Feynman en/of Feiten — Boycot de doofpot
Vlak voor het zomerreces diende Rutte4 ontslag in bij de Koning, de campagne is los! Welke onderwerpen controversieel verklaard worden, zoeken we pas na de vakantie uit, laat al die ambtenaren maar maanden in het ongewisse, zodat ze niet door kunnen. Het is niet alsof we haast hebben met woningnood, immigratie, stikstof of €130.000 per woning om deze gasloos te maken.
De politici zijn veel te druk met allerlei proefballontjes en theatraal afscheid van de politiek te nemen. Media gaan daar gretig op in, want het is komkommertijd. Diezelfde media staat jaar in, jaar uit bij de rechtbank om duidelijkheid te krijgen over de coronamaatregelen en andere affaires waar nogal wat transparantie ontbreekt. Elke onderzoeksjournalist wordt net zoals Willem Oltmans tegengewerkt.
Bij gebrek aan informatie staat u als kiezer straks weer als een domme gans in een stemhokje. Er is geen verantwoordelijkheid afgelegd, er is geen compleet verslag gedeeld. De enige manier om dit te doorbreken is coalitiepartijen inclusief gedoogvriendjes uit de Senaat niet meer toe te laten tot tv-debatten en andere persmomenten. Eerst boter bij de vis, tot die tijd volledige radiostilte.
Eerst worden alle informatieverzoeken onder artikel 68 van onze Grondwet, alle Kamervragen, alle WOB & WOO verzoeken integraal behandeld, ditmaal zonder een witte of zwarte markeerstift, dat gaan we dan rustig controleren, en daarna pas laten we VVD, CDA, D66, CU, PvdA en GroenLinks weer aan het woord. Een goed geïnformeerde kiezer is immers het fundament onder onze democratie.
Dezelfde misdadige modus operandi zagen we vier kabinetten Rutte bij Kamerdebatten. Ministers besturen legers van duizenden beleidsmedewerkers die maanden krijgen om zich voor te bereiden, om Kamerleden in de nacht voor het debat te begraven in een papiermassa waar alleen Omtzigt soms nog doorheen komt. De rest is intellectueel gereduceerd tot lemmingen. Dat is autocratisch.
Het parlement heeft het niet rustig kunnen lezen, en mogen ongehinderd door inhoudelijke kennis functioneren als klapvee. Dat wangedrag van kabinetten kan je alleen doorbreken door standaard de behandeling een maand uit te stellen als de stukken niet een maand van tevoren beschikbaar zijn. Dat is een kerntaak van de Kamervoorzitter, die helaas liever elkaar de tent uitvechten.
Kaag zegt dat ze ernstig bedreigd werd omdat ze een vrouw is. “Misogynie” Elke bedreiging is onacceptabel, maar voordat we seksisme aannemen, moeten we eerst andere zaken uitsluiten, zoals de kinderopvangtoeslagenaffaire, de pechgeneratie, de aardbevingen in Groningen, de overstroming in Limburg of de doelstelling de veestapel te halveren en afscheid te nemen van onze boeren.
De mate waarin sommige burgers in hun bestaan worden geraakt, is ongekend. Daarna leiden beroepsprocedures of rechtszaken niet tot herstel. Bezwaren worden ongelezen afgewezen, de landsadvocaat loog bij de onze hoogste bestuursrechter. Burgers zien geen uitweg meer, ze raken radeloos. De impact op gezinnen is veel te groot, dat speelt niet louter bij ministers.
De koers is keer op keer hetzelfde. Groepen worden zonder aankondiging kapot genaaid, moeten zelf op zoek naar politiek momentum om publiekelijk te klagen en krijgen vervolgens nog steeds geen duidelijkheid of schadeloosstelling. Letterlijk verdeel en heers. Drie jaar na het aftreden van Rutte3 om de kinderopvangtoeslagenaffaire weten we niet of al die duizenden kinderen terug zijn.
Er is maar 1 Kamerlid ruim 18 jaar beveiligd. Dat zegt iets over onze rechtstaat. Het lukt ons niet te voorkomen dat barbaren een onwelgevallige mening met levensgevaarlijk geweld beantwoorden. Het is ook het beste bewijs dat er nog een stukje tolerantie en integratie in onze samenleving blijft missen. Er is geen zicht wanneer deze beveiliging overbodig wordt. Geert heeft geen perspectief.
Toen apartheid in Zuid-Afrika werd afgeschaft, werd er een van Waarheid en Verzoeningscommissie ingesteld. Ik denk dat wij ook een kloof moeten dichten door eerlijk op te biechten wat er is gebeurd, en daarna om vergeving te vragen. Geef slachtoffers van diverse overheidsaffaires hun kinderen, hun dossiers en hun geld terug. Je kan niet met een schone lei beginnen, wroetend in een open wond.
Michail Gorbatsjov probeerde de koude oorlog te ontmantelen en de Sovjet-Unie het kapitalisme in te loodsen. Perestrojka en Glasnost was zijn motto. Hervorming en openheid. Ik hoop dat politici en ambtenarij de zomervakantie gebruiken om schoon schip te maken, en eindelijk eens met alle dossiers over de brug te komen. Haal alle lijken uit de kast, maak van ministeries geen crematorium.
Anders blijven we hangen in een oude bestuurscultuur van wederzijdse chantage, onwetendheid, intrige, achterkamertjespolitiek, baantjescarrousel en de Ruttedoctrine. Het is hoog oplopend poker, waar niemand achteraf de kaarten te zien krijgt. Dat het archief van het ministerie van Algemene Zaken niet verhuisd is, bewijst hoe erbarmelijk onze interne informatievoorziening is.
Mark Rutte, voordat je de deur achter je dichttrekt, draag je het eerst netjes over?
Reaguursels
InloggenLaat die vergeving maar zitten, gaat toch niet gebeuren. Eerst de eigen mensen die schandelijk behandelt zijn met grote financiële gevolgen en meer weer op een voetstuk zetten. Dus volledige compensatie en meer als dat nodig is. Voordat de klimaatonzin en miljarden over de balk gooien hun zin krijgen. Ook al is dat in ik weet niet hoeveel internationale overeenkomsten vast gelegd. Eigen volk eerst! hoort de verkiezingsleus te zijn bij alle partijen die aan de verkiezingen willen meedoen. Dat hoort het uitgangspunt te zijn. Punt. Dit zijn geen normale tijden met we doen het zoals we het altijd hebben gedaan. Geef Omtzigt macht en een bezem want hij is wellicht de enige die het allemaal in zijn hoofd heeft wat er uit moet komen. Zet er een paar integere mensen naast met uitvoerende ambtenaren die uit hetzelfde hout gesneden zijn. Regel het in 2 maanden waar anderen 20 jaar voor nodig hebben en er gebeurd nog niets. Dus die het eerder deden mogen plaatsmaken. Schoon schip maken. De lijken uit de kast en opruimen. Als enige linkse partij de SP, BBB, een paar PVV en de rest. Wellicht nog een goede VVD er. waarbij integriteit verheven is boven elk achterkamertjes politiek of partijpolitieke belangen of baantjes elkaar toespelen. Wat je zegt en beloofd is ook wat je waar kan maken. Geen slap gelul in de ruimte. Gewoon werken voor je centen om dit land uit de politieke drek te halen. Mannen en vrouwen met opgestroopte mouwen uit de Hollandse klei of buitenlandse veengebieden met de zelfde inborst maakt niet uit. Dit land verdiend zoveel beter dan Rutte.
Gorbatsjov heeft datgene wat al compleet rot was geopenbaard. Daarna duikelde heel Rusland in de totale rottenis, incapabel om zelfs met westerse hulp er zelf wat van te maken, minus dat wat ze te vaak al deden. Dus we gaan uiteindelijk dezelfde weg in. Als er rottenis is, zullen we er last van krijgen. Degenen die de rottenis hebben gemaakt "zijn niet verantwoordelijk, zijn slechts uitvoerders, enz, enz".. Het zal niet veranderen, hetzelfde zal het zelfde blijven aanzuigen.
Rusland of de Sovjet-Unie is niet met Nederland te vergelijken. En Gorbatsjov was vooral geliefd in het Westen. In Rusland veel minder door het laten verkruimelen van een wereldmacht zoals ze zelf denken. Maar voor even geloofden we het einde van de koude oorlog en het einde van de nucleaire dreiging. Een betere wereld lag binnen handbereik toen de muur viel. We zijn niet terug bij af, maar we zitten wel met een oorlog opgescheept met allerlei risico en de schuurtjes met bommen zijn er nog steeds.
www.youtube.com/watch?v=eFTLKWw542g
KAN de pers die griezelige
Timmerfrans tijdig
ontmaskeren?
Stemt toch niemand op joh, liet net zijn foto zien aan mijn zoon van 22. Vetklep, geen discipline, gaat hij nooit op stemmen. Niet mijn woorden, maar wel hoe deze generatie denkt.
Ik zie die horrible Frens net de slachtoffers van de
„klimaatcrisis“ „herdenken“…
(overstromingen Limburg, waren kloten, snap ik ook)
Demeestemensen zitten in het midden van het politieke spectrum, net iets links of net iets rechts. Saai en zo krijg je er niks doorheen, dus: verdeel en heers. Noem links extreemlinks en rechts extreemrechts terwijl dat marginale groepjes zijn, zeker in Nederland. De meerderheid gunt elkaar het licht in de ogen, tenminste dat is mijn observatie. Doe niet mee met die spelletjes van hogerhand, ze vervelen zich blijkbaar de tyfus terwijl het plebs gewoon zingt, vecht, huilt, bidt, lacht, werkt en bewondert.
www.youtube.com/watch?v=HThgAQksAjI
Ik snap precies waarom vrouw smoelensmid begint te briesen in een winkel als de verkoper zegt de meeste mensen nemen deze... IK ben niet de meeste mensen!! ;))
12 jaar Rutte was een grote doofpot. Daar hebben duizende mensen aan meegewerkt. Hele ministeries. Die doofpot ga je nooit open krijgen, laat staan de verantwoordelijken ter verantwoording roepen.
De volgende regering kan geen grote schoonmaak houden, die heeft die mensen nodig om door te gaan.
Alles wat Mark Rutte gedaan heeft, daar zullen we nooit achter komen, maar hij zal er nooit voor vervolgt worden. Misschien dat er ooit nog eens een parlementaire enquête van komt maar dan zal de conclusie zijn dat "met de kennis van nu het toen misschien anders had gemoeten"
Is de hele wereld niet een grote doofpot? De meeste dingen hadden anders gemoeten. Maar had het ook gekund? Ik betwijfel het.
Links/rechtse vuilbekkers klagen altijd over de toon van anderen....
Oud Engels: téona, téone [] m (-n/-n) injury, hurt, wrong; accusation, reproach, insult, contumely; anger, grief; malice; enmity, hostility
téonword [] n (-es/-) reproach, abuse, calumny
(bean/boon, steam/stoom, dream/droom...)
Wat probeert u precies te zeggen? Is mij niet helemaal duidelijk.
Is ook bekend wanneer Kaag vertrekt naar het thuisfront?
Ze is toch een nomaad?
