Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Europese Rechteloosheid

Frans Timmermans van de Partij van de Acht zetels bleek in een foto een laafje te zijn. Je zou toch denken dat nieuwe partijen na gigantische winsten hun plek in de baantjescarrousel opeisen. Wat doet hij daar nog?

Ondertussen blaft mister T onophoudelijk dat Polen moet luisteren en anders haar stemrecht moet inleveren. Maatregelen toen Polen geen economische migranten opnam bleven uit, bovendien is Polen een van de grootste netto ontvangers, terwijl het al een sterk groeiende economie heeft, dus doet een slagje aan de geldkraan niet veel meer pijn? 

Polen zonder stemrecht binnen de EU heeft weinig effect. Zoveel stemrecht heb je met alle lidstaten toch al niet, en gratis geld, vrij verkeer van goederen, personen en arbeid blijft. Eigenlijk komt Polen dan in dezelfde situatie als Oekraïne, Moldavië en Georgië. Het is een beetje alsof je student bent, maar niet op de ledenraad mag vergaderen en borrelen. De rest van de week mag je nog wel studeren, werken en zuipen, alleen niet die avond, want dat is je straf. 

De vijf rechters in Polen zijn door een pro-EU partij benoemd via een noodwet, en toen hoorde je Timmermans helemaal nergens over. De EU is niet bang dat Polen corrupte politieke rechters krijgt, die hebben ze namelijk allang. De EU is bang dat de nieuwe niet netjes naar Brussel marcheren.

Deze minicrisis wordt aangegrepen om een hooguit getrapt gekozen Europese uitvoerende macht in te laten grijpen op een symbolische manier om te voorkomen dat de wetgevende en uitvoerende macht in Polen geheel volgens de lokale wetten een paar rechters vervangen binnen hun rechtssprekende macht. 

Stoelendans

Toen in de VS een jaar lang geen negende raadsheer bij het hof werd benoemd hoorde je Timmermans ook niet. Bij staking van stemmen van de andere acht raadsheren zijn sommige zaken een jaar lang blijven liggen. Onder Reagan en Bill Clinton werden nog raadsheren benoemd die goedkeuring van beide partijen konden dragen.

Nu bepaalt wie een minuscule meerderheid heeft, de kleur van de nieuwe rechter. Ook als dat betekent dat er in afwachting van een mogelijk Republikeinse president er dertien maanden gewacht moet worden. Als ergens enige diplomatieke druk nodig is, dan is het daar. 

Harde Brexit

In plaats daarvan wil de EC graag dat het Europese Hof zeggenschap houdt over het Verenigd Koninkrijk, zelfs ná de Brexit. Om rechtszekerheid te bieden aan de Europeanen en hun bedrijven in Groot Brittannië. Maar ook om als hoogste rechtscollege geschillen te beslechten hoe een eventueel echtscheidingsconvenant gelezen moet worden. 

Ze zien ze echt vliegen in Brussel. Alsof bij een echtsscheiding een van de partners de macht krijgt in minder duidelijke gevallen het convenant te wijzigen, aan te vullen of uit te leggen. Hier zou een niet-lidstaat zich moeten onderwerpen aan een setje rechters, die ze niet meer mag benoemen. Nota bene, aan haar voormalige partner. 

Turks fruit

De coup in Turkije is een beetje een Schrödingers kat. Was het nu een theatercoup met dienstplichtige militairen die van niets wisten en geen kogels in de wapens hadden, of was het dan toch de voormalige coalitiepartner van Erdoğan, Gülen die vanuit de VS een kansloze coup beraamd had? Natuurlijk zit er een verschoven kansverdeling in deze doos, maar weten is lastig. 

1 ding is zeker, het handelen erna van Erdoğan is de echte coup. Een paleis midden in een natuurreservaat bouwen met 1001 kamers doe je natuurlijk niet voor je opvolger. Maar laten we even een momentje stilstaan bij de duizenden magistraten die in Turkije het veld mochten ruimen binnen de machtsgreep van Erdoğan.

Frans Timmermans gaat nu helemaal apeshit over Polen die vanuit het parlement een wet wil aannemen om vijf rechters te vervangen. Waar was hij toen kandidaat-lidstaat Turkije dat per minuut deed? Welke sancties heeft de EC opgelegd? Hoe lang laat de complete Europese Unie zich nog chanteren met migratiestromen en de reeds aanwezige vijfde colonne?

Vluchten kan niet meer…

Dat Turken die deze coups zijn ontvlucht weer worden uitgezet naar of uitgeleverd aan Turkije is echt belachelijk. Drugshandelaar, die hebben we eerder gehoord. Hier werkt Europa mee aan een martelend schrikbewind dat geen oog heeft voor minderheden of oppositie. Hier laten we een kernwaarde van onze samenleving los. 

Daarmee komen we in de unieke situatie dat economische migranten zonder arbeidswensen of arbeidsperspectief niet worden uitgezet, en echte politieke vluchtelingen die vanuit een gewelddadig religieuze dictatuur komen wel worden uitgezet naar Turkije. Hier gooien we niet het kind met het badwater weg, nee we gooien alleen het kind weg.

Wichelroede

De Europese visie op rechters is onvoorspelbaar. Op het ene moment mogen ze via een Poolse noodwet benoemd worden, op het andere moment niet via een normale Poolse wet vervangen. VS mocht ruim een jaar een incomplete en vastlopende Hoge Raad hebben. Een niet EU-lidstaat zou straks onder het EU-hof blijven vallen. 

Turkije mag aan de ene kant zonder proces honderdduizenden mensen tot tweederangsburger verklaren, duizenden rechters & aanklagers afvoeren, aan de andere kant blijven hangen in een lidmaatschapstraject, miljarden ontvangen en zelfs mensen uit Europa ontvoeren. Timmermans vind het allemaal prima.

De EC beschermt niet de trias politica, maar louter haar eigen agenda.

Reaguursels

Inloggen

Jakkes .... plakvlieg Juncker.

Rien7847 | 30-07-17 | 16:21

De verstandige (en eerdaags eindelijk van het EU-juk vrije) engelsen nemen vast een voorproefje van hun herwonnen soevereiniteit en nemen de jihadisten hun dubbele paspoort af.
Bericht in de dode bomen:
"De Britse overheid heeft 150 jihadisten en criminelen hun nationaliteit afgenomen om te voorkomen dat ze terugkeren uit Syrië. Dat heeft The Sunday Times onthuld. De Britten vrezen een influx van potentiële terroristen na de ineenstorting van Islamitische Staat."
-
Waarom kan Nederland dat niet?
Oh wacht, dat kan niet, want Haagse lakeien

telelezer | 30-07-17 | 14:04

Feynman heeft zich maar matig laten informeren tav de Poolse problematiek, maar aan de andere kant: Polen heeft er zelf voor gekozen, dus laat ze lekker van het land een dictatuur maken als ze dat graag willen. En aangezien het mocht in Hongarije (zonder EU-boetes), waarom dan niet daar?

FlitsPool | 30-07-17 | 13:09

botbot | 30-07-17 | 11:40,

Dat heb je niet.
Nogmaals; een stropop is geen feit, geen argument en geen bron.
En zoveel stropoppen heb je niet eens gebruikt, want 99% van jouw reacties bestaat uitsluitend uit een enkele holle slogan en / of belediging. Je gebruikt maar zelden twee zinnen, dus na je slogan en / of belediging is er doorgaans geen plaats meer voor een stropop.
Dus dat verhaal dat ik jouw stropoppen niet begrijp is echt niet zo sterk.

Dandruff | 30-07-17 | 12:38

De Meester en het beste jongetje van de klas. Gruwelijke foto wederom.

Ernst Oosters8389 | 30-07-17 | 12:30

Dandruff | 30-07-17 | 11:24
Dat heb ik wel, nogmaals dat u het niet begrijpt kunt u mij niet verwijten.

botbot | 30-07-17 | 11:40

botbot | 30-07-17 | 11:17,

Ah, weer een stropop.
Ik heb iets dergelijks nooit gezegd.
Jij hebt wel gezegd dat Rotterdam "bijna het loodje legt".
Concrete feiten, argumenten of bronnen die dat aannemelijk zouden maken heb je nooit gepost.

Ik ben wel klaar met je getrol.
Prettige middag verder, en veel plezier met het roepen van slogans die zelfs op de apenheul verouderd zijn.

Dandruff | 30-07-17 | 11:24

Dandruff | 30-07-17 | 11:11
Dat u niet begrijpen kunt dat de haven van Rotterdam niet alleen van grote schepen kan bestaan en de rest van Europa zich economisch niet laat chanteren kunt u mij niet verwijten.

botbot | 30-07-17 | 11:17

botbot | 30-07-17 | 10:51,

Klopt, dat zeg ik dus ook niet.
Maar dat al jouw holle slogans met controleerbare feiten en logische argumenten zijn weerlegd, geeft mij en al die anderen wel gelijk. Ook het feit dat je 99% van onze feiten en argumenten simpelweg negeerde, of beantwoordde met een flauwe stropop ("bestaan Bremen en Antwerpen soms niet meer?") geeft aan dat jij *weet* dat je ongelijk hebt.
Je bent dus niet zozeer dom, als wel een leugenaar.

Zie ook je zoveelste reactie over die niet-bestaande pro-EU verkiezingsuitslag in dat andere draadje. Je herhaalt die belachelijke slogan keer op keer, net alsof jou pas 9 miljoen keer is uitgelegd wat het verschil is tussen een referendum en een parlementsverkiezing. Maar het is jou al veel vaker uitgelegd, en bovendien; feitelijk zou het ook bij je algemene ontwikkeling moeten horen.

Dandruff | 30-07-17 | 11:11

Buitenom dat verschrikelijke europa gezeik is dat stelen van groen in een bos gewoon stropen en strafbaar met een maand zitten, gezien het aanwezige bewijs vraag ik me af waarom er nog geen aangifte is gedaan. Dat tuig kan net zo goed naar het tuincentrum als de gewone burger, of zijn ze bang dat ze daar worden neer gemept?

Flipus | 30-07-17 | 11:09

Toch lief.
Een Timmerfranske dat zich het kale hoofd laat oppoetsen door de grootste zuipschuit in de EU.
Dan ben je een partij sneu, dan ben je een slaafje omwille van de centjes.

mallekater | 30-07-17 | 11:08

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 10:22
Portugal,Spanje, Frankrijk,België en ook Italië kunnen hun begroting niet op orde krijgen.
Dus die kunnen enkel maar hopen dat de kunstmatige lage rente stand houd.
Als de rente oploopt zullen die landen omvallen en dat zou het einde van de EU betekenen en de Duitse afzetmarkt zal dan sterk verkleinen met het gevolg dat wij de pijp ook mee roken.
Duitsland als economische grootmacht is dus de enige die dwingen kan omdat Nederland te klein is.

botbot | 30-07-17 | 11:01

Excuses , even enigszins off topic (hoewel toch ook wel relevant bij een EU onderwerp), maar ik lees net zo'n fantastisch bericht op de Volkskrant site:

"De Britse overheid heeft 150 jihadisten en criminelen hun nationaliteit afgenomen om te voorkomen dat ze terugkeren uit Syrië. Dat heeft The Sunday Times onthuld. De Britten vrezen een influx van potentiële terroristen na de ineenstorting van Islamitische Staat."

Daar pleit ik nou al jaren voor mbt het Ned. beleid. De Britten doen het nu eindelijk. Wanneer lees ik dit bericht over de Marouanes en Victor al Hollandi's en Laura H's? Nog beter zou zijn wanneer Tmmermans, Juncker en hun trawanten in Brussel dit tot EU-breed beleid zouden maken. Het zal nooit een garantie tegen islamitische aanslagen zijn, maar het zal zeker een slok op een borrel schelen. En je laat eindelijk eens zien aan die jihadgangers en hun vele "sympathisanten" in de grote steden van West Europa: "We mean business, assholes"

Dr_Johnson | 30-07-17 | 10:52

Dandruff | 30-07-17 | 10:23
Dat u bijval krijgt van een paar reaguurders die ook geen verstand van zaken hebben wil nog niet zeggen dat u gelijk heeft.

botbot | 30-07-17 | 10:51

Ik was even niet aanwezig gisteren en zie dat botbot weer het hele topic heeft mogen ondernepnieuwsen.

accijnstoerist | 30-07-17 | 10:45

botbot | 30-07-17 | 10:09,

Heb je je inmiddels al ingelezen in alle onderwerpen waarover je gisteravond stelde dat je daar nog nooit een krantenkop over had gelezen?
Dus onderwerpen als democratie, verkiezingsuitslagen, EU-parlement, vrachtvervoer, grensbewaking voor en na Schengen, tolwegen, het economisch belang van havens, problemen met de Westerschelde en nog zo 80 onderwerpen?

Dandruff | 30-07-17 | 10:23

@botbot | 30-07-17 | 10:09
Dat zijn de Bilderberggroep, Soros, Merkel cs...
*nieuw aluhoedje vouwen gaat, in de huidige zitten gaten*

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 10:22

lulleficatie | 30-07-17 | 09:54
Ga eerst maar eens even na wie het daadwerkelijk het in Brussel voor het zeggen heeft, en probeer dan maar eens in uw misbaksel te volharden.

botbot | 30-07-17 | 10:09

En dat probleem wordt opgelost door de versnelde islamificatie van de Europese bevolking.

lulleficatie | 30-07-17 | 09:57

"Brussel" wil niets liever dan dat Turkije morgen lid wordt van de EU en dan alle macht over Europa aan Turkije overdragen. Ze zijn zelfs bereid het Europees parlement naar Istanbul of Ankara te verplaatsen Ja, zelfs de Fransen willen Straatsburg opgeven. Enige probleem is, hoe verkopen we het aan onze burgers., de geest is nog niet helemaal rijp.

lulleficatie | 30-07-17 | 09:54

En in het weekend moet ik weer van de schoonvader, die destijds directeur was van een redelijk bekende haven, horen dat de Brexit wel gestopt zal worden. Ondertussen zit hij in een megalomaan pand in Duitsland, want "belastingtechnisch" en "makkelijk aan te rijden" (met een dikke bak).
Grappig / treurig dat zulke mensen, die dicht bij het vuur stonden, de hitte nooit voelden.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-17 | 08:58

Losgezongen van iedere realiteit. Leeg lopend op een bankensysteem dat jarenlang te veel geld gaf aan beggar states, de paar landen waar het nog goed gaat uitknijpend om heel veel landen die nooit bij de club hadden moeten komen financieel tevreden te houden, en de op één na belangrijkste economie van het clubje dat er uit stapt. Maar gelukkig: het gaat weer goed met Europa - en Rob de Wijk heeft weer een paar leuke opdrachten in Brussel binnen gehaald.

bisbisbis | 30-07-17 | 08:25

We raken steeds meer ons uitzicht kwijt op democratische processen.
"Het moet even nu, we bevinden ons in zo'n overweldigend belangrijk veranderingsproces", las ik.
En zo bingoën we onszelf een dictatuur in. Met hier en daar wat remsporen rondom GS.

bolletje kaas. | 30-07-17 | 07:57

LuckyGirl | 30-07-17 | 02:22
Mooie tegel, zo ervaar ik het ook voor de volle 100%.

watmagjenogwel | 30-07-17 | 06:31

@BenBack | 30-07-17 | 03:22
is maar net hoe je democratie definieert..... de wil van de meerderheid of rekening houden met de minderheid.
 
En dan nog, hoe ver moet je daarin gaan............ in beide gevallen, in Turkije referendum zijn we ineens volledig tegen....
 
In ons referendum Oekraine, 30 procent gestemd, daarvan iets meer dan helft 'tegen', zegt dat dan wil van het volk??????

gedachtespinsel | 30-07-17 | 03:39

Democratie is een hersenspinsel! Het is gewoon Baas en Slaafjes, Sterkere vs. Zwakkeren. Het klote van het hele verhaal is uiteindelijk dat wij het tot het eind moeten meespelen.

BenBack | 30-07-17 | 03:22

@LuckyGirl | 30-07-17 | 02:51
Op het Apocalyptische na, ja, heel veel dilemma's.............. Mooie tegel!

gedachtespinsel | 30-07-17 | 03:02

@gedachtespinsel | 30-07-17 | 02:30:
De krachten achter globalisatie zijn niet tegen te houden, daarvoor zijn de financiële belangen te groot.
Amerika kan het zich financieel ook niet veroorloven te stoppen met oorlog voeren bijvoorbeeld.
Globalisatie lijkt daarmee vooral op een middel om nog net even een paar miljardairs te genereren, sneller door de grondstoffen heen te zijn, en daar veel voor te riskeren.
Stammenoorlogen te gebruiken om metalen te winnen voor smartphones voor vluchtelingen.
We horen niets meer over het naderende zoetwatertekort, woestijnvorming, diplomatieke oplossingen, veilige kerncentrales, bevolkingsoverschotten.
Geen lang termijn visie die ik kan associëren met globalisatie.
Erg verontrustend, niet alleen voor mij maar voor hele naties.
Als er niet op die onrust wordt ingegaan kan ik niet anders concluderen dat we allemaal dood mogen.
Apocalyptisch, maar ja, logica dwingt me naar die gedachte.

LuckyGirl | 30-07-17 | 02:51
-weggejorist-
gedachtespinsel | 30-07-17 | 02:42

@LuckyGirl | 30-07-17 | 02:22
Nee, ik denk ook niet dat er einddoel is.... Behalve dat elk mens graag een toekomst wil zonder gedoe.  
 
Wat ons voorgehouden word? Door wie? De politiek? De economen, de milieu activisten? Wereldleiders? Ik bepaal mijn eigen keuze wel daarin. Hoe lastig dat ook is.
 
Maar dat globalisering niet tegen te houden is betekent niet dat je geen invloed op uit kunt oefenen. Maar zolang de 'massa' facebook en google accepteert als waarheden. Dat je aan ene kant prachtige ideologie hebt maar aan andere kant gewoon je uit laat lezen.........
 
Daar kan geen politiek tegenop :-)

gedachtespinsel | 30-07-17 | 02:30

gedachtespinsel | 30-07-17 | 02:21,

Natuurlijk willen aandeelhouders geld.
Dat gold ook voor de kaliefen, de emirs en de sjeiks.
Maar in de praktijk levert het dus net zo weinig op als slavernij. Google maar eens op dat woord, en lees hoe landen waar slavernij pas sinds 1980 of 2007 illegaal / strafbaar is, tot de armsten ter wereld behoren.
Ook in de VS waren de Zuidelijke staten achterlijker en dus armer dan de Noordelijke staten; een logisch gevolg van de slavernij in het Zuiden.

Economische vrijheid, een betrouwbare overheid en stabiliteit, daar draait het om. Er is geen land waar dit trio ooit leidde tot armoede; en er is geen welvarend land waar dit trio ontbreekt.
Je kunt geen land noemen waar

Dandruff | 30-07-17 | 02:28

@gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:53:
Dominantie op het wereldtoneel zullen we nooit bereiken.
Globalisatie bestaat niet, niet op de manier die ons nu voorgehouden wordt.
Er is geen vastgesteld einddoel.
Altijd zal het neerkomen op één deel van de wereld dat het andere deel onderwerpt.
De prijs daarvoor tel ik vooral in mensenlevens.
De huidige uitleg van globalisatie is enkel en alleen gericht op een machtsverschuiving van politiek naar grote industrieën, handel en banken.
Alle macht moet uit de handen van de kiezer weggetrokken worden, weg van alle democratische processen.
In de ogen van de globalisten zitten de kiezers alleen maar in de weg "want ze zijn te dom om het te begrijpen".
Nee, de kiezers zijn steeds meer geconfronteerd met het feit dat globalisering niet in hun voordeel is, onoverzichtelijk is, gevaarlijk is en sociale coherentie bedreigt.

LuckyGirl | 30-07-17 | 02:22

@Dandruff | 30-07-17 | 02:14
Bewijst maar weer dat kolonialisme geen duurzame oplossing is voor oneindige welvaart :-)
 
Ik denk wat betreft gekoloniseerde landen, de landen die onder NLs bestuur voordeel hebben gehaald, meer dan onder bestuur andere landen als GB, FR, ES enz. Maar heeft te maken op manier van kolonialiseren. Aan andere kant hebben wij meer economisch gewonnen dan zij, anders hadden we VOC nooit gehad, toch? Eerste aandeelhouders mij in de wereld, en die willen GELD! :-)

gedachtespinsel | 30-07-17 | 02:21

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:53
Het bevalt me niks dat we maar 3% inbreng / zeggenschap hebben in het €U gedrocht wat betreft ons eigen land.
Wat een incompetente politici die onze soevereiniteit zomaar overdragen aan de rest van €uropa, zelfs tegen de wil des volks.
Ik beschuldig in deze Balkenende en kornuiten van landverraad en volksverlakkerij.
Begrijp ook niet dat na dit bedrog er nog mensen op betrokken partijen stemmen.
Helaas geloven er te veel mensen in wat NPO en aanverwante MSM hun voorliegen.

Hendrikaatje | 30-07-17 | 02:16

gedachtespinsel | 30-07-17 | 02:05,

Kolonialisme verklaart niet de welvaart van alle Europese landen zonder koloniën, zoals in Scandinavië. En andersom hebben Arabieren en Turken geen cent overgehouden aan eeuwenlange kolonisatie van grote delen van Afrika, Azië, Europa en het Midden Oosten.

De Arabische oliesjeiks danken hun huidige rijkdom aan onze olieafhankelijke economie; en Turkije heeft ruim een halve eeuw geprofiteerd van onze hulpgelden, ons immigratiebeleid en het nog steeds afpersen van Europese Turken. Zo moet elke "Nederlandse" Turk òf dienstplicht in Turkije doen, òf 5.000 euro betalen. Voor Turken in Duitsland en andere Europese landen zal hetzelfde gelden.

Kolonialisme heeft ons weinig of niks opgeleverd; de gekoloniseerde landen hebben er meer aan gehad.

Dandruff | 30-07-17 | 02:14

@Dandruff | 30-07-17 | 01:55
Dat we onze gulden te goedkoop hebben ingeleverd, ben ik het met je eens. Onze welvaart is niet verlichting maar kolonialisme. Verlichting is ontzwaren en betekent in algemeen at je in staat bent om iedereen te geven waar zhij recht op heeft. En nee, ik ga niet lopen roepen dat we ineens soort van herstelbetalingen moeten doen aan wie dan ook van meer dan 20 jaar geleden!
 
Het kolonialisme hebben we achter ons gelaten, gedwongen dan wel ongedwongen. Punt is, wij zijn er rijk van geworden, nu de vraag 'hoe houden we dat zo'. Ik denk niet dat op lange duur NL alleen kan blijven scoren op hun innovatie kracht als er niet uitwisseling en samenwerking is met anderen.
 
En nog steeds eens de huidige politieke infrastructuur sucks big time....... Maar zolang geen beter dan maar doen met huidig, en dat is dan mijn mening.

gedachtespinsel | 30-07-17 | 02:05

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:42,

Het welvaartsniveau dat we nu hebben, hebben we gerealiseerd vóór de huidige EU in werking trad. Sinds invoering van de euro in 2002 hebben we zelfs 10 jaar stil gestaan in een crisis.
Onze welvaart is het gevolg van eeuwen van verlichting; meer economische vrijheid, stabiliteit, betrouwbaarder overheid, bescherming van eigendom, etc.
Allemaal zaken die de EU nu omvergooit, overigens.
Er is niks mis met economische, militaire, juridische of politieke samenwerking, maar ook dat doen we al eeuwen zonder EU. Dat de EU nu faalt is inherent aan de huidige ondemocratische opzet, en het uitsluitend op corruptie en achterhaalde stalinistische idealen gebaseerde wereldbeeld van de EU-elite.

Dandruff | 30-07-17 | 01:55

@Hendrikaatje | 30-07-17 | 01:43
Ai, nou, fijn dat je het als compliment opvat. En ik denk dat EEG ook zijn nut had. Maar was vooral op de Europese markt intern gericht. Ik denk dat als je over periodes van 30 jaar kijkt het echt wel handig is om zoiets als een EU te hebben, en nee, niet zoals die nu is ingericht. Maar kijk naar US, op korte termijn doet Trump het hartstikke goed, economie trekt aan, vooral intern. In het grotere speelveld denk ik dat de US credits gaat verspelen op de lange termijn als vertegenwoordiger van zijn land.
 
De wrijving in Europa zit vooral in het nationalisme, waar niks mis mee is, maar ook zorgt voor verdeeldheid op gebied dominantie op wereld toneel.
 
Hoe groter je massa hoe groter je impact.....
 
De vraag blijft dan wil NL bij die grotere massa blijven of op zichzelf proberen. Voor beide is wat te zeggen.

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:53

@Hendrikaatje | 30-07-17 | 00:48:
Dank voor de volharding, goede tegel!
De neocons (daarom moest Hillary winnen, want die had de neocons achter zich staan) geloven dat de wil/macht van Rusland bedwongen kan worden als ze de Oekraïne maar los kunnen weken van Rusland.
Een coup en een zeer bedenkelijke verklaring omtrent MH17 moet Oekraïne een Amerikaanse basis maken onder West-Europees gezag.
(Na de coup zat er een Amerikaans geboren Oekraïnse investment banker als minister van economische zaken (Christian Cardona) bijvoorbeeld.

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:47

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:04
Ach, als EEG liep alles redelijk goed, daar had ik geen problemen mee.
Bedankt voor uw compliment voor wat betreft m'n jeugdig voorkomen, helaas ben ik reeds AOW gerechtigd

Hendrikaatje | 30-07-17 | 01:43

@Dandruff | 30-07-17 | 01:30
Het hele huidig EU politiek bestel vind ik een gedrocht! En ik ben geen EU adept. Het vervelende is echter wel, dat als ik probeer verder te kijken en onze welvaartsstandaard wil handhaven ik wel geloof in een soort van Europese politiek unie. Dus kudt zoals het nu is, maar neem voorlopig de consequenties en hoop dat op gegeven moment wel een situatie ontstaat als ECHT tegenwicht tussen China en US..... Dus in tegenstelling van LuckyGirl neem ik het voorlopig nog voor lief.

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:42

F. von Zeikhoven | 30-07-17 | 01:29,

Had ik hierboven al ergens aangestipt.
Is overigens niet zozeer een voortzetting van 180 jaar wij tegen zij, maar heeft ook weer te maken met inspraak van bijvoorbeeld milieubeweging.

Dandruff | 30-07-17 | 01:35

necrosis | 30-07-17 | 01:20
Ja, heb ik ook gemerkt, doch dacht, hoewel een eerdere plemp wel gewoon verscheen, dat er wellicht toch eerst gemodereerd zou worden.
in deze was m'n plemp kennelijk te groot.

Hendrikaatje | 30-07-17 | 01:33

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:17,

Als dat (keuzes maken, consequenties accepteren) alles is, dan oké.
Maar genoemde feiten moet je wel weten voor je zinnen plaatst als "Rotterdam staat op het punt het loodje te leggen".
Dat is gewoon idioot, en voor die EU-kul ben ik flink allergisch geworden.

Dandruff | 30-07-17 | 01:30

Dandruff | 30-07-17 | 01:12
Ik kan u deze GS-klassieker aanraden over de na 180 jaar nog steeds moeizame relatie tussen België en Nederland? www.geenstijl.nl/1801281/afrekenen_al...

F. von Zeikhoven | 30-07-17 | 01:29

@ F. von Zeikhoven | 30-07-17 | 00:58
Tis alweer laat... In de Mountain Meadows Massacre (1857) vermoordden Mormonen een groep doortrekkende kolonisten en hadden zich daarbij verkleed als Paiute-indianen om die indianen de schuld te laten krijgen. Werkelijke doel van de moordpartij was zelfverrijking van de mormonenleiders en ordinaire machtswellust. In het klein staat in die wikipagina haarfijn beschreven hoe het werkt, vanaf de angstzaaierij door oorspronkelijk democratisch gekozen leiders tot aan het oprichten van een herdenkinksmonument naderhand door het latere herstelde integere gezag over de voormalige onheilsregio. Het is dus precies te voorspellen wat er met Turkije onder Erdogan verder gaat gebeuren. De man is een megalomane sociopaat met zelfverklaarde bewondering voor Adolf Hitler die hij omgezet heeft in een neobruine 88-bucketlist. Het is niet zo héél moeilijk om te raden wat daar dan allemaal op staat, als je bedenkt wat de TürkÿeFührer al heeft afgestreept...

F. von Zeikhoven | 30-07-17 | 01:22

@Hendrikaatje | 30-07-17 | 01:13
Als je met je muis op 'censuur' gaat staan , verschijnt je eigen nick.
Waarschijnlijk heeft Joris dat ingebouwd op aangeven van reaguurders die zitten te F5en in de tijd van de baas.

necrosis | 30-07-17 | 01:20

@Dandruff | 30-07-17 | 01:12
Ja, ik heb zelfs de diepte in meters per haven voorgeschoteld gekregen, het aantal ton dat er verwerkt werd. En dan nog, op mijn vraag 'wat is gevolg van nexit' hadden ze gewoon geen antwoord! Dus feiten kloppen wel, en er word niet gelogen, tenminste wat betreft meetbare zaken als diepte, doorvoer mogelijkheden, uitbreidingsmogelijkheden, enz.
 
En dan blijft argumentatie over al die zaken discussie in de marge. Punt is ga je akkoord met iets en neem je de consequenties, dat is al. Toch?

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:17

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:12
Nee hoor, jij en ik ook, alleen willen we dat niet zo manifesteren aan de rest van de wereld zoals Franske.

Zapata10 | 30-07-17 | 01:17

@gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:06
Dan hebben ze dus niets te vertellen over de huidige grenzen en rijden ze maar om Limburg heen.
Of Nederland stelt zich coulant op en verkoopt heel Limburg voor een zacht prijsje, laten we zeggen: €200 miljard.
Kunnen ze lekker met treintjes gaan spelen en als bonus mogen ze ook de kolenmijnen hebben EN de lokale bevolking!

necrosis | 30-07-17 | 01:16

Ongeblustekalk | 30-07-17 | 00:58
Het was 1 tegel die ik al meer dan een uur niet geplaatst kreeg. Ben pas weer terug na een ban van meer dan een jaar en dacht er alweer beroerd over.
Zie op m'n scherm: Ingelogd / censuur / lid sinds 2012...
Ok, tegel was kennelijk te lang, heb het uiteindelijk, na de test, maar in 2 delen geprobeerd, wat wel lukte...

Hendrikaatje | 30-07-17 | 01:13

gedachtespinsel | 30-07-17 | 00:47,

Je hoeft geen econoom te zijn om bepaalde feiten te zien. En geen zinnig mens zal beweren in de toekomst te kunnen kijken, maar daarom kunnen aantoonbare leugens nog wel weerlegd worden. Met name de leugens van de EU-lobby zijn hierboven vakkundig gefileerd door diverse mensen.
Dat een rondleiding over het algemeen wat simpel en apolitiek gehouden wordt ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat alle hierboven genoemde feiten over;
- de capaciteit van Antwerpen;
- de diepte van de Westerschelde;
- de afhankelijkheid daarbij van Nederland;
- de uitbreidingsmogelijkheden van Antwerpen;
- het afzetgebied van Antwerpen;
- etc;
in enigerlei mate onjuist zijn.
Een gegeven feit klopt òf wel, òf niet.

Dandruff | 30-07-17 | 01:12

@Zapata10 | 30-07-17 | 01:03
Totaal idioten behalve jij en ik, toch?

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:12

@necrosis | 30-07-17 | 00:54
Omdat ze zich rond 1830 van NL hebben afgescheiden?

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:06

@Hendrikaatje | 30-07-17 | 00:49
De gevolgen weet je aardig te benoemen, nu de aanleidingen nog. Oh ja, toen was je nog niet oud genoeg misschien. Nou, zeg maar eens hoe het wel moet waarbij je aangeeft hoe Europa verdeeld/onverdeeld zich kan handhaven tussen economische grootmachten als China en US.
 
Oh wacht, Nederland doet het wel in zijn uppie.....
 

gedachtespinsel | 30-07-17 | 01:04

JvanDeventer | 30-07-17 | 00:51
Man o man, neem die Timmerfrans toch niet zo serieus. Denk je nu echt dat die daar vanuit een of ander ideaal zit?
Ach welnee, het doet goed aan zijn ego, de mensen lullen over het feit dat hij een talenknobbel heeft en zo nu en dan komt Franske in het nieuws omdat hij weer iets gezegd heeft of zijn vuistje heeft opgestoken. Het is gewoon een totaal idioot zoals de meeste mensen op deze aardkloot.

Zapata10 | 30-07-17 | 01:03

^jullie

Ongeblustekalk | 30-07-17 | 00:59

Hendrikaatje | 30-07-17 | 00:49
Toch knap die twee totaal verschillende reacties binnen 1 minuut. Wtf!
Gaat het wel goed met je?

Ongeblustekalk | 30-07-17 | 00:58

@Feijnman Weet je waarom Turkije die Gülen-coup had? Omdat de regeringspartij daar geen Reichstaggebouw had om in de fik te steken. Of een Rome. Of een 9/11. Het middel om via daderframing van een minderheid de macht te grijpen (of te houden) en en passant een onwelgevallige (bevolkings)groep uit de weg te ruimen, zie je gebeuren in The Mountain-Meadows Massacre: en.wikipedia.org/wiki/Mountain_Meadow...

F. von Zeikhoven | 30-07-17 | 00:58

@Stormageddon | 30-07-17 | 00:35
België zat toch te zeiken over de 'IJzeren rijn' om het achterland van Duitsland te kunnen bereiken per trein.
Volgens mij moest dat traject ook gedeeltelijk over Nederlands grondgebied.
België kan wat mij betreft in de stront zakken.

necrosis | 30-07-17 | 00:54

Ja, de redactie heeft gelijk dat de verontwaardiging van Timmermans meer met de eigen EU-agenda te maken heeft dan met iets anders. En dat hij een grote hypocriet is staat vast. Toch vind ik de inhoudelijke kritiek op Polen terecht. Ook is het niet juist om de VS erbij te halen, want de EU moet zich eerder druk maken over een van haar eigen leden dan over een land buiten haar rechtsmacht. Ook Turkije is geen EU-lid, maar wil dat officieel nog wel worden, en daar had Timmermans natuurlijk best flink gas kunnen geven. Tenslotte twee taalfouten: rechtsprekende macht en echtscheiding schrijf je allebei met één s. Zoals we allemaal weten is onze rechtsprekende macht eerder een links sprekende dan een rechts sprekende macht.

JvanDeventer | 30-07-17 | 00:51

Ok, in 2 x lukte het wel...

Hendrikaatje | 30-07-17 | 00:49

botbot | 29-07-17 | 21:37

Die Verhofstadt en ene Biden, zoon van toenmalige vice president der USA grote persoonlijke belangen hebben om juist het door oorspronkelijk Russen bewoonde gebied te beheersen (schaliegas en andere rijkdommen)?
Rusland reageerde sneller dan verwacht en schreef in de autonome Oekraienense provincie de Krim een referendum uit, de keuze was aansluiten bij Rusland of volledige zelfstandigheid gewaarborgd door Rusland.
Ook Nederland was uitgenodigd de stemmingen te controleren, doch Nederland verzaakte hierin, evenals andere €U landen; doch achteraf mekkeren ze...
Ow ja, we hebben als €U samen met de USA (Obama) democratie trachten te brengen in het midden Oosten door terroristen te steunen die hun redelijk goed functionerende staatshoofden moesten vermoorden; Arabische lente....
Oorlogen ontstonden en woekeren nog steeds...
Wij worden door de €U verplicht de slachtoffers hunner falen hier als vluchteling op te nemen, evenals allerlei Afrikaans gelukzoekend gespuis.
Ach, verdiep u eens in bepaalde zaken voordat u commentaar levert...

Hendrikaatje | 30-07-17 | 00:48

@Dandruff | 30-07-17 | 00:42
Oh jij bent de econoom die het van te voren allemaal wel weet? Doe eens niet zo moeilijk man, Lucky Girl geeft aan dat ze in zou willen leveren op economische waarde om zelfstandig politieke beslissingen te maken, klaar!
 
Vind een stuk handiger dan soort van op persoon gerichte feitjes kanonnades.
 
Overigens, was laatst bij gemeentelijk havenbedrijf Rotterdam (schitterend uitzicht over de haven trouwens), met heel veel cijfertjes om oren geslagen, en zelfs daar hebben ze geen antwoord op de vraag 'nexit, wat zijn gevolgen'. En zij zitten er midden in.

gedachtespinsel | 30-07-17 | 00:47

botbot | 29-07-17 | 21:37
Ach, u bent vergeten hoe prima het hier was met de EEG?
Zo gewoon baas in eigen huis, zaken doen met wie je wilde?
U bent vergeten dat we een referendum hadden en dat een overgrote meerderheid der bevolking geen €U grondwet wilde?
U bent vergeten dat een landverrader en consorten onze soevereiniteit tegen de wil des volks overdroegen aan het €U gedrocht?
U bent zich niet bewust van het feit dat Griekenland geen schulden had bij landen, doch alleen bij hebzuchtige banken die leenden zonder onderpand?
Ook vergeten dat na het bekend worden van Griekenlands penibele situatie bij de banken Duitsland nog snel even tanks, en Frankrijk oorlogsschepen leverden?
Vergeten dat het €U gedrocht de Griekse schulden overnam van die onverantwoordelijke banken en de rest der €U voor de schulden op liet draaien?
Dat die onverantwoordelijke banken alle geld terugkregen inclusief rente en vette bonussen?
Dat u en ik dat geld hebben opgehoest?
Ow ja, voor het transport onzer export goederen word in diverse €U landen tol geëist...
Ook niet begrepen dat het Oekraïne gedoe / burgeroorlog pas begonnen is nadat van Baalen en Verhofstadt met hun iele vuistjes en een tas vol €U (ons) geld
Stonden te zwaaien?

Hendrikaatje | 30-07-17 | 00:47

Waarom is m'n tegeltje niet geplaatst?

Hendrikaatje | 30-07-17 | 00:45

@botbot | 30-07-17 | 00:25
Hier loopt de grens. De hele westerschelde is Nederlands. goo.gl/maps/j9752C1fJpD2
Oh, en verdragen kun je opzeggen. Die zijn niet voor de eeuwigheid in steen gebeiteld.

Stormageddon | 30-07-17 | 00:44

Pecunia non olet. Dat is alles. Het verbaasd me zo dat er nog motivaties of principes achter het handelen van politici worden gezocht. En als er belangen spelen in het knuffelen van Erdogan dan doen ze dat. Mensen en slachtoffers zijn slechts een pion op het schaakbord. En het belang om op dit moment Polen te kapittelen is groter dan de zakelijke belangen om dat niet te doen. Ghe, u denkt nog steeds dat er een ferme Merkel tegenover Putin staat? Welnee, de gasleiding direct vanuit Rusland naar Duitsland is veel belangrijker. Daarom komt er nooit een onderste steen boven. Pecunia non olet.
Denkt u nu echt dat het leven van die 300 mensen, het leven van een paar duizend mensen, het leven van een paar miljoen mensen een agenda kan bepalen?
Echt niet, en uw leven ook niet.

Zapata10 | 30-07-17 | 00:43

gedachtespinsel | 30-07-17 | 00:35,

Dat "geblaf over feitjes" lijkt me aanzienlijk zinvoller dan "een mening kiezen".
Dat laatste leidt doorgaans tot een hoop ongefundeerde onzin over van alles en nog wat.
Zie de reacties van botbot hierboven over economie, verkeer, havens, etc.

Dandruff | 30-07-17 | 00:42

@botbot:
Jammer, zo'n goed geheugen hebben en het dan zo selectief laten werken.

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:37

@LuckyGirl | 30-07-17 | 00:13
Een mening en een keuze maken daarin! In plaats van geblaf over feitjes en interpretaties. Alsof het allemaal economen en politicologen zijn. Overigens er is altijd wel een politicoloog, politicus en/of econoom die achteraf gelijk heeft :-)

gedachtespinsel | 30-07-17 | 00:35

@necrosis | 30-07-17 | 00:24
Nog even afgezien van het feit dat vrachtwagens en treinen geen concurrent zijn voor binnenvaart. Een container per schip is vele malen goedkoper dan een trein en een vrachtwagen kan al helemaal nauwelijks concurreren. En wat zijn de afvoermogelijkheden van Antwerpen voor de binnenvaart? Vrijwel nihil.

Stormageddon | 30-07-17 | 00:35

@necrosis | 30-07-17 | 00:24
Stormageddon | 30-07-17 | 00:32

Kijk die ouderwetse Hollandse nuchterheid en innovatiekracht.
Met jullie gaan we het wel redden.
Ik ga daar wel staan met mijn geldnetje.

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:35

necrosis | 30-07-17 | 00:29
Dat kan wel twee jaar geleden zijn je had het aan de stok met iemand.

botbot | 30-07-17 | 00:34

@Dandruff | 30-07-17 | 00:25:
Klinkt als een foutje.
Ik zou niet graag een aftellende klok in beeld hebben.
Tnx.

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:33

@necrosis | 30-07-17 | 00:24
Dat was zo'n beetje het hele punt van mijn tegel: de Westerschelde is Nederlands. Je hoeft niet eens tol te heffen, je kunt het gewoon laten verzanden. Is ook goed voor het muljeu. En de beestjes en de vissen. En de haven van Vlissingen.
Of je damt de Westerschelde gewoon af met een getijdencentrale voor schone stroom. Kan ook nog.

Stormageddon | 30-07-17 | 00:32

@botbot | 30-07-17 | 00:20
Vergeten doe je het nooit?
Mooi, vertel me dan welk comment van jou is -weggejorist-, het tijdstip, datum en het betreffende topic.
Controleer ik wel of ik heb gezwaaid, of niet.
Ik lees namelijk niet alle topics, botje.

necrosis | 30-07-17 | 00:29

botbot | 30-07-17 | 00:25
Ps, en wat voor een verdragen er af gesloten zijn.

botbot | 30-07-17 | 00:27

necrosis | 30-07-17 | 00:24
ik denk het niet kijk maar eens waar de grens loopt.

botbot | 30-07-17 | 00:25

Stormageddon | 30-07-17 | 00:12,
LuckyGirl | 30-07-17 | 00:19,

Volgens @ongeblustekalk ligt het niet aan het aantal karakters, maar aan de tijd die je besteed. Dat verklaart waarom een reactie van mij niet geplaatst werd, omdat ik er een linkje bij had gezocht. Laten we hopen dat die kinderziekte snel wordt opgelost, en tot die tijd maar gewoon alles copy-pasten voor je op "reaguur" drukt.

Dandruff | 30-07-17 | 00:25

@Stormageddon | 30-07-17 | 00:08
Je vergeet nog een belangrijk punt: de ingang van de haven van Antwerpen ligt op Nederlands grondgebied.
De Frambozen heffen tol, de Duitsers heffen tol, de Belgen wilden tol gaan heffen op die kutwegen van ze, dus gaan wij ook tol heffen op boten die via Nederland naar België willen.
Oja, de wegeninfra van Antwerpen naar Duitsland kan zich niet meten met het Nederlands wegennet.
Botje moet nog een hoop leren.

necrosis | 30-07-17 | 00:24

necrosis | 30-07-17 | 00:12
Klopt, maar vergeten doe ik het nooit.

botbot | 30-07-17 | 00:20

Stormageddon | 30-07-17 | 00:12:
Het zou erg stom zijn van GS om een limiet te hanteren.
Je krijgt dan dat reaguurders hun tegels gefragmenteerd gaan plaatsen.
Bovendien ontmoedigd het enorm om een heel stuk ineens kwijt te zijn.
Sommige reaguursels schrijf je maar 1 x op.

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:19

Ik ben overigens goed klaar met dat pro EU gezeik.
Ik heb er zeker wat economische tegenslag voor over om onze soevereine staat terug te krijgen, hoewel ik betwijfel of daar uberhaupt sprake van is op de lange termijn.
De Brexit is de eerste krimp na een lange tijd van expansie.
Ik zie er niet snel een Nexit van komen, mocht die er toch komen dan hebben we nog het probleem om van alle pro EU politici af te geraken in NL.
En capabele, stevige leiders te vinden die het beste met Nederland voorhebben zal ook niet meevallen.
Ik vind de problemen met de sociale coherentie, de opgedrongen massale instroom van anti-Westerse elementen, de zeggenschap over onze eigen bodem en dan nog een heleboel enge dingen (de EU wil bepalen over het democratisch gehalte van politieke partijen, hoe kinderen worden opgevoed, welke vaccinaties verplicht worden, enz.) toch echt iets belangrijker dan wat procentjes economische pijn .

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:13

@botbot | 29-07-17 | 23:48
Voor klachten over het banbeleid moet je niet bij mij zijn.

necrosis | 30-07-17 | 00:12

botbot | 29-07-17 | 23:41
Tevens rijd er over een jaar of 10 een hoge snelheids trein van China rechtstreeks naar Rusland, misschien Duitsland/Nederland. Dan is die hele Rotterdamse Haven een stuk minder belangrijk.

Mark_D_NL | 30-07-17 | 00:12

@LuckyGirl | 29-07-17 | 23:50
Nee, ik heb het niet over de pijltjes Jolo... waar ik de grap overigens ook niet van snap. Wil Joris voorkomen dat tikfouten worden verbeterd alvorens er wordt gepost? Lijkt me raar. Ik heb het over de lengte van de reaguursels. Blijkbaar zit daar nu een limiet aan, maar als dat zo is, dan zou ik graag willen dat je een tellertje onderaan het reaguurvak hebt of dat het gewoon onmogelijk is om meer dan de limiet te tikken.

Stormageddon | 30-07-17 | 00:12

@botbot | 29-07-17 | 23:57
Onzin. Met een verlengsnoer. Gesteld dat nl uit de EU stapt... dat is het scenario. Dan kunnen we gelijk ook het Scheldeverdrag opzeggen. Dan verzandt de Westerschelde is het gedaan met Antwerpen. Klaar. En dat is nog even afgezien van het feit dat Antwerpen helemaal niet concurreert met Rotterdam. De grootste containerschepen van de wereld kunnen Antwerpen sowieso niet eens aandoen.

Stormageddon | 30-07-17 | 00:08

botbot | 29-07-17 | 23:57,

Je hebt dus geen bron zeg je.
Wisten we toch allemaal al lang?

En over uitdiepen gesproken, dat is ook al decennialang een ingewikkeld verhaal van discussies, procedures, inspraak van diverse actiegroepen en ruzies tussen Nederland en België. En ondertussen zijn de nieuwste schepen al weer groter dan de huidige Westerschelde aankan.
Antwerpen is dus er nog lang niet, laat staan dat Rotterdam op het punt staat om "het loodje te leggen".
Doe je huiswerk.

Dandruff | 30-07-17 | 00:06

botbot | 29-07-17 | 23:57
De haven van Rotterdam heeft een probleem omdat het nu min of meer bestuurd wordt uit Brussel, door 2 Roemenen, een Sloveen, een pool, 1 Nederlander, een Belg en 2 Oostenrijkers.
--
The European Commission has just announced that as of 1 January 2017, the Netherlands’ sea ports will no longer be exempt from paying corporate tax.

Mark_D_NL | 30-07-17 | 00:03

botbot | 29-07-17 | 23:52

Je liegt; "Bovendien heeft 80% van de Nederlandse bevolking pro EU gestemd en dat dient u te respecteren."

Het is jou hierboven door meerdere mensen uitgelegd waarom dat aantoonbaar onjuist is.
Daar ben je bewust niet op in gegaan.
Je bent dus niet zo extreem dom als je altijd hebt beweerd; je doet alleen alsof.
En je herhaalt die leugen gewoon weer, keer op keer.

Dandruff | 29-07-17 | 23:59

Dandruff | 29-07-17 | 23:50
Nu breekt mijn klomp hele stukken schrijven over de havens een geeneens weten hoe het economisch zit na het uitdiepen van de Wester Schelde.
Het is goed met u, ik stop er mee.

botbot | 29-07-17 | 23:57

Stel dat ik met uw onzin mee ga, dan zijn Timmermans en Juncker de twee machtigste mannen op aarde.
Bovendien heeft 80% van de Nederlandse bevolking pro EU gestemd en dat dient u te respecteren.

botbot | 29-07-17 | 23:52

botbot | 29-07-17 | 23:41

"Kul,Rotterdam moet nu al sterk concurreren met Antwerpen willen ze niet het loodje leggen."
Bron?


Dandruff | 29-07-17 | 23:50

Stormageddon | 29-07-17 | 23:27:
Wanneer ik een aantal maal op pijltje terug druk krijg ik het Joloballetje in beeld.
Is dat wat je bedoelt?
Ik zie namelijk wel lange tegels voorbij komen.
Overigens ben ik dan ook mijn tegel kwijt, da's kut, GS!

LuckyGirl | 29-07-17 | 23:50

Dandruff | 29-07-17 | 23:36
Het hangt er vanaf wie er voor joris speelt
Ik maakte ooit eens een grapje over necrosis en schreef tegen een reaguurder Pasop maak hem niet kwaad hij gaat over lijken.
En wat denk je wat? weggejorist.

botbot | 29-07-17 | 23:48

botbot | 29-07-17 | 23:35,

Wat gaat niet meer op, en waarom niet?
Ik zie nergens een hoe en waarom, jij roept alleen heel vaak "kletspraat". Zonder verdere uitleg.
En wie verkondigen er leugens dan?
Wees eens concreet, want mijn ervaring is dat de leugens juist uit de EU-lobby komen. Ook hierboven worden alle EU-sprookjes over economie, vrachtwagens en havens keurig weerlegd. En als ik iemand vraag naar de bron van "5% inkomensverlies door Brexit" blijft het stil.
Bepaald niet voor het eerst.

Of we het met deze EU moeten doen ligt aan onszelf.
Als we niet ten onder willen gaan aan het achterhaalde stalinisme van de corrupte en nepotistische EU-dictatuur, zullen we daar zelf wat aan moeten doen.
Het probleem benoemen is het begin.

Dandruff | 29-07-17 | 23:44

Stormageddon | 29-07-17 | 23:27
Komt door je vpn. Vraag morgen maar eens aan je matties alhier via de Whatsapp.
Tussendoor even kopiëren, het heeft te maken met tijd niet met de hoeveelheid karakters.
Of je moet via je eigen ip adres gaan reageren, kan ook. ;)

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 23:43

Stormageddon | 29-07-17 | 23:31
Kul,Rotterdam moet nu al sterk concurreren met Antwerpen willen ze niet het loodje leggen.

botbot | 29-07-17 | 23:41

Stormageddon | 29-07-17 | 23:27,

Ja irritant, liep ik ook al tegenaan.
En waar nou de grens ligt...

Dandruff | 29-07-17 | 23:36

Dandruff | 29-07-17 | 23:20
Dat was vroeger helaas gaat dat niet meer op.
Ik geef gewoon een relaas weer van hoe en waarom.
IK wil voor de zoveelste keer wel herhalen hoe ik over de EU denk.
De EU is een smerig vies lelijk bureaucratie en geld graaiend gedrocht wat eerdaags dwingend de kleur van mijn schijtpapier voorschrijft.
Maar als klein landje zullen we het ermee moeten doen.
Leugens verkondigen heeft geen zin maar ik blijf wel zeggen, de EEG was minder duur en veel slagvaardiger.

botbot | 29-07-17 | 23:35

oh wacht ... nu zie ik het: het is joop censuur weekend!
( naast logo geenstijl )
Soort van bananasplit maar dan zonder die dooie turk.
#youfooledme

kapitein_iglo | 29-07-17 | 23:33

@botbot | 29-07-17 | 23:13
Maar goed... ik had het op deze pagina's al veel vaker uitgelegd, dus ik verwijs je gewoon even naar mijn comment alhier, @18:44: www.geenstijl.nl/4927722/hahaha_skyne...

Stormageddon | 29-07-17 | 23:31

Lijpe Fransje en de hele bende in Brussel ( op enkele oost Europese landen na) zijn al geruime tijd hét spoor bijster, kompleet de weg kwijt.. Én zolang die daar blijven zitten (en op een verschrikkelijke manier hun diepe zakken vullen) zal er niets veranderen..

Hoopvoltot | 29-07-17 | 23:28
-weggejorist-
kapitein_iglo | 29-07-17 | 23:27

Godverdomme, Joris... wat is de fokking limiet?
Pracht van een tegel gebakken om botje uit te leggen waarom Bremerhaven en Hamburg en Antwerpen geen alternatief zijn...
Verdwijnt dat weer in het niets. Maak dat reaguurvakje dan zo dat je na de limiet ook niets keer kan typen! Zo moeilijk is dat niet.

Stormageddon | 29-07-17 | 23:27

botbot | 29-07-17 | 23:13,

Extreem flauwe stropop.
De Rotterdamse haven is de grootste, en zal dat ook nog decennia blijven.
Het waarom is jou en andere EU-laven hier al vele tientallen keren uitgelegd, compleet met bronnen.

Alles wat je zegt over (vracht-) vervoer, economie en democratie blijkt klinkklare onzin.
Dat dat voor al jouw discussies geldt klopt, maar is geen excuus.

Dandruff | 29-07-17 | 23:27

Nooit geweten dat ze de Antwerpse en Bremerhaven opgedoekt hebben.
botbot | 29-07-17 | 23:13

Nooit opgedoekt, maar deze havens presteren sinds voor 2000 al ver onder de benchmark dus ik heb geen flauw idee waarom je hierover begint.

Joffri | 29-07-17 | 23:24

@necrosis | 29-07-17 | 23:09
ik refereer mij aan mijn betoog van 23:07
voor de rest hoop ik dat GeenStijl gebruikers laat weten waarom comments weggejorrist worden,..... op die manier weet men tot hoe ver men kan gaan. Geenstijl zoekt namelijk zelf ook grenzen op en dat juich ik alleen maar toe!

kapitein_iglo | 29-07-17 | 23:21

botbot | 29-07-17 | 23:00,

Vrachtwagenchauffeurs reden vóór Schengen ook gewoon door heel Europa. Stonden inderdaad wel eens stil, en dat gebeurt nog steeds; ga maar eens kijken bij de door EU-beleid georganiseerde bende bij Calais. Om over de files, tolwegen en het soms per stad wisselende beleid voor diesel / vrachtverkeer nog maar te zwijgen. De nadelen van een stilstaande auto wegen echt niet op tegen de voordelen van gecontroleerde grenzen.

Tegelijkertijd kunnen er nog steeds, net als vroeger, afspraken gemaakt worden, tussen overheden en (vervoers-) bedrijven. Zodat bijvoorbeeld verzegelde vrachtauto's gewoon door kunnen rijden. Ook toeristen kunnen gewoon hun paspoorten tonen in rijdende treinen en bussen, paspoortcontroles bij autowegen hoeven niet langer te duren dan betalingen bij tolwegen.
Nogmaals; we hoeven niet terug naar het jaar 0, rond 1988 deden we het ook prima.
En sindsdien is de techniek er alleen maar op vooruit gegaan.

Dandruff | 29-07-17 | 23:20

Stormageddon | 29-07-17 | 23:12
Tuurlijk daar maakt GB ook gebruik van dat die gasten gaan onderhandelen met de EU dan spoor je toch niet je kunt overal gratis terecht.

botbot | 29-07-17 | 23:18

De rechtsstaat zal de Brusselse dictatortjes een rotzorg zijn, maar zonder stok kun je de hond nu eenmaal niet slaan. Het hele conflict met Polen draait maar om één ding: wie hoort er in Warschau de lakens uit te delen, dictatortje Kaczyński of dictatortje Juncker? Terwijl de Poolse president net probeert het conflict te de-escaleren, zien de Brusselse dictatortjes hun kans om hun standpunt door te drukken en definitief de macht in Warschau te grijpen. Polen moet en zal buigen voor dictatortje Juncker!

MAD1950 | 29-07-17 | 23:14

Stormageddon | 29-07-17 | 23:07
Nooit geweten dat ze de Antwerpse en Bremerhaven opgedoekt hebben.

botbot | 29-07-17 | 23:13

Stormageddon | 29-07-17 | 22:58
Mensen die zoveel van de EU afweten hebben meestal aandelen frontex om illegalen binnen te trekken voor onderzoek. Alles voor geld en status.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 23:13

@botbot | 29-07-17 | 23:02
De enige die kletst ben jij. Je komt met stokoude non-argumenten die al zovaak zijn gefileerd en geen donder te maken hebben met de redenen waarom we van het politieke gedrocht EU af moeten. Dat heeft namelijk niets te maken met economische vrijhandelszone. Die is er namelijk al gewoon, zonder de Brusselse politieke bureaucratie. Het heet de EFTA die samen met EU landen de EER vormen. De EFTA kun je best houden, de EER ook, als je de EU afschaft of er als land uitstapt.

Stormageddon | 29-07-17 | 23:12

je bent af botbot. Helemaal af.

Joffri | 29-07-17 | 23:10

Joffri | 29-07-17 | 23:03
Ik geef het op, zucht, dit slaat alles.

botbot | 29-07-17 | 23:10

@kapitein_iglo | 29-07-17 | 22:56
Ik wens je geen ban toe, ik baseer me op de feiten WAAROM mensen een ban kregen in het verleden.
Zoals @Parsons even te citeren: wat je weet, kun je voorspellen.
En nee, ik ben GEEN moderator.

necrosis | 29-07-17 | 23:09

excuus de typfouten, het was een vermoeiende werkweek

kapitein_iglo | 29-07-17 | 23:09

@Dandruff
Paar keer per jaar Singapore maakt duidelijk hoe snel de euro in waarde daalt. Als ik het vergelijk met ongeveer 10 jaar terug is het bijna 25%...

toetssteen | 29-07-17 | 23:08

Ik kan het toch niet laten botbot, jouw laatste tegels getuigen echt van een tranentrekkend laag intelligentie en/of kennisniveau er klopt daadwerkelijk helemaal niets van. Het is werkelijk om te huilen.

Joffri | 29-07-17 | 23:08

@botbot | 29-07-17 | 23:00
Lees even je eigen tegel terug. Er staat niets over beroepschauffeurs. Moet ik het even citeren? Jouw eigen woorden?

"Wel ja, we stappen uit de EU heeft u enig idee hoeveel het kost om dan de grens over te steken?"

Nochtans kun je gewoon in de douane-unie blijven, net als Noorwegen en IJsland die daar ook als niet EU-lid deel van uitmaken. Heeft Duitsland ook alleen maar profijt van, wetende dat Rotterdam de grootste en belangrijkste Duitse goederenhaven is en blijft, ongeacht of NL in de EU zit of niet. De moffen hebben domweg geen alternatief.
Het is gewoon geen argument. Het is weerlegd. Klaar. Je arguementen zijn opperderpop.

Stormageddon | 29-07-17 | 23:07
-weggejorist-
kapitein_iglo | 29-07-17 | 23:07

moralist | 29-07-17 | 22:32,

Wat een extreme onzin.
Hebben ze in landen buiten de EU geen mobieltjes en computers dan?
Durft er niemand meer op vakantie in landen buiten de eurozone?

En ondertussen moet ik in Nederland in bijna elke discotheek en elk festival met een apart muntje betalen. Die ik nergens anders kwijt kan.
En dan zou een of twee keer per jaar geld wisselen wèl een probleem zijn?
Voor 2002 kon ik prima op vakantie, ik had toen ook meer geld te besteden. Had Zalm ons niet 10% genaaid, bij invoering van de euro? Die euro die sindsdien door EU-beleid (*beleid*, ja) nog veel verder in waarde daalde?

Het zal je verbazen, maar ik wissel op vakantie liever een sterke gulden in voor Italiaanse lires. Dan dat ik betaal met euro's die in waarde de lire achterna gaan.

Dandruff | 29-07-17 | 23:05

Joffri | 29-07-17 | 22:23
Wel ja, we stappen uit de EU heeft u enig idee hoeveel het kost om dan de grens over te steken?
botbot | 29-07-17 | 22:37

Zonder denigrerende of anderzijds bijzonder nare opmerkingen te maken; net zoveel als het mij kostte naar Canada, Zuid-Afrika, Australië en Singapore te gaan de laatste 10 jaar. Helemaal niets. (nb. het kost echt moeite dit)

Joffri | 29-07-17 | 23:03

Stormageddon | 29-07-17 | 22:58
Hoe vaak moet ik het nog zeggen,klets(praat)

botbot | 29-07-17 | 23:02

Houdt u uw eigen zo dom of hoe zit dat.
Valuta, wachtrijen,inklaren van vracht papieren of denkt u nu heus dat een vrachtwagen chauffeur op vertoon van zijn paspoort onbekommerd door heel Europa kan reizen.

botbot | 29-07-17 | 23:00

@botbot | 29-07-17 | 22:11
Als je nou niks weet van de EU en de Europese instituties moet je ook niet zo hoog van de toren blazen. juncker heeft niks te maken met het Europarlement en hij is zeker niet hun woordvoerder. Hij hoeft zich helemaal geen reet aan te trekken van wat ze daar vinden. De commissie heeft zijn eigen bevoegdheden en zijn eigen agenda. Daar is hij voorzitter van, daar is hij woordvoerder van.

Stormageddon | 29-07-17 | 22:58

@necrosis | 29-07-17 | 22:49
Dus jij denkt een andersdenkende een ban verdient? Ook al is ie anti Joop fan?
Hoe bekrompen is die gedachtengang dan, als je iemand een ban toewenst als ie kritiek levert aan zijn favo site?

kapitein_iglo | 29-07-17 | 22:56

botbot | 29-07-17 | 22:51
GB het land waarom het draait heeft nog niets voor elkaar en hoopt er met onderhandelingen uit te komen.

botbot | 29-07-17 | 22:54

@botbot | 29-07-17 | 22:37
De Douane unie en het Schengen verdrag zijn aparte verdragen. Ook Noorwegen en IJsland doen daar aan mee. Maar zelfs al zouden we dat ook opzeggen, dan kost het niet meer dan de leges voor een paspoort om de grens over te gaan. Nou ja, de meeste Nederlanders hebben al een paspoort. Dus het kost hun niets.

Stormageddon | 29-07-17 | 22:54

botbot | 29-07-17 | 22:34,

Je weerlegt precies 0 van de punten die ik noemde. Beter had je mijn gelijk niet kunnen bevestigen.
Verder was de stembusgang niet pro-EU, integendeel;
- EU-kritische partijen als PVV en FvD boekten winst;
- PVV had zelfs groter kunnen zijn, zonder fascistisch cordon sanitaire;
- pro-EU-partijen als VVD en CDA boekten winst omdat ze *doen alsof* ze EU-kritisch zijn;
- pro-EU-partij PvdA leed een historisch verlies.

Los daarvan; de referenda over de EU waren duidelijk zat. Als verkiezingen over de EU gaan, verliezen de pro-EU partijen consequent. Alleen als verkiezingen gaan over het kontje van Klaver en bij voorbaat gebroken verkiezingsbeloftes winnen de pro-EU-partijen.
Het referendum is niet voor niets de nek omgedraaid.


Dandruff | 29-07-17 | 22:52

therealbraindump | 29-07-17 | 22:41
GB het land waar het omdraait waarom het draait heeft zelf nog niets voor elkaar en hopen met onderhandelen eruit te komen.
Niets staat nog vast wel dat het pond gekelderd is banken pleite gaan en investeringen uitblijven.
En u bent stellig in de overtuiging dat het winst op de lange termijn oplevert.
Ik kan u wel één ding verklappen het scheelt ons drie miljard omzet wij verdienen niet zoveel meer aan hun en zij kunnen over die mindere omzet ook geen winst maken.
Tel uit je winst.

botbot | 29-07-17 | 22:51

oh ja, dat ik nu pas mijn mening uit over mijn nummer 1 website van Nederland is dat ik nu pas ( na een 50 urige werkweek ) de tijd neem om hierop te reageren.
dus....

kapitein_iglo | 29-07-17 | 22:50

@kapitein_iglo | 29-07-17 | 22:26
Drie maal is scheepsrecht.
*zwaait*

necrosis | 29-07-17 | 22:49

@bergsbeklimmer | 29-07-17 | 21:00
Ik dacht dat het sosjaalisme al jaren geleden was gestorven. Maar kennelijk leeft het nog steeds.

Jezus_Boeddha | 29-07-17 | 22:49

Gay Verstopstaart op ned2

Oprisp | 29-07-17 | 22:48

@botbot | 29-07-17 | 22:34
Was het lidmaatschap van de EU of de EU zelf bij de verkiezingen een agendapunt dan? Is daar überhaupt in de campagne over gedebatteerd? Stond het bij de bij de meeste partijen in het verkiezingsprogramma? Bij slechts een paar partijen wel. Waarvan de ene flink gewonnen heeft en de andere als nieuwe partij 2 zetels heeft gewonnen.
Die 80% van je is volkomen uit de lucht gegrepen. We hebben in dit land twee keer een referendum gehad met een expliciete vraag over de EU. Beide keren met 60% een heel duidelijk NEE.

Stormageddon | 29-07-17 | 22:47

ah ik zie dat mijn kritiek qua layout op 21:04 niet op prijs wordt gesteld ( weggejorist ) ... met name dat deze layout precies hetzelfde is als die van die van Retecool
Erg jammer want men verliest hierdoor wel een trouwe fan al vanaf het begin van geenstijl.
Jammer geenstijl... echt jammer

kapitein_iglo | 29-07-17 | 22:46

Dandruff | 29-07-17 | 22:39


En wat betalen die aan de EU?

botbot | 29-07-17 | 22:42

@gedachtespinsel | 29-07-17 | 22:21
De Brexit zal de Britten op de korte- tot middellange termijn inderdaad pijn gaan doen. Maar wat denkt u wat de noordelijke eurozone landen nog te wachten staat? De Italianen hebben al bewezen dat de afspraken die zijn gemaakt in het kader van de bankenunie niets voorstellen. De begrotingscriteria worden door sommige Eurolanden systematisch genegeerd en de Europese Commissie weigert om daar hard tegen op te treden. Een land als Griekenland is nog steeds lid van de Eurozone. De ECB blijft maar staatsobligaties opkopen waardoor landen niet hoeven te hervormen. En wie gaat dat uiteindelijk betalen denkt u? Voordat wij Groot Brittannië de maat nemen kunnen wij beter eerst naar ons zelf kijken.

therealbraindump | 29-07-17 | 22:41

gedachtespinsel | 29-07-17 | 22:21,

Feynmans argumentatie klopt, inderdaad jammer dat ik die moest herhalen.
Over goed blijven lezen gesproken.
Verder vraag ik me af waar die 5% vandaan komt; zuiver hypothetisch zeker?
De ene na de andere EU-laaf hier gooit steeds allerlei getallen op die het nut van de EU-dictatuur zouden moeten bewijzen. Maar in de praktijk is de herkomst maar zelden dubieus; want vrijwel altijd afwezig. Import en export kan ook zonder EU namelijk; dat doen we al eeuwen en vele tientallen landen doen dat nog steeds.

Dandruff | 29-07-17 | 22:39

Joffri | 29-07-17 | 22:23
Wel ja, we stappen uit de EU heeft u enig idee hoeveel het kost om dan de grens over te steken?

botbot | 29-07-17 | 22:37

Dat stemrecht was volgens mij een van de redenen om die Oost-Europese landen erbij te halen. Die zouden afhankelijk zijn van de EU (uhm, nou ja je snapt wel wat ik bedoel) en die zouden dan in het parlement stemmen voor meer EU.

nikolaos | 29-07-17 | 22:34

Dandruff | 29-07-17 | 22:28
Neem de moeite om bij de volgende Europese verkiezingen eens naar de stembus te gaan.
Neem de moeite om onze laatste stembusgang te respecteren (80% pro Europa)

botbot | 29-07-17 | 22:34
-weggejorist-
moralist | 29-07-17 | 22:32

Lupuslupus | 29-07-17 | 22:20
Rusland is een dictatuur en hou eens op met fiepen. Waarom zo voor Rusland zijn? Ik begrijp dat niet.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 22:32

De VS is er alles aan gelegen om ons en de Russen uit elkaar te drijven.
De landmassa van Europa, Rusland en China bij elkaar maakt van Noord-Amerika een waddeneiland.
Verder wat Dandruff | 29-07-17 | 22:07 schrijft.

LuckyGirl | 29-07-17 | 22:29

botbot | 29-07-17 | 22:19,

"Klets".
Je bent weer ouderwets op dreef ze ik; inhoudelijk bijna net zo sterk als "nietes".
Ondertussen heeft Lupuslupus gewoon gelijk.
En wordt de EU wel degelijk geleid door;
- diverse *ongekozen* commissies;
- aangestuurd door 30.000 *ongekozen* en *ongecontroleerde* lobbyisten;
- het niet-representatieve EU-"parlement" mag wetten slechts aannemen of afwijzen;
- zelf wetten aanleveren of aanpassen zit er niet in.

Dat heeft allemaal net zo weinig met "democratie" te maken als het stelselmatig negeren van referenda (Ierland, Frankrijk, Nederland) en verkiezingsuitslagen (Griekenland, Italië, Portugal) in de lidstaten of buurlanden (Oekraïne).

Dandruff | 29-07-17 | 22:28

@ necrosis | 29-07-17 | 21:24
maak jij even een kapitale fout om te ontkennen dat de lay out bijna vergelijkbaar is als Retecool.com.

kapitein_iglo | 29-07-17 | 22:26

Blijkbaar is het tot op heden bij niemand doorgedrongen dat we een exporterend land zijn wij afhankelijk zijn van Duitsland en van het wegennet van EU aangesloten landen.
botbot | 29-07-17 | 21:37

Val toch niet zo makkelijk voor deze koeienpoep. Voor Nederland is het de export, Voor Frankrijk is het tegenwicht tegen Duitsland van belang. Voor Polen en Letland, Oekraïne tegenwicht tegen boeman Rusland. In Italië moet de bankensector gered en in Spanje is er maar één uitweg voor de jeugdwerkloosheid. MEER EU (!)

Aan u en vele anderen; laat je niet sturen door angst. De EU gebruikt zaken die normaal maar tijdelijk pijn doen om je permanent de genoeglijkheden van de "euopese unie" te accepteren. De werkelijkheid is als volgt; je mag de pijn waarvan je verwacht verlost te worden langer ondergaan én je krijgt er daarnaast nog een paar kloppende zweren bij.

De EU loopt qua beleid minimaal 20 jaar achter op nieuwe inzichten. Mensen die dat volgen hebben een ongelofelijke plaat voor het hoofd.

Joffri | 29-07-17 | 22:23

Lupuslupus | 29-07-17 | 22:20
Klets

botbot | 29-07-17 | 22:23

@Dandruff | 29-07-17 | 22:07
ik weerleg niks, alleen zijn argumentatie is naadje! En je vervalt in herhaling van wat Feynman ook al zei.
 
En Brexit ook, de huwelijkse voorwaarden om dan toch maar in die trend door te gaan, moet je gewoon nakomen.
 
En wat betreft de dictatuur, je mag er toch uitstappen? En daarnaast zeg ik ook dat het kudt geregeld is. Wel goed blijven lezen ja.
 
Welvaart danken we niet aan EU alleen nee, maar wel grote bijdrage, en als iedereen 5% in zou moeten leveren (Brexit zal daarin gidsland zijn of dat zo is), gaat iedereen uit zijn pan (en vervolgens EU schuld geven).  
 
De ontwikkelingen van voor EU? Ja, vroeger was alles beter, toe nou toch. Volgens mij handig dat na het koloniale verleden een wat groter gezelschap zoeken om te handhaven wat we hebben.
  
Valt niet mee, duiden.....

gedachtespinsel | 29-07-17 | 22:21

betere pensioenen betere huisvesting kunnen zich meer luxe artikelen veroorloven voluit vrijheid van mening uiting enz.enz.
botbot | 29-07-17 | 22:18
.
Zeker. Toen de Krim weer onder Russisch beheer kwam zijn daar de pensioenen verdubbeld(!). Goed gezien. Eindelijk eens een verstandige opmerking! Bravo!

Lupuslupus | 29-07-17 | 22:20

Lupuslupus | 29-07-17 | 22:17
Klets.

botbot | 29-07-17 | 22:19

knutsel_ | 29-07-17 | 22:10
Dat zeg ik toch!!!,.. ik verlang wat heet ik hunker naar de intocht van de Russen die hebben een veel hoger welstand als wij betere medische zorg betere pensioenen betere huisvesting kunnen zich meer luxe artikelen veroorloven voluit vrijheid van mening uiting enz.enz.

botbot | 29-07-17 | 22:18

Voorzitter, de leden beslissen.
botbot | 29-07-17 | 22:11
.
Dat Europese parlement heeft helemaal niets in de melk te brokkelen. Die zitten daar alleen maar te graaien. Alles wordt bedisseld door de Europese Commissie.

Lupuslupus | 29-07-17 | 22:17

Nog even en wij moeten de boel weer net zo op proberen te bouwen als de Russen.
knutsel_ | 29-07-17 | 22:10
.
En dat opbouwen doet Rusland uitstekend. Ondanks al het getreiter van de VS en hun slaafje de EU. Maar ja, lieden die nog steeds zijn blijven hangen in de koude oorlog zien dat natuurlijk niet. Viva ome Vlad.!

Lupuslupus | 29-07-17 | 22:14

Die aai over de bol van timmerhans. Je ziet juncker wel vaker dat soort dingen doen, heb 'm zelfs iemand op z'n voorhoofd zien kussen, meen dat dat ook bij timmerhans was. Die juncker is zo bezopen dat ie denkt zich te moeten gedragen als een maffiabaas uit een hollywood film. Dat gedrag is voor mij al genoeg reden om te concluderen dat dit clubje van geen kant deugt.

Dick123 | 29-07-17 | 22:13

Tee Of Cup | 29-07-17 | 22:04
Ik denk niet dat u het helemaal begrijpt, Juncker is woordvoerder hij geeft het standpunt van het Europees parlement weer.
Voorzitter, de leden beslissen.

botbot | 29-07-17 | 22:11

@ botbot | 29-07-17 | 22:03 Je bedoelt die Russen die jarenlang onder een totalitair systeem hebben geleefd? En dat wij het zo goed hebben is niet dankzij de EU. Bijna integendeel. Nog even en wij moeten de boel weer net zo op proberen te bouwen als de Russen.

knutsel_ | 29-07-17 | 22:10

Polen daarentegen heeft zich gewoon te houden aan de afspraken binnen de club waar ze zelf zo graag lid van willen zijn, en doen ze dat niet zal het bestuur van die club ze moeten aanspreken.
Mather | 29-07-17 | 21:40
.
U doet nou net alsof alle andere landen in de EU zich aan de afspraken houden. Wat een giller. Frankrijk b.v. komt overal mee weg. En waarom? Omdat de EU gedomineerd wordt door Duitsland EN Frankrijk. Dat is trouwens altijd(!) al zo geweest vanaf het moment dat er 6 landen bij de E.E.G. hoorden.

Lupuslupus | 29-07-17 | 22:10

gedachtespinsel | 29-07-17 | 21:33,

Je probeert Feynmans verhaal te weerleggen, maar het lukt niet echt.
Feit is, en blijft, dat deze "rel" nergens over gaat. Niet alleen vanwege de hypocrisie dat de EU alleen ingrijpt nu EU-critici iemand benoemen. Maar ook het feit dat deze maatregel Polen op geen enkele manier treffen. Economische maatregelen zouden meer pijn doen dan "minder inspraak" in een orgaan dat toch geen enkele inspraak (en al helemaal geen tegenspraak) duldt.

Er is ook geen enkele reden waarom de EU de baas zou moeten blijven spelen in Engeland. De vergelijking met een vechtscheiding is misschien wat vergezocht omdat geen enkele psychopaat zo gek is als de EU, maar je begrijpt het principe; in een conflict tussen 2 partijen kun je niet één van de partijen beslissingenlaten nemen over de andere partij.

En verder, het is tegenwoordig modieus om te zeggen dat EU-dictatuur goed is voor de economie, omdat een economie niet zonder grootschalige corruptie, nepotisme, golven van criminaliteit, terrorisme, burgeroorlogen en censuur daarover kan. Daarom zijn alle kartelpartijen ook zo pro-EU.
De werkelijkheid is dat we onze welvaart niet danken aan de EU, maar aan eeuwen van ontwikkeling vóór er een EU was. De EU is tot nu toe een rem gebleken.

Dandruff | 29-07-17 | 22:07

Is er nou niemand in europa die kan uitzoeken hoe een een type zoals Juncker, die als geboren nederlander niet verder gekomen was als een burgemeester van een provinciestad, ongeschikt voor de verantwoording zoals hij zich die toegeëigend heeft, afgezet kan worden.

Europa is alleen te redden met zwaargewichten en capabele bestuurders.

Tee Of Cup | 29-07-17 | 22:04

Koeienflat | 29-07-17 | 22:00

Nou en of heerlijk, als men ziet hoe goed de Russen het hebben is het hier maar zwaar behelpen.

botbot | 29-07-17 | 22:03

Tesy

Hoopvoltot | 29-07-17 | 22:03

- De E.U. is de Sovjet Unie met een "progressieve" inslag.

- De E.U. is anti-Europa. Daarom hekel ik de term "Europa" als een vervangend woord voor de E.U. Omdat ik juist pro-Europa ben, snap je?

- De Polen zijn een prima volk, net zoals alle andere Oost-Europeanen en Russen. Jammer genoeg hebben Oost Europese landen nogal last van de roma's en corrupte politici. Het is fijn voor hen, dat vele roma's nu in het Westen zijn om ons te bestelen. Minder gunstig is het voor ons, want we hebben geen krachtig staatsbestuur en krachtige wetten om ze definitief op te sluiten of eruit te smijten. Overigens lijkt het met beter dat de Oost Europeanen 2 keer per week wodka zuipen i.p.v. 6 keer. Het zou ze ietwat minder primitief maken.

- Turken kozen in meerderheid voor Erdogan. En daarom is zijn aanstelling gerechtvaardigd. Iedereen vind maar wat hij/zij/anders ervan vindt. Mij zal het een biet zijn. Dat de E.U. daarna Turkse politieke vluchtelingen naar Turkije terug stuurt is een misdaad.

FasciNatie | 29-07-17 | 22:02

Even o.t. ik las net dat reaguurder Gentle Giant heengegaan is. Da's ook kudt.

knutsel_ | 29-07-17 | 22:02

Totdat wij allemaal hetzelfde verdienen voor hetzelfde werk, totdat de belastingen overal gelijk zijn, totdat de werkethiek/moraal overal dezelfde is, totdat de betalingsmoraal overal dezelfde is, totdat de definitie / aanpak van 'nepotisme' en 'corruptie' overal dezelfde is, totdat het bijdrukken van Euro's stopt zal één Europa een utopie blijven.

bisbisbis | 29-07-17 | 22:01

Corrupte EU-bende, maar zo mag je het niet noemen, want ze doen het allemaal om oorlog te voorkomen en de ijsberen te redden.

Watching the Wheels | 29-07-17 | 22:01

Het zou een geweldige bevrijding voor Europa zijn als de Russen binnen komen marcheren en de totale elite met uitvoerders en aanhang arresteren en de boel anexeren.

Koeienflat | 29-07-17 | 22:00

Jeff Hawke | 29-07-17 | 21:50
Hoho, dat zijn stijlfiguren om de discussie op gang te houden.
Een hele mooie vondst vind ik.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 21:58

Die verwijzing naar ontvangen gelden en een achteraf gekoppelde verplichting tot het opnemen van economische migranten is compleet ridicuul. Alsof je van een vrouw na een avond stappen meent te kunnen eisen dat je haar mag neuqon omdat je alles betaald hebt. Als er aan een gift een verplichting vastzit, dan dient dat vooraf fatsoenlijk gemeld te worden. De geschiedenisboeken van een land als Polen en temeer van Hongarije verhaald over 1,5e eeuw islamitische onderdrukking. Wellicht is het tijd dat we deze mensen eens fatsoenlijk aanhoren en hun beweegredenen eens serieus gaan nemen.

netniet | 29-07-17 | 21:58

Der Paulie | 29-07-17 | 21:49

Jammer dat Polen zo afhankelijk is van EU steun.

botbot | 29-07-17 | 21:54

Het uitzetten van Turken naar Turkije is uiterst laf. Je kan beter de garantie van een giftige slang hebben dan van Erdogan.

miss error | 29-07-17 | 21:52

LuckyGirl | 29-07-17 | 21:39
Maken die 2-3 Feynmannen dan ook consequent dezelfde d/t spelfouten?

Jeff Hawke | 29-07-17 | 21:50

Als het maar gender neutraal is. Want daar maken we ons wel druk over.

Mark van Leeuwen | 29-07-17 | 21:50

Via 'n omwegje is dit goed nieuws.
Timmermans drijft z'n vermeende ontevredenheid over de rechterlijke onafhankelijkheid in Polen te ver door.
Zelfs als deze keer Polen zou buigen voor Timmermans (wat ik betwijfel), dan zal dat 'n Pyrrhusoverwinning worden, omdat sowieso Hongarije de Polen zal helpen tegen de 'nucleaire optie', én omdat bij het EU-Hof de maatregelen van Polen helemaal niet zoveel afwijken van wat in andere Eu-landen wél geaccepteerd wordt. Ofwel, dan zal bij een ieder duidelijk worden, dat de EU 'n tandeloze tijger is, die ook nog eens in 'n procedure zal verliezen met aangekondigde strafmaatregelen tegen Polen. Exit Timmermans. En reken maar dat de rancune van Polen groot zal zijn; met hun olifantengeheugen wéét Timmermans, dat de Polen in de toekomst geen gelegenheid onbenut zullen laten, de EU 'n keer te grazen te nemen.
De mini-dictatortjes van de EU trokken 'n te grote broek aan; en 'nu' kunnen ze niet meer terug. Há.

Der Paulie | 29-07-17 | 21:49

Misschien een overbodige opmerking maar als de EU de trias politica zo hoog in het vaandel had staan was er helegaar geen europese commissie geweest.

knutsel_ | 29-07-17 | 21:47

kapitein_iglo | 29-07-17 | 21:02
Het lijkt daar inderdaad op.

Zelfs ik sta op het punt af te haken want die achterlijk dikke menubalk schijnt daar te blijven staan (ondanks hevig verzet) en kan niet naar de zijkant.

Onpartijdig | 29-07-17 | 21:45

LuckyGirl | 29-07-17 | 21:39
Twee. Jij, en jouw secondant gelukkig zelden, want die kan niet schrijven.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 21:44

LuckyGirl | 29-07-17 | 21:39

De EU bereikt nog wat Trump tot zo verre nog niets.

botbot | 29-07-17 | 21:43

Alles is al gezegd, klopt, maar het is wel vakantie tijd.
Onze politici waren hard aan vakantie toe, dus laat Kabinet maar even liggen, bij de onderste stenen. Komt allemaal goed, want we luisteren prima naar Brussel, dus na de vakantie gaat alles beter en heeft Geenstijl weer nieuws.

gato | 29-07-17 | 21:41

Zowel Amerika als Turkije zijn geen lid van de EU, dus waarom zou je je daarmee bemoeien? Polen daarentegen heeft zich gewoon te houden aan de afspraken binnen de club waar ze zelf zo graag lid van willen zijn, en doen ze dat niet zal het bestuur van die club ze moeten aanspreken.

Mather | 29-07-17 | 21:40

@necrosis | 29-07-17 | 21:21:
Dat vroeg ik me ook al af.
Versterkt mijn theorie dat Feynman uit 2-3 mensen bestaat.

@Schoorsteenveger | 29-07-17 | 21:30:
Het schenden en buigen van de eigen regels getuigt ook van macht.
De EU is daarmee onberekenbaarder dan 10 Trumps.

LuckyGirl | 29-07-17 | 21:39

Stormageddon | 29-07-17 | 21:31
Hahaha, zie je wel dat je niet weet wat gender precies inhoudt. Enne, geen rotzooi promoten, dat staat zo dom.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 21:39

kapitein_iglo | 29-07-17 | 21:02

Wat moet je er van zeggen
Blijkbaar is het tot opvheden bij niemand doorgedrongen dat Druncker en Timmerfrans niet alleen de dienst in de EU uitmaken.
Blijkbaar is het tot op heden bij niemand doorgedrongen dat we een exporterend land zijn wij afhankelijk zijn van Duitsland en van het wegennet van EU aangesloten landen.
Blijkbaar is het tot op heden bij niemand doorgedrongen dat wij profiteren van de EU kosten baten levert het ons grof geld op en dankzij de EU zijn we aan het economisch herstellen.
Ik weet het de EU is een log en bureaucratisch gedrocht maar dat zijn bijna alle regeringen onze incluis.
Maar al dat gezeik van reaguurders lezen die absoluut geen verstand van economie hebben en niet verder kunnen komen dan hun hand op houden en klagen dat vadertje staat zo slecht voor hun zorgt omdat ze niet zelfstandig functioneren kunnen ben ik meer dan beu.

botbot | 29-07-17 | 21:37

Feiten prima op een rijtje, duiding gaat nergens over.
 
Polen verhaal slaat kant nog wal, rechters die al benoemd zijn, was in elk geval vanuit de (nog) bestaande trias politica.
 
Brexit vergelijken met een huwelijk? Dan in elk geval een polygaam huwelijk en lijkt mij meerderheid bepalend, niet de uittreder.
 
Gemier over Turkije, hallo, zit niet in de unie, laat lekker gaan, ze zetten zichzelf toch wel buitenspel.
 
En dan de uitsmijter, 'EU verdedigt niet de trias politica', volgens mij krijgt Turkije voorlopig geen toegang tot EU lidmaatschap en Polen word op vingers getikt om er voor te zorgen dat juist trias politica in stand wordt gehouden.
 
Kweenie, EU is politiek gezien volledig kudt geregeld, maar economisch gezien nog steeds verrekte handig.
 
Heb je wel eens betere onderbouwingen zien schrijven, doe eens je huiswerk.

gedachtespinsel | 29-07-17 | 21:33

@knutsel_ | 29-07-17 | 21:09
Dat komt omdat het zelf niet precies weet wat dat knobbeltje tussen zijn/haar benen precies is, een micropenis of een grote clit.

Stormageddon | 29-07-17 | 21:31

De EU en stemrecht... Ooit werd ons verteld dat het associatieverdrag met Ukraïne door alle lidstaten unaniem zou moeten worden goedgekeurd, voordat het doorgang zou kunnen vinden. Toen Nederland in een referendum zich tegen dat verdrag uitsprak, bleek het anders te liggen, heel anders. Als Nederland als enige nee zou zeggen, zou het allemaal gewoon doorgaan, moesten we begrijpen. De EU speelt met recht, speelt de rechtssystemen tegen elkaar uit, want de EU weet dat macht voorafgaat aan recht, en poogt machtspolitiek te bedrijven. Het gevaar is uiteraard dat de rechtssystemen zodanig worden kromgebogen dat ze destabiliseren en dat daarmee de samenlevingen minder stabiel worden.

Schoorsteenveger | 29-07-17 | 21:30

@kapitein_iglo | 29-07-17 | 21:04
Maak jij even een kapitale fout door GeenStijl nieuwe stijl te vergelijken met Retecool!
Gelukkig is @wijze uit het oosten aanwezig voor de bammetjes voor onderweg.

necrosis | 29-07-17 | 21:24

Waar is Feynmans pica gebleven?
En waarom staat zijn naam niet onder het stukje?
Wel scherp blijven, beste redactie.

necrosis | 29-07-17 | 21:21

Ik hoop op een paar verstandige mensen die op een democratische manier nog iets willen maken van"Europa". Het huidige zootje in de EC en EP is incompetent.

Janneus | 29-07-17 | 21:19

knutsel_ | 29-07-17 | 21:09
Ik gooi dat gewoon in de flow hier;)

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 21:18

Timmermans is een EUroscist, een populist en een intrigant.

litebyte | 29-07-17 | 21:17

Na een half uur maar 10 reaguurders...
GeenStijl: jullie zijn op het moment niet goed bezig blijkbaar
kapitein_iglo | 29-07-17 | 21:02

Ik denk niet dit de reden is.
Het is al een paar jaar hetzelfde liedje met die hele EU. Dus alles is nu wel zo'n beetje gezegt en geschreven. Het maakt toch geen bal uit.

zwartzondersuiker | 29-07-17 | 21:13

Kort en krachtig stuk. Het treurige is dat uit Europa zoveel moois, goeds, unieks, zinvols is voortgekomen maar dat het toekomstperspectief door een stelletje nitwits – de enige echte geslachtslozen in het verhaal, de Junckers c.s. (wat mij betreft wordt juncker een zelfstandig naamwoord zoals tokkie dat ook is geworden, in de zin van: 'wat ben je toch een ontzettende juncker') – razendsnel om zeep wordt geholpen. Het gaat me nog niet eens om het ongelijk van deze lieden. De diagnose is voor mij helder. Maar, waarom bieden degenen die echt iets kunnen zo weinig weerstand tegen deze onkunde, het onbegrip, het bedrog, deze endarkenment? Dat is een cruciale vraag.

tectonicos | 29-07-17 | 21:10

@ Ongeblustekalk | 29-07-17 | 21:04 Van die man-vrouwindeling die jij hanteert zou je nog spontaan gender-neutraal worden.

knutsel_ | 29-07-17 | 21:09

Hulde voor de Visegradlanden die geenszins van plan zijn om hun cultuur te laten vernietigen.

Nehemia | 29-07-17 | 21:08

"De EC beschermt niet de trias politica, maar louter haar eigen agenda."
Kan je nog van een eigen agenda spreken wanneer die agenda beheerd wordt door mensen buiten de EC?
De EC heeft maar 1 eigen agendering: voortbestaan.
De doden, de dubbele moraal, de economische ondergang, onderdrukking, handelen tegen eigen regels in, fraude, zelfverrijking, slopen van elk democratisch beginsel, negeren van e l k e referendumuitkomst, innige banden met de meest vreselijke regimes op aarde en daarmee de ondergang van haar eigen burgers financieren, atoomoorlog met Rusland uitlokken (gewoon een bevriend land, net nog een soyus gekoppeld aan het ISS ruimtestation).
Met vrienden als de EC komen je vijanden bijna sympathiek over.

LuckyGirl | 29-07-17 | 21:07

Mooi geschreven:)
Het stinkt, en Feynman roert !

Zathras | 29-07-17 | 21:06

Men kijkt nog naar die vrouwen, gaat de hele avond door.

gato | 29-07-17 | 21:05

Duitsland levert niemand uit aan Turkije en dat land ligt toch ook in de EU? Is zelfs een kernland. Het klappert en rammelt aan alle kanten, dit betoog. Soms denk ik wel eens dat de schrijver een vrouw is.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 21:04

Vluchtelingen ed is klein bier voor de buhne. Kwestie EU vs (nieuw bewind in) Polen gaat geopolitiek gezien over Nord Stream 2 infrastructuur. Druk vanuit de VS om goedkoop gas uit Rusland af te kappen (en in te ruilen voor containerschepen met hun schaliegas). Drie maal raden wie daar de rekening voor mag gaan betalen

HdJ | 29-07-17 | 21:04
-weggejorist-
kapitein_iglo | 29-07-17 | 21:04

Zoals altijd weer :
Wie heeft persoonlijk belang bij wat..
Een hoger of groter doel dienen is te altruïstisch voor deze ego 's...

Wijze uit het Oosten | 29-07-17 | 21:04

Hopelijk zo snel mogelijk, maar voor het gerecht brengen heb ik zo mijn twijfels.

gato | 29-07-17 | 21:02
-weggejorist-
kapitein_iglo | 29-07-17 | 21:02

Wat betreft kind en badwater lijkt mij dat in het geval van een fiks aantal commissieleden het kind is weggegooid en de nageboorte opgevoed. Timmermans, Juncker, Tusk en Mogherini in ieder geval. Logisch dat je dan niet kan verkroppen als andermans kinderen hun eigen weg gaan.

De nadagen van links, het verval van de decadentie gaat gepaard met heftige krampen, kijk maar naar NRC, PvdA, Vara en Joop om dicht bij huis te blijven. Ze slaan wild om zich heen, de laatste stuiptrekkingen. vooral de BN-ers die straks verdwijnen in de vergetelheid. Youp, Erik, Sylvana, Jeroen, Mathijs. Wie?

bergsbeklimmer | 29-07-17 | 21:00

Dat de EU gaat klappen is een feit, de vraag is alleen hoe akelig het gaat worden. En kunnen we veroorzakers voor het gerecht brengen?

Andersdenkend | 29-07-17 | 20:58

spijker op kop!

niv01 | 29-07-17 | 20:56

West- en oost-Europa zullen altijd tegenpolen blijven.

Croxifoxio | 29-07-17 | 20:50

Je kan het gek vinden maar, mij zal het allemaal worst zijn.
***Braadworst op de BBQ smijten doet***

McMarx | 29-07-17 | 20:47

Alles wat de EU zou moeten zijn, een liberale waardengemeenschap en ecomische vrijhandelszone, is het niet. Het is een neo-marxistisch politiek utopisch project van megalomane gekken.

Stormageddon | 29-07-17 | 20:46

Wat lult die man nu? Europa fantastisch Europa, de derde wereld komt naar je toe deze zomer: www.dagelijksestandaard.nl/2017/07/nie...

Ik kan me heel goed voorstellen dat Polen dit wil vermijden!

Claudia M. | 29-07-17 | 20:44

Eritraërs en Somaliërs, die in hun thuislanden aanmerkelijk minder risico lopen in dan een het Erdorégime onwelgevaliige Turk in Turkije , houden wij wél de hand -tegen beter weten - boven het hoofd. Maar ja, Turkije is natuurlijk een bevriende natie en een gewaardeerde NATO partner...

bisbisbis | 29-07-17 | 20:42

En nu maar hopen dan Timmerlul zijn poot stijf houdt en de Polen hun poten nog veel stijver, en laat maar lekker kelderen die hele rotzooi. Polexit klinkt "K" maar prima resultaat.

marche | 29-07-17 | 20:39

En zo is het!

FCDenBosch | 29-07-17 | 20:37

"De EC beschermt niet de trias politica, maar louter haar eigen agenda."
Hear hear. De vraag "Hoe stoppen we deze trein voordat hij het ravijn in dondert" houdt Drunker en Timmerfrans echt niet bezig.

ScumbaggusMaximus | 29-07-17 | 20:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken