Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zelensky bezoekt Bakhmut (!), Rusland stuurt T54/55 tanks uit 1951 naar front

Ondertussen in 't Slavische

Eerder berichtten we natuurlijk al dat die T-62's gebouwd tussen 1962 en 1975 naar het front gingen en zelfs onderdeel uitmaakten van het meest prestigieuze Russische 1st Guards Tank Army. En dan nu, bovenstaand meerdere T54 en T55 tanks gebouwd tussen 1951 en 1959 (maar ontworpen in 1947) en 'gemoderniseerd' rond 1981 die uit de opslag gehaald en onderweg naar het front zijn. Kortom, uiteindelijk tellen we helemaal af naar de allereerste Russische tank, de T-18 uit 1928.

In ander nieuws was Zelensky vandaag voor de tweede keer tijdens de oorlog te zien in Bakhmut. De exacte plek die hij tjidens zijn eerste bezoek bezocht is inmiddels goed en wel in handen van de Wagner Group, dus als het even tegenzit is de onderstaande locatie straks ook een photo op voor Wagner. Maar goed hè, hij staat er wel en ook bezocht hij een ziekenhuis in Oekraïne-Oost.

De staat van de linies rondom Bakhmut is te zeer gehuld in oorlogsmist om er iets zinnigs over de te zeggen. Het lijkt een beetje gelijk op te gaan, en dat hadden we niet verwacht omdat het echt leek dat Oekraïne de stad definitief kwijt was.

Aan de voorste linie

Ziekenhuis Oost

Dit soort foto's zijn belangrijker dan ze lijken

Wanneer?

Social

Ongenoemde Franse huurling duikt alweer op aan front

Social

Reaguursels

Inloggen

Je moet je voorstellen dat je morgen naar je werk rijdt in een auto uit 1956.

wapster | 23-03-23 | 00:28

Veel van die oude tanks schiet je al met een beetje goeie mitrailleur aan gort die op menig marder of bradley opgesteld is.

panthoseen | 22-03-23 | 21:58

Probleem is dat als ze veel van die tanks hebben het ons meer pecunia ( en voorraad ) kost aan raketten om ze te vernietigen dan wat het hun aan toch al afgeschreven tanks kost. Dus laten we vooral low-tech ouwe sovjetmeuk gebruiken om ze af te pissen want een duur ding wat niet meteen kan worden aangevuld is toch wel een probleem.

Graaisnaaiert | 22-03-23 | 19:55 | 2

Nou voor dat spul heb je geen raketten nodig, wat eenvoudig die dingen hebben zoveel zwakke punten dat de ik nog moet zien of de bemanning er wel inkruipt want die worden ter plekke gecremeerd bij de eerste antitankgranaat. nimh-beeldbank.defensie.nl/foto-s/det...

Tjemig | 22-03-23 | 22:01

Die dingen worden met 30mm al aan barrels geschoten. Laat staan wat er gebeurt als ze een cv90 tegen komen.

wapster | 23-03-23 | 00:26

Beweert de belachelijke Telegraaf morgen dat het een studio-opname was? En overmorgen zelfs dat het een dubbelganger was?

WirMachenMusik | 22-03-23 | 18:48 | 1

Grote kans, want de echte Putin houdt enorme afstand tot mensen. En dan nu gaat hij plotseling handjes schudden?

Après toi | 22-03-23 | 18:54

Oekraïne kan deze oorlog niet winnen. Omdat Oekraïne geen vrede mocht sluiten in april vorig jaar is er maar 1 uitkomst mogelijk. En dat zeg ik niet omdat ik bijzondere sympathie voor een van beide zijden heb, dat zijn gewoon de feiten. De VS verliezen ook geen oorlog van Mexico. Oekraïne heeft een veelvoud aan slachtoffers en wordt langzaamaan verpulverd door Rusland. Rusland heeft geen clownsleger in tegenstelling tot wat er in de Westerse media beweerd wordt. Ik ben benieuwd of na de onvermijdelijke ineenstorting van de Oekraïense zijde sommige mensen wat meer vraagtekens gaan zetten bij die beweringen in de media. Een drama voor Oekraïne als land, maar dat drama is intussen niet meer te voorkomen.

Domulus Nieuwhaus | 22-03-23 | 18:36 | 37

@Domulus Nieuwhaus | 23-03-23 | 00:28: Nee jouw comments scoren punten.. ik weet niet waar jij jouw nieuws vandaan haalt (wel een sterk vermoeden), maar dat heeft al helemaal niets met de werkelijkheid te maken. Kijk alleen al naar je comment dat bijvoorbeeld Kherson voor de Russen geen strategische waarde zou hebben. Als het geen strategische waarde heeft, waarom heeft Rusland het dan als zijn grondgebied bestempeld? Je weet wel, die o zo eerlijk verlopen referenda destijds.. En zo zijn er nog meer argumentjes waar je op stuk loopt.

En o

Flexzz | 23-03-23 | 01:24
-weggejorist-
Domulus Nieuwhaus | 23-03-23 | 01:27

@Flexzz | 23-03-23 | 01:24: Het bestempelen van Cherson als grondgebied staat los van het nut om er op korte termijn tegen alle kosten aan vast te houden. De geschiedenis toont aan dat Russen flexibel en pragmatisch zijn in dat opzicht. Oekraïners waren terecht bang voor een moeilijke positie daar als ze met grote aantallen die stad zouden bezetten. En er worden nu dan ook ook zware artilleriebeschietingen uitgevoerd op die stad door de Russen.

Domulus Nieuwhaus | 23-03-23 | 02:02
▼ 34 antwoorden verborgen

Naast dat er veel russische tanks vernietigd zijn, staan er ook nog veel in de werkplaats ter reparatie. Het zijn uiterst onderhoudsgevoelige krengen, zeker als er onder krijgsomstandigheden mee omgegaan wordt. De falende russische logistiek zal de problemen alleen nog verergeren waardoor er niet meer erg veel tanks rond zullen rijden. Die T54/55 is een absolute wanhoopsdaad.

panthoseen | 22-03-23 | 18:29

Duits onderzoek wijst overigens uit dat de Russen Nordstream hebben opgeblazen.

Après toi | 22-03-23 | 18:22 | 11

@Domulus Nieuwhaus | 22-03-23 | 21:57: Gezond verstand lijkt bij jou in ieder geval zoek. Om objectief te kunnen zijn moet je ook onafhankelijk en zonder voorkeuren kunnen acteren. Als je nu je eigen comments terug leest, hoe objectief vind je nu werkelijk dat je zelf bent? En in dit geval helemaal. Je hebt geen grammetje bewijs maar je weet al zeker dat het Amerika was… knap!

Flexzz | 23-03-23 | 01:39

@Flexzz | 23-03-23 | 01:39: Misschien zou het feit dat ze aangekondigd hebben het te gaan doen - meerdere malen - een sterke aanwijzing kunnen zijn?

Domulus Nieuwhaus | 23-03-23 | 02:07

@Domulus Nieuwhaus | 23-03-23 | 02:07: Iets dreigen te gaan doen en het daadwerkelijk doen zijn twee verschillende dingen. Zolang het niet is bewezen, blijft het de zoveelste complottheorie en niet meer dan dat.

Flexzz | 23-03-23 | 03:24
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik Xi ik Xi, wat jij niet ziet.

China draait op geïmporteerde energie. China praat niet, en amper, met de Oeki's over het door henzelf bedachte "vredesplan". Kortom, dit is codetaal voor wij willen Taiwan terug bij China, en als Ruzland on Oekraïne succesvol is vallen we ergens in de toekomst Taiwan aan. Maar in dat geval, wordt een eventuele zee blokkade van olie tankers en LNG schepen door geallieerde zeemachten, gehinderd door over-land transport van energie, afkomstig uit...