Eerst moet het abwehr geschutz van haar dak v/d woning afgehaald worden waarschijnlijk
Zakelijke melding. De AIVD weet meer.
@Kartelmaster2000 | 15-07-23 | 21:17:
Klopt. We zijn gezellig aan het praten over wie belachelijk is en wie gevaarlijk is.
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 21:30:
Ik denk dat de AIVD dat onderscheid wel duidelijk heeft.
7000 tandartsen en maar een smoelensmid, dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg voor die AIVD ;)
Mooi betoog en uiteenzetting! Echter in Zuid-Afrika en begin jaren 90 in het Oostblok en voormalige S-U was er sprake van een totale regime wisseling. De betonrot zit helaas niet alleen in de gekozen politiek maar ook in het O.M. en het gehele ambtenaren apparaat. Misschien is het wel zelfs zo dat de politiek niet verrot is geraakt door z.g. maatschappelijk verruwing , maar door de Machiavell cultuur van de ambtelijke top die alle tijd heeft gehad om een enorm machtsbkok op te bouwen. Dat zal een enorme klus zijn om die weer te saneren.
Zeker waar. Er zullen wat wetten moeten komen die op zijn minst bepaald dat ambtenaren gevangenisstraf kunnen krijgen in geval van fraude, verkwisting en misbruik van overheidsmiddelen.
Ik denk dat je gelijk hebt met die rot tot in de vezels van de ambtelijke en pollitieke top zit.
De lagen er onder zijn denk ik ook maar de uitvoerenden. De organisatie van allerlei diensten van de overheid zijn zo ingewikkeld geworden dat de organisatie een leven op zich is geworden. De individuele goedwillende ambtenaar kan er ook niets in veranderen. Zien de fouten wel, maar het is niet meer te stoppen. Het toeslagenschandaal is meen ik ook aan het licht gekomen door waarschuwingen van binnenuit. Er is niets mee gedaan en de rest is geschiedenis.
@Andersdenkend | 15-07-23 | 21:13: Helaas, Pikmeerarrest.
@Andersdenkend | 15-07-23 | 21:13: Dat zou een goed begin zijn. Het is heel gevaarlijk als je mensen macht geeft zonder zich daarvoor te hoeven te verantwoorden. De politiek krijgt in principe iedere 4 jaar weer andere poppetjes maar de ambtenaren kunnen daar voor het leven zitten.
@L.E. Raar | 15-07-23 | 21:15:
Ik heb overwogen om de pikmeer arresten in mijn tegel te benoemen. Uiteraard zal de wet zodanig moeten worden opgesteld dat de pikmeer arresten war nodig buiten spel te zetten met specifieke wetgeving.
Je hebt 29 jaar in conflictgebieden gewerkt, het was er niet pluis. En dan komt er één man in de straat met één fakkel.
Palestijnen in Nablus, de achtertuin van Kaag:
i0.wp.com/www.middleeastmonitor.com/w...
Ja, de geloofwaardigheid van Kaag das wel een dingetje
Jeoen woolaartzzz heeft de boel weer e beetje besodemietert met ondeugdelijke feiten over bedreigingen van el quack,zullen wij als niet groene kmher en ddr66 ook eens massaal aangifte doen tegen verspreiding nepnieuws.
Hahaha ik lachte de kronen bloot om die afbeelding ;)))
Edit
Een van je beste reaguursels Bob;).
Hulde!
Piaf?
Eindelijk zeg je iets nuttigs
wow geen aanstoot.
Die?
www.jacksonville.com/gcdn/authoring/2...
Dat het kabinet viel op de laatste werkdag voor het zomerreces was natuurlijk heel strategisch gepland. Nu gebeurt er gewoon de eerste 9 weken helemaal niks omdat vakantie nu eenmaal voor het landsbelang gaat.
En het geeft de vertrekkende bewindslieden de gelegenheid alle verantwoordelijkheid te ontlopen.
En tegen de tijd dat de leden van de partijen bij elkaar kunnen komen blijkt het meeste al in de achterkamertjes te zijn geregeld.
Amen Feynman, maar of dit gaat veranderen betwijfel ik, de ego's zijn te groot om ruiterlijk toe te geven dat men grote fouten heeft gemaakt, zelfs als dit straffeloos en zonder gdvolgen voor de carriere kan.
Sommige mensen zijn al snel beledigd.
twitter.com/JoostJansen6/status/16802...
Dat is een zwart privilege.
Onze democratie functioneert al een tijd niet.
Wel apart dat Feynman Wilders noemt die al 18 jaar wordt beveiligd vanwege alle bedreigingen ( "dit als het beste bewijs dat er nog een stukje tolerantie en integratie in ons land ontbreekt"), maar kennelijk bedreigingen tegen Kaag goedpraat.
Welke bedreigingen?
Hij praat het niet goed, hij ziet bedreigingen als een gegeven. Niet iets om op te stappen.
Plemp even de link waar een fatwa tegen Kaag is uitgesproken als u wilt?
@CornholioNL | 15-07-23 | 20:18: U moet het topic goed lezen waarin bedreiging tegen Kaag goedgepraat wordt vanwege alle affaires in Rutte 4. U bent kennelijk geinteresseerd in de mate en soort van beddreigingen..... ik niet. Ik ben geinteresseed waarom een opiniemaker vindt dat het kennelijk geoorloofd is om politici als Kaag te bedreigen.
“Elke bedreiging is onacceptabel”.
Staat in de tekst.
@johnyl | 15-07-23 | 20:28: Ook Feynman praat bedreigingen niet goed. Hij zegt alleen dat het logischer is dat het met Kaag's wanbeleid te maken heeft, dan met haar vrouw-zijn.
@CornholioNL | 15-07-23 | 20:18: nos.nl/nieuwsuur/artikel/2482833-toel.... Er is in ieder geval behoorlijk gemanipuleerd met hoe je de dreigingen en beledigingen tegen mevrouw Kaag moet opvatten. Debiel gescheld kom je overal op Twitter tegen. Maar dat schofterige komt wellicht door de anonimiteit van social media. (Ja maar Zapata, u bent ook anoniem hier.... nee want ik betaal voor mijn account dus mijn naam is bekend) En ik probeer om niet persoonlijk te worden of te beledigen. (lukt me niet altijd)
@Zapata10 | 15-07-23 | 20:36: #Sandermodus
Domme lul.
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 20:38: Ik ben even huilen en daarna ga ik aangifte doen van belediging.
@Zapata10 | 15-07-23 | 20:38: De echte tranen komen pas als je aangifte (van wat ook) probeert te doen.
Ik stuur je wel een bosje bloemen;).
@Papa Jones | 15-07-23 | 20:35: meeste vrouwen ooit in een kabinet. Renske Leijten met grote lof afgezwaaid, maar Kaag wordt bedreigd vanwege het feit dat ze een vrouw is. Zou best wat tussen kunnen zitten dat het daarom doet, maar matig beleid, geen binding met het land etc. kan het absoluut niet zijn natuurlijk.
Er is geen fatwa tegen Kaag uitgesproken. Niemand plot een aanslag op Kaag. Kinderen zingen niet op straat over het aanvallen van Kaag. Moet ik doorgaan...?
Je kunt losgaan op de bedreigingen maar madame Kaag vertikt het zich te verdiepen in wat anderen beweegt (Wie zijn toch die mensen?), blijkbaar zijn ze gewoon lastig.
Dat incoherente inclusieve gestamel van D66-apologeten is weerzinwekkend.
Niet goedpraten, niet relevant, wat relevant is hoe blijkbaar legio halve zolen er toe komen zinloos te gaan dreigen.
Als je mensen al 18 jaar laat wegkomen met doodsbedreigingen aan Wilders omdat dat het eenmaal makkelijk is om een politiek opponent gewoonweg dwars te zitten, zul je langzaamaan ontdekken dat het onbestraft laten van bedreigingen ook averechts gaat werken. Als iedereen die doodsbedreigingen had geuit aan Wilders inmiddels op water en brood zat met nog een poosje te gaan en het uiten van doodsbedreigingen aan Wilders niet salonfähig gemaakt was had het fakkelincident hoogstwaarschijnlijk nooit plaatsgevonden.
Je oogst wat je zaait.
@Kartelmaster2000 | 15-07-23 | 21:07: Dat dus....
Bedreigingen. Veel Nederlanders hebben al tientallen jaren te maken met bedreigingen. Soms een paar keer per week als je in een grote stad woont.
Als je daar een verkeersfout maakt, verkeert kijk, naar een zwembad gaat noem maar op.
Of als je, zoals een vriend van mij in Asd West er iets van zegt dat ze aan je spullen zitten en vervolgens door 15 dubbele paspoorters de tyfus wordt getrapt.
Op twitter worden dagelijks mensen bedreigd met een bepaalde mening.
Dit is allemaal niet normaal natuurlijk maar kom op zeg, dit is 2023 en niet alleen politici hebben hier mee te maken.
Hoe mooi zou het zijn als ze niet alleen om zichzelf janken maar inzien dat dit een maatschappelijk probleem is wat veel Nederlanders treft.
Klopt ja, en het is klote. Veel Nederlanders hebben daar mee te maken. Gezellig naar het strand met een paar vriendinnen, ik noem maar wat.
Inderdaad een maatschappelijk probleem, en dat wordt alleen maar groter. Mede dankzij ons geweldig immigratiebeleid.
Als 'beleid' het juiste woord is, quod non.
Eerlijk gezegd vind ik dat politici (m.u.v. Wilders) wel de laatsten moeten zijn om daar over te janken.
Plus veel.
Het verhaal gaat dat Mark Rutte tijdens zijn premierschap ook nog docent was op een middelbare school. Is hier meer over bekend? Welke school? En vooral: zijn er leerlingen die hun ervaringen met Mark Rutte als leerkracht online hebben geplaatst? In het tijdperk van tiktok, instagram of welke sociale media dan ook zullen er toch wel ijverige leerlingen zijn die hun, door Mark Rutte opgedane kennis willen delen? Zou die informatie dan misschien viral gaan?
Dit is al jaren bekend. Hij doet dit eenmaal in de twee weken. Hij geeft maatschappijleer.
@Papa Jones | 15-07-23 | 20:20: Maatschappijleer? Rutte?
Dat zal dan toch het uurtje zijn dat je, net als ik in vroeger dagen, ging biljarten in de kroeg?
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 20:31: Ik kreeg maatschappijleer van een seksloze linksdaaiende kort-kapsel-pot.
Het was aan mij niet besteed.
@Papa Jones | 15-07-23 | 20:39: Het was inderdaad maar 1 uur in de week en volgens mij alleen in de bovenbouw ; maar het heeft mij toen echt gevormd. Ik had dit voor geen goud hebben willen missen!
@Papa Jones: waar zijn dan de reacties van de leerlingen? Ik kan mij echt niet voorstellen dat er niemand iets op de social media plaatst.
@Papa Jones | 15-07-23 | 20:20:
Rutte assisteert een docent, hij heeft zelf geen onderwijsbevoegdheid.
Staat wel leuk op je cv en in de 'bladen'.
@Papa Jones | 15-07-23 | 20:20: tijdens maatschappijleer speelden wij Online Soccer Manager met de docent welke nog rode ogen van de donderdagavond stappen had..
Ik hoop dat het volgend kabinet een verbod op het zwartlakken van teksten invoert.
Nou, dan lak je het blank, kan ook.
Als ik het zo lees woon ik niet in een westerse democratie maar in de USSR van de jaren '80. Mooie opsomming Feynman!
Boycot de doofpot? Fat chance. Ik boycot de 'democratie' door straks het stemhokje te mijden, want alle 150 kamerleden zijn medeschuldig.
Wij zijn medeschuldig, wij hebben ze gekozen.
Alle 150? Je hebt maar 76 debielen nodig hoor.
Ga gewoon naar dat stemhokje man, stel je niet zo aan.
Nou dat dacht ik toch niet. Er zijn er genoeg geweest die constant om informatie gevraagd hebben maar die kregen het niet of onvolledig.
@Mr_Natural | 15-07-23 | 19:59: Begrijp wat u bedoeld maar niet mee eens. Ja wij kiezen "ze" maar ze pleuren zelf hun verkiezingsbeloften direct na de uitslag weer het raam uit. Daar heeft de kiezer geen invloed op.
@Mr_Natural | 15-07-23 | 19:59: Hoe waar.
@CornholioNL | 15-07-23 | 20:03:
Ja, als je het 1 keer doet is het een vergissing, als je het 4 keer doet ben je gewoon te dom om voor de duvel te dansen.
@Mr_Natural | 15-07-23 | 19:59: als ergens voor kiest en die partij voert dan een totaal ander beleid uit kun je daar als kiezer weinig aan doen.
@RadioControleDienst | 15-07-23 | 20:19:
Als je slim bent stem je de keer daarna op een andere partij, maar dat gebeurt niet, dat is het probleem.
@RadioControleDienst | 15-07-23 | 20:19: Zekers, maar als die partij dat al drie keer heeft gedaan en je gaat dan toch weer op die partij stemmen en dan ook nog klagen dan mist de persoon die op die partij blijft stemmen de verstandelijke vermogens om zelfstandig naar het toilet te kunnen.
@Zapata10 | 15-07-23 | 20:25: zo gek ben ik echt niet
Het blijft een interessante gedachte wanneer 1 van de tegenpartijen aan de macht komt of ze dan alles gaan openbaren. Ik vrees dat wanneer bv de PVV aan de macht komt bij veel instanties de shredders overuren maken.
Shredders gaan ze niet meer redden in het digitalde tijdperk.
@BoerKoekoek | 15-07-23 | 20:10: de smsjes van Mark waren ook zoek..
Mooie analyse, helaas ze zitten er nog minstens 12 maanden zonder visie. Wat hebben wij veel laten liggen in de afgelopen 12 jaar daar kun je heel verdrietig van worden.
En bij Brusselmans 3 verlangen we straks naar Pinokkio.
Dat het aan hun disfunctioneren ligt komt niet bij ze op.
Jarenlang zijn zij omringd door jaknikkers en hielenlikkers.
Iets anders de schuld geven, lekker makkelijk.
En de media, allemaal dezelfde meuk tegenwoordig, gaan daar lekker in mee en halen nog een paar oude lijken in een tokshow om te duiden hoe erg het allemaal wel niet is.
/Bij gebrek aan informatie staat u als kiezer straks weer als een domme gans in een stemhokje./ Nee hoor. Je weet gewoon dat je niet op de coalitiepartijen moet stemmen en ook niet op partijen in de oppositie die de coalitie door dik en dun gesteund hebben. Dus geen VVD/D66/CDA/CU/Volt/PvdA/GL/Den Haan/SGP Dan blijft er over om te kiezen: PVV/SP/FvD/PvdD/Bij1/BBB/Haga/Denk en wellicht Splinter of Piraten. Genoeg keuze.
Van alle partijen die er over blijven kom ik uit bij PVV of BBB.
De rest kan ik niet serieus nemen.
Oké SP, maar die zijn voor mij iets te socialistisch, PVV eigenlijk ook.
BBB vin’k ook moeilijk, niet alles draait om de boer.
Het draait om verandering. Als de kiezer weer op een van de 'normale' partijen kiest hebben de ambtenaren niets te vrezen, de media hun vaste lijntjes en gaat de machine weer door met burgers vermalen.
Maar het gaat om narratieven (kies voor zekerheid, verjonging, politiek zwaargewicht, klimaatreligie, dieren of alles hetzelfde en fuck it.
Ik heb stadsverwarming. Ideaal!
StadsverARMING.
In Zweden snappen ze het.
Ik heb er geen vertrouwen in, echter het idee staat me zeker aan. Alles open en vrij, zonder terughoudendheid. Laat zien waar ze mee bezig zijn. Ze zijn verkozen door de burger en zouden daarom ook alles voor de burger open moeten stellen.
Feynman schrijft : "elke bedreiging is onacceptabel, maar..... " hier gaat het fout natuurlijk met het woordje 'maar' wordt de bedreiging tegen Kaag goedgekeurd want... kinderopvangtoeslagenaffaire, de pechgeneratie, de aardbevingen in Groningen, de overstroming in Limburg of de doelstelling de veestapel te halveren en afscheid te nemen van onze boeren.
Kennelijk geeft de politieke voorkeur legitimiteit om personen maar te bedreigen en te intimideren. Vaak een teken van onmacht of onvermogen om je mening gefundeerd onder woorden te brengen.
Bovendien allemaal uitgekauwde onderwerpen waar alles al over gezegd is en we zullen zien hoe het toekomstige nieuwe kabinet hier mee omgaat. Misschien dat we ook nog eens de discussie van het kwartje van Kok over kunnen doen ?
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 19:50: "Kaag zegt dat ze ernstig bedreigd werd omdat ze een vrouw is."
Echt, dommer en onnozeler gezwam heb ik nog maar zelden gehoord. Typisch het gejank van een kwezel die maar voortijdig vertrekt omdat ze hier in NL totaal, maar ook totaal niks te zoeken had en heeft.
Met je 'walgelijk'.
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 19:55:
Ik doe maar een gokje. Je hebt geen partner he, geen vrouw en ook geen man.
Maar buiten dat alles is het nog niet zo heel lang geleden dat vrouwen, in Nederland, bij een bepaalde partij hun bek moesten houden.
Droom verder zielepoot.
Het woordje "maar" keurt de dreiging niet goed, maar relativeert hem. De ene dreiging is de andere niet. De dreiging wordt ook schromelijk overdreven, en als excuus gebruikt voor het vertrek van Kaag. Elke bedreiging is onacceptabel, MAAR laten we het in godsnaam ook even over de inhoud hebben.
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 19:55: Maakt het u wat uit als iemand je bedreigt ? Het gaat hier om de bedreiging die afgekeurd moet worden, niet het feit waarom de bedreiging al dan niet plaatsvindt. Dat is totaal irrelevant.
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 20:00: Je doet inderdaad maar een gokje. Een vrij dom gokje trouwens.
Dat jij het vervolgens gaat hebben dat vrouwen in NL bij 'een bepaalde partij' (wat ongelukkige woordkeuze) hun bek moesten houden heeft niets te maken met mijn comment.
Mij dan ook nog uitmaken voor 'zielepoot' doet me niks. Vind dat nogal pathetisch, enfin, ik hoef me niet tot jouw niveau te verlagen.
Met je 'walgelijk'.
Oeps, dat zei ik al, sorry.
@johnyl | 15-07-23 | 20:02: precies; politici, politie, zorgpersoneel, name it bedreigen? Een jaar de cel in. Een jaar lang geen toegang tot hun ascociale media.
@Muxje | 15-07-23 | 20:00: Het is ook niet logisch dat het zou zijn omdat ze vrouw is. Er zijn behoorlijk wat vrouwelijke kamerleden en naar mijn weten is er nog nooit ééntje weggegaan omdat ze vrouw is. Natuurlijk moeten mensen die andere mensen bedreigen vervolgd worden maar dat gold en geld natuurlijk ook voor de bedreigers van Janmaat, Kosto, Fortuyn, Wilders. Of mijn informatie moet onjuist zijn maar dat waren en zijn geen vrouwen. Ja er wordt bedreigd door idioten, ja en daar moet keihard tegen opgetreden worden maar of dat over het vrouw zijn van mevrouw Kaag ging lijkt me twijfelachtig en mevrouw Kaag is zeker niet uniek wat betreft bedreigd worden.
@johnyl | 15-07-23 | 20:02: Al eerder in dit topic gezegd, maar wat waren nou de reële bedreigingen richting Kaag? Toch zeker niet dat onnozele fakkeltje.
Hoop gezeik op de sociale media (daar kom ik nooit, hooguit via een linkje), maar goed, dat is daar common practice. Niet mijn ding.
Noem eens wat concreets. Zou menen, zeker in haar geval, om niet te zeggen 'stay out of the kitchen if you can't stand the heat'.
Eerder: was in die keuken gebleven, met je malle smoesjes.
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 20:12: Het siert u dat het u, uw vrouw en kinderen niets doet als er één of andere verwarde mafklapper met een brandende fakkel voor de deur staat.
@johnyl | 15-07-23 | 20:18: Tsja, dan zou ik de deur niet opendoen en m'n honden (Kaag heeft er ook een paar) even naar buiten sturen om poolshoogte te nemen.
Maar... je hebt wel een punt, leuk is dat natuurlijk niet. Om er een megadrama van te maken vind ik dan wel weer erg over the top.
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 20:00: gaan we weer . Ga naar bed man ..
Toevoeging:
Kaag is weldegelijk bedreigd omdat ze vrouw is. Omdat ze met een Palestijn is getrouwd.
Je gelooft me niet? Nou kijk de rechtszaken maar eens na. Doe je tenminste wat werk als "opiniemaker".
Het was allemaal [censuur] en [censuur]
Rustig. We proberen de stemming te duiden en komen hier later op terug.
Er is vooralsnog geen aanwijzing dat het om echte bedreiging of seksisme gaat en we gaan uit van een incident.
@omgponies | 15-07-23 | 20:19: Laten we rustig blijven en op dit moment nog geen overhaaste conclusies trekken.
@goedverstaander | 15-07-23 | 21:05:
We worden allemaal een stukje armer, voor sommigen is dat geestelijk.
"Kaag zegt dat ze ernstig bedreigd werd omdat ze een vrouw is. “Misogynie” Elke bedreiging is onacceptabel, maar voordat we seksisme aannemen, moeten we eerst andere zaken uitsluiten, zoals de kinderopvangtoeslagenaffaire, de pechgeneratie, de aardbevingen in Groningen, de overstroming in Limburg of de doelstelling de veestapel te halveren en afscheid te nemen van onze boeren."
Wat is dit voor een seniel, absurd en banaal betoog om bedreigingen te kunnen "begrijpen"?
We moeten eventjes onderzoeken of die bedreigingen eigenlijk gerechtvaardigd zijn?
Het bedreigen van politici of ze nu Wilders of Kaag heten is niet toelaatbaar in Nederland.
En als je op zoek wilt naar de bedreigers van bijvoorbeeld Kaag hoef je niet ver te zoeken Feynman! Man man man wat een treurig-betoog om bedreigingen te bagatelliseren.
Welke bedreigingen? Noem er 1.
Weet je, ik doe er nog fakkeltje bovenop.
Noem er 2.
Niet de allerscherpste argumentatie idd maar dat gaat twee kanten op. Kaag met verwensingen duidelijk maken dat je het niet met haar eens bent is wellicht onbeschaafd (en soms strafbaar) maar de automatische conclusie trekken dat deze feedback voortkomt uit vrouwenhaat is net zo kortzichtig.
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 19:45:
Die slag is u. Maar eerder bedreigend dan bedreiging.
@_pacman_ | 15-07-23 | 19:45:
Iemand een heks noemen omdat je het niet eens bent met haar politieke standpunten is prima?
Je ziet het echt niet. De onvervalste vrouwenhaat. De homohaat? Nee?
Niets? Ik zie het elke dag.
Als ik hier zoiets zou schrijven dat een bedreiging gelegitimeerd is als het om de kinderopvangtoeslagenaffaire, de pechgeneratie, de aardbevingen in Groningen etc... gaat, word ik onmiddellijk weggejorist.
@Mr_Natural | 15-07-23 | 19:48: Ach, ging helemaal drie keer nergens over. Jij had de eerste, en terechte, slag.
Zei ik 'drie';)?
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 19:48:
Iemand een nazi noemen omdat je het niet eens bent met zijn/haar politieke standpunten is prima?
Heksen bestaan niet, nazi's wel, dat is een verschil.
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 19:48: Wat heb jij tegen heksen? Dat waren altijd onschuldige vrouwen.
Is gewoon een waarderende uiting. Ik zeg dat ook wel tegen mijn vriendinnen. Hee, ouwe heks, alles goed?
Krijg ik als antwoord: Nounou, zou oud ben ik nou ook weer niet.
Kijk, daar ga je al. Vaak is het gewoon een koosnaampje.
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 19:48:
Dus iemand die de scheidsrechter uitmaakt voor hondelul is een hondenhater?
U bent degene (samen met Kaag) die niet-noodzakelijk-aanwezige causale verbanden bij de uitingen legt. Ik zeg alleen dat er geen enkele fundering ligt voor haar standpunt dat als iemand die haar heks noemt dat doet omdat diegene vrouwen haat.
Het is gemakzuchtige prietpraat.
@_pacman_ | 15-07-23 | 19:53: U begrijpt het verschil niet tussen uitschelden en bedreiging. Onder bedreigen (art. 285 WvSR) wordt verstaan: het dreigen met fysiek geweld of met de dood. De dreiging kan op jou gericht zijn, maar ook op mensen die je dierbaar zijn. Ook dreiging met het vernielen van eigendommen of goederen is een vorm van bedreiging. Komt nog bij dat een bedreiging altijd nog daadwerkelijk uitgevoerd kan worden natuurlijk.
@_pacman_ | 15-07-23 | 19:53:
Ik kan niet opboksen tegen zoveel onwetendheid. Sterkte met je leven.
@johnyl | 15-07-23 | 20:00:
Belediging, smaad en laster zijn ook allemaal strafbaar.
Maar deze mensen vinden dat ze het voorrecht hebben om te bedreigen. Belediging, smaad en laster te plegen etc.
En dan janken ze dat ze in het vizier staan van de AIVD.
@johnyl | 15-07-23 | 20:00: schout neemt als voorbeeld de typering ‘heks’ ter onderbouwing van zijn argument, niet ik. Zijn argumenten zijn sowieso op, zie hieronder.
Mensen hier wappie noemen (of wappie genoemd worden) telt dat ook?
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 19:48: je met de dood bedreigen. Pubers die dat roepen als je zegt dat ze hun poten van de bank in de trein moeten halen.
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 19:48:
Ik zie dagelijks haat tegen andersdenkenden, tegen ongelovigen of tegen mensen uit de provincie en zelfs tegen beroepsgroepen. Allemaal gepropageerd door mensen die geen enkele tegenspraak willen maar zelf de boel op scherp zetten.
U zit er boven op en ziet het niet, behalve datgene u wil zien. Treurig indien werkelijk zo als het is. Kwaadaardig als u weigert te erkennen wat u ziet.
Gecreëerde tegenstelling van uw hand. Er is het één en er is het ander. Dat is niet noodzakelijkerwijs tegengesteld. Leer normaal denken. Dat is beter voor uzelf. En het levert slimmere tegels op.
Weer allerlei schriftgeleerden hier die miereneuken over wat wel en wat niet een bedreiging is, over welk scheldwoord al dan niet geoorloofd is.
ik ben het vaak niet eens met de Schout, maar onderschrijf deze zin van hem/haar van harte:
''Het bedreigen van politici of ze nu Wilders of Kaag heten is niet toelaatbaar in Nederland.''
@Dr_Johnson | 15-07-23 | 21:07: Nounou, hangt er wel een beetje van af wat je onder 'bedreigen' verstaat.
Bedreigen vind ik ook niet toelaatbaar, maar om daar maar van alles onder te scharen (zoals in het geval van Kaag, met dat fakkeltje) is ook wel weer heel, heel erg makkelijk.
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 21:23:
Daarbij zou vrouwenhaat de grootste oorzaak zijn van haar bedreigingen.
Haar eigen acties, de manier van wegzetten van bv PVV stemmers, haar gebrek aan dossierkennis, haar opzichtige falen, haar opzichtige poging om samen met de NPO haar bedje te spreiden, kunnen allemaal redenen zijn om niet te sympathiseren met Kaag. Maar vrouwenhaat word als hoofdreden genoemd. Zoals Feynman terecht aanhaalt, is haar eigen falen op meerdere fronten en de manier waarop ze met haar eigen falen om gaat zeker iets wat je ogenschouw moet nemen. Dat vergt (ontbrekende) zelf-reflectie en daarom word het maar gegooid op vrouwenhaat.
@Schout-bij-Nacht-J | 15-07-23 | 20:01: hahaha schout toch ! Ontwetendheid klinkt u vast bekend in de oren! Ga heen man.
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 21:23:
Ik las deze week dat Kaag in vijf maanden tijd ca 15.000 bedreigingen had ontvangen - gemiddeld 1 per kwartier oid - maar kan het bericht niet meer terug vinden.
Ik, maar jij ook niet, kan niet beoordelen wat daarvan serieus en gevaarlijk is, en wat een stel hersenloze, schreeuwende tokkies zijn. Die laatste categorie is ongetwijfeld by far de meerderheid. Toch zal dat bij Wilders niet veel anders zijn, hoewel ik me kan voorstellen dat die wellicht 3 of 4 bedreigingen per kwartier ontvangt, maar ik heb geen idee.
Een enkele keer komt er zo'n bedreiging aan het licht, zoals inderdaad die fakkeldrager voor het huis van Kaag, en ik herinner me nog een Pakistaan oid, die speciaal naar Nederland was gereisd om Wilders te vermoorden (omdat die een Mohammed cartoon wedstrijd wilde organiseren? staat me vaag bij). En nou niet meteen als een pavlovhondje gaan janken dat die Pakistaan een stuk erger is dan die fakkeldrager. Mijn punt is dat wij die bedreigingen en de wel of niet ernst ervan, niet kunnen beoordelen. Dat kan alleen de politie, of de AIVD, of wie er precies over gaat.
Zowel Wilders als Kaag hebben persoonsbeveiliging, en terecht, want er hoeft maar één Mohammed B. tot Wilders te kunnen doordringen, en misschien maar één Volkert vd G-achtige tot Kaag, en dan leven ze niet meer.
Waar ik me hier en op andere draden op GS aan stoor, is dat veel reageerders de bedreigingen tegen Wilders heel erg en serieus vinden, en die tegen andere mensen, zoals Kaag, maar niet Kaag alleen, een beetje schouderophalend bagatelliseren als: het valt wel mee; je moet niet zo zeiken; dat hoort er nou eenmaal bij tegenwoordig; hoe erg is het nou helemaal?
Het is heel erg, zowel in het geval van Wilders, als in het geval van Kaag.
@CornholioNL | 15-07-23 | 22:42:
"De "dreiging" waar Kaag zich nu achter verschuild is geen dreiging maar een excuus, die van Wilders is reëel.''
O, nou, als jij dat zegt, zal het wel zo zijn.
Kwak. Of Kwik, of Kwek.
Woningtekort, en nu wil ik eigenlijk doorgaan, maar hond zegt nee.
En die heeft er meer verstand van.
Al komt alles van het slot af, dan nog niet, geen bouwvakkers, geen bouwmaterialen.
Dus.
Soort van excuus/sorry/rectificatie.
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2482833-toel...
Doen ze die rectificatie ook in de volgende uitzending of alleen online?
@UnderTheDevil | 15-07-23 | 19:47:
Over een minuut of 10 weten we het.
Totaal onzinnig onderzoek ook. Woorden tellen onder eencelligen die op twitter zitten.
Geen actieve herinnering aan....
Boris Johnson doet het nu ook bij de Whatsapp berichten over de corona feestjes (bij de lockdown) ....
BJ wil zijn wachtwoord ‘pussylicker69’ niet vrijgeven, snap ik ergens wel.
In België idem dito.
Geef het stokje maar over aan Wilders.. Die zegt wat ie denkt.. (nu nog doen)
Kaag krijgt kritiek: vrouwenhaat
Jetten krijgt kritiek: homohaat
Bouchallikt krijgt kritiek: Islamofobie
Simons krijgt kritiek: racisme / kolonialisme
Vd Wal krijgt kritiek: agressieve boeren
Vd Burg krijgt kritiek: fascistische tokkies
Zo wordt het wel erg makkelijk je eigen falen te externaliseren.
Spijker.
Kop.
Raak.
Recht in de roos!
Ter aanvulling.
Wilders wordt 24/7 voor fascist uitgescholden; moet kunnen.
Wilders wordt 24/7 met de dood bedreigd; moet kunnen.
Politici die oproepen Wilders te vermoorden; moet kunnen.
Wilders in een cordon sanitair; moet kunnen.
Ruim 10 jaar schijnprocessen tegen Wilders; moet kunnen.
Bemoeienissen van Bruls en Opstelten in die schijnprocessen; moet kunnen.
Raadsheer Schalken die getuige Jansen in een schijnproces wilde beïnvloeden; moet kunnen.
Die hypocrisie kenmerkt dat "radicale midden".
@Dandruff | 15-07-23 | 19:52:
Bingo Dandruff!
Ik vind het jammerlijk en kinderachtig van deze zogenaamde bestuurders.
@Dandruff | 15-07-23 | 19:52: Bam!
Heel goed idee. Gaat helaas niet gebeuren. Spelbrekers plenty, om te beginnen de staatsomroep NPO.
Bijt niet in de hand die je voedt.
Bij de npo voelen ze ook wel aan dat het geld straks niet meer tegen de plinten klotst.
En leer mij de meeste ambtenaren kennen. Konten kruipers. Nee ik heet niet Rob !. Er is er werkelijk geen 1 die er iets van zegt. Baan kwijt. Ik kan het weten .gelukkig nu wel zzper.. daar ! 3 x zoveel betaald voor nog steeds weinig doen ! Wel meer als , dan ( sorry smoelensmid)vroeger.. fijne zaterdag avond x
REAGEER OOK