Wat vinden we van: de nieuwe Intercity?
Hij heet: de wesp. Omdat binnen alles pikt van de gemorste kinderlimo
Jongens jongens wat een overweldigende gebeurtenis. Een nieuwe trein. Weet u wat dat is, een trein? Dat is een soort auto, maar dan met heel veel mensen op een kluitje en ze meuren naar ruft & Axe Africa. Het zou zomaar kunnen dat u er een keer eentje hebt gezien, zo'n trein. Wellicht bent u zo iemand die zelfs een keer IN een trein heeft gezeten. Wat een ongelooflijk dappere prestatie! Enfin, nu komt er dus een NIEUWE gele rups door ons landschap glibberen: de ICNG, Intercity Nieuwe Generatie. Alias DE WESP, de rijdende wandcontactdoos. Met vandaag: de presentatie voor het grote publiek. Dit is 'm dan!
A) Mooi hoor
B) Het lijkt wel een vieze junk met z'n ingevallen snoet
C) Wat kan mij het nou verrotten
D) Ik heb wel zin om op die plee te schijten
E) Wie is die man met zijn rugtas
F) Hij lijkt wel Patrick, de man van Dianne, ik hoorde dat hij is vreemdgegaan maar ik weet het niet zeker
G) Dit is de allergoorste wesp uit de historie van de Vespidae
H) Anders, namelijk
US... USB?? Wat is dat ook alweer?
Reaguursels
InloggenNu nog personeel om ermee te rijden en de vervoersbewijzen te controleren
Echtpaar in de trein
Met de allerliefste in een trein
kan aangenaam en leerzaam zijn.
De prachtig vormgegeven stoel
geeft allebei een blij gevoel.
Voor ‘t verre reisdoel kant en klaar
zit ik dus tegenover haar.
De trein maakt zijn vertrouwd geluid
en zij rijdt vóór-, ik achteruit.
We zien dezelfde dingen wel,
maar ik heel traag en zij heel snel.
Zij kijkt tegen de toekomst aan,
ik zie wat is voorbijgegaan.
Zo is de huwelijkse staat:
de vrouw ziet wat gebeuren gaat,
terwijl de man die naast haar leeft
slechts merkt wat zijn beslag al heeft.
Van nieuw begin naar nieuw begin
rijdt zij de wijde toekomst in,
en ik rij het verleden uit.
En beiden aan dezelfde ruit.
Schrijver: Willem Wilmink
Het ding ziet r wel zo uit dat het mij van A naar B kan brengen...
De trein.
Stopt vaak, niet
Altijd op een perron
Airconditioning uit
Ramen gesloten
Maar toch heerlijk
Gespoten
Jezus Christus. Wat is dit slecht zeg. Dat wordt een carrière met kruiwagen en schoffel.
Zal er nooit in zitten ben ik bang. Moest vanmiddag naar een feestje, drinken of rijden. Op de OV kaart die in huis lag stond volgens de Albert Heijn 21 euro, tegen de tijd dat we weg moesten was ik de kaart kwijt. Mijn zoon kwam net thuis en had nog een kaart, bij het station aangekomen bleek daar nog geen 2 euro op te staan, ben een kwartier bezig geweest om dat ding op te laden tot grote ergernis van mij vrouw. Maar goed, eenmaal aangekomen kon ik wel drinken, je moet er wat voor over hebben.
Effe inloggen en “automatisch opladen” aanzetten. Je kunt ook zelf je ellende organiseren…
Prima. Drive the bitch.
H. Die rugzak zal wel maar die met die rode jurk?
Als er geen stuur zit in de trein, waarom heb je dan een treinbestuurder ?
Remmen bij een overweg als iemand toch oversteekt om dan alsnog een botsing niet te kunnen vermijden.
Vast niet door @Werkspoor ontwikkeld en gebouwd maar zeker weer in zo'n knip- en plakland als Italie, Portugal of Kosovo. Maar hij is wel mooi geel.
Alstom uit Frankrijk. Gebouwd in Polen.
Geinig, zag ze een paar weken geleden in plastic ingepakt staan op een rangeerterrein in Braunschweig. Blijkbaar daar gemaakt? Rijden de Duitse treinen ook eens naar het westen..
Dat deden ze ook, Landgenoot. In de vroege ochtend van 10 mei. Even de neus uit de biografie van Kaag halen en hophop, Brongers lezen.
Lijkt een beetje op een gemoderniseerde hondekop. Alleen lijkt het nu op een mopshondje.
Is het een slang of een wesp?
Axe Afrika is wel de beste Axe.
Eensch. Lekker luchtje voor weinig.
Trekt wel wespen aan.
Waarom toch altijd die achterlijke vierzitjes. Niemand wil daar zitten behalve groepjes bejaarden. Geen enkele forens heeft zin om zijn medereizigers in de ogen te kijken en met de knieën te schuren
Idd, fucking ouderwets, net als eerste klas coupés.
@dorktronic | 02-07-22 | 21:01:
Merk wel dat jullie allebei kinderloos zijn...
Zoiets kennen wij niet.
youtu.be/meVWvBzCOBM
Je hebt zeker korte benen die wel in de rijen achter elkaar passen
Ik vindt 't gewoon een lelijk ding. maar goed, ik hoef er niet in te rijden, hoef 'm niet te besturen en niet te onderhouden. Ik hoop dat dat allemaal wel naar believen is, die dingen waren tenslotte duur genoeg.
Maar lelijk zijn ze en blijven ze !
Gelukkig zie je heel af en toe nog een 1200 of een 2400 of een mooie groene Hondekop, dát waren mijn treinen. En als je het perron op of af wou stond daar een meneer om je (perron)kaartje te controleren. Een meneer ja, ik heb in al die jaren treinen nog nooit een mevrouw in het hokje zien staan. Wél achter het loket waar je nog met cash een kartonnen kaartje moest kopen.
Zucht.
Maar rijdt tie ook op tijd? Toch wel een basiseis van eea. De rest allemaal optisch gezeik. En qua usb: die zijn al passés met de usb-c. Eikels
Veel mensen hebben iphones
Stekkertje van usb A naar usb C?
In de tijd dat ik nog wel eens in een trein zat, hadden die nog ingetogen kleuren, donkergroen of donkerblauw. Later werd dat allemaal ordinair hardgeel met drie helblauwe schuine balken dan ook nog met reclame, meen ik me te herinneren. Als ik nu afbeeldingen opzoek van wat er tegenwoordig allemaal aan "kunst"uitingen over de rails rijdt, kan me dat ook niet echt bekoren.
Nieuwe intercity In Italië rijden ze al een tijdje rond als stoptrein, alleen dan niet als wesp, maar onder de naam Pop. Tja… www.google.nl/search?q=nuovi+treni+re...
Als intercity hebben ze dan weer onze oude Fyra’s, die het daar - heel gek - wel gewoon doen.
Die stopcontacten he, zijn die een beetje veilig? Niet dat dalijk de stoel onder stroom staat omdat iemand lollig doet met een losse kabel. Je kunt niemand meer vertrouwen tegenwoordig.
En wat betreft de wc, is er nagedacht over het voorkomen van potentiele verstopplekken van een 'tiny spy camera' van Aliexpress? Blijft die wc wel schoon? Waarom niet gewoon een hoop pisbakken?
Is al het gebruikte materiaal milieuvriendelijk, vegan en halal? Ik vind de gele kleuren energiek maar ook iets wat intimiderend overkomen, waarom niet een inclusieve regenboogpalet? En stel je voor dat iemand op het spoor staat, waarom niet gewoon een grote matras of schepnet aan de voorkant?
Plastic fantastic! Goedkope troep.
Ok als jij het zegt
Mij niet gezien in die overvolle paupertrein. Ik ga met de auto. Toedeledokie!
@Stoomlocomotief | 02-07-22 | 20:16:
Ik ook.
Welk vliegtuig is van jou?
Mijn treinervaringen zijn dezer dagen op één hand te tellen. De laatste dateert van vorige week zaterdagavond. Alle treinen vanuit Utrecht CS naar Gouda bleken bij aankomst op het station te zijn vervallen voor een duur van minimaal twee uur. Alsof ik door een wesp werd gestoken.
Hebben ze er deze keer ook een klok ingebouwd, zodat hij zonder vertraging rijden kan, of moet de machinist weer zijn keukenwekker meenemen.
Laat eens een trein ontwerpen door Pininfarina of Bertone of Giugiaro
Dat hebben ze al een keer gedaan met die Italianen… die komen er niet meer in!
Nee joh, krijgen we weer zo'n aftands barrel die in de fik vliegt
H: C in het kwadraat.
Mooie trein. Ziet er beter uit dan de Fyra.
De Fyra had een varkenskop en deze dus ook. Ooit die Duitse HSL treinen gezien?
Deze lijkt ook al n bloksnor te hebben
Ik zit liever in de file, dan dat ik sta in de trein.
Na al het commentaar gelezen te hebben, zijn de doorsnee schooiertjes niet in staat om deze weelde te dragen om zo vervoerd te worden , men is opgevoed in een varkensstal en dat zal hun hele leven zo blijven ,men is niet gewend om enige vorm van verantwoording te dragen in het publieke domein op een enkeling na. Ik wacht nog op het moment dat Rutte en onze katholieke ziener Bruls hun excuus aanbieden voor het binnenhalen van alle gastarbeiders die gebukt gaan onder onze goddeloze wetgeving.
Deze schooiertjes komen je in alle bevolkingsgroepen tegen.
Zijn dit ook tweedehands Talbots?
"Niet eens een dubbeldekker?
Is er al gereden met sneeuw?
Alleen in Noord-Amerika .. Zwitserland .. Oostenrijk ..
@Nederlandop1 | 02-07-22 | 19:16: hmm, Nederlandse sneeuw is daarmee niet te vergelijken. Evenals boomblaadjes...
Waarschijnlijk ben ik met mijn vespa sneller en goedkoper op de plaats van bestemming, dus dat is een veel betere wesp.
Ok, dit ontwerp moet eigenlijk een wesp voorstellen ?
Het deed mij eerder denken aan een lelijke neus .. Zo'n beetje, als bij die niet succesvolle Fyra .. "We ara nota corrupta" ..
Ik denk altijd , bij het zien van nieuwe bussen en treinen, binnen een week is het helemaal verpunkt en half uitgewoond.
Los van wat je van het ontwerp vind, het is toch een strak afgewerkt ding zo.
Kunnen ze geen afgeschermde één en twee persoons hokjes/zitplaatsen maken zodat je niet door allerlei vreemdsoortig tuig lastig gevallen kan worden ? Dat heb ik liever dat al die kekke kleurtjes.
Dat soort hokjes zijn er zeker. Die heten 'auto'. Je kan ze zelfs in andere kleuren krijgen, als je wil.
De reizigers horizontaal in een 'postvak' schuiven is veel efficiënter.
Het is zo druk in de spitsuren dat je het geen Inter zittie maar Inter staatie kunt noemen.
Ik ben van een andere eeuw, dus wist niet eens dat er kennelijk meer USB soorten waren, terwijl de "U" dacht ik voor universeel stond. Erger nog dat mensen dat kennelijk in een oogopslag zien.
Ben je nou met een trein lang onderweg, als je het vergelijkt met de auto en de werktijd die je voor de auto nodig hebt om die te kunnen kopen.
Ik probeer de burgerrups zoveel mogelijk te vermijden. Helaas mag ik van de politie niet met te veel drank op autorijden dus ik zit vaak ik de trein.
Elke trein is prima als er wat ruimte is voor de mensen en frisse lucht. Jammer dat het maar één verdieping is dus.
Tegenwoordig steeds kortere treintjes als ze al rijden. Als de wesp zelfrijdend is dan is het een verbetering wellicht. En automatisch groeit en krimpt bij drukte of sneller kan corrigeren aan de werkelijkheid van de dag.
Mijn neefje student elektro techniek,stop doos door lussen ga het proberen zou leuk zijn volgens hem.
Met een kaal ijzerdraadje moet je dat doen.
Of met je tong.
A)
Mooie trein. Ik ga graag per spoor. Maar wel buiten de spits.
Hebben ze ook machinisten er bij besteld?
Die komen met de opblaasboot uit Afrika.
Met al dat geel en blauw lijkt het wel heel erg op een Ikea.
En geen deur bij het toilet lijkt wel heel erg op de modelwoningen in de Ikea.
De laatste keer dat ik bij Ikea was hadden ze beton gestort in de toiletten van de modelwoningen. Ik was blijkbaar niet de enige die daar wel eens zat te bouten.
Goed over nagedacht ook, een wcd op kinderhandjes hoogte.. ;)
Het is de invalide plee.
@J.Cash | 02-07-22 | 18:46:
Is de plee invalide dan?
-D) Ik heb wel zin om op die plee te schijten.
+Alleen als er een Turrukken-bidet in zit.
Gaat hij ook naar het oosten rijden?
Voor jou wel.
@Papa Jones | 02-07-22 | 18:37: Hé moet dat nou zo? Het lijkt hier de Tweede Kamer wel.
Zou die USB-A poort niet stiekem zijn om de trein van stroom te voorzien als de bovenleiding stuk is?
Trekt in 10 seconden je batterij van je telefoon leeg.
Fantastisch!!! Maar doet ie t ook als het te warm is? Of te Koud? Als het regent en als het waait? Sneeuwt, hagelt, onweert? Of krijgen we dan weer van de NS te horen dat je beter niet met de trein kan gaan?
Hij rijdt alleen met meewind. Zou anders niet goed voor het milieu zijn.
Wat ik in godsnaam niet begrijp is waarom ze ervoor gekozen hebben om een gedeelte van de zitplaatsen zo in te richten. pbs.twimg.com/media/FWpgQYaXkAApAl9?f...
Het zal wel modern en hip zijn maar je kan meer stoelen efficiënter kwijt als je ze achter elkaar zet.
Meer staanplaatsen.
@Ivoren Toren | 02-07-22 | 18:40: Ja, terwijl je aan het loket (bestaat dat nog) betaalde voor een zitplaats!?
Of is die regel al van de baan bij de NS.... in een stadion betaal je voor een zit OF staanplaats en die krijg je dan ook, bij de NS moet je maar afwachten of je nog kan zitten.
Daarom ben ik een groot voorstander van de auto, zelfs tijdens een pandemie... je zit lekker alleen dus kan niemand anders besmetten, kan in je neus peuteren wanneer je wil, een slok koffie tot je nemen onderweg naar je werk, geen last van geurtjes van anderen... je kan zelfs ongeneerd een scheet laten (je ochtendwindje bijvoorbeeld).
Seinstoringen e.d. heb je ook geen last van en met een goede navigatie, kan je zelfs de meeste files vermijden.
Daarom mijn advies : maak van al die spoorlijnen maar snelwegen, hef de trein maar op... hooguit hier en daar wat bussen voor gebieden waar geen rails zijn.
@Keyboardspeler | 02-07-22 | 18:51: U betaalt niet voor een zitplaats, maar voor een vervoerbewijs.
@Brabeaulander: niet meer dan nu ook al is. Enige wat wel echt veranderd is qua ruimte indeling, is dat er in de coupé zelf meer ruimte is voor bagage opslag.
