Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SCOOP! Suikerspiegelchauffeur Centraal Station heet niet Farid. Hij heet Khalid Karmaoui

Gekregen van een kuchende man in een regenjas: de volledige naam van de Suikerspiegelchauffeur op Centraal Station is Khalid Karmaoui.

Casablanca, het Mekka van de lage Bloedsuikerspiegels

Toch goed dat we de vraag vanmorgen, op basis van een twitteraar, nog eens opwierpen. Want er is prompt een mol opgedoken die ons bovenstaande foto heeft geleverd. Niet Farid. Maar Khalid is de naam van de chauffeur die acht mensen verwondde door vol gas het plein voor het Centraal Station op te scheuren. "Onwelwording", zeiden de autoriteiten, die verder geen beelden, geen naam en zelfs geen initialen vrijgaven en de '45-jarige Amsterdamse chauffeur' na vier dagen zonder aanklacht lieten gaan - velen met vragen en in verwarring achterlatend.

Deze foto is van een scherm genomen waarop een dossier in politiesysteem Bluespot te zien is. Het dossier van de suikerspiegelchauffeur op het Stationsplein. Het dossier van Khalid Karmaoui, geboren 9 september 1971 te Casablanca (Marokko). De datum klopt. 10 juni. Het kenteken klopt. 04-XL-NN. En de lage bloedsuikerspiegel-verklaring kan goed overeenkomen met het warme weer van die dag en 's mans deelname aan de islamitische vastenmaand (wat hem dus sowieso een gevaarlijk nalatige chauffeur maakt).

Want, nuancerende slag om de arm, het kan nog steeds zo zijn dat de man écht onwel werd en écht per ongeluk het plein op raasde, maar dat politie & gemeente na afloop dachten: 'Tegen niemand zeggen dat ie Khalid heet, want dan gelooft helemaal niemand meer dat het géén aanslag was'. Bovendien, zelfs in 020 zouden ze een échte aanslagpleger toch niet na vier dagen vrijlaten, om te voorkomen dat Gewone Burgers te weten komen dat zijn ongeluk toch een aanslag was? Maar nu is de naam alsnog boven water. Al daalt de suikerspiegel nog zo snel. Dit roze weblog achterhaalt hem wel.

Scepsis beloond, wantrouwen in de instanties gegroeid, en alle reden om extra te twijfelen aan de verklaring dat het een onwelwording was. Het was Khalid Karmaoui, 45-jarige Amsterdammer uit Casablanca, tijdens de populaire islamitische aanslagmaand ramadan, met een Peugeot 307cc. Succes met de mediaspin, politie en gemeente Amsterdam.

De vraag of het toch een aanslag was blijft valide

Reaguursels

Inloggen

Misschien is het toch een storm in een glas water en werd de man inderdaad onwel en was het echt een ongeluk. Door de sfeer van geheimzinnigheid die de overheid er omheen creeert, lokt men verdachtmakingen uit. Wie is de politie dat zij meent sommige onwelgevallige feiten onder de mat te moeten vegen en te houden?

Janneus | 24-08-17 | 13:16

wordt het niet eens tijd de staat aan te klagen voor leugens, bedrog, en nalatigheid met als gevolg gevaar voor de burgers

Ir. Wilhelmus | 23-08-17 | 23:10 | 1

Nee, de miljoenen linkse wegkijkers en politiek correcten met een hippie moraal, die de linkse sociale politiek al decennia in het zadel houdt.

Omnisofos | 24-08-17 | 12:04

Hij heeft ook connectie met Frankrijk.
Staat op "Copains d avant"

Vandikhout | 23-08-17 | 10:01

Ten eerste vraag ik me af of een pastoor die de kelk met wijn tot op de bodem heeft leeggedronken tijdens de mis en daarna in de auto stapt en dan 8 mensen zou aanrijden een boete krijgt wegens dronkenschap of dat zijn gedrag als onderdeel van zijn geloof wordt gezien en daarom als niet strafbaar. Want als men tijdens de ramadan de hele dag niet eet of drinkt, en dan een te lage bloedsuikerspiegel heeft, dan is dat onderdeel van geloof en ongelukken die daaruit voortvloeien worden niet bestraft blijkbaar.

Verder wordt er beweerd dat de slachtoffers Israëlische toeristen waren. Ik vraag me af hoe je dat zo van de buitenkant kan zien of een toerist uit Israël afkomstig is of niet. Wat zijn dan de zaken waaraan iedereen kan zien dat zij uit Israël afkomstig zijn? En wat als het 8 Duitsers, Belgen, Russen, Amerikanen, Chinezen enz. waren geweest? Wat voor mij belangrijker is, is dat het 8 mensen waren. Het ene slachtoffer is niet zieliger dan het andere vanwege het land waar men vandaan komt.

Louise-in-de-pels | 23-08-17 | 09:50 | 2

jawel, de echte slachtoffers zijn altijd al vrienden geweest met die joden, dus die zouden zo iets nooit doen, is het stiekem niet die vent uit charlotesville?

rattenvanger XL | 23-08-17 | 22:02

Keppeltje?

Pindakaas Piet | 24-08-17 | 11:50

Idd, de mol is een patriot.

MaxiCosi24 | 23-08-17 | 01:24

8 toeristen op je bumper plakken en dan nog wegkomen zonder aanklacht ? Alleen in Nederland!

Broekpaling_bezitter | 22-08-17 | 23:51
-weggejorist-
Narcist_ontmaskerd | 22-08-17 | 23:00

Een 45-jarige Amsterdammer ( uit Casablanca).
Echt hè.

dubbeltjeopznkant | 22-08-17 | 22:22
-weggejorist-
loekiekoch | 22-08-17 | 21:55

De slachtoffers waren Israëlische toeristen. Wordt er niet opgeroepen in sommige moskee's om Israeli aan te vallen?

Short | 22-08-17 | 21:44 | 1

In sommige?

Omnisofos | 24-08-17 | 12:02

Domme vraag misschien, maar: als het een bewuste aanslag was, waarom heeft IS of een andere organisatie die dan niet geclaimd? Of de man zelf? Waarom heeft de politie of AIVD kennelijk geen enkel bewijs van radicalisering of moordplannen gevonden op zijn laptop of in zijn internetgegevens? Lijkt me niet dat je een aanslag pleegt, verder geen andere wapens of explosieven of minstens een mes meeneemt, je rustig laat aanhouden door de politie zonder hen iets aan te doen, om vervolgens over mensen heen te rijden en weg te rennen? En waarom de moeite doen om het per se bij het CS te plegen? Andere straten zijn net zo druk en veel toegankelijker. Die idioot in Duitsland nam ook genoegen met een willekeurige Kerstmarkt i.p.v. van de Bahnhof en die gek in Zweden een winkelstraat.

En dit gaat GS denk ik nog wat "Karma" opleveren. Stond hier niet laatst een artikel dat de Volkskrant was veroordeeld of berispt om het zonder balkje tonen van een moslim op een foto bij een artikel over de onveiligheid op Schiphol? En dat was een anonieme man. Laat staan als je de goede naam van iemand, niet eens een verdachte, bewust door het slijk haalt omdat het een moslim of Marokkaan is. Ik ben als groot fan van de vrijheid van meningsuiting geen fan van de wetgeving op gebied van racisme en haatzaaien of van smaad en laster maar als ik me goed herinner is het voor één van die laatste twee niet een excuus dat de informatie die je geeft waar is. Het gaat dan puur om de aantasting van iemands reputatie, zelfs als het een veroordeelde crimineel zou zijn...

En ja, de politie(k) is een beetje vreemd bezig om de achtergrond van verdachten onder het tapijt te willen vegen wanneer die er wel toe doet, als ze op hun vingers kunnen natellen dat het verzwijgen daarvan juist extra onrust en geruchten over een doofpot oplevert. Hadden ze meteen gezegd dat het een Marokkaan of moslim was, had GS er ook hoog over opgegeven, maar was zonder bewijs of opeisen van de aanslag de kous af. Je zou bijna denken dat ze expres GS in de val wilden lokken met dit incident en het "lekken". Oh wacht, nu word ik een tikje paranoïde geloof ik...

Wol | 22-08-17 | 21:22
-weggejorist-
nerdhoofdt | 22-08-17 | 20:53

Verbijsterend dat de politie niet wil begrijpen dat er subtiele vergelijkingen zijn loopt tussen de Ramblas in Barcelona en het Stationsplein in Amsterdam... Of zouden ze het wel begrijpen en snel onder het "polderland dekseltje" verstoppen?

Joel78608610 | 22-08-17 | 20:26

Als ik Kaal Lid zou heten, zou ik ook rare dingen doen.

Mr_Natural | 22-08-17 | 20:04 | 1

LOL

matatwork | 22-08-17 | 20:22

Overigens vind ik het verkeerd zijn achternaam en geboortedatum bekend te maken. Dat is helemaal niet nodig om iets aan de kaak te stellen. En maakt bovendien het topic over het doorgeven van OV gegevens door Translink wel erg ongeloofwaardig.

Simon_GS | 22-08-17 | 20:03

Er is veel commentaar op het publiceren van een deel van het PV. Politie boos, burgemeester boos, ook Rutte boos uiteraard. Maar het is gewoon de schuld van de overheid. Er werd zó extreem geheimzinnig gedaan na deze aanslag, dan help jezelf de geruchten in de wereld. Overigens erg dapper van degene die dit heeft gelekt! Goed gedaan!!

hans6100 | 22-08-17 | 19:17 | 4

In mijn tijd noemde we dit soort "dappere" mensen gewoon NSB-ers

nerdhoofdt | 22-08-17 | 20:54

Nee dat heette toen het verzet. De NSB vind je tegenwoordig bij AntiFa

Joostmochtnietsweten | 22-08-17 | 22:06

De vergelijking van deze klokkenluider met een NSB-er gaat volslagen mank. Hulde aan hen die bereid zijn hun persoonlijke belang opzij te zetten voor de burgerveiligheid, want dat we systematisch in het donker worden gehouden door politiek en overheid lijkt me overduidelijk. Links Nederland vergeet gemakshalve ook vaak dat we in WOII slachtoffer waren, geen agressor. De parallel kan dus per definitie niet opgaan.

MickeyGouda | 23-08-17 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wie is Khalid Karmaoui? Hoe lang al in Nederland, wat doet hij voor de kost, waar woont hij, welke cafe's/moskeeeen bezoekt hij?

Margot2973 | 22-08-17 | 19:14

doofpot geluiden

coolgen | 22-08-17 | 19:04

Zolang de getuigen en slachtoffers andere verklaringen afleggen, alle beelden van het drukste stationsplein van Nederland worden achtergehouden (danwel opzettelijk zijn "zoekgeraakt") en angstvallig wordt geheimgehouden dat de dader moslim is en een aantal slachtoffers Israëliërs, geloof ik de autoriteiten niet en blijf ik er stellig van overtuigd dat dit de zoveelste islamitische terreurdaad in Nederland is die men in de doofpot probeert te stoppen.

Flip468 | 22-08-17 | 18:55
-weggejorist-
Franklin1969 | 22-08-17 | 18:14

Rectificatie: De chauffeur van het Barcelona busje was op weg naar z'n suikeroom, het betreft dus geen aanslag maar een noodlottig ongeval.

Zorgelijk | 22-08-17 | 18:10

Hey uuuuh.... racisme!!!.... Ow wacht....
www.artikel1.org/

Laurens_Reael | 22-08-17 | 18:08

Huh? Het feit is 'ergens tussen 10-5 en 10-6 gepleegd, maar 11-6 kwamen ze er pas achter?

Sandronique | 22-08-17 | 18:01 | 1

Kennisname is tijdstip process verbaal (invoer van de gegevens in het computer systeem)..

TuurlijkNiet | 22-08-17 | 19:16

Laat ik als suikerpatient (al 30 jaar) nu eens vertellen dat je bij een lage suikerspiegel versuft raakt en geen mogelijkheid meer hebt om hard weg te rijden. Alles wat je doet is vertraagd en gaat met grote moeite. Alsof je vreselijk stoned bent. Met een hoge suikerspiegel daarentegen ben je juist zwaar opgefokt en reageer je op alles geirriteerd. Meer alsof je binnen een kwartier 6 Red Bull hebt gedronken. Verhaal van de politie is dus Bullshit en slaat werkelijk nergens op. Verder komt dit bericht uit Bluespot en hebben veel politieagenten hier toegang toe met gebruik van inlogcode's van collega's. Dus dat gaat nog leuk worden om de dader te vinden. (Wordt overigens wel gelogd wie wat opvraagd.)

broodje gezond | 22-08-17 | 17:57 | 3

Er was pas toch ook een taxichauffeur die 'onbedoeld' met een aantal kinderen naar duitsland was gereden (deels schrapent langs de vangrail)? Dat zou dan ook niet moeten lukken toch?

noerg | 22-08-17 | 18:06

Kan je uit eigen ervaring vertellen dat wanneer ik tijdens het autorijden een te lage bloedsuiker krijg ik niet weet hoe snel ik een parkeerplaats moet opzoeken om mijn suiker weer op peil te krijgen. Ga dan diep zitten zuchten om mijn bewustzijn niet teverliezen. Is gelukkig "pas" tweemaal gebeurd dat hij tijdens het rijden te laag was.

broodje gezond | 22-08-17 | 19:18

Als je met je schoen op het gaspedaal rust kan dat natuurlijk best als je versuft bent en mis je vooral de alertheid om op de versnelling te reageren.

Simon_GS | 22-08-17 | 20:08

Ik geloof wel dat de politie zich heel erg druk gemaakt heeft om de beeldvorming. Ik geloof niet dat ze daadwerkelijk een aanslag zouden verhullen. Ik denk eigenlijk niet dat ze dat kunnen, zelfs al zouden ze het willen.
Minst geloofwaardige detail is dat er helemaal geen beelden zijn. Het is niet zo dat de politie dat soort beelden openbaar dient te maken als ze er wel zijn, maar dat er 'helemaal' geen (onduidelijke) beelden zijn van een auto die over dat plein rijdt is niet erg geloofwaardig... en als je vreemde dingen zegt worden mensen achterdochtig.

noerg | 22-08-17 | 17:56

"Al daalt de suikerspiegel nog zo snel. Dit roze weblog achterhaalt hem wel."

Dit is nu precies waarom ik GeenStijl lees..... Hulde aan de redactie en de kuchende man in regenjas!!!

Isan | 22-08-17 | 17:50

Misschien moet die fossiel van een burgemeester even een ketel met wat water opzetten zodat er weer de hele week thee te drinken valt.. Zelfde fossiel die weigert paaltjes te plaatsen, want; stigmatiserend... Je hoop langzamerhand echt op een aanslag om dan het hele theater en circus aan te kunnen schouwen..

LasVegasTheGuy | 22-08-17 | 17:45

Rijbewijs is natuurlijk meteen ingenomen!

vwt6 | 22-08-17 | 17:17
-weggejorist-
vwt6 | 22-08-17 | 17:15

Artikel 5 WVW, nu heb ik daar eens mee te maken gehad omdat ik op de motor met 180 kilometer per uur via de rechterbaan een onopvallende politiewagen inhaalde op de snelweg (ze bleven kilometers lang onnodig links rijden, dat dan weer wel...). Gevolg, 2300 Euro boete en in eerste instantie een rijontzegging van 6 maanden. Dit is na nog eens een advocaat van ruim 900E veranderd in 6 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. Lang verhaal kort, een paar wouten rechts inhalen die onnodig links blijven trutten wordt redelijk zwaar aangepakt, ondanks dat de gevaarzetting miniem was. Ik ben heel benieuwd wat Khalid voor douw krijgt, maar iets zegt mij dat hij er met 2 danslessen en een bos bloemen vanaf zal komen.....

De Ana(a)list | 22-08-17 | 17:12 | 2

Mijn vrouw is Diabeet en had een 1 zijdig ongeval, allen blikschade en de officier van justitie wilde direct haar rijbewijs innemen

vwt6 | 22-08-17 | 17:21

Mensen moedwillig aanrijden zou inderdaad 'iets' zwaarder moeten wegen. Alleen denk ik dat we nooit meer iets gaan horen van de straf van deze moslim terrorist.

Overrijp | 22-08-17 | 17:40
-weggejorist en opgerot-
Dagloner | 22-08-17 | 17:11

,Stoppen met Ritueel slachten Moskeeën allemaal dicht, zolang er geen kerken zijn in Mekka.

vwt6 | 22-08-17 | 17:10 | 1
-weggejorist-
dedeurs | 22-08-17 | 17:33

Is het niet buitengewoon kwaadaardig van de politie en media om tientallen keren te schrijven dat het een 'Amsterdammer' betreft, maar vervolgens er niet bij te zeggen dat het een geboren Marokkaan uit Casablanca is?

Dat is opzettelijk mensen voorliegen en op het verkeerde been zetten.

En dat in een tijd waarin in de afgelopen 12 maanden deze chauffeurs ALTIJD Noord-Afrikanen bleken te zijn en géén 'Amsterdammers'...

Wat een volksverlakkerij! Wat een vuil spel!

talloos | 22-08-17 | 16:51 | 4

Zo is de (demissionaire)regering en zo zijn alle ambtelijke bewegingen, Altijd liegen en bedriegen, en ze houden allemaal dingen achter die links kan schaden. Den Haag en ambtelijke bedrijven is het zelfde als Ali Baba en de 40 (+) rovers.

D.Neville | 22-08-17 | 17:00

Ja en als je kritisch bent als burger wordt je monddood gemaakt met opmerkingen zoals dat je niet bang moet worden van "vreemde luchtjes in de portiek".

Onderbuik2 | 22-08-17 | 17:12

Dat heet politiek correct!

hans6100 | 22-08-17 | 18:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil ook de nationaliteit van de slachtoffers weten, hoorde dat ze joods waren ?
Maar dat hoor je nergens !

Overanddonewith | 22-08-17 | 16:51 | 2

Heb je dat nou wel of niet gehoord?

Usuc | 22-08-17 | 17:04

Er waren 8 gewonden waarvan 3 Israeliers meen ik me te herinneren.......

Isan | 22-08-17 | 17:52

Het was een bewuste aanslag, maar laten we de statistieken niet bevuilen. De Ottomaase geschiedenisvervalsing draait in Amsterdam en heel West Europa volle toeren.... Of moet ik zeggen volle moskeeën.
Waarom is er wel een meldpunt discriminatie, maar niet een ..... Ach ja, weet je wat, heeft geen zin. Te laat! Weg met mij, weg met u, weg met ons. ISlamistisch Europa komt er niet, die is er al! They are here to stay. We are here to leave! Je ziet in onze hoofdsteden hoe dat gaat!

rectormagnificus | 22-08-17 | 16:49

@Redactie,
Jullie hebben her journaal (Q-music) gehaald.
"Politie Amsterdam in verlegenheid gebracht"

K1100 | 22-08-17 | 16:35
-weggejorist-
digibeticus | 22-08-17 | 16:31 | 3

Ben ik de enige die ziet staan dat zijn rol "verdachte" is?

MookTX | 22-08-17 | 16:28 | 2

Da's standaard bij een ongeval met letsel, ook als er geen verdenking van schaamtecultuur-issues is.

Boetsj | 22-08-17 | 16:31

Verdachte van een onwelwording, ik blijf het vreemd vinden...

MookTX | 22-08-17 | 16:34


De kans dat je plat gereden word door een persoon met een naam die je alleen kan formuleren met keelklankgeluiden is natuurlijk vele malen groter in Amsterdam dan in Tietjekstradeel.
Dat is..

Gokmaar | 22-08-17 | 16:26 | 2

Inderdaad - succes Amsterdam, ik zit lekker in 'de provincie.'

Goldfinger | 22-08-17 | 16:47

Nou, dus, Geenstijl and de kuchende man worden vervolgd door de linkse bende, en die terrorist is vrij om z'n volgende aanslag voor te bereiden. "I don't want to live on this planet anymore"

Vincremental | 22-08-17 | 16:24

Onwaarschijnlijk dat het een aanslag was dan, die lui zijn zelden 45 jaar oud en uit Casablanca, meestal jongelingen van het platteland.

Upendo | 22-08-17 | 16:21 | 3

Dat klopt inderdaad wel ja. In de regel zijn de meeste aanslagplegers relatief jong De meeste daders die jihad plegen, zullen de daad achteraf ook niet als ongeluk doen laten lijken. Het blijft echter een vreemd verhaal.

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 16:34

Heb je ook een bron?
Die luitjes die het WTC invlogen waren echt geen 20 meer.

Onderbuik2 | 22-08-17 | 17:09

En imams maken ook geen bommen hoor (Zie Barcelona)

hans6100 | 22-08-17 | 18:59

Wat mij nog steeds dwars zit zijn de getuigen die vertelden dat er duidelijk sprake was van opzet. Ook de man die vertelde dat toen hij de auto zag staan hij nog dacht dat ''als er een aanslag komt, gebeurt dat nu'' en warempel luttele seconden later vlogen er mensen door de lucht.

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 16:21

Typisch de overheid. Alle effort voor het pakken van de boodschapper want die beschadigt de reputatie. Het probleem zelf, het beschermen van de samenleving, dat laten ze lopen. In dit geval letterlijk.

HijgentHert | 22-08-17 | 16:18

Het valt me op dat hoop Marokkanen ook betrokken zijn bij terreuracties.. Dat word lachen dan met de nieuwe lichting Syriërs en die zijn nl nog dommer dan Marokkanen. #geenvertrouwenmeerindetoekomst

Wasbakplasser | 22-08-17 | 16:13

Belangrijk lijkt me om vast te stellen of hij, zoals dat zo mooi klinkt "geradicaliseerd" is of anderszins geestelijk gestoorde.
Ik vind dat Nederland recht heeft op duidelijke informatie, de mensen zijn niet dom. Bv

Onderbuik2 | 22-08-17 | 16:11

De Amsterdamse politie faalde en doofpotte.

De faal: Een politieagent hield de man aan. In plaats van hem mee te nemen naar het bureau (de auto stond op een plaats waar je niet mag komen en waar je maar moeilijk kan komen, dus alle reden om hem even mee te nemen) liet hij hem gaan. Daarna acht gewonden.

De doofpot:
1. De politie verzwijgt de naam, godsdienst en afkomst van de man.
2. De politie verzwijgt dat er drie Israeli's gewond waren.
3. De politie beweert dat er geen camerabeelden waren.

Kamervragen!

Lewis Lewinsky | 22-08-17 | 16:08

Als die marokkaan werkelijk onwel geworden was , waarom krijgt hij (en alle moslims) dan geen rij ontzegging tijdens de ramadan ???

Waarom moet hij niet opdraaien voor de schade aan de slachtoffers ??

Waar zijn de beelden van de NS ?

Waarom komt het OM nog niet met een strafeis ( desnoods onschuldig , met motivering)

Vragen , vragen , vragen

De politie en OM heeft nog veel uit te leggen .....

FrankOngerust | 22-08-17 | 16:05

NU.nl:

"De Amsterdamse politie onderzoekt hoe informatie uit het dossier van de verdachte van de aanrijding in juni bij Amsterdam Centraal Station in handen van GeenStijl terecht is gekomen."

Wel triest: geen inhoudelijke reactie wel op zoek naar degene die dit "gelekt" heeft.

Eric356 | 22-08-17 | 16:05 | 3

Op de telegraaf wordt wel inhoudelijk gereageerd. Men stelt dat het een ongeluk is.

Atlantis-95 | 22-08-17 | 16:17

De zaak is al onderzocht, beoordeeld en overgedragen als een onwelwording aan het OM.
Er is dus geen inhoud om op te reageren.
Een nieuw feit is het lekken en daar gaat men terecht vol achteraan.
#pakdemol

Berbaar | 22-08-17 | 16:24

Ik zie ook niet waar inhoudelijk op gereageerd zou moeten worden. Die man is ongetwijfeld door de mallemolen van de AIVD gegaan en daar is blijkbaar niks uitgekomen. Verder zal zijn medische geschiedenis onderzocht zijn.

Simon_GS | 22-08-17 | 20:17

Trekhaas | 22-08-17 | 15:14 Blijkbaar niets gevonden bij de huiszoeking, tja daar komen we misschien ooit nog achter of dat echt zo is . Gezien de rest van dit verhaal is de Amsterdamse politie niet erg open en betrouwbaar in deze zaak. We wachten af.

ja,diedus! | 22-08-17 | 16:03

In plaats van het lek te onderzoeken kan je beter de doofpot onderzoeken, faalpolitie.

Lewis Lewinsky | 22-08-17 | 16:02

Binnenkort iemand die heel veel vrije tijd heeft...... best wel triest eigenlijk.
Of de roze vrienden hebben reeds een filmpje op de plank hebben liggen wat vanavond ineens uit de mouw komt.

Onze man in Mockba | 22-08-17 | 16:25

Wie heeft er eigenlijk vastgesteld dat het aan de bloedsuikerspiegel lag? Daar lezen we niets over. Dat oordeel lijkt me niet aan de politie maar aan de medewerker van een ambulance of ziekenhuis.

Leptob | 22-08-17 | 15:57

Beetje sneu dat er nu waarschijnlijk een afdeling van de politie is die in de logging van bluespot gaat zoeken welke medewerker de bevraging in het systeem heeft uitgevoerd. En vooral sneu deze medewerker meer shit over zich heen gaat krijgen dan de doofpot crew van de overheid na deze bekendmaking.

pruisjetschaamluisje | 22-08-17 | 15:56 | 2

Lees de tegel hierboven.
Dat gebeurt op dit moment, men neemt het lekken zeer serieus op (gelukkig) en degene die blijkt misbruik te hebben gemaakt van de informatiesystemen krijgt ontslag en een rechtszaak aan zijn/haar broek/rok.
Politiemensen horen niet te lekken, punt uit.

Berbaar | 22-08-17 | 16:20

Zeikwijf. Politie hoort ook geen dingen onder de pet te houden en leugens te verkondigen.

voldemort | 22-08-17 | 18:16

Vrees dat er een aantal mensen nu niet zitten te lollen.
Ontslag, rechtszaken, schadevergoeding etc..

Berbaar | 22-08-17 | 16:12

@ Dino Z. | 22-08-17 | 15:41

Dit zou zeker mooi zijn, maar wat ik helemaal graag zou zien is bewijs (op papier, of audio, of wat dan ook) van het beleid in o.a. Amsterdam om negatieve moslim dingetjes te "neutraliseren".

We weten allemaal dat het gebeurt aan de hand van voorbeelden/indirect bewijs, maar daar kan je niks mee zolang "echt" hard bewijs ontbreekt.

Merkelfapper | 22-08-17 | 15:55

Had Kobus in februari nog een bekeuring van € 44,= voor 6km te hard op de snelweg( incl.€9.= administratie-kosten-dank CDA), nu dit weer.
In Amsterdam heb je als Allah-gelovige een bijzondere status; onschuldige mensen (bijna) doodrijden en ernstig verwonden zonder enige consequentie.
Het is om uit je vel te springen!
Dit ambtelijk falen zal moeten uitmonden in stante-pede ontslag voor de gehele Amsterdamse politieleiding.
Wat een gigantische onbenullen!

mevr.Kribo | 22-08-17 | 15:48

Wat betreft de veiligheid in de Kalverstraat en Leidsestraat: verzonken paaltjes zoals nu al in gebruik op de Wallen. Bij een calamiteit of aanslag deze omhoog laten komen, bestelbus of vrachtwagen kan niet verder komen.

Canalcruiser | 22-08-17 | 15:44

Een aanslag plegen en dan net doen of je iets hebt met een suikerspiegel... Ow ja, de politie wist dit al te vertellen voordat er een dokter bij was.
Een Marokkaanse faalhaas Elastic krijgt € 144.000,- per jaar om de politie van advies te dienen...
tja...

Hendrikaatje | 22-08-17 | 15:42

Het zou mooi zijn als GS ook de identiteit van de metromoordenaar achterhaalt.

Dino Z. | 22-08-17 | 15:41

Karmaoui is a bitch

soldier-of-fortuyn | 22-08-17 | 15:41

Lekken naar GeenStijl moet je dus ook niet dien. Geen enkele manier van bronbescherming. Er kan vaak makkelijk teruggezocht worden wie wat opgezocht geeft, deze agent staat binnenkort dus op straat.

je suis bier | 22-08-17 | 15:37 | 3

Tsja als je de regels van je werkgever zo aan je laars lapt dan loop je dat risico.
Kan ook prima op een veroordeling uitdraaien, types in blauw die lekken krijgen nogal eens een flinke douw en terecht.

Berbaar | 22-08-17 | 15:51

Van Berbaartje mogen agenten alleen maar burgertjes pesten en bonnen schrijven.

Xirdalan | 22-08-17 | 16:02

Nee knul, ik verwacht vooral van agenten dat ze zich aan de regels houden.
Moet ik, moet U en dus de jongens/meisjes (en alles wat daar tussenin zit) ook.
Het is allemaal niet zo moeilijk.

Berbaar | 22-08-17 | 16:09

Ik bewonder het consequente principiële van mensen als Panos88. Er waart echter een jihadistische guerrilla door Europa.
Het zou me niets verbazen dat GS, door de wetjes en regeltjes te overtreden en dit sujet te belichten, een aanslag voorkomt. Als de camera's van CS het niet doen, dan zijn er altijd nog de burelen van GS. En een potentiële terrorist is nooit gebaat bij schijnwerpers.
En laten we wel wezen. 1) de man snelde al eerder over de trambaan bij het Rembrandtplein. 2) je mag daar helemaal niet rijden, eenvoudig is het niet om daar te geraken 3) de slachtoffers waren Israeli's 4) bij toverslag waren de camera's non-actief.

kapoerewiet | 22-08-17 | 15:36 | 1

Misschien dat GS hiermee bekendheid voor dit "ongeval" weet te forceren.

boccelullus | 22-08-17 | 15:44

Privacy is in het geding. Dit had ook afgekund met KK - Marokaan.

Plaktong | 22-08-17 | 15:32 | 1
-weggejorist-
Trekhaas | 22-08-17 | 15:41

Maar waar schreeuwde meneer niet Allah Akbar of was zijn bloedsuikerspiegel daar te laag voor?

Pimol | 22-08-17 | 15:31

Wat je zegt, het is inmiddels een grote verwarrende wereld geworden.

watmagjenogwel | 22-08-17 | 16:09

We hebben een verwarrende regering!

Rest In Privacy | 22-08-17 | 19:43

Nou weet je wat..... laten we voor de lol nou eens aannemen dat ik geloof dat het geen aanslag was maar een gevalletje bloedsuiker te laag

Misschien wordt het dan hoog tijd om behalve op alcoho len drugs oo kdaar op te gaan controleren?
Levensgevaarlijk zo blijkt maar weer.
Niet alleen 8 gewonde mensen die omver werden gereden, die bloedsuikerlaagte zorgde er ook spontaan voor dat er geen 1 camera werkte in Amsterdam-centrum

Ikdus | 22-08-17 | 15:28 | 1

Het is allemaal verrekte toevallig: voor het eerst dat ik hoor van zo'n bloedsuikerspiegelongeval, is het ook nog een moslim en zijn er ook nog moslims die expres zoiets doen. Ik zou het ook verzwijgen, anders gaan de mensen nog denken.

boccelullus | 22-08-17 | 15:33

En zijn autoverzekeraar betaald zeker de letselschade van de slachtoffers zonder de vraag te stellen of er sprake is van opzet.

IronLady | 22-08-17 | 15:28 | 2

Jij gaat er van uit dat een 46 jarige marokkaan in een kappersauto verzekerd is?

Ikdus | 22-08-17 | 15:32

Yep die is volgens het RDW verzekerd.
nog iets?

Berbaar | 22-08-17 | 15:47

Wel mooi dat ze naast de alcohol en drugstesten nu ook je suikerspiegel testen bij de pliesie.

Claude Jacque | 22-08-17 | 15:27

Aanslag is desastreus voor toerisme. Dan komen bange Chinezen niet meer. Dit is niks meer of minder dan een spin van het citymarketingbureau.

Zo is het maar net! | 22-08-17 | 15:24

'Feit gepleegd tussen 10 mei 2017 om 20:30 en 10 juni 20:30 '
Ik neem aan dat dit later is aangepast, lijkt me een schermopname van 11 juni vlak na het invoeren.

Zwizalletju | 22-08-17 | 15:20

Ongelofelijk dat als je een kilometertje te snel rijdt je een bekeuring krijgt en deze man zonder aanklacht weg komt.
i-Wonder | 22-08-17 | 15:14
Moet je voor de aardigheid als bejaarde eens 5 minuten te laat na je uitgelopen medische check bij je parkeerplek terugkomen.

HijgentHert | 22-08-17 | 15:18

Onderste steen is boven.

Rest In Privacy | 22-08-17 | 15:17

*Klinkt* als Farid. En Frank van Soest geeft zelf al aan dat hij het van horen zegt heeft. Ik vind Frank dus een redelijk betrouwbare bron.

omanders | 22-08-17 | 15:16

Men is kennelijk ergens bang voor.

doskabouter | 22-08-17 | 15:16

Maar nog steeds geen enkele reden om drukke voetgangersgebieden te beveiligen in Amsterdam. Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen (totdat u vanzelf wordt platgereden door een suikerfeestzieke). www.volkskrant.nl/binnenland/angst-vo...

medusa324 | 22-08-17 | 15:15 | 2

Plaatsen beveiligen komt neer op overal dweilen neerleggen. Leuk voor de buhne maar totaal zinloos als ondertussen de kraan nog verder open gezet wordt.

Het is gewoon beleid van de overheid. Kijk de geschiedenis er maar op na. Als het volk bang is dan kun je ze alles laten slikken en zoeken ze heil bij de leiders.

Fuck, kijk naar de laatste verkiezingen van maart. Iedereen had zijn buik vol van de leugenbende van de VVD. Drie dagen voor de verkiezingen een strak geregisseerd toneelstukje met een Turkse minister opvoeren ... en jahoor, het domme klootjesvolk prijst de sterke leiderskwaliteiten van Marx Rutte en beloont die club in het stemhokje.

James Lastig | 22-08-17 | 15:19

@James Lastig
Onzin. De Amsterdamse binnenstad is relatief klein en daarom te beveiligen. De Kalverstraat is smal en druk, als je daar met een auto doorheen ploegt heb je maximaal aantal doden. Op andere plekken is het ruimer en minder druk, dus zal het aantal slachtoffers lager zijn. Je hebt als gemeente dit soort kansberekeningen te maken en daar maatregelen op te nemen. Zo niet, neem je verwijtbare risico's.

medusa324 | 22-08-17 | 15:29

Ongelofelijk dat als je een kilometertje te snel rijdt je een bekeuring krijgt en deze man zonder aanklacht weg komt.

i-Wonder | 22-08-17 | 15:14 | 1

Het OM moet nog komen met de eis. Het onderzoek van de politie is nu klaar, dan is het OM aan zet . Al doen die er wel weer heel lang over in dit geval .....

FrankOngerust | 22-08-17 | 16:19

Als dit figuur nu over een tijdje weer een aanslag pleegt dan hebben de mensen die nu hebben gezorgd dat hij de dans ontspringt bloed aan hun handen, en niet zo'n beetje ook. En mocht hij het idd weer gaan doen dan hoop ik dat karma zijn werk doet en diegene treft die hebben gezorgd dat hij geen straf gekregen heeft!

BigShow | 22-08-17 | 15:13

Er zijn ondertussen meer camera's dan mocroos in A en die camera's staat dan uit? Wie gelooft dat? Denken ze nou echt dat we er steeds in blijven trappen? Daarom stem ik PVV ook al ben ik het zeker niet met alles eens. Ik zie geen andere mogelijkheid om Westeuropa nog overeind te houden. Als dat nog kan.

HijgentHert | 22-08-17 | 15:12 | 1

Dat kan niet meer ... Er is op hoog niveau besloten dat West Europa naar de kloten moet en dat het volk bang moet zijn. Op die manier is het gemakkelijk nog meer vrijheden en geld van die bevolking af te nemen. Ondertussen nog een oorlog met Rusland er bovenop en het feest is compleet.

Ik werk hier nog een paar jaar en dan ben ik weg. Waarschijnlijk richting een mooi warm eiland, ver weg van de EU.

James Lastig | 22-08-17 | 15:15

Ik zie de toegevoegde waarde van deze naam niet. We wisten al lang dat het om een Marokkaans-achtige man ging. En het verhaal rammelde van begin af aan al. Dus of het nu Farid of Khalid is boeit voor geen tiet.

KlunsJohannus | 22-08-17 | 15:11 | 2

Ik wel. Mocht hij ooit nog eens gelieerd worden aan een terroristische aanslag dan is de Amsterdamse politie(k) verwijtbaar nalatig geweest.

medusa324 | 22-08-17 | 15:18

Dat zal de rechter inderdaad in zijn beslissing meewegen.

Berbaar | 22-08-17 | 16:04

Wat maakt het verschil tussen Farik en Khalid Karmaoui? Geen reet

bart2653 | 22-08-17 | 15:10 | 1

Oh, je was me net even voor zie ik nu :)

KlunsJohannus | 22-08-17 | 15:11

Wat maakt het verschil tussen Farik en Khalid Karmaoui? Geen reet

bart2653 | 22-08-17 | 15:10

Binnenkort bij de Joop: "Neo-nazis van islamofobisch Geenstijl nagelen compleet onschuldige suikerpatiënt met naam en toenaam aan het kruis, iesch rasjieist!"

eerstneukendanpraten | 22-08-17 | 15:09 | 2

Dat zou zomaar eens kunnen en niet alleen bij de JOOP.
Stel binnenkort zit meneer samen met zijn zwarte kip bij Jinek, blijkt het een keurige man met een winkeltje.
Klaagt over het sollen met zijn privé en legt uit dat het hem klanten en omzet heeft gekost.
Kaaaatsjing, kom maar op met die schadevergoeding.

Berbaar | 22-08-17 | 15:35

@Berbaar | 22-08-17 | 15:35
Had je dat ook gezegd als je door Khalid Karmaoui was doodgereden? Nee, hè?

Lewis Lewinsky | 22-08-17 | 15:44

Hoe zit dat met die huiszoeking ? Is dat een standaard dingetje bij een aanrijding , zoniet , waarom nu dan wel ? Iets klopt niet in dit verhaal.

ja,diedus! | 22-08-17 | 15:07 | 5

In theorie kan dat alleen bij verdenkingen van een zwaar misdrijf, maar de Amsterdamse politie heeft wel de reputatie massaal illegale huiszoekingen te doen.

Blasfemie | 22-08-17 | 15:13

Omdat de omstandigheden verdacht zijn. Daarom hebben ze gezocht naar jihadvlaggen en onthoofdingsfilmpjes enzo, maar blijkbaar niets gevonden.

Trekhaas | 22-08-17 | 15:14

Met toestemming van de verdachte heeft de politie geen bevel nodig.

LieberLiber | 22-08-17 | 16:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu begrijp ik ook waarom Ajax het niet redt tegen Rosenborg. Er loopt/wandelt een speler in dat team die constant aan ramadan lijkt te doen en dan ook nog eens geen vlees heeft op de botten- weerstand- dus eenvoudig om te duwen. On topic. Er is altijd wel een k-smoes bij politie, justitie enz. De redding moet uit het Oosten komen.

gnor | 22-08-17 | 14:59 | 1

Uit het oosten... China... turkije... Polen (LOL)?

litebyte | 22-08-17 | 15:02

Nieuwe aanpassing bekend Nederlands spreekwoord:
-
De regering houd u arm EN dom. En de moskee wilt u dood.

Rest In Privacy | 22-08-17 | 14:59 | 2

Je hebt de Nederlandse grammatica ook maar gelijk aangepast?

Trekhaas | 22-08-17 | 15:05

@ trekhaas
Is het de T achter wil? Anywhoes, de NL taal is niet mijn sterkste punt (zoals men weet ;)
Hoe dan ook, de boodschap kwam door EN daar gaat het om.
Dus,.... www.hoemannendenken.nl/2017/05/11/427...
Ik ben een technicus pur sang (dus ik kan wat ;) Taal is bijzaak, PUNT.

Rest In Privacy | 22-08-17 | 15:20

Hoevaak gebeurt het dat iemand met een lage suikerspiegel extra gas geeft en de menigte inrijdt? Hoevaak gebeurt het dat een Marokkaan, in Europa, extra gas geeft en de menigte inrijdt?

Rest In Privacy | 22-08-17 | 14:57 | 2

Klare taal op basis van helder gedachtengoed. Dank u.

netniet | 22-08-17 | 15:33

Thnks, helder denken maar wel een talenkuil met mijn "hoevaak" ...

Rest In Privacy | 22-08-17 | 16:22

Mocht het een aanslag zijn, vind ik het wel raar dat die man gestopt is voor de politie ipv de agenten overhoop te rijden.

Vreetkonijn | 22-08-17 | 14:53 | 2

Hij was, rijdend over de trambaan, gestopt omdat er een tram voor hem stilstond.

Lewis Lewinsky | 22-08-17 | 14:54

Maar dóór die tram kwam hij niet, ondanks alle gebeden naar de pedo-profeet!

hans6100 | 22-08-17 | 19:06

Heb jij dat nou ook wel eens ... dat je je niet helemaal fit voelt en dan ineens en helemaal per ongeluk met je auto een vol plein op rijdt en acht mensen omver maait.

En als je dat niet gelooft dan maakt de NL overheid je wel iets anders wijs.

James Lastig | 22-08-17 | 14:50 | 1

Een plein waar je helemaal niet mag rijden. En dat de slachtoffers dan ook net Israeli's zijn.

kapoerewiet | 22-08-17 | 15:20
-weggejorist-
mondkapje | 22-08-17 | 14:50

Natuurlijk was het een aanslag!
Hier in links pleuris landje wordt echt alles onder het tapijt geveegd!

joppo0 | 22-08-17 | 14:49

Geen bruikbare camerabeelden in big city Amsterdam met 822.000 inwoners? Ik geloof er helemaal niets van als zelfs in Tiel met maar 41.500 inwoners, na een steekpartij in een achterafsteegje, maar liefst zes camera's wél werkten. Vermoedelijk met de daders in beeld: www.gelderlander.nl/rivierenland/dader...

DasNouJammer | 22-08-17 | 14:48

Onwelwording mijn grote blauwe ogen. Gewoon een niet te factchecken BS excuus, tenzij de dienders die meneer staande hielden ter plekke wat bloed hebben afgenomen en de suikerspiegel aan de hand daarvan is getest- en dat voor beide aanhoudingen (dus zowel voor en na het "incident") hebben gedaan.

Dat deze man na de eerste aanhouding, aan de hand van nota bene zijn beroerde rijgedrag, nog door heeft kunnen rijden mag men de agenten van dienst zeer zwaar aanrekenen. Bewust of onbewust, hij was een gevaar op de weg en bevond zich ook nog eens op een plaats waar bijzonder veel voetgangers zich dagelijks begeven EN waar het verkeer nogal gemengd (voetgangers/fietsers/auto's/metro's/bussen) zich min of meer gelijksvloers beweegt- een situatie die ook voor alerte en bekwame chauffeurs nog voor enige uitdaging kan zorgen.

Deze mantel der liefde stinkt. Zolang politie en gemeente Amsterdam blijven doen of er niets aan de hand is, en weigeren iemand ter verantwoording te roepen (zoals de agenten die een hele foute inschatting hebben gemaakt met dramatische gevolgen), zijn ze wat mij betreft mede schuldig aan dit drama- ook als de chauffeur in kwestie niet van kwade wil was.

Er dient als gevolg van dit drama correctieve en preventieve actie te zijn ondernomen, en het publiek dient hiervan op de hoogte te worden gesteld, al zullen sommige maatregelen uit veiligheidsoverwegingen natuurlijk niet in detail te hoeven worden gecommuniceerd. Tot nu toe gaat er echter behoorlijk wat tumbleweed door de straten van Mokum.

IntegereVoorzitter | 22-08-17 | 14:48 | 1

Je moet zo'n geintje oveigens niet uithalen met teveel drank op. Terecht hoor, daar niet van, maar dan gelden er ineens hele andere regels.

padbuffel | 22-08-17 | 14:55

Fijn hé, die fatsoenlijke media/rechters/politie/bestuurders. Kamervragen in 3,2,.... ach, fuck it.

Rest In Privacy | 22-08-17 | 14:44 | 1

Ook mooi de reactie van de aanwezige mensen van RTL toen ik tegen hen de onwelwordingsverklaring in twijfel trok:''Ja,dat zei de politie''!

J_or__n | 22-08-17 | 15:25

Nu maar hopen dat 'de kuchende man' op Bluespot de inloggegevens van de hoofdcommissaris gebruikte en dat op een niet te traceren werkplek deed.

Wobbelplatte | 22-08-17 | 14:43

Er zijn in dit land helaas heel veel landverraders die de islamitische vijand het hand boven het hoofd houden en blijven maar knuffelen, te triest voor woorden. Heel West-Europa gaat naar de klote, mede mogelijk gemaakt door de linkse sukkels en die zijn helaas in de meerderheid, maar ach, dom volk verdient ook niet beter..

Wonderful-Life | 22-08-17 | 14:41 | 1

Ik vind het wel een goeie actie. Komt dat verhaal van 19 mei over dat de politie Amsterdam onder de PLAK zit bij de Islamieten eindelijk in de MSM!

J_or__n | 22-08-17 | 14:48

En nu het volgende punt van aandacht: hoe kan het dat geen enkele van de 15 camera's een beeld heeft? Het lijkt mij logisch dat bij ieder incident de camera juist naar het incident toedraait. En een incident was er: voordat de automobilist er hard vandoor ging stond deze op de verkeerde plek en binnen het bereik van de camera's. En hij stond wel zodanig verkeerd 'geparkeerd' dat de politie erop af is gegaan en hem heeft aangesproken.
Het tart iedere logica om een incident als dit niet vast te leggen. Het zijn immers camera's die kunnen meebewegen en de politie was al op pad naar een plek waar de camera wel zicht op kan hebben...

En als er inderdaad niets is opgenomen: lekker dan voor de agenten in kwestie: gaan ze op een incident af en worden de beschikbare camera's niet eens ingezet om -indien nodig- rugdekking te geven bij een eventueel escalerend incident.

filibuster | 22-08-17 | 14:41

Casablanca.... Dat moet een gevolg zijn van kolonisatie van een deel van Marokko door Spanje.
Nu heb ik ineens veel meer begrip voor de handel en wandel van deze gek.(not)

loze stijl | 22-08-17 | 14:40

Snappen jullie het dan niet?, als je in Allah gelooft dan ben je automatisch verward, logisch toch?

Antikalk | 22-08-17 | 14:40

324 pagina,s ?? met dit weer?

medelmo | 22-08-17 | 14:44
-weggejorist-
Wekkertje | 22-08-17 | 14:39
-weggejorist-
Haberdoebas | 22-08-17 | 14:39

Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de 'kuchende man met de regenjas' een keppeltje op heeft. Er zijn immers een paar Israëli's aangereden. De Mossad houdt gerust wel een oogje in het zeil. Awi zal wel het nodige gebrieft hebben.

Haberdoebas | 22-08-17 | 14:39

De MSM zwijgen als het graf. In plaats van de scoop over te nemen, doen ze niets.

Lewis Lewinsky | 22-08-17 | 14:36 | 8

Wat een geestelijk lompenproletariaat hier, om maar met de woorden van de weledelgestrengde mr. Hiddema te spreken.

Panos88 | 22-08-17 | 14:57

Omdat Marco Bakker onder invloed van alcohol was en dus een strafbaar feit beging en deze man naar alle waarschijnlijkheid onwel is geworden.
Panos88 | 22-08-17 | 14:55

Dat kan kloppen, maar de gehele gang van zaken is dubieus. Vooral het feit dat de camera's uitstonden of niet op de goede plek waren gericht. De politie heeft opzettelijk iets willen verbergen (slecht functioneren van politie of bijv. uiterlijk van dader) en waarschijnlijk is onze vriend Khalid daar nu de dupe van. Nu is er gegraven en is zijn naam alsnog op straat gekomen.

Dickk | 22-08-17 | 15:03

@ Dickk | 22-08-17 | 15:03
Van Rossem had natuurlijk ook de achternaam kunnen weglaten, maar hij moest zeker het verkeer voor zijn.

Panos88 | 22-08-17 | 15:08
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Panos88 | 22-08-17 | 14:35 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Best handig voor criminelen en aanslagplegers dat politie en OM gedienstig achter hen aan rennen om sporen te wissen en alibi te verstrekken en goed te praten.
Best een mooie stad voor zulke nieuwe Nederlanders, dat Amsterdam.

Jan Passant mk2 | 22-08-17 | 14:35

Toen 2 homo's in elkaar werden geslagen een tijd geleden in Amsterdam heeft politie EN media consequent geweigerd de identiteit (marocs) te geven van de smeerlappen.

meneer Q | 22-08-17 | 14:35

Als de politieagent die Khalid aanhield op het CS, hem direct in het cachot gestopt had, waren er 8 gewonden heel gebleven.
Amsterdamse faalpolitie doet eerst falen en dan stoepje schoonvegen.

Lewis Lewinsky | 22-08-17 | 14:34 | 1

andersom toch ook , of heet die dienst anders ?;-)

medelmo | 22-08-17 | 14:48

Zo, en weer een agent/medewerker op non-actief.....

bakermat | 22-08-17 | 14:34

Ben benieuwd of Ellie zich tussen alle tv optredens als BN'-ster nog even vrij kan maken om dit even toe te lichten.

D-Fens_1963 | 22-08-17 | 14:33

De politie maakt zich weer eens onsterfelijk belachelijk. Zeker in het licht van de betekenis van de naam Khalid.

Rest In Privacy | 22-08-17 | 14:32 | 1

Ja, maar ze blijven boven de meute staan, die arrogantie hebben ze dan weer wel.

watmagjenogwel | 22-08-17 | 15:40

Rijden met alcohol mag niet omdat het de rijvaardigheid negatief beïnvloedt. Waarom accepteren dan we wel idioten, met suikerziekte die de hele dag niet eten en drinken, achter het stuur op een snikhete dag? Als het niet een jihadistische aanslag is geweest, dan is het op zijn minst nalatig om onder deze omstandigheden achter het stuur te kruipen.

Duifmans | 22-08-17 | 14:31 | 2

En minstens net zo nalatig om deze persoon door te laten rijden na hem staande te hebben gehouden.

IntegereVoorzitter | 22-08-17 | 14:57

Volgens mij had Khalid K. ook niet mogen rijden, gezien zijn conditie en leefwijze van die dag. Het zou goed geweest zijn als ze hem wel verantwoording hadden laten afleggen voor de rechter om helder te maken dat een verkeersdeelnemer die aan ramadan doet, een gevaar op de weg is.

Guido | 22-08-17 | 16:56

Goed gedaan GS!

Is dit nog nieuws? | 22-08-17 | 14:31

Het feit werd dus gepleegd tussen 10 mei en 10 juni. Dat suggereert een degelijke voorbereiding.

RRMerlin | 22-08-17 | 14:30

Was het niet zo dat deze gast na het 'ongeluk' ook stennis ging schoppen tegen de mensen die hij had aangereden? Er staat me nog zo iets van bij dat slachtoffers werden uitgescholden.

XaleX_2 | 22-08-17 | 14:30

Als dat screenshot vandaag gemaakt is, dan is die persoon de Sjaak omdat dergelijke systemen bijhouden wie/wanneer welke informatie opvraagd. Tenzij bewust van bovenaf word gelekt.
.
En mocht hij werkelijk onwel zijn geworden, dan is dat makkelijk aan te tonen zijn met zijn medisch dossier.

Atlantis-95 | 22-08-17 | 14:29

Hoe komt een persoon met onverwachte hypo's aan een rijbewijs? Zie de regels op de CBR-site.

Oberst Fledermaus | 22-08-17 | 14:27

Waarom staat daar 'Feit gepleegd tussen' 10 mei 2017 en 10 juni 2017 ? Dat is 1 maand verschil.

Atlantis-95 | 22-08-17 | 14:26 | 1

Dat zal de zoekterm zijn geweest om in het systeem te zoeken en zo niet meteen te specifieke informatie vrij te geven voor het geval ze deze mol willen ontmaskeren. Ik gok maar wat.

Noord_Koreaanse_Held | 22-08-17 | 14:31

"Al daalt de suikerspiegel nog zo snel. Dit roze weblog achterhaalt hem wel."Hahaha. Lange neus naar de loopjongens van de politie.

hans6100 | 22-08-17 | 14:26

Hij kan onwel zijn geworden door een lage suikerspiegel. Met de nadruk op kan. Het kan ook dat hij inmiddels al de wijk heeft genomen naar Brussel.

LJBrinkhorst | 22-08-17 | 14:26

Na deze ontboezeming misschien nog even doorgraven bij welke fijne organisaties op op welke locaties Khalid zich zoal ophield op vrijdagen?

Roeren waar het stinkt, heren.

marcoplarco | 22-08-17 | 14:25

Ha leuk. Nu komt er een Amsterdamse versie van "Wie is de Mol". Tevens hierbij de groetjes aan alle lekkere agenten die deze scoop mee lezen.

Koenz0r | 22-08-17 | 14:25 | 1

Gelukkig was Ellie Lust niet zo goed in WIDM, de kuchende man zal er geen last van hebben.

Ares | 22-08-17 | 14:38

De kuchende man in regenjas van wie deze informatie komt gelooft/weet dus ook dat het niet om een ongeluk ging. Anders zou hij/zij deze informatie niet doorspelen toch ?

Noord_Koreaanse_Held | 22-08-17 | 14:24 | 1

Hmm weten zeker niet, denken, vermoeden, gissen misschien.
Pas als de rechter oordeelt zullen we het weten en mocht het er dus geen zijn dan zal het schadeclaims regenen op hen die met meneer's privacy speelden.

Berbaar | 22-08-17 | 15:25

Knap werk G.S. Als de politie het niet mag doen van de "boven ons gestelden"doet Geen Stijl het maar. Complimenten!!!!

hans6100 | 22-08-17 | 14:24

We weten al jaren dat dit onder de pet houden, schering en inslag is in NL, maar wat gaan we eraan doen? Niets.

Wobbelplatte | 22-08-17 | 14:24
-weggejorist-
Ali Bundii | 22-08-17 | 14:23 | 1

Benieuwd of Deuger R de Vries nu ook zo politie kritisch is.
Het gaat nu immers om het achtehouden van de identiteit van een aanhanger van de religie van de vrede.

Savastano22 | 22-08-17 | 14:23

Maar wat zegt dit over de tweet waarin de chauffeur 'Farid' werd genoemd?
.
Zat die man bewust te liegen?
.
Of had iemand in de geruchtenketen (hij zei dat hij het van iemand anders had gehoord) de naam 'Khalid' niet duidelijk uitgesproken? De verandering van Khalid naar Farid is niet echt groot.

quantumcollider | 22-08-17 | 14:23

Geweldig en ZO verfrissend dat er nog web site(s) (blogs) zijn die de waarheid als een koe verkondigen IPV al dat PC gedrag.

Slough | 22-08-17 | 14:22

Is er al ophef om het veldje "Geslacht: " ?

marcoplarco | 22-08-17 | 14:21 | 1
-weggejorist-
GetOffMyWify | 22-08-17 | 14:36

Want wij hebben recht op de waarheid en wij mogen de censuur en de verkrachting van de waarheid door politie en politiek nooit accepteren.

Rheia | 22-08-17 | 14:21 | 1

Hmmm dus U denkt recht te hebben op de volledige personalia van eenieder die een ongeval veroorzaakt?
Sorry maar dommer worden ze niet gebakken, vrees ik.
Het enige gevolg zal zijn een aantal alu-hoedjes die roepen "zie je wel", een ontslag en een dikke schadevergoeding voor meneer.
Nou de vlag kan uit hoor, proest!

Berbaar | 22-08-17 | 15:18

Als het de mensen nog niet duideluik is. Dan weet ik niet wat hen de ogen nog zal openen. Of wat er moet gebeuren eer er wel opgetreden gaat worden of is het probleem al te groot , en niet meer te bestijden?

schalwijk023 | 22-08-17 | 14:21 | 1

bestrijden. Excuus

schalwijk023 | 22-08-17 | 14:44

Mag dit wel? Een beetje zijn prive online gooien

HaagseSkieldah | 22-08-17 | 14:20 | 6

Dus met de nieuwe layout zijn de NAW regels ook anders?

HaagseSkieldah | 22-08-17 | 16:19

Ach er is niet één krant of tv-zender geweest, die NIET de foto van het kleine verdronken "vluchtelingetje" op het strand met naam en toenaam vermelde. Maar ja,... dat was dan ook om de grenzen open te gooien. Om te voorkomen dat de grenzen weer dicht gaan wordt er over de negatieve informatie gezwegen.

Usuc | 22-08-17 | 17:46

Usuc | 22-08-17 | 17:46
Maar hunnie doen het ook is kinderachtig. Dit was ooit een site die tegen dit soort ongein was. Maar omdat het nu een moslim betreft is het geen probleem. Vooralsnog is suikermeneer onschuldig en ik snap echt NIET dat jullie dit toelaten. Dit is geen dronken korpsbal of kopschoppers die even hun 5 min of schandpaal krijgen. Als mijn afghaanse vriendin morgen een ongeluk maakt met haar auto komt ze dan ook met naam en foto hier op de voorpagina?

HaagseSkieldah | 22-08-17 | 22:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Bedankt aan de mol. Blijven ontkennen dat je deze foto hebt genomen. Net zo hard als jouw corrupte leidinggevenden ontkennen dat het een terreuraanslag is. Nederland heeft meer helden nodig als jij.

Rheia | 22-08-17 | 14:20

En afgezien van de heksenjacht op de lekker zal er weeer niets gebeuren...

jip_86 | 22-08-17 | 14:20

Het zou zeker kunnen dat het geen aanslag was.
.
Maat in een tijd dat er vele aanslagen gepleegd worden op dezelfde manier, is het gewoon stupide van de politie om de zaak vervolgens geheel dood te zwijgen.

quantumcollider | 22-08-17 | 14:20

Overigens gaat het bekendmaken van de naam de Geenstijl natuurlijk wel weer een shitstorm uit deugland opleveren.

Lood om oud ijzer | 22-08-17 | 14:19 | 5

@Onze man in Mockba | 22-08-17 | 14:29
Iedereen is onschuldig totdat die schuld bewezen wordt. En dat wordt beoordeeld door een rechter.

Trekhaas | 22-08-17 | 14:32

@Trekhaas, ja, dat werkt erg lekker in dit land..

marcoplarco | 22-08-17 | 14:39

Ik denk overigens ook dat als eender wie zich met zijn wagen in een voetgangersgebied begeeft en vervolgens een aantal aanrijdingen met gewonden veroorzaakt er een strafrechtelijk onderzoek zal worden gestart. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook steeds meer met bizarre ongevallen die bejaarden veroorzaken al is het maar om ze definitief van hun rijbewijs te ontdoen.

Lood om oud ijzer | 22-08-17 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Complimenten nog aan de MSM. Die hebben tenslotte weer hun uiterste best gedaan geen tot weinig aandacht te schenken aan dit verhaal. Laat staan dat ze op zoek zijn geweest naar waarheidsvinding. Wat worden we toch genaaid in deze nepdemocratie. Iedere dag maar weer.

padbuffel | 22-08-17 | 14:19

Nog geen suikerfeestboek vol met IS vlaggen van de beste man?

ed.. | 22-08-17 | 14:18

Een Marokkaan, je verwacht het niet...

HiddenAgenda | 22-08-17 | 14:18

Wat een GAAR land !

Noord_Koreaanse_Held | 22-08-17 | 14:18

Khalid, Farid. Gesproken lijkt het nogal op elkaar, dus ik noteer did als "factcheck = grotendeels waar", pluspuntje voor de geloofwaardigheid van de twitteraar.

Merkelfapper | 22-08-17 | 14:17

Bedankt voor het achterhalen van de suikerspiegel. Ofzo iets.

vanBarchum | 22-08-17 | 14:17

Deze zaak stinkt zoals Amsterdam al decennia doet. Maar ja, haar inwoners kiezen er zelf voor. Zij hebben meer last van toeristen met rolkoffers.

padbuffel | 22-08-17 | 14:17

Wanneer je denkt dat de politietop zich niet dommer kan gedragen.... overigens heeft het nog bijzonder lang geduurd voordat de waarheid op straat kwam te liggen.

Lood om oud ijzer | 22-08-17 | 14:16 | 5

Ok iets te enthousiast inderdaad... de naam die niemand mocht weten en de bijbehorende doofpot.

Lood om oud ijzer | 22-08-17 | 14:21

@ Lood om oud ijzer | 22-08-17 | 14:21
De politie geeft nooit zomaar namen van overtreders van de wegenverkeerswet vrij.

Panos88 | 22-08-17 | 14:24

@Panos
Ja, dat is ook bij mij bekend. Maar mijn punt is dat de politie adequaat had moeten reageren toen er vragen kwamen. Dat betekent niet de naam vrijgeven, maar bijvoorbeeld bevestigen dat de bloedsuikerspiegel het gevolg was van vasten. Dan hadden ze dat direct mooi als een waarschuwing kunnen verpakken naar andere ramadanners. De naam zou vroeg of laat op straat komen te liggen en nu ziet het er erg vreemd uit.

Lood om oud ijzer | 22-08-17 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Karma? Oui.

Normpje | 22-08-17 | 14:16 | 1

Karmaoui is a bitch, zeggen ze

Glasgow Argus | 22-08-17 | 14:18

Het kan natuurlijk zijn, dat 1 op de 25 gevallen, daadwerkelijk geen aanslag is. Maar het inmiddels gewoon gezond verstand om elke steekpartij van onbekenden of aanrijding waarbij voetgangers slachtoffer zijn en de 'dader' en islamitische achtergrond, als aanslag te behandelen. Er bestaat gewoon niet zo veel toeval.

Statler en Waldorf | 22-08-17 | 14:15

Maar waar is ie nou dan? En wat gaat er nog gebeuren? Wordt hij in de gaten gehouden of is het ook echt afgedaan als alleen een onwelwording?

Zure Boer | 22-08-17 | 14:15
-weggejorist-
Pempy Boludo | 22-08-17 | 14:15 | 1

Wij zijn met meer en Amsterdammers plegen geen aanslagen dus kan niet..

073Cab | 22-08-17 | 14:15

Geven ze normaal gesproken dan wel de namen van verkeersovertreders vrij? Ook lekker voor die vent om nu publiekelijk gestigmatiseerd en geschandpaald te worden, terwijl het dus heel plausibel is dat hij inderdaad last had van zijn bloedsuiker. Zo help je Geenstijl eigenhandig om zeep Van Rossem, en jullie hadden zo'n goede week..

Panos88 | 22-08-17 | 14:14 | 8

Maar ik ben het ermee eens dat niet de volledige naam had moeten worden genoemd. De voornaam plus de eerste letter van de achternaam had volledig volstaan om een punt te maken. Niet uit 'medeleven' met de dader, maar uit vrees voor GS en al die rechtszaken die gaan komen.

Wilder Wein | 22-08-17 | 14:51

Ach dat zal wel loslopen Panos88, boeit verder geen hond en zijn moeder, is een dingetje voor de bühne.
Geeft wel te denken hoe er over privacy gedacht wordt.
En verder mag er binnenkort iemand naar het UWV want het zal een eitje zijn om uit te vinden wie er heeft lopen lekken.
Is er trouwens nog nieuws vandaag?

Berbaar | 22-08-17 | 14:52

Volgens de officiële "regels" is hij geen verdachte. Dus kan gewoon met volle voor- en achternaam.

Usuc | 22-08-17 | 17:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Artikel 5 en 6 van de wegenverkeerswet, dat wordt hooguit een paar uurtjes schoefelen voor Khalid.
Zie eerder uitgedeelde straffen in het wetboek-online Wvw5 Wvw6

Rest In Privacy | 22-08-17 | 14:13

Tja, een marokkaan met de initialen KK is misschien ook n reden^^

Fuis-Cklam | 22-08-17 | 14:12

Karmaoui is a bitch....

Godnondejusdorange | 22-08-17 | 14:12

wat maakt het voor een verschil of ie Farid of Khalid heet dan? Beiden hebben dezelfde lichtgetinkte klank.

drijflijk | 22-08-17 | 14:12

Na 3 dagen vrij gelaten? Kamervragen nu!

Rest In Privacy | 22-08-17 | 14:12 | 4

kweethetooknietbeter | 22-08-17 | 14:19
Nu zijn naam genoemd is zal hij ook wel een dikke schadevergoeding krijgen. Privacy enzo.

Rest In Privacy | 22-08-17 | 14:31

Ja.. want... al genoeg gestraft...

Paaldanseres | 22-08-17 | 15:00

Als je iemand mishandelt, sta je dag erna weer buiten. De 3 dagen geeft wel te denken.

MarcS | 22-08-17 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen

Realiteit en waarheid verkracht, kinderen gehersenspoeld met EU indoctrinatie op school buiten het zicht van de ouders. Even geduld tot de generatie boven hen ofwel de mensen met historisch perspectief dood zijn en hoppa er is zo een nieuwe realiteit. Die garde mag zich kapot werken om het allemaal te betalen en wordt geacht de boel ( het milieu) nog even extra netjes achter te laten.

netniet | 22-08-17 | 14:11

Mais Karma-oui! C'est un Musulman!

VeelTeSteil | 22-08-17 | 14:10

Probleem is alleen, als niemand die dossier heeft opgevraagd vandaag, behalve de mol, dan is de mollende verbalisant zo te pakken. Ik ga er dan vanuit dat het kekke achtergrondje dan geen watermerk bevat waarmee ze de diender kunnen identificeren. Verder ben ik absoluut voor openheid van zaken, maar voor mensen die dit soort informatie lekken: "Wees voorzichtig." Ik wil verder nog toevoegen dat een buitenlandse naam nog niet betekent dat de persoon geen hypo gehad heeft kunnen hebben en dat het per se een aanslag moet zijn.

yade | 22-08-17 | 14:10 | 4

Dat zal wel meevallen. Het blijft overheids ICT hè!

Vanilla | 22-08-17 | 14:31

Lijkt me prima dat ze de lutser die privacy gevoelige informatie heeft lopen lekken pakken. Gaat ook helemaal niet moeilijk zijn want alles wordt gelogd.
Stel eens voor Uw oude moedertje, vader, echtgenote of kind wordt onwel in de auto en maakt brokken, zou het U dan bekoren hun naam, kenteken, geboortedatum etc in de openbaarheid te zien doordat eoa lutser misbruik maakt van de hem/haar ten dienste staande informatie-systemen?

Berbaar | 22-08-17 | 15:00

@Berbaar
Als mijn oude moedertje, vader, echtgenote of kind wordt onwel in de auto en maakt brokken, zou het hun naam, kenteken, geboortedatum etc binnen NO-TIME in de openbaarheid te zien zijn, want blanke hollander...

Heinzz | 22-08-17 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Hoi, Het waren toch merendeel joodse menschen die Khalid omver gereden heeft ??, lijkt me van belang om dat in ieder topic toch even aan te halen. (iet met antisemitisme vanuit de islamhoek).

Onze man in Mockba | 22-08-17 | 14:10

Goh, dit had ik nou echt niet verwacht.
En wat gaan we nu precies met dit probleem doen?
Waarschijnlijk niets en gewoon wachten op de volgende aanslag.

MEER = BETER | 22-08-17 | 14:09

Nee ik denk dat het toch een lage bloedsuikerspiegel was. Kijk maar naar alle beelden van alle camera's op CS Amsterdam. ... Oh nee, die hadden niks gefilmd. Toch? Of misschien toch wel? Vragen..

sander3488 | 22-08-17 | 14:09 | 3

Ja, nu achteraf gezien dubbel kwalijk, en tot op de dag van heden geloof ik er 0,0 van.
Maar misschien komt er nu meer helderheid.

watmagjenogwel | 22-08-17 | 15:06

De camera's in A'dam werken tegenwoordig met een wegkijk-algoritme.
Wel degelijk gebaseerd op profilering.

bodemloos | 22-08-17 | 16:42

Die camera's van de parkeerwacht in Amsterdam werken anders verdomd goed. Ze kunnen het wel maar alleen als het ze uit komt. Ik geloof er ook niks van @watmagjenogwel . De waarheid zullen we waarschijnlijk ook nooit weten.

sander3488 | 22-08-17 | 17:20
-weggejorist-
Kapitein Stijlvol | 22-08-17 | 14:09 | 3

'na vier dagen lieten zonder aanklacht lieten gaan'

Dat leest niet lekker.

Van Urk | 22-08-17 | 14:09 | 1

Het voelt ook niet lekker

Glasgow Argus | 22-08-17 | 14:10

Khalid is nog niet jarig.
*pas op 9/9*

Lewis Lewinsky | 22-08-17 | 14:08

Casablanca is een prachtfilm, hoi aivd.

Bozepanda | 22-08-17 | 14:08

De vraag is zouden er nu ineens wel camerabeelden opduiken

mozaard | 22-08-17 | 14:07 | 1

Het digitaal wissen van beelden is eenvoudiger dan een filmrolletje laten verdwijnen.

Ing. eslapen | 22-08-17 | 14:12

Fharid, Khalid, klinkt als..... De strekking is duidelijk.
Wat ik overigens niet begrijp, als ik het aantal agenten zie op bovenstaande foto, dat het niet eerder is uitgelekt. Ik neem aan dat de agent op de straat er inmiddels ook wel de buik vol van heeft.

Croxifoxio | 22-08-17 | 14:07 | 2

Hoeveel procent van het Amsterdamse korps is inmiddels van de islamitische persuasie? Zou wellicht ook mee kunnen tellen in deze...

Godnondejusdorange | 22-08-17 | 14:12

Het zijn niet voor niks agenten.

watmagjenogwel | 22-08-17 | 15:02

Hulde, GS! Marokkaan, moslim, Khalid Karmaoui. Genoteerd.
*naar politie Adam langeneust*

Lewis Lewinsky | 22-08-17 | 14:07

Er wonen anders hele gezellige Farids en Khalids in Marokko.

hfakker | 22-08-17 | 14:07 | 1

Ja, wat dat betreft zijn het net zwarte mamba's. Die doen het fantastisch in hun natuurlijke habitat, maar verplaats ze en je krijgt de grootst mogelijke problemen.

Graaisnaaiert | 22-08-17 | 14:54

Nou, dat is dan een hele geruststelling. Hij heet niet Farid.

Glasgow Argus | 22-08-17 | 14:06

Tja... KK... dat ze geen initialen vrijgaven snap ik wel... ook dat was meteen stigmatiserend geweest.

Stormageddon | 22-08-17 | 14:06 | 1

O fuck, ik dacht dat ik origineel was, maar jij was eerder XD

Fuis-Cklam | 22-08-17 | 14:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl