Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Is het kapotmaken van een pijpleiding geweld?"

NPO stelt alleen maar vragen

(via, hele uitzending daarrr)

Is een banaan een kromme gele vrucht, of is niks doen aan de klimaatcrisis een kromme gele vrucht? Is een stoel een meubelstuk waar je op kunt zitten, of is niks doen aan de klimaatcrisis een meubelstuk waar je op kunt zitten? Is de paus katholiek, of is niks doen aan de klimaatcrisis katholiek? Is water nat, of is niks doen aan de klimaatcrisis nat (nee droog, red.)? Betalen wij met zijn allen de NPO, of is niks doen aan de klimaatcrisis met zijn allen de NPO? Wie stelt hier eigenlijk de vragen, of is niks doen aan de klimaatcrisis eigenlijk de vragen? Wanneer verlost iemand Nadia uit haar lijden, of verlost niks doen aan de klimaatcrisis haar uit haar lijden? En waar kennen we die Sebastiaan van Extinction Rebellion ook alweer van, of is niks doen aan de klimaatcrisis ook alweer van?

Stelt Bosma Kamervragen of is niks doen aan de klimaatcrisis Kamervragen?

Social

Reaguursels

Inloggen

'De christendemocraten en andere conservatieve partijen in het Europees Parlement openen de aanval op de natuurherstelwet van de Europese Commissie. Het wetsvoorstel zou boeren de nek omdraaien en de voedselvoorziening in gevaar brengen. De sociaaldemocraten en Groenen noemen dit leugens en stellen dat niets doen de natuur kapotmaakt.'
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

grietmetgroenefiets | 10-05-23 | 22:44

Wetende dat Sigrid Kaag haar Palestijnse man blowjobs geeft en dat zij leiding geeft, ben ik het ermee eens dat het 'kapotmaken van een pijpleiding' niet in alle gevallen onder de noemer geweld hoeft te vallen.

SaintNick | 10-05-23 | 22:25

Dreigend rechts geweld is
gevaarlijker dan daadwerkelijk
links geweld.

Verderkijkert | 10-05-23 | 21:10

Geweld door links is toch helemaal prima? Geweld door rechts daarentegen...
Quod licet sinistro non licet dextro.

MAD1950 | 10-05-23 | 18:20

Goh, opperde ik dit topic eerder al dat de Russen XR wel eens zouden kunnen infiltreren om zo aanslagen te laten plegen die niet naar Rusland zijn te traceren maar naar klimaatgekkies.

Blijkt Rusland XR al te kapen voor eigen doeleinden.
"Pro-Russische nepbetogers kapen demonstratie bij A12 in Den Haag
Een demonstratie van Extinction Rebellion (XR) in Den Haag is gekaapt door pro-Russische nepbetogers. Het gaat om de blokkade van de A12 op 28 januari van dit jaar. Dat melden Franse en Deense media. XR en Amnesty International hadden er geen weet van, schrijft het AD."

wnl.tv/2023/05/10/pro-russische-nepbe...

Abject | 10-05-23 | 15:58
-weggejorist-
JeanDragage | 10-05-23 | 15:54

Alsof leven zonder fossiel in de toekomst een makkie gaat zijn. Met wat pech gaan weer terug naar de tijden van voor de industriële revolutie met dito bevolkingsomvang. Dat was natuurlijk een hele fijne tijd. Helaas hoor ik die gasten nooit dit soort afwegingen maken. Laten we dus maar vooral pijpleidingen gaan opblazen dan komt het helemaal goed en leven we allemaal nog lang en gelukkig.

3bibu | 10-05-23 | 15:04

Pijpleiding stuk maken? Ze durven mogelijk een regenpijp te slopen, een industriële pijpleiding saboteren durven ze niet. Dat is spelen met vuur.

De_fluitlokker | 10-05-23 | 14:36 | 1

Als ze een gasleiding kapot willen maken dan is dat best maar dan wel met een gloeiende half zware in hun snufferd. Is wel weer een mooie Darwin Award !

JeanDragage | 10-05-23 | 15:55

Wwaar is de gedachte dat als het niet van jou is je met je poten ervan af moet blijven gebleven?

Goofy Goofball | 10-05-23 | 14:21

Is vaporisatie van Sebastiaan geweld?
Of is het geen geweld in het licht van de overbevolking?

Roos | 10-05-23 | 14:19

Als Sebastiaantje het vernielen van goederen geen geweld vindt dan heb ik vast een goedbedoeld doch zwaarwegend advies voor hem en zijn mede-klimaaterroristen. Vervang de pijpleiding in het verhaal nooit door mijn Italiaanse schone op wielen....

At_Dawn_They_Sleep | 10-05-23 | 14:16 | 1

Als basje dat geen geweld vind ,dan is het dus ook harstikke prima als ik basje zijn eigendom danwel woning/kartonnen doos met de grond gelijk maak omdat ik hem een oen vind.. werkt 2 kanten op..

bowlfabriek | 10-05-23 | 15:14

Als dat XR terrorisme probleem is opgelost gaat de zon weer op in Nederland.

Bohse Koempelz | 10-05-23 | 14:13

Dat Extintion Rebellion is toch echt een roomblank hobbyclubje.
De één is nog arischer en borealer dan de ander.
Komen 'menschen van couleur' om één of andere reden niet door de ballotage?

leo de pejo | 10-05-23 | 14:03 | 2

Je moet de 'mindset' van een geprivilegieerde hebben om je überhaupt door de boodschap aangesproken te voelen. Bijvoorbeeld ouders met geld, zodat je alles hebt wat je hartje begeert en je je in al die weelde al gauw een beetje gaat vervelen. Dan is zo'n hobby een uitkomst, want het neemt ook meteen die kleine schuldgevoelentjes bij je weg die bij je opduiken als je bijvoorbeeld naar een toespraakje van Greta hebt geluisterd, gevoelens die je tijdens het diner ook ter sprake bracht maar door pappie en zelfs door mammie genadeloos van tafel werden geveegd met simpelweg een paar stevige argumenten maar toch bleven knagen.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 14:11

Geweld voor Het Nobele Doel moet uiteraard kunnen - (Godwintje, iemand?)

bisbisbis | 10-05-23 | 14:00

Is woke een evangelie?

SIogra | 10-05-23 | 13:58 | 4

Nee, een besmettelijke psychose.

Veepert | 10-05-23 | 14:15

nee, een religie.

bergsbeklimmer | 10-05-23 | 14:23

Nee, een mentale stoornis omdat er iets klem zit

P. Breidel | 10-05-23 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag het de CIA.

drs. Levi Samsonov | 10-05-23 | 13:57

Wellen is opborrelen vgls Van Dale. Dus geweld is opgeborreld, nou en of er een hoop opgeborreld is.

Raskut | 10-05-23 | 13:46

Beetje in de trant van "silence is violence".

nikolaos | 10-05-23 | 13:44

Nee, een pijpleiding vernielen is geen geweld. Maar wel vernieling en als zodanig strafbaar volgens het Wetboek van Strafrecht. Het is een bekende retorische tactiek door verwijtbaar gedrag van jezelf kleiner te maken door het te vergelijken met iets wat nog erger is wat anderen doen, in dit geval de gevolgen van klimaatverandering (hoewel dit vooral erger is in hun eigen optiek, natuurlijk).

Maar de waarheid is dat niet zij, maar de gekozen parlementariërs en in het verlengde daarvan justitie, bepalen wat mag en niet mag in dit land. Het jezelf buiten te wet stellen omdat je vind dat jouw heilig doel belangrijker is, is een bekende eigenschap van extremisten. Zij verliezen daarbij uit het oog dat zij de democratie en de mening van andere Nederlanders met voeten treden.

Vtimmermans | 10-05-23 | 13:40 | 8

Vernieling valt volgens ons strafrecht wel degelijk onder de geweldsdelicten.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 14:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is toch werkelijk niet te bevatten dat dit soort klimaat communisme de wegen heeft gevonden naar Nederlandse televisie uitzendingen... Waar is het in hemelsnaam fout gegaan?

b0ltus | 10-05-23 | 13:38 | 1

D66?!

boerk | 10-05-23 | 14:15

De meest zinvolle bijdrage die klimaatfundamentalisten kunnen geven is dat ze zelf ophouden met consumeren en uitstoten, het liefst voordat ze gereproduceerd hebben. Naar da’s natuurlijk weer teveel gevraagd, met een prittstift jezelf ‘vastplakken’ op de A12 is het maximaal haalbare.

_pacman_ | 10-05-23 | 13:36 | 2

Wás het maar een prittstift ... dan kun je ze in één trap van hun vastlijmplek schoppen; nu moeten er liters coca-cola aan te pas komen om ze uiteindelijk los te wurmen..

bisbisbis | 10-05-23 | 14:02

Zoals Fons Jansen al zei: "Geef iets blijvends, geef de geest"

bergsbeklimmer | 10-05-23 | 14:04

Als ze maar van mijn pijpleiding afblijven.

Mr_Natural | 10-05-23 | 13:32 | 2

Kom, kom, er gaat toch niets boven zo'n lekkere frisse ongewassen okseltuinbroek aan je leidingstelsel? Hartstikke explosief!

bisbisbis | 10-05-23 | 14:04

Banenen vind k alleen te eten als ze groen hard )!zijn. Niks homo erotisch,dat vind k al sinds jaar en dag. Ja. Van die vieze bruine bananen, dat, dat is gewoon smerig ja. Vies zacht bananenpulp in een schil. Gadverdamme!
13.23 dus 2+ want 13+2 = 15 dus de 5 zit in de klok.
/*KLOK*!

chicago river | 10-05-23 | 13:24 | 5

"Geduld" zei het meisje terwijl ze zichzelf probeerde klaar te maken met een overrijpe banaan.

PaulusdeBosrouter | 10-05-23 | 13:34

Ok,ok, wat jij wil!

Kowalski11 | 10-05-23 | 13:34

Groen of bruin, de banaankleurige sliertjes die op de banaan zitten schijnen een hallucinerende werking te hebben wanneer je ze eerst droogt en daarna rookt.

Eigenlijk een mooi product om compleet los te gaan. De groene eet je op als bodem voor wat komen gaat, van de bruine maak je pisang ambon en alle sliertjes rook je op.

Totaal gek tegen een bespottelijk lage prijs. Van de gedane besparing kan weer Schultenbräu gekocht worden.

Zoelense Hobbyboer | 10-05-23 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zat dit gisteren toevallig te kijken. Wat een waus gezelschap inderdaad. Een man die zich laats steriliseren voor het klimaat. Mensen die zelfs tweedehands ondergoed/matrassen kopen en deze mafklapper.

Hij maakte ook nog even tussendoor reclame voor een Duitse overtreffende groep activisten die over zijn gegaan op alleen nog maar slopen. Alles kapotmaken omdat er toch geen generaties meer komen. Helegaar gestoord dit volk

Vleesverkopert | 10-05-23 | 13:24 | 1

Maar wel dominant aanwezig. En dus bepalend.

Met dank aan?

Zomaarwat | 10-05-23 | 14:30

Het wordt de hoogste tijd dat ze pubers weer eens bijbrengen dat hersens pas rond het vijfentwintigste levensjaar biologisch volgroeid zijn. En dat voor enigszins betrouwbare maatschappelijke toekomstvoorspellingen - zeker voor de wat gecompliceerdere met veel variabelen en interacties - levenservaring als "zelf geld verdienende" en ervaringskundig ouder, nodig is. Nog maar te zwijgen van kritisch denken over beweringen van "wetenschappers".
Ik wil niet ontkennen dat jonge wilde honden een evolutionaire rol als opruimer van disfunctionele tradities en ingesleten gewoontes hebben, Maar dat mag niet ontaarden in het kind met het badwater weggooien zoals sinds 1968. En rond hun vijfentwintigste moet weer als vroeger, het vermogen tot zelfrelativering, nuancering en twijfelen aan school- en studie-dogmatismen , zich beginnen te ontwikkelen.

WirMachenMusik | 10-05-23 | 13:23 | 1

De mede-oprichter en "guru" van ET is een 57 jarige, een laatbloeier.

bergsbeklimmer | 10-05-23 | 14:10

Klimaatterrorisme, of het nu plaktivisme is, concerten verstoren, of het opblazen van pijpleidingen, in alle gevallen is het effect op de klimaatcrisis nul tot negatief. Nee, "bewustwording" telt niet, daar hebben we al genoeg van, en vaak van het verkeerde soort, zoals vliegschaamte of het idee dat afschaffen van plastic rietjes een prioriteit is.

Dingen die wel effect hebben:
- als persoon of als bedrijf het goede voorbeeld geven
- gaan studeren en als ingenieur aan de slag gaan om schonere technologie te ontwikkelen
- de politiek ingaan om echte oplossingen aan te jagen, dus geen gekut in de marge zoals rekeningrijden of klimaattafels, of lullen over hoe het vooral sociaal en eerlijker moet, maar eerst maar eens zorgen dat er een gedegen nationaal energieplan komt.
- als activist eisen dat de politiek én je mede-activisten zich op de juiste zaken richten.

Muxje | 10-05-23 | 13:20 | 2

"In a world of Greta's be a Boyan." Maar ja usefull idiots. Als je niks kan, maar dan toch wel iets wilt doen, kun je alleen nog maar dingen die anderen gemaakt hebben kapot maken.

zhirek | 10-05-23 | 13:34

Vooral die laatste, anders gaat je beweging in no-time een andere kant op dan waarvoor deze is opgericht.

ReyNemaattori | 10-05-23 | 14:06

Aan de andere kant, het is ook niets nieuws, dit soort hippies zijn er al jaren. Vroeger zaten ze bij de CPN, bij Onkruit of Groenfront. Het enige verschil is dat die altijd met argwaan bekeken werden en slecht door een paar procent gesteund werden. Nu hebben ze toch ergens een sweet spot gevonden bij bepaalde omroepen en politieke middenpartijen.

small_town_dad | 10-05-23 | 13:15 | 4

-edit- zeg maar nee, dan krijg je er twee. Analoge mensen moeten zich niet aan de 21e eeuw wagen.

Veel te hoge frustratiedrempel en zulks.

Hetkanverkeren | 10-05-23 | 13:17

@small_town_dad | 10-05-23 | 14:05: Sterkte met puzzelen. Ik denk in kartels en monopolies. En in vrijheid van meningsuiting. En kwaadaardige elites.

Ik ben een liberaal, tevens gekwalificeerd krankzinnig. Wat mij persoonlijk dan weer niet verbaasd.

-edit- What is it that we covet?

Hetkanverkeren | 10-05-23 | 14:13
▼ 1 antwoord verborgen

AIVD en het OM zullen vast met veel interesse dit soort opruiing en opstap naar terrorisme bekijken.

richardsp1 | 10-05-23 | 13:14 | 2
-weggejorist-
TheRealToverTrol | 10-05-23 | 13:19

Nee, dat mag niet van duistere krachten. Links tuig bestaat niet meer.

Haberdoebas | 10-05-23 | 13:29

Hoogste tijd om de NPO 1 tv zender en 1 radiozender te geven.
De rest afschaffen zodat ze nog maar 50 miljoen hebben voor die 2.
O ja en GL komt in Nijmegen met een cursus hoe om te gaan met rechtse praatjes.
Een mening ,namelijk de links extreme mening mag nog in dit land. De rest wordt binnenkort verboden.

pejoar | 10-05-23 | 13:12

Gesteund door de Russen en met behulp van Amnesty International. Dan weet je wel uit welke hoek de wind waait.

Après toi | 10-05-23 | 13:12 | 1

Terwijl Amnesty International uit Rusland is geknikkerd...

steekmug | 10-05-23 | 13:20

Ik zeg een waterkanon op die ongewassen hippies.

thanseeuwen | 10-05-23 | 13:12 | 1

Ik zou mijn hond op ze loslaten.

Après toi | 10-05-23 | 13:13

Omg, de zoveelste variant op 'schijt een beer in het bos?'.
Enge ontwikkelingen, ons doel is zo goed dat geweld niet als geweld gezien mag worden. Is goed, maat, verniel de boel maar, en voel je dan geen geweldpleger maar een verlosser. Go nuts, en op latere leeftijd: go nuts again (maar dan anders).

Kouwe Kees | 10-05-23 | 13:11

Dus het kapotmaken van een pijpleiding 'raakt' geen mensen? Ik denk dat deze jongeman eens een paar jaar moet gaan studeren aan de 'universiteit van het leven'. En dan een paar jaar werken, een huis kopen en dan spreek ik hem wel weer.

small_town_dad | 10-05-23 | 13:10 | 1

Juist. Of het onder geweld valt vind ik niet eens zo relevant. Het valt onder vernieling en dat is net zo kwalijk.

Lompelul | 10-05-23 | 14:00

Ah ja, hedendaags geweld goed praten op gronde van een hypothese dat honderden miljoenen gered worden in de toekomst.

Niets meer of minder dan een klimaatmarxistische variant op vandaag de kulakken en bourgeoisie uitmoorden zodat honderden miljoenen arbeiders straks in de utopie kunnen leven.

We weten allemaal waar dit heen gaat.

ReyNemaattori | 10-05-23 | 13:10

Nee, het gaat niet om de daad an sich, het gaat om de intentie. Dus in het geval van bipolaire tofuknagende paarshaartjes is het per definitie toegestaan en moet het gedrag zelfs indirect worden aangemoedigd via het subsidieren van clubs die activisme prediken, faciliteren en ook onder hun vlag laten uitvoeren.
In ieder ander geval is het een daad van terrorisme en verdwijn je - zeer terecht - jarenlang achter tralies. Meten met 2 maten, much?

Graaisnaaiert | 10-05-23 | 13:09

Dit zijn de bekende verschijnselen. Zie je ook bij good old anarchisten die vanuit hun eigen moraal een herijking van normen en waarden als opportuun en zelfs als noodzakelijk beschouwen. Links geweld is sowieso al ánder geweld dan rechts geweld, en een volgende stap is om te vinden dat links geweld eigenlijk helemaal geen geweld meer is maar juist bestrijding van het échte geweld, namelijk de wereld die niet naar jouw linkse pijpen wenst te dansen.
Ook deze jongen trekt en duwt aan de grondbeginselen van wat goed is en wat slecht, simpelweg door de regels die wij onderling hebben afgesproken om ervoor te zorgen dat we elkaar niet zomaar kapotmaken eenzijdig te gaan veranderen.
Die grondbeginselen worden bepaald door "gij zult geen kwaad met kwaad vergelden".
De pijpleiding die hij wil gaan vernietigen, daar doorheen stroomt de olie die er ook voor zorgt dat hij nu, in dit prachtige programma, gehoord wordt, dat hij zich kan verplaatsen, überhaupt dat hij te vreten heeft. En dan heb ik het nog niet over de smartphone zonder welke hij niet kan leven en zonder welke hij de afspraken met andere moraalridderjes niet kan maken om gezamenlijk actie te voeren voor een in hun ogen betere wereld.
Als je die pijpleiding niet wilt, zoek dan geweldloze middelen om dat te bereiken, maar ga niet herdefiniëren wat geweld is en wat niet, ten gunste van enkel je eigen idealen. Dan morrel je aan de orde die ook jouw veiligheid en die van je kinderen zo goed en zo kwaad als het kan overeidn probeert te houden.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 13:08 | 1

Ja die verschuiving van het geweldsovertonvenster, maakt dat we nu tevreden terug kijken op alle bomaanslagen en schietpartijen die linkse rakkers in het pluche geholpen hebben.

ReyNemaattori | 10-05-23 | 13:11

Heeft Extinction Rebellion het opblazen van Nord Stream al opgeëist?

koeberg | 10-05-23 | 13:05 | 1

Of Greenpeace?

guldenmiddenweg | 10-05-23 | 13:13

Punt 6 is weer olie op het vuur. Doe dat nou niet Martin, blijf bij je punt.

small_town_dad | 10-05-23 | 13:05 | 1

Prima dat hij het aankaart. Heb zelf nog geen programma van ON gezien, maar het is natuurlijk compleet geschift dat ieder woord en ieder beeld van die omroep bekeken en gewogen wordt, met als doel ON kapot te maken als omroep. Gebeurt wel transparant, we kunnen het allemaal zien.

Zoelense Hobbyboer | 10-05-23 | 13:24

En dan knalt zo'n pijpleiding waarbij 100 mensen levend verbranden. De standaardreactie van marxisten als deze is dan, "ja maar we bedoelden het goed"

wilmeister00 | 10-05-23 | 13:03

Ik heb niks tegen Nadia (haar programma en hoe het gepresenteerd wordt).
Ik heb ook niks tegen ON (de programma's en hoe het gepresenteerd wordt).
Het is de publieke omroep. Dan is het logisch dat ik het met veel dingen niet eens ben.
Net als de tweede kamer. Daar wordt ook veel gezegd waar ik het niet mee eens ben.
Hoort volgens mij bij de essentie van democratie.

Schadenfreude | 10-05-23 | 13:03 | 4

@wilmeister00 | 10-05-23 | 13:06: vraag het even na aan journalisten in Rusland, Turkije, China, Belarus enz. Ik denk niet dat ze jouw mening delen.

Schadenfreude | 10-05-23 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Links geweld is nooit geweld, maar ingrijpen voor een goed en verheven doel.
Dus 't zit wel snor met die ER-jongens en meisjes.

KeesBruin | 10-05-23 | 13:01 | 1

Dit dus.

Onwelgevallige meningen zijn haat en woorden van rechts zijn geweld.

Chuck the plant | 10-05-23 | 13:17

Zou die Sebastiaan wel eens vlees eten? Nee, natuurlijk, en dat is hem aan te zien met dat bleke ongezonde smoeltje.

Zwizalletju | 10-05-23 | 12:58 | 9

@Kowalski11 | 10-05-23 | 13:46:
Cherrypicking. Dat zijn mensen met budget of een beroep dat ze in staat stelt het gebrek aan dierlijke eiwitten volledig te compenseren met plantaardige spullen en zich bij te laten staan door een voedingsdeskundige / dieetist.
Voor de gemiddelde "vlees is slecht"-schreeuwer is dat niet weggelegd, helaas. En ja, ik ben van Team Omnivoor, eet gebalanceerd, eet alles maar met mate. En blijf verre van processed foods.

Graaisnaaiert | 10-05-23 | 14:35

@Graaisnaaiert | 10-05-23 | 14:35: Wat een onzin. Ik vind het prima dat mensen vlees eten.Ik ken echter veel mensen die geen vlees eten en er picobello en gezond uitzien.Ik kan net zo makkelijk zeggen dat ik een hoop mensen ken die vlees eten en er vadsig, zweterig en ongezond uitzien.Ik eet zelf al 40 jaar geen vlees en nog nooit een kwaaltje gehad. De wens is bij jou de vader van de gedachte.

Kowalski11 | 10-05-23 | 15:00

@Kowalski11 | 10-05-23 | 15:00:
"Ik" eet al 40 jaar geen vlees en "ik" heb zelf in 40 jaar nog geen kwaaltje gehad.
Niet bepaald wetenschappelijk onderbouwd...

Graaisnaaiert | 10-05-23 | 19:31
▼ 6 antwoorden verborgen

'T is toch fijn dat de NPO een gebalanceerd beeld van linkse en extreemlinkse denkbeelden geeft.

FirstAnnual | 10-05-23 | 12:57

Vraag 4 is een kutvraag, die veegt Uslu zo van tafel. En wie is die mevrouw Leeflang van vraag 7?

John McClane | 10-05-23 | 12:56

Gevoelige content melding van Twitter voor de vragen van de PVV , het wordt steeds gekker.

Zwizalletju | 10-05-23 | 12:56 | 1

Als genoeg mensen laten weten aanstoot te geven aan content dan krijgt het zo'n waarschuwing

jeweettochniet | 10-05-23 | 13:02

Logischerwijs verwachtte ik dat klimaatgekkies massaal tot zelfdoding zouden overgaan. Overbevolking is immers oorzaak nummer 1. Gelukkig zijn klimaatgekkies hypocriet en houden ze het vooral bij burgerpesten.

Mahatma | 10-05-23 | 12:56 | 1

Mis. Binnenkort zullen ze wel degelijk 'inzien' dat overbevolking het probleem is. En dan zullen ze komen met de eindoplossing: het interneren en doden van alle klimaatveranderingontkenners en overige mensen met foute ideeën. Over tien, vijftien jaar, als de huidige generatie kinderen haar indoctrinatie succesvol heeft doorlopen en de touwtjes in handen krijgt, zal het losbarsten.

Professor Superhirn | 10-05-23 | 13:12

Dit zijn echt momenten dat je zou willen dat er iets als een woordenboek zou bestaan. Maar ja.

John McClane | 10-05-23 | 12:55

1) Heeft u kennisgenomen van het debat in de Tweede-Kamer van 9 mei 2023?
2) Zijn u daarbij passages van de heer Wilders opgevallen waarin hij openlijk fantaseert over het in brand steken van een EU vlag?
3) Acht u hiermee een grens overschreden? Wordt hier aangezet tot geweld?

Bigi Bana Boy | 10-05-23 | 12:54 | 9

@Bigi Bana Boy | 10-05-23 | 13:01: En als dat een gaspijpleiding is die in de winter wordt opgeblazen waardoor mensen in de kou komen te zitten en geen eten kunnen bereiden?

Sinterbikske | 10-05-23 | 13:14

Appelen en peren, Bigi. Overigens ben ik van mening dat vlaggen verbranden iets voor boze kleuters en barbaren is, net zoals het verbranden van boeken en andere vormen van symbolisch ideologisch geweld.
Niet mee eens? Maak maar stuk. Wat een kutmentaliteit.

Graaisnaaiert | 10-05-23 | 13:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Heb je ooit al eens je eigen energieverbruik betaalt? Per maand? Nee? Dan shut the fuck up, met je leugens. Snotneus.

horsteknots | 10-05-23 | 12:51

Nadia stelt alleen vragen, jongens. Dat mocht toch? Ze maakt het toch niet tot haar oordeel.

BobDobalina | 10-05-23 | 12:51 | 1

Dat klopt, ze mag dit gewoon vragen. Een goede vraag ook, want dit gaat over de essentie van deze zeer gevaarlijke mensen waar we mee te maken hebben.

Ik verwacht de komende jaren echt nog eens een grote aanslag met veel schade door deze linkse extremisten en moord is niet uit te sluiten.

Nuuk | 10-05-23 | 12:58

Het kapotmaken van een pijpleiding gaan mensen ook van lijden. Of heb je niet op zitten letten sukkeltje die z'n VMBO niet eens heeft afgemaakt. Waar is je bewijs dat 100.000en gaan lijden? Denk je dat al die klimaatmaatregelen met je net-zero, economische krimp alleen bij de allerrijksten komt te liggen? Je jaagt miljoenen de armoede in. Die mensen gaan lijden. Dat zijn er miljarden. Die gaan geneesbare ziekten krijgen, waar ze aan gaan sterven. Dit soort enge mensen...

BBRDWR | 10-05-23 | 12:50 | 1

De geschiedenis heeft al eens zo iemand voortgebracht: Pol Pot

Knurftenbakker | 10-05-23 | 12:58

Dat "klimaatactivisme" bestaat voor 99% uit narcisme, egotripperij, een ziekelijke hang naar aandacht en de ijdele hoop op hun 15 minutes of fame waar de gemiddelde idioot recht op meent te hebben. Die andere ene procent bestaat uit hitsers en volksmenners die er op een andere manier profijt uit weten te trekken.

Conan de Rabarber | 10-05-23 | 12:49 | 1

Volgens mij slaat u de spijker op zijn kop.

Trekhaas | 10-05-23 | 12:53

"Is geweld het kapotmaken van een pijpleiding, of is geweld niets doen aan de klimaatcrisis waardoor honderden miljoenen mensen gaan lijden, doodgaan?"

Nou, je hoort wel waar deze ''geëngageerde'' jongen voor kiest. Het kapotmaken van 'objecten' is allemaal niet erg, mag allemaal om het hogere, idealistisch doel dichterbij te brengen.

Nee, boeren en hun sympathisanten moeten omgekeerde Nederlandse vlaggen ophangen bij wijze van protest - volkomen geweldloos; niemand wordt gehinderd; geen 'kwetsende' teksten; geen vandalisme - dan komt de stoom van verontwaardiging uit de oren bij alle linksisten die het zo goed voor hebben met de mensheid en onze planeet.

Dr_Johnson | 10-05-23 | 12:48 | 5

@BobDobalina | 10-05-23 | 12:53:

Ik heb het hier over omgekeerde vlaggen, Bob, dat is een geweldloze vorm van protest. Intimidaties van ministers en brandende hooibalen op snelwegen waarbij hulpdiensten bedreigd worden die de boel willen opruimen, moeten uiteraard in de scherpste bewoordingen veroordeeld worden.

Dr_Johnson | 10-05-23 | 12:59

@Nuuk | 10-05-23 | 12:56: waarom moet dat altijd worden afgezet tegen weer hele andere groeperingen als antifa? Verschillende politici ter linker/middenzijde worden overigens net zo goed bedreigd of thuis opgezocht.

BobDobalina | 10-05-23 | 13:16

@BobDobalina | 10-05-23 | 13:16:

Het is een essentiële vergelijking waarbij je beeld van wat geweld is, ontkracht wordt. Niet boze bedreigde boeren die verbaal verhaal halen maar echt geweld en dat is antifa.

Je doet feitelijk hetzelfde door de protesten met talloze omgekeerde vlaggen op één lijn te zetten met enkele onverlaten die asbest op de snelweg hebben gelegd. Niet eens zeker dat het boeren waren, maar denk het wel, je weet echter ook wel dat dit geen massale actie is, maar die van enkelen.

Nuuk | 10-05-23 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens Twitter zijn de kamervragen die Bosma stelt “gevoelig” en in eerste instantie waren die kamervragen voor mij dus niet zichtbaar…

Ondertussen komen er wel video’s voorbij van mensen die in elkaar gemept worden.

Gaat lekker daar.

GizzleMolby | 10-05-23 | 12:48 | 4

Ik heb direct mijn twitteraccount verwijdert.

Ing. eslapen | 10-05-23 | 12:56

@Ing. eslapen | 10-05-23 | 12:56: Ik wil Twitter misbruiken om een zakelijk wereld imperium op te bouwen en de wereld over te nemen, dus helaas kan ik jouw voorbeeld niet volgen.

GizzleMolby | 10-05-23 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Waar blijft de SGP? 1. Als de evolutietheorie wil dat we allemaal in Afrika rechtop hebben leren lopen, hoe kan dan de term negroïde primaat racistisch zijn? 2. Is daarmee het scheppingsverhaal in Genesis niet afdoende bewezen?

Lijkt me een dingetje voor onze minister van Algemene Zaken.

Overigens zit ik al wat langer te spinzen op een fraai kip en ei gerecht waarin beide ingrediënten op gelijke wijze tot hun recht komen. Met ramen is niets mis, maar het zou westerser moeten kunnen.

Gelukkig kook ik op inductie en niet op gas of een petroleumstel.

Hetkanverkeren | 10-05-23 | 12:47 | 3

Ramen met klapstuk en spruitjes?

Conan de Rabarber | 10-05-23 | 12:55

@Conan de Rabarber | 10-05-23 | 12:55: Robuuste gerechten verdienen robuuste ingrediënten. Knolselderij dus. Maar spruiten, die je net als de meeste ( zo niet alle) koolsoorten rauw kunt eten: als groen nog niet groen genoeg voor je is.

Maar dat edele deel van het rund in surf en turf. Over een paar weken moet ik naar een wokrestaurant. Wat mij dan professioneel voorgeschoteld zal worden. Normaliter is het de gezelligheid waar ik bij voorbaat op afknap.

Je Maintiendrai!

Hetkanverkeren | 10-05-23 | 13:30

Wordt er voor de NPO nu ook een procedure opgestart zoals bij ON?

MargauxGrandCru | 10-05-23 | 12:47

Ah, bij Nadia zijn ze nog steeds druk met het uitnodigen van 'gewone' mensen.

Keutels | 10-05-23 | 12:43

Bij gebrek aan bruikbare feiten zetten men dus de semantische spelletjes maar in... Worden debatten lelijk en naar van..
Een kind verwekken bijvoorbeeld is iets moois, maar je kind gaat ooit ook weer dood. Je zou het verwekken van een kind zou je dus ook als een moord kunnen beargumenteren. Mensen die zo denken leiden een een akelig leven denk ik dan..

Croisantneuf | 10-05-23 | 12:41

Geweld verheelijken, het lijkt haast wel een religie.
Maar je hoort ze nooit over de brandende gas kraters in Turkmenistan.
De Darvaza gas krater stoot elk jaar net zoveel methaan uit als de hele UK bij elkaar.
Wanneer gaan ze zich vastplakken op de bodem van die krater?

TheRealToverTrol | 10-05-23 | 12:41

zo lust ik er nog wel een.
tot 2050 gaan we wereldwijd 189.000.000.000.000 (189 biljoen) uitgeven aan klimaat-terugveranderen.. Daar kun je echt heel veel andere nuttige dingen mee doen, dat is pas geweld doen aan de mensheid.

henniebal | 10-05-23 | 12:39 | 2

Neen, geld druk je gewoon bij.

tectonicos | 10-05-23 | 12:56

Met dat geld zou Elon Musk Mars in een paradijselijk vakantieoord kunnen terraformen.

Conan de Rabarber | 10-05-23 | 13:02

De sabotage aan de Nord Stream was geen geweld? Shell laat lekkende oliepijpleidingen lopen door Nigeria. Ook geen geweld?

Arnold Layne | 10-05-23 | 12:39 | 4

@MargauxGrandCru | 10-05-23 | 12:41: Lokale bevolking te "lui" om te gaan werken en geld verdienen zodat je een leiding niet hoeft te beschadigen... is dit ook niet een vorm van milieu terrorisme??

Bello de Hond | 10-05-23 | 12:44

@Bello de Hond | 10-05-23 | 12:44:

Jazeker.

MargauxGrandCru | 10-05-23 | 12:48

@MargauxGrandCru | 10-05-23 | 12:48: En dat volk importeren wij. En als ze uitgeprocedeerd zijn, geven wij ze alsnog bed bad en brood.
Onwerkelijke gestoorde wereld.

Sjeintje | 10-05-23 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Klimaat terroristen, die klimaatlamballen begeven zich op een hellend vlak. Hoogste tijd dit soort krankzinnige opruiers naar Stalag 17 verplaatst worden.

Conan de Rabarber | 10-05-23 | 12:39

Hoeveel milieuschade richt dat wel niet aan? Stelletje psychopaten.

Abject | 10-05-23 | 12:38

Twitter vindt nette en volledig logische vragen door een Nederlandse volksvertegenwoordiger aan een staatssecretaris “gevoelige inhoud”.

Nuuk | 10-05-23 | 12:37 | 1

Voor linkse sneeuwvlokjes, sneuneuzen en huilstruiken wel.

CLoVis | 10-05-23 | 12:56

Maar dan is een fysieke tegenreactie tegen dit soort extreem linkse idioten toch ook geen geweld?
Ik zie mogelijkheden.

Nuchternederland | 10-05-23 | 12:36 | 1

Klopt!
Ik maak me ernstig zorgen over 'het klimaat' (kuch), dus ik kan deze slappe dweil geweaun ongegeneerd een hengst voor z'n slappe bleke melkmuil geven.
Want geen geweld.
Dus.
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een Republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 10-05-23 | 12:52

Nordstream?

Is dit nog nieuws? | 10-05-23 | 12:35 | 1

Het zou de VS wel goed uit komen als ze de volgende aanslag op klimaatgekkies schuiven kan ja. Is een stuk geloofwaardiger dan het huidige verhaal.
Anderzijds kan Rusland dat ook op Westerse bodem doen, pijplijn vernielen en alle sporen naar klimaatgekkies laten lopen. XR infiltreren is zo gedaan.

Abject | 10-05-23 | 12:42

Jammer dat klimaatpaniek hysterie is want deze generatie verdient wat ze vrezen maar wat helaas niet gaan gebeuren.
Nee sorry ik gun deze jongeren de onbezonnen jeugd die mijn generatie onthouden is. Er moet gewoon een keer een dappere wetenschapper opstaan die de klimaatnuance aan deze doodsbange klimaatrebellen duidelijk maakt.

keestelpro | 10-05-23 | 12:32 | 14

Ik ben het met u eens , voor wat het waard is.

Hetiswathetis | 10-05-23 | 14:27
▼ 11 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl