achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

LIVE - Daar is de A12-blokkade weer

gaap

Het is weer eens VIJF VOOR TWAALF, en op de A12 te Den Haag gaat Extinction Rebellion maar weer eens demonstreren tegen Boeren, Barbecues, Benzine, Bacon, Bestaanszekerheid, Biefstukken, Bloembollen, Boterhamworst, Bier en Bibi - kortom: alles wat het leven leuk maakt. Dit keer geen Greta Thunberg (foto), want die zit op een cruise in de Middellandse Zee. Moet u vanmiddag toch in Den Haag zijn - voor een stervend familielid, uitvaart, etentje, winkelmiddag, zakelijke afspraak, bordeelbezoek etc OMROEP WEST heeft alle verkeersinformatie om Den Haag UIT en IN te geraken. Dit liveblog wordt aangevuld met evt. livestreams, meppende ME-ers, F35 fly-by's, Romeos en waterkanonnen. 
Update: Ze zitten al
Update: Ze worden bussen in gesleept
Update: Ze worden nat
Update: Ze zijn weg
Update: 402 vervelio's aangehouden & weer vrijgelaten

Update: Man boos omdat-ie brancard moet delen

Gaap. Daar is de War on Houtkachels weer

ff stoken

Ook een traditie. Ieder najaar belt de systeempers met meneer Karoly Illy (foto) van het /kuch/ Longfonds en het is allemaal weer de schuld van de vrije burger met de houtkachel die zijn huis verwarmt met haardhout. Houtkachels hebben namelijk geen 'slimme meter', en daarom moeten ze dood. Lekker goochelen met statistiekjes van RIVM en WHO en dan koppen: 1,2 miljoen mensen happen naar adem. Ze zijn vroeg dit jaar, want meestal beiert de potsierlijke fijnstof-noodklok ergens in oktober. Wat niet in het AD-artikel staat is dat het aantal houtkachels is toegenomen. Wat ook niet in het artikel staat is dat er bijna geen schoorsteenveger meer te vinden is (echt waar: er zijn er die 'klantenstops' hebben), en wat ook niet in het AD-artikel staat is dat u een Ontzettend Onbetrouwbare Overheid heeft die aanstuurt op een ENERGIECRISIS, en die nalaat om de nationale gasvoorraad fatsoenlijk aan te vullen. Regel shit mensen, uw overheid doet het niet. Hiero: de Grote GeenStijl Haardhout Test van oktober vorig jaar.

Weduwe Charlie Kirk spreekt natie toe: "Jullie hebben geen idee welk vuur jullie ontstoken hebben"

Erika Kirk aan het woord

Erika's hele speech na de breek hoor, maar bovenstaand even het opmerkelijkste deel, na het - zoals gepast - generieke en obligate. Het is namelijk nogal strijdbaar: "The evildoers responsible for my husband's assasination, have no idea what they have done. (...) They should all know this. If you thought that my husband's mission was powerful before, you have no idea. You have no idea what you have just unleashed across this entire country and this world. You have no idea the fire that you have ignited within this wife. The cries of this widdow will echo around the world like a battle cry." Veel meer beeld na de breek.

Erika kust Charlie's hand voor laatste keer

Dag van de Migraine in het StamCafé na HOOFDPIJNWEEK

Het mag wel een onsje luchtiger allemaal

Weekje wel hè? Veel hoofdpijnzaken weer en zelfs op deze internationale Dag van de Migraine bleef het niet rustig aan onze prachtige koppen. Vandaag nog middeleeuwse toestanden in Beverwijk en Heemskerk en problemen in Arnhem en mogelijk geen deelname aan het Songfestival voor Nederland (eigenlijk een opbeurend bericht) en eerder al de dood van Daisy de hond, gestoorde UvA-meisjes en natuurlijk De Moord op Charlie Kirk. Maar er is ook goed nieuws. De Kirkschutter is inmiddels gepakt, de NOS rectificeert een fout, we worden wat rijker, de Smurfen vieren een jubileum, Margot Robbie is terug in de spotlight na haar bevalling en ze kleedt zich net als Dakota Johnson (dochter van) als een engeltje en als klap op de vuurpijl blijft de definitieve biografie van Matthijs van Nieuwkerk ons bespaard. We willen maar zeggen: laten we ons vanavond focussen op de positieve berichten, de boel is best in evenwicht. Daarbij is het vandaag ook nog eens de Dag van de Scheiding, en scheiden is doorgaans een van de best werkende medicijnen tegen migraine. Dus in plaats van hier te sippen openen we de tap en gieten er gewoon lekker wat biertjes in, om de kater van afgelopen week eens goed weg te spoelen en het moede hoofd te koelen. Er staat een heerlijk sportweekend voor de deur met Super Saturday in de Eredivisie en op zondag Mathieu op zijn fiets mountainbike. Genoeg om ons op te verheugen. Tot die tijd een muziekje aan en de Hoofdpijnweek snel vergeten. Proost en een goed weekend!

Geboortedag Hans Zimmer en Barry White

KNALSTERDAM. Derde explosie in korte tijd bij filiaal De Pizzabakkers

Als iets één keer gebeurt is dat een incident, als het twee keer plaatsvindt is dat heel toevallig, als het drie keer gebeurt is er sprake van een PATROON

We eten allemaal weleens een pizza die niet smaakt, en als uw lievelingspizza de Pizza Hawaii is, bent u bekend met dat probleem. Bij andere pizza's is het deeg soms te korrelig of te luchtig of te hard of de tomatensaus te zuur of de kaas niet gul genoeg gedrapeerd. Kun je lopen klagen of je verlies nemen, maar dan ga je uiteraard zo'n zaak niet opblazen. Toch was het vannacht in knalstad Amsterdam voor de derde keer in twee weken tijd stronzo aan de knikker met een explosie bij een filiaal van restaurantketen De Pizzabakkers. Dat zegt natuurlijk helemaal niks over de kwaliteit van hun pizza's (voor Nederlandse begrippen best aardig) of het motief van de dader, maar TOEVALLIG is het allemaal wel. De politie meldt: "Op beelden is te zien dat de verdachte, in het zwart gekleed, na afloop wegloopt van de Overtoom door de Zocherstraat richting het Vondelpark of verder naar de Amstelveenseweg of de Schinkelhavenkade. Deze explosie staat mogelijk niet op zichzelf en kan verband houden met eerdere explosies bij horecapanden van dezelfde eigenaar." Als u iets heeft gezien of zelf degene bent die uit pizzanijd deze schade heeft aangericht, ga dan even langs bij de politie en zeg sorry tegen de arme pizzabakkers. Voorts moet men pizza's sowieso lekker alleen in Italië eten, basta.

Wie is deze NEPAGENT?

ZoekZoek

Jaweetje. Eigenlijk zouden die malle mevrouwtjes die zo makkelijk hun sieraden meegeven aan "een rechercheur" uit Oud-Beijerland met hun gezicht op BUREAU RIJNMOND moeten staan. Maar voor deze keer maken we een uitzondering & is het Smile, Nepagent, Je Staat op GeenStijl! Pas toch eens op, dames, omaatjes, vrouwtjes. Omroep Max-kijkertjes. Als de bel gaat.... TRAP ER NIET IN.

Lijstduwer GroenLinks-PvdA neemt helemaal geen afstand van complottheorie dat Israël op 7 oktober op burgers schoot op Nova-festival

Helder

8 september 2024:

Hee dat is grappig. Gisteren lazen wij bij Bas Paternotte iets over Erik van Muiswinkel, die op 8 september 2024 (!) twitterde dat de IDF op 7 oktober 2023 op Israëlische burgers schoot op het Nova muziekfestival. Dat is onzin. Maar Erik van Muiswinkel, die dus op de lijst staat van GroenLinks-PvdA, liet via een voorlichter aan Paternotte weten: "Vanzelfsprekend steunen wij geen antisemitische complottheorieën en dat geldt ook voor Erik van Muiswinkel. Hij heeft nooit die suggestie willen wekken en neemt daar dan ook expliciet afstand van."

Maar ja. Dat is voorlichterstaal. De tweet is inmiddels overigens niet meer vindbaar, omdat Van Muiswinkel zijn Twitteraccount heeft verwijderd. Maar op BlueSky kunnen we gelukkig lezen hoe Van Muiswinkel er echt over denkt.

11 september 2025:

Totale onzin verspreiden (hierr debunk van een BBC-journalist) is dus prima, zolang je maar aan de kant staat die relatief iets minder onzin verspreidt dan de andere kant. De Van Muiswinkeliaanse imperatief of zoiets, maar wat weten die intellectuelen van GeenStijl er nou vanaf. 

De tweet is overigens pas van 11 maanden na het festival en niet uit die eerste panische weken, toen er inderdaad veel werd gezegd over wat voor afschuwelijks was gebeurd op 7 oktober, en uiteindelijk bleek dat er ook echt heel veel afschuwelijks is gebeurd op 7 oktober. Benieuwd welke talkshowhost Frans Timmermans binnenkort hiernaar gaat vragen. Hoe dan ook, GroenLinks-PvdA, nogmaals hartelijk dank voor al die verschrikkelijke lijstduwers.

Acht moskeeën ontvangen "met 'bloed' besmeurde haatbrieven"

rustig dagje he (beeld afkomstig van de Rotterdamse Ayasofya Moskee)

Goedemiddag hoe is het met uw sociale weefsel. Acht moskeeën te Rotterdam, Eindhoven, Arnhem en Den Haag ontvingen afgelopen week bepaald onaangename briefpost. Het AD schrijft: "‘Islam is geen haar beter dan nazisme’ én ‘De islam moet dood’. De brief, met rode vlekken die op bloed lijken, werd vorige week ontvangen door de Ayasofya-moskee in Rotterdam-West. Op de brief staat ook een spotprent van de profeet Mohammed. De brief, in elkaar gezet met uitgeknipte koranverzen, is bewust verstuurd op de dag dat moslims de geboorte van de profeet vieren."

Zeven andere moskeeën ontvingen daarna "dezelfde" brief. De Essalam-moskee in Rotterdam ontving naast deze brief ook een "_een dvd met de tekst ‘_Last day of Islam in Europe’ erop." Vijf van de aangeschreven moskeeën zijn aangesloten bij het Turkse ministerie Diyanet. Zeer ernstig allemaal, en bovendien zeker niet de eerste keer. Gelukkig gaan moslimjongeren nu elk half jaar "met het kabinet in gesprek" en gaat het Ministerie van Binnenlandse zaken voor het eerst "de maatregelen tegen moslimdiscriminatie coördineren."

MILJOENENNOTA GELEKT. NEDERLANDER VOLGEND JAAR NOG 0,3 PROCENTPUNT RIJKER!!!

FANTASTISCH. EELCO HEINEN GRAAG ZSM HEILIG VERKLAREN

We gaan een plein in Bennekom naar Eelco Heinen vernoemen. Lelystad krijgt een Dick Schoof Allee. Wat een geweldig kabinet. Wat een geweldige mensen. Het beste tweevoudig demissionaire kabinet ooit. Geweldig gelekt aan De Telegraaf ook. En geweldig gelekt aan RTL Nieuws. Maar vooral: wat een geweldig nieuws. We dachten al dat er geweldig nieuws over onze koopkracht aan zat te komen, namelijk een stijging van 1%, maar we krijgen dus een stijging van 1,3%. Dat is even 0,3 procentpunt waar wij helemaal niks voor hoeven te doen, alleen maar al die geweldigd mensen in ons geweldige kabinet op onze blote knietjes voor bedanken. Schitterend schitterend schitterend dit. Kabinet-Schoof 1.3 LEVERT MENSEN. Was het maar alvast dinsdag. Of alvast volgend jaar. Als we allemaal leuke dingen konden gaan kopen van die 0,3 procenpunt extra koopkracht die we krijgen. Heerlijk heerlijk heerlijk. Hoera. Hoera. Hoera.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.