Maar die zitjes tegen het raam zijn er in de huidige ic's ook al. Dat is niet nieuw.
C
Waarom geen dubbeldekkers eigenlijk?
Ik sluit aan wachtend voor de antwoord
Deel van het budget is verdampt richting Fyra,
Dan moeten eerst de prijzen omlaag. Openbaar Vervoer is absurd duur in Nederland.
Die mankeerde vaak wat aan. Kan een reden zijn.
@Theodorus.Goldbach | 02-07-22 | 18:34: Ik ben wel eens met de trein van New York naar Philadelphia gereisd. Een ritje van twee uur. Ik krijg nog kramp in mijn portemonnee als ik eraan denk.
2e klasse zit in de kelder
@Ivoren Toren | 02-07-22 | 18:42:-
Ze hebben daar dan ook geen staatsspoorwegen.
@Ivoren Toren | 02-07-22 | 18:42:
Absurd dat vliegen goedkoper is geworden dan de trein. Ik heb nog een tour de l'europe est gemaakt waar dit gewoon een paar rotcenten was om van hot naar her te komen. We praten over 18 euro om van Praag naar Bratislava te gaan o.i.d. volgens mij ben ik al iets van 35 euro kwijt om naar Amsterdam te gaan en het kost me ongeveer net zoveel tijd. Schandalig.
'Dat is een soort auto, maar dan met heel veel mensen op een kluitje en ze meuren naar ruft & Axe Africa.'
Axe Africa, bestaat dat nog? Dat was een partij smerig.
Nee joh, ik heb het ook jaren gebruikt. Negergeurtje, noemden we het altijd. Volgens mij heet het anders nu.
@Papa Jones | 02-07-22 | 18:33: POC meur.
@Papa Jones | 02-07-22 | 18:33:-
9-n+rs geuren inderdaad anders, heeft een 9-n+r mij eens verteld.
Dat heet nog steeds Axe Africa. Laat het de deugbrigade maar niet horen....
Naar oud zweet en openlucht slachterijen ruikt dat.
Ziet er altijd prima uit voordat het publiek erop wordt losgelaten. Vroeg of laat komt het ergste van het ergste voorbij die de boel verpest voor de rest.
A
Rijden ze op tijd?
Zo ja, prima ding.
Zo nee, doe daar eens wat aan.
Spuuglelijk. Wordt voor voetbalsupporters ingezet mag ik hopen
Over smaak valt niet te twisten. Ik vind het een prima ding.
NS kennende kun je via deze USB de hele NS en ProRail plat leggen met wachtwoord “QWERTY”
Dat witte tafeltje naast de plee is toch niet om luiers te verschonen he?
Nee, is te smal.
Klimrek voor klierende kinderen dan?
Hier kunnen de dames al hun tasjes op zetten denk ik.
Massagetafel voor de 0 mile club.
Dat doen reizigers gewoon in de coupé, die vervolgens de gevulde luier laten liggen. Opruimen doet iemand anders wel.
Niet echt mooi maar Alstom levert wel goede treinen. Maar idd verouderde USB aansluiting. Dus moet men weer een USB A - USB C aansluiting kopen. Maar dat mag geen probleem zijn want een tientje of zoiets. Maar van belang is wel dat die treinen binnen en buiten schoon worden gemaakt want niks zo smerig en plakkerig als Nederlandse treinen. Nam laatst een sprinter van Hoorn richting Amstelveen en die was met toch smerig van binnen en buiten. Schijnt blijkbaar te veel te kosten voor de NS omdat ding te onderhouden. Geinig weetje. Oud NS baas Marjan Rintel nu weer KLM. Ze kon geen deuk in een pakje boter slaan bij NS maar wel een promotie. Zucht. Volledig incompetente vrouw (gokje uit de losse pols, ze stemt op D66) maar falen schijnt een pré te zijn in die wereld.
Jaja, diversificatie mag ten koste gaan van kwaliteit. Niet meer de beste persoon op de juiste plaats maar diversifiëren, Kost wat maar dan heb je ook niks.
Pak lekker de 314 Basil, kost 25 minuutjes extra van je tijd, hobbel je lekker via Edam-Monnickendam zo de stad in.
Richting Amstelveen...
Station Amstelveen is net groot genoeg voor de tram.
@KlaagGraag | 02-07-22 | 18:34:
Busstation. Oude echte station is thans kroeg en restaurant.
Dat vermoeden had ik al. Nou ja KLM is toch een zinkend schip.
@Lorejas | 02-07-22 | 18:26:
Dank voor tip! Doe ik volgende keer (schoonzus woont in Hoorn) want drinken en dus niet rijden en die 25 minuten zijn idd geen probleem.
Ik voorzie jeugd met stekkers die de polen tegen elkaar hebben de halve trein naar de vernieling helpen met die 220v aansluitingen. Ging toen al niet goed, en nu ook niet.
Denk jij dat er nog porseleinen stoppen in die treinen zitten, of zo?
Die prik komt uit een omvormer en die zijn elektronisch beveiligd tegen kortsluiting. Gaat gewoon weer werken als je er een gewoon apparaat instopt.
@plaspop | 02-07-22 | 18:28: Totdat iemand die randaarde-contactjes ombuigt, kan op zitten wachten.
Die treinen hadden groen moeten zijn. Was dat nou zo allejezus veel duurder?
Ben dol op groene treinen.
C
Kut
Best luxe voor een AZC-express.
Ansaldo Breda in disguise…
Voor 38 euro per maand kun je onbeperkt eersteklas reizen vanaf vrijdag 18:30 tot maandag 4:00. Wie wil dat nu niet bij deze absurde benzineprijzen.
Biertje erbij..
Vroeger had je nog een speciale biercoupé. En ook gevulde koeken daar, dacht ik. Maar die heb ik nooit besteld.
@goedverstaander | 02-07-22 | 18:21: Vroeger had je nog restauratiewagons, daar kon je best goed eten. Nostalgie.
** Dit abonnement wordt niet meer verkocht. Verlengen is nog wel mogelijk
Wie treint, die spoort niet.
Zwaar off topic: felicitaties aan @Mosterd. Gisteren zat hij er benauwd vlakbij maar vandaag spot on. Jakobsen wint de tweede etappe van de Tour. Hulde. Kom daar bij de NPO maar eens om.
Hopelijk gaan wij die treinstellen de volgende keer weer zelf bouwen.
Werkspoor! Helaas, die tijden komen niet terug. Hoeft ook niet, want de Duitsers zijn er gewoon veel beter in. Tenminste, als je een fatsoenlijk bedrag op tafel legt.
@Neuteboom-Citroen | 02-07-22 | 18:13: Die Duitse dubbeldekkers vielen regelmatig uit. Veel meer dan de treinen die in Nederland werden gebouwd.
@Neuteboom-Citroen | 02-07-22 | 18:13:-
Waren goede treinen.
hahaha, in de kapotgestaakte werkspoor fabriek. Waar ze ook vliegtuigen en auto'smaken? Dat kan helemaal niet in Nederland.
Ik reis voor mijn werk weleens door Duitsland. Soms ook per trein. Echt, het is een wereld van verschil: schone, ruime treinstellen, kraakheldere perrons, vaak railcatering, en ze rijden altijd op tijd.
Ik ook, het is niet echt heel anders. En ranzige stations hebben ze ook hoor, in Berlijn bijvoorbeeld.
Kraakheldere perrons. Dat moet in een ver verleden zijn geweest. Duitsland glijdt harder af dan Nederland en ze zijn er al jaren mee bezig.
@Peerkeoud | 02-07-22 | 18:22:
2 maanden terug nog in Berlijn geweest met de ICE. Keurig.
@Neuteboom-Citroen | 02-07-22 | 18:25: ja, maar Duitsland heeft nog een paar andere stations ook.
Kraakheldere stations in Duitsland en treinen die altijd op tijd rijden? Waar dan?
Duitse stations, behalve Berlijn misschien, zijn groezelig en vies. En op tijd rijden de ICE's ook niet en daarnaast zijn veel Duitse stations ook nog eens een stuk onveiliger geworden.
De ICE is wel een fijne trein. Dat wel.
duidelijk dat u nooit in Duitsland in de trein zit.
Ik wacht wel tot er iemand wimpers boven die lampen heeft geplakt.
En een beetje rouge op de wangen?
Bassie en Adriaan.
Dat ding rijdt al een tijdje rond, heb er ook ingezeten maar weet mij alleen te herinneren dat het beter is dan een sprinter maar kan mij niet herinneren dat ik er extreem positief over dacht.
Maar, als hij aan komt rollen is het wel een mooi gezicht. Dat weet ik nog wel.
Hij gaat in het najaar van 2022 rijden.
@Bataafje | 02-07-22 | 19:54: Als ik ga zoeken zal ik nog wel een pic kunnen vinden ergens. Misschien reed hij toen niet officieel maar er gingen gewoon passagiers mee hoor. Heb geen pics van de binnenkant trouwens, had ik mss wel moeten maken toen. Enfin, dit dus vorig jaar ergens.
Aah, dus dit kopen ze met al die veel te dure treinritten. Had pas even geen auto ter beschikking, dus treinen voor vervoer. Heb voor de gein eens terug zitten rekenen, en trein, of ov in het algemeen, is gewoon pokkeduur. zelfs met de huidige benzineprijzen.
Ik heb vaker in het vliegtuig gezeten dan in de trein. Thans vaker vanuit DE want betrouwbaarder. Ondanks dat wens ik de verstokte treinreiziger veel succes met de Russische roulette die NS heet.
Voorkant doet me denken aan hoofd van Sigrid K.
Daar neem ik de grootst mogelijke afstand van. :)
Ik hou wel van de woorden die je af en toe hier ziet: Steeldief, Opdrinkpils, Hardracer etc.
Dan is dit volgens mii een Railrijtrein.
Ze hadden ook tig trolly-bussen op het rails kunnen laten rijden.
Zo'n ding heet een tram.
Wat maakt het uit, geen normale Nederlander kan een treinkaartje betalen.
Dat is de keiharde waarheid! Echt belachelijk die prijzen....
En dan zit er nog niet eens een Eco-CO2-Stikstof-taks op.
Maar gek genoeg wel een ticket van Cor en Don... ;)
Ik ben meer van de stoomtreinen.
Thomas de Stoomlocomotief.
Lijkt wel op dat beest (Falkor) uit “the neverending story” uit het jaar 1984, gedateerd dus.
Ik zie ten eerste al geen pleerol. Dat is juist goed! Ten eerste moet het voor velen zonder papier, alleen met kraanwater je hol wassen met je linkerhand, wel milieu bewust, ik gebruik tig rollen per week. Ten tweede neemt de clientèle alle rollen mee, als die er zouden hangen. Tenminste, in Tilburg moet zelfs het zeep dispensertje vastgezet worden met onverwijderbare schroeven, anders schroeven ze zelfs die van de muur, leuk voor thuis hup in de tokkie-rugzak, zo gaat dat bij Tilburgers. Ik hoop ook niet dat deze Wesp stopt te station Tilburg-West of Centraal. Dan overschat de NS rijkelijk het IQ van de doorsnee Tilburger. Die gaat geheid proberen wat er gebeurt als je bv met zo'n rietjes pakje drinken rechtstreeks in zo'n stopcontact spuit, kijk wij snappen wel wat er dan gebeurt, maar zo'n Tilburgert wil dat zelf ervaren, net als een kleuter van vijf, ongeveer hetzelfde niveau. Niet slim, stopcontacten vlakbij Tilburgers.
Ik ga nooit met het Onrendabelen Vervoer!
Op de plek van de mindervalidenwc kan je 8 stoelen kwijt. Heb in mijn auto toch ook geen wc? Maximale afstand tussen 2 stations in NL Is misschien 20 minuten. Dan stap je toch even uit bij hoge nood?
En hoeveel stations zullen een wc hebben? Zeker die tussenstop wegwaai platforms niet. Of dan maar even de woonwijk in en overal aanbellen?
@Lorejas | 02-07-22 | 18:04: niet overal natuurlijk, alleen bij een huis met een wc.
@Lorejas | 02-07-22 | 18:04: In een sprinter kun je een plaszak krijgen bij de conducteur, die ik eigenlijk nooit kan vinden trouwens. De grotere stations hebben natuurlijk wel een WC maar is een beetje lastig tijdens een overstap.
Overigens is het bedroevend gesteld met publieke WC's in Nederland. Zeer bedroevend zelfs, daarom kunnen ouderen een plaskaart aanvragen bij de huisarts om in winkels te kunnen plassen.
@Lorejas | 02-07-22 | 18:04:
Wel even uitkijken dat er geen politicus woont, want voor je het weet wordt je aangezien voor een boze boer.
@BootleggersSmurf | 02-07-22 | 18:14: kletspraat. de plaszak zou alleen beschikbaar zijn wanneer er een landurige stilstand is zonder toilet in de buurt.
Wow! Dat ziet er top uit!
Reis af en toe weleens met de trein. Maar ze worden helaas steeds viezer en drukker.
Nog even sparen. Dan kan ook u een auto kopen. #gaafland
Wie reis?
vreemd want dat is helemaal niet wat er bericht wordt.
Prima ding, zo op het eerste gezicht. Ligt eraan hoeveel passagiers erin moeten, denk ik. Tegen teveel passagiers kun je niet op ontwerpen.
Trein. Brengt je van waar je niet bent naar waar je niet wilt zijn. De voordeur uit. Lopen, met de bus of op de fiets naar het station. Lopen naar een perron. Zitten of staan in de trein. Lopen door het station van aankomst. Met bus, fiets of lopen naar bestemming.
Of....
Lopen naar auto op oprit. Instappen. Gas geven. Stoppen. Parkeren. Lopen naar voordeur.
Spijker.
Kop.
Raak.
Lopen naar auto op oprit. Instappen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Gas geven. Stoppen. Stilstaan. Trekkers op de weg. &€#@*&€%!! boeren met hun acties!
100% eens. Het NS-station staat nooit daar waar je wilt zijn.
@Kapitein Sjaak Mus | 02-07-22 | 17:59: #TeamBoeren
@goedverstaander | 02-07-22 | 18:00:
Prima.
Maar niet als ik eraan kom.
@Kapitein Sjaak Mus | 02-07-22 | 18:03: Gelukkig rijden boeren niet zomaar de sloot in.
Is die al getest op het traject Emmen-Zwolle ?
Ik vond de Hondekop mooier. Was onder andere geliefd bij Molukkers. Nog beter, wereldberoemd in Friesland, De Hûnekop:
youtu.be/IQB0kr71BRE
Logisch.
Het zijn allemaal Hunnen, in die hoek.
@Kapitein Sjaak Mus | 02-07-22 | 17:53: Eigenlijk heet ik Atilla.
@goedverstaander | 02-07-22 | 17:58:
Schijnen wel een biertje te lusten.
* pint toeschuift *
@Kapitein Sjaak Mus | 02-07-22 | 18:00: Tsjoch! Proost dus. Hips!
Nooit gesnapt wat mensen aantrekkelijk vinden aan de trein. Werkelijk alles aan de trein is een compromis. Vreselijk lijkt me dat.
De trein was een goede uitvinding toen men nog geen asfalt kende en men ook nog niet van rubber had gehoord. Toen was het revolutionair om een gladde 'weg' aan te leggen voor de wielen van het voertuig dat er over heen moest. Natuurlijk moest die wieldragende-weg het gewicht van die voertuigen wel aan kunnen. Dat, lieve mensen, is de reden dat we rails hebben en voertuigen die alleen over die rails kunnen. En als het niet klopt, dan verneem ik het graag.
Heb begrepen dat deze trein krankzinnig veel vermogen heeft om razend snel op te trekken naar een topsnelheid van 200 km/u, iets minder zou heeeel veel electriciteit sparen die dan niet met heeeel veel steenkool moet worden opgewekt.
Een topsnelheid van 100 km/u lijkt me genoeg, het is ten slotte Onrendabelen Vervoer en dan doet een kwartiertje langer naar Groningen, Middelburg of Maastricht er niet toe.
Dat ben ik dan toch niet met u eens. Des te sneller de Onrendabelen worden afgevoerd naar Groningen, Middelburg of Maastricht des te beter. Kan die trein niet sneller?
En het leuke is dus dat hij zelfs met die 200 eigenlijk nog te langzaam gaat. Hij zou eigenlijk 250 moeten kunnen om de HSL minder snel te laten slijten.
Nederland is echt een faalland betreft hogesnelheidstreinen. Mijn vader heeft wat dat betreft gelijk gekregen. Vroeger bleek er een verlengde versie van de NS 1600/1700 serie locomotief te rijden voor de SNCF. Die kon snelheden tot 200km/h halen. Toen de Thalys er kwam is de reistijd niet echt drastisch verbeterd, maar er zijn wel miljarden in gepompt, omdat de Thalys meer prestige geeft dan een standaard loc met standaard rijtuigen erachter.
@BoerKoekoek | 02-07-22 | 17:54: Met de hoeveelheid Randstedelijke onrendabelen is alleen containervervoer een optie.
@Ruikbaard | 02-07-22 | 17:59: prima. Zolang het maar snel gaat.
@Alexander des Burgus | 02-07-22 | 17:58:
-
Wat moet je met hoge snelheden in een land waar persé bij iedere hondenpiesboom moet worden gestopt? Hier moet en zal gestopt worden in gaten als Gouda, of Apeldoorn, of Deventer, of Goes. En dat noemen wij dan: intercity. De tussenliggende afstanden in dit land zijn te kort. Het is al net als met onze ‘ snel-‘ wegen: de onderlinge afstand tussen de op- en afritten is om te janken. En dat komt omdat iedere nieuwbouwwijk in dit land z’n eigen op-/ afrit krijgt.
u heeft niet goed gelezen. En het vermogen kan gevarieerd worden bij optrekken en de-acceleren.
Geen USB-C... gemiste kans....
Ik zie de eerste USB-poort ruzies al voor me...."nee dat is mijn poort..."
Als machinist zou ik om een aantal redenen liever wat hoger zitten zoals in de koploper.
Ze hebben ruitenwissers, dus je kan het bloed en eventuele stukjes dierlijk/menselijk weefsel makkelijk wegpoetsen....
Nu ook USB in de burgerslurf zodat je telefoon gehackt kan worden terwijl je hem op denkt te laden.
ach binnen kort staan die treinen weer in de loods al die usb allemaal kapot kinderen die met vinger in stopcontact peuteren.
het ziet er niet echt uit als hufterproof.
laat NS maar eerst op tijd rijden en zonder problemen binnen kort weer blaadjes op spoor
Gaat prima, NS treinen met USB poorten voor reizigers zijn er sinds 2016.
Nadat een deel van het budget door het putje was verdwenen richting die Italiaanse barrel-trein die we nooit meer hebben teruggezien, restte er nog een klein potje: dit is dan het schrale resultaat. Wat een arremoei!
Onzin, het meest geld is teruggekomen door verkoop en het is nu een heel andere trein
Kan ie ongestoord van A naar B?
Nee.
Tenzij er blaadjes op de rails liggen..
@Wijze uit het Oosten | 02-07-22 | 17:45:
Of ijsklontjes op de rails in de zomer, je weet het niet hè?
Als ze het net als nu 1 x per week schoonmaken ofzo, is het binnen de kortste tijd net zo'n smerige boel als de huidige jaren 80 Intercity's
Kijk eens wat voor publiek er in het weekend op de nachttreinen in de randstad zit. Dat vormt een verklaring voor de smerigheid.
treinen worden meerdere keren per dag schoongemaakt
Ik snap werkelijk niet hoe ze op zo'n lelijke vormgeving uit kunnen komen. Ook het spuitwerk is 0 komma 0.
Heeft meer iets weg van een Engelse trein, ook zo ontwerploos
kletspraat van een autorijden. toptrein met prachtig grafisch ontwerp.
Zitten er ook noodknoppen in, zodat de politie staat te wachten bij het volgende station?
Met de huidige stand van zaken staat iedereen te wachten bij het volgende station.
Politie ?
Zit trouwens ook standaard een camera in.
Standaard camera waar live meegekeken kan worden. Vermoedelijk pas vanaf 2035 haha
@Bataafje
Haha scherp!
Vast niet, maar er zijn wel voldoende USB-aansluitingen om webcams in te pluggen.
Nieuwe werkplek voor de Treinende Rukker?
Vind 'm wel leuk eigenlijk. Herinnert aan de oer-Hollandse Hondekop.
Het was even zoeken, maar toch een redelijk positieve reactie gevonden. Vind hem ook wel ok, hoop dat men hem een beetje heel houdt..
het is een mooie trein, hij heet alleen geen wesp. Zorro is veel beter
@Nietdanjatoch | 02-07-22 | 17:47: het zit hier vol met idioten die vooral uitblinken in het nabauwen van het originele artikeltje dat dan heel krachtig lijkt door de instemming. het is een toneelspel .
@AntiZanicz | 02-07-22 | 20:58: Jij kan je beter bezig houden met die idioot van een biden met z'n spiekbriefje.
@A.I. van Dee | 02-07-22 | 21:07: nee dan Bonkers Bonespur die niet eens een A4-tje met tekst kan uitlezen en begrijpen.
Ik vind het meer op een mug lijken, maakt geen fluit uit. Eén week in dienst, en het ziet er net zo goor uit als de rest.
Lelijk buitenlandse treinen hebben iets stoers mannelijk deze lijkt op Sasha ten Broeke.
Zus van Han?
In de Chinese treinen. (die ook sneller zijn en comfortabeler (je kan er een coin op zijn kant laten balanceren), kun je al een tijd qi wireless je telefoon opladen bij je stoel .
Dit is nu al gedateerd van de NS en het rijdt nog niet eens officiëel
Zijn die van ons tweedehands uit China? Beetje zoals wij de NS afdankertjes aan Egypte verkopen?
flauwekul, u kunt al niet eens een munt op tafel laten staan
Ik zit nog steeds aan die Vespa te denken in een tegel van Basil in het café gisteren.
Nee niet de Vespa. Maar wat op die Vespa zat. Lol!
Transformers! More than reach the eye...
Raiden! (those who know, know...)
Hè, die hebben wij vandaag gezien. Leuk, maar de nieuwe Belgische IC is echt veel en veel en veel mooier.
Overigens de noodrem bij gewoon een bankje en waar je ook zittend zelfs aan kunt trekken, gaat voor veel ergernis zorgen. Net als de brede deuren (dringen) en geen prullenbak bij de stoelen
Verder prima ding, die ICNG.
Oh ja hoe is die Belgische?
@Alexander | 02-07-22 | 17:41:
-
Drietalig
@Alexander | 02-07-22 | 17:41: de M7? Prima. Uitstraling is chiquer. En panoramadak, wat leuk is omdat hij in de Ardennen (regio Luik)rijdt. En zoals in alle Belgische treinen, vloerbedekking in de 1e klas.
Panormaraam. Geen panoramadak. Maar een raam.
Ook lekker praktisch, die opengewerkte voorkant, je zult maar als NS medewerker al die treinspringers uit die open voorkant moeten peuteren.
Die gaan er grotendeels onderdoor hoor.
Ik heb een keer in een trein gezeten die een aanrijding met een persoon had. Die werd, nadat de uitvaartbegeleider de grootste stukken in een zak had gedaan, schoon gespoten door de brandweer. Het personeel werd in een piepkleine auto van, ik vermoed, een maatschappelijk medewerkster gestopt en nieuw personeel nam het over.
@GSOnafhankelijk | 02-07-22 | 17:39:
Een goede vriend van mij (machinist) is ermee gestopt na voor de 4de keer een springer voor zijn trein te hebben gehad. Gelukkig gaat het weer goed met hem.
@rustzacht6 | 02-07-22 | 17:52:
Waren het verschillende of steeds dezelfde?
@J.Cash | 02-07-22 | 18:56: Meestal verschillende
die gaan onder de trein door
Geweldig. En oh oh oh zo druk op het spoor. Mensen passen soms amper in de treinen. Dubbeldekkers dan? Nee joh, waarom dat dan weer?
Omdat veel trager met in- en uitstappen en je verliest veel ruimte aan trappen. Dus per strekkende meter niet zo veel extra capaciteit als je denkt.
trappen zijn onhandig voor het publiek en met een vloer heb je veel sneller uit en instappen
De stopcontacten zijn nou niet echt peuter proof.
Dan maak je je peuter maar intercity proof
Mooi toch.
GeenStijl kan hier wel een sticky topic van gaan maken.
Begint al goed; nu al verouderde USB aansluitingen
De adapter kan eronder.
Het is toch alleen maar voor opladen, dus je moet sowieso een "USB condoom" gebruiken, om te voorkomen dat je telefoon kan worden gehackt.
Of een oplader meenemen
@kapotjeplov | 02-07-22 | 17:40:
Je kunt natuurlijk ook inloggen en de bestuurder trollen!
Wat is er verouderd aan ?
@Zwizalletju | 02-07-22 | 17:53: De EU heeft net een wet aangenomen dat alles USB-C moet worden
USB-A is anders nog altijd robuuster dan USB-C.
@Zwizalletju | 02-07-22 | 17:53:
Is USB A en die verdwijnt en maakt plaats voor USB C
@frickY | 02-07-22 | 18:00: aan de apparaat kant
REAGEER OOK