvanDeventer | 19-10-17 | 23:33 | 2

U vergeet SGP, PvdA, en 50-plus. Ook allen pro-Europa, pro-Islam faciliteren. Het is ronduit depressief als je bedenkt dat Rutte-III nog moet beginnen. Dat worden een miljoenmiljard uitverkoop topics vol met gezonde zelfhaat, cultuur jorissen, islam = vrede en EU aanbidding.

de Voorzittert | 19-10-17 | 23:38

Helaaas. Het volk heeft zelf gestemd voor de gevestigde orde. Van mij mogen ze allemaal de vinkentyf** krijgen. Dat ze allemaal maar de vernieling ingeholpen worden door rutte en co.

Rest In Privacy | 19-10-17 | 23:47

De verkiezingsuitslag is een realistische graadmeter hoe verschrikkelijk slecht het met ons onderwijs gesteld is.

hoochee | 19-10-17 | 23:25 | 1

U is van t d66 geleauf?

bij gelegenheid | 19-10-17 | 23:30

Rutte is als een puist waar de etter maar uit blijft komen.

puntjeopdei | 19-10-17 | 23:21

Het grote pro-dialoog voor de EU is dikwijls dat we sinds 1945 geen echt grote, vernietigende oorlog meer gekend hebben in Europa. Geen strijd meer tussen Pruisen en la Douce France, Holland en Spanje, Engeland en Schotland, Oostenrijk en Servië enz.
Gelukkig maar! Maar de meeste van die landen bestonden voordien uit kleinere entiteiten, die mekaar ook al naar het leven stonden en dank zij samenvoegingen voorlopig tot een vredige samenleving kwamen. Jawel; tot die grotere, samengevoegde landen het maar eens op grotere schaal gingen proberen: Frankrijk en Pruisen, Frankrijk en Oostenrijk, Frankrijk en Spanje, Frankrijk en het Duitse Keizerrijk, Frankrijk en Nazi-Duitsland, Frankrijk eerst tegen en later met Groot-Brittannië, Italië tegen Oostenrijk om maar een paar voorbeelden te noemen.
Die grotere schaal betekende ook meer ellende, meer slachtoffers en onvoorstelbare schade.
Momenteel krijgen we nog grotere machtsblokken: de EU, China, India, Brazilië en nog steeds, hoewel al op hun retour, de USA en Rusland. Die allemaal over monsterachtige wapens beschikken. Ik ben niet gerust in Macron. Frankrijk is weliswaar verworden tot een derderangsnatie, maar als ze het voor het zeggen krijgen in de EU, wie weet? Waar is de tijd dat twee groepjes beroepsconditori in een soort operetteveldslagje de meestbiedende adelijke oorlogshitser lieten winnen? Waarbij de enige slachtoffers die ruiters waren die vanwege de wijn van hun paard vielen?

cyrieltje | 19-10-17 | 23:18 | 7

XaleX_2 | 19-10-17 | 23:53
"... dat we sinds 1945 geen echt grote, vernietigende oorlog meer gekend hebben in Europa."
Zo! Mooi gezegd en niets aan toe te voegen of af te dingen. Europa wordt nog steeds geregeerd door dezelfde lui als 'toen'. In tegenstelling tot 'ooit' was het in hun belang dat het sinds 1945 tamelijk rustig bleef. Maar nu krijgen 'ze' opeens last van Internet en veel te veel geïnformeerde, dus mondige burgers. En dat is beangstigend want WW1, WW2 en andere oorlogen ter hunne diensten waren ooit echt. Mark Rutte zijn bazen zijn meedogenloos als het er op aankomt. Maar de pup is blij www.google.nl/search?q=rutte+grijns&a... : Hij krijgt een koekje en kan samen met zijn vrindjes schijten in het park.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-10-17 | 00:33

@cyrieltje
De Russen hebben helemaal geen zin in oorlog met het westen ze hebben daar ook niet het geld voor om dat te bekostigen.
Ze verdienen liever aan oorlogen net als de usa en nl
Alleen Jan Soldaat en de burgers worden geofferd:
youtu.be/vD2zE1Jsny4

steekmug | 20-10-17 | 00:55

@cyrieltje, XaleX_2
Schaalvergroting van bestuurlijke eenheden leidt inderdaad ook tot grotere conflicten. Dat fenomeen is al in 1883 uitvoerig beschreven in "Der Rassenkampf" van Ludwig Gumplowicz. Zijn werk is helaas begrepen als handleiding voor het inrichten van een Lebensraum instrumentarium compleet met etnische herstructurering. De EU volgt dezelfde "roadmap"; men waant zich vrij nogmaals hetzelfde uit te proberen want wie leest er in deze tijd immers nog boeken alleen beschikbaar in oud-Duits. Interessant leesvoer alhier archive.org/search.php?query=gumplowi...

kindapaas | 20-10-17 | 02:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Er is reden om angst te hebben. Denk aan kikkers die blijven zitten terwijl ze gekookt worden.

mozaard | 19-10-17 | 23:16

Frankrijk wil defensie, Rutte de interne markt, Duitsland meer groene EU-investeringen, Italie meer financiële solidariteit. In onderhandelingstechnieken leer je dat het voor de uitkomst van de onderhandeling het handigst is om de mercantilistische taart te vergroten. Dus je gunt de ander wat, om zelf ook wat te krijgen. En zo trapt er niemand op de rem en krijg je meer EU.

Ebert de R | 19-10-17 | 23:15 | 3

Macht. Dat is het enige wat zij willen.