Ik hoop uiteraard nog dat ik er naast zit. Maar, ze zijn er gek genoeg voor - Zoals vorig voorjaar bleek met Oekraïne, de vanuit die hoek aangehaalde en zogenoemde multi-polaire wereld, en China's huidige uiterst voorzichtig gecamoufleerde diplomatentaal. Putin ging voor de invasie nog even langs bij Xi.

Vaart maken met ASML productie in eigen land... T.b.v. de volgende supply crunch, die hierdoor dreigt.

Nederlandop1 | 22-03-23 | 18:19 | 1

En wat maak jij van QxC=GxZ?

NLgaatnaardeklote | 22-03-23 | 18:29

Als de tanks op zijn trekken de Russen te paard ten strijde. Hopelijk met Putin in de voorste linie.

Piggelmee | 22-03-23 | 17:48

Die T55 is anders best een stevig wapen. Altijd beter dan niks. En een tank blijft een tank, voor de infanterie aan de andere kant. Er zit een kanon op en dat schiet. Handige zet van de Russen.

Beste_Landgenoten | 22-03-23 | 17:46 | 3

Niet zozeer handig als wel uit pure armoede voor gekozen. Ik ben blij dat ik geen Rus ben die zo'n ding moet bedienen. "The internal ammunition supply is not shielded, increasing the risk that any enemy penetration of the fighting compartment could cause a catastrophic secondary explosion."

Spring Bruissteen | 22-03-23 | 17:58

Deze tank moet je eerst parkeren, dan handmatig de loop de juiste kant op draaien, dan schieten en hopen dat je munitie in de buurt van je korte afstandsdoel terecht komt.
De oekrainers hebben nu de eerste paar leopard tanks die doelen op lange afstand raken terwijl ze 70 km/u achteruit rijden.
Deze trein met tanks rijdt uit de geschiedenisboeken zo de gehaktmolen in.

bamitoren | 22-03-23 | 18:03

Heel bijzonder.
Werkelijk heel bijzonder, dat geen enkel argument of gesprekje over de weg in het midden gaat
Of je bent een Kaputin lover, en dus extreem rechts, en dus een trumpie
Of je bent een Zelensky lover, en dus extreem links, en dus een Bidie

-
wtf maakt het uit, stuur die spullen, Ukr weet er wel raad mee, zo gemotiveerd die gasten, verwachting is dat hun piloten binnen 4 maand klaar zijn om F16's te kunnen vliegen, zo fucking eager die gasten.

-

Ik ben anti alles, die hele oorlog is al begonnen uit waanzin
Ik ben vooral anti burger doden, het meest schokkende aspect, zinloos doelloos weerzinwekkend.

Ik ben wel voor de wapens, maar dat zal wel komen omdat ik oa. Sergey en Dyno al een jaar of 30 ken, hij vertelt wel eens dingen zo vanuit de burger ooghoek, tja, die zitten zoals altijd in de hoek waar de klappen vallen.
Sergey rijdt om de week met burger spulletjes (verband doosjes, batterijen, volle gasflessen enzo) op eigen kosten elke week naar oek 3 weken geleden had hij 120 kilo overdatum spruiten, werd met gejuig ontvangen..
Met z'n ouwe VW Transporter 820.000 km's, elke week 2 dagen heen, 2 dagen daar, 2 dagen terug.. 68 jaar.

Wat die Fransman (wat een kanjer trouwens, gewoon in je maatpak in de loopgraaf) zegt..

Wij mogen de oorlog misschien 'moe' zijn, de Oekraïners zijn dat helemaal niet.

AldNuut | 22-03-23 | 17:35 | 3

Die BHL weet dingen. Zoals dat het westen eigenlijk geen keus heeft. Poetin moet keihard terug in zijn hok geschopt worden. Doen we dat niet, dan gaan we daar nog veel spijt van krijgen.

Spring Bruissteen | 22-03-23 | 17:40

Zij gaan pas oorlogsmoe zijn als de laatste Rus het land uit is geschopt of geschoten.

funda | 22-03-23 | 17:43

Alles is relatief.
https://www.oryxspioenkop.com/2023/03/dads-army-list-of-russian-army.html

Schout-bij-Nacht-J | 22-03-23 | 17:27 | 1

Ruslans moet nog wat van het betere spul houden voor als ze echt eens worden aangevallen. Veel vliegtuigjes zijn bezig met dagelijks bommenwerpers van de VS te onderscheppen.

Dr.Platypus | 22-03-23 | 17:21

De Oekraïners zijn inderdaad begonnen met tegenaanvallen, en ergens in mei of juni gaan ze echt los, met behulp van munitie en groot materieel uit het Westen. Dus dan lijken me de dagen van de Russische bezetting van delen van Oekraïne geteld. Goede ontwikkeling dus.

Après toi | 22-03-23 | 17:20 | 2

Eerst het tegenoffensief zelf en de resultaten maar eens afwachten, zou ik zeggen.

funda | 22-03-23 | 17:35

@funda | 22-03-23 | 17:35: Eens, maar met Kyiv, Zmijniy, Kharkiv offensief, maar eigenlijk deze hele oorlog heeft Oekraine laten zien dat de Russen daar eigenlijk niets te zoeken hebben. Dus er is goede hoop op wat Apres zegt ook gaat gebeuren.

Flexzz | 22-03-23 | 21:43

In welke versie van Battlefield kan je dit naspelen? Battlefield 1 lag aardig op koers met die scheppen. Maar kunnen we nu dan een andere versie opstarten?

dasechtgeenstijl | 22-03-23 | 17:19

Ik stop met deze discussie, er komt geen enkel zinnig woord uit.
Das spijtig en vervelend.
Voor jullie allen.
www.youtube.com/watch?v=h9hwcsbMKuo
Ik mis San Francisco.

Bad - Casey | 22-03-23 | 17:03 | 6

Mocht je SF missen dan kan je ook eens op bezoek bij het leger des heils! Dat komt inmiddels aardig overeen met de SF experience.

dasechtgeenstijl | 22-03-23 | 17:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze oorlog begint meer te lijken op illegale dumping, Poetin heeft nog erg veel oude zooi liggen. Weet je wat die dump ik gewoon in Oekraine dan ben ik er vanaf.
Maar waarom zet hij deze oude zooi in, is al het andere op?? Het is toch het 2e leger van de wereld?

DeJaVu5225 | 22-03-23 | 17:00 | 2

Dat zou je ook van onze kant kunnen zeggen. Polen etc sturen al hun Sovjet materieel die kant op in ruil voor modern Navo materiaal.

SailingDuck | 22-03-23 | 17:18

3rde,
US, China zijn net iets groter...

SosKoning | 22-03-23 | 17:19
-weggejorist-
Johan1235 | 22-03-23 | 16:48

Ok.
Laten wij met zijn allen deze oorlog heel snel proberen te stoppen, anders gaan wij met zijn allen naar de kloten.
Lood slikken is zwaarder dan stikstof.

Bad - Casey | 22-03-23 | 16:45 | 13

@Spring Bruissteen | 22-03-23 | 17:51:
Heeft de NAVO wapens?

NLgaatnaardeklote | 22-03-23 | 18:41
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BadPatNL | 22-03-23 | 17:10

@BadPatNL | 22-03-23 | 17:10:
De tegels van Psoglav getuigen in ieder geval van een stuk meer realiteitszin dan de hysterische quatsch in de tegels van Bad - Casey.

Spring Bruissteen | 22-03-23 | 17:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie kent er " the beast of war " nog ? Film over de opdoffer die de Russen destijds in Afghanistan hebben gekregen . Weet niet meer in welke tank het verhaal zich toen afspeelde maar fantastische film sowieso .

likmegaties | 22-03-23 | 16:39 | 3

Was een goede film ja, vooral die Afghaanse dames, in wiens handen je vooral niet moest vallen. Grappig ook om het hulpje van Tony Montana (en Don Eladio) erin te zien.

funda | 22-03-23 | 16:51

De scene die me het meest bijblijft, is de scene waarin ze hun enige mogelijke uitweg vinden in de vorm van een heli, om er achter te komen dat de crew incl piloot door hun eigen eerdere toedoen dood ligt te schuimbekken.. Heftige film. Ook de tandpastatube persoon.. Pfff. Aanrader om te kijken, geeft de horror van oorlog goed weer zonder een hollywoodsausje.

Geloof dat ie zelfs compleet op youtube te vinden is.

Reagiertank | 22-03-23 | 17:58

@Reagiertank | 22-03-23 | 17:58: oh, en de timing van de film.. Geloof dat de film uit kwam, net een paar weken na de overgave en terugtrekken van de russen. Kwam daardoor ook meer over als een ode aan de mujahedeen.

Tank was overigens een T-55, dus past wel bij het topic.

Reagiertank | 22-03-23 | 18:02

Iedereen die het einde van “boots on the ground” predikte kan nu wel inpakken.

ikworstelengadouchen | 22-03-23 | 16:39

Toegegeven, de voormalige USSR was toch een stuk efficienter in het neerslaan van opstanden in de voormalige Oostbloklanden. Die duurde een week ofzo. Shame on u Putin.

Piet Karbiet | 22-03-23 | 16:35 | 2

Dat ging ook al volgens de methode Bachmut.

funda | 22-03-23 | 16:38

Die opstanden hadden dan ook geen leger, laat staan een leger met modern NATO-materiaal....

ReyNemaattori | 22-03-23 | 16:39

De Russen hebben bijna geen munitie meer voor de kanonnen van 125 mm die op de T-64 en hogere modellen zitten. Er ligt echter nog wel munitie voor de T-62 (115 mm), en nog veel meer voor het 100 mm kanon van de T-55. Dat is de reden waarom die nu van stal worden gehaald.

Leon Tosti | 22-03-23 | 16:31 | 2

Dat niet alleen. Die kanonnen hebben ook geen eeuwig leven. Russen hebben meer munitie gemaakt dan lopen om granaten mee af te schieten. Die dingen moeten toch echt met enige regelmaat vervangen worden en gezien de corruptie daar grote kans dat de kwaliteit van nieuwe lopen weinig goeds zal zijn.

Psoglav | 22-03-23 | 16:38

Nou, ik hoop dat die munitie dan zo oud is dat het in de loop al ontploft

Hadena | 22-03-23 | 16:38

Die hypersonische raketten, als je ze ziet op radar, dan ben je al gezien.
Wat zijn onze ( het westen ) hierop ?!

Bad - Casey | 22-03-23 | 16:28 | 17

Zoveel van die raketten hebben ze niet en Westen second strike capabilities zijn fors. Meer dan genoeg om rusland een glazen parkeerplek te maken.

Qua nucleaire oorlog is rusland nog eens extra kwetsbaar omdat 90% bevolking/infra geconcentreerd ligt.

Cageman8 | 22-03-23 | 22:10
▼ 14 antwoorden verborgen

De ophef die is ontstaan nadat Britse minister aangaf verarmd uranium-tankgranaten te leveren wordt wel heel snel door de media afgedaan als onbelangrijk. www.bbc.com/news/world-europe-6503267...
Rusland gebruikt ze niet in Oekraïne, geen enkele bron die het tegendeel bewijst.
En sinds Irak/Joegoslavië weten we verdomd goed wat dat spul eenmaal verpulverd na inslag met de omgeving en mensen doet. Al zeker binnen bebouwde kom en landbouwgebied, zadel je een hele generatie mee op.
ec.europa.eu/health/scientific_commit...

Abject | 22-03-23 | 16:27 | 2

De meeste Oekrainers en Russen zijn niet zo bezig met het milieu.

funda | 22-03-23 | 16:42

Inderdaad schandalig om deze munitie in te zetten. Alleen op lange termijn zullen de schadelijke gevolgen echt merkbaar zijn. Op korte termijn is het voordeel minimaal. Schande dat de Westerse landen, die het milieu verbetering prediken met deze munitie langdurige schade willen aanbrengen. Schande, stelletje hypocrieten.

Peter-Rissing | 22-03-23 | 19:47

www.reuters.com/world/europe/uk-says-...
De UK/NAVO zegt dat dit niet verder gaat escaleren, Rusland en Belarus zeggen dat, wanneer ze gaan leveren, het wel verder gaat escaleren. Place your bets!

First Contact | 22-03-23 | 16:27

Wie is die Franse mafkees in z'n maatpak?

Muxje | 22-03-23 | 16:23 | 1

Er bestaat zoiets als wikipedia en google.

Risingson | 22-03-23 | 16:42

In Breda staat ook nog een Panther.

Prieelvogel | 22-03-23 | 16:23 | 1

Dat is een zeldzame uitvoering, en de motor en versnellingsbak zitten er niet meer in. Die is naar Engeland inruil voor de restauratie.

ikworstelengadouchen | 22-03-23 | 16:38

Hmmm, wat moet je hier nou mee ?

Xi bij zijn vertrek tegen Poetin. „De grootse verandering in honderd jaar komt eraan en wij bewerkstelligen dat”
www.telegraaf.nl/nieuws/465195445/wat...

Cornelis12 | 22-03-23 | 16:23 | 2

Dus groter nog dan WOII?

Hadena | 22-03-23 | 16:46

Groter dan Elvis?

Blauwpetje | 22-03-23 | 18:22

Is dat nou gezichtsbedrog, vals licht of alleen de camerahoek maar het lijkt hier net of hij amper een halve kop boven Sander Schimmelpenninck uit zou steken.

Conan de Rabarber | 22-03-23 | 16:22

Nooit kl.ten met de Beer, is mijn devies.

Bad - Casey | 22-03-23 | 16:22 | 13

Beertje Colargol.

funda | 22-03-23 | 16:44

Nooit bang zijn voor beren, is mijn suggestie.

Après toi | 22-03-23 | 17:21
▼ 10 antwoorden verborgen

Men vroeg zich eerder af waarom zoveel van de T55 / T62 tanks in opslag nog in min of meer parate staat zijn, terwijl de T72 en T80 tanks in veel slechtere staat verkeren. De reden is dat van de moderne tanks van alles is afgesloopt en verkocht door corrupte militairen. Op die oudere tanks zit niks dat het stelen waard is...

Muxje | 22-03-23 | 16:20 | 1

Misschien doen ze het wel beter tegen de Leopards. Maar iets zegt me dat ze aan gort geschoten worden, totaal kansloos.

Psoglav | 22-03-23 | 16:29

Je kan trouwens wel zien dat Oekraïners van voornamelijk Zweden afstammen. Daar lopen enorme beren tussen met baard en alles. Ja, ik weet ook wel dat Zelensky wat kleiner van stuk is maar toch.

Ndranghitiari | 22-03-23 | 16:16 | 3

Zylenski is een Jood, die staan niet bekend als de meest grote en sportieve mensen.

miko | 22-03-23 | 17:12

@miko | 22-03-23 | 17:12: dat van die grote mensen klopt, dat van die sportieve absoluut niet. Beetje sportgeschiedenis doen.

dathoujetoch | 22-03-23 | 17:42

Wat ik niet uit mijn geheugen gegrift krijg: de thermietaanval op een Oekraïens dorpje. Want jouw landje is eigenlijk van mij. Dat hele Europa en hoe het ook maar een wassen neus is: www.youtube.com/watch?v=oRdxUFDoQe0 Maