Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BIEM. Twéé explosies in Rotterdam

Stad van de Hoop verdwenen coke

Okee okee we hadden nog zo beloofd niet meer te tijpen over al die cokesplosies in Rotterdam - iedere dag hetzelfde nieuws is op een gegeven moment geen nieuws meer - maar afgelopen nacht vonden er twéé explosies plaats in Feyenoord aan de Maas. Eentje om 01.30 in Spangen bij een portiekflat, eentje om 05.00 uur op de Olmendaal bij een woning. En dan is er vannacht ook maar weer eens iets ontploft in Amersfoort. Kijk, het is allemaal zo gezellig en vredig en leuk, die cocaïne (zie vrolijke video hieronder), tot iemand paar blokkies kwijtraakt. Gedoe!

Social

Reaguursels

Inloggen

Wikipedia:
“ The Mao Zedong government is generally credited with eradicating both consumption and production of opium during the 1950s using unrestrained repression and social reform.[10][11] Ten million addicts were forced into compulsory treatment, dealers were executed, and opium-producing regions were planted with new crops.”

theo-is-dood | 13-05-23 | 18:29 | 1

De Chinese politie weet wel raad met de drugs mafia in de afvallig Hollandse provincie.

McCain | 13-05-23 | 18:59

In de krant... 'Niemand snapt waarom hun dit overkomt’

Tuurlijk.... altijd die ene buurman die altijd op zichzelf is maar wel heel vriendelijk gedag zegt... en dan later de verhalen zo van 'ja kwamen weleens dure autos voorrijden s nachts'

sjef-van-iekel | 13-05-23 | 15:00

Minder, minder, minder.

meneer Q | 13-05-23 | 14:54 | 1

Gebruiken bedoel je? Want gebruiken is criminaliteit faciliteren. Wie gebruikt, ook al is ‘het maar een pilletje in het weekend’ is mede-schuldig aan deze epidemie.

Bigi Bana Boy | 13-05-23 | 17:37

Waar zit Tate aan?waarschijnlijk ook coke
Moet altijd zo lachen om zijn tweets
Nu beweert hij dat je geen pussy kunt krijgen als je niet 10 ronden op 200 graden kunt shadowboxen in infrarood sauna
Levensgevaarlijk voor jonge gastjes die deze goeroe serieus nemen
Ze zullen het maar na gaan doen
Die vent is knetter

Therrie | 13-05-23 | 14:33

Ik snap dat wel. Het is immers weekend en die jongens hoeven dan niet te werken en hebben meer tijd en kunnen lekker uitslapen...

Pa Nadol | 13-05-23 | 13:14

Het is simpel: als er in twee opeenvölgende nachten explosies plaatsvinden op één en hetzelfde adres (Amersfoort), dan zegt dat alles over de onmacht van de politie en wie er de baas is op straat.

Amsterdamsko | 13-05-23 | 13:07 | 1

Ik wil het graag eens omdraaien. Als de zogenaamde brave burgers niet meer op de stoep fietsen, niet meer foutparkeren, geen geluidsoverlast veroorzaken en niet voor een weggelopen kat de politie bellen, dan heeft de politie ook weer tijd om achter de echte boeven aan te gaan.

theo-is-dood | 13-05-23 | 15:31

Linksom of rechtsom: het begint daarmee dat er een afzetmarkt is voor alle drugs troep. Zeg daarmee niet dat de criminaliteit dan weer andere inkomsten gaat aanboren (afpersen ondernemers, plofkraken, beroven ouderen, etc., al die ellende), maar voor cocaïne, cannabis, synthetische pillen is er een enorm grote afname blijkbaar en precies díe mensen houden deze criminaliteit in stand.
Politie is al met die verborgen berichten goed bezig op te sporen en hele partijen te pakken door samenwerking in Europa. Vandaar dat gevels er overal uitvliegen door onderlinge strijd waarschijnlijk?
Maar wanneer echter de eindgebruikers niet nog grondiger en strenger worden aangepakt en vastgezet blijft de afzetmarkt en daarmee deze specifieke tak van criminaliteit in stand gehouden.
Tijd voor ook aanpakken van gebruikers, ook die in het duurdere segment van de samenleving! Gewoon achter de tralies en strafbaar graag! Ben het meer dan beu dat wietgerook, gesnuif van cocaïne en gespuit van heroïne!

Jan, Leiden | 13-05-23 | 12:35 | 12

Maar McCain, hoe staat u dan tegenover alcohol?. Serieuze vraag, omdat je andere drugs net zoals alcohol zou kunnen reguleren...

Pa Nadol | 13-05-23 | 18:41

@Pa Nadol | 13-05-23 | 18:41: Overheid moet handhaven. Wat verslavend is kan je niet aan de market of criminelen over laten. Alcohol, drugs, gokken. Jeugd zoekt de uithoeken van de samenleving op. Stel je die uitersten vast met een jointje of coke? Bier of vodka? Heb je geen handhaving of regels dan is het dus fentanyl, pillen en 100k doden per jaar in de vs. Verschrikkelijk om te moeten aanschouwen.

McCain | 13-05-23 | 19:28

@Pa Nadol | 13-05-23 | 16:45: Ik begrijp uw punt ook, maar legaliseer het en zij verzinnen iets nieuws en dat is geen normale legale business, want daarmee verdien je niet zoveel met zo weinig effort. Kun je dat ook weer legaliseren om ze de wind uit de zeilen te nemen.

Psycho Daddy | 13-05-23 | 20:03
▼ 9 antwoorden verborgen

Het tuig heeft Rotterdam (west en zuid) overgenomen. Of preciezer: we hebben het laten gebeuren. Veelal Marokkaanse gasten rijden (te hard, Tyfusherrie) met een gestrekte middelvinger door de straten in auto’s die ze onmogelijk met hun opleiding (of vaak gebrek aan…) kunnen veroorloven. Jonge jongetjes zien deze heren (het zijn altijd heren) als voorbeelden. Vaders pressen hun zoons om uit te gaan halen omdat ze om zich heen de rijkdom zien en zelf geen loser willen zijn. Na decennia in Rotterdam gewoond te hebben ben ik opgelucht dat we er vertrokken zijn. Het debat sterft altijd in de gemeenplaats ‘racisme!’ Maar ook de Marokkaanse gemeenschap is daar niet mee geholpen. Vooralsnog zie ik geen oplossing. Recherche en OM hebben geen capaciteit en laten het lopen. Zaken die we kennen komen simpelweg niet voor de rechter. Voorlopig wordt het dus alleen maar erger. Sterkte daar. Het is een mooie stad geworden de laatste 30 jaar. Hopelijk zeggen we dat over 5jaar nog

Lampie dushie | 13-05-23 | 12:13 | 4

Jawel hoor, ze weten het precies maar durven die gasten niet aan te pakken ivm escalatie. Onze politie is niet opgewassen tegen de aantallen Marokkanen en de hoeveelheid wapens die zij
hebben, plus de bereidheid geweld te gebruiken. Wat denk dat er gebeurt als de politie een Marokkaan doodschiet?...

Pa Nadol | 13-05-23 | 13:20

Niet alleen Marokkanen
Ook antillianen,surinamers,albanezen en nu de opruimbende bij schuld inhuren van een oeigoer om de vieze klusjes op te lossen

Therrie | 13-05-23 | 14:19

Therrie, deels gelijk. Ik ken die wereld en het allergrootste deel van de markt wordt toch door Marokkanen beheerst. Alle anderen door u genoemd proberen er wat van mee te pikken en maken de markt extreem gevaarlijk. Maar die groep is verantwoordelijk voor de grote import van coke iig...

Pa Nadol | 13-05-23 | 16:49
▼ 1 antwoord verborgen

Legaliseren dus maar, want voor de 1000ste keer:
.
Als je de vraagkant niet aanpakt, dan zal de aanbod kant **altijd** blijven.
En hoe intensiever de vervolging van de aanbieders,
des te schaarser en duurderwordt het product
en dus weer lucratiever voor criminelen.
.
Dit willen we niet:
"Moordcijfer Zweden hoger dan meeste andere Europese landen"
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

hotmint | 13-05-23 | 12:04 | 1

Eens! Ik snap nog steeds niet waarom moord niet gelegaliseerd is.

Amsterdamsko | 13-05-23 | 12:58

Ik zeg altijd: In Nederland heb je zoveel kansen dat criminaliteit een bewuste keuze is. Iedereen in Nederland kan naar school gaan. Je hebt nota bene speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen voor de mentaal/fysiek beperkten.

In Rotterdam zijn het voornamelijk Marokkanen die dit soort rotzooi uithalen en ze kiezen hier bewust voor. Het zijn gewoon niet de slimste mensen en dit zie je terug in hun gedrag en de keuzes die ze maken.

Maar kennelijk zijn er nog steeds Nederlanders die denken dat je met een buurthuis en gratis kickboxlessen ervoor kan zorgen dat ze naar de universiteit gaan?

Hefbrug | 13-05-23 | 11:11 | 4

Dat is niet zo in het Nederland van 2023. Nederland heeft enorme problemen met kansen bieden. Woningen en levenskosten zijn veel te hoog. Het staat al lang niet meer in contrast met een eerlijk salaris dat je via een studie bereikt.

McCain | 13-05-23 | 12:08

Dat zal zo zijn, dat geldt dan voor iedereen. Maar niet alle jongeren kiezen voor coke uithalen, dealen en huizen opblazen/beschieten.

Knitty | 13-05-23 | 12:25

@McCain | 13-05-23 | 12:08:
Dit is de meest meritocratische samenleving ter wereld! Dankzij praktisch gratis onderwijs op alle niveaus zijn er ook Marokkaanse artsen, advocaten, fiscalisten en zelfs burgemeesters!

theo-is-dood | 13-05-23 | 15:35
▼ 1 antwoord verborgen

Drugs are bad, mkay?

Zeurders | 13-05-23 | 10:56

Het is niet leuk dat GS precies laat zien hoe je coke maakt, nu gaat iedereen het thuis nadoen.

jan huppeldepup | 13-05-23 | 10:55 | 4

Het is niet alsof wij het klimaat hebben om cocaplanten te laten groeien.

hetgeleteken | 13-05-23 | 11:47

Kan niet uit, de benzine is hier veel te duur.

W_F | 13-05-23 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Eén van de redenen dat ik gestopt ben met coke. Ik wil niet bijdragen aan die criminele kutzooi. Verder is het best duur voor wat het is en ongezond voor lichaam en geest.

Trekhaas | 13-05-23 | 10:48

Dat is 100% GMP-compliant, dat productieproces in het videootje.

Tapu | 13-05-23 | 10:36 | 1

Fokking amateurs.

Zeurders | 13-05-23 | 10:59

Ik ben oud genoeg om me een NL te kunnen herinneren zonder al die massa-immigratie en die ENORME BERG aan shitzooi die dat in dit landje veroorzaakt heeft.

Echt wat hebben ze ons aangedaan? Waar was dit voor nodig? Waarom hoeft kennelijk niemand verantwoording af te leggen voor iets wat zo ontwrichtend is gebleken?

Vragen waarop we waarschijnlijk NOOIT een antwoord gaan krijgen...
Maar ik vervloek inmiddels de dag waarop deze hele ellende begon.

Kabouteraap | 13-05-23 | 10:33 | 6

@Mr. C | 13-05-23 | 11:54: Er is geen overbevolking bijv. op het continent Afrika.

ChalinaRosa | 13-05-23 | 12:23

Nee, dat was begin jaren '80 vorige eeuw. Velen zagen het drama aankomen. Toen het eenmaal te laat was om in te grijpen, werd de multiculturele samenleving bedacht.

Knitty | 13-05-23 | 12:28
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BASinnic | 13-05-23 | 10:27

Preventief de stad slopen om de hooligans zondag de wind uit de zeilen te nemen. Dan valt het niet zo op dat die raddraaiers het kampioenschap opleuken met de gebruikelijke sloperij, niet zo gek bedacht door Aboutaleb.

Herr Inspector | 13-05-23 | 10:08 | 1

Verschroeide aarde. Dat zal ze leren. Soort 10 mei party.

Weethetallemaalniet | 13-05-23 | 10:50

Sprak laatst met een buurman, sociotherapeut in de TBS (ja die bestaan nog). Hij zei: "Hebben ze een slechte jeugd gehad, komen ze slechte vrienden tegen, komen in het criminele circuit, doen eens wat en voor dat je het weet krijgen ze langdurige TBS."

Dus ik nog voorzichtig: "Als je eens wat doet krijg je echt geen TBS heur...."
Wat heeft dit met dit topic te maken? Zolang als je ervan overtuigd bent dat het om kwetsbare jongeren gaat die je eigenlijk zou moeten helpen, los je dit maffia-achtige probleem niet op. Als ze zwakbegaafd zijn en dingen niet snappen moet je iets doen wat ze wel snappen. Lang opsluiten bijvoorbeeld.

knutsel_ | 13-05-23 | 09:59 | 12

@knutsel_ | 13-05-23 | 10:27:
Dit, knutsel. Het gaat vaak al mis aan de basis. Eerder deze week liep er een hoofddoekje bij ons voor langs die haar kind aan de hand geleidde terwijl hij over het randje van onze nieuwe, stenen plantenbakken met jonge aanpoot liep. Het verschil tussen mijn en dijn. Je blijft uit andermans tuin. Het is zo simpel.

MickeyGouda | 13-05-23 | 10:34

@MickeyGouda | 13-05-23 | 10:34: hoe heb jij daarop gereageerd?
Een tijdje geleden kwam een kennis langs, die parkeerde haar fiets niet op het pad, maar zette die tegen de boom aan, waaronder de door mij tot 50 cm gesnoeide takjes van een plant als lucifers afbraken. Toen ik haar daar enigszins verbolgen op wees, haalde ze nonchalant haar schouders op. Dat die sprietjes uitgroeien tot mooie planten, snappen veel mensen niet meer. Die denken dor hout of onkruid te zien.

Roos | 13-05-23 | 11:01

@Defence_1963 geen idee wat "binnen spec" betekent, maar ik heb geen enkele moeite gehad om mijn kinderen mee te geven dat ze zich moeten gedragen.

Knitty | 13-05-23 | 12:32
▼ 9 antwoorden verborgen

In Belgie (Antwerpen) was dit reeds eerder schering en inslag. Ook daar hoor je de families dan zeggen dat ze echt niet weten waarom dat huis nu doelwit was.

LucaBrasi | 13-05-23 | 09:59

Het wordt daar al tientallen jaren Het Wilde Westen genoemd.
Vroeger barstte het van de zeemanskroegen, nu vooral veel belwinkels.

Mr_Natural | 13-05-23 | 09:58

Ik zeg altijd heel stoer 010 als ik over Rotterdam praat. Bam!

Lorejas | 13-05-23 | 09:57 | 7

Ah, daar is de eerste "stoere boy"!

Lorejas | 13-05-23 | 10:05

@chicago river | 13-05-23 | 10:04: oei, heel Amsterdam huilt, waar het ooit heeft gelachen. Heb je nu je zin?

John McClane | 13-05-23 | 10:09

@chicago river | 13-05-23 | 10:04: Hooligan!

Papa Jones | 13-05-23 | 10:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is nog maar het begin. Dat krijg je als je maar onbelemmerd tuig blijft importeren.

Colin.Fart | 13-05-23 | 09:57 | 2

Dit heeft niets met de daders te maken. Dit is volledig te wijten aan het enorme aantal verslaafden dat we in nederland hebben die hoe dan ook elke dag moeten scoren

ZomaarEen | 13-05-23 | 10:21

Al jaren lang heeft de politiek ingezet in meer blauw op straat en heeft de opsoring verwaarloosd en uitgedund. Alsof wijkagenten en surveillance eenheden de zware criminaliteit tegen kunnen houden. Destijds was de gedachte dat een zichtbare politie op straat de (jeugd)criminaliteit de kop in zou drukken. Ook jarenlang is er van uit de opsporing (recherche) gewaarschuwd voor de explosieve groei van de narco misdaad. Hier is nooit naar geluisterd. Ook het overstappen van uniform naar recherche was niet aantrekkelijk omdat je substantieel loon op inleverde. Kortom de recherche is altijd het sluitstuk van de begroting geweest. En uiteindelijk beland je in een narco staat waar Colombia nog jaloers op is.

johnyl | 13-05-23 | 09:57 | 3

Wat stel jij voor als oplossing?

Roos | 13-05-23 | 10:12

Meer blauw op straat?? In 1980 waren in de drie dorpjes die nu mijn woonplaats vormen drie politiebureau's. Samen woonden er toen ruim twintigduizend mensen en liepen er 38 politieagenten. Nu zijn de bureau's samengevoegd tot een centrale en wonen er 61.000 mensen. Maar het bureau, wat een al weer de nodige jaren staat, wordt niet bemensd omdat de woonkern te klein is.....

vrijblij | 13-05-23 | 10:24

@vrijblij | 13-05-23 | 10:24: hier ook zo een dorpje, eigen politiebureautje en busje in het dorp, dat was toen er ik schat rond de 4000 inwoners waren, dertig jaar terug is het bureau gesloten en ondertussen is het dorp anderhalf keer zo groot. Bureau verhuisd naar de grote stad in de buurt. Wat ik misschien ook wel weer snap, daar gebeuren in verhouding de meeste criminele activiteiten. Op zich wordt het dan wel weer opgelost door een wijkagent die regelmatig in het dorp te zien is. De vroegere veldwachter stel ik me dan zo voor.

Wybe Wabes Abbema | 13-05-23 | 12:36

Waarom wel een vuurwerkverbod maar geen explosieverbod??

Meneertjehetheertje | 13-05-23 | 09:56 | 1

Gekke is dat vuurwerk in principe al verboden is. Met oudjaar of ontheffing mag er een sierpijltje de lucht in.

Dus iets wat verboden is verbieden is -1×-1

sjef-van-iekel | 13-05-23 | 10:12

Als je die troep nodig hebt om je goed te voelen, wordt het hoog tijd om eens bij jezelf of misschien wel bij een professional te rade te gaan.

Zuurteregelaar | 13-05-23 | 09:54

Aan alle gebruikers, groot en klein, van drugs: bedankt stelletje klootzakken.

Schadenfreude | 13-05-23 | 09:50 | 7

K zit ter plekke nu aan een Gulpener 10 %. Wat wou je ook weer? Oh ja, mij uitschelden voor klootzak.

chicago river | 13-05-23 | 09:57

@knutsel_ | 13-05-23 | 10:03: is met “sarcasme aan”. Het werd onmiddellijk terug gedraaid toen er in no time rijen van tientallen meters van “mensen die zichzelf niet als junk zien maar geen dag zonder hun jointje kunnen” voor de deur stonden

ZomaarEen | 13-05-23 | 10:19
▼ 4 antwoorden verborgen

pfff jongens ga nou niet de definitie van explosie helegaar symantisch vergroenlinksen.
Die deur zag er al zo uit, drillrap scouting.
Ik was vorige week in een bunker alwaar een granaat in het kanon was ontploft.
Dat noem ik een explosie, knetter dikke deuren door de sponning gedrukt en betonnen muren weggeblazen (dan moet ik altijd even die gang door)
Sluitstuk van kanon (niet te tillen), lag 4 deuren verder , erdoor geblazen.

28 | 13-05-23 | 09:48 | 2

U doet leuk werk.

slootschurftklootzak | 13-05-23 | 10:31

U schijnt bij jeugdzorg te werken?

jan huppeldepup | 13-05-23 | 10:59

De daders staan in hun recht want woningen zonder warmtepomp

RickTheDick | 13-05-23 | 09:45

Opdat alle recreatieve gebruikers weten waar zij aan meewerken.

MickeyGouda | 13-05-23 | 09:44

Spangen Rdam is iets meer Sparta (het Kasteel). Nahja, bom explosiesi zijn niet tof. K vind cobras en al die strijkers al naar.

chicago river | 13-05-23 | 09:39

Wie zingt gaat knallen!

happen_maar | 13-05-23 | 09:38

De deugkneusjes zijn weer allemaal geschokt... over tot de orde van de dag...
Vooral weg blijven kijken. Het houd maar niet op. Op naar de volgende biem.

Paaldanseres | 13-05-23 | 09:38

Is er al een plan van aanpak om de georganiseerde misdaad aan te pakken? Iets dat wat verder gaat dan “kwetsbare jongeren benaderen en perspectief bieden”?

Muxje | 13-05-23 | 09:38 | 2

Als de jongeren de kickboxlessen hebben gehad en andere trajecten zijn aangeboden, zullen hun ouders wel eens aan de beurt komen voor dezelfde trajecten.
Dan mag moeders die niets in te brengen hebben een keer tegen de boksbal slaan.

Roos | 13-05-23 | 09:46

@Roos | 13-05-23 | 09:46: Ik moet zeggen dat het in elkaar slaan van achteloze voorbijgegangers de laatste jaren wel veel effectiever plaatsvindt. Die gratis kickbokslessen beginnen duidelijk hun vruchten af te werpen. Het wachten is nu op cursussen gericht op het doeltreffend omgaan met explosieven.

goedverstaander | 13-05-23 | 09:59

Explosies in Rotterdam, willekeurige wandelaars die in elkaar worden geslagen...

Van mij mag er wel eens eentje worden neergeschoten door de politie als signaal.

Roos | 13-05-23 | 09:37 | 8

@Roos | 13-05-23 | 09:54: De misdaadsyndicaten trekken zich niets aan van landsgrenzen zowel met de cokehandel als witwassen. Wil je informatie uit het buitenland (middels een RHV) kan je minimaal drie maanden zitten wachten. Heb je het uiteindelijk en blijkt dat je vervolgvragen wil stellen op basis van hetgeen je gekregen hebt, kan je weer drie maanden wachten. Dat schiet allemaal niet op en blijft inderdaad dweilen met de kraan open.

johnyl | 13-05-23 | 10:00

@Roos | 13-05-23 | 09:54:
Op termijn zal de wal het schip keren, Roos, en komt men tot het inzicht dat je sommige groepen alleen kunt indammen door ze aan te pakken op de manier die zij gewend zijn vanuit hun thuiscultuur.

MickeyGouda | 13-05-23 | 10:01

@MickeyGouda | 13-05-23 | 10:01: bij een tegel van @de IJsman merk ik al op dat de Polizei wel eens in Dubai mag kijken hoe ze daar omgaan met dit soort uitwassen.

We zoeken het in dezelfde oplossingsrichting. ;-)

Roos | 13-05-23 | 10:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Javier Guzman maakt leuke tiktak filmpjes naast zijn beroep als cabaretier.
Zijn liefde voor het witte poeder was al langer bekend.
Of Joaquin "El Chapo" Guzman is weer eens ontsnapt en leeft in volstrekte anonimiteit waar hij af en toktok filmpjes maakt van hoe gezellig het is om weer voor het Sinaloakartel te werken.

Osdorpertje | 13-05-23 | 09:36

Ik heb best een poos wiet gerookt, geen hash, maar zelfs dan was ik al bang dat mensen iets aan mij zouden merken, dan is coke nog wel iets anders lijkt me. Zie je dat gelijk of iemand heeft gesnoven, behalve aan de pupillen?

Normpje | 13-05-23 | 09:34 | 13

Als je iemand tegenkomt en je denkt "jesus wat is dat een born loser" dan is het vaak een cokesnuiver

johnyl | 13-05-23 | 10:02

Constant aan de neus wrijven.

Mr_Natural | 13-05-23 | 10:04

@asteroid: wij namen altijd "snelle koffie" ;-) Roeren en klaar. Damn, when we were young...

Lorejas | 13-05-23 | 10:04
▼ 10 antwoorden verborgen

Drugsgebruik zou verboden moeten worden.

Montgomery Burns | 13-05-23 | 09:31

*PvdA modus aan* Niks aan de hand mensen, het zijn maar rotjes, er is sprake van wat baldadige jeugd. Bedenk wel dat ze achtergesteld worden. *PvdA modus uit*

Kill_Blinton | 13-05-23 | 09:27 | 1

Haha PvdA, wat was dat ook alweer!

John McClane | 13-05-23 | 09:36

Stopen met roken is veel belangrijker.

Plukkieplukkie | 13-05-23 | 09:27 | 2

Ben van de week 3 kilo tabak in Luxemburg gaan halen. In Nederland zou ik dan met de nieuwe tabaksprijs 848 euro kwijt zijn, in Luxemburg was ik 342 euro kwijt. Pak daar je 80 euro benzine bij en 2 koffie en 2 tosti, dan heb ik ruim 400 euro bespaard. En een leuke dag gehad!

baarbar64 | 13-05-23 | 10:21

Stoppen met roken schijnt heel eenvoudig te zijn, ik heb een collega die doet dat iedere dag.

jan huppeldepup | 13-05-23 | 11:02

Ik woon hemelsbreed nog geen 200 m van de eerste explosie, ik heb echt helemaal niets gehoord. Maandag maar een afspraak maken bij de KNO arts lijkt me.

baarbar64 | 13-05-23 | 09:27 | 2

En een stalen voordeur plus kogelvrij glas bestellen.

Kill_Blinton | 13-05-23 | 09:29

Wegkijker.

Von Knarrenstein | 13-05-23 | 10:03

Als je een succesvol drugshandeltje wil ga je toch niet de aandacht op je vestigen door overal bommen te leggen? Educatie lijkt mij hier het juiste antwoord. Tokkie criminelen.

zokanhetookja | 13-05-23 | 09:23 | 4

Ik denk niet dat ze dit doen om hun succes te vieren, maar omdat er ergens iets niet naar wens is verlopen.

John McClane | 13-05-23 | 09:25

Dit is de aandacht op concurrenten vestigen. Het is kennelijk een verzadigde markt en reageren op ontvangen tips heeft onvoldoende prioriteit bij de politie, een bom nog wel.

W_F | 13-05-23 | 09:31

We hebben een tokkie overheid en die criminelen weten dat. Wie doet ze wat? Ze kunnen hun gang gaan vandaar dat Nederland een drugsproducerend land is.

Nuuk | 13-05-23 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

Doe eens een belletje met Nayib in El Salvador, schijnt prima te werken..

broervandenhollander | 13-05-23 | 09:23

Kunnen de Oekraïners niet beter dat voorjaarsoffensief in Rotterdam beginnen ?

Cornelis12 | 13-05-23 | 09:22

Woon daar vlak in de buurt en ik heb niks gehoord. Vraag me af om wat voor explosies het gaan, zijn het toevallig rotjes die volgens de wet hier niet mogen maar die je wel in andere landen kunt kopen soms? Het is in ieder geval geen semtex of C-4.

zhirek | 13-05-23 | 09:21 | 4

Zie foto. Een barst in een ruit lijkt mij geen semtex of C-4.

W_F | 13-05-23 | 09:33


De volgende keer kunnen ze hun "rotjes" dus bij uw woning afsteken? Waarvan akte.

Roos | 13-05-23 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

De wijk Feyenoord 2023,

"Met 'n vuurwerkbom en 'n oude handgranaat"

Cornelis12 | 13-05-23 | 09:19 | 2

Hand in hand kameraden, hand in hand voor ons thermopane.

Lorejas | 13-05-23 | 09:36

Wijk is Feijenoord, club is Feyenoord.

chicago river | 13-05-23 | 09:46

Cokegebruik loopt gierend uit de klauwen en het wordt ook steeds normaler... Kunnen we wel leuk wijzen naar de fabrikanten en handelaren, maar het blijft vraag en aanbod....

Tom Hagen | 13-05-23 | 09:18

OM vandaag in de krant: spreekkoren en biergooien moeten we niet normaal gaan vinden!
Dat zal ze leren!

Fervent | 13-05-23 | 09:17

Coke verandert sociale mensen in egoïstische narcisten.

Flibbage | 13-05-23 | 09:14 | 1

'Coke, de witte sloper...'

Wijze uit het Oosten | 13-05-23 | 10:18

Bommeldam.
Levert je mooie streken.

Verderkijkert | 13-05-23 | 09:10

Coke , wie is er niet groot mee geworden . De gebruikers kijken grijnzend naar alle ophef , ondertussen een lijntje nemend .

Minus Richels | 13-05-23 | 09:08

En dan maken we rotjes illegaal.....

Is dit nog nieuws? | 13-05-23 | 09:04 | 4

Dat gebruiken de heren en dames politici zelf niet. Als het kartel 100 miljard per jaar omzet is de markt redelijk fors.

Flibbage | 13-05-23 | 09:15

* Uit angst collectie oude rotjes door de plee spoelt *

Kill_Blinton | 13-05-23 | 09:20
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenlijk zou je drugs moeten legaliseren maar dan is in een paar jaar 10 % van de bevolking aan de crystalmeth zoals in Afghanistan.Beter zou zijn als we allemaal zouden stoppen met snuiven en pillen slikken. Dat is de goedkoopste manier om deze criminaliteit te bestrijden. Nog een andere tak waar we de georganiseerde misdaad zien nl. Zwaar vuurwerk, dat willen we toch ook niet legaliseren ? Of toch wel.

Schilder58 | 13-05-23 | 09:04 | 9

@Schilder58 | 13-05-23 | 09:40: Crystal meth wordt gemaakt van een "Struikje dat daar groeit" ? REALLY ? Sorry maat, maar je snapt er geen fluit van.

Asteroid-B612 | 13-05-23 | 10:06

Legaliseren? Wat mij betreft prima op 1 voorwaarde. De kosten van de verslavingszorg worden volledig door de sector betaald. Gaat iit het reguliere pakket, mensen moeten er een aanvullende verzekering voor afsluiten en het tekort op de kosten wordt uit de winsten van de koffieshops bijgelegd

ZomaarEen | 13-05-23 | 10:38

Ja dus really, bron VARA Bandak is een eeuwenoud plantje dat al langer werd gebruikt voor de productie van medicijnen tegen verschillende kwaaltjes, zoals hoofdpijn, nierstenen en aandoeningen aan de luchtwegen, aldus de medicijnman waarmee Sinan Can spreekt in Gebroken Kabul. Maar tegenwoordig wordt het dus op grote schaal gebruikt voor crystal meth. Maar niet alleen het land zelf is afnemer. De drug wordt ook in groten getalen naar het buitenland gesmokkeld. Dat maakt Afghanistan op dit moment een van de grootste drugsproducerende landen ter wereld. Dat heeft vooral te maken met de goedkope productie. De bandak kan tegen lage prijzen op de Afghaanse heuvels worden geoogst en vervolgens doorverkocht worden aan drugslabs.

Schilder58 | 13-05-23 | 10:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Niet om te vergoeilijken, maar wel om te verklaren: gisteren stond er een uitstekend artikel in de Nurk waarin experts uit de forensische psychiatrie hun licht laten schijnen op deze problematiek. Zie onderstaand extract:

+++

Een aantal gespecialiseerde psychiaters en psychologen aan het woord over de inzet van 'kwetsbare jongeren' als loopjongens van criminelen:

+++

Ze groeien op in een onveilige omgeving met armoede, huiselijk geweld, verwaarlozing en krijgen te maken met discriminatie.
(...)
Door hun instabiele basis en gebrek aan binding thuis en op school, gaan ze op zoek naar erkenning. Soms waren ze al onderdeel van een groep, soms zoeken ze juist aansluiting bij een groep. Alle jongemannen die ze zagen, wilden ‘ergens bij horen’, geen loser zijn, respect afdwingen.
(...)
Ze zijn stoer en onverschrokken. Dat is de buitenkant. Achter die muur zitten jongens die vaak licht verstandelijk beperkt zijn. „Maar ze zijn zo streetwise, dat je het niet meteen door hebt”, zegt psychiater (...). Jonge mensen met een kwetsbaar ego en wankel zelfbeeld, die wonen in wijken met veel jongens zoals zij. Ze hebben weinig te verliezen.
(...)
Telkens weer valt hen de impulsiviteit van de jongens op. (...): „Ze zeggen ‘ja’, over de consequenties denken ze niet na. Dat er ook iemand gewond kan raken, of zelfs overlijden als je een explosief aan een woning hangt. Gewoon niet aan gedacht.”
(...)
Ongeveer de helft van de jongeren die de zorgverleners behandelen heeft een neurologische ontwikkelingsstoornis, als een verstandelijke beperking, autisme of adhd, zegt (...). Maar die stoornis is vaak niet meteen te zien, zegt (...): „Ze moeten wel begrijpen wat ze moeten doen. En die bewijsdrang moet er ook zijn.”

de IJsman | 13-05-23 | 09:02 | 12

Wat een vergoeilijkend geitenwollensokken hippie gelul.

Asteroid-B612 | 13-05-23 | 10:19

Begrip, begrip, begrip.
Een pak voor de broek, dat leidt pas tot begrip. Maar ja, dat mag niet meer he, je moet met je kind "het gesprek aangaan".

Graaisnaaiert | 13-05-23 | 11:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Een bast in de ruit lijkt meer op vuurwerk dan echte explosieven.

W_F | 13-05-23 | 09:01

Wellicht is er een UvA onderzoeker die kan aantonen dat het allemaal wel meevalt. Dat die bommen nauwelijks letsel veroorzaken. Dat er nauwelijks maatschappelijke onrust is. Dat er nauwelijks groei is van de criminaliteit onder jongeren’.
Lijkt me wel iets voor een niet Nederlands sprekende student met paars haar.

HoniSoit | 13-05-23 | 08:59

En worden de daders gepakt, dan zijn het 'strafjes' van plm 3 jaar. Waarom het OM geen straffen van 15 a 20 jaar eist en de rechtbank deze niet oplegt is mij een raadsel. Bommen gooien moet niet alleen levensontwrichtend zijn voor de - vaak vergis slachtoffers- , maar vooral ook voor de daders.

me163komet | 13-05-23 | 08:58 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Nou gaat lekker in Rotterdam. Ik zou er nooit meer willen wonen.

J.Cash | 13-05-23 | 08:57 | 2

Ik zou in geen enkele Nederlandse grote stad willen wonen. Het is overal dezelfde tiefuszooi.

dasechtgeenstijl | 13-05-23 | 09:01

In Ter Apel schijnen ook steeds meer woningen te koop, misschien dat iets voor je?

Old_School_Dutchmen | 13-05-23 | 09:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl