Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politieagente in interview bij MinJus: 'Emancipatie moet je per cultuur bekijken'

Wat staat hier nou eigenlijk

Okee ja en dus...

Huhwat

"Emancipatie moet je per cultuur bekijken. Ik kom met veel culturen in contact en ik weet nu met welke maat ik moet meten per cultuur. Het is beter om de voortgang te weten, dan maar te blijven meten met jouw Westerse standaard. Het is voor sommige gezinnen al heel wat als daar de vrouwen mogen gaan studeren bijvoorbeeld. Over onze Westerse cultuur is trouwens ook wel wat op te merken hoor; wist je dat in Nederland elke acht dagen (!) er een vrouw vermoord wordt?"

Okee wacht even, dus emancipatie moet je per cultuur bekijken, maar als er een 'paar' culturen zijn waarbij de rol van de (*draait rad*) VROUW bijvoorbeeld achtergesteld is (moet hoofddoekje dragen, moet achter mannetje aanhobbelen, moet andere ingang, etc.) moeten we dat maar gewoon accepteren 'want je moet het per cultuur bekijken', en dan mag je het niet afmeten aan een Westerse standaard? En dan is het de bedoeling dat we die 'gezinnen' op een kar door het dorp rijden omdat dochterlief zowaar mag studeren? Zo moeten we dit lezen? En dan nog een potje whataboutism dat hier in Nederland ook vrouwen worden vermoord? Wat is dit voor een extreem dom kulstuk?

Reaguursels

Inloggen

Als je zo redeneert dan kunnen Duitsers die over de A2 racen met 200+ KM/U dus geen boete krijgen voor te hard rijden…

Geertje W | 05-04-23 | 22:21
-weggejorist-
Jaap165 | 05-04-23 | 21:51

"Het is beter om de voortgang te weten, dan te blijven meten met jou Westerse standaard".

Voortgang. En vervolgens pleiten voor het accepteren van achterlijke culturen (dixit Pim) en het aanpassen daaraan qua tempo. Welke voortgang bedoelt ze? Of bedoelt ze dat het Westen geen vooruitgang heeft gekend?

Sans Comique | 05-04-23 | 20:41

Mevrouw Halsema is groot tegenstander van etnisch profileren door de politie. Dit wordt een exit gesprek......Ohh wacht in positieve vorm mag het wel.

Klaagbaan | 05-04-23 | 20:05

Bizar. Eigenlijk moeten we maar af van die Westerse standaard, zo lijkt het. En die vrouwen die hier wekelijks worden vermoord, wat voor cultuur komen die vandaan?

Spiderman1 | 05-04-23 | 19:42

Had nooit aangenomen mogen worden. Al dan niet geboren in NL, je werkt bij de Nederlandse Politie, met Nederlandse normen, waarden en standaarden.

Anders solliciteert ze maar in Nigeria ofzo.

Zalwelweer | 05-04-23 | 19:38

"... ik weet nu met welke maat ik moet meten per cultuur"
.
Nein, nein, nein, nein, nein, nein, nein, nein, nein, nein, nein!
De politie moet maar met EEn (1) maat meten,
die van de democratisch vastgestelde NL wet.
.
En als *kuch* "culturen" deze overtreden, bv tav vrouwen en homo's,
dan *moeten* de overtreders strafrechtelijk vervolgd worden.
Dat is ook *jouw* wettelijke plicht als polotieagent.
.
[ X ] Ongeschikt.

hotmint | 05-04-23 | 19:21 | 1
-weggejorist-
Jaap165 | 05-04-23 | 19:37
-weggejorist-
Jaap165 | 05-04-23 | 19:08

Mishandelen, besnijden, oom-kind relaties, fraude, huftergedrag op straat, tütteren, werken/steuntrekken, sissen, zwembadbezoek dus ook.

Ray Skak | 05-04-23 | 18:43 | 1

Maar laten we vooral kijken naar de voortgang.

*kwartiertje head desken gaat*

Dandruff | 05-04-23 | 19:03

Onderscheid maken op cultuur door de politie.

Klinkt als institutioneel racisme.

frickY | 05-04-23 | 18:42 | 2

Is dit cultureel profileren?

enfant_terrible | 05-04-23 | 18:52

De afname van de veiligheid is het offer dat Nederlanders betalen voor de immigratie. Dat weet zo'n politieagente donders goed want zij komt als geen ander in aanraking met de daders. Dus ook de daders van vrouwenmishandeling. Nog even en ze geeft Nederlanders de schuld van de slachtoffers van erewraak.

jochum1980 | 05-04-23 | 18:32 | 2

Uiteindelijk is alles de schuld van de boze witte man.

Here's Freddy | 05-04-23 | 18:35
-weggejorist-
Jaap165 | 05-04-23 | 19:10

Aaah, nou snap ik het, gelukkig door dit foldertje!
Dus als er hier straks homo's van flatgebouwen gedonderd worden, dan is dat cultuur! Geen enkele politieagent die er bij mag komen en mag ingrijpen, gewoon toekijken. Of dat er Mohammedanen cannabis kweken, mag ook gewoon, want dat doen ze ook in Afghanistan. Helemaal geen probleem man! Doe gewoon waar je goed in bent. Dit land keldert zo hard naar een afgrond, dat beseffen maar weinig blijkbaar.

tis_wat | 05-04-23 | 18:27

In landen waar de bevolking moslim is, komt eerwraak echter wel het meest voor, zoals in Afghanistan, Egypte, Irak, India, Syrië, Tsjetsjenië, Turkije en Saoedi-Arabië.

Ook in Nederland komt eremoord voor. In 2020 registreerde de politie 1030 incidenten van mogelijk eergerelateerd geweld en twaalf dodelijke slachtoffers.

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eerg...

theo-is-dood | 05-04-23 | 18:25


Josti-band !!

Ervaringsdeskundige | 05-04-23 | 18:05

Dit is dus racisme.
Het meten met verschillende maten omdat je de ene cultuur in feite beter vindt dan de andere, is de basis van racisme.
In dit geval vindt mevrouw de westerse samenleving eigenlijk beter dan die van geïmporteerde culturen, al spreekt zij dat niet zo uit.

Nuuk | 05-04-23 | 17:53 | 4

Dus op die manier worden de Nederlanderse wetten gehandhaafd door de politie/justitie.
Iemand uit een bepaalde culturele groep wordt voor hetzelfde feit harder aangepakt dan Iiemand uit een andere cultuur.
Dat betekent in feite het einde van de rechtsstaat.

Here's Freddy | 05-04-23 | 18:13

@Here's Freddy | 05-04-23 | 18:13: yep. Zie bijvoorbeeld herstelbetalingen. Wij wel, akwasie niet.

Veepert | 05-04-23 | 18:14

Iedereen is in dit land gelijk voor de wet. Voor niemand is hier iets voor niks, lichamelijke en geestelijke gebreken daar gelaten. Kennelijk zijn er volgens agente mensen met geestelijk problemen dewelke veel Nederlanders zien als problemen met ideologie. Raar begrijp ik niet

Henkie | 05-04-23 | 18:30
▼ 1 antwoord verborgen

precies! deze begaafde agente heeft het door.
en nu met voorrang en grote spoed, het uitsnijden van clitorissen (de slang van eva) voortzetten. liefst door gekwalifiseerde nederlandse artsen. hoe dieper de clitoris is uitgelepeld, hoe hoger de beloning voor de arts van dienst wegens respect voor andere cultuur

win | 05-04-23 | 17:30 | 5

— Vrouwelijke genitale verminking (ook vrouwenbesnijdenis, meisjesbesnijdenis, VGV, in het Engels female genital mutilation (FGM) of female genital cutting (FGC) genoemd) is een verzamelterm voor verschillende culturele tradities waarbij delen van de vulva weggesneden, bewerkt of dichtgemaakt worden.—/

Weerzinwekkend en misselijkmakend.

>>> Op 19 juni 2020 werd de prediker van de As Soennah Moskee in Den Haag veroordeeld tot 80 uur taakstraf voor het aanbevelen van vrouwelijke genitale verminking: de rechter oordeelde “De rechtbank is van oordeel dat in dit geval het recht op vrijheid van (godsdienst en) meningsuiting niet kan opwegen tegen het recht van vrouwen op bescherming tegen geweld en discriminatie.”<<<<

theo-is-dood | 05-04-23 | 18:28

Ik krijg hier lentekriebels van.

Grachus | 05-04-23 | 18:59

@theo-is-dood | 05-04-23 | 18:28:

Volgens het in veel moskeeën verkrijgbare boekje 'fatwa on muslim women', is genitale verminking een goed medicijn tegen oa baarmoederhalskanker, en vrouwen worden er rustiger van.
Benieuwd of we deze wijsheden nog te horen krijgen in het ramadan journaal.

Dandruff | 05-04-23 | 19:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Allemaal eerwraak moorden ws.

Kwastenbederver | 05-04-23 | 17:22

Is dat geen vorm van racisme?

P. Breidel | 05-04-23 | 17:21

Alleen als Belastingdienst iets per cultuur gaat bekijken want dan is het FOUT.

meneer Q | 05-04-23 | 17:19 | 2

Dat was makkelijk scoren.

