Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rusland "plaatst voor 1 juli" tactische kernwapens langs Wit-Russisch-Poolse grens

Het is weer iets minder stil aan het Oostfront

We citeren de Wit-Russische president Russische ambassadeur Boris Gryzlov, die gisteravond definitief aankondigde dat Rusland tactische nucleaire wapens langs de Wit-Russisch-Poolse grens gaat plaatsen. "They will be moved to the western borders of our Union State and will increase our security capabilities. This will be done despite the noise in Europe and the United States. (...) They are finally paying attention to the fact that there should be a certain parity. If we are talking about the deployment of American nuclear weapons in European countries, such as Italy, Belgium, the Netherlands, Germany, and Turkey, we must take measures that will increase the security of our Union State.

De aankondiging luidt dat de nucleaire wapensystemen - de exacte soort is ons nog niet duidelijk - vanaf 1 juli vanaf de Poolse grens op Den Haag gericht staan. Die deadline gelooft overigens niemand, maar het klinkt wel stoer.

Reaguursels

Inloggen

Vindt Thierry dit wel goed ?

Nietgek | 04-04-23 | 00:44

Zal ik hier iets zinnigs over zeggen: de echte dreiging zit ‘m in de submarine en niet in het opzichtig verplaatsen van raketten tot aan de Poolse grens. Feitelijk zou de NAVO alle wateren rondom Europa moeten afsluiten voor onderzeeërs die daar niets te zoeken hebben. Die legitimiteit is er, nl. het officieel dreigementen een A-bom op Londen, Den Haag of Rotterdam te gooien moet wat mij betreft voldoende zijn om een gecontroleerde veiligheidszone in te gaan stellen. Niet afwachten totdat het te laat is en er zo’n onding in b.v. de Noorzee onder het oppervlak ligt te schuimen. Als je bedreigt wordt moet je preventief actie ondernemen. Voorts, nadat dit precaire avontuur is afgerond werk gaan maken van het ontmantelen v.h. kern arsenaal over de gehele Wereld. Niet goedschiks, dan kwaadschiks. Klaar met deze apenrots en hun oorlog en raketjes fetisch.

Unsinkable-Sam | 03-04-23 | 23:06

Wat is de effectieve invloed van een nucleaire knal, in het geven bijvoorbeeld op Den Haag of Amsterdam?? Ik vraag dit voor een vriend die daar tussenin woont.

Leffe Blonde | 03-04-23 | 18:00 | 2

Geen probleem. Maak je niet druk. Doe gewoon alle dromen en wensen iets sneller dan je van plan bent. Wel, dat is het zo'n beetje. O ja, dit nog: Van plan te immigreren. ook prima, begin nu gelijk met pakken en bedenk wie je mee wilt nemen. Dat is alles.

dijkbewaker | 03-04-23 | 18:44

@Dijkbewaker. Als je in Nederland woont en je wil immigreren hoef je heelemaal niet pakken.

Aleon | 03-04-23 | 22:17

Mag een land wel een tactische kernwapen als "test" laten ontploffen op eigen grond dichtbij de landsgrens.
Zijn daar VN verdragen of andere internationale verdragen over?

steekmug | 03-04-23 | 17:30

Mogelijk heeft meneer Gryzlov korsakov er staan al kernwapens op 50 km van de Poolse grens.
In Kulikova Kallinggrad oblast, de basis daar is de afgelopen jaren gemoderniseerd.

polderaar | 03-04-23 | 17:18

Kunnen Denemarken en Noorwegen al namens de Navo de oostzee afsluiten voor de Russische marine?

Hadena | 03-04-23 | 16:38 | 4

Neen. Denemarken en Noorwegen zijn niet aangevallen.

Sierstrip | 03-04-23 | 17:55

ja, een muur bouwen.

nobodiesunmighty | 03-04-23 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Geen probleem, wij zijn met nukes in Volkel goed verdedigd. Waarover we overigens geen enkele controle hebben maar ik vertrouw de Amerikanen blind.

drs. Levi Samsonov | 03-04-23 | 16:32 | 3

"De" Amerikanen bestaan niet meer, zul je morgen zien als Trump met boevenstreepjes wordt gefotografeerd en de "wereld" rondgaat. Geef mij maar slimme Nixon, was een totale boef, maar wist wel hoe de wereld draaide. Harde tijden, Bob moet maar snel een nieuw liedje maken.

hagelkruis | 03-04-23 | 16:39

@hagelkruis | 03-04-23 | 16:39: Kissinger, de ultieme geslepen ouwe boef ! Een gewetenloze schurk wat mij betreft maar wel een mover & shaker. En een "big picture kinda guy". Weet je wat Kissinger zei ? "Oekraine bij de NATO ? Dat is voor de Russen precies hetzelfde als dat het voor ons zou zijn wanneer de staat Missouri lid van het Warschau Pakt zou worden. Slecht plan. Moet je NOOIT doen."
Volgens voormalig NATO secretaris-generaal De Hoop Scheffer (een lakei van de Amerikanen, maar hij zat er WEL met zijn neus bovenop destijds) was het George Bush "dubya" Jr. die, tegen de zin van al zijn adviseurs en zelfs de militaire top, besloot dat de NATO hoe dan ook verder naar het oosten op moest schuiven. Ondanks eerdere beloften dat dat niet zou gebeuren.

Asteroid-B612 | 03-04-23 | 17:39

@Asteroid-B612 | 03-04-23 | 17:39: En Bush jr. had een speciale vrienschapsband met Putin waaronder golfen.
Bush jr. gaf bij zijn afscheidstournee als president van de USA Putin zelfs een duur bewerkte Colt 1911 .45 APC cadeau.

steekmug | 03-04-23 | 18:26

Oh ja, 2023, en kernwapens moeten nog steeds gericht staan? Zie je ze al lopen met een 5 1/4" DS/DD floppy als ze uiteindelijk dan toch liever weer Rotterdam platleggen?

dugo | 03-04-23 | 16:25

Er is echt no way, maar dan ook absoluut no way in hell dat Putin daadwerkelijk kernwapens geeft aan een land dat continu burgeropstanden heeft, waarvan de dictator op z’n laatste benen loopt, dat compleet instabiel is, dat binnen 20 jaar volledig anti-Russisch kan worden. Niet na Oekraïne 1990. Niet na het Boekarest memorandum. Gewoon echt niet. Hij kijkt wel uit.

The-loopy-cowboy | 03-04-23 | 16:08 | 6

Hij stelt ze "veilig" bij zijn vriend ter voorkoming dat Kane van the Brotherhood of NOD, uh, er zijn hand oo kan leggen. De Clanoorlog is in Rusland aan de gang. Er is "bonje".

nobodiesunmighty | 03-04-23 | 16:50

Je dacht dat ze die kernwapens kado deden ? Lijkt me stug. Daar komt echt geen Wit-Rus bij in de buurt.

Asteroid-B612 | 03-04-23 | 17:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Zeer ernstig dit weer. Maar het is hopelijk meer op manipulatie en impneren dan op daadwerkelijk gebruik gericht hoop ik.

Jan, Leiden | 03-04-23 | 16:08 | 1

* imponeren

Jan, Leiden | 03-04-23 | 17:20

Mooi. Hoe dichter bij de grens, hoe makkelijker ze te vernietigen zijn. Sowieso is het een puur politiek gebaar, militair heeft het geen enkele betekenis. Maakt niets uit of die dingen in Rusland of Wit Rusland staan namelijk.

Beste_Landgenoten | 03-04-23 | 16:01 | 1

Kleine opmerking BL, je weet van het kernrampje waar de Russen toezicht hielden?
Het heeft wellicht geen enkele betekenis als de wolk richting Rusland gaat want kortsluiting is snel gemaakt en dan moeten we er een beetje geluk bij hebben.

dijkbewaker | 03-04-23 | 18:49

Kunnen de Russen wel mikken?

upgent | 03-04-23 | 15:48
-weggejorist-
At_Dawn_They_Sleep | 03-04-23 | 15:47

Dus een korte Poolse aanval met wat gloednieuwe Abrams of Leopards kan een mooie buit aan Russische tactische nucleaire wapens opleveren? Mooi !

BoerKoekoek | 03-04-23 | 15:45

Waarom zetten wij geen enorme atoombom in Utrecht neer het centrum van Nederland. Een enorme joekel met genoeg kracht om heel NL te verwoesten. Dan loont het voor de Russen niet om binnen te vallen. Zodra ze aan de grens staan drukken op de rode knop. Dat zal ze leren.

Sierstrip | 03-04-23 | 15:37 | 5

@BoerKoekoek | 03-04-23 | 15:47: Gaat niet gebeuren omdat Nederland het non-proliferatieverdrag heeft getekend. NL heeft WEL de know-how om kernwapens te maken maar doet dat niet. Dit tot grote vreugde van Pakistan die het kinderlijk naieve Nederland de bewuste atoomkennis probleemloos wisten te ontfutselen. Om er vervolgens - met allerhoogste prioriteit - WEL kernwapens mee te maken. Lekker bezig Nederland !

Asteroid-B612 | 03-04-23 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen

'Inzending voor het Songfestival'?

Kouwe Kees | 03-04-23 | 15:36 | 1

My nukes in Bellarus?

P-unit | 03-04-23 | 18:32

Een zo'n bom op de randstad, en het zelf gecreëerde stikstofprobleem is verdwenen.

Frau_Ferkel | 03-04-23 | 15:30 | 3

Ik woon daar ongeveer en ik wil jullie mijn gedachtenspinsels graag blijven delen. Dus even geen nuke. Is ook weer niet goed voor het milieu..

superb_de_lux | 03-04-23 | 15:33

een poepje van een duif erbij en er is weer een probleem.

nobodiesunmighty | 03-04-23 | 16:51

Dat zijn maar hele kleintjes

RickTheDick | 03-04-23 | 15:28 | 1

Die tellen niet.

Après toi | 03-04-23 | 16:21

Is dat geen reactie op het plaatsen van kernwapens in Polen door de VS?

ChalinaRosa | 03-04-23 | 15:28 | 1

Anders zet ze gewoon meteen in Polen neer. Probleem uit de wereld.

nobodiesunmighty | 03-04-23 | 16:52

Hoe ging dat liedje van Doe Maar ook al weer?

Après toi | 03-04-23 | 15:23 | 4

het uitzoeken van de blaadjes
Daar krijg je hoofdpijn van, ik wel
de blaadjes, daarvan krijg je een betonnen hoofd
dus die blaadjes, die gooi je weg weg
en je rookt alleen de hoesjes
van de zaadjes en/of de bloemetjes
en daarvan krijg je geen betonnen hoofd
en daarvan krijg je geen hoofdpijn
en daarvan wordt je niet draaierig

Frau_Ferkel | 03-04-23 | 15:32

"Ik loop mijn l*l achterna", bedoel je die?

Kapitein Sjaak Mus | 03-04-23 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen we van de nood geen deugd maken en de EBI voorlopig naar Den Haag verplaatsen

jeweettochniet | 03-04-23 | 15:22 | 1

Naar Polen zou nuttiger zijn.

BoerKoekoek | 03-04-23 | 15:27

Altijd positief blijven, mocht het zover komen dan is de globale opwarming direct verholpen met een nucleaire winter. Met één grote "Biem" alle ijsberen gered.

keistad | 03-04-23 | 15:19 | 3

En weer een Elfstedentocht!

Kapitein Sjaak Mus | 03-04-23 | 15:21

@Kapitein Sjaak Mus | 03-04-23 | 15:21: Dat waren nog eens tijden. En dan kunnen we over een heel groot meer schaatsen waar ooit eens Den-haag was. Is dat gebied toch nog eens nuttig.

keistad | 03-04-23 | 15:25

‘Klimaatverandering’ zou de warme golfstroom kunnen stilleggen.
En dat betekent élke winter een elfstedentocht!

Het gaat dan tyfuskoud worden op onze breedtegraad.

vander F | 03-04-23 | 15:58
-weggejorist-
jeweettochniet | 03-04-23 | 15:18 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Beetje symboolpolitiek natuurlijk van die bluffende schijtlaarzen. Alsof dat wat uitmaakt of je ze dichter bij Polen zet. Ze hebben niet voor niks onderzeeboten met die lange afstandsdingen er in. Of zeggen ze eigenlijk dat ze daar geen ertrouwen in hebben?

Risingson | 03-04-23 | 15:17

Of ze die raketten nou vanuit Wit Rusland of Kaliningrad afschieten maakt minder dat een reet uit.

robot from 1984 | 03-04-23 | 15:15
-weggejorist-
At_Dawn_They_Sleep | 03-04-23 | 15:13 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Heeft dit met de oorlog in Oekraïne te maken of om ons Quins en Rai Vloet uit het gevang te houden. Spelen toevallig beiden aan de Wolga

jeweettochniet | 03-04-23 | 15:13

De kernwapens in Volkel worden vanaf 1960 al ingevlogen, zegt wikipedia.
Dat is 60 jaar geleden.
Amsterdam heeft in 1981 met 400.000 boomers volgestaan om te demonstreren tegen kruisraketten. Zonder incidenten, trouwens, dus het kan wel.

De Russen weten dit al lang, en ze hebben vast er wel wat voor klaarstaan.
Dus dit is weer een raar Russisch spel wat ze ook al lang doen.

En dat allemaal omdat 1 man landjepik wil doen in plaats van zijn eigen land in de geschiedenis te verheffen.
En waar hij wel voor gewaardeerd zou worden door zijn bevolking.
En waar hij echt alle mogelijkheden voor heeft, dus het is gewoon een keuze.

Hoe kan het toch dat een paar mannen (het zijn altijd mannen) die het voor zoveel andere mensen verzieken en moeilijk maken.

AdvocatusDiaboli | 03-04-23 | 15:13 | 3

Altijd mannen?

NLgaatnaardeklote | 03-04-23 | 15:17

@NLgaatnaardeklote | 03-04-23 | 15:17:
Sinds Cleopatra is geen vrouw er meer in geslaagd het ambt van alleenheerser te bekleden.

"Volgens Woman inc. kunnen vrouwen een extra dimensie aan een dictatuur toevoegen. Bruggeman: “Vrouwen hebben, meer dan mannen, het vermogen om elke discussie te winnen zonder zich daarbij te laten misleiden door overtuigende en gegronde argumenten. Een onmisbare eigenschap voor een dictator. Daarnaast zien ze er fabuleus uit in legeruniform.”

Dat folteringen en verdwijningen niet aan vrouwen besteed zouden zijn, is een achterhaalde en seksistische visie. Bruggeman: “De voormalige presidente van Argentinië is een goed voorbeeld. Zij heeft met haar decreten ten bate van het optreden tegen subversieve elementen wel een goede toon gezet. Helaas kwam ook zij uiteindelijk het glazen plafond tegen.”

https://speld,nl/2013/02/19/women-inc-pleit-voor-meer-vrouwelijke-dictators/

AdvocatusDiaboli | 03-04-23 | 15:22

Ja; maak maar flauwe, stoere grappen.
Dat vergaat wel, wanneer de paddestoelen aan de hemel staan..

Motorkater | 03-04-23 | 15:12 | 4

Kan eindelijk de New Kids meme weer onder het stof vandaan

jeweettochniet | 03-04-23 | 15:15

Valt wel mee. In dienst is mij geleerd onder een tafel te gaan schuilen en de seconden tellen die tussen de flits en de biem zitten.

Sierstrip | 03-04-23 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
osolemio | 03-04-23 | 15:11 | 1

Ondertussen verwelkomen we Finland bij de NAVO.

Eduardo- | 03-04-23 | 15:11

Morgen wordt Finland officieel lid van de NAVO - Opnieuw een meezter zet van de meezter ztrateeg & NATO sales persoon van het jaar : DarthPutinKGB.

twitter.com/DarthPutinKGB/status/1641...

Nederlandop1 | 03-04-23 | 15:11

Stel het is zeker dat de bom binnen een uur valt krijg je een grote orgie op het binnenplein

jeweettochniet | 03-04-23 | 15:10 | 2

Binnenhof

jeweettochniet | 03-04-23 | 15:10

Een minuutje of 5 vliegtijd is voldoende. Dan zijn ze nog aan het vergaderen.

AdvocatusDiaboli | 03-04-23 | 15:19

Velen hier onder moeten net als ik eens Googlen op tactische kernwapens.

Het echte spul kunnen ze misschien gebruiken om ruimte te creëren voor de technische ruimte.

nos.nl/teletekst#110

NLgaatnaardeklote | 03-04-23 | 15:09 | 3

Ja, is het wat?

VP732 | 03-04-23 | 15:09

Beste_ weet er alles vanaf. Die komt vast wel met een tegel van wat hij ergens gehoord heeft.

sjef-van-iekel | 03-04-23 | 15:12

Hier nog niks van gehoord...

Beste_Landgenoten | 03-04-23 | 16:03

Mag toch hopen dat ze om het torentje heen schieten

jeweettochniet | 03-04-23 | 15:07

Hebben ze hier eigenlijk wel stikstof vergunning voor? Tijd voor Kamervragen

AlfredJodokes | 03-04-23 | 15:04 | 1

Alles wat op Nederlands grondgebied gebeurt zullen we zelf op worden afgerekend

jeweettochniet | 03-04-23 | 15:08

'I hope the Russians love their children too…'
80's vibes, gezellie.

Duwbak_Linda | 03-04-23 | 15:03 | 4

@Duwbak_Linda | 03-04-23 | 15:07:
Bomb the russians
We don't have to take their sh*t
Bomb the russians
We'll be better of for it
Strike while they're all asleep
(FEAR 1985)

Zack Hooi | 03-04-23 | 15:14

@Zack Hooi | 03-04-23 | 15:14: Top nummer! Lekker kort ook.

Duwbak_Linda | 03-04-23 | 15:16

Was toch de eerste homo erotische koude oorlog hit? Omdat Nikita een jongensnaam kan zijn in Rusland. Ophef ophef

Beste_Landgenoten | 03-04-23 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Zo, weer even wat begrip voor Putin gekweekt.

AntiZanicz | 03-04-23 | 15:02 | 2

Oh jee, wat hebbie gedaan dan?

VP732 | 03-04-23 | 15:03

Wel doorgetrokken?

Duwbak_Linda | 03-04-23 | 15:04

Ik stel voor: alle kernwapens in de kluis bij een notaris en ga er maar lekker een potje over procederen.

VP732 | 03-04-23 | 15:00

Dat is handig, want dan zien we eerder dat ze actie inplannen. Die 700km dichterbij maakt voor zo'n raket geen bal uit.

Ulle Ruttelflut | 03-04-23 | 14:58

Volgens mij zijn dit geen raketten waarvoor het echt uitmaakt waar ze staan. scheelt hooguit een paar halve minuut.

W_F | 03-04-23 | 14:56

Is er nog steeds geen antikernbomkernbom?

Mr_Natural | 03-04-23 | 14:50 | 1

Dit lijkt me wel de kernvraag van dit topic.

VP732 | 03-04-23 | 14:59

wat zei de sergeant-majoor ook al weer tijdens nbc les: niet direct in de flits kijken , zoek dekking in een bunker of onder een tafel ivm drukgolf en rondvliegend puin. Gasmasker op en nbc kleding aan. Atropine injecties en jodium tabletten op de man. Niet eten van moestuintjes ivm fall out . Verblijf in ruimtes met overdruk regulatie

HetOorAakel | 03-04-23 | 14:47 | 3

En voldoende WC papier inslaan, dan heb je wat te doen in je bunker:
youtu.be/v-mWK_kcZMs

W_F | 03-04-23 | 15:06

Een Leopard2 is bizar goed uitgerust om een NBC aanval te overleven en operationeel te blijven.

De_fluitlokker | 03-04-23 | 15:24

Ik ben tegen (alle) kernwapens. Maar als de VS kernwapens heeft geplaatst in bevriende landen, waarom zou Rusland dan niet hetzelfde doen?

Als we hier in West-Europa moeite mee hebben, laten we dan beginnen met het goede voorbeeld geven door de Amerikaanse kernwapens terug te sturen naar Amerika.

ZoltarTheMagnificent | 03-04-23 | 14:44 | 4

dikke doei, de NATO is in opperste paraatheid, we hebben alles in stelling gebracht. B-52's vliegen langs de NATO grenzen en onderzeeërs doen hetzelfde, alleen onder water.

De_fluitlokker | 03-04-23 | 14:50

@Tom Aatje | 03-04-23 | 15:57: Ja onderzeeers vliegen een soort van maar dan in het medium water.

A.I. van Dee | 03-04-23 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, hoe vervelend ook, hier heeft Poetin een punt, waarom wij wel en hij niet?

zwellevertje | 03-04-23 | 14:41 | 6

@miko | 03-04-23 | 14:49: natuurlijk ligt hier zat maar wat Poetin nu doet is de schijn wekken dat er grote dreiging tegen Rusland is en dat de raketten klaar en gericht langs de grenzen staan om Rusland aan te vallen en dat is dus niet zo. De kernwapens die in de meeste Europese landen zoals Nederland liggen, zijn volgens mij niet eens raketten maar bommen. Het is niet zo dat we die met een druk op de knop morgen kunnen afvuren. En die liggen hier ook al decennia (in opslag) dus er is helemaal geen (extra) dreiging richting Rusland.

Capt. Iglo | 03-04-23 | 14:59

@Capt. Iglo | 03-04-23 | 14:45: Er worden regelmatig oefenvluchten mee gedaan, ze liggen hier echt niet alleen opgeslagen. Dit is trouwens waarom de hele "aanbesteding" een poppenkast was. De Saab was niet compatibele met dingen de we niet hebben, dus ook niet in de aanbesteding genoemd werden.

W_F | 03-04-23 | 15:00

Tientallen kernwapens liggen hier in Nederland. En die zijn bij dreiging in een mum operationeel

pejoar | 03-04-23 | 15:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een geleuter van die Russen. De meeste van dat soort raketten kunnen honderden zo niet duizenden kilometers vliegen dus het maakt helemaal niet uit waar ze die dingen stationeren. Op hun oude plek was de dreiging net zo hoog of laag als nu.

Capt. Iglo | 03-04-23 | 14:40 | 3

de rsd kan volgens mij al 5000 kilometer en dat zijn middellange afstand,.. dus inderdaad maakt het geen reet uit.

miko | 03-04-23 | 14:48

Die raket schiet nu ver over Oekraïne heen. Dom!

Zack Hooi | 03-04-23 | 15:00

Misschien met het oog op gebreken. Stijgt zo'n ding niet op, maar ploft wel.

Sierstrip | 03-04-23 | 15:27

Maakt geen biet uit waar ze staan. Als er ook maar eentje wordt gelanceerd hoeven we ons geen zorgen meer te maken over de opwarming van de aarde.

_pacman_ | 03-04-23 | 14:39

@Capt. Iglo | 03-04-23 | 14:41: de bommen hier moeten met een f16 vervoerd worden, het zijn geen raketten.

AntiZanicz | 03-04-23 | 15:01

Vorige week is er nog een nieuwe lading gemodificeerde B61 bommen naar Volkel gevlogen met een C17 vanuit New Mexico. Deze gemodificeerde B61 bommen kunnen later onder de F35 gehangen worden. Er ligt echt geen oude troep op Volkel.

JRR | 03-04-23 | 15:08

@AntiZanicz | 03-04-23 | 15:01: En verplaatst?
Zou wel erg eenvoudig zijn voor de Russen om onaangekondigd een supersonisch raketje naar Volkel te sturen en in één klap al die bommetjes te vernietigen.

Aristotalloss | 03-04-23 | 15:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb zo'n idee dat deze oorlog dit jaar niet afgelopen zal zijn.

ZOMG | 03-04-23 | 14:36

Hij gaat maar lekker zijn gang. Ik heb de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw bewust meegemaakt. Ik ben opgevoed met het idee dat er hordes enge Russen achter het ijzeren gordijn op de loer lagen, en dat er op elk westers land kernwapens waren gericht. Ik lag er toen al niet wakker van, en nu al helemaal niet.

Kaal-dik-en-lelijk | 03-04-23 | 14:35 | 5

En dat de leraar je toen ging leren als luchtalarm afgaat je onder de tafel moet kruipen, want dat gaat je namelijk redden van een nucleare explosie haha

nutsniet | 03-04-23 | 14:45

@nutsniet | 03-04-23 | 14:45: Als de ontploffing aan je horizon te zien is is het zeker slim om al met zoveel mogelijk materiaal te schermen.

GeheidEenGeit | 03-04-23 | 15:00

Denk dat ik de wereldkaart maar vast aanpas: waar Rusland is wordt alles blauw.
De Groot Russische Zee.

Aristotalloss | 03-04-23 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Niemand die beseft hoe ontzettend gevaarlijk dit is. Al het militaire spul van de Russen ontploft vroeg of laat omdat Pjotr te dichtbij stond te roken. Dit soort incidenten wil je niet aan de grens.

flame_me | 03-04-23 | 14:34 | 6

he tis hun grens en niet die van ons, meestal is er Westenwind

AntiZanicz | 03-04-23 | 15:00

@AntiZanicz | 03-04-23 | 15:00: ik heb geen flauw idee waar u deze opmerking op baseert. Scripted humor is niet om te lachen? Linkse zuurpruim.

_pacman_ | 03-04-23 | 15:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel fijn om te weten dat het onze oorlog niet is. Die kruisraketten zijn dan ook vast op anderen gericht. China of Afrika of zo.

BobDobalina | 03-04-23 | 14:33 | 2

Of die raketten nu ergens in het binnenland van Rusland staan opgesteld of aan de Poolse grens, dat maakt geen donder uit natuurlijk.
Laat ze lekker

Tom Aatje | 03-04-23 | 14:48

@Tom Aatje | 03-04-23 | 14:48: de reikwijdte is ook belangrijk, zo halen ze London ook met de eenvoudige vliegmachines. Overigens staat het stampvol met luchtafweer en zal men toch met de hele snelle raketten moeten komen.

AntiZanicz | 03-04-23 | 14:59

Den Haag, kon erger.

NLgaatnaardeklote | 03-04-23 | 14:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl