Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Suikerspiegel-QUIZ voor ophitsende columnisten

die john dat is me er eentje

LEES EERST DIT TOPIC

VRAAG: Stelt GeenStijl in bovenstaand topic dat de aanrijding van acht mensen door een Marokkaanse suikerpatiënt een aanslag was?

A) Jazeker stelletje ophitsers ik ga Paul Römer en de weldenkende Belgen van het Mediahuis bellen.
B) Nee. Dat staat er niet. Gewoon lezen. Is niet zo moeilijk.

Goede antwoord na de breek!

Heeft u A ingevuld? Helaas kunt u niet zo goed lezen. Maar dat maakt niet uit. U kunt altijd nog in een baggerprogramma op tv over mensen die met andere mensen vrijen gaan praten alsof het misdadigers zijn en tegen zielige zangeressen zeggen dat u ze gaat helpen maar wel meteen sappige roddels over hen verspreiden. Misschien zit er wel een dubieus kindermishandelprogramma en een rancuneuze kutcolumn waarin u iedere donderdag de mening van de Amsterdamse politie optekent in. Wellicht kunt u ook nog het beftekkeltje worden van een liegende staatssecretaris terwijl u echte journalisten tegenwerkt.

Heeft u B ingevuld? Goed zo. U kunt lezen. Net als DEZE Persgroep-columnist en de rest van alfabeet Nederland.

Reaguursels

Inloggen

Zijn de alu-hoedjes vandaag gratis of zo? Er wordt wel heel erg veel gespeculeerd. Het is zeer eenvoudig om suggesties te wekken. Als de politie bekend had gemaakt dat het om een Marokkaan ging, dan zou direct iedereen denken dat het een aanslag zou zijn.. met bijbehorende massa-hysterie. Maw er is alleen bekend gemaakt dat de persoon aan diabetes leidt. Juist tijdens de Ramadan is een zeer groot probleem. Het heeft tenslotte erg veel met voeding te maken. Zo'n patient kan echt gaan flippen. De grote fout is echter dat door deze info achter te houden, sites als Geenstijl juist zelf beginnen met suggereren. Ook logisch natuurlijk, maar wel fout, want er is geen enkel bewijs, hooguit vraagtekens.

salsaparilla | 24-08-17 | 22:28 | 2

Je draait de zaken weer om. Als we onze politici en overige rijksambtenaren konden vertrouwen aangaande de integriteit van de informatie die zij openbaren, dan zou er niets aan het handje zijn geweest. Maar er komen steeds meer verhalen boven water waaruit overduidelijk blijkt dat politie en geliëerde diensten bewust informatie achterhouden, verdraaien en/of suggestief representeren. Dan is het logisch dat "de menschen" de informatievoorziening van politie steeds kritischer aanschouwen en zelf verbanden gaan leggen daar waar de instanties dat zelf bewust niet doen. Wees blij dat Geenstijl (en ook TPO) de moeite neemt om daar wat duiding en nuancering in aan te brengen.

a9b2b1 | 25-08-17 | 02:17

Tijdens de rammadan zijn diabeten, kleine kinderen en zieken evenals zwakke ouderen vrijgesteld van het vasten.
Moslims zijn namelijk niet helemaal gek.
Ze weten donders goed dat een diabeet niet vanaf 0500 's morgens tot 22.00 's avonds zonder eten kan.
Dat is punt één.
Dus daar ga je al met je verhaal.
Punt twee is dat elke suikerpatiënt op het moment dat dat wordt geconstateerd naar een diëtist(e) wordt gestuurd waar hem of haar zorgvuldig wordt uitgelegd hou hij of zij zich dient te beschermen TEGEN onverwachte hypoglycaemie.
DWZ dat een diabeet altijd ofwel druivensuiker, ofwel brood, ofwel een pakje melk bij zich heeft om wanneer hij zich flauw gaat voelen iets te nuttigen wat helpt om in de tijd die hij benodigt bij de les te blijven.
ZEKER in de binnenstad van 020 is op elke straathoek wel een tentje te vinden waar je snel iets kunt eten.

Punt drie:
Iemand die zijn suikerziekte dermate slecht onder controle heeft dat hij bepaalde situaties niet kan voorzien mag officieel helemaal niet autorijden.

mallekater | 25-08-17 | 06:52

Van die foto krijg ik uitslag jeuk en buikloop.

puntjeopdei | 24-08-17 | 18:24

Volgens mij verwart de A'damse popo de clowndivisie onwel worden met het zwart voor de ogen worden als een moslim joden ziet.

De waard zijn gast | 24-08-17 | 17:09
-weggejorist-
Politcommisar | 24-08-17 | 16:23

B natuurlijk, maar om de betreffende man 'direct' bij naam en toenaam op de webs te zetten...

Evince | 24-08-17 | 14:06

Met onmiddellijke ingang en liefst met terugwerkende kracht dient lapzwans Erik Akerboom uit zijn functie te worden ontheven. De Nederlandse bevolking wordt belangrijke informatie onthouden met betrekking tot door de islam geïnspireerde aanslagplegers. Bovendien verspreidt hij desinformatie.

Ibrahimad-Douri | 24-08-17 | 13:38

@o.a. Barbara Drijfzand | 24-08-17 | 11:58 Inderdaad gedane zaken nemen geen keer. Dat stukje aangifte en alleen een voornaam hadden de autoriteiten zeker wakker gekregen stelt u. -Nou neemt u van mij maar aan dat de autoriteiten altijd wakker zijn dus 24/7. Al was het alleen maar om de smoezen te kunnen bedenken die het best bij een incident passen. Overigens als je als GS met een verminkt screenshot aankomt, is het ook niet goed en zullen velen zeggen dat GS manipuleert. Trouwens waarom roept Van der Laan de ondernemers bij zich om ze een kijkje in de keuken te geven (n.a.v. Barcelona)? Mijn idee is dat dit enkel bedoeld is om de overheid op voorhand te verschonen als het fout gaat. D.w.z. kijk ons een even goed bezig geweest, maar dit was niet te voorzien. Dit wordt zeker geslikt van een burgemeester na een goed gesprek. Niet dat het iets oplost voor de doden want daar zijn waxinelichtjes en bloemen voor en desnoods een witte mars.

gnor | 24-08-17 | 13:35

B) en C) Het wordt niet gezegd maar wél gesuggereerd.
En ik kan lezen.

De waard zijn gast | 24-08-17 | 13:34

Als het antwoord B is, waarom vindt Geenstijl het dan nodig dat voor en achternaam van deze persoon publiek gemaakt worden? Voornaam was dan toch voldoende geweest? Overigens zijn de grootste aanslagplegers in Nederland van de laatste tijd volgens mij de roomblanke mannen niet-islamitische Tristan V en Karst T

TimTam1862 | 24-08-17 | 13:10 | 4

En die stonden op GS ook alle twee mét achternaam. Het gaat er hier dus niet om dat GS iets doet dat afwijkt van haar normale wijze van berichtgeving maar dat SJWs van mening zijn dat zij moeten kunnen bepalen wat GS schrijft.

Pierre Tombal | 24-08-17 | 13:21

Je bedoelt Tristan van der Vlis en Karst Tates ? Wat is nu eigenlijk je punt dan ?

netniet | 24-08-17 | 13:29

U haalt zaken uit hun verband. Dit waren 2 incidenten van psychisch ongestelden. Slechts 2 blanke mannen terwijl de populatie van Nederland uit globaal 15 mio blanken bestaat. Wil je het begrijpen dan moet je een telraam gebruiken of de (on)nauwkeurig bijgehouden statistieken. Wil je het niet begrijpen c.q. zien dan lees/zie je de MSM-uitleg namens u.

gnor | 24-08-17 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Sowieso kan je beter Stevia nemen als/dan suiker.

Stoned Hengst | 24-08-17 | 13:00 | 1

Ook dat is niet waar.
Een suikerpatient dient in noodgevallen suiker te gebruiken, stevia is - letterlijk - een zoethoudertje ZONDER koolhydraten.

mallekater | 25-08-17 | 06:54

De camera's stonden NIET uit. Er zijn beelden.

Mark_D_NL | 24-08-17 | 12:42 | 4

Gelukkig hebben we de foto's nog ... voor het team van Jan-Jaap ...

Watching the Wheels | 24-08-17 | 13:24

Die beelden komen wel. Er gaat wel iemand bij de Amsterdamse politie die beelden lekken. Er zijn beelden van de schermen, opgenomen met smartphone, en de gewone beelden., en natuurlijk beelden van omstanders. Vraag me niet hoe ik dit weet. Want dit is echt puur fucking toeval.

Mark_D_NL | 24-08-17 | 14:08

@ Mark_D_NL | 24-08-17 | 14:08
Ok als jij het zegt neem ik dat dan wel aan van een onbekende op het internet.

Panos88 | 24-08-17 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

jaja, JOOP/BNN/VARA Radio 1 heeft het natuurlijk wederom weer over Geenstijl. Wel opmerkelijk, dat is nu een dagelijks dingetje geworden. Blijkbaar een vast agenda punt.

Stortkoker | 24-08-17 | 12:39

2004 Amsterdamse KORPSCHEF Bernhard Welten werkdag 2: Theo vermoord.
2007: Amsterdamse KORPSCHEF Joop van Riessen roept op tot Mollen Wilders
2011: Amsterdamse KORPSCHEF Bernhard Welten knielt in moskee
2017: Amsterdamse KORPSCHEF Erik Akerboom vindt lek naar GS onacceptabel

Stoned Hengst | 24-08-17 | 12:31 | 2

Logisch dat akerboom het onacceptabel vindt , als baas is dat zijn werk en lekken mag niet. Dat wij vinden dat er dingen bedekt/verstopt worden gehouden is ook logisch gezien de t.n.t. bekende feiten ( camera,s wel/niet uit / NS camera,s wel aan , getuigenverslagen. verward / dan weer suikerspiegel ,toch al uur rondrijden , boosheid op het moment e.d ).
Politieleiding veroorzaakt dit logische denken en verder uitgroeien hiervan zelf door het net anders te behandelen als elk ander geval van "ongeval".
Men denkt voor de burger te moeten beslissen wat deze aankan en wat policolor gewenst is .
En dan gaan vrijdenkers zoals hier op de loop met logische antwoorden .....logisch toch , elk denkpatroon heb voor en nadelen.(J. C a,dam )

medelmo | 24-08-17 | 13:19

Als ik naar die jaartallen kijk, is Amsterdamse korpschef niet echt "a job for life".

a9b2b1 | 25-08-17 | 02:25

WTF. Hoor net op journaal dat er in brabant iemand is opgpakt met betrekking tot de geplande terreuraanval in rotterdam. Volgens de politie is de afkomst niet relevant. Hoe pc kun je zijn. Overigens is, volgens Astrid Karsenboom, de politie hem aan het OVERHOREN .

Ben Hetzat | 24-08-17 | 12:22 | 1

Of-ie wel goed opgelet heeft toen hem verteld werd welk verhaaltje hij moest opdissen? :D

Pierre Tombal | 24-08-17 | 12:33

Het wordt een verkeersongeval genoemd en ook dat is niet waar. Waar iedereen, zelfs de politie, aan voorbij gaat is dat deze meneer door zijn (vermeende) verlaagde suikerspiegel lichamelijk helemaal niet in staat was om auto te rijden.
Hiermee beging hij een misdrijf tegen de wegenverkeerswet.

pa_niek | 24-08-17 | 12:20 | 2

Je ziet artikel 5 staan in het verbaal. Zoek dat eens op.

Rest In Privacy | 24-08-17 | 12:31

Als je voor een verkeersongeval 2 dagen in de cel zou zitten, zouden de reguurders hier ook op hun kop staan, of niet soms.

Tjemig | 24-08-17 | 13:30

Het wordt nu wel heel flauw en kinderachtig, dat gedoe over suikerspiegel als tegenreactie. Ik kom het verdorie in bijna iedere topic tegen, nu weten we het wel. Voel je niet zo aanfevallen en sta er boven als je meent in je gelijk te staan. Als ik wil lezen over suikerziekte bezoek ik de site van het Diabetesfonds wel. Iets meer niveau ipv gemakkelijke inkoppers graag.

Opinion1970 | 24-08-17 | 12:17

Heb allemaal zo het idee dat GS straks hun servers moeten gaan plaatsen in een land waar journalistiek onderzoek nog hoog in het vaandel staat.
Europa zal het in ieder geval niet zijn.

komtdatschot | 24-08-17 | 12:16

Drie Israeliers zijn getroffen. Mossad zit erop. Vergeet het verder maar me je gespin..

echt_links | 24-08-17 | 12:13

Hij discrimineert homo's? Want verder zegt hij: "Ik vertrouw die donkere jongen niet, want hij doet mij pijn". Dat is naar mijn mening geen discriminatie.

teevee | 24-08-17 | 12:35

Ik lees géén MSM, dus waarom denk je dat het mij een ene reet interesseert wat 'ze' schrijven???

ZwarteDag | 24-08-17 | 12:09

Tsja verwarde mensen zijn verwarde mensen, fascisten zijn fascisten en journalisten zijn stenografen en als je die prikt dan gaan ze piepen. Gelukkig zijn er nog mensen van gezond verstand die schrijven voor en zich verzamelen via een website als deze en die staan daar ver boven. Mensen die niet competent zijn om een discussie te voeren aan de hand van inhoud en argumenten en zich derhalve voorzien van platvloerse en ordinaire jij-bakken, in de veronderstelling waardig stelling te hebben genomen en menen serieus genomen te moeten worden, die mensen verdienen het om beschimpt, ontmaskert, geridiculiseerd en smakelijk uitgelachen te worden. En hun vo!gelingen eveneens. En daarom houd ik zo verschrikkelijk van GS.

netniet | 24-08-17 | 12:09 | 3
-weggejorist-
Eigenaar_IJsland | 24-08-17 | 12:14

Altijd de echte waarheid ? Wat mag dat dan wel wezen ? En wat zegt het dan exact dat ze onderdeel zijn van TMG ?

netniet | 24-08-17 | 12:16

Eigenaar_IJsland | 24-08-17 | 12:14
Nogal wiedes pik, wiens brood men eet , diens woord men spreekt. De verantwoording voor waarheidvinding ligt bij jezelf en niet bij GS.

Cobalt bomb | 24-08-17 | 12:21

Noem mij een SJW maar ik kan me ergens wel voorstelen dat wanneer de pliesie heeft vastgesteld dat het ECHT niet om een aanslag ging maar een ongeluk (en ik twijfel er niet aan dat dat gedegen is uitgezocht), het niet heul bevoordelijk werkt qua gevoel van veiligheid onder demense om dan naar buiten te brengen dat het om een mocro ging. Ik praat het niet goed maar kan dat wel in het linksige gedachtengoed van die beleidsmakers plaatsen.

drijflijk | 24-08-17 | 12:07 | 3

Oké, dus het is beter om het beeld te handhaven dat als een mocro iets doet het alleen maar expres kan zijn in plaats van duidelijk te maken dat het ook maar mensen zijn.

Misschien moet je nog maar eens wat aan die SJW denkbeelden werken.

Pierre Tombal | 24-08-17 | 12:20

Als je hoort dat een auto 8 mensen omver heeft gereden wil je in deze tijden heel graag het naadje van de kous weten. Verschaf je dan als politie geen openheid, geeft dit alle voer aan complottheorieen. Ook al is er niets aan de hand, de reactie van de politie, onder leiding van de burgervader, is he-le-maal fout.

boccelullus | 24-08-17 | 12:27

ja, dat verklaart natuurlijk waarom een diender het toch nodig vond om te lekken. Als er niets is, waarom dan toch een lek? En waarom niet gewoon open over het onderzoek, het 4 dagen vasthouden, het uitstaan van alle camera's op het drukste punt van Nederland, de huiszoeking? Ook als het geen aanslag was, maar bijvoorbeeld de koppelbaas van een bende zakkenrollers op CS of drugsrunners die via CS aankomen, of weet ik wat voor andere criminele activiteit of verdenking die aanleiding gaf tot langdurige ondervraging en huiszoeking: dat kan ook... maar zeg dat dan, als politie! Dit is een doofpot, een beerput. Anders was er geen diender die het noodzakelijk vond om te lekken. Dat doe je niet zomaar.

Stormageddon | 24-08-17 | 13:21

Niet zo zeuren @Ronaldo, je lijkt zo Donald Trump wel, die voelt zich ook altijd zo aangevallen door de media.

me,myself and IK | 24-08-17 | 12:04

Walgelijk spelletje tussen het gedegenereerde zooitje mediaPatsers dat "ons" nieuws dirigeert enerzijds - en de politieke politie van Amsterdam anderzijds.
GS heeft op duur betaalde tenen getrapt en dat vindt het Onfatsoen op de Fatsoensheuvel niet Fatsoenlijk.

Jan Passant mk2 | 24-08-17 | 12:02 | 1

Het Fatsoen van de regenten.

boccelullus | 24-08-17 | 12:31

Onschuldige Spaanse loodgieters, die een gasfles bij hun hebben (Ja, duh...) als terrorist bestempelen en een jihadronselaar van de Hofstadtgroep subsidie geven en ongemoeid zijn gang laten gaan... Dit is Nederland.

Muskatnuss!!! | 24-08-17 | 12:00 | 3

Dit is nog es eventjes ECHT de fking waarheid! Well said!

Omnisofos | 24-08-17 | 12:06

Die Spanjaard was ook nog eens bezopen.

Is dit nog nieuws? | 24-08-17 | 13:51

Ik vroeg me overigens even af wat een Spanjaard hier in een Spaanse auto aan het klussen is.
Dat niemand daar nu even over nadenkt?

mallekater | 25-08-17 | 06:56

Dat stukje aangifte en alleen een voornaam hadden de autoriteiten zeker wakker gekregen. Daarvoor hoef je niet de hele achternaam bekend te maken, maar gedane zaken maken geen keer. Dat de deugbrigade nu denkt een stok te hebben gevonden om mee te meppen zegt genoeg. Blijkbaar zit ze toch iets dwars, en is dit een mooie truc om maar weg te blijven bij de echte vraag. Was dit een aanslag, en zo nee waarom heeft de politie dan met alle macht geprobeerd alles onder de pet te houden. Door GS nu de schuld te geven hoeven reguliere media niet die andere vragen meer te beantwoorden. En dat is jammer.

Barbara Drijfzand | 24-08-17 | 11:58 | 1

Dit gebeurt de hele tijd, met of zonder excuus.

Cobalt bomb | 24-08-17 | 12:02

Ik vind het nog steeds een volstrekt be-lach-elijke gebeurtenis. Ik ben totaal niet verbaasd over de afkomst van de dader. Ik bemerk vaker wat fatalistisch bij bepaalde voormalig woestijnbewoners.

Vergelijk bijvoorbeeld het filmpje van de getinte drugsdealer die en steen door de ruit gooit TERWIJL hij gefilmd wordt. Als een beetje logisch nadenkt en alles zit goed in je bovenkamer, dan doe je zoiets niet.

Woede, verongelijktheid, afkeer en haat (en vooruit: dorst en honger) maken een vreemde cocktail. Het is geen aanslag met voorbedachte rade, maar nog steeds een heel vreemd verhaal. Bij wijze van onwelwording vol het gas intrappen, gaat er bij mij echt niet in.

Zeker ook, omdat de man al opgefokt was. Hij was immers vlak daarvoor al aangesproken door de politie. Rijbevoegdheid ontnemen is wel het minste wat je kunt doen.

Bvdb | 24-08-17 | 11:56 | 1

Een beetje een "ik hoef niet te tanken schat" mannetje. Uitermate gevaarlijk voor de volksgezondheid.

Cobalt bomb | 24-08-17 | 12:04

Maar als je een Spaanse loodgieter bent, en je bent met je standaard gereedschap onderweg, dan word een heel evenement afgelast. Ja, je moet natuurlijk ook niet drinken en gaan slingeren.

hotnot | 24-08-17 | 11:55

Zou John van den Heuvel het zich persoonlijk aantrekken en niet meer helder kunnen denken omdat John zelf een Marokkaanse vader heeft...

Armenakis | 24-08-17 | 11:55

Heel vreemd dat er geen filmpjes naar buiten komen. Alles en iedereen filmpt toch tegenwoordig?!

klön | 24-08-17 | 11:54 | 1

Zullen deze filmpjes misschien geconfisceerd zijn door de politie, als dat zo is maak ik mij ernstige zorgen.
Voordat je het weet zijn ze zoek of per ongeluk gewist.

mozzo2 | 24-08-17 | 16:09

Je plaatst het artikel +naam en screenshot toch om de twijfel over het feit of het wel een echt ongeluk was. Anders zie ik geen relevantie in het publiceren van die 'Marokkaanse' naam. Dit is overigens prima natuurlijk, openlijk twijfelen over dit ongeluk doen veel mensen, maar je plaatst de voor en achternaam niet als je niet denkt dat er meer aan de hand is. Als het zonder twijfel een ongeluk was geweest dan is de voor en achternaam niet echt relevant.

Kortom, GS beschuldigt niet, maar heeft wel openlijke twijfels over de toedracht.

XaleX_2 | 24-08-17 | 11:52 | 1

En terecht twijfelen, of is huiszoeking na een verkeersongeval standaard? Of 3 dagen vastzitten?

Is dit nog nieuws? | 24-08-17 | 12:24

Handgranaat
Vanochtend werd een deel van de Amstelstraat in het centrum van Amsterdam ook een tijdlang afgesloten, nadat er een handgranaat werd gevonden in een portiek van een uitgaansgelegenheid. Hoe het explosief daar terecht is gekomen en waarom het daar lag, wordt onderzocht.

Reinigingsmedewerkers hadden bij het schoonspuiten van de straat rond 8.30 uur iets verdachts in het portiek zien liggen en waarschuwden de politie. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) werd ingeschakeld en uit voorzorg werden enkele huizen in de directe omgeving ontruimd en een deel van de straat werd afgezet. Inmiddels is het gebied weer vrijgegeven.

MaximusAurelius | 24-08-17 | 11:51 | 1

'Waarom het daar lag wordt nog onderzocht'. Hahaha. Nou simpel toch?: iemand heeft het daar neergelegd. Stel dan de vraag 'wie heeft het daar neergelegd, heeft iemand iets gezien'? Maar misschien hopen ze dat het projectiel antwoord geeft.

Lupuslupus | 24-08-17 | 11:58

Meneer, ik moest van me moeder altijd m'n huiswerk maken. En zodoende heb ik doorgeleerd. En toen kwam ik op GeenStijl terecht en sindsdien lees ik altijd Geenstijl. Want u schrijft elke keer precies wat ik zelf ook al dacht als ik nadacht. Laat u altublieft uw kop niet hangen als ze lilleke dingen van u zeggen. Ik kijk al helemaal niet naar die FOP-tv, ik lees liever GeenStijl, ook al bent u gerestyled. "Na de breek" bestaat gelukkig nog steeds. Ai suppoort joe!
.
Laats kom ik iemand tegen, die vond dat maar 18% van alle Nederlanders tegen het Oekraine verdrag was. Immers 30% opkomst van 60% ja stemmen is maar 18% van alle Nederlanders. Hij wilde ech nie van mij geloven dat je die 60% ja stemmen kan doortrekken en dat je dan met een foutmarge uitkomt op iets van 55% tot 65% van alle Nederlanders. Hij wou niet geloven dat ie besodemietert werd door Rutte. Zo ie het maar net met ons landje met dat FOP-tv kijkende volk. Ik ben nu blij dat me moeder steeds wilde dat ik me huiswerk maakte!

Ikbeneenzelfbouwer | 24-08-17 | 11:49 | 3

Het was heel goed van uw moeder en klasse van u dat u naar haar hebt geluisterd. Want aan dat laatste mankeert het soms nog wel eens....Tenminste, als ik de hand in eigen boezem steek maar gelukkig heb ik het later wel ingehaald.

Lupuslupus | 24-08-17 | 11:53

Ik had "me" huiswerk wat beter gemaakt. Dan had je in elk geval het verschil tussen "me" en "mijn" geleerd.

bees-t- | 24-08-17 | 11:56

Ik schijf expres GeenStijls "me" huiswerk, dan krijg ik meer reacties!

Ikbeneenzelfbouwer | 24-08-17 | 16:33

heeft er iemand een link naar foto van kangoo van gisteren MET nummerbord?

MaximusAurelius | 24-08-17 | 11:49 | 3

Tweede foto van de bestelwagen

tankard | 24-08-17 | 12:06

Amsterdamse wegkijkpolitie ! heeft er altijd een linkse draai aan ,opdracht van de theedrinkers op het stadhuis !!!
en owe als je de waarheid naar buiten brengt dan wacht er een schorsing m.a.w dan wordt je eruit getrapt !!!

geeratz8217 | 24-08-17 | 11:46

Hoe het ook zij, het was uiterst onhandig en onnodig om iemand met naam en toenaam te noemen, vooral als je geen enkel bewijs hebt voor een doofpot of wat dan ook. Lekker ongefundeerd en suggestief allemaal weer.

kapodtmakert | 24-08-17 | 11:46 | 1

Geen enkel bewijs voor een doofpot:
- er vindt een aanrijding plaats met 8 gewonden op aanslaglocatie nr 1 van Nederland:
- er zijn in Europa al meerdere aanslagen met voertuigen geweest
- de politie geeft tegenstrijdige verklaringen af
- alle 18(!) camera's staan uit
- de voornaam en eerste letter achternaam van de dader worden niet vrijgegeven terwijl dit een normale procedure is bij mediagevoelige zaken
- verklaringen van ooggetuigen zijn in strijd met de lezing van de politie.

Slaap maar lekker verder, vadertje staat waakt over u.

medusa324 | 24-08-17 | 13:31

@Panos88 | 24-08-17 | 11:28 Nee het punt is of je daarvoor ook de achternaam van de man had bekend hoeven te maken.==Soms zijn achter- en voornaam inwisselbaar. Denk aan Fawaz Jneid. Soms noemt men hem Fawaz en soms Jneid. Maar los van dat. Zet enkel Khalid neer en de gokmachine kan ingezet worden.. of toch niet? Laten we het er maar op houden dat we het niet hebben over iemand van onbesproken gedrag/ dat geldt ook voor de politie. Wellicht auto inruilen voor een waxinelichthoudertje?

gnor | 24-08-17 | 11:45 | 4

Panos88
Ja, ik weet meer dan jij: www.at5.nl/artikelen/169980/bestuurder...
Citaat / laatste alinea:
"Bekende van de politie
De automobilist is, zo vertelt de politie, ter plekke nagetrokken. 'Hij stond in onze systemen. Hij is jaren geleden met ons in aanraking geweest, maar niet voor iets heel ingrijpends. Geen reden voor alarm, zeker niet.'"

Kapitein Stijlvol | 24-08-17 | 12:30

@Kapitein Stijlvol, en weet je ook of dat in aanraking komen met de politie

Panos88 | 24-08-17 | 12:44

Naar aanleiding van iets serieuzers was dan een Snickers die meneer 30 jaar geleden uit de supermarkt heeft gestolen? Nee hè

Panos88 | 24-08-17 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zegt Fatima Elatik, de radicaliseringsdeskundige bij uitstek, hier eigenlijk van?

echt_links | 24-08-17 | 11:44 | 1

Fatima zegt 'Dit is discriminatie'.

Pimol | 24-08-17 | 12:01

Nee GS heeft niet beweerd dat het een aanslag was maar gelukkig heb ik er niemand voor nodig om mijn eigen conclusies te trekken: het was wèl een aanslag.
De hele overheid plus de meeste 'nieuwsmedia (kuch)' hangen van leugens aan elkaar.
En *iedereen* die bekend is met suikerziekte (zelf of in familie) wéét dat je bij een hypo van de kaart gaat. Dan kun je helemaal niets meer.
Dat al die (15?) camera's *toevallig* uitstonden is ook een grote leugen. De beelden van die camera's liggen nu naast het filmrolletje van Scebrenica.

De overheid hoeft echt niet alles aan het publiek openbaar te maken maar we leven in een land met constante islam-dreiging. Het is niet eens die dreiging maar het wegmoffelen van de waarheid, het constante spinnen en draaien dat mij piswoest maakt. Conclusie: de overheid inclusief de politie zijn voor geen millimeter te vertrouwen. Blijf zoveel mogelijk uit hun buurt !! Hou je aan de regels, zorg dat ze geen enkele oorzaak kunnen vinden om je te pakken op wat dan ook.

Lupuslupus | 24-08-17 | 11:44 | 4

Dat "lage suiker-spiegel verhaal" hebben de deugmensen dankbaar opgepikt naast "de verwarde man". Bij toekomstige aanslagen is het nu een van de twee of misschien allebei als oorzaak te noemen... uiteraard naast discriminatie, racisme en geen stageplek.

meneer Q | 24-08-17 | 11:53

Geen woord teveel. Overheid en OM zijn niet (meer) te vertrouwen mede dankzij het internet. Vroeger bleef er nog veel meer onder de 'pet'...

Rest In Privacy | 24-08-17 | 11:53

Het blijft afwachten of er nog een VVS-filmpje gaat opduiken.

koosnaam | 24-08-17 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoor hier ook dat de man niet voldoet aan het profiel van een mohammedaanse terrorist want iets met leeftijd, type auto enzo...(?)

Desmoulins | 24-08-17 | 11:42

Ze zijn ofwel diabeet, ofwel dronken (al dan niet alcoholisch), ofwel verward, ofwel gewoon waanzinnig
Veel medische problemen met die lui. Dikke kluif voor de medische wetenschap.
Gelukkig hebben ze genoeg dokters en apothekers, zou je zeggen, maar die stellen dus ook niks voor.

Notenkraker | 24-08-17 | 11:41 | 2

"Maar dokter, u zegt me nu dus dat ik moslim heb?"
""Helaas wel mijheer, het spijt me, maar hier is geen behandeling voor.""

Cobalt bomb | 24-08-17 | 11:56

Haha... meerdere apothekers komen elke dag ons land verblijden.

meneer Q | 24-08-17 | 11:56

tja... dat krijg je als je zelf als GS wel de suggestie wekt dat gemeente en politie dat misschien wel vonden en daarom de naam niet bekend maakten!
,
Eigenlijk weer een totaal onzin topic, GS weet dondersgoed dat men de suggestie wekt... maar neemt niet de verantwoordelijkheid daarvoor! maar schuift het af op letterneuken!

bArAbAts | 24-08-17 | 11:39 | 6

bArAbAts | 24-08-17 | 11:58
De Multiculti gehersenspoelde mensen zullen proberen argumenten te verzinnen die net niet de waarheid vertegenwoordigen. Worden deze argumenten niet tegengesproken dan worden ze versterkt en weer een beetje aangepast om uiteindelijk totaal veranderd als "feit" misbruikt te worden. Daarom is het voor GS heel belangrijk direct de feiten bij de feiten te houden en gaan ze in op de letterlijke tekst i.p.v. wat de tegenstanders zeggen/suggereren dat de tekst is.

moitambien | 24-08-17 | 12:33

@moitambien, als ze het bij feiten moeten houden... moet men ook niet de suggestie wekken dat het een terroristisch iets was.... dan moet men de feiten brengen.. maar zelf geen conclusies trekken.. dat moet men aan de bezoekers overlaten... Nee geenstijl speelt een spelletje... en dat vind ik niet netjes! (wat andere omroepen doen is in deze niet belangrijk... maar soms ook belachtelijk!)

bArAbAts | 24-08-17 | 12:42

bArAbAts | 24-08-17 | 12:42
Vind je nu echt vreemd dat men aan een terroristische aanslag denkt in een tijd dat Europa geteisterd wordt door precies dit soort aanslagen gepleegd door Moslims? (vaak Marokkanen?)
Halsstarrig blijven doen dat de islam niets te maken heeft met dit soort aanslagen lijkt me veel dommer of op zijn minst kinderlijk naïef.
-
Nee, het is héél goed dat GS de overheid hierover aanspreekt. Het begint nu toch echt alle schijn te krijgen dat de overheid inderdaad (weer) probeert een mogelijk probleem met moslims onder de mat te vegen. Dit hebben we nu al decennia steeds weer zien gebeuren.

moitambien | 24-08-17 | 13:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Sja, GeenStijl wordt nu eenmaal vol op de korrel genomen door de deugpolitie en fatsoenlijk moreel superieur Nederland. Kritische vragen stellen, zelf nadenken, zelf dingen op een rijtje zetten, de officials scherp houden, dat mag kennelijk.
Ober, doe mij nog maar een plakje zoete koek.

Graaisnaaiert | 24-08-17 | 11:36

Ik had vanochtend, na het lezen van die column van die kale, al besloten dat dit de laatste keer was. Wat een onzin weet die man uit te kramen.

kommabijmebinnen | 24-08-17 | 11:35

Het was toch een aanslag,........ op zijn bloedsuikerspiegelwaarde?! (P.S.mooi woord voor scrabble :)

Rest In Privacy | 24-08-17 | 11:34 | 2

Spiegel = waarde in deze context. Dus ongeldig.

Jos Tiebent | 24-08-17 | 11:38

De autocorrectie accepteerde het :)

Rest In Privacy | 25-08-17 | 00:07

De meeste Marokkanen die ik ken, zijn heel aardig. Inmiddels ken ik er flink wat. Ze hebben waarschijnlijk wel een hoger percentage van mensen die het leven voor anderen hoogst irritant maken.
Ik heb er ooit met eentje ruzie gehad, maar dat gaat vanzelf over. Gewoon rustig blijven.

watergeus | 24-08-17 | 11:33 | 5

Nou veel plezier met uw 'bekenden'. Ik blijf liever op 1 km afstand en tot nu toe lukt dat uitstekend.

Lupuslupus | 24-08-17 | 11:46

En jij noemt jezelf een watergeus? Lol.

Omnisofos | 24-08-17 | 12:12

Het grootste probleem zit bij onze overheid en niet bij de Marokkanen zelf.

boccelullus | 24-08-17 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Suikerspiegel? Is inderdaad curieus.

Meeste auto-ongelukken worden namelijk veroorzaakt door testosteron i.c.m. klein piemeltje.

Bakito | 24-08-17 | 11:30 | 1

Meeste auto-ongelukken worden veroorzaakt door niet opletten, bijvoorbeeld door bellen of eten achter het stuur. Testosteron maakt alerter.

Van Urk | 24-08-17 | 11:36

Wanneer al je mogelijkheden zijn uitgeput dan ga je de boodschapper aanvallen. De dommigheid van menig bestuurder en de zelfcensuur journalisten in NL is schrikbarend te noemen. Da komt niet meer goed.

Mark_D_NL | 24-08-17 | 11:27

Ik ben hier al eerder over los gegaan, maar zoals sommigen voor mij al zeggen; publiceer dan ook niet de man zijn hele naam, als je je geen verdere feiten achter de hand hebt die zouden kunnen wijzen op terrorisme.
Vind dat Geenstijl soms een belangrijke functie vervult, maar dit is erg onprofessioneel calimero gedrag.

Panos88 | 24-08-17 | 11:27 | 3

Juist door de naam te publiceren wordt de doofpot geopend.

Is dit nog nieuws? | 24-08-17 | 11:40

Waarvan we niet weten of die überhaupt bestaat, tenzij GS nog wat achter de hand heeft that is.

Panos88 | 24-08-17 | 11:53

Oke panos, dan gelooft u de versie van de politie. Lekker verder slapen. Geen vragen stellen, terug naar het Jeugdjournaal en Sesamstraat met u. Hup...

Is dit nog nieuws? | 24-08-17 | 13:42

Ik wacht nog op Khalid Karmaoui, de movie voordat ik er iets over kan zeggen. Voor het echte eerlijke verhaal. Gemaakt door zijn goede vriend Mohammed B.

spanarchist | 24-08-17 | 11:23

Het was en is overduidelijk B. Veel mensen ,ook hier, kunnen of willen niet lezen wat ze niet willen weten. Het punt van GS is het maffe gedrag van de Amsterdamse politie.

Zwizalletju | 24-08-17 | 11:22 | 5

Panos88 | 24-08-17 | 11:28
Hij woont hier niet eens dus, dus who cares. galid friet mohammet heten ze allemaal. (oooohoooo, foei!!1!) Het maffe gedrag is wat telt!

Cobalt bomb | 24-08-17 | 12:00

Omdat die chauffeur van die monster truck werd verdacht en veroordeeld is voor dood door schuld. En dan nog is door politie en justitie nooit zijn volledige naam gebruikt. Jezus Christus, een bijspijkercursusje logica kan voor sommigen ook geen kwaad hier.

Panos88 | 24-08-17 | 12:01

@Cobalt bomb | 24-08-17 | 12:00
Dat normaal gesproken niemand luistert naar je betekent niet dat je hier maar moet lopen blèren.

Panos88 | 24-08-17 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat ze eens uitleggen waarom de Media en Politie willen verhullen dat het om een Marokkaan gaat. Dat is pas discriminatie.

Mahatma | 24-08-17 | 11:21

Publiceer dan ook niet de volledige naam. GS geeft immers zelf toe dat het geen aanslag hoeft te zijn. Bij een ongeval is het raar om iemand volledig bij naam te noemen. Het komt mij over als een dubbele boodschap.

frank123 | 24-08-17 | 11:19 | 1

Dat riep Karst T ook net voor zijn overlijden in apeldoorn

medelmo | 24-08-17 | 12:50

Het zal zeker niet zo zijn dat "geen enkele Marokkaan deugt"
Maar het is wel verstandig om uit te gaan van de norm. En dan komen Marokkanen (en andere moslims) er in Europa bijzonder slecht af. Dat is de dagelijkse realiteit die voor iedereen(!) zichtbaar is.

moitambien | 24-08-17 | 11:18 | 5

Is voor mij niet zichtbaar, dus klopt niet

kapodtmakert | 24-08-17 | 11:42

kapodtmakert | 24-08-17 | 11:42
Lol... doe je ogen open.

moitambien | 24-08-17 | 11:59

@moitambien
Sorry, ik was even vergeten dat u voor alle Nederlanders spreekt. Het zal niet weer gebeuren.

kapodtmakert | 24-08-17 | 12:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Het artikel dat @bartnijman linkte op Twitter over Allen Armentrout is een perfect voorbeeld van hoe mensen bij herhaling hun eigen vooroordelen projecteren in plaats van te luisteren naar wat de ander zegt. Vervolgens trekken derden het naar zich toe voor hun eigen podium. Is geen kruid tegen gewassen. Doodvermoeiend ook.

Law of the Land | 24-08-17 | 11:16

Begrijpend lezen is moeilijk als je vooringenomen bent.

Noord_Koreaanse_Held | 24-08-17 | 11:15

Als je kritisch denkt wordt je al snel neergezet als tegendraads, in dit geval dus rechts. Huiszoeking na een verkeersongeval? Standaard, of niet? Camera's stand-by? Politie die zegt rij maar door (wollah ik ook ramadan?) Vragen vragen vragen.....

Is dit nog nieuws? | 24-08-17 | 11:13

Nooit heb ik links zich zo boos zien maken om terreur aanslagen. Waar zijn ze dan? Wat een hypocriete bende

GS410 | 24-08-17 | 11:12

Het is dat Peter R er niet zat!

Drunken_Pumpkins | 24-08-17 | 11:12

Het IS (pun intended) een aanslag.

Kapitein Stijlvol | 24-08-17 | 11:10

De CCTV camera's waren uit bij het Centraal Station Amsterdam.
Net zoals de CCTV camera's uit waren bij de Westminster Bridge aanval in London.

Stoned Hengst | 24-08-17 | 11:09

Huiszoeking is standaard bij aanrijdingen... toch?

Rooddraakje | 24-08-17 | 11:08

Er komt een dag dat iedereen realiseert dat het al te laat is.

MeneerGuggenheimer | 24-08-17 | 11:08

Al ontploffen morgen het Paleis op de Dam, het hele Binnenhof en de Kuip tegelijk, waarbij tientallen Marokkanen met bomgordels en rugzakbommen zijn betrokken, dan nog weet men het in NL zo te spinnen dat het niets met de islam en zeker niets met Marokkanen te maken heeft.

En het leuke is dat het klootjesvolk het nog gelooft ook.

James Lastig | 24-08-17 | 11:07 | 4

@Oepsie1234: geef dan ook even aan hoe wij als normale Nederlandse mensch de Marrokanen kunnen bevrijden van hun problemen. Het is denk ik het minste dat we voor ze kunnen doen!

Theo? | 24-08-17 | 11:26

@ Oepsie. Stukje teks op GS op 6-5-2014
De mythe over het aantal Marokkaanse tankdivisies (elk jaar komen er een paar bij) dat moedig stand hield tegenover de Duitsche bezetter in Zeeland, blijft hardnekkig woekeren. Terwijl het allemaal uit een Marokkaanse duim gezogen gelul in de ruimte is. Geen Marokkaan heeft ook maar 1 schot gelost om NL te verdedigen tegen Het Nazi Schwein danwel vooraan gemarcheerd bij de bevrijding. De idee dat Marokkanen ook maar iets met het Nederland in 1940-1945 van doen hebben gehad is een ziekelijk ingestoken multiculti hoax van de Linkse FatsoensPolizei en de DeugGestapo. U wordt categorisch voorgelogen, van uw eigen geld nog wel. Er is destijds in 2004 nota bene subsidie verstrekt om dit volstrekt idiote onware verhaal in het collectieve geheugen van Nederland te seeden ende geschiedvervalsen.

Halal gehaktbal | 24-08-17 | 12:27

Joh, geef het nog een paar jaar en het is de absolute, volledige realiteit, en iedereen die anders beweert is een gekkie, een aluhoedje, en een complottheoriedenker. En een racist.

Opslag Medium | 24-08-17 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen

Doordat de Amsterdamse politie afweek van de gebruikelijke protocollen zoals het niet vermelden van letters en / of afkomst en ook nog eens camera's uit hadden gezet of in onderhoud had creeert de Amsterdamse politie een zweem van incompetentie en / of verhulling dat onderzocht dient te worden het journaille, wat de media vergeet is dat de journalistiek een essentieel onderdeel vormt om de rechten van burgers en de democratie te beschermen.

Iedereen die dit niet snapt is in feite een dom schaap.

Onderste steen boven.

Amsterdamse politie wilde namelijk ook aanslag uitsluiten, zodoende lang voorarrest. Dus lekker weer allemaal boter op het hoofd en wijzen naar geenstijl.

Kaas de Vies | 24-08-17 | 11:07

Komt gewoon doordat die terrorist een neef van die gladjanus is.
Familie helpt elkaar altijd.

grauwelaar | 24-08-17 | 11:07

RTL boulevard één uitgelubberde reedt.

Rest In Privacy | 24-08-17 | 11:07
-weggejorist-
GevallenRijk | 24-08-17 | 11:06 | 1

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken