Dappere Diederik Ebbinge neemt in tweet afstand van islam: 'Laf homofoob gezwatel'
It's the islam, stupid!
Social
Aandoenlijk tweetje van Diederik Ebbinge over 'homo-acceptatie binnen het voetbal' maar er klopt natuurlijk geen snars van - het heeft namelijk niet zo veel met 'binnen het voetbal' te maken, maar met iets anders. Wat is er aan de hand? Voetballer Zakaria Aboukhlal, speler van het Franse Toulouse, weigerde een wedstrijdje te spelen in een shirt met regenboogrugnummer. "Homo of hetero: we dragen allemaal hetzelfde shirt", mijmerde de Franse bond nog, maar daar hadden een paar spelers geen zin in. Aboukhlal dus, en ook onder anderen Moussa Diarra, Farès Chaïbi, Mostafa Mohamed. U ziet aan de namen wel waar de schoen wringt: deze jongens zouden het liefst spelen voor het team van FC Allah en de hoofdtrainer van die club vindt herenliefde maar ingewikkeld. Nu is er nog meer ophef over Aboukhlal. De vrouwelijke locoburgemeester van Toulouse sprak de spelersgroep kennelijk nogal bazig toe en toen zei Aboukhlal: "Waar ik vandaan kom, praten vrouwen niet zo tegen mannen." Nu komt Aboukhlal gewoon uit Gorinchem, lol, maar ook dat heeft dus ook niks met VOETBAL te maken, maar alles met de islam - we weten immers wel hoe ze daar denken over vrouwen. Dus, lieve Diederik, 'de broze ontwikkeling van homo-acceptatie binnen het voetbal' en het 'laffe homofobe gezwatel' is in casu geen voetbalprobleem, maar een probleem van de normen, waarden, denkbeelden en dogma's binnen een bepaalde religie. Zie ook casu Kökçü. Wat Ebbinge eigenlijk wilde tweeten is dus:
"De broze ontwikkeling van homo-acceptatie binnen de islam wordt al eeuwen teniet gedaan door dit soort laf homofoob gezwatel. Met hun groepsdruk. Diep bedroevend en gekmakend."
GeenStijl Uitlegservice, tot uw dienst!
Reaguursels
InloggenOei, daar gaat Diedeltje even af. Heeft natuurlijk uren nagedacht over hoe hij zijn laffe protest tweet zou formuleren, om niet te sneven onder het kromzwaard van een trotse baardman.
Heerlijk hoe dit de wokiewokies in een spagaat dwingt.
Homofobie is verboden, maar Allah-ochtonen die iets fout doen = wegkijken
Komt door de Islam idd, al zou ik zelf ook geen zin hebben in dat shirt. Niet omdat het niet mag van Allah / Jaweh, maar omdat ik geen uithangbord wil zijn van de woke religie. Gelukkig kan ik totaal niet voetballen.
Doodenge vent die anderen wil dwingen achter zijn vlaggetje aan te lopen.
Joh, net zoals bij mensen die hun geloof opdringen, bijv de islam?
Links is ontspoord gevoels'denken'. Als het maar goed voelt! Het aslim taslam klinkt wijd en zijd en de linksmens kirt 'wat een mooie taal is het toch ook!' en 'die baarden zijn zo modieus!'. Als het kromzwaard zoeft zal men nog steeds de poorten openzetten, de mensenrechten weet je, een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar en de wereld is van iedereen!
Maar wat en wie is 'links'?
Is de SGP even rechts als het FvD?
D66 is?
Allemaal termen om mensen in hokjes te plaatsen, om zodoende overzicht te houden.
Pardon, het kromzwaard zoeft?
In welke maatschappij in welke eeuw leef jij?
@Vandaaginside, kom er maar in!
Die bejaarde miljonairs, met een dildo op hun helm die alleen maar afzeiken terwijl niemand zich kan verdedigen? Die verwarde dikkop had ook nog een absoluut onaansprekende kaarsfantasie. Met een slapende vrouw. Mag ik 10 regels over een vrouw en een kaars tikken?
Islamkritiek zullen we uit de mond van Van Ebbinge nooit horen. Hypocriete slijmbal.
Het zou hypocriet zijn als moslims afstand nemen van geweld jegens homeaux aangezien ze hier zelf grotendeels verantwoordelijk voor zijn.
Daar stigmatiseert die Ebbingen de mensen mee binnen de amateurclubs die het langs en binnen de lijnen tolerant hebben gekregen. Maar dat interesseert hem gewoon niet.
Keihard uitgesloten worden door een groep die constant claimt te worden uitgesloten en ons vertelt hoe erg dat uitsluiten wel niet is. En daarbij waarom altijd dat oordelen, wat maakt jou dat nou uit waar een ander zijn zaakje in wil stoppen ?
Las er een beetje te vlug overheen want ik veerde op van schrik: Toulouse? Moslim? Regenboogvlaggetje?
Meteen door naar de website geklikt van mijn geliefde stadetoulousain, want ik ken maar een naffer bij ST en dat is Sofiane Guitoune, en die doet aan kerstbomen en wijnslurpen.
Blijkt het om voetballen te gaan .......... umphff. Wat een opluchting.
Mooie discussie voor op t veld, tijdens de ramadanpauze.
Ik hoef alleen maar die ene uitspraak van de Goddelijke Kale aan te halen uit 2002 :
Dan maar ik afgemaakt, maar het probleem mijnheer...... DAT blijft.
(het stukje van Mosterd zou zomaar door Pim geschreven kunnen zijn, hulde dus)
Ik zou ook niet met een regenboognummer gaan spelen. 1, spuuglelijk. 2, zou me niet laten misbruiken om maatschappelijke problemen letterlijk over mijn rug op te lossen.
Gewoon het clubshirt. Zonder activistische stikkers erop. Dat spreekt toch eigenlijk voor zich?
Of korter: het verschil tussen
A) ik WIL geen regenboognummer, want ik heb er geen zin in
B) ik MAG geen regenboognummer, want ik vind mijn agressieve doctrine, de jihad gestart door een pedo en het sociaale oordeel van mijn matties die denken dat ze dit ook niet aanmogen belangrijker dan redeneren of mensenrechten.
De zeden en gewoonten van een woestijnnederzetting uit de vroege middeleeuwen zullen nooit en nimmer compatibel zijn met een moderne verstedelijkte maatschappij.
Dit lijkt mij een uitermate lastig dilemma voor jullie populboys. Want wat haat je nu meer, de woke lhbti beweging of moslims? Moeijulluk hoor.
Ik haat de woke transbeweging met name het verdrukken van vrouwen rechten en de medische conversie van pubers( gay, autistisch) ik haat geen moslims per se maar wel de fundamentalistische Islam vanwege kleinigheden als de doodstraf voor blasfemie, joden en homohaat, vertrappen van vrouwenrechten. Voor mij niet zo moeilijk maar voor sommige deugers een heel probleem, moeilijk, moeilijk.
Vreemde stelling: woke lhbti en moslims liggen op 1 kussen. Volgens woke en moslims. En wie anders beweert is fascist. Moslims eisen vrijheid, om anderen hun vrijheid te ontzeggen en woke noemt dat dan emancipatie en diversiteit.
#Bigi Bana Boy : ik haat ze beiden evenveel.... is dat een probleem voor je?
Mocro's zijn prima op de club. Houden van voetbal. Daar gaat het toch om?
Ik haat lui die neerkijken op hardwerkende burgers die zich zorgen maken om maatschappelijke misstanden veroorzaakt door wanbeleid en blindheid voor agressieve en invasive culturen.
Tis niet zo moeilijk hoor , homo's en lesbo's helemaal prima , Moslims viesbah barbaren , woke lhbti is kut hypocriet want zijn er alleen voor linkse activistische lhbti die ook nog eens klimaat doem denkend, anti Israel en pro moslim moeten zijn ook al wordt hun kop er af geramd wand anders worden ze gecancelled .
Heel gemakkelijk toch. Ik verwerp de achterliggende motivatie van de Aboukhlal's maar steun hen volledig in het weigeren van een opgedrongen politiek-maatschappelijk symbool. Zeker als het de nieuwe Woke aangepaste regenboogvlag betreft aangezien daar ook betekenissen aan worden toegekend waar ik absoluut niet achter sta. Daarnaast ben je voetballer om te voetballen. Als je graag een maatschappelijke discussie wilt voeren, stuur je maar een ingezonden brief naar de krant. Kaap sport niet voor propaganda.
Je wordt niet verplicht een regenboogarmband te dragen maar als je 'm niet draagt wordt je kapotgeschreven. Mooi man, die vrijheid.
Nee. Het gaat om de motivatie.
Laten we een statement maken tegen homohaat!
Antwoord van een enkeling: Nee.
Nou, dan vraag je er ook om.
Islam is anti-Woke, anti-LGBTQ en anti-feminisme. Stem daarom PVV.
Een goed stemadvies.
Best of both worlds.
Hahaha!
Daar heben ze zo'n Kauthar voor nodig, een 'powervrouw' (het woord alleen al) met een hoofddoek die ons moet doen geloven dat we het helemáál verkeerd zien, dat moslims hartstikke toffe tolerante lui zijn en GS-lezers xenofobe halfnazi's.
Aan de ene kant mooi dat de islam weer eens zijn lelijke gezicht laat zien.
Aan de andere kant vind ik niet dat je iemand die aangenomen is om te voetballen kan dwingen mee te doen met een politieke demonstratie. En als ie niet mee wil doen aan die politieke statement, dan mag hij niet doen waar hij wél voor aangenomen is, namelijk voetballen.
Nou nou wat erg.
Je kunt enkel zo'n bandje weigeren als je er niet achter staat dat iedereen gelijk is.
Prima maar dan voetbal je die wedstrijd niet.
Of je gaat in de hoek van het veld staan mokken, apart van je teammaten, dat hebben we ook al gezien bij moslimvoetballers. Maakt mij niet uit. Het statement is duidelijk.
@Papa Jones | 16-05-23 | 15:17: Hier, een regeboogband en een regenboogrugnummer, is voor inclusiviteit, acceptatie en saamhorigheid. Beter draag je hem, anders ben je een homofobe nazi en word je gecanceld. Want inclusiviteit werkt maar één kant op, er is geen plaats voor mensen die niet in ons verhaal meegaan. Die sluiten we uit in naam van inclusie. Maar voel je niet verplicht om t shirt te dragen.
@Papa Jones | 16-05-23 | 15:17:
"Je kunt enkel zo'n bandje weigeren als je er niet achter staat dat iedereen gelijk is."
Je kunt ook om heel andere redenen zo'n bandje weigeren. Bijvoorbeeld omdat je er principieel op tegen bent dat binnen het professionele voetbal er middels bandjes of shirts politieke statements, welke dan ook, afgegeven worden.
Meer specifiek kun je zo'n bandje of shirt weigeren te dragen omdat je iets hebt tegen de ideologie die ermee uitgedragen wordt. Want vertel me niet dat het hier gaat om een algemene 'kategorische Imperativ', een algemene oproep om verdraagzaam te zijn. Die regenboog staat inmiddels voor heel wat meer dan enkel een aanduiding van een gemarginaliseerde, gediscrimineerde groep, die regenboog staat voor een behoorlijk uitgekristalliseerde ideologie met een waslijst aan morele regels en regeltjes, een dwingende moraal en een claim op de waarheid.
@Papa Jones | 16-05-23 | 15:17: Wat een stierenstront iemand verplicht een mening uit te laten dragen, dat is 1984 alleen het standpunt van de partij is toegestaan.
@Lerp | 16-05-23 | 15:32: Kijk, zo werkt het. Draag je dat ding, dan steek je homo's een hart onder de riem.
Weiger je, dan heb je iets tegen homo's. Nou dan mág je ook in de stront zakken van mij.
@bijna_raak | 16-05-23 | 16:21: Dat ding dragen is een no-brainer.
Door het niet te dragen geef je ook een signaal. Niet zo'n fraai signaal, maar goed, 'ken uw vijand' wordt zo weer een beetje makkelijker.
Voor hem gaat het misschien over een zeer intolerant geloof.
Voor mij over ideologie, en dat is waar dat hele regenboog gedoe een symbool van is geworden. Een zeer intolerante & gevaarlijke ideologie. Ik zou net zo goed hebben vertikt om daarmee te gaan rondlopen.
Illusie, ideologie, ritueel. Allemaal van hetzelfde. De illusie van de vrede. Zo n 4000 goden c.q.illusies hebben we voor u in de aanbieding. Kies uw illusie kledinglijn welke bij u past.
Diederik Ebbinge, is dat niet een van degenen die dit liedje destijds de werkelijkheid in slingerden?
www.youtube.com/watch?v=7j9WgCsoazQ
Het is voor hem te hopen dat-ie naar aanleiding van die tweet niet bedreigd wordt.
Hij had toen al een vooruit ziende blik. Liedje kan nog steeds actueel zijn alleen heeft links, D66 en VVD dat nog niet door
@speed48 | 16-05-23 | 15:17:
Heb toch het idee dat dat hele liedje cynisch bedoeld was en gezien moets worden als het belachelijk maken van al die enge rechtse islamofoben.
@Schoorsteenveger | 16-05-23 | 15:45: Dan zijn de De Vliegende Panters en Diederik Ebbinge net zo dom als links, D66 en VVD
@Schoorsteenveger | 16-05-23 | 15:45:
Inderdaad. Geschreven in de linkse jaren '70 cabaret stijl met hoog moralistische ondertoon.
Ik ben er een groot voorstander van dat voetballers weigeren om zich voor alle maatschappelijke karretjes te laten spannen. Weg met al die regenbogen, Oekraïense vlaggen, BLM statements en Qatar-verontwaardiging. Gewoon voetballen!
tja iets christelijks als 'wederkerigheid' bestaat niet in de islam, daar is men met anders denkende 'barmhartig' totdat de grens bereikt is...
Het is wel laf homofoob gezwatel natuurlijk, binnen het voetbal, óók binnen het voetbal. Ebbinge zegt nergens dat hij vindt dat dat gezwatel énkel binnen het voetbal plaatsvindt.
En gezwatel is het. Die Aboukhlal zegt twee dingen tegelijk die niet verenigbaar zijn, namelijk 1) dat hij ieders persoonlijke keuze ten volle accepteert, en 2) dat wij zijn geloof en daarmee zijn persoonlijke keuze voor dat geloof moeten accepteren. Dat geloof accepteert bepaalde persoonlijke keuzes fundamenteel niet, keurt die ten volle af. dat geloof vindt ook dat elke ongelovige, dus letterlijk iedereen die niet de keuze heeft gemaakt die Aboukhial gemaakt heeft eeuwig zal branden in de hel.
Maar goed, dat laf homofoob gezwatel is wel het resultaat van groepsdruk op de Islamitische spelertjes. Die voelen zich gedwongen de keuze te maken die ze maken, namelijk niet te spelen, omdat ze in hun leven nou eenmaal de persoonlijke keuze hebben gemaakt om moslim te zijn en te blijven. Dus, het is een breder probleem, niet iets dat zich tot het voetbal beperkt.
Hetgeen ons duidelijk maakt dat wat hier in de specifieke context van het professionele voetbal van die zwatelende muzelmannetjes gevraagd, nee geëist wordt volstrekt onhaalbaar is en eigenlijk ook ongepast. Diezelfde muzelmannetjes hebben het binnen een bredere context uiterst comfortabel als het gaat om hun homofobe denkbeelden, en iedereen binnen de bredere samenleving is zich daarvan bewust. In elke moskee kan, zonder enig probleem, de meest rabiate homohaat over de broeders en zusters worden uitgestort en in het onderwijs worden de heikele onderwerpen die samenhangen met vrije keuzes en vrije meningen maar een beetje niet behandeld, want ja, moeilijk allemaal.
Dat homofobe gezwatel is de werkelijkheid waaraan we binnen een bredere context maar liever geen oog voor hebben, waarvoor we ons blinddoeken. Het begint al bij de amateur-voetbalclubs alwaar er inmiddels met broekje aan wordt gedoucht, want ja, maar niet over beginnen, aanpassen maar, soumission.
Die Franse bond heeft ranzig ruikende boter op het hoofd, even hard stinkend als die op de hoofden van de KNVB-bobo's alhier. Beetje veinzen te willen deugen door in een heel specifieke context muzelmannetjes in een "double bind"-situatie te manoeuvreren.
Over laf gesproken. Het is laf, homofoob gezwatel, maar de houding van de Franse voetbalbond is vele malen laffer, is achterbaks.
Maar dat zal de bedoeling van die bond toch niet geweest zijn? Natuurlijk is het om de beeldvorming te doen, kijk ons een deugen, maar ze hebben wel die spelers geschorst, het is dus niet helemaal gratuit. Kijk, als die bonden nu zouden ophouden met dit soort acties omdat ze er achter zijn gekomen dat het de Islamitische spelers in verlegenheid brengt, dat zou ik kwalijker vinden. Ik vind het mooi dat die spelers gedwongen een inkijkje geven in hun wereldbeeld. En dan kijken wie er op links consequent is. Nav die vorige rel met Kökçü verscheen er een artikel op de Joop van ene René Romer die zich werkelijk in de meest vreemde bochten moest wringen om dit recht te lullen, en zelfs daar geloofden de meeste reageerders er al niet meer in. Dat is winst.
@Tashtego | 16-05-23 | 15:05:
Een regenboogshirt, of hoe je die deugvlag ook wilt noemen, is de Islamitische kat op het spek binden, is proberen om te superdeugen terwijl je aan de basis niks durft en ook niks doet. Spelers met zo'n rugnummer willen laten spelen en dan met de armen over elkaar gaan zitten wachten wat er gebeurt, dat is helemaal aan het einde van de rit op hypocriete wijze met vlagvertoon komen.
Ben je een homo voetballertje en kom je je, als je het al aandurft, je met veel schroom aanmelden bij de plaatselijke voetbalclub, dan krijg je al op de eerste training door uit welke hoek de wind waait en blijf je maar veilig in de kast zitten en pas je je aan, ook aan het douchen met de broek aan, want tja, degenen met de grootste bek bepalen de moraal van de groep, nietwaar?
En ja, ze konden a posteriori natuurlijk niet anders dan schorsen, gezien de reacties "op dit soort acties". Die acties zijn geen algemene oproep tot verdraagzaamheid of zo, maar zijn vlaggen die in alle duidelijkheid, maar dan op hypocriete wijze, één richting uit wijzen. En dan wordt van die muzelmannetjes verwacht dat ze met die vlag richting de eigen groep gaan wijzen. Zo werkt het niet. Die muzelmannetjes hebben het tot het niveau waarop ze spelen geschopt zonder dat hen ooit is gevraagd een standpunt terzake in te nemen. Integendeel, het 'respect' waarom ze blijven zeuren hebben ze altijd volop gekregen. En dan plots moeten ze op commando mee gaan vingerwijzen richting de eigen groep, het eigen geloof, de eigen mores, want dat is wat "dit soort acties" zijn, ordinair gratuit met het vingertje wijzen maar verder niks doen, niks, helemaal niks.
@Schoorsteenveger | 16-05-23 | 15:33: We zullen zien, als ze er mee ophouden nu blijkt dat het Islamitische spelers in verlegenheid brengt, dan is het gratuit.
@Tashtego | 16-05-23 | 15:59:
Als ze ermee doorgaan, zonder dat ze aan de basis een vinger uit durven steken, is het ook gratuit.
@Schoorsteenveger
Weet je wat het is mijn beste, dit is weer zoiets waar het niet goed/fout is maar fout/fout. KNVB een clubje die op de moralistische "band wagon" springen en Zakaria Aboukhlal, een Tokkie Moslim Marokkaan die toevallig goed tegen een bal kan trappen en vanuit zijn middeleeuwse moslim opvoed beginselen niet beter weet. Geen eer aan te behalen deze discussie zoals die nu wordt gevoerd.
Clubs moeten deze meneren gewoon niet meer onder contract nemen. Dan kunnen ze lekker voetballen bij clubs die veel last van stuifzand op het veld. Dan gaan er toch wel een hoop iets beter hun best doen… want daar willen ze helemaal niet voetballen…
Is het niet een idee om alle weigeraars in zo'n traditionele jurk te laten voetballen? Dat we ze voor een keuze stellen: bandje of jurk. Ik zou weer naar voetbal gaan kijken als dat gebeurt.
Of meteen een boerka. Ik ben benieuwd of je nog een goede pass kunt geven als je alleen door dat gaas kunt kijken.
Een regenboogjurk.
Ik zeg doen.
Goed bezig op tv, net als oa Ilse Warringa, Van der Laan en Woe, De heren van Dit was het nieuws, Lubach, Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman (leuke dagelijkse podcast ook). Maarten van Rossum. En een aantal goeie interviewers en presentatoren.
Waaronder de zo goed als seniele Sjaal Groendinges en de Prothese van Mark (ook samen een podcast) t.w. Sjort Kelder niet horen. Onze Sjort van o.a. "'Veel vrouwen dringen bij mij aan om verkracht te worden".
Annechien Steenhuizen, Rob Trip, Mariëlle Tweebeeke, Jeroen Wollaars, Philip Freriks, Twam Huys, Coen Verbraak en Jeroep Pauw Horen natuurlijk wel bij Neerlands top op tv.
En nog veel meer, bij een opsomming vergeet je er makkelijk wat.
Wat? Allemaal NPO? nee, da's zeker geen toeval.
Diederik van het topic natuurlijk goed bezig. Denk dat ie inmiddels ook wel de creatiefste geest van het Mediapark is.
Het minst creatief? Alle Raio-dj's die zichzelf zo graag horen praten. Een enkeling begint zelfs een real-live soap over... zichzelf op tv.
D66 is aan het nadenken hoe ze de moslims tegemoet kunnen komen. Misschien nog meer moslims binnen halen dan zijn ze in de meerderheid. En kan D66 zeggen democratie er is een meerderheid tegen homo's.
De grootste lafaard is Diederik Ebbinge die niet wil weten waar de meeste homohaat vandaan komt..
Diederik zou ook blij kunnen zijn met de stappen die sommigen maken. In plaats van de flat af sodemieteren gaan we al naar een 'respect voor mijn gebrek aan respect'. Pure winst.
1) In de voetbalwereld zijn het echt niet alleen de moslims die last hebben van homo-, vrouwen- en jodenhaat.
2) Vrijheid van denken en meningsuiting is een individuele zaak. Geen enkele baas (werkgever, directie) zou het recht mogen hebben om zijn werknemers te dwingen een bepaalde ideologie uit te dragen, ook al is het een ideologie waar de meesten van ons sympathie voor hebben.
3) Niemand van ons heeft zelf bedacht dat homoseksualiteit een seksuele variant is die gelijkberechtigd hoort te zijn. Honderd jaar geleden vond vrijwel iedereen het een afwijking. De echte helden van de homo-emancipatie, zoals de Amsterdammer Arnold Aletrino (1858-1916, zelf hetero), liggen allang op het kerkhof. Nog tot na WO2 werden actieve homo's op advies van psychiaters gecastreerd. De zelfgenoegzaamheid van paarse broeken en bobo's, die sinds een jaar of tien uitventen hoe geweldig pro-homo ze wel niet zijn, is daarom een beetje genant, net als de houding van de EU tegenover Hongarije (waar homo's overigens veiliger zijn dan in Mokum).
Tot in 1988 stond deze nog in een leerboek der psychiatrie als ziekte.
Ik snap het wel, Diederik wil nog niet dead.
En nog wel op de televee, om centjes te verdienen.
Alan Turing, die de enigma code kraakte in Engeland werd in de jaren 50 nog veroordeeld wegens homoseksualiteit.
Zó werd er in die tijd in het Westen tegen homoseksualiteit aangekeken.
Dat is waar. Schandalig natuulijk. Turing was een genie, aan wie de uitkomst van WO 2 toch ten dele kan worden toegschreven. Voor de keuze van chemische castratie gesteld besloot hij zijn eigen leven te beeindigen. Een ontzettend tragische man aan wie de vrije wereld veel verschuldigd is. Hij is postuum in ere hersteld maar ja, daar heb je niet veel aan.
Het Westen is echter in staat tot evolutie en voortschrijdend inzicht, dat geldt zelfs voor de christelijke leer. De Islam is dat niet, want de Koran is door God zelf geschreven. De moslims zullen over 5000 jaar nog steeds homo's van het dak gooien.
Diederik Ebbinge maakt humor binnen de politiek correcte lijntjes: dus nooit kritiek op de islam.
Maar dat impliciet wél doen en dan een GS die daar even de schijnwerper op zet.
Héérlijk!!!
Ik heb zo mijn twijfels bij wat Zakaria als motivatie aanvoert, maar hij is voetballer en een voetbalbond heeft niet het recht mensen tot politieke of religieuze uitingen te dwingen. Hij heeft het volste recht te weigeren. Het is niet aan een voetbalbond voor IMAM te spelen en Fatwas uit te spreken, laat dat aan woke en Dyanet over.
Hij heeft het misschien het recht om te weigeren (ik weet niet hoe het met die contracten zit), maar wij hebben vervolgens recht om daar uit af te leiden hoe meneer Zakaria in het leven staat.
En een wedstrijd onderbreken voor het bukken voor een niet-bestaande god moet ook verboden worden. Opgerot met die doodscultus uit de westerse vrije maatschappij.
"Waar ik vandaan kom, praten vrouwen niet zo tegen mannen."
Als je was opgegroeid daar waar jij vandaan kwam was je nu een geit aan het melken in plaats van te voetballen.
Geiten melken in Gorinchem ??
@Miss_Pinky | 16-05-23 | 14:09:
Hij refereerde niet aan Gorinchem.
@Barkruk2 | 16-05-23 | 14:29: Joh
Ieder nadenkend mens moet toch verbijsterd zijn na zoveel wegkijkerij van de deugers.
Alles wat al 25 jaar geleden en zelfs langer geleden verteld werd over islam klopt gewoon.
En hoeveel rapporten politici of justitie ook onder in een la stoppen feiten blijven feiten.
Een leuk onderwerp voor die Nadia als ze zou vragen ,hebben islamieten iets tegen homo's of transgenders en hoe zou het moeten volgens moslims.
Men neemt een flat..
@Barkruk2 | 16-05-23 | 14:06: dat vergt wat rekoefeningen vooraf..
Ahboukhal is nu geschorst :)). Vanwege zijn uitspraken, terecht
Ja, oud nieuws. In Frankrijk tegen de hiërarchie ingaan, is beetje dom. Daar is geloof en macht iets beter gescheiden en handelen ze er ook regelmatig naar.
Zou je denken dat dat hier iets was geworden? Nee toch zeker. Zie Femke Halsema staan. Die zou het instemmend in de doofpot stoppen. Anders maar stigmatiserend.
Méér dan terecht.
Bekijk het allemaal maar met je gehomo en gevoetbal. Kan me er niet druk over maken. Jullie hebben dit zelf gewild.
Was de definitie van 'jullie' maar zo eenvoudig....
@Zomaarwat | 16-05-23 | 14:01: Met "jullie" bedoel ik de mensen die de trieste realiteit jarenlang, of eigenlijk decennia lang onder het tapijt hebben geschoven en weigerden onder ogen te zien. Inkluis mensen van het COC en wat ze tegenwoordig wat ze noemen de "LBQGWERTY gemeenschap". Die riepen verontwaardigd "we gaan GEEN minderheden tegen elkaar opzetten !" Zij verwachtten een soort onderlinge solidariteit tussen minderheden. It's a one way street. Die sympathie voor mede-minderheden is niet wederkerig. Jij vindt hun lief, maar zij haten jou. En dat snappen ze maar niet. Dus veel plezier met je fellow minderheden, maar kom niet bij mij janken dat je niet "hand in hand kan lopen" cause I don't give a fuck. Sorry.
@Asteroid-B612 | 16-05-23 | 14:35: Ik zou graag een neuk willen geven, maar ja ze zijn zelf de grootste faciliteerders. Veel succes dan maar.
@Asteroid-B612 | 16-05-23 | 14:35: Tsja, het is volgens mij precies zoals je zegt.
Aboukhlal is nu geschorst :))
Ik heb steeds minder geduld met die moslims, met hun achterlijke, tribale kutcultuur, en hun naargeestige, intolerante, agressieve kutgeloof.
"Waar ik vandaan kom, praten vrouwen niet zo tegen mannen."
Maar hier in het moderne, verlichte, vrije, democratische, seculiere westen dus wel. Deal with it. Aanpassen of oppleuren naar je 'eige' land.
Toevallig woon ik ook in het westen ,van NL weliswaar, maar het moderne, verlichte ,vrije ,democratische en seculiere is hier zolangzamerhand wel aan het verdwijnen. Oppleuren naar hun eigen land gaat niet gebeuren want dit land is nu hun land. Nog een paar jaar en dan kunnen wij vertrekken…Ik ben het wel met jou eens, het geduld begint op te raken.
Ze zitten gewoon in de gemeenteraad hoor.
twitter.com/RHerruer/status/165198579...
@Asteroid-B612 | 16-05-23 | 14:47: Precies, en mevr.Hoofddoekje #8 is toch vrij duidelijk. Homoseksualiteit is een zonde.. (‘dood`paste er niet niet meer op).
Zou Diederik ook deze reaguursels lezen? Lijkt me wel interessant en om te lachen als ik hem was. Maar grote kans dat hij in zijn bubbel blijft, en hopelijk aangevallen wordt vanwege zijn laf slamofobisch gezwatel.
Maar goed, even buiten de waard en zijn homohaat gerekend, het is wel een interessante kwestie. Mag mijn werkgever bv van mij verlangen dat ik een regenboogdinges op heb tijdens mijn werk? Mijn werkgever wil namelijk graag inclusief zijn en iedereen het gevoel geven ertoe te doen (of zo). Ja of iets met een mooie rode ster, het symbool van socialisme, omdat mijn werkgever van mening is dat we de welvaart wel wat eerlijker zouden mogen verdedigen. Op zich twee redelijke punten van mijn werkgever. Maar moet ik daar dan in mee gaan? Even los van verschil in podium, bereik en rolmodel en zo.
De ideologische opstelling van deze baas is dwingend deugend. Voor mij te absurd voor woorden om dit te laten welgevallen!
Eens. Dit soort uitingen niet op werk en niet in de sport.
Het is veelal, zeker naar mijn gevoel in het voetbal, een manier om het geldgrijpende opportunisme van een chromen laagje te voorzien.
Een EU-speldje.. Auw
Dat ligt helemaal aan je contract of de voorwaarden die je zelf hanteert als zzp. Staat er in het contract dat je werkgever je kan verplichten om de werkkleding te dragen die hij verstrekt dan moet je dus ook die regenboogdinges opdoen. Je hebt er je hanepoot onder gezet, dus ben je automatisch het uihangbord van de corporate identity. Voor zzp's is dat een beetje anders en wordt het vaak per geval ingevuld. Werken op een bedrijfsevenement, dan staat er vaak iets in over neutrale kleding, evt zelfs 3 delig of geheel zwart. Wil je dat niet dan moet je in je eigen voorwaarden iets zeggen daarover, je behoudt je het recht voor om zelf de kleding te bepalen.
Max Verstappen knielde niet voor BLM.
Dat vond ik wel sterk van hem.
Bij deze voetballer zie je echter waar de schoen wringt. Opmerkelijk genoeg benoemt Ebbinge dit niet, waardoor het over en weer een heel vaag debat wordt.
@elfenstein | 16-05-23 | 13:56:
Het is wat roestig maar volgens mij mag/moet werkkleding uniform zijn. Dus zonder religieuze, politieke of maatschappelijk betrokken symboliek. Al zou het misschien in dit geval onder sponsoring kunnen vallen (geen idee).
@Zomaarwat | 16-05-23 | 13:53:
Nou ja, het doel vind ik wel nobel, maar mag je van iedereen verlangen dat ze dat doel onderschrijven?
@Roos | 16-05-23 | 13:57: Eens. Weg met groepsdruk.
@Roos | 16-05-23 | 13:57: blm vind ik eerder een politieke organisatie. En knielen is een rare manier van steun betuigen.
@Duwbak_Linda | 16-05-23 | 14:00:
Als je bij een bijbelshop werkt en de werkgever heeft shirtjes met een kruis erop kan je vertrekken als je 'm weigert aan te trekken.
Alleen publieke instellingen, bv politie moet neutraal zijn, geen kruisjes, hoofddoekjes en andere religekte. In de private sector is je voorkomen gewoon van de baas, die betaalt, die bepaalt hoe je erbij loopt.
@Duwbak_Linda | 16-05-23 | 14:01: Het doel vind ik niet nobel. Het is een teken van wijsheid als je met je gevoelens weet om te gaan, inclusief gevoelsuitingen van anderen. Drammen dat anderen tegen hun gevoel in iets moeten uiten, werkt echt zo averechts en is ook niet wijs. En nee, ik vind dat zo een moslim, maar wie ook, dat mag weigeren. Ik vind dat het niet eens moet worden geprobeerd dat mensen dat dragen want weigeren stigmatiseert.
Ik denk dat dat van de situatie afhangt. Als je werkgever verdient aan publieke uitingen op je werkkleding moet je denk ik meer dulden dan wanneer je gewoon op je flexplek in je eigen kloffie je werk doet.
@BobDobalina | 16-05-23 | 14:03: Een nare manier zelfs.
Wat je hier zegt is er weer gewoon omheen draaien.
Zeg gewoon hardop dat moslims niks te maken willen hebben met homo's, transgenders of geëmancipeerde vrouwen.
Accepteer dat als feit en zeg als maatschappij dat diegene die dat niet willen hier niks te zoeken hebben en hun paspoort kwijtraken als ze zich niet aanpassen.
Als ik in SA wil wonen moet ik ook bepaalde gedachtes en gebruiken opgeven.
Nee, tenzij vooraf vastgelegd.
@elfenstein | 16-05-23 | 14:03:
Ja oké, als de werkgever een duidelijke religieuze signatuur heeft zou dat het anders maken. Heb eigenlijk alleen maar omgekeerde voorbeelden voorbij zien komen waarin werknemer religieuze symboliek draagt bij uniform, zoals kruisje (mocht niet) en hoofddoek (mocht in ene geval wel, andere geval niet), en dat werkgever dat bezwaarlijk vond.
@pejoar | 16-05-23 | 14:06:
Ja sorry, ik ben nu eenmaal een echte d66'er. Dat gedraai is een tweede natuur geworden.
@Duwbak_Linda | 16-05-23 | 14:08:
Dan staat dat in het contract, geen religieuze uitingen. Er is geen wet voor die dat regelt anders dan het arbeidsrecht, en dat vertrouwt weer op contracten van werkgevers. Wil je bij Bedrijf X werken? Dan moet je van bedrijf X dat dragen wat X wil en alles wat daar niet bijhoort weglaten. Staat dat er niet in omdat bedrijf X een goede jurist te duur vond? Dan kan je ook in tanga, met een enorm omgekeerd kruis om je nek én een hoofddoekje om binnenkomen, X heeft geen poot om op te staan. Let wel: Dit geldt alleen voor functies waarbij je contact hebt met klanten, werk je achter de schermen of in een fabriek dan geldt alleen de arbo, dus veiligheidskleding waar nodig, geen los lang haar etc.. en moet je het verder zelf weten, nog nooit een contract gezien voor een inpakker waar iets instond daarover.
@elfenstein | 16-05-23 | 13:56: Dat kan alleen als de regenboog een vast, dus 365 dagen per jaar, onderdeel van de werkkleding uitmaakt. En er is geen werkgever die dat gaat doen.
‘Op mbo-scholen zijn er regelmatig spanningen tussen docenten en studenten over zaken als godsdienst, seksualiteit, politiek en de evolutietheorie. Twee derde van de docenten krijgt daarmee te maken, blijkt uit onderzoek van de universiteit in Wageningen’
Vanaf 60% leerlingen met immigratieachtergrond. Ze zitten allemaal op voetbal zeker.
Nee, dat ligt aan de docenten. Dat zijn namelijk allemaal PVV-stemmers en reaguurders op GeenStijl.
"Denk daarbij aan cultureel responsief lesgeven, waarbij je erkent dat de culturele achtergrond van studenten een rol speelt. Als je openstaat voor het gesprek en meerdere perspectieven de ruimte biedt, dan krijg je de studenten gemakkelijker mee".
Met andere woorden: zij hoeven zich niet aan te passen; hun waarden gaan vóór.
Prima. Ik vind het ook allebei niks. En al helemaal niet als het me door de strot wordt geramd.
Diederik is het type persoon dat zich nu ineens verontschuldigt voor de negerstem die hij nadeed ten tijde van De Vliegende Panters. Zo'n politiek correcte deugdoener. Blehhh
Tja, hij neemt het op voor de 'goede zaak', dus heeft-ie het gelijk aan zijn kant, net zoals de anti-rook-lobby. Lekker boeiend!
Voetbal... de sport waar mannen elkaar om de nek vliegen en boven op elkaar duiken en nadien met zijn allen onder de douche gaan.
Lol.
Hand in hand, Kameraden
Maar Zakaria met onderbroek aan, uiteraard.
Met roze schoentjes en zelfs roze haar nu.
Het is allemaal een achterhoedegevecht. Ik begreep van een goede vriend van me die voor Ajax is dat de selectie van PSV uit bijna alleen maar homosexuelen bestaat. Heel vooruitstrevend!
@BobDobalina | 16-05-23 | 14:19: homoos jonguh! ;-)
De grootste ophefschreeuwers zijn tevens degenen die voor de massa import van dit gedachtegoed zijn. Verrijking en diversiteit my ass.
Logica en links bijten nogal.
De teksten van de islam-gehandicapte voetballers zijn opvallend uniform. Vermoedelijk afkomstig van dezelfde imam-to-go site. Dit laat overigens onverlet, dat zo’n deug-dictaat van een voetbalclub van mij ook niet hoeft, de keuze van de individuele voetballer om al dan niet aan zo’n actie mee te doen moet gewaarborgd blijven.
Moslims zijn nu eenmaal vrouwen haters, als ze dan ook nog met regenboog kleurtjes gaan lopen is het wel heel duidelijk hè. Dat snappen ze zelf ook.
En hier snappen ze niet dat islam geen godsdienst is maar een totalitaire levenswijze die per definitie andersdenkende en anders levenden haat
Ja het begint allemaal natuurlijk met de instelling van die gasten onder het motto; ‘Één voor allen, met z’n allen tegen één.’
Hadden de 3 Musketiers ook rugnummers, om ze uit elkaar te houden?
"Dat ik geen actie voer voor de Amazone betekent niet dat ik iets tegen bomen heb. " Gina Yashere- standup comedienne
Gevalletje blind deugen. Niks met hypocrisie te maken hoor, daar heb je 2 hersencellen voor nodig om dingen van elkaar onderscheiden.
Nog steeds hup moslim....!!!
Wegwezen met dat rare gedoe dat je het maar hebt te accepteren...
Hoop gedoe over een rug nummertje.
I see what you did there...
Zo geinig dat men in opstand komt als het om homohaat gaat, maar zwijgt als het om vrouwenhaat gaat. Vrouwenhaat heet dan een kwestie van "cultuur", daar blijft men graag ver van. Hartstikke jofel dat men voor de lhbti rechten op komt hoor, graag ook dat soort opstand als er weer eens sprake is van zogenaamde eerwraak en de zoveelste dichtgenaaide kut. Graag ook de bek opentrekken tegen gristelijke partijen die nog immer niet doordrongen zijn van de gelijkwaardigheid van man en vrouw en karrevrachten pek en veren op de idioten bij de abortusklinieken.
Wat Abouklal doet is niets anders dan zich aan de koran/islam houden. Hij uit zich veilig, zonder de woorden koran/islam te gebruiken. De belediging van vrouwen komt niet vanuit zijn geografische ligging ('waar hij vandaan komt'), maar vanuit zijn koran/islam. Want alles ja alles is voor hem en zijn medestanders koran/islam. Hij is een strijder, een waar strijder, want hij heeft weerstand geboden tegen de zondige wereld om hem heen. Ongetwijfeld zullen vele medemakkers hem, of beter de schepper, geprezen hebben voor zijn standvastigheid en het stand houden. Een broeder in voetbal is één, maar een ware broeder zijn in het volgen van de schepper en het boek dat werkelijk alles verklaart is even wat anders.
Dit zijn helemaal geen ware strijders die weerstand geboden hebben tegen de zondige wereld om hen heen, die facade zetten ze op zodra het ze zo uitkomt.
Buiten het zicht van familie en imam hoeren en snoeren ze er op los tot ze er praktisch bij neervallen. Maar geef als vrouw weerwoord of wees openlijk homo en dan verschuilen ze zich hypocriet als ze zijn achter de islam.
@normanius | 16-05-23 | 13:56: Vergis je niet in wat een impact het kan hebben op mensen wanneer ze door hebben dat het volgen van een of andere grootsheid hen gevoelens, ervaringen, kansen en waardering biedt die in een wereld zonder die grootsheid zouden ontbreken.
@normanius | 16-05-23 | 13:56:
-
Aboukhlul.
Waarom gaat het bij voetbal opeens elke keer over homo's en regenbogen?
Maar over groepsdruk gesproken, stel je wil alleen maar tegen een balletje trappen en oefent je hele leven, om erna kaltgestellt te worden omdat je geen zebrapad wil dragen...
Blijkbaar is voetbal een homosport. Ze gaan ook wel erg snel liggen altijd.
Kon vroeger wel lachen om die Ebbinge. Met Dikke Dik en ook deze topper:
youtu.be/Oo-IJ0uErYs
Ik heb respect voor de islam, maar ik verdom het om een groen shirt aan te trekken.
Van op je knieën liggen wordt ik agressief (behalve als ik je net een rotschop heb verkocht)
Het grote dilemma van de tolerantie-gedachte: hoe tolerant moet je zijn over gedrag en uitspraken van de niet-toleranten. Zelf denk ik dat je ook best respect kunnen hebben voor mensen met meer conservatieve opvattingen die om die reden niet mee willen doen aan een regenboogcampagne.
Ze kunnen mooie dingen, maken, acteren, schrijven soms, (helpen/doen) uitvoeren.
Ze zijn onderdeel van cultureel Nederland. Een soort cultuurdrager. Daardoor hebben ze een podium. En een mening, hoewel we die allemaal hebben. Die van henzelf vinden zij echter erg relevant want ze zijn gewend dat ze bepalend zijn én dat sommige uitingen louter op bijval kunnen rekenen en op respect kunnen rekenen binnen hun biotoop en de door hen bekeken msm.
Pijnlijk is dan de onvolwassenheid, de ondoordachtheid, van hun meningen. Hilarisch de uitlegservice. Want iedereen begrijpt dat wat GS schrijft weliswaar is wat Diederik had moeten schrijven, maar niet schreef, maar iedereen begrijpt ook hoe deze cultuurdrager opportunistisch het breedgedragen voetbaldedain misbruikt om in zijn biotoop aanzien te vergaren. Zeg maar woke meets voetbaldedain.
De bedoeling was dat we allemaal instemmend knikten. Niet dat we - godbeterthet - de islam erbij halen. Neeneeneeneenee!!! Hoezo?!1!!1??
LOL.
Is het een goed idee om, met het oog op verbinding en acceptatie van homosexualiteit binnen alle disciplines van de professionele sport, voorafgaand de wedstrijd alle spelers orale sex op elkaar te laten uitoefenen? Of is men daarvoor nog te homofoob?
Heb er spijt van dat ik mijn kinderen ooit in een Barca shirt met sponsor Qatar Foundation heb laten lopen, zoals de halve Europese jeugd deed. Die foundation was nou niet bepaald een fris clubje.
Het hele voetbal wordt verziekt door Arabisch geld. Men vult er de zakken graag mee.
Altijd wel grappig, ook in FVD kringen. De islamhaat wint het van de regenbooghaat. Maar alleen als het zo uitkomt, anders zijn regenbogers goor.
Goh, de FvD. Geen zin in Trump vandaag?
Geheel rake observatie.
Ik mag het FvD graag uitlachen. Maar dit is niet waar: Baudet is niet anti-Islam.
nos.nl/artikel/2468047-hoe-baudets-ca...
@omanders | 16-05-23 | 13:50: baudet is ook niet anti-homo, vraag maar aan freek.
@Beste_Landgenoten | 16-05-23 | 13:46: Wakker? Wartaal?
Het wrange, en tegelijkertijd hilarische, voor de moslim is dat nu juist de LHBTI community plus aanhangers staan te juichen voor meer Islam als enige.
Iets met karma? Ik word er cynisch van. Maar ja, tot voor kort, en wellicht nog steeds, worden potenrammers vooral rechtsextreem genoemd.
En veel woke en lhbqqerfginb+* en zo moet het niet van bovenmatige herseninhoud hebben. Dus weten die veel.
Als ik voetbal en homo had zou ik alleen douchen met onderbroek
Diederik is zeer bedreven in spinnen, deugen en vooral niet het beestje bij de naam noemen, zou hij D666 stemmen?
Als Max Verstappen eens iets weigert uit principe dan hoor ik heel andere reacties.
Dat ging over een knielactie toch? Dat is een daad, dat kan je wel of niet doen. Een regenboogshirtje kan je niet uitdoen of afplakken, toch een verschil.
Zou Max in een BLM overall gaan racen? Denk het niet. Hij heeft niets tegen zwarten (behalve eentje dan), maar het moet over sport gaan en niet over denkbeelden.
Terecht dat Max niet meedoet met dat racistische BLM-gedoe.
En van mij hoeft ook niemand met een regenbooguiting te lopen. Dat geneuzel van politieke aard moet je sport niet mee lastig vallen. Ik heb er ook niks tegen als mensen principieel tegen homoseksualiteit zijn. Hun keuze. Als ze er anderen maar niet mee lastig vallen. Omgekeerd geldt dat ook.
Het verschil zit er in dat BLM niet van gelijkheid uitgaat en deze actie vanuit het voetbal wel. "Homo of hetero: we dragen allemaal hetzelfde shirt". Waar "All lives matter" wordt afgekeurd en zelfs als racistisch wordt gezien
Max uitte zich tegen racisme alleen ging hij niet als een debiel op de knieën , gelukkig maar .
Sja. Je weet wat je binnenhaalt met Islam. Los daarvan, normale mensen zullen geen rolmodel in deze Aboukhlal zien en de groep die dat wel ziet, sja.
Wat moet je d'rmee...
Het is gewoon veel te snel gegaan met de immigratie in dit deel van de wereld, er is geen tijd genomen om het rustig te laten bezinken, dat zij zich langzamerhand aan onze westerse manier van leven en denkeen aan kunnen passen, er is niet ingezet op selectie en dan krijg je dit. En regenboogmensen, Joodse mensen en alles wat verder niet deugt zit met de gebakken peren.
"Kijk niet naar de tijger, kijk naar de oppasser die het hok niet goed heeft afgesloten of, erger nog, dat ding moedwillig heeft open laten staan en het verdomt om het alsnog dicht te doen want ach, die arme tijger en zijn pas gestichte gezinnetje, zo sielugh...".
Homofobie is geen mening, terwijl die mannen zich daar wel achter verschuilen. Mond vol van respect, maar dat niet kunnen opbrengen voor iemand die LGBTQ is? Dan ben je af. Dit heeft niks met het "opdringen van woke ideologie" te maken, maar dat je ELK medemens eens normaal behandelt. Omdat niet iedereen dat reeds kan, zijn er campagnes als One Love etc. Ga niet oorzaak en gevolg omdraaien.
Precies dit.
Homofobie is een gevoel. Ga je mensen 'af' laten zijn op basis van gevoel?
Zo ken ik de linkserds weer! Heil heil ratio, terwijl ze veelal te stom zijn om enige logische gedachtegang te construeren weten ze wel altijd wie er af zijn en wij mogen blijven.
Dappere dodo.
O ja, maar homo's graag wél respecteren vanwege hun gevoel. Dat is immers genetisch (nazi-alert!).
Misschien moeten we mensen niet zo dwingen iets te doen of te laten.
Gokje: Dit is een lastige voor de tegelaars.
A. Moslims bashen met homohaat?
B. Woke LHBTI+++ bashen?
C: Iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen
C. Laat mij met rust. Allemaal.
Beide, makkie.
Niet moeilijk doen over LHBTI-mensen lijkt me niet per se woke maar gewoon fatsoen en beschaving.
Het blijkt in ieder geval wel telkenmale lastig voor jou om op het verhaal te reageren ipv van op de reacties.
Rutger Groot Wassink frommelt niet voor niets een rapport over homohaat in Amsterdam in de la. "Ogen dicht, wegkijken" is het Amsterdamse motto.
En maar jammeren over respect. Tsk.
Niemand is hier tegen LHBTenz. Wel tegen de manier waarop woke voor deze mensen denkt te kunnen spreken.
De " blinde vlek " komt u weer eens de maat nemen vanuit de ivoren toren.
Onze eigen ZandB !
C. Toekijken hoe beide lobby's elkaar de tent uit vechten.
Ik maak een behoorlijke identiteitscrisis door nu.
@Castor12 | 16-05-23 | 13:35:
Valt mij op dat homo's en LHTBIQ+ vooral interessant zijn als slachtoffer van moslims. Aan de andere kant zijn ze onderwerp van ridiculisering zodra het op woke thema's aankomt. Ik lees zelf in de tegels hieronder het dilemma verwoord. En je ziet het vaker: Rechts is opeens heel begaan met homo's zodra zij slachtoffer zijn van Marokkaantjes, maar weer totaal niet als het gaat om Orban's politiek tegenover LHTBIQ+++, want dan gaat het opeens om een intern Hongaarse aangelegenheid. De dubbele standaard en daarmee gepaard gaande hypocrisie is overduidelijk.
Niemand bashen lijkt me wel nuttig. Voor dogmatische, mensen graag uitsluitende, oorlogszuchtige agressievelingen, ook wel linksmensen genoemd, is dat geen optie. Maar wie weet, voor the record.
@Beste_Landgenoten | 16-05-23 | 13:43: Veel homofoben hier. Ik wed dat ze hun beste vriend nog niet eens af zouden trekken als die uit de kast zou komen.
Je gaat ervan uit dat twijfels over de LHB-cultuur hetzelfde is als "bashen".
@R. Skickr | 16-05-23 | 13:46: wat schuift het?
@Beste_Landgenoten | 16-05-23 | 13:43: U doet wat u altijd doet , grote groepen mensen als groep een mening of gedrag aanmeten . Ik zie die homo haat hier amper , u wil gewoon te graag .
@Castor12 | 16-05-23 | 18:30:
Geen homo haat. Maar anti regenboog. Woke, transgender. De rimram.
Als die jongen dat niet wilt dragen dan doet ie dat lekker niet?
We hebben toch altijd de mond vol over diversiteit?
Nou tadaaa: daar is je diversiteit, sommige mensen hebben geen zin om mee te helpen met je woke gezanik.
En het is nou niet dat potenrammers een stappie terug doen omdat de rechtsbuiten van Montpelier in een regenboogshirtje loopt.
Islam is gewoon een achterijke cultuur.
Wat ik nooit snap, Mohammed had naast vrouwelijke slaven ook mannelijk waarmee hij het bed deelde. Of is dat verkeerd overgeleverd of verkeerd vertaald? Verder hoor ik net op het lokale nieuws dat er op scholen steeds minder begrip is voor de evolutietheorie en onderwijs over gender en homofilie. Vooral op het Vmbo. Goh. Wollah.
Volgens een aantal afghaanse stamhoofden: "een vrouw heb je voor het huishouden, een jongen voor je plezier".
Vind ook dat een voetballer / werknemer niet met een homovlag hoeft rond te hobbelen omdat de voetbalbond / branchevereniging graag 'een statement' wil maken.
Want gaat het om de homo's, maar volgende keer hebben ze bedacht dat ze tegen vlees zijn, of tegen fatshaming, of vóór Rusland. Als dat hun overtuiging is, dan dragen ze die lekker maar zelf uit.
Genau. Stop met het politiek maken van domeinen die juist functioneren bij de gratie van neutraliteit - sport, wetenschap, openbare ruimte. Laat in dit geval de sporters met rust, die dienen zich bezig te houden met het leveren van sportprestaties.
En als een sponsor extreem activistisch is en een paar miljoen betaalt voor dat regenboogje? Wat dan?
Vanwege het feit dat vrouwen als hoeren word weggezet door de religie van Allah, beschouw ik de 'voorhuidslozen' allemaal als verkapte heaumeaux. En dat mogen ze best weten, omdat ik gewoon netjes hier in Nederland de lagere- en middelbare school heb doorlopen.
Diederik66 * op dijen kletsen doet *
* Seth Gaaikema draait zich om in zijn graf *
@Beste_Landgenoten | 16-05-23 | 13:25: Van Mierlo ook hoor
Die Diederik Ebbinge - opgegroeid in Baarn - schijnt een acteur te zijn, zo zag ik al googelend.
Hij schijnt ook heel maatschappelijk betrokken te zijn. Zo had hij een ruzietje met de wegkijker Youp van 't Hek - opgegroeid in Bussum - over de gevolgen van de crisis voor de cultuursector.
En na de dood van de drugsverslaafde draaideurcrimineel George Floyd bezwoer hij "dat hij bepaalde raciaal getinte grappen niet meer zou maken".
We hebben te maken met een echt maatschappelijk bevlogen persoon. Iemand die alle misstanden weet te benoemen. Erg indrukwekkend.
Moslims kunnen er omheen blijven lullen, lullen over iederéén respecteren, recht lullen wat krom is, maar iedereen weet dat er in de islam nauwelijks ruimte is voor homoseksuelen en Joden.
Stop met stom lullen en zeg het gewoon ronduit.
Islamieten respecteren niet iederéén.
Islamieten zijn over het algemeen totaal niet tolerant.
Gewoon niet.
Dus…. Accepteer het of vervloek het.
Blijf het elke dag herhalen.
De islam is een intolerante religie.
Zoveel jaar geleden was dat in het christendom ook het geval. Ze lopen alleen wat achter
@jeweettochniet | 16-05-23 | 13:22: Ach, dan wachten we nog een eeuw of 6.
Jodendom en Katholicisme in feite ook. Alle religies hebben intolerante regels. Alleen van de Rastafari weet ik het niet zeker
@small_town_dad | 16-05-23 | 13:25: echter zijn Joden en katholieken aardig aan het meebuigen met de waan van de dag.
En dat is nooit de bedoeling geweest van religie.
@small_town_dad | 16-05-23 | 13:25:
Gij zult Bob Marley aanbidden. Anders geen jonko's meer voor u.
Rastafari zijn onmenselijk wreed, en het leken nog wel zulke relaxte gasten.
Precies.
@small_town_dad | 16-05-23 | 13:25: Die zijn helemaal anti homo, genoeg liedjes daarover.
@small_town_dad | 16-05-23 | 13:25: rastafari’s zijn een vorm van streng christelijk vervormd naar een nieuwe interpretatie. Wiki: Rastafari of rasta is een levensbeschouwing met wortels in Jamaica. De naam komt van Ras Tafari Makonnen, de naam van de Ethiopische keizer Haile Selassie. Rastafari's geloven in de goddelijkheid van Haile Selassie. Voor veel aanhangers is hij de reïncarnatie van Jezus. Einde wiki. Ze zijn zwaar anti gay over het algemeen. Strikt gezien ook niet heel tolerant, maar wel vriendelijk. Ze mogen wel blowen om dichter bij Jah, God te komen.
@P-unit | 16-05-23 | 13:34:
Ha, de typische rasta's of dreads zijn bedoeld om extra eng over te komen bij de vijand, het is een strijdlustig volkje. De Klingons zijn zo'n beetje op ze gebaseerd.
Zeg dan niks.
Natuurlijk ligt de acceptatie bal in het veld van de religie "that shall not be named".
Dat neemt niet weg dat ik niet met een regenboogvlaggetje ga rondlopen, tenzij om mijn kleinkinderen te plezieren, die zijn gek op alles met kleurtjes.
Reclame maken is vele bruggen verder als accepteren. Val me niet lastig met je seksuele geaardheid, loop er niet mee te koop dat je hetero bent, maar ook niet dat je "van de andere oever" bent. Een mens wordt door een hele hoop dingen gedefinieerd en wordt niet geconcentreerd tot een hoopje libido.
Het grootste probleem van het voetbal loopt niet op het veld.
Islam = sowieso kudt.
Spelers zijn toch al niet meer dan een wandelend reclamebord voor wie d'r maar genoeg geld voor neerlegt, dus niet piepen of groenteboer worden.
Wie de neuq is Diederik nou weer, doet die iets nuttigs, krijg ik nog geld van 'm?
Verplichte statements zijn ook kut.
De islam staat bol van de verplichte statements.
In dit geval wel goed. Het laat weinig aan de verbeelding over
@KeesBruin | 16-05-23 | 13:21: Ze konden er een boek mee vullen.
Als hij niet in een regenboogshirt wil spelen dan is dat zijn goed recht. Zoek maar een ander voor je activistische agenda zou ik zeggen.
Dat doen ze ook. En hoop dat alle clubs dat voorbeeld volgen. Waarom zou zo’n overgesubsidieerde sport openlijke homofoben mogen accepteren? Niet van mijn geld.
Dat hele shirt staat vol met gekochte uitingen van soms extreem dubieuze bedrijven en organisaties. Maar als het een regenboogje is met een zekere lading dan is dat ineens een probleem voor die zielige miljonairs? Niet zeiken, pucunia non olet.
@BobDobalina | 16-05-23 | 13:22: Dat wordt er niet minder op door verplichte statements op te leggen.
@elfenstein | 16-05-23 | 13:22: Ik zie je punt niet. Welke andere organisaties heeft deze voetballer een probleem mee?
@R. Skickr | 16-05-23 | 13:25:
Geeneentje. Dat is juist het punt. Er staan biermerken op, modeketens die zo woke als de tyfus zijn, banken die van joden zijn, moet ik nog doorgaan of snapt u 'm zo wel. Alles op dat shirt is te koop, de speler heeft daar helemaal niks over te zeggen en zal het ook niet in z'n hoofd halen om daarover te klagen. Totdat het een regenboogje is, dán is het ineens een onoverbrugbaar probleem en gaan ze enorm principieel en religieus doen. Wat een gelul, hypocriet gelul, van alle kanten ook. Als de heren moslimvoetballers écht zo principieel waren zaten ze allang in de tweedehandsautobizz van hun neef, profvoetballer worden was dan nevernooit mogelijk geweest.
Dan moet hij ook zo dapper zijn om de werkelijke reden aan te geven. De uitleg die hij nu geeft is wel erg wazig.
@Kowalski11 | 16-05-23 | 13:36: Voor mij is de hoodschap duidelijk. Ik ben het er niet mee eens maar hij heeft andere waarden. Dat weten we toch.
@elfenstein | 16-05-23 | 13:32: Je hoeft niet overal even principieel over te zijn. Dat ben jij ook niet. Iedereen is hypocriet. De één wat meer of veel meer dan een ander.
@R. Skickr | 16-05-23 | 13:41:
Zeker. Maar als ik het niet zie zitten met een bepaalde sponsor, zeg dat het hele shirt volstaat met koranverzen, dan trek ik mijn conclusies en vertrek. Het gaat mij er meer om dat profvoetballers toch al enorme hoeren zijn met alles wat er aan sponsoring bijhoort, zo'n regenboogvlagje is eigenlijk nog wel het minste om principieel over te doen maar het feit dat zo'n arabier gerust met een biermerk op z'n pens rondloopt maar weigert om dat bandje te dragen zegt mij dat principes volledig afwezig zijn bij zo'n gast. Dit gaat dan ook eigenlijk alleen maar over religie, Mo Slim moet en zal z'n zin krijgen, met principieel zijn heeft dit niets te maken.
@elfenstein | 16-05-23 | 13:51: Principieel naar zijn religie dus. Homoseksualiteit is een groter probleem dan alcohol wat betreft acceptatie. En hiermee kunnen ze makkelijker een statement maken want die moslims drinken bijna allemaal.
@R. Skickr | 16-05-23 | 13:55:
Dus de ruggegraat van een kartonnen rietje na een half uur in een glas baco. Als we nou eens doen dat voetballers gewoon gaan voetballen en kapotveel geld verdienen aan wie d'r maar betaalt voor z'n mededeling op dat shirt en verder hun kop dichthouden over grotemensenzaken, is dat dan een idee?
wel als het zijn eigen keuze is, maar dit heeft te maken met groepsdruk
Daarom is veel gedrag ook averechts als je allochtonen hun normen en waarden wilt doen laten aanpassen...
"wilt doen laten aanpassen"?
Leg eens uit.
@KeesBruin | 16-05-23 | 13:22: Kennelijk staat gedrag mensen niet aan. Dus als je die wilt doen gedragen als jou cluppie moet je ze wel in je cluppie opnemen ey.
Maar waarom dansen die moslimse kerels op feestjes dan altijd met elkaar?
Omdat de vrouwen gescheiden worden gehouden.
En laten ze in de moskee elkaar hun achterwerk zien?
Omdat de vrouwen thuis zitten?
Dat komt ook mijn strot uit "diversiteit" alleen door de hoeveelheid promotie, niks anders. Wat boeit mij het nou wat voor kleur iemand is of iemand homo is of niet.
Zelf -wegjoris-! Ik wilde reageren op een thread. Mijn excuus.
De woke gemeenschap hoor je hier dan weer niet over. Geen gecancel geen geniets
Geen oude, blanke man of vrouw die het zegt? Tsja, dan blijft het oorverdovend stil!
Lekker veilig zo'n tweet, het beestje bij zijn naam noemen is te gevaarlijk blijkbaar.
"Laf homofoob gezwatel" , en dat uit de mond van iemand die in zijn bio heeft staan: Verbinder pur sang. Ja Diederuk, zo kan je ook verbinden maar daarmee overtuig je ze echt niet.
Wanneer krijgen we dezelfde hetero-inclusivitietsband bij het musical-gala of bij het ESF?
hetero is reeds de norm, jankbal.
@Diotima | 16-05-23 | 13:32:
Welk kleurtje op die vlag is dat precies?
Beveiliging aangevraagd?
Groot gebruikers marcheerpoeder hebben minder tot niets te vrezen
Maar met een Betclic shirt rondlopen mag van Allah wel?
Drinken mag ook niet. Zo hypocriet als de pest. De grootste alcoholisten zijn met ramadan ineens Moslim, voor de buitenwereld.
Ik las eens een mooi stukje hoe Marokkaanse jongens hun eerste sexuele ervaringen opdoen.
Niet met een vrouw of meisje dus !
Kom maar op met de vragen.
Sgaap.
Ik las eens een heel mooi stukje hoe... . Lekker vaag, lekker onbewezen, lekker beetje stoken. (Overigens hoort u mij niet zeggen dat het niet waar zou zijn). Was het weer eens Gezaghebbend Internationaal Onderzoek?
@dathoujetoch | 16-05-23 | 13:15: www.geenstijl.nl/1153181/geitenneuker...
Het begint met een n.
@dathoujetoch | 16-05-23 | 13:15:
Nee dat doet een oom of een neef.
Ezeltje prik?
@Beste_Landgenoten | 16-05-23 | 13:27: wederom onbedaarlijk lachen. Zucht.
Is het bij de imam, die wel raad weet met ontluikende lentekriebels en voor wie niets teveel is als 'gids' voor een geslaagde transitie van jongen naar man...;-)?
Toch goed dat we in NL tijdens de ramadan bijna alle wedstrijden in het betaald voetbal tijdelijk stilleggen zodat de heren moslims even kunnen “bijtanken”. Zo laten “we” zien dat er met hun cultuur rekening wordt gehouden. Dat “zij” over het algemeen geen rekening willen houden met onze normen en waarden is een ander verhaal..
Yep, weg met ons en stank voor dank.
Het zou me niet verbazen als deze bijtankpauze volgend jaar niet alleen een fysieke is, maar ook een religieuze. Oftewel speciale met kalklijnen getrokken vakken alwaar tijdens de wedstrijd het geloof kan worden beleden waarvoor het spel wordt stil gelegd. Kritiek = niet inclusief denken. Er zijn overigens gebedsruimten in o.a. het Philpsstadion.
Misschien hadden Zakaria, Moussa en Farès destijds gratis kickboxlessen moeten krijgen, waren ze nu veel beter geïntegreerd.
Je beroepen op individuele vrijheid maar wel anderen van het dak willen gooien.
Deze types zeggen ook dat als ze zich in de kont laten pakken dat het niet telt als ze laten blijken het niet lekker te vinden. Altijd domme rotsmoesjes voor die hypocrieten.
Waarom heeft Diederik een profielfoto van Johan Derksen?
Wel jammer dat dit vullis dan weer eigen kweek is. Hoop op een roemloos einde van zijn carrière. Misschien een leuke Russische club?
Hier neem ik het toch echt op voor Diederik Ebbinge.
Genoeg niet-islamieten hier namelijk die mafklappers als Aboukhlul en Köckcü steunen.
Behoorlijke schandvlek op dat kampioensfeestje. Openlijk homofoob die aanvoerder mag spelen.
Ik ben zo'n niet-islamiet en erger me steeds meer aan al dat opdringen. Of het nu een aanvoerdersband is of een regenboog zebrapad. Dat maakt me nog geen mafklapper of homofoob.
@At_Dawn_They_Sleep | 16-05-23 | 14:57: Eigenlijk wel.
@Papa Jones | 16-05-23 | 15:12: Nee. Gewoon niet.
@Mbovenka | 16-05-23 | 15:37: Feitelijk zeer zeker. De homomens verdient een hart onder de riem. Geen blijk van afkeer.
Goed uitgelegd, 10 voor begrijpend lezen Mosterd.
Ook voor de niet-zienden licht er inmiddels een blindengeleidepad op. Als we ons nou eens gewoon richten op deze groep, mag al die bewustmakingsonzin er dan weer vanaf?
Diederik Ebbinge van het anti-islam lied : We worden bedreigd - De Vliegende Panters
van de zwaar surinaamse voorleesverhaaltjes van dikie dik
van die vrouwonvriendelijke grappen over meisjesnamen.
Die Diederik Ebbinge?
Inderdaad. Van de luizenmoeder, promenade etc. De man heeft behoorlijk wat humor en werd hier vaak afgezeken vanwege zijn deugreflexen. Nu doet hij weer eens wat goeds en dat mag ook worden gezegd.
@BobDobalina | 16-05-23 | 13:15: Wat doet hij goed dan? Hij benoemt het probleem verkeerd. Uit angst, onwetendheid of met opzet. Ik ga voor de opties 1 en/of 3.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat die homo acceptatie en politieke statements in sport ook een beetje mij strot uitkomt. Het wordt overal gepromoot en als je het er niet mee eens bent, dan ben je tegen.
Vroeger was ik toch een stuk meegaander dan nu, die over promotie werkt averechts. Dat gezegd te hebben, iedereen moet maar doen wat hij/zij/it niet kunnen laten. Leven en laten leven.
Dit soort reacties zag ik nooit op campagnes tegen racisme. Zou je dat ook durven te schrijven: "die neger-acceptatie komt me de strot uit". Enfin, jij bent er zo een van "ik heb niks tegen homo's, ze moeten alleen uit mijn buurt blijven".
@BobDobalina | 16-05-23 | 13:12: Dat komt ook mijn strot uit "diversiteit" alleen door de hoeveelheid promotie, niks anders. Wat boeit mij het nou wat voor kleur iemand is of iemand homo is of niet.
@swagmachine | 16-05-23 | 13:16: heb je wel eens gekeken naar de reclame op die shirts? Wat boeit mij het nou welke koffie ik volgens ajax moet kopen? Het voetbal is doordrenkt met promotie. Wordt er keer promotie genaakt voor een goed doel, komt het mensen de strot uit. Gelegenheidsargumentatie.
@BobDobalina | 16-05-23 | 13:20: Koffie is geen politiek, mening of gevoel. Het is een positieve uiting, niks moet, alles mag. Dat is met die wokeshit wel anders. Alles moet op een bepaalde manier en de rest mag niet. Opdonderen van werksituaties, tenzij je bewust bij een sekte bent gaan werken, en ook weg van de sport. Niet te vergelijken met producten of diensten. En 'goede' doelen is Orwelliaans tegenwoordig dus housop met dát gelöl.
@BobDobalina | 16-05-23 | 13:20: Sport en politiek moeten niet gemengd worden, voorbeelden die jij aanhaalt zijn onvergelijkbaar. Reclame en politiek zijn volgens u hetzelfde? Helder verhaal.
Dit soort campagnes legt mooi bloot waar 'm de kneep zit en waar het fout gaat. Daarvoor is het prima. Enige nadeel is dat er nadien met die informatie niks gebeurt. Dus deze voetballer met z'n "groepsdruk" blijft lekker doen waar hij zin in heeft.
Die groepsdruk is waarschijnlijk de vrees dat zijn latente homoseksualiteit uitkomt dus ik begrijp het ook nog eens.
@BobDobalina | 16-05-23 | 13:12: Begint u weer, mensen woorden in de mond leggen. Ben blij dat ik je buurman niet ben.
REAGEER OOK