Die weigering van Kokcü om regenboogbandje niet te dragen heeft niks te maken met: voetbal
Foto: Orkun Kokcü geeft zijn boyfriend een zoentje
Ophefje hoor. Feyenoord-grijze wolf Orkun Kokcü weigert een regenboogbandje te dragen (= slappe symboliek) en dan zijn lhbti-organisaties helemaal over de befpartij vanwege 'blabla stappen te maken om homofobie binnen en buiten voetbal uit te bannen'. Wat dus grappig is want de enige twee aanvoerders die weigeren een regenboogbandje te dragen zijn Kokcü en Redouan El Yaakoubi van Excelsior en dat zegt wel weer genoeg: het heeft geen joekel met VOETBAL te maken. Geloof (vooral, maar niet alleen, de islam) en homoseksualiteit gaan nou eenmaal niet zo goed samen en we hebben er in Nederland nogal wat moeite mee om gewoon te benoemen dat het gedachtegoed van gelovigen (moslims) een rechtstreekse vertaling is van een uit de middeleeuwen stammende rotstekening van een debiel, maar dat is dan weer ingewikkeld en paradoxaal want dan sluit je ook weer mensen uit. Dat geldt dus ook voor die ChristenUnie-knakkers die regeren met de hand op de Bijbel - geloof is gewoon heel erg stom. Enfin, hup homo's enzo, boe boe benepen ideologische crack.
Reaguursels
InloggenLinks Nederland: als iemand een hoofddoek wil dragen vanwege zijn religie dan is dat geweldig en een eigen keuze waarin iedereen vrij moet zijn.
Hetzelfde linkse Nederland: Wat?! Geen bandje om je arm vanwege je geloof? Schande!
Volgende keer Rotterdamse vlag er over heen en dan dat onelove bandje ondersteboven maar dragen. Net als Tadicje waar je niemand over hoort…
de islam wordt weer door de vingers gezien, tot in de panelen. elk ander plichtmatig armbandje hadden deze homohaters wel gedragen, het plichtmatige is hier dus geen argument. homohaat is het argument. punt.
Die opgedrongen solidariteit, ik heb een hekel aan transactievisten, die afdwingen dat een ieder die zegt zich vrouw te voelen ook als vrouw behandeld moet worden waarbij de nodige creeps de vrouwen en meisjes kleedkamers binnenkomen en anderzijds onzekere kinderen en pubers een transitie wordt aangepraat. Dus voor mij zeker geen regenboog vlag. Het komt neer op het ontnemen van rechten aan vrouwen en het ontkennen van het bestaansrecht van homos/Lesbo's
Ik riep het jaren geleden al, maar ultieme tolerantie houdt ook in dat je dat bent tegenover intolerantie. En zo ver gaat dit nog niet eens. Als je de vrijheid wilt geven aan "alles mag", dus even kort door de bocht, homo's, lesbo's, transgenders LHBTnogwat is allemaal geaccepteerd, dan moet je ook de vrijheid geven aan mensen die daar anders over denken. Die denken dat dat van hun niet mag, of daar niet mee geassocieerd willen worden. En ik heb niets met moslims, islam of wat dan ook, maar je kunt niet het 1 wel doen en het ander niet. Dat is de kern van het hele probleem, we vinden dat een moslim/christen/atheïst een bandje om moet doen om op te komen voor een andere soort van gemaakte minderheid. Waarom? Zien we ooit een homo-boot op de Gaypride die een bandje omheeft om op te komen voor christenen die ergens ter wereld in de pan gehakt worden om hun geloof? Dacht het niet. Maar andersom, als iemand weigert om een ridicuul (want nietszeggend) bandje te dragen, dan is de wereld te klein.
Allemaal de regenboog vlag uithangen wel de laatste met driehoekje, voor BLM knielen en herstelbetalingen eisen, daarna leuk voetballen in Quatar.
Na een natte krant van een wedstrijd is de Randstad-derby Kokçücker/El Yaagaybi vs. Halsema geëindigd in 0-0. Publiek woedend en krijgt geld terug. Zeus geeft na afloop in de persco aan dat dit alles met voetbal óf religie óf geiten niets van doen heeft en voegt eraan toe sinds millennia niet zo'n slappe, preutse en impotente zak te hebben gehad.
Zo, die Gremdaat zal wel even zeggen waar de homohaat vandaan komt en krijgt 't dan ook direct bevestigd van een of andere Arabische voetballert...
@mosterd
Als Kokcü weigert om dat regenboogbandje niet te dragen, dan draagt hij het dus juist wel. Ik ken die hele man niet, maar ik maak uit de rest van het verhaal op dat dat niet is wat je bedoelde.
Verklaar u nader?
@Squeezelover | 17-10-22 | 20:25:
dubbele ontkenning
Er zullen ongetwijfeld homofiele Feyenoordsupporters zijn die zich door dit alles zwáár genomen voelen.
Scheelt weer een darkroom.
Ten eerste ben ik het volledig eens dat speler niet verplicht moet worden om dit soort statements te maken. Het is Kökcu's goed recht om het vanuit dat standpunt te weigeren, echter lees ik nergens dat dit het specifieke geval is. Wel gaat het over zijn geloof, waarbij ik uitga van de bredere opinie onder Nederlandse moslims wat betreft homoseksualiteit: een doodzonde, of op z'n minst iets waar zij niets mee te maken willen hebben. Respect voor het individu kan dan nog wel, maar respect voor de geaardheid is iets wat zonder twijfel niet vaak voorkomt bij daadwerkelijk gelovige moslims. Dus Kokcu is of zeer gelovig, en vindt homo's maar vies, of hij is bang voor de reactie vanuit de Turkse gemeenschap. Ten derde heb je ook nog een groep bij Feyenoord op de tribune zitten die zich zeer fel verzetten tegen het initiatief Roze Kameraden. Als je een beetje op socials snuffelt kan je foto's vinden van Feyenoord hooligans die bijvoorbeeld regenboog vlaggen verbranden en nog wel verder, gezien Feyenoord hooligans zich ook niet schuwen om mensen thuis op te zoeken (zo intimideren ze ook alles en iedereen die voor een nieuw stadion is). Deze reden (ophef van een groep supporters) lijkt mij echter het minst aannemelijk van het lijstje. Mij lijkt dat Kokcu zeer gering respect heeft voor homoseksualiteit, gestemd uit zijn geloof. Dat mag hij tot op een bepaalde hoogte uitdragen, bijvoorbeeld door niet een band te dragen, maar dan moet je ook wel zo'n vrome gelovige zijn en eerlijk zijn.
Vrijheid van geloof en vrijheid van meningsuiting zijn beide een groot goed (hoewel ik die eerste niet echt zou missen). Dat geeft dus ook vrijheid aan religieuze mafklappers om homos niet OK te vinden en geen Pride armbandjes te dragen. Prima. Zo mag ik vinden dat het achterlijke droeftoeters zijn, en dat voetbalclubs beter af zouden zijn zonder dit soort boegbeelden. Als iedereen die dat ook vindt nou even geen kaartjes meer koopt, en niet voor betaal-TV dokt, dan wordt het in dienst houden van dit soort lamlullen al snel te duur voor een club en is het Mexit. Doen dus!
Ik verval misschien in herhaling - gisteren schreef ik hetzelfde onder het Blauwe Moskee LHBTQ+ topic - maar ik dus heb geen moeite met een voetballer die eerlijk voor zijn mening uitkomt, ook al wijkt die mening af van de norm. Ik heb daarentegen veel meer moeite met hypocriete voetbalbonden die de mond vol hebben van racisme en discriminatie, maar die als het om moslims gaat hun principes uit pure lafheid laten varen. Althans, dan hoor je ze opeens niet meer.
En eigenlijk begin ik steeds meer begrip te krijgen voor moslims in de Westerse samenleving. Wat zij doen is vanuit hun gezichtspunt volstrekt logisch. Het gevaar voor homo's en niet-moslims in het algemeen komt van de laffe politiek-correcte deugers die de autochtone liberale principes niet alleen weigeren te verdedigen, maar iedere autochtoon die dat wél probeert te doen aanvallen en kaltstellen. Rechters, politici, bestuurders, grote bedrijven, journalisten, linksactivisten, korpschefs bij de politie, officieren van justitie, en voetbalbobo's. Ze staan erbij en kijken ernaar wanneer homo's worden afgetuigd door 'jongeren' - om vervolgens vol op het orgel te gaan over de 'disriminerende toon' van de onvermijdelijke Wilderstweet.
Helemaal eens!
Is het aftuigen van homo's door jongeren te linken aan de islam? Zie een praktiserende moslim als aboutaleb of een kokcu dat nou niet zo snel doen. Sterker nog, zie dezelfde straatratten alles doen wat god of alla verboden heeft..
Zie hier het disfunctioneren van de multiculti samenleving.
Dat is het en niets anders.
Interessant. Hoe heb je die link gelegd eigenlijk?
Als homo kan ik hier echt niet van wakker liggen. Op de eerste plaats vind ik dat de regenboog van iedereen is, daarnaast zou het helemaal geen issue meer moeten zijn wat jouw seksuele voorkeur is. Overigens gaat het niet alleen over jouw seksuele voorkeur maar over jouw identiteit , (politieke en - of religieuze) opvattingen en persoonlijke normen en waarden en culturele paradigma's.
Nu heb ik niet de illussie dat de cultureel-marxitische 'droom' van 'iedereen is gelijk, en de wereld is van iedereen kan stand houden in deze maatschappij. Daarvoor zijn er simpel de verschillen te groot tussen mensen en groepen onderling. Zelfs binnen mijn / onze zogenoemde LHBT gemeenschap gunnen sommigen elkaar het licht niet in de ogen.
De paradox zit hem vooral in het feit dat we aan de ene kant recht op de vrijheid van meningsuiting hebben , en tegelijkertijd dus ook recht hebben op onze eigen seksuele, politieke of religieuze overtuigingen maar niet mogen discrimineren. Dat gaat gewoon niet altijd samen en kan goed botsen met de realiteit.
Fijn dat Kokcu het regenboogbandje niet wil of kan dragen vanuit zijn geloofsovertuiging, dan staat het mij natuurlijk ook vrij om vanuit mijn eigen geloofsovertuigen en normen en waarden moslims uit te sluiten omdat ik als LHBT'er me niet kan vinden hun geloof en visie.
Gelijke monikken en kappen. Zolang we niet over tot geweld gaan , mag jij vinden wat jij vindt , doe ik dat ook.
Begin eens met mannen en vrouwen voetbal samen te voegen, dan is alles er tussenin ook geen probleem meer.
Ben stiekem dan best benieuwd hoe een doelpunt wordt gevierd. Al die mannen incl. die van de tegenpartij duiken massaal op de vrouwelijke doelpuntmaakster. Of zoiets.
@DankeSchon | 17-10-22 | 18:44: ho ho, die scheiding der seksen bestaat dus niet. Voordat je te enthousiast wordt leek het me handig om dat even te vermelden voordat je er op duikt. Kalm aan jongen anders is het te pijnlijk achteraf.
Gij zult deugen. Iedereen aan de regenboog. Doe je niet mee? Dan wordt je gecanceld. Ook door geenstijl vanaf vandaag.
Ik ben geen moslim en ook niet gelovig, maar ik zou zo'n bandje ook niet dragen. Ik wens niet verplicht te worden om als politiek of ideologisch vertegenwoordiger voor welk doel of instantie dan ook te dienen.
Ook helemaal eens.
Nog even: waar blijft de graagte van de aandacht voor dit soort onderwerpen, in het geval van de spreekkoren van voetbal-hooligans op de tribune, van het schreeuwen van "homo's!" ? Selectieve aandacht?...........
Jij hebt duidelijk ook net naar het journaal gekeken.
@Tashtego | 17-10-22 | 18:20: Nee Tashtego! Toevallig kwam ik er zelf op. Maar het ligt ook erg voor de hand. Nogmaals: waar maakt men zich druk over. Steek eerst de hand in eigen boezem. En, hieronder (Tashtego) hoezo "dat de aandacht weer handig verlegd enz "? Behoor je ook tot die mensen die niet tegen feiten kunnen?
Zit nu het staatsjournaal te kijken, daar wordt de aandacht weer handig verlegd van Kokcü naar homofobie onder de supporters (spreekkoren etc).
Makkelijker target blijkbaar
Hele Volksstammen uit Polen en andere oostblokkers zijn binnengehaald.
Veelal streng gelovig, en zeer strik afwijzend tov LHBTQ
Niemand hoor je hierover.
Terwijl je eigenlijk weer 50 jaar terug gaat in de tijd, omdat hun kinderen ook niet beter weten, en ouders niks ophebben de Nederlandse opgedrongen nieuwe Diversiteit.
Whataboutism
Waar moet je meer respect voor hebben, christenen en andere gelovigen die zich volledig vastklampen aan wat geschreven is, of degene die dat met een korrel zout neemt en zegt: ach binnen (vul maar in) is ook ruimte voor homo’s.
Van de ene kun je zeggen dat ze enerzijds standvastig zijn maar tegelijk discriminerend. Van de ander kun je zeggen dat ze het niet zijn maar tegelijk niet discrimineren.
Grootschalige Immigratie is sowieso geen goed idee.. zoals je ziet: onoverkomelijke cultuur verschillen.
De cultuur in nederland in het christendom is hier ontstaan op deze bodem, inclusief de verlichting. Dus van binnenuit. Om dat culturen binnen te halen die daar anders over denken is niet handig..
Ben blij dat ik atheist ben en gewoon mensen beoordeel op menselijkheid( breed begrip weet ik)
Het enige wat je hoeft te doen is ipv Kokcu de naam Wilders of Baudet invullen, en de reageerders op NuJij.nl hebben ineens een totaal andere mening.
De doorsnee Nederlander is niet echt pro homo, maar als n moslim er iets van vindt, dan is iedereen natuurlijk pro!
Waar haal je die info vandaan, dat wat de doorsnee Nederlander vindt?
Dat komt doordat de ‘doorsnee Nederlander’ geen institutionele, geïndoctrineerde haat jegens een homo heeft en een moslim veelal wel.
Ik denk dat de doorsnee Nederlander niet zoveel problemen met homo's heeft, ook al zijn ze misschien niet zijn type, maar dat diezelfde Nederlander wél dat gedram van die regenbooglui zat is. Ik zou ook nooit zo'n regenboogarmband gaan dragen, alleen om te laten zien dat ik tot het deugende volk behoor, flikker toch op met je deugarmbandje; ik ga tenslotte ook niet knielen voor die BLM-lui.
Dat er lui zijn die dat om godsdienstige redenen niet willen doen vind ik ook best. De heisa wordt natuurlijk veroorzaakt door het deugvolk, wat nu een beetje in een spagaat komt, omdat hier fraai gedemonstreerd wordt dat islam en lbxyz-gedoe niet samengaan, wat natuurlijk nogal hilarisch is, omdat dat steeds onder het tapijt geveegd wordt.
De kern van deze zaak is simpel:
Hoe tolerant ben je voor intoleranten?
Voor mij maakt het geen bal uit of je links, rechts, blauw of groen extreem en/of gelovig bent, mijn tolerantie nivo voor intoleranten is laag. M.a.w. ik tolereer intolerantie bijzonder slecht.... intolerantie vanuit een achterhaald geloof (is een pleonasme mijns inziens) trek ik het slechtste....
Mijn respect voor intoleranten is ook nul.
Al draagt-ie honderd van die bandjes.
#TeamKökçü
De graagte waarmee deze storm in een glas water weer opgepakt wordt....
Ja, geweld van islamieten tegen homo's, waar hebben we het over?
Zeker. Ben ook wel klaar met dat eindeloze gedoe van al die gasten die met demo’s, vlaggen, polsbandjes, tatoeages, gebeden en wat al niet meer moeten laten zien dat ze een bepaalde minderheid steunen alleen maar om te kunnen zeggen dat ze daardoor een beter mens zijn dan de mensen die niet aan dit circus meedoen.
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Einde discussie, wat een gezeik zeg.
Ik had begrepen dat ie h'm eerst wel had gedragen, maar dan om zijn scrotum en dat de bloedsomloop toen door het regenboogbandje werd afgekneld.
#waar koop ik zo'n regenboogscotumbandje?
Een soort cockring dus.
Dan hoeft de kleur paars niet in het bandje te zitten, die kleur zal weergegeven worden door de eikel.
@Sjeintje | 17-10-22 | 16:52:
En als ie goed afknelt wordt het hele zaakje paars.
Halsema was ook erg verbaasd dat moskeebestuurders geen verklaring te willen ondertekenen tegen homo-geweld. Goh wat een verrassing, en is Halsema nou echt zo dom?
Halsema blaast bijeenkomst met moskeebestuurders af: 'Te weinig animo voor steunverklaring'
www.at5.nl/artikelen/217320/halsema-b...
Nee slim, zij heeft een betere baan dan de meesten hier, gaat nooit zeggen wat ze er echt van vindt
"en is Halsema nou echt zo dom?" uhhh... JA!
@uisge baugh | 17-10-22 | 16:37: Niemand die slim is wordt burgemeester van A'dam (of enig andere stad).
Ik zou het zelfs niet eens erg vinden om minder te verdienen als zij (wat overigens niet het geval is).
Zij is louter burgemeester geworden omdat ze niets anders kan dan meedraaien in de baantjes caroussel en er wellicht veel druk vanuit de partij was om dit te doen. Haar werkplezier kan je aflezen aan haar non-verbale communicatie....
Louter gespeeld. Mochten Mo & co het tzt overnemen dan heeft ze geen ene reet te vertellen en zit ze in hetzelfde hokje als lhbtq+.
Mijn oma orakelde altijd 'twee geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen'.
Zo gek was dat mensie dus nog niet.
Klopt. Toch de stap gewaagd, gaat goed met een atheïst.
Een bandje weigerem is toch prima? Dat heet vrijheid van meningsuiting. Hij gebruikt toch geen geweld oid?
Als die jongen geen bandje om wil dan wil hij geen bandje om. Klaar. En ik vind de Islam kut, dat mag ik ook (nog) zelf weten. Opzouten met die fop ophef.
Corret en volkomen de eens. Hou op met het opdringen van dat gelul in de openbare ruimte. Ik hang ook geen foto van mijn vrouw haar schaamkip op in een bushokje... juist: schaamkip.
Bij het 'Leger Des Heils' in Kampen moet men ook niks van homo's etc. hebben.
Leger des Heils heeft jarenlang bij personeelsadvertenties o.a. de voorwaarde gesteld dat je het christelijk geloof actief moet aanhangen. Leger des Heils krijgt ook mega bedragen subsidie van o.a. het rijk ( lees: u en ik) en ook dat klopt niet maar heb liever met het leger des heils te maken dan met de soldaten van de blauwe moskee.
What about...
De ruimte krijgen om anders te denken en leven dan anderen. Orhan, van mij mag je dat
Zo is het. Klaar uit. En ik hoef niets van wat afwijkt van de norm te accepteren. Dat is mij vrijheid. Wanneer dat op sommige punten meegaat of indruist tegen de mainstream? ook prima. Dat gezever allemaal van groepjes die zich tekort gedaan voelen .
Volgens de profeet Muhammed (vrede zij met hem), is de seksuele daad tussen twee mannen erger dan moord. Wat dat betreft is homofobie ingebakken in onze lieve multiculturele samenleving. Hier is 50 jaar driftig voor gestemd dus wen er maar aan.
Overigens staat er voor die actie ook de doodstraf in de bijbel (Leviticus 20:13). De christenen zijn inmiddels wel zo wijs geworden dat ze dit soort passages niet meer als een handleiding voor de huidige maatschappij willen zien, en ze daarom maar liever onder het tapijt vegen. De logische consequentie van dit soort cherry picking zou dan zijn om die hele bijbel elk moreel gezag te ontzeggen, maar zover zijn ze nog niet gekomen, Want er staat geschreven bla bla bla...
Wel grappig. Moet je eens kijken waar de verschillende kleuren voor staan in de vlag.
turkoois - magie
Volgens de Islam is magie (Sih'r) een van de grootste zonden.
Maar ik zal wel weer te veel doordenken.
Mag Hans Klok wel oppassen.
Ik zou zo'n progressbandje ook niet dragen omdat ik geen uithangbord wil zijn voor een activistische ultralinkse beweging. Cockcu weigert omdat hij een tyfushekel heeft aan homo's omdat dat moet van zijn geloof.
Recensie van Feyenoord op website John Blankenstein Foundation
Feyenoord ondersteunt het initiatief van de John Blankenstein Foundation om diversiteit binnen de sport geaccepteerd te krijgen. Hiermee worden collega-voetballers, scheidsrechters, supporters, vrijwilligers en vele anderen binnen het voetbal die met hun eigen identiteit worstelen gesteund en draagt dit bij aan bewustwording omtrent het bespreekbaar maken van diversiteit. Voetbal moet voor iedereen zijn, ongeacht culturele achtergrond, huidskleur, ras, seksuele voorkeur of religie. Iedereen moet met plezier kunnen deelnemen aan zijn of haar favoriete sport, wie je ook bent en wat je achtergrond ook is.
Nadat eerder vorig seizoen hierover met alle trainers en medewerkers van Feyenoord Academy is besproken, hebben de afgelopen weken de spelers van de midden- en bovenbouw (Onder 14 tot en met Onder 19) een workshop van Paul Martin Raspe gevolgd. De interactie tussen Paul Martin en onze jeugdspelers zorgde ervoor dat in alle openheid en met wederzijds respect een prima discussie kon plaatsvinden, en dat de acceptatie van diversiteit toeneemt. Een aanrader voor elke sportvereniging!
Raymond van Meenen & Lex Stofkooper, Feyenoord Rotterdam
www.johnblankensteinfoundation.nl/rec...
Mart Smeets vanmorgen met column in het HD doet ook wegkijk duit in het zakje: "Jaan de Graaf en Folkert Velten wilden vroeger niet op zondag spelen vanwege het geloof. Maar zij kregen veel minder haatbetuigingen dan Kökcü nu"
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2022101...
Er is nog wel een verschilletje tussen het niet op zondag spelen en het weigeren de gelijkwaardigheid van homo's te onderschrijven. Nu is Mart nooit echt een grote denker geweest....
@BobDobalina | 17-10-22 | 15:57:
Mart heeft vooral een groot ego.
Niet op zondag spelen vanwege je geloof is voor niemand beledigend of afwijzend of wat dan ook. De Graaf is er ook duidelijk over geweest dat dit voorwaade was om voor AZ te spelen. Die accepteerden dat.
De actie van Kokcu en el Yaakoubi is anders; het gaat er om dat moslims homo’s gewoon verwerpelijk vinden.
Toch blijft er iets lastig aan zitten. Die hele regenboogcultuur is zo opdringerig en je moet er aan meedoen dat ik de weerzin wel begrijp. Misschien moet je ook niet willen dat iemand die homoseksualiteit vies vindt, zich wel voor die letterbak cultus gaat inzetten. Laat iemand dan maar gewoon zeggen en doen wat hij/zij/vul-maar-in goed en leuk acht. Is het maar duidelijk, het moet zo zijn dat we voor de wet wel gelijk zijn en dat onderling geweld niet mag.
Als we maar zorgen dat die religie/ideologie hier niet meer voet aan de grond krijgt, niet meer importeren of buitenlandse financiering toestaan. Andersdenkenden hou je toch, altijd.
Tuurlijk. Niet op zondag willen spelen, versus homo's onderdrukken. Lekkere vergelijking.
Kokcü kijkt wel lekker uit, om zo'n belastend armbandje om te doen. Allah houdt niet van homo's, en Mohammed - het zal niet zo zijn - al evenmin.
Dus dan kun je als moslim maar beter meehuilen met de wolven in het islam-bos, anders kon je kop er wel eens afgaan.
Oh wat is de deugmeute weer gespeeld verontwaardigd. 2022 en dan doen alsof je onaangenaam verrast bent wanneer een voetballende islamiet afkeurend staat tegenover elke seksualiteit die niet heteroseksualiteit is.
Nog één keer dan: binnen de islam staat op homoseksualiteit de DOODSTRAF.
Toneelspelende hypocriete vla-ruggen!
Poldermocro's leuke serie over jong volwassen Marokkanen die naar Marokko op reis gaan om wat meer te leren over hun roots en zich te verdiepen in een bepaald aspect dat voor hen van belang is. Waaronder homoseksualiteit.
Een van de deelnemers is homo, wordt met afkeuring bekeken door een van de groepsleden maar krijgt bij zijn zoektocht naar homoseksualiteit en de Marokkaanse cultuur wel van een openlijk homoseksuele moslim te horen dat het allemaal behoorlijk minder heftig is als hij denkt.
Jammer om te zien dat blijkbaar alle homo hatende islamieten zich dan ook hier lijken te bevinden. Of zouden ze daarom het land ontvlucht zijn? Omdat ze dat gedrag daar ook als storend ervoeren?
das nie helemaal waar, met pedosexualiteit hebben ze niet zo veel moeite
Als ik ze tegenwoordig bij het kleinste tikje als een idioot op het veld zie slaan moeten ze volgens mij allemaal nog uit de kast komen, ik heb mij vroeger ooit één keer zo aangesteld maar na de vernietigende en minachtende blik van mijn lief heb ik dat nooit meer gedurfd.
Je moet knielen, je moet een regenboogbandje dragen..... ik moet GVD helemaal niets en ik mag vinden wat ik zelf vind. En als mensen daar een probleem mee hebben mag dat van mij ook. En daar gaat het bij moslims verkeerd, want wij moeten wel respect voor hun middeleeuwse religie hebben, zo niet gaan ze dreigen, aanslagen plegen en zijn zij uiteindelijk het eeuwige slachtoffertje.
Regenboogbandjes hebben niets te doen met voetbal. Regenboogbandjes hebben niets te doen met wat voor religie dan ook, de woke religie uitgezonderd. Ik wil zelfs nog verder gaan, regenboogbandjes hebben niets te maken met seksuele voorkeuren, regenboogbandjes hebben te maken met kinderspeelgoed en -fietsjes, net als eenhoorns, kabouters, feeën en andere sprookjes.
Regenboogbandjes zouden moeten staan voor onschuld en een toekomst met belofte
Spelregels veldvoetbal - KNVB
Hoofdstuk 5 slogans, uitingen, afbeeldingen en reclame
Op de uitrusting mogen geen politieke, religieuze, persoonlijke slogans, uitingen of afbeeldingen aangebracht zijn. Een speler mag geen onderkleding laten zien met daarop politieke, religieuze, persoonlijke slogans, uitingen of afbeeldingen, of andere reclame dan het logo van de fabrikant. In geval van overtreding zal de speler en/of het team worden gestraft door de organisator van de competitie, de nationale bond of de FIFA.
De ophef moet niet zitten in het feit dat een speler weigert een politieke uiting te dragen. De KNVB "dwingt" spelers een uiting te dragen in strijd met de spelregels van het veldvoetbal. De KNVB zou op haar gedrag moeten worden aangesproken.
www.knvb.nl/downloads/bestand/4841/sp...
Goede info, dank!
Pluspunten voor een onderbouwing van je argument en bonuspunten voor een link naar een bron.
.
Helaas laat je daarbij wel essentiële informatie weg. Onder de door jou aangehaalde Regel 4.5 staat namelijk nog iets.
"• Het volgende is (doorgaans) toegestaan:
- Het nummer van de speler, naam, logo van het team, slogans / emblemen die het voetbalspel, respect en integriteit bevorderen als ook enige vorm van reclame die is goedgekeurd door de competitiereglementen of de nationale bond, confederatie of FIFA reglementen"
.
Die band is dus wel degelijk toegestaan.
@Johanvb | 17-10-22 | 16:11: Scherp.
Hoe respectvol is het "dwingen" van de KNVB geweest om respect te bevorderen? Bij het bevorderen van het ene kan iets anders in het gedrang komen. Het is subjectief. Als een aanvoerder respect voor de islam wil bevorderen met een "Ster en halve maan" op zijn band, mag dat dan?
Een niet eenduidige uitzondering (bevorderen respect) maakt het alleen maar lastig.
@Gebakschep | 17-10-22 | 17:02: Het dwingen van iemand is nooit goed.
Maar er is dwingen en dwingen. Een schoonmaker die drie baantjes moet onderhouden om in zijn levensonderhoud te voorzien vertellen dat hij zondag ook maar moet komen om een pandje schoon te maken is een heel ander soort van dwingen als vinden dat we met zijn allen een doelgroep een hart onder de riem kunnen steken door een armbandje met gekleurde strepen te dragen.
Het een is een werkgever die je onder druk zet en de ander is een werkgever die vraagt solidair te zijn en met zijn allen een signaal te geven.
En zelf heeft hij ook wat te willen op het vlak van spreekkoren en respect. Ziet hij daar ook van af? Of ziet hij er voortaan vanaf om een klacht in te dienen als hij vind dat een andere speler disrespectvol tegen hem is?
Je kan niet alles willen hebben maar nooit iets willen geven.
Als hij echt zo'n probleem heeft zich te vereenzelvigen met de doelstellingen van zijn werkgever moet hij een club zoeken die beter bij hem past.
Ik zou wel eens een keer in gesprek willen met zo'n 'cognitief dissonante' Groenlinkser inderdaad. Hoe rijm je die lhbti emancipatie dwang met islamgeknuffel? Voor mij staat vvmu uiteindelijk voorop en moet ik in dat geval accepteren dat er ook in mijn ogen kneuzen als Kocku zijn met hun eigen mening. Wees alleen niet zo laf en zeg gewoon dat je heaumeaux haram vindt.
In zijn verklaring geeft hij in ieder geval wel duidelijk aan dat zijn aversie door zijn geloof komt. Eens kijken hoe de islamverdedigers die zichzelf links vinden dit nu weer gaan rijmen met hun andere stokpaardje van inclusiviteit.
@redactie, doe die titel nog eens lezen: weigeren om niet te dragen........
Ja ik dacht ook dat hij hem weigerde af te doen ofzo
Er wordt vaak gezegd: ‘vrijheid van meningsuiting, ja maar je hoeft natuurlijk niet altijd je mening te uiten’. Nu doet iemand dat eens niet en is het weer niet goed. Blijft er weinig over van die vrijheid lijkt mij.
Als iemand mij op straat zou vragen (wat dus niet gebeurd), wat vind jij van homo's en genders dan zou ik zeggen. Daar vind ik niks van. Waarom zou ik iets moeten vinden van wat de normaalste zaak ter wereld is? Wat vind jij er van dat de wereld rond is wordt mij ook nooit gevraagd. En dan wat die moslim voetbaljongens er van vinden, Lekker belangrijk, vrijheid blijheid zolang zij hun afkeer maar niet vertalen naar geweld. Hier wordt ook de SGP er met de haren bij gesleept. Ooit vernomen dat een SGP'er een homo in elkaar heeft geslagen? Niks aan de hand dus. Gewoon doorlopen.
Er werd door de SGP wel de Nashville verklaring ondertekend, waarna Rutte weigerde de SGP uit te sluiten. tpo.nl/2019/01/11/mark-rutte-ondertek...
@Sinterbikske | 17-10-22 | 15:28: En terecht. In die Nashville verklaring stond niets anders (niets nieuws) dan dat de SGP al decennialang uitdraagt. Dus toch nog een positief puntje van Rutte die niet meeging in de progrom van Links Nederland.
Waarom vragen ze niet aan Denk, NPO personeel, Imans, islamitische ambtenaren, islamitische voetballers en bestuurders heel concreet wat ze vinden van homo's.
Mag je zoon of dochter het zijn? Iemand anders in de familie?
Zou je optreden bij geweld tegen homo's?
Samen op een foto gaan?
Hoe sta je t.o.v. het prediken van geweld tegen homo's?
Natuurlijk weet ik het antwoord maar blijkbaar de deuggemeenschap nog niet.
Heb jij Denk bij het afgelopen gender debat gezien? Nee, als enige politieke partij in de tweede kamer waren zij afwezig.
Dat is precies tegen de heersende schaamtecultuur onder moslims. Homo's worden hooguit getolereerd zolang ze onzichtbaar blijven en er wordt niet over gesproken.
Als ze echt een statement willen maken, dan dragen ze zo'n bandje op het WK.
Goeie actie van die Kökcü. Goeie voetballer ook.
Verder vind ik dat regenboogbandje maar een onbelangrijke bijzaak. Heeft geen plaats in het voetbal, de belangrijkste bijzaak van het leven.
En als laatste wil ik dan nog toevoegen 'Hi Ha Hondelül!'
Mee eens. Laat voetbal gewoon voetbal blijven en laat al die actiegroepen en alfabetters of wat 't ook zijn zich ergens anders druk maken.
Waar waren de voetballers met principes toen er voor BLM geknield moest worden?
Kan LGHBTI niet gewoon een voetbalclub oprichten.
Zaak opgelost.
Of een eigen competitie.
bij zon club voetbalt hij al dus dat bandje past er wel bij.
Of nog liever moslims hun eigen voetbalcompetitie, voetbalnieuws etc. Scheelt ons ook weer heel veel irritatie en tegenzin om uit te moeten spelen tegen die heethoofden voorwie voetbal eerder oorlog is dan eventjes lekker sporten op de zaterdagochtend.
Voetbalnieuws moet voetbalunie zijn.
@Flip468 | 17-10-22 | 15:23: Je moet wel willen winnen, anders doe je je ploeggenoten ook geen plezier. Zo'n beetje vrijblijvend rondlopen op een veld kan je ook zonder een elftal en een tegenstander. Ik raad je een weiland aan, dan kan je (nu nog tenminste) een beetje slalommend de koeienvlaaien ontwijken, ook een mooie sport.
Enne, echte mannen sporten op zondagmorgen, even de kater er uit sprinten.
Maar doet Kokcu ook aan tuinieren?
Wij hadden vroeger op het middelbaar een homo die heel goed kon pingelen.
en goed voor de mandekking.
Achterlijke symboolpolitiek. Alsof er ook maar 1 homohater van gedachten verandert door zo'n regenboogbandje.
Ondertussen staan de twitters vol met verongelijkte D66-ers en GL-ers. Maar dat er in de TK een D66-hoofddoekje rondloopt die homofilie een zonde vindt, en dat GL zich nooit uitgesproken heeft over een rapport waarin staat dat 90% van de vijandigheid jegens homo's vanuit allochtone hoek komt, dat schijnt minder erg te zijn. De hypocrisie.
Die GroenLinksers zouden zich eerst eens achter de oren moeten krabben. Ze hebben een doek de Tweede Kamer in gerommeld die nogal wat contacten heeft lopen met heel enge conservatieve en ook militante moslimgroeperingen. Ben erg benieuwd wat mevrouw Bouchallikht van deze brandende kwestie vindt, en wat de rest van de GL-fractie vindt van wat zij vindt. En dan zou ik de mening willen horen van de GroenLinksers die nu zo tekeer gaan tegen het besluit van Kokcü. Wat hadden ze dan verwacht?
Op zich is het maar symboliek natuurlijk, maar wel een mooie manier om islamisten uit de tent te lokken en de hypocrisie van deugers bloot te leggen.
Spijker op z’n kop.
Zoals ook al op e interwebs gezegd is Kokcu's weigering nogal selectief. Van de islam mag je ook niet gokken, maar met een gokreclame rondlopen heeft meneer geen probleem.
Er staat zelfs “toto”, wat kut betekent in het Spaans.
Dat is nou eenmaal zijn werkkleding. Zijn baas wordt betaald door die sponsor, is een ander verhaal dan een politiek statement.
@Sinterbikske | 17-10-22 | 15:10: Slap excuus. Dat feitelijk neerkomt op zijn religie is leidend zodra het hem geen geld kost.
@Sinterbikske | 17-10-22 | 15:10: Tenzij de sponsor bukt voor gedram en gestamp en die regenboog onderdeel maakt van 't tenue...
@Sinterbikske | 17-10-22 | 15:10: hij wordt ook betaald voor die aanvoerdersband....
Vind het volkomen onbelangrijk of meneer volgens onze normen consequent in de leer is of niet.
Mijn Mrs. is seculier, zoals jullie inmiddels weten geboren en getogen Istanbul en kijkt hier niet eens van op. Ze kent haar pauper islam pappenheimers. Want laten we eerlijk zijn de Turken in Nederland zijn over het algemeen de Turkse Tokkies (veelal hart Anatolië). Turkije had er nul moeite mee dat ze naar hier gingen en zwart cash centjes richting Turkije doneerden. Er was zelfs op de balans van het jaarverslag van de Turkse centrale bank een kopje cash centen vanuit de EU.
Ik heb in mijn studententijd achter de balie gezeten op zaterdagochtend, wat die Turken overmaakten, cash, dat was geen peuleschil.
Rijen vol met die rare mutsen op.
@J.Cash | 17-10-22 | 15:13:
There you go mate. Exact!
Het is allemaal heel leuk maar ineens moet je van iemand met een regenboog band lopen. Bij mij in de straat hangt op wereld regenboogdag ook niet de straat vol met regenboogvlaggen. Moet je nu werkelijk aan alle acties meedoen die anderen je opleggen.
Zoals je hebt kunnen zien, moet dat niet inderdaad.
Ik vind het maar raar, van een Kökçuker had ik wel verwacht dat hij weinig moeite zou hebben met hosmos
Wellicht heeft hij persoonlijk weinig moeite met homo's. Betekent niet als vanzelf dat hij moet gaan vlaggen.
Clash tussen de woke-religie en de Islam-religie. Heb het met allebei niet zo. Ze zoeken het maar uit.
Mijn idee en ook niet naar Quatar gaan.
Eigenlijk zouden ze tegen elkaar uitgespeeld moeten worden, dan kunnen we gerust door met ons leven terwijl ze elkander het leven zuur maken...
Waarom moet tegenwoordig bij elk aspect van de maatschappij politiek betrokken worden? Dat zorgt juist voor polarisatie. Die man is voetballer, dat is zijn werk en daar krijgt hij voor betaald. Hoe zou eenieder hier het vinden als je in het vervolg op je werk met een of ander armbandje rond je arm moet lopen wat voor de rest niets met je werk te maken heeft? Nou heb ik niets op met religie en met de islam nog wel het minst, maar zou het ook zijn persoonlijke overtuiging kunnen zijn ( in dit geval niet, is al bekend, maar toch) en toont hij anders geen respect? Bleek dat uit daden of woorden naar collega voetballers? Of gaan ze op een respectvolle manier met elkaar om en interesseert het ze misschien niet wat de ander verder uitspookt buiten het werk om? Stel dat er bij die letterbak die steeds maar uitbreidt in de toekomst ook pedofilie toegevoegd wordt ( wil die club zelf wel), moet dat dan door iedereen maar verplicht normaal gevonden worden en gepromoot worden middels zo’n armband?
Ik zou zo’n bandje ook niet dragen, juist omdat ik helemaal geen overtuiging heb over homo’s, niet vanuit mezelf en niet vanuit een opperwezen. Ik vind het allemaal prima, maar zie geen enkele reden om voor de letterbakmenschen op de barricade te gaan. Of bandje om te doen.
Zullen we dat hele antiracisme gedoe van de Fifa, KNVB etc ook maar afschaffen? Allemaal politiek. Of, of.... heel misschien.... is het toch nog een beetje nodig.
Het is overigens volslagen hpocriet, dat moet ik je wel nageven. Voetballen in Quatar maar toch gelijkheid van homo's willen promoten.
@BobDobalina | 17-10-22 | 15:09: Ja precies! En Max weigerde toch ook met Hamilton mee te knielen voor BLM. Wil dat zeggen dat hij een racist is of niet tegen racisme is of iets tegen Hamilton heeft? Nee, helemaal niet. Maar BLM is ook een politieke beweging, net zoals die regenboogvlag dat ook min of meer is.
Maar wat is next? Iedere voetballer een bandje van Antifa om want wie kan er nu niet tegen fascisme zijn? Lijkt me niet wenselijk.
@Sinterbikske | 17-10-22 | 15:15: eens! 100 %
@Vandeanderekant | 17-10-22 | 15:04: Pas als die letterbakmensen eerlijk worden, of beter gezegd hun GL/D66 peetvaders en overige subsidievreters, en het werkelijke probleem benoemen wil ik voor ze op de barricade. Zolang elk verbaal en fysiek geweld uit de bekende hoek wordt getransformeerd tot 'rechtse blanke heterosexuele mannen zijn het probleem' zoeken ze het maar lekker uit. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die hufterige feitenverdraaiers (GL/D66) en de op hen stemmende homosexuelen te helpen. Ze kiezen er met hun voortdurende import van 3e wereld gajes zelf voor.
Het is geen zwartwit discussie. Er zijn meer dan 2 standpunten. Veel mensen accepteren best homoseksualiteit en LHBTI, maar hebben geen zin of vinden het te ver gaan om dit actief te laten merken aan de buitenwereld. Dat heeft dan vaak te maken met de groep/cultuur waar je leeft.
Moet hij helemaal zelf weten.
Straks moeten we allemaal knielen en een band dragen voor die corrupte fascistische organisatie BLM.
Knielen op zijn Virgil van Dijk's?
@Teekje_Tippel | 17-10-22 | 14:59:
Op een bed violen.
@J.Cash. Zolang het geen stradivarussen zijn (of is het stradivaria?), anders wordt het duur knielwerk.
@Kaal-dik-en-lelijk | 17-10-22 | 15:05:
Ik refereer aan een boek.
I know. Ik aan een muziekinstrument. En ik snap dat het meervoud van een persoonsnaam ook geen Latijnse meervoud vervoeging is.
@Kaal-dik-en-lelijk | 17-10-22 | 15:29:
Ok, ik kan je nog niet inschatten. Sorry.
@Kaal-dik-en-lelijk | 17-10-22 | 15:29: De man heette Antonio Stradivari, dat kan er als meervoud ook mee door. In die tijd werden namen vaak "op z´n latijns" veranderd.
I like to suck your cockcu.
Alhoewel zo'n Cockcu natuurlijk even goed laat zien dat moslims en de hele regenboogbeweging incompatible zijn, is het in het voetbal natuurlijk wel sportbreed zo goed als bon ton om de tegenstander voor homo uit te maken zoals ik eigenlijk in geen enkele andere sport heb meegemaakt. Zat gisteren weer eens in het stadion, waar Twente de amateurs van Groningen te grazen nam, en daar werd toch echt door een paar duizend man minutenlang "het zijn de homo's van Groningen" gezongen. Lijkt me een enorm fijn gevoel als je als nicht bij Twente rond zou lopen.
Dan moet je wel van het fijngevoelige soort zijn. Daar trek je je toch niets van aan?
@Usumani | 17-10-22 | 15:14: de meeste die ik ken zou het niet boeien, maar om nou de hele ophef af te doen als "het is een moslimdingetje en geen voetbaldingetje" klopt natuurlijk niet. Verder vind ik het allemaal gewoon enorm sneu.
@Usumani | 17-10-22 | 15:14: Maar dat zijn al die mensen die nu op het orgel gaan toch, zeer fijngevoelig, of eigenlijk overgevoelig. Fijngevoelig zou je ook nog anders kunnen uitleggen, of ben ik nu overgevoelig.
Cocu was toch al lang gestopt met voetballen?
Klopt, hij loopt nu bij 010
De reacties vanuit voetbal-Nederland, vooral die van de directeur van Feyenoord, lezen als een "struggle session".
Prima stuk GS! Dit heeft puur en alleen met religie te maken. Moslims, maar ook zwaar gereformeerden moeten niets van homo's of anders denkenden hebben. Mocht Kocku die band wel hebben omgedaan dan wordt zo'n jongen verguisd (of erger) door zijn geloofsgenoten, die denken dat wat er 2000 jaar geleden in een sprookjesboek is opgeschreven, nog steeds allemaal geldt. De KNVB is zo hypocriet om zo'n bandje " verplicht" te laten dragen in het kader van " iedereen is gelijk", maar ondertusse stuurt men het hel;e nationale elftal naar een moslim land waar homo's en anders denkenden van flatgebouwen worden afgegooid. Hoe bedoel je hypocriet?!
Hypocrisie los je alleen maar op met voetbalmiljoenen.
Toch lastig.
Het blijkt dat je als homo geboren wordt.
Maar, als je als homo geboren wordt, ben je zo geschapen, en dat is de wil van de Heere.
En van het goddelijke plan.
God heeft er lang over nagedacht, besloten dat het een goed plan was, en uitgevoerd.
Al miljarden jaren doet het Goddelijke Plan het prima.
Nu kom jij langs en je bidt tegen homo's.
Maar stel dat wat je wil niet in Gods Goddelijke Plan staat?
Wat wil je dat Hij doet?
Zijn plan wijzigen?
Alleen voor jou?
Komt dat niet een beetje arrogant over?
Het is een Goddelijk Plan.
God is dood, we kunnen het niet meer vragen
goddelijk plan...dat geldt dan zeker ook voor onze regering?
@ffnietnu | 17-10-22 | 14:57:
Er waren toch meer van die kosmonauten?
Daarom is er voor dat soort dilemma's een duivel verzonnen.
Net als je voorhuid. Allah heeft jou daarmee in alle wijsheid geschapen. En die laat je dan in zijn naam verwijderen?
@Kaal-dik-en-lelijk | 17-10-22 | 15:08:
Goed punt. Je legt de zaken goed bloot zo.
Precies J.Cash. Het kan allemaal ook op een velletje, zo moeilijk is het niet.
Soms moet je jezelf ten diensten stellen van het team of de groep waar je onderdeel van uit maakt.
Dan gaat groepsbelang voor het eigen belang. Dat helpt de binding binnen de groep.
Kokcü geeft met zijn gedrag aan dat eigen belang voor gaat op groepsbelang.
Hij had eventueel kunnen aangeven om niet opgesteld te worden om zo de discussie te vermijden en de gemoederen niet onnodig in vervoering te brengen.
Maar blijkbaar vond hij het belangrijker om zijn eigen idealisme voorop te stellen en de knuppel in het hoenderhok te gooien.
Wat is het belang van een voetbalteam ten opzichte van LGHBTI-gedram?
@2voor12 | 17-10-22 | 14:54: dat dus.
'Geloof is gewoon heel erg stom'... Mosterd gelooft dat. Helemaal klaar met die LHBTIQ+ propaganda. Is ook een religie onderhand.
Redouan El Yaakoubi:
,,Laat ik vooropstellen dat ik het heel belangrijk vind dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. Ik wil de boodschap alleen nog krachtiger en allesomvattender maken. Ik vind dat er respect moet zijn voor iedereen, ook voor mensen die er misschien net iets anders tegenaan kijken”, zei hij na de ruime nederlaag in de Johan Cruijff Arena.
Ook El Yaakoubi is fel tegen homofobie en andere vormen van discriminatie. ,,Ik ben helemaal voor het feit dat iedereen moet worden geaccepteerd zoals diegene is en dat iedereen zijn eigen gedachtegoed kan dragen”, vertelde hij na afloop van de wedstrijd. ,,Soms heb ik alleen het gevoel dat sommige thema’s worden opgedrongen in de voetballerij. Ik vind dat ik daar zelf ook een keuze in mag maken.”
Is dit nou echt zo erg?
Dit dus. Iedereen accepteren, dus ook degene die niet met een bandje om wil lopen. Ik zou dat ook niet doen, hoewel ik niets tegen het hele alfabet heb. Ik heb wel wat tegen dat opzichtige gedram, zodat degene die zich zelf de mindere voelen, zich even wat beter voelen en daarna weer de zelf gegraven put in flikkeren.
Zeker niet, maar wel als je dan gewoon met een andere band ga spelen(wit met het woord respect er op) ipv de band waar het om draai.... Daar hor ik dan weer niemand over.
Ik zie jou verplicht gejorist worden zo.
Alle conducteurs van de NS spreken toch ook over 'beste reizigers', Bedrijven hebben ook allemaal zaken die men wil uitdragen (groen, inclusief, etc.) die ze uit willen dragen en van hun werknemers verwachten dat ze daar in mee gaan. Zeker tijdens werktijden.
En Kokcü draagt toch ook gewoon bedrijfskleding met een sponsornaam er op? Of mag hij die afplakken als hij zich niet kan vereenzelvigen met dat bedrijf?
Kokcü had dit netter op kunnen lossen zonder er gelijk een moslim>homo dingetje van te maken.
Daar doet hij de moslim gemeenschap en zijn werkgever geen goed mee.
Ik ben bandeloos en dat blijf ik.
Ik zie jou ook altijd uit de band springen.
Fietst dat nou lekker?
Mag Orkun Kokcü moeite hebben met homoseksualiteit? Mag Orkun Kokcü weigeren om een symbool te dragen van iets waar hij compleet niet achter staat? Mag je een stomme mening hebben? Mag je je stomme mening laten vormen door een al dan niet achterlijk geloof? Mag je - binnen de wet - je stomme mening uiten? Wat is vrijheid van meningsuiting? En gaat dat over goed en kwaad? Koffie?
Maar kom dan niet met een kutsmoes. "Ik vind het wel belangrijk om te benadrukken dat ik respect heb voor iedereen ongeacht religie, achtergrond of voorkeur", benadrukt Kökcü.
Stomme mening? U bedoelt een eigen mening, wel of niet op basis van een primitieve en agressieve levensovertuiging.
Tsja, zolang hij alleen maar een mening heeft en verder homo’s of wie dan ook niet er mee lastig valt? Want we hebben het toch over meningen? Niet over De Waarheid, toch? Koffie daarentegen, dat moet!
@The_Black_Knight | 17-10-22 | 14:51: Ik ben wel een beetje klaar met piepeltjes die anderen hun mening willen opdringen en/of allerlei ziektes en fobieën aanpraten omdat anderen misschien anders denken over dingen.
Dit land is inmiddels zou benauwend dat ik de aandrang of plicht voel hierbij te vermelden dat ik homo's helemaal prima vind (is ook zo). Als een soort disclaimer. Hou gewoon eens op met die regenbogen en ga gewoon voetballen of parkbankjes produceren. Maar hou alsjeblieft gewoon eens op met dat ostentatieve gedeug de hele tijd. Zo, dat moest ik even kwijt.
Als we blanken cancellen om homo-, islamo-, of lgbtifobie, dan moeten we ook niet-blanken cancellen omwille van homo-, islamo-, of lgbtifobie?
Liever schaffen we dat cancellen af, maar iets zegt me dat de linksmens daar nog niet helemaal aan toe is.
@Duwbak_Linda | 17-10-22 | 14:57: Herkenbaar gevoel, toch zet ik me daar tegen af, laat een verklaring bewust achterwege. Het zijn niet mijn gedachten die achterdochtig en paranoide zijn.
Hoe dan ook heeft hij wel de ballen gewoon te zegggen hoe hij er over denkt. En niet zich te verschuilen achter wat voor smoes dan ook.
En hoeveel van die andere aanvoerders willen zo'n band ook niet dragen maar deden het om vooral geen gezeik te krijgen?
Opgedrongen verplichte tolerantie zoals dit bestaat gewoon niet, liever zie ik dan hoe mensen er echt over denken.
Heb al bandjes genoeg van mezelf, dus bodypaint ik graag elke vetrol in een andere kleur.
'Who?! Who doesn't want to wear the ribbon?!'
Dat bandje staat niet meer voor homotolerantie. Het staat nu ook voor kinderen levensveranderende behandelingen laten ondergaan onder het mom van 'genderbevestigende zorg'. Genderideologen verschuilen zich al jaren achter homo's. Dit zal vast niet de reden zijn dat die twee weigeren dat bandje te dragen, maar het valt er niet los van te zien.
is een punt ja, de gekkies die het prachtig vinden als een kind zich voor het leven laat verminken omdat het niet beseft wat de gevolgen zijn.
Kokcü dacht wellicht, als ik dat ga dragen, wordt ik uit de hele gemeenschap verschrikkelijk bedreigd. Maar dat kun je beter niet zeggen natuurlijk.
Ik ben niet je standaard GS Links basher maar het is onmiskenbaar waar dat men in die kringen dacht dat heel miskend en minderheid Nederland samen één grote warme tolerante familie was waar je voor moest opkomen. Ik zag al in de jaren 80 dat dit een waanidee was en dat je heaumeaux en moslims niet tot elkaar zou kunnen brengen. Maar in progressieve kringen wilde men daar niet aan en dacht met werkelijk dat de lam naast de leeuw zou neerliggen. Want minderheden, want zielig.
Dank voor deze prachtige bijbelse beeldspraak.
Jesaja 11-6: En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
@BobDobalina | 17-10-22 | 14:50: Maar Roodkapje wist niet dat het een gevaarlijk dier was en bang was ze al helemaal niet.
Nog zo'n sprookje.
@BobDobalina | 17-10-22 | 14:50: Naar school bij de paters van de missie in Langetabbetje. Dan zitten die teksten er wel in.
twitter.com/IncorrectEddy/status/1581...
Zo'n regenboogbandje is méér dan enkel een oproep om geweld tegen letterbakkers af te zweren, het is tevens een politiek manifest dat de letterbakker bijna op een voetstuk plaatst als een revolutionair, als iemand die in bepaald opzicht een béter mens is dan degenen die géén vakje in die letterbak hebben.
Een bandje tegen geweld, dat is politiek neutraal, een bandje tegen geweld überhaupt, geweld tegen letterbakkers maar ook geweld tegen cisgender mannen of geweld tegen moslims, geweld tegen wie dan ook. Maar wanneer je gaat preciseren, dan veroodeel je niet enkel het geweld, nee, dan vestig je eenzijdig de aandacht op de slachtoffers, en dan niet eens op de slachtoffers als individuen, maar de slachtoffers als lid van een nauwkeurig te definiëren groep. En dan gaat het uiteindelijk over die groep als groep, over de ideologie ook van die groep, over waar die groep voor zegt te staan.
Dat is waarom Kokcü die band niet wil dragen, omdat de groep waartoe hij behoort en ook wenst te behoren nogal wat morele problemen heeft met de moraal van de groep waarnaar dat regenboogbandje verwijst.
Je kunt hem en zijn groep niet verbieden ergens een moreel oordeel over te hebben, je kunt hoogstens vragen verwachten en uiteindelijk eisen dat hij en zijn groep zich aan bepaalde regels houden. Eén van die regels is dat je gewoon geen geweld gebruikt. Een andere is dat je ook geen geweld propageert. Daar mogen we Kokcü en de zijnen aan houden, en ook anderen.
Maar dat hij met onze vlaggen moet gaan vlaggen, nee, da's dwang.
Max Verstappen hoeft ook niet te knielen, enkel vanwege die BLM-onzin die door Lewis Hamilton over de F1-gemeenschap wordt uitgestort.
Er zijn wetten uitgevonden om aan mensen duidelijk te maken wat wel of niet mag of moet.
Geen enkele wokie of lhqbtwtfbbq staat boven die wetten en mag dus niets eisen. Ach wat zijn die schreeuwerds misleid en verwend de afgelopen decennia. En nu ineens doet iemand niet wat zij eisen... ja, dan gaat het krijs en eis orgel vol gas in de aanval. Wat de sielugerds zijn dat niet meer gewend... weerstand.
Het is alweer zo'n 25 jaar geleden dat ik zei tegen een homo: homosex is niks voor mij. Toen zei die homo: en zo'n stinkkut vind je wel lekker?
Dat zijn leuke homo's. Lekker recht voor de raap en zichzelf niet als een sneue minderheid zien.
Wat was trouwens je antwoord terzake?
En zo begon jullie liefdesrelatie dus. Wat een mooi verhaal.
Een kut moet niet stinken, maar hoeft zeker niet geurloos te zijn!
@Schoorsteenveger | 17-10-22 | 14:42: Iets in de trant van: zo'n bruine anjer riekt zeker beter?
Als een kut net zo ruikt als een anus, dan is hygiëne, niet geslacht, het probleem...
Ik draag ook geen bandjes, ik ben geen hond, sodemieter op.
Mijn enige bandjes zijn straks winterbandjes.
Ik geef die Turk groot gelijk, laten ze snel wegwezen met die
hype.
Heel goed om lekker Nee te zeggen. De progreesief liberalen moeten eens inzien dat ze niet altijd their way krijgen. Er bestaan meer stelsels van waarden. En die regenboog-ideologen als de helden van het voetbal van deze tijd, ik zie het ook niet. voor me Stand houden nu Feyernoord!
Probleem is dat de usual suspects prima weg komen met 'nee'-zeggen, maar als je dit doet als blanke Hollander, wordt je afgeschilderd als homofoob en dient je contract liefst nog gisteren ontbonden te worden.
Ik vind ongeloof stommer.
Het woord geloof heeft iets van twijfel in zich.
De naieve Nederlandse regering laat elke maand duizenden moslims het land binnen en denken dan dat ze na een inburgeringcursusje homovriendelijk zijn.
Ik word wel een beetje moe van die gedachtenpolitie die opdringerig vindt wat we moeten denken en uitdragen. Hoewel ik niets met de aanvoerder van Feyenoord en zeker niet met zijn geloof heb, vind ik dat hij vrij moet zijn wel of niet mee te doen aan deze tsunami van regenboog activiteiten.
Een gedachtenpolitie zoals ze die al eeuwen in islamitische landen hebben, bedoel je?
Maar wel de verschillen in standpunt goed onderstrepen. Goed de tweedeling benadrukken.
Meer, meer, meer.
@The Green*Machine | 17-10-22 | 14:39: Elke gedachtenpolitie staat mij tegen. De aanvoerdersband dient dus neutraal te zijn en vrij van boodschappen.
@At_Dawn_They_Sleep | 17-10-22 | 14:43: en de aanvoerder, dient die ook neutraal te zijn? Of mag die wel een beetje homo's haten, wat discriminatie is en geen mening. Daarom kletst die Kokcu er natuurlijk zo opzichtig omheen.
@The Green*Machine | 17-10-22 | 14:52: De aanvoerder hoeft niet neutraal qua uitstraling te zijn, de aanvoerdersband wel. En wat de aanvoerder van Feyenoord wel of niet vindt interesseert me geen reet, of gaan we volgende week met aanvoerdersbandjes spelen waarop steun wordt uitgesproken voor onze Joodse medelanders, de onderdrukte Tibetanen of aan tante Truus omdat haar kanariepiet is overleden?
@The Green*Machine | 17-10-22 | 14:52:
Jij denkt dat hij zijn gedachte verandert door middel van die band? Ik denk het niet.
@The Green*Machine | 17-10-22 | 14:52: Hij haat ze niet, hij gaat alleen niet te koop lopen met het feit dat ze er zijn. Hoeft van mij ook niet. Zolang hij geen geweld gebruikt of oproept tot geweld of uitsluiting doet hij niets verkeerd.
Het is wat anders dan die agressieve jongeren in Amsterdam die elk paartje van gelijke sexe in elkaar trimt. Die moet je aanpakken. Iemand die alles neutraal wil benaderen doet m.i. niets verkeerd.
Ik zou zo’n bandje ook weigeren. Niet uit geloofsovertuiging, maar omdat ik niks heb met bandjes dragen om te laten zien dat ik deug. Al die regenboogjes zetten de verhoudingen symbolisch op scherp maar er wordt niks echt benoemd. En dus verandert er ook niks en wordt de acceptatie van andersneukenden alleen maar slechter. Jammer.
Het verschil zit hem dus in de reden of argumentatie. De man had prima kunnen uitleggen dat hij niet wil meedoen aan de politicering of het opdringerige, of gewoon zelfs dat hij niet aan bandjes doet. Hij kiest een ander pad nameijk dat hij homos niet accepteert vanwege zijn religie. Dat is dus nogal een verschil met iemand die wel klaar is met al de regenboog acties.
@Lafayette | 17-10-22 | 14:42: wat een geldige reden is, is aan hemzelf om te bepalen. Ook die strijd staat (en gaat) mij niet aan. Ja er zijn mensen die vanuit hun geloof minder sympathieke standpunten hebben over homo’s. Maar dat wordt niet opgelost door nog harder te roepen dat hij het verkeerd doet. De man wordt nu veroordeeld door jan en alleman terwijl hij niet eens iets inhoudelijks heeft gezegd. Vind dat nogal wat.
@Vandeanderekant | 17-10-22 | 14:48:
Natuurlijk is dat aan hemzelf en hij is daarmee ook verantwoordelijk voor zijn uitspraken. Dat is dus ook niet het punt.
Wat er toe doet is dus de uitspraak/motivatie zelf en die vind ik verwerpelijk. We zitten op een hellend vlak waarbij mensen die tegen individuele vrijheid zijn de huidige vrijheid gebruiken om anderen bewust als niet gelijken te accepteren. Dat is namelijk waar de door hem aangehaalde religie voor staat.
Nu vind ik sowieso weinig mannelijks aan de voetbalsport, maar ik heb mij bescheurd om dat handgemeen in het wijfies balletje trappen afgelopen weekend. Iedereen en zijn moeder geschokt, terwijl er toch werkelijk geen verkeerd handtasje aan te pas kwam.
Nee dan een echte mannensport: www.youtube.com/watch?v=S4MX7x51NFc Paige vs Virgil van Dijk. No contest.
Sport moet gewoon sport zijn,geen politieke, religieuze of wat dan ook symbolische statements .
Haartjes knippen,knielen of wat dan ook zum kotzen.
Dat zou mooi zijn, ware het niet dat er juist in de voetballerij zo moeilijk wordt gedaan over homo's. In dit voorbeeld weigeren prominenten daar iets aan te doen, terwijl zij vanuit hun functie voor verandering kunnen zorgen.
@Diotima | 17-10-22 | 14:39:
Ik doe ook moeilijk over homo’s, is dat een probleem?
Ik moet er niet aan denken dat mijn dochter met een vriendin aan komt.
Nee, voor mij traditionele waarden en normen.
P.S. Met een mohammedaan moet ze ook niet aan komen maar dat weet ze. Ze is intelligent genoeg daar de nadelen van in te zien.
@J.Cash | 17-10-22 | 14:43:
Maar het zou zomaar kunnen dat ze wel op vrouwen valt. Dan doe je ook moeilijk over je eigen kind, triest hoor! Dat gun ik haar niet, maar jou wel.
Ik vind het hilarisch dat velen de weigering goedpraten omdat 'de regenboog door de strot wordt geduwd', terwijl religie al eeuwen bij mensen door de strot wordt geduwd. Je weet wel, van die religies die homoseksualiteit afkeuren, met als resultaat dat aanvoerdersbandjes worden geweigerd en het geweld tegen homo's schrikbarend toeneemt in grote steden. En feit: daar wonen geen zwarte kousen, maar Kokcu's en Yacoubi's.
Dat ja. Ze vragen gelijkwaardige behandeling en acceptatie. Iets wat voor de meeste mensen vanzelfsprekend is. Maar zodra een afwijkende groep redelijke tolerantie vraagt 'wordt het door de strot geduwd'. Grow a pair...
Volgende keer iedere aanvoerder dan maar een bandje laten dragen met een anti religie spreuk? Wat mij betreft blijft een aanvoerdersband neutraal en dus vrij van boodschappen.
@At_Dawn_They_Sleep | 17-10-22 | 14:42: precies. Vrij van welke boodschap dan ook. Scheelt een hoop gedoe.
@Diotima | 17-10-22 | 14:41:
"Ze vragen gelijkwaardige behandeling en acceptatie"
Hebben ze al. Staat in de grondwet. Al heel lang.
De zwakke plek van een beschaafde samenleving is dat we idiote religies accepteren omdat het moet kunnen. Dit intolerante gif doet zijn werk, en de schade is onomkeerbaar. Dat bandje gaat daar niets aan veranderen.
Mosterd, jochie, je snapt er weer niks van. Je standpunt is net zo bekrompen als woke. Als het dragen van die band leidt tot een geloofscrisis dan is het verstandig dat Kokcu die dag geen aanvoerder is. Dat is prima opgelost door Slot en Feyenoord. Nu toon jij tevens het gebrek van verdraagzaamheid aan (die handelt over de vrijheid van denken en doen) en Kokcu krijgt de goegemeente over zich heen. Niemand weet hoe Kokcu denkt maar hij wordt wel afgerekend over hoe anderen over hem denken. Dat is misselijkmakende beoordeling.
De aanvoerder van Excelsior loste het prima op: hij koos voor de integrale waarde van respect.
Alsof het door jou genoemde gebrek aan verdraagzaamheid vergelijkbaar is. Wakey wakey: het is nog steeds een taboe om uit de kast te komen als voetballer, terwijl het nou niet echt een probleem is om een islamitische voetballer te zijn. Zelfs niet als je islamitische team zich telkens misdraagt als die achter komt te staan, een fenomeen wat inmiddels net zo lang bestaat als de zwembadterreur.
@The Green*Machine | 17-10-22 | 14:37: Onzin, niet aan de orde. Gun iemand het recht om een keuze te maken>>> Kokcu is in eerste instantie voetballer geen activist. Hij maakt een keuze en onderbouwt maar dat zegt niks over hij hoe denkt over de lhb etc symboliek.
Zolang hij ze niet: beperkt in vrijheid, bewerkt met een betonschaar, uitscheld, van 6 hoog naar beneden pleurt, ophangt etc. wat is dan het probleem?
Ik ben het eens met de Papoea's maar ik verdom het om een peniskoker te dragen.
Ken zat vrouwen met een peniskoker
@RickTheDick | 17-10-22 | 14:32: Op een scooter.
Kijk dat, kort maar krachtig. oh enne,....helemaal mee eens.
Vroeger dacht ik dat een peniskoker een soort kok bij kannibalen was.
Weigering om te dragen, dus. Of beslissing om niet te dragen.
"Ik vind het wel belangrijk om te benadrukken dat ik respect heb voor iedereen ongeacht religie, achtergrond of voorkeur", benadrukt Kökcü. Maar zijn geloof heeft dat niet en dus draagt hij hem niet. Dat zegt dus genoeg.
En ik vind het hele symbolische gedoe rondom dit onderwerp ook overdreven, maar zeg dan ook echt wat de reden is. En kom niet met een kutsmoes.
Tsja, iemand die je turk noemt bedoeld niet dat je een frisse knaap bent.
Mijn moeder zei vroeger: 'Je ziet eruit als een Turk', terwijl mijn moeder toen nog nooit een Turk had gezien.
Je kunt geloof stom vinden, ik vind dat niet, maar we hebben nog steeds vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting. Kokcu heeft het recht om die regenboogband niet te dragen. Er was op Joop ook een cartoon waar Iraanse vrouwen samen met hoofddoekvrouwen dansten, keuzevrijheid. Typisch hardnekkig utopisch links wensdenken. Degene met hoofddoek zijn lang niet altijd voor keuzevrijheid, vaak wel voor dwang.
Dat recht heeft hij, maar tegelijkertijd bekent hij kleur: namelijk dat hij niet met homo's geassocieerd wil worden. Want homoseksualiteit is- volgens veel volgers van de Islam- iets om je voor te schamen. Een schande.
Volgens mij is hier niet de vraag of hij mag weigeren om dat bandje te dragen. Niemand zal zeggen dat hij dat niet mag weigeren. Het gaat erom wat wij ervan vinden dat zo iemand aanvoerder is. Je mag als voetballer op religieuze basis ook een probleem hebben met joden. Als je dat vervolgens in het openbaar uitspreekt heb je wel een probleempje. En terecht. Feijenoord moet zich maar eens gaan beraden op hoe dit te rijmen valt met het antidiscriminatiebeleid van de KNVB.
www.knvb.nl/downloads/bestand/2996/ri...
Die voetballers spreken zich geregeld uit tegen racisme. Ik vind dat er geen reden is om de gelijkwaardigheid van homo's daarvan uit te zonderen. En als deze man en zijn denkbeelden dan zonder problemen wordt geaccepteerd, kun je die KNVB-richtlijnen ook wegflikkeren.
@BobDobalina | 17-10-22 | 14:40:
Nou is jood of homo zijn wel iets anders.
@bob Maar daarom heeft Feyenoord de wedstrijd tegen AZ Trauner aanvoerder gemaakt.
@J.Cash | 17-10-22 | 14:47: precies, een geloof kun je afzweren maar een geaardheid niet. Toch is het wel beide discriminatie.
@The Green*Machine | 17-10-22 | 14:59:
Een jood blijft een jood. Dat is niet denigrerend bedoeld, je kunt er dus niks aan doen. Een homo kan zich nog veranderen naar aseksueel, eventueel, als hij of zij dat wil.
Maakt mij verder niet uit, maar dat terzijde.
@J.Cash | 17-10-22 | 15:04:
Onzin, je verandert niet als je a-seksueel bent. ben je nog steeds homo.
Bandje met RESPECT is meer dan voldoende. Niet nodig om die letterigen steeds apart te noemen,
Waarom toch al die bandjes?
Wat moet een mens daar mee?
Wat een gedoe om niks. Dhr. Kokcü is idd op de eerste plaats een voetballer. Uit welke cultür en geloof hij komt, het zal wel.
Sterker; mij zul je ook never nooit met iets van een regenboog zien. Slappe lhbtq+ slappe hap, je wordt er doodmoe van.
Het mooie is ; k heb 3 goede homo maten, waarvan 1 heel keurig burgerlijk paar, en die denken er nét zo over. Die zul je dan ook nooit of te nimmer op een gay pride o.i.d. zien.
.
Het enig wat k de laatste tijd wél draag, is de boeren zakdoek. En anders wappert hij wel aan de linkerspiegel van mn vouwfiets.
Eensch... rot op met die deug acties in het voetbal. Het 1 heeft geen flikker (ha) met het andere te maken.
Die zak doeken, dat zijn toch homosignalen? De hanky code.
De lange armband van Erdogan?
In elke andere sport zijn homo's en lesbo's geaccepteerd. Voetballers zijn echt stom op dit vlak.
Regenboog staat ervoor dat IEDEREEN er mag zijn. Jij, ik, gay, religieus, gehandicapt, wit, zwart, etc. Woke mensen moeten eens ophouden met denken dat islamitische mensen solidair zijn met andere minderheden die hun rechten claimen in de samenleving. Naïeve dwazen
Regenboog staat ervoor dat IEDEREEN er mag zijn
Daar maakt u wel een fout.
Onder LHBTIQ vallen lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, transseksuelen, interseksuelen en queers.
Komt geen hetero bij kijken.
hahahaha, elke andere sport
@Rotterdammert1965 | 17-10-22 | 14:32:
Oh wist ik niet.
Wie zegt dat homo's niet geaccepteerd worden bij voetbal? Bij de dames is het geen probleem blijkbaar. En bij de mannen komen ze er maar niet vooruit.
Maar ik hoor dat ook niet bij korfbal,hockey, baseball of wat voor teamsporten ook. Noem eens vijf homohockey mannen op? Of baseball, nou?
Gaat je waarschijnlijk niet lukken.
Dat armbandje deert me weinig, ik wil enkel de diversiteitsgekken van GL, BIJ1 en dergelijke in de kramp zien schieten als ze weer eens realiseren hoe tegenstrijdig hun geloof is.
Het zijn toch echt de partijen die het hardste schreeuwen over homoacceptatie die eveneens de aanzuigende werking op conservatieve moslimmannen willen vergroten. En Yasser Klaver maar denken dat hij al die instromers kan overtuigen van zijn extreem-progressieve zienswijze, dat maakt het des te vermakelijker.
Kijk, het staat zo'n aanvoerder vrij om zo'n bandje niet te dragen. Eigen keuze, religie, enz. Maar je moet nu als club wel een standpunt innemen. Als jij dat als club _wel_ belangrijk vindt, dan kan zo iemand dus geen onderdeel van je club uitmaken. Of je vindt het als club niet belangrijk. Dat kan ook. maar houdt dan ook gewoon je mond.
Het gaat hier uiteindelijk mis op de onmogelijk spagaat van links: Moslims kunnen niets fout doen, al hakbarren ze een verkeersvliegtuig een wolkenkrabber in. Maar je hebt als links jaren gevochten tegen de kerk want achterlijk, en uitsluiting mensen. Volkomen terecht, maar islam is _ook_ een godsdients, alleen dan met een extra dosis middeleeuwen en middeleeuwse achterlijkheid. Je kun niet progressief zijn en tegelijkertijd moslims knuffelen. Moslims hebben een hekel aan alles waar jij voor staat (behalve graties oitkiering), en dan wordt het toch wat moeilijk om ze door dik en dun te verdedigen, terwijl ze het tegengestelde roepen van wat jij roept.
Staat het armbandje voor tolerantie/acceptatie van LGBT's, of voor steun en goedkeuring? In hoeverre is het armbandje meer een symbool van de LGBT-beweging dan van de LGBT'ers zelf? (en geloof maar dat daar een heel groot verschil tussen zit). Ter vergelijk: ik zou best een dingetje willen dragen om te laten zien dat wij diversiteit en inclusie omarmen, maar een BLM-armbandje gaat dan toch echt te ver.
de club moet helemaal niets. sinds wanneer zou je als bedrijf of vereniging verplicht andermans privé-overtuigingen moeten uitdragen.
Als jij dat als club _wel_ belangrijk vindt, dan kan zo iemand dus geen onderdeel van je club uitmaken
De club is een bedrijf en dat bedrijf heeft wat miljoenen geïnvesteerd wat ze echt niet om 1 of ander opdringerig armbandje afschrijven.
Ik denk dat Orkan het voor zichzelf geen bal uitmaakt wat mensen in hun slaapkamer uitvoeren, maar puur ook kijkt naar hoe hij in zijn directe omgeving moet "overleven" en of het zijn kansen vergroot voor het nationale elftal van Turkije uit te kunnen komen.
Zie het als het zogenaamde vrijwillig verplicht dragen van de hoofddoek.
@Muxje | 17-10-22 | 14:32: Is er een verschil tussen "acceptatie" en "steun en goedkeuring"? Goedkeuring lijkt mij acceptatie.
Het hele gebeuren met geaardheid is nou juist dat het iets is waar je niets aan kunt doen. Net als ras (en in tegenstelling tot een keuze voor een religie). Je kunt dat als buitenstaander accepteren, of niet accepteren. Het is nou niet alsof je het kunt aanmoedigen, net zoals je niet iemand kunt aanmoedigen om ineens neger te worden, of aziaat.
Dus of je accepteert het, of je doet dat niet. En as je het accepteert neem ik aan dat je ook vindt dat anderen dat moeten doen. "Ik vindt het prima dat je homo bent, maar als de buurman jou daarom in elkaar wil slaan, is ook prima" lijkt mij een rare gedachtenkronkel. Of je moet GL/'66-er zijn. Dan is dat logisch.
@Rotterdammert1965 | 17-10-22 | 14:41: Die laatste zin: spijker, kop, raak.
@TheEgg | 17-10-22 | 14:44: Steun en goedkeuring is: "ik vind zoenende mannen prima". Acceptatie is: "Ik keur zoenende mannen moreel af, maar het is verder hun zaak". Een beter woord is "tolerantie". En zolang zo'n mening bij een verbale uiting blijft (of sterker nog: tussen de oren blijft), moet hij die kunnen hebben.
Ik heb helemaal niets met voetbal, nul, nada. Dat je als (diep) gelovige en ook nog 'geoefend schopper' iets niet doet is mij liever dan andersom. Laat die man lekker. Mijn mening over het LHBTBC enz. gedoe is ook nu komma nul. Heb ook geen regenboogvlag nodig om mensen te kunnen laten wie ze zijn zolang deze mensen zich in de openbaarheid redelijk gedragen,...toch?
Ik discrimineer niet. Ik heb zowel een hekel aan die alfabet-figuren als aan voetballers.
Eigenlijk heb ik een hekel aan iedereen, mijzelf incluis.
Een echte misantroop. Mooi
Ik respecteer iedereen, behalve degenen, die anderen niet respecteren.
En maar islamieten importeren....
Ik ben ook niet heel erg exclusief. Wie zonder zonde is...........
Zag gisteren een stukje Studio Voetbal met een Ibrahim Afellay en Karim El Ahmadi.
Uiteraard werd hun hier ook naar gevraagd maar ze bleven lafjes om de hete brij heen draaien en het toverwoord Respect viel weer.
Respect voor hun geloof. Nou , dan weet de goede verstaander genoeg.
Ongemakkelijk tv-fragment. Dat dan weer wel.
Dat krijg je als je aan deze twee (beide ook moslim) gaat vragen wat ze er van vinden.
Tja, alleen van Hooijdonk ging er een beetje op in.
Orkun Kokcü zit in nog in de kast en voelt zich betrapt als hij het bandje moet dragen.
-"... geloof IS gewoon heel erg stom."
Zodra het woordje "IS" verschijnt, bevindt zich het dogma om de hoek.
Voor mij duidt dat op 'zich meer voelen' (supremacy, maar dan niet WIT).
Gewoon weer genieten van DE woke-paradox bij uitstek, naast die van de avocado en de sojaboon natuurlijk.
- Welkom in ons land ♫
- Ik haat homo's
- We doen gewoon even net alsof we dat niet gehoord hebben, Yousuf
Ik ben tegen elke (semi-)dwangmatige collectieve stellingname door een groep in één of andere morele kwestie, waarbij de lkeden van die groep eigenlijk niet anders kunnen dan in te stemmen. Wat ik ook van die kwestie zelf vind. Zeker als die kwestie niet of nauwelijks met de groep te maken heeft.
Hoezo nauwelijks met de groep te maken? Toch zeker wel 10% van de mossels is van de herenliefde.
Ik heb er geen problemen mee dat iemand zegt dat hij niet zit te wachten op al dat LHBTI gedoe. Zit ik ook niet op te wachten. Maar ga niet zeggen dat je ze wel respecteert (wat niet zo is) maar vanwege je geloof blablabla. Dat is ZO tegenstrijdig. En dan ook nog eens demonstratief staan bidden op het veld....
Komt op mij niet tegenstrijdig over dat je als eenling iets anders vindt dan in een groep.
@HogeNood | 17-10-22 | 14:26: Kijk die Kokcu is best een aardige voetballer maar hij is en blijft een turk die voor turkije speelt en demonstratief uitdraagt dat hij moslim is. Ik geloof er helemaal NIKS van dat hij respect heeft voor andersneukenden. Dat mag hij best vinden maar ga dan niet voor de bühne liegen dat het wel zo is. Dan ben je gewoon een lafaard.
En Affelay maar draaien en draaien in Studio voetbal gisteravond. Er weer vragen om respect natuurlijk...
Maar de vraag die ik heb: Liepen de commandanten van de Janitsaren destijds ook met een regenboogvlag rond op het Merelveld?
Vraag voor Vlad.
Nee, de Janitsaren kwamen ooit voort uit 5 jarige jongetjes die van Christen-ouders werden gejat door de Turken. Daarna worden ze grondig gehersenspoeld en Islamitisch opgevoed.
@HogeNood | 17-10-22 | 14:31:
och och zit het hoog? dat van die gristenhondjes werd afgeschaft ver voor wij de slavernij afschafte dus niet zo janken daarover.
Van mij hoeft niemand te buigen voor donkere mensen of een regenboog armband om te doen.
Het is de optelsom van islam wat hier wringt. Zodra we ons dat realiseren kunnen we de discussie een stapje verder brengen; hoe intolerant en dominant is de islam en op welke punten komt woke in een spagaat?
Gaat weer nergens over! Gezeik in dit land ook altijd! Hup voetballen! Als hij niet wil dan wil hij niet.. klaar!
Het steeds vaker en nadrukkelijker opdringen van dat je moet moet moet meedoen aan al die regenboogonzin gaat steeds meer mensen tegenstaan. En dat zijn ook mensen die helemaal niets tegen homo's hebben.
Dus dit!!
Ik vind het juist uitermate interessant hoe de mohammedanen verschillen van de niet-mohammedanen.
Dus lekker uitmelken mensen!!
Nou mag je dat bandje ontzettend stom vinden, het weigeren om het te dragen is nog vele malen stommer.
Meneer maakt zonder problemen reclame voor de toto (mag ook helemaal niet van de Koran). Hij moet dus wel echt een tyfushekel aan homo's hebben wil hij zich daartegen wel uitspreken.
Exact.
@D-Fens_1963 | 17-10-22 | 14:22: Helaas, maar probeer het nog eens in het stamcafe. Op ieder potje past een dekseltje. ;-)
@D-Fens_1963 | 17-10-22 | 14:22: Verandert dat de inhoud van zijn tegel?
Dan ben je een mietje als je geen regenboogje durft te dragen.
Niet de normen en waarden van Nederland aannemen.Dan gelijk eruit.
hoezo, zij leven in vrijheid. Net als wij.
Het verplichten van gedachten is erg onNederlands.
@AntiZanicz | 17-10-22 | 14:31:-
Die onNederlandsheid zet pas echt door als er een meerderheid van mohammedanen is.
@AntiZanicz | 17-10-22 | 14:31: We hebben het niet over gedachten, we hebben het over normen en waarden. maar die gelden blijkbaar niet voor de 'weg met ons'-types.
REAGEER OOK