Bobdesloper | 19-10-17 | 23:34

Een Europese defensie... je zou als land maar de infanterie moeten leveren die door die gek van een Juncker op Rusland wordt afgestuurd.... Ben je lekker klaar mee.

RenHoek | 19-10-17 | 23:51

Europese defensie? Ik denk eerder EUropese repressietroepen om militair in te kunnen grijpen als het EU sentiment iets te negatief voor ze wordt.

IslamPislam | 20-10-17 | 01:45

Je kunt de EU nog zó ver integreren als je wilt...... het heeft weinig zin. Kijk momenteel wat er in Spanje gebeurt.... als een volk onafhankelijkheid wil,zelfs na vele decennia, krijg je frictie en voorkeuren het weet ben je Oekraïne 2.0

Oepsie1234 | 19-10-17 | 23:10

"de hoog peilende combi Greet/Terry in eigen land wordt voor het gemak even genegeerd"
Ik heb de hoop opgegeven. De PVV en FVD willen uit de EU. De SP, 50+ en PvdD willen niet méér EU tenzij de bevolking dat wil en zijn voor referenda. Als je deze partijen optelt over de laatste 10 jaar veranderd er niet zo veel. De laatste peilingen geven valse hoop aangezien SP nu hevig met PvdA en GL gaat samenwerken. PvdD lijkt ook erg op GL nu. Conclusie: maar maximaal 25% heeft de afgelopen 10 jaar EU-kritisch gestemd.

2006: SP 25, PVV 9, PvdD 2=36
2010: SP 15, PVV 24, PvdD 2=41
2012: SP 15, PVV 15, PvdD 2, 50+ 2=34
2017: SP 14, PVV 20, PvdD 5, 50+ 4, fvd 2=45
Peiling kantar 18-10:
PVV 21, fvd 9, 50+ 5=35 (53 incl.SP/PvdD)

Rest In Privacy | 19-10-17 | 23:07 | 4

FvD gaat em worden idd

Mali | 20-10-17 | 00:12

Àls Thierry de volgende keer wint, vist ie nog steeds uit die vijver van Eurokritische stemmers. Dat is het probleem! Je kunt een paar zetels van SP en VVD veroveren, maar het gros haal je bij de PVV weg. Meer dan 40 zetels is gewoon niet mogelijk voor fvd. Maurice de hond onderzoekt vaak het potentieel van een partij (kans op stem, ook al is die klein" dat was van PVV nooit meer dan iets van 37 zetels. 76 voor EU kritisch is gewoon niet mogelijk.

Rest In Privacy | 20-10-17 | 09:28

Thierry zit er ook alleen voor de glorie van zichzelf hoor. Tis niet alsof hij alle scenarios van het verlaten van de EU heeft doorgerekend om te zien of het econmisch uberhaupt wel kan. Laat het zand niet in je ogen strooien.

Rest In Privacy | 20-10-17 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaar dat hij een kabinet formateert van menselijke stemmachines. Wat wij willen is niet van belang. Ongeacht van wat wij gestemd hebben wordt alles vanuit Brussel bepaald. Ik ben niet anti Europa, maar wel pro Nederland. Nederland eerst, en als Europa profiteerd mag dat ook, maar niet ten koste van ons. De EEG werkte prima zonder dat wij de macht overdraagde aan een derde partij die niet ons belang dient. En de Europese unie voor kolen en staal werkte ook goed, en geen enkele buitenlandse macht was de baas over ons.

Osdorpertje | 19-10-17 | 23:06 | 4

Een harde schijf formatteer je en een kabinet formeer je. Verder ben ik het natuurlijk met u eens.

JvanDeventer | 19-10-17 | 23:45

Juist, en daarom mocht de PVV niet regeren van de VVD.

RenHoek | 19-10-17 | 23:51

Precies, we begonnen met de EGKS, om die bloedige vete tussen Frankrijk en Duitsland te beheersen, en daarna een kleine EEG.
Kijk tot wat een monstrum het nu is uit gegroeid, wat niets en dan ook niets meer met bijv. democratie heeft te maken.
Ik ben geen Nederlander meer, maar een europese loonslaaf.

Kanarie_Geil | 19-10-17 | 23:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het overgrote deel van de bevolking van het Duitsland van EU fanaat Merkel (met uitzondering van de top lagen) heeft bitter weinig aan bezittingen. Eigen huizenbezit is mager, het schamele pensioenstelsel is dusdanig dat er spaargeld moet zijn, hetgeen met de lage rente zo verpaupert dat de "Rentners" steen en been kluiven om rond te kunnen komen.
Het grootste bezit van de meeste Duitsers is de auto, wat een heerlijk gevoel.
En dat is waar Duitsland goed in is, auto's met 12 cilinders, twin turbo's, 500/600 paarden en de macht die uitstraalt van zo'n dikke BMW, Mercedes of Audi op de linker baan aan je bumper en levensgroot in je spiegel. Kijk dat maakt Duitsland nou zo machtig, en zo rijk, die auto.
Wat een Merkel Legoland; om trots op te zijn........................................

Memek | 19-10-17 | 23:05 | 2

Geef het volk droog brood en een speeltje.

Oepsie1234 | 19-10-17 | 23:13

Kijk eens buiten de grote steden naar het Duitsland van grote villa's en bergen auto's bij de bovenste middenklasse. Duitsland lijkt qua verdeling eerder op de USA dan op NL.

GerMonster | 20-10-17 | 07:53

Rutte gaat de geschiedenis analen in als de grootste landverrader ooit.

zwaanshals | 19-10-17 | 23:05 | 1

Exposé afwachten doet.

Rest In Privacy | 19-10-17 | 23:06

Rutte = Judas. Verlakt zijn volk voor het gerinkel van Brusselse Zilverlingen. Een enge EU fanaticus zonder srupule op jacht naar het pluche.

HaatbaardKnipper | 19-10-17 | 23:04

Mark ettuR heeft me onlangs "vertouwen in de toekomst" belooft dus ik ga er vanuit dat ie daarmee op die €1000,- doelde.

schoon-schip-maken | 19-10-17 | 23:03 | 1

Die € 1000,- was naar zijn zeggen niet serieus bedoeld... Het volk laat zich graag naaien en vindt het blijkbaar lekker gezien de verkiezingsuitslag en de komst van Rutte III. Géén Nexit, méér Brussel dus méér geld nodig, vandaar de extreme astenverzwaringen die we voor de kiezen krijgen. En toch, de mensen willen het!

Ikdachthetniet | 20-10-17 | 01:10

Hoor ik daar Eurobonds?

Al-Dente | 19-10-17 | 23:03

Te veel Rutten lijdt tot hersenverweking en kan blind- en doofheid veroorzaken. De uitverkoop van Nederland door dit heerschap (m/v/x) is dus niet vreemd gezien de medische achtergrond.

Ruikbaard | 19-10-17 | 23:00

De beste man heet Geert, niet Greet. Net zoals jij niet van lossum heet maar van rossem.

drs. P | 19-10-17 | 22:49 | 5

Langshetrandje | 19-10-17 | 22:59
Had Wilders als zijnde gedoogpartner mee moeten doen met de coalitie van de willing? Dat zou pas echt een misser zijn geweest. Maar ik weet, men vergeet snel.

toetssteen | 19-10-17 | 23:40

Mijn idee, doctorandus. Alle beetjes helpen en de dingen (en mensen) gewoon bij de naam noemen en niet met een lollig incrowd-verzinsel aanduiden is een eerste begin.

JvanDeventer | 19-10-17 | 23:41

De beste man heet Geert Wilders een normale echte Patriot die al tich jaar beveiligt moet worden tegen guppen zoals jullie,slappe links trollende lampenkappen..

gelukzoeker | 19-10-17 | 23:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Bukken met Rutte. Het heeft geen zin je te verzetten. In het ootje genomen word je toch.

Rommelende Onderbuik | 19-10-17 | 22:48 | 1

Heb meelij met onze geliefde leider nooit gewipt.

gsm | 19-10-17 | 22:46 | 2

Android?

Rest In Privacy | 19-10-17 | 23:00

Jawel hoor, vroeger in de speeltuin.

pa_niek | 19-10-17 | 23:24

Ach we (ik niet hòòr!) hebben gestemd voor Merkel, Rutte en Macron. En als je in democratie gelooft dan moet je daar vrede mee hebben. Soms verlies je en dan vaar je de oppositie. En als je wint dan schrijf je die anderen niet af. Samen komen we er wel uit. Maar zijn Macron, Merkel en Rutte ook echte democraten? Of zijn dat Utopisten www.encyclo.nl/begrip/UTOPIST zoals de communisten, nazi's, fascisten, relioten dat waren/zijn? En vraag je af: "Wil ik nou werkelijk uitgelachen www.theparliamentmagazine.eu/sites/ww... worden?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-10-17 | 22:44 | 3

Natuurlijk is er de allergrootste haast. Het zo genoemde 'populisme' kan slechts bestreden worden met anti democratie; nou dat is Rutte, Pechtold, Buma, Merkel en haar meelopen bloedhonden op het lijf geschreven.
Men ziet de tegenstroom terrein winnen dus pedal to the metal, meer EU!
Een vreselijk vooruitzicht.

Memek | 19-10-17 | 22:49

Memek

de populisten heten vroeger gewoon nazi,s, jou vermeende weerstand is nergens overtuigend,de EU is het beste wat Europa heeft voort gebracht de laatste eeuwen,

adjudant | 20-10-17 | 04:53

@adjudant hahahahahaha om mijn god wat een domheid, de Nazi's zijn de moslims en degene die ze steunen, links dus.

GerMonster | 20-10-17 | 07:51

De euro gáát vallen. Dat weet inmiddels iedereen. De vraag is wat je positie is voordat het gebeurt. En Mark heeft het beste met zichzelf voor.

van heinde en verre | 19-10-17 | 22:40 | 2

Natuurlijk gaat de Euro eraan, alleen is Rutte, zoals u weet zonder kinderen, al enige decennia dood/deaud (?)

Rest In Privacy | 19-10-17 | 23:02

De Euro gaat niet vallen. Net zo min als de Dollar. Er zijn allemaal scenario's geweest waarin dat ging gebeuren zoals door Willem Middelkoop voorspeld in zijn boek "Als de Dollar valt". We hebben allemaal gezien dat die voorspellingen niet zijn uitgekomen en ook niet gaan uitkomen.

Ikdachthetniet | 20-10-17 | 09:57

Mutti noch Mark gaan nog een verkiezing winnen wordt hier in het artikel gesteld.
Hoop, vader, gedachte? Het zal u hier allen enorm verbazen, maar de transitie zal op geen enkele tegenstand stuiten. Behalve dan van de soort stenengooiende pubermeisjes waar u allen tegen te hoop loopt. Sorry mensen, too little too late. De EU gaat de volgende stap zetten. In Nederland is de nieuwe coalitie, plus PvdA en GL voor. Dus zware meerderheid.

Rest In Privacy | 19-10-17 | 22:38

Ik vind dat vd Pavert doorschiet met dat bewerkte NOS Annechien filmpje hierboven. Het had sterker geweest als de verwijzing naar de werkwijze van Riefenstahl wat subtieler was, dit ligt er veel te dik bovenop.

Harry Turtle | 19-10-17 | 22:36

En dit:
2.118.111.000.000 heeft de Europese Centrale Bank nu opgekocht aan staatsobligaties.
Vandaag in de Telegraaf. Columnist Martin Visser.
Ik heb geen kaas gegeten van economie, maar dit lijkt me ongezond.

nemoj me jebat | 19-10-17 | 22:35 | 3

Hierdoor is de balansverlenging van de ECB nu als de afstand van hier naar de maan als je omrijdt via Enschede.
Als dit teruggedraaid moet worden en of je dat nu zachtjes aan doet of niet, dan zal dit levensgevaarlijk experiment, zijn "waarde" bewijzen. Ik gok op een ineenstorting van de huizenmarkt sowieso en de oplopende rente zal zuid Europa aborteren. En Duitsland is de grootste deelnemer aan dit casino dus dat wordt lachen. Niet voor niets dat de Duitse bevolking thans tot de hoogste rechtsorde procedeert.

Memek | 19-10-17 | 22:44

Lekker bakken geld bij drukken om obligaties te kunnen kopen (deflatie), counter dat effect met een rente van 0% om de inflatie aan te wakkeren per saldo op + 0,5 te komen. En kijk eens aan, 20 jaar later steenrijk geworden en bakken met geld verdiend aan investeringen die letterlijk uit lucht bestonden. Nee, gezond is het niet.

Lood om oud ijzer | 19-10-17 | 22:45

Ik enk dat Memek aardig in de goede richting zit...

RenHoek | 19-10-17 | 23:53


Zum Kotzen !!

Ervaringsdeskundige | 19-10-17 | 22:35

Mark en Tusk spelen blijkbaar de hoofdrollen in Iron Sky 3
met cameos van Timmersfranz en Druncker
Europese bioscoopcijfers zullen 110% bedragen, zo meldt ons het OKW EUSSR Propaganda Ministerie
EUSSR Wint Op Alle Fronten !1!!

Tobi | 19-10-17 | 22:35 | 1

Heil! Heil! Heil!

Jezus van Nazareth | 20-10-17 | 00:18

50% belasting in Nederland en de rest gaat naar de EU.

Rest In Privacy | 19-10-17 | 22:35

Om eerlijk te zijn: ze doen maar. Hoe ondemocratischer ze te werk gaan nu ze denken dat ze gewonnen hebben, hoe beter. Des te eerder zakt het hele zootje bij de volgende verkiezingen in elkaar.

His Lordship | 19-10-17 | 22:34 | 1

Persoonlijk denk ik er toch wat angstiger over.
Het gaat nu wel heel ver, referenda verbieden, sleepwet, als met verdragen en wetten de boel dicht getimmerd is, ben ik bang dat een Baudet/Wilders, indien ze ooit aan de macht zullen komen, er niet veel meer aan kunnen verenderen.
En dan zie ik zo'n beetje hetzelfde gebeuren als met Catalonïe, als wij nog in opstand durven/willen komen.
Alles wijst er toch op dat willens en wetens, het Nederlandse leger niet meer van belang is.
Hoelang is het al niet gaande dat daar steeds minder aan besteed wordt.
En we hoeven mekaar toch geen mietje te noemen als vrouwen DE leiding gevende figuren gaan worden, en dan heb ik het niet eens over Nederland alleen.
Ook dit is al zoveel gezegd, stapje bij stapje gaat het verder.
We weten ook dat de 2 eerdere referenda compleet zijn genegeerd, waarbij het belangrijkste van 2005
En met zo'n lachende slappe ruggegraat als trutte, krijgen de Nederlanders precies de leider die hun op een gesoigneerde manier weet te belazeren.
Kijk ook maar naar de ongebreidelde import van het islamvolk.
Ben geen schrijver, en kan het niet genoeg benadrukken, maar dit gaat voor ons, de Nederlandse bevolking hardstikke fout.
Als gepensioneerde zal het mijn tijd wel uit dienen, maar.... nou ja vul zelf maar in.

watmagjenogwel | 20-10-17 | 04:30

Wouter Bos heeft men ook weer van stal gehaald om te lobbyen voor EMA, Bertje K. en Dijssie.
Het is te ziek voor woorden dit hele EU circus.

Ommezwaai | 19-10-17 | 22:33 | 3

PvdA is een soort Saab. Al jaren failliet en toch geloven er nog verdomd veel mensen in.

Rest In Privacy | 19-10-17 | 23:04

Ho ho ho! Niet

J-van-de-Bontekoe | 20-10-17 | 00:32

Een Saab met de PvdA vergelijken, durf ik de komende dagen niet meer met de auto weg

J-van-de-Bontekoe | 20-10-17 | 00:33

Uiteindelijk is het enige waar een eurofiel respect voor heeft, het gebruik van geweld. Als het anders zou zijn, dan was de EU allang een stille dood gestorven. De EU is een imperialistische bezetting. Zal nooit levensvatbaar worden, de vraag is hoeveel levens de EU uiteindelijk zal kosten. Kijk naar de USSR, kijk naar Joegoslavië. De toekomst van Europa is oorlog. Enkel en alleen dankzij de EU.

Tarak | 19-10-17 | 22:27 | 1

Ik huiver voor dat leger. Samengesteld uit de nationale legers. Soldaat riept 'pangpang' naar de boze burgers met hooivorken. Burgers rennen in doodsangst naar moederdevrouw

Winter_is_coming | 19-10-17 | 23:02

Wat zou het Siberie van de "nieuwe EU" eigenlijk worden ? Oost-Groningen ?

Zou toch wat zijn als over 2, 3 generaties daar de Leider Van Het Grote Verzet tegen de EUSSR geboren wordt en opgroeid tussen de strokarton akkers. Ik zie de standbeelden van Juncker al omgetrokken worden, jammer dat ik het zelf niet mee zal maken.

Vesta | 19-10-17 | 22:27

Die verdomde 'exit bill' voor Engeland, mag je wat mij betreft verrekenen met de WW2 inspanningen, investeringen en gesneuvelden door de UK om Europa te bevrijden. Stelletje ondankbare honden.

Pierre Lebon | 19-10-17 | 22:26 | 5

Zo is het !

Jimmy Mc Clure | 19-10-17 | 22:54

Vergeet de herstelbetalingen na WO1 niet (vonden met name de Britten en Fransen een puik plan), verarming van de bevolking, depressie eroverheen. En dan het gek vinden als er een blokssnor opstaat die sprookjes verteld. Ook nu stemt de goegemeente nog steeds op sprookjes.

Winter_is_coming | 19-10-17 | 23:00

Jazeker, al vanaf de eerste wereld oorlog was Engeland maar wat bang voor de Duitse industriële revolutie. Duitse producten waren veel beter. Duitsland zou een machtigere marine krijgen dan het VK. Engeland moest dus kosten wat het kost ervoor zorgen dat ze nooit de macht zouden krijgen. De herstelbetalingen waren oa verantwoordelijk voor de 2e oorlog erna.

Geschiedenis wordt geschreven door de winnaar, vergeet dat nooit.

Mali | 19-10-17 | 23:36
▼ 2 antwoorden verborgen

"We're fucked"
Kan iemand me, liefst in Jip en Janneke taal, uitleggen waarom bestuurd worden door mafklappers in Brussel zoveel erger is dan bestuurd worden door mafklappers in Den Haag?

koeberg | 19-10-17 | 22:26 | 4

Teletubbietaal: Nog een keer! (belasting voor de duidelijkheid)

rattenvanger XL | 19-10-17 | 22:53

Omdat onze welvaart , veiligheid en toekomst worden bedreigt door een ondemocratische dictatuur en transfer unie. Uw geld naar het zuiden, uw toekomst niets waard.

GerMonster | 20-10-17 | 07:28

Omdat je dan een politiek hebt met een monopolie of kartel over een heel continent. Zonder de mogelijkheid te vluchten of te stemmen met de voeten richting een land waar het politieke klimaat je meer bevalt. En die macht zit lekker ver weg en nog minder controleerbaar in Brussel of Straatsburg. Alles wordt "geharmoniseerd", inclusief belastingtarieven en regelgeving en als er minder of geen concurrentie van onafhankelijke landen meer is kun je erop rekenen dat dat vooral richting meer, meer, meer overheid, belasting, bemoeizucht en regelgeving zal gaan.

Nee, ze verschillen verder in niks, maar gek genoeg snapt de eurofiel dat nooit. Die denkt dat Europese politici op magische wijze zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart. Hoewel er geen enkel argument is om aan te nemen dat de EU niet gewoon VS of Rusland 2.0 zal worden. Of om het met de uitspraak van Loesje te zeggen (die mij in mijn jeugdige, nog enigszins eurofiele jaren opviel en in mijn hoofd bleef echoën): "Één Europa, zodat je met één staatssgreep klaar bent".

Wol | 20-10-17 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Als we Koenders en Timmermans op Buitenland hebben overleeft zal Zijlstra ook wel lukken. En hoe lang is het geleden dat iedereen zij dat Balkenende naar een hoge functie binnen de EU zou gaan?

Vula | 19-10-17 | 22:26 | 2

Balkenende werd op charisma verslagen door Van Rompuy.

Harry Turtle | 19-10-17 | 22:41

Een 'damp rag' tegen een billendoekje, haha

Wachtmeester R | 19-10-17 | 22:46

... and that's the way the cookie crumbles...

Death By Luchtbed | 19-10-17 | 22:26

Rutte naar Brussel ?
ik wist niet dattie dronk.

nemeton | 19-10-17 | 22:25 | 4

Ik zie ineens voor me hoe Junckertje die geile Timmerfrans in een hele andere houding over het gezwollen bolletje wrijft.

Lood om oud ijzer | 19-10-17 | 22:34

Ja dank je Lood om oud ijzer, ik ben visueel ingesteld. Nu kan ik niet meer slapen.... nachtmerries

Winter_is_coming | 19-10-17 | 22:56

Graag gedaan Winter_is_coming!

Lood om oud ijzer | 19-10-17 | 22:58
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland is de trekpop van de EU. De EU is de trekpop van de Europese Volks Partij (allergrootste partij in het Europese parlement). De EVP is de trekpop van CDU/CSU (verreweg de meeste zetels binnen de EVP). De CDU/CSU is de partij/coalitie van Merkel. Oftewel NL is de trekpop van Duitsland/Merkel zoals ook de rest van Europa. Visagist (niet Visegrad) verslaafde Macron is een watje patatje, waarmee Frankrijk geen enkel tegenstroom meer vormt versus Duitsland, kortom het is voetballen met een doel van 25 meter breed. Zelfs Flubber Blubber Rutte kan geblinddoekt niet missen.
Macht geven aan Duitsers is nimmer een goede optie geweest, dat heeft de geschiedenis bewezen. Dat heeft 2e generaties bevolking gekost. Duitsland is een economisch fort met een steeds verder verarmende bevolking, een prut pensioenstelsel om te huilen (met de lage rente voor pensionarissen een regelrechte ramp) , een fors groeiend aantal mensen onder armoe grens (17% and counting), een deelbaantjes arbeidsmarkt met soms schamel minimumloon plus een immigrantenprobleem zo groot als Mount Everest.
Tot slot de vurige wens van Oost Duits monster Merkel voor een Europa met minder Europese inteelt en (nog) meer import uit Afrika en Midden Oosten (haar woorden niet de mijne).
De toekomst in Banzaiiiiiii.....................

Memek | 19-10-17 | 22:25 | 6

Memek

je hebt weinig verstand van Duitsers, GB en Frankrijk hebben tot 1914 de wereld terroriseert,
de Pruis heeft uiteindelijk en eind gemaakt an deze overheersing,GB en Frankrijk zijn nu geen bedreiging meer voor Europa en de wereld,

adjudant | 20-10-17 | 04:47

Vergeet de puinhoop in de ex-koloniën, -mandaatgebieden, etc van GB en F niet. De erfenis van die twee megalomane imperia is voorlopig nog niet opgelost.

JTKDM | 20-10-17 | 07:28

je hebt weinig verstand van Duitsers, GB en Frankrijk hebben tot 1914 de wereld terroriseert,
de Pruis heeft uiteindelijk en eind gemaakt an deze overheersing,GB en Frankrijk zijn nu geen bedreiging meer voor Europa en de wereld,
adjudant | 20-10-17 | 04:47

Mijn ouders waren beide Duits, en hebben beiden in Duitsland zowel de 1e als 2e W.O. meegemaakt. Daar kan ik je (namens mijn vader zaliger) nog wel wat over vertellen. Dat Frankrijk en Engeland ook geen lieverdjes zijn, dat lees je niet in mijn verhaal (was ook niet aan de orde), en dat bestrijd ik ook niet. Maar Duitsers en macht, hoe dan ook ontstaan, is en blijft een hele riskante. Toch was het niet Churchill die het Sudetenland binnenviel, de Anschluss met Oostenrijk "regelde", Elzas Lotharingen her-annexeerde en Polen onder de voet liep. Sterker, dat hebben Engeland en Frankrijk juist willen voorkomen.

Memek | 20-10-17 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit land wordt met de dag onleefbaarder, dit komt niet goed.

Slipsnifter | 19-10-17 | 22:20 | 4

Nee, ben dit jaar wel twee keer buiten geweest.

Slipsnifter | 19-10-17 | 22:50

Niet zo somber Slipsniftervinger,wij hebben altijd nog onze buitengewoon hoogopgeleide kansenparels als garantie achter de hand,die trekken ons er wel doorheen mocht het een beetje tegengaanzitten.

gelukzoeker | 20-10-17 | 00:01

Dat is waar gelukszoeker, we zijn in goede handen wanneer de poep raakt de ventilator.

Slipsnifter | 20-10-17 | 01:04
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is vluchten naar Tjechie en/of Hongarije een optie. Daar kunnen ze zich nog herinneren hoe onderdrukking was. Dit land wordt steeds meer 'geregeerd' door dwaasheid en genegeerd door logica.

matrixbluepill | 19-10-17 | 22:20 | 2

Yep, die twee landen, Bulgarije of Polen zijn inmiddels een stuk leefbaarder dan nederland.
Lagere prijzen voor alles, vrouwen zijn nog vrouwen, mannen zijn nog mannen, en van de islam moeten ze niet zo veel hebben.

Slipsnifter | 19-10-17 | 22:22

www.kormany.hu/en/the-prime-minister/n...
'the restoration of natural reproduction levels was not just one of the most important national issues, but “the national issue”, and not a European issue, but “the European issue”.'

kapotte_stofzuiger | 19-10-17 | 22:25

Ik begrijp het gejank ook niet.

Al die Surinamers. Dat was onze schuld. Turken idem. Marokkanen? Idem. Antilianen. Hoppa idem. Asielzoekers? Heeft niets met de EU te maken maar met onze eigen regelgeving.

Allemaal gejank van mensen die niet weten waar ze het over hebben.

De Koreaanse Slet | 19-10-17 | 22:20 | 6

Slipsnifter. Weer een sterk argument van je. Je moeder is trots op je.

De Koreaanse Slet | 19-10-17 | 23:22

@ De Koreaanse Slet Inderdaad. En dat kunnen we van jouw moeder niet zeggen.

Slipsnifter | 19-10-17 | 23:44

Ik meen mij te herinneren dat alle gastarbeiders keurig betaald hebben gekregen voor hu werk. Tot aan een vet pensioen aan toe. Inclusief eerdere massale afvloeiing via de WAO.

RenHoek | 19-10-17 | 23:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch vreemd, wij zijn het Catalonie van de EU. En toch staan er bij ons mensen aan het roer die graag meer van ons geld naar de rest van Europa willen brengen. Me dunkt dat we daar een aardig legertje van op kunnen bouwen en zelfs iedere NL'er tegemoet kunnen komen in het niet meer profiteren van gelijke roamingkosten....

Lood om oud ijzer | 19-10-17 | 22:19

Après moi, le déluge!

Dat krijg je dus met kinderloze regeringsleiders.

kapotte_stofzuiger | 19-10-17 | 22:19 | 1

Dat is wel een dingetje: de wereld beter achterlaten voor je kinderen. De één is er niet aan begonnen, de ander huwt iemand die zijn moeder kan zijn (Oedipus mompelend) en de derde is niet eens in staat een relatie te beginnen.
Zeggen ze dat de Amerikanen maf zijn door Trump te kiezen. Nou, Europeanen kunnen veel beter mafketels kiezen. Lekker puh

Winter_is_coming | 19-10-17 | 22:52

Net zoals er mensen met nazi Duitsland collaboreerden, collaboreert Rutte met de EU.

Tarak | 19-10-17 | 22:19

We zitten te kijken naar een perfect opgevoerde en op elkaar afgestemde show. Macron houdt zich stil totdat duidelijk is dat Merkel door kan, Rutte informeert zich maandenlang zodat hij ook weet dat Merkel door kan. En nu moeten ze ineens vol op het orgel. Mij lijkt het een teken dat de EU niet zeker van zijn zaak is. Misschien dat een onverwachte crisis, op welk gebied dan ook, de zaak laat instorten.

Graaf van Egmont | 19-10-17 | 22:19 | 1

Als Polen, Hongarije en Tsjechië volhouden komt die crisis er. Het kan mij niet snel genoeg zijn .

doskabouter | 19-10-17 | 23:40

De andere landen binnen de EU zijn goeie vrienden, maar ze zijn geen familie.

Mali | 19-10-17 | 22:19

Hetgeen me het meest verontrust is het gemak waarmee dit allemaal maar kan. Ik zie op internet genoeg tegengas en toch stemt men massaal VVD. Hoe staatsmedia met alle gemak dingen verdraaien of niet melden, maar blijkbaar kijkt de gemiddelde Nederlander niet verder.

Barbara Drijfzand | 19-10-17 | 22:18

Al die topjes kosten mega veel (belasting)geld.
Tis maar dat u het weet, als u volgend jaar 5 uiroo neerteld voor 10 spruitjes.

Kanarie_Geil | 19-10-17 | 22:18

Je kan er lang of kort over janken maar de EU is goed voor Nederland. We zijn er mee begonnen.

Je moet het zo zien. Er zijn drie doelstellingen.

1.) Saamhorigheid tussen landen.
2.) Handel en zaken kunnen doen met goede voorwaarden.
3.) Universele mensenrechten.

Werkt het perfect? Hahaha nee absoluut niet. Maar kom met een betere oplossing. Klagen aan de zijlijn is voor losers.

De Koreaanse Slet | 19-10-17 | 22:17 | 10

Er was eens een betere oplossing genaamd EEG. Dat is waar de bal had moeten stoppen maar helaas, hij rolde door...

Voorgeenchanterikpeu | 20-10-17 | 01:13

@dks.

"Let goed op de Brexit - want die gaat komen - en let goed op wat de winst is voor de Brexiteers! Behalve dan Nigel Farage die gewoon een spion is voor de Russen. Die lacht zich suf tot hij de bak in moet."
De Koreaanse Slet | 19-10-17 | 23:26
.

Jij wordt met de dag gekker. RUSSIARUSSIARUSSIA.

BudWijzer | 20-10-17 | 06:00

De Koreaanse Slet | 19-10-17 | 23:26
Jij ontvangt je geld zeker ook dankzij de EU? Je grossiert weer eens in onzin. "... De grove meerderheid aan Europeanen hebben (deels of volledig) hun baan / onderneming te danken aan EU regelgeving..."

Echt? Ben je Hillary Clinton aan het channelen met haar bewering dat alleen de overheid voor banen zorgt? De overheid kan alleen nepbanen creëren door geld weg te halen bij de mensen die echte banen hebben op basis van vraag en aanbod. Ieder systeem heeft bepaalde regels nodig, maar het is absoluut niet zo dat er slechts één monopolist die regels over heel de wereld moet dicteren om te leiden tot welvaart, laat staan vrijheid. Monopolies leiden meestal tot ongunstige voorwaarden voor de klant, oftewel de meeste mensen, ten gunste van de enkele aanbieder, in dit geval de EU.

En Brexit mag wat kosten. Vrijheid en onafhankelijkheid, en het voorkomen van een moloch van een continentale staat wat nóg zo'n ongeleid projectiel als de VS of Rusland of China erbij oplevert die bij een conflict met elkaar een mega-oorlog zouden kunnen veroorzaken, is wel wat meer waard dan je sjekels tellen. Of heb je liever een extra zakje zilverlingen in ruil voor wat over is van je onafhankelijkheid of integriteit?

Dan nog even een ongefundeerde, lasterlijke en propagandistische beschuldiging dat Nigel Farage "door de Russen" voor Brexit zou hebben gepleit en de klucht is compleet. The Farce be with you Slet, always...

Wol | 20-10-17 | 10:06
▼ 7 antwoorden verborgen

vergeet niet dat de Clinton/Obama affaire totaal wordt genegeerd op dit moment.(uranium deal met de Russen).

daan me de korte ach | 19-10-17 | 22:17 | 7

Steekmug. Nee zelfs GeenStijl kan er niets mee omdat het leugens zijn. Russische agitprop en alt-rechtse stierenstront. Het is niets want het was niets en het blijft niets. Het is totale onzin.

De Koreaanse Slet | 19-10-17 | 23:29

En speciaal voor dks als die al niet weer weggejorist& opgerot is:
youtu.be/epbmHco8sF0
107

steekmug | 19-10-17 | 23:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Eigenlijk zijn al die VVD'ers latente D66'ers.

Goed nieuws voor Baudet

Abject | 19-10-17 | 22:16

Prima, één groot waterhoofd creëren met incompetente mensen die alle crises die er nu waren niet konden regelen... Oekraïne, vluchtelingen, Brexit, EURO, Catalonië, Griekenland, Calais, alle aanslagen en ga zo maar door.

Gaat helemaal goedkomen... maar niet meer deze eeuw.

Het is te wachten op een centraal comité, één secretaris-generaal, een politbureau een militaire leiding. Kunnen we het meteen de EUSSR noemen. Bound to fail.Lach me dood om de houding van polen en Hongarije... die landen hebben ballen en hebben leiders die niet zo'n slap mietje zijn als Mark de lachende Leugenaar.

RenHoek | 19-10-17 | 22:16

"I'm just a patsy!"
Famous last words.

King of the Oneliner | 19-10-17 | 22:13

Kut rutte

1977 | 19-10-17 | 22:10

Ga zo door geenstijl complimenten voor jullie news feed bedankt (mag ook wel een keer ? Paar veren in die reet verdienen ze wel )

poppelappel | 19-10-17 | 22:09

Schaam me diep dat ik voordat Geert voor zichzelf begon VVD-stemmer ben geweest.

Roldrop070 | 19-10-17 | 22:08 | 2

Ik was VVD-stemmer tot De Bolk (op wie ik had gestemd) er vlak na de verkiezingen tussenuit kneep naar Brussel.
Wat voelde ik me genaaid.... heb toen gezworen nooit meer op die onbetrouwbare club te stemmen.

Slipsnifter | 19-10-17 | 22:53

Dat was in 1994.

Slipsnifter | 19-10-17 | 22:54

Morgen verkiezingen in Tsjechië, ANO gaat daar dik winnen en dan komt er daar geen Euro en ook geen islamitische vluchteling meer in. Het kan wel. Anti-EU- en anti-migratiepartijen hebben er een dikke meerderheid.

CoJoNes | 19-10-17 | 22:08

Het Nederlandse volk heeft zelf over zich afgeroepen. Belastingsysteem, pensioenen, defensie, staatspropaganda, burgerhaat- Brussel deelt gewoon de lakens uit en we laten het allemaal gebeuren.
.
Elke nuance is weg. EU-critici worden net zo behandeld als tegenkandidaten van Poetin.

de Voorzittert | 19-10-17 | 22:07 | 5

@RenHoek Ja twee duidelijke referenda. Maar ook een Tweede Kamer uitslag waar Wegmetons zwaar in de meerderheids was. Nederland is daarmee definitief uitgeleverd aan EU en Islam. Dank uw buren, vrienden, collega’s en familieleden maar.

de Voorzittert | 19-10-17 | 22:38

Ik heb dit al eerder beschreven @Graaf_van_hogendorp. Op www.dailymail.co.uk/news/article-11799... staat het duidelijk beschreven dat: german industry must realise that the war cannot be won, he declared. 'it must take steps in preparation for a post-war commercial campaign (...) existing financial reserves must be placed at the disposal of the party so that a strong German empire can be created after the defeat

DwaazzZZzz | 19-10-17 | 22:43

Wat een cliché. Alsof stemmen helpt. Links of rechtsom knutselen ze wel weer een kabinet met EU robots. Bevalt de leider hen niet dan regelen ze een nieuwe (zie Frankrijk en Griekenland). Dit loopt vroeg of laat fout af.

doskabouter | 19-10-17 | 23:36
▼ 2 antwoorden verborgen

“Mijn God, mijn God, heb medelijden met mij en met dit arme volk”
- Willy o.g.

Graaf_van_Hogendorp | 19-10-17 | 22:05

"That's an internal Spanish affair".
Maar toen der tijd met Oekraine dát was dan zogenaamd wel een EU zaak?

Madrox | 19-10-17 | 22:02 | 3

Niet alleen de EU. Wanneer een land illegaal een Europees land binnenvalt bemoeit de hele Westerse wereld zich hiermee.

Ardbeg | 19-10-17 | 22:05

Ardbeg | 19-10-17 | 22:05 Heeft u zich wel eens afgevraagd waarom de Oekraïne de afscheiding van De Krim nooit heeft voorgelegd aan de Europese rechters? De reden is simpel: volgens de toenmalige (pas daarna veranderde) grondwet van de Oekraïne had De Krim het recht zich af te scheiden van de Oekraïne na een referendum, mits de president van Oekraïne goedkeuring aan het referendum zou geven. De toenmalig wettige president Viktor Janoekovytsj heeft opdracht gegeven voor het referendum. Bijna de hele bevolking van De Krim heeft vervolgens voor afscheiding gestemd. Pas daarna heeft de Oekraïne zijn grondwet hals over kop gewijzigd en moord en brand geschreeuwd, maar juridisch heeft de Oekraïne geen poot om op te staan.

Wladimir 1928 | 19-10-17 | 22:41

Het is al zoveel gezegd, als die man z'n mond open doet, liegt hij al.

watmagjenogwel | 20-10-17 | 03:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl