Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Debat! PvdA-meneer heeft stelling over EU en MH17

Bert Veenstra (PvdAmersfoort, @) heeft een stelling voor u. Nou. Kom maar op dan. Klein detail: de reden dat het überhaupt oorlog werd in Oekraïne, is de opdringerige bemoeienis van de Europese Unie met de verhoudingen tussen Kiev en Moskou. Met die kennis in het achterhoofd: had de EU kunnen zorgen voor een veilige overtocht van MH17? De PvdA hoort het graag van u.

Reaguursels

Inloggen

Huh een onthoofding daar waar ISIS zich bevind? Huh, dat had niemand zien aankomen, huh?

Mozes Langebroek | 15-03-16 | 11:14

Nou, landen waar oorlog is zou je logischerwijs omheen (dus niet overheen) moeten vliegen. Maarja, je verbuikt wel minder kerosine en dat is goedkopert. Dus dan maar net doen alsof je het nooit verwacht had.

Huh?! Hoe kan dat? Hoe kan dat? Een vliegtuig neergeschoten boven een oorlogsgebied? Huh had ik nooit verwacht, huh?

Mozes Langebroek | 15-03-16 | 11:13

Stelling: als Bert Veenstra niet zo dom getweet had, zou ik me niet op mijn pik getrapt voelen. Goed bezig! Lekker prikkelend. Zolang je maar niet over de ruggen van slachtoffers egoïstische politiek bedrijft. Oh w...

Doper | 14-03-16 | 18:41

mafkees:ik denk dat deze als eerste maar moet hangen

BMS | 14-03-16 | 18:11

-weggejorist-

Dev.Jam | 14-03-16 | 12:33

De Partij van de Afgang maakt zich alleen maar verder belachelijk. De ene stelling is nog grotere onzin dan de andere. Nog 6 zetels te gaan tot 0.

Lichtstadfan | 14-03-16 | 11:33

Als Colijn gewoon gekozen had voor een Anschluss bij Duitsland waren die doden op de Grebbeberg ook niet nodig geweest.... pffff..

Kiwi45 | 14-03-16 | 11:19

Stelling: als Bart Veenstra's ouders nooit een wipje hadden gedaan hadden we nooit van deze kwast gehoord.

MoonBeebe | 14-03-16 | 10:56

Al sinds tijden geen zinnig woord uit dat kamp gehoord. Hoeveel zetels ook al weer.... stuk of 7.... = 14 teveel

Carrier | 14-03-16 | 10:30

Een potsierlijke vertoning was het, en een schandvlek voor ons land.

Lefgozer | 14-03-16 | 10:29

Stelling: als die twee horken nerd knakkers niet op het plein hun spreekbeurtje hadden staan houden, had het vuur van de burgeroorlog daar een stukje minder gebrand. En wie weet hoe het dan was gegaan met dat vliegtuig.
En bedankt he, "mannen"!

Lefgozer | 14-03-16 | 10:28

Ook salonsocialisten zijn de weg kwijt. Slaat als een tang op een varken..( Mag dat nog?) Maar de PvdA meneer vindt wel goed, dat de EUSSR samen met de VS en de NAVO een omsingelingspolitiek bedrijven tov Rusland. Het Imperialisme leeft erg bij de EU. Maar is het niet iets met slapende honden? Vroeger werd er een gentlemen's agreement gesloten met Gorbatsjov. Maar het is wel duidelijk, dat de gentlemen niet in de EU of de VS wonen

wallenberg | 14-03-16 | 10:08

Definitief bewijs dat PvdA-ers gevaarlijke, gestoorde idioten zijn. Wat een verschrikkelijke -van-god-los randdebiel dit want de hele reden van de oorlog die het lanceren van het dodelijke projectiel tot gevolg gehad heeft IS BEOOFD LINDMAATSCHAP VAN DE EU.

Kan iemand deze meneer begeleiden van zijn pluche zetel naar een inrichting?

Homer P. Simpson | 14-03-16 | 09:17

Ja, meneerken van den Partij der onnozelen:
Wanneer we IS lid van de EU maken plegen die klootzakjes ook geen aanslagen meer.
Als we iedereen die mogelijk gevaarlijk is lid van de EU maken is de eeuwige wereldvrede aangebroken.
Ja, hoor, meneerken van de Partij der idioten: Slaap zacht.

mallekater | 14-03-16 | 06:33

Ik begeleide in de koude oorlog nog wel eens een Tupolev Bear tot buiten ons territorium. De koude oorlog, wat een mooie tijd was dat. Geen last van Polen, Hongaren, Roemenen, Bulgaren, Slowaken etc enz. Ideetje: bouw op die muur en geef die Russen hun invloedssfeer terug. Oostenrijk en Macedonië hebben bewezen dat het binnen en week kan. Overigens was de Krim langer onderdeel van de Russische invloed dan die paar jaar dat de Oukraiener Chroetsjef het cadeau deed aan zijn geboorteland.

PeterA60 | 14-03-16 | 05:16

Sorry dubbel gepost. Verwijder kopie van bericht 1 en dit bericht maar. Dank

Maximus89 | 14-03-16 | 02:13

-weggejorist-

Maximus89 | 14-03-16 | 02:12

"PvdA... importeurs van allochtoon stemvee" nee dat was de VVD. De werkgevers haalden vliegtuigen vol analfabeten uit het Rifgebergte om de vakbond te treiteren. En huisvestten ze in hun eigen achtertuinen in Aerdenhout.

Maar deze PvdAstelling klopt niet. Als Oekraïne in de EU zou zitten, hadden al oorlog met Rusland. Dan waren de wapenfabrikanten van de USA al tevreden, en hadden ze MH17 niet hoeven regelen.

BommelMarwijkROOD | 14-03-16 | 01:16

Bemoeizucht van EU idd. Vergeet niet dat VS zich er op de achtergrond heel zeker mee bemoeit. Wat bemoeizucht betreft zijn de amerikanen een ster.

Binnenkort gaat Obama naar GB on de britten te weerhouden van een brexit.

Yvonne54 | 13-03-16 | 23:19

Als de EU geen staatsgreep mee had helpen organiseren had MH17 zonder problemen gewoon over Oekraïne kunnen vliegen.

Mike Gaatjeniksaan | 13-03-16 | 22:57

Wel raar dat pvda sukkels nu wel een bepaalde stelling hebben over de mh17 maar als je de pvda in het kabinet om uitleg vraagt geven ze geen antwoord onder het mom dat dat niet kan vanwege de staatsveiligheid. Je vraagt je af waar was bij deze vent die wegstreep ambtenaar. Want met zulke onzin had het beter weggekalkt kunnen worden. Tsja die rakkers van de pvda. Het zijn en blijven mafklappers. Allemaal. Geen enkele uitgezonderd.

tweetybird | 13-03-16 | 22:57

Als Oekraine bij Rusland was gebleven had je er ook veilig overheen kunnen vliegen die dag.

woestijnvos | 13-03-16 | 22:45

Wat een mafklapper. Maar toch klopt de stelling. De MH17 kon het Oekrainse luchtruim passeren. Dat was juist het probleem. Het luchtruim had gesloten moeten zijn. Als Oekraine lid was geweest van de EU had het net zo onverantwoord gehandeld. Dus ja, als Oekraïne lid van de EU was geweest, was de MH17 ook gewoon neergeknald.

MultiPlex | 13-03-16 | 22:09

Als mijn zusje een lul had gehad was het mijn broer geweest.
PvdA:Óp naar de 0 zetels.
(btw:6 april: NEE.)

R.B.Scott | 13-03-16 | 22:03

Wat een hufter. Een paar dagen eerder en na de aanslag vlogen ze om de Oekraïne heen. Daar hen je geen EU lidmaatschap voor nodig.

voldemort | 13-03-16 | 21:02

Als de PvdA er niet was geweest, dan waren er nog vééééél meer voordelen voor Nederland geweest.Gelukkig zijn ze zichzelf aan het opheffen. Nu al die uitlopers van het PvdA onkruid nog die zich in de gemeenten, provinciale staten en media hebben voortgewoekerd.

miss error | 13-03-16 | 20:34

Dan ben je toch helemaal van de pot gerukt? Sjeesus christus man. PvdA eikel.

postmodernismisdead | 13-03-16 | 20:21

Als Oekraine verantwoordelijk had gehandeld destijds, dan hadden zij het luchtruim totaal afgesloten in juli 2014, voordat de MH 17 werd neergeschoten. Zij wisten dat het luchtruim gevaarlijk was ook op grote hoogte. Waar zit je moraal als je dan de burgerluchtvaart gewoon door laat vliegen daar? En daar moeten wij een verdrag mee afsluiten?

Paljas | 13-03-16 | 20:13

@Ferdo76 | 13-03-16 | 15:37
Dat is eigenlijk veel waarschijnlijker.

McMarx | 13-03-16 | 19:50

@ tweetybird,
Mag ik je een enkeltje Novosibirsk aanbieden. En dan niet piepen dat het tegenvalt.

bdn01 | 13-03-16 | 19:45

Als Bert zijn muil had gehouden had de PvdA vandaag niet opnieuw 2 zetels verloren

waar haalt de PvdA dat politieke talent toch altijd weer vandaan ? man , man , man

enorme sukkelzak | 13-03-16 | 19:26

Als ik de staatsloterij had gewonnen, had ik dit gewauwel niet hoeven te lezen...

Claudia M. | 13-03-16 | 19:07

Ik heb het vijf keer nagelezen en nog begrijp ik het niet.
Je moet toch wel heel erg van het padje zijn.

tismilucas | 13-03-16 | 18:52

bdn01 | 13-03-16 | 18:22

Ach u heeft zeker die enge van baalen met kornuit niet op dat plein zien staan. De EU had zih niet horen te bemoeien met de situatie daar. Zo is het gewoon. Ze hadden daar het lekker zelf moeten uotzoeken en aan een stel idioten van die EU steelclub op een plein die poetin staan te provoceren heeft niemand wat aan. Ze hebben het daarmee toch echt voor een groot gedeelte de situatie aan zichzelf te danken. En die EU is zelf geen haar beter als putin in rusland. Want ook de EU probeert ons alles door de strot te douwen. Zo kun je ook zien bij het referendum.Waar ze zelfs de slinkste trucjes proberen uit te halen om het te frustreren.

tweetybird | 13-03-16 | 18:50

Die bertjes bij de pvda zou je bij voorbaat allemaal beter kunnen opsluiten. Of ze kramen pure onzin uit of ze stelen daklozenkranten leeg . Zou deze nou net als andere bertje een drankprobleem hebben. Ik vermoed van wel. Voor zulke onzin moet je toch een hoop alcohol in je mik hebben anders kun je zoiets stupides nooit bedenken. Nou als zijn vader een badmuts op had gedaan toen die zijn moeder op de keukentafel naaide hadden we alvast 1 bertje minder bij die pvda gehad.Al ben ik ook tevreden met nog minder zetels voor die schadelijke partij die nederland afbreekt!!

tweetybird | 13-03-16 | 18:43

Wauw... wat een schoften.
De nabestaanden draaien zich om in hun graf... of uhh .. je weet wel.

Elvos is back | 13-03-16 | 18:35

De ruggen van de slachtoffers dus...

Ben5570 | 13-03-16 | 18:32

Politiek bedrijven over de ruggen bertjE? Goed bezig, maar ach, dat zijnde politici he?

Ben5570 | 13-03-16 | 18:32

Als alle landen bij de eu komen is er geen oorlog meer...

Agmetdebalzak | 13-03-16 | 18:29

Als de juf van de lagere school ervoor gezorgd had dat Bertje had geleerd dat je alleen met inzet en hard werken iets kunt bereiken, en dat dit heel waardevol is om te doen (daar word je een beter mens van) dan was Bertje niet afgegleden naar het politieke putje van de NL samenleving, gemeenteraadslid van de PvdA. Nee, dan was Bertje nu wereldberoemd geweest in Nederland als de enige bekwame politicus in de 2e kamer.
Maar als ik niet nu op [enter] druk dan kun je dit nooit lezen Bertje en je dit afvragen: wat als ik dit nu niet had getweet?

LaatmaarLu? | 13-03-16 | 18:24

@ Tweetybird 17:56
De totale BS dat Poetin zich geirriteerd zou moeten voelen door de volledig terechte poging tot toenadering van Oekraine tot het westen. Poetin moet gewoon eens zorgen dat hij zijn eigen zaken thuis voor elkaar heeft voordat hij zich met een ander bemoeit. Die negorij van hem is inmiddels achteruitgekacheld tot het niveau vanhet BNP van Spanje tgv. corruptie, misdaad, moord en wanbeleid.

bdn01 | 13-03-16 | 18:22

Dus we hadden dat zooitje corrupte teringlijers nóg eerder bij de EU moeten halen? Werkelijk? Rot toch op, PVDA....

Boer in 020 | 13-03-16 | 18:17

Stelling : Als Bert zijn vader niet op lelijke mokkels was gevallen, had Bert nu niet bestaan.

Snap je!? | 13-03-16 | 18:09

Je zal maar geliefden zijn verloren in dit drama. Komt de PvdA het nog even erger maken met onzin en leugens.

funkyd | 13-03-16 | 18:08

pluk-87 | 13-03-16 | 16:14
Met mijn stelling wilde ik alleen de nonsense van Bertje aan. Ik ben het met je eens.

von_cicero | 13-03-16 | 18:07

Nee stemmen, betekent dat rutte gewoon een "balkenende" doet en alles bij het oude blijft. Tja, politiek in nederland, 't zijn net een stel kleine kinderen die niet tegen hun verlies kunnen.

Anjin Mohammed | 13-03-16 | 17:58

Arm, arm Amersfoort!

Een vrije paling | 13-03-16 | 17:57

bdn01 | 13-03-16 | 17:19

Hoezo leg uit. Want ik zie de relevantie niet echt.

tweetybird | 13-03-16 | 17:56

O.A. PVDA steekt een lont in het kruitvat en Bert vraagt zich nu af waarom er een ontploffing was .
Knulletje toch !

Castor12 | 13-03-16 | 17:54

Volgens mij is de oorlog in Oekraïne nog altijd het gevolg van de russische invasie. Dat een of andere PvdA'er een onjuiste stelling de wereld in slingert heeft hier verder weinig mee te maken.
arashimashou | 13-03-16 | 16:17

bent U van het PvdA webcare team ? dat wordt overwerken en snel iemand van het bestuur bellen.

(c)ZWITSUL | 13-03-16 | 17:54

Meneer Veenstra, met ja stemmen voor Oekraïne komen die 300 mensen echt niet terug hoor.
Zomaar een opmerking in het wild.

Dezenaamhier | 13-03-16 | 17:39

@Pieter V | 13-03-16 | 17:31
Verkeerd onderwerp!
Mijn commentaar ging over de hakkenbar specialisten

Pieter V | 13-03-16 | 17:36

Oh, Amersfoort, hè?
Als Ramón Smits Alvarez zijn eigen partijgenoten niet bestolen had, had-ie nog geleefd.
Wat vind je daarvan, Bert Veenstra van de PvdA Amersfoort?

MAD1950 | 13-03-16 | 17:32

-weggejorist-

Pieter V | 13-03-16 | 17:31

bouwkeet =niveleer
kt woordenboekding

voedselbankier | 13-03-16 | 17:30

Of tch lid van de CPN? In elk geval in het grijze verleden, van voor de val van de muur, toen we hier nog betaalde Sovjet-trollen hadden.

bdn01 | 13-03-16 | 17:29

tja PvdA die lullen krom wat recht is en recht wat krom is. Bouwkeet je zelf eens weg met je pauperpartijtje

voedselbankier | 13-03-16 | 17:29

@self
hoeren=horen

Gerard Leeflang | 13-03-16 | 17:25

Had U dan wat anders verwacht van een gutmensch? Het zou pas verrassend opzienbarend zijn geweest wanneer meneer het tegenovergestelde had beweerd.
Dit sujet behoort tot de familie van de pvda en daar hoeren immorele en abjecte woorden en gedragingen bij. Ik vraag me wel eens af of dat te wijten is aan een dna afwijking, in de nabije toekomst zal een biometrisch profiel dit wel laten zien en dan kan via wetgeving dit soort stront uit de samenleving verwijderen.

Gerard Leeflang | 13-03-16 | 17:23

Is die van Rossum lid van de Stasi of de KGB?

bdn01 | 13-03-16 | 17:19

De officiële lezing is toch dat de rebellen het vliegtuig hadden neergeschoten?

Die rebellen zijn toch juist rebellen omdat ze niet bij de EU maar bij de Russische invloedssfeer willen horen?

'Oekraïne is lid van de EU' ligt verder van dit standpunt af dan het huidige 'Oekraïne wil bij de EU'.

QED?

a1a2a3 | 13-03-16 | 17:18

Goedmensen als deze gaan over lijken (MH17) om hun "gelijk" te halen. Heel erg erg eng, dit...

Pjotrans | 13-03-16 | 17:15

@mysteryposter | 13-03-16 | 16:58
Als de Republikeinse partij slim is, koesteren ze Trump. Trump zegt het zelf ook, 'ik trek zelfs Democraten'. Dat is inderdaad de enige kans. Gelukkig is Trump zich daar goed van bewust, is mijn indruk.

pluk-87 | 13-03-16 | 17:13

PvdA een extreme partij, gelukkig staan ze er slecht voor in de peilingen. Op naar de nul zetels.

Mo het varken | 13-03-16 | 17:12

Dom, dommer, domst.

meneer Q | 13-03-16 | 17:12

@ Denk jij dat hij Hillary uiteindelijk kan verslaan?
pluk-87 | 13-03-16 | 16:52
----------------

Demografisch is het bijna onmogelijk dat Republikeinen winnen, er zijn veel meer democraten normaal. Trump heeft wel een behoorlijke kans denk ik omdat veel mensen die nooit stemde, en democrats, en independents voor Trump kiezen. De "unfavourability" van Clinton is ook erg hoog, mede door Benghazi en haar e-mail schandaal.

mysteryposter | 13-03-16 | 16:58

Ga lekker naar huis Veenstra, ga je prak koken, of de afwas doen.

ben kokhals | 13-03-16 | 16:57

Ik blijf me er trouwens over verbazen dat je eigenlijk niets hoeft te kunnen in de politiek op lokaal niveau. Onder het mom: "Als je maar voor een paar uurtjes in de week werk hebt, dan kun je daarnaast nog wel proberen om in de gemeente politiek wat belastinggeld weg te schrapen.", zit vrijwel de gehele politiek in vrijwel elke gemeente vol met mensen die zelf nog nooit een fulltime baan hebben gehad.

Usuc | 13-03-16 | 16:55

@ TheEgg | 13-03-16 | 15:44

Topreaguursel! Spot on!

Outsider-Inside | 13-03-16 | 16:54

Als de Oekraïne lid van de EU was geweest, hadden er waarschijnlijk ook geen 193 Nederlanders aan boord gezeten, aangezien Nederland dan waarschijnlijk allang failliet was geweest en een vakantie in zuid-oost Azië er dus niet meer in had gezeten.

VanBukkem | 13-03-16 | 16:52

Stelling: Als PvdA dit land niet kapot had gemaakt de laatste decennia, hadden we nu een fantastisch land gehad.

roze_bril | 13-03-16 | 16:52

@mysteryposter | 13-03-16 | 16:50
Geweldig. Dat is de sleutel tot succes in deze.
Denk jij dat hij Hillary uiteindelijk kan verslaan?

pluk-87 | 13-03-16 | 16:52

@ pluk-87 | 13-03-16 | 16:44

Pastor Mark Burns heet hij denk ik, Trump heeft de steun van ruim 100 black pastors. Gisteren sprak pastor Darell Scott in de Trump rally, goede toespraak.

www.youtube.com/watch?v=PD8mxyTl8JI

mysteryposter | 13-03-16 | 16:50

@McMarx | 13-03-16 | 15:32


"Oorzaak en gevolg. Het blijft voor veel politici een moeilijk onderscheidt."


Nou en of. Zo beschouwen alle Gutmenschen het erbarmelijke gedrag van lieden aan de onderkant van de samenleving als een *gevolg* van hun sociaal-economische positie, terwijl het veel logischer is dat hun sociaal-economische positie het gevolg is van hun erbarmelijke gedrag.

omanders | 13-03-16 | 16:50

Wat een hoop dommigheid in zo weinig woorden, ik wed dat Didi dat morgen zal overtreffen.....

KaiserSoza | 13-03-16 | 16:46

Handsomeboy | 13-03-16 | 16:36
De PvdA is al jaren de weg kwijt. De burgers in NL in toenemende mate niet meer. Volgens de huidige peilingen zitten er nog 8 PvdA-ers rechtmatig in de 2e kamer. De overige 30 PvdA-ers hebben er eigenlijk niks meer te zoeken.

Usuc | 13-03-16 | 16:43

@mysteryposter | 13-03-16 | 16:37
Thanks :D Wie is deze neger? Wel goed om wat stemmers met kleur te lokken, dat is een zeer goede zaak. Hij legt wel energie in zijn verhaal, dat kan hem niet ontzegd worden.

pluk-87 | 13-03-16 | 16:41

Klootzak
De aanslag op de MH17 misbruiken voor zijn eigen 'relevantie'.

diddley2 | 13-03-16 | 16:38

De EU je wenst het je ergste vijanden niet toe.

bijna_raak | 13-03-16 | 16:38

Voor de liefhebber, Donald Trump Rally in Bloomington, IL is net begonnen, volgende link is een livestream:

www.youtube.com/watch?v=B4IzeBofs_c

mysteryposter | 13-03-16 | 16:37

Dus nu wordt MH17 een reden voor een Ja-stem op 6 april? Ik ben helemaal de weg kwijt.

Handsomeboy | 13-03-16 | 16:36

De PvdA zet alles op alles nadat belend is geworden dat een meerderheid van de Nederlanders NEE stemt op 6 april.

Jozef C. de Groot | 13-03-16 | 16:32

Feynman | 13-03-16 | 16:26
Inderdaad... Het zou mij niet verwonderen als "Genocide" een afgeleid woord uit het Turks is.
.
Armeniërs, Koerden en andere minderheden worden rücksichtslos over de klink gejaagd door de Turken en dat al eeuwen lang.

Ommezwaai | 13-03-16 | 16:32

Als de PvdA niet bestaan had, leefden we nu in vrede, welvaart en veiligheid.

Steinway | 13-03-16 | 16:31

Tostiman | 13-03-16 | 16:28
Precies
.
Evenzo belachelijke hypothetische stelling.
.
Ik nam aan dat dat de bedoeling was van de aftrap van Bert Veenstra met zijn waardeloze stelling.

Usuc | 13-03-16 | 16:31

@Usuc | 13-03-16 | 15:48
Die 44 minuten kijk ik wel 'een andere keer'. Maar 'Mischlinge' had je volgens mij niet in de SS.

Allemaal | 13-03-16 | 16:31

Stelling verworpen.

squadra | 13-03-16 | 16:29

-weggejorist-

Ik snap er niks van! | 13-03-16 | 16:28

@Usuc | 13-03-16 | 15:40
Als de MH17 niet over de Oekraine had gevlogen was het het niet neergehaald boven de Oekraine. Dat is toch logisch.
Of, als er geen Oekraine was geweest, dan had de MH17 noet over de Oekraine gevlogen.

Tostiman | 13-03-16 | 16:28

Stelling: Als Bart Veenstra geen zaagsel in zijn kop had zou Bart Veenstra misschien iets zinnigs kunnen zeggen.

Nou Bartje Schwalbestra, succes op je roze planeet. Misschien handig geweest als je op zijn minst je middelbare school had afgemaakt. Wat een geestelijke armoede.

Vageling | 13-03-16 | 16:27

@Ommezwaai | 13-03-16 | 16:18
Lijkt me ook een goeie vent voor zoiets. Het gaat natuurlijk niet alleen om Unilever. In algemene zin willen ze nu even doorpakken en er één grote vrije markt van maken, zodat er even weer wat te groeien valt. Op zich niet zo'n gek idee, het is vooral gek dat ze geen eisen stellen (persvrijheid, democratie). Ze passen ons systeem aan (minder stemhokjes, niet vertellen dat het verdrag ook over defensiesamenwerking gaat), dat kan natuurlijk ook.

Watching the Wheels | 13-03-16 | 16:26

Ommezwaai | 13-03-16 | 16:12
Turkije`s visumplicht is voor Europeanen al decennia een verkapte toeristenbelasting. Of je dat op het vliegveld of op het hotel betaalt lijkt me irrelevant.

Bovendien, een Europeaan die naar Turkije gaat, gaat minder verdienen. Andersom valt er veel minder te halen. Visumregelingen zijn daarom alleen al asymmetrisch. Het is bedoeld om ongecontroleerde volksverhuizingen te voorkomen.

Aangezien de meeste gelukzoekers hooguit ongeschoold werk willen doen voor tarieven beneden het minimumloon buiten het zicht van de belastingdienst is een toeristenvisum voor hun genoeg. Bovendien wordt nergens in 1 van de vier verdragen het aangeboden visumvrij reizen beperkt tot dergelijk kortdurend verblijf.

Oh en even The Guardian over hoe de haatsnor omgaat met minderheden. www.theguardian.com/world/2016/mar/02/... Die Erdogan creëert meer vluchtelingen dan dat hij uit Syrië opvangt of doorvoert.

Feynman | 13-03-16 | 16:26

over lijken gaan ze.. dat PvdA tuig , nog ACHT zeteltjes and counting ! :)

(c)ZWITSUL | 13-03-16 | 16:26

Meent die meneer dat nou écht of is dit 'gewoon' politieke hete lucht ?

Vesta | 13-03-16 | 16:22

HMCuiteraard | 13-03-16 | 16:19
Men wordt heden ten dage voor minder in een dwangbuis gesnoerd en opgesloten.

Ommezwaai | 13-03-16 | 16:21

Als de PvdA nooit was opgericht hadden we nu een welvarend land met echte grenzen gehad zoals Zwitserland, Luxemburg en Monaco.

Balletje Mayo | 13-03-16 | 16:21

Iedereen zijn eigen bubbel. Maar die van Veenstra is wel erg vreemd.

HMCuiteraard | 13-03-16 | 16:19

Watching the Wheels | 13-03-16 | 16:14
Ik weet het en dat deed ie niet eens onaardig ook, zo heb ik ooit eens vernomen. In ieder geval beter dan MP spelen, maar dat kan al heel snel met zijn gepruts.

Ommezwaai | 13-03-16 | 16:18

Als de PvdA de PvdA was gebleven was ze niet verdwenen!

Einde van de Domheid | 13-03-16 | 16:17

Volgens mij is de oorlog in Oekraïne nog altijd het gevolg van de russische invasie. Dat een of andere PvdA'er een onjuiste stelling de wereld in slingert heeft hier verder weinig mee te maken.

arashimashou | 13-03-16 | 16:17

Geeft perfect de verstandelijke vermogens van Bertje aan. Kruip weer terug in m'n hol de zon in.

stroopa | 13-03-16 | 16:16

@Ommezwaai | 13-03-16 | 16:12
Mark deed personeelszaken bij Unilever. Unilever wil uitbreiden in Turkije en Oekraïne.

Watching the Wheels | 13-03-16 | 16:14

@von_cicero | 13-03-16 | 16:11
Nou van dat laatste ben ik nog niet zo zeker. Er waren nog wel wat meer fanatieke knapen in Duitsland met grootse plannen.

pluk-87 | 13-03-16 | 16:14

Is er al nieuws over de gestolen schilderijen?

eerstneukendanpraten | 13-03-16 | 16:13

6 zetels volgende week, dat schiet op. Gewoon blijven zitten PvdA. Rob Trip, Annechien, Pauw, DWDD en dat boze oog van Nieuwsuur redden jullie er met hun 'ongekleurde' politieke verslaggevers wel uit.

Watching the Wheels | 13-03-16 | 16:12

Feynman | 13-03-16 | 16:05
Wat nog mij nog het meeste stoort is Mark Rutte die denkt een werelddeal met deze fascistoïde haatsnor te hebben gesloten. En als dank wordt Europa straks overspoelt met Turken die visumvrij mogen reizen. Schaft Turkije zijn visumplicht eigenlijk ook af?

Ommezwaai | 13-03-16 | 16:12

Als, als, als. Als mijn oom een kut had, was het mijn tante. For the sake of the Godwin: Als Hitler wel was toegelaten tot de Akademie der bildenden Künste Wien, was er geen WOII.

von_cicero | 13-03-16 | 16:11

Als Oekraïne lid geweest was van de EU, was het afschotgebied een Oekraïense variant van zuid-Ossetië geweest...

F. von Zeikhoven | 13-03-16 | 16:11

@Glasgow Argus | 13-03-16 | 16:02
Hoe kun jij voor 298 dode mensen spreken? Als ik een van hem zou zijn, zou Bert zijn tweet wel mogen zeggen. Laten we wel gewoon blijven nadenken en niet te emo/humberto gaan doen.

pluk-87 | 13-03-16 | 16:10

Bert Veenstra zijn moeder had hem door moeten slikken.

Usuc | 13-03-16 | 16:10

Als ik even rationeel naar de stelling kijk, is het antwoord: waarschijnlijk wel.
Wanneer Oekraine lid van de EU was geweest, zou de oorlog (even aangenomen dat die er dan ook zou zijn) zich daar niet op dezelfde wijze hebben ontwikkeld, en dus is de kans klein dat die BUK-installatie daar had gestaan, en dus zou de MH17 (aangenomen dat die op dezelfde dag en tijd daar zou vliegen) gewoon doortocht kunnen vinden.

pluk-87 | 13-03-16 | 16:08

Helemaal de weg kwijt en nog verder verdwaald

Bokito ergo sum | 13-03-16 | 16:07

TheEgg | 13-03-16 | 15:51
Hier wat beelden van dat grove geweld. Niet tegen de vrije pers, maar gewoon in een dorp in Turkije zelf. www.rt.com/news/335200-cizre-burned-b... Koerdische dorpen zien eruit alsof er een aardbeving is geweest.

“178 civilians were deliberately targeted in three different basements and among some of the dead were children as young as nine to 10 years old…The government not only deliberately targeted and killed them, but also burned them. Some relatives were given piles of bones of their loved ones,”

Erdogan moet dus lid worden van de EU. Is al lid van de Navo. 14 miljoen Koerden mogen straks zonder vragen of visum hiernaartoe komen, om dezelfde dag asiel aan te vragen, waar ze nog recht op hebben ook.

Zelfs de partij van de allochtonen, zelfs het Turkenduo van DENK negeert deze genocide door of op hun achterban. Turkije heeft voor twee andere dorpen ook een "avondklok" ingesteld, dus die zijn straks aan de beurt.

De oorlog op IS door Koerden is te succesvol, dus Erdogan zet nu een dolk in de rug. Cizre is een grensstadje aan Syrië, nabij het drielandenpunt met ook Irak. Turkije houdt een corridor met IS in de buurt van Aleppo open om IS via Turkije te laten reizen & handelen. Het snijdt een vergelijkbare route voor Koerden genadeloos af.

Erdogan zegt het ene, houdt zijn hand op, en doet het andere.

Feynman | 13-03-16 | 16:05

TheEgg | 13-03-16 | 15:55
Ok, ik volg je. De Eu wilde Oekraïne in de Unie. Het belang is duidelijk maar wordt verkocht als handelsverdrag waarbij natuurlijk ook vliegen over Oekraïne hoort. Het laatste wordt gemeden als de pest maar nu Bertje het genoemd heeft neem ik het serieus. Niet omdat Bertje dom is ( denk het wel), hij was zo dom om uit de school te klappen.
-
Nou hoe toon je aan dat Oekraïne bij de unie moet. Door aan te tonen dat anders het licht uit gaat ( bijv. vliegverkeer ) Dat gelooft natuurlijk niemand, maar wel als er eentje uit de lucht wordt geschoten. Maar waarom wij? Dat is de vraag.

hurenisvoorpaupers | 13-03-16 | 16:04

-weggejorist-

Maddworks | 13-03-16 | 16:04

Kapitein Stijlvol | 13-03-16 | 15:58
En als zijn ouweheer z'n zaadlozing tegen de kachel had gedeponeerd, was het allemaal nog met een sisser afgelopen...

Ommezwaai | 13-03-16 | 16:03

@TheEgg | 13-03-16 | 15:51
.
Turkije is ook druk met het platbombarderen van Koerdische steden. Zal Erdogan ook wel weer ruimhartig door de EU voor beloond worden. Weg er mee.

Piet Karbiet | 13-03-16 | 16:03

Als de PvdA er niet was geweest hadden we nu geen problemen gehad. Lijkt me een eerlijk verhaal.

Normpje | 13-03-16 | 16:03

Als de oekraine lid was geweest van de EU, destijds in 2014, dan zou er geen vlucht mh17 met 298 vakantiegangers en congresbezoekers over het oorlogsgebied hebben gevlogen. De oekraine was dan in een oorlogsgebied veranderd waar de grootste tankslag sinds teder tweede wereldoorlog zou zijn uitgevochten. En net als in de tweede wereldoorlog zou de grotere materiële inzetbaarheid van de Russen, alsmede hun gehardheid hebben gezorgd voor een voorspelbaar einde.
Dan zou voor de derde keer in tweehonderd jaar een expansief west europees rijk de verovering van Russisch grondgebied de agressieve ambitie hebben moeten bekopen met een smadelijke aftocht.
Bertje veenstra, leer van je geschiedenis en van de fouten die je voorvaderen daarin hebben gemaakt.
En vooral, spaar me je domme retoriek en betrek de mh17 er vooral niet in. Uit naam van 298 onschuldige slachtoffers.

Glasgow Argus | 13-03-16 | 16:02

Het is eigenlijk andersom: Omdat de MH17 geen vrije passage had, kan de Oekraïne lid worden van de EU. Follow the money...

ouwespamhoer | 13-03-16 | 16:02

@Juffrouwjansen

Dát is mij ook zeker duidelijk.
Het trieste is echter dat men in deze, van inhoudelijk beargumenteren, overgaat tot 'onder de gordel werken' ofwel; demagogie.
Nóg triester is dat een heleboel mensen daar zeer gevoelig voor zijn en daar maakt deze lepe draaideurlul van een Veenstra gretig gebruik van.

HypoPseudo | 13-03-16 | 16:01

Zoals ik gister meteen al op hem antwoordde, die stelling is van het kaliber: Als mijn vader een kut had was het mijn moeder.
.
Als een van Bert's voorouders kinderloos was gestorven, had hij die tweet niet geplaatst.

pluk-87 | 13-03-16 | 16:00

De Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie voor Vrij Vliegverkeer enerzijds, en Oekraïne anderzijds (met bijlagen, protocollen, gezamenlijke verklaring en slotakten); was toch juist van "Brussel, 21 maart 2014" dus ruim voor MH17? zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2...

Watching the Wheels | 13-03-16 | 16:00

"In het dagelijks leven ben ik onafhankelijk, zelfstandig adviseur in de civiele techniek. Ik adviseer o.a. Rijkswaterstaat bij grote infrastructuurprojecten."
.
Nu snap ik waarom er geen project binnen budget kan blijven bij de overheid... Een socialist die adviseert over geld, hoe gek wil je het hebben?

Ommezwaai | 13-03-16 | 16:00

In 2010 werd een vliegtuig met vooraanstaande tegenstanders van de EUSSR en Poetin uit de lucht gehaald in Rusland. Onderzoek door de pro-EUSSR regering onder leiding van de ongekozen EUSSR president Tusk, gaf de tegenstanders aan boord de schuld.
De EUSSR, Berlijn enz. vonden het niet de moeite waard om te reageren.
Ook het uit de lucht schieten van 200 EUSSR slachtoffers geeft vanuit Berlijn / Brussel geen reactie: geld muss rollen naar Berlijn und brussel.
Den Haagistan belde Merkel, en dat was het.
Geeft weer hoe de EUSSR elite denkt over de onderdanen: niet belangrijk.

Winston1 | 13-03-16 | 15:59

Stelling: als de moeder van Bert een lul had gehad, dan hadden we nu niet met dit soort onzinnige teksten gezeten.

Kapitein Stijlvol | 13-03-16 | 15:58

De vraag stellen is hem beantwoorden:
-Verdrag van Maastricht 1993: CDA + PvdA
-Verdrag van Amsterdam 1997: PvdA + VVD + D66
-Verdrag van Nice 2001: PvdA + VVD + D66
-Verdrag van Lissabon: CDA + PvdA + CU

Ziet u het ook? PvdA = EU.
Mocht u nog twijfelen op 6 april.

kapotte_stofzuiger | 13-03-16 | 15:58

@tweetybird | 13-03-16 | 15:49
Oh, ik wist niet dat ik, wéér, het hele verloop zou moeten herhalen. Er staat inderdaad niet elk tussenstapje beschreven. Hier, geef ik er je eentje: De EU heeft de staatsgreep gesteund, omdat ze niet dat open grenzen verdrag, maar een toetreding-tot-de-EU voorbereidingsverdrag wilden. (ook wel associatieverdrag geheten). Als ik het echt helemaal, stapje voor stapje voor je uit moet spellen, dan zeg het maar hoor. Snurk.

TheEgg | 13-03-16 | 15:55

Als Pim Fortuyn niet was vermoord door links, was Bert Veenstra dan niet minstens een jaar eerder werkloos geweest?

Usuc | 13-03-16 | 15:53

tweetybird | 13-03-16 | 15:49

Het enigste waar u wel gelijk in heeft is dat de EU wel de veroorzaker is door zich te mengen in wat er toen gaande was in de oekraine. Daar zijn ze wel gedeeltelijk schuldig aan dat er burgeroorlog is gekomen. Maar die burgeroorlog heeft weinig met handel op zichzelf te maken.

tweetybird | 13-03-16 | 15:53

Als, as is verbrande turf...
Als deze gast geen lul was, had ie een vrouw geweest.

Ommezwaai | 13-03-16 | 15:53

@Feynman | 13-03-16 | 15:48
Ik zie bovendien een patroon.
1: Turkije walst met grof geweld over vrije pers
2: 2 dagen later verhoogt de EU de beloning voor dat gedrag van 3 naar 6 miljard.

De EU lijkt vooral heel erg graag verkeerd gedrag te belonen.

TheEgg | 13-03-16 | 15:51

En als de Nl regering in 2000 naar het Nederlands volk had geluisterd (referendum toetreding tot de EU)en het eigen volk had vertegenwoordigt zaten we nu niet in deze godstiefusonmogelijkvreselijkefalliete-egovergrotendevoorpolitici EU!
Zat Nederland in welvaart en verzorgingsstaat er beter voor en was met de grootste waarschijnlijkheid die MH17 niet over oorlogsgebied gevlogen @bertveenstra

fikkieblijf! | 13-03-16 | 15:50

@Feynman | 13-03-16 | 15:48
"Wees goed voor Oekraïne, verlos hun van de Brusselse waanzin. Gun hun een vroege exit, zoals bij ook onszelf & Brittannië dat gunnen."

Alsof het zo uit een boek komt. Amen.

van Griendsven454572 | 13-03-16 | 15:50

Wat maakt het uit. Erdogan bepaalt voortaan wat Europa is.

nederburger | 13-03-16 | 15:50

PvdA... importeurs van allochtoon stemvee, graaiers in de Bijlmer, graaier ten koste van daklozen (Hallo Bertje), liegen over CV's, liegen over niet bestaande terroristen (hoi John), graaiend zusje van Albayrak, corrupte minister Herfkens (voerde notabene anticorruptie beleid, opgebokte corrupte turks raadslid (hoe krijg je die 2 worden achter elkaar je strot uit?) weer terugnemen alsof er niets is gebeurt (010)... ik kan nog uren doorgaan als het gaat om de betrouwbare PvdA.

Acar_ketimun | 13-03-16 | 15:49

TheEgg | 13-03-16 | 15:44

O nee joh. Nou die burgeroorlog is niet ontstaan omdat feit hoor maar om het feit dat vele woonachtig russen in de oekraine in bepaalde plaatsen die EU overheersing niet zagen zitten en hun eigen beleid willen. En onafhankelijk willen zijn van kiev. U blaat dus onzin. En weet schijnbaar niet waar die burgeroorlog over gaat. Die gaat niet om handel.

tweetybird | 13-03-16 | 15:49

XaaD666 | 13-03-16 | 15:39
Geen, maar dat geldt voor alle PvdA'ers.

Boris die Sauertopf | 13-03-16 | 15:49

HypoPseudo
Voor mij is het wel duidelijk. Er zijn geen argumenten voor, dus moet het voor-kamp wel een paar drogargumenten bedenken. Best grappig, levert steeds nieuwe pijnlijke momentjes voor de gevestigde orde die massaal in dat voor-kamp klem zitten.

JuffrouwJansen | 13-03-16 | 15:48

Allemaal | 13-03-16 | 15:38
Genoeg Joden die voor Hitler vochten in WO-II
.
youtu.be/1ZUwiLY5nt4

Usuc | 13-03-16 | 15:48

Gemeenteraadsleden. Van de PvdA. Veel dommer en cliëntelistischer kun je het niet krijgen in politiek Nederland.

LJBrinkhorst | 13-03-16 | 15:48

Feit 1: 23 febr 2014: Kiev verbiedt Russische taal. en.wikipedia.org/wiki/Language_policy...
Feit 2: 5 maart 2014: EU belooft miljarden aan Kiev. www.reuters.com/article/us-eu-ukraine-...
Feit 3: 6 april 2014: Oorlog in Donbass start. en.wikipedia.org/wiki/War_in_Donbass
Feit 4: 17 juli 2014: Massamoord MH17 en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlin...

Bij gebrek aan de mogelijkheid tot tijdreizen moet ook de PvdA ervan uitgaan dat een gevolg ten aller tijde NA een oorzaak hoort te zitten. Kiev is begonnen met wetgeving tegen minderheden, kreeg daarna heel veel geld en toen was er plotseling oorlog met die minderheid.

De EU heeft hier zich niet alleen opdringerig bemoeit, ze hebben discriminatie & racisme gedoogd, en daarna gewoon betaald. De makkelijkste manier om corruptie in stand te houden in Oekraïne is de huidige elite genoeg smeergeld te geven, en dat is exact wat we gedaan hebben.

Wees goed voor Oekraïne, verlos hun van de Brusselse waanzin. Gun hun een vroege exit, zoals bij ook onszelf & Brittannië dat gunnen. Stem 6 april.

Feynman | 13-03-16 | 15:48

@Chiant | 13-03-16 | 15:44
Hoezo, wat was hij denkende? Nu doe je een aanname.

van Griendsven454572 | 13-03-16 | 15:46

Als je niet op vakantie had gewild had je niet in dat vliegtuig gezeten. Als het vliegtuig een andere route had genomen had het ook niet naar beneden gehaald. Als het vliegtuig 20 minuten vertraging had gehad had de raket gemist. Maar het was geen als. De realiteit is dat hij wel naar beneden gehaald is. Maar realiteit dat is iets waar de pvda wars van is. Ze geloven zelfs nu nog niet dat ze in 2017 over en uit zijn terwijl de realiteit dat toch echt wel laat zien.

tweetybird | 13-03-16 | 15:46

Wat zou @Bert Veenstra hebben bewogen om op zondagnacht om zes minuten over één dit wereldkundig te maken. Wat was hij denkende?

Chiant | 13-03-16 | 15:44

Zonder de EU was het open grenzen akkoord ondertekend, en had de Oekraïne handel kunnen drijven met zowel de EU als Rusland. Er was dan geen burgeroorlog ontstaan. Er waren dan dus ook geen raketten afgevuurd laat staan dat ze een passagierstoestel zouden treffen.

Dankzij de EU zijn er 300 mensen gedood. Nou ja, 300, plus de 10000+ in de Oekraïne zelf natuurlijk. Goed gedaan EU.

TheEgg | 13-03-16 | 15:44

man, man, man. dat zijn dan leiders met een mening zonder zich even te verdiepen in dit soort kwesties. Mag ook even hup op de zondag de Nl media in worden geschoten.
Dus, zoals het heerschap stelt is de Nl burger niet alleen te dom om een associate verdrag te begrijpen, hoi Alexander,ze zijn nu ook nog eens schuldig aan een oorlog in de Okraine met Rusland, hoi Putin wel/niet in de Krim en dus nu ook indirect de moordenaars van 200 Nl burgers en 100 van elders uit de MH17 die uit de lucht is geschoten.En naar mijn stelligheid door de Oekraine zelf!!

fikkieblijf! | 13-03-16 | 15:43

Als de PvdA niet had bestaan, waren we dan lid geworden van de EU?

kapotte_stofzuiger | 13-03-16 | 15:43

Deze stelling is gewoon wensdenkend en bovendien een hypothese.

Is dit een drogreden om voor een JA-stem te propageren? In dat geval bent u áf meneer Veenstra en voor mij net zo geloofwaardig als de eerste de beste voorbijganger die stelt dat ie morgen de nieuwe paus is.

Beseft u dat de actuele peilingen een indicatie van de geloofwaardigheid en integriteit van uw partij zijn?

Ik geloof dat ik toch maar bij mijn NEE blijf.

HypoPseudo | 13-03-16 | 15:43

Typisch weer het niveau van een PvdA'er, het zou een uitspraak van Marcel van Dam kunnen zijn.

poisonivy | 13-03-16 | 15:43

Ah, interessante stellingname.
Dus zodra een land lid is van de EU dan is het allemaal pais alsmede ook vree?
Dat gaan we dan nog maar eens vertellen aan de Grieken.
Terug naar de kern van de stelling: Vertelt deze snuggere Harry ons nu dat de MH17 wel degelijk door Oekraïne zelf is neergehaald?
Ik acht die kans zelf ook nog steeds zeer aannemelijk maar zie geen verband tussen al dan geen lidmaatschap van de EU.

loze stijl | 13-03-16 | 15:42

Onvoorstelbaar wat een niveau.

Toetsiemonster | 13-03-16 | 15:42

Als m'n moeder een vent had geweest dan was 't m'n vader.
En verder voegt deze als-dan stelling niets toe, behalve afleiding.
Hoeveel zetels heeft de pvda ook weer in de peilings?

van Griendsven454572 | 13-03-16 | 15:42

Ja dat is zoiets als zeggen dat als nazi duitsland de oorlog had gewonnen waren we allemaal duitser geweest. Ach ja onzin allom van die pvda. Als . Maar het was geen als. Onzin ten top dus. Alsof het wat uitgemaakt had of ze bij de EU zaten. Dan was die waarschijnlijk net zo hard naar beneden gekeldert.

tweetybird | 13-03-16 | 15:42

We hoeven hier toch niet serieus op in te gaan toch???

Hobbykip | 13-03-16 | 15:40

Stuitende naïviteit , meer zeg ik niet.

horsteknots | 13-03-16 | 15:40

Bert is een beetje dom.
Maar dat is des PvdA.

pontius | 13-03-16 | 15:40

Jammer van de spelfout.

XaaD666 | 13-03-16 | 15:40

Áls Bert Veenstra een valse bommelding had gedaan vóór vertrek van de MH17, dan was MH17 mogelijk niet uit de lucht geschoten.

Usuc | 13-03-16 | 15:40

Bert Veenstra. Willen we meer of minder Veensta's ??

XaaD666 | 13-03-16 | 15:39

Valt me nog mee dat íe niet met terugwerkende kracht ("met de kennis van nu" is nogal populair onder broodpolitici) GeenPeil de schuld in de schoenen schuift.

solcama | 13-03-16 | 15:39

We zijn dus gestraft omdat we niet eerder ons uiterste best hebben gedaan om Oekraïne in de EU te krijgen. Heeft Rutte zijn marsorders niet op tijd gekregen of was het plichtsverzuim. Kunnen we hiermee Rutte aanklagen voor dood door schuld.

hurenisvoorpaupers | 13-03-16 | 15:39

En als de Joden lid zouden zijn geweest van de SS, dan was er geen holocaust geweest. Wat een niveau weer.

Allemaal | 13-03-16 | 15:38

@McMarx | 13-03-16 | 15:32

Of het wordt uit politiek gewin bewust omgedraaid.

Ferdo76 | 13-03-16 | 15:37

PvdA....... nuf said

rifraf | 13-03-16 | 15:37

Oorzaak en gevolg. Het blijft voor veel politici een moeilijk onderscheidt.

McMarx | 13-03-16 | 15:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken