Zit u op de A12 of heeft u wel een baan?
UWV kijkt u mee?
Social
Hierboven nog een warrig betoog van storm-in-een-glas-water Hiemstra die oppert dat we maar gewoon stoppen met fossiele brandstoffen. Per direct. Blijkbaar weten we helemaal niet of de wereld dan tot stilstand komt. We weten schijnbaar niet of de vrachtwagens die ons voedsel naar onze supermarkten vervoeren op diesel rijden. We weten helemaal niet of onze ambulances en brandweerwagens fossiele brandstoffen verbruiken. We weten volgens Gerrit niet welke chaos ontstaat als het grootste deel van Nederland niet meer naar hun werk kan, niet meer kan koken en niet langer het huis kan verwarmen. Gewoon proberen volgens De Hiem. De wandelende memberberry die vindt dat we moeten ophouden met elektrische fietsen en we weer gewoon kolen moeten stoken in de woonkamer, want vroeger was alles beter ofzo. Andere parochianen van dezelfde klimaatkerk verzamelen zich ondertussen weer op de A12 voor hun dagelijkse blokkeeruurtje. Voor het eerst op een maandag, dus we gaan zien hoeveel boeroepers hun derrière op het hete asfalt draperen nu de dagjesmensen weer moeten werken. Hoeveel zesjarige kinderen vandaag op de snelweg worden gezet en van hun ouders de vraag krijgen of ze naar huis willen of gearresteerd willen worden. Hoe "gezellig" het wordt. Waterwerpers klaar? Demonstreren maar!
INSTANT UPDATE: A12 uit voorzorg alvast dichtgegooid.
UPDATE: Eerste demonstranten zitten.
UPDATE: En daar zijn de verkoelende waterwerpers.
UPDATE: Eerlijk is eerlijk: ze maken sterke spandoeken.
LOL: Rolstoelen blijven minder goed plakken.
UPDATE: Demonstranten opgeruimd, snelweg weer open. Burgemeester trots op politie.
Buskeuze politie +1
Social
Social
Reaguursels
InloggenNu bij videoschand.
Gerrit the movie.
Van mini-weerman tot macro-econoom.
Zelden iemand met zo’n zelfvoldane blik en houding zulke aperte onzin zien uitkramen.
Hier verliest iemand binnen 2 minuten zijn volledige aanzien en geloofwaardigheid.
Die moeder van de 6-jarige meisje is Musetta Blaauw, links politica en groen onderneemster. OK, ieder z'n ding en ideologie. Maarrr waarom heeft ze dan een polyester 'borrelboot' met vieze ongezonde dieselmotor (25 PK Volvo Penting MD2B0) voor de deur liggen en maakt daar walmende 'onthaastings tochtjes' mee ?
Net zoiets als die A12 plakster die gelukkig nét op tijd terug was van een vliegvakantie naar de andere kant van de wereld.
En de makke is dat die tuthola's 't niet eens door hebben, Idiocracy maar dan in real life.
Gerrit Hiemstra, geboren in 1961, wil terug naar zijn jeugdtijd. Goed idee, Gerrit! In 1961 leefden er iets meer dan drie miljard mensen op aarde. Het uitroeien van vijf miljard mensen zal de uitstoot van CO2 en het energieverbruik ongetwijfeld flink beperken. Bravo, Gerrit, en succes met de uitvoering van je briljante plan!
Volledig correct. Beleid maken voor een kleinere wereldbevolking. Scheelt energie en geeft minder spanningen in de samenleving.
Maar onze gemakzuchtige wereldleiders zijn enkele gefocused op groei en meer omzet. Dat is veel makkelijker ipv nieuw beleid vormen.
Dus dáár zijn al die leefstijlcoaches!
Het weer hier morgen in Den Haag om 15.37 weet hij niet te duiden, wel dat de zeespiegel in 2078 minimaal een meter hoger staat. Wie neemt die groene fraudeur nu serieus met zijn klimaatbureau? Massaal overstappen op kernenergie. Maar dat komt niet in zijn groene kraam, lees verdienmodel van pas. Gelukkig is hij deze week voor het laatst met zijn georkestreerde paniek geneuzel.
Waarom altijd de A12? Verzin eens wat nieuws of zo. De ring A10 bijvoorbeeld.
Of gewoon het hele rijtje afgaan. De volgende is dan de A13. Dat is wel meteen een uitdaging.
Okay, tot morgen maar weer, wel iedere dag gratis douchen zo;)
Eerst selecteren op wie een eigen auto heeft, apart zetten en kaal scheren
"UWV kijken jullie mee?" die zijn de wonden nog aan het likken na de fophef over bezoekers van de website te volgen. Doen ze eindelijk iets om uitkeringsfraude tegen te gaan, is het weer niet goed.
Er zal vast wel een of ander onzinnig privacy wetje zijn dat het UWV verbied demonstratie deelnemers door een gezichtendatabase te halen en de uitkeringsvangers daar uit te filteren.
Die leden van Rebels Existeren existeren bijna niet; trekken massaal een uitkering, douchen twee keer per jaar, gaan amper naar de kapper. En dan maken ze ook nog het leven zuur van de hardwerkende Nederlander..
Nou, als ik zo 's kijk zit er best veel oud geld tussen, type 'ons soort mensen' zeg maar. Hoe opa aan z'n centen is gekomen laten we maar discreet achterwege natuurlijk.
Gerrit de klimaatclown met het voorkomen van een vrome dominee weet het allemaal beter.
Had al geen hoge pet op van NPO1, maar wat heeft het voor zin iemand zo te laten afgaan? Je gaat de groentenboer toch ook niet vragen of hij ff kernfusie will uitleggen? Iedereen zijn metier.
Ik weet trouwens niet hoe die Hiemstra woont, ik denk net zoals ik, zonnepanelen die genoeg stroom in de zomer opwekken om 's winters de warmtepomp te kunnen laten draaien en de auto van stroom te voorzien.
Met andere woorden, een huis met label A en energieneutraal.
Klinkt heel leuk en aardig, ik ben goed bezig, enz, enz, enz.
Maar ik weet dat IK niet zonder het elektriciteitsnet kan, dus afsluiten mag van mij niet ( ik heb geen gas meer nodig ) en kan bij mij ook niet zonder dat ik in de winter het heel koud ga krijgen.
Hoe zit dat bij die Hiemstra? Kunnen we daar de stroom en gas helemaal afsluiten ( ook water trouwens, want daar is ook energie voor nodig ).
Of heeft hij net zoals ik een houtkachel klaar staan voor als er geen stroom is?
En waar sla je de opgewekte zomer stroom op van duizenden kwh ? Salderen was een gunst maar wordt afgebouwd. Nee zelfs Hiemstra redt het niet zonder fossiel, de sufferd.
Aan de kop valt af te lezen dat de copywriter van GS enige afgunst niet kan onderdrukken. Hoe worden die medewerkers ook alweer genoemd op de GS-burelen? ‘Loonslaaf’ toch? :)
Niet iedereen denkt zoals jij.
Meteen arresteren en 5dgn in de bak. Vrijlaten op Schiermonnikoog
Rottumerplaat.
@Zaadstaaf | 11-09-23 | 16:49: Zonde van die eilanden.
@nikolaos | 11-09-23 | 17:56: Ik wou 't net zeggen.
Gaan ze dan zelf ook eens stoppen met de wereld rond te vliegen? Of nee, natuurlijk niet
Dan hoop je eigenlijk dat die man / vrouw / onzijdig op rolschaatsen zwaar op zijn / haar / eh ..... dinges smoel gaat.
Dat interview met die vuurpop was niet om aan te horen, ze lieten hem echt wegkomen met zn gezeik over "we stoppen morgen en dan zal je zien dat alles goedkomt" wat een mafketel. Wel je zeilboot ophalen aan de andere kant van de wereld maar verder schijt hebben aan anderen, Gerrit is af.
De waterspuit spuit iets harder.
Nu nog op hun smoelwerk richten ipv op het spandoek.
Zandstraal grit bijmengen
Hoop mensen van kleur weer in de demo..... oh wacht....
Ah, voor het eerst hier iemand geblokt. Wat een heerlijkheid om dat gezuig en getrol niet meer te hoeven lezen. Overal en altijd tegen de mening van de gevestigde orde ingaan. Niet uit overtuiging maar om te zuigen en te zeuren.
Er zijn duidelijk twee - ogenschijnlijk - tegengestelde belangen. Beweerders claimen dat stoppen met fossiel ons leidt naar economische ondergang en zij hebben een punt. Anderen claimen dat een opwarmende aarde ons op termijn ook in grote (ook economische) problemen stort. Ik zeg "ogenschijnlijk" omdat beide paden leiden naar dezelfde uitkomst, namelijk economische neergang en chaos.
Nu zijn er veel die geen boodschap hebben aan "klimaatonzin" want het zou maar gaan om een wetenschappelijke dwaling, een hysterie van wokies of om belangen van de elite of zo. Die ontkennen glashard dat er een probleem op ons afkomt. Ik schaar ze onder het kopje totaalidioten.
Dan heb je er die zeggen ja wat boeit het, we gaan toch naar de kloten, na mij de zondvloed, waar iets voor te zeggen is want je leeft maar een keer en zonder kinderen zijnde maakt het toch geen zak uit allemaal. Maar je hebt er ook die menen dat een klimaatprobleem wel degelijk gerelateerd is aan fossiele energie en die daarin zoeken naar een oplossing. De onvermijdelijke oplossing is dan sowieso de uitstoot van co2 verminderen, dus stoppen of afbouwen van fossiel is dan de logische stap voorwaarts. rest nog de vraag, hoe teruggang in welvaart op te vangen, want welvaart is bijna lineair verbonden aan energiegebruik.
Klimaatontkenners zijn geen totaalidioten, eerder de andere kant.
Het is bizar hoe media en politiek zich omgevormd heeft in een single issue.
Er zijn meerdere problemen, milieu en klimaat staat op de planning.
Het gebrek aan realisme, paniekvoetbal en bijbehorende fouten brengt geen verbetering.
Het begint denk ik met teveel CO2, dan zou je denken dat men juist moet stoppen met het kappen van bomen hier en elders. Tegen droogte en tegen (lokale) opwarming. Overal zijn bomen gerooid maar daar hoor je niemand over.
Ze zijn zelf woestijnen weer aan het vergroenen, en hoogleraren hebben al verkondigd dat meer groen de (lokale) opwarming tegen gaat. Maar zaag liever een bos plat voor wat windmolens en zonneweides want daar heeft men "economisch" wat aan.
"Just dig it" kan ik me herinneren.. hele natura 2000 gebieden vol plempen met bomen!
Dat is een valse tegenstelling. Het is of a of b.
Nee, het is ook goed mogelijk dat klimaatverandering veel minder relatie heeft met co2 dan wordt wijsgemaakt. Bovendien voorspellen betrouwbare co2 modellen dat er vanaf nu zo’n beetje en 2060 de co2 toename zal stoppen als we NIETS doen. Maw dat er net zoveel co2 wordt opgenomen als er wordt uitgestoten oftewel net zero.
Het aantal graden temperatuurstijging is trouwens niet in verband te brengen met gemeten co2 ppm. Er is een correlatie tussen co2 en temperatuurstijging, maar dat is iets anders.
Maar als de co2 stabiliseert, dan stabiliseert dus ook de temperatuur als we uitgaan van een relatie co2 - temperatuur.
judithcurry.com/2023/03/24/emissions-...
Het klimaatprobleem, is een zuiver politiek probleem. Omdat het uitgaat van de Parijs akkoorden. En sindsdien ziet het IPCC, dat het slecht gaat met het klimaat. Alsof het IPCC een andere conclusie zal trekken. Nope, we hebben te maken met era of climate Boiling! news.un.org/en/story/2023/07/1139162
Maar klimaatverandering kun je ook gewoon als een gegeven beschouwen, dat niet persé tot allerlei rampscenario’s leidt.
"Maar je hebt er ook die menen dat een klimaatprobleem wel degelijk gerelateerd is aan fossiele energie en die daarin zoeken naar een oplossing."
Ja, en dat zijn niet bepaald de klimaclowns die als een kip zonder kop enkel voor de meest radicale "oplossing" willen gaan maar degenen die met volle overgave ergens aan werken.
De klimaatverandering. Ik zie het niet, ik ruik het niet, ik voel het niet en ik merk het niet. Het is van een ongekende zelfoverschatting dat mensen denken dat ze het klimaat kunnen veranderen. Arrogante decadentie. Verder ben ik tegen milieuvervuiling. Daar kun je wel wat aan doen. Dat was het.
"Het is van een ongekende zelfoverschatting dat mensen denken dat ze het klimaat kunnen veranderen."
Nee, het is van een ongekend onbenul als je denkt dat wij het klimaat niet keihard aan het verpesten zijn met onze fossiele verbranding. Je moet van een aparte planeet komen om je kop zo diep in het zand te kunnen steken.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:07:
"Ik zie het niet, ik ruik het niet, ik voel het niet"
Bacterien bestaan niet? Koolmonoxide? Radioactieve straling?
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:07: Het grootste probleem met je betoog is dat er geen bewijs voor is dat de mens het klimaat verandert. De onderbouwing daarvoor tot nu toe is enkel dat het met de wetenschap van nu niet anders kan zijn dan dat..... Maar wat weten we nu feitelijk van al die systemen? Heel weinig. We snappen zoveel dingen helemaal niet, laten we zeggen zo'n 90 procent is totaal onverklaarbaar. Het is dus veel te gemakkelijk om zo te stellen dat we het klimaat verpesten.
Voor Gerrit dan : www.youtube.com/watch?v=5pGDiuApgX0
Een ‘baan’ waarin je de hele dag op GeenStijl kan reaguren. Nee dan draag je echt wat bij aan de maatschappij.
Reacties als deze zijn vrij beschamend. De demonstrerenden ageren tegen een systeem en wat doen degenen die zich daar niet in kunnen vinden? Ze beginnen te framen en argumenten ad hominem op te werpen. Het is macro-denken versus micro-denken. Een valse (of op zn minst ongelijke) spelverdeling.
Ik heb wel een huis waar Gerrit in kan gaan wonen:
www.boredpanda.com/lonely-house-ellid...
Zou een mooi concept voor Talpa kunnen zijn om te zien hoelang een iemand het volhoudt zonder ook maar een Puffin aan te raken of zichzelf van de rotsen te werpen.
Denk dat je daar maar 50 of 80 km/h mag rijden dus met 140 ben je iig fout.
Stoppen met fossiel.
Wie zal dat betalen, zoete lieve Gerritje!
Gekke Gerrit
Die skeeler mafkees hoezo pakken ze die niet gelijk
En ook vooral niet vergeten dat er zonder de fossiele industrie er geen zonnepaneel, windturbine, of accu meer geproduceerd wordt...
Sterker: er wordt helemaal niets meer geproduceerd zonder fossiele industrie, "groen" product of niet.
Rocket science blijkt, want zelfs ministers snappen dit niet.
Je hebt van die mensen die als hobby 3 maanden lang in een middeleeuws dorp leven. Op veel vlakken was het leven zo slecht nog niet, al kan ik een hoop praktische ongemakken en grote minpunten bedenken.
Stel dat je een kind zou opvoeden als ware het 1400, zonder kennis van het leven nu, zou het net zo gelukkig zijn als een hedendaags kind?
Zeker, als je de pest, cholera, tuberculose, tyfus, hongersnood en roofridders wegdenkt.
In veel opzichten kunnen we best met veel minder toe.
Maar men vergeet vaak dat we niet zomaar terug naar de natuur kunnen. Traditionele jager-verzamelaars wonen in relatief kleine gemeenschappen, die relatief grote steppen, bossen of visgronden nodig hebben om nèt te overleven. Dankzij onze steeds modernere landbouw konden steeds meer mensen op steeds kleinere stukjes grond overleven; zelfs welvarend worden. Al zitten daar ook grenzen aan.
Maar we kunnen dus niet zomaar terug in de tijd. Als we morgen stoppen met grootschalige landbouw, professioneel transport, voedingsindustrie, distributiecentra en koel- en vries- huizen, etc. dan moet iedereen zelf zijn graan verbouwen; zelf zijn broodjes bakken en zelf zijn visjes vangen. Liefst zonder gebruik van ovens of (fossiele) kunstmest. Een klein gezin heeft dan al een enorme lap grond nodig (jammer voor de natura2000 tuintjes).
Dan zullen minimaal 17 miljoen Nederlanders te weinig voedsel vinden om te overleven. Ons land is gewoon te klein.
We kunnen nu nog niet zonder fossiel. Mensen zoals XR die anders beweren moeten eerst maar eens met serieuze oplossingen komen.
Maar ja, boe roepen is makkelijker.
@Dandruff | 11-09-23 | 14:49:
Er zijn heus wel tussenoplossingen te verzinnen. Al zal alles neerkomen op een versobering van de welvaart. Wat op zich niet eens zo heel raar zou zijn. Tenzij een onuitputtelijke bron van energie wordt aangeboord.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:10:
XR en trawanten staan die tussenoplossing nou juist in de weg.
Ze willen zelf de hele wereld rond blijven vliegen, dus;
- *anderen* moeten nieuwe energie bedenken;
- *anderen* moeten dat idee uitvoeren;
- *anderen* moeten 100% van onze economie ombouwen;
- *anderen* moeten voor alle kosten opdraaien
Merk ook op dat ALS dat allemaal al lukt, er geen sprake van versoberingkan zijn. Er gaat gigantisch veel co2 uitgestoten worden om de "oplossingen" te realiseren.
Dat is wat deze extremistische luiaards zo extreem irritant maakt. Lekker vanuit de vakantie in Thailand even wat forensen treiteren.
En daarna met je auto terug naar je verwarmde huis; pizza'tje uit de vriezer; pizza'tje snel in de oven; en ondertussen nog even je Facebook pagina bijwerken ("vandaag keihard ingezet voor het klimaat").
En geen seconde beseffen dat al je luxe dankt aan fossiele brandstoffen. Principieel negeren dat je van je bevroren en weer gebakken pizza'tje kunt genieten dankzij de vrachtwagenchauffeur en Eneco-medewerker die achter jou in de file stonden. Die straks flink over moeten werken om de schade in te halen.
Asociaal.
@Dandruff | 11-09-23 | 15:48: 'En geen seconde beseffen dat al je luxe dankt aan fossiele brandstoffen.''
Waarom ga je er vanuit dat XR activisten geen benul hebben?
Ik denk dat ze heel veel benul hebben. In ieder geval meer dan de doorsnee Nederlander die zich totaal niet bezig houdt waar energie vandaan komt.
Alleen, de mens is dualistisch. Zo ook de klimaat activist.
Ze hebben een baan hoor. Soit er zitten wat usefull idiots tussen maar de rest is klimaatconsulent of beroepsprotestant.
Create your own market.
Ze hebben overduidelijk een baan: de Utrechtsebaan.
"Het is vooral onze ontzettend luxe levensstijl die maakt dat we zoveel brandstoffen nodig hebben'"
Ja precies, gewoon stoppen met eten, verplaatsen en gezondsheidszorg. Stomme luxeproducten.
"Stop met fossiele brandstoffen. Heel veel mensen denken dat de wereld dan tot stilstand komt, maar dat is maar zéér de vraag. "
Helemaal stoppen? Dat is toch wat anders dan "zoveel"?
Ik meen mij te herinneren dat er ook een standje: 'Museumplein coronawappie' op die water'kanonnen'zit ... kunnen ze dat alsjeblieft even inschakelen? Of zijn wij hier nu wééér met tweematen aan het meten? Dezelfde afhandeling als die van de Blokkeerfriezen, graag.
Gaat niet gebeuren: klassenjustitie
Hoe kun je met het volle verstand nu je 6-jarig kind een strafblad laten riskeren waar het de gevolgen zelf nog niet eens ècht kan overzien? Geen jeugdrechter die zich overigens aan gaat branden, daar niet van. Maar gewoon het idee al. Ben je dan wel helemaal fris in je bovenkamer vraag ik me af?
"Hoe kun je met het volle verstand nu [...]"
"volle verstand" daar gaat het mis.
Je ziet wel dat de media aan het negeren is geslagen. Want is toch wel slecht voor de publieke opinie en Timmermans kan er nu eenmaal niks over zeggen. Want hij als klimaat paus hoort juist voorstander voor het gedrag van zijn milities te zijn.
Eigenlijk stelt Gerrit voor om onze welvaart af te breken. Levensverwachting terug naar 40. En als Gerrit een hartaanval krijgt, niet reanimeren of zorg bieden. Kost teveel energie en alle beetje CO2 besparing, helpt.
Bovendien mag van Gerrit de helft van de wereldbevolking de hongerdood sterven, want er is nu nog geen alternatief voor fossiele brandstoffen tijdens de productie van kunstmest.
"Laten we het doen, want we weten het niet''.
Bovendien kijkt hij heel deppresief , misschien eens hulp zoeken Gerrit?
Gerrit heeft sinds de verkoop van Weeronline.nl in 2009 zijn schaapjes heel aardig op het droge. Hij is rond de elf miljoen waard. Je ziet het wel vaker: mensen die binnenlopen en dan heel erg nodig de wereld moeten verbeteren.
Gerrit heeft hier gewoon een verdien model van gemaakt. Hij is adviseur voor klimaat neutrale huizen geworden. Zie het interview van het Jeugdjournaal van gister.
Je hebt wel gelijk. Als Hiemstra zijn eigen woorden principieel toepast zij dat dus de gevolgen.
Die rolstoelen.... Is de minimum snelheid op de snelweg niet 60 kmh? Ik zie mogelijkheden. Hang zo'n grapjas achter de trekhaak van de auto. Doe een klaverblad-je.
En voor je het weet kopen ze zelf een gemodificeerde sportauto want dat was toch wel erg gaaf.
Waterkanon met lijm vullen. Paar dagen wachten. Simpel.
Paar dagen wachten en je waterkanon kan naar de sloop. Simpel.
@Bigi Bana Boy | 11-09-23 | 14:15: lol!
ER heeft gelijk.
waarin hebben ze gelijk?
Zou gerrit hiemstra autorijden? Boodschappen kopen bij de supermarkt? Komaan gerrot probeer het maar eens. Niets eten dat met fossiele brandstoffen gecreeerd wordt. Probeer het maar.
Gerrit is nogal gefortuneerd. Hij laat de boodschappen vast brengen dooe PicNic en alle producten ziin reuzeverantwoord dus duur. Verder eet hij matig, een paar doperwtjes en een worteltje is voor hem voldoende. Voor u niet? Pech gehad
Kan niet gewoon die knuppel eroverheen? Wordt een beetje gênant zo. Vooral lullig voor de dienstdoende agenten ook, deze handelswijze.
Ga lekker op het Malieveld ernaast staan.
Ik vroeg me al af waar het blauw op straat is en waarom het aantal aangiftes oploopt.
Kan er doorberekend worden hoeveel dit geintje de staat kost? 2000 politieman en ME dagenlang op de been?
Succes weer mannen en vrouwen in het blauw!
Van mij mogen jullie gaan staken.
Laat het maar uit de klauwen lopen. Laat die asfaltplakkerTs maar een agent nodig hebben die niet meer is te krijgen.
Gewoon helemaal dood negeren zou mooier zijn. In geen enkele landelijke media schrijven over die protesten. En auto’s lekker laten rijden, laat het maar escaleren. Kijken hoe lang de minderheid het dan volhoudt.
Dankzij fossiele energie hebben ze de luxe om er op een werkdag te zijn en te zitten.
Exact. De demonstratie als instrument staat tersake helemaal aan het einde van de keten, he-le-maal aan het einde. En dat oranje spandoek waar dat waterkanon niet doorheen komt, m'n kop eraf als dat niet van nylon of aanverwant is gefabriceerd. We zijn allemaal deel van het probleem, ook en vooral als we ons de luxe kunnen permitteren om te gaan demonstreren. Zie er veel oudjes tussen, pensionado's die zeeën van tijd hebben dankzij de fossiele brandstoffen.
Dan was er ook geen weg om op te zitten toch!?
Gisteren dat blinde gelijk bij Renz gezien: onze mening is dat het slecht is met klimaat en dat onze oplossing de enige juiste is en dat onze manier van demonstreren buiten alle regels om dan mag. In geen van die stappen mag een nuance zitten ongeacht dat je medestanders zo juist verliest. Alleen al het idee dat subsidie stopzetten de oplossing is? Wat als alles dan gewoon duurder wordt met exact zelfde uitstoot, daar werd zelfs met geen woord over gerept? Is dus onvermijdelijk dat je wat minder compromisloos meedenkt over haalbare lange termijn oplossingen en accepteert dat je in een democratie bevindt, als de meerderheid niet op jouw manier wil kun je het niet afdwingen als je niet als terrorist te boek wil staan.
Bij dit soort dingen is het onvermijdelijk over sociaaleconomisch haalbare oplossingen na te denken, dat het "beter met het milieu" moet gaan is schijnheilig, en helemaal niet onvoorwaardelijk voor de "natuur" kiezen, maar ook gewoon een sociaaleconomisch vraagstuk. Het gaat hen uiteindelijk om de leefomgeving van mensen die in gevaar komt wat ze willen voorkomen, de natuur en de dieren interesseert het allemaal niks, komt gewoon nieuw evenwicht met of zonder mensen en een ijsbeer meer of minder.
En zo zwart-wit blijven roepen dat alles geoorloofd is om jouw gedroomde perfecte oplossing meteen in te voeren, is nogal dubieus, als je niet aan demonstratieregels en veiligheidsregels hoeft te houden en meent de samenleving te mogen ontwrichten, waar leg je de grens dan? Wees eerlijk dat je het dan ook nu al hebt over over geweld toepassen gaat en bezit vernietigen/afpakken. Het is niet zomaar "burgerlijke ongehoorzaamheid" waar ze aan refereerden waar allemaal lovenswaardige doelen mee gehaald zijn in ver verleden, in die gevallen was de gehele bevolking het ergens mee eens en werden ze in de weg gezeten door de machtshebbers, nu is het niet de gemene overheden die niet snel genoeg gaan zoals zij willen, maar democratisch gekozen overheden, dus de meerderheid wil dit niet op die manier, ongeacht of dat verstandig is of niet.
Het is hypocriet, zonnepanelen ook van kunststof en vol met PFAS. Windmolens van kunststof en on afbreekbaar glasvezel en een laagje PFAS.
Te dom voor woorden dit. En jaren lang kernenergie blokkeren!
@boerk | 11-09-23 | 14:18: en massaal kinderen (slaven) Kobalt uit mijnen in Congo laten halen voor hun EV of batterij van hun telefoon.
@boerk | 11-09-23 | 14:18: Het is religieus bepaalde oplossingen zien en daarna niet meer open staan voor redelijke discussie of simpele logische feiten zoals of een blokkade averechts werkt hoe ideologisch je ook bent, op het absurde af, maar dat noemde ik al met religieus. Niet vatbaar voor dat door blokkade moeten mensen omrijden en juist meer uitstoot produceren, dat noemen ze dan alleen maar korte termijn, maar wel blind op voor lange/korte termijn effecten bij de andere oplossingen. Biomassa, zonnepanelen en elektrische auto's heilige oplossingen verklaren terwijl dat wetenschappelijk gezien geen hout snijdt. Enige lange termijn oplossing is geboortebeperking.
Zijn we niet een beetje uit-gewaarschuwd zo langzamerhand? Hier is mijn recept; Volle bak het waterkanon er op, dan de ME met de lange lat + K9 er overheen, dan 14 dagen de bak in en met een boete van 10.000€ en strafblad weer naar hiuis.
Dat zou idd een beetje de route moeten zijn ja
@Langedweil | 11-09-23 | 14:09: Dank. En ik vergeet nog DNA afnemen en de kinderen afpakken >>> jeugdzorg
Eh...was die Hiemstra geen multimiljonair geworden na de verkoop van zijn meteo-bedrijf?
Dikke Tesla voor de deur, prachtig huis aan het water, tja, dan zou ik het ook wel even zonder fossiele brandstoffen uithouden....
Kortom, ikke, ikke, ikke en de rest ziet maar hoe ie het redt zonder fossiele brandstoffen en te weinig geld om het anders te regelen!
Ja precies… zijn betoog slaat ook nergens op. Was hij dronken? “Ik weet niet wat er gebeurt als we stoppen met fossiel, maar dat moeten we wel doen”. Maatregelen met gigantische gevolgen ondoordacht nemen. What could possibly go wrong?
vraag ff aan Hiemstra hoe een stad als pak em beet Bangkok op windmolens zou moeten draaien.
@Boeddha18 | 11-09-23 | 14:19: een dorp als lutjebroek kan al niet op wind en zon draaien.
Het is wel erg prettig dat we van de klimaatproblemen iemand de schuld kunnen geven.
Welke klimaatproblemen?
@Malle moer | 11-09-23 | 14:19: inderdaad, ik heb helemaal geen probleem met het klimaat. Vind het een heerlijk klimaat.
Waarom die waterwerpers op de grond spuiten en niet op de persoon is wel frappant! Het beeld van die vrouw die omvergeworpen werd staat nog op m'n netvlies.
Op zich een interessante denkoefening: een hoogtechnologische samenleving, maar met laag energiegebruik. Dan zijn er weer veel meer mensen nodig op het platteland.
Kijk die Hiemstra heeft zijn toko verkocht , schaapjes op het droge, voor tonnen een zo goed als klimaatneutraal 0 energie huis laten neerzetten,en nu anderen de les lezen.
Hypocrieter kan niet. Ga kievietseieren zoeken gek.
Hij stoot meer co2 uit dan jij en ik samen.
Een paar druppeltjes uit het waterkanon, daarna gaat de politie met wattenbolletjes gooien. Het is toch leuk als je op de "goeie" demonstratie bent. Deze vrouw was dus op de foute demonstratie. www.hln.be/nieuws/video-toont-hoe-vro...
Het verschil is inderdaad frappant. sta je links of rechts van het midden maakt veel uit.
Dat is dus echt onzin. Heeft niks te maken met goed of fout, links of rechts. Het heet alles te maken met de houding van de demonstranten. Zijn die agressief, zijn ze intimiderend, hebben ze gezichtsbedekking, zijn ze lijdelijk of bieden ze actief verzet? Dat zijn de relevante vragen en als je die beantwoordt, weet je meteen waarom hier het waterkanon op standje 'nevel' staat en bij het oproer in Eindhoven niet. Waarmee ik niet per se goed praat dat die vrouw een straal tegen haar hoofd krijgt, maar de omstandigheden waren duidelijk anders.
@rederijker | 11-09-23 | 14:07: Als de politie ze gaat tegenhouden/dirigeren praten we wel verder.
En uit gingen de noodgeneratoren van het ziekenhuis. Bedankt Gerrit, mag ik het adres van je cokedealer?
Als Hiemstra dat echt heeft geopperd is het een volkomen gestoorde persoon zonder verstand.
In principe zou noodstroom ook wel kunnen dmv zonnepanelen en accu's. Die uiteraard vol zitten met PFAS, kunststoffen en zeldzame aard materialen.. en batterij leeg = iedereen dood.
Die spandoeken hè, zijn die nu ook helemaal klimaatneutraal gemaakt enzo? Ziet er nogal synthetisch uit. Of stellen ze daar geen vragen over aan de geldschieters/organisatoren?
Sorry, hier druk bezig met vergunningen voor o.a. Walstroom voor (zee)schepen en H2-afleverstations voor vrachtverkeer in de regio 010.
Zomaar een vraag, zou een vlammenwerper effectiever zijn als die waterwerper op dat spandoek?
Het ziet er uit als een wandelvierdaagse, ik mis alleen nog de blarenprikkers van het rode Kruis. Uitstekende manier trouwens om DNA af te nemen.
Nou Hiemstra die mag lekker opgesloten worden in een huis in Friesland. Zonder ook maar iets van fossiele brandstoffen of wat dan ook maar daarmee te maken kan hebben.
Ik zou minimaal een paar flessen shampoo in het reservoir van het waterkanon gooien. Dat prikt tenminste in de ogen..
Van die Euroshopper shampoo, nu met verhoogde zuurgraad.
Misschien traangas? dat schijnt ook te prikken.
De mannen en/of vrouwen die het waterkanon bedienen hadden ook wel iets meer uitdaging mogen zoeken in bijvoorbeeld het wegspuiten van de petjes.
Ik ben even niet helemaal op de hoogte van de a12 perikelen, waarom daar?
Snap het ook niet, ga naar het Rode plein of het Plein van de hemelse vrede. Daar zitten de grootste vervuilers.
Waar zijn de wolken traangas die zo dicht zijn dat je geen demonstrant meer ziet.
Waar zijn de politie mensen van het Malieveld als je ze nodig hebt?
Zo'n waterstraal tegen je pik aan. Leidt dat niet tot impotentie? Ik heb dat er niet voor over.
Zo'n pisstraaltje, kom zeg, mijn douche thuis sproeit nog harder.
Ik gebruik altijd een tok (kruisbeschermer) tijdens demo's. Zo herken je ook de doorgewinterde aktievist, loopt een beetje apart.
@me163komet | 11-09-23 | 13:39: Misschien tijd voor een waterbesparende douchekop.
"Stop met fossiele brandstoffen. Heel veel mensen denken dat de wereld dan tot stilstand komt, maar dat is maar zéér de vraag. Het is vooral onze ontzettend luxe levensstijl die maakt dat we zoveel brandstoffen nodig hebben"
in 3e wereld landen met slechte infrastructuur worden vaak namelijk tesla vrachtwagens, tesla vrachtschepen en tesla vracht vliegtuigen allemaal elektrisch, het is ONZE LUXE LEVENSTIJL jongens, dat is het enige dat zal omvallen
nog nooit zo'n dom argument gezien
T zijn toch altijd weer de mensen uit Nigeeer he, die schuldig zijn.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 13:49: het gaat er meer om dat die mensen zometeen geen brandstof hebben om hun eigen voedsel van dorp naar dorp te brengen
of nog erger; drinkbaar water, want veel van die landen hebben geen waterleiding infrastructuur
of is het de bedoeling dat we die door brandstof tekort laten filteren en afsterven?
goed tegenargument ook.
‘Stop met fossiele brandstoffen. Heel veel mensen denken dat de wereld dan tot stilstand komt, maar dat is maar zéér de vraag. Het is vooral onze ontzettend luxe levensstijl die maakt dat we zoveel brandstoffen nodig hebben'
@DePerstribune.
Best wel een boute statement. Het is maar de vraag. Kom dan eens met harde cijfers. Als we nu stoppen met fossiel, wat betekend dat dan voor 1. voedselvoorziening 2. mobiliteit 3. gezondheid. vragen vragen vragen.
Deze wereld verbruikt 13 miljard liter olie. Per dag. En nog een paar miljard aan gas, want is ten slotte ook fossiel. Daar gaan we dus morgen ff mee stoppen. Gekke Gerritje kan zich beter met het weer bezig houden, want van olie heeft hij weinig verstand. Zonnesteek misschien?
De grondstoffen voor Gerrits duurzame huis zijn natuurlijk met de bakfiets aangeleverd.
zelfde als Gerrits, schoenen, spandoek, kleding etc etc zijn natuurlijk niet met fossiele brandstoffen gemaakt. De spuitbussen die ze gebruiken ipv krijtjes zijn ook erg goed voor de natuur. En ze zijn natuurlijk allemaal te voet of met paard en wagen richting de a12 vervoerd.
Ook een (bak)fiets verbruikt olie (als in smeermiddelen) en is derhalve geen duurzaam transport. Dat nog even los van dat ze niet duurzaam geproduceerd worden.
@normanius | 11-09-23 | 13:37: en de accu natuurlijk, want zo'n ding is loei zwaar!
Die Hiemstra spoort niet met zijn "laten we het maar gewoon proberen"
Hij doet inderdaad een zeer onverantwoorde oproep.
de teneur over de XR demonstranten is hier nogal negatief. Los van het effect van de demonstraties (het gaat waarschijnlijk niets veranderen) en het inconsequente gedrag van sommige demonstranten (wel vliegen) hebben ze uiteraard wel een belangrijk punt en is het goed dat iemand de rest van de wereld daarop wijst.
Mensen hebben geen idee wat ze te wachten staat de komende decennia. Opwarming gaat verder door, bijsturen lijkt niet haalbaar, en gaat zorgen voor vreselijke ontwrichting op gebieden van migratie, economie, voedselproduktie, leefbaarheid van de omgeving. De meeste mensen negeren het een beetje, eten een dagje minder vlees, en kopen dan maar een hybride auto. Denken wel dat het los zal lopen met die opwarming.
Nee dat denk ik helemaal niet. Maar miljarden wegpleuren om 0,0000034 graden minder op te warmen, dat is wel verstandig vind je?
Wat is volgens jou de oplossing?
Het wordt tijd dat de klimaathoax de nek wordt omgedraaid, dat klimaatterroristen zoals Ik Stink Zo Rebellion worden verboden (criminele organisatie) en dat klimaatpauzen zoals Hiemstra worden gezien voor wat ze zijn. Oplichters met een financieel belang bij de klimaatangst die wordt gepredikt. Stoppen met die onzin!! De mens (EN Co2) heeft GEEN invloed op het klimaat. En waterkanonnen? Zit maar gewoon shovels in.
De opwarming is wel redelijk bewezen. De impact van de mens klopt. Maar is een fractie. Kunnen we de opwarming stoppen. Ik denk het niet. Kunnen of zelf moeten we er mee omgaan, denk dat we niets anders kunnen. Maar laten we dit dan rationeel benaderen. dus laten we uitgaan van 2 graden verhoging, wat moeten we doen om dat te overleven. IPV inderdaad miljarden te verbranden aan maatregelen om die opwarming tegen te gaan.? Daar zou de discussie om moeten gaan. Daarnaast is er een ander probleem. Dit betreft hoe dringen we milieuvervuiling terug, hoe zorgen we ervoor dat we voldoende toegang houden tot essentiële grondstoffen.....
Als we toch al voorbij the point of no return zijn , wat zou ik me dan nog druk maken?
Het is een beetje als van die reli lui die judgement is coming staan te roepen.
Voor eigen parochie.
De aanpak van het probleem zoals die nu is ingezet lijkt vooral op een welvaart transitie, betalen voor miljarden subsidie voor multinationals , met techniek die een probleem voor het andere inruilen, en u word financieel nog geplukt ook ,
@MGC 13.33,zoals ik al eerder heb beargumenteeed hier op GS ; er zijn gewoon te veel mensen op deze planeet. Voor 1900 liepen er minder als een miljard mensen rond op deze planeet, net na de tweede wereldoorlog 1,25 miljard, nu 8 miljard en zo rond 2055 verwacht men 10 miljard. Dat is een vertienvoudiging in 150 jaar, en dat is gewoon veel te veel, dat kan onze planeet niet aan. En waar vroeger een virus of hongersnood dan nig uitkomst bracht zijn wij de natuur nu steeds te slim af. We moetenweer terug naar de twee , maximaal drie miljard.
@me163komet | 11-09-23 | 13:47: Gewoon even nieuwsgierig; is dit een casual oproep tot genocide met een omvang die nog nooit vertoond is?
@Drs.G | 11-09-23 | 13:57: Is de afgelopen jaren al geprobeerd.
@Drs.G | 11-09-23 | 13:57: Ehhh, nee meer tot geboortebeperking en gezinsplanning.
@Tjemig | 11-09-23 | 13:32: dit nepargument krijgt steeds meer nullen.
@Maximus Cesar | 11-09-23 | 13:34: co2 heeft geen invloed op het klimaat?
@Briver | 11-09-23 | 13:39: menselijk handelen is veruit de grootste factor in de opwarming. dat is echt voldoende bewezen. de opwarming stopt niet bij 2 graden als we doorgaan met fossiele brandstoffen te gebruiken. dan kom je uit bij 4-6 graden rond 2100 en daarna gaat het verder. Oplossing is niet in zicht. vrees dat die ook niet komen gaat.
Waarom worden dit soort types altijd met een positie klinkende naam aangeduid? Klimaatactivist klinkt net zo positief als een topcrimineel.
En gezien de definitie van terrorisme van de EU:
"een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten"
En een snelweg blokkeren is volgens mij toch echt onrechtmatig.
Maar ja, ik zie dat waarschijnlijk wel weer verkeerd.
En dat spandoek is vast niet van wol gemaakt ( even afgezien of wol nu wel weer milieu vriendelijk is ).
Hiemstra moet Mad Max 1,2 en 3 eens kijken voor een sfeerimpressie over olie op de bon
of waterworld
Het blijft ook verdacht stil bij de politici. Allee m’n klimaat drammer jetten ging langs. Verder is dus een stem op PvdA/groen-links, d66, volt, PvdD. Een stem op partijen die deze wetteloosheid faciliteren een stem op die partijen is een stem op door ambtenaren gefaciliteerde (a12 preventief afgesloten zodat ze er makkelijk op oknnden lopen). Door het OM getolereerde. (Want officieren van Justitie die openlijk Groupies zijn en niet vervolgen) en rechters die niet veroordelen want het juiste doel. En politici van die partijen die staan te juichen als hysterische tiener meisjes boven de tunnelbak, Dus de hele trias politica die deze ontwrichting van de maatschappij en rechtsongelijkheid toejuichen.
Ps. Van mij mag het maar dan mag pegida omdoen en laten wat ze willen en geen aparte wetten en regels voor die idioten die bij abortus klinieken staan. Want zeker het laatste is precies hetzelfde. Demonstreren waar mensen er last van hebben.
Ik snap de logica nooit zo heel goed. De postzegel Nederland moet stoppen met fossiele brandstoffen en dan komt 't he-le-maal goed met de aarde? Zo'n klein stukje heeft dus een enorme impact.
Kunnen we dan niet gewoon alles verbieden in 't dorp van Hiemstra? Of is dat dan weer net te klein om imact te hebben? Dan zou 't toch iig voor heel Nederland goed moeten zijn?
als iedereen dat denkt gebeurt er niets he.
Dat waterkanon gaat ook meer nut hebben zodra het weer koud wordt. Nu het overdag 30 graden is, maakt dat waterkanon ook nog niet zo heel veel uit.
Nu moet je juist warm water gebruiken.
@J.Cash | 11-09-23 | 13:16: opgewarmde diesel, zodat demonstreren enorm slecht is voor het milieu.
@J.Cash | 11-09-23 | 13:16: Een graadje of 90 celsius.
Nah, als je dat waterkanon vult met gier is het zo afgelopen met Ik Stink Zo Rebellion
@Schijnwerper | 11-09-23 | 13:20: brokken droog ijs, pats ! Op je knar.
Heerlijk verkoelend,
@Toiletflush | 11-09-23 | 13:31: een schijtwerper dus
Een vlammenwerper zou de boodschap beter overbrengen in deze periode. Wanneer het over een paar maandjes overdag onder het vriespunt is mag de waterwerper weer van stal.
Daarom zouden ze bij heet weer ook gewoon kokend water moeten gebruiken.
zijn die van XR nou die zogenaamde nieuwe generatie overspannen muurbloempjes? Mensen maken zich veel te druk tegenwoordig.
Kun je er zelf iets aan doen? Nee? Maak je niet zo druk. Move on
Een fokverbod voor al die demonstranten. Scheelt overbevolking en nog meer nutteloos volk op deze aardkloot.
@drekzooi | 11-09-23 | 14:21: En levert ook nog eens minder CO2 op.
Je ziet het voor je, de maandag van Jitske (63) en Hugo (61) uit Bodegraven. Bammetjes in de rugzak, bergschoenen vastgesnoerd. In hun dagdroom zien ze hun kleinkinderen rond hun sterfbed staan: 'dank jullie wel, we hebben jullie namen laten beitelen in het Monument voor het Klimaatverzet, en die foto van dappere opa in kleermakerszit onder de straal van het waterkanon, die hebben we naar de Courant gestuurd!' En zo, vastbesloten om niet vergeten te worden, gaan Jitske en Hugo op weg naar de Goede Zaak.
Als Jitse en Hugo succesvol zijn stoppen we met nieuwe oliebronnen zoeken. De kleinkinderen van Jitske en Hugo moeten dan de gehalveerde wereldwijde voedselproductie delen met 12 miljard mensen.
Dank opa en oma, voor het faciliteren van de hongeroorlogen!
De kinderen van Jitske (63) en Hugo (61), Martin (40) en Martine (38) werken 70 uur per week in hun eigen zaak om een betere toekomst voor hun kinderen (4, 7 en 9) veilig te stellen. Hugo heeft zijn hele leven voor Shell gewerkt en mocht in 2020 met vervroegd pensioen en heeft nu eindelijk tijd om tegen zijn oude werkgever op te staan. Zijn salaris €5000 per maand weerhield hem daarvan.
@Malle moer | 11-09-23 | 13:12: het was dan ook een dagdroom, de drijfveer achter hun aksie: ego. Deze mensen zijn behept met een messianistisch zelfbeeld.
@4HoogAantWater - Ah, jij kent ze ook!
@Malle moer | 11-09-23 | 13:12:
Hun klein kinderen zijn in de natuur geboren ook. niet in een ziekenhuis die fossiele brandstof gebruikt. Gewoon lekker in het weiland de kids eruit gepoept
Mijn schoonouders hadden daar ook kunnen lopen, ook compleet geindoctrineerd door de NPO. Iedere keer dat ze hier komen zit ie met zijn smartphone weer de live opbrengst van zijn zonnepanelen te laten zien. Letterlijk alles 1 op 1 navertellen wat hij geleerd heeft op de NPO, windmolens zijn super, electrisch rijden top, gas slecht enz. Paar keer al flink ruzie met die idioot gehad omdat ik uiteraard met feiten kom en hij dan niets anders kan doen dan schreeuwen dat het niet waar is. Wel ieder jaar met vrouwtje heen en weer vliegen naar Australie dat dan weer wel.
Das mooi balen, succes met aankomende Kerstdagen. Mijn eigen pa, 83 en veel meer van de wereld gezien als ik en ga dit nooit en te nimmer nog evenaren, zou als hij ook zou reageren op GS, elke keer gejorrist worden. Maak mezelf ook wel eens schuldig aan uitspraken of gedachten waarvan ik denk, nou nou moet dat nou. Mijn pa zou overigens een goede stukjesschrijver zijn op dit blog.
Propaganda werkt, de feiten doen er niet meer toe...
Ik mag ook graag kijken naar wat mijn panelen opbrengen ( ik laat dat alleen aan anderen zien als ze daar naar vragen ).
En ik rij ook elektrisch, maar ik ga dus nooit en te nimmer op die snelweg daar staan. Ben zelf meer van het zelf dingen ondernemen en niet anderen lastig vallen met stompzinnige eisen. Overigens doe ik het vooral voor het geld en maar een klein beetje voor het milieu, daar ik weet dat zonnepanelen en windmolens totaal niet de oplossing zijn. Totdat energie goedkoop opgeslagen en teruggeleverd kan worden, maar dat gaat nog heel lang duren.
@4HoogAantWater | 11-09-23 | 13:25: Probeerde hem uit te leggen dat een hybride met een kleine accu beter is dan een volledig elektrische ivm uitstoot om zo een grote accu te fabriceren. Dat zorgde weer voor vuur in zijn ogen want alle verbrandingsmotoren zijn de duivel. Mijn karakter is om nooit te buigen voor bulshit maar laat hem nu maar een beetje ratelen en kijk verveeld de andere kant op. Met vrouwtje afgesproken dat ie 1 maal per week op bezoek kan komen om de lieve vrede te bewaren.
Ik ken dat. Als je met feiten komt krijg je alleen agressief geschreeuw terug.
Ze hebben dan ook heel veel vrije tijd om sterke spandoeken te maken.
Ik denk dat die klimaat wappies als eerste in totale paniek gaan als wij plots zouden stoppen met de fossiele brandstof. Zij zijn degenen die hun innerlijke zelf moeten zoeken in India en weet ik veel waar, zodra je dat afneemt en zegt dat ze niet meer mogen vliegen moet je dan eens zien wat voor morres je dan krijgt.
Het protest voor klimaat is eerder een soort protest tegen de hitte. Mensen die de hitte zat zijn en te lui zijn om naar het zwembad te gaan staan nu op straat activiteiten te doen en worden later op de dag lekker natgespoten met wat nevel uit het waterkanon.
Leuk dat je India noemt, daar gaat een groot deel van onze 'sloopregeling' diesels naartoe om nog een jaar of 30 dienst te doen.
De enige rebellen in NL zijn rechtse lui die een betaalde baan hebben.
Als wij nu maar stoppen met fossiele brandstof dan kan de rest van de wereld gewoon doorgaan. Probleem opgelost.
Het gas in de darm bestaat vrijwel geheel uit stikstof, zuurstof, koolzuurgas, waterstof en methaan. Dit zijn allemaal reukloze gassen. Bron MDL stichting,Zet dit af tegen de wereld bevolking wat die pd de lucht in blazen.
@bigb28 | 11-09-23 | 13:16:
Je vergeet de aanwezigheid van waterstofsulfide en andere zwavel-waterstofverbindingen en deze zijn echt niet reukloos.
Meer media dan demonstranten. Zo gaat dat.
Hiemstra is dus op een vieze stikstof uitstotende boederij in eenvoud opgegroeid. Als we dan gewoon stoppen met fossiele brandstoffen dan zijn we weer 100% afhankelijk van de lokale boer die dan het 100 voudige moet produceren. Dan zit je weer met al die kilo's stikstof opgescheept. Dat kan natuurlijk ook niet!
Je begrijpt er niks van. Boerderijen en andere productie moeten we niet willen. Iedereen wordt lifestyle coach of klankschaaltrainer. Veel minder stikstofverbindingen en co2. Wat kan er nou misgaan?
Begrijp niet zo goed waarom met zich zo buitensporig druk maakt over een tijdelijke blokkade van de A12, als er vanaf oktober tot mei dagelijks 200 tot 1000 kilometer soms urenlange wegblokkades zijn door ongevallen, files, drukte of werkzaamheden. De schade aan de economie door deze files is vele, vele malen hoger dan die een eenmalige kortdurende blokkade door een demonstratie.
Precies. Meer asfalt!
Wat een ontzettend dom gelul weer. Omdat die files er zijn is deze ook niet erg. Ik had u hoger zitten dan dit domme commentaar.
Je blijft je onzin argument herhalen.
Ja, in de spits is het druk, maar over het algemeen kun je overal doorrijden.
Tenzij er een stel dwazen op de weg zitten.
Ze kunnen en mogen bijna overal demonstreren.
Dit is geen demonstreren.
Dit is irriteren, etteren, zuigen, de verkeerde mensen pakken.
En ja, ik zeg het zelf maar…… geldt ook voor boeren met een trekkers.
Begrijp niet zo goed waarom je hier op GS reaguurt en niet op Jeaup.
@4HoogAantWater | 11-09-23 | 13:02: daar staat die bekend als Zandbergen
@4HoogAantWater | 11-09-23 | 13:02: Leuker om af en toe wat andere meningen te horen dan in een echoput te roepen. Daarom reaguurde ik vroeger ook op de Joop, alleen waren ze daar niet zo gediend van andere meningen, en werd ik (op een vreemde manier) gejorist.
Wilt u ook uitjes bij uw rode haring?
@Ruimedenker | 11-09-23 | 13:01:
Klopt, ook boeren met trekkers.
Nee punt is uiteraard, dat men allerlei lul-argumenten van stal haalt om deze demonstratie af te zeiken. Totaal niet terzake doende flauwekul, zoals dat het ernstige overlast zou geven. Wat dus geheel verwaarloosbaar is als je het afzet tegen de dagelijkse files.
Oh nee maar die files die zijn "normaal"!
En nee dat is geen zuigen en etteren, maar jou op je kul-argumenten wijzen. Voortkomend uit afkeer van klimaatdemonstraties in het algemeen en niet zozeer onderbouwd door zinvolle argumentatie.
Daarom zuig ik over files.
"eenmalige kortdurende blokkade" ???????????
Die zijn van plan dat iedere dag te doen.
En ongevallen, files en drukte is niet iets dat doelbewust wordt gedaan.
Deze 'eenmalige' blokkade wel.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 13:42:
Jij stelt dat overlast door gesubsidieerde extremisten oké is omdat er ook dagelijks overlast is door wanbeheer van de overheid. En formeel klopt het natuurlijk dat de overheid de overbevolking volledig uit de hand laat lopen waardoor veel mensen dagelijks in de file staan.
Maar mensen staan nooit een hele dag in de file, nu wel.
Bovendien is doelbewust overlast creëren iets heel anders dan per ongeluk overlast creëren door politiek wanbeleid. Vergelijk het met moord versus dood door nalatigheid.
En verder wat ik altijd al zeg over de voorstanders van een kastestelsel waarin de elite de hele wereld over vliegt terwijl belastingbetalers in een koud huis hun koude maaltijden verorberen, voor ze te voet naar hun werk gaan; als "chauffeur" karren vol komkommers van Oekraïne naar Nederland trekken/duwen bijvoorbeeld.
Het klinkt allemaal heel idealistisch, maar is het reëel?
Belastingbetalers treiteren kan iedereen.
Boe roepen kan ook iedereen.
Wanneer staat de eerste XR-activist op die notarieel laat vastleggen dat hij bereid is om binnen 50 jaar minimaal 5 minuten na te denken over een werkbare oplossing?
Precies.
Maar goed, blijkbaar krijg je onder de noemer "protesteren" een vrijbrief om alles en nog wat te saboteren en directe en indirecte schade en inkomstenderving van duizenden mensen te veroorzaken. Waarom treden de gezagsdragers niet wat harder op, de lange lat er over, blauwe verf in het waterkanon die er pas na weken af kan slijten, taakstraffen zoals de autoruiten wassen van iedere benzine of dieselauto die komt tanken, geef ze een levenslang vliegverbod en neem hun rijbewijs levenslang in. Of draaf ik door nou...
Tractors?
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 12:58: Jij wilt ze achter een tractor hangen? Echt grof van je dit..
De recente geschiedenis leert dat ‘geen vaccindwang, weg met de lockdowns’ een veel harder overheidsoptreden genereert. Misschien moet je de XR-hippies die kreten even influisteren.
Misschien kunnen die ZoAb-zuigers eens aan hun ouders vragen waarom zij de schoonste energiebron altijd hebben tegengehouden.
We hadden namelijk 40 jaar geleden al in de gaten dat het anders, schoner kon.
Maar bij links is kernenergie altijd een vies woord geweest.
De ouders van de XR rebelboefjes zijn minimaal zo schuldig als de blanke rechtse boomer.
Kernenergie is misschien niet 100% zaligmakend, maar de natuur volledig verneuqen met beton & staal is dat ook niet.
Daarvoor moeten ze zelf kunnen nadenken.
En dat kunnen ze niet, ze kunnen alleen anderen uit hun eigen bubbel napraten.
Ze gaan ook altijd te keer tegen mij als ik zeg dat ik de Telegraaf lees.
Op mijn vraag of ze die wel eens gelezen hebben dan is het antwoord nee.
Bubbel dus.
De ouders van de XR rebelboefjes zijn blanke boomers.
Minder energie gebruiken is het devies, aldus Gerrit de Grote.
Dan had je die NPO1 radiozender uit moeten zetten, scheelt een megaWatt. Gemiste kans, Gerrit!
wellicht gemaakt van goed Nylon? kweenie of de Nylon produktie een biologisch proces is ofzow? vraag dit voor m'n klimaatwappie collega.
Nylon wordt gemaakt van kunststof bamboescheuten. Dat weten we toch allemaal?
Verklaar de postcodeloterij tot criminele organisatie. Zij sponseren dit soort geestelijk gestoorden.
Dat kliekje heeft ons land al lang op cruciale posities in gijzeling met heel, heel veel (dom) arbeiderskansen-geld. Activisme verpakt in en betaald met domme commercie in een steeds dommer bestuurlijk Nederland.
Zoals menig GS-er kijk ik hier met verbazing naar. Honderden (duizenden?) mensen die dit onderwerp zó belangrijk vinden. Het is voor mij iedere keer weer bizar met hoeveel ze zijn.
Wat een typisch volk ook. Niet alleen wit, maar alle stereotypen worden afgevinkt: Paars/roze/rood haar. Sandalen in sokken. Regenboogvlaggen (was dat niet een ander heilig doel?!). Luid schreeuwen maar vooral niets bijdragen. En inderdaad, het is maandag. Want werken, dat doen we niet.
Soms voel ik een beetje bewondering/sympathie voor die lui. Totdat ik denk aan hoe ongelooflijk weinig ze eigenlijk bijdragen. Wel de lusten (niet werken, in de zon gezellig beneveld worden) maar niet de lasten (gewoon werken, of écht iets bijdragen aan het klimaat).
En je probleem is? Dat andere mensen niet zoals jou zijn?
@dickwvf | 11-09-23 | 12:56:
Goede vraag. Mijn probleem is niet heel groot omdat ik gelukkig die A12 niet hoef te gebruiken. Mocht het mijn woon-werkverkeer verstoren zou 'mijn probleem' groter zijn.
Dat andere mensen niet zoals ik zijn is prima. Vraag me af hoe men content kan zijn met het feit dat ze totaal niets bijdragen. Ze zouden letterlijk aan verduurzaming kunnen werken. In plaats daarvan zorgen ze voor verspilling van water, uit diesel-voortgestuwde voertuigen en meer fossiele brandstof verbruik omdat duizenden auto's nu omrijden. Niemand gaat de trein of fiets pakken omdat je een paar dagen op het asfalt gaat liggen
Dus het klimaat stopt met veranderen als wij geen fossiele brandstoffen meer zouden gebruiken in alle vormen dan ook ..
Toch knap van Gerrit om dit te zeggen , het klimaat verandert al miljarden jaren , en dat komt door demenschen ?
Waar heb je in aardsnaam gestudeerd , Gerrit ??
Het klimaat stopt niet met veranderen maar wel de door extra CO2 veroorzaakte opwarming van de atmosfeer. Daar kunnen we iets aan doen, aan de lange termijn veranderingen waarschijnlijk een heel stuk minder.
Op zulke momenten vraag ik mij ook af hoe Gerrit precies in staat is ons dit mede te delen. Hopelijk is er geen fossiele brandstof gebruikt om zijn leven en digitale megafoon mogelijk te maken... oh, wacht.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 12:54: zouden die uitvreters niet beter bomen kunnen planten aan de randen van woestijnen om zo het teveel aan co2 op te nemen en ook de aarde af te laten koelen. Of lijkt dat teveel op werken? Plus waarom mogen er wel een paar voetbalvelden aan bos opgestookt worden om ons van energie te voorzien, terwijl dat juist een veel groter probleem is.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 12:54:
CO2 is niet de oorzaak van opwarming Beste, dat zou je nu toch eens moeten weten!
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 12:54: Waar wij iets aan kunnen doen is zorgen dat het land niet overstroomt door hogere dijken te bouwen , te zorgen dat we voldoende waterberging hebben voor droogteperiodes , Kerncentrales neerplempen met een goede stroomnetwerk .
Bomen neerzetten in de steden en NIET voor de biomassa , maar voor verkoeling ....
Als wij overal mee stoppen dan stijgt het water toch , wordt het warmer , daar moeten we ons tegen wapenen , en niet met meer Hakselaars en zonnepanelen ..
En weet je wat er gebeurd als het warmer is geworden en de zeespiegel is gestegen ??
Dan wordt het opeen kouwer en hebben we overal ijs ...
Vroegah kon je naar England lopen vanuit Nederland , later weer niet vanwege de zeespiegelstijging , plotsklapseling lag Maastricht en Amersfoort aan zee , en toen kwam er een groot ijsklontje onze kant op , maar weet je , die smolt ook weer weg ...
We zitten nu in een warmtepiek , het gaat nog wel wat warmer worden , maar niet zo warm als we in het verleden( 400000 jr geleden) hebben gehad dankzij de deken van vervuiling in de atmosfeer , dat doen we toch goed !!!!
@Jannus_Bont | 11-09-23 | 13:17:
Oh zucht "het klimaat doet al eeuwen wat het doet".
Man man man.
Kom echt met iets beters.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 13:44: Dus u denkt dat het klimaatverandering stopt als we de plannen van D33 en de RoodGroenen invoeren ?
weltrusten en slaap zacht ,droom gerust verder.
@Jannus_Bont | 11-09-23 | 13:17: we zitten nu in een koude periode. Maar gaan geleidelijk naar normaal. En ja, dat is dan een temperatuurstijging.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 13:44: iets dat meer paniek veroorzaakt?
De overheid fasciliteert de demonstratie, door vooraf de A12 al af te sluiten.
Fascisme is met sc, wel van toepassing, maar je bedoelde waarschijnlijk faciliteert.
Zo, mijn stahlhelm met runetekens kan weer even in de kast.
@Monkey Cabbage | 11-09-23 | 12:57: Ah, bedankt!
Voor de politie moet dit toch een lekkere dag zijn, ipv de dagelijkse discussies met opgefokte testosteronbommen , lekker het kanon kunnen gebruiken tegen oestrogeenwappies.
Zouden ze heel veel last van het verkwikkende water hebben?
@dickwvf | 11-09-23 | 12:55: De kunst is om ze over het asfalt te laten schrapen, maar dan moeten ze wel het kanon van de planten sproeistand afhalen.
Vanuit de partij van een bepaalde leider (die niet ver woont van deze uitstekende acties) kwam dit naar buiten:
Oud-Kamerlid Karen Gerbrands (PVV) ontving minstens 15.000 euro meer salaris dan waar ze recht op had, omdat de Belastingdienst niet op de hoogte was van haar bijverdiensten, meldt BNR op basis van eigen onderzoek.
Brevet van onvermogen van de Burgemeester en de korpsleiding.
Idd! De burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid en o.a. voor de politie.
Zijn partijgenoot (de mp-kandidaat - waarvan ik de naam echt niet kan onthouden - en tegenwoordig minister over dit soort zaken) blijft erbij dat ze een law und order partij zijn. Ze faalt zo'n beetje bij elke uitspraak.
Hiemstra is voor een experiment wat vooral anderen raakt. Typisch egoïsme.
De grondstoffen die we nodig hebben om tot een ander soort economie te komen kan niet zonder brandstof.
Zonne-energie en wind-energie is inefficiënt, en is geen serieuze optie als vervanger.
Bovendien worden die panelen en windmolens vervaardigd m.b.v. fossiele brandstoffen.
De ellende is begonnen toen moeder de vrouw niet meer voor de ploeg wilde.
Je vraagt je af waarom ze die watersproeier nog inzetten. In deze stand heeft het geen effect en vertraagt de boel alleen maar.
Gewoon direct arresteren na het niet opvolgen van de aanwijzingen zorgt voor veel snellere afhandeling. Vastzetten bij niet legitimeren. Rest een oplopende boete.
Of is dat te simpel gedacht?
Als ze dat ding echt laat hozen, dan liggen ze binnen seconden 30 meter verderop... volgens mij het doel van ontruimen... Ben trouwens benieuwd hoe de autoriteiten zouden optreden als het voetbalsupporters waren...
@BeTruthful | 11-09-23 | 12:56: In 2021 kon-ie wel op de Niagara-stand. Maar ja, dat betroffen dan ook staatsgevaarlijke wappies.
Als ik stop met fossiele brandstoffen, moet ik dagelijks een dik kwartier heen en nog een keer terug fietsen. Die opgave is gewoon te groot.
Rode Khmer: “Laten we maar gewoon doen. De hele maatschappij omzetten naar een boerenmaatschappij. We zien wel, maar succes verzekerd naar onze heilige overtuiging “
Groene Khmer: 'Wegens doorslaand succes gaan we dit ook in Europa proberen."
Leuk idee, maar hoe gaat dat dan met de stikstof?
Dat alle demonstranten wit zijn wordt door de Volkskrant ook weer in racismemodus uitgelegd.
www.volkskrant.nl/columns-opinie/het-...
Die witte demonstranten gaan straks met de tram naar huis, maak je geen zorgen!
Hoe moet volgens Gerrit Tata steel dan zijn hoogovens verhitten om die 300 ton staal per windmolen te fabriceren? En de rotorbladen mogen dan niet meer van kunststof worden gemaakt maar van wol?
Gerrit moet gewoon de kachel niet aanzetten als het komende winter eens -20 graden Celsius wordt. Eens kijken of ie dan nog zo loopt te zeuren over het gebruik van fossiele brandstoffen.
@Ommezwaai | 11-09-23 | 12:51: Gerrit zit er zelf wel warmpjes bij en anders vliegt ie wel naar een warm oord om daar wat lezingen voor een of ander elitair clubje te houden.
Zijn de machinegeweren stuk of kwijt of zo.
Klimaat kak-tivisten
LOL!
"Het is vooral onze ontzettend luxe levensstijl die maakt dat we zoveel brandstoffen nodig hebben"
Ik leef echt niet luxe. Mijn verwarming gaat nog op stookolie.
Dit land is gek geworden. Politie sluit netjes A12 af zodat de kleuters plaats kunnen nemen. Als het aan de warme kant is verzorgt de politie netjes verkoeling van asfalt en mensen. Vervolgens krijgt iedereen na een paar uur een lift naar het ADO stadion en wordt zonder PV weer los gelaten. Aan welke kant zou het OM staan?
Gerrit is gestoorde weer-man. In andere landen laten ze een knappe vrouw een praatje maken. Waarom zien wij hem nog op tv?
De boeren wisten concessies af te dwingen door snelwegen te blokkeren, logisch dat anderen het dan ook proberen
De boeren worden oneiglijk onteigend.
Deze kleuters protesteren uit hobbyisme, als ze even niet in Thailand of de VS zitten.
"Laten we het gewoon doen. Dan merken we het vanzelf wel."
De Hiemstra-doctrine. Daar kan zelfs Timmerfrans niet tegenop, tegen zo'n toekomstvisie.
Maar, zo vraag ik mij af, wie zijn volgens gekke Gerrit dan "we"? Als hij "wij Nederlanders" bedoelt, verwacht hij dan dat de rest van de wereld zegt "okee, wij volgen meteen!"? Als hij "wij Europeanen" bedoelt, verwacht hij dan dat China zegt "okee, dan sluiten wij morgen alle kolencentrale''s"?
Hoe had Hiemstra dat gedacht? En waar haalt zijn Tesla dan de energie vandaan? En wat gebeurt er, als de crisis uitbreekt, met zijn vermogen? Met zijn kasteel met aanlegsteiger?
www.interessantetijden.nl/2020/03/09/...
Probeer eens een volledig huis te bouwen zonder fossiele brandstoffen te gebruiken.
Het bekende ja-maar-de-anderen argument.
@Schadenfreude | 11-09-23 | 12:47: l'enfer c'est les autres
@small_town_dad | 11-09-23 | 12:47: Cement en beton wordt onder meer gemaakt van gebrande kalk. Zelfs als daarvoor hernieuwbare energie wordt gebruikt, dan is de CO2 uitstoot nog enorm:
CaCO3 --> CaO + CO2
@Schadenfreude | 11-09-23 | 12:47: die kennelijk niet weerlegd kunnen worden
In de jaren zestig had je hippies. Damned hippiez. Er is niets veranderd. Ze hebben alleen geen lang haar meer.
Tegenwoordig hebben ze rood haar. Gerrit is als kind erg gepest, vandaar zijn intense mensenhaat.
Dit zijn de kindertjes van de hippies.
@Uw Verzekeringsadvis | 11-09-23 | 12:49: Kleinkinderen. De hippie kinderen hebben zich losgemaakt van het gedachtengoed van hun ouders, de 3e generatie pakt het weer op. Het slaat vaak een generatie over.
Kappers en horecagelegenheden moeten noodgedwongen dagdelen sluiten vanwege personeelsgebrek en ook in de zorg krijgt men de bezetting maar nauwelijks rond. Het uitkeringstrekkende deel van dit dramvolk kan per direct worden tewerkgesteld dan wel omgeschoold. Win-win, want daarmee is de A12 weer berijdbaar voor het hardwerkende deel der natie.
Mijn idee, Mickey. Hou iedereen met een uitkering maar eens tegen het licht. Wie krijgt wat en waarom eigenlijk. Al werken sommigen wellicht wisseldienst:)
@letopuwzaak | 11-09-23 | 13:14:
Dan houden we die slag om de arm, Louz, en verder: aanpakken die hap!
Eens!
Ik haal nog maar eens Ome Gerard aan, want het blijft nog steeds actueel, vind ik:
ROEPING
Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.
Gerard Reve 1973
Reve vond publiciteit voor jezelf kennelijk de kern van het bestaan.
Malle opvatting naar mijn mening.
“Laten we het maar gewoon gaan doen, stoppen met fossiel, want heel veel mensen kunnen precies voorspellen wat er gaat gebeuren…”
Ja Gerrit, er zijn ook heel veel mensen die precies kunnen voorspellen wat er gebeurd als we er niet mee stoppen dat is wat jij doet toch? Laten we het daarom maar gewoon niet stoppen, om ook maar met drogredenatie te komen.
En ook deze “Wat buiten beeld blijft is dat wij MOETEN stoppen met fossiele brandstoffen”
Nee, Gerrit, daarmee worden we doodgegooid de hele dag op de radio, internet en tevee. Maar het punt is het MOET dus NIET. Het is de wil van een groep mensen omdat: “De kern van het probleem is dat wij fossiele brandstoffen verbranden en elke kilo die wij daarmee doen draagt bij aan het verschijnsel, dus elke kilo die we niet verbranden helpt mee.”
Ja Gerrit, natuurlijk is dat zo. Maar hoe groot is het aandeel co2 aan de klimaatverandering? Van ijstijden, tot hete periodes waarvan bekend is dat die hebben plaatsgevonden, daar hadden heel veel factoren een invloed op. Ook is bekend dat in periodes van hogere temperaturen er hogere concentraties co2 waren. Maar de vraag is wat is het causale verband tussen co2 en de temperatuur in graden? Want daarover is men het in de klimaatwetenschap niet eens.
De co2 concentraties stijgen, dat klopt en de modellen voorspellen redelijk goed hoeveel ppm (parts per million) er op een gegeven tijdstip zijn. Maar wat ook mee gewogen moet worden is hoeveel co2 er uit de atmosfeer verdwijnt.
Wat opvalt is dat toenemende industriële co2 concentraties enigszins gelijk lopen met de temperatuur stijging, alleen is er een dikke discussie gaande over oorzaak gevolg en in hoeverre een bepaalde concentratie co2 voorspeld welke temperatuurstijging dat veroorzaakt.
Wat verder opvalt is dat de grafiek met co2 uitstoot (het model dat nauwkeurig is) afvlakt vanaf 2020 - 2030, ondanks dat er geen significante co2 daling is. Oftewel als de co2 concentratie gelijk loopt met de temperatuurstijging, dan zal die afvlakken. En wat nog mooier is als we op de oude voet doorgaan onstaat er vanzelf een net zero situatie, dat hetgeen dat wordt uitgestoten ook wordt geabsorbeerd.
Als we dan nog eens 3% reductie (door efficiency) weten te bereiken, bijvoorbeeld door innovaties bij verbrandingsmotoren, dan lukt het om de parijsakkoorden te halen.
judithcurry.com/2023/03/24/emissions-...
Maar ja, zo veel nuance past niet echt in de klimaatpaniek. Dus Gerrit, hartstikke leuk dat je van mening bent dat ‘we’ moeten stoppen met olie, maar ik denk daar heel anders over. Veel plezier op je boerderijtje met kolenkachel Gerrit, you can do it, back to the sixties, toen geluk nog heel gewoon was en het leven overzichtelijk.
Of back naar het begin van vorige eeuw, toen vliegen en auto rijden alleen was weggelegd voor mensen als Gerrit. Deze klimaatpsychopaten willen onze welvaart afbreken. Stiekem kunnen ze niet wachten op een lege schiphol zonder wachtrijen of een ochtend zonder file. Oh, wat heeft de elite (waar Gerrit toe behoort) toch zo een last van Jan Modaal.
Een paar jaar geleden werd een stel bejaarden nog half dood geslagen. Maar dat was natuurlijk compleet anders.
Het is maandag !! Hoeven deze mensen niet te werken !!
Allemaal thuiswerkers. Die halen het vanavond wel in.
Zoek, zwak en misselijk in de uitkering. Je weet toch.
Overigens is de behandeling van dit tuig een goed voorbeeld van klassenjustitie.
Gerrit is knettergek. Het tuig van de doemcultus voortaan wegbuldozeren of keihard wegmeppen. Er wordt veel te soft opgetreden
Rooie Gerrit is vooral heel erg geslepen, hij verdiend bergen geld aan de klimaatpsychose.
Een heetwaterkanon zal die vieze parasieten leren.
@gestoptmetroken | 11-09-23 | 12:53: Het zijn zelf ook biotopen vol parasieten, kiek die kapsels dan, daar leven per cm2 meer onbekende insecten en bacterieën in dan in een Braziliaans regenwoud.
Jongens, ik stond naast de A12, ik zat/zit op GeenStijl en ben zelfstandige.
Het is niet allemaal zo zwart-wit.
ben je met de auto gegaan?
@GS infiltrant | 11-09-23 | 13:40: Nee. Met de trein. Kun je tenminste een biertje doen na afloop.
IK ben voor het stopzetten van de subsidie voor al die beroepsprotesteerders
Ik had dat roze polo-knotje op rolschaatsen meteen met de lange lat gegeven voor zijn provocatie. Ik moest het tocht 4x kijken, maar het is een man.
Sinds wanneer zijn kolen geen fossiele brandstof, misschien in de war met biomassa, wel duurzaam volgens EU. Er wordt onvoldoende beseft dat onze welvaart afhankelijk is van stabiele energie.
Er is nog geen alternatief voor fossiele brandstoffen in kunstmest. En meer dan de helft van de wereldbevolking is ervan afhankelijk. Maw Gerrit pleit voor een ongekende massasterfte. Maar hij zit wel goed met zijn ruime moestuin?
Waterwerpers? Ze worden misbruikt als mobiele doucheunits. Gebruik dat waterkanon nou eens, spuit je ze zo tegen het beton
Op keihard zetten en op kruisstreek mikken.
Waarom mogen die mensen niet demonstreren??
@Zenzeo | 11-09-23 | 12:39: je mag demonstreren maar niet overal.
@Zenzeo | 11-09-23 | 12:39: Demonstreren mag, maar ik geloof nooit dat de burgemeester hier een vergunning voor verleend heeft.
Gewoon heet water gebruiken dat werkt beter ;-)
De waterwerpers vullen met urine, eens kijken hoelang ze het dan volhouden.
Begin nu eens met een stevige bekeuring en bij herhaling een strafblad.
Aan deze flauwekul komt zo geen einde.
De conciërge van de school van mijn dochter pakt zaken nog steviger door dan dit tamme clubje.
Misschien moeten we elke dag station Hollands Spoor bezetten om te eisen dat deze drammers aangepakt en vervolgd gaan worden.
mensen die niet werken zijn niet zo bang voor een strafblad.
dat is enkel bij werkende mensen het geval.
Gewoon laten zitten. Zorgen dat er hekken omheen staan en dat ze niet bevoorraad kunnen worden, negeren en laten zitten.
Wetteloosheid is ok, als het maar woke is.
Exact, waar is het voorheen krachtige dna-OM??? Deze onzin kost de belastingbetaler al vele miljoenen... maar komt vlgs de bestuurlijke landverraders uit de "goede" deugende (domme) hoek. Voor 6km te hard weten ze mij al te vinden met 100 euro+, iets klopt er niet en is gevaarlijk op termijn.
@hagelkruis | 11-09-23 | 12:40: Het OM is te druk met Richard de Mos.
Kunnen ze niet in Delft gaan studeren en dan aan oplossingen gaan werken?
Als de A12 naar Den Haag centrum dicht is neem je toch gewoon de tram?
Ja. Want die rijd op zonne-energie
Net zoals die man in het topic van vanochtend?
Gerrit weet het niet op het effect heeft als we stoppen met fossiele brandstoffen. Wel weet Gerrit dat de opwarming snel gaat en dat kan hij zelfs berekenen tot op de 1000ste graad nauwkeurig..... Bij Gerrit zit een schroefje los en wel meer dan één. Een klimaat hystericus is Gerrit en hij verdient er goed geld mee.......
Gerrit is veel gepest, eerst met z'n haarkleur, toen met z'n naam en later met z'n hypocriete denkwijze.
Mocht je je afvragen waar het gezegde: Gekke Gerrit vandaan komt, voila.
Wat ze beter kunnen doen is een dag kaartje kopen en elke tram overnemen.
De Polizei is ook aanwezig.
Het is wat vroeg voor het stam café, maar -
www.youtube.com/watch?v=dSy2DcATYUo
Ik zeg maximeer het inkomen.
Mensen met een groot inkomen vliegen veel, rijden veel in grote auto`s, wonen in grote huizen, hebben een dure leefstijl die veel energie kost.
50.000 max. voor iedereen.
En u vreest niet voor een mega braindrain naar het buitenland? Nederland wordt dan binnen 10 jaar Bangla Desh aan de Noordzee.
50k … Daar doe ik nog geen 4 maanden mee. Let wel dat ik een tuinman en zwembadman moet betalen en door mijn lengte wel een Volvo XC60 diesel moet rijden. Vliegen doe ik weinig, want ik heb hier in Zuid Frankrijk alles wat ik wil.
Goed idee joh. Zal de minister van financiën vast ook vinden. Voor communisme moet u in Noord Korea gaan zitten.
Kun je ook serieus reageren?
@DontLookWhenIP | 11-09-23 | 12:38:
Tja als 50.000 een groot inkomen noemt dan weet ik wel waar we mee van doen hebben.
Ik zie zo snel in dat filmpje vooral veel zestigers. Van het zelf-gerechtigde type dat klaarblijkelijk al zoveel van de volle ruif heeft meegekregen dat het vroegtijdig met pensioen kon, en tijd over heeft om in klimaatmarsen rond te lopen - als het niet toevallig een leuke ANWB-wandel/e-bike route voor zichzelf heeft uitgestippeld in de buitengebieden van Nederland.
en tóch na werktijd boodschappen gaan doen, terwijl ze daar de hele dag de tijd voor hadden.... pffff
En moeten de kinderen niet naar school?
Zijn de ouders ook niet geweest anders hadden ze daar niet gelopen
Ben benieuwd hoe Hiemstra zijn levenswijze denkt aan te passen. Ik zal zijn voorbeeld volgen. Practice what you preach.
1948
Toen was geluk heel gewoon
www.youtube.com/watch?v=7fi12QmNkJ8
Buiten huilt de wind om 't huis
Maar de kachel staat te snorren op vier
D'r hangt een lapje voor de brievenbus
En in de tochtigste kieren zit papier
We waren heel erg arm
En niemand hield van ons
Maar we hadden thee en nog geen tv
Maar wel radio en lange vingers
We gingen nog in bad, haartjes nat
Nog even op, totdat vader zei: "Vooruit, naar bed"
Dan kregen we een kruik mee
Gezichten op 't behang
Maar niet echt van binnen bang
Toen was geluk
Heel gewoon
Buiten huilt de wind om 't huis
Maar moeder breidt een warme sjaal
En het ganzenbord op tafel
Stond er de volgende morgen nog helemaal
Ook gingen wij naar 't bos
Daar zijn we toen verdwaald
Van de weg geraakt, carrière gemaakt
Heel die pannenkoekensmaak vergeten
Buiten huilt de wind om 't huis
Maar binnen stond de kolenkit paraat
En de stoep waarop geknikkerd werd
Was het belangrijkste stukje straat
En Nederland was groot
En niemand ging nog dood
En gezelligheid kende nauwelijks tijd
Bij waxinelichtjes van Verkade
Helaas geen kachel anno 2023 voor sommige mensen.
En brei nog maar een een sjaal extra warme sjaal bij voor de sneeuwvlokjes.
Hiemstra zit er vast wel warmpjes bij.
1948, het jaar dat George Orwell 1984 schreef, als waarschuwing naar de toekomst.
Ik heb nogal moeite met het woord waterwerper ; ik zie dan een onhandig meisje een bekertje water willen weggooien maar dat zo drollig doet dat ze zichzelf nat maakt.
Zo'n ding heet gewoon een waterkanon; en daarmee spuit je die gasten van het asfalt!
Waterwerper doet mij denken aan de waxinelichtjeswerper. Behalve de uitgedeelde straffen dan...
Klimaatactivisme trekt lelijke vrouwen aan zo te zien.
en de mannen zijn wel om aan te gluren volgens u?
De lekkere wijven zijn druk met hun Onlyfans pagina, het is maandag dus de
ambtelijke kantoorknaapjes willen verse content.
@kapoerewiet | 11-09-23 | 12:35:
Dat zijn idd ook geen Brad Pitts.
Ik kan u verzekeren dat de aanblik van deze vale seksloze watjes voor de meeste vrouwen ook geen pretje is.
Gerrit zegt dat hij er niets van heeft overgehouden om het met slechts 1 kolenkachel te doen.
Maar iets zegt mij dat hij toch de nodige kwalijke gassen heeft ingeademd die, helaas, een akelige hersenbeschadiging hebben veroorzaakt.
Wat een idioot.
Kan XR niet gaan protesteren in Ter Apel? Daar komen wekelijks heel wat uitstoters bij.
Lol! Uw opmerking dus,niet de ellende die we daar binnenhalen.
Carice van Houten:
Klachten bij een dissociatieve stoornis zijn bijvoorbeeld:
De wereld om u heen voelt raar, alsof u er niet bij hoort.
Het voelt alsof u uit verschillende personen bestaat.
U vergeet dingen. Ook belangrijke, dagelijkse dingen.
U hoort stemmen in uzelf.
Het kan komen door nare dingen meemaken als kind.
Psychotherapie, medicijnen en EMDR kunnen helpen.
Een dissociatieve stoornis kan overgaan. Of u kunt leren er beter mee om te gaan.
De dijken moeten dan maar niet zeuren.
Volgens Stalin zijn al die demonstranten nuttige idioten. En als ze hun werk gedaan hebben worden ze naar de goelag gestuurd…
Of ze mogen de goelags leiden.
Stoppen met het weerbericht lijkt me een veel realistischere optie.
“Onze ontzettende luxe levensstijl.”
Welke 'onze'.
De voedselbanken draaien overuren. We hebben zorgmijders en mensen die het in de winter koud hebben.
Of heeft hij het over zijn eigen situatie.
Dat zijzelf ontzettend luxe leven.
Met dank aan de opbrengsten van Weather Impact, Adviesbureau op het gebied van weer en klimaat.
Zou fijn zijn als dit soort idioten nou eens concreet aangeven welke levensstandaard zij dan voor ogen hebben. Niet alleen roepen dat het nu te luxe is. Duidelijk aangeven welke luxe dan wel mogelijk is. Gaat veel helderheid verschaffen.
Als ik zijn betoog goed heb begrepen heeft iedereen de schoolvakantie doorgebracht op een miljoenenjacht.
Helaas ik dan net weer niet.
Gerrit gaat volgende week China op z'n falie geven en daarna krijgt India de wind van voren. De week er op mag Biden op het matje komen. Die Hiemstra is een baas hoor...
Schijnt dat China en India daar enorm van onder de indruk zijn.
Gerritje roept waar hij geld kan verdienen, niet waar hij impact kan maken. De motivatie is dus niet het milieu...
Luxe leven? Wat willen ze dan? Terug naar de middeleeuwen? Wat is luxe? Hard werken elke dag, veel belasting betalen en drie weken tijdens de schoolvakantie op vakantie gaan? Is dat luxe? Een warme douche? NPO kijken? Ga lekker demonstreren in Wassenaar, Aerdenhout.
Streven naar Luxe en Comfort is een doodlopende weg zonder einde.
@Wollweberi | 11-09-23 | 12:34: ik zou het eerder comfortabel noemen.
@Wollweberi | 11-09-23 | 12:34: niet als niet al teveel hebt maar gewoon gelukkig bent.
Dit komt toch echt van liefde en zelfvertrouwen.
Mooi dat de politie laat zien wie de baas is.
Wat een beschamende vertoning. Wat staan de politie, burgermeester en justitie voor lul.
Is die burgemeester Van Zaanen soms stiekem lid van XR? Dat hij de eerste blokkade met zachte hand liet verwijderen, begrijp ik nog wel. Maar bij de derde mag er toch wel wat steviger worden opgetreden. Hup kom op met die honden, paarden en waterkannonen in standje "hoge druk"
Traangas.
Wat een enorm gedram. De subsidies zijn geen subsidies, maar kortingen. En die kortingen worden al afgebouwd. Maar moeten in sommige gevallen ook blijven bestaan om dubbel belasting heffen te voorkomen. Want dat mag niet volgens EU regels (die bij immigratie heilig zijn, dus nu ook toch?). En waar tegenover een enorme balastig heffing staat die andere producten niet kennen.
Dus het is een oneigenlijk protest om te bereiken wat al in gang is gezet. Het gaat ze alleen niet snel genoeg zeggen ze dan. Ga zelf dan eens heel snel zonder fossiele brandstoffen leven. Dan doven de protesten ook uit, door uitsterving.
Gerrit heeft natuurlijk gewoon een punt, maar implementatie is vrij onrealistisch zeker in een door domheid verlamde democratie.
de facto stelt hij voor weer in het jaar 1800 te gaan leven.
@Baron_von_Rijswijck | 11-09-23 | 12:26: Gerrit doet een Marie Antoinennetje ; if they don't have bread why don't they eat cake? Gerrit heeft via zijn riante salaris en via zijn netwerkjes voldoende kapitaal bij elkaar gegraaid om nu vanuit zijn riante vrijstaande energie-arme woning het gepeupel toe te spreken dat zij fout bezig zijn. Er staan nog miljarden mensen op deze planeet klaar om misschien een honderdste van zijn welvaart te willen delen! Het zijn juist de fossiele brandstoffen geweest die ons tot op dit punt hebben gebracht!
Terwijl de politie massaal aanwezig is bij de A12 kunnen elders in de stag groepen “jongeren” in de tram ongestraft een kwetsbare man aftuigen www.geenstijl.nl/5172482/dit-land/
Scroll even omlaag, daar is al een heel topic aan gewijd.
Nu is fossiel niet goed en over 30 jaar zijn de alternatieve ook weer niet goed, Dan zijn vast al die panelen, windmolens en electrische accus in de auto ook allemaal zeer problematisch, omdat dan de massa hier gebruik van maakt en deze troep niet afbreekbaar is. Keer op keer, massaal iets gebruiken geeft problemen. De massa is het probleem en daar doen we niks meer aan. Lekker laten gaan.
Stoppen met fossiele brandstof gaat minstens 100 jaar duren. Die mafklappers hebben werkelijk geen idee hoe de wereld eruit zou zien zonder. Massale sterfte door honger, oorlogen die hun weerga niet kennen en de hele wereld aan de bedelstaf. We mogen blij zijn als we het als soort overleven.
@4HoogAantWater | 11-09-23 | 12:30:
Hoho, XR zegt dat alleen de Westerse landen door hongersnood en (burger-) oorlogen geteisterd moeten worden.
Tegen het gebruik van fossiele brandstoffen in niet-Westerse landen hebben ze nog nooit geprotesteerd.
Ik snap niet welk nut deze demonstraties hebben en er positieve resultaten mee behaald zullen worden dan enkel de werkende Nederlander nog meer te treiteren met zaken waar zij ook geen invloed op hebben.
Niet iedereen heeft de middelen of een eigen oprit voor een laadpaal en elektrische auto, ook zijn er woningen waar geen ruimte is voor een warmtepomp. Er zijn genoeg mensen die dichter bij hun werk willen wonen maar lastig woonruimte te vinden.
Ik bekeek dat eerste filmpje, er wordt iets gezongen en daarna nog wat kreten, ik versta er echt niets van.
Is er binnen die groep een soort van eigen taaltje ontstaan?
Ze spreken koeterwaals, een aandoening die wel vaker voorkomt bij kortsluiting in de hersenen.
De belastingen op benzine,gas enzovoort komt sneller binnen dan dat het kabinet kan uitgeven.Knip deze navelstreng door dan is de ramp niet te overzien.
Wel slap van de politie trouwens. Heel slap. In principe kan je met 500 man (ik zie er geen 1000 vandaag) een halve stad dichtgooien.
Bij 30° met je helm op bovenhands meppen. Heb jij daar zin in?
@Niet_Van_Hier | 11-09-23 | 12:23: het is echt schijtweer aan de kust anders.
Fluwelen handschoentjes en luxe “bedden” en een arrestatie heeft geen gevolgen.
En toch nog durven te janken.
Geruit heeft denk een klap van de molenwiek gehad.
Ben ik nou zo slim of is De Hiem nou zo dom?
Dat eerste weten we niet. Dat tweede wel. Of eigenlijk denk ik dat hij helemaal niet dom is. Maar hij maakt gewoon reclame voor zijn bedrijf.
@Malle moer | 11-09-23 | 12:23: precies, hij is dus slim, je eigen verdienmodel lekker blijven pushen. Tenzij hij het echt allemaal zelf gelooft, maar dat zou meer neigen naar achterlijkheid dan domheid.
Ongelooflijk dat dit wordt toegestaan. De geraniums in de overheidsgebouwen blijven zo onbemand.
Bij Hiemstra weet ik het nooit,is het geel ,oranje of toch rood.
Vanaf oktober weer dagelijkse pro-fossiele demonstraties en blokkades op de snelwegen! Politie kan haar werk niet doen, ambulances lopen vast, mensen komen te laat op hun werk. Op de radio live-verslagen van het verloop.
We noemen dat file-nieuws.
Onozele anarchie!.
@bl,
Tja, als je miljoenen mensen binnen laat zonder het wegennet evenredig uit te breiden dan krijg je files ja. Snapt zelfs een kind.
Dat neemt niet weg dat we fossiele brandstoffen nodig hebben om voedsel, ambulances en forensen op hun plek te krijgen.
Als alle klankschaal coaches, diversity officers en lifestyle coaches nou lekker thuis blijven, kunnen de productieve mensen fileloos doorrijden.
Ik hou even de whatboutism-teller voor Beste Landgenoten bij vandaag. Ik zit al op drie.
Ah dus de files zijn ontstaan door immigratie! Weer een creatieve manier om een willekeurig probleem te koppelen aan migranten. Maar Dandruff het is je opnieuw gelukt jezelf in onnozelheid te overtreffen.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 12:53:
We zijn in 25 jaar van 15 miljoen naar 18 miljoen Nederlanders gegaan. Dat is een groei van 20%. Los van de vraag of je daar voor of tegen bent; dan moet de infrastructuur ook met 20% worden uitgebreid.
Je kunt geen 18 liter water in een 15 liter emmer gieten.
Wie is er hier nou onnozel?
Nogmaals, het is prima als jij vindt dat Nederland een overbevolkt en gewelddadig derde wereldland wordt.
Maar dat is een hele andere discussie; ook in een gewelddadig derde wereldland geldt dat;
meer inwoners = meer huizen; meer wegen; meer water- en energie- verbruik; etc.
Jij zegt dat alleen onnozelaars vinden
Ik was een uur geleden ongeveer onderweg voor werk en zag in m'n achteruitkijkspiegel de Duitse waterwerper onderweg richting Den Haag.
Dankzij fossiele brandstof hebben we een welvaartssprong kunnen maken die ons leven gezonder, veiliger en leuker heeft gemaakt. De klimaatkosten? Een temperatuurstijging van slechts 0,007 graden per jaar over een periode van 150 jaar die (1) moeilijk exact is vast te stellen en (2) niet bewijsbaar volledig is toe te schrijven aan fossiel en (3) nagenoeg geen extra klimaatproblemen heeft veroorzaakt.
Bovendien is het verbrandingsproces van fossiele brandstof inmiddels zo ver ontwikkeld dat er nog nauwelijks vervuiling vrijkomt. Als je inademt bij de uitlaatpijp van een moderne dieselauto, dan adem je schonere lucht in dan in het centrum van Rotterdam.
Kortom, een zinnig mens zou demonstreren vóór fossiele “subsidies” en niet tegen.
Ja, hallo - nu moet u niet met rationele of technische argumenten aankomen, hé? Het nieuwe bijgeloof heet 'klimaat'. En er moeten natuurlijk wél heksen verbrand kunnen worden... sinds de Verlichting hebben wij niet meer zó veel mensen dom weten te houden.
Totaal van de werkelijkheid losgezongen. Hiemstra zou eens moeten nagaan hoe groot het aandeel van fossiel is in onze totale energiebehoefte. Wat hij propageert is een terugkeer naar de middeleeuwen of eerder.
En in de middeleeuwen leefden we met een fractie van de mensen die we nu hebben. Dus dat kan niet, tenzij er veel mensen dood gaan. Actief of passief...
@Malle moer | 11-09-23 | 12:26:
En het aantal mensen blijft groeien, dus de vraag naar energie wordt alleen maar groter.
Weet iemand waarom het zo moeilijk is deze mensen echt op te pakken? Ik lees dat het juridisch lastig is, maar denk zeker te weten dat andere clubjes die minder lekker liggen zoals Pegida (bestaat dat nog?) al worden opgepakt als ze alleen maar denken aan een snelweg blokkeren.
Als u of ik tot drie keer toe wandelend van de snelweg wordt geplukt door de politie dan weet ik zeker dat er consequenties volgen. Waarschijnlijk worden we in een gekkenhuis geplaatst
@small_town_dad | 11-09-23 | 12:23: waren die niet al wegbezuinigd?
Per direct stoppen met fossiele brandstof…..
Zelden zie je dommere, ondoordachtere opmerkingen dan deze.
Niet alleen is het effect voor klimaat nauwelijks anders dan het produceren van Accu, oplaadmogelijkheden, windmolenparken etc, maar fossiel als brandstof is maar een super klein gedeelte dat we van de olie productie gebruiken.
Maar goed, laten we beginnen met brandstof….
Stop morgen met fossiel, en zelf Gerrit zal zich verbazen hoe snel alles stil staat.
Dat niet alleen, de pleuris breekt uit.
Wel eens bij stil gestaan hoe gek mensen worden als je in één keer schaarste creëert?
Chaos en plundering.
Denk na Gerrit, voordat je iets doms roept.
Ik denk dat ik vooruitlopend op het stopzetten van de verkoop van brandstof maar vast WC-papier ga hamsteren. Heb nog net genoeg benzine in de auto.
Is redacteur bij een stijlloze site eigenlijk ook een baan?
Of geldt dat puur voor afgeleiden als
- Die matroos die de politiek in wou (ff naam kwijt)
- dhr. Sherry
- dhr. Weesie
- dhr. Castricum?
Spoorlopers worden hard gestraft, snelweglopers niet?
waarom worden ze opgepakt voor 'demonstreren' en niet voor 'gevaarlijk gedrag'? Als er eentje doodgereden wordt is het land te klein.
Wat je nu ziet is een schandalig voorbeeld van selectieve vervolging en een vrouwe Justitia die niet blind maar uitstekend ziende is. Als je na toeslagenaffaires en corona lock downs nog vertrouwen had in de rechtstaat, dan is dat nu weg.
Volgens mij heb je maar één knoppenmongool bij Rijkswaterstaat nodig om de A12 af te sluiten.
"Heel veel mensen denken dat de wereld dan tot stilstand komt" En dat is ook zo. Onze welvaart, en met de huidige omvang van de wereldbevolking óók ons voortbestaan, zijn gebaseerd op goedkope energie. Just stop oil als je wil weten hoe de hel op aarde er uit ziet. Het slaat bovendien de financiering weg voor de energietransitie.
Uiteindelijk moeten we van fossiele brandstof af. Wie niet in door de mens veroorzaakte opwarming gelooft, die gelooft hopelijk wel dat fossiele brandstoffen eindig zijn. Daarnaast is het goed als we voor onze brandstof niet meer afhankelijk zijn van een paar landjes, en dat wet het grootste deel zelf opwekken. Dus laten we daar werk van maken... planmatig, behoedzaam, en met oog voor de ongewenste gevolgen. Bijvoorbeeld Marxisme door de achterdeur: energie (en daarmee álles) duur maken, de armsten daarvoor compenseren en om dat te financieren de middenklasse uitkleden.
Wat die drammers van XR precies willen weet ik trouwens niet: de heffingen op energie voor grootgebruikers zijn dit jaar al meer dan verdubbeld.
ik snap nooit waarom ze dan zelf niet zoals de 'Amish' worden. Gewoon met paard en wagen, zonder telefoon en alleen zelfgemaakte kleren van vlas.
We moeten van meer, meer, meer mensen af. Lost het zich vanzelf op, een beetje dan.
De utopische gedachte dat we iets kunnen bereiken in NL of Brussel op wereldschaal is leuk maar zo naïef als de gedachten van een kind van 3.
Zeer terechte conclusie. Alle energie moet gericht zijn op het vinden van betrouwbare alternatieve energiebronnen. Niet op het reduceren van co2. Verkeerde focus. Nu gaan die twee redelijk hand-in-hand, maar toch blijft het verschil enorm.
@small_town_dad | 11-09-23 | 12:18: Leuk natuurlijk, maar je houdt geen 8 miljard mensen in leven op deze planeet door te leven als de amish. Om zo te kunnen leven heb je veel ruimte nodig, namelijk.
Veel van de superefficiente kolencentrales die we hebben gebouwd staan er dankzij fossiele "subsidies". Innovatie via subsidie is een zeer effectieve beleidsmaatregel. Dat weet het ministerie ook. Stoppen met die ondersteuning leidt tot het afremmen van innovatie. En innovatie is de sleutel tegen klimaatverandering. Maar goed. Daarvoor moet je een beetje weten hoe de wereld werkt en geen links marxistische ideologie zijn.
Moeten kinderen tegenwoordig "ontprikkeld" worden nadat ze iets "spannends" meegemaakt hebben? In mijn tijd was iets spannends nog gewoon leuk... Trouwens, iemand die zijn of haar jonge kind mee naar een demo neemt is niet goed wijs.
Het kroost inzetten om politie later te kunnen verwijten dat ze te hard hebben opgetreden onder het oog van onschuldige kinderen is inderdaad een smerige truc.
@zwenkwieltje | 11-09-23 | 12:21: geleerd van de palestijnse gebieden?
Gerrit Hiemstra is natuurlijk wel een klimaatwetenschapper. Als het niet eens bent met zijn verhaal ben je klimaatverandering ontkenner. Want zo werkt het.
Vroeger noemden we dat een weerman.
@Muxje | 11-09-23 | 12:16: Waar is de tijd van "Rayner Shine"? Dat was pas een weerman.
Onze Gerrit zit daar als ‘onafhankelijk’ expert zijn eigen bedrijfje te promoten. Dat kan en mag allemaal op de NPO.
Willen jullie wel even Carice en Georgina dankbaar zijn. Zij voeren in deze hitte actie voor jullie welzijn.
Nee dat wil k niet.
Die Hiemstra moet lekker van zijn pensioen en zijn bij elkaar geharkte kapitaal gaan genieten, en verder zijn hypocriete muil houden.
Met zijn onbekookte gezwam, dat het "maar zeer de vraag is", of de wereld zonder fossiele brandstoffen tot stilstand zou komen.
Wat een dombo, de wereld flikkert als een kaartenhuis in elkaar, als je zomaar denkt te kunnen kappen met fossiele brandstoffen. Geen schijn van kans op overleving van het mensdom, het wordt één grote anarchie en we eindigen met kannibalisme, als we Hiemstra en soortgelijke mafketels hun zin gaven.
Hallo GS... kolen behoren ook tot de categorie 'fossiel'
Zei de knakkert in dat interview "wij hadden vroeger op de boerderij één klein kolenkacheltje" (en vergeet dat er wel trekkers enz waren - zo oud is hij niet).
We kunnen ons niet allemaal een volledig klimaat neutraal huis zoals Hiemstra veroorloven. Verbouwt hij ook zijn eigen groenten? Hoe groen is de productie van zijn auto eigenlijk geweest. Als hij een politie, brandweer of ambulance nodig heeft moeten die dan verplicht met paard en wagen komen? Hoe is al zijn electrische apparatuur gemaakt? Hiemstra leek me altijd een relaxte kerel maar volgens mij past hij prima in het rijtje van hypocriete klimaatwappies. Ik nomineer hem voor de Carice -houdt het dan nooit op- hypocrisie trofee.
Hiemstra is een gladde jongen, met gladde praatjes. Die lekker lult vanuit een luxe positie, met een vette bankrekening achter de hand.
Als je niet op yoga zit word je uitgesloten....
Is niet eerlijk.
Wat denk die activist wat er gebeurt als we van de een op de andere dag 10% minder fossiele brandstoffen zouden produceren?
Zonder dat we daar goede vervangers voor hebben.
Windmolens en zonnepanelen zijn echt niet de oplossing.
Maar al met al heeft het niets met hek klimaat te maken. Gewoon een verdienmodel van investeringsmaatschappijen en hun maffia praktijken.
Lekker op de A12 laten zitten.. heb ik er geen last van
Wanneer gaat de politie eens hard ingrijpen? Bij die andere wappies werden terecht de knuppels en de honden ingezet.
... en opgepakt, veroordeeld en vingerafdrukken afgenomen.
@Louter Leuter | 11-09-23 | 12:15: Niet alleen vingerafdrukken, ook dna. Alsof het terroristen of zware criminelen betrof. Maar ja, die waren vóor Zwarte Piet, dus dan ben je vogelvrij verklaard als racist.
@Louter Leuter | 11-09-23 | 12:15: DNA in Friesland.
@TonAlias | 11-09-23 | 12:32:
@KeesBruin | 11-09-23 | 12:16:
Was ik idd vergeten. Excuus.
Ik trek me niets aan van wat een miljonair zegt dat ik moet doen.
Progressief = Regressief
Dit is waarschijnlijk de enige Warrige Harry onder die activisten die een coherent verhaal heeft.
Waarschuwing! Hij haat zijn lezers.
www.rintrah.nl/
Ging Gerrit maar Chinees leren. China stoot per capita inmiddels meer CO2 uit dan Frankrijk, terwijl China nog maar voor de helft ontwikkeld is. En China bouwt vooral veel kolencentrales, dus als we allemaal natte voeten krijgen komt het door de eigenwijze Chinezen (die ook al geen virussen binnenboord kunnen houden).
“Onze ontzettende luxe levensstijl.”
Nu komt de rode aap uit de marxistische mauw.
Mensen met een normale levensstandaard worden geen marxist, die hebben daar geen reden voor. Hiemstra zal het best voor elkaar hebben.
De mensen die Marxistische idealen hebben zijn meestal een klein deel types met voldoende poen om zich de idealistische eenvoud te kunnen permitteren met hun 2e Tesla en ekologiese vrijstaande koopwoning met zonnepanelen en een stuk grond ernaast waar ze ook drie keer per jaar zelfvoorzienend een boerenkool vanaf halen.
Maar de Marxististen die zich dat helemaal niet kunnen permitteren begrijpen helemaal niet waar Hiemstra het over heeft. Welke luxe levensstijl.
Hoe koud wordt het deze winter Hiemstra, hebben we wel verwarming deze winter of stinken we weg in ons muffe sociale huurhok.
De partijen beginnen opeens allemaal over bestaanszekerheid. Als ze dat namelijk niet doen, krijgen we inderdaad stemmers op de NCPN (google maar eens, ze bestaan echt)
Gerrit hoort tot de nomenclatura. Hij heeft liever niet dat anderen daar bij komen. Met z'n ontzettende luxe levensstijl. Wat exclusief is moet natuurlijk wel exclusief blijven.
Hiemstra vergeet eventjes dat er zat derde wereldlandjes zijn alles op fossiele brandstof draait.
inderdaad barking up the wrong tree. Landen met miljoenen inwoners die allemaal op kolen of hout koken, in oude diesel camions rijden en vooral veel tweetakt brommers. En verbranden miljoenen kilo's plastic in de open lucht.
Waarom demonstreren ze niet meer topless? Dan heeft de onschuldige voorbijganger er ook nog wat aan .
i0.wp.com/extinctionrebellion.uk/wp-c...
Daar zitten genoeg dikkerdjes tussen. Als er iets slecht is voor het klimaat, dan zijn het wel dikke mensen. De vleesgeworden contradictio in terminis.
Gadverdamme. Ben fan van de tiet, maar dit niet..
Gerrit is medestander van de visie Kaag, u gaat met z,n allen wat armer worden proleten!
Uit voorzorg alvast dichtgooien = faciliteren.
Spijker.
Kop.
Raak.
Het is waarschijnlijk meer om te voorkomen dat automobilisten het recht in eigen hand gaan nemen. Dan is het niet zo meer gezellig met een waterkanon die op sproeistand staat.
En geen poot uitsteken om ze tegen te houden is ook faciliteren. De minister sprak vorige week nog stoere dreigende taal, nu is het tijd dat ze haar tanden laat zien.
Lekker makkelijk roepen ook als je net van je dikke NPO salaris een duurzaam huis hebt laten bouwen en je zelf dus nergens last van hebt of krijgt. Ga toch weg Gerrit!
Op zijn boerderij waren ook geen trekkers, ze werkten met paarden (die moeten ergens van eten, dus het eten wat we nu te kort komen voor 8 miljard mensen moet met ca 30% gereduceerd worden voor paarden, ezels en ossen?). De "weerberichtdeskudige" moet toch weten hoe goed ze in het voorspellen zijn... met zijn zeilbootje met lijntjes van kunststof en een polyester romp en zeil.
Ze hebben het in Sri Lanka geprobeerd. Voedselproductie donderde in elkaar. Logisch natuurlijk.
Eigenlijk zeggen deze mensen: laten we te weinig voedsel produceren voor de 8 miljard wereldbewoners. dus eigenlijk roepen ze op tot massamoord.
Een plofkip is de meest efficiënte manier om aan deze broodnodige bestanddelen voor een voedzaam dieet te komen.
@de IJsman | 11-09-23 | 12:14:
En wat eet die plofkip?
@Louter Leuter | 11-09-23 | 12:40:
buskruid zaad
@de IJsman | 11-09-23 | 12:14: plofkippen alweer achterhaald , nu ook plof vissen .. www.youtube.com/watch?v=DhUq7rAYCCE
@Smoelensmid | 11-09-23 | 12:43:
Voor de volgende keer als je zalm eet (en dat is niet in de woestijn waar water verdampt en het water zouter wordt):
www.youtube.com/watch?v=BxjxjjWMAdE
Misschien moet gerrit hiemstra een aambeeld of een vleugelpiano boven zijn hoofd laten bungelen aan een touwtje.
En dan doen we een week of 2 stoppen met fossiel. En als er gelazer is dan doen we dat touwtje knippen en valt dat aambeeld of die vleugelpiano.
We weten ook niet of dat pijn gaat doen natuurlijk. Dus why not?
Advies voor Gerrit: blijf doen waar je goed in bent en dat is niet zo'n betoog houden, laat dat aan andere over. Gerrit komt een beetje wanhopig over, alsof hij elk moment in huilen kan uitbarsten.
On topic: mijn inziens is het gewoon een hopeloze zaak. We kunnen niks meer doen tegen die klimaatverandering. We zijn wereldwijd gewoon met teveel mensen die allemaal (terecht) een hogere standaard nastreven. Misschien is er nog een kleine kans om wat te doen: internet voorgoed uitschakelen.
Nou nou... Internet voorgoed uitschakelen. Als je kijkt naar de data dan is dat 95%, het mag iets meer zijn, video streamen (TikTok, YouTube, Vimeo en de omroepen). Audio, is maar een fractie. Email en bestanden... mag gerust blijven (terug naar het oude inbellen?).
@Louter Leuter | 11-09-23 | 12:09: internet heeft wereldwijd meer welvaart gebracht (want blijkbaar was het daarvoor niet goed genoeg). Dat is mooi meer welvaart, maar daarbij ook snellere bevolkingsgroei, hogere standaarden en zien dat het gras bij de buren altijd groener is, dus nooit tevreden. En door internet zie je in een fractie de problematiek wereldwijd. Als we dat niet hebben, geen nieuws junkies, had XR ook niet bestaan. Zoiets?
@pane | 11-09-23 | 12:14:
Wel "nieuws" komt nu van her en der "ongezuiverd" en instantaan op FB, YT, TT gekwakt. Overal bosbranden! Aardbevingen! Tsunami's!!! De wereld gaat onder!! Al dat clickbait aandachtshoererij leidt wel de aandacht af van andere zaken. Dat de sequoia's (die hoge of hele dikke bomen) bosbranden nodig hebben om te overleven is slechts een detail maar wijst er ook tevens op dat bosbranden in Californië er altijd al waren.
@Louter Leuter | 11-09-23 | 12:39: Internet slechts functioneel maken is al lang een discussie wereldwijd. Maar dan ook geen entertainment, geen social media, online spellen en gokken, ons favoriete blog etc..
Hoeveel vraagt de Wagner groep voor de klus?
Dit vraagt om traangas en pepper spray.
Dat staat nog in bestelling.
Door alle commotie ben ik even helemaal kwijt waarvoor of -tegen ze demonstreren. Volgens mij is hun hele boodschap ondergesneeuwd door de enorme flauwekul die ze zelf hebben veroorzaakt.
Niet zo slim.
Ze willen dat (vermeende) subsidies op fossiele brandstoffen onmiddellijk worden stopgezet.
Ze weten zelf ook niet wat ze willen. Dus er is ook geen boodschap.
Iets scherper gesteld: als je ze vraagt of ze de consequenties van hun gekkigheid willen accepteren zullen ze 'nee' zeggen.
3 graden over 5 jaar. Gisteren op rtl 1 of andere zangeres. Ze wist niet eens .. ja niets. Net als ik eigenlijk.
Er zijn heel veel mensen het (of dat nou terecht is of niet) oneens met XR. Waarom zou de mening van die demonstranten zwaarder moeten wegen? Anti democratisch tuig.
dat is met alle demonstraties. boeren hebben ook geen enkel belang ten opzichte van het BNP aar wel wordt de samenleving geterroriseerd door een zooi mafkezen met trekkers.
@AntiZanicz | 11-09-23 | 12:52: Klopt. Nou zullen die XR-lui wel roepen 'Ja maar de wereld vergaat als wij onze zin niet krijgen' maar dat klopt niet. Het wel of niet verlenen door de Nederlandse overheid van subsidies aan fossiele brandstofindustrie - want daar gaat het hier om - heeft immers alleen een indirect (en gering) effect.
Who needs drinkwater?
Zonde van het water idd. Tijd voor de lange lat.
@Ananas Skaiwokker | 11-09-23 | 12:45: Dat doe ik graag. Vul de waterspuit maar eerst met Fanta. En dan een nest agressieve wespen erin gooien.
Gerrit heeft gelijk, we leven veel te luxe.
www.google.com/search?client=firefox-...
Gekmakend, dit soort hypocrieten. Ed Nijpels is ook zo'n lul.
Eigenlijk zeggen ze: we moeten in minder luxe leven, maar ik pas mijn levensstandaard niet aan.
Walgelijk.
En zo ongeveer alle producten waar dat huis van gemaakt is zijn met behulp van fossiele brandstoffen tot Gerrit gekomen. Maar de volgende generatie bekijkt het maar even lekker. Vervelende man die iets teveel in de schijnwerpers staat.
En iedere dag reizen tussen friesland en hilversum...
@Malle moer | 11-09-23 | 12:11: Ed Nijpels vliegt op en neer naar Bonaire en maar lullen over milieu en voor anderen de wet voorschrijven.
Klimaatactivist is een beroep en ze krijgen betaald .
www.telegraaf.nl/nieuws/1270651846/kl...
Wat heeft UWV er mee van doen en waarom zou je van UWV niet mogen deelnemen of aanwezig zijn. De meesten zullen wel studeren of een dag of wat vrij hebben. Net als gewone burgers.
@AntiZanicz | 11-09-23 | 12:53: en als u lief bent geweest dit jaar dan krijgt u op 5 december een kadootje van sinterklaas...
@AntiZanicz | 11-09-23 | 12:53: nieuwrechts.nl/92167-klimaatactivist-...
REAGEER OOK