Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrij Nederland gooit clusterbom op Mediapark

NPO = PWNT

I love the smell of clusters in the morning

Het is reces, vakantie, het is rustdag, op de televee alleen maar herhalingen van herhalingen van Ik Vertrek en geneuzel omdat er in Nijmegen een paar oude witte mensen een stukkie wandelen. Tijd om te lezen dan maar. En onze BINDENDE PROTIP gaat deze week naar Kim van Keken van Vrij Nederland, die het intens verziekte NPO met 900 miljoen HIMARS-raketten aan het bestoken is. Tot er geen tot op het bot corrupte PvdA-er, D66-er en VVD-er meer over is. TOTAAL SLAGVELD. Hele gore ranzige onwelriekende beerput na de break.

Social

Reaguursels

Inloggen

Toch wil ik wel een lans breken voor een aantal afleveringen van Nieuwsuur en Zembla. Weliswaar witte raven in het geheel van de NPO, maar toch. Net zoals kamerleden die hun werk doen. Heb je er ook maar drie of vier van.

Heurtebise | 17-07-23 | 14:46

Het toont ook het karkas dat de NPO aan het worden is: een vehikel waar wel geld in gepompt wordt, maar dat in toenemende mate irrelevant is. En daarom niet onder het vergrootglas ligt.

konjodebonjo | 17-07-23 | 13:42

Alleen al daarom mag de NPO niet afgeschaft en de burgemeester niet gekozen worden. Wat moeten die arme poltici dan, nadat ze zijn afgeserveerd door de kiezer? Te veel integriteitsregels verhinderen dat ze aan de slag kunnen bij het bedrijfsleven, en die overgangsregeling is ook eindig...

konjodebonjo | 17-07-23 | 13:38

Overigens kennen we Joustra niet alleen van de marmeren directietoiletten, en het liegen daarover tegen minister de Geus.
Na zijn gedwongen vertrek bij het UWV kreeg hij een fopfunctie als "nationaal coördinator terrorismebestrijding". In theorie zinvol werk als genoemde functieomschrijving en Joustras invulling daarvan enigszins overeen zouden komen.

Helaas zag Joustra zichzelf vooral als islamlobbyist en er verscheen al snel een flutopstel waarin 1400 jaar islamitisch geweld in de schoenen van Hirsi Ali en Wilders werd geschoven. Het was bijna net zo'n waanzinnig stuk als dat wrr-opstel "islamitisch activisme". Waarin islamcritici als extremistisch werden gezien, en terreurclubjes het voordeel van de twijfel kregen ("er zijn na 11-09-2001 nauwelijks moslimaanslagen geweest").

Dat krijg je als baantjesmachines een corrupte bovenlaag creëren. Totale talentloosheid, lafheid en kwaadaardigheid worden deugden.

Dandruff | 17-07-23 | 13:22 | 1

Eens.

L.E. Raar | 17-07-23 | 14:21

Ik kijk nog regelmatig NPO. Voornamelijk als er Tour de France op tv is.

TRUMP | 17-07-23 | 13:08 | 2

Zelfs dat is op de Belg leuker.

uisge baugh | 17-07-23 | 13:50

Zoals uisge zegt…kijk de Belg, is een verademing

swapper | 17-07-23 | 16:20

NPO privatiseren = eigen broek ophouden. Probleem opgelost.

PieterPassant | 17-07-23 | 12:45

Mooi kunnen we dat hele mediapark slopen en er bomen planten.
Een bos valt je niet lastig met propaganda en de gemiddelde kaas kop heeft er nog iets aan.

captain-caveman | 17-07-23 | 12:43

Dit vergeet ik steeds dat de NPO nog steeds bestaat.

Regentenstijl | 17-07-23 | 12:38

De NPO is een soort composthoop voor belastinggeld, we gooien er elk jaar een paar bakken vol in en allerlei wormen en pissebedden zetten het om in shit.

Blauwpetje | 17-07-23 | 12:34 | 3

Precies, altijd het positieve blijven zien.

Dandruff | 17-07-23 | 12:43

Complimenten voor deze metafoor.

Tapu | 17-07-23 | 13:05

U en ik, wij dus betalen voor die mestvaalt annex beerput brrrrrrrrrrrr

Henkie | 17-07-23 | 15:44

Zeer zwak verhaal. Waarom zouden oud politici geen andere functies meer mogen doen? Als de NPO nu gedomineerd zou worden door bestuurders van een partij maar dat blijkt helemaal niet het geval.
Verder vooral aanklacht tegen WNL. Toen ik zinnen las als "Bij OP1 alleen VVD-ers kritiekloos leeg kunnen lopen" Ben ik opgehouden met lezen. Wat kolder.

JanP999 | 17-07-23 | 11:57 | 4

Ook mijn mening, zwak verhaal.

Après toi | 17-07-23 | 12:41

Vrij naar Dijkhoff:

"Ja, voorzitter, wat je ziet is dat bestuurders besturen en als ze ergens goed in zijn, komen ze op een andere plek ook terecht. Ik snap dat de heer Baudet daar iets van maakt. Ik snap zelfs dat veel Nederlanders soms denken: goh, die naam zagen we eerst daar, en nu zien we hem daar, maar dat is natuurlijk maatschappelijk vrij logisch. Mensen die een topfunctie bij een bank bekleden, hebben vaak eerder bij een bank gewerkt, het staat alleen niet in de krant. Mensen die bij PSV in het eerste komen, komen ook niet van het hockeyveld afrennen ..."

Lochos | 17-07-23 | 12:55

Functie prima, maar dan zou je toch ergens verstand van moeten hebben, dat je Nederland saantoonbaar vooruit helpt en de inwoners blij maakt. Wie wie wie

Henkie | 17-07-23 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn 15? omroepen in Nederland. Ieder met een eigen directie.
BNN-VARA bijvoorbeeld zijn wel samen maar hebben ieder toch een eigen directeur (directrice).
Vroeger in de tijd van Bart kon je nog zeggen dat BNN iets had toe te voegen. Maar waar staat die omroep nu nog voor?
Zelfde voor de Vara, als je eens luister naar NPO dan hoor je geen verschil tussen BNR-VARA KRO-NCRV AVRO TROS het is allemaal links gepraat.
Dus heel veel belastinggeld voor allemaal het zelfde.
TV het zelfde er zijn geen programma's die niet uitwisselbaar zijn tussen de ene of de andere omroep. De meeste programma's zouden ook nog door de commerciële kunnen worden uitgezonden.
Tijd dat er flinke bezem door Hilversum gaat.
Afschaffen die handel en naar een soort BBC toe werken.
Dan raken natuurlijk wel heel veel Directeurtjes en presentatortjes werkloos.

homieguerneville | 17-07-23 | 11:49 | 3

"BNR-VARA KRO-NCRV AVRO TROS het is allemaal links gepraat."
Hoe zou dat nu komen? Misschien iets te maken met waar het salaris vandaan komt?

viejohuevon | 17-07-23 | 12:34

Omroepen zijn lege omhulsels. Alles wordt door de zendercoordinatoren bepaald. In een moderne en fatsoenlijke samenleving is bekostiging door de overheid van mediakanalen absoluut niet gewenst. De NPO is een stinkend gedrocht dat alleen gewenst wordt door mensen die weten dat ze in een vrije samenleving overvleugeld worden en geen rol van betekenis meer zullen spelen. Het zijn mensen die anderen niet voor vol aanzien en anderen hun eigen (-heid) geluid niet gunnen. Kortom, de ideale vergaarbak voor D66'ers.

Grachus | 17-07-23 | 12:48

Je kan er gefrustreerd over raken, verontwaardigd over zijn, cynisch over worden, maar dit is simpelweg de manier waarop maatschappijen en organisaties functioneren. Het gaat om netwerken, elkaar iets gunnen en problemen met zachte hand proberen op te lossen. Zo werkt het bij de NPO, zo werkt het bij Vrij Nederland en zo werkt het ook bij de PVV. Tevens, het feit dat sommige mensen van baan naar baan gaan is ook omdat die mensen de kwaliteiten bezitten om dit soort functies uit te voeren. Het is meegenomen als er iets van functionele kennis is, maar uiteindelijk zitten deze mensen er niet voor de exacte aansluiting van een tv-kabel. En af en toe betekent het dat volidioten een baan krijgen die ze niet aankunnen en dan is het goed dat dat wordt blootgelegd.
Als de machthebbers wijzigen wijzigen ook de netwerken, maar de systematiek blijft hetzelfde en in die zin heb ik er nul vertrouwen in dat als bijvoorbeeld de PVV aan de macht komt, het fundamenteel anders wordt. Ja, dan komen er andere mensen, maar het systeem verandert niet.
Overigens alle lof voor KvK, GS en alle anderen die dit soort netwerken kritisch volgen en bevragen, want het mag wel zo functioneren, dat betekent niet dat ze overal maar weg mee moeten komen.

rederijker | 17-07-23 | 11:41 | 3

Dit vind ik toch wel wat defaitistisch, Rederijker.
Aan de ene kant zeg je, dat de wereld nu eenmaal zo in elkaar zit. En aan de andere kant vind je het goed als er misstanden aan de kaak gesteld worden.
Maar die hele NPO is toch zo rot als een mispel?
Dus wat is het nou, shit opruimen, of shit laten doorrotten?

KeesBruin | 17-07-23 | 11:54

@KeesBruin | 17-07-23 | 11:54: Nee hoor, wat mij betreft vrij simpel. Ik vind het systeem niet shit, zo werkt het. Maar als er binnen het systeem een duidelijke misstand plaatsvindt (strafrechtelijk, of bestuurlijk en dus niet een aanname hier of iets onduidelijks daar en liefst ook niet met het argument dat als iemand mogelijk iets fout deed 20 jaar geleden dat dat iemand per definitie ongeschikt maakt voor eender welke functie), dan vind ik het fijn dat die misstand wordt blootgelegd en dat er dan actie volgt.

rederijker | 17-07-23 | 12:22

@rederijker | 17-07-23 | 12:22: Oké, het systeem is acceptabel, maar uitwassen moeten bestreden worden. Dat is duidelijk.
En ik vrees, dat je nog gelijk hebt ook, het mensdom is tenslotte onverbeterlijk.
Vriendjespolitiek is onuitroeibaar, en komt overal voor. Maar het moet enigszins binnen de perken blijven.

KeesBruin | 17-07-23 | 13:27

Water is nat, gras is groen, sneeuw is wit etc etc.

brutus68 | 17-07-23 | 11:38

Ach kijk; een soixante neuf, dat is een keertje wat anders dan de eigenpijperij van onze topbestuurders.

edelfigurant | 17-07-23 | 11:36
-weggejorist-
Après toi | 17-07-23 | 11:33 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Goh, dit nieuws had ik nog niet meegekregen op NOS punt nl.

Peerkeoud | 17-07-23 | 11:16 | 1

Ik liep ook al te zoeken.

Twee Jeetjes | 17-07-23 | 12:52

De subsidie aan de gezindheidsomroepen (BNNVARA, KRO/NCRV, enz.) afschaffen. De NOS afslanken tot een dienst die geen "nieuws" meer brengt, laat staan meningen, maar die nog beeld en geluid doorgeeft van zaken die van nationaal belang zijn: tweede kamer- en commissievergaderingen, persconferenties van de regering, koninklijke huwelijken, rampen. Moet kunnen voor minder dan honderd miljoen per jaar.

J.P.Drapeau | 17-07-23 | 11:14

Patatgeneratie betaalt de rekening van geretrofriteerde geschiedenis.
De mondige burger is doodgegooid met hoeksteen van de samenleving.

Grote hysterieboek uit de woestijn waarschuwt tegen het verafgoden van idolen.
*achterraampje van taxi openzwengelen doet*
Lekker deugen met zun allen, conform conditionering.

hallevvezool | 17-07-23 | 11:10 | 1

Volgens mij draaien jouw gedachten sneller door je hoofd dan dat je je toetsenbord met je vingers kan beroeren.

Drink een een bak koffie, adem diep in en probeer eens met wat meer rust je boodschap te brengen.

Peerkeoud | 17-07-23 | 11:31

Zijn er wel genoeg vacatures bij de NPO om al die vertrekkende D66 en VVD-kamerleden een plek te geven?

TurpinDick | 17-07-23 | 11:08 | 2

Op vandaag is men zeer vindingrijk in het verzinnen van nieuwe, nutteloze maar goed betaalde, baantjes.

pan.met.de.jet | 17-07-23 | 11:11

Zonodig worden die even geparkeerd in een consultancy baan.

bijna_raak | 17-07-23 | 12:25

Die Tjibbe Joustra is ook een hele foute man, met een lange staat van dienst. Overal zijn tentakels in, destijds op Landbouw en Visserij ook een ware Stalin..

KeesBruin | 17-07-23 | 11:05 | 5

Was hij ook niet van de gouden wc potten bij het UWV? Zo ja, een hele foute man. Ongelofelijk dat zo iemand nog voor de overheid werkzaam kan en mag zijn.

Grachus | 17-07-23 | 12:53

@Grachus | 17-07-23 | 12:53: Dat was inderdaad ook Tjibbe. En hij was nog veel meer, maar bovenal een foute man.

KeesBruin | 17-07-23 | 13:28
-weggejorist-
Kicksalot | 17-07-23 | 20:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Goed werk van VN!
Dat soort journalistiek moeten we meer hebben. We hebben Follow the money, en Investico. En GS doet af en toe ook een onderzoekje.
Dat is het wel zo ongeveer. De kwaliteitskranten laten het helemaal zitten.

KeesBruin | 17-07-23 | 11:04 | 2

*"kwaliteitskranten"

TurpinDick | 17-07-23 | 11:09

@TurpinDick | 17-07-23 | 11:09: Oké, Dick, zet er maar aanhalingstekens bij. Maar met of zonder, we weten allemaal welke kranten er bedoeld worden.

KeesBruin | 17-07-23 | 11:39

Onderzoeksjournalistiek van VN verdient een prijs. Maar daar zitten allemaal figuren in de jury’s die op een soortgelijke wijze hun baantjes en functies hebben verworven. Dus die eer krijgt VN dan maar van een reaguurder van GS.

Tiscali-2 | 17-07-23 | 11:03

Als ze televisie maken voor ouderen en zwakbegaafden hebben ze wel een gigantische doelgroep.

uisge baugh | 17-07-23 | 11:01

Goed idee, het Mediapark heeft de hoogste concentratie landverraders van heel Nederland.

Leon Tosti | 17-07-23 | 10:58

Tjibbe Joustra, is dat niet de man met die gouden wc potten?

seasicksteve | 17-07-23 | 10:57 | 1

UWV inderdaad.

pendajo | 17-07-23 | 11:45

En dan komt er vanuit die richting kritiek op ON. Met dank aan Rutte en Kaag die hebben toegestaan dat NPO zich zo ontwikkelde.

Peter-Rissing | 17-07-23 | 10:55 | 6

ON wordt gebruikt als bllksemafleider van de shit die de mediabonzen zelf veroorzaken of laten voortduren.
Precies hetzelfde wat je tegenwoordig ziet met al dat gejammer over extreem-rechts, dat de democratie zou bedreigen. Dat wordt dan gezegd door de gevestigde orde, die zelf de zaak bedondert en beduvelt en zo corrupt als wat is.

KeesBruin | 17-07-23 | 11:08

@Ridde Rogter | 17-07-23 | 10:58:
Vreemde vraag.
Hoe kan Peter het in z’n eentje opnemen tegen een grote corrupte bende?

pan.met.de.jet | 17-07-23 | 11:08

@Ridde Rogter | 17-07-23 | 10:58: Lid worden van ON en niet op een kartelpartij stemmen? Veel meer kun je er niet aan doen, he?

Mbovenka | 17-07-23 | 11:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom worden GeenStijl en Bosma van de PVV nergens genoemd? Die zijn toch de oervaders geweest van de blootlegging van de verschrikkelijke baantjescarrousel van de staatsomroepen?

Tiscali-2 | 17-07-23 | 10:51 | 3

Omdat het om de boodschap gaat.

Neuth | 17-07-23 | 11:00

Sinds ik Geenstijl lees (2006) weet ik dat schandalen altijd eerst worden blootgelegd door ons roze weblog en dan pas, maanden later worden belicht door de MSM zonder ooit GS de credits te gunnen, in tegendeel zelfs.

kapoerewiet | 17-07-23 | 11:03

Herkenbaar, daarom betaal ik ook alleen hier.

Cadaver | 17-07-23 | 13:35

Ja zeg, wat is dit nou? Eerst zeurt men dat politici te veel wachtgeld opsouperen maar men doet vervolgens ook lelijk als ze wel een ander baantje vinden via hun netwerk.
Het is ook nooit goed.

Deflatiemonster | 17-07-23 | 10:49 | 4

Eh , waar krijgt de NPO zijn geld van ?????

Zwizalletju | 17-07-23 | 11:06
▼ 1 antwoord verborgen

Shula Rijksman dient alsnog met pek en veer op een kar door Hilversum gereden te worden.

Helaas ligt de rest van het stel inmiddels op Kerkhof of is inmiddels ondergedoken in het Rosa Spier huis en voelt zich daar gelukzalig 'Anne Frank' wat ze in een dagboek boekvorm nog zullen gaan uitventen.

Ervaringsdeskundige | 17-07-23 | 10:44

Dit zou ik niet echt “nieuws” noemen..

Mr.Maloonigan | 17-07-23 | 10:44

Die Tjibbe Joustra zou destijds ook het GAK of UWV reorganiseren. Hij had voor zichzelf, om te beginnen een luxueuze badkamer met veel marmer en goud ingericht in z'n kantoor. Tjibbe is qua kop, onderkin en machtswellust een equivalent van Timmerfrans.

Dubbelepunthoofd | 17-07-23 | 10:43 | 2

Dit dus. En daarna baantje na baantje: " In januari 2002 werd Joustra voorzitter van de Raad van Bestuur van de uitkeringsinstantie UWV. In 2003 raakte hij in opspraak door een miljoenen verslindende verbouwing van het hoofdkantoor van deze dienst, en met name van de directievertrekken. Deze zouden overdadig aangekleed zijn met natuursteen en kersenhout en dergelijke. Dit was in schril contrast met de reorganisatie bij het UWV waarbij honderden banen geschrapt werden. De dure verbouwing kwam aan het licht doordat RTL heimelijk gefilmde beelden binnen het UWV-gebouw openbaar maakte.[2] Nadat over deze affaire Kamervragen waren gesteld, raakte Joustra in een conflict verwikkeld met minister van Sociale Zaken Aart Jan de Geus. Hij zou de minister hierover onjuist hebben ingelicht. Op 14 februari 2004 eiste De Geus het vertrek van Joustra,[3] en in maart 2004 kwamen ze een vertrekprocedure overeen. De vertrekprocedure hield onder andere in dat Joustra binnen een jaar een nieuwe passende functie binnen de publieke sector zou krijgen, Joustra vertrok op 1 april 2004 bij het UWV."

Dubbelepunthoofd | 17-07-23 | 10:47

In het netwerk van Tjibbeman zitten en zaten niet de beste klojo's maar alles vakkundig afgeschermd via ALLE Haagse machtsbaantjes, postbode Rutte was 14 jaar de perfecte onnozele medewerker, moest wel even ingewerkt worden.

hagelkruis | 17-07-23 | 10:49

Dit heeft Thierry ons haarfijn uitgelegd .

fapkoning40 | 17-07-23 | 10:42 | 5

Auteur van het stuk gebruikt wel zijn woord (baantjescarrousel) maar noemt natuurlijk beide partijen niet, houdt zich bij het veilig vvd-bashen en laat D66 buiten beschouwing.

kapoerewiet | 17-07-23 | 10:56

Thierry heeft hier helemaal niks mee te maken, Bosma ook niet. Het zijn de onderzoeksjournalisten geweest die dit hebben blootgelegd. Terecht dus dat die niet wordt genoemd.

blikjegrolsch | 17-07-23 | 10:57
▼ 2 antwoorden verborgen

De NPO, club van bestuurlijke inteelt en baantjes, belastinggeld verbranders en incompetentie, zelfpijperij en baggerprogramma's. Wanneer wordt dat hele circus van de publieke omroep opgedoekt en gaan de mensen die daar zitten van belastinggeld eens een baan zoeken?

Zapata10 | 17-07-23 | 10:42 | 1

Niet, ze hebben de volledige macht in handen.

martymcfly | 17-07-23 | 10:58

Laatste twee regels uit VN-artikel zeggen alles:

"Joustra, de witte man van inmiddels 72 jaar oud, die Shula Rijxman trakteerde op een lucratief ‘pan-Europees diversiteitsproject’, weigert te antwoorden op de vragen die Vrij Nederland hem voor dit artikel voorlegde. ‘Hij geeft aan zijn medewerking hieraan niet te willen verlenen,’ meldt de NPO namens hem."

blikjegrolsch | 17-07-23 | 10:38 | 2

Waarom staat er niet bij dat Rijxman een blanke vrouw van 63 is?

Kwakjeszalver | 17-07-23 | 10:54

Ik ben overtuigd dat de NPO van de politiek is. De politici waar wij wel op moeten stemmen promoten ze wel, en politici waar wij niet op moeten stemmen promoten ze niet.

Maar het Nederlandse volk is niet gek en heeft het door, en nu stemmen heul veul mensen op Caroline van der Plas en - als die het doet - op Pieter Omtzigt. In reactie daarop zal de NPO de eerste zijn om TimmerFrans te promoten als de nieuwe premier van Nederland. We gaan het zien in de aangepaste Word Clouds van Nieuwsuur.

Twee Jeetjes | 17-07-23 | 10:35 | 1

Heeft geen impact, die mevrouw v/d Plas wordt geen premier. De NPO zal alleen maar reclame maken voor D66 en PvdA/GL en zo sturen op een heel links kabinet (D66, PvdA/GL, Volt, CU). Als dat waarheid wordt, kan de VVD, zoals altijd, links meebuigen.

BBB, PVV, FvD worden dan gedemoniseerd. En ja, dat heeft effect.

martymcfly | 17-07-23 | 11:08

Helemaal geen clusterbom, dit is business as usual.

Straks komt dikke Franz aan het bewind. Hij zal besluiten de budget flink op te schroeven. Hij zet daar z'n adjudant neer die moet toezien dat deze wordt gebruikt om der Franz zelf ter meerdere eer en glorie op het beeldbuis te doen verschijnen.

Ervaringsdeskundige | 17-07-23 | 10:35 | 1

Dan zal wel iedereen een heule grote breedbeeld tv moeten hebben tegen die tijd.

Flipside | 17-07-23 | 10:40

Dit is een wedstrijdje "Nederlandse belastingbetaler in de bek pissen" met 850 miljoen _per jaar_ als inzet.

tectonicos | 17-07-23 | 10:31

Rijxman die dan ook nog eens een project van een half miljoen mag doen over "racisme en discriminatie", nog zo'n verdienmodel bij de NPO.

Wattman | 17-07-23 | 10:31 | 2

Mogelijk linkse verdienmodellen?

Zitvlak | 17-07-23 | 10:34

@Zitvlak | 17-07-23 | 10:34:

Heel de NPO is een links verdienmodel, inckusief WNL. Nu ligt de Tunesië deal weer onder een vergrootglas, alsof er een alternatief is...

Wattman | 17-07-23 | 10:58

Het meest verrassende van dit bericht is dat het ditmaal geen nepotisme van D66 betreft.

Pardoes | 17-07-23 | 10:31 | 6

@Sieg Hein | 17-07-23 | 10:37: nou dat mag wel even worden toegevoegd aan het artikel van GS. Doorzichtig weer… VN-artikel is dus een poging tot het leggen van een contragewicht in de meningschaal dat Npo in dienst staat van D66

kapoerewiet | 17-07-23 | 10:45

@kapoerewiet | 17-07-23 | 10:45: Ze zijn uit elkaar, pasten dus niet bij elkaar?

Voeg er dan ook aan toe dat Kim van Keken nauw samenwerkt met Diewertje Kuijpers, liefje van Bart Nijman en zo is aangetoond dat Geenstijl = D66?

Soyboy | 17-07-23 | 10:54
-weggejorist-
OverdaanDerOnderheid | 17-07-23 | 16:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat doet een "toezichthouder" eigenlijk? Ik vraag niet naar de betekenis van het woord, maar wat doet zo iemand daadwerkelijk. Dus toezichthoudertje komt op het werk om 8:30, loopt naar de koffieautomaat, pakt een bekertje koffie, gaat aan zijn bureau zitten... en dan...?

John McClane | 17-07-23 | 10:30 | 6

Zorgen dat de valse declaraties aan uw eigen bedrijfje zonder gezeur worden goedgekeurd.

Zeurders | 17-07-23 | 10:54

Kranten lezen, de koffiejuffrouw een beurt geven in de bezemkast, rond 11.30 u aan de lunch tot ca. 15.00 u. Wellicht nog ff lekker z'n neus leegpeuteren en 15.30 u naar huis.
Kortom, een soort ambtenaar uithangen.

LoesjeP | 17-07-23 | 11:15

Toezichthoudertje komt echt niet op het werk om 8:30. Is meestal een zeer goed betaalde nevenfunctie waarvoor men slechts sporadisch daadwerkelijk iets uitvoert. Je moet hiervoor in het juiste netwerk zitten, beetje belangrijk kunnen overkomen, en meedoen aan baantjes doorspelen aan andere leden van je netwerk. Vaak is er ook helemaal geen sprake van onafhankelijk toezicht, maar wordt juist de hand boven het hoofd gehouden van vrindjes.

Kicksalot | 17-07-23 | 19:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Moet ik me hier nou ook weer in gaan verdiepen om me boos te kunnen maken? Veel te ingewikkeld.

een_mike | 17-07-23 | 10:29

In ieder geval geen d66-er benoemd.

Opajoop | 17-07-23 | 10:28 | 1

Is er nog een verschil?

JJMS | 17-07-23 | 10:29

Ik ken mensen met een tv met tiptoetsbediening
Als je denkt van goh dat is niet waar fuck you

RickTheDick | 17-07-23 | 10:28 | 1

Ik heb m'n twijfels.

Prieelvogel | 17-07-23 | 10:37

Kost een miljard maar dan heb je geen objectief nieuws in ieder geval.

van stampij | 17-07-23 | 10:28 | 3

En heel veel voetbal, korfbal, waterpolo en hockey. En vooruit, af en toe ook echte sport met bijvoorbeeld TdF maar dan is het commentaar weer zo kudt dat je alsnog wordt gedwongen naar de Belg te gaan.

_pacman_ | 17-07-23 | 10:31

@_pacman_ | 17-07-23 | 10:31: Inderdaad man, de helft van de NOS site staat vol met voetbal- en ander sport"nieuws". Bizar.

Kicksalot | 17-07-23 | 19:47

Ik wil ook in die carrousel! Ik ben zo klaar met echt werken.

John McClane | 17-07-23 | 10:27 | 2

Kan alleen als je in de categorie "buitengewoon talent" valt.

uisge baugh | 17-07-23 | 10:36

Jammer, had u maar eerder moeten beginnen met de juiste konten te likken.

Zeurders | 17-07-23 | 10:53

Ik snap het wel. Ik weet ook niet goed hoe je het anders moet doen? Want als je er een sollicitatie van maakt, dan komen daar ook dezelfde types op af. Of denken we dat er dan ineens wel een 'fris' type van een universiteit, startup of ander kek-bedrijfje interesse heeft in een stoffige lobby baan? En in welke wereld zouden ze die baan ook krijgen, want geen enkele credential of competentie in die richting? Het is toch vrij logisch dat er een politicus of ander ambtenarentype op die plek uitkomt?

Niet dat dit goed is hoor, maar heeft iemand een goed idee om dit soort inteelt-draaideur-beleid te doorbreken? Want uiteindelijk wil je ook wel weer competente mensen op een bepaalde plek hebben zitten?

BBRDWR | 17-07-23 | 10:26 | 5

Je zou kunnen beginnen met het schrappen van fopbaantjes die de belastingbetaler wel geld kosten, maar niets opleveren. Niet werken = geen geld, geen declaraties.

John McClane | 17-07-23 | 10:32

@Sieg Hein | 17-07-23 | 10:30: Burgemeesters gaat naar ledenaantal. Pvv heeft geen leden ergo geen burgemeesters.

pete1023 | 17-07-23 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Hand en spandiensten zijn er sinds mensenheugenis, gebruikelijk.
Wel is het zo dat er een weelderige baantjescarrousel gaande is tussen de overheid en burgemeestersposten, npo, diverse commissies en toezichtplaatsen..
Weinig fte, veel honoraria.

Zitvlak | 17-07-23 | 10:22 | 4

@LD69 | 17-07-23 | 10:26: Dat ben ik volledig met u eens.
Het afschaffen van de 1 miljard zou een goede eerste oplossing zijn.
Veel nederlanders kijken niet naar dat gekleurde gewauwel van de npo.

Zitvlak | 17-07-23 | 10:32

Het zal wel bovenmodaal jaarsalaris zijn voor een dag in de week. Hoogstens 40 weken.

AntiZanicz | 17-07-23 | 10:35
-weggejorist-
Kwakjeszalver | 17-07-23 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

En zo houden we alle onwelgevallige geluiden (en beelden) buiten de NPO. Dat zal ze leren!

R2fu**D2 | 17-07-23 | 10:22

Je moet wel jarenlang onder een steen geleefd hebben als dit nepotisme bij de NPO je verrast. Denk aan de vele speeches van Martin Bosma over de NPO.

Sieg Hein | 17-07-23 | 10:21 | 2

Maar die krijgt de credits niet in dit artikel, dat het doel heeft vooral de NPO als VVD-bolwerk af te schilderen

kapoerewiet | 17-07-23 | 10:50

Inteelt en nepotisme, lalalaaa GELD!

Zeurders | 17-07-23 | 10:21

Maak het kapot, graag nog voor de volgende verkiezingen.

U-boot | 17-07-23 | 10:20

Oud gezegde: "je hebt meer aan kennissen dan aan kennis"

johnyl | 17-07-23 | 10:20 | 1

Vitamine B von Beziehung

Louter Leuter | 17-07-23 | 10:42

Wat is mediapark en wat doen ze daar?

pibasso | 17-07-23 | 10:19 | 6

Het is een aantal jaar geleden toch ook een schietbaan geweest?

Kwakjeszalver | 17-07-23 | 11:09

@uisge baugh | 17-07-23 | 10:30: Zwakbegaafden vind je bij alle leeftijden, etniciteiten en genders.

nick666 | 17-07-23 | 11:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je iemand aanstelt op grond van affiniteit en ervaring dan is dit toch niet vreemd? Het kan vriendjespolitiek zijn, maar dat hoeft niet. Of is er meer info?

Hadena | 17-07-23 | 10:19 | 2

Welke ervaring heeft de coordinator tegen terrorisme precies met TV maken?

fifi23 | 17-07-23 | 10:39

Als de aangestelde persoon inderdaad affiniteit en ervaring heeft met de beoogde functie, zal je verder niemand horen over nepotisme.
Probleem is dat de middels vriendjespolitiek aangestelde personen zelden beschikken over de benodigde affiniteit en ervaring.

naglfar | 17-07-23 | 11:08

Tjibbe Joustra is opvallend vaak in de buurt als er weer eens een onwelriekende beerput wordt opengetrokken.
Wie herinnert zich nog de onwelriekende marmeren toiletpotten op de directieverdieping van het UWV op Sloterdijk.

nick666 | 17-07-23 | 10:16 | 3

Dat verbouwinkje kostte het UWV 600.000,- Euro. Nou ja, UWV declareerde een bonnetje bij de belastingbetaler van 6 ton.

_pacman_ | 17-07-23 | 10:21

VVD-signature manier van 'ondernemen'.

Zeurders | 17-07-23 | 10:22

Tjibbe van Food Valley.

Lorejas | 17-07-23 | 10:28

Zo werkt het: de ene hand wast de andere. Zo kom ik ook aan opdrachten die eigenlijk volgens de geldende mores gegund dienen te worden aan overgepigmenteerde, gehandicapte transgender non-binaire 2-paspoort-houders met paars haar.

_pacman_ | 17-07-23 | 10:15

De draaideur tussen de politiek en de omroepen is net zo oud als de omroepen zelf. Het VN artikel kan voor niemand met een werkend brein een verrassing zijn.

Glasgow Argus | 17-07-23 | 10:12 | 2

Maar als van Haga in een debat over desinformatie het woord staatsnarratief gebruikt over de NPO wordt ie meteen gecorrigeerd door de voorzitter. Wat een knus gezellig kliekje samen, politiek en media, ze kunnen niet zonder elkaar.

Wattman | 17-07-23 | 10:16

Zum kotsen!

Boeddha18 | 17-07-23 | 12:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland