Hannah Prins (25) is een holle avatar van een hogere middenstand zonder strijd en identiteit
Casuïstiek
Social
Als Trouw tegenwoordig "Klimaatontkenningsexperts" opvoert om enkele bedenkingen bij de klimaatwetenschap te pathologiseren, dan mogen wij een volkomen inwisselbaar fenomeen als Extinction Rebellion klimaatjuriste Hannah Prins (25, BKB 2020) bezien voor wat het is.
Wat volgt is een generalisatie en die kent dus uitzonderingen. Maar Gen Z groeit op in een social media spiegelhal waarin elke uiting van oprechte emotie en voorkeur als cringe beschouwd wordt die je doet belanden in die boven alles gevreesde "type of guy/girl starterpack" - tenzij je jezelf hult in de rook en spiegels van onthechte ironie met een onbepaald aantal bodems.
Dat gaat op voor bijna de gehele Gen Z-belevingswereld, maar er is één domein waar je jezelf volledig mag geven zonder het te hoeven verhullen in die obligate, geveinsde nonchalance: ideologie - bovenal klimaatideologie en de meerdere varianten op social justice.
Daar mag je al je performatieve talenten inzetten, wenen, schreeuwen en zo stil wanhopen dat iedereen het hoort.
In feite is elk gangbaar Westers activisme sinds de jaren '70 al elk decennium opnieuw een verder uitgehold derivaat van de jaren '70. Anno 2023 staat de hogere middenstand met Gen-Z voorop de laatste peesjes van dat karkas te knagen, en dat snappen we volledig.
Elk mens draagt nu eenmaal een diffuse Wil tot Ontroering in zich. En in deze tijd zonder noemenswaardige strijd of maatschappelijke romantiek in een laat-kapitalistisch weefsel dat aan elkaar hangt van algoritmes, thuisbezorging en dat onbestemde gevoel van voorwaardelijkheid in de huur- en abonnee-economie, is er altijd nog het klimaat.
Hannah tegen Vrij Nederland: "We weten al vijftig jaar wat ons staat te gebeuren, maar er is nog steeds niets aan gedaan." Ja, dat zijn dus twee pertinente onwaarheden in twee zinnen. We weten helemaal niet "al vijftig jaar wat ons staat te gebeuren" en er worden juist wel degelijk dingen gedaan, bijvoorbeeld, ja, het gehele transitie-traject van de EU Green Deal? Maar als je die dingen daadwerkelijk denkt, dan toont de Wil tot Ontroering zich dus bijvoorbeeld zoals onderstaand in "tranen omdat we er allemaal aan gaan."
Maar goed, lieve Hannah [dat menen we, overigens]. Je bent 25, je huidige bevanging hoort er een beetje bij. Maar er is leven na ideologie. Probeer om de zoveel tijd even bij jezelf te polsen of jij de zaak nodig hebt, of de zaak jou. Een ideologisch persona is namelijk net als fiatgeld: een economie kan er generaties lang op draaien, net zoals een mens een leven lang op persona kan draaien, maar dat betekent niet dat het gedekt is door iets van daadwerkelijke waarde.
Enfin, de geschiedenis herhaalt zich niet, maar rijmt wel, en elke echo klinkt opnieuw iets holler dan de vorige.
Dit is: de Wil tot Ontroering. "Een paar tranen omdat we er allemaal aan gaan"
hope she reads this bro (Alpie doe ff normaal man)
Social
Reaguursels
InloggenEr zit ruimte tussen “jong, dom en bevlogen” en “handlanger van een hysterische doodscultus die de samenleving wil gijzelen, hersenspoelen en vernietigen”. Al 25 jaar komen er klimaatoorlogen, klimaatvluchtelingen en klimaatdoden en gaan we er allemaal aan “tenzij”. En al 25 jaar doet het klimaat vrijwel niets. Dan ben je een kwade geest als je blijft roepen dat we allemaal doodgaan “aan klimaat”
Dit is een gewoon een Anne-Fleur Dekker 2.0.
Zodra ze een rijke vent met invloed en een goede baan tegenkomt draait ze als een blad aan de boom om en loopt ze binnen 2 jaar achter een kinderwagen aan.
Vroeger werden dit soort meisjes hysterisch genoemd en werden ze regelmatig onder de koude douche gezet om even te kalmeren.
Miss wet T-shirt contest, het bestaat dus nog!
Wat is dat toch: meiden & Het Klimaat?
Ik vraag me wel eens af of ze er soms geil van worden. Of zoiets.
Het lijkt er op, dat ze van 'Het Klimaat' een entiteit hebben gemaakt.
Zoiets als de Here Jezus. Of Onze Lieve Heer. Of de Heilige Maagd Onbevlekt Ontvangen.
Dat krijg je, met die ontkerkelijking.
Vrouwen hebben altijd iets meer met religie en/of spiritualiteit gehad als mannen denk ik, dus het zullen de religieuze aspecten zijn die ze aanspreken.
Boete doen, de (erf)zonde, ritueeltjes, etc…
Een ouderwetse aandachtshoer met een twist. Ze doet alles met de auto, gaat 10x pwr jaar op vakantie maar wel op social media zielif doen. Alles voor de likes.
Maar zij is wel een prinses!!
met z'n alle aan de smartphone hoe jonger hoe beter
hoe sneller ze gewend zijn emoties te downloaden inplaats van te voelen hoe beter
moet je na gaan hoe makkelijk dit het maakt om eigenaren van sociale platformen om al van jongs af aan meningen te gaan vormen bij hun gebruikers, tot het punt dat sommigen er mee op groeien.
Een paar geladen algoritmes en je beslist the sociale toekomst van de mensheid.
Maar goed dat er alleen maar nette mensen aan de top van de wereld zijn.
Helaas is sint Willibrordus gesloten.. Ga weg naar lalala land prutser..
Die is er nog hoor.
Het heet een klein beetje anders. Het woord gesticht is er alleen vanaf.
www.landgoedwillibrordus.nl/pages/ggz...
In het filmpje op Twitter zegt Hannah Prins dat ze "niet weet of ze nog kinderen wil". Daarmee laat ze duidelijk zien werkelijk niets te begrijpen van het probleem. "We weten al vijftig jaar wat ons staat te gebeuren, maar er is nog steeds niets aan gedaan.", aldus Hannah Prins. De wereldbevolking is in omvang verdubbeld in vijftig jaar, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de problemen die Hannah Prins ziet.
Als ze een woeste alpha male tegenkomt, denk ik dat ze snel een keuze gemaakt heeft.
Maar met al die slappe soyboys in de klimaatkerk snap ik dat ze niet zo veel zin heeft in kinderen.
@DolfWeerwolf | 27-04-23 | 02:22:
Soyboys geven zwak zaad. Dus zinloos om daarmee te maten:
www.youtube.com/watch?v=nqaKRjSyTLA
Aanstellerij meer is het niet.
Mooi stuk Spartacus, leuk om je bespiegelingen in Lentegeesten hier nog eens terug te lezen. Hoop dat deze bij een breder publiek gaan resoneren!
Knettergekke linkse labiele. Heeft het geluk dat ze haar uiterlijk meeheeft itt Asha.
Als ik wakker zou worden naast een droeftoeter als deze Hannah zou ik ook hullend de dag beginnen. (Om over Asha Tuinbroek maar te zwijgen). Ik word heel droevig van die drammerige treurwichten.
Integendeel, ze is erg onaantrekkelijk.
Deze mevrouw Prins heeft in haar eentje meer uitgestoten (co2 ofzo denk ik? geen expert hoor) dan ik in een eeuw überhaupt zou kunnen uitstoten met mijn salaris. Deze mevrouw vliegt de hele wereld rond en komt mij straks vertellen dat ik niet meer in mijn 30 jaar oude Benz mag rijden. Tyfstraal toch een eind op met dat volk, hun hypocrisie is stuitend.
Er is veel mis met dit land, maar rijk links is toch wel echt het ergste van allemaal. Ik woon nog liever in de schilderswijk. Valt de Mercedes ook nog in de smaak.
Nog een liedje over Hannah. Leuk meisje, leuk liedje.
Styx - Sing for the day
youtu.be/oXu4bAB4Ar8
Lekker nummer is Arnold Layne. Old school Floyd.
Net doen of er niet iets gaat gebeuren zoals we nu met de aarde omgaan is nog het aller domste. Me maken er met zijn alle toch een enorme puinzooi van….
Ah u droeg ook braaf mondkapjes en heeft alle boosters gehaald? Uzelf niet te bang laten maken, dat is pas slecht voor uw gezondheid.
@Mr Moore | 26-04-23 | 22:56: Bang zijn en angst hebben is voor iedereen weer anders en kent andere gronden, dat weet ik uit de praktijk. Ik droeg niet braaf maar wel uit overtuiging ppf2 mondkapje ben zeven keer ingeënt en niet bang maar altijd wel allert en op mijn hoede.
@Smoelensmid | 26-04-23 | 23:02: das dan mooi ,ik ben 0 keer ingeent en dat gedoe met mondkapjes deed ik alleen voor de mode om de winkel binnen te komen omdat sommige nu eenmaal panische figuren blijken te zijn.ik had toch van een smoelensmid wel iets meer verwacht.niet bang maar wel 7 keer ingeent...... dan ben je dus doodsbang of je wil graag op vakantie.
@bowlfabriek | 26-04-23 | 23:34: vaccinatie is al lang uitgewerkt. Je zag ook verschillende adviezen in Europa over vaccineren. En allemaal zgn wetenschappelijk onderbouwd.
Waarom gebruik je niet het woord 'ik'?
Mijn generatie maakte zich druk om kernwapens. Die zouden de wereld vernietigen als ze bij Woensdrecht geplaatst zouden worden. Ondergetekende is nog daar naartoe gegaan. Om te protesteren tegen die kernwapens. En om leuke meisjes tegen te komen. Meisjes zoals Hannah. Die mochten dan wel bij mij in mijn tentje komen slapen.
Die meisjes zijn er niet gekomen, maar het protest heeft wel geholpen, want die kernwapens zijn er ook niet gekomen.
Ik heb dus de derde wereldoorlog voorkomen.
Daar mag Hannah wel wat dankbaarheid voor tonen, want dankzij mijn heldenmoed is de wereld nog niet vergaan.
Niet in Woensdrecht, wel in Volkel
Die in Volkel stonden er al. Het ging ons om de 48 kruisraketten die niet naar Woensdrecht mochten komen.
Ik heb de 3e wereldoorlog ook voorkomen. 85-3 hier. Koude oorlog veteraan.
Ehhhh, die kernwapens liggen er gewoon hoor.
Noemt uw naam Quack vanachteren.
Nou. Hoogstens wat uitgesteld.
I’m super cereal ( neemt dat meiske toch eens serieus! ) youtu.be/h05YfP_8UsU
Sneeuwvlokje.
Hannah EN Alp.
Ik begrijp het hele verhaal niet, maar mss komt dat ik het niet wil. Ik wil gewoon autorijden ,werken, pensioen ,doodgaan.
Doodgaan is hard werken;)
De mens is niet gemaakt om te vliegen, daarom heeft God vliegtuigen gemaakt.
Prutte zegt net in nieuwsuur; als je stopt met roeien dan zinkt je boot.
Net of een roeispaan boten drijvende houdt,net zo slim als de uitspraak over de stikstofdeken en kun je je huis verwarmen met kernenergie.
We worden geleid door mafklappers.
@Coolcalmcollected | 26-04-23 | 22:19: Je snapt het niet helemaal. Brussel leidt, Den Haag voert uit. Rutte is een simpele voorman van Brussel, meer niet.
@Mr Moore | 26-04-23 | 22:48: dat is niet wat ik bedoelde,het gaat om de uitspraak,metafoor van niets.elk normaal mens weet dat brussel een eenheidsstaat implementeert,wie deed dat een tijd geleden ook alweer ?.
@Coolcalmcollected | 26-04-23 | 23:49: check! We zitten op dezelfde lijn begrijp ik :)
Die EU green deal, hoeveel gaat dat ook al weer kosten, en hoeveel temperatuurstijging gaat die voorkomen ?
Self fulfilling prophecy. Kwestie van op de gewenste manier meten en je krijgt de gewenste uitkomst.
28 miljard is niet genoeg?
Dus over twee jaar zijn we van ze af?
Brussel kun je niet wegstemmen... Er. Verandert. Niets.
Ok Boomer, goed stuk.
Oké boomer is per definitie een zwaktebod. Altijd, in iedere context.
Zit toch boom in boomer. Klinkt positief.
Compleet de weg kwijt
twitter.com/prins_hannah/status/15862...
Die commentaren eronder zijn ook kostelijk haha
@Miss_Pinky | 26-04-23 | 21:44:
Haha inderdaad gen Z is nog een tikje dommer en nepper dan ik dacht.
@2tribes | 26-04-23 | 21:54:
Het is tenenkrommend.
@Miss_Pinky | 26-04-23 | 21:44: wat mij opvalt is dat de klimaatgekken het over het redden van de wereld hebben,dat hadden de grootste oorlogsmisdadigers ook al bedacht.
@Coolcalmcollected | 26-04-23 | 22:40: Ik begrijp wat jij bedoelt maar die parallel wil ik niet trekken. Die klimaatgekken drammen en houden irritatie opwekkende acties. ‘S avonds gaan ze weer voor de tv zitten met de laptop en hun mobieltje op schoot om een reisje te boeken want tja de instagram foto’s moeten er wel toe doen natuurlijk. Oorlogsmisdadigers gingen toch wel iets radicaler te werk naar mijn beleving.
Wat trouwens niet wil zeggen dat er uit die linkse extremistische klimaatclub geen nieuwe dictator kan opstaan. Af en toe bekruipt mij toch het gevoel dat het kabinet al oorlog aan het voeren is…tegen de belastingbetaler…en dat zonder wapens.
Misschien gaat ze wel een andere weg dan jij gaat, maar om nu te zeggen dat ze hem kwijt is, ik vlieg al 25 jaar niet meer uit overtuiging voor mijn vakanties. Het is een bewust zelf verkozen levens waarde van onopvallend consumeren. Inconspicuous consumption, in other words, has become a shorthand through which the new elite signal their cultural capital to one another. (bron) onbeing.org/blog/elizabeth-currid-hal...
Tot klimaat- hysterica gemaakte.
Een glorified leeg mormeltje is ze.
Door witte mannen. Dat mag je er gerust bij zeggen hoor!
Misschien zouden die climalelebellen eens naar die docu van Michael Moore moeten kijken. Planet of the Humans.
Gewoon om eens een ander geluid te horen dan die anti-klimaat mantra.
Vooral ook dat stukje waar een Earth day concert werd gegeven. Die organisator staat doodleuk te verkondigen dat het hele concert op zonne-energie draait. Backstage kwam een medewerker vertellen dat die zonnepanelen net een broodrooster aan de praat kregen. Dat concert liep geheel op dieselgeneratoren.
Hanna is de weg kwijt, maar door stom toeval is ze nu in een verdienmodel gerold want woordvoerder zijn zal wel wat betalen en dat gaat ze steeds verder uitventen.
@Nuuk | 26-04-23 | 21:39: Woordvoerder…in het AD stond een stuk dat ze in Glasgow op een klimaattop was. John Kerry stond blijkbaar te wachten op een taxi en Hanna gaat naast hem staan met een papieren bordje met de tekst :Just fucking do something. Ze sprak Kerry aan dat hij echt iets moest doen waarop Kerry antwoordde: Ja maar ik moet nu eerst iets eten.
Vraag een amerikaan hoe hij over John Kerry denkt… om daar met een bordje Just fucking do something voor te gaan staan is zielig.
Daarna ging mevrouw de woordvoerder een biertje drinken met haar vrienden…dat kan ze voortaan beter doen want met papieren bordjes ga je het klimaat ook niet echt redden.
Hannah Prins. Prinsesje Petronella ( Klokhuis ) van de activisten.
Zoals in dit filmpje waarin ze dierenarts wil worden:
www.youtube.com/watch?v=LT64jscYSi0
Iets in mij zegt me dat Hannah Prins door haar uiterlijk toch iets beter verkoopt dan, pak 'm beet, Inez Weski.
De boodschap is bijzaak, het gaat om de verpakking in de wereld van de reclame. En reken maar, dat ze daar bij de klimaatbeweging ook wel achter zijn.
Ik zie een stronteigenwijze kop. Nee dank je vriendelijk.
Goh. Jij weet ze wel uit te kiezen zeg. Je hebt een goed oog voor vrouwen.
Nee, Inez Weski moet wel een goede advocaat zijn, geen twijfel over mogelijk. Haar uiterlijk bevestigd dat namelijk, want zou jij je kunnen voorstellen dat Inez Weski zichzelf omhoog geneukt heeft?
@Nivelleermarionet | 26-04-23 | 21:21: Ik kies niets uit, maar krijg iets voorgeschoteld. Daar de klimaatbeweging. En ik constateer dat ze een leuk pionnetje naar voren hebben geschoven.
Dat betekent wellicht dat ze wat bijleren. Je kunt wel een of ander spook voor de camera zetten, maar dat gaat 'm ook niet worden.
@Papa Jones | 26-04-23 | 21:20: U ziet liever Inez Weski, om even bij mijn vergelijking te blijven?
@Sinterbikske | 26-04-23 | 21:23: Dat laatste lijkt me inderdaad vrij onwaarschijnlijk. Hoewel sommige mannen toch een bizarre smaak hebben.
Maar Weski schijnt echt een goede advocaat te zijn, dus dat heeft ze op eigen kracht bereikt.
Wat Hannah Prins wel of niet kan, is vers twee. Maar daar ging mijn tegeltje ook niet over. Dat ging over de verpakking, die goed verkoopt.
Never stick your dick in crazy.
@KeesBruin | 26-04-23 | 21:25: Ik zie liever Adolf Hitler.
Om bij krankzinnige vergelijkingen te blijven.
@Papa Jones | 26-04-23 | 21:30: Papa, we hadden het over twee nogal uiteenlopende vrouwen, haal dus niet een man erbij, om de boel in de war te schoppen. En nog zo'n lelijkerd ook!
@KeesBruin | 26-04-23 | 21:25: Nee je schreef "pak 'm beet, Inez Weski." en dat kan je op een diverse manieren interpreteren.
@KeesBruin | 26-04-23 | 21:40: Jij begon!
@Tjemig | 26-04-23 | 21:45: Goed gelezen, dat het was ook mijn bedoeling om er die draai aan te geven!
50 jaar geleden waren ze serieus bang voor een global cooling!
Inderdaad, en ik schat in dat die beweging straks weer terug komt. Maar 'the bottom line' is steeds hetzelfde: ons staat rampspoed te wachten.
In de Chinese stad Mohe is het record van de koudste temperatuur in het land verbroken. Nooit eerder was het zo koud als nu: -53 (!) graden.
@KeesBruin | 26-04-23 | 21:17: Klopt. Zie de voorspellingen op extinctionclock.org/
En we leven nog steeds...............
@Buurman | 26-04-23 | 23:02:
Doomsdayclock en climateclock hebben we ook nog.
@Blowup | 26-04-23 | 22:32:
Ook als het ergens koeler wordt, is dat een effect van global warming.
Get with the program!
Leegte + religie = dit
Helpt het als ik een sticker op de auto plak "Ik rem niet voor klimaklevers" of is dat strafbaar. Vandaag de dag is sowieso bijna alles strafbaar.
De grapjes van Youp van 't Hek jatten, is strafbaar. Dan blijft u de rest van uw leven voor straf een rechtse zuurpruim.
Alleen als je achteruit rijdt.
Ik vind ook dat we iets tegen de opwarming van de aarde moeten doen, maar ik zit ook iedere maand in het vliegtuig. Daarom betaal ik extra om de CO2 uitstoot te compenseren, en geef ik geld aan de Peter Pan Vakantie Club.
Je kunt Straatsburg toch ook gewoon met de trein doen vanuit Den Haag?
Ik doe juist iets voor de opwarming van de aarde,deze wordt steeds kouder en bovendien in de oudheid was het in Nederland ook tropisch.
Al sinds 2013 is het niet meer zó laat in het voorjaar, zó koud geweest.
@Blowup | 26-04-23 | 22:32: dat is de negatieve opwarming.
Hannah is toch dat meisje dat besloot klimaatactivist te worden nadat ze al die zonnige vakantiebestemmingen had gepost waar ze lekker schaamteloos heen was gevlogen?
Als ervaringsdeskundige die al (veel te) lang getrouwd is kan ik je zeggen dat dit in de regel een "normale" vrouw is.
@rijfkoek | 26-04-23 | 21:46: het blijft een raar soort kerel een vrouw.
Slim en bevlogen? Hahahaha! Ze doet het louter door verveling. Een hobby omdat je nou eenmaal alles al hebt wat je hartje begeert. Zo voel je je nog relevant als puberachtig meisje. Slim zeker niet anders wist je wel beter. Dit is toch tijdelijk en dan is er een andere hobby zoals kindjes baren en een rijke man trouwen wat op een scheiding uitloopt, maar wel als vrienden uit elkaar. Zo zijn er miljoenen van hetzelfde laken en pak. Boeit niet, en zal nooit echt iets presteren.
Nee slim komt ze zeker niet over met haar niet feitelijk onderbouwde gewauwel. Maar de aandacht is altijd lekker voor dat soort meisjes.
@2tribes | 26-04-23 | 22:06: als ik haar zo zie dan reken ik de eerste 5 min alles goed.
Klaar met linkse jankerds van in de 20. Ze hebben gewoon een trap onder hun hol nodig. Opvoedingskwestie.
Hommel
Het beweren dat we er allemaal aangaan is van alle tijden. De eerste onheilsprofeet die gelijk krijgt zal het nooit weten.
Iedereen gaat dood.
Voor het eerst sinds 1997 nog geen officiële warme dag voor mei.
26 april 2023, 10:00
Hallo 20 minuten leestijd? De taxirit van Ibiza Airport naar haar hotel was korter.
Vliegreis-liefhebber Hannah; "als ik maar één hypocriet op de A12 kan krijgen, dan is het al goed"...
Nee Hannah, er zijn veel betere en zinniger doelstellingen.
Probeer het eens, hardop; "als ik maar
- één klimaathypocriet op een technische opleiding kan krijgen";
- één klimaathypocriet zover krijg technische oplossingen te bedenken";
- één klimaathypocriet zover krijg die oplossingen uit te voeren";
- één klimaathypocriet iets minder hypocriet kan krijgen"...
Kijk, dat zijn doelstellingen waar het milieu echt iets aan heeft.
Iedereen kan tussen twee vliegreizen door een beetje boe roepen. Met het vingertje wijzen naar alle *anderen*.
Iedereen kan roepen, schreeuwen, eisen;
- dat *anderen* een oplossing moeten bedenken;
- dat *anderen* die oplossing moeten uitvoeren;
- dat *anderen* die oplossing moeten betalen.
Ook hypocriete klimaatklagers wonen in verwarmde huizen; met stromend water; ze hebben koelkasten en magnetrons voor hun fabrieksvoer; ze dragen kleding en make up; doen boodschappen bij bedrijven die afhankelijk zijn van vrachtauto's, scheepvaart; en personeel dat met de auto naar het industrieterrein moet; en rijden zelf ook gewoon in auto's.
Naar demonstraties en blokkades bijvoorbeeld.
Maar wel *anderen* die ergens naar toe moeten tegenhouden.
Want "activist". Flikker toch op.
Zou het mogelijk zijn om een 0 of zelfs negatieve footprint te hebben? Koop een hectare grond, plaats een energieneutraal huis, een mooi rijtje zonnepanelen, een windmolentje, eet uit je moestuin en van wat kleinvee. Blijf verder je hele leven op die postzegel met wat uitstapjes die je op je (stalen)ros kan doen. Ben je er dan, of draag je dan nog steeds bij aan de klimaatverandering? Zouden die roepers dat al eens uitgezocht?
@Gebakschep | 26-04-23 | 21:07: Bij het uitademen ontstaan ook klimaat gevaarlijke gassen, over een scheet laten maar helemaal niet gesproken, dus helpt dat ook niet.
@Gebakschep | 26-04-23 | 21:07:
Zoiets zouden ze niet willen uitzoeken, dat moeten anderen altijd doen.
En ze zouden ook niet blij zijn met de uitkomsten;
- een co2-afdruk van 0 is onmogelijk;
- genoemd voorbeeld is onmogelijk met de huidige wereldbevolking;
- ze willen zelf bovendien gewoon blijven vliegen, facebooken, festivallen, etc.
@Gebakschep | 26-04-23 | 21:07:
Dat kan. Stoppen met kinderen krijgen. Dat verkleint je eigen voetafdruk gigantisch.
@Gebakschep | 26-04-23 | 21:07: Je draagt in ieder geval bij aan je eigen geluk en onafhankelijkheid , ik woon praktisch zo;)
@Smoelensmid | 26-04-23 | 21:25: Dan heb je het goed voor elkaar en iets meer recht van spreken dan vele drammers.
@Smoelensmid | 26-04-23 | 21:25:
Maar je weet ook dat deze planeet te klein is om allemaal zo te leven. Alleen al qua voedselvoorziening; zowel de eerste jagers-verzamelaars als de eerste landbouwers hadden naar verhouding veel meer landbouwgrond nodig dan wij.
We hebben de intensieve landbouw gewoon nodig. En daarmee ook kunstmest, landbouwmachines en bestrijdingsmiddelen. Ook het bouwen van huizen zorgt voor flinke co2-uitstoot. Kleding, zonnepanelen, spandoeken, windmolens; niks is co2-neutraal.
Plus; Hannah vliegt de halve wereld over, zoals de meeste klimaatdrammers. Dat lukt niet als we weer in de prehistorie gaan leven.
@Gebakschep | 26-04-23 | 21:07:
Ik woon dus in Zwitserland (zoals menig lieve medereaguurder tot in den treure weet) en is 3 landen in 1. Meest relaxte types wonen in het Italiaanse gedeelte (katho achtergrond), waar ik woon. Meest arrogante maar ook een beetje van het leven genieten (katho achtergrond) is Franse, Joh! Wie had dat verwacht. En meest irritante en lelijkste mensen (serieus, veelal pittig kort kapsel bij pensionado's en je weet niet wie hem of haar is) in het Duits sprekend gedeelte (protestantse achtergrond). Voordeel is wel. Iedereen is met zichzelf bezig en verder niet geïnteresseerd in gedoe van een ander. En het werkt want er is directe democratie. Paar weken geleden weer verkiezingen hier en dat is serieus want canton bepaalt belastingen, ziektekosten etc. en maakt niet uit wie wint want niks gekonkel voor een coalitie, nee gewoon de de grootste partijen moeten regeren met elkaar. Dus je kunt links/rechts/boven/beneden en iedere kleur van de regenboog zijn maar je moet per onderwerp een meerderheid vinden.
Ben je er het niet mee eens? Prima. Zorg voor genoeg handtekeningen en organiseer een referendum. Dat kan adviserend zijn maar ook bindend. Ik mag dat wel.
Ja best hilarisch dat vrijblijvende boe-geroep van de stampvoetende kinderen die zelf (bijna) niets willen doen of laten om hun eigen footprint te verkleinen.
Hannah is naief, gemakkelijk te manipuleren en beslist geen rolmodel voor de jeugd. Het kind duldt vermoedelijk geen tegenspraak zonder zwaar in de stress te schieten en heeft een scheve visie van de wereld.
Daarbij verspreidt ze nepnieuws.
Hannah is best lekker.
En Appie is een linkse zeikerd geworden.
Ik ben maar een heel simpel wezen, mavo afgemaakt, meao was kansloos aangezien ik de koffieshops had ontdekt. Daarna strontmazzel gehad dat ik een zeer goedbetaalde baan kon krijgen.
Maar als ik dat allemaal zo bezie, is dat ook maar heel fijn.
Allemaal slimme mensen, die studies hebben gedaan, die in paniek rondjes rennen en gillen dat de wereld er aan gaat.
Gaat allemaal langs mij heen, en ik ben er gelukkig mee. Lekker simpel, zonder zorgen.
U bent zeker niet simpel. De kwaliteit van het onderwijs is de laatste decennia is flink achteruitgegaan, dat verklaart een en ander.
Ach iedere generatie kent zijn eigen exoten, Hannah is er een van en er zijn er zat van haar generatie die het geen ene moer kan schelen.. generation Debt;) www.youtube.com/watch?v=V1Xld0Bl-aw&a...
Ik kom al jaren meerdere keren per dag op GS en heb de klimaatartikelen altijd zeer matig gevonden. Manmanman Spartacus wat kun jij slap lullen soms zeg. Mag je graag lezen maar let's be honest, je bent geen wetenschapper. Gaat hier ook weer nergens over. Ja, de gekkie van de dag als bliksemafleider. Meisje moet huilen. Boei0n, hebben ze altijd gedaan en zullen ze altijd doen. Maar mensen die de natuur echt kennen, zoals wetenschappers van allerlei pluimage, maar ook boeren, houthakkers, jagers, die zien allemaal dat het niet de goeie kant op gaat. CO2 en stikstof zijn lang niet het enige probleem, maar ook ouderwetse vervuiling, opraken van water ("ja maarj het rrrregent nu toch?!?!"), onvoorspelbaarheid van weer, ga zo maar door. Het probleem is alleen dat Spartacus en Van Rossem en de helft van alle reaguurders maar wat armchair-schrijvers zijn die denken dat Twitter de echte wereld is, en een allergische tegenreactie hebben op alle hysterische paniek in dat open riool.
"onvoorspelbaarheid van weer, ga zo maar door". Dat zijn twee lelijke problemen, en het is maar goed, dat "boeren, houthakkers, jagers" en anderen dat onderkennen.
Vertelt u hierboven.
Vroeger, toen alles nog beter was, en boeren, houthakkers en jagers het weer maanden vooruit konden voorspellen, inclusief alles wat "ga zo maar door" behelsde, zijn voorbij.
Leer er maar mee leven, zou ik zeggen. Dan ga ik wel van het weer genieten.
Dat klopt allemaal wel zo’n beetje.
Nee, havermelk drinkend verwende grietjes van 25 hebben de waarheid in pacht.
Er zit plastic in pasgeboren baby's. Er zit plastic in je eicel. Er zit plastic in je bloedbaan. Er zit plastic in je sperma. Er zit plastic in je hersenen. Succes met het klimaat nog hè?
Ik ben juist blij dat Spartacus vaak het heerlijke hypocriete weet bloot te leggen. Er wordt zo onzinnig veel geld weggesmeten onder de noemer klimaat, dat dat best wel eens neergeplempt mag worden. Overigens is dit niet een heel sterk artikel en wat je zegt: huilen doen ze toch wel.
@Befketier,
Jij bent zo te zien ook geen wetenschapper.
Het gaat ook niet om het gekkie van de dag op twitter. Dit columnpje is een reactie op het Parool. Maar XR krijgt regelmatig zendtijd in alle media.
Bovendien hebben zowel dit kabinet als de EU al aangekondigd dat ze grootschalig armoede gaan creëren voor het milieu. XR heeft best een punt dat de overbevolking alleen tegengegaan kan worden door voedsel en energie onbetaalbaar te maken, maar daar hoeven ze de straat niet meer voor op. Dat is allang beleid.
Leuk verhaal, doen we niets mee. Weer boeren etc. erbij halen. Ja vervuiling is een probleem.
Maar wat vaak niet meegeteld is vervuiling door medicijnen, drugsresten, die 90 liter parfum van de buurvrouw etc..
Verbied eens luchtjes zoals parfum, aftershave en dergelijke. Dat is pas teringzooi.
En kom niet aan met ja maar dan stink ik. Nee, 2x per dag kort douchen. Geen chemische zooi gebruiken.
@VBO_B_Niveau | 26-04-23 | 21:04: Plastic heeft niets met 'klimaat' te maken, maar met milieu.
@Dandruff | 26-04-23 | 21:08:
XR is inmiddels salonfähig en dat is zorgwekkend. Niet verbazingwekkend want links en hun pers in Nederland hebben altijd een bovenmatige interesse gehad in ultra linkse groepjes. En dan niet afkeurend maar vooral begrip en goedkeuring. Die FARC kip is er een voorbeeld van, R.A.F. en de Baader Meinhof groep in de jaren '70 en '80 vorige eeuw of nu dat Zweeds meisje.
Zal ook wel te maken hebben met de diep protestants calvinistische zonde inborst die er nog steeds heerst in Nederland boven de rivieren.
Nou. Duidelijk. Goh. Interessant. Bedtijd!
@VBO_B_Niveau | 26-04-23 | 21:04: Dat is niet het klimaat, maar het milieu.
@Basil Fawlty | 26-04-23 | 21:28: Inderdaad, helemaal waar, dat gaat al tientallen jaren zo bij de media.
@Basil Fawlty | 26-04-23 | 21:28:
Ben ik het bijna helemaal mee eens, alleen niet over dat calvinisme. Voor mij zijn christendom en socialisme sowieso twee totaal verschillende religies.
Plus dat binnen het christendom juist het protestantisme (anders dan katholicisme) de eigen verantwoordelijkheid sterk benadrukt. Begin jaren '90 las ik een stukje in de Volkskrant over het verschil in "sjoemelen" onder en boven de rivieren. In katholieke regio's waar men de zonde van zich af kon biechten werd toch wat makkelijker gesjoemeld. Tegen meneer pastoor is het makkelijker jokken dan tegenover den Heere, lijkt me.
@Dandruff | 26-04-23 | 22:02:
Begrijp wat je bedoelt maar het gaat om inborst. Ik ben geboren katho, hele traject doorlopen omdat het moest in de jaren '70 en '80 maar ben niet gelovig en mijn ouders lieten mij vrij toen ik zei dat ik er niks in zag, Echter heb wel dat relaxte en genieten van leven (zoals je weet ;-)) en dat zie je meer bij het zuidelijke dan in Protestants Nederland/Duits (Luther en co.) gebieden denk ik.
En de boel tillen? Gebeurde inderdaad net zo hard in Noord/Zuid Holland als in Limburg. Verschil was alleen dat Noord/Zuid Holland regeerde en de boel makkelijker kon verdoezelen. Limburg en ook Brabant waren wingewesten en werd op neergekeken behalve als men en weekendje Maastricht doet want zalig die sfeer daar. ;-))) Maw een vleug van hypocrisie.
Wel heel fijn dat we dankzij Hannah geen neerslagtekort hebben. Dank je Hannah, uit de grond van mijn hart.
Het enige dat deze generatie kan is janken, janken en nog eens janken. Ze zijn stuk voor stuk zo cringe als Pipo de Clown, zo verwend als de Prinses op de Erwt en zo lui als Bokito. (en zo arrogant als Ronaldo!) Vanwege deze generatie voel ik het haast als een morele verplichting om het klimaat waar mogelijk nóg verder en nóg sneller te verpesten. Echt. Serieus, stop met janken. Jullie lijken wel op Boomers. Vandaar dat de Boomers ook zo verliefd zijn op jullie. Dat zou alle alarmbellen af moeten laten gaan, maar nee hoor, niet bij deze gedesensibiliseerde en in zwitsal-jankpamper gehulde rubberen soepstengels met hun kromme swipe-vingertjes. Zo. Hè. Dat moest er al een tijdje uit geloof ik. Dr. Disrespect is er niets bij.
*grijns*
*klink*
*proost*
Kromme swipe-vingertjes; schitterend!
@Nuuk | 26-04-23 | 21:38:
Ja die deden mij ook schuddebuiken.
Hannah Prins: ik, ik, Ik, ik, ik, IK, IK, IK, IK, IK, IK
Dat ja.
Oorlog, honger of een holbewoner met een knots brengt je wel terug naar de basis. Anders beginnen tere zieltjes over dit soort dingen. Iemand een startschot over?
Door de jarenlange afbraak van ons onderwijs wordt iemand als Hannah tegenwoordig door sommigen als slim gezien.
Ondanks de wartaal die ze uitslaat.
De studie rechten was vroeger niet voor niets het intellectuele afvoerputje van de academische wereld. Als ik haar teksten lees is er niet veel veranderd.
Second that!
Dit is een sociopaat. Alles wat ze doet is gespeeld.
Laat ze hier maar eens inhoudelijk op reageren; de inmiddels wereldberoemde rede van Konstatin Kissin voor de Oxford Union ( 9+ minuten maar het waard)
youtu.be/zJdqJu-6ZPo
Nu zal ik wel de hele goegemeente over mij heen krijgen:
Sorry GS maar ik vind jullie stukje niet erg sterk, en de reacties, want te veel op de vrouw, nog minder.
Voor zover ik het begrijp (ik kan mij vergissen!!) uit vooral jonge mensen die zich zorgen maken over het feit (ja, dat is een waarheid) dat de verscheidenheid van dierlijk en plantaardig leven in korte tijd ((!) sterk vermindert. Goed, dat deze vermindering in korte tijd plaats heeft valt niet te ontkennen. Ook niet dat dit wel eens zeer schadelijke gevolgen voor ons mensen zou kunnen hebben. Wees nou eens eerlijk mensen, dit is gewoon waar.
De vraag is nu of er iets aan moet worden gedaan, en als dat zo is: wat. Die mensen van ER vinden overduidelijk dat er wat aan gedaan moet worden en proberen ons dat duidelijk te maken.
Mijn probleem is dat ik niet begrijp hoe zij denken hun doelen (het bieden van kansen aan soorten om niet uit te sterven) te bereiken door verkeershinder te veroorzaken. Om het maar eens simpel te stellen; je kunt niet iemand van je gelijk overtuigen door die tegen de schenen te schoppen.
Dus, ik durf het haast niet hier te zeggen, maar ik begrijp wel wat ER wil, en ik zie er ook wel de redelijkheid van in, maar de manier waarop ER het doel wil bereiken slaat de plank mis.
Je hebt helemaal gelijk maar de ouwe klimaatontkenners hier halen hun kennis liever van obscure sites en stikstoffuikboekjes.
Het probleem is dat de redelijkheid zoek is. We hebben in de afgelopen 50 jaar enorm veel bereikt, geen lood meer in benzine, minder schadelijke bestrijdingsmiddelen, enorme reductie van allerlei uitstoot, woningisolatie en nog veel meer. Zullen door moeten met productiemethodes verbeteren, ja natuurlijk, kan het gisteren klaar zijn, nee natuurlijk niet. Maar NL en de EU gaan het klimaat niet redden. Wie hier roept klimaatridder/redder te zijn heeft geen idee wat de impact in andere werelddelen op het klimaat hebben.
@BobDobalina | 26-04-23 | 20:48: Heb jij dat "stikstoffuikboekje" al gelezen, Bob? Zo niet, wat ik sterk vermoed, gelieve er dan even niet naar te verwijzen in negatieve zin.
Ik ben geen klimaatontkenner, maar heb er als inwoner van het Prachtige Den Haag wel moeite mee dat die A12 steeds wordt geblokkeerd. Door mensen met heel veel vinkjes.
Je zou ook gewoon het probleem kunnen benoemen: er zijn teveel mensen. Zolang dit niet op de agenda staat speelt SterF niet mee. Dat de biodiversiteit snel naar de klote gaat is absoluut een feit, maar hee, ik heb geen kinderen, geen huisdieren, geen eigen auto en met met kleding en elektronica doe ik zo lang dat mensen in mijn omgeving opmerkingen maken dat het echt tijd wordt voor iets nieuws. Er staat tegenover dat ik kan genieten van een goed stuk vlees en dat ik een paar keer per jaar vlieg. Het lijk mij gebalanceerd..., dus die verwende snotneus heb ik niet nodig om mij de maat te meten.
@KeesBruin | 26-04-23 | 21:01: ik begrijp dat de meneer economie belangrijker vindt dan natura 2000 en geen enkele, werkbare, oplossing geeft voor de regels waar we aan gebonden zijn (ken er ook geen). Of klopt dat niet?
@SterF... | 26-04-23 | 21:03: Dat lijkt me zeer behoudend met betrekking tot je footprint. Maar ja, volgens de deugers maak jij juist de verkeerde keuzes.
@BobDobalina | 26-04-23 | 21:08: De vraag was niet, of je "begrijpt" wat Jaspers vindt, maar of je zijn boek al had gelezen. Omdat je er zo badinerend over spreekt. Ik zou zeggen: lees het eerst eens, alvorens er 'van horen zeggen' een mening over te hebben.
Ik ga het sowieso kopen en lezen de komende tijd. Maar het is overduidelijk dat dit boek al 'gecanceld' is door een hele meute mensen die er nog geen letter in gelezen hebben.
@BobDobalina | 26-04-23 | 21:08: Overigens, over de economie versus Natura 2000: dat is dikwijls een dilemma, nietwaar? Het is goed om de natuur te beschermen, maar de economie moet wel draaien. Het komt er dus op aan om een beetje de geit en de kool te sparen. En dat valt voor den drommel niet mee!
@Après toi | 26-04-23 | 21:01: Ik begrijp het helemaal dat u er moeite mee heeft dat de A12 steeds geblokkeerd wordt. Het lijkt mij ook niet de beste actie van ER om hun punt te maken. En Gegabkschap heeft ook gelijk; de redelijkheid is hier ver te zoeken.
Ik zou er graag nog eens een keer wat meer over zeggen, maar het lijkt mij dat de redelijkheid toch vooral ver te zoeken is in wat ik mqar de klimaatplannen van de regering zal noemen. Dat er een probleem is moge duidelijk zijn, maar de regering handelt als kippen zonder kop: helemaal het spoor bijster, alle redelijkheid voorbij, wellicht ingegeven door die idioten van D66.
En tenovervloede: ik ben een oude man, en het raakt mij allemaal niet persooonlijk, maar is dat nou de goede levenshouding SterF? Die veelal jonge mensen van ER willen iets doen aan een werkelijk bestaand probleem, maar in hun enthousiasme kiezen niet de beste methoden. Deden wij ook niet toen we jong waren. Ik zou zeggen, probeer eens wat meer met die jongelui te praten, ipv van te proberen ze kapot te maken zoals GS hier doet...
@lamoureux | 26-04-23 | 21:36:
Ik probeer niemand kapot te maken, maar feit blijft dat de olifant in de kamer nooit benoemd wordt door dit soort activisten: Er. Zijn. Te. Veel. Menschen.
@Gebakschep | 26-04-23 | 21:10:
Dat maakt het zo onhebbelijk.
Heel veel woorden om de term 'narcisme' te beschrijven.
"We hebben nog twee jaar, en het komt er op aan wat we de komende maanden gaan doen."
Allemachtig, het eind der tijden is nakende! Dat komt me momenteel eigenlijk nog wat ongelegen, kan het niet wat opgeschoven worden?
Ik hoop al tijden op een meteoriet ter grootte van Rusland. Of China. Of Afrika. Als 'ie maar groot is. Het schiet namelijk niet op met dat klimaat. Sjeez. Ik ga gamen.
*grijns*
We hebben nog maar 2 jaar. Net als 5 jaar geleden.
Ach ja zelfs een klok die stilstaat op 5 voor twaalf geeft twee keer per etmaal de juiste tijd aan.
1960- olie op in tien jaar
1970- een nieuwe ijstijd in tien jaar
1980- zure regen gaat alle gewassen vernietigen in tien jaar
1990- ozonlaag verdwenen in tien jaar
2000- ijskappen verdwenen in tien jaar
Niks gebeurd maar alles heeft geleid tot hogere belastingen.
Spijker-kop uis!
Helmond gaat er als eerste aan, daar ben ik van overtuigd.
@uisge baugh | 26-04-23 | 20:50:
Nou, het meeste klopt wel wat je zegt maar de toepassing van zwavel-filters (technische oplossing) bij kolencentrales heeft echt wel bijgedragen aan de vermindering van zure regen.
@Après toi | 26-04-23 | 21:02:
Sinkhole dus. Alleen moeten we wel Kees redden voordat het gebeurt.
Mijn mobiele telefoon is 12 jaar oud en mijn fiets 25 jaar. Allebei doen ze het en gebruik ik ze. Ik zelf nog wat ouder. Dat is pas duurzaam.
Mark? Gaaf!
@dathoujetoch | 26-04-23 | 20:54: Nee, Wim K.
@dathoujetoch | 26-04-23 | 20:54:
LOL
Feiten: wattsupwiththat.com/2023/04/22/in-hon... ( bijvoorbeeld 8 / 9 jaar geen opwarming)
Super betrouwbare site. Ik ben helemaal om. Nu die gletsjers in de alpen nog. Aanstellers dat het zijn.
nos.nl/collectie/13871/artikel/247217...
@BobDobalina | 26-04-23 | 20:38: Kijk, ik wist wel dat je op een dag ook het licht zou zien.
@BobDobalina | 26-04-23 | 20:38: Ja WUWT is super betrouwbaar. Ga vooral eens struinen door alle artikelen. Lees de commentaren. Heb een volkomen open discussie etc.
@BobDobalina | 26-04-23 | 20:38:
Ik heb dat gezien, net als de vertwijfelde poging om met witte doeken het proces te vertragen.
Maar het gaat door, daar veranderen 100 miljard euro niets aan. In plaats van het pseudo religieuze gereutel van xr en consorten zou ik liever wat meer acceptatie en realiteitszin zien.
@der_feldwebel | 26-04-23 | 20:58: de vraag hier is nu niet of we hier iets aan veranderen maar of de aarde opwarmt.
Lol als roepen “we gaan er allemaal aan” slim is, wil ik niet weten wat dom is.
Er zijn nu al klimaatvluchtelingen. Hannah heeft volkomen gelijk. De oudere generaties hebben hebzuchtig geleefd en de arme generatie Z wordt in puinhopen groot.
Moeten die pensionada's toch lekker zelf weten dat ze in spanje gaan wonen.
Laten ze bij zichzelf beginnen. Het is een generatie waar het bedrijfsleven niet meer op zit te wachten, oa door te lakshouding, geen structuur dulden. Ze maken zich druk over zaken dat ver buiten hun, maar ook onze controle ligt. Wij compenseren met klimaatmaatregelen in Nederland (ook niet in de EU) never nooit niet voor de groei in China, India en Afrika. Ze kunnen zich beter druk maken om zaken dichterbij huis, huisvesting (100K kamers voor buitenlandse studenten, wachtlijsten huurwoning), opleiding, bevolkingsgroei (is ook belastingdruk) om er maar een paar te noemen.
@Gebakschep | 26-04-23 | 20:48: Waarom moeten we niet voor China compenseren, China en haar inwoners zijn zelf bijna helemaal energie neutraal , de vervuiling die ze moeten maken is notabene om alle meuk voor ons te produceren ,daar mogen we ons wel eens bewust van zijn! reneweconomy.com.au/china-now-has-eno...
@Smoelensmid | 26-04-23 | 21:32: Volgens CNN: China approved equivalent of two new coal plants a week in 2022. We kunnen in Europa niet het equivalent van 2 kolencentrales per week sluiten ter compensatie van de groei aldaar. Onze klimaatmaatregelen gaan het verschil niet maken.
@Gebakschep | 26-04-23 | 22:00: Die kolencentrales zijn om onze meuk te maken .. de pot verwijt de ketel , als we echt willen veranderen zelf produceren op groen energie en niet vingerwijzen naar de kolen centrales daar.. de oorzaak ligt hier en niet in China.. het roer moet om.... de multinationals en automotives weten dat al.. green.start-up.ro/en/bmw-will-build-t...
Huppeltut klimaatactiviste, die allemaal dingen denkt te weten.
Ondertussen blijkbaar wel vaak op tv, en zo wordt je dan wel bekend. Zal vast wel ergens voor haar een mooie baan te vinden zijn. Misschien dat dat stiekem wel de bedoeling is.
Ik weet het wel zeker.
De meeste normale mensen zijn licht narcistisch, extremisten zijn altijd extreem narcistisch en niet in staat tot enige zelf-reflectie of nuance, extreem enge types.
Op mijn werk lopen er ook hordes van dit soort pluisjes rond, net van de uni af, en hebben al de hele wereldproblematiek op hun schouders.
Pech voor ze, ik ben er te nuchter voor.
Ach ja vroeger werd er gedanst rond het lieverdje, op de Dam geslapen, en liepen ze met spandoeken te protesteren tegen de neutronenbom en kernenergie. Dit waait ook wel weer over.
Oorlogen vanwege klimaat, hou toch op muts, eerder krijgen we een nucleaire winter.
Die klimaathysterie is een welvaartsziekte. Verwende witte West-Europese jongetjes en meisjes die op zoek zijn naar zingeving.
Tot hun smartphone leeg is..
Erst kommt Facebook, und dann kommt die Moral.
@Duwbak_Linda | 26-04-23 | 20:29: En als internet eruit ligt, keiharde sex. Hehe.
Het zoveelste prinsesje Priscilla. Next!
Als ze er niet vaagjes aantrekkelijk uit had gezien had er geen haan naar deze wous gekraait. Zo oppervlakkig zijn ze wel bij religieus wappie-links.
"We weten al vijftig jaar wat ons staat te gebeuren, maar er is nog steeds niets aan gedaan" En toch hebben je vjader en je mjoeder je gemaakt in de tussentijd. Ga, tussen je vliegvakanties door, daar eens klagen en laat de rest met rust trut.
Gaat er ooit een stel van die blauwharigen voor mijn auto zitten dan zou ik mezelf toch moeten inhouden om er niet een bus purschuim over leeg te spuiten. Zal ze dan gelijk een tondeuse geven.
Je kunt het prima met haar oneens zijn, maar ze is intelligent en staat tenminste ergens voor. De enige holle avatars zijn al die misogyne Henken die haar bedreigen en voor rotte vis uitmaken.
Weet je wie óók ergens voor stond?
Wel een duidelijk voorbeeld van GymnasiumLinks.
Emotie is geen argument. Grappig dat jij daar voor valt.
@Papa Jones | 26-04-23 | 20:23: feijenoord in de arena?
@Papa Jones | 26-04-23 | 20:23: Haile Selassie?
@BobDobalina | 26-04-23 | 20:24: Ja óók!
Alleen thuis niet, voor de beker.
@Papa Jones | 26-04-23 | 20:23:
Brontosaurus robbie, ergers in yucatán 65 miljoen jaar geleden.
De ironie wil dat juist dit soort types eenieder over 1 kam scheren en iedereen die het niet eens is met haar voor kapitalistische/ koloniale,witte onderdrukker uitmaken. Pas je de logica ook op haar toe? En waarom niet?
Lekker makkelijk, eerst zelf heel de wereld overvliegen en dan lekker principieel Schiphol plat proberen te leggen, maar haar "ergens voor staan". En verder denk ik dat ze gewoon haar vader in de US blijft bezoeken, want dat is natuurlijk wel wat anders.
"Ja, dat zijn dus twee pertinente onwaarheden in twee zinnen".
't Kind is sowieso een leugenaar want zij blondeert zo af en toe heur haar.
Uhm... Hoe zwaar telt die leugen? Ik vraag dit voor een vriendin.
@MickeyGouda | 26-04-23 | 20:43:
Hey MG;) Je vriendin (;)) hoeft zich weinig zorgen te maken haha !
Eigenlijk is is m'n tegel een variant op een uitspraak van een leuke tante van me die veertig jaar geleden een grondige hekel had aan een bepaalde politicus wiens naam ik ben vergeten maar wat me altijd is bijgebleven was de sneer waarmee ze eindigde: "dat je weet dat de man een leugenaar is kan je gewoon zien want hij verft zijn haar !"
Ik vond dat een sterke mening en die nam ik over. Echter sinds ik weet dat een hele leuke schoolplein-vriendin (notabene zelf blondharig) heur haar een beetje extra blondeert om het een ietwat te revitaliseren is mijn mening over mensen die hun haar "verraden" veel minder sterk geworden.
En om eerlijk te zijn, ik tegelde m'n tegel dit keer een stuk steviger dan m'n eigen mening, om reacties uit te lokken. En dat is gelukt !
@LD69 | 26-04-23 | 22:29:
Mocht je iets hebben horen vallen: dat was het pak van mijn hart! Die tante van jou klinkt leuk. Het zit duidelijk in de familie. ;-)
@MickeyGouda | 26-04-23 | 22:41:
Hahaha, ik heb inderdaad zoiets gehoord. Sorry dat ik je van streek heb gemaakt. Overigens, m'n favoriete tante heeft een aardig aantal jaren geleden het tijdelijke ingewisseld voor het eeuwige. Zou nog graag eens met haar klessebessen maar ze moet nog maar even wachten vind ik (ook weer geen eeuwigheid natuurlijk).
En dankie vir die kompliment !
Biologisch verklaarbaar. Hannah Prins is een jonge, aantrekkelijke meid en de meeste journalisten en redacteuren zijn oudere mannen die jonge meiden aantrekkelijk vinden. Dus geven die heren Hannah (vreselijke naam overigens, ze is dus erfelijk besmet) de ruimte om haar ideeën - wat die ook mogen zijn - de ruimte. Dit maakt die ideeën per definitie irrelevant. Het doet er dus niet toe dat wat ze beweert onwaar is. Het enige wat van belang is, is dat Hannah (vermoedelijk een poging van Hanna een interessantere naam te maken) een jonge, aantrekkelijke meid is. En gelukkig gaat dat, naarmate ze ouder wordt, vanzelf over. Waarmee haar absurde ideeën ook voorbij zijn. Ik heb nog nooit zoveel tekst gewijd aan een achterlijk kalf. Zucht.
Ik weet niet wat jij aantrekkelijk vindt, maar als ik mij baseer op de foto hierboven zie ik een kille, narcistische ijskoningin.
@SterF... | 26-04-23 | 20:22: Ja, enge blik in haar ogen.
@SterF... | 26-04-23 | 20:22:
Inderdaad nu al een harde blik in haar ogen. Maar zal ook wel zo geënsceneerd zijn want snowflake maakt zich zorgen dus boze blik met
zwarte coltrui verkoopt. Te gemakkelijk dit gedoe en menigeen trapt erin;
@SterF... | 26-04-23 | 20:22: zou het de .....dochter.....van Qaq.....???
‘Er gaat oorlog komen, crisis.’ Dat ziet ze misschien wel juist maar door een andere oorzaak als zij meent.
En nu nog de winnende lotnummers graag, meneer nostradamus.
Nu zo moeilijk is dat niet te voorspellen hoor als beleidsmakers alle voorwaarden voor een perfect storm weten te creëren. In de energie transitie bijvoorbeeld waarin alle oude schoenen versneld weggegooid worden voor de nieuwe enigszins functioneren. Een voorproefje hebben we al gehad toen de gasprijs even piekte.
Inderdaad beter dat ze geen kinderen wil, dat schept hoop voor de toekomst.
Dit is ernstig.
De dagelijkse hersenspoeling van de NPO lanceert allemaal angstige typetjes, die in wilde paniek geraken en hun eigen leven verpesten.
Angst is een slechte raadgever.
Dat blijkt uit de veelheid van stompzinnige, niet bijdragende maatregelen en daaraan onze economie en geld opofferen, terwijl we dat keihard nodig hebben voor de transitie.
Advies: stop met je alpha en gamma nepstudies en leer begrijpen hoe je wel effectief problemen kunt oplossen door een gedegen bèta studie te doen.
Zoals die klimaatwetenschappers bijvoorbeeld.
Net zo gek als die Tanja Nijmeijer, maar dan binnen onze grenzen. Van dit cadeautje zijn we nog niet af.
En ik maar denken dat borderliners zich niets van grenzen aantrokken.
@Graaisnaaiert | 26-04-23 | 20:41:
Haha
De welstand mag bij sommige mensen wel met 100 punten omlaag.
Wanneer eerste wereld-problemen de overhand nemen, is het zover.
Volgens mij zijn we het eens.
Jordan Peterson is een eindbaas.
Behalve als hij emotioneel wordt. Dan zap ik snel weg. Bovendien een tikje te antropocentrisch.
Ook een beetje een emo. Niks mis mee als dat je ding is.
@SterF... | 26-04-23 | 20:17: En een relie gekkie, dat is nog het ergste.
Hulk Hogan ook, maar daar hoor je niemand over.
@zwellevertje | 26-04-23 | 20:20:
Dat wist ik niet eens, maar goed, dat zou inderdaad nog erger zijn (en een gedeelte van zijn "gekke" kant verklaren).
Is dit een nichtje van Emma Wortelboer?
Hannah noemen ze in de VS een J.A.P.
@RickyLaRue | 26-04-23 | 20:14:
Wat is dat?
@HoogToontje | 26-04-23 | 20:21:
Jewish American Princess.
Heb ik niet verzonnen hoor.
@RickyLaRue | 26-04-23 | 20:26:
Haha, een prins(es) is dit zeker!
@HoogToontje | 26-04-23 | 20:21:
An American Jewish girl of a prosperous family, regarded as being typically pampered and spoilt:
www.collinsdictionary.com/dictionary/...
– Edit: wat RickyLaRue dus zegt.
@LD69 | 26-04-23 | 20:29: The nanny.
Op een punt moet ik haar gelijk geven, we gaan er allemaal aan, dat is de keerzijde van het leven, het leven is eindig.
Het leven is een ziekte met een slechte prognose.
@Après toi | 26-04-23 | 20:11:
Bovendien met zeer matige gameplay. Maar de graphics zijn dan weer uitstekend.
@Après toi | 26-04-23 | 20:11: Een uitdaging dus! ik ga hem graag aan;)
@LD69 | 26-04-23 | 20:31: Je moet de gameplay ook naar je hand zetten en winnen.
Die Hannah, man man man, kijk haar eens hip zijn en geëngageerd. Wie denk ze wel dat ze is, in godsnaam. Als je hier al om moet huilen.. ja, inderdaad krijgen we oorlog als we nu stoppen met olie en gas. Dus laten we dat dus maar even niet doen. Ja, we willen een schone natuur en geen CO2, en bloemetjes en bijtjes, maar give us a break gvd. Toevallig werk ik in de windturbine industrie (geen windmolens dus), en weet dus dat de hele industrie zich de tyfus werkt en investeert om de groene globale ambities voor elkaar te krijgen. Sneller kan niet. Ook al stop je morgen met olie en gas, dan staan er overmorgen niet ineens 30.000 turbines in zee. We hebben O&G nodig, begrijp dat nou eens, maar stop je morgen, dan heb je overmorgen een revolutie van mensen die het leven niet meer kunnen betalen, en wellicht oorlog, waar jij en je extreme vriendjes verantwoordelijk voor zijn. Die Hannah, pretentieuze Hannah met haar traantje, ik wens je het allerbeste, maar wens je ook een jaartje armoede toe. Met een breder perspectief als beloning.
Top tegel!,
Tot zoiets zal je dochter zich maar "ontwikkelen".
Ik wens haar een loopgraaf toe. Met een raketwerper die op zonnenergie vuurt want buskruit, weet je wel wat daarin zit jonguh!
@Graaisnaaiert | 26-04-23 | 20:40:
Buskruit ? Da's grotendeels kunstmest dus stikstof. En na het afvuren een hoop fijnstof en nog steeds stikstof. Dus je hebt gelijk, dat moet over op zonnenergie.
Wat is er eigenlijk mis met haat jegens eco-fascisten die onschuldige burgers hinderen in hun bewegingsvrijheid?
Niks.
@Après toi | 26-04-23 | 20:05: kantoortje dicht?
Vrouwenstemrecht, toch niet zo'n goed idee...
aka: the Islam is right about women.
Heuy,.. dit kan echt niet meer he?
Zak
@skoftig | 26-04-23 | 20:12:
Met de islam zijn andere issues, maar inderdaad: die hebben geen klimaatproblemen. En de hoofdoorzaak daarvoor is inderdaad de beperkte inspraak van vrouwen in die samenlevingen.
@gaffelbaard | 26-04-23 | 20:16:
Nee, dit is tegenwoordig geen salonfähig inzicht meer. Maar dat zegt niks over de feitelijke juist- of onjuistheid van deze analyse.
Hannah is niet meer dan het zoveelste deugtypje dat de filosofie van "doe wat ik zeg, niet doe wat ik doe" aanhangt. Ze is jong genoeg om mijn dochter te zijn en heeft gvd al een grotere klimaatfootprint door vliegen dan ik. En dan ik ooit zal bereiken.
Zou ze in therapie zijn bij een klimaatpsycholoog?
Ja een die na afloop van de sessie moet huilen van het lachen.
Ik denk dat mevrouw Prins nog wel een punt heeft helaas, en dat het een spannend jaar gaat worden. Klimaat en duurzaamheid zijn daarin helaas van ondergeschikt belang: eerst de crisis at hand even overleven.
Spannend: haalt Rutte IV de Kerst?
Ohhhhhh, meisje wat sta je toch zo mooi in je eigen kracht! ( vrouw met hoog stemmetje na bootst). Het wordt geloof ik morgen lekker koud weer met een frisse wind ; stap op een gewone fiets en dan lekker een uurtje tegenwind in trappen,, meid! Geniet onderweg van je uitzicht en als je weer terug bent, lekker achter je MacBook deze video kijken. Je hoeft maar tot de helft dus dat trek je wel! www.youtube.com/watch?v=SaA7i3ZQl7c Het kan zo bevrijdend zijn om eens tot andere inzichten te komen , zeker als je nog lekker jong en fruitig bent
Maar dan wel op een traditionele fiets en geen VanMoof of andere halve brommer.
En Alptekin is een echte cuck!
@Basil Fawlty | 26-04-23 | 19:58: Haha, ja mijn 'bad'; een gewone fiets is tegenwoordig al een elektrische , lijkt het wel!
Wanneer is dat kindje Prins voor het laatst in het vliegtuig gestapt?
Kan die Alptekin ook uit? Deze troetelturk met z’n linkse opvattingen. Een el uu el met vingers. Helaas indertijd geplugd door GS. Wat een zak hooi. Opbokken dus. Barf.
Jij een hater, jij een hater en jij een hater! allemaal een hater!
Droevig kind.
Ik zal ook wel een hater zijn want ik ziet niet in de "legal circle" van XR of sowieso XR. Enge club.
Haters weten nooit dat ze haters zijn: in hun perspectief zijn zij heel normaal en is de rest gewoon dom of naïef. Komt gewoon niet in ze op dat er met henzelf iets mis zou kunnen zijn.
Ik had jou inderdaad wel op de A12 verwacht:-)
@Homer P. Simpson | 26-04-23 | 19:58:
Is inderdaad wel zo want je kunt geen discussie met ze aangaan, twijfel je aan hun morele verhevenheid dan ben je, je raadt het al, een hater.
@Après toi | 26-04-23 | 19:59:
Lol! Dat is Bern-Montreux (en vice versa). Nee dat is te ver weg.
Een artikel dus in Vrij Nederland. Dat opinieblad had ooit een oplage van 120 duizend exemplaren per week, en was erg invloedrijk in Linkse Kringen. Tegenwoordig verkoopt het -inmiddels maandblad- nauwelijks meer dan 10 duizend stuks per maand, en staat het in de uitverkoop. Maar geen enkele uitgever die het wil hebben. Voor zover de teloorgang van linkse opvattingen.
Dat blad haalt zelfs de Groene regelmatig links in. Goeiedag eem.
Wat is jouw oplage? Weet wel dat je een keer iets van 42.000 reaguursels in een jaar gebakken hebt.
@Sinterbikske | 26-04-23 | 19:59: 46.601, maar toen had ik wel een lange schorsing.
@Duwbak_Linda | 26-04-23 | 19:57: Interviews met wereldberoemde filosofen uit Bulgarije die pleiten voor een Neo-Marxistische samenleving. Is slechts een kleine markt voor, schat ik zo in.
Zit af en toe iets interessants tussen. Maar goed, zo'n online abo kost dan ook geen drol.
@Duwbak_Linda | 26-04-23 | 20:05: Die thrillergids in de zomer is vaak wel goed.
Mijn ouders kochten het vroeger als laatste tijdschrift in het weekend om de 360 graden qua politieke meningen rond te maken (altijd lezen wat de overkant schrijft) maar toen was het al, grosso modo, een kudtblad. Was inderdaad zeer geliefd in linkse kringen en hun meningen, samen met die van de Groene Amsterdammer, werden daar als waarheid opgeslurpt.
Denkt, de Waarheid als krant... daar was ook iets mee. Lol!
Er stonden overigens best leuke achtergrondstukken in. Volgens mij tekende peter van straaten er een mooie plaat in. Was dus niet helemaal kut. Ok, de nieuwe revu had meer cartoons.
@Basil Fawlty | 26-04-23 | 20:10: Joop den Uyl was er nog redacteur. En later -na de val van het Kabinet Den Uyl en de daaropvolgende monsteroverwinning van de PvdA- hebben enkele VN-redacteuren zich nog met de formatie bemoeid. Maar dat was geen succes, want uiteindelijk ging Dries van Agt (CDA) met Hans Wiegel (VVD) in zee.
Meer in het algemeen: linkse blaadjes en kranten zijn vaak goed op de hoogte van kunst en cultuur, maar als het gaat om verslaggeving en analyse van politiek en economie, dan sla ik ze minder hoog aan.
@BobDobalina | 26-04-23 | 20:18: Wel heel erg door een linkse bril. Ik herinner me een reportage over Kampers in Brabant, die nogal veel overlast bezorgden -waaronder mishandeling en bedreiging- en die werden toch als een soort slachtoffers van het systeem afgeschilderd. En de brave burgers die over hen klaagden, waren intolerante en benepen buurtbewoners.
@Après toi | 26-04-23 | 20:18:
Tuurlijk zijn/waren die blaadjes goed op de hoogte van kunst en cultuur want daar gaat de subsidie naartoe.
Ik zie trouwens weer die cafe's op de Nieuwezijds en hoek Spiegelgracht in Amsterdam voor me waar al die ongewassen morsige types met roos op hun schouders dag in dag uit aan de bar hingen. Brrrr.
@Basil Fawlty | 26-04-23 | 20:24: Er komen altijd veel klaplopers op af, valt me op. Er bij willen horen, maar niks kunnen. Ik ken ook zo'n jongen die onderhouden wordt door zijn rijke ouders, af en toe in een fietsenhok mag exposeren, en vooral urenlang rokend en met een moeilijk gezicht op een terras achter een café solo zit te lanterfanten. En z'n kapper is jaren geleden al overleden, gezien de staat van z'n haar.
@Après toi | 26-04-23 | 20:58:
"Af en toe in een fietsenhok mag exposeren, en vooral urenlang rokend en met een moeilijk gezicht op een terras achter een café solo zit te lanterfanten" Lol!
Ik weet precies wat je bedoelt. Toen ik begin jaren '90 landde in Amsterdam en de meeste van mijn vrienden nog studeerden hadden ze ook van die klaplopers als bekenden en dan ging ik mee naar de opening van hun "vernissage." Mijn god wat was dat een rommel en dan kwam je inderdaad types als Hannah Prins tegen. Meisjes die dol waren op "foute types" zoals de gebrouilleerde kunstenmaker: "Hij lijkt ongewassen en kijkt moeilijk maar dat is omdat het leven moeilijk is." zeiden die meisjes dan.
Muwahaha! Die stupiditeit blijft vermakelijk.
@Basil Fawlty | 26-04-23 | 21:13: Grappige verschrijving, je bedoelt getroubleerd. Van een psychiater hoorde ik ooit dat vooral vrouwen die hoog scoren op neuroticisme zich sterk aangetrokken voelen tot labiele mannen: van bipolair tot borderline tot schizofreen. En dat soort mannen heb je in overvloed in de kunsten.
@Après toi | 26-04-23 | 21:59:
"Getroubleerd" Inderdaad.
Dat deze Hannah twijfelt over het veroorzaken van nageslacht zegt me heel veel.
Heb je het echt goed voor met de wereld dan begin je massaal even niet aan kinderen want idd.... de aarde wordt (zo langzamerhand) te vol.
Probleem is dat de hongernegers op het Afrikaanse continent die fax nog niet ontvangen hebben en gewoon door vermenigvuldigen met een heel regiment aan AMA's op bootjes deze kant op en nareizende familieleden erachteraan zodra ze een verblijfsstatus hebben.
Daar helpt geen klimaatprotest tegen.
Wat geld met mensen kan doen. Geef die griet even een knuffel. Heeft ze gemist.
Wat is dit weer een pareltje van een stuk van Spartacus. Ik gooi er nog een extra donatie tegenaan.
dankjewel champ <3
Laadpaal?
Als u niet liegt over uw nick, dan gun ik dit meisje een week met u op een onbewoond eiland.
Lieve Hannah, het zou juist prachtig zijn voor moedertje aarde als wij er allemaal aan zouden gaan.
Moeder aarde begint bij het idee alleen al te spinnen van genoegen.
Wat voor ouders hebben
die verwende kinderen toch?
Even opzoeken red.
Ach, de Paris Hilton van XR.
7 vinkster die zich kapot verveelt.
De halve wereld over gevlogen in haar slechts 25 jaartjes.
Ze is lief.
Eigenlijk is het best wel beangstigend om te weten dat dit soort grietjes (en jongetjes ook trouwen) allemaal toch een leuk salaris verdienen in een of ander fake/flut job, nou juist voor dat zelfde, totaal helemaal niks kunnen.
Indeed.
Je wil liever hun uitkering betalen?
@BobDobalina | 26-04-23 | 20:14: Ze zou zich ook gewoon nuttig kunnen maken, als haar "sensibele intelligentie" haar in de weg zit kan ze altijd nog kassière bij de AH worden, zit ze toch nog tussen "ons soort mensen".
Dat gedoe om de klimaat angst doet me terug denken aan de angst voor "de bom" van vroeger.
Iedereen die tussen de jaren 60 en 80 geboren is groeide op met: het ijzeren gordijn, de wapenwedloop van de koude oorlog, Doe maar's De Bom, massa demonstraties tegen atoomwapens. De jeugd werden bang gemaakt. En velen dachten ook écht dat het zou gebeuren en we er allemaal aan zouden gaan.
Nu is het het klimaat. Zelfde tactiek. Zelfde angst.
We werden continu gebombardeerd met allerlei doemscenario's en onrecht. Het was zoveel dat je er een beetje comfortably numb van werd.
Ze groeiden ook op met het toen nieuwe idee dat de aarde door de mens kapotgemaakt kon worden. Die angst is nog steeds niet weg.
Ontkerkelijking heeft zo zijn gevolgen. Maar de keiharde protestanten zitten in de Woke-corner.
@Duwbak_Linda | 26-04-23 | 19:51: heerlijk nummer. Vanavond in t café
@Roos | 26-04-23 | 20:16: Waarom wachten? *YT aanslingeren doet*
@Roos | 26-04-23 | 20:16:
Heerlijk psychedelisch, love it!
Een glansrijke inhoudsloze politieke loopbaan ligt in het verschiet..
De eerste vrouwelijke klimaatpaus wellicht?
Lelijk Anglicisme de context waarin dat woord "hater" wordt gebruikt.
Dat is alles wat ik erover kwijt wil.
Later.
Vandaag de kachel maar weer aangezet, die opwarming moet toch ergens vandaan komen.
Zij heeft een beetje Gordon volgens mij.
Maar je mag niet zomaar zeggen dat ze borderliner is. Dat moet je aan een heuse psychiater overlaten.
@Après toi | 26-04-23 | 19:48: ik ben veel bij de psychiater geweest dat maakt mij ook een beetje expert.
@BobDobalina | 26-04-23 | 20:08: Nogal redundante info.
Dat noemen wij geen borderline, dat noemen wij betrokken. Hart voor de zaak, hoog in de emotie, dat soort dingen.
Hannah is een verwend nest, dat eerst op kosten van papa en mama de hele wereld heeft kunnen overvliegen, zonder gêne en vervolgens thuis aan iedereen verboden wilt gaan opleggen.
Dat is keiharde hypocrisie. Leuk uithangbord ben je dan. Je weet dan zelf toch ook dat mensen je gaan zien als een farce? En de groep waar je voor staat dan toch ook zo gezien wordt?
Zullen haar kinderen thuis blijven, af en toe de trein pakken, maar voornamelijk wegkwijnen in een klein huisje waarbij de snacks uitsluitend gemaakt zijn van insecten?
Of zullen we het kunnen raden? Hannah krijgt zometeen een leuke baan, goed salaris en zal zich scharen onder de elite, met een elektrische auto, genoeg geld voor de dure vliegtickets en zal niet het empatisch vermogen bezitten om te denken aan de overige 95% van de bevolking die zich mede door haar toedoen in de depressie laten zakken door de immer verhogende belasting druk voor een "probleem" dat nog niet geconcludeerd kan worden als realiteit of als sprookje.
Hypocrisie. Bestaat er een hypocrisie proportionalisator?
Ja maar ''de toestellen vliegen toch al...'' is dus echt niet hypocriet.
Ken haar toevallig persoonlijk. Dit klopt voor 100%
Dit zijn toch wel de betere linkse hippie protest meisjes. Tenminste nog iets om naar te kijken met het geluid uit.
Slechts 4 letters: lijp.
Hahaha, zo'n woke muts krijg ik binnen 3 sec aan het janken. Stoere praat op den Twitter maar totaal geen kaas gegeten van het echte leven. Compleet verloren in hun eigen bubbel zulke meiskes. Plak der klauwen maar vast aan de A12, ik ruk ze zonder verdoving in 1x los van het asfalt zodat ze nog een paar minuten gillend kan kijken naar haar handpalmen zonder vel. Heerlijk lijkt mij dat...
Ik ben nog even aan het denken over uw eerste zin. Ik denk dat Anouk geinterresseerd is.
Klinkt als een leuk feestje, ik zorg voor de versnaperingen.
@HankHill | 26-04-23 | 19:48: Nu ik het zo terug lees zou het het zomaar een scène uit een Tarantino film kunnen zijn.
Geef mij 2 minuten en ik heb haar ook aan het huilen van teleurstelling.
@sioux_ | 26-04-23 | 20:21: Ik heb haar in 1 minuut rechts of volkomen gek gekregen.
Ah nieuwe minister in spè.
Fijn.
Is ze lesbies dan?
Klap van de windmolen gehad!
Tja. Mensen die voor een probleem gesteld worden reageren doorgaans op 3 manieren: ontkennen, aanpakken... of luidkeels krijsend eisen dat anderen het gaan oplossen, en oh wee als dat niet op de door jou goedgekeurde wijze gebeurt. XR valt in de laatste categorie, net als Greta en het grootste deel van de klimaatbeweging.
Dit soort dingen geven dan weer wel hoop,.. boehoe fucking boehoe.
wat hoop zou geven is dat de Gretta Thunbergjes etc. Zelf wat minder zouden consumeren, gewoon studeren en een actieve oplossing voor problemen zoeken dan alleen dom roepen "stop olie'
Kan iet, heb je beta's voor nodig en die zijn de laatste 50 jaar toch wel tot de losers van de maatschappij verklaard. Verloren can klimaat-ommunicatie-advies-conslutants.
Wel een erg blank feestje. Waarom wordt KOZP niet uitgenodigd?
Die zitten aan de afterparty van een lintje heb ik mij laten vertellen.
Het is te laat
Voel het aan mijn kantelpunt
Boek een vliegticket!
Geil, links meisje
Ik hou wel van partners waar je ook nog een goed gesprek mee kan hebben. Maar bij haar wordt dat binnen een kwartiertje slaande ruzie.
Nou ik lees: "Als ik maar één iemand op die A12 kan krijgen, dan vind ik het al goed" . dus dat wordt liften daaro morgenochtend
Steek je augurk niet in gekte.
REAGEER OOK