Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Je kunt vanaf nu veel te veel betalen voor een staanplaats in een vertraagde NIEUWE Intercity

Koolmees zit in een wesp (geen bizarre porno)

Niet stiekem roken op het station he Koolmees

DAAR ISSIE VERDOMME! De nextgen-joekel van de NS. De wesp. Het ding heet zo omdat het ganse interieur na twee dagen dienst prikt door omgevallen blikje Fernandes. Wouter Koolmees reed vanochtend mee voor de eerste rit. Voor de verandering werd de dienstregeling aangepast naar 'op tijd'. De schoonmaakploeg kwam eraan te pas om alle tijdens oefenritjes aangebrachte herinneringen aan patatje joppie uit te wissen. De badkamer blijkt zo groot als de balzaal van de koning. Tijdens reguliere ritten is het heel ongemakkelijk om daar te gaan schijten omdat iedereen in het halletje staat aangezien er in de trein zelf geen plek meer is. Pfffrttt, pffffrrtttt, horen ze dan. De wesp heeft USB-poorten. Maar ja, Macbooks hebben sinds 2016 al geen standaard USB meer. Een ritje kost ongeveer een maandsalaris. Treinen, het is echt helemaal geweldig.

Heet dit ding 'Boefje'?

Social

Reaguursels

Inloggen

Mongoolkees ging een ritje maken met boefje.

Piet-Kietelaar | 19-04-23 | 23:49 | 2

En stiekum een sjekkie gerookt in die mooie nieuwe treinplee...

grapjasz | 19-04-23 | 23:57

Tja, als machinist ben ik er niet kapot van. Ziet er op eerste oog leuk uit maar komt van zelfde fabrikant (Alstom) als van de SNG. Plastic troep uit Spanje dus wat never nooit geen 30 jaar mee gaat. Ding zit al een jaar vol met software fouten, 2e serie heeft flinke vertraging door productie fouten en deel van eerste serie moet terug naar de fabriek voor aanpassingen. Ook weer een voorbeeld van openbare aanbestedingen: de goedkoopste aanbieder wint, kwaliteit is ondergeschikt. Geef mij maar een VIRM/ICM/DDZ.

CornholioNL | 19-04-23 | 23:09 | 2

Misschien de nieuwe Fyra dus? Ik hoor dat de deuren niet goed werken....

flinkescheet | 19-04-23 | 23:31

Als machinist veel op zware diesellocs.. in de nachtelijke uren rondgetuft.. ach ja.. mooie tijden.. en het riekt niet slecht..!

grapjasz | 19-04-23 | 23:41

En dan te bedenken dat er een EU-verordening is die USB-C als standaard verplicht stelt.
Mwah, die treinen zijn natuurlijk al 129 jaar geleden aanbesteed, dus het zij NS vergeven.

Chiant | 19-04-23 | 22:25

doe mij die ouwe hondekop maar....

grapjasz | 19-04-23 | 21:27

Dit ding is kut van binnen. Oogt leuk, maar als je langer kijkt, is het gewoon kut.
Het gros van coupe's is een "4-tje" , 2x 2 stoelen tegenover elkaar.
Dat het stomste is wat je kan doen. Een vliegtuig inrichting, Gewoon alle stoelen achter elkaar , zoals we sinds '72 doen bij de intercity, was de beste optie om dat ding vol te krijgen. Nu moet je lekker tegenover Gerda of Joop (of erger...) de hele reis aan gaan zitten kijken. Leuk...

MediastadInwoner | 19-04-23 | 20:39 | 4

De treinrukker moet natuurlijk wel bekijks houden, daarom staan de bankjes tegenover elkaar. Klantgerichtheid heet dat...

flinkescheet | 19-04-23 | 23:28

Echt what the fuck. Een beetje forens wil een tafeltje zodat hij/zij/het wat werk kan verzetten.

de IJsman | 19-04-23 | 23:34
▼ 1 antwoord verborgen

Boefje?! Die zitten meestal zonder kaartje in zo’n unit. Of hangen rond daar.

Producent | 19-04-23 | 20:11 | 1

Vooral in de Eerste Klas godverdomme. Dan zit ik daar met mijn goede gedrag in de hoop rust te vinden. En die laffe graftakken die heden ten dage voor conducteur moeten doorgaan lopen gewoon door en doen of hun neus bloedt.

de IJsman | 19-04-23 | 23:48

Nou ben ik zelf ook een best een treinfanaat hoor maar als iemand een trein een “boefje” noemt krijg ik daar toch wel de rillingen van

Verder best prima dingen denk ik. Alleen vraag ik me af of de capaciteit voldoende is. In de meeste landen rijden ze als stoptrein niet als intercity

Siegfriet_Klaag | 19-04-23 | 20:02

De intercity die ik gebruik wordt gereden met sprinter materiaal. Daar pas ik dus niet in. Als ik zit, dan zit ik met m'n knieën tegen de stoel voor me aan. Daar kan dan niemand zitten. En daar vragen ze dan ook nog de hoofdprijs voor.

TheManiac | 19-04-23 | 20:00

Ze zitten overal, dat d66 tuygh.

bqbq | 19-04-23 | 20:00

Beste reizigers,
Wegens een aanrijding met een persoon....
... nu bussen ingezet...

'T beste maar weer!

Is dit nog nieuws? | 19-04-23 | 19:24 | 2

Wia Buze-fan?
Kostentechnisch kan de trein hier gewoon niet uit tegen de auto, en dan heb ik niet eens een zuinige. Laat staan qua tijd, gemak en comfort. Dus nee. 0 komma 0 argument om de trein icm bus te pakken.

Graaisnaaiert | 19-04-23 | 19:36

Vorige maand nog efkes met de trein van Antwerpen naar Vilvoorde geweest. Niks 'beste reizigers', maar keurig 'dames en heren.'

Ruud Hazes56616330 | 19-04-23 | 20:17

Mag Wouter Koolmees zich een man noemen van de NS?

bitterpete | 19-04-23 | 19:18 | 1

Binnen vijf jaar pleite? Dan ben je geen spoorman/vrouw! De meesten die langer dan vijf jaar blijven plakken die zitten er voor het leven, en dan mag jij je pas spoorman/vrouw noemen!

BadPatNL | 19-04-23 | 21:54

Niets om trots op te zijn.
Hollanders kunnen niks met wielen fabriceren.
Ok, fietsen dan. Goh wat knap.

Longstone | 19-04-23 | 18:43 | 7

@Is dit nog nieuws? Mis.
Mijn roots liggen binnen onze grenzen en mijn billen zijn spierwit.
Maar.
Onze overheid is op alle fronten fel bezig met de, Weg met Ons, campagne.
In alle situaties moeten wij onszelf wegcijferen en anderen volkeren voor laten.
Ik ben dat zoooo zat, dat ik er cynisch van ben geworden.

Longstone | 19-04-23 | 19:46

Vergeet de Fokker G1 niet. Die had fantastische landingswielen.

nobodiesunmighty | 19-04-23 | 20:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Laatst moesten we in Amsterdam zijn. Met de auto, parkeren in het centrum, dagkaart 45 euri. Prijs treinkaartje r'dam a'dam: 17 euri enkele reis. Met z'n tweeën heen en weer: 78 euri. Zelfs met die absurde parkingkosten is de trein nog duurderder.

ParadiseLost | 19-04-23 | 18:31 | 11

@Is dit nog nieuws? | 19-04-23 | 19:28: Want de trein goedkoper maken kan niet?

ReyNemaattori | 19-04-23 | 21:38

@dathoujetoch | 19-04-23 | 18:59: Is ook onmogelijk als je die auto ook gebruikt voor boodschappen, woon-werk verkeer, de kiddo's van/naar sport/muziek/ballet etc. etc.

Hoe moet je dat dan delen?

En waar ligt de grens van wat redelijk te vergelijken is:
-Tel je de tijd die je naar die kortingskaarten zoekt dan op bij de reistijd? -Of dat uur dat je moet wachten zodat je na 9uur met je daluren kaart goedkoop kan reizen?
-Reken je de belastingafdracht naar de NS mee bij de kosten van de auto, ook als je nooit met de trein gaat maar wel belastingplichtig bent in Nederland?

Feit blijft dat een retourtje met de trein doorgaans duurder is dan rijden + parkeren, tenzij je vlakbij woont. Zelfs Arnhem-Utrecht(65km, Arnhem-Zwolle heeft dezelfde prijs, dus zal wel op afstand gaan) kost je 25 euro retour. Voor dat geld kan ik naar Westraven rijden, daar de auto neerprakken, met de tram verder naar Utrecht CS(en 's avonds weer terug) én alsnog goedkoper uit zijn dan met de trein. Met twee personen is de auto zo goed als overal in NL goedkoper.

Gros van de reis: geen jongeren, geen geurtjes van iemand die een hele kapsalon naar binnen te schuift, niet rennen/dringen om te kunnen zitten, eigen muziek, geen halve telefoongesprekken, geen ongewenste intimiteiten, niemand probeert zijn geloof / ideologie / klimaatactie aan me op te dringen....

ReyNemaattori | 19-04-23 | 21:59

@Is dit nog nieuws? | 19-04-23 | 19:28: Mag het kabinet ook iets bedenken dat voorkomt dat ik gewoon in Duitsland ga tanken...

ReyNemaattori | 19-04-23 | 22:00
▼ 8 antwoorden verborgen

wat heb je aan een nieuwe trein als ze toch niet op tijd komen, en wat heb je aan Koolmees corrupte zooi dat hele politiek gebeuren een gewoon mens met ervaring krijg geen kans.

out-of-de-box | 19-04-23 | 18:25

D66-er die toevallig Sjef der NS is geworden .................. beste en enige kandidaat die door het politburo is aangedragen.

Ervaringsdeskundige | 19-04-23 | 18:20

Wouter Koolmees is het schoolvoorbeeld van een uitgerangeerde politicus die niet geslepen genoeg was voor Den Haag en daarom maar bij een staatsbedrijf is geparkeerd via de baantjescarroussel.
"Een blind paard kan er nog geen schade aanrichten."

Osdorpertje | 19-04-23 | 18:14 | 2

Haha, niet geslepen genoeg? Die D66-er heeft toch maar mooi ons pensioen ingepikt en deze 650k op jaarbasis bij de NS zijn zijn 13 zilverlingen...

BadPatNL | 19-04-23 | 21:57

Ik heb respect voor Koolmees. Kundige kerel en een harde werker. Samen met Vijlbrief de enige D66-er die ik kan pruimen.

de IJsman | 19-04-23 | 23:49

Zelfs Heleen Mees ziet er beter uit dan Koolmees.
Directeur NS is dat een ander woord voort uitrangeren?

MorgenEenAnder | 19-04-23 | 18:14

De HSL-geschikte treinen hadden klaar moeten zijn toen de HSL (ook al jaren te laat) in 2007 open ging. Die (Fyra-)treinen werden gebouwd met een beetje vertraging en werden pas geleverd in 2012, vijf jaar na de opening. Toen bleek begin 2013 dat ze uit elkaar vielen. Nu, 2023, zijn er eindelijk NS treinen die wat vaart kunnen maken op de HSL. Deze dingen komen minstens 16 jaar te laat. Prutsers. Maar die allerlinkse op de foto is wel een lekker boefje, maakt weer wat goed.

BokoHalal | 19-04-23 | 18:13 | 4

@Alexander des Burgus | 19-04-23 | 18:18: Ook dat inderdaad

BokoHalal | 19-04-23 | 18:19

Sorry ik speel voor het andere team, so be my guest en dan neem ik die 2e van links, krijgen wij geen gedoe!

BadPatNL | 19-04-23 | 22:00

@Alexander des Burgus | 19-04-23 | 18:18: nope, het viaduct over de A4 heeft een constructiefout waardoor er een snelheidsbeperking geldt.
Mag van mij nog wel jaren duren voordat ze dat opgelost hebben want sinds die snelheidsbeperking ingegaan is is het heerlijk rustig hier.
Ok, we hebben wel gewoon de geluiden van de A4 en de vliegtuigen maar die zijn allemaal lang niet zo irritant aanwezig als een trein die op volle snelheid over de HSL dendert. Lang leve het op de verkeerde plek gebouwde geluidscherm om het effectief te laten zijn, namelijk het tegenhouden van geluid (de baan van de HSL ligt namelijk hoger dan de bovenzijde van het geluidsscherm).

oh no | 19-04-23 | 23:45
▼ 1 antwoord verborgen

Rijdt deze trein ook naar het oosten?

Mark zit te Dutten | 19-04-23 | 18:00

Kunnen ze die Koolmees niet één of ander toupetje aansmeren/opplakken? Nu begint zijn haar zo ongeveer bovenop zijn schedel. In combinatie met zijn gelaatstrekken, gaat-ie zo toch wel wat erg veel in de richting van een circus-act.

KeesBruin | 19-04-23 | 17:59

Nog iemand actieve herinneringen aan de miljarden <Foetsie> van de Fyra ??

AldNuut | 19-04-23 | 17:56 | 3

Was zielig voor de Italianen, dus zal daar wel blijven hangen zijn.

Kopieerapparaat | 19-04-23 | 18:10

Valt best mee. Meer dan 200 miljoen betaald en nog toch 125 teruggekregen.
Vrienden van Mark R. te D. H. zouden dat een Win-Win situatie noemen.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art....

MorgenEenAnder | 19-04-23 | 18:18

Wij hadden een Italiaanse metro-bouwer gevraagd om voor ons een hogesnelheidstrein te bouwen omdat zij het laagste bod uitbrachten.
Tijdens de ontwikkeling bleven wij maar wijzigingen doorvoeren.
Tijdens de bouw hielden wij geen toezicht en werd er ook niet gecontroleerd op kwaliteit.
Toen de treinen eenmaal hier waren bleken ze een beetje tegen te vallen.

Osdorpertje | 19-04-23 | 19:09

Waarom geen dubbeldekkert?

Joris Beltsin | 19-04-23 | 17:56 | 1

Die komt met de lopende order, een halve dubbeldekker en halve normale rijtuigen trein voor de nieuwe 'sneltrein' die nu in ontwikkeling is.

BadPatNL | 19-04-23 | 22:02

Hier in de Achterhoek gewoon nog boemeltreintjes op diesel. Ik had er trots bij willen vertellen over de stoomtrein in Haaksbergen, maar dat is dan weer in Twente.

SNAFU | 19-04-23 | 17:55

Rijdt dat ding wel op tijd, eindelijk een keer, behalve bij vertraging, personeelstekort, bladeren, ijsvorming, wisselstoring, open brug, vertraagde stoptrein, defect aan deur, inzet politie, dieren op het spoor, spoorlioers, aanrijding, stakend personeel in de kantine, vakantiedienstregeling, bijzonder transport, sneeuwvorming, uitgezette rails, koperdiefstal, openstaande bruggen, kortom wegens complete incompetentie en vetbetaald amateurisme? Ja, ik ben ontevreden over de voortdurende wanprestatie en de schandalig uitgedunde dienstregeling, kapotte roltrappen en eindeloze werkzaamheden.

dathoujetoch | 19-04-23 | 17:54

De wc heeft inderdaad een heel dun "muurtje". Als je daar zit te schijten hoor je de andere passagieren vlak bij je oor. Of je je keutel er zo nog uit krijgt?

jan huppeldepup | 19-04-23 | 17:48 | 2

Dat jij met hun gesprek kunt meeluisteren is nog niet zo erg.
Zij kunnen jou ook horen terwijl jij daar lekker uit je arie zit te boeren.

Osdorpertje | 19-04-23 | 18:17

No joke, “verbinden” stond in het ontwerp centraal. Vandaar ook de belachelijke “ontmoetingsbank”. Ontmoeting met de flatulente gassen uit de endeldarm van Harm en Thea horen dus ook bij

Siegfriet_Klaag | 19-04-23 | 19:53

Ik zie op het (Twitter)filmpje de rode stoelen.
Zijn die gestoffeerd door een slechtziende met één hand?
Het lijkt wel een jonge hond, met al die ruimte in de bekleding.
De huisstoffeerder van NS rekent zich nu al rijk.

MK27 | 19-04-23 | 17:45

De NS heeft een 7 gaat voor een 8 Rogier van Boxtel

thanseeuwen | 19-04-23 | 17:44

Ik ben pas tevreden als we zoiets zelf maken. Je kan wel van alles kopen.

HogeNood | 19-04-23 | 17:42 | 1

Holec uit Ridderkerk is onderdeel (=opgekocht door) van de producent Alstom

MK27 | 19-04-23 | 17:50

Kijk die typische PVDA grijns, ik weet nergens wat van maar ik ben hier geplaatst.
In 5 maanden van specialist sociale zaken naar trein connaisseur.
Een politicus kan het.

entredeuxverres | 19-04-23 | 17:36 | 6

Het is nog erger: het is een D66 grijns. Of het al niet erg genoeg was.

marco52 | 19-04-23 | 17:40

Het is een D66'er, net als de vorige baas bij de NS.
Die functie is nu kennelijk gewoon een D66-post geworden. Kennis van zaken absoluut niet vereist. Sterker nog, zulke kennis strekt niet tot aanbeveling, hoe minder benul, des te beter is het devies.
Als je maar 'visie' en 'lef' hebt, want dát zijn pas echte vereisten voor een topfunctie. En flink ouwehoeren en netwerken, de rest is bijzaak.
De toplaag in het Nederlandse bedrijfsleven raakt steeds verder vervuild met niets-kunners.

KeesBruin | 19-04-23 | 18:03

@marco52 | 19-04-23 | 17:40: Precies, D 66 grijnsers zitten op een ton of 5, kunnen niks maar dat doet er niet toe. Laat zich overigens in een auto met chauffeur verplaatsen, in een trein zal je hem niet tegen komen.

Uw Verzekeringsadvis | 19-04-23 | 18:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een lief promotieteam!

kroel | 19-04-23 | 17:36 | 1

Beetje bleekjes......

MK27 | 19-04-23 | 17:46

Toch weer een wit dingetje als ik die aanprijsmensjes zo zie.

Henk Zult | 19-04-23 | 17:35 | 1

De getinte rijdt in een MB natuurlijk.

J.Cash | 19-04-23 | 18:21

Af en toe heb je nieuwe treinen nodig.
Nu was het weer eens zo ver.
En als alleen de geluiddempendheid van de plee een issue is, is ie prima geslaagd.

Schadenfreude | 19-04-23 | 17:33 | 1

Ik wens een bidet.

HogeNood | 19-04-23 | 17:44

Vorige week nog met de intershitty naar Amsterdam op en neer, buiten spitstijden.
Gewoon 2x staan / zitten in het trapgat.
Altijd beter dan met de auto in Amsterdam moeten zijn..

Kouwe Kees | 19-04-23 | 17:32 | 2

De deurbeugel voelt wat hard aan de billen, maar verder een redelijk zitje

HogeNood | 19-04-23 | 17:46

@HogeNood | 19-04-23 | 17:46:
Precies, beetje rekken en strekken bij aankomst, tramlijntjes of benenwagen binnenstad, extra borreltje ook een voordeel en weer retour.

Kouwe Kees | 19-04-23 | 17:56

Businezzzzzclass.

Ruimedenker | 19-04-23 | 17:32

Heel soms neem ik de trein als ik in Utrecht moet zijn.
Is minder duur dan daar parkeren. Als ik zie wat er komt kijken aan mensen omdat ding te laten rijden en beveiliging. Dan snap je dat daar geld bij moet.

NatNiks | 19-04-23 | 17:31

Net zoals er maar één echte James Bond is,
is er maar één echte trein: de Hondekop.

Roos | 19-04-23 | 17:31 | 2

Dan wel in het grasgroen met gele snor.

homieguerneville | 19-04-23 | 17:33

Voor mij de blauwe!

GnottoBlotto | 19-04-23 | 17:53

Verrek, het was mij volledig ontgaan dat die koolmees de polletiek had verlaten

Gen. Maximus | 19-04-23 | 17:28 | 2

@ Maximus, Dan voortaan ook maar niet meer stemmen, lijkt mij

Dwaalgast | 19-04-23 | 17:35

dat ding is dus 3 minuten sneller van 020 naar 010. Dat scheelt toch maar weer.

homieguerneville | 19-04-23 | 17:27 | 3

Dat is toch het mooiste van 020. De trein naar 010.

TheGreatMachine | 19-04-23 | 17:29

en dan Breda. ook naar Zwolle via Hanzelijn is veel sneller.

AntiZanicz | 19-04-23 | 17:44

Utrecht-Amstel is ook 200km/h snelspoor

AntiZanicz | 19-04-23 | 17:44

In de winter heb je niks aan zo’n weps, dan doet ie ‘t niet.

Ruimedenker | 19-04-23 | 17:27 | 2

wintertest is gedaan, is OK. Hij is van Alstom, die maken treinen die decennia kunnen rijden.

AntiZanicz | 19-04-23 | 17:43

Een wesp verstopt zich in de winter…..

Ruimedenker | 19-04-23 | 17:46

En nu een echte test.
Stuur een groep incontinente bejaarden op reis van hun verzorgingsflatje naar hun kleinkinderen.
Kijken of ze zie wc nog opdurven naar een dag rondgespetter van de heren jongelui.

AdvocatusDiaboli | 19-04-23 | 17:25 | 1

En het zal mij benieuwen of het electronische open-en dichtmechanisme van de toiletdeur begrijpen. Tijdig!

Baron_von_Rijswijck | 19-04-23 | 17:36

Het was toch Weps?

SNAFU | 19-04-23 | 17:24 | 2

Ja, weps, geps, chips...

Sans Comique | 19-04-23 | 17:28

@Sans Comique | 19-04-23 | 17:28: Volgende station Weeps,..

homieguerneville | 19-04-23 | 17:32

Geniet van de treinreis.

thanseeuwen | 19-04-23 | 17:24

Ik hoor en lees veel nieuws over het ov. Is niet een soort van veewagen maar dan voor mensen ofzo?

Shadow112 | 19-04-23 | 17:22

Waarom altijd die Zeeman kleuren, zo goedkoop is de trein niet.

Mr_Natural | 19-04-23 | 17:21 | 2

Mwah, deze kost een prikkie.

Ruimedenker | 19-04-23 | 17:25

Dat zijn de kleuren van Ikea. Dat is ook al lang niet goedkoop meer.

GOEM | 19-04-23 | 17:54

Leuk zeg.
De meeste reizigers die de auto uitgepest zijn willen gewoon zonder gedonder van vertrekdeur A naar aankomstdeur B.
Inclusief lopen, wachten, overstappen, wachten en weer overstappen en weer lopen.
Vooral in de spits.
Dus niet tellen hoeveel treinen en bussen er op tijd rijden want dat zegt eigenlijk niets.
Maar hoeveel reizigers de reistijd van deur naar deur normaal maken.
Of de NS of Prorail nou winst maakt of niet. Of de busdienstbedrijven.
Kan dat ook?
En waarom lukt dat dan niet?

AdvocatusDiaboli | 19-04-23 | 17:21

USB poorten, helemaal super om je medereizigers te hacken.

Zeurders | 19-04-23 | 17:21 | 1

De Wesp, dan vraag je om steekpartijen.

Mr_Natural | 19-04-23 | 17:17

OV is veel te duur, maak die treintjes 6x lichter incl.simpele autobeveiliging en laat die rondrijden in Nederland... dan kost een NS-dagretourkaartje provincie-Amsterdam ook nooit meer 65 euro... waanzin. Einde trein hoor.

hagelkruis | 19-04-23 | 17:16 | 4

@Flightless bird | 19-04-23 | 17:23: uw spelling lijkt wel dubbel eh.... beroerd.

dathoujetoch | 19-04-23 | 17:57

@Flightless bird | 19-04-23 | 17:23:
"reiden"? Hoog tijd dat uw kroon wordt ingeruild voor een Zwitsal.

Leon Tosti | 19-04-23 | 18:35

@Leon Tosti | 19-04-23 | 18:35:
*kroon weggegooid en schamen doet

Flightless bird | 19-04-23 | 18:43
▼ 1 antwoord verborgen

Alles wat nieuw is, is mooi.
Ik wacht met mijn oordeel tot de trein een jaartje de nodige meters gemaakt heeft en er dan nog wat leefbaars van over is.

Baron_von_Rijswijck | 19-04-23 | 17:16 | 1

Openbaar vervoer is voor iedereen toegankelijk.
Of iedereen het ook kan betalen...ja...dat is wat anders.

AdvocatusDiaboli | 19-04-23 | 17:22

Vanwege de ramadan heeft u geen kaartje nodig als u flink slist en goed met uw wijsvinger naar boven wijzend in de eerste klas plaatsneemt.

_pacman_ | 19-04-23 | 17:14 | 1

Ah, "ramadancoulance", net als voor de foutparkeerders bij Amsterdamse moskeeën.

Leon Tosti | 19-04-23 | 18:32

Peggol bij CBR en deze Druif66 bij de NS. Hoop dat die carousel een keer zo hard draait dat-ie uit elkaar flikkert.

Tiscali-2 | 19-04-23 | 17:13 | 1

Die carrousel heet Nederland, en die is al aardig aan het desintegreren.

TheEgg | 19-04-23 | 17:15

Apple moet niet zo moeilijk doen en steeds andere stekkertjes en godbetert plugjes met moeilijke chipjes gaan gebruiken om hun design-verslaafden achterlijk veel teveel te kunnen blijven laten betalen voor slechte witte snoertjes en slechte witte verloopdingetjes en slechte freubeltjes en andere rommel uit China.

En stop een keer met het uitvergroten en opblazen van mini-verschilletjes.

AdvocatusDiaboli | 19-04-23 | 17:12

Morgen de eerste graffiti.

Ruimedenker | 19-04-23 | 17:12

Mooi toch. Ik ga graag met de trein.

Après toi | 19-04-23 | 17:12 | 4

Hier betekent dat eerst 4 km naar de bushalte en dan 40 minuten in de bus voordat je in de trein kunt staan. Daarom hebben we hier 4 auto’s.

MargauxGrandCru | 19-04-23 | 17:13

top trein, bijnaam boef is wel veel beter dan wesp.

AntiZanicz | 19-04-23 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

O, god, daar hebben we Mr. Potato-head ook weer.

Toede_Le_Dokie | 19-04-23 | 17:09 | 1

Die is wel erg treffend. Iets te blank nog.

funda | 19-04-23 | 17:12

Maar zitten er nou fatsoenlijke stoelen in? Want de stoelen in de laatste generatie VIRM zuigen apenballen door een rietje. Daar hebben ze ooit een strijkplank op gezet, en toen die uit zichzelf opstond om te klagen gedacht: Ahhh, heerlijk comfortabele stoel dus.

TheEgg | 19-04-23 | 17:06 | 2

Ik gok van niet. Ze laten telkens "het publiek" kiezen uit drie mislukte exemplaren en de veelal korte vrouwen die daar aan mee doen kiezen dan de een ma slechtse van de drie.

jcvjcvjcvjcv | 19-04-23 | 17:09

Nee stoelen zal net als de nieuwe virm niks zijn. De reiziger heeft ooit mogen kiezen. Op een station een halve minuut op een stoel zitten en dan mogen vertellen welke stoel het beste zit voor een treinreis van een uur of meer. Je zou denken het kan niet, maar er waren er genoeg die de keiharde stoel zonder enig zitcomfort als beste aanwezen. Dus die is het geworden.
Troost, ik heb de icng enige tijd geleden al op adam cs gezien en wat GS schrijft is waar, je zult er weinig last van hebben want niet zo heel veel stoelen dus veel staan. Ook dat is een bewuste keuze, volgens de ns hebben reizigers liever meer beenruimte dan meer stoelen. De stoelen in de huidige treinen schijnen te dicht op elkaar te staan. Dan kunnen er meer mensen zitten en dus ook meer mensen klagen over te weinig beenruimte. Tja, de ns weet het allemaal leuk tr brengen maar ik zit liever een beetje krap dan dat ik een half uur of meer moet staan.

ZomaarEen | 19-04-23 | 17:23

Leuke meiden.! Ik hoop dat ze niet te veel met de trein of openbaar vervoer moeten. Na lastiggevallen worden en nagesist ben je wel klaar met het OV.

Flightless bird | 19-04-23 | 17:06 | 2

De keuze in mannen wordt wel iedere week groter, als je je eisen niet te hoog stelt.

funda | 19-04-23 | 17:10

@funda | 19-04-23 | 17:10:
Zolang ze geen ervaring hebben de Nederlandse dames dan is het:
Onbekend maakt onbemind. Zo iets?

Flightless bird | 19-04-23 | 17:44

Intercity of interstatie?

Glasgow Argus | 19-04-23 | 17:06 | 1

Nog ouder dan de NS....

dathoujetoch | 19-04-23 | 17:59

Ik blijf het zeggen: wat een lelijke trein.

Willibald von Klúúúk | 19-04-23 | 17:06 | 2

100x beter dan de Fyra, die had een rare neus.

De_fluitlokker | 19-04-23 | 18:03

De bekleding is al aardig uitgewoond

Afstandnemer | 19-04-23 | 17:05 | 1

sjiek, net nieuw. Nauwelijks mensen aan boord gehad. U heeft waanideeen.

AntiZanicz | 19-04-23 | 17:41

Die emoji bij die laatste tweet, betekent die dat je in de nieuwe trein nóg beter in de bek gehoest kunt worden dan in de oude?

Kapitein Sjaak Mus | 19-04-23 | 17:04 | 1

Je kunt via de USB een groen vinkje ophalen met het '100% coronavrij' keurmerk.

funda | 19-04-23 | 17:07

Met de snelheid van een slak.

Ruimedenker | 19-04-23 | 17:04 | 1

200km/h

AntiZanicz | 19-04-23 | 17:40

Maar hebben ze ook genoeg stopcontacten voor meegebrachte airfryers van medelanders?

funda | 19-04-23 | 17:04 | 2

Dat is een kwestie van tijd dat de apothekers ervan uitgaan dat het er allemaal bijhoort en ze het hele ding tussen de stoelen wegslopen en meenemen

Kopieerapparaat | 19-04-23 | 17:06

Je kunt een stoel wegklappen en daar een gril neerzetten, maar alleen in die treinen die met een grote G markeert zijn.

jan huppeldepup | 19-04-23 | 17:50

Waarom zou je toch in vredesnaam gaan zitten schijten in een trein. Zijn dat dezelfde mensen die ongegeneerd in rij gaan staan om te kakken als het vliegtuig net 10 minuten in de lucht is?

_pacman_ | 19-04-23 | 17:04 | 6

Ik zie het probleem niet? Wanneer thuis schijten net niet lukte ivm de tijd?

the_w | 19-04-23 | 17:17

Vroeger toen ik nog zoop in het weekend bepaalde mijn darmen dat ik op Maandagochtend in de trein wilde schijten. Dan heb je gewoon geen keus.
Instappen, meteen het toilet in, papier op de wc bril leggen en jezelf in een scheet helemaal leegschijten nog voor de trein het station verlaten heeft.

Osdorpertje | 19-04-23 | 17:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Het blijft een clown die Koolmees.

KobusVeteraan | 19-04-23 | 17:04 | 2

Koolmees heeft onvoorstelbaar veel schade aangericht op het pensioen dossier en de ZZP-er met zijn faal wetgeving. En dat terwijl het in de omgang best een aardige, intelligente en competente kerel lijkt. Kun je nagaan wat de kwaliteit is van wat er nu zit.

_pacman_ | 19-04-23 | 17:07

Mensen op zo'n positie die nog steeds een spraakgebrek hebben, die neem ik al niet serieus.

Bakkeleures | 19-04-23 | 18:03

Boefje
Waarom niet teringlijer

RickTheDick | 19-04-23 | 17:02 | 2

Kansencruiser.
Riffijnlijn.

Muxje | 19-04-23 | 17:02

u staat voor de spiegel?

AntiZanicz | 19-04-23 | 17:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl