"REIZIGERS WOEDEND OP NS wegens drukte BUITENLANDSE TREINEN"
Verzetscoupé en dierbaren vriendinnen zijn het zat
"NS trapt op de rem vanwege drukte in buitenlandse treinen, reizigers woedend" kopt het AD. Begrijpelijk, want u kunt zich steeds minder onttrekken aan de vraag: "zijn dit onze spoorwegen nog wel?" En wat blijkt na een rondgang? Het antwoord luidt "nee", want de NS jaagt mensen het vliegtuig in met hun onmogelijke reis-eisen op internationale trajecten en het beperken van tickets naar België en Duitsland. Als reactie op de totaalinfarct van vorig jaar moeten reizigers naar Duitsland "in het hoogseizoen (van 17 juni t/m 18 augustus, red.) een stoel reserveren. De maatregel geldt voor alle ICE-treinen. (...) Voor België wordt permanent ingegrepen: reizigers die een Early Bird-kaartje naar Antwerpen of Brussel boeken, kunnen per 11 juni niet zomaar meer in de IC Brussel stappen. Ze dienen voor een specifieke trein te reserveren. Daarnaast zijn er voorlopig minder van zulke kaartjes beschikbaar."
Belangenorganisaties ANWB, Fietsersbond, KBO/PCOB en Rover zijn ONTZET en vinden het bovendien NS' eigen schuld. "Wij wijzen u erop dat de groei op deze verbindingen al meerdere jaren aanhoudt en conform uw eigen groeistrategie is. NS bestelde nieuwe intercity’s voor de route naar België te laat ‘terwijl u wist dat het huidige materieel een beperkte capaciteit heeft.’"
Corona, inflatie, de OORLOG, stikstof, CO2, massa-immigratie en nu dit weer. Hoeveel kun je van een volk vragen.
Kwaadaardige elite = kwaadaardige spoorwegen
Social
Oké, We vliegen wel
Social
Reaguursels
InloggenGaat er nog steeds een percentage van de motorrijtuigenbelasting naar openbaarvervoer, het waarborgfonds in ieder geval wel hoewel daarvan de meeste claims van Rijkswaterstaat en gemeenten afkomstig zijn deze instanties verhogen bovendien de claim met administratie vergoeding a 10 %.
Een heel vreemd bericht. Sinds ‘ever’ moest je voor de ICE reserveren als je naar een bestemming in Duitsland wilde. Dus ik zie het probleem niet. Wel was het zo dat de NS last minute passagiers toeliet die op reeds gereserveerde plaatsen zaten zodat de treinen al voor Arnhem vol zaten en niet stopten waardoor reizigers met een reservering verbluft de passerende trein nakeken
Ja, da's pas kwaadaardig. En dan nog uren werk hebben een nieuw ticket te boeken en/of je geld terug te krijgen.
Wel echt heerlyck rijden die ICE, geen vierkante wielen of baanvakken, soepele wissels, bordbistro.
Met OV retour Utrecht CS-Martiniziekenhuis Groningen. Totaal 7 uur reistijd en €74 armer. Tussen Zwolle en Emmen de bus moeten pakken en in Groningen een bus waarop stond 'Eindpunt x via Martini' of iets in die strekking. Kijk ik binnen op het digitale bord, zie ik allemaal doorgestreepte haltes, waaronder het Martini. Zet het er dan gvd niet op aan de voorkant!!!! Maar goed OV is dus helemaal k*t idd.
Simpel, in het noorden hadden ze ooit goed openbaar vervoer, maar toen stapten ze daar massaal over naar de auto.
Verder komen de boeren hun dorp niet uit. Leegloop van het platteland deed de rest.
Dus spoorlijnen van Leeuwarden en Groningen, dat loopt nog wel. Studentensteden, zijn het dan ook.
Na hun studie trekken ze weer weg.
Einde.
Van Utrecht via Emmen naar Zwolle? Da's via Keulen naar Parijs..
Naar Groningen
Opeens weet je het: je wordt automobilist.
U zegt het. Hoewel vliegtrots mij ook niet vreemd is.
Totdat ze de komende jaren de "groene" tax gaan invoeren , zodat private trein bedrijven net zo duur worden als auto rijden.
Uiteraard krijgen we er een ingewikkeld toeslagen systeem bij voor de minderbedeelde ...
Al dat geld gaat hup in het putje van de private bedrijven die ondertussen onze rails bezetten.
Je kan niet groen eisen aan een bevolking zolang de NS deels privaat is.
Nog erger is dat meer en meer trajecten worden verkocht aan totaal private (trein) partijen.
Als we met zijn allen groen willen worden , dan moet de trein een service worden en geen bedrijf.
Koop de NS en al die bijgedrochten op als staat , en hou op met het idee dat het winst moet maken.
Zorg dat meer nederlanders de auto laten staan en we internationaal kunnen reizen in Europa met de trein.
Hoe ? Eu investeringen in de Europese rails, zoals we net als intern in Frankrijk een paar gierende tgv's hebben tussen onze landen.
Naar Parijs ? nu 3.15 ( maar meestal 4 uur) , upgraden we onze rail dan is het 2,5 uur, kost geld .. haal dat uit de EU.
Naar Duitsland is nog meer gestremd.
Kost je makkelijk 135+ , terwijl een vliegtuig nog steeds onder die prijs zit.
De oplossing die we elke keer doen, verhoog het vliegtuig !
Yep , goed idee , dan pakt niemand meer het vliegtuig of de trein,
En daar is de volgende oplossing ; Verhoog de tax op autorijden !
Uiteindelijk zullen dus alleen mensen met veel geld kunnen reizen , en zijn we weer bij af in het begin van de 1900.
Wat als we het gewoon anders doen?
Je wilt als EU/Nederlands groen zijn.
Zorg dan dat treinen belachelijk goedkoop gaat worden, yep het gaat wat kosten, maar uiteindelijk heb je een maatschappij die liever een trein pakt dan de auto of het vliegtuig.
Dat was toch het idee?
Eu trein pot, die zorgt voor efficiënte treinen en systemen door heel Europa.
Deel te kosten en uiteindelijk kost het minder dan de zooi die we nu gaan doen,
Zie trouwens Japan en hoe die het voor elkaar hebben gekregen.
en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_...
De NS is al 100% van de staat, dus.
@Analia von Solmsch | 02-05-23 | 20:02: inclusief politieke benoemingen
@Analia von Solmsch | 02-05-23 | 20:02:
Nee, het is een bedrijf met (tot nu toe ) 100% aandelen van de staat, ze staan dus los van politieke keuzes.
Ze moeten dus als elk ander bedrijf winst maken.
Uiteraard heeft de staat als aandeelhouder veel invloed, maar dat is wat anders.
Reis zelf op werkdagen tussen Purmerend en Schiphol.
Prima te doen...maar het alleenrecht op 2 zitplaatsen is niet meer van deze tijd.
Soms valt een trein uit...dat is dan op weg naar huis.
Kan ik altijd nog de IC naar Amsterdam CS pakken en dan de bus die achter ons huis stopt.
Als ik een zorgafspraak onder werktijd heb pak ik de auto...maar gezien de drukte in de omgeving van de Coentunnel en A8 en A7 levert dat niet heel veel tijdwinst op.
Voor zover ik weet is dat alleen recht op een dubbele plek er nooit geweest...
Als je dagelijks in de trein zit dan ben je ongelooflijk positief ingesteld en/of je bent onrendabel.
of totaal gestoord...
Of je baas betaald, in welk geval je enkel betaald in een half uurtje extra reistijd...
(van Arnhem naar Utreg tenminste)
Ergens bij de NS zit een manager die een enorme bonus heeft gekregen omdat ie de aankoop van noodzakelijke treinen heeft uitgesteld. Want zo werkt dat.
Yupz, zijn Excelsheetje kleurde groen.
Minder treinen is minder vertragingen = hogere bonus......
@Blonde Nel | 02-05-23 | 20:01:
Geen nieuwe treinen is minder geld uitgeven en als je minder geld uitgeeft heb je recht op een bonus. Dat is dezelfde reden dat ze bezuinigen op onderhoud.
Hoezo kan een tekort aan personeel aanleiding zijn om geen treinen te laten rijden? Inmiddels zo'n 20 jaar geleden zijn de toegangspoortjes ingevoerd. Daarmee is de conducteur feitelijk overbodig geworden. Zeker in de spits waarin t zo tyfus druk is dat het hele gangpad vol staat met reizigers en er onmogelijk sprake kan zijn van enige controle. De NS is echt wel t toonbeeld van een boomer bedrijf. Graaien maar de verantwoordelijkheid en t risico ligt uiteindelijk bij de overheid en totaal geen gevoel voor enige innovatie en efficiëntie.
De conducteur is voornamelijk voor de veiligheid, kaartjes controleren is bijzaak, vroeger en nu.
Deuren sluiten zonder dat er personen tussen blijven zitten, dat is het.
Zonder beveiliging rijdt er geen trein.
Een stewardess is er ook niet voor de drankjes!
Bij een aantal van acht of meer "bakken" is een tweede conducteur verplicht. Dat is,
a. vanwege de veiligheid omdat er altijd lichten zijn die denken dat sluitende deuren er zijn om je armen er tussen te steken,
b. dit zo bepaald is per CAO.
20 jaar poortjes? Ik dacht her niet
Ligt nogal aan op welk station je komt, de kleinere stations hebben vaak niet eens poortjes, terwijl op de Centraal stations die poortjes al weleens 10+ jaar oud kunnen zijn idd(zeker geen 20 jaar, OV-chip project werd pas gestart in 2001(Trans Link Systems), en duurde tot 2012 voor dit landelijk uitgerold werd)
Kom, kom, jullie moeten er wat voor over hebben om het klimaat te redden.
De kolengestookte elektriciteitscentrales draaien volle kracht om de treinen te laten rijden.
Behalve voor die enkele dieselgestookte trein na dan.
Dat krijg je van de voortvarende aanpak van een geparachuteerde d'666'er. Weer een mismatch.
Man man man wat een geleuter. Reserveren voor de trein naar Duitsland deed ik altijd al. Heerlijk om een paar van die neaderthalers van je gereserveerde stoel te jagen en daar vervolgens te gaan zitten. Nu krijg je die reservering zelfs gratis, nou mooi meegenomen. En ach, naar Duitsland was ie in de eerste klas altijd al gratis...
Beetje aanstellerij wel.
Ik pak met regelmaat de trein op het traject Zaandam - Amsterdam Centraal. Soms druk in de spits maar goed dan parkeer ik mij tussen wat prettig ruikende dames en hoop ik dat dikke Mo van de kebabzaak niet naast me staat. Trein komt om 't kwartier en dat2-3 uur lang, ik vind dat eigenlijk best strak geregeld. Neem nou Duitsland, daar is het niet gek als een complete dienstregeling gewoon komt te vervallen (met name in het Oosten). Treinen die 1 x in de 3 uur gaan en dan simpelweg niet komen. Al die zure populistische reacties hier geven mij het idee dat jullie of nauwelijks levenservaring hebben of echt te weinig de deur uit komen.
De privatisering van het spoor is geslaagd!
Trein feauteau van Istanboel aan de Maas of aan het IJ?
Gisteren nog een wervende reclame op de radio.
Een dame werkzaam bij de ns, reuze trots, dat ze duizende reizigers nog sneller op de bestemming brengt met haar data analyses zoekt collega.
Waarom zitten al die internationale treinen naar Brussel, Dusseldorf, Keulen, Dortmund en Hamburg allemaal stampvol?
Omdat de Nederlanders daar naar het vliegveld gaan om daar vandaan naar hun vakantiebestemming te vliegen.
Ik ken duurzaam -deugende types die met het vliegtuig naar Verweg reizen om daar een ‘duurzame’ rondreis per trein en bus te maken.
Haha waarschijnlijk waar. Misschien inmiddels zelfs wel tot Frankfurt aan toe.
Ik snap ook niet waarom die luchtvaartmaatschappijen voor die vluchten nog geen bussen inzetten. Gewoon een bus bij je ticket in richting vliegveld in Duitsland of Belgie. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Alleen masochisten reizen vrijwillig met het ov.
"en Rover zijn ONTZET" Dat is pertinente onzin. Dien maar eens een klacht in bij Rover (over de NS) en zie wat er gebeurt.
Of eigenlijk meer wat er niet gebeurt.
Toch zonde hoe de NS reizen met de trein finaal gesloopt heeft (wordt nog veel erger, straks extra betalen in de spits). Ze zouden daar beter iemand directeur maken met kwaliteiten en affiniteit met reizen met de trein. Die uitgerangeerde d66'er brengt uiteraard weinig goeds.
Dat gezeik over personeelstekorten. Betaal gewoon beter.
Nederlanders zijn een vreselijk vervelend en entitled volk.
Dit land piept en kraakt nu 12 jaar onder Rutte. Straks flikkert de heleboel; economisch, sociaal, cultureel, medisch, woningbouwtechnisch, logistiek en op nog wat van zulke fronten totaal in elkaar. Gek dat ik die VVD-stemmers 'verraders' noem? Nee ! Niet gek ! Zij hebben de puinhopen en armoede gefaciliteerd.
De Fyra was het eerste faalproject van rutte en de vvd, dat bleek profetisch voor de rest van de rampen die de vvd heeft veroorzaakt.
Treinkaartje Rotterdam - Londen; €300
Zo'n 30-35 jaar geleden voor het laatst in de trein gezeten met tienertoer, toen was het nog te doen. Sindsdien ook geen gebruik meer gemaakt van het OV Ik sta nog liever 2 uur in de file dan dat ik in zo'n veevervoersding moet gaan staan (zitten kan je toch wel vergeten)
Hoe weet je dat laatste nou, gezwets als je er 3 decennia geen gebruik van hebt gemaakt.
Wouter Koolmees: Wie zijn al die reizigers?
Goede ervaring met treinen.
Vooral Märklin heeft mooi spul!
Rubber tegel jankerts, begin dan een uurtje of twee vroeger, ben je mooi voor de spits thuis.
te weinig conducteurs en teveel in de bijstand en WW plus nieuwkomers vanuit azc te trappelen om op de arbeidsmarkt te komen , waar een wil is is een treinspoor
Extra wagons heb je toch niet meer conducteurs voor nodig?
@Zeurders | 02-05-23 | 17:36: 'Zwolle - Kampen: Tussen Zwolle en Kampen rijden er geen treinen door een tekort aan personeel'
Don Diego Poeder is toch buschauffeur geworden?
Ik pleit voor een ruimhartige beloning voor meerdere oud-vechtsporters als conducteur en buschauffeur, dan lopen de rest van de vacatures ook weer wat vlotter.
Beetje inschikken en gaan met die banaan.
youtu.be/DCHmw1ONd7I
Dat zouden mooie Melkertbanen zijn, treinaanduwer, en minder zinloos dan de verkeersopzwaaiers van de jaren 90.
Dat kan toch ook echt alleen in die landen hè? Wat een drama.
Trein is en zal nooit een alternatief worden voor auto en vliegtuig. Want te druk, te duur, te omslachtig, te onzeker en te beperkt.
Trein is super als je van centrum naar centrum reist. Helaas zijn er vrij veel menselijke activiteiten op afgelegen fabrieksterreinen.
@Zeurders | 02-05-23 | 17:36: prostitutie , drugshandel en homo ontmoetingen
Als ik al die gezichtjes zie ben ik blij dat ik niet meer de trein reis.
Het heet niet voor niets onrendabelenvervoer. Alleen studenten, ambtenaren en zwartrijders gaan met de trein.
Er gaat niets boven den trekschuit, dat is weer eensch duidelijk.
Al was het maar om deze nooit meer te hoeven horen: www.youtube.com/watch?v=Siz-xBfIqpg Iedereen op cruise.
Kom maar door met je El Nina. Godt met zijn Enkhuizer Almanak.
Mijn hebben ende betrouwen. Ieder zijn kompas!
Spoorwegen Rogier van Boxtel D66
Treinen Wouter Koolmees D66
Ja.......... prachtig toch in handen van D666666666'ers.
Zo te zien komt de NS ook in Istanbul.
Ik zeg maar zo ik maar.
Dodelijk.
Rot op.
En toch ga ik het nog een keer doen, met de trein ergens heen. Bijvoorbeeld van Tiel naar ergens in Friesland.
Door ervaring maak ik die reis dan wel op een vrije dag zonder specifiek een tijdstip of doel voor ogen te hebben. Dan moet het te doen zijn.
Inderdaad prima vakantie vervoermiddel, als je wat flexibeler kunt zijn qua tijd en bestemming.
Ik zal mijn oude diesel nog maar eens vertroetelen. Het komt niet echt op gang met aanvaardbare alternatieven.
Sommige trajecten van het Nederlandse spoor zijn (op bepaalde tijdstippen) ook een soort van ‘buitenlands’. En dan zodanig dat je je er (vooral als vrouw) unheimisch bij voelt.
ja want als man in een burqacoupe voel ik mij altijd perfect heimisch
Ik sprak Trump net nog even en hij maakte zijn excuses voor de zoveelste (trein) ramp hier in Nederland, hij zei zelf ook niet te weten waarom het door hem altijd een rotzooi wordt wanneer er D66 bestuur faalt.
Vergeet de Hoekse en Kabeljauwse Twisten. De treinen tussen en Zwolle en Kampen rijden niet. De machinisten zijn op.
Gewoon omdat het kan: die dozijn treinstations van Den Haag niet meer bevoorraden met ambtenaren. Met een directeur die 100 dagen + zijn partijleidster probeerde te overtuigen dat zij de laatst geschikte voor haar functie is, zou zo'n huzarenklus een fluitje van een cent moeten zijn.
Alle corpsballen op de Randstad!
"De machinisten zijn op."
Omdat de meeste "studenten" een opleiding volgen voor een kantoorbaantje, is er een tekort aan bouwvakkers, loodgieters, en, jawel, treinmachinisten.
@Frau_Ferkel | 02-05-23 | 17:23: Ik begin weer serieus te denken aan een hernieuwd rijbewijs. Kwestie van eventjes het CBR mailen toch?
Aan de andere kant op boeksafari naar Amsterdam. Het is jaren geleden. Voor de prijs van zo'n retourticket koop je een halve bibliotheek.
Maar dan zonder de onwelgevallige lectuur.
Gooi dat spoor open voor commerciële, private vervoerders. Die kunnen het zonder subsidie en goedkoper. Dus ook geen Deutsche Bahn, (Arriva) die spelen ook vals spel.
De autotrein en sommige internationale treinen zijn een aantal jaren door een private onderneming gedaan. Die kon het niet redden omdat SNCF, SNCB en DB krankzinnige kostenverhogingen voor gebruik van het spoor oplegden. Dáár moeten die europese toezichthouders nou eens op letten, in plaats van boeren treiteren.
De infrastructuur is in de meeste landen al losgekoppeld van de bedrijven met rijdend materieel.
@jcvjcvjcvjcv | 02-05-23 | 17:20:
Ik las laatst over die nieuwe nachttrein in Nederland tussen Brabant en de Randstad. Die mocht je dus alleen in als je via een speciale app een kaartje had gereserveerd, waardoor veel geïnteresseerden niet mochten of konden instappen. Tot zo ver de klantvriendelijkheid bij het spoor...
@idiotima: klopt, maar dat komt omdat Ariva deze dienst rijdt, normale mensen hebben een ns kaart. Trouwens, het kost maar een tientje.
Europa is vol en ten dele zelfs overvol.
Bevolking importeren die toch al gewend was zich met de benenwagen e/o lastdier te verplaatsen kan een deel van de oplossing voor de vastgelopen infrastructuur zijn.
In Japan duwen en stampen ze je de trein/metro/bus in tijdens de spits.
En ze rijden nog op tijd ook!
Het heeft meer met regels verzonnen door rapport schrijvende idioten achter bureaus te maken.
Dat is hun verdien model niet om problemen op te lossen
Dit is gewoon een verdienmodel van de NS. Hoe voller de trein hoe hoger de winst per passagier. Heb gehoord dat ze wel voldoende treintoestellen hebben, maar die bewust niet inzetten.
Het maakt ze niet of reizigers elkaars oksels kunnen ruiken. Ze moeten eens de luchtkwaliteit in zo een overvolle trein meten, kan niet goed zijn.
Een stuk beter dan naast houtstokende buren.
Niet meegekregen? Iets met personeelstekort en dat is heel begrijpelijk, je bent je leven niet zeker.
Nederland is gewoon te vol. Vol = vol. Alle huidige problemen worden veroorzaakt door een teveel mensen. Doe daar eens wat aan
Tja. Krijg je als je er totaal incompetente ex d’66 ministers (Wouter Koolmees) daar dumpt you m zijn stilzwijgen af te kopen.
Jongens, jullie kunnen wel klagen, maar je moet van een Koolmees geen olifant maken.
Waarom niet ? Het is toch een D66'er, Kaag blij en Koolmees blij.
Jij hebf zijn slurf duidelijk nooit gezien
Wat een gezever.
Voor de Duitse ICE kunt U ook reserveren. Wanneer U dat niet doet, en er is geen plek: pech gehad.
Klopt. Maar hij de intercity naar België (Antwerpen/Brussel) hoefde dat nooit. Ook omdat die op het Nederlandse traject als gewone intercity geldt. De ice is een hogesnelheidslijn zoals de Thalys waar je ook moet reserveren. De NS framed het dus op zo’n manier alsof het normaal is. Echt weer zo’n media strategie die ex d’66 minister Wouter koolmees meegenomen heeft uit Den Haag. En zo de NS kapot maakt zoals hij met alles doet wat hij aanraakt.
@Snap_het_ook_niet | 02-05-23 | 17:21: Ook voor de stoptrein kunt U hier een zitplaats reserveren. Niets mis mee.
Niet, dat ik ooit met de trein ga.
Mis. Het komt geregeld voor dat volle ICE treinen station Arnhem zonder te stoppen passeren omdat de trein vol is, terwijl op het perron reizigers met een reservering staan
Vorig jaar gebukt voor de vliegschaamte.
Naar London met de trein ipv het vliegtuig. Was 2x zo duur, op 1 van de 5 treinreizen vertraging, en op een andere reis zelfs uitval waardoor ik midden op een doordeweekse dag iemand kon gaan zoeken die een uur over had om me weg te brengen zodat ik mn vervolgreizen niet zou missen.
Beide problemen uiteraard bij de NS en voor alle ellende 8 euro teruggekregen op een reis van +300.
Wat een klote 'bedrijf', Niemals wieder auf dem zug.
dat krijg je ervan met je klimaatschaamte
Het is een trein. Dan kan je toch gewoon extra wagons eraan koppelen als het druk wordt? Ik heb in India en Rusland treinen gezien die 4x zo lang zijn als hier.
In India zitten ze ook op het dak van de trein.
NS heeft als "beleid" niet meer met 4 bakken te rijden als ze maar 1 conducteur hebben. Slaat natuurlijk nergens op, maar soit.
Zwolle - Kampen is overigens geen NS-traject, maar wordt uitgebaat door Keolis-Blauwnet.
De NS kan beter gaan twitteren als dat bedrijf een keer wel rijdt. Kunnen ze driekwart van hun sociale media-personeel omscholen tot conducteur.
Daarom pak ik altijd de benenwagen
*Ze*krijgen*hun*Bonussen*toch*wel*.
Elke dag weer een missie om met het OV op de Zuidas te komen op tijd vanuit ‘t Gooi. Maarja. Liever gratis tussen stinkende mensen dan in de file aansluiten.
1 keer gedaan
Ik dacht " nou dat moet wel een hoogfrequente verbinding zijn". Ik moest 29 m wachten op een trein bij RAI...
Het beleid is niet minder vliegen maar de alternatieven voor vliegen zo duur maken dat vliegen met verhoogde belasting een prima schatkistvuller is.
Dus wil ik als toerist ooit nog een lange dag Antwerpen pakken moet ik ineens een tijd en een plek reserveren? Heen en terug? Zucht, misschien dan maar niet meer? Een weekend weg is geen probleem, want dan heb je toch een check-in en -uit bij een AirBnB.
Maar leuk is anders!
muv ring Antwerpen is het met de auto ook fijn
@huh!? | 02-05-23 | 17:34: nee joh gewoon via de noorderlaan naar de dokken gaan daar pleur je je auto voor een paar euro de hele dag neer.
Kwaadaardig, LOL!
D66 maakt daar al jaren de dienst(pun) uit.
En die hebben altijd wel wat beters te doen dan hun werk.
Internationale treinrickets boeken is een drama in Europa. Totaal inflexibel.
Bovendien kan je bv niet eens rechtstreeks met een HSL naar Barcelona vanaf NL of Brussel. Dat kan in China prima dat soort afstanden met de trein. Ook nog eens voor acceptabele prijzen.
In China heb je het op zulke afstanden dan ook over het provinciale boemeltje. Een beetje wat hier tussen Meppel en Assen pendelt..
@Spaanders | 02-05-23 | 17:12: Nee hoor, kijk maar eens de trein tussen Hong Kong en Shanghai, dat is ongeveer dezelfde afstand als Amsterdam-Barcelona. Dat gaat in een snelle hypermoderne trein. Of nog beter voorbeeld de trein van Shanghai naar Peking. Ook ongeveer 1200-1300 km welke je in ongeveer 5 uur (soms iets minder) aflegt.
Trein naar Engeland?
Niet te betalen, vliegen is nog steeds te aantrekkelijk.
Het ligt niet altijd aan de mensen….
Die trein naar Londen is idd idioot duur
@Alexander | 02-05-23 | 16:56: Met de NS retourtje leiden - Lelystad bijna 50 euro. Kun je met de auto 2 á 3x voor.
@Sjakie | 02-05-23 | 17:44:
Retourtjes bestaan niet meer. Je betaalt nu 2x een enkele reis. Ook zo'n briljant idee van ze.
@Sjakie | 02-05-23 | 17:44: ga gewoon van Leiden naar Lelystad naar Leiden Lammerschans en vergeet uit te checken in Lelystad. Iedere conducteur ziet dat je ingecheckt bent en het systeem laat je de prijs Leiden-Leiden LammeZwans betalen
Wat zijn dierbaren vriendinnen?
Moet zijn: dier barende vriendinnen.
Moet zijn: dierbarende vriendinnen.
En die zijn zeldzaam.
Edit…
Hep je die wijsvinger ook weer hoor.
@wijsvinger | 02-05-23 | 16:55: Als ze weer een eens ratje uitpoepen, of, liever, een kitten of puppy.
Dat bedoel ik. We moeten het vliegtuig uit maar er zijn geen alternatieven. De trein in Europa loopt zo ver achter op China en Japan. Dus je beperkt de mobiliteit.
Ga eerst die internationale treinen eens verbeteren VOOR je vliegtickets duurder maakt. Er is daar nog genoeg te verbeteren .
Het plebs, de groeiende onderlaag die steeds meer voor de kosten moeten opdraaien kunnen niet snel genoeg wennen aan opgesloten zitten in hun eigen wijk. Ook het lokale OV wordt op de zelfde manier met de kaasschaafmethode ontmanteld voor mensen zonder geld.
Het schijnt dan in de VS de Olieindustrie er voor gezorgd heeft dat het treinennetwerk nooit echt ontwikkeld is.
@Sans Comique | 02-05-23 | 17:12:
Meer de auto-industrie. Hebben ook tramnetwerken opgekocht om op te heffen.
Dat wordt dus zowel de Rijn als de Schelde oversteken in gammele bootjes voortaan. Hoofdredacteurlijk commentaar van de Volkskrant in 3,2,1....
Asfalteren die rails. Het (subsidie)geld dat we overhouden gebruiken we om iedereen een 'gratis' elektrische auto te geven. Kunnen we heel CO2-neutraal in een half uur van bijvoorbeeld Amsterdam centrum naar Rotterdam centrum rijden.
In EU-verband: in 3,5 uur met je elektrieke auto van Amsterdam centrum naar hartje Parijs.
Zo out-of-the-box, dat is niet te bevatten, hooguit door AI.
Dan zul je onderweg wel een keer moeten opladen anders bereik je Parijs wel maar valt de auto stil aan de stadsgrens. Je hebt niet genoeg prik meer om je bestemming te vinden, laat staan een parkeerplaats.
Zo te lezen/zien is niet alleen je stofzuiger kapot.
Met de auto naar Duitsland en België en daar tanken wordt dadelijk weer heel aantrekkelijk met Jetten's plannen. Fuck de trein.
kom maar op, kelder staat nog vol met jerries uit de vorige crisis toen het hier 2.20 + ging richting 2.50 en in GER 1.79 klaar was de liter
Duitsland haal je ook gewoon voor 6 euro per fles sterke drank, dat scheelt je zo 5 a 10 euro per fles
Wie zijn de Spoorwegen toch?
Spoorwegen Rogier van Boxtel D66
Treinen Wouter Koolmees D66
Voor onrendabelen door onrendabelen. Een feest voor uitgerangeerde politici van DDR66 en een plaag voor de mensen die ermee moeten reizen.
Boeiend
REAGEER OOK