VIDEO. In de wereld van Twan Huys kan Henri Bontenbal altijd nog oppositieleider worden
En in die van de CDA'er zelf eigenlijk ook wel
CDA-leider Henri Bontenbal mocht bij Buitenhof vertellen hoe verschrikkelijk druk hij het wel niet heeft met zijn partij. Want hij moet ook nog een nieuwe minister van Buitenlandse Zaken zoeken (iets wat Mark Rutte vermoedelijk allang geregeld heeft) en de campagne komt ook al op stoom. Terecht stelt Twan Huys de vraag hoe dat nou verder moet want Caroline van der Plas en haar BBB lijken iets lekkerder in de wedstrijd te zitten qua pailingen (Bontenbal heeft moeite met de ei-klank) dan het CDA dat wellicht niet eens terugkeert in een nieuw kabinet. Is Bontenbal in dat geval bereid wil Huys weten om genoegen te nemen met de rol van OPPOSITIELEIDER? Nu het de NPO niet is gelukt Sigrid Kaag als premier te lanceren proberen ze het maar met Bontenbal als oppositieleider (chef van de grootste oppositiefractie met dito bek, vaak Geert Wilders, binnenkort wellicht Frans Timmermans) om hem nog enig cachet te geven, zo lijkt het. Dat de CDA'er slechts over een handvol virtuele zetels beschikt en zijn partij na 22 november misschien niet eens meer bestaat, maakt niet uit. Maar misschien dat Huys oppositielijder bedoelde, dat kan natuurlijk ook nog.
Reaguursels
InloggenOp die ai-klank is hij geselecteerd om een jongen van het volk te lijken.
Bij de VVD heeft Rutte er voor gezorgd dat niemand binnen de partij "gevaarlijk" voor hem kon worden, hij duldt geen concurrentie. Na het succesvol verwijderen van Verdonk heeft hij alle poppetjes weggeëtterd. Aan het eind was er niemand over die het van hem kon overnemen, nou ja, dan Dylan maar.
Bij de PvdA gebeurt zoiets met messen in de ruggen van concurrente, voorbeelden te over. Bij het CDA is hetzelfde op een andere manier gebeurd, de inkompetenten kwamen, met de hulp van Rutte, boven drijven de rest werd verstikt in de stank van onvermogen die ze verspreidden wat nu rest zijn de maden die de laatste resten verwijderen, oppermade Bontebal mag het licht uitdoen..
Palingen?
"wat het CDA nu te doen staat is terug naar het oude verhaal van normen, waarden, gemeenschapszin, fatsoen omzien naar elkaar..." Goh wat raar dat het verhaal van de CDA niet wordt geloofd naar jaren steun aan Rutte, het sensibileren van Omtzigt, het gedoe rond de lijsttrekker verkiezingen, de bonnetjes van Hugo, het mondkapjes gegraai en het voor de bus gooien van hun achterban voor de D66 Stikstof bus... walk the talk vrienden
NPO waait met alle winden mee. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Let maar op.
De NPO is net een mammoettanker. Heeft veel tijd nodig om te keren nu er een nieuwe realiteit is, waarbij partijen als het CDA en D'66 gereduceerd zijn tot mini-partijtjes. Die mogen bij de NPO nog het hoogste woord voeren, maar het boeit waarschijnlijk bijna niemand
Hoekstra was nou niet echt de beoogde partijleider die het CDA voor ogen moet hebben gehad. Richting CDA heeft hij geen flikker gedaan. Voor Bontenbal de ondankbare taak z'n partij weer te laten groeien. Waarschijnlijk onbegonnen werk.
Willem Aantjes en Piet Veldkamp draaien zich nog maar eens om in hun graf.
Lekker boeiend dat ze zich omdraaien in hun graf. Het gaat erom dat het christen-demicratische gedachtengoed wordt uitgedragen en dat wordt uitstekend gedaan op macroniveau (nsc), burgerniveau (bbb), en subsidietrekkersniveau (cda).
New shit has come to light man, she kidnapped herself
The dude abides.
"IK geloof niet dat ik terugkom door kiezers naar de mond te gaan praten" zegt Bontenbal meteen hele grote mond. Maar van vervolgt hij met de woorden "wat het CDA nu te doen staat is terug naar het oude verhaal van normen, waarden, gemeenschapszin, fatsoen omzien naar elkaar..."
Ik weet het niet, maar dit is wel degelijk aanhaken bij het fatsoen van de potentiële kiezer, dat is iets doen wat het CDA volstrekt verleerd is. De partij parasiteerde op het fatsoen van de achterban, gedroeg zich keer op keer onfatsoenlijk, met als dieptepunt de wijze waarop Omtzigt opzij werd gezet ten gunste van blaaskaak de Jonge en lichtgewicht Hoekstra.
Nee, wat het CDA getoond heeft is een volledig gebrek aan omzien naar elkaar en aan fundamentele vormen van fatsoen. Wat het CDA zich dacht te kunnen permitteren is onfatsoen, is de moraal van de kiezer negeren en, als parasiterend, zich gedragen als een stelletje opportunistische tollenaars die bezit hadden genomen van het hele tempelcomplex.
Wat Bontenbal hier doet is opnieuw die kiezer naar de mond proberen te praten. Hij wil teug naar de strategie van Balkenende, aanhaken bij wat er binnen de samenleving nog aan restjes Christelijk fatsoen leeft naast dat wat door CU en SGP wordt aangesproken.
Maar zijn mond, zijn grote mond, zit vol met meel, hij voert een partij aan die is verworden, die net als de PvdA een tijd geleden, zijn ideologische veren heeft afgeschud en enkel nog het oude jargon gebruikt.
De kiezer weet inmiddels dat dat fatsoen elders teruggevonden kan worden, bij BBB en bij NSC. Niet dat die clubs heilig zijn en niet in zonde kunnen vervallen, maar op dit moment vertonnen ze de eigenschappen die bij et CDA niet meer terug te vinden zijn, waar Bontenbal naar op zoek moet.
Een boodschap verkondigen is niet genoeg, je moet die boodschap ademen, je moet die boodschap zijn. Is dat niet het geval, dan ben je een valse profeet.
Bij Balkenende had je nog de illusie dat hij oprecht was, bij Bontenbal geloof je er bij voorbaat al niet meer in. Hij lijkt een crisismanager die enkel een kerk betreedt als dat qua campagne als effectief wordt beschouwd.
Met de mond vol meel praten. Prachtig, en inderdaad de beste korte samenvatting van PVD666VVCDAGL op dit moment.
Weer een fraai stukje NPO propaganda. Je ziet dat de oude partijen nog steeds hun zetbaasjes in Hilversum hebben gestationeerd.
Bas Paternotte: eerder vandaag D'66 kapot proberen te schrijven en nu het CDA:
Waar is het rechtse alternatief? Of is rechts alleen maar haat? Thierry daar gelooft GS niet meer in. JA21: valt voor je ogen in stukken uiteen. Wilders wil geen verantwoordelijkheid. Van Haga, BVNL: zullen we die maar met de mantel der Liefde bedekken?
En nadat hier op GS Rutte kapot geschreven is, is de VVD ook geen optie, toch? Waarom zou de VVD nu opeens wel vertrouwd kunnen worden?
Is de BBB ook extreem rechts? Je zou het wel zeggen gezien alle mensen die ze uit de nieuw rechtse partijen opnemen. Maar laten we aannemen dat BBB en Omzigt centrum zijn: net zulke partijen als het CDA. Dan ligt er een mooie centrum linkse regering in het verschiet op 22 november.
Waar moeten al die boze rechtsmensen dan heen? Naar de rechtse splinters natuurlijk. En de redelijke en fatsoenlijke rechtsmensen? Naar de VVD en BBB en Omtzigt.
Misschien is er een miniem kansje dat de drie laatst genoemde partijen samen met de rechtse splinters een regering vormen, maar ik zou er niet op rekenen. Vooral jongeren zullen niet op partijen willen stemmen die hun klimaattoekomst kapot willen maken. Vrouwen stemmen op vriendelijker, deugende, linkse partijen. Import gaat niet rechts stemmen.
Iedereen kan zien wat er nu al met het klimaat gebeurt, dus tot ziens stemmers: die gaan allemaal links stemmen. Waar ze ook voor de armen zijn. Want rechts probeert nu wel te doen of ze voor de armen zijn door links als arrogant af te schilderen, maar rechts is altijd voor het kapitalisme, dus de rijken, geweest. Alleen links heeft, niet altijd succesvol, altijd geprobeerd er voor de armen te zijn.
"Waarom zou de VVD nu opeens wel vertrouwd kunnen worden?"
Omdat Dilan opeens een opening geeft naar de PVV. Zodat het enige en belangrijkste thema, de migranten aanpakken, opeens weer een kansje biedt voor de PVV. Daarom is de VVD weer een partij die wat positiever wordt bekeken dan onder Rutte. Cugel, het is uitermate simpel: Alles en iedereen die een anti-immigratie standpunt ook maar in het minst verdedigt, kan rekenen op steun uit de overbekende hoek. Zelfs de zwaartekracht is minder voorspelbaar.
BBB en Omtzigt rechts. Lol!
Het klimaat is voor de meeste mensen geen issue, het gaat veel meer om immigratie en koopkracht. Beide zaken waarin links de laatste jaren geen fijn trackrecord heeft opgebouwd, met als belangrijkste voorbeelden de open grenzen en de gedwongen energietransitie. Ik denk dat veel mensen de kans zullen grijpen voor een meer realistische en praktische politieke sturing van hun leven.
Rechtsom dus.
Even rustig aan met die onwerkbare en onbetaalbare energie-transitie, weg met dat stikstofslot en weer gaan bouwen, stoppen met die dure en cultureel schadelijke immigratie, laten we eerst maar eens op adem komen van die 20% koopkrachtverlies in drie jaar.
Alstublieft, mijn programma voor de komende vier jaar.
En dan, omdat je zo graag in links/rechts hokjesdenkt:
Rechts is voor gelijke kansen. Dat maakt niet iedereen rijk.
Links is voor gelijke uitkomsten. Dat maakt iedereen arm.
"links heeft, niet altijd succesvol, altijd geprobeerd er voor de armen te zijn". Mwuhahahaha ! Sleets mantra gezwets. Want laat het duidelijk zijn waar die inderdhaast gevonden "armen" vandaan komen. Van een spilzieke overheid die - ondanks inflatie, gestegen rente en dito energieprijzen - de burger gewoon bunkerhard hogere belasting oplegt. En we weten allemaal wat ter linkerzijde het meeste favoriete politieke klusje is. Juistem, "potverteren", "tax & spend" en een arsenaal aan linkse hobby projectjes. Met links ligt de Vogelaar-aanpak weer volop op de loer. We zalven - met de moed der wanhoop - de zgn "problemen" weg die er altijd al waren (en ook altijd zullen zijn) met bakken taxpoet. En dit alles onder de vlag van "de sterkste schouders..." en "nivelleren is een feestje". En wie die "sterkste schouders" zijn ? Iedereen met een inkomen wat ook maar een fractie boven het linkse maaiveld uitsteekt.
Het ingesleten probleem met "links" is dat het het nergens ter wereld de resultaten behaald heeft die het zo zelotisch najaagt.
Blijkbaar is een neutrale politieke analyse gelijk door cugel beoordeeld als kapotschrijven. Niet iedere analyse van Bas vind ik even scherp, maar vaak zijn het wel interessante stukjes. Beetje kort door de bocht om dan weer dat ellendige links/rechts verhaal bij te halen.
“ Dan ligt er een mooie centrum linkse regering …..” Foei dat kunt u niet zo maar schrijven! Die combinatie van woorden zo achter elkaar zal als nep nieuws bestraft worden. Want “een mooie centrum linkse regering” is onmogelijk. Is per definitie foei lelijk.
@Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 22:06:
Tsja, als Wilders af wil van het gemakkelijke roepen van de zijlijn en als de Rutte stroming in de VVD dood is, misschien is er dan een kans. Maar ik schat die klein in. Natuurlijk is immigratie een belangrijk thema. Er zullen weinig mensen gelukkig worden van immigranten. Maar dat is een moeilijk probleem waar niemand nog een goed antwoord op heeft.
@JJMS | 03-09-23 | 22:14:
Ik ben benieuwd waar de stemwijzer Omtzigt plaatst. BBB wordt meestal dicht bij nieuwrechts gepositioneerd.
@pollens | 03-09-23 | 22:39:
Goed punt. We zullen zien hoe het 22 november gaat. Ik ben het met je eens dat rechts op veel plaatsen in Europa wint.
@pollens | 03-09-23 | 22:57:
Ook een goed punt. Ik moet toegeven dat rechts beter is voor de economie. Alleen die trickle down economics werken niet goed. En dat is rechts beleid. Daarom zou het nu naar links kunnen schuiven. We zullen zien.
@Grijskijkert | 03-09-23 | 23:00:
Die bijna een miljoen armen zijn onder rechts beleid ontstaan. De meest linkse partij in de coalitie is de CU. Links kwam er niet aan te pas. Maar ik ben het met je eens dat rechts de economie meestal beter runt. En het klimaat gaat bakken met geld kosten.
@Kartelmaster2000 | 03-09-23 | 23:34:
Sorry, ik zit nog in het Kaag verhaal waar heks het eeuwige refrein was. Over Rutte werd ook hoe langer hoe negatiever geschreven. En daarna was Timmermans aan de beurt. Hoe Bas Paternotte daarin stond weet ik verder niet. Het ging me alleen om de 2 artikeltjes van vandaag.
En zolang links hier nog verketterd wordt, zal ik ook wel over links vs rechts schrijven. Sorry.
@JayJay | 04-09-23 | 00:27:
Niet voor mensen die zichzelf als centrum links zien ;)
Ik ga trouwens zo slapen. Prettige nacht.
Ik zit hier volgens de pers in rampgebied. Afgelopen nacht wat spetters en wat wind maar dat was het dan ook wel weer, vandaag de hele dag in zwembroek. Hou toch op. Dat klimaatpaniekzaaien is letterlijk levensgevaarlijk. Schijnbaar liggen onze huizen straks allemaal onder water maar de kustlijn is de afgelopen 40 jaar geen spat veranderd. Ik word er moe van.
@Joffri | 04-09-23 | 00:39:
Ja, niet waar je dijken en duinen hebt. Maar vraag het eens aan de doden in België en Duitsland van de overstromingen en aan de mensen rond de Middellandse zee en in Zuid Azië wat ZIJ van de hitte vonden.
@cugel | 04-09-23 | 00:44: Misschien moet je dat zelf even doen. Ik zit aan de Middelandse zee en er is helemaal niets bijzonder aan deze zomer. Het is gekraai.
Sterker nog, het is eigenlijk groener dan de afgelopen jaren. Het is gewoon volkomen quatsch.
@Joffri | 04-09-23 | 00:47:
"Sinds midden juli 2023 teisteren minstens tachtig bosbranden verscheidene plaatsen in Griekenland. De branden worden verergerd door de zeer hoge temperaturen van boven de 40 °C, in combinatie met extreme droogte en geregeld opstekende wind. Volgen wetenschappers is er een rechtstreeks verband met de opwarming van de Aarde, die in het Middellandse Zeegebied nog sneller gaat dan op veel plekken elders in de wereld.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Bosbranden_in...
Maar mooi dat jij nergens last van hebt. Kan ik rustig gaan slapen. Prettige nacht!
@Joffri | 04-09-23 | 00:47:
Nog één voor jou:
vm.tiktok.com/ZGJt9ysaJ/
@Joffri | 04-09-23 | 01:08:
Als je echt last van me hebt kun je me toch blocken? Fjoep: in één keer van je problemen af. Welterusten.
Oh en waarom is slapen een fabeltje en in welk straatje past dat? Ik lees het morgen wel.
@cugel | 04-09-23 | 01:11: Dank, ja het kan hier in korte tijd stevig regenen. 30 minuten later is het terras alweer opgedroogd. Mijn laatste gratis advies is; Laat je niet gek maken. Tegenwoordig is overal een camera.
@Joffri | 04-09-23 | 01:15:
Maar je ontkent ook niet dat het waar is. Als ik dat in Nederland zou zien, onder mijn balkon, zou ik me wel ongerust maken en niet lachen om klimaatverandering. Maar ik ken Spanje niet goed. Mijn ouders wilden geen vakantie vieren in een land met een dictator als Franco.
@Joffri | 04-09-23 | 01:15:
Nog één:.
vm.tiktok.com/ZGJt9yCg5/
heeft uiteraard helemaal NIETS met klimaatverandering te maken. Dat gebeurt daar altijd.
@Joffri | 04-09-23 | 01:23:
Voor ik hulp zoek: wat is er bizar aan?
@Joffri | 04-09-23 | 01:23:
vm.tiktok.com/ZGJt9B8uH/
@Joffri | 04-09-23 | 01:35:
Waarvoor? De rechtse gekken op GS die keihard blijven ontkennen dat er wat met het klimaat aan de gang is terwijl ze het kunnen zien?
@cugel | 04-09-23 | 01:39: Joepie nog meer tiktok. Dat lijkt me wel de allerbeste bron. Ik vraag me oprecht af hoeveel tijd ik hier nog aan ga besteden. Ik denk niet zo veel meer. Het beste advies is al gegeven en tsjah doe er mee wat u wit. Laten we het over eens zijn dat we het keihard oneens zijn. Tot de volgende ronde.
@cugel | 04-09-23 | 01:03:
Hoeveel van die brandhaarden zijn door idioten aangestoken?
@cugel | 04-09-23 | 01:39: ik kijk naar buiten en er is niets mis met het klimaat. Prima klimaat zo.
Klimaattoekomst?? Huuhh?? Wel mooi scrabble woord.
@cugel | 04-09-23 | 00:44: die overstromingen in Duitsland en Belgie vinden daar iedere paar honderd jaar plaats. Al eeuwen. Bij stadspoorten staan de streepjes in het steen gekerft. In en rond de Middellandse zee was het zomer. Dat is het daar ieder jaar. Warm met een windje. In Azië was er niks aan de hand. Kom er net vandaan en met dagen van 29 graden in de tropen was het daar zelfs aan de frisse kant vond ik. Als men (overheden) zo bang zou zijn voor overstromingen dan zouden ze de dijken wel verhogen. Doen ze niet. De branden in Griekenland: is altijd al zo geweest daar. Is niks nieuws. Overigens zijn de meeste branden aangestoken. Als u het zo graag opneemt voor de armen; stop met honderden miljarden naar klimaat, stikstof en massa-immigratie. Met dat geld kan je heel veel mooie dingen doen voor ouderen, de zorg, armoedebestrijding, veiligheid, etc. Je kan geld maar 1 x uitgeven. De mensheid kan het klimaat helemaal niet (terug) veranderen. Onmogelijk. En al helemaal NL in zijn eentje niet. Klimaat varieert al miljoenen jaren van koude periodes van paar duizend jaar naar warmere periodes van paar duizend jaar. Klimaat gaat niet over de laatste honderd jaar. Verdiep u daar tenminste eens in. U lijkt duidelijk geïndoctrineerd door de klimaat propaganda, klimaat massa-hysterie en bent lid van een streng gelovige dogmatische klimaat kerk. Ik hoop wel dat u goed geslapen hebt met zo veel zorgen om het "klimaat". nb. science is not settled.
Hahaha. Het gaat niet om kapot schrijven. Bas hemelt niets op.
De linkse media hemelt haar geliefde kandidaten op. Met Sigrid Kaag als grootste voorbeeld van opzichtelijk falen en maar blijven prijzen. Timmermans en de linkse wolk is het volgende media offensief. Dat moet wel met alle macht want Frans op het schild hijsen is een immens zware klus.
@BL!ZZ | 04-09-23 | 05:04:
Grootste gedeelte of anders onweer. Over aansteken, In Europa zijn die bosbranden vaak toevallig dicht bij de kust en toeristengebieden. Iets met mafia en projektontwikkelaars. Joh!
@ristretto | 04-09-23 | 08:03:
Als je de afbraak berichten over Kaag, Rutte en daarna Timmermans gemist hebt, is er wel wat mis. Dat was ongenadig. Je doet het zelf ook: Timmermans val je op zijn omvang en niet op zijn politieke inhoud aan.
@Boeddha18 | 04-09-23 | 07:32:
Duitsland en België wordt toch als voorbeeld van klimaatverandering gezien. Net als de hitte dit jaar rond de Middellandse zee en in Zuid Azië. In Nederland investeren we nu in overloop gebieden: dat heeft meer zin dan altijd maar dijken ophogen. De branden in Griekenland waren dit jaar exceptioneel. Of ze nu aangestoken zijn of niet. En wie zou dat doen? Opnieuw een smoes van rechts om niets te hoeven doen.
Dit laatste ook @BL!ZZ | 04-09-23 | 05:04.
@Joffri | 04-09-23 | 01:48:
Tiktok ondersteunt visueel wat de wetenschap al 50 jaar zegt.
Sorry, allemaal in haast voor dit dichtgaat.
De grootste oppositiepartij wordt de combinatie Groene Khmer en de Salon Socialisten, geleid door Jesse Klaver omdat Frans Timmerfrans helemaal niets doet totdat hij tot premier wordt benoemd De twee na grootste oppositiepartij wordt D'66 waar Robje Jetten de aangewezen vrijwilliger is om de boel te leiden terwijl de rest in de baantjescarrousel stapt.
Henri Bontebal was op zoek naar een Fait Multipla zodat de hele CDA fractie in een auto past.
Dat van oppositieleider kan ie op zijn buik schrijven, maar misschien kan premier Mona nog een goed woordje doen voor een oud partijgenoot voor als Jesse en Robje de oppositie niet willen leiden.
Waarom een Fiat multiple, zodat er niemand op de achterbank hoeft?
De Bonteballen en Jettens van dit land. Zullen ze zichzelf nog wel geloven?
Dat is weer zo'n situatie waar ik aan een mop van een olifant en een muis moet denken. Ze lopen samen op een brug en de muis zegt "Wat stampen we hard hè".
In het kabinet Lubbers had het CDA ooit meen ik 54 zetels.
Je moet die partij dan nu toch gewoon opheffen lijkt me. Ongeloofwaardiger wordt het niet.
De pvda ging onder samsonnetje van 40 naar 9 zetels en nu komt dat onkruid ook weer op. En heet samsonnetje een : "partijprominent"
Schaf de npo af, verbiedt ongekozen burgemeesters en wellicht sterven die partijtjes dan wél uit.
@vladimirows | 03-09-23 | 21:53: zijn weglopers van d66.
Net gezien. Bontekoe maakt zich totaal ongeloofwaardig door een nieuwe koers te bepleiten en tegelijkertijd niet Wopke en zijn eigen partijkader te willen afvallen rond het huidige kabinet met gebrek aan standpunten/mogelijkheid tot daadkracht en de situatie rond Keizer/Omtzigt.
Het is duidelijk dat hij op 2 schaakborden tegelijk speelt, het machtsverlies in de kamer en het schisma in de consultancykolchoz. Geen standpunt of wel een standpunt innemen wordt op beide borden afgestraft. Heerlijk.
Dankjewel Omtzigt, dankjewel BBB.
Ook voor jetten zijn de druiven zuur, hij scheldt op Dilan Yesilgöz dat ze misschien met de PVV wil samenwerken en op BBB dat ze rechtse Kamerleden heeft gestolen. Hoop dat hij na de verkiezingen alleen maar kan piepen met 3 zetels.
@jan huppeldepup | 03-09-23 | 21:54:
Jetten is bij voorbaat kansloos, dat wist D66 de vorige keer al en democratie/liberalisme is er een hol begrip.
D66 had lichtende idealen nodig -- Kaag eerste vrouwelijke MP en een eigen milieu Wende-- om te profileren en herpositioneren als partij met vernieuwende inhoud/elan maar heeft de blik in de toegeworpen spiegel niet overleefd; het dedain voor het ordinaire volk is overtroffen door eigen onkunde, navelstaarderij en compleet gebrek aan inzicht in de maatschappelijke ontwikkelingen.
Meesterlijke timing Rutte, meesterlijk.
Beter staat er een Daniël op die het teken aan de wand begrijpt: Mene mene tekel ufarsin
Je bent gewogen en te licht bevonden. Je dage zijn geteld. Je land wordt overgenomen door Moren en Saracenen.
Ken uw klassiekers. Hulde.
Partij voor de naaktslakken haalt meer zetels
Sorry dieren bedoelde ik
Als ik de standpunten zie, niet eens zo gek.. een afgeleide van theparliamentofthings.org/parliament-... www.partijvoordedieren.nl/standpunten...
Wat voor relevantie straal je uit als je met campagnepunten van 25 jaar geleden campagne voert? Die man is van de energietransitie, stikstof en EU. En dus ook van de koopkrachtdaling en lastenstijgingen van de middenklasse. Daar heeft hij het dan liever niet over kennelijk. Dan probeer je het niet eens om inhoudelijk mee te doen deze verkiezingen en hoop je dat deze man zo'n leidersuitstraling heeft dat hij qua charisma de anderen overloopt. Mijn gok: 4 zetels. Favoriet van de 75 plussers.
CDA wilde kiesdrempel invoeren. Haha, de arrogantie ten top. Denk dat ze daar nu toch even mee wachten.
Jammer Bontenballetje, je voorgangers hebben Nederland in de uitverkoop gezet en het Nederlandse volk in de bek gespuugd. Het is net alsof je zojuist CEO van Big Bazar bent geworden. Wat Nederlanders nodig hebben is een regering die er primair voor Nederlanders is. Het resterende electoraat zal bestaat uit CDA-stemmende bejaarden, die te seniel zijn om de huidige gecreëerde realiteit onder ogen te zien.
De enige redding voor Nederland is een groot PVV, waar ik trouw op stem, maar dat gaat niet gebeuren. Tis over en uit voor voormalig paradijs Nederland wat onze (voor) ouders met bloed, zweet en tranen hadden opgebouwd
Als Bontenbal zijn boodschap echt serieus neemt (waarden en normen en fatsoen) gooit ie alsnog leugenaar ‘ik was niet betrokken, maar heb wel betrokkenheid gehad’ Hugo de Jonge uit zijn partij.
Ik denk alleen dat Wilders zo'n besluit in zijn eentje kan maken.
Hij liet Pim nog wel even de revue passeren.
Opvallend genoeg.
Dat viel mij idd ook op. Heel subtiel.
Gemeenschapszin en omzien naar elkaar, mensen zien was niet het CDA van Balkenende.
Van Balkenende mochten mensen al in een 24 uurs inco liggen, onaangekleed. Dat was iets dat we maar moesten accepteren. Zonder blikken of blozen of een greintje inlevingsvermogen. En van Balkenende moest je maar verhuizen naar een andere provincie als je daar een baan kon krijgen, ook al had je je hele netwerk/mantelzorg waar je gevestigd bent. Van Balkenende mocht je zorgpersoneel drie jaarcontracten geven om ze er daarna 3 maanden uit te bonjouren om ze daarna weer zoet te houden met drie jaarcontracten. Balkenende vond het nivelleren in de zorg, en de markt zijn werk laten doen, een goed idee. Door oa Balkenende kregen mensen met bijvoorbeeld een dodelijke spierziekte een jaar lang geen indicatie meer voor zorg. Ik heb in mijn werk kinderen ontmoet die een jaar van school gingen om dat op te vangen.
Ik heb de meest walgelijke uitspraken van Balkenende eens genoteerd en aan mijn grootouders laten zien. Dat kon Balkenende niet gezegd hebben, hij was toch Christelijk?
Begin eens toe te geven dat het CDA een harde, nare partij is geworden in plaats van andere partijen erbij te halen.
En als je dan nog over saamhorigheid en omzien naar elkaar hebt, wil ik misschien luisteren.
Ooit was die partij een gewone middenpartij, maar is inderdaad verworden tot wat je hier uitstekend verwoord. Vvd, pvda, d66 en gl in de stemmingen deden gewoon mee. Nederland als een managementproject met targets en de menselijke maat is volledig verdwenen.
@Nuuk | 03-09-23 | 21:45:
Juist. En dat er bezuinigd moet worden, daar heb ik uiteraard alle begrip voor. Hoe dat is gedaan en met welke visie echter niet. Er werd ook niet geluisterd naar brede oplossingen vanuit zorgbestuurders. Op saamhorigheid en fatsoen heb ik ze niet kunnen betrappen. Dat was echt voor mijn tijd.
Balkenende had - ondanks zijn praatjes over de gezin als hoeksteen - een geheim meisje in Den Haag. Dat weet ik van de vriendin van haar, die ik dan weer goed ken. Dit moest uiteraard geheim en zo blijven, want anders ellende natuurlijk. Ik noem dan ook geen namen rugnummers of tijden, dus je kan dit verhaal gerust afdoen als onwaar, maar het is dus wel waar. De schavuit.
@Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 22:10:
Ik ben wel geneigd jou te geloven, BL. Wat een schavuit inderdaad. En dat is nooit uitgekomen? Is hij nog getrouwd? Ik denk eigenlijk alleen maar; wie wil het met Balkenende doen? (Vrij naar het lied van Kaandorp). Brrr.
@Beste_Landgenoten | 03-09-23
Gezin en saamhorigheid. Dat is niet waar ik bij hem aan denk. Een harde en koude man. Niet sympathiek. En ook weinig visie.
@letopuwzaak | 03-09-23 | 22:16:
Volgens mij is het nooit uitgekomen. Als ik die vriendin weer spreek zal ik haar eens vragen hoe dat afliep. Destijds werkte die vriendin van mij bij de Raad van State ergens hoog in de beleids-boom en kende haar van die periode. Ja het was allemaal uiterst stiekem en dat moest ook echt zo blijven, maar sinds ik het weet kijk ik ietsje anders naar de uitgestreken praatjes van JP over normen en waarden en het fatsoen. Ja wie wil het met hem doen? Dat wil je toch echt niet. Verder neem ik aan dat JP geen GeenStijl leest, noch zijn vrouw.
@Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 22:23:
Dit is eigenlijk wel iets voor het café;-) Wat een borrelpraat. Zo hoor je nog eens wat, zal je wel even van hebben opgekeken.
Normen, waarden en fatsoen heb ik door de opvoeding van mijn grootouders goed meegekregen. Ook gemeenschapszin en familie. En dat correspondeert niet echt met Balkenende of het CDA.
@letopuwzaak | 03-09-23 | 22:38:
Hij sprak met haar af via een smsje. En zij stond dan paraat. Altijd bij haar uiteraard. Ja JP was een boefje. Hoe lang het uiteindelijk duurde weet ik ook niet maar zeker een aantal maanden. Het speelde allemaal in zijn premier-tijd.
@Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 22:56:
Ah, dat verklaart een hoop. Hij was met haar en zijn avontuurtjes bezig in plaats van een gedegen visie over ons mooie landje bedenken. Fraai.
Proost, BL!
@Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 22:10: zo heb ik het nog eens eind jaren 70 een paar maanden gedaan met het ex-vriendje van Ed Nijpels.
Twan met zijn gympies. Man wat takel je je toe.
Waarden, normen, gemeenschapszin en fatsoen.
Ja jongens, daar lossen we alle problemen mee op!
Vooral de problemen veroorzaakt door immigratie.
Bij "bontenbal" moet ik altijd even denken aan de gelegenheden dat je als klein jongetje weer eens op een grote mensenfiets mocht fietsen. Op een herenfiets van je vader, of opa, met zo'n stang. Dat liep meestal niet erg goed af.
Hoewel ik bij andere gelegenheden wel bontere ballen heb opgelopen. Maar da's een ander onderwerp.
Het begon met Johannes de Doper, Jezus en de apostel Paulus, en het eindigt met Henri Bontenbral.
Hij lijkt meer op de hallucinerende Johannes op Patmos werkend aan zijn Apocalipsis boek.
Jammer dat Hugo niet terug komt op Woningbouw. Hij was net zo lekker bezig met het bouwen van luchtkastelen op drijfzand.
Luchtkastelen wegen niks en kunnen dus prima worden gefundeerd op drijfzand.
Ga toch koken, Bontebal.
Vind ik ook. De man heeft niets te vertellen, hij kwaakt maar wat.
Je hebt bitterbal en bontenbal.
Ook weer zo’n lul, die op voorhand partijen uitsluit.
Wat een praatjes voor een kutpartijtje in een lekke boot.
Dat is jammer want ik denk dat juist deze Bontebal best een goede vent is. Een natuurkundige en weet dus zaken waar het gros van de kamer idiote religieuze ideeen over heeft. Hij staat voor een realistisch klimaatbeleid.
Het is jammer dat hij niet snapt dat de oude partij CDA ten einde is. Dat midden, het fatsoen van de gewone burger, dat zit nu bij BBB en Omtzigt.
@Nuuk | 03-09-23 | 21:22:
Het spreekt mij aan wat Bontenbal zegt. Hij moet zich alleen niet op andere partijen richten waar zijn eigen partij verantwoordelijk is voor een hoop ellende. Zeg dan, we willen een andere koers varen. Wie gaat er mee.
@Nuuk | 03-09-23 | 21:22: Het "fatsoen" van de "gewone" burger is vooral dat deze weigert de eigen broek op te houden op kosten van de staatskas en dus de belastingbetaler.
@bdn01 | 03-09-23 | 21:49: De gewone burger wil juist wél graag de eigen broek ophouden. Werken voor je centen. Maar die burger wordt daarbij veel te zwaar belast. En dat vindt die gewone burger helemaal niet leuk, te meer als de belaste centen naar doelen gaan waar hij of zij niet achter staat (massa-immigratie, klimaatgekte, Brusselse oekazes).
De pain van het zain waarin ik verdwain
youtu.be/iBrBnnAXKOk?si=-LPL8g5WyPvge...
Buitenhof was sws weer verschrikkelijk. Allereerst met die Bontebal die denkt het verschil wel ff gaat maken. Toen zag ik Grunberg zitten en heb de tv maar uitgedaan.
Grünberg spande de kroon met zijn idealisme.
Buitenhof controleert de macht niet maar steunt de macht. Dus het aankijken niet waard.
Snap werkelijk niet waarom Grünberg nog op TV wordt uitgenodigd. Altijd dat gezeur over zijn claim dat hij Joods is en daarom elke dag gediscrimineerd wordt. Elke keer hetzelfde gezeur. Hou toch een keer op en ga leven vent
@J.Cash | 03-09-23 | 21:23:
Idealistisch zijn is makkelijk als je financieel onafhankelijk bent.
Sinds wanneer dragen presentators van "serieuze" televise programma's sport schoenen? Is dat een soort van geheime shout out naar Kaag? Zie 00:08h van bovenstaand fragment.
Viel mij ook op.
In de wereld van Twan kan Willem Holleeder MP worden.
Kaag op een scooter?
Ik hoor het ook: pailingen, main, zain. Je had eerder ook zo'n nieuwslezer op de radio met de files, en hoelang die waren in kilomaiters. Als je dat eenmaal hoort, wordt het zeer storend.
Pailingen uit Volendam --> Mona Keijzer.
Ik erger me er behoorlijk aan, al geruime tijd.
Filelezer: ‘het kosje 15 minuten extra’
Al jaren ergenis. Lees gewoon op dat er tussen a en b een file staat. En tussen c en d. En zo door. Lijstje oplezen hoe moeilijk kan het zijn. Egotrippertjes.
Ook ieder keer het CDA-fehaal
De staatsmedia heeft toch een enorm probleem met omgaan met de realiteit en feiten, ze zijn ver over hun houdbaarheidsdatum, tijd voor vernieuwing.
Bontenbal staat in het rijtje Jetten, Marijnissen en Eerdmans.
Een bijrol in de politiek. Als ze geluk hebben.
Ze zijn zo bang voor verandering, voor verschuiving van de macht. Wanhopig proberen ze dat wat vijftig jaar zo was, VVD/CDA/PvdA/D66 aangevuld met grut in stand te houden. Het gaat niet meer lukken. Wat we gaan krijgen moeten we nog zien maar dat de fossielen verdwijnen is een zegen. Nu nog de VVD decimeren en dan is er eindelijk uitzicht op vernieuwing.
Denk jij de die vernieuwing ook een verbetering is?
@Arnold Layne | 03-09-23 | 21:16: Wat niet vernieuwd gaat ten onder.
@Arnold Layne | 03-09-23 | 21:16: Het gaat vast heel veel beter als ons land wordt geregeerd door gesjeesde HAVO- klanten. Alles gedreven door een enorme scheet uit de onderbuik.
Bontenballetje
Bedankt alvast voor uw stem voor Hugeau de Jonge. U hoeft niet meer te komen, de talrijke CdA burgemeesters regelen het voor u. U kunt gewoon thuis blijven! Dankuwel, dankuwel.
Laten we hopen dat CDA 10 zetels haalt en Frenske maar 6
Bontenbal gaat het niet redden, als het mee zit 6 zetels, mogelijk nog minder.
Hij heeft dezelfde stem als Spekman. Nu nog een trui en het komt allemaal goed met het CDA.
Niets interessants vandaag in BuitenhofTV.
Het neuzelde voorbij.
Klopt, ik kijk het programma vaak tijdens mijn middagdutje. Dit keer had ik nauwelijks kans om het me gemakkelijk te maken en sliep al in tijdens de eerste vier zinnen.
@langelat | 03-09-23 | 21:34: U bent scherp. Droog maar scherp.
Bontenbal krijgt veel media aandacht en welwillendheid, maar is geen stemmenkanon, dus 6 hooguit 10 zetels voor het CDA.
Dat we dit nog mogen meemaken: CDA is klein Christelijk rechts geworden.
Gevoelsmatig gebeuren er de laatste jaren veel dingen in Den Haag die niet eerder zijn vertoond. Alles en iedereen lijkt op drift. In die zin is de kamer een goede afspiegeling van de samenleving.
@MickeyGouda | 03-09-23 | 21:11:
Ik voel die drift vooral als ik naar de politiek kijk en de media die tegenwoordig de macht niet bevraagt maar dient. Ik doe mijn werk, zie mijn familie en vrienden, kijk TV, lees een boek enzovoorts.
Ik maak mij echter wel zorgen en dat is niet om de gewone levens van mijn medeburgers maar om de waanzin die een deel van de politiek en hun media over ons willen uitstorten.
@Nuuk | 03-09-23 | 21:20:
We delen een zorg, Nuuk. Vroeger dacht ik altijd dat het allemaal wel zou loslopen en dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakte wie op welke positie zat. Twaalf jaar Rutte hebben mijn ongelijk bewezen. Dit zijn misschien wel de belangrijkste verkiezingen ooit.
REAGEER OOK