U krijgt: meer files en minder nieuwe wegen

Poepdruk zonder alternatieven.
De hardwerkende forens merkte het ondertussen al: de files zijn weer helemaal terug op de Nederlandse asfaltlinten. De remlichtenbrigade zag de filezwaarte met 15 procent toenemen ten opzichte van dezelfde periode in het heerlijke pre-coronajaar 2019. Meer files in de ochtend, meer files in de avond, meer files overdag, meer files in alle regio's en dat allemaal omdat we met (veel) meer mensen en meer voertuigen zijn. Het einde van het zinloos verbranden van extra dure benzine terwijl u met 5 kilometer per uur achter uw voorganger aansukkelt is niet in zicht, nadat dit land zichzelf op slot gooide door vol op de stikstofrem te trappen en daarmee de aanleg van nieuw asfalt voor onbepaalde tijd stillegde. Reizen buiten de spits is voor veel arbeiders nu eenmaal niet mogelijk, dichterbij het werk wonen vaak onbetaalbaar en de gele rupsen van de NS zitten stampvol, vallen te vaak uit en worden als het aan de Koolmees ligt een flinke klap duurder. Nederland loopt niet alleen bestuurlijk, maar ook letterlijk volkomen vast. Een oplossing blijft voorlopig uit en dat is niet verwonderlijk. De leiders van dit land scheuren met politiebegeleiding over de vluchtstrook en werken comfortabel vanaf de achterbank van hun chauffeurauto of vanuit een altijd beschikbare eerste klas treinzetel. Files zijn een probleem voor het gepeupel dat maar moet wennen aan het achterlichtstaren. Fijne reis!
Reaguursels
InloggenLos van de zinvolle component om elkaar op de werkvloer geregeld te treffen zijn gewoonweg veel werkgevers nog steeds wantrouwend of terughoudend met thuiswerken. Dus iedereen weer x dagen per week op kantoor. Andere reden kan ik niet bedenken. Of de mensen willen het zelf kan ook.
Je zou bijna denken dat men voor de lol in de file staat. Ik snap er niks van. Ik ga fietsen, met het OV of met de auto na/voor de spits.
Tijd een maandelijks belasting vrij maandelijks budget en de km vergoeding halveren. Zal al dat volk in Heerhugowaard, Lelystad en dat soort plaatsen leren. Zij weinig betalen voor hun huis, maar ik meebetalen voor hun voorzieningen? No way!
Oh weggejorist... Geen idee waarom.
9 van de 10 keer is er ook niks aan de hand, spookfiles, veroorzaakt door te veel mensen die niet kunnen rijden. Als iedereen, hoe druk ook, minimaal (!) 100 km/uur rijdt, dan is er niks aan de hand. Gebruik ook het hele asfalt, niet links blijven plakken en niet al te veel ruimte met je voorganger. Ben ook niet té sociaal, door direct je auto naar links te knallen als er een auto wilt invoegen. We hebben niet voor niks van die mega lange invoegstroken in Nederland, het is aan de invoeger om met de juiste snelheid in te voegen. Veel mensen zijn te bang en gebruiken de rem te vaak, terwijl extra gas bijgeven vaak de betere optie is.
Wat een dom gelul.
Het Nederlandse wegennet loopt tenminste 25 jaar achter m.b.t het aantal auto’s.
Natuurlijk stroopt het zo af en toe op,logisch gevolg maar komt de groene kmher goed uithoe onaantrekkelijker hoe beter.
Gast, serieus.
@wapster | 01-07-23 | 20:18: ja, heel serieus. Het klopt dat het wegennet geüpdatet moet worden, maar de grootste factor van waarom er files ontstaan, is de mens. De ene remt, de auto er achter remt. Harmonica effect naar achter. Een kilometer naar achter is er dan opeens file.
Denk aan inhalende vrachtwagens, volle invoegstroken, rijstroken die van 3 naar 2 gaan, knooppunten met een hoog verkeersaanbod, wegwerkzaamheden, pechgevallen met vrachtwagens die complete rijstroken blokkeren, ongevallen, evenementen die veel publiek trekken, hoog verkeersaanbod ( dag voor de vakantie en dag voor de feestdagen ). U stelt het nogal simpel.
@Timide_Aso | 01-07-23 | 20:22: precies, beter is niet remmen en op je voorganger klappen. Dan is het snel afgelopen met die files!
@thekolere | 01-07-23 | 22:46: ja, daar heb je óók gelijk in. Geloof me, ik weet hier e.e.a. van af. Ben werkzaam in de sector. Maar mijn ervaring is dus ook dat veel files worden veroorzaakt door gedrag van mijn mede weggebruikers.
Haringvliet brug geheel dicht, weekend afsluiting Brienenoord in zelfde periode. Volgen binnen afzienbare tijd nog de Benelux, de Brienenoord ( dan voor langere tijd). Gevolgen voor het verkeer en de bewoners zijn gigantisch. Wat een bekrompen tyfus land is dit.
Noordtunnel gaat ook.
Toétoét Bòingboing Peppi en Kòòkkie, ótootje rij-den....
Zoek et lekker uit daar; U wilt daar toch wonen!
U zoekt de stress op.
Er gaat al belachelijk veel meer geld per jaar naar De Hollanden en De Randstad.
Types als Knaapje Rob Jetten wensen u de tyfus
Robje gaat zelf met excuus vriendin cultuur bekijken in Iran en koopt de CO2 compensatie met een glimlach af op de KLM site.
Wordt hij daar niet meteen opgepakt wegens islam beledigende seksualiteit?
Als ze in Iran weten dat Robje eraan komt dan zetten ze de hoogwerker alvast klaar.
@Tiscali-2 | 01-07-23 | 16:40:
Nee, want daar dient die excuusvriendin voor. Rob is slim. Rob ontduikt absurde regels die in een ander land gelden maag gaat vol op het orgel als wij hier eveneens absurde regels overtreden. Hier staat fossiel gelijk aan moord, daar homofilie. Allebei even gestoord.
www.geenstijl.nl/5145784/co2-heffing-...
@DRUCKIE1 | 01-07-23 | 17:52: dan wordt het een fijn kringgesprek.
Het voordeel van in de file stilstaan is dat je op dat moment niet betaalt voor rekeningrijden.
Dan gaan ze de reistijd ook belasten natuurlijk. Autorijden moet natuurlijk wel leuk blijven (voor de schatkist).
verbaast me niet dat het extra belast wordt per km wegens rijden in spits , kijk naar maar na NS show
Doet me denken aan taxi's in Azie. Een rit van ongeveer een half uur kost je omgerekend tussen de 6 en 7 euro en dat is inclusief benzine. Als we dat hier ook gaan betalen, kom maar door met dat rekening rijden.
Meer files . . . joechei . . . NOT !
Geen zorgen mensen, wegen worden vanzelf helemaal leeg... kies maar:
* schimmel-epidemie
* mega-recessie
* Poetje gooit "de Bom"
www.eoswetenschap.eu/natuur-milieu/su...
De werkgevers werken ook niet echt meer mee. Het enthousiasme over thuiswerken en op rustige dagen naar kantoor is na twee jaar aardig verdwenen. Bij mij is vanaf komende week de dinsdag weer de vaste kantoordag. Na corona begonnen we met de maandag, een jaar gelden werd het om en om maandag/dinsdag en nu is het dus weer de drukke dinsdag.
Als mensen thuis blijven werken hebben we binnenkort ook het bewijs dan managers nutteloos zijn. nu beweer ik het al een tijd zonder bewijs, maar ja, hetzelfde als met politici, wat doe je met mensen die niks kunnen buiten alles in de soep laten lopen?
Het is het middenmanagement. Ik ben daar van overtuigd. Dat is de groep met de bullshitbanen. En ze weten het. Ze ontlenen hun baan enkel en alleen aan het nutteloze belangrijk doen op hun kantoortjes. Thuiswerkend wordt pijnlijk duidelijk hoe nutteloos ze zijn. Hoe weinig ze werkelijk bijdragen aan een bedrijf. Hoe hun bestaansrecht wegvalt als ze niet druk door de gangen kunnen rennen van de ene naar de andere vergadering. Het is die groep die uit existentiële angst voor hun baan er alles aan doet om hun ondergeschikten weer naar kantoor te dwingen.
Het team waar ik in werk zit verspreid door het hele land en sommigen ook daarbuiten. Het is voor ons onmogelijk om ieder ogenblik fysiek bij elkaar te komen. Dus ik werk vooral thuis, via Teams in mijn eigen kantoortje. Airco erbij voor de warme dagen, espressomachine binnen handbereik, ideaal.
@Bigi Bana Boy | 01-07-23 | 16:19:
Haha, dat is idd precies zoals ik het ook ervaren heb. Een jaar lang corona thuiswerken heeft bij ons de beste jaarcijfers ooit opgeleverd. Alle chefjes en bullshitmanagers bleven stug naar kantoor gaan om hun zogenaamde loyaliteit tentoon te spreiden maar er viel niets te managen. Alles verliep een stuk soepeler en efficiënter. Was toch wel een eye-opener.
Ik heb de afgelopen dagen een beetje naar de debatten van de Duitse Bondsdag zitten kijken. Het is daar net zo'n open inrichting als hier in Den Haag. Je zou bijna denken dat er een vooropgezet plan is om iedere burger tot staatsgevaarlijk aan te merken en er een staatsslaaf van te maken. Net als die Macron die mooie woorden spreekt over respect en zo, maar ondertussen zijn Franse burgers gewoon dood laat vallen. Er broeit iets mensen. En dat broeit al te lang. We zitten gewoon met veel te veel mensen op een kluitje.
En we zitten met de verkeerde mensen op een kluitje.
Maak gewoon een noodwet en leg meer gestapelde snelwegen en spoorlijnen aan
Kan niet EU (milieu)wetgeving gaat boven nationale wetgeving.
@steekmug | 01-07-23 | 15:52: Ja, wij zijn wat dat betreft ook weer de gekke Henkie van Europa.
Heel weinig last van hier in Drenthe, maar vat dit alstublieft niet op als een aanmoediging om hiernaartoe toe komen.
Eveneens voor de 8terhoek.
Shtttttttt, stil nou!
Nee, wij komen niet. Maar al dat prachtvolk wat Geenstijl elke maandag telt, vast wel.
Eveneens in Friesland.
@Gomezlopez | 01-07-23 | 15:59: Nee, nee, het is hier verschrikkelijk. Zo ligt het aquaduct bij Sneek er deels uit met megafiles tot gevolg. Echt waar.
En in Leeuwarden is de N 355 afgesloten met daardoor gigantische verkeersinfarcten. Je kunt beter in de Randstad wonen.
Benzine wordt duurder, we gaan direct ook per kilometer betalen die mensenhandel moet ergens van betaald worden natuurlijk.
De trein is duidelijk niet meer voor het plebs, maar voor de elite. Die hem dan niet neemt. Zelfs de Koning doet zijn trein al weg. Ideetje, Koolmees? Alle treinen naar het museum, leg je op die spoorbanen meer wegen aan.
Die vliegt ondertussen binnenlandse vluchten met de Boeing Business Jet van de overheid.
@McCain | 01-07-23 | 15:55: Hij is dan ook overal nodig, en klonen kost nog altijd meer.
Tijd voor grootschalige remigratieprojecten en dat mag best wat kosten! Herzien van alle asieldossiers van de afgelopen zeg twintig jaar. Het gros heeft ten onrechte een verblijfsstatus gekregen door het asielsysteem dat zo lek is als een zeef. Heb het met eigen ogen gezien toen ik bij de Vreemdelingenkamer van de rechtbank in Den Haag werkte. Verder de arbeidsmigratie drastisch aan banden. Als industriëen toch alleen maar met arbeidsmigranten in stand kunnen worden gehouden kunnen ze beter vertrekken. En voor migranten die een dubbel paspoort hebben het "three strikes out systeem" invoeren. Misdraag je je als migrant dan flikkeren we je weer heel gauw over de grens. Lijkt me heel normaal maar mag waarschijnlijk weer niet van Europa. Dus om te beginnen moeten we bepaalde verdragen opzeggen. Kunnen we eindelijk de rommel op gaan ruimen. Het feestje heeft al te lang geduurd....
Tja goede ideeën maar helaas komt het er niet van!
Werk grotendeels thuis en zorg voor terugkomdagen wanneer u op kantoor werkt! Dan kunnen bouwvakkers, loodgieters, monteurs en wat al niet meer tenminste rustig naar hun werk! Het is totaal van de zotte dat hele horden elke dag nog naar kantoor gaat wanneer ze een werkplek thuis hebben.
Precies dat. Weet je hoe heerlijk het voor ons (bouwvakkers) met dat hele corona-werk thuis-gebeuren was? We konden gewoon een half uur later van huis bij wijze van spreken.
Ik werk op een kantoor, maar als ik thuis zit verspil ik een stuk meer belastinggeld dan op kantoor. Kiest u maar.
@Flapster | 01-07-23 | 15:42:
Ik bedoel maar! Het kan wel, de wil moer er zijn. Voor jullie ook een stuk prettiger inderdaad!
@Me_Giant | 01-07-23 | 15:45:
Nonsens? Wanneer u beschikt over een eigen werkruimte moet het toch kunnen? En met Teams kunt u ook overleggen? Middelen genoeg?
vooral veel duurder
Die wegen zullen nimmer meer uitgebreid worden want u, het plebs, dient uw auto geheel op te geven, en voortaan te verplaatsen middels fiets, deelauto, of paupervervoer. En aangezien dat laatste ook kapot bezuinigd wordt is uw enige optie een baan te zoeken binnen de afstand van uw 15-Minute-City grenzen. Dichter op het werk gaan wonen is geen optie want welke huizen dan?
Dergelijk wanbeleid kan in mijn optiek geen aaneen stapeling van blunders zijn, dit is doelbewust beleid, hier zit een plan achter. Iets met 2030.
Geen woningen. Openbaar vervoer laat het afweten. Nu ook steeds meer belemmeringen in het persoonlijk verkeer en toch willen ze het duurder maken want ach ja, waarom zullen ze zich eens aan hun beloftes houden. Niemand is toch aansprakelijk. Leuk, dat bevordert de kansenongelijkheid voor vele burgers bij zoeken naar nieuwe banen.
Echt, ze kunnen niks in Den Haag. Oh ja, alles lekker op zijn beloop laten en de dombo's die er geen last van hebben, juichen het het toe.
Er zal vast wel weer een extra belasting komen om de problemen vooruit proberen te schuiven.
Er ligt nog ergens een miljardje of 28 op de plank....
Als je last heb van files ben je onderdeel van het fileprobleem.
Maar niet meer naar je werk gaan begrijpen ik hieruit
Nou, Einstein… ik werk sinds de kurona nog maar enkele uren bij de klant. Ik rij meestal pas rond 9:30 richting klant en ben uiterlijk om 14:30 weer op weg naar huis. Thuis beginnen en thuis afmaken op dagen die ik verkies. Donderdagen en vrijdagen vind je mij sowieso niet meer op de zaak.
@el burro | 01-07-23 | 15:25: word lastig met de vrachtwagen, thuiswerken.
Mijn excuses voor meer files en minder wegen
Ik vraag vergiffenis
Oprecht en intens gevoeld, er liep een traan over mijn wang.
Nederland heeft weer een eigen centrale bank nodig die vakkundig geld stopt in onderwijs, infrastructuur, woningbouw, industrie. Dat was de gouden regel van welvaart tot de jaren 80. Daarna kwamen Ronald Reagan, het neoliberalisme en de euro.
Yep. En dat lost het tekort aan mensuh vanzelf op. Toch?
Wel eens van het Wobke Wiebesfonds gehoord? En voor het overige, ook in uw socialistische planeconomieën staan files. Behalve in Noord-Korea. Maar daar ga je dan weer dood van de honger
@Weethetallemaalniet | 01-07-23 | 15:29: u bedoelt te kort aan werknemers? Alleen als je overschoten in voorzieningen creëert komen er weer goed opgeleiden werknemers uit het systeem. India heeft ook een te kort aan personeel. Dus nemen ze 500 man aan om werk te leveren waar 1 Nederlander uit een ambacht het zou kunnen oplossen. neoliberalisme dat de market voorzieningen en tekorten vanzelf reguleert werkt niet. Nederland heeft zijn monetair beleid afgeschaft maar we hebben het keihard nodig om de tekorten tegen te gaan.
@theo-is-dood | 01-07-23 | 15:31: De neoliberaal in u grijpt gelijk naar Noord-Korea. Een dictatorschap van de Kim familie. Nederland heeft de naoorlogse sturing nodig van Willem Drees. Hij bouwde de steden op via de Nederlandse centrale bank. Met een eerlijke Gulden als betaalmiddel. Opleidingen en gas uit Groningen om u huis bijna gratis warm te houden. Dat was monetair beleid in samenspraak met overheids uitgaven.
Gewoon de markt haar werk laten doen. Wat hier onterecht “neoliberalisme” wordt genoemd is niets meer dan het verkopen van staatsmonopolies, en de markt reguleren ten faveure van bepaalde spelers. Met marktwerking of liberalisme heeft dat alles maar bar weinig te maken.
Ach prima toch. 2 dagen in de week naar kantoor. Na de files vertrekken, zo rond 9.30. Kwartiertje rijden. Auto parkeren tegenover kantoor. 5 minuten lopen. Rond 15.00 weer terug, voor de files. Poeh. Rekeningrijden. 11x2=22 km per dag x 8 cent. 14 euro per maand. Woehahaha.
Leiders? Hahaha, onbenullen die werkelijk geen enkel dossier oplossen.
En erger maken. Gezien de tyfus dan maar.
Marsman, maar dan anders.
Duimpje omhoog!
Ze moeten er echt wat aan gaan doen, t’is haast geen doen meer met al dat blik op de weg. Zit je als ambteloze burger op je racefiets moet je ook nog met al die heilige koeien rekening houden. Doe eens normaal man.
Blik op de weg. Daar zouden ze op tv iets mee moeten doen.
Rekeningrijden invoeren. En rap een beetje. Veel te veel kuddedieren. Iedereen wil nog steeds op dezelfde tijden naar werk en naar huis maar dat leren ze snel af als het duur wordt.
Dat helpt vooral de grote beurs!
Iedereen moet op dezelfde tijd naar werk en naar huis omdat werkgevers net zo flexibel zijn als een betonblok wat met keilbouten vast zit.
Typische bakfietsvolkuitspraak van een eencellige, bekrompen en wereldvreemde Amsterdammer die nog nooit van zijn leven buiten de ring is geweest. Next.
Werkgevers (lees nutteloze middle managers) willen niet aan de flexibele werktijden.
@zapato10 Best mogelijk dat er werkgevers zijn die niet flexibel zijn, maaaarrrr ik ken zat werknemers die ook niet echt flexibel zijn . Ik ben weeknemer
Jij verschijnt ondanks je 9-5 baan uiteraard uren eerder op het werk en gaat pas na 20:00 naar huis om zo de file's te vermijden, toch?
@Abject | 01-07-23 | 15:29: ik haat de 9-5 routine. Ik heb gelukkig geen baas maar ik hoor van steeds meer werknemers dat ze zelf hun werktijden mogen bepalen. Alleen blijven ze vasthouden aan 9-5. Erger nog, ze gaan nog eerder naar huis. Tegenwoordig staan er al files om 1600. Stakkers. Volgens mij eten de meeste Nederlanders ook nog rond 18.00. O ja dit geldt ook voor mijn eigen werknemers. Dus ja, het ligt meestal aan de filerijders zelf.
Gelukkig komen er maandag weer 900 paar nieuwe helpende handen bij, anders zou ik niet weten hoe we deze problemen zouden moeten oplossen.
Er zijn toch wel meer oplossingen? Koop een kleinere auto, dan passen er meer op dezelfde hoeveelheid asfalt. Of verlaag de snelheid nog meer. De vuistregel voor de afstandsregel onderling is, meen ik, de helft van de gereden snelheid. Dus rijd je 100 km/h, dan onderling 50 meter afstand houden. Bij 80 km/h wordt dat al 40 meter, dat scheelt een slok op een borrel. Gewoon een beetje creatief denken. Als er meer asfalt moet komen zou je ook in de hoogte kunnen gaan ipv in de breedte, toch? Pilaren in de middenberm en daar dan een tweede rijbaan bovenop aanleggen, dat gaat niet ten koste van het grondoppervlak, er hoeft geen boom extra voor gekapt te worden en zo zijn de natuurwappies ook weer tevreden.
@quigg | 01-07-23 | 15:26:
Afstand houden in Nederland? Succes. 3 doorgebroken strepen was dacht ik het minimum, nou, ze flikkeren hem er zo tussen. En waarom zou je kleiner moeten kopen? Zoveel verschil groot & klein niet. Je hebt geen auto's korter dan 3 meter en er maar weinig die langer zijn dan 4,5. Dus zit er tussen 95% van de auto's een meter verschil in lengte. Of je moet iedereen in Lada's willen, alleen de Parteitop in Zil's, maar dan nog, dat is statusverschil, niet functioneel. Nee, de overheid levert een absolute wanprestatie voor wat autorijden in dit land kost. En die absolute wanprestatie geldt wel op meer vlakken.
Welkom!
De hoofdvraag is: Waar blijft die kabinetscrisis? Klimaat, milieu, onderwijs, toeslagen, infrastructuur, energie, migratie en zorg - alles is crisis, behalve de hoofdschuldige.
Die hebben het te druk met slavernijverleden geneuzel. 150 jaar geleden....
We hebben het nog nooit zo goed gehad! We krijgen vijf verschillende Toeslagen, subsidie voor aanschaf laptop en smartphone voor de kinderen, kwijtscheldingen van reinigingsrechten en gemeentelijke belastingen en we mogen zelfs gratis met onze zieke poes naar de dierenarts (zie Regeling ADAM in Amsterdam).
De enige snelwegen waarop niet bezuinigd wordt, zijn fietssnelwegen.
Tussen Leiden en Den haag heb je bijvoorbeeld een prachtig breed (zes meter) fietspad.
Heel goed te doen met een e-bike of een speedpedelec.
Dat is het doel van de overheid: ook de fiets voor de middellange afstanden. Autoverkeer zoveel ontmoedigen.
Ik ben helemaal voor.
Ik ook. Kun je heerlijk over doorrijden zo'n fietssnelweg. Met de auto dan. Fietsers gaan vanzelf opzij. Ideaal.
@BoerKoekoek | 01-07-23 | 15:09: Zekers, je krijgt ook overal voorrang, geen stoplichten.
Kost dan wel een paar bekeuringen, maar dan heb je ook wat..
@snapal | 01-07-23 | 15:15: ziet u ooit politie? Ik niet. En het zijn verkeerslichten, geen stoplichten. Ik rij ook minimaal 1 x per week de korte route over een busbaan. Nog nooit politie gezien. Scheelt per keer 15 minuten omrijden dus goed voor het milieu.
@BoerKoekoek | 01-07-23 | 15:17: Als jij met de auto (langdurig) over een fietspad rijdt, dan is er altijd wel een verrader met een foon in de buurt.
Gegarandeerd dat ze je snappen.
We kunnen 500.000 riksja's met bestuurders importeren, dan bouwen we zelf de pleisterplaatsen wel.
In 1983 motorrijbewijs gehaald. Van zwaar naar licht, nu al weer jaren want toeren vind ik geen zak aan. Voor woon/werk onverslaanbaar.
600cc, 1=pittertje, 1:25 rustig tuffen, 10 euri wegenbelasting in de maand, De verzekering 15 eurootjes in de maand.
Geen gezeik met parkeren bij het werk.
Mag er ook mee over wegen die in de spits afgesloten zijn voor voertuigen op meer dan twee wielen. Maar hij kan ook door de berm als er weer blik op elkaar gepetst is.
Denk je wel een beetje aan je ledematen?
Altijd droog. Geen zweterig pak. Rolkooi. Wie doet je wat.
Ook gedaan sinds 1978 en in de winter met ijzel en sneeuw gereden. Laatste jaren werd het verkeer me wat te agressief. Een SUV op een halve meter van je achterwiel is geen fijn gevoel.
Allemaal leuk en aardig maar die bromvlieg van jou heeft geen verwarming voor als het koud is, geen airco voor als het niet te harden heet is en er zit ook al geen dak op voor als het regent. .
@normanius | 01-07-23 | 15:06: en de airbag, dat ben jij!!! Woehahaha.
@normanius | 01-07-23 | 15:06: Oud Marinier dus nergens last van; overigens is het 90% van de tijd droog, is de jaartemperatuur ongeveer 12 grd en stam ik nog uit het tijdperk van echte mannen.
Gelukkig voldoende en betaalbaar OV!
Meer treinen laten rijden. Dus meer stroom. Dus meer bomen opstoken. Opgelost.
Stoomtreinen kunnen ook op hout rijden.
@Kapitein Sjaak Mus | 01-07-23 | 14:59: Daar zijn ze mee gekapt.
En als compensatie krijgt u rekeningrijden. Ook voor de gereden kilometers in het buitenland gaat betalen want dat is wel zo eerlijk.
*aluminiumfolie voor om GPS-kastje kopen doet*
Denk dat dat met camera’s (die echt niet privacy schendend zijn) geregeld gaat worden.
En wanneer China meer olie nodig heeft, gaat hier ter compensatie de benzineprijs omhoog.
@goedverstaander: beter wat lood voor alle zekerheid. Plooit net zo gemakkelijk als aluminiumfolie.
Dan pakken we toch de trein? O wacht...
Vandaag de achterbak maar vol gegooid ipv de tank.
Zijn die files eigenlijk niet heel slecht voor de luchtkwaliteit?
Laten we de automobilisten uitkopen. En de immigranten meteen ook.
Ja zeker. Veel fijnstof van de remmen en slechte verbranding
Mijm verbruiksmeter zegt dat ik in de file ruim t dubbele verbruik per 100 m dan bij 100km/h
Tijdens Corona kon half (werkzaam) Nederland thuiswerken...
Daar worden managers heel zenuwachtig van. Konden ze zomaar overbodig worden.
@Zapata10 | 01-07-23 | 14:57: Managers kregen door hoe nutteloos ze zijn.
Zelfs Koolmees heeft een auto met chauffeur, zoveel vertrouwen heeft hij in zijn eigen product. Die baantjesjager stapt echt niet in de NS-carrousel.
En ook duurdere treinkaartjes zodat u niet meer met de trein naar uw werk gaat.
Ik stel voor:
Nog meer immigratie, want dan hebben we mensen die woningen gaan bouwen en die in de zorg gaan werken. Die dan woningen en zorg nodig hebben dus dan stel ik voor: Nog meer immigratie want dan hebben we mensen die woningen gaan bouwen en die in de zorg gaan werken. Die dan woningen en zorg nodig hebben en dus stel ik voor: Nog meer immigratie. Op naar de 30 miljoen. Dan hebben we geen files meer want dan kan je over de hoofden naar huis lopen.
RIP
Hier aan de Costa weinig files en goedkope brandstof.
Doe je goed, ik wil ook!
Autorijden in de spits duurder maken. Opgelost.
Basissalaris invoeren!
Iedereen op de fiets dan maar...
Eerste mogelijkheid om binnenband te vervangen: 19 juli.
Fietsenmakers zitten stampvol.
@Papa Jones | 01-07-23 | 15:05: je moet die binnenbanden nemen die niet rond zijn maar een slang met twee dichte einden. Dan hoef je alleen nog de band af te nemen.
Ik heb een laptop op m’n ebike. Ze laden elkaar op. Zo kan ik werken op mijn fiets. Ben nu even vier weken uitgeschakeld. Plat op m’n bek. Nu even zelf weer opladen.
Geslipt over die stomme utp kabel?
Maar gelukkig wordt het wel duurder allemaal.
Op naar de 20 miljoen!!
Ik heb Fluitsma en Van Thijn al gebeld.
Alleenstaande vrouwen kunnen zich hier aan boord melden.
De boots en de koksmaat zijn hierbij graag behulpzaam.
20 miljoen mensen
op dat hele kleine stukje aarde,
die slaan elkaar de koppen in,
wat blijft er nog van waarde
REAGEER OOK