Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Profielen Sigrid Kaag in de media. Wat heeft ze eigenlijk voor Nederland betekend?

Nou dat zullen we even uitzoeken

De wandelende VanMoof-fiets kapt ermee en dat is natuurlijk helemaal prima, alleen zijn de ogen van de bal omdat iedereen alleen maar bezig is met die bedreigingen. Daarom pakken wij de profielen van de belangrijke media er maar bij voor een opsomming: wat heeft Sigrid Kaag nou eigenlijk betekend voor dit land? Hoe groot is het gemis voor het politieke landschap? Wat ging er allemaal GOED?

Wat ging er goed volgens De Telegraaf?

- Gelikte campagne in 2021

Wat ging er goed volgens De Volkskrant?

- Stemmentrekker bij verkiezingen in 2021
- "De ervaren onderhandelaar Kaag trok in de formatie het klimaatbeleid en het stikstofbeleid volledig naar zich toe, maakte afspraken over nationale excuses voor het slavernijverleden en wist de afspraken over het asielbeleid te beperken tot de belofte dat er ‘grip op migratie’ zou komen"
- "Ze gaf progressief-linkse kiezers in elk geval voor even de hoop dat het tij zou kunnen keren in Nederland"

Wat ging er goed volgens het Algemeen Dagblad?

- Ze is geroemd om haar talenkennis: ze spreekt vloeiend Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Duits en Arabisch

Wat ging er goed volgens RTL Nieuws?

- Ze is als een vis in het water in het buitenland en ze spreekt vele talen
- Haar campagne had succes

Conclusie

Sigrid Kaag, enorm bedankt voor alles!

Reaguursels

Inloggen

If you can’t stand the heat, go back to the kitchen…

Mark zit te Dutten | 13-07-23 | 20:45

Kaagmens gooit het volop op bedreiging, fakkelmeneer hier en daar, maar komt er feitelijk op neer dat dat nu een goed vervangertje is voor:ik kan er niks van

MRJDM | 13-07-23 | 20:44
-weggejorist-
cugel | 13-07-23 | 20:17

Mens heeft totaal geen leiding getoond en alles in het kabinet ging verkeerd , dan als klap op de vuurpijl in de slachtoffer rol als rookgordijn voor je eigen falen . Veel lullen maar niks concreets voor elkaar krijgen , alles werd slechter . Nou hopen deze huidige politiek van pappen en nathouden voorgoed is opgerot , maar helaas blijven die minkukels nog wel even plakken .

Castor12 | 13-07-23 | 20:12

Vanmorgen was het op de NOS de reden van het vertrek van Sigrid Kaag bedreigingen en haat. Vanavond bij het 6 uur journaal en daarna EenVandaag was daar niets meer van over. Toen was het haar gezin, m.n. haar dochters die niet nog een keer die haat en bedreigingen tegen haar wilden ondergaan. Op Teletekst www.flickr.com/photos/70756908@N04/53... wordt het helemaal niet meer genoemd. Terwijl Yesilgöz en Liane den Haan wel op pagina 104 staan, staat het vertrek van Kaag er niet op. Kijk maar www.flickr.com/photos/70756908@N04/53... . De NPO zit te hele dag te poetsen aan de berichtgeving over Kaag, vrouwenhaat mag het toch weer niet zijn.

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 20:08 | 1

Edit: pagina 104 -> pagina 101.

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 20:09

Net in het Journaal, over Kaag: "Zelden kreeg iemand zoveel haat over zich heen."
Godallemachtig! Dit is toch wel zwaar overdreven. Er zijn mensen die heel wat meer haat over zich heen gekregen hebben. En niet van een zootje wappies in de krochten van het internet, maar van de gevestigde orde, van de 'kwaliteitskranten' en de NPO.
Maar, het is vechten tegen de bierkaai, de media hebben Kaag heilig verklaard, en nu is ze ook nog een martelaar.
En dat alles door één imbeciel met een tuinkaars en een zootje tweets van halve zolen.

KeesBruin | 13-07-23 | 20:06 | 1

Ze leest haar eigen Twitter niet eens heeft ze zelf eens gezegd, dat account van haar wordt beheerd door andere D66 nerds.

Wattman | 13-07-23 | 20:39

Alle door Kaag door haar zelf toegedichte successen zijn alle resultaat van Power-by-Proxy.
Als je voor een machtig instituut mag "onderhandelen" ben je slechts boodschapper.
En met haar arrogante kop en gezocht taalgebruik kan ze de boodschap overbrengen.

Maar dat zegt niets over haar competentie op ander gebied.
Integendeel, er is geen enkel positief punt in NL door haar gescoord.
Niets.....

Bolhoed | 13-07-23 | 19:55

Wat een heerlijk nieuws na een dag hard werken. Ben dan ook geen cosmopoliet zoals zij. Helemaal niets gepresteerd met haar kakbek. El Kaq. Ga maar snel met je Engels sprekende dochters naar die heilstaat van die terrorist Arafat met dat terroristen vriendje van je. Zal het gejank van de kneiter linkse NOS/NPO/RTL66 met een sardonische grijns tot me nemen. Waren ze ook zo aangedaan toen Wilders 24/07 beveiligd moest worde, of Fortuyn werd vermoord in opdracht van, of Van Gogh als een varken werd neergestoken. Retorische vraag. Nee natuurlijk niet. Nu Rob Jetten. Ook z'on succesnummer. Die is hooguit populair in een darkroom.

Tiktak Theo | 13-07-23 | 19:31

De broekrokken en bezems gaan de uitverkoop in.

Lukiluuk | 13-07-23 | 19:20

Nu ollengren en bergkamp nog, als er toch schoon schip wordt gemaakt mogen die ook wieberen. Exit stage left.

PolarWolf | 13-07-23 | 19:01

Als ze zo ernstig bedreigt wordt zou je toch denken dat ze wat meer begrip voor Wilders heeft.

De bedreiging van een man met een fakkel zie ik overigens niet zo. Wel dat dat intimiderend over komt maar was die fakkel niet symbolisch?

frickY | 13-07-23 | 18:25

Kaag kiest voor de belangen van haar gezin, zegt ze. Ik weet niet of in het algemeen vrouwen vaker kiezen voor het belang van hun gezin dan mannen, maar als dat zo is moet je niet raar staan te kijken dat er minder vrouwen in de top belanden. En daar is ook helemaal niets mis mee. Als dat het resultaat van een vrije keuze is, is dat volstrekt legitiem.

Boeser_Onkel | 13-07-23 | 18:20

De beste natrap kwam natuurlijk van Jan Dijkgraaf vandaag.

Colin.Fart | 13-07-23 | 18:14 | 2

Ja, ik geloof dat die inderdaad erg goed is in natrappen.

cugel | 13-07-23 | 19:55

Wel mooi dat die artikelen zo positief spreken over de vorm en het beeld. Vis in het water, stemmentrekker, prima campagne. Niks over de inhoud zoals twee maal falen en aftreden als minister. Niks over de catastrofe van Kabul of de meest hoge inflatie van Europa. Terwijl zij juist pretendeerde voor de inhoud te gaan, wordt haar gebrek aan kennis van zaken verdoezeld door mooie tonen en valse vergezichten.

kroel | 13-07-23 | 18:11

Het zal wel weer door sommigen als ouwe koeien uit de sloot vissen geduid worden, maar ik wil het toch even kwijt.
Dezelfde media, kwaliteitskranten etc, die nu zo moord en brand schreeuwen over wat mevrouw Kaag ten deel is gevallen aan online-haat, plus één gek met een tuinkaars voor haar deur, schroomden niet om Fortuijn volledig te demoniseren.
Hitler, Himmler, Mussolini, vuile kale nepprofessor, ik hoop dat je aids krijgt, enz. enz. Dat stond allemaal in de kwaliteitskranten, NRC, VK, en Trouw. En de NOS was geen haar beter.
Enfin, het is allemaal nog op het internet terug te vinden.
Het is wel bijzonder hypocriet dat diezelfde media nu zo aan het jammeren zijn over het verschrikkelijke lot dat mevrouw Kaag heeft getroffen.
Sorry, maar in vergelijking met wat Fortuijn ten deel viel, is het peanuts. En ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat Kaag dit als excuus gebruikt om de Nederlandse politiek te kunnen verlaten. Niet als iemand die gefaald heeft, maar als een slachtoffer van ongekende haat.
Sorry, maar daar trap ik niet in.

KeesBruin | 13-07-23 | 17:45 | 4

Zou het op zich staand zijn, dan zou haar keus denk ik alom gerespecteerd zijn. Je kunt nu eenmaal niet weten hoe iemand zich voelt onder bepaalde omstandigheden.
Kaag heeft vooral veel arrogantie en onoprechtheid getoond, en vervolgens ellenlang gezeverd over 'vrouw zijn'.
Iets dat je bij andere politici weinig hoort en ook zonder concrete voorbeelden.
Ze had de sympathie van menig d66 stemmer al verloren, -ik ken veel jonge mensen die d66 stemmen- en ik vermoed dat veel mensen dit allemaal niet geloven. Het blijft echter wel haar keuze, maar de gegeven motivatie is niet zuiver. Zoals ze vaker niet zuiver was.

letopuwzaak | 13-07-23 | 19:35

@Keinap-teiP | 13-07-23 | 18:12: Ja, sorry, waarom eigenlijk? Het vloeide waarschijnlijk onbewust uit de pen, maar het zal wel komen door diverse comments hieronder, waarin flink van leer getrokken werd tegen alle harteloze reaguurders die vonden, dat Kaag zp vreselijk zielig was, en een enkeling die vond dat we niet mochten "lullen over de kogel die van links kwam".
Maar u hebt gelijk, dat 'sorry' kan ik wel weglaten.

KeesBruin | 13-07-23 | 20:02

@letopuwzaak | 13-07-23 | 19:35: "Niet zuiver", dat lijkt me een goede omschrijving van de reden die Kaag nu geeft voor haar vertrek.
Ze verschuilt zich achter haar gezin, de zaak is in mei jl. al vakkundig voorgekookt bij Toine Huijs, je kon het zien aankomen.
Net als die docu over Kaag, net als dat dansje op de tafel, het is van tevoren bedacht.
Niet zuiver dus.

KeesBruin | 13-07-23 | 20:08
▼ 1 antwoord verborgen

Bedreigingen….tssss… duizenden mensen worden dagelijks bedreigd. Conducteurs, politieagenten, onderwijzers, loketmedewerkers, ambulancepersoneel etc.. etc. Niet alleen bedreigd maar mishandeld, in gezicht gespuwd etc.

Kaag wordt bedreigd, een fakkeldrager en nog een paar imbecielen. Keur het absoluut af. Maar zij heeft de luxe dat er adequaat op gereageerd wordt. De bovengenoemde mensen staan achter in de rij. Mede dankzij het beleid van D’66.

thekolere | 13-07-23 | 17:22 | 5

@keesbruin.. die krijgen het advies om te verhuizen, andere baan te zoeken of geen aangifte doen want de persoon in kwestie heeft antecedenten.

thekolere | 13-07-23 | 18:38

@thekolere | 13-07-23 | 18:38: Inderdaad, verhuizen, andere baan zoeken. De weg van de minste weerstand, daar is de overheid dol op.

KeesBruin | 13-07-23 | 20:10

@Boeser_Onkel | 13-07-23 | 18:30: Taarten met stront in je gezicht, door de hele media uitgemaakt worden voor Hitler of Himmler. Dat is wel even van een andere orde dan het leed dat mevrouw Kaag nu is overkomen.
Maar dezelfde media die Fortuyn totaal hebben gedemoniseerd roepen nu in koor moord en brand over de haat die mevrouw Kaag online ten deel valt.
Meten met twee maten, het is de gevestigde orde en de media op het lijf geschreven.

KeesBruin | 13-07-23 | 20:13
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Jan Lange3373 | 13-07-23 | 17:00 | 2

Naar Nederland gekomen, of gehaald, om de eerste vrouwelijke premier te worden. Niet gelukt, maar goed dat is niet direct falen of zo, Rutte was gewoon een betere stemmenmagneet.
Wel ministersposten en een visieloze, Rutte als baas van het kabinet die alles goed vond als hij maar baas kon zijn en een CV voor de EU mocht opbouwen. Wat heeft Kaag nu eigenlijk bereikt? Echt niets, een arrogante vrouw, die haar dedain voor gewone Nederlanders niet verborgen kon houden. Een vrouw die niet eens de moed heeft te stellen dat de verwachtingen bij haar partij over haar rol, niet heeft kunnen waar maken.
Nee, ze is “bedreigd” nou hoera: welkom bij de club. Het zal wel, Twitter is voor veel mensen reden om zich te misdragen, en dat doen ze naar tal van mensen; vooral naar rechtse politici, maar ook naar BNers, sporters, artiesten enzovoorts.
Te beroerd om te erkennen dat wie werkelijk bedreigd wordt, toch Wilders is, en die gaat stug door. Baudet, een uiterst merkwaardige man geworden, van niveau Timmermans, is meerdere malen thuis opgezocht door de fascisten van antifa. Daar hebben ze recht van spreken over bedreigd worden.
Sieg Kaag misbruikt het woord omdat ze te arrogant is, een eigendunk die te groot is voor het land, om haar falen toe te geven.

Nuuk | 13-07-23 | 16:47

Zat vaker met klimaatclubs te praten dan dat ze bezig was met de schatkist. Helemaal op de verkeerde plek. Hoekstra, Dijsselbloem, de Jager, Bos, Zalm waren in ieder geval nog bezig om de balans op orde te krijgen. Kaag was enkel bezig met zoveel mogelijk uitgeven aan haar hobbies.

omwenteling | 13-07-23 | 16:46

Kaag is er in ieder geval sneller achter gekomen dan Rutte dat niemand op haar zit te wachten. Rutte had 13 jaar nodig. Zie je wel, vrouwen zijn slimmer dan mannen.

EmilioEsteves | 13-07-23 | 16:44

Het beste van kaag de afgelopen jaren in nederland? Vetrekken en D66 halveren!

wie zal het zeggen | 13-07-23 | 16:42

het beste wat ze in al die jaren heeft gedaan, doet ze nu: oprotten, maken dat ze wegkomt, Maarten pijpen of zoiets. Weg en nooit meer terugkomen, faalhaas.

langzullenweleven | 13-07-23 | 16:31

Op de valreep heeft Kaag nog 43 miljard van ons belastinggeld in een fonds gestopt voor de klimaatbeheersing.

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 16:26 | 1

Het fonds kan ook weer opgeheven worden en dan komt er 43 miljard vrij.

EmilioEsteves | 13-07-23 | 16:44

Kaag heeft veel schade aangebracht aangaande het fenomeen om als vrouw te staan voor je landgenoten die iets verder staan dan het eigen gezin en wereldbeeld.
"Wie zijn toch die mensen?"

aflaatverkoper | 13-07-23 | 16:10 | 4

Aflaat: Ze had zich op voorhand de vraag kunnen stellen; Wie zijn de kiezers die ik wil bereiken?

donkieshot | 13-07-23 | 16:31

@Wiebenick | 13-07-23 | 16:29: Ohhh, u weet het. Graag een overzicht van haar positieve bijdragen aan Nederland aub.

P. Breidel | 13-07-23 | 17:05

@P. Breidel | 13-07-23 | 17:05: Dat doet niet ter zake. Je beweert dat ze schade toebracht aan een "fenomeen"(?). Vervolgens insinueer je dat ze neerkijkt op anderen. Op grond van een opmerking in een auto. Dat heeft niets te maken met al dan niet positieve bijdragen aan Nederland.

Wiebenick | 13-07-23 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

De Minister van Financiën was altijd een van de meest populaire ministers en vaak zeer capabel. Kaag is de uitzondering hierop en by far de slechtste Minister van Financiën die ik me kan herinneren. Is er alleen in geslaagd om alle zuidelijke landen een vrijbrief te geven onbeperkt schulden te maken, Nederland betaalt wel. Super blij dat ze verdwijnt.

JvNB | 13-07-23 | 16:08 | 5

@Wattman | 13-07-23 | 16:24: Had ik ook gelezen. Het is trouwens een Godswonder dat dat artikel van Kerstholt door de ballotage kwam op de Joop.

KeesBruin | 13-07-23 | 16:37

@KeesBruin | 13-07-23 | 16:37:

Je verwacht het daar normaal niet nee, een negatief artikel over hare koninklijke hoogheid.

Maar inderdaad ook nog de slechtste minfin die we hebben gehad.

Wattman | 13-07-23 | 16:47

@Wattman | 13-07-23 | 16:47: De slechtste minfin ooit, maar is dat ook eigenlijk niet meer dan logisch wanneer je op die post iemand neerzet die er helemaal geen verstand van heeft en tot dan enkel gewend was om declaratiebonnetjes in te leveren die dan automatisch aan haar overgemaakt werden.

HAL 9000 | 13-07-23 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Met enige argwaan wordt hier tegen het woord "TOP" aangekeken als iemands professie daarmee een extra dimensie moet krijgen. Topadvocaat, topdiplomaat, maar nooit topgeneraal .......... tot topzeilmaker. Het enige wat hier reeds bijna een week na Ruttes aankondiging en het daarna het afhaken van zijn zgn. opvolgers, is de Nederlandse driekleur. Die hangt rood wit blauw in TOP. Cheers!

Een vrije paling | 13-07-23 | 15:41

En dan heb je ook nog heldere lichten die het hebben over "vrouwelijke politica's" en daar moet je dan serieus mee in discussie zonder toe te geven aan deze overduidelijke uitlokking tot dedain.

Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:40 | 6

BL, je "moet" niet in discussie, en dedain wordt niet "uitgelokt".

KeesBruin | 13-07-23 | 16:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Poetin het veld geruimd heeft en er zit een democraties gekozen regering , dan kunnen we weer volop gas krijgen waar we dankzij Jetten niets meer aan hebben.

wiers | 13-07-23 | 15:31

Moet ze dan ook gelijk de dienstbezem inleveren?

Mark zit te Dutten | 13-07-23 | 15:27 | 1

zeker weten en de fiscale bijtelling ervan gaat gewoon door tot ze echt opgerot is.

langzullenweleven | 13-07-23 | 16:32

adieu, goodbye, auf nie wiedersehen..

dumbfarmer | 13-07-23 | 15:23 | 1

Vaarwel, farewell, adieu, despedida, lebewohl, وداع

knutsel_ | 13-07-23 | 15:20 | 1

Met zo’n talenkennis zou het niet gek zijn om eens te solliciteren naar het minister van financiënschap.

pan.met.de.jet | 13-07-23 | 15:32

Uhm maar ze was minster van financiën toch..?

Flow82 | 13-07-23 | 15:18 | 3

Niet vanwege haar financiële kennis maar waarschijnlijk om een rechtstreeksere geldstroom van onze staatskas naar de gazastrook te creëren?

pan.met.de.jet | 13-07-23 | 15:30

Trouwens wel grappig dat Kaag de naam heeft hoogopgeleid te zijn. Het is een Alfa. Dat zijn over het algemeen studies voor mensen die leren lullen. Feminieme pretstudies ( en ik kan het weten, was zelf een luie Gamma die de Alfarichting heeft gekozen ). Komt niets wetenschappelijks aan te pas. Zou jij moeten weten als Beta, Landgenoot.

Graaisnaaiert | 13-07-23 | 15:14 | 4

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 16:21: 'Niezjeriste' is ze toch ook nog?, u weet wel van die champagneparties in privéjets direct na aankomst in dat land waar haast niemand te vreten heeft...

HAL 9000 | 13-07-23 | 17:47

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 16:21:
Die 2 jij noemt had je in die tijd nog helemaal niet. Niet in haar tijd, niet in mijn tijd. Ze zagen je aankomen.

Graaisnaaiert | 13-07-23 | 17:58

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 16:21: Eindigde ze niet met een vier voor wiskunde op de middelbare school? Ik dacht dat een voormalig lerares van haar werd geïnterviewd hierover. Niet echt lekker voor een Minister van Financiën. Zelfs zonder onvoldoendes voor talen was ik wel zo slim niet een functie als diplomaat te ambiëren.

Boeser_Onkel | 13-07-23 | 18:38
▼ 1 antwoord verborgen

Het blijft vreemd, haar dochters -in goed engels (2-talige UNI?)- zo pontificaal in beeld ......

Maggiesfarm | 13-07-23 | 15:01 | 8

Maggiesfarm | 13-07-23 | "Het blijft vreemd, haar dochters -in goed engels (2-talige UNI?)- zo pontificaal in beeld".

Dat is niet vreemd. Dat is spin.

Boeser_Onkel | 13-07-23 | 18:41

@vladimirows | 13-07-23 | 16:43:
"Kaq moet niet zeuren. De bedreigingen daargelaten, heeft ze alles aan haar eigen hoogmoedswaanzin en totale gebrek aan elke vorm van inleving in mensen te danken. Vanuit haar ivoren toren was iedereen met een weerwoord de aandacht niet waard."

Wat een totale lulkoek. Noem mij 1 quote waaruit haar dedain voor jouw onderknuppel-volk blijkt. Overigens zou ik het helemaal begrijpen als ze zo had gedaan, daar niet van want het is ook totaal vuilnis wat zo op haar reageert, maar dat deed ze dus niet. Ze is echt op ieder moment correct, beleefd en feitelijk gebleven. En het is dus DAT wat het gajes dus zo haat. En even ter herinnering: Niger spreek je uit als Nigeeer:
nl.wikipedia.org/wiki/Niger_(land)

Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 19:27

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 19:27: Uw reactie had letterlijk uit haar mond kunnen komen. 1 quote is té makkelijk: wie zijn toch...
Beetje als uw onderknuppelvolk.
Hautain wapperen naar Bergkamp, als ze vindt dat die moet ingrijpen in een debat, is een mooi voorbeeld van iemand die werkelijk in alles vindt boven iedereen te staan. Zelfs hedenavond spreidde ze haar dedain uitvoerig ten toon voor de draaiende camera's. U mag dat een teken van beschaving vinden en op haar stemmen. De rest van Nederland is haar kotsbeu. Maar ja: de rest van Nederland bestaat uit onderknuppels.
Noem mij dan eens, als tegenprestatie, 1 daad waaruit haar menselijke kant blijkt.

vladimirows | 13-07-23 | 23:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom hebben wij het hier niet over die agressieve zeeotter? Ongeveer het zelfde maar boeiender.

P. Breidel | 13-07-23 | 14:58

Iedereen de gigantische fuck up tijdens de evacuatie van Bagdad alweer vergeten?

CornholioNL | 13-07-23 | 14:55 | 2

Die kan ik mij niet herinneren. Wel de fuck up bij kabul

Grachus | 13-07-23 | 14:59

Kabul

Urbanus_2.0 | 13-07-23 | 14:59
-weggejorist-
Mr.Maloonigan | 13-07-23 | 14:44

"De ervaren onderhandelaar Kaag trok in de formatie het klimaatbeleid en het stikstofbeleid volledig naar zich toe, maakte afspraken over nationale excuses voor het slavernijverleden en wist de afspraken over het asielbeleid te beperken tot de belofte dat er ‘grip op migratie’ zou komen"

Weten we dat zeker, of dat gewoon nog steeds post-mortem wensdenken van de Volkskrant?

konjodebonjo | 13-07-23 | 14:31 | 1

Als ik nog even teruglees wat er staat stelt het dus geen ene ruk voor.Klimaat-en stikstofbeleid is geen stap verder (wel heel erg gepolariseerd door D66). De excuses over slavernijverleden zijn gemaakt (yeah ? So what ?). En afspraken over asielbeleidbeperken tot enkel "er grip op krijgen" weten te beperken klinkt ook weinig meer dan een natte wind.

Stuk voor stuk schijnoverwinningen die (zou mij weinig verbazen) die enkel als "verdiensten" worden gelabeld door Kaag zelf en/of diens partij.

De rest ban nuchter Nederland weet wel beter.

Grijskijkert | 13-07-23 | 14:37

Dit topic stroomt ook al snel vol. Hebben we dat eerder gehad? En wat was de aanleiding toen?

Tiscali-2 | 13-07-23 | 14:30

Wat ze betekent heeft ? Best wel veel eigenlijk. Dat hooghartigheid en ingesleten morele arrogantie (nog steeds) slecht vallen bij een groot deel van het electoraat. Dat D66 een uiterst arrogante regentenkliek is (hoi Paternotte, hoi De Groot) voor wie de D in de naam van ondergeschikt belang is en waar Ollengren (op de wens van Rutte) een D66 kroonjuweel heel makkelijk bij het grofvuil heeft gezet.

Het zou mij niets verbazen dat Kaag de burger heeft laten zien dat de speerpunten van D66 af te keuren zijn. Goed dat ze het Haagse gaat verlaten, ongetwijfeld staat het volgende internationale baantje al klaar. Als ze zou zijn gebleven dan kon de verkiezingsuitslag nog weel eens nog lager uitvallen.

Dus, dikke doei Sigrid en nee, we gaan je niet missen.

Grijskijkert | 13-07-23 | 14:27

In het kort: een hoop leugens die nog meer geld hebben gekost...

Pa Nadol | 13-07-23 | 14:26

Wat je ook van haar functioneren vindt, ze heeft een bak ellende over zich heen gekregen die alle perken te buiten ging. Het is hier vaak gebagatelliseerd (alsof het erbij zou horen, een politiepost voor je deur). Soms, door nog kwadere tongen, in twijfel getrokken, of afgedaan met een whataboutism (maar Wilders!).

Kijk, het is prima om kritiek te hebben op haar functioneren, maar de kritiek richtte zich hier bijzonder vaak op de persoon (heks, verrader, terroristenvriendje) en Kaag werd ook hier een 'speciaal projectje' (ik kan me niet goed bedenken welke schandelijkheden ze op haar naam heeft staan om dat te verdienen). Het heeft een enorme impact gehad op haar privé leven, maar zelfs dat werd hier belachelijk gemaakt. De haat verblindt. En nee, dat is niet normaal. Het is om je kapot voor te schamen. Helemaal voor mensen die nog steeds lullen over de kogel van links.

BobDobalina | 13-07-23 | 14:26 | 14

@P. Breidel | 13-07-23 | 17:10: ik druk iets te snel op reaguur. Te vaak eigenlijk.

BobDobalina | 13-07-23 | 17:19

Hoe zou het toch komen dat kritiek op Kaag altijd geframed wordt als vrouwenhaat, terwijl bij kritiek op bijvoorbeeld Esther Ouwehand, Renske Leijten, Fleur Agema en zelfs Kim Lili An Marijnissen dat woord nooit valt? Zou dat misschien komen doordat die vier vrouwen wel goed functioneren of functioneerden, en Kaag niet?

MAD1950 | 13-07-23 | 17:48
▼ 11 antwoorden verborgen

Lieve GS-redactie, na het vele gekwijl over en gegeil op Kaag, dank voor jullie nuchtere analyse. Ik neurie ook al de hele dag het OZ-deuntje van 'the witch is dead'.

schijtzat | 13-07-23 | 14:22 | 5

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:27: ik of GS? Deuntje vanochtend alhier afgespeeld. Verbazing over het grote aantal mensen met beperkte lengte in die film.

schijtzat | 13-07-23 | 17:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou ze zal met haar machtspolitiek bepaald niet de geschiedenis ingaan als de moeder des vaderlands

Bena | 13-07-23 | 14:18

Parool: zij verdeelde het geld als minister van buza als mijlpaal. Te triest voor woorden dit.

Tiscali-2 | 13-07-23 | 14:07 | 1

edit: minfin natuurlijk

Tiscali-2 | 13-07-23 | 14:26

Maar de vraag blijft: Is Kaag bedrimmeld?

Hypno2050 | 13-07-23 | 14:05

Maar ze kon niet debatteren, ging confrontaties met de oppositie uit de weg, en de dossiers waar de Volkskrant het over heeft hebben alleen maar geleid tot publieke onvrede en polarisatie

Johan1235 | 13-07-23 | 14:03

En dan rest ons, één ding : Stem ook alle partijen verder weg die het 'normaal' vinden dat er ieder jaar ~400.000 mensen bijkomen. De PvdD, Volt, Christen Unie..

Op deze manier komt de woningnood die voor eenieder (Waaronder maar liefst ~900.000 jongere inwoners die een woning zoeken) merkbaar is, nooit maar dan ook nooit onder controle. Het genoemde idee van BBB lijkt van buitenaf, redelijk en acceptabel - 15.000 migranten per jaar toelaten - Maximaal.

Stem alle Kamerleden die én geen verstand hebben van economie (Notabene (Minfan.) Kaag), én niet willen luisteren naar de ruime meerderheid van de bevolking m.b.t. "Stop de op het idiote afgaande migratie" - Weg.

Stem ze weg.

Nederlandop1 | 13-07-23 | 14:00 | 1

Zal ik doen. Ik heb maar één stem. Maar als de helft van de kiezers niet stemt telt mijn stem voor twee. En als je van partij verandert, dan heeft die vorige één stem minder en die volgende één stem méér. Dat is ook een verschil van twee. Zo haal je meer uit je stem dan erin zit!

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 15:20

Ik vond Kaag ook niet perse heel geschikt en ben het ook niet met haar partijprogramma eens maar door dat bedreigen en steeds op de persoon spelen willen steeds minder capabele mensen nog naar voren stappen om de politiek in te gaan. Je zou ook wel gek zijn als je in het bedrijfsleven het vijfvoudige kunt verdienen zonder al die haat. De mensen die haar (en andere) dus steeds op die manier aanvallen en kwalificeren lokken de komst van incompetente politici (waar ze zo’n haat aan hebben) dus alleen maar uit. Zo raakt de democratie steeds verder uitgehold.

Capt. Iglo | 13-07-23 | 14:00 | 3

Ook het bedrijfsleven heeft te maken met haat. Denk aan RAF, denk aan recepties waar je werd uitgemaakt voor exponent van het bedrijfsleven, denk aan de kogelbrieven, ooit zelf een gekregen in '86/'87 en de politie schijtlollig zei dat je strafbaar was met die kogels in je bezit.

Sierstrip | 13-07-23 | 14:21

De mensen haten Kaag niet. Ze zijn het alleen niet eens met haar. En van dat vliegen op een bezemsteel boven ons wordt je tureluurs van. Kan ze geen gewone moof fiets betalen?

dijkbewaker | 13-07-23 | 14:25

De democratie in Nederland is goed ziek, maar daar zijn heel veel andere redenen voor dan Tokkies op Twitter. Regenten die totale schijt hebben aan de burger kunnen ook wel eens wat schijt terug verwachten van die burger. Veel meer dan dat kan die burger ook niet als de instituties niet goed functioneren.
Politici als Ontzigt, die laten zien er wel te zijn voor de burger, oogsten veel lof.
Je kan in dit land verder als publiek persoon ook al decennia geen kritiek op de islam hebben zonder dat dit resulteert in doodsbedreigingen. Maar dat wordt stilzwijgend geaccepteerd.

Kicksalot | 13-07-23 | 14:26

Ik snap er niks van. De Volkskrant noemt in de "wat heeft Kaag bereikt"-lijst alleen maar negatieve dingen.

Zoiets | 13-07-23 | 13:56 | 6

@Zoiets | 13-07-23 | 14:12:
Dat ligt eraan aan wie je het vraagt. En dan nog is de lat van positivisme nog al verschillend. Parool weet alleen te noemen dat ze het geld heeft mogen verdelen als minister van financiën.

Tiscali-2 | 13-07-23 | 14:25

Het ligt bij mij nog steeds niet goed dat Kaag door zo'n figuur als Frans van Drimmelen is binnengehaald voor D66.

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 15:26

"Waarom noemt niemand de positieve dingen van Kaag?"
"Misschien omdat ze er niet zijn?"

MAD1950 | 13-07-23 | 17:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar het om gaat is dat Kaag de electorale afstraffing niet gaat afwachten. Deze keer geen tafel beklimmen met geboekte fotograaf. En dat is laf.

Deflatiemonster | 13-07-23 | 13:54

De enige conclusie die we kunnen kunnen trekken dat democratie een kwestbaar iets is.
D'66 is verworden van een transparante democratische partij waar iedereen door middel van referenda of verkiezingen haar zegje mag doen verworden tot een corrupte achterkamertjespartij waarbij inspraak tot het verleden behoort.

Wanneer vrouwen iets misdaan wordt, moet dat zoveel mogelijk worden weg gedrimmeld.

Het is geen vooruitgang.

Haberdoebas | 13-07-23 | 13:53 | 9

"D'66 is verworden van een transparante democratische partij waar iedereen door middel van referenda of verkiezingen haar zegje mag doen"

Dat is nog steeds 100% het geval.

Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:28

Ik zag gister een filmpje waar iemand het mooi samenvatte: Nu kan D66 weer door naar de plaats waar ze thuishoren: nergens. Doei!

Tttt | 13-07-23 | 17:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Als D’66 met mevrouw Kaag aan het roer op 50 zetels had gestaan in de peilingen, dan was ze echt niet opgestapt. Ze heeft haar nieuwe politiek op haar sneakers geen moment waar kunnen maken.
Ze hebben haar zo een “mooie” afscheid gegund. D’66 is House of Cards in real life.

Arcie1971 | 13-07-23 | 13:52 | 3

Dat is toch gewoon logisch? Je wilt toch het beste voor je partij en als uit peilingen en dergelijke blijkt dat er geen draagvlak meer voor je is, ga je weg als je het beste met je partij voor hebt. Beetje een raar verwijt.

Capt. Iglo | 13-07-23 | 14:04

@Capt. Iglo | 13-07-23 | 14:04: het komt toch door bedreigingen?

Struikrover3 | 13-07-23 | 14:23

Exactly, denk je nu werkelijk dat d'66 met haar nog veel zetels bij de komende verkiezingen zou halen. Dus daarom die spin dat ze weggaat om de bedreigingen die haar ten deel vallen.

seasicksteve | 13-07-23 | 15:00

Was dit een liberaal kabinet, neen. Wat heeft Kaag bereikt, vanuit D66 partijprogramma heel veel. Wat van der Wal VVD deed als sokpop gewoon het D66 beleid uitvoeren van Tjeerd de Groot. Eric van der Burg vleugellam op asielzaken met terugdringen instroom door de rem van D66 en CU. Hoekstra op buitenlandse zaken redelijk onzichtbaar. Zag je Kaag shinen bij een VN deugconferentie. En binnen Financien een groot begrotingstekort. Wel een mijlpaal en dat is dat de pensioenpot van collectief naar individueel is gegaan op beleggingsrendement en die kan ook negatief uitpakken

HetOorAakel | 13-07-23 | 13:52

De term 'woke' wordt vaak gebruikt. De betekenis is:
Hiermee wordt aangegeven dat de persoon 'wakker is', alert op maatschappelijke misstanden, ongelijkheid, racisme, discriminatie en polarisatie.

Als je niet-woke bent, ben je dus een sloaper en houdt je maatschappelijke misstanden in het leven. Je bent voor ongelijkheid, racisme, discriminatie en polarisatie.

Nou ja, weten we ook weer wat het alternatief van 'woke-zijn' is.

dickwvf | 13-07-23 | 13:42 | 8

@dickwvf | 13-07-23 | 14:17: Vergelijking is ook zo krom als een hoepel. Woke is immers een hokje, waarvan het bestaan zelfs al wordt erkend door een dame die misschien straks wel MP is.

Islam = vrede is een mening.

dickwvf | 13-07-23 | 14:21

Niet helemaal dick. Met woke wordt een hele doorzichtige wij tegen zij constructie gefabriceerd, met een valse claim op moraliteit.
Volg je de doctrine van de wokisten niet, ben je het inhoudelijk oneens op punten over discriminatie, ongelijkheid etc, je bent automatisch een racist of fascist. Best onhandig als je tegen polarisatie bent.

Absolutisme is complete onzin. Wanneer je de behoefte hebt om bij een groep en beweging to horen en je hangt daar je persoonlijkheid aan op dan is discussie niet meer mogelijk. Dat is woke.

Maar het is wel hip, en je mag meedoen met de wokies (zolang je de doctrine volgt). Ergens bijhoren en denken dat je ergens voor staat, yay! Go woke!
De geschiedenis staat vol van deze onzin.

donkieshot | 13-07-23 | 14:29

Op Joop wordt steeds beweerd dat "woke" niet bestaat, dat het alleen maar een verzinsel is van "extreem rechts". Zouden die lui nou echt niet beter weten?

Argyronauta | 13-07-23 | 15:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Minister van financiën en dan geen positieve punten rondom financiën...

Terra | 13-07-23 | 13:39 | 1

schat in een begrotingstekort in het huishoudportemonneetje door al dat weggeefgeld, geen meloenen maar miljarden

HetOorAakel | 13-07-23 | 13:41

Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 13:15 |
“Ze wekte tegenstand op bij vooral het meest rechtse deel van onze kiezers, ik weet wel waarom. Omdat die alles haten wat maar ruikt naar een hogere opleiding, buitenlandse ervaring of je talen goed kunnen spreken.” Bijzonder statement! U gaat er van uit dat “het meest rechtse deel van onze kiezers” niet hoog opgeleid is, “Je talen niet goed spreekt” en geen of weinig buitenlandse ervaring heeft. Ik ben bang dat u “het meest rechtse deel van onze kiezers” zwaar onderschat. [Ik ben geen meest rechtse kiezer, maar wil ze daarom juist niet onderschatten]

JayJay | 13-07-23 | 13:39 | 6

Ik vraag me af wat de wetenschappelijke onderbouwing is. Ik ben zelf rechts, hoogopgeleid (in een écht vak), ken redelijk wat talen, misschien geen vlot causeur, maar naast mijn eigenlijke werk heb ik ook diverse boeken vertaald, o.a. uit het Frans en het Engels, en mijn boekencollectie mag er wezen. Dat is niet om op te scheppen, ik vind het eerder gênant, maar om even een tegenvoorbeeld te tonen voor dat pnzinnige frame. Ik ken ook andere rechtse mensen die er qua opleiding en cultuur beslist mogen wezen. Dit soort hokjesdenken is toch zo primitief.

Argyronauta | 13-07-23 | 15:25

@Argyronauta | 13-07-23 | 15:25:
Je zal die witte raaf dan wel zijn. Maar ik vind het mooi. Dat er op die uiterste rechterflank ook wel eens een boek gelezen wordt, dat geeft hoop.

Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:58

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:58: Waarop baseer je dat idee van een witte raaf? Eigen indruk? Zeker niet mijn indruk. Dat zal wel komen omdaat ik in andere kringen (vol witte raven) verkeer, maar wie heeft de juiste kringen? Indrukken, dat is meer iets voor confirmation bias.

Argyronauta | 13-07-23 | 16:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Alsof het gezin van Kaag iets heeft meegekregen van de intense afkeer die moeders de vrouw opriep. Dat gezin kijkt alleen naar Al-Jazzeera en appt met de broeders in Gaza (en de vereniging van huisvrouwen in Nizjéééér)

Egerius | 13-07-23 | 13:38

Kaag (als kapitein van het D66 schip)( heeft best wel veel bereikt - de geveinsde slavernij excuses (serieus, dat staat voor mij net zo veraf als, pak hem beet, de middeleeuwen) die gaan leiden tot slavernij vergoedingen (het is een kwestie van tijd) en hernieuwde wrijving tussen bevolkingsgroepen. Een volledig waanzinnig energiebeleid dat Nederland zal terugvoeren naar de 18e en 19e eeuw (bittere armoede voor de bevolking). Een ontwricht OM dat steeds minder moeite doet haar politieke voorkeur te verbergen als het gaat om het vervolgen van overtredingen en misdrijven. Een onbegrijpelijk ressentiment tegen 'de provincie' - weet u nog dat arme kindjes gingen sterven door de 'terror boeren' die een snelweg blokkeerden?
Of het een nalatenschap is om trots op te zijn zou ik niet durven beweren, maar het is er eentje van formaat. (Dan laat ik het afschaffen van het referendum, daar is het gemene volk te dom voor, tenslotte, maar achterwege).

Otto Normal | 13-07-23 | 13:36

Waarschijnlijk de halve schatkist aan Palestina gedoneerd, daarom smeert ze hem. Loeder!

Sliptong | 13-07-23 | 13:36

Degenen die achter VVD maar bovenal D66 aanlopen moeten mensen zijn met een beperkt bewustzijnsgevoel, want veel verder dan dat komt het echt niet.
En degenen die Kaag hoogachten hebben minimaal een bloedhekel aan zichzelf of etaleren een aangeleerde verstandelijke handicap. Kaag is net als een dode, zelf voel je niks, de ellendige erfenis valt bij anderen, Maar dat mens gaat weg en dat is een zegen voor ons land. Het leven heeft zo zijn heerlijke kanten,

Broadsquire | 13-07-23 | 13:29 | 9

@Tarak | 13-07-23 | 14:51:
Nee hoor, je rol is niet moeder van je welpjes zijn maar goed beleid uitzetten en dan met name verantwoordelijk richting de toekomst. Als je een theekransje wil voor zwakbegaafden dan is je taak om lief te glimlachen en pootjes te geven. Dat een vrouw als Kaag dat dan serieus neemt en niet zwicht voor debiele fotomomentjes bij een stalletje biggetjes, is haar niet aan te rekenen. Maar dit land wil debielen in de Tweede Kamer, die liever mooi toneel spelen dan echt iets oplossen. Nou die regering krijgt het binnenkort. De domheid en oppervlakkigheid gaat dit land besturen, we gaan zien wat ervan komt en ik verheug me nu al op de totale afgang.

Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:31

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:31:
Zonder die Kaagdocumentaire die de NPO had opgetuigd en twee maanden voor de verkiezingen had uitgezonden, zou D66 nooit 24 zetels hebben gekregen. Dat valt niet goed bij veel mensen. En dat is geen vrouwenhaat.

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 16:02

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:31: Verantwoording richting de toekomst.. Zoals 24 miljard stuksmijten aan het klimaat waarbij een resultaat wordt opgegeven dat met de fijnste apparatuur niet eens te meten valt. (Waardoor je er dus ook niet eens op afgerekend kan worden).

Eagle0511 | 13-07-23 | 16:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Sigrid Kaag geen lijsttrekker D66 meer vanwege ernstige bedreigingen.
Politici reageren woest op bedreigingen die leidden tot vertrek Kaag.

Wat waren die ernstige bedreigingen dan? Een mafkees met een fakel? Erg veel negativiteit online? Wat was bij Kaag nou zo anders als bijvoorbeeld Sylvana Simons?
Mis ik iets?

bitterpete | 13-07-23 | 13:29 | 3

Gekrenkt ego. Vreselijk bedreigend voor dit soort -vul zelf in-.

zwenkwieltje | 13-07-23 | 13:31

Dat gaan ze u en mij niet vertellen, want dan blijkt het allemaal reuze mee te vallen... en valt mevrouw wederom door de mand

Jansen63 | 13-07-23 | 13:33

Dit is de spin die er aan gegeven wordt.
Iedereen binnen D66 weet al dat er klappen gaan vallen bij de verkiezingen. Daar gaat Kaag dus niet op wachten. In plaats van dansen op tafel zou ze moeten gaan verstoppen onder de tafel en daar voelt ze zich te goed voor.

Eagle0511 | 13-07-23 | 16:10

Het is natuurlijk complete onzin dat Kaag is opgestapt vanwege wat labiele fakkelzwaaiers en wat haat op Twitter. Ze heeft een knallende afstraffing en bijhorende afgang kunnen voorkomen met deze zet - haar vertrek ophangen aan bedreiging in plaats van incompetentie. Nu vindt iedereen haar zielig, na de verkiezingen zou iedereen haar mislukking hebben genoemd.

Zeddegeizot | 13-07-23 | 13:28

Knap. Alles bereikt waar je zogenaamd niet voor stond.

MorgenEenAnder | 13-07-23 | 13:28

Een hype heeft altijd een houdbaarheidsdatum.

J.P.Drapeau | 13-07-23 | 13:27

De reactie van Corinne Ellemeet vat het probleem mijns inziens het best samen: het is aan ons om respect terug te brengen in de samenleving. Vooral ook naar politici.

Arbeid adelt.

Hetkanverkeren | 13-07-23 | 13:22 | 1

Freule Ellemeet. Ook zo'n misbaksel die het het domme volk wel even zal gaan vertellen.
Weet je, ik begin hoe langer hoe meer te voelen voor de linkse neiging tot het oproepen van een partijverbod. Extremistenclubjes als die van X66, GL en de Bonzobrigade, dat hoort niet in een fatsoenlijk politiek landschap thuis.
En dat uit de mond van iemand die in principe vindt dat elke stem, hoe abject ook, gehoord mag en moet worden, ook in de politiek. Gefeliciteerd links tuigh, hebben jullie prima gedaan, mij zover krijgen dat ik een partijverbod inmiddels niet meteen als volledig onacceptabel zou wegzetten.

Graaisnaaiert | 13-07-23 | 14:41

Kaags carrière in Nederlandse politiek, oftewel een mislukte marketingtruc. Lekker terug naar die omheinde villa in Oost-Jeruzalem, jalla jalla!

soggert | 13-07-23 | 13:17 | 1

In Zwitserland heeft ze ook nog een stulp.

Wattman | 13-07-23 | 13:19

Wat een zwaktebod!
GS weer op zijn aller-allersmalst.
Kaag is op de persoon weggepest.
Niet op de inhoud.
Oh dat is tegen de "huisregels"

Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 13:15 | 24

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:37:
Na het vertrek van die vrouw naar een functie elders bleef Van Drimmelen haar grensoverschreidend behandelen. Voor dit grensoverschreideind gedrag, en dus niet voor de eerdere affaire, vroeg die mevrouw de hulp in van Kaag en werd er niets gedaan.

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 16:08

@Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 15:37: Eeeh. Stijlicoon geeft wel heel wat meer voorbeelden aan behalve het Drimmelen geval. En daar reageer je dan met een whataboutism op.
Ga je de rest van de tegel van Stylicoon ook nog behandelen?
Denk het niet zeker? Hij heeft namelijk groot gelijk.

Eagle0511 | 13-07-23 | 16:16

@Twee Jeetjes | 13-07-23 | 16:08:
Waar D66 *dus* niets meer mee te maken had. D66 was toevallig werkgever van beide, maar het was dus niet zo dat het allemaal onvrijwillig begonnen was.

Die vrouw heeft een jaar lang aangerotzooid met Drimmel, toen wilde ze terug naar mannie, nadat het uitkwam. En toen ging ze janken bij de partij, die haar niet zou hebben beschermd. Ja kom nou ff zeg. Wat een laffe haas. En dan ook nog de hele partij naar onder trekken om je gelijk te halen? Respectloos. Geen woorden voor hoe egocentrisch is dat vind. Dat had ze moeten verzinnen voordat ze met de broek uit met Drimmel bezig was, nietwaar? Dat Drimmel lastig en irritant deed is een feit, maar zij heeft toch echt een tonnetje boter op haar hoofd.

En de pers, die rook natuurlijk een kans om D66 hiermee af te fakkelen en dook er gretig op. Hoe vaak hebben we geen topic bij GS gehad om deze "affaire"?

Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 16:34
▼ 21 antwoorden verborgen

En dan dat eeuwige gezeik over kansen voor vrouwen... Noem 1 ding die mannen wèl mogen in NL en vrouwen niet.

Happy People | 13-07-23 | 13:15 | 10

Boeren (Ructus)
Wijdbeens zitten
Zuipen
Rondneuken
Toetreden en blijven bij Korps Mariniers

ChupaChupa | 13-07-23 | 16:05

@ChupaChupa | 13-07-23 | 16:05: Nou, die eerste 4 van jouw lijst mogen vrouwen ook hoor. En wellicht MOGEN ze wel bij het Korps Mariniers, maar komen ze nooit door de selectie?

Eagle0511 | 13-07-23 | 16:18
▼ 7 antwoorden verborgen

Het voelt een beetje alsof je ergens 5 jaar hebt gewerkt en het enige wat mensen kunnen herinneren is jouw sollicitatiegesprek.

Keutels | 13-07-23 | 13:11

De kranten buigen als knipmessen voor Hare hooghartige Excellentie.

thanseeuwen | 13-07-23 | 13:08 | 3

Niets dan lof voor het gevallen kabinet en de gevallen ministers.

Cunts-en-kitsch | 13-07-23 | 13:13

Wat ze altijd al deden zetten ze voort.

Wattman | 13-07-23 | 13:14

Ik hoor heel de dag niets anders , 10 radiozenders, tv alles .. wtf.

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:39
-weggejorist-
degelukkigehollander | 13-07-23 | 13:08

Ze is intelligent. En ook intelligenter dan wat ik ben. Maar als je intelligentie niet weet te verzilveren wat ben je dan wel. IQ is toch echt ondergeschikt aan EQ. Aan EQ ontbrak het aan bij haar lijkt me.

Breakdance | 13-07-23 | 13:07 | 1

Echt intelligente mensen lopen daarmee niet te kokketeren.
Zij was zeker niet intelligent maar een faker met veel bluf en dat moet gezegd , goede kledingsmaak....

2CVOcean | 13-07-23 | 14:09

Het lijstje met talen is incompleet. Ze spreekt ook en meestal: Wartaal

de rijdende vechter | 13-07-23 | 13:04 | 2

Ze spreekt ook: Hete Aardappel.

Cunts-en-kitsch | 13-07-23 | 13:13

Terwijl haar voorkomen en gezichtsuitdrukking boekdelen spreken.

Lijkt me een talig iemand.

Iemand die niks van modellen begrijpt en zelf niks vindt, maar o zo goed weet hoe je met zaken kunt goochelen om macht te verwerven en je positie te versterken. Die 'science is settled' met liefde omarmt.

Dat ze per saldo een zware wissel op ons land trekt, en bijna iedereen dat inziet, is de echte reden van haar vlucht. Want zó laf, zou ze zó laf zijn, dat als haar aanwezigheid nuttig én gewenst zou zijn, dat ze dan tóch vertrok?

Zomaarwat | 13-07-23 | 13:17

"Ze gaf progressief-linkse kiezers in elk geval voor even de hoop gaf dat het tij zou kunnen keren in Nederland"
Wat een drama queens toch weer.

Rico Tampeloerus | 13-07-23 | 13:03 | 4

Definieer progressief.

Zapata10 | 13-07-23 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ze heeft nog altijd meer bereikt dan Wilders, die schreeuwt sinds 2006 enkel vanaf de zijlijn en heeft 0,0 bereikt.

Diederik_Ezel | 13-07-23 | 13:03 | 8

Gisteren riep je ook al dat ze het goed had gedaan. Maar als er dan gevraagd werd wat ze dan precies goed had gedaan, was het muisstil van jouw kant. Wil je het nu toelichten of blijft het gewoon weer bij belletje trekken, wegrennen en ons achterlaten met een goedkope 'whataboutism'?

Kowalski11 | 13-07-23 | 13:19
▼ 5 antwoorden verborgen

niet om het een of ander (d66 is nooit mijn clubje geweest) maar het is wel heel bijzonder wat voor een figuren deze luitjes bij elkaar wisten te krijgen, Jetten, Paternote, Sjoerdsma, de Groot en als klapstuk Kaag (en dan heb ik het nog niet over de achterban zoals een van D.)..... ben zelfs ooit nog gevraagd voor D66 maar dat was dan ook 20 jaar geleden!

oblix | 13-07-23 | 13:00 | 3

Jetten is van het rijtje nog het meest te pruimen qua persoon, de rest zuigt.

Wattman | 13-07-23 | 13:03

Ze heeft de Taliban in Kaboel niet gehinderd.

tectonicos | 13-07-23 | 13:00

Als ik haar zie moet ik steeds denken dat haar kleine ventje op haar ligt om de liefde te bedrijven.

Haar ventje is dan een besneden Schimmelpenninckje die op dat paard een poging om haar in extase te brengen terwijl ze hem met arrogante woordjes aanmoedigt.

Bolhoed | 13-07-23 | 13:00 | 1

Moet dit tijdens de lunch?

Mr.Maloonigan | 13-07-23 | 13:02
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 13-07-23 | 12:59 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

De opvolger op Financiën zal een hoop lijken in de kast tegenkomen. Uiteraard heeft mevrouw Kaag, volgens onze media, daar geen schuld aan.

martymcfly | 13-07-23 | 12:58 | 1

Dat lijkt mij dat je dat haar idd niet kan verwijten, de "rest" wel maar dat nou net niet....

oblix | 13-07-23 | 14:17

Ze is ook goed in het polariseren

Janlul | 13-07-23 | 12:58

Zijn er nog steeds lui hier in de panelen die boos zijn omdat Rutte zijn kabinet opblies? Volgens mij moeten we de man dankbaar zijn. Wat een weelde. De éne na de andere gehate politiek leider ruimt het veld. Er kan weer gekozen worden. Ja, toch?

Amsterdamsko | 13-07-23 | 12:58 | 6

@drastic | 13-07-23 | 13:07: op het moment dat timmermans doorkrijgt dat hij gekozen moet worden en niet niet benoemd, blijft Frans gewoon in brussel

Toeja | 13-07-23 | 13:23

Voorlopig elke dag weer de hemel in geprezen.. En elke dag op tv. Ik ken iemand die lachte als Rutte, die werd gelijk ingesloten..

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Één verdienste kan ik haar niet ontzeggen: ze heeft D'66 toch maar mooi in tijd van een paar jaar gedecimeerd tot een onbeduidend partijtje. Hoewel met veel tegenzin, voel ik toch een zweem van dankbaarheid in me opkomen.

De Maagd Maria | 13-07-23 | 12:53 | 1

Laten we even de verkiezingen afwachten.

Schoorsteenveger | 13-07-23 | 12:55

de magere mannetjes bij d66 hebben haar op de een of andere manier overtuigd dat zij de vrouwelijke messias voor nederland is/was en ze is zo naief geweest om daarin te trappen.

kantje_boord | 13-07-23 | 12:53 | 1

Daar was weinig overtuigingskracht voor nodig. Ik denk eerder dat kaag getemperd moest worden....... er is een speciaal plekje in de hel voor..........

Toeja | 13-07-23 | 12:59

De altijd verongelijkte Kaag die alle kritiek probeerde om te katten naar vormen van misogynie....
O. ironie, Terwijl zij de arena verlaat regent het daar letterlijk wijven. Zelfs bij de CU hadden ze er al eentje gevonden die door God en door hen die in Hem geloven is goedgekeurd, en de vvd schuift er eentje naar voren die een licht kleurtje heeft en in een gammel bootje is aan komen varen.
It's raining women, hallelujah.
Of ze allemaal wel kwaliteiten hebben, het valt te bezien. We weten inmiddels al dat "de vrouw" nauwelijks iets speciaals heeft toe te voegen aan de bestuurscultuur, vrouwen zijn even goed of slecht als mannen. Maar weinig van die vrouwen roepen zoveel weerzin op als Kaag wist op te roepen.
Misogynie? Bullshit. Misokagie, gewoon misokagie. Mevrouw heeft het aan zichzelf te wijten, niet aan een boze wereld die iets tegen vrouwen heeft.

Schoorsteenveger | 13-07-23 | 12:53 | 9

Dat dus. Dat geleuter het is een vrouw dus daarom kraakt men haar hier af. Nou nee, Rutte, Timmermans, de Jonge worden hier net zo hard afgekraakt maar man hè. Droevig de reaguurders die niet verder komen dan de term mysoginie, houdt nml in dat ze geen argumenten meer hebben. En dan zeuren over het feit dat men haar heks noemde maar van der Plas wel ma Flodder noemen.

Basil Fawlty | 13-07-23 | 16:23

@Roos | 13-07-23 | 12:59: Mazzeltov, dat is tegen het zere been denk ik ! Namens mij, sjalom

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Het tij keert ook zonder Kaag. Of de VK moet haar als de zon of de maan zien dat invloed heeft op het tij. Het voormalig goddelijke is er in ieder geval wel van af zo te lezen.

forecastle | 13-07-23 | 12:52

Er wordt gerept over praatprogramma's
Op1... BNN-VARA is eruit. Volgens mij doet de VPRO al niet meer mee, resten slechts uitzendingen van rechtse omroepen. En Max.
Jinek is natuurlijk van een rechtse omroep
Alles mbt VI is ook nogal rechtsgedraaid als ik dat zo hoor
Volgens mij heeft die joker van dat praatprogramma van de EO van toen, ook een praatprogramma (op zaterdag bij de commercielen?).

dickwvf | 13-07-23 | 12:51 | 6

D: rechts, links, rechts, links.
Als.je iemand vraag om een definitie dat krijg je geen of een half antwoord. Of bs in de zin van 'traditionele waarden tov van progressiviteit'. Whatever the fuck dat nog betekend.

donkieshot | 13-07-23 | 13:01

Jinek rechts? Hou op !

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kunt zeggen van Kaag wat je wilt, maar ze is een enorm goede politica.
Ze heeft werkelijk de gehele D666 agenda erdoor gedrukt, koste wat kost.

Zulke politicussen kunnen we meer gebruiken, maar dan wel met een correcte agenda.

blbla | 13-07-23 | 12:51

Het begon al met een geregisseerd dansje op tafel om daarna niets maar dan ook echt niets zinvols te hebben gedaan al falend de aftocht door de zijdeur te nemen. Dis moet toch snachts slecht slapen....

Er is een speciaal plekje in de hel voor........ haha wat een ontzettende nietskunner

Toeja | 13-07-23 | 12:51

Destijds zag ik op social media veel vrouwelijke contactpersonen, in de leeftijd 20 tot 30, opeens ontzettend enthusiast praten over Kaag. Dus ja, stem op Kaag want eerste vrouwelijke premier, al het gelul wat je overal zag voorbijkomen. Normaal waren deze vrouwen vrij a-politiek. Hoeveel budget was er besteed aan de campagne om op deze wijze te astroturven? Ik ken zelf geen enkele man die positief was over D66 deze periode.

Kartelmaster2000 | 13-07-23 | 12:51 | 4

Dus dat betekent dat, als ik me aankleed als een cowboy veel cowboys enthousiast over mij gaan praten, ook al ben ik een lul. Haha... zo werkt de dierenwereld wel ja.

nobodiesunmighty | 13-07-23 | 13:01

Amen!

ChupaChupa | 13-07-23 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als mens die het welzijn van de ander zeer nauw aan het hart gaat vraag ik me af:
Is er een hulplijn geopend voor depressieve D66 luitjes?

Zapata10 | 13-07-23 | 12:50 | 3

Misschien is een stikstof-psycholoog iets?

ChalinaRosa | 13-07-23 | 12:55

Antiza.... reaguurt alsof ie het touw al om z'n nek heeft gebonden.

SirCharlesPoploch | 13-07-23 | 12:58

Waarom denkt u dat BL nog niet in dit topic heeft gereageerd?

Die hangt daar al urenlang, hysterisch jankend aan de lijn.

rustzacht6 | 13-07-23 | 13:44

Nieuw Campagneschap. Zeer geslaagd.

Proud Infidel | 13-07-23 | 12:50

Kut nu moet ik een ander levensdoel dan die heks afzeiken gaan zoeken.

NLgaatnaardeklote | 13-07-23 | 12:50 | 3

Ollongren is net zo'n tang. Die zit er nog meen ik.

Zack Hooi | 13-07-23 | 12:55

Ik hoop dat Sjoerd nog even blijft, anders weet ik mij ook geen raad meer.

Patraque | 13-07-23 | 16:06

Misschien de pensioenen vernietigster.?

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:27

Tja, Nederland is een volle spons in een afvoerpijp. Alle belangen zijn zo vol van zichzelf dat er geen ruimte meer is voor wat dan ook. En zeker niet voor 'beleefde' sociaal-Liberalen.

m@rkus | 13-07-23 | 12:49

"Weet je wie ook zééér bekwaam is?"

Toon Emmils | 13-07-23 | 12:48 | 1

Hadden we Wim Kan nog maar, dan konden we nog eens lachen om dit kabinet. Ik denk dat een heleboel mensen niet meer weten van wie deze uitspraak was.

Sjakie | 13-07-23 | 13:36

Houdoe en niet bedankt!

MeppieRocks | 13-07-23 | 12:48

Consul in Niger? Is dat niks voor haar?

Dr. Worstenbroodje | 13-07-23 | 12:46 | 1

Iets in Nigèèèèr, wat dan ook, lijkt me prima.

Schoorsteenveger | 13-07-23 | 12:57

Zo zo toch wel aansprekende resultaten op haar palmares.

Batavijf | 13-07-23 | 12:46

Ja kappen nou met die Kaag topics, ben d'r helemaal klaar mee.

pollens | 13-07-23 | 12:45 | 2

Ik nog lang niet. Genieten dat kaagmens weg is met achterlating van de magere mannetjes.

ChalinaRosa | 13-07-23 | 12:59

Ik niet.

zwenkwieltje | 13-07-23 | 13:29

Tussen 2017 en 2021 is het percentage meisjes in het voortgezet onderwijs met emotionele problemen als angsten en depressies gestegen van 28 naar 43%. Dat is een hele prestatie van de overheid.

Piet Karbiet | 13-07-23 | 12:45 | 3

Corona moet natuurlijk wel de schuld krijgen en niet de social media verslaving.

normanius | 13-07-23 | 12:49

@normanius | 13-07-23 | 12:49: Hmm, onder jongens is die stijging minder groot en die doen ook aan social media.

Piet Karbiet | 13-07-23 | 12:59

@Piet Karbiet | 13-07-23 | 12:59: Zijn misschien emotioneel iets stabieler?

ChupaChupa | 13-07-23 | 13:15

Vloeiend Nederlands zelfs, knap joh.

Mr.Maloonigan | 13-07-23 | 12:44

Wie is die mevrouw?
En wie zijn de mensen die op haar stemmen?

pibasso | 13-07-23 | 12:43 | 1

Misschien gewoon fatsoenlijke mensen? Ik weet dat in rechtse kringen dat enigszins als een verrassing kan komen.

cugel | 13-07-23 | 20:03

Ze heeft haar reden van vertrek niet goed overdacht. Ze geeft aan andere vrouwen met ambities nu het verkeerde signaal af dat ze dus wegloopt vanwege haat en dreigementen. Haar dochters vinden Nederland minder veilig dan het Midden Oosten. Nooit eerder gchoord, die mensen komen juist hier naartoe.

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 12:43 | 5

www.nrc.nl/nieuws/2023/07/13/wat-kaag...
Kaag vertrekt vanwege de intimidaties en bedreigingen en de zware wissel die dat trok op haar gezin. Haar besluit komt hard aan in Den Haag; politici zijn woest. „Intriest”, noemt Volt-fractievoorzitter Laurens Dassen het. „We zijn als land diep gezonken”, schrijft GroenLinks-Kamerlid Corinne Ellemeet. Demissionair premier Mark Rutte vindt dat Kaag privé een „onacceptabel hoge prijs” heeft moeten betalen.

Bedreigingen en intimidaties maakt Kaag al haar hele leven mee, „maar nergens zo erg als in Nederland”, zei ze eerder in de documentaire Van Beiroet tot Binnenhof. Complotdenker Max van den B. zocht Kaag vorig jaar op bij haar huis met een brandende fakkel. Voorafgaand aan een verkiezingsdebat in het Overijsselse Diepenheim, afgelopen februari, werd ze omringd door mensen met fakkels.
Stel je voor dat iemand opeens zo'n brandende fakkel in je gezicht duwt. Ik kan me voorstellen dat je je groot houdt maar dat de rechter dat als bedreiging ziet verbaast me niets: waarom heb je anders overdag een fakkel nodig als je iemand opzoekt.
Ik weet wel dat ik nooit een fakkel meeneem als ik op bezoek ga.

cugel | 13-07-23 | 19:57
▼ 2 antwoorden verborgen

"Ze gaf progressief-linkse kiezers in elk geval voor even de hoop gaf dat het tij zou kunnen keren in Nederland" (ik laat de kromme zin maar even de kromme zin): maar tevergeefs, extreem rechts slaagt er met bedreigingen in om het redelijke midden kapot te maken: bedankt rechts! We stellen het op prijs dat jullie ons fatsoenlijke Nederland kapot maken.

cugel | 13-07-23 | 12:43 | 18

@cugel | 13-07-23 | 14:21: praat niet alles recht Cugel.. ze stelt zich aan en probeert redenen te vinden om haar tekortkomingen te verdoezelen. Ze heeft het er zelf naar gemaakt.

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:18

Extreem rechts ben je tegenwoordig al gauw evenals 1 van de vele verzonnen soorten fobieën of racisme het heeft allemaal totaal geen waarde meer

van de kraats | 13-07-23 | 17:42

@Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:18:
Ik herinner me een NRC artikel waarin een aantal verdiensten van Kaag werden genoemd, maar ik kon het niet meer vinden. Wel allemaal artikelen over hoe iedereen haar aanviel, maar dat hoef ik niet te citeren want dat kon je bijna iedere dag op GS zien: dat zij en Rutte en Timmermans voortdurend worden bekritiseerd. En ook altijd op inhoudelijke punten: Kaag was een heks en Timmerfrans, want zijn naam goed schrijven was ook te moeilijk, was te dik.
@ratelaar | 13-07-23 | 14:44:
Als je met een fakkel in de hand iemand thuis opzoekt, dan denk ik dat ik over extreem rechts mag spreken. Die beveiliging die ze kreeg was vast ook niet omdat er geen geloofwaardige dreiging was. En die kwam vast niet van links.
Dezelfde sentimenten die Hitler in het zadel hielpen zijn natuurlijk niet zomaar verdwenen. Nu is de afkeer van een toevloed van asielzoekers die ons vertrouwde Nederland veranderen iets anders dan de joden van meneer Bloksnor, maar het effect komt toch enigszins overeen.
En de wetenschap denkt wel degelijk dat zinnige actie tegen klimaatverandering kan en moet. En wel snel. Maar, ook uit jouw reactie blijkt, dat rechts altijd een reden heeft om niets te doen.
Ik kan me voorstellen dat je af wilt van asielzoekers, maar hoe? Dat je huizen wilt bouwen, maar ook jij zult zien dat de natuur achteruit gaat. En niemand wil natuurlijk geld verspillen, maar een leefbare aarde proberen achter te laten voor ons nageslacht lijkt me toch wel erg nuttig ipv doorgaan met consumeren en vervuilen.
@Kartelmaster2000 | 13-07-23 | 14:35:
Daarom denk ik ook dat er serieuze bedreigingen van rechts kwamen. In ieder geval kreeg ze eigenlijk geen dank voor al het werk dat ze ongetwijfeld deed. Dus town Rutte en zijn kabinet verdwenen had het voor haar ook niet veel zin om door te gaan.
@van de kraats | 13-07-23 | 17:42:
Zoals gezegd: ze had vast geen beveiling gekregen als er geen geloofwaardige dreiging was. En niet van links dus.

cugel | 13-07-23 | 18:20
▼ 15 antwoorden verborgen

Soms ben je blij als iemand verder niet veel gerealiseerd heeft, het had slechter kunnen uitpakken.

Fark Mutte | 13-07-23 | 12:42

Dat hele artikel is herschreven op NOS.nl. Er stond vanochtend veel meer. Heel raar want in dat bericht was ze heel negatief over Nederland.

CzMichiel | 13-07-23 | 12:40 | 1

Weet je wie ook vloeiend Duits sprak?

Bert Brussen | 13-07-23 | 12:39 | 17

Bud Spencer.

zwarte-string | 13-07-23 | 13:12

Arnold schwartze neger

Jos Tiebent | 13-07-23 | 13:58

@Jos Tiebent | 13-07-23 | 13:58: oeps, ging iets fout met de soatiebalk

Jos Tiebent | 13-07-23 | 13:58
▼ 14 antwoorden verborgen

Gelukkig heeft ze niet zoveel klaargespeeld, zal toch allemaal geldverslindende linkse onzin geweest zijn waar de Nederlander niet wijzer van geworden zou zijn.

Lompelul | 13-07-23 | 12:39 | 1

Dat trappen ze er nog wel even doorheen de komende demissionaire periode. Wees maar niet bang. Of eigenlijk juist wel……..

Guusje Nadorst | 13-07-23 | 12:45

Ik houd van subtiel cynisme.

Erg bedankt dus, mevrouw Kaag.
-

Bernhard de II | 13-07-23 | 12:39

Uit het oog uit het hart.
Kaag zal niet de geschiedenisboeken in gaan als topper of topvrouw.
Onder haar leiding ging er van alles niet zo heel goed binnen D66.
Dat lag zeker niet alleen aan Kaag.
Met arrogante klootzakken als Sjoerdsma, Paternotte en de Groot naast je win je weinig sympathie in het land.
Ze hebben de steun aan de boeren totaal onderschat en dachten met hun hardvochtige opstelling een vuist te maken.
Totaal verblind en overtuigd van hun eigen gelijk.
Ze hebben maar weinig vrienden gemaakt.
Rob Jetten is een lieve jongen, echt een zachtaardig persoon, maar ook hij heeft geblunderd.
Gelukkig voor hem is hij niet zo’n gluiperige gluiperd als de andere heren.
Superonhandig wel, om je vakantiekiekjes te delen van homohatende landen en alle vliegreisjes die Rob maakte, om het vervolgens voor Henk en Ingrid haast onmogelijk te maken te vliegen.
Ik kan mij niet voorstellen dat de voor Kaag afgedankte Rob Jetten nu de kar wil trekken.
Ik zou bedanken.
D66 heeft te weinig gebracht.
Het land op slot en woke gepromoot.
Da’s te weinig.
De ministers op de verkeerde plekken.
En nu is het sprookje uit.
Krak! Zei de tafel.
Ben benieuwd hoeveel onsympathieke, hoog opgeleide mensen ze weten op te trommelen.

Ruimedenker | 13-07-23 | 12:37 | 4

Dat is altijd al geweest bij D66, onsympathieke lui. Lijstje:
Laurens Jan Brinkhorst
Thom de Graaf
Lousewies van der Laan
Alexander Pechtold
Ingrid van Engelshoven

Koning Willy | 13-07-23 | 12:49

@Koning Willy | 13-07-23 | 12:49: u vergeet Jan Terlouw

Kartelmaster2000 | 13-07-23 | 12:54

Sjoerdsma en de groot zaten daar alleen omdat kaag dan sympathiek leek...

Toeja | 13-07-23 | 12:54
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe dan ook, alle aanhangers van Kaag gaan weer terug naar fvd

RickTheDick | 13-07-23 | 12:37 | 1

Hahaha, hilarisch reaguursel.

ChupaChupa | 13-07-23 | 13:26
-weggejorist-
Spartaan1888 | 13-07-23 | 12:36

Toch bijzonder dat er terugblikkend op zowel Rutte als Kaag nooit gesproken wordt over de privé-levens die zij hebben geruïneerd ten faveure van hun carrière.

Lopendbuffet | 13-07-23 | 12:36

Ze maakt zelfs van haar eigen opstappen een politiek statement: bedreigingen van vrouwen en vrouwenhaat. In plaats van eens eerlijk te zeggen dat zij niet heeft waargemaakt wat ze heeft beloofd en dat zij als eindverantwoordelijke de halvering van het aantal zetels voor haar rekening neemt. Dat ze niet tegen kritiek kan blijkt uit het feit dat ze die meteen bedreigingen noemt. Er zullen wel echte tussen zitten maar ze hangt alles dus ook andere meningen aan die kapstok op waarmee ze haar totale incompetentie probeert te camoufleren. De media, die als hondjes achter haar aan lopen, neemt ze ook nu weer mee in dit frame en dat zullen we als één geluid te horen krijgen de komende dagen. Kaag en media spreken met één mond.

Tiscali-2 | 13-07-23 | 12:35 | 3

Dat "vrouwenhaat" argument van Kaag was het dunne muurtje wat ze telkens optrok om maar niet inhoudelijk op kritiek in te hoeven gaan.
Dit soort vrouwen holt doorgaans snikkend weg of gaat boos met deuren slaan als ze hun zin niet krijgen. En dat is een beetje lastig als je jezelf in de schijnwerpers positioneert.

normanius | 13-07-23 | 12:42

het mooie is dat Kaag dit roept vd Plas ondertussen gigantisch veel stemmen trekt. Laat meteen zien dat dit argument kul is.

Struikrover3 | 13-07-23 | 13:05

@Struikrover3 | 13-07-23 | 13:05: die Caroline gaat er nog wel wat verliezen hoor. Ik vind haar ook wat zwalken. Zou zo maar een JA 21 kunnen opstaan

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:11

En op tafel dansen? Ging goed, maar nergens genoemd. Jammer

TheseDays00 | 13-07-23 | 12:33 | 1

Oh, en daling van aantal zetels. Ook daarvoor bedankt.

TheseDays00 | 13-07-23 | 12:35

Op RTL-Z: het lag aan alles en iedereen behalve Kaag zelf.

Der Schnitzeljäger | 13-07-23 | 12:33 | 3

Slechte journalistiek.

ChalinaRosa | 13-07-23 | 13:18

Leuk cynisme van RTL-Z.

zwenkwieltje | 13-07-23 | 13:24

En niet te vergeten, wat zijn we toch blij met Vera Bergkamp als kamervoorzitter

guppy | 13-07-23 | 12:33 | 3

dankuwel, ja, dankuwel

John McClane | 13-07-23 | 12:37

En Arib! Geen kans wordt onbenut gelaten om haar weer op het schild te hijsen! Dat zielige mevrouwtje dat terecht wegliep voor een onderzoek! Het gore lef!

Wiebenick | 13-07-23 | 13:09

Kaag kreeg vooral de 24 zetels omdat ze de vrouwelijke kiezers wist te trekken. Maar goed, er zijn er nu drie die een vrouwelijke premier willen worden, nl. Yesilgöz (VVD), Moorman (PvdA/GL), v/d Plas (BBB). Zo, waar gaan ze op kiezen?

Thoth | 13-07-23 | 12:33 | 7

Ik heb zo een idee.. ze kreeg ze inderdaad. Misschien wappies achtig maar er klopte iets niet .

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:07

Hoe kom je erbij dat vd Plas premier wil worden?
In een interview was ze heel duidelijk. Ze is er absoluut niet naar op zoek, maar zal het uiteindelijk wel accepteren. En hebben Yesilgoz en Moorman het echt uitgesproken dat ze premier willen worden?
Of is het de media die ze woorden in de mond legt?

Eagle0511 | 13-07-23 | 16:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze heeft niets voor Nederland betekend en haar ministerschap is zes jaar lang een grote mislukking geweest. Kortom een heel slechte politica. Dat gejammer over bedreigingen of haar vrouw zijn is totale nonsens. Wilders wordt veel langer en ernstiger bedreigd. Marijnissen, Ouwehand en andere vrouwen houden zich al veel langer staande in de politiek. Ze is en was gewoon een heel slechte volksvertegenwoordiger. Deal with it D66 huilstruiken.

Zapata10 | 13-07-23 | 12:32 | 3

Vergeet 'gezin' niet. Net doen of er kinderen in luiers over het tapijt kruipen.

Der Schnitzeljäger | 13-07-23 | 12:34

Zap: lol, dat kwam uit je tenen.

donkieshot | 13-07-23 | 12:36

@Der Schnitzeljäger | 13-07-23 | 12:34: Die kinderen zijn het huis uit, manlief vertoeft elders en alleen haar hond is thuis. Die ze gewoon uitlaat iedere avond. Het is gezwam allemaal. Ze is gewoon mislukt als volksvertegenwoordiger.

Zapata10 | 13-07-23 | 12:36

Dat 3 kwart van Nederland in een feeststemming verkeerd is logisch en terecht. MAAR! Historisch gezien wordt alles kudterder, dus blijf scherp.

Botte Hork | 13-07-23 | 12:32 | 2
-weggejorist-
meneer Q | 13-07-23 | 12:44

Is wel zo.

zwenkwieltje | 13-07-23 | 13:22

Ze heeft vast heel veel uren gemaakt.

John McClane | 13-07-23 | 12:32 | 1

Vanaf dag 1 kon je aan haar ogen zien dat ze iets achter de ellebogen had (iig opgestoken vanuit de culturen waar ze vandaan kwam, te grote achterdocht?). Vervolgens begon ik, echt waar, steeds meer medelijden te krijgen met haar omdat ze overduidelijk niet op de goede plek zat omdat.... ook dat is echt waar, ik denk dat ze geen slecht mens is (itt bijv. een Sjoerdsma en een de Groot). Juist dat gemene en achterbakse wat o.a. Rutte zonder problemen etaleert (liegen dat je barst bijv.) ging haar een grote brug te ver. Maar ze kon niet meer terug dus moest ze haar rit uitzitten.

oblix | 13-07-23 | 14:25

En nu wegwezen

Pummetje | 13-07-23 | 12:31

Kaag heeft eerder in gevaarlijk gebied geleefd met haar gezin. Maar ze geilt op macht en heeft een enorm ego. Daar moet de echte reden van haar vertrek gezocht worden.

metagod | 13-07-23 | 12:31 | 3

Ja maar hier heeft een of andere klungel iets met een fakkel gedaan. Weet je wel hoe bedreigend dát is. Een land waar dagelijks raketaanvallen zijn valt daarbij in het niets!

Botte Hork | 13-07-23 | 12:36

@Botte Hork | 13-07-23 | 12:36: en die fakkeldrager was ook nog een Linksextremist , dat is helemaal wrang

patrick023 | 13-07-23 | 12:42
-weggejorist-
weetikveeljoh | 13-07-23 | 14:00

Kaag heeft veel voor het land betekend, kan er alleen even niet opkomen.

spamzuiger | 13-07-23 | 12:30 | 1

Maar welk land dan toch?

zwenkwieltje | 13-07-23 | 13:21

Misschien heeft Beste_Landgenoten nog wat te melden over wat er goed ging bij Kaag, want dit is wel een beetje karig inderdaad.

Papa Jones | 13-07-23 | 12:28 | 11
-weggejorist-
weetikveeljoh | 13-07-23 | 13:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat "excuses voor slavernijverleden" en "ongecontroleerde immigratie ongecontroleerd houden" zijn toch wel twee punten waar Nederland nog jaren/decennialang last van zal hebben, chapeau voor deze hardnekkige erfenis. Kost veel doekoe en veel woningtekort.

Festen | 13-07-23 | 12:27 | 1

Inderdaad. En het stikstof- en klimaatbeleid gedeelte zet Nederland op slot en ondergraaft de internationale concurrentiepositie. Onwijs bedankt, mooie erfenis!

Gen. Maximus | 13-07-23 | 12:31

Van Moof? TDB666, turbo diesel bezem model 666 had ze toch?

BoerKoekoek | 13-07-23 | 12:26

Eerlijk gezegd denk ik dat velen hier juichen om het vertrek van iemand die slechts representant is van een houding waarvan we niet zo snel af zullen zijn.

nikolaos | 13-07-23 | 12:25 | 1

Ik vrees dat u gelijk heeft, het dedain van Den Haag voor de burger is niet weg met het vertrek van Kaag.

vlotterik | 13-07-23 | 12:30

De beste ministerpresident van een van de twee staten(oplossing) die het nooit heeft gehad.
Ik kwam, ik zag en.... (de zijdeur) ! Hier scheiden onze wegen !

Maggiesfarm | 13-07-23 | 12:24

Kaag over de hyperinflatie vorig jaar. "Ik schrok ervan, het is vreselijk". Dat schept vertrouwen.

impy | 13-07-23 | 12:23 | 2

Als het CBS goed gerekend had was die 5% lager geweest, ze gingen totaal abusievelijk uit van voor "iedereen" nieuwe energiecontracten en dat was maar voor 15%. Zo'n CBS- inflatiecijfer heeft wettelijke grondslag(arbeidscontracten etc.).Dit heeft ons land reeds miljarden gekost en gaat nog veel meer kosten, het 40% MKB kan die loonstijgingen helemaal niet dragen, om over de failliete zorginstellingen maar te zwijgen mmet hun 14% loonsverhoging... waanzin en onbegrijpelijk in dit land.

hagelkruis | 13-07-23 | 12:33

@hagelkruis | 13-07-23 | 12:33: en de overheid ner.t personeel aan tegen absurde salarissen die het Mkb hoofdzakelijk moeten opbrengen en zelf geen personeel kunnen aannemen, achter de kassa 2300 tot 2600 netto? Hoe dan?

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:03

Wat ze ook goed gedaan heeft, is haar vetrek en de redenen. Het ligt allemaal aan anderen, bedreigingen van extreemrechts?!, onveilig voelen etc.
Helemaal niets over haar functioneren, want dat staat buiten Kaag.
Publicitair komt ze hier nog geweldig mee weg.

Datzullenwenogweleen | 13-07-23 | 12:22 | 2

Maar hier loopt een vrouw weg voor haat en bedreigingen . . .

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 12:57

Npo en andere radio zenders 538 enz lopen vandaag met haar weg. Wie zijn toch die mensen.

Hetiswathetis | 13-07-23 | 16:01

Ik voel ook wat medelijden voor haar gezin. Haar kinderen gaan vast snel uit huis en ik voel een scheiding aankomen.

Zack Hooi | 13-07-23 | 12:21

Dat minzame lachje, de arrogante blik, en maar lullen over de inhoud.
Pechtold was een joviaal mens in vergelijking met dit wassen beeld.

gestoptmetroken | 13-07-23 | 12:21 | 2

Dat steeds maar praten over de inhoud maar nooit iets inhoudelijks te berde brengen, toch wel bizar.

ChalinaRosa | 13-07-23 | 13:33

Kaag voelde zich nooit echt thuis in de couleur locale van de Kamer.

Duwbak_Linda | 13-07-23 | 12:20

Ze vraagt zich af of "meisjes nog wel hun nek durven uit te steken".
(Nu hun lichtend voorbeeld als een soufflé is ingezakt en zichzelf heeft afgeserveerd)

Voor jongens is die gedachte niet relevant?
En de andere letterbakkinderen, heeft ze aan hen gedacht?

Roos | 13-07-23 | 12:20 | 1

Ik denk niet dat Dilan, Caroline, Lilian of Atje - om er maar een aantal te noemen - hun nek durven uitsteken.

Zonder het nieuwe leiderschap van Kaag blijft het glazen plafond. Een representatieve democratie kan alleen bestaan als de macht en overheid er uit zien als de samenleving.

Integriteit, moed en wijsheid, zomaar een aantal deugden, om de achterban een stem te geven is een achterhaald concept. In ieder geval in de ogen van het meest oppervlakkige deel van het electoraat.

ratelaar | 13-07-23 | 12:29

Vooruit, met z'n allen nog even een dagje doen alsof Kaag echt een geweldig en bijzonder sympathieke politica was die helaas vanwege alle vrouwonvriendelijke bedreigingen genoodzaakt is opzij te stappen Nog even een middagje en dan snel de vergetelheid in. Bedankt voor alles wat je niet gedaan hebt! Beste Minister van Financiën ooit.

Do-na-zi | 13-07-23 | 12:20

De ontwikkelingen maken nieuwsgierig naar de bereidheid van oud-Kamerleden om nu terug te keren.

mozaard | 13-07-23 | 12:20

De hybris, verlogenheit (Duits), het gebrek aan nederigheid (toch een eigenschap die telt voor mensen die het volk zeggen te dienen) en daar bovenop een ongekend grote bek. En dat allemaal normaal gemaakt door een journaistiek die zich stukje bij beetje totaal kritiekloos liet chanteren.
En dat zet je de treurbuis aan en krijg je nog even een NOS hagiografie over madame kaag over je slaperige test.
Ik pik er een ergernisje uit; Het totaal uit de lucht gegrepen verband tussen de fakkelmalloot en de moord op els borst. Dus zelfs haar kinderen zijn tot liegen bereid.
En ik denk ook dat het nooit meer goed komt. Kijk naar de lol trappende rutte over een bak koffie met die multimiljonaire oekraiense pianopik.
Ghe ghe ghe; jouw koffie want jij voert oorlog!
Helaas, we zijn normaal gaan vinden wat niet normaal is.

fokkewoelf | 13-07-23 | 12:19 | 3

Als het niet zo treurig was dan was het lachwekkend.

wilmeister00 | 13-07-23 | 12:26

Ja met als gevolg zoveel slachtoffers, als ik ze dan beide zie lachen hoop ik dan de oorlog snel stopt

foxhunter | 13-07-23 | 12:35

Treurig dat het zo uit de hand loopt.
En niet alleen hier.

ChalinaRosa | 13-07-23 | 13:36

Het rare is dat alle mensen die op straat geïnterviewd worden het allemaal héél erg vinden dat Kaag vertrekt. Waar halen ze die mensen toch vandaan?

De Maagd Maria | 13-07-23 | 12:17 | 9

Ze vragen veel mensen en dan pikken ze die mensen die het erg vinden eruit.
De rest laten ze weg. Manipulatie.

ChalinaRosa | 13-07-23 | 13:37

Die weten nog van niets...

Hetiswathetis | 13-07-23 | 15:56
▼ 6 antwoorden verborgen

De media zijn niet de beste plek om een afgewogen oordeel over de bijdrage van mevrouw Kaag te vinden.

Uiteraard is het heel makkelijk om alle kritiek te scharen onder misogynie onder het electoraat (dat, inter alia, voor minstens 50% uit vrouwen bestaat, bij benadering).

Inhoudelijke punten van kritiek op haar handelen als politiek leider van D66 en als minister, daarentegen, zijn ruimschoots voorhanden.
- ze overspeelde haar hand in de formatie van Rutte IV, waar de macchiavellist Rutte voldoende munitie uit kon putten om het beeldmerk Kaag op de hem kenmerkende wijze te slopen. Geen enkele coalitiepartner van de VVD in de afgelopen 13 jaar is er ongeschonden uitgekomen;
- als minister van buitenlandse zaken - haar "home turf" - heeft ze aangetoond te licht voor het karwei te zijn. Case in point de Afghanistan-aftocht. Is ze voor afgetreden en dat was maar goed ook.
- als minister van financien heeft ze helemaal niks goed gedaan, tenzij je de uiterst schadelijke projecten sloop pensioenstelsel en CBDC als winstpunten wilt benoemen
- als leider van D66 heeft ze de #metoo affaire schandelijk op haar beloop gelaten. Het management van de partij rondom de cases Van Drimmelen, In 't Veld/Rafaela, de Banga-lijsten van de magere mannetjes kan op geen enkele manier de toets der kritiek doorstaan
- als "verbindend leider" is ze verbluffend sterk geweest in uitsluiten en negeren. Cancellation is nog nooit zo groot geweest als in de rampzalige periode Rutte 3 en 4
- als kamerlid in het debat en als minister in Vak K heeft ze op geen enkele wijze iets over het voetlicht weten te brengen. Haar lange tenen, daarentegen, waren in debatten met Wilders out in the open, net als in haar reactie op Tony van Dijk.

Mevrouw Kaag is als politicus, als bestuurder, als leider en als manager door het ijs gegaan. En geen Daan Bonenkamp die dat beeld kan veranderen.

Glasgow Argus | 13-07-23 | 12:17 | 9
-weggejorist-
weetikveeljoh | 13-07-23 | 13:46
-weggejorist-
Hetiswathetis | 13-07-23 | 15:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ben totaal geen fan van Kaag maar als ik lees van al die bedreigingen krijg ik daar geen goed gevoel bij.

piet keizer | 13-07-23 | 12:17 | 7

Al die bedreigingen. AL? U heeft ze gelezen of gezien?
Ik denk dat mevrouw Kaag uitingen van misgenoegen door enkelen verwart met bedreigingen door velen ("al die bedreigingen").
Perceptie, gevoel, niet gebaseerd op feiten.... maar dat zegt mijn gevoel hè.

ChupaChupa | 13-07-23 | 14:03

In Ultimo dreigen met onteigenen als zij haar zin niet krijgt is niet bedreigend voor mensen? Kom nou toch.

Graaisnaaiert | 13-07-23 | 14:22

Erg overdreven van Kaag. Aandacht heet dat. Een weekje ruilen met Geeert .. dan piept ze wel anders... uhh nee niet.Er is maar 1 iemand belangrijk.. sekreet Kaag

Hetiswathetis | 13-07-23 | 15:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Kaag naar het buitenland vertrekt, wordt het in Nederland 0,000038 graden warmer.

Mr_Natural | 13-07-23 | 12:17 | 1

De gevoelstemperatuur stijgt met minimaal 10 graden.

wilmeister00 | 13-07-23 | 12:28

Wie gaat nu de fakkel overnemen, dat is de vraag.

Mr_Natural | 13-07-23 | 12:15

Ze valt toch wel in de traditie van grote Nederlandse staatslieden als Drees, Den Uyl, Van Agt, Lubbers, Kok, Balkenende, Rutte en, niet te vergeten Piet de Jong, die alleen ook een wereldoorlog hebben weten te voorkomen. Als enige smet op haar carrière toch haar ministerschap van BuZa, zij bleek de slechtste op die post sinds de 80-jarige oorlog.
Haar slachtofferschap mogen we ook niet onderschatten. In verhouding tot een Aad Kosto of zo'n Pim Fortuyn, lijdt zij toch veruit het meest.

menschdurfteleven | 13-07-23 | 12:15 | 4

En dan vergeet je nog het echtpaar Janmaat.

swassannuf | 13-07-23 | 12:18

Ik wacht met spanning een zaligverklaring af, uiteraard op termijn gevolgd door een heiligverklaring.

De Maagd Maria | 13-07-23 | 12:22

psychopaat aan de deur gehad. is iets anders dan je huis met kat opgeblazen zien. PIm is met zijn makkelijk nertsenpraatjes in het vizier van psychopaat Folkert gekome. Dat was niet eens politiek.

AntiZanicz | 13-07-23 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Men vergeet dat doodsvereerders in Palestina wel blij waren met haar (onze) jodenjaagpremies.

HD50 | 13-07-23 | 12:14

Wil eigenlijk wel eens weten hoe haar magere mannetjes werkelijk over haar denken.
Zou Paternotte nu op tafel staan dansen?

Abject | 13-07-23 | 12:14 | 1

Jan moet nu de strijd aangaan met van Drimmelen die weer iets uit zijn hoed gaat toveren en op nummer 1 zet. Zeer benieuwd naar de nieuwe lijstrekkers van D'66 en CDA.

Weazel | 13-07-23 | 14:21

Drama mevrouw met een kak accent.

Plukkieplukkie | 13-07-23 | 12:13

Adieu Sigrid, voortaan vieren we Kaagikoti op 13 juli.

Patraque | 13-07-23 | 12:13 | 1

Joehoe, vlag uit.

Bull-Sunnyboy | 13-07-23 | 12:19

Tja, daar '66 geen politieke partij, maar een PR-machine met voorlichters is, leek Kaag de meest logische keuze.

Abject | 13-07-23 | 12:11

Het is een prestatie om je als Minister van Financien vooral te bemoeien met alle andere zaken dan financien. Hier en in het buitenland. Kan me alleen Ruding herinneren die door zijn air op zoveel weerstand stuitte onder de mensen.

Piet Karbiet | 13-07-23 | 12:10 | 3

en Melkert - dat was er ook zo een

unstablebunny | 13-07-23 | 12:12

@Louter Leuter | 13-07-23 | 12:30: Correct.

Piet Karbiet | 13-07-23 | 12:53

Ik gun onze Omtzigt man deze ontwikkelingen zo erg.. Karma is a witch!

Botte Hork | 13-07-23 | 12:10

Mijn toetsenbord bevriest spontaan als ik hier iets over Kaag wil schrijven.

johnyl | 13-07-23 | 12:09 | 2

Ik ken dat. Vaak pleeg ik in zo'n geval een zelfjoris

Botte Hork | 13-07-23 | 12:10

Hekserij!

hooibergje | 13-07-23 | 12:11

Groot probleem is wel dat naarmate het klimaat in de politiek verder opwarmt en verruwt, er steeds meer gezonde en competente mensen bedanken daarvoor. Dan krijg je dus steeds meer extreme lieden met dito standpunten en visies in de politiek. Maar dat bestuurt dan wel ons land.

zeeman73 | 13-07-23 | 12:08 | 5

Elk land krijgt het bestuur dat het verdient.

FrankVeer | 13-07-23 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Zodra Timmerfrans wordt beëindigd als nieuwe minister-president, verlangen we weer terug naar Kaag.

Glas-Plas-Was | 13-07-23 | 12:08 | 8

@Het brein erachter | 13-07-23 | 12:17:
Ik hou je eraan :-).

Twee Jeetjes | 13-07-23 | 13:10

@littlelebowsky | 13-07-23 | 12:33: Ik wil niet dat onze politici grappig of eng zijn/overkomen. Ik wil graag deskundige politici, die pragmatisch te werk gaan.

FrankVeer | 13-07-23 | 13:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik denk dat Kaag oprecht was met haar wens voor een nieuwe bestuurscultuur, maar dat dit door VVD en CDA vakkundig is omgelegd. Ze is zonder twijfel competent maar te soft gebleken. In de coalitie werd ze gewoon overweldigt door de rücksichtslose machiavellisten Rutte, Hoekstra en De Jong.

Japannert | 13-07-23 | 12:07 | 8

Uw beroep is clini-clown in een psychiatrische inrichting?

roberto9715 | 13-07-23 | 12:22

Zelfs binnen haar eigen partij kwam er niets terecht van 'nieuw leiderschap'.

Het bleken holle woorden.

Papa Jones | 13-07-23 | 12:23

Ze heeft bijna het volledige D66 programma in het regeerakkoord gekregen, dat moet je haar nageven.

Blijkbaar wilde Rutte zo graag MP spelen dat ie alles van de VVD weggaf. Mooier dan beiden weg wordt het niet.

Wattman | 13-07-23 | 12:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik hoop dat ze ons vergeeft omdat we niet beter weten.

Mr_Natural | 13-07-23 | 12:07 | 1

Mooie one-liner weer. Dat doet u goed. Moest weer lachen.

ChupaChupa | 13-07-23 | 14:09

Deze hautaine - arrogante vrouw is in zichzelf gaan geloven met een soort Messiah complex waarbij zij - terugkerend naar een land waar ze totaal geen binding meer mee had - even zou gaan bepalen hoe het moest - en ze zou even snel Premier worden.
Helaas is de Nederlandse bevolking niet geheel achterlijk .......
Het ga U goed - ga vooral ergens ver weg wonen - want Nederland houdt het voor "gezien" met U.

unstablebunny | 13-07-23 | 12:07 | 4

Eens. Overigens doet uw naam u geen eer aan, u lijkt mij verre van unstable.

vanDeudekom | 13-07-23 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ze weet ook wat een halve liter melk kost. Oh!

Sinterbikske | 13-07-23 | 12:07 | 1

Ze zegt dat ze weet wat een halve liter melk kost.

Opajoop | 13-07-23 | 12:26

Kort, inhoudsloos lijstje.

Kan ze nu vrede gaan stichten tussen Rusland en Oekraïne.

Als iemand het kan....

GKJP | 13-07-23 | 12:07 | 1

Ze heeft in ieder geval al de kussentjes aangeschaft voor het geval de bitchfight tussen Zelensky en Poetin uit de klauwen loopt. Een slimme meid met visie, dat zie je zo.

Graaisnaaiert | 13-07-23 | 12:18

"Wat ging er goed volgens het Algemeen Dagblad?
- Ze is geroemd om haar talenkennis: ze spreekt vloeiend Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Duits en Arabisch"
Ik heb liever iemand die de taal van het volk spreekt.

Waakvlam | 13-07-23 | 12:07 | 10

Wat dat betreft is ze het zusje van Frans Reuzelmans. Ook zo'n talenwonder non-valeur.

At_Dawn_They_Sleep | 13-07-23 | 13:17

Wie zijn toch die mensen die de taal van het volk spreken?

sioux_ | 13-07-23 | 14:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Sigrid Kaag. De buitenland "held". Maakt er op buitenlandse zaken zo'n potje van dat ze moet aftreden. (niet voor het eerst in haar carrière overigens). Zit vervolgens op financiën waar ze elke dag weer bewijst daar totaal niets van te weten (niet gek voor iemand die vooral uitblinkt in het weggeven van andermans geld).
Maw. Had er nooit horen te zitten, hoort er ook nooit meer terug te komen, maar hoeft haar billen nooit meer schoon te vegen want het complete journaille likt haar schoon.

TheEgg | 13-07-23 | 12:06 | 2

Jakkes..

meneer Q | 13-07-23 | 12:37

Ambassadeur in Palestina

Jacktheflipper | 13-07-23 | 14:12

Ze kan beter tolk worden.

Clint Hardwood | 13-07-23 | 12:06 | 2

Doe maar niet dan kan haar hele familie… oh wacht.

Toedels | 13-07-23 | 12:11
-weggejorist-
weetikveeljoh | 13-07-23 | 13:34

We zijn wel een beetje klaar met Kaag vermoed ik. Genoeg aandacht gehad wat meteen haar grootste verdienste is geweest.

dijkbewaker | 13-07-23 | 12:05

"Dansen op tafel doet"

Waakvlam | 13-07-23 | 12:05

Wat voor geweldigs Kaag allemaal wel niet gedaan heeft voor het land ,de afgelopen twee jaar heb ik nou al drie keer aan BL gevraagd, het is blijkbaar een nogal lastige vraag, gezien de antwoorden.

zwellevertje | 13-07-23 | 12:05 | 2

Hij kan ook niks bedenken, net als iedereen hier.

pete1023 | 13-07-23 | 12:19

Het enige dat ik kan bedenken is de aankomende verkiezingsnederlaag van '66.

At_Dawn_They_Sleep | 13-07-23 | 13:15

Dag Hoop voor Progressief Nederland.
Terwijl de Kagedis op haar bezem stapt vervliegt de Linkse hoop.
Lekker.
Nu hopelijk een grote stap naar Rechts, want er is puin te ruimen.

Remus McMillan | 13-07-23 | 12:04 | 3
-weggejorist-
AntiZanicz | 13-07-23 | 12:18
-weggejorist-
SirCharlesPoploch | 13-07-23 | 12:33

@SirCharlesPoploch | 13-07-23 | 12:33: Op zich heb ik nog wel te doen met AntiZanicz. Het valt niet mee dat een van zijn linkse helden (m/v) compleet door het ijs zakt. Geef het een paar dagen en dan kan hij weer volop Bonkers en Onzin roepen.

At_Dawn_They_Sleep | 13-07-23 | 13:13

De bezemfabriek is in korte tijd welvarend geweest.

Yellow Shark | 13-07-23 | 12:04

Ze heeft Nederland een flinke duw verder naar de afgrond gebracht. Heeft ze prima gedaan.

Botte Hork | 13-07-23 | 12:04 | 2

"Maar wie zijn toch die mensen die dat niet konden waarderen."
Het - dedain!!!

Aristotalloss | 13-07-23 | 12:18

Eensch! Maar der volkszeitung noemt het slechts een tijdelijke linkse illusie. Je hele land naar de kloten helpen met CO2-modellen (die ze niet begrijpen dus geloven) en een bedacht stikstofprobleem, vernederen middels in mijn ogen absurde excuses en uitleveren aan vreemden heeft nogal weinig tijdelijks in zich.

Zomaarwat | 13-07-23 | 13:06
-weggejorist-
Aarsvogel | 13-07-23 | 12:03 | 2

Dus helemaal niks betekend voor Dé Nederlander(s)...

NeetNormaal | 13-07-23 | 12:03 | 1

Geen ene snars…

Wijze uit het Oosten | 13-07-23 | 12:36

Ik mis het NOS Journaal en het AD nog. Maar dan wordt de lijst weer te lang. Snap ik.

Dubbelepunthoofd | 13-07-23 | 12:03 | 1

AD staat er (inmiddels?) bij. Bij de NOS zijn ze nog aan het zoeken naar kwaliteiten die nog niet door de andere kranten zijn benoemd. Kan dus nog wel even duren.....

naglfar | 13-07-23 | 12:21

Het verbaast me dat er nergens in de media ook maar een spoortje van de terechte kritiek die hier wordt geleverd op haar functioneren, haar karakter en haar valse sentiment om te vertrekken te vinden is.

_pacman_ | 13-07-23 | 12:03 | 8

@AntiZanicz | 13-07-23 | 12:16: u heeft naar me geluisterd! Gisteren was het nog vrouwenhaat en vandaag bent u dan eindelijk overgestapt op het modewoord misogyn om de inhoudelijke kritiek op deze dame te ontwijken. Moet u vaker doen, iets van mij aannemen.

_pacman_ | 13-07-23 | 12:18

Het zal een soort "over de doden niets dan goeds" zijn.

naglfar | 13-07-23 | 12:22

Ik denk dan meer in de trant van: "De koning(in) is dood, lang leve de koningin" in combinatie met "Niets dan goeds over de doden" Bizar is het wel hoe men de slachtofferrol zo graag wil geloven.

Weazel | 13-07-23 | 14:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Gelukkig hebben we de foto's nog

Opoe Herfst | 13-07-23 | 12:03 | 3

En open haarden

Botte Hork | 13-07-23 | 12:13

En de rekeningen.
(Duizend miljard voor duurzaamheid!?!)
Ik denk echt dat het eerstvolgende kabinet echt ook een strafrechtelijk onderzoek moet laten doen naar de bestedingen van al het geld van het afgelopen kabinet. Waar zijn bijvoorbeeld de miljarden van De Jonge heengegaan?

Aristotalloss | 13-07-23 | 12:24

En de tafels

Louter Leuter | 13-07-23 | 12:25

"Ze gaf progressief-linkse kiezers in elk geval voor even de hoop gaf dat het tij zou kunnen keren in Nederland" - waren we bijna van kneiterlinks naar extreem-links verschoven. Geluk gehad.

Trekhaas | 13-07-23 | 12:02 | 2

'Saved by the bell' inderdaad.
Min of meer dankzij Rutte,die de boel liet klappen.Mocht hem niet zo maar hiervoor blijf ik hem lang dankbaar.

roberto9715 | 13-07-23 | 12:07

@roberto9715 | 13-07-23 | 12:07: Zo had ik het nog niet eens bekeken, maar u hebt gelijk. Rutte had ook rutteriaans kunnen tekenen voor ongelimiteerde opvang voor de komende 20 jaar. Dan was hij blijven zitten en waren we de Sjaak geweest.

Trekhaas | 13-07-23 | 12:11

Mooie staat van dienst hoor!

B*tchmeister | 13-07-23 | 12:02 | 7
-weggejorist-
At_Dawn_They_Sleep | 13-07-23 | 13:08
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland