Man (36) wil D66-leider worden
Rob Jetten doet geen stap opzij maar een vlucht naar voren
Christus wat is het irritant zeg, al die georchestreerde een-tweetjes tussen politici en hun mediavriendjes en dan allemaal die kritiekloze door de woordvoerders uitgetekende adoratie-plakkaatjes net na 00.00 uur online kwakken (de stomste was die van Kaag met haar penvriendin Wilma de Bakvis). Enfin, nu weer Rob Jetten dus, met Hoedeman & Nieuwenhuis in het AD, en hij gaat het doen hoor. Jetten had vragen en bezorgdheid verwacht (want door die take over die bedreigingen mag/kan niemand het meer hebben over het feit dat Kaag maar medium was, want dat is dan misogynie) en verder is het weer heel veel slap gelul in de verte. Hij voert gesprekken bij de bakker, z'n pa zus en z'n moe zo, z'n karakter blabla, z'n sportmentaliteit blabla en: "Ik breng de jeugdigheid, de ervaring en de bereidheid om samen dingen op te lossen." Proest ja en dan komt er weer een geschiktere kandidaat met een beter kruisje en dan mag Robbie Robbie weer opdrimmelen. Dat Jetten het wél doet valt samen met dat Paternotte het niet doet maar dat vinden ze bij D66 helemaal niet erg, na de vrouw Kaag hadden ze geen zin in het wijf Paternotte.
Ja dit is 'm dan Knalfred
Reaguursels
InloggenNRC: (Kaag speelde dus, volgens hen, een constructieve rol, voor mensen die dachten dat ze niets nuttigs deed)
Daar komt nog bij dat ook het gebrek aan Nederlandse inbreng Brussel de komende tijd zal beïnvloeden. Neem de discussie over hervorming van de begrotingsregels, waarin Nederland de afgelopen periode onder leiding van financiënminister Sigrid Kaag een constructieve rol speelde. Rond een Eurogroep-vergadering deze donderdag gonsde het al van de geruchten: wat betekent de val van het Nederlandse kabinet voor die rol als ‘bemiddelaar’? Wordt het zo lastiger Duitsland over de streep te krijgen? Zeker is dat Kaag sinds deze week een stuk minder sterk staat. En dat kan het bereiken van een compromis in Brussel bemoeilijken.
Sinds Brexit speelt Nederland een belangrijkere rol in de EU. En dat betekent ook: gedoe in Den Haag heeft óók invloed op Brussel.
Komt nu helemaal goed met D66, van 'nieuwe bestuurscultuur' en 'nieuw leiderschap' naar 'nieuwe energie'. Wat voor energie dan nu weer ? Het opstoken van het dor hout binnen D66 in bio-mensen centrales ?
Zal hij inmiddels weten hoe je een huis verwarmt met kernenergie?
Rob Jetten staat erom bekend D66 naar links te willen trekken
www.nrc.nl/nieuws/2023/07/14/rob-jett...
In het lange formatiejaar 2021 was Jetten naast Kaag medeonderhandelaar. D66 wist daarbij veel belangrijke punten uit het eigen verkiezingsprogramma binnen te slepen in het uiteindelijke coalitieakkoord, met name op klimaat, stikstof en onderwijs.
Naast zijn scherpe profilering op klimaat geldt Jetten binnen D66 als iemand die de partij na het tijdperk-Pechtold (2006-2018) duidelijk naar links heeft willen trekken. In de Kerdijklezing die hij in maart 2019 als fractievoorzitter hield, zei Jetten zich te beschouwen als „sociaal-liberaal met ambitie”.
Hij pleitte in die lezing onder meer voor een belastingstelsel met een progressieve vermogensbelasting en een „eerlijke belasting” voor bedrijven. Hij zei een grote rol voor de overheid te willen als „strenge marktmeester” in de vrijemarkteconomie. Hij zei de loonkloof te willen bestrijden tussen de top van het bedrijfsleven en de gemiddelde werknemer.
Het zijn politieke standpunten waarvan de samensmeltende partijen PvdA en GroenLinks zouden zeggen: waarom zit die Rob Jetten niet bij ons?
sorry verkeerde topic
Mooie man
Igv iets leuks om naar te kijken
Luisteren doen we toch niet
De titel van het stuk is verkeerd, dat had moeten zijn:
"Voormalige V&D etalagepop (36) wil D66-leider worden".
Nog niet zo lang geleden (2010) was ik getuige hoe de heer Jetten geïnstalleerd werd als raadslid in Nijmegen. Spontaan zag ik een buikspreekpop in levende lijve. In die pop zit een mannetje verstopt met slechts één doel "IKke, ikke, ikke".
Het ND:
"Dat het kabinet viel, is een ernstige zaak. Dat Sigrid Kaag de politiek verlaat is ernstiger." (Evt googelen voor het artikel)
(werd Kaag hier niet voortdurend zwart gemaakt (evenals Rutte en Timmermans)?)
Oh Carola Schouten (CU) verlaat ook de politiek: ze hebben het allemaal gehad met de vergiftigde rechtse sfeer.
Welnee, ze zijn klaar met zoveel jaren Rutte. Wat denk je, dat dat met je doet, continu met een leugenaar aan tafel zitten?
@KeesBruin | 14-07-23 | 13:22:
Rutte was een kundig man. Ja, er zal inderdaad in de politiek gelogen worden, maar verbaast je dat? Denk je dat wie dan ook dat duidelijk veel minder zal doen?
Ze hadden al na Rutte 3 op moeten stappen, ze zijn al een kabinet te laat opgestapt met hun ongewijzigde doorstart naar Rutte 4. Nu is eindelijk het kwartje bij ze gevallen. Allemaal wegwezen en een nieuwe ploeg.
Wordt het beter, natuurlijk niet. De politiek krijgt geen deuk meer in een pakje boter geslagen.
@Wattman | 14-07-23 | 13:35:
Kaag had nooit weggepest mogen worden. Zoals gezegd: er trekt een giftige rechtse sfeer over Europa. Maar ik heb ook geen oplossing voor de immigratie crisis.
Maar misschien zijn mensen teveel in paniek: wat is er mis met het krijgen van de beste mensen van een ander continent als je eigen continent verouderd:
As Politicians Cry ‘Crisis,’ Some Migrants Are Finding Their Way www.nytimes.com/2023/07/13/nyregion/m...
New York City’s leadership says housing and caring for migrants is costing billions, and “destroying” the city. But economists say their arrival will eventually be a boon.
Oké, niemand wordt blij van demografische "verdunning" maar als je de mensen leert kennen valt het vaak best mee. Maar er moet wel redelijke acceptatie zijn om Franse banlieue toestanden te voorkomen.
@cugel | 14-07-23 | 13:30:
U vindt het normaal dat er in de politiek wordt gelogen?
Volgens mij mag er in de politiek helemaal niet worden gelogen.
@pan.met.de.jet | 14-07-23 | 14:11:
Little white lies, wel eens van gehoord? Vraag eens aan een psycholoog of het mogelijk is om zonder te leven. Kinderen leren het al jong. Sorry.
Had gehoopt op Sjoerdsma. Had leuker geweest.
Als ik aan Sigrid Kaag denk zie ik haar nog dansend op die tafel. Denkend aan Rob Jetten vraag ik me af wat hij straks op die tafel gaat doen...
De beelden die daarbij in mij opkomen heb ik besloten om hier niet met u te delen.
De kat/ poes is in ieder geval van huis
De gebradenkippenstand ?.
Ze hebben een kast op de tafel gezet waar Robbie dan uit komt?
Onder het motto: "Het kan altijd erger" heeft D66 nu Rob Jetten naar voren geschoven.
Erger? Ik denk niet dat hij de stemmentrekker is die Kaag toen wel was, vol op het orgel over nieuw leiderschap, vrouw en van de wereld. Op de diehard klimaatdrammers na denk ik niet dat jongetje Jetten veel mensen kan verleiden tot een stem op D66.
Met Robbie aan het roer zal er een warme d66-deken over Nederland vallen.
Da’s nog altijd beter dan die verstikkende co2-deken.
Toch?
Het goede nieuws blijft maar aanhouden! Wanneer deze man inderdaad lijsttrekker wordt, zal D66 nog kleiner worden dan nu in de peilingen. Geweldig nieuws! Ik trek zo vroeger dan gepland een biertje open!
Prima stap in de goede richting, maar dan zijn we nog steeds niet verlost van het D66-ambtenarenapparaat.
En D66 media.
@Het brein erachter | 14-07-23 | 13:10: En D66 rechtspraak.
Als anti D66er denk mooi Jetten als partij leider die krijgen niet veel stemmen meer. Van D66 zijn we af. Maar bij mensen die D66 stemmen weet je het nooit hoe enger de persoon hoe meer stemmen ze er op.
Bij Jetten moet ik altijd denken aan de keurige, dienstverlenende medewerker van een herenwinkel uit het luxere segment.
Valt dat ook onder seksisme?
"Are you being served?"
@knutsel_ | 14-07-23 | 11:31:
Peabody?
@Ruud Hazes56616330 | 14-07-23 | 11:41: Meer Humphries.
Nee, dat valt niet onder seksisme. Maar het illustreert wel goed de totale nietszeggendheid van Jetten, de sprekende etalagepop.
Volgens de huidige proglinkse definitie zeer zeker, Roos. Oftewel, jij bent niet divers en nog minder inclusief bezig.
*Roos goedkeurend toeknikt*
Als Jetten echt achter zijn beleid staat van 28 miljard investeren om de aarde 0,00036 graden koeler te maken, dan moet hij dat ook in zijn verkiezingscampagne gaan benadrukken. We gaan geen 28 miljard uitgeven aan de klimaatverandering, maar nog vele miljarden meer, zodat we de aarde wellicht 0,00068 graden kunnen laten afkoelen! Stem om D'66 en uw kinderen en kleinkinderen zullen in een nieuwe aarde opgroeien!
U bedoelt bittere armoede?
Hoor net op de radio, dat Jetten te kennen heeft gegeven niet alleen partijleider te willen worden, maar ook premier!
Evident bewijs van het feit dat hij niet met beide benen op de grond staat.
Hij is er minstens 0,000036cm van verwijderd...
Hahahahaha. Echt...
Nou, onder Rob wordt X66 weer een stukje linkser en activistischer. Onder Dylan wordt de VVD een stukje rechtser. Zouden we dan eindelijk de breuk tussen die 2 zien? Als VVD wil je toch niet achteraan in de rij sluiten van het hysterische GL/PVDA/X66-treintje? Laat die Randstadsnuivers gewoon lekker daar hun ding doen maar ga er vooral niet landelijk mee in zee. De linkse agenda heeft genoeg kapot gemaakt, tijd voor fatsoenlijk liberaal rechts beleid.
Daar hoef je bij Dylan niet op te rekenen, die heeft het eerst bij de SP, PvdA en later Groenslinks geprobeerd om uiteindelijk als excuus-allochtoon bij de VVD uit te komen.
Moet bij Kaag en Jetten altijd direct denken aan van Kooten en de Bie. "Jaaaa moeder."
www.youtube.com/watch?v=W1sx3h3YQOQ
Met als verschil dat hij dan niet heimelijk wil rollebollen met een lekker wijf voor de open haard...
Homosexuelen die wel eens te maken hebben gehad met geweld uit de hoek van de religie van de vrede, zullen van Rob horen dat het allemaal wat 'genuanceerder' ligt.
www.geenstijl.nl/5169901/laatste-avon...
Het schijnt dat hij wel weet hoe je een zetel warm moet houden.
'Het is tijd voor een nieuwe generatie'. En laat dat leiderschap dan maar zitten.
Prima zaak. Nadat kaag begonnen is met de sloop van D66 mag Jetten het laatste zetje geven!
Geef 'm van Jetje maakt zijn betekenis weer waar. Maar laten wij svp allemaal heel positief over Jetten doen, hoe eerder de partij gesloopt is. Je moet er niet aan denken dat het D66 bestuur zijn/haar hersen gaat gebruiken.
Het zou wel grappig zijn als een journalist ontdekt dat de echtgenoot van Kaag er een vriendin op nahoudt. Helaas zijn er nog maar weinig 'journalisten' die dat nieuws dan naar buiten zouden brengen.
Oh dacht dat hij een reisbureau ging oprichten.Mede gezien de vele vertrekkers een gouden business.
niet oordelen mensen, eerst maar eens de NPO documentaire afwachten zou ik zeggen.
Een man met Sunak achtige kwaliteiten, in één enkel opzicht.
Bij gebrek aan een echte leider is knaapje Jetten altijd beschikbaar om de tijdelijk** de kar te gaan trekken.
** Tijdelijk, omdat het knaapje direct wordt ingewisseld bij het zicht op een betere kandidaat ........ en dat is al snel zo.
De kar?
De minst slechte keus. Hij roept in ieder geval niet zo veel braakneigingen op als mens Kaag maar dat is bijna vanzelfsprekend.
Spreek voor uzelf. *kotst nog een teiltje vol bij de aanblik van roborob*
Als je “Boe” tegen Jetten roept, wordt dat door hem al als een bedreiging opgevat.
Ben dus benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden.
Intussen al weer een lovend stukje over Rob Jetten op de site van de NOS.
Een paar dagen terug prezen ze daar Dilan YesilgÖz al de hemel in.
De NOS als roeptoeter van de gevestigde orde, altijd hetzelfde liedje.
Ze gaan weer voor de niet bestaande tweestrijd tussen VVD en PvdA/GL. Elke keer hetzelfde doorzichtige trucje.
@Wattman | 14-07-23 | 09:47:
Gisteren een heel verhaal over de fusie van die 2, en dat ze stemmen zouden trekken van andere partijen. D66 ook een beetje helpen en ze hebben weer het door hen gedroomde kartel in het zadel.
Natuurlijk. Als je een BBB/PVV/OMTZIGT coalitie krijgt dan gaat de NPO door het putje.
@Wattman | 14-07-23 | 09:47: Zoiets zullen ze deze keer ook wel weer proberen uit te halen. Alles om BBB te stoppen.
Destijds moesten de PVV en de SP, die er toen zeer goed voorstanden in de peilingen, leeg gezogen worden. Wat de media ook perfect gelukt is. Toen kregen we Rutte-Samsom, wat natuurlijk een ramp was.
De voormalige minister van Vliegreizen en Gemeenschapsgeld Verbrassen wordt dus opgevolgd door de voormalige minister van Vliegreizen, Stikstofdekens en Fictieve Energie.
Dat zal vast een succes worden.
Inmiddels wordt Kaag alom geroemd omdat ze zowel voor, tijdens als na haar falen door alle media werd en wordt bejubeld. Dat vrijwel alle media D66 bejubelen ligt volgens die D66-media niet aan het hoge D66 gehalte in al die media, maar aan Kaags vrouw-zijn. De belangrijkste verkiezingsslogan van D66 was "Kaag = vrouw", en dat was gelijk haar verdeding bij elke vorm van kritiek; "jij haat vrouw". In het post-democratische Westen zijn competenties immers *not done*, en worden mensen uitsluitend nog op geslacht, huidskleur of links-islamitische vroomheid beoordeeld.
Geen zin an.
de man die klimaathypocrisie op de kaart heeft gezet. Gaat vast goed komen.
Nou, zet de tafel maar vast klaar.
Of zijn de foto's al gemaakt?
Ach, als Dilan Yesilgoz of Jesse Klaver het kan, dan kan Rob Jette het ook.
Het gebruik van Nederland, daar is weinig IQ voor nodig.
Ho ho ho Geenstijl. Jullie zeggen man, maar identificeert hij zich wel alszijnde?? Foei!
Ik vind dit echt breaking, nee schokkend nieuws om te horen. Wat zijn jullie bronnen? Je moet er wel heel zeker van zijn dat Jetten een man is om hier zomaar mee te komen
Die is leuk ja, ik moest grinniken.
Jetten gaat een Loesewies van der Laantje doen.
Mijn steun heeft ie.
Ach, ik ben blij dat Kaag weg is.
Dat was het soort dat ik totaal niet zag zitten als MP.
En als dat verhaal klopt dat ze Rutte weg wilde stemmen zodat zij MP kon worden, dan klopt mijn gevoel over Kaag.
Persoonlijke mening uiteraard.
Wat niet weg neemt dat tegenwoordig de wetteloosheid aan alle kanten toeneemt.
Uiteraard vindt links dat de moord op Pim gerechtvaardigd was, de bezettingen van de snelweg door XR ook, maar het bedreigen van Kaag niet.
Wat mij betreft is dat allemaal reden die lui ( bedreigers en bezetters ) in het gevang te gooien. Maar dat zal wel nooit gebeuren helaas.
Gisterenavond kreeg ze nog even volop gelegenheid bij OP1 om haar straatje schoon te vegen. Nee, het was geen verraad, ze had Rutte uit collegialiteit en uit mededogen gebeld om hem te waarschuwen "op zijn hoede" te zijn, want wellicht zouden enkele D66-fractieleden de motie van wantrouwen gaan steunen. Degene die het telefoontje ander wilden uitleggen, als een dolksteek in de rug, werden als niet te goeder trouw afgeserveerd.
Ze kwam ermee weg.
Ach, we gunnen het haar, die aftocht, die glansloze aftocht. Nog even en ze is vetrokken, en vanaf vandaag is ze al verleden tijd. Hat eerder gekund, eerder gemoeten als je het mij vraagt, maar beter laat dan nooit.
@Schoorsteenveger | 14-07-23 | 09:33:
Als ze maar weg is. En vervangen door betrouwbare types.
@Schoorsteenveger | 14-07-23 | 09:33:
Alles rond Kaag is geritseld, dat ze lijsttrekker ging worden was al en laten vooral niet vergeten dat Jetten eigenlijk een mes in de rug kreeg. Die was lijsttrekker en opeens moest hij plaats maken voor de aspiraties van Kaag en dat werd met een “vrouw” sausje gebracht.
www.ad.nl/politiek/d66-vrouwen-willen...
En nu is het opeens niet belangrijk om een vrouw als lijsttrekker te hebben?
Het was allemaal voor de persoon Kaag.
@Nuuk | 14-07-23 | 10:02: Alles rond links is geritseld. Hersenspoelen aan alle kanten. Helaas werkt het goed bij de meeste.
@Schoorsteenveger | 14-07-23 | 09:33:
Ik heb het niet gezien (gelukkig) maar ik vertrouw je en dus D66 een partij die aan elkaar hangt van kadaverdiscipline en opeens gingen enkele fractieleden hun eigen weg? Hahahaha en nog een keer hahaha! Wat een kolder en zelfs dat kan ze niet goed verkopen. Good riddance.
"Ik breng de jeugdigheid..."
Waarom moet de kiezer dat belangrijk vinden? Leeftijdsdiscriminatie misschien?
Net nou Rob sympathiek begon te lijken, een mes in de rug van iedereen die ouder dan hem zelf is (36). Ik schat dat 70% van NL 40+ is. Dat zijn een hoop mensen.
Mijn advies:
Stem niet op politici die in deze campagne discriminerende of racistische opmerkingen over zichzelf maken.
- "ik breng de jeugdigheid" (Jetten)
- "gammel bootje", "vluchteling", "koerdistan" (Yesilgoz),
- "Surinaamse roots", (BIJ1, en voor een partij die ZEGT tegen racisme obv huidskleur te zijn een veelzeggende quote),
- "Ik ben trots op mijn Turkse achtergrond.. " (Kuzu, DENK),
- "Ik ben geboren in Addis Abeba in Ethiopië," (Habtamu De Hoop, PvdA)
En zo kan ik wel even doorgaan.
Dan leg je gelijk al de aandacht op jezelf en niet op het volks- of landsbelang. Waarom zien ze niet in hoe racistisch dat is, en hoe ze met zulke uitspraken ook anderen beledigen? Of moeten de mensen daar te ver voor door denken?
Zie Dandruff hierboven: “ik ben Kaag, vrouw, moeder.”
Eens. Iemands leeftijd, geslacht of afkomst zijn geen prestaties. Ze zeggen niks over wat iemand wil of kan.
Een korte verwijzing naar een afkomst kan een enkele keer van belang zijn, zoals bij Hirsi Ali die wilde waarschuwen voor de islam. Omdat zij die islam van zeer nabij had meegemaakt, oa in Somalië. Maar iemand die voortdurend met zijn "identiteit" bezig is heeft simpelweg geen tijd om zich met het landsbelang bezig te houden. Plus dat identiteitsdenken gewoon clandenken is. Iemand zit daar kennelijk alleen voor zijn eigen clan, de rest mag verrekken.
@kapoerewiet | 14-07-23 | 09:46:
Precies. Maar wel klagen over my-so-gy-nie.
@Dandruff | 14-07-23 | 09:47:
"alleen voor zijn eigen clan"
Die quote van jou geldt denk ik voor alle voorbeelden die ik noemde. Die politici zijn er niet voor alle NLers, maar voor alleen hun eigen achterban.
Rob Jetje, de man die alles weet van niks.
Robojet, ook eenvoudig te vervangen door AI.
Of door zo'n hondje met een wiebelkopje dat je vroeger op de hoedenplank van auto's zag.
Kun je D66-oogkleppen ook ergens online bestellen?
All government
Sponsored recreational
Services are clean and
Efficient
(FZ)
Stil nou. Laat die lul zijn gang gaan. Door hem zal X66 alleen maar minder stemmen krijgen.
Dat is geweldig nieuws! De man heeft zo weinig charisma, is zo'n onbenul, dat dat alleen maar stemmen kan kosten.
D66 achterban stemt niet op charisma, maar op harde knaken. Klimaatknaken. Zodat ze de overheid helemaal de moeder kunnen factureren voor zinloze klimaat consultancy.
Een van de meest genante momenten uit Jetten's politieke carriere. Clown !!
Onvergevenlijk .... en dat noemt zichzelf minster van Klimaat en Energie:
youtu.be/TCVI2YM14Qg?t=47
Zelfs Klaver is er verbijsterd over.
Van de ene arrogante D'66 kwal rol je in de volgende.
Telkens als ik Jetten zie moet ik denken aan zijn ronduit smerige optreden op tv, nadat hij om zijn mening werd gevraagd na de zoveelste mishandeling van homo's door marokkanen. Hij zei: "ik was laatst op een middelbare school, waar een transjongen en een marokkaans meisje sámen (kots) opstonden en zeiden: wij worden allebei gediscrimineerd en staan daar tegen op!"
.
Gatver, nooit zal ik hem serieus nemen.
Warrig verhaal maar weet niet wat je nou zo smerig vond
@Charles Swietert | 14-07-23 | 09:24: Waarschijnlijk dat laatste: “serieus nemen”.
@Charles Swietert | 14-07-23 | 09:24: mij is het volkomen duidelijk hoor, en ik denk jou ook (‘smerig’ duidt op goedkoop emo-effectbejag van een partij die aan elkaar hangt van spindoctors en imago) maar je wil liever iets anders suggereren.
Dat ze bij D66 nu weer Rob Jetten naar voren schuiven, geeft toch wel aan dat ze bij die partij ook min of meer ten einde raad zijn, net als bij het CDA.
Jetten verscheen destijds als 'tussenpaus' na het vertrek van Pechtold. Dat was natuurlijk geen succes, zodat Kaag uit de la getrokken werd.
Maar nu doodleuk nóg een keer Jetten? Dan weet je het echt niet meer.
Deze jongeman vertegenwoordigd de leegte van D66 en diens gedachtegoed.
Hij is een posterboy, geen politicus.
Hij dreunt zijn mantraatjes op en lacht voor het instakiekje.
Hij doet het leuk bij de meisjes want hij is homo en hij doet het leuk bij de knulletjes want hij is homo. Verder is het een lege huls.
Een lege huls die lekker veel reist. Uiteraard voor zijn werk; een vlucht van welgeteld 19 minuten want die vergadering kon niet plaatsvinden zonder de heer Jetten (de hele wereld doet gewoon videobellen maar wij zijn dan ook geen Jetten) en hij rest vooral veel voor zijn plezier.
Met het vliegtuig, al moraalwapperend de hele wereld over.
Een echte D66er.
Ja dat is een blijvertje.
Hebben die kip!
En zo is het! Spot on!
Oud-premier Fortuyn had hier nu zijn visie over gegeven, over de keeglooop aan politieke leiders en wie er nog wel instappen. Dat de woorden alsmaar worden aangepast naar de nieuwe situatie.
O, verkeerde topic
De man van 28 miljard
DDR'666 is een beetje zoals die onderzeeër die de laatste tijd zo in het nieuws is, met het verschil dat iedereen kan uitstappen voor ie implodeert.
zegt genoeg en is nog steeds zo:
www.youtube.com/watch?v=QUdX-3m4Wuc
Dat is een geweldige uitleg van Lubach.
Goeie reminder. Lege huls Jetten. Prachtig voor de woordvoerders. Elk narratief past. Who gives a fuck?
Ik ben benieuwd naar het nieuwe nieuwe leiderschap.
enfin, en dan in 2025: ik ben benieuwd naar het nieuwe nieuwe nieuwe leiderschap. Er verandert namelijk helemaal niets met dat D66-volk aan de macht.
Op naar de 0,000036 stemmen voor D66.
Hahaha! Juist..
Ben je gek? Wat denk je dat al die verlichting gaat kosten.
Fantastisch nieuws voor iedereen die D66 geen warm hart toedraagt.
Melkmuiltje.
Wat fijn, dat Rob een tweede kans krijgt. Eerste keer jammerlijk mislukt als lijsttrekker en vervangen door Kaag. Kaag mislukt en nu weer vervangen door Rob. Dan zal Kaag ook weer terugkomen ben ik bang.
Het weerhuisje van D66.
Nee, het geeft lobby club Van Drimmelen een cyclus de tijd om een nieuwe lijsttrekker te vinden en met Rob de schade te beperken.
Uitstekende keuze, op naar 0 zetels voor D66! Wie zit er nou te wachten op iemand zonder enige ervaring in de buitenwereld. Meneer is een product van de wokerige ambtenarij en heeft echt totaal geen idee hoe de wereld werkt. Grote mond over van alles maar, zoals een echte D66-er betaamt, wel lekker zelf doen (vliegreisjes anyone?). Jetten is een soort ivoren toren in de atlantische oceaan.
Eensch!
Stond ie maar gewoon in de oceaan. Lekker uit de buurt. Maar goed, geen punten voor de nul.
En dat niet alleen. Ook typisch D66: overal een mening over en nergens verstand van. Alles moet anders, maar geen idee hoe.
Wat zijn 'jetten' eigenlijk?
In ieder geval geen jetsers. Daar is ons Robke niet zo van.
Is een afkorting van het Belgische Jeanetten.
Kwarktassen waarvan het ventiel loodrecht naar beneden wijst.
Net zoals dat sommige mensen nog lang niet uitgepraat zijn over Trump zal ook Kaag nog jarenlang het onderwerp zijn in de panelen hierzo
Rob is een echte leider, zit in de familie, zijn opa was een bekende zeeheld.
Misschien kennen jullie hem wel: Kapitein Rob.
Ik ken maar een paar kapiteins. Kapitein Iglo, Jack Sparrow. En ja! Opeens denk km aan een kapitein die me aan Rob Jetten doet denken. Schettino is zijn naam.
... en die kapitein van de Titanic...
Na alle leidersschapsretoriek van D66 aangehoord te hebben, is mijn eerste reactie op de kretologie van Rob Jetten eentje van "Gaap".
Rob is de vleesgeworden nederlandse of misschien wel europese politiek. 'Samen dingen oplossen' vat het samen. Als je 'samen' een probleem ('ding?') wil oplossen begint het met overeenkomen dat er een probleem is dat opgelost dient te worden. Als je dat 'samen' wilt doen, dan moet je ook consensus vinden over wat het dan waard is om het probleem op te lossen. Maar Rob Jettens definitie van 'samen' is: de links postmoderne weg-met-ons doctrine is de consensus en iedereen die daar nuances bij maakt is een ontkenner of een wappie. Die tendens gaat tegen 'samen' in. Zoek eerst een echt verbinding met de mensen buiten je bubbel. Ga niet met een vriend in de zon wandelen, maar met Caroline of Joost of voor mijn part Geert. Oh wacht, met Geert niet, want die wordt beveiligd. Just sayin'
We zijn nu geloof ik aangeland in het LARP spel Robin en Batman redden het klimaat....... Kleding af te halen in de webshop.
Maar hoe verwarm je eigenlijk een huis met een kerncentrale?
Gewoon de gloeilamp in de woonkamer vervangen door een staaf splijtstof.
kampvuur in de huiskamer
Krijgt iedereen dan ook een kliko voor het radioactieve afval? Dat wordt nog een hele kostenpost.
Tot zover het technisch inzicht van onze minister van energie
@goedverstaander | 14-07-23 | 08:50: ik hoop dat het bij het restafval mag. Je wilt er toch niet nóg een bak bij. De horror.
Uiteindelijk is een gewoon een stoomketel. Maar ipv hout of kolen, wordt de warmte anders opgewekt, nl. door nucleaire fissie. Met een turbine/dynamo wordt de druk van stoom omgezet in electriciteit. Misschien als je in de buurt woont van de centrale dat er restwarmte vanuit de centrale aan een stadsverwarmings net wordt toegevoegd. Maar electriciteit is toch wel het hoofdzakelijke eindproduct.
Ondertussen wordt groen links lid van de PvdA: nos.nl/collectie/13944/artikel/248274...
Het is dus een overname.
Ergens tijdens de formatie, toen Rob Jetten nog geen minister was, maar Kaag wel de formatie domineerde, was er alhier iemand die uitsprak dat hij verlangde naar de terugkomst van Jetten. Niet omdat hij zo een voorstander was, maar "de topics worden dan wel wat luchtiger".
Ik weet niet meer welke reaguurder dat was, maar zijn wens is in ieder geval vervuld. Wat betreft de terugkomst van Jetten.
Als Jetten partijleider van D66 wordt overweeg ik te gaan stemmen.
Op naar de nul zetels met Rob 0,000036% stikstofreductie Jetten.
Is dit nou afgerond 0,00004 of 0 ? Ik ben het kwijt wat we vroeger op de basisschool geleerd hebben.
Kud, mijn thermometer werkt slechts tot drie cijfers achter de komma, maar als mijn tuin uitdroogt weet ik hoe het komt.
@tectonicos | 14-07-23 | 08:53: Of als er iemand sterft in je omgeving. Timmermans weet er alles van.
Komt er een keer een uptodatelijst van alle lijsttrekkers en partijleiders? Lijkt me wel vermakelijk. En kan ik vast zuchtend voorbereiden op november...
Mooie en moedige actie Rob!
De Japanners zijn er in de Tweede Wereldoorlog beroemd mee geworden.
Mocht u zich afvragen wat die verticale uitsparingen onder zijn mondhoeken zijn: anders kan zijn kinnebak niet bewegen als hij straks bij oom Timmerfrans op de knie zit.
Vanaaf het stamcafe volpompen met Rubberen Robbie.
Zet m op Rob! Succes!
"Ik breng de jeugdigheid, de ervaring en de bereidheid om samen dingen op te lossen." Kaag was, is dus ouwelijk, onervaren en niet bereid samen dingen op te lossen. Vraag ik mij nog af was de dingen zijn.
Dat is het einde van d66 of wordt het een rikki?
Zijn we er toch weer ingetuind.
Ik bewonder Rob Jetten om zijn sneuvelbereidheid.
Alsof hij 25 jaar in een Russische cel heeft gezeten en Prigozjin komt langs.
Ik zou zeggen: doen!
Jetten als lijsttrekker van D66 zal een zegen zijn voor een aantal andere partijen.
Ah, vandaar dat hameren op diversiteit.
Vrouw functioneert niet = misogynie.
Gay functioneert niet = homofobie.
Moslim functioneert niet = islamofobie.
Zwarte functioneert niet = xenofobie.
Opgelost.
U begrijpt hoe het werkt.
Zoiets. En dan:
Blanke heteroseksuele man functioneert niet = duhhh.
Jetten is '66 laatste hoop, maar wel in noodverpakking.
Dat AD-artikel hahaha. Lekker objectief stuk.
"Maandag ben ik met een vriend gaan wandelen, buiten in de zon. Op een gegeven moment dacht ik: ik ga ervoor, het voelt goed om het nu te doen.’’
.... en dán houdt het betaalde artikel op. Ik ben géén abonnee helaas.
@Papa Jones | 14-07-23 | 08:43:
archive.ph/AR7Rx
Wat wil je, van aD66.
@goedverstaander | 14-07-23 | 08:46: Oh verrek, het is een interview. Ik dacht al, waar gaat dit heen...
Nou Papa Jones. Dat kan in het geval van Rob, alle kanten op. Achterop kan ook..
@Papa Jones | 14-07-23 | 08:43: Ahh, het bekende 'opeens heb je het, je wordt conducteur moment. Wel jammer dat ie conducteur en lijsttrekker door elkaar haalt.
Verschil tussen lijsttrekker D66 en een conducteur: Naar de monoloog van een conducteur luister ik wel.
'Allemaal in de rij staan. Willen degenen die lijsttrekker willen worden een stap vooruit doen?'
En iedereen deed een stap naar achteren, behalve Robbie.
Robbie is wat traag van begrip.......
Deze hoofdleider zat al lang in de pijplijn
Suc66 Rob
De eerste homosuele premier had Pim Fortuyn moeten wezen.
En de tweede Klaas Dijkhoff.
"homosueel"? Die geaardheid kende ik nog niet.
Weet jij wat Wim Kok in de slaapkamer deed?
@KeesBruin | 14-07-23 | 08:30: Iemand die homo heeft.
U bedoelt met homosensueel gesensibileerd aan de verkeerde kant?
@de IJsman | 14-07-23 | 08:31: en wat deed hij in het torentje?
@nick666 | 14-07-23 | 09:46:
Vooral veel geld aan stomme dingen uitgeven.
Rob is de goede kneus voor D66.
Als kaag binnenkwam, of je nu voor of tegen haar was, dan stokten de gesprekken want 'er kwam iemand binnen'. Als jetten binnenkomt heb ik zoiets van 'ober doe hier nog een rondje'.
Zoals ebola een dorp binnen komt.
Rob is om van te houden.
Rob is uitstekend geschikt als nieuwe leider van Nederland in wanhoop. Dat vindt Rob tenminste zelf. Rob was er dan ook altijd in zijn hoofd bij. Hij stond voor de spiegel midden tussen de wappies koffie te drinken. Hij liep te vlaggen met de Turken over de Maas en hield vele foeigesprekjes met de mocromaffia en de handjes vast van de toeslagenouders. Rob is namelijk een heel gevoelige jongen, die met beide poten in de Groningse klei is blijven staan naast de boeren. En als Rob met vakantie gaat naar een intolerant land, is ie zelfs privé zo verdomde inclusief; dat ie een vriendinnetje meeneemt om zijn geaardheid te verloochen. Zo is Rob en zo is Rob altijd geweest. Ja hallo. Je wordt nu eenmaal zo geboren, daar kies je niet voor. Dus stem op Rob.
Rob heeft altijd op de Kaagbaan lopen azen. En nou heeft ie z'n roze cape uit de kast gehaald klaar voor weer een nieuwe start als superheld.
Alles wat je in Rob propt, herhaalt Rob, totdat zijn geheugen vast loopt. Rob is de moderne politicus bij uitstek. Een voorbeeld voor velen. Zo voorbeeldig dat de Jostiband een nummer geschreven heeft; Rob for President. De kakafonie is niet om aan te horen, maar dat tekent Rob wel. Prima voor een handvol geestelijk gehandicapten, niet meer dan dat.
Toch betalen we maar al te graag miljarden en miljarden, opdat Rob tenminste maar lekker in z'n vel kan blijven zitten. Want dat doet Nederland in wanhoop gebracht door figuren als Rob. Maar daar hebben het niet over, anders gaan we kunnen gaan kwetsen en dat is taboe. Hopelijk kan dat bij Collegetour ook eens duidelijk uitgelegd worden. Dat we allemaal nou weer enorm veel van Rob moeten gaan houden omdat het toch zo'n lieverd is.
is leuk.
Leuk en toch ook wel een beetje droevig.
Leuk stuk!!
Marcel, is dat u?
Was een van mijn beste werken
Ik vind deze keuze van Rob Jetten ronduit pet.
Waarom niet Pechtold?
Verdomd, daar hat ik nog niet aan gedacht!
Meteen doen, en doe dat meisje uit Meppel gelijk maar als minister van Emancipatiezaken.
Pechtold is het omhoog neuken verleerd (das vereiste een binnen D66).
@Low battery | 14-07-23 | 08:33: Ik denk dat Alexander zijn dingetje niet meer omhoog krijg. Zelfs niet met een ruitvormig, blauw pilletje.
Ga weg, Rob Jetten.
Pleur op knurft.
Niet alweer dit. Het was al zo rustig deze maanden.
Dus je werk is advertenties plaatsen voor een piramidespel waar je tot nu toe enkel geld in hebt gestopt.
Helder.
@Adriel | 14-07-23 | 08:33: Het is een nieuwe landzaadlozing.
Zo worden we graag wakker - met goed nieuws....
Jetten gaat D66 leiden, geweldig.
Kunnen ze over een jaartje een fractievergadering houden in een telefooncel van 0.00036 vierkante meter.
Beter kan niet - mijn dag is goed.
Een authentiek persoon en een geliefd minister, maar tegelijk een hoofd om te slaan. Ik heb niet veel met, maar ook niet tegen Easy Jetten.
"Een authentiek persoon en een geliefd minister,....." Are you serieus? Een pratende pop die alleen maar obligate en ingestudeerde oneliners uitkraamt is dus niet authentiek. Spontaniteit nul komma nul en daarbij ook onkundig c.q. onwetend op zijn vakgebied, de voorbeelden kennen we wel. Echt een totale nobody.
Zal me worst wezen wie er partijleider wordt. Ik overweeg nog eerder een jaarabonnement op de JOOP, dan dat ik op die partij ga stemmen.
Het werd ook wel tijd voor een robot AI transgender+/-.
Rob(b)ert Dijkgraaf, die andere Rob zou ik een goede kandidaat vinden, maar die wil vast niet. Mijn stem zou hij krijgen als hij zich kandidaat stelt.
Ik vind zijn neef aardiger.
Toch nog iemand binnen D66 met gezond verstand. Gelukkig heeft de rest van D66 ter compensatie een mooi karakter.
U is een liefhebber.
@uisge baugh | 14-07-23 | 08:26:
Je bedoelt die irrelevante hobbit met zijn jankbriefjes?
Eikel (36) wil D66 partijleidster worden
Heeft D66 niet iets beters met de kwaliteiten van Hans van Mierlo??
Sidney Smeets?
Kiezen ze toch weer voor een vrouw.
Moetje zeker.
Geen idee, het zal het rollenspel zijn?
Er worden centrifugegeluiden gehoord uit het graf van Hans van Mierlo.
Lol
Hij kan het niet meer bijhouden, het aantal omwenlingen.
Die was toen hij nog leefde ook vaak draaierig.
Ik vrees dat Rob Jetten een vanMoof heeft.
Met zijwieltjes
Kan daar een gewoon zadel op, of past dat niet?
@Papa Jones | 14-07-23 | 08:21: Slechts de zadelpen s.v.p.
Hij gaat niet vreemd met zijn vanMoof.
Volgens mij heeft een oude vervuilende klassieker.
@Japannert | 14-07-23 | 08:30: heeft hij.
Hahahahahahaha
Wie weet gaat Robbie die tig miljard besteden aan een Deltaplan uitstroom gelukszoekers.
Daar koopt iedereen heel wat meer voor dan die 0,0% bijdrage aan... aan wat ja eigenlijk?
Maar, dat gaat Robbie niet doen, want Robbie is ook maar gestuurd.
Rob belooft iedereen die op hem stemt 1000 airmiles.
Leuk nieuws, dit!
Dat zal een gigantisch stemmenkanon worden, die Jetten. Die gaat D66 van de implosie redden.
Vergeet het maar, D66 gaat mooi gehalveerd worden.
Hebben ze trouwens al een nieuwe voorman/voorvrouw/voorpersoon bij het CDA?
Weer iemand met geen flauw benul van de echte wereld. Nooit een echte baan gehad, geen gezin of kinderen en al decennia levend in een bubbel waar iedereen met elkaar meehuilt. Tel daar de irritatiefactor bij op en hoppa D66 daalt weer een zeteltje of 10.
Ah dat verklaart mijn volgende observaties:
"Het faken van heteroseksualiteit om Iran te kunnen te bezoeken.
Veel reizen over de hele wereld, maar jij moet aan het milieu denken.
Geen idee hoe elektriciteit wordt opgewekt en met name kernenergie."
"Nooit een echte baan gehad, geen gezin of kinderen en al decennia levend in een bubbel waar iedereen met elkaar meehuilt."
nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders#P...
Volgens mij heeft hij een jaar of 6 bij prorail gewerkt en is daar best snel opgeklommen.
Hoe weet jij dat nou. Misschien ligt hij wel hartstikke goed bij de doelgroep van de partij. Volgens mij is hij best geliefd onder het ambtenarenkorps, die immers hun pensioen met liefde hebben geofferd in naam van de klimaatreligie waar Easy Jetten fervent voorman van is.
@Japannert | 14-07-23 | 08:26:
Staatsbedrijven tellen niet.
@Japannert | 14-07-23 | 08:26: Als chef stilstaande treinen?
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:26:
Wilders leeft in de toekomst waar iedereen die maar een beetje kritiek op de islam heeft een kopje kleiner wordt gemaakt.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:26: Ja, maar Geert Wilders dan… zucht… typisch en weet lekker inhoudelijk…
Er is een kleine kans dat ik op D66 ga stemmen.
ongeveer 0,000036% of zo?
@Peerkeoud | 14-07-23 | 08:15:
Nee, niet zó groot.
Jetten, die een jaar lang genoegzaam heeft zitten handenwrijven toen de gasprijs door het dak ging en huishoudens maandrekeningen van 400 tot 700 euro kregen.
Daar kan ook een streep door, als premier.
Ik kan niet in zijn hoofd kijken en ik ken hem niet maar op mij komt Jetten over als iemand met alleen een buitenkant. Een lege huls. Een empty suit. Zoals Trudeau, maar dan zonder de machtswellust. Ik verwacht niet, dat hij weloverwogen de belangen van Nederlanders zal schaden. Maar naïviteit en onkunde kunnen ook schadelijk zijn op een verantwoordelijke post.
Of onderschat ik hem? In een politieke partij kom je niet bovendrijven als je niet ook sluw bent.
Het antwoord op uw vraag is"Neen, u onderschat hem niet". Het is een lichtgewicht met heel weinig in het hoofd. Een snotneus die geleerd heeft mensen na te praten. Als die mensen overtuigend genoeg hun verhaal vertellen, papegaait Robje zelfs de grootste onzin.
En Sophie Hermans? Die is sluw???
Rob Jetten is politiek ontzettend sterk en heeft heb ik van horen kennis ook altijd een hele goede dossierkennis, daarom is hij ook zo snel en makkelijk boven komen drijven in de partij. Maar uiteindelijk mist hij net als Kaag de uitstraling om het grote publiek aan te kunnen spreken.
@Japannert | 14-07-23 | 08:28:
Je maakt een grapje hopelijk.
De man heeft 0 dossierkennis of hij krijgt hele slechte dossiers toegestuurd.
@Kaas de Vies | 14-07-23 | 08:37: Inderdaad, Voor Kaag erbij kwam hoopte de oppositie al dat Jetten destijds fractievoorzitter zou worden omdat hij een absoluut lichtgewicht was. Dat is algemeen bekend. Maar ja, beeldvorming hè? Men blijft er in trappen dus hij zal wel weer genoeg stemmen krijgen.
@Kaas de Vies | 14-07-23 | 08:37: Dit was de algehele mening over Jetten binnen D66 en de reden waarom hij binnen die partij zo snel is opgekomen. Dat lukt je niet als je niet politiek sterk bent in zo'n ellebogenpartij als D66.
Jetten doet mij aan iemand denken die ik vroeguh op tv heb gezien. Twijfel tussen een buikspreekpop en personage uit de serie Thunderbirds Kan ook beiden zijn.
Bedoel jij niet Twiki, de robot van Buck Rogers?
buckrogers.fandom.com/wiki/Twiki
Rob Jetten is wel een mooie aptoniem.
Ja ook leuk (ik heb het wel even moeten opzoeken).
Verwijs je naar de molen in Uden, waarvan hij een klap lijkt te hebben opgelopen en nu aan een kloonproductie op de Noordzee begonnen is?
Kaag heeft politiek gezien gefaald op vele fronten.
Hoe noemt ze het zelf incl. de MSM?
Vrouwenhaat.
Jetten zal politiek gezien ook falen op vele fronten.
Hoe zal hij het zelf incl. noemen incl. de MSM?
Homohaat.
Nee, de berichtgeving over vrouwenhaat komt door de vrouwenhaat waar Kaag het slachtoffer van is geworden. Het feit dat een vrouw politiek faalt hoeft nog niet te betekenen dat iedere domme asociale hufter haar kan uitmaken voor heks, en hoer en haar gezin lastig kan vallen.
@Japannert | 14-07-23 | 08:33:
Als het allemaal zo erg is die vrouwenhaat waarom hebben andere vrouwen in de politiek hier minder last van?
Als het allemaal zo erg is waarom staat ze het dan toe dat haar tot dan toe onbekende dochters op tv duidelijk zichtbaar zijn? Het fragment waarbij Kaag doet alsof ze een traantje wegpinkt is tot in de treuren herhaalt.
Welk gezin? Waar is haar man.dan? Volgens Kaag is hij nog in Libanon ivm de papieren. Als dat geregeld is zou hij naar NL komen. Maar dat is al meer dan een jaar geleden. Ook weer zo iets geheimzinnigs.
@Japannert | 14-07-23 | 08:33: Ik denk dat u in de war bent met Kaag-haat. Zo belangrijk voor de vrouwen is Kaag nu niet dat alle (te) felle kritiek/haat op de persoon Kaag nu meteen geprojecteerd moet worden op alle vrouwen.
Hee, en stemmen niet verreweg de meeste kiezers op een politicus vanwege het voorkomen en de uitstraling ipv op kunde? Dan is het logisch dat ze daarop ook afgerekend zullen worden. 'Heks' is dan wel weer grappig, 'hoer' is onnodig beledigend en iemands gezin lastig vallen vinden de toeslagouders ook niet fijn en dus moet je dat bij Kaag ook niet doen.
Beter zou het zijn om het er over te hebben wat iemand voor Nederland bereikt heeft, maar dan zijn we snel uitgepraat over mevrouw Kaag.
@leo de pejo | 14-07-23 | 08:42: Dat andere vrouwen daar minder last van hebben is volkomen irrelevant voor het punt.
@Bootvisser | 14-07-23 | 09:16: Het punt blijft de vrouwonvriendelijke natuur van de verwensingen die Kaag naar hoofd krijgt, en het feit dat er alle haat naar haar, als enige vrouw in het groepje, wordt gechanneld terwijl Rutte, De Jong,Hoekstra etc veel schadelijker voor Nederland zijn geweest. Ik ben ook geen fan van Kaag, maar de haat, en de toon van die haat, staat werkelijk in geen enkele reeele verhouding tot haar (gebrek aan) prestaties.
En dat hoort gewoon benoemd te worden.
Rob Jetten ken ik van:
Het faken van heteroseksualiteit om Iran te kunnen te bezoeken.
Veel reizen over de hele wereld, maar jij moet aan het milieu denken.
Geen idee hoe elektriciteit wordt opgewekt en met name kernenergie.
Echt een politicus. Dus goede keuze.
was hij ook niet de trekpop die het referendum mocht begraven?
Oeps, ‘66ers lezen mee hier, laten we hem niet afkammen maar ophemelen, anders gaan ze nog iemand anders voorstellen en wordt de partij niet gedecimeerd.
Als wij hem zouden ophemelen, zou dat voor D66 juist een indicatie zijn dat ze op het verkeerde spoor zitten met Jetten.
Vandaar, dat ik uit tactische overwegingen voorstel om hem hier vooral te bekritiseren. Dan mag-ie blijven, en kan hij D66 verder in elkaar laten zakken.
Geen nood, dat partijtje is zo vol van zich zelf dat ze zelfs een Sander Schimmelpenninck inhuren om nog meer aversie op te wekken dan Kaag al voor elkaar kreeg, tegenover Sander is Robje, letterlijk en figuurlijk, nog maar een kleine jongen, en dat wil wat zeggen.
@KeesBruin | 14-07-23 | 08:20: U heeft volkomen gelijk. Het is een nietsnut, een leeghoofd, een luchtbel.
Jetten, de Groot, Sjoerdsma en Paternotte, The Fab Four.
The Fap Four..
Ik dacht meer aan De Daltons, met Kaag als Ma Dalton.
Als je de column leest van Ronald Plasterk, is je laatste twijfel over D66 in één klap weg, wat een achterbaks gebeuren zeg. Wat een vies clubje.
www.telegraaf.nl/watuzegt/1987797337/...
Als dit je vrienden zijn, wie zijn dan je vijanden nog?
Gelukkig was Rutte deze wilde konijnen te snel af door zijn vertrek aan te kondigen.
-
Helaas een premium artikel, dus voor mij niet te lezen.
@H.J.W. | 14-07-23 | 08:32: www.removepaywall.com/ is je vriend.
Gay66?
Hij had beter lid kunnen worden van GroenSlinks.
Dat hele d66 kan zo naar de Efteling als rariteitenverzameling trekpleister.Volk van laaf kan er dan uit en meedoen aan de verkiezingen.
Wordt het spookslot niet gerenoveerd?
Het wordt een zielige vertoning bij die club van ‘ democraten’
Dit wordt of het einde van Jetten, of het einde van Nederland
Nederland is al verloren
Nou, man?...
Na de aanstootgevende Sigrid Kaag is de nietszeggende Rob Jetten een goede keus.
Die man is een leeg vat waar gewoon niets aan te haten valt. Controversiële meningen heeft ie ook niet omdat ie alleen vooraf ingestuurde oneliners opdreunt.
Jesse Klaver van de Groene Khmer is weliswaar ook een leeg vat, maar die is een enorme gluiperd, en zelfs dat heeft Rob Jetten niet tegen zich.
In al zijn saaiheid en nietszeggendheid is Rob Jetten een veilige keuze die maar weinig mensen bij DDR'666 zal wegjagen.
Sigrid Kaag aanhouden had ongetwijfeld geleid tot een enorm stemmenverlies, maar DDR'666 kiezers kunnen zonder problemen stemmen op zo'n inhoudsloos figuur als Rob Jetten.
Waarom kun je daar geen hekel aan hebben? Juist omdat die Jetten niks voorstelt maar zich wel zo etaleert heb ik er een hekel aan. Hij is ook duidelijk niet op de hoogte van de (zeer technische) details van de dossiers waar hij op zit, en dat irriteert me mateloos.
@Draak uit Brabant | 14-07-23 | 08:15:
Hij vindt het in ieder geval geen probleem om minimaal 23 miljard van uw en mijn geld uit te geven om met geluk, als alles werkt, in het geval van 100% succes, ofwel heel misschien de temperatuur 0,000036 C te laten zakken.
…..
Hahahahahahahahaha!!
En mensen nemen dit serieus.
Echt, wie zijn die mensen.
Wie herinnert zich nog het genante vertoon van Rob Jetten op een skelter met nota bene Tim den Besten in één of ander suf tv-programmaatje?
Zelfs NRC was kritisch over lege huls Jetten:
www.nrc.nl/nieuws/2019/08/09/rob-jett...
Mooie zinsnede trouwens in het artikel:
Is Jetten niet bang dat hij te vroeg gepiekt heeft? „Ik probeer ervan te genieten”, antwoordt Jetten (alweer). „Dus je gaat premier worden?” „Ik zeg altijd: het is tijd voor de eerste vrouwelijke premier van Nederland, maar we hebben ook nog geen eerste open homoseksuele premier. Dus wie weet.”
Die homoseksuele premier zal er ooit wel komen, maar de kans dat Jetten het wordt is net zo groot als de kans op een socialistische omwenteling.
@leo de pejo | 14-07-23 | 08:10:
Die heaumeausensuele premier hebben we 12 jaar gehad zonder het te weten.
@Osdorpertje | 14-07-23 | 08:37:
Rutte heeft volgens mij een vriendinnetje die in New York woont.
En lachend op de foto bij de Amsterdamse centrale met de tekst 'die gaan wij spuiten.'
@Ruud Hazes56616330 | 14-07-23 | 11:24:
Sluiten door autocorrect vervangen in spuiten. Toeval?
Jesse Klaver vandaag in de Volkskrant: We hebben de kans linksaf te slaan, met de ‘ongehoorde meerderheid’ – daarom werd ik vandaag lid van de PvdA
www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...
Tja, als D66 kleiner wordt, dan worden doorgaans GL of PvdA groter. Maar misschien gaan er nu veel zwaar teleurgestelde D66-stemmers naar Volt.
@Rico Tampeloerus | 14-07-23 | 08:34:
De vijver wordt er niet kleiner of groter van.
Geniale zet.
Op naar de 2 zetels
Wat een armoede
En dat met een marketing reclame budget van een paar miljoen.
We gaan het allemaal zien! Hoe eerder die ellendepartij PVV aan de macht komt samen met de veevoederpartij van Lientje, hoe eerder men ontdekt dat het gebakken lucht is. De patient moet eerst koorts krijgen om de ziektekiemen te doden.
De zuivering die door het land voelbaar zal zijn als Geert een autoritaire maar kansloze bestuurder blijkt te zijn. Als blijkt dat Lientje alleen kaas heeft gegeten van biggetjes in het stro en verder op alle terreinen door de mand zal vallen. Het moet gebeuren, het moet zijn beloop hebben, eerder gaat het k(l)aagvolk nooit inzien wat voor briljante keuze hun idolen zijn. Wat wel fraai was, de zichtbare paniek bij Thierry Baudet toen hij ontdekte dat er snel verkiezingen aan komen. Daar gaat zijn riante verdienmodelletje als FvD uitkomt op nul. Lachen!
Wat ik eerder al zei, B_L, dit topic gaat over het meesterbrein Robje.
Jij ons niet op dwaalspoor brengen moeten doen.
De BBB is voor een groot deel het oude CDA en ik denk dat jij, maar ook een flink deel van hun stemmers een verkeerd beeld van die partij hebben. De meeste van hun standpunten zijn typische middenpartij ideeën en ik vermoed dat hun stemmers dat niet beseffen. Die projecteerden hun deels radicale gevoelens op de BBB. Alsof die partij een super revolutionaire anti-kartel en anti-EU zou zijn, wat de partij niet is. Als ze afhaken zal dat vooral daarom zijn. Want wie had gedacht dat de BBB rustig met de PvdA en GroenLinks zou samenwerken? Ik vermoed sterk dat na een tijdje die stemmen gewoon weer naar Wilders en Baudet gaan.
What about de PVV en het FvD. Heel sterk!
Derry kan nog altijd goud geld verdienen met een OnlyFans kanaaltje.
Met nul feeling voor zaken en inzicht kun je zo bij D66 aanschuiven. Als je het spel daarnaast van omhoog neuken feilloost beheerst kun je in no time binnen D66 een topbaan met bezem krijgen.
Goed verhaal zeg.
@Ichneumonidae | 14-07-23 | 08:06:
Oh ja Rob. Daar gaan we ook weer grappen over maken op het niveau van MAVO-3. Ik moet nu al lachen hoor. Haha. Ik gun overigens ieder zijn eigen humor, het is gezond voor lichaam en geest om te lachen.
Was Robje niet dat ventje die minister van milieu speelde maar geen flauw benul had hoe je je huis met kernenergie verwarmt? Over gebakken lucht gesproken.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:15: Hoho vriend. Ik maak geen grappen over Rob.
Denk dat Rob dat heel goed zelf kan.
Hoeveel keer moet het nog gezegd worden, Beste Landgenoten?
Wie hebben er nou decennia lang aan het roer gestaan, wie hebben de problemen veroorzaakt en/of kunnen ze niet oplossen?
De partijen die de gevestigde orde uitmaken in dit land: VVD, CDA, D66,PvdA, GL, CU. Die zaten in de regering, die vormden de meerderheid.
En jij wou beweren dat die het WEL kunnen?
Vergeet het maar.
@Ichneumonidae | 14-07-23 | 08:06: Jij vreemd Nederlands spreken doen!
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:15: Oké, geen grappen over Jetten, want dat is MAVO-3 niveau. En niet lelijk doen over Kaag, want dat is fascistisch.
Nog meer wensen?
@KeesBruin | 14-07-23 | 08:25:
Kees, mijn zegen heeft de PVV. Want zij gaan alles oplossen toch? Dat wordt achteroverleunen en genieten van het schouwspel. Geert, die zich opeens moet voordoen als bestuurder en staatsman. Als democraat. Als vader des vaderlands. Oh en ik zal niks zeggen over zijn voorkomen, uitspraak of talenkennis. Puur op de inhoud!
@Ichneumonidae | 14-07-23 | 08:21: Sterker nog Rob Jetten is een joke.....
@KeesBruin | 14-07-23 | 08:26: Ben van Indiaanse komaf, vandaar ik soms woorden niet goed op rij krijg.
Eerlijk gezegd natuurlijk ook om B-L wat te pesten met z'n off topic geklets. Hij en ik zijn overigens goede vrienden en daarom help ik hem graag op het rechte pad te blijven.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:29: Mijn zegen heeft de PVV niet, maar daar ging het mij niet om.
Mijn punt is, dat je wel kunt wijzen naar PVV of BBB, maar dat gewoon onverlet laat dat de gevestigde orde de problemen heeft veroorzaakt, laten ontstaan en/of niet kan oplossen.
Dat er een groot reservoir ontevreden kiezers is, dat op PVV of BBB stemt, en of de verwachtingen van die mensen overtrokken zijn, is weer een ander verhaal.
Hoe dan ook, ik zie de PVV niets oplossen, en met BBB moeten we het ook maar afwachten.
@Ichneumonidae | 14-07-23 | 08:34: Oké, Klukkluk, dat wist ik niet.
Maar het ontroert me wel, te lezen dat je BL op het rechte pad wilt houden. Echte naastenliefde is altijd goed.
@KeesBruin | 14-07-23 | 08:36:
"maar dat gewoon onverlet laat dat de gevestigde orde de problemen heeft veroorzaakt"
Daarin verschillen we dan van mening. De problemen zijn er sowieso, ongeacht wie ze oplost. Omdat sommige dingen nu eenmaal niet zomaar op te lossen zijn, zoals de vergrijzing, de aankomende grondstoffentekorten, de hogere prijzen voor zo ongeveer alles, de oorlog in Oekraïne, de klimaatverandering, de migratiestromen op de wereld. Het is te simpel dit allemaal in de schoenen te schuiven van de regering, en juist daarom heeft de PVV mijn zegen: Als het allemaal zo gemakkelijk is, laat hen het dan eens oplossen? Laat de stuurman aan wal het schip maar door de storm loodsen. Na een tijdje pakt de echte stuurman het wel weer over.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:40: Oké, natuurlijk is er een hele rits problemen die niet door de gevestigde orde veroorzaakt is. Maar heel wat andere problemen zijn wel het gevolg van verkeerd beleid. En daar mogen we toch echt de opeenvolgende regeringen aansprakelijk voor stellen.
En nogmaals, het feit dat de PVV er ook niets van zou bakken, maakt hierin geen verschil.
BBB gaat niet met de PVV regeren, zo verstandig zullen ze wel zijn. Die gaan gewoon proberen een coalitie met de bestaande mainstream te bouwen.
Trouwens, waar zou de PVV in Godsnaam bewindslieden vandaan moeten halen? Ze kunnen de stoeltjes niet eens vullen met enigszins aanspreekbare personen. Gaat dus niet gebeuren, de PVV in de regering.
Ach jee….
Weer een draad over welke partijen er eventueel in een nieuwe regering er een bende van zullen maken, of zo.
En dan wegkijken bij de totale onzin, afbraak, geldverspilling, anti-democratische acties, complete incompetentie enz. enz. door en tijdens vier kabinetten Rutte.
Als ik de gemiddelde kwaliteit in die kabinetten zie dan kan mijn kapster het nog beter proberen.
Of de bakker om de hoek.
Een kennisje heeft ook zo'n vriendje als jetten, ze noemt 'm rubberen robbie.
Wat dom. Buutnlanders zullen er niet mee getrokken worden. Of ze moeten Rob zelf vragen.
Waar heb je zin in…. Ik steek geen poot meer uit. Voor niemand. Bedreigingen en beledigingen zijn het enige wat je nog kan krijgen in dit land. Is het niet van wappies, boeren of milieuactivisten dan is het wel van moslims, ‘rechtse’ vrijheidsmensjes of vissers. En welke subgroep imbecielen doet er niet aan mee anno 2023? Nee, we hebben het leuk voor elkaar in dit land.
'Poot'
@Mr_Natural | 14-07-23 | 08:02: Huhuhuhuhu.
@Mr_Natural | 14-07-23 | 08:02: Shut up Beavis.
Zo'n lichtgewicht gaat het maar moeilijk volhouden. Maar boeiuh, het is d66.
't is een lieve jongen.
D0,000066
hij's leuk
Ja top !
Prachtig!
Heeft iemand Rob ooit wel eens normaal Nederlands horen praten?
Iedereen verdient een tweede kans.
Logisch want hij heeft toch een bord voor zijn kop ?
Precies dat!
Goedemorgen nachtploeg!
Jetten… Zucht..
*Sterke koffie zetten doet..*
Het grote voordeel voor Rob Jetten is dat hij de hele media met zich mee heeft. Wat zal er veel over hem geschreven en ,gefilmd worden.
En ook brombeer Maarten van Rossem. Hilarisch, de oude man vindt dat hij het als minister goed gedaan heeft. Die is echt totaal ongeloofwaardig geworden, over de blunders en domme uitspraken horen we hem niet. Vrijwel iedereen wordt door van Rossem afgezaagd tot op de enkels, maar Robbie heeft het volgens hem goed gedaan. Kostte de gemeentes samen 174 miljoen, maar dat telt kennelijk niet.
@Ruud5 | 14-07-23 | 08:06: Ow ja, die gemeente-contracten met de energieleveranciers, wat een clusterfuck was dat.
Ik had wel verwacht dat Jetten dit zou doen. De ratten verlaten het zinkende schip, niemand wil als kop van Jut dienen bij de volgende verkiezingsuitslag. Maar van Jetten weten we toch dat hij niet erg sterk is in cijfers….
en niet in kernenergie, niet in verstandig investeren (28 miljard voor onmeetbaar resultaat etc etc
Kun je wel weer een leuk “Waar is Rob nu weer op vakantie” topic houden.
Patiënt met zorgbehoefte, geef hem een dekentje, lieve jongen maar totaal ongeschikt, vooral in deze oorlogstijden.
Toppie... goeie keuze... zet het afbraakbeleid van Kaag maar verder voort... minder, minder, minder pluche plakkende zeteltjes. Alhoewel ik het Patersnotje ook wel gegund zou hebben.
Hij is wel meest sympathiek van het hele stel.
Huh?
Moet je bedenken hoe onsympathiek de rest dan is.
Haha, ik dacht ook eerst, huh? Maar ga je het rijtje daarna af klopt het wel. Inderdaad veelzeggend.
Het is net een automaat, je gooit er een muntje in het begint te praten
Rob als leider van een van de kleinere oppositiepartijen? Moet kunnen toch.
Ik zat gisteren eens te kijken naar de provinciebesturen, de combinatie GL/PvdA/BBB komt veel langs. Als we dat landelijk krijgen, staan onze liberale vrienden (D66/VVD) buitenspel. Een links getint kabinet, maar als BBB stevig in de schoenen staat dan krijgen we niet te grote excessen op milieu en asielbeleid. En vergeet niet, voor Fransje naar Brussel ging en een baard liet staan stond hij bekend als de PvdA-er waar je redelijk normaal compromissen mee kan sluiten. Dus kan alle kanten uit.
Ben benieuwd, maar wellicht een blessing in disguise.
Neen, dan krijg je “ok, laat alle familie tot in de derde graad + vrienden ook maar overkomen” dan blijven wij van de boeren af.
@Urbanus_2.0 | 14-07-23 | 07:53: Ik verwacht eerder een paar forse milieumaatregelen die de vrienden van de liberalen raken: Tata Steel, het verkeer, Schiphol, de transportsector.
@Urbanus_2.0 | 14-07-23 | 07:53: trouwens, Rutte heeft 13 jaar lang iedereen binnen gelaten.
"want door die take over die bedreigingen mag/kan niemand het meer hebben over het feit dat Kaag maar medium was, want dat is dan misogynie) "
Nee, misogynie is iemand de hele dag uitmaken voor heks, terroristenhoer, kil, hautain, dedain, zonder op enig moment te refereren aan wat iemand zegt, de inhoud of de gevoerde politiek. Bij de hetze tegen Kaag ging het *altijd* om de vorm, nooit om de inhoud. Kijk even in het lijstje met haat-tweets die haar ten deel vallen en je weet, dit is pure onversneden vrouwenhaat.
Als vrouw moet je dienstbaar zijn, braaf, geen ambitie hebben of dat verpakken als een toevalligheid en je mag zeker niet blijk geven van kennis, overzicht, of een hogere opleiding. Daarvan krijgen sommige mannen een totale kortsluiting. Gevraagd wat zij dan gezegd zou hebben dat een dergelijke behandeling rechtvaardigt, blijft het altijd stil of komt men niet verder dan haar vorm of presentatie. Altijd weer die presentatie, iets war niemand zich druk over maakt bij de elitaire Frits Bolkestein met de aardappel in de keel of Laurens Jan Brinkhorst. Bij een man zie je die haat niet.
Neem Pim Fortuyn, een elitaire bal in zijn hele voorkomen. Dure pakjes, een Bentley, altijd die truttige hondjes en die aardappel in de keel. Deze man kon met een enorm dedain over anderen spreken. Maar hij had een voordeel: Hij is man EN hij had een hekel aan de islam en vooral dat laatste maakte alles goed. Bij zijn fans.
Nog een puntje qua Fortuyn: Steeds het verwijt dat "demoniseren" hem de das om deed. Exact hetzelfde volk dat Kaag dagelijks uitmaakt voor terroristenhoer en heks. Wat klopt daar niet aan, of is het een verkapte doodswens? Hun eigen logica maakt dat verwijt dan een terechte.
Gister Kaag bij Op1 gezien. Een totaal normale, rustig reagerende vrouw. Analytisch, zuiver, eerlijk en heel open over de actualiteit. Geen gejank of geklaag, ze antwoordde zonder spoor van neerbuigendheid, zonder afkeer van "het plebs". Wat je daar als bedreiging in leest voor je sneue eigen bestaan, ik weet het niet, maar ik concludeer dat je een geestelijk (of lichamelijk) tekort hebt als je het nodig vindt Kaag te moeten uitmaken voor heks of terroristenhoer.
Interessant verhaal, maar het topic gaat over Robje.
Mss weet je iets leuks te vertellen over deze ondeugd?
Jaguar
Het was een doodgewone Daimler, geen Bentley..
@Ichneumonidae | 14-07-23 | 07:49:
Nee, er stond een verwijt in, over misogynie. Opletten he?
Fortuyn reed in een Daimler prutser, en we zijn met z'n allen blij dat die heks gevlogen is.
Ons aanpraten, dat we er allemaal flink financieel op achteruitgaan, voor het klimaat, en ondertussen zelf gewiekst, haar vermogen verduisteren.
Ik hoop dat ze een Turbo knop heeft op die bezem..
Een klimaat waar o.a. D66 onderdeel van is geweest, het structureel buitensluiten en demoniseren van rechtse partijen. Verder zijn die bedreigingen natuurlijk niet de reden dat Kaag vertrekt, ondanks alle inzet om haar te positioneren als eerste vrouwelijk MP van Nederland hebben ze op alle vlakken gefaald. Rapportcijfer Kaag: 3,3.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 07:51: Dat had ik wel gelezen, niet meer dan een zijdelingse opmerking en dan ga jij een heel verhaal typen over Kaag en allerlei toestanden.
Dat kan natuurlijk, waar een mens maar zin an hep.
@stikstofhelp | 14-07-23 | 07:50: Een Daimler is niet doodgewoon, en helemaal niet een X300/X308.
Met een hoogte van maar 1,31, de ultieme lowrider onder de Super sedan's.
Audi A8 /BMW 7 uit die tijd zijn 1,43 hoog, dat zijn pas ouwe lullen bakken..
Als het in het geval van Kaag al nooit om de inhoud ging, is dat alleen haar aan te rekenen. Zij heeft verder ook weinig inhoud., In ieder geval mbt haar politiek.
De bedreigingen van Kaag zijn niet uniek ( al vind ze dat zelf natuurlijk wel) daar hebben helaas alle politici mee te maken. Het wordt nu geframed door D66 als de reden maar dat is het natuurlijk niet. Kil, hautain, dedain, minachting, gevoelloos en kompleet van zichzelf overtuigd als middelpunt van het universum. Dat maakt haar niet geliefd of beter gezegd gehaat bij het overgrote deel van de Nederlandse kiezer en daar kun je nooit verkiezingen mee winnen....
Er staat een leuke spotprent in de Telegraaf bij Pluis, kijk daar maar eens naar toe dan begrijp je misschien e.e.a. beter. Het was een toneelstuk van begin tot einde (de droge tranen) en is gelukkig nu over.
@Torquemada | 14-07-23 | 07:54: U bent een liefhebber, alstublieft: api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/156...
Ja nu denk ik er ineens heel anders over natuurlijk, na zo'n uitgebreide heldere uitleg, ik was dom en slecht en kijk voortaan heel anders tegen de dingen aan, dank u wel.
Man wat ben je zuur neem een rennie. Ze was een heks klaar. Sterker nog het enige wat ze bereikt heeft is dat van links naar rechts iedereen het over één ding eens is geworden namelijk dat kaag een heks is.
Fortuyn was sympathiek en had flair. Dat heeft Kaag niet. Kaag is alleen maar hautain. Fortuyn nam het op voor de gewone man. Hij wilde op democratische wijze het grootse probleem van die tijd aanpakken; het immigratieprobleem.
Hij werd echt bedreigt en is niet meer.
"Het probleem, mijnheer, dat blijft." En gelijk had hij. Dat probleem is alleen maar groter geworden en Kaag doet er helemaal niets aan. Nee, die heeft het te druk met de exorbitante milieumaatregelen door de strot van de burger te douwen. Dat je daar niet zo populair van wordt lijkt mij evident, maar uiteraard ziet u het zoals gewoonlijk weer anders.
@ChupaChupa | 14-07-23 | 08:08: correctie: bedreigD
@Blonde Nel | 14-07-23 | 07:57:
De bedreigingen van Kaag zijn zeker wel uniek in aantal en omvang. En omdat ze altijd over haar presentatie gaan, nooit over de inhoud. Je bewijst met je tegel exact mijn punt: Ook jij zanikt over "kil, gevoelloos". Je bent dus zo briljant dat je exact mijn argument herhaalt. Hoe kan het dat je zo'n tegel schrijft, is er niemand in je buurt om je tegen te houden?
Mijn vrouw wordt de hele dag uitgemaakt voor k*nkerhoer. Vooral door de import van specialisten ( oncologen). Laatst zei ze er iets van! Eén van de import techneuten ( automonteur) trapte haar autospiegel eraf. Op het politiebureau konden ze er weinig aan doen.
@First Contact | 14-07-23 | 07:52: De pers spin machines draaien op volle toeren ("... Het gevaar zit op rechts". Vooruit, de FVD deed aan wappie, samusweringpraat - Om zieltjes voor zich te winnen).
Mevr. Kaag is natuurlijk een vrouw, deed noooooit iets fout, deed noooit arrogant, deugt enorm (Zodat alle gelukzoekers op alles en iedereen -per se- voorrang ontvangen), is getrouwd met een moslim (Hee, een mannelijke migrant), en kan door dit alles en nog veel meer niet stuk bij de merkbare woke deug media die vrolijk aan deze verbale spin meewerken. Natuurlijk, er zijn onterechte en onwettelijke bedreigingen, echter de stille minderheid is in de praktijk terecht niet tevreden over het functioneren van dit kabinet en de wijze waarop onder meer de agrarische sector wordt gesloopt, terwijl de grenzen tegelijkertijd wagenwijd open blijven staan en er verder niets wordt opgelost.
Lang verhaal kort.
Stem ze weg.
Allejezus, het zit je wel hoog hè? Kaag werd gewoon niet gebliefd door 'het volk' vanwege haar dedain. Ze was geen fractieleider van D66 geworden omdat ze zo graag Nederland vooruit wilde helpen, maar omdat ze het als een extra wapenfeitje op haar cv beschouwde. Mevrouw de diplomate zou wel even in Sturm und Drang het Nederlandse politieke landschap veroveren en de eerste vrouwelijke premier van Nederland worden. Met haar 35 jaar werkervaring, waarvan 29 in het buitenland, zou ze in een handomdraai dit modderige kikkerland en z'n zompige inwoners in de vaart der volkeren meenemen naar een verlicht tijdperk. Nou ja, de rest is geschiedenis.
Geen mysogynie hier hoor, ik vind dat Dilan, Caroline, Lilian, Esther, ... hun werk prima doen. Maar Sigrid viel bij mij door de mand op het moment dat ze een medewerkster binnen haar eigen partij opofferde in een zaak over ongewenst gedrag door partijstrateeg Frans van D. En dan wel roepen dat de hel een speciaal plekje gereserveerd heeft voor vrouwen die andere vrouwen niet steunen? Prima hoor Sieg, ga daar dan maar naar toe. Zulke hypocriete mensen, man of vrouw, mag je wat mij betreft afbranden tot op de enkels. En als ik een man een domme lul noem, dan is een vrouw een domme kut want gelijke behandeling en zo.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:11: Zoals er niemand in jouw buurt is om je tegen te houden?
"kil, gevoelloos" beschrijven heel precies hoe mevrouw Kaag overkomt. Dat is geen zaniken, dat is de realiteit.
Over inhoud gesproken. Gisteren hebben we je gevraagd wat mevrouw Kaag gepresteerd heeft, de inhoud dus. `
We zitten nog steeds op het antwoord te wachten.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:19: Natuurlijk vraagt ze er om. Net als de vrienden van Jetten die op straat door Riftuig worden toegetakeld met een betonschaar. Daar hebben we Jetten's eerste spagaat al te pakken: homorechten of moslimknuffelen?
@thekolere | 14-07-23 | 08:11:
Ik zie dat mijn reactie niet mag blijven staan. Een spiegel geven in dezelfde stijl als een Kaaghater zou doen is blijkbaar te pijnlijk. Want je vrouw vraagt er niet om uiteraard! Net zo min als Kaag erom vraagt. Maar die nuance zal wel verloren zijn gegaan dan. Ik begrijp het helemaal hoor.
Eerlijk gezegd was er niks diplomatieks aan mevrouw Kaag.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 08:34:
Lekker gewerkt al vanochtend zeg!
Wordt nog een drukke dag zo, na al die onzin over Kaag. Het gaat hier eigenlijk over de nieuwe D66 ster hè.
Over Robbie.
Na vrouwenhaters zullen we straks hier wel allemaal homofoob zijn of zo.
PS
Wat begrijpt u dan eigenlijk?
Volgens mij zitten alleen uw eigen obsessies u in de weg.
@Beste_landgenotenAls je door de regels door leest kom je er misschien achter waarom mevrouw Kaag zo gehaat word.
Gek mevrouw Leyten, die overigens echt wat voor een hoop mensen heeft betekend, krijgt niets anders dan lof. En zij is de ook een vrouw. Dus met die vrouwenhaat in Nederland zal het wel meevallen.
@First Contact | 14-07-23 | 07:52: Hoog cijfer !!
@Nederlandop1 | 14-07-23 | 08:15: Ik citeer en corrigeer mijzelf even : "... echter de stille minderheid" moet zijn: De stille meerderheid is in de praktijk terecht niet tevreden...
Een prettige dag verder, beste tegelaars.
@thekolere | 14-07-23 | 08:54:
Kaag op kwaliteit of geleverde prestaties verdedigen is wat lastig hè.
Dus framen we kritiek op Kaag als vrouwenhaat.
Zo werkt D66 webcare.
Klagen over misogynie terwijl je het grensoverschrijdende wangedrag binnen je eigen partij niet eens kunt/wilt oplossen. Mens, ga toch koken.
Heeft de media (alle media) , Sigrid Kaag gedemoniseerd?
Robot Jetten doet alleen wat hem wordt opgedragen, zoals het plan van 28 miljard voor 0,000036 minder opwarming... Je moet echt knettergek zijn om op deze klimaatclown te stemmen.
Net even zijn CV opgezocht. Hij staat toch met beide benen in de samenleving. Hij heeft een paar jaar een traineeship bij ProRail gedaan. Man van de wereld dus.
Rob Jetten: van Gele Rups tot Binnenhof
Hij staat ook zo geweldig dicht bij het volk, echt middenin de samenleving…
Fijn dat Roborobbie zich kandidaat stelt, dan komt er geen knik in de neerwaartse 66-curve.
Hahahaha!!!
Serieus?
Nou, dag D66, het was gezellig.
Disclaimer: NiEt homofoob of zoiets.
Maar wat kan die man nou eigenlijk, behalve veel vliegen?
Robbie is een uitstekende kandidaat om D66 naar 2 zetels te brengen.
Kaag verlaat niet alleen de politiek maar is ook gestopt met heur haar te verven, getuige de grijze uitgroei. Goede beslissing meid, het maakt allemaal toch geen flikker meer uit.
Jochie Jetten?
Serieus?
Wat dat betreft doet de VVD het wel beter. Een vrouw met een migratieachtergrond. Heel links weet niet hoe ze daar mee om moeten gaan. Het zal nooit mijn partij worden. Maar de reacties op Joop op Yesliguz zijn heerlijk zuur. Rob Jetten is natuurlijk helemaal deugie deugie. D66 én homo én klimaatgekkie. Dat hij verder niks kan is niet zo belangrijk.
En Indo, wat volgens mij het enige positieve is aan de man.
Robot Easyjetten, het reiskustige instragrammodel dat niks kan en nergens verstand van heeft.
Ik weet nog goed hoe lobbybureau Frans van Drimmelen hem introduceerde met een filmpje waar hij joggend door een park rende.
Deze jobge man is geobsedeerd door zijn eigen uiterlijk en hoe hij overkomt op anderen.
Bij de eerste persconferenties leek ie wel een hangende grammofoonplaat die vooraf ingestuurde oneliners bleef herhalen.
Als Robot Easyjetten partijleider wordt bij DDR'666 is het omdat zelfs Sjoerd Sjoerdsma, Jan Paternotte en Tjeerd de Groot niet willen.
Hij mag de stoel even warmhouden tot lobbybureau Frans van Drimmelen een nieuwe partijleider voor DDR'666 vindt die nog even snel lid moet worden van DDR'666 en dan stapt Robot Easyjetten weer snel opzij en offert hij zijn plek op.
Dit is een politiek beest, daar zit ddr66 op te wachten.
We hopen dat hij weet hoe je het huis warm krijgt met een kerncentrale.
Nu allemaal op robojet stemmen dan komt het land eindelijk uit zijn benarde positie.
Dit fenomeen gaat het helemaal worden.
De tranen schieten in mijn pendek van deze klungel.
"Dit is een politiek beest" je bedoelt een cavia neem ik aan?
Rabbit of Caerbannog?
@Hellsmurfje | 14-07-23 | 07:43: U weet het he, het zijn ook dieren, ik dacht meer aan een amoebe, grijnzz.
@Barkruk2 | 14-07-23 | 08:04: U noemt er een paar op, ik dacht aan het eencellige diertje.
Waarom ook niet. De hersenloze kinderen die op D66 stemmen verdienen een naïef knaapje als leider.
Precies. En het liefst willen ze dat die kindertjes vanaf 17 jaar al mogen stemmen en de ouderen niet meer. De vuile populisten..
vrouwenhaat, homohaat, de bekende telegrof lezers eigenschappen
@AntiZanicz | 14-07-23 | 08:36: op de persoon spelen bij gebrek aan inhoud. De bekende antizanicz eigenschap.
Ik kijk nu al uit naar hoe het webcare-team hem gaat verdedigen hier.
Och man, dat wordt echt lachen.
Antizanicz is op vakantie volgens mij...
@Bakkeleures | 14-07-23 | 08:39: Gisteren was hij er nog ! Maar Bob .. waar is BOB !
Rob heeft ooit eens gezegd dat hij altijd een stap opzij zou doen als er een vrouw zich aanmeldt. Dus elke troela maakt nu kans.
En u geloofd nog steeds dat politici doen wat ze zeggen?
@Petrus Poortwachter | 14-07-23 | 07:36: het is al gebeurd, Kaag is geweest.
@AntiZanicz | 14-07-23 | 08:36: Je verwart realisme met haat.
Man, man...
Heel geschikte peer lijkt mij. Vooral als gastheer in een bovengemiddeld restaurant.
Dan moet je werken en iets kunnen.
Prototype purser in een vliegtuig. Hij vliegt ook graag.
Hij zat drie hoog achter bij de NS.
Hou hem ver van ons eten svp.
Restaurant The Cockring met zijn darkrooms zeker.
@Ray Skak | 14-07-23 | 07:35: ja das waar, kennis van me zat in het vliegtuig met hem vanuit Egypte. Samen op de foto. Leuke foto dat wel, alleen geen zin meer in eten die dag.
@Osdorpertje | 14-07-23 | 07:41: is dat met of zonder ballen en champignons? ;)
@hisxxx | 14-07-23 | 07:33: “iets” naar binnen kunnen werken toch en aan een ander kunnen uitleggen ‘wat de belevenis’ is toch? En dat met een stralende glimlach in een mooi apenpakkie….
@Ray Skak | 14-07-23 | 07:35:
Lol! Goedemiddag ik ben Rob Jetten en ben vandaag uw purser voor de vlucht Amsterdam Schiphol - Kos en namens de gehele bemanning etc.. etc... etc...
The horror...
Succes Rob. Met jou als partijleider en je klimaatgedram zal de d66 meer dan halveren.
Dat moet bter kunnen want die halvering lukte Kaag al. Zet hem op Rob!
Is toch die man van die poster met die kolencentrale met de tekst: Wij halen em weg!
Een jaartje later vragen ze het bedrijf om em aan te zetten.
Wat is het nou: weghalen of aanzetten?
Lekker divers, een vroeg oude blanke man als partijleider. Neem een voorbeeld aan de VVD of BBB
Het goede nieuws is dat niemand hem wil, dus dat de partij zichzelf bij deze decimeert.
Het enige waar DDR66 zich mee kan onderscheiden is met een diversiteits-personificatie. Een vrouw als premier, een homo, een neger, een blinde, dat werk. Inhoudelijk schiet je er geen klap mee op, in tegendeel zelfs, maar er is een hele generatie havermelkschuim-cappuccinodrinkers die dat belangrijk vindt en die stemmen op zulke luchtfietserij.
Dezelfde generatie die geen pil willen slikken "want hormonen" en vervolgens een chemische abortus laten plegen omdat de thermometer in hun foef tóch niet betrouwbaar was. "Maar ik ben wel lekker in sync met mijn lichaam."
Dat soort volk is de arbeidersklasse van de nabije toekomst. We gaan allemaal naar de klote, geloof me.
@Bakkeleures | 14-07-23 | 08:20: En wat denk je van het vanMoof drama, het lijkt erop dat al het onheil in 1 keer komt.
@kneuterzak | 14-07-23 | 08:26: Zelfde volk. En maar over kapitalisme janken achteraf, met de iPhone à raison van € 1.500 in de hand.
REAGEER OOK