Regentenstijl | 05-04-23 | 17:25

"Politieagente in interview bij MinJus: 'Emancipatie moet je per cultuur bekijken'" niet te filmen, wat een gelul en dat staat dan ook nog gewoon alsof het de gewoonste zaak v d wereld is op een Rijksoverheid site. Het is een vrijbrief voor de achterlijkheid.

Zwizalletju | 05-04-23 | 17:12 | 2

—Verzoeningspolitiek of appeasementpolitiek is diplomatiek beleid gericht op het vermijden van oorlog door concessies te doen aan een andere macht.-/

nl.m.wikipedia.org/wiki/Appeasementpo...

Kamervragen!! Is deze mening ook de overtuiging van MinJus & kabinet ?

theo-is-dood | 05-04-23 | 18:31

De misdaadcijfers moet je ook per cultuur bekijken...

johnyl | 05-04-23 | 17:11 | 3

goed opgemerkt

win | 05-04-23 | 17:32

Uitkeringen ook.

Veepert | 05-04-23 | 18:12

Gebeurt ook. En daar wordt de strafeis ook op aangepast.

Here's Freddy | 05-04-23 | 18:38

corruptie moet je per cultuur bekijken!

28 | 05-04-23 | 17:10

‘ In Nederland wordt iedere acht dagen een vrouw vermoord’
-
Juist, ja. Zullen wij DAT eens per cultuur bekijken?

bisbisbis | 05-04-23 | 17:08 | 2

goed opgemerkt

win | 05-04-23 | 17:32

Niet alleen dat, er wordt elke 4 dagen een man vermoord. Maar dat mag je er niet bij zeggen natuurlijk.

Ter Correctie | 05-04-23 | 18:07

Dan ook maar de strafmaat aanhouden per cultuur? Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Rotterdammert1965 | 05-04-23 | 17:08 | 1

Hoera, eindelijk stenigen, handen afhakken, van flatgebouwen gooien en aan hijskranen hangen. Helemaal vóór. Eindelijk sharia.

bisbisbis | 05-04-23 | 17:10

Ik weer nog iets wat we per cultuur moeten bekijken. Het type mensen dat in bepaalde auto’s rijdt. Maar als je daarover begint is de wereld te klein! En dan is het ineens ‘etnisch profileren’.

deordevandenacht | 05-04-23 | 17:07

De Westerse cultuur is de beste cultuur. Ze komen immer massaal hier naar toe. Omdat het hier allemaal een stuk beter is dan in het land/zandbak/shithole van oorsprong.

JanVergoor | 05-04-23 | 17:05 | 1

Fout fout fout! Fout geinterpreteerd! Ze komen hier massaal naar toe om De Vredesreligie te implementeren, want dát is toch echt de beste, en dat willen ze graag aan die domme westerlingen opdringe..... eh... laten zien, opdat het in Europa net zo geweldig wordt als in hun land van oorsprong. Heel liev dus eigenlijk, ondankbare reaguurder!

klimgek | 05-04-23 | 21:47

Voor elke cultuur is er gelukkig een eigen land.

Cor Netto | 05-04-23 | 17:03

Discriminatie moet je per cultuur bekijken... aha... Waarom hebben linkse wokebeestjes toch allemaal zo'n moeite met artikel 1 van de grondwet?
We moeten helemaal niks, behalve iedereen gelijk behandelen in gelijke gevallen, ongeacht religie, afkomst, ras, seksuele voorkeur en politieke mening. Dat is al compleet en duidelijk.

Gladiator Fap | 05-04-23 | 16:56

Als onze cultuur nu eens aangepast werd aan hun cultuur dat is toch veel beter.
Dan heb ik thuis het ook eens voor het zeggen.

Regentenstijl | 05-04-23 | 16:53 | 1

Trouw een parasol en u zult heersen in uw huurwoning.

Veepert | 05-04-23 | 18:13

Eerwraak moet je misschien ook niet te zwaar bestraffen. Je moet dat toch beetje relativeren allemaal.

Forwaards | 05-04-23 | 16:52 | 2

Het verwijderen van een clitoris is ook ernstig overschat.

F. Jacobse | 05-04-23 | 16:59

@F. Jacobse | 05-04-23 | 16:59: dat ligt nogal gevoelig.

Regentenstijl | 05-04-23 | 17:24

Prima nuchtere benadering. Emancipatie van nieuwkomers kost meerdere generaties aan tijd. Sommige groepen lijken zelfs eerder te demanciperen of hoe dat ook mag heten.

zeeman73 | 05-04-23 | 16:43 | 1

Eruit ermee dus. Iesse Siempel.

Nuchternederland | 05-04-23 | 16:50

We zijn hier in "het westen" en hebben een Nederlandse cultuur.
Bovenstaand emancipatieverhaal misschien even vertalen voor alle nieuwe Nederlanders die het verkrijgen van een Nederlands paspoort als integratie beschouwen.
Ik heb respect voor alle culturen, maar niet als deze geïmporteerd worden in mijn eigen land.
Hoe is het eigenlijk met zwarte Piet?

Veepert | 05-04-23 | 16:42 | 4

ik heb helemaal geen respect voor alle culturen. maar ja, wie ben ik?

win | 05-04-23 | 17:35

@Jacktheflipper | 05-04-23 | 17:21:
de islamitische cultuur heeft een ook slavernij-veleden en vooral heden, en is nog lang niet op sterven na dood. beter??

win | 05-04-23 | 17:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ze bedoelt (hoop ik): stap voor stap, en dat is bij sommigen een wat andere stap dan je zou hopen. Maar de maatstaf blijft toch echt de westerse cultuur, of toch op zijn minst onze rechtsstaat.

Me_Giant | 05-04-23 | 16:42

Het word tijd dat we met zn allen eens wat sterker gaan opkomen voor onze cultuur, anders gaan we die in rap tempo verliezen.

tjongerschans | 05-04-23 | 16:34 | 3

Amen.

keistad | 05-04-23 | 16:38

30 jaar te laat

hagelkruis | 05-04-23 | 16:40
-weggejorist-
Jaap165 | 05-04-23 | 19:46

Ik ga het ook per cultuur bekijken, mag ik nu mijn buurmeisje van 12 trouwen?. Nee dat mag ik niet.

jan huppeldepup | 05-04-23 | 16:32

Hoi. Mag ik wat zeggen?

In Nederland worden vrouwen ouder dan mannen, relevant veel ouder.

Daardoor krijgen ze veel meer pensioen dan mannen.

Nu betreft het onderwerp iets dat weer voor een beetje meer gelijkheid zorgt, dat wil zeggen: kán zorgen. Gelijkheid tussen mannen en vrouwen qua levensverwachting. En evenveel pensioen.

Ik wil alleen maar gelijkheid, want ik deug echt enorm, dat voelt u wel.

Maar dan dringt toch de vraag zich op: moeten we het vermoorden van je vrouw niet wat aanmoedigen?

Zomaarwat | 05-04-23 | 16:18 | 8

De laatste 30 jaar is dat verschil flink teruggebracht en is de gemiddelde levensverwachting van mannen sneller toegenomen dan bij vrouwen.

Grachus | 05-04-23 | 19:02

@Weerduivel | 05-04-23 | 16:36: nee, wij zijn tot andere Europese landen altijd veel welvarender geweest. Hierdoor moesten vrouwen in andere landen wel werken waar in Nederland de noodzaak ontbrak. Dat is de reden waarom wij hier zo'n sterk 'feminisme a la carte' hebben.

Grachus | 05-04-23 | 19:05

@* Il Principe * | 05-04-23 | 16:26: onzin. Ze verdienen hetzelfde alleen ze werken minder.

Grachus | 05-04-23 | 19:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Mensenrechten zijn universeel. Ze zijn alleen cultureel afhankelijk interpreteerbaar. In Nederland is iedereen gelijk voor de wet, afhankelijk van de culturele achtergrond. Aangezien je tegenwoordig niet meer mag vragen naar de culturele achtergrond is het best lastig die universele rechten van de mens.

Mokum Kosher | 05-04-23 | 16:18

Ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen: wij hebben hier de Nederlandse cultuur. Daar mankeert echt wel het één en ander aan, want wat de geachte medereaguurders er ook van vinden en hoeveel pijn het ook doet: in Nederland wordt iedere acht dagen een vrouw vermoord, hoeveel vrouwen er mishandeld worden is niet bekend, maar dat zijn er ongetwijfeld een hele hoop. Of er bij de daders een onderverdeling is gemaakt naar herkomst is mij evenmin bekend maar ik vrees dat die onderverdeling in het kader van verboden etnisch profileren er niet is. Hoe dan ook: wij hebben hier genoeg aan het oplossen van problemen die uit onze eigen cultuur voortkomen. Ik verrek het om de moord op vrouwen, achterstelling van vrouwen, mishandeling van vrouwen minder erg te vinden/te tolereren omdat de dader er een andere cultuur op na houdt. Een vrouw die uit eerwraak wordt vermoord is niet minder dood en de ogen van een mishandelde vrouw "omdat dat de cultuur is" zitten niet minder dicht. Zullen we het maar eens heel simpel houden: de Nederlandse wet behoort te worden toegepast op een ieder die hier in Nederland verblijft, Zonder aanziens des persoons, ongeacht geslacht, seksuele voorkeur, cultuur en religie. Vrouwe Justitia is blind en dat is ze niet voor de kat haar kudt. Ik wens niet onderhevig te zijn aan de culturele invloeden die maken dat vrouwenrechten en bescherming van vrouwenrechten op de helling gaan. Niet als dat gebeurt door de invloed van de orthodox christelijken die zonodig bij abortusklinieken moeten demonstreren en evenmin als dat gebeurt door de invloed van mensen uit andere landen. Het pleidooi van deze Miep is een reden voor ontslag. De trut meent waarlijk dat we er begrip voor moeten hebben dat mensen menen dat 50% van de bevolking achtergesteld kan en mag worden. Godbetere het wegens "cultuur".

BenZen | 05-04-23 | 16:12 | 3

Dat woordje 'cultuur' is een dekmantel om criminaliteit mee te vergoeilijken. Ze weten dat linkse bestuurders daar op aanslaan en dan keurig wegkijken. Er is heel veel kindermishandeling, met name tijdens ramadan, in de islamitische gemeenschappen. Jonge meisjes die nergens aan mogen meedoen, studiereisjes, omgaan met andere kinderen, etcetera. Gedwongen te hongeren nu. Extreme beperkingen. Verplichte hoofddoek, ook bij 35 graden. Mag niet zwemmen.

De kinderraad hoor je hier nooit over want "hun cultuur".

martymcfly | 05-04-23 | 16:15

Waarvan akte.

Raspatat | 05-04-23 | 16:15

Hoeveel van de vrouwen die vermoord worden komen uit een andere cultuur.
Dus als we het per cultuur bekijken doen we het binnen de Nederlandse cultuur best goed

Jacktheflipper | 05-04-23 | 17:24

Mooi verhaal.
Dus als het kabinet vanaf morgen grootschalig kannibalen gaat importeren moeten we niet miepen over opgegeten buren, maar "de voortgang bekijken". Inderdaad, in het land van herkomst worden nog veel meer mensen gegeten.

Dandruff | 05-04-23 | 16:11

Er geldt hier 1 grondwet, 1 wetboek van strafrecht en 1 burgelijk wetboek en dat is de Nederlandse plus nog Europese daarboven. En geen Surinaamse, Anilliaanse,, Turkse, Marokkaanse, Molukse, Ghanese, Somalische, Eritrese, Iraakse, Syrische, Afghaanse, Iraanse of een van die andere 93 ‘culturen’ die zich op ons grondgebied bevinden. Dat zou één politiefunctionaris godbetert toch moeten weten. Hoeveel vrouwen worden er per dag in pak m beet Pakistan vermoord btw?

batvoca2 | 05-04-23 | 16:09

WAT een naïevelingen. Grote zucht: ZUCHT!

Verderkijkert | 05-04-23 | 15:56

Kunnen we dit soort ongelofelijke domme doos gelul achterwege laten en gewoon 1 standaard hanteren. Het 'westerse cultuur' argument is een drogreden. Ze bedoelt 'achterlijke holbewoners cultuur' Mijn Turkse schoonmoeder was wiskunde leraar en al mijn aangetrouwde nichtjes hebben de universiteit gedaan. Het is zaak om die achterlijke holbewoners cultuur zo snel mogelijk te vermorzelen. Dat doe je niet door er steeds voorzichtig en omzichtig mee om te gaan. Dan institutionaliseer je het. Zet de sloophamer en lach ze bijj iedere gelegenheid uit. Delegimteer het, zodat niemand meer bij de achterlijke holbewoners wil horen. Helaas probeert links steeds maar weer de achterlijke holbewoners op een voetstuk te plaatsen. 2 decennia lang heeft de PvdA actief gezorgd dat meiden niet konden ontsnappen. En als ze dat wel deden werden ze vol liefde door de PvdA & co terugeschopt in de achterlijke holbewonerscultuur,zoals we recent nog met Lale Gul mochten aanschouwen.

Grachus | 05-04-23 | 15:54

"Over onze Westerse cultuur is trouwens ook wel wat op te merken hoor; wist je dat in Nederland elke acht dagen (!) er een vrouw vermoord wordt?"

Bedoelt ze hier nou dat we als westerse cultuur extreem geweldadig zijn of dat we gewoon teveel importeren?

Gummibrösel | 05-04-23 | 15:47 | 1

Het smerige van deze mevrouw is dat ze niet de cijfers van de cultuur waar ze het over heeft er naast legt. Ze had ook kunnen zeggen 'In Nederland wordt iedere 8 dagen een vrouw vermoord, maar in de landen van herkomst is dat minimaal 3x zo hoog '

Grachus | 05-04-23 | 15:57

We MOETEN he-le-maal niets.
En zeker niet per cultuur.
Come on zeg.

MK27 | 05-04-23 | 15:43

Doe er dan ook meteen even een onderzoekje achteraan welke culturele achtergrond die vrouwen hebben die vermoord worden. En welke culturele achtergrond de moordenaar heeft. Zou mij dan weer niks verbazen als je dan bovengemiddeld vaak in een cultuur landschap terecht komt waar studerende vrouwen bijzonder zijn. En een vrouw met een eigen mening en keuze in het leven niet altijd op prijs gesteld word door de omgeving?

Blubberbazooka | 05-04-23 | 15:42 | 3

Ik schrijf het niet maar veel moordenaars komen ook uit een bepaalde cultuur en/of religie.
Uitzonderingen daargelaten.

MK27 | 05-04-23 | 15:45

Die onderzoekjes zijn er. Femicide kent geen afkomst. Het komt in alle klassen, leeftijden en afkomsten voor.

Weerduivel | 05-04-23 | 16:42

Zullen we die moorden op vrouwen dan ook maar per cultuur bekijken? Want met bv. eerwraak wordt juist ook weer de familie-eer gered. Hoe mooi is dat? Dat moet je niet met een westerse bril bekijken. Wij kénnen niet eens familie-eer. Daar kunnen wij nog wat van leren.

Snoess | 05-04-23 | 15:42 | 2

Willen we daarvan leren, van eerwraak?
Ikke niet.

MK27 | 05-04-23 | 15:45

Meten met twee maten is dus nu gelegaliseerd. In mijn cultuur is 130 rijden waar je 100 mag ook heel normaal, graag rekening houden met mijn cultuur CJIB.

Klaagbaan | 05-04-23 | 15:40 | 1

Mijn cultuur is geen belasting betalen.
Effe rekening mee houden graag.

MK27 | 05-04-23 | 15:46

Moest denken aan een anekdote uit koloniaal India. Een Engelse lord in gesprek met een tulband: In onze cultuur wordt een vrouw na vreemdgaan levend verbrand.
Lord: En in onze cultuur worden die daders opgehangen.

Piet Karbiet | 05-04-23 | 15:37

Femicide het nieuwe hippe slachtofferwoordje.

thanseeuwen | 05-04-23 | 15:37 | 2

Femicide is een politiek woord. Stamt af van homicide. Of te wel 'moord op een mens'.

Alsof een vrouw vermoorden erger is dan een man vermoorden. Ieder mens vermoorden is afschuwelijk.

De verhouding mannen en vrouwen is in Nederland nagenoeg gelijk.

In 2021 zijn er 126 mensen om het leven gekomen door moord of doodslag. De verhouding mannen vrouwen is 88 tegenover 38. Er komen dus twee keer zoveel mannen dan vrouwen door moord of doodslag om het leven.

Fijn zo'n mavo4 agent die politiek denkt te bedrijven zonder ook maar over de feiten na te denken....

Croisantneuf | 05-04-23 | 15:58

@Croisantneuf | 05-04-23 | 15:58: Mannen vermoorden elkaar, vrouwen worden veelal vermoord door hun (ex) partner, Of dat erger is doet er niet toe, De motivatie voor de moord is gewoon anders,

Weerduivel | 05-04-23 | 16:43

Dit is dus gewoon weer een manier om te zeggen dat de witmang z'n bek moet houden over hunnie. Maar intussen willen ze mij wel beoordelen op wat mijn voorouders misschien wel of niet 14 generaties terug gedaan hebben en mij aansprakelijk stellen voor deze erfzonde.

IslamPislam | 05-04-23 | 15:37 | 1

Zo is dat.

War nu fout gaat = gevolg kolonialisme en racisme, ongelijke kansen etc.

Die cultuur van anderen, dat is namelijk óók onze schuld.

Zomaarwat | 05-04-23 | 15:38

Tja Pim Fortuyn had ook al opgemerkt dat sommige culturen "achterlopen". Eigenlijk zegt ze niets anders toch?

Kartelmaster2000 | 05-04-23 | 15:36 | 1

Voor de wet gelijk is dus niet genoeg voor anderssoortigen ().

We zijn immers allemaal gelijk, alleen zijn sommigen wat gelijker dan anderen.

Zomaarwat | 05-04-23 | 15:40

Die regel om per cultuur te kijken geldt ongetwijfeld maar weer een kant uit. De westerse cultuur kan wel tegen een grapje of een spotprent. Culturen die daar wel moeite mee hebben zouden wat meer respect mogen hebben voor andere culturen.

Gebakschep | 05-04-23 | 15:36

Had ik Cindy niet al eens gezien als Hoofd Aerodynamica bij SpaceX, locoburgemeester van Harare, en in een Knorr-reclame?

funda | 05-04-23 | 15:34 | 1

Nee das Ryan van Rijbroek toch?

BoerKoekoek | 05-04-23 | 15:35

alle jezus.. wat druipt de domheid van deze min jus er weer van af

richardsp1 | 05-04-23 | 15:32 | 2

De hoeder van onze rechtsstaat.

* mond verder houd *

Zomaarwat | 05-04-23 | 15:37

Min jus? Wel goed gelezen?

Bena | 05-04-23 | 15:57

Domme doos. En nog erger, domme baas van de domme doos.

RGV42 | 05-04-23 | 15:32

Zoals de standaard op scholen al een tijd naar beneden gaat om vooral iedereen maar te laten slagen gaat nu ook de normen en waarden standaard naar beneden. Ja hoor, we passen ons wel weer aan.

R.F.Pickering | 05-04-23 | 15:32 | 1

Nivelleren heet dat, geen gezeik, iedereen even rijk.
Want iedereen die niets heeft, is gelijk.

ReyNemaattori | 05-04-23 | 15:56

GS vergeet nog een regeltje mee te kopie-plakken: "Elke Acht Dagen Femicide". Waarom is moord op vrouw femicide, wat dat ook moge zijn, en niet gewoon moord?

Haar taak is om meiden en vrouwen te helpen, maar als deze de dame je redder moet zijn, dan zijn al die vrouwen en meiden al lang hopeloos verloren.

Ikdoemisschienmee | 05-04-23 | 15:31 | 2

Femicide. Vooral eerwraak. Cultureel dingetje zeg maar.

BoerKoekoek | 05-04-23 | 15:36

@BoerKoekoek | 05-04-23 | 15:36:
Bijzonder vreemd om dat dan vervolgens in de schoenen van de westerse cultuur te schuiven. Wat een slap gelul allemaal.

SterF... | 05-04-23 | 15:51

Dat geld (200 miljoen ?) dat gisteren naar curacao werd overgemaakt ging ook al een beetje onder deze noemer...
van we gaan het niet meer controleren "op basis van vertrouwen"
ze kunnen er toch niet mee omgaan dus het zal wel op gaan aan onzin, maar dan hoeven wij er geen verantwoordelijkheid meer voor te hebben, alsof t een stel kleuters zijn. Das pas racistisch.

henniebal | 05-04-23 | 15:31

Racist!

Zgan | 05-04-23 | 15:31

Vooruitgang, ik kan me er weinig bij voorstellen als het om de islam gaat.

Volgens mij is die juist zoveel mogelijk niet-progressief en vasthoudend aan het verleden.

Wie bedenkt dit?

Zomaarwat | 05-04-23 | 15:31

Ze staat er op een typische manier vastberaden bij. Ze zegt dat de naar demonstraties gaat. Ze klaagt over de Westerse houding. Wat betekent dat voor mij als Westerling wanneer ik haar tegen over me krijg? Ik vind dit soort artikelen van nota bene de overheid zorgelijk.

zeurmachine | 05-04-23 | 15:31 | 2

Zijn ze ook.

Zie de Tweede Kamer vandaag. Geen woord over dat stikstof een door onszelf verzonnen probleem is. Alleen maar doorgaan, doorgaan, doorgaan.

Dit anti-blanke sentiment, dat anti-Westerse, zal ook alleen maar doorgaan, doorgaan, doorgaan.

Uiterst zorgelijk, zacht uitgedrukt.

Zomaarwat | 05-04-23 | 15:36

Als je dan tòch Artikel 1 van de grondwet overboord gooit, waarom dan stoppen bij emancipatie? Geef dan ook bv een bevolkingsgroep die boven- vertegenwoordigd is in de misdaad extra aandacht met bv. extra controles en preventief fouilleren en staandehouden enzo.

vladimirows | 05-04-23 | 15:31

Wat was de achtergrond van die vrouwen waarvan er in Nederland iedere 8 dagen 1 vermoord wordt? Waren dat Nederlands vrouwen met namen als Ingrid en Janneke? En hoeveel daarvan waren eerwraak gerelateerd? Of ging het misschien mis bij de vrouwenbesnijdenis of een ander achterlijk geloofsritueel?

Klaas_de_Waal | 05-04-23 | 15:31 | 2

Bij vrouwen met een niet-westelijke migratieachtergrond is de kans om slachtoffer te worden drie keer zo hoog als bij vrouwens met een Nederlandse achtergrond.
Ruim 9 op de 10 daders zijn mannen. Ruim de helft is 25 tot 45 jaar oud en ruim een kwart is 18 tot 25 jaar. Bijna 45 procent van de daders heeft een niet-westerse migratieachtergrond, 39 procent heeft een Nederlandse achtergrond.
Bron: CBS, 2018

pili-pili | 05-04-23 | 15:42

Ga boeven vangen ipv domme praat te houden.

Foxcave | 05-04-23 | 15:31

Is dit een wetshandhaver?

laurentius | 05-04-23 | 15:29 | 1

Handhaver wel,ja.
Maar zelf zou ik het woord 'wet' in dit geval volledig weg laten.

roberto9715 | 05-04-23 | 15:33

Google zegt dat in 2021 totaal 38 vrouwen en 88 mannen het loodje hebben gelegd door moord of doodslag. Vrouwen staan er hier beter voor dan mannen

H. Drievuldigheid | 05-04-23 | 15:26 | 3

Sta je dan met al je privileges...

Willy | 05-04-23 | 15:29

t Is maar net hoe je het bekijkt. Mannen maken elkaar voornamelijk af, vrouwen worden door vooral door hun (ex) partner gemold.

Weerduivel | 05-04-23 | 15:29

Ik verwacht directe actie om het aantal vrouwen en mannen in evenwicht te brengen. Een verschil van 50+ is onacceptabel. Hoogste tijd voor een quorum voor vrouwen.

BoerKoekoek | 05-04-23 | 15:37

Een belastinginspecteur kwam er decennia geleden een keer achter dat het 'personeelsfeest' wat zakelijk geboekt was in mijn vaders bedrijf precies 25 jaar na zijn trouwdag was. Het belasting ontwijken is dus cultureel bepaald in onze familie, ik beroep mij dus op deze achterstand. Het duurt een paar generaties en dan zal het waarschijnlijk goedkomen. Ik ga mijn best doen.

HD50 | 05-04-23 | 15:23 | 2

Haha heerlijk

Snaajoe | 05-04-23 | 15:26

"Ik ga mijn best doen..."
"... het niet precies op mijn trouwdag te plannen."

Schoorsteenveger | 05-04-23 | 15:30

Pim Fortuin was dus niet de enige die Art. 1 GW wilde afschaffen.

Piet Karbiet | 05-04-23 | 15:23

Is de schuld van Mevrouw de Argentijnse, die ontkende, dat er een Nederlandse identiteit was.

dathoujetoch | 05-04-23 | 15:22 | 3

Mevrouw met een hoofdletter?

F. Jacobse | 05-04-23 | 15:36

Daarom holt de halve wereld hiernaartoe om die voor ons in te vullen, zij inclusief.

funda | 05-04-23 | 15:39

@F. Jacobse | 05-04-23 | 15:36: in dit ene geval wel + haar meerderjarige dochters.

Grachus | 05-04-23 | 19:24

Als je het geblaat van deze dame doorvoert dan ben je snel bij het 'Antillen en gratis geld topic' dat gisteren hier geplaatst werd.

Overigens ik moet niet zuur zijn .... ben nog steeds heel blij met al die tandartsen, chirurgen uit Syrie die zich ons gave landje hebben willen vestigen. Daar hebben we een hoop lol van ... kuch kuch.

Ervaringsdeskundige | 05-04-23 | 15:21

"Om de vooruitgang te weten." Is dat de Nederlandse taal?

Dus ik moet als blanke maar accepteren dat in veel allochtone gezinnen hun meisjes binnenhouden, keihard aan het huishouden zetten, opzettelijk hun scholing dwarsbomen, naar de koranschool sturen, zich laten schamen voor dat 'sieraad' daar beneden, meegeven dat de man niet trouw is van nature of door het hogere, opzetten tegen het Westen / de blanke / die vrije vrouw / uberhapt de ander?

Welja beste Rijksoverheid. Geef lekker de conservatieve overheerskerel nog wat extra ruimte. Want meisje x moet eerst voor 10 man rijst koken, en meisje y moet eerst nog wat klappen van haar bijna aan god gelijkstaande broers incasseren.

Dat ik dat niet eerder begreep, zeg.

zeurmachine | 05-04-23 | 15:20 | 4

Zolang die allochtone meisjes dat zelf ook zeggen te willen is het wat mij betreft prima. Dit wordt pas een probleem wanneer allochtonen deze regels ook aan autochtonen proberen op te leggen.

Weerduivel | 05-04-23 | 15:31

@Weerduivel | 05-04-23 | 15:31: En dat gaat steeds meer gebeuren. Het emanciperende moslimmeisje wil tussen de te blanke sportgroep straks ook tijd voor haar devotie. De lieve andere meisjes willen braaf zijn, en geven zonder het te beseffen de imam van de moskee van het meisje wat hij wil: de Nieuwe Verzuiling. Moslimmeisje blij, want anders geen sportclub voor haar en zo gehoorzaamt ze god. Lieve andere meisjes blij want Rijksoverheid zo blij en zo gehoorzamen ze de leraar maatschappijleer. Een feest van samenwerking.

zeurmachine | 05-04-23 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Na het zien van de pica kan ik iets neerplempen over haar voorkomen maar dan word ik weggejorist.
Het wordt tijd dat dit politiemens weggejorist wordt uit haar functie.
Ga maar flyeren voor Bij1 of zo.

leo de pejo | 05-04-23 | 15:19

En toch en toch..
Ik kan me herinneren dat de steile Christenen van de SGP in 2010 via de Hoge Raad 'gesensibiliseerd' werden en hun achterlijke ideeën moesten loslaten.
Op 9 april 2010 droeg de Hoge Raad de Staat der Nederlanden op, maatregelen te nemen zodat de SGP 'het passief kiesrecht aan vrouwen toekent'.
nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenstandpun...

Een achtergebleven clubje dwingen om mee te doen in de vaart der volkeren.
Toen kon het blijkbaar nog wel maar ik begrijp dat dat inmiddels niet meer kan. Onze beschaving is over haar hoogtepunt heen.

LD69 | 05-04-23 | 15:18 | 2

Daarna is de ellende begonnen....

Willy | 05-04-23 | 15:28

De Clara Wichman stichting heeft jarenlang geprobeerd SGP vrouwen over te halen een rechtzaak te beginnen. Nooit heeft een SGP vrouw aan willen meewerken. Toen begonnen ze zelf maar een rechtzaak en natuurlijk werden ze door de corrupte D66 rechter in het gelijk gesteld.

Grachus | 05-04-23 | 19:28

Ietwat gerelateerd: in de rechtspraak komt het concept "restorative justice" in zwang. Hou die term in de gaten zou ik zeggen.

ZOMG | 05-04-23 | 15:17

1 op de 8 vrouwen vermoord in NL. Voornamelijk door welke cultuur??

Geilbaard | 05-04-23 | 15:17 | 2

1 per 8 dagen, niet 1 op de 8 vrouwen.

ZOMG | 05-04-23 | 15:20

20% van de vrouwen hebben psychische problemen en zitten in gesloten inrichtingen.
Dat betekent dat 80% van de vrouwen nog vrij rondloopt zonder hulp.

Portnoy | 05-04-23 | 15:43

"Dat een man zijn vrouw niet de tanden uit haar muil slaat wanneer het eten niet te vreten is, is al heel wat."

Omtzigtig | 05-04-23 | 15:17

Dus als een ""cultuur"" iets toestaat aan de andere kant van de wereld dan moet dat hier ook maar OK zijn? Dacht het niet!

Dit soort types zijn dus totaal ongeschikt voor hun werk omdat ze blijkbaar de wet niet weten te hanteren.

Ga vrouwenmoordenaars dan opsporen ofzo ipv een fotosessie te houden en spuien dat de autochtonen allemaal slecht zijn.

Warhead | 05-04-23 | 15:17 | 1

Wat ze bedoelt is dat we ons beter aan hen aan moeten passen.

Klaas_de_Waal | 05-04-23 | 15:39

Ze bedoelt:

Dat we de gangbare norm moeten laten varen bij verschillende 'kansen' groepen

En dat we ons moeten verlagen naar het aldaar aanwezige of beter gezegd afwezige niveau omdat dat voor desbetreffende kansen-groep al heel wat is.

De norm is dat er geen voor bepaalde groepen met een hoog 'heb ik recht op' gehalte geen normering moet zijn.

Ervaringsdeskundige | 05-04-23 | 15:17

Niks "mijn" westerse standaard, het is ONZE westerse standaard. Een standaard waar best wat op aan te merken is, maar die juist op het gebied van vrijheid, emancipatie en mensenrechten objectief beter is dan die van vrijwel alle andere culturen. Prima om daar stapsgewijs naar toe te werken en geen wonderen te verwachten van nieuwkomers of van beaalde andere culturen, maar we gaan dus niet onze standaarden zelf verlagen naar hun niveau.

Muxje | 05-04-23 | 15:16

Ik zou het graag willen omkeren. Er zijn dus enorme verschillen in culturen. De een is goed in emancipatie de ander is goed in frauderen met toeslagen. De belastingdienst had dit al vroeg door. Laten we deze culturele exceptie dan ook wat breder trekken.

BobDobalina | 05-04-23 | 15:16 | 2

Hoe minder westerse waarden bij de belastingplichtige, hoe hoger de belasting.
Geen gek plan, maar wie doet het toezicht?

funda | 05-04-23 | 15:18

Blanke mannen moeten uit de maatschappij verwijderd worden want die zijn kwaadaardige verkrachters die alle vrouwen onderdrukken. Altijd en overal. Buitenlandse mannen mogen hun vrouw slaan en dan is het feit dat ze alleen het huis uit mogen vooruitgang en dus een schouderklopje waard.

boonmoi | 05-04-23 | 15:15 | 1

Blanke mannen zijn wandelende pin apparaten voor de overheid.
Dus blanke man werk en betaal tot je er dood bij neervalt liefst op je 67 anders kost je te veel
Bek houden en links stemmen

Jacktheflipper | 05-04-23 | 17:29

En dan te bedenken dat dit interview wekenlang door allerlei managers en leidinggevenden is gelezen, gecorrigeerd en goedgekeurd voordat het gepubliceerd mocht worden. Dit gaat dus niet alleen om Cindy.

Patraque | 05-04-23 | 15:14 | 2

Waarschijnlijk heeft Cindy oorspronkelijk iets totaal anders gezegd.

Keutels | 05-04-23 | 15:16

@Keutels | 05-04-23 | 15:16: Misschien spreekt Cindy nog geen Nederlands en is ze een product van Publyon'66. Misschien bestaat Cindy niet eens.

funda | 05-04-23 | 15:19

Het hele JenV aparaat staat hierachter kennelijk.

sjef-van-iekel | 05-04-23 | 15:14

Westerse standaard ? We zijn hier toch in het westen, of zie ik dat verkeerd ofzo ?

Asteroid-B612 | 05-04-23 | 15:13 | 4

En dan doen alsof het 1 verder cultuurloze divisiteitsminnende pot nat is dat Westen (met hoofdletter, waarom?).

sjef-van-iekel | 05-04-23 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

"Emancipatie moet je per cultuur bekijken."
Ik vind dat bijzonder goed als uitgangspunt. Laten we nu eens per cultuur inventariseren hoe achterlijk die is of hoe vooruitstrevend. Gewoon turven. Dus eigenlijk dat doen wat de westerling steeds maar verweten wordt, namelijk vergelijken en het beestje bij zijn naam noemen.
"Emancipatie moet je per cultuur bekijken."
Hiermee geeft mevrouw de politieagent dus grof toe vanuit de praktijk zeker te weten dat er grote verschillen zijn tussen culturen, als het gaat om de mate van emancipatie, en dat die verschillen niet onder het tapijt geveegd kunnen worden, maar ook niet moeten worden.
"Emancipatie moet je per cultuur bekijken."
Uiteraard, maar dat hoeft niet te betekenen dat dit leidt tot het meten met twee of drie of vier maten. Als je constateert dat er verschillen tussen culturen zijn, kan dat betekenen dat je per cultuur een lichtelijk aangepaste benadering verkiest, maar het kan niet zo zijn dat de ene cultuur zwaar bevoordeeld wordt ten opzichte van de andere, dat de ene cultuur minder hard wordt aangepakt dan de andere, dat leden binnen de ene cultuur méér wegkomen bij het overtreden van regels dan leden binnen de andere cultuur, enzovoorts.
"Emancipatie moet je per cultuur bekijken."
Ja, je moet de stront uit je ogen wrijven en niet om de hete brij heen draaien. De ene cultuur heeft een veel langere weg te gaan dan de andere, de ene biedt meer weerstand dan de andere, de ene zondert zich meer af dan de andere, de ene is radicaler dan de ander, de ene is afwijzender dan de ander, de ene is meer haatdragend dan de ander. Heb dat scherp in de gaten, wil dat zien, kijk niet weg, vergoelijk niet, neem waar, laat je geen rad voor ogen draaien, laat je niet paaien, inpalmen, chanteren, inpakken, bedonderen.
"Emancipatie moet je per cultuur bekijken."
Precies. Dan weet je dat je er bij de ene cultuur harder in moet gaan, met gestrekt been soms, dan bij de andere. En dan ben je op je hoede, neem je juist afstand.
"Emancipatie moet je per cultuur bekijken."
Loopt een bepaalde cultuur veel meer achter dan de andere culturen, onderken dat dan en besef dat die achterstand enkel maar groter wordt als je die cultuur gaat ontzien.
Dus niet buigen, niet knielen, niet kruipen, je niet onderwerpen. Streng maar rechtvaardig.

Schoorsteenveger | 05-04-23 | 15:12

Cultuurrelativisme werkt maar een kant op blijkbaar. Je komt er in Polen niet mee weg.

SterF... | 05-04-23 | 15:09

Politieagenten zijn geen sociaal werkers of emancipatiecoaches. Politieagenten dienen de wet te handhaven en mogen daarbij in het uiterste geval zelfs terug vallen op het geweldsmonopolie van de staat. En er is in Nederland maar één wetboek van toepassing, het Nederlandse. Als er één beroep is waar cultuurverschillen geen rol mogen spelen, dan is dat wel bij de politie.

Blauwpetje | 05-04-23 | 15:08 | 3

Wat een grappige nick heb je voor dit topic. Verder heb je helemaal gelijk.

SterF... | 05-04-23 | 15:10

hear hear

phantom2 | 05-04-23 | 15:12
-weggejorist-
Chessmonkey | 05-04-23 | 15:14

Oow vrouwen vermoorden is ineens een Nederlands/westers cultuurdingetje, maar overig debiel gedrag richting vrouwen is iets wat je per cultuur afzonderlijk moet beoordelen en kan dus relatief gezien heel profressief zijn.
Hoeveel stront kan er toch uit een mond lopen vraag je je telkens weer af.

Quantum Suicide | 05-04-23 | 15:08

Wat is het toch met de mensen die migreren naar het vrije westen en vervolgens niet willen dat hun dochters aan het vrije westen worden blootgesteld en zich blijven gedragen als in het land van herkomst?

Osdorpertje | 05-04-23 | 15:06 | 1

ze money

Beste_Landgenoten | 05-04-23 | 15:10

"Meiden hebben tijd en vertouwen nodig", lees ik als "vrouwen zijn het zwakke geslacht, welke je dus voorzichtiger moet behandelen"

coitus reservatus | 05-04-23 | 15:06 | 2

Het zijn net orchideeën, die hebben ook tijd en vertrouwen nodig. En niet teveel water.

Osdorpertje | 05-04-23 | 15:07

Het wordt tijd voor extra cursussen voor criminelen.

funda | 05-04-23 | 15:25

Wat daar staat heel simpel; niet iedereen is -middels godsdienst of cultuur- gelijk voor de wet. Kortom, een aantal verschillende maatschappijen binnen de Nederlandse samenleving met ieder hun eigen wetboek.

me163komet | 05-04-23 | 15:05

Ben ik nou de enige die liever helemaal geen allochtonen bij de politie ziet.. Probleem opgelost..

niv01 | 05-04-23 | 15:03 | 2

Mag best vind ik, zolang ze maar loyaal zijn aan ONZE waardes maar daar schijnt nou net het pijnpunt te zitten, gezien het gezeik van deze mevrouw.

zwellevertje | 05-04-23 | 15:06

Bij de bereden politie vind ik het geen probleem zolang ze maar goed gekamd worden.

funda | 05-04-23 | 15:25

Laat de politie eerst eens zelf aan de normale standaarden gaan voldoen. Docu blauwe familie gezien, muts? En meten met 2 maten hoort totaal niet bij de politie.

TanteJuut | 05-04-23 | 15:03

Bekend argument.

Net als de euro. Alle landen zijn gelijk en e.i.s.e.n. dat ook. Dat naar elkaar toegroeien lukt al bijkans 25 niet, integendeel, dus die gaat ooit ploffen.

Groeien de verschillende culturen wel naar één cultuur toe denk ik dan? Ik geloof er niks van.

Om enig zicht te krijgen:

Naast hoeveel vrouwen er per dag vermoord worden, graag even dat aantal uitsplitsen per cultuur. Voor de afgelopen 40 jaar.

En het aantal genitale verminkingen, met name bij vrouwen (want besnijden ben ik niet voor, maar daar heeft een man weinig last van). O ja, doe ook maar per cultuur. Voor de afgelopen 40 jaar.

Grooming, toch wel iets, hoeveel slachtoffers en graag slachtoffers én daders apart uitsplitsen per cultuur. Voor de afgelopen 40 jaar.

Het worden interessante tijden.

Zomaarwat | 05-04-23 | 15:02 | 3

Ik ben bang dat je dan onthutsende cijfers krijgt, vandaar dat men dit soort onderzoeken zorgvuldig probeert te vermijden, en indien dat niet lukt de hier geboren Nederlanders met een migratieachtergrond als "autochtone nederlanders" aan te duiden om de cijfers kunstmatig zoveel mogelijk recht te buigen.

me163komet | 05-04-23 | 15:09

@me163komet | 05-04-23 | 15:09:

Sinds invoering van de wet Basisregistratie Personen (BRP) leggen we ook bij 2 nationaliteiten alleen nog maar de Nederlandse vast. Dit leek toen en nu nog veel meer een reden om onderzoeksresultaten van studies naar dader- en/of slachtofferschap "wit" te wassen. Draaien aan brongegevens omdat de resultaten uit die onderzoeken niet passen in onze inclusieve "modelsamenleving" waar iedereen het zo fantastisch doet.

vigilanta | 05-04-23 | 15:19

@vigilanta | 05-04-23 | 15:19: Als de overheid de data manipuleert, dan is elk onderzoek waardeloos. Bagger in, bagger uit.

Erger is dat de overheid net doet alsof haar data klopt. En dan onderzoek gaan doen en het dan zó formuleren dat het lijkt alsof je heel redelijk bent.

We worden al tijden gefopt. Hoe denk je dat het met de data inzake verklaring van de opwarming van de Aarde gaat? En met data inzake die opwarming zélf.

Inmiddels is wel duidelijk hoe de overheid hierin zit. En dus de wetenschap want wiens brood en zo en het tegendeel is moeilijk te bewijzen dus veilig.

Zomaarwat | 05-04-23 | 15:58

'Je slaat verkleed als Eskimo linksaf op je kameel zonder achterlicht. Mag dat?'

funda | 05-04-23 | 15:02 | 4

@Usumani | 05-04-23 | 15:08:
Kamelen zijn net als paarden wel degelijk toegestaan, U bent dan een bestuurder, alleen U mag niet op snelwegen en 80 km per uur wegen.

me163komet | 05-04-23 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het lult en het lult maar.

Keutels | 05-04-23 | 15:02 | 2

Inderdaad, kansloos.

VP732 | 05-04-23 | 15:04

En ze worden nog serieus genomen ook.

Usumani | 05-04-23 | 15:08

Netwerkagent, Melkert schijt zijn broek vol van de lol.

Patje | 05-04-23 | 15:01

Een schande dat deze politieagente pleit voor cultuurrelativisme. Willekeur ondermijnt namelijk de belangrijkste asset van de politie, namelijk gezag.

therealbraindump | 05-04-23 | 15:00 | 1

Welk gezag?

me163komet | 05-04-23 | 15:12

Mevrouwtje heeft geluk dat de politie in het westerse Nederland femicide niet etnisch mag profileren. Mijn advies aan de wouten: neem vooral nog meer randdebielen aan!

Hetkanverkeren | 05-04-23 | 15:00 | 2

Voordat woke intrad werd dit benoemd als eerwraakmoord?

drs.Nee | 05-04-23 | 15:04

De debielen zitten vooral in het hogere echelon.

Grachus | 05-04-23 | 19:35

Elke vrouw heeft recht om vrijgelaten te worden in opleiding en eigen ontwikkeling, niet San tornen vanwege acceptatie "andere cultuur".
In westerse wereld veel vrouwen vermoord? Hoevaak os het uit eerwraak en wat heeft dat te maken met westerse cultuur? Niet lijkt mij?
Iets roepen prima, maar op welke cijfers is dit gestoeld?

Jan, Leiden | 05-04-23 | 14:59 | 1

San=aan

Jan, Leiden | 05-04-23 | 15:05

Van de andere kant, en zeker niet om dit debiele gebeuren goed te praten, ik heb vandaag geprobeerd om aan een Fransman uit te leggen dat er in NL een politieke partij in het parlement zit die tegen vrouwenkiesrecht zijn, die geen TV mogen kijken en op zondag alleen op en neer naar de kark mogen lopen, dat benaderd dit soort idioterie toch ook behoorlijk. Dat viel nog niet mee, om dat uit te leggen trouwens.

zwellevertje | 05-04-23 | 14:59 | 2

U heeft een punt.Maar ok,daar wordt bij een overtreding niet gestenigd. Of een broer/oom ingeschakeld om de 'wetsovertreder ' met zuur in het gezicht te verminken,of erger..
Dat lijkt me dan nog moeilijker uit te leggen in het Frans.

roberto9715 | 05-04-23 | 15:17

@roberto9715 | 05-04-23 | 15:17: Ja, gelukkig hoef ik niet uit te leggen dat er vooralsnog geen partij voor de vrouwensteniging in het parlement zit, dat scheelt weer.

zwellevertje | 05-04-23 | 15:32

Best wel benieuwd nu naar de reactie van bepaalde politieke partijen .En van OP1/Omroep Zwart en zo wat vrinden... Ik gok op een en al begrip.
Maar ok die reactie kan mee/tegenvallen.Afhankelijk van uw kleu..,o nee sorry, uw hoeveelheid gezond verstand.

roberto9715 | 05-04-23 | 14:59

Je kunt ook per cultuur straffen. Bijvoorbeeld steniging, amputatie en de strop aan een hijskraan. Of zweepslagen en kampen.

Piet Karbiet | 05-04-23 | 14:58

Dit is nog maar het begin. Straks als de eerste lhbti’er van het dak ‘valt’ moet je dat ook door een andere culturele bril zien ipv meteen te veroordelen door een rechter.

Tiscali-2 | 05-04-23 | 14:57

In de Westerse cultuur maken wij grappen en satire over elke cultuur en godsdienst. Maak die borsten maar nat!

Patje | 05-04-23 | 14:57

Tolerantie moet je per cultuur bekijken en sommige culturen zijn nu eenmaal intolerant en daar mag je ze niet op veroordelen.

Osdorpertje | 05-04-23 | 14:56 | 1

In mijn cultuur mag je gelukkig wel intolerantie veroordelen. Als je zo tolerant bent, dat je intolerantie niet meer mag veroordelen, dan ben je te ver doorgeschoten.

Usumani | 05-04-23 | 15:14

Whoa whoa whoa (steeds iets zachter)..
En politieagente, werkend in Nederland zegt ".. met met jouw Westerse standaard."? Ehm, okay? Wat doe jij als vrouw in die functie, en dankzij welke standaard kun je werken in die functie? En nog zoveel meer vragen jezus. Je werkt voor de NLse overheid maar zegt met meerdere maten te meten bij verschillende burgers wtf?

Kouwe Kees | 05-04-23 | 14:56 | 3

En zo'n domme muts moet dan de wet handhaven hier? Hoe is die door de psychologische tests gekomen?

Patraque | 05-04-23 | 14:59

@Patraque | 05-04-23 | 14:59:
Is toch niet normaal meer? We passen andere wetten toe voor je buurman/vrouw, afhankelijk van zijn/haar 'cultuur'.
Dat is echt een verschrikkelijke ontwikkeling. Holy shit, wen er maar aan ofzo, die weer?

Kouwe Kees | 05-04-23 | 15:01

Pff
'Een politieagente..'
'Minus 1 met..'
Stop de tijd, ik wil graag 2 jokers inzetten (Hermans en die van Batman)

Kouwe Kees | 05-04-23 | 15:06

"Ook is Cindy ‘boegbeeld seksuele intimidatie’ in Amsterdam.. "

Patje | 05-04-23 | 14:54 | 1

Het lijkt me inderdaad best seksueel intimiderend als je als niet-westers meisje van zo'n politieagent te horen krijgt dat je niet moet zeuren over je besnijdenis omdat je niet-westers bent en het per cultuur bekeken wordt.

radiatorknopje | 05-04-23 | 15:21
-weggejorist-
Kowalski11 | 05-04-23 | 14:52 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Een politieagent die eerlijk toegeeft dat er met meerdere maten gemeten wordt? Het moet niet gekker worden.

Alfred E. Neuman | 05-04-23 | 14:51 | 3

Het lijkt ook nog van het ministerie te komen. ???

Algodon88 | 05-04-23 | 14:53

Zolang het volgens de vigerende protocollen van het management loopt is het goed.

funda | 05-04-23 | 14:54

Ja straks staan er ook twee bedragen op een bekeuring van het CJIB een hoog bedrag door de westerse bril bekeken en een keer extra bidden plus vrijwillige bijdrage door islamitische bril bekeken.

MargauxGrandCru | 05-04-23 | 15:14

Het treurige is dat we niet zeker zijn of agente Cindy nu geprezen wordt door haar chef als rolmodel van kleur of dat ze een terechtwijzing krijgt en haar nog eens stevig uitgelegd wordt hoe hier te lande het rechtsysteem werkt. Ik zou er geen weddenschap op willen afsluiten.

J.Hendrikse | 05-04-23 | 14:50 | 1

Agente Cindy gaat via een paar korte cursussen op voor commissaris van politie. En zij niet alleen.

F. Jacobse | 05-04-23 | 14:53

"En dan is het de bedoeling dat we die 'gezinnen' op een kar door het dorp rijden"
Nee, want dat is polarisatie en discriminatie, als je alleen die gezinnen op een kar door het dorp rijdt. Je moet minimaal twee dagen ertussen laten en op die dagen een puur Nederlands Katholiek gezin op de kar zetten.
En eigenlijk is de kar ook racistisch. We hebben toch nog wel een Maybach staan? Zacht zoevend. En gebruik de claxon!

Met_baard | 05-04-23 | 14:50

Wat een belachelijke stelling
Dus als ik een vrouwelijke agent van een andere cultuur behandel zoals het in haar cultuur gebruikelijk is dan is het dus oké

Jacktheflipper | 05-04-23 | 14:49 | 1

Dat zegt ze eigenlijk wel . Maar ik denk dat ze toch liever behandeld wil worden zoals hier gebruikelijk is, maar misschien ook niet, wie weet.

Therapietje | 05-04-23 | 15:04

Ja landsgrenzen en daarbinnen geldende wetten en normen zijn ook zo achterhaald dat de Politie zich daar niet meer aan hoeft te houden.

Revolución | 05-04-23 | 14:49

Eerwraak? Is in bepaalde culturen heel normaal. In de westerse cultuur is de vrouw het beste af qua kansen, emancipatie etc. Het lijkt mij logisch dat als je gelijke rechten etc. nastreeft je dan het hoogst haalbare als einddoel neemt en dat als voorbeeld dient.

EmilioEsteves | 05-04-23 | 14:47 | 2

Je bedoelt in bepaalde achterlijke culturen, of in bepaalde gebrek-aan-culturen (barbarismen).

zhirek | 05-04-23 | 14:55

Ja klopt. Je weet wat ik bedoel

EmilioEsteves | 05-04-23 | 17:49

Ik identificeer als iemand die geen belastingen hoeft te betalen. Is dat ook een optie?

niet-creatief | 05-04-23 | 14:47

Waarom betekent meer cultuur steeds meer segregatie van volkeren in Nederland?

McCain | 05-04-23 | 14:46 | 1

Omdat we anders veel te dicht op elkaar zitten..
Kijk naar te veel ratten op een klein oppervlak.

Motorkater | 05-04-23 | 14:48

Dus er komen vluchtelingen naar het Westen.
Die vluchten voor een verschrikkelijk regime aldaar.
Vervolgens willen ze niets weten van de Westerse standaard.

Dan willen ze de normen van dat verschrikkelijke land kopiëren en hier importeren.
Daar moeten wij vervolgens rekening mee gaan houden.

Wie het wel snapt, mag het uitleggen.

Roos | 05-04-23 | 14:46 | 2

Lol omdat 5 miljard mensen uit de 3rde wereld helemaal niet op de vlucht zijn.
De aantrekkingskracht naar Nederland is gewoon een gratis huis, zorg en een Nederlands paspoort. Dit is mogelijk gemaakt door neppe documentatie waar migranten een asiel aanvraag meedoen.

McCain | 05-04-23 | 14:49

Dat is omdat ze daar niet voor vluchten. Dat is omdat er hier een bende idioten graties geld uitdeelt. 90% van de vluchtelingen is geen vluchteling. De echte vluchteling herken je onmiddellijk omdat die juist wel die westerse waardes omarmen. En zich trouwens ook druk maken over de import van die achterlijke cultuur die ze ontvlucht zijn.

TheEgg | 05-04-23 | 14:52

Je bent in een Westers land, domme doos.

Battery!!! | 05-04-23 | 14:45

Wat een dom gezwets.
Als mensen zo graag naar dit land willen komen en hier hun leven willen opbouwen dan moet je toch in veel gevallen afscheid van je ouwe cultuur nemen.
Met name als het gaat om emancipatie en rechten van minderheden.
Dat je graag iets eet van je ouwe land maakt niemand iets uit, maar voor de rest pas je je aan of flikkert op.
Helaas zijn gek links en wegkijkend kristelijk ook debet aan veel onzin.

pejoar | 05-04-23 | 14:44 | 1

Toch voornamelijk links hoor, er zitten regenboog Christenen tussen (zeker als je de grote media moet geloven) maar ik hoor wel eens wat van Christenen en die zijn in hard tempo aan het verharden.

keistad | 05-04-23 | 14:48

Komen naar een westers land is het omarmen...

fuqatar | 05-04-23 | 14:43

Als ik dus zeg dat het normaal is in mijn cultuur dat ik mijn vrouw iedere dag afsla en dat verander in nog maar één keer per week ben ik dus eigenlijk heel goed bezig volgens die redenatie, toch?

zwellevertje | 05-04-23 | 14:43 | 2

Niks aan de hand zolang je haar niet vermoord, als ik het goed begrijp.

Kont_trol | 05-04-23 | 14:53

Er staat dat we met massamigratie uit onontwikkelde landen moeten accepteren dat we zelf een minder ontwikkeld land worden.

zokanhetookja | 05-04-23 | 14:43 | 1

En dat vrouwe Justitia niet blind is voor geïmporteerde minderwaardigheid van vrouwen. Diversiteit heet dat. Zijn we trots op!

zokanhetookja | 05-04-23 | 14:46

Daar staat tegenover dat de niet-westersen oververtegenwoordigd zijn in onze penitentiaire inrichtingen. Het is ook nooit goed.

J.Hendrikse | 05-04-23 | 14:42 | 1

En voor de bühne maak je een poc-er minister van rechtsbescherming. Zo doorzichtig allemaal.

Piet Karbiet | 05-04-23 | 15:06

Nou dit is institutioneel racisme waar die Azarkan het de hele tijd over heeft maar dan gespiegeld en 9nderste boven

Rene strijland260746 | 05-04-23 | 14:41

Nu snap ik dat er geen misdaden worden opgelost want de politieagent is hulpverlener geworden.

Zemko | 05-04-23 | 14:41 | 1

Het heet ook al sinds jaren 'politiezorg'.

funda | 05-04-23 | 15:00

Wordt het niet eens tijd voor een ministerie van woke en herstelbetalingen?
Is die troela die beter kon lapdancen dan besturen al weer terug uit de overzeese gebieden?

MagischeTovertrol | 05-04-23 | 14:41

Als een Moslim het doet prima, want cultuur. Als een Christen het doet moet hij een nekschot krijgen. zoiets toch?

keistad | 05-04-23 | 14:40 | 3

Een christen is conservatief en achtergebleven.
Een moslim die een veel en veel conservatiever geloof aanhangt, heet progressief en zelfbewust.

Roos | 05-04-23 | 14:48

Respect verschilt per cultuur.

funda | 05-04-23 | 14:52

Als we zo gaan lullen hou dan maar op. De westerse standaard is onze standaard. Aanpassen zoniet dan geen ambtelijke functie, zo simpel is het.

Jan van Haerlem | 05-04-23 | 14:38 | 1

Prima reactie, Jan.

aamert | 05-04-23 | 14:43

is die 20 miljoen belastinggeld voor diversiteit in Afghanistan van Kaag nog goed terecht gekomen bij de Taliban?.... retorische vraag mense

HetOorAakel | 05-04-23 | 14:38

Mevrouw kan niet rekenen, zal wel cultuur zijn,.

Patje | 05-04-23 | 14:38 | 1

Is geen vereiste bij de politie, bepaalde biologische eigenschappen wel. Leden van sektes en ideologieën zijn ook zeer gewenst.

hisxxx | 05-04-23 | 21:11

Niet normaal maken wat niet normaal is.

Do-na-zi | 05-04-23 | 14:38 | 1

Laten we het dan 'nominaal' noemen, kunnen we weer even vooruit in de woordsmederij.

funda | 05-04-23 | 14:51

Best grappig zoiets en ook de reacties erop. Wat ze eigenlijk zegt is dat de enorme groepen gelijkgezinde migranten die hierheen komen op veel plaatsen al lang niet meer integreren maar een eigen parallelle maatschappij in nederland creëren/ vormen. Gewoon omdat het kan. Met als voorbeelden de schilderswijk, kanalen eiland andere grote allochtone bolwerken. Met als resultaat dat terwijl onze politici met opgeheven vingertje door de wereld trekken over vrouwen en lhnt rechten ed terwijl achter hun rug in nederland er vrouwen zullen zijn die vanuit hun omgeving verboden wordt om te studeren of om maar wat te noemen, autorijden.

ZomaarEen | 05-04-23 | 14:38

Welke afkomst zouden al die vermoorde vrouwen vaak hebben? Ik heb een donkerbruin vermoeden.

Wordwatjebent | 05-04-23 | 14:37 | 2

een donkerbruin vermoeden!? mag dat nog?

henniebal | 05-04-23 | 15:01

Heerlijk hoe de deugmens de rot in de samenleving (bijv. moord op vrouwen) meteen op conto van de Westerse cultuur mag schrijven. Als Wilders zou roepen dat het gaat om allochtone vrouwen die worden vermoord door allochtone mannen (kan net zo waar zijn, en heeft niks met Westers te maken), is dat stigmatiserend, racistisch en nodeloos kwetsend.

Festen | 05-04-23 | 15:18

Het is pas af als het onherkenbaar stuk is. Nederland, bedoel ik.

Zeddegeizot | 05-04-23 | 14:37 | 1

Dat is het al. 25 jaren terug hingen er nog vrijwel overal touwtjes uit de brievenbus. Tegenwoordig word er voor de zekerheid met dubbele sloten afgesloten.

hisxxx | 05-04-23 | 21:08

Zwarte Piet moet je ook per cultuur bekijken

Obleaumov | 05-04-23 | 14:37 | 1

Ha. Winner winner chicken dinner!

funda | 05-04-23 | 14:49

Overigens erger ik me kapot aan geluk als 'jouw westerse standaard'. Hallo: WE WONEN IN EEN WESTERS LAND.

Hommel | 05-04-23 | 14:36 | 6

@Zeurders | 05-04-23 | 14:37: Dat wordt nog wel eens over het hoofd gezien. Er is een reden dat het daar kudt is. De gemakzuchtige linkse reflex is dan: Ja, schuld van het Westen, kolonialisme. Tja. Niemand zo blind als zij die niet wensen te zien.

Hommel | 05-04-23 | 14:43

Westerse standaard; Normaal doen, geen vrouwen lastig vallen, werken voor je geld... ja dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen!!!

Calastir | 05-04-23 | 14:59

Die domme doos wil dan de Chinese standaard? Kan ze gaan rennen of terug naar de plantage.

Zalwelweer | 05-04-23 | 19:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het weste is het beste

RickTheDick | 05-04-23 | 14:36 | 1

Onze god is kampioen.

funda | 05-04-23 | 14:55

T zijn maar neegsters he, kan je weinig van verwachten. Lat niet te hoog leggen.

Beste_Landgenoten | 05-04-23 | 14:35 | 1

Racist

RickTheDick | 05-04-23 | 14:41

Ah, in plaats van een doel te hebben, we denken dat het relatief de goede kant opgaat. Leg de lat niet te hoog.

TheseDays00 | 05-04-23 | 14:35

In 2021 werden er volgens het CBS in Nederland 126 mensen vermoord, 88 mannen en 38 vrouwen.

Patraque | 05-04-23 | 14:35 | 3

8 x 38 = 304 dagen in een jaar volgens deze mw. Ok, In hetzelfde jaar dus iedere 3,4 dagen een man!

TheseDays00 | 05-04-23 | 14:38

@TheseDays00 | 05-04-23 | 14:38: Misschien zijn de aantallen slachtoffers voor 2022 hoger, maar het CBS heeft ze niet op de website.

Patraque | 05-04-23 | 14:42

Gaat lekker met het gelijkheidsbeginsel, als je uit een achterlijke kutcultuur komt heb je recht op het onderdrukken van vrouwen?

Zeurders | 05-04-23 | 14:34

Maar door wie worden ze vermoord?
Jaaa. Jaaaaaa. Door wie hè..

Beste_Landgenoten | 05-04-23 | 14:34 | 1

Dus een enkeling uit dezelfde gemeenschap die alle problemen veroorzaakt, wil helpen met die oplossen.
En dan moeten we ineens een gat in de lucht springen of zo?

Calastir | 05-04-23 | 14:57

Alleen nog maar de clitoris wegsnijden i.p.v. clitoris + schaamlippen is dus vooruitgang?

Leon Tosti | 05-04-23 | 14:33 | 2

Alleen nog maar in elkaar slaan ipv eerwraakmoord is dus vooruitgang?

mrpete | 05-04-23 | 14:35

Ik ga voortaan bij verkeerovertredingen in beroep en zeg dan tegen de rechter 'Ja, maar u kijkt naar dat rode licht met uw Westerse standaard'.

Hommel | 05-04-23 | 14:37

Door welke cultuur worden die vrouwen vermoord? Heeft dat misschien iets met die hoofddoekjes en eerwraak?
Even de cijfers erbij: het is gemiddeld 1 vrouw per 8.5 dagen. En in meer dan 50% gaat het om de ex-partner. Zoals gebruikelijk wordt (culturele) achtergrond tegenwoordig weggelaten, want dat zou maar tot vervelende conclusies kunnen leiden. Stel je nou toch voor dat je het probleem daadwerkelijk zou gaan verhelpen...

TheEgg | 05-04-23 | 14:33 | 2

Snel, ontkennen en wegkijken!

Zeurders | 05-04-23 | 14:36

Belastingontduiken zit nu eenmaal in mijn bloed. Dat is mijn cultuur.

B.agger | 05-04-23 | 14:33

Politie, waar doorgeslagen diversiteitsdenken heeft geleid tot ongeschikte vrouwen of gepigmenteerden zodanig te bevoordelen dat de blanke mannelijke diender er massaal de brui aan geeft.

_pacman_ | 05-04-23 | 14:33 | 1

Dat klopt wel, mijn zoon is er na 11 jaar ook vandoor gegaan..... was inmiddels opgeklommen tot Brigadier en zou mogelijk een Inspecteurs-functie in het vooruitzicht hebben..... maar was het zat.

O.a. vanwege de vriendjespolitiek-cultuur (bruine armen, je weet wel) en inderdaad het doorgeslagen diversiteitsdenken, terwijl hij met die groep het meest aan de slag was, zeg maar de Mohammed's enz.

Keyboardspeler | 05-04-23 | 15:11

Per hoeveel dagen wordt er in Nederland eigenlijk een man vermoord?

Heeft toch wel trekjes van die VN-organisatie die liep te zeuren dat het aantal vermoorde journalisten afgenomen was.

Leyrann | 05-04-23 | 14:32 | 4

@Trekhaas | 05-04-23 | 14:40: en dan kan je je nog afvragen hoeveel van deze vrouwen slachtoffer zijn geworden van eerwraak

Ibu | 05-04-23 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gelul.

hoochee | 05-04-23 | 14:31

Het racisme der lage verwachtingen.

Hommel | 05-04-23 | 14:30 | 3

Is niet erg, wan is een halfje met hoofddoek. Dat bedoelt u?

zokanhetookja | 05-04-23 | 14:53

@zokanhetookja | 05-04-23 | 14:53: De grondslag voor het tolereren van allerlei misstanden en achterlijkheden is in feite het idee dat al die mensen uit andere culturen nu eenmaal achterlopen. Puur racistisch denken.

Hommel | 05-04-23 | 15:38

Niet alleen het racisme der lage verwachtingen. Ook het sexisme van lage verwachtingen, dus.

konjodebonjo | 05-04-23 | 16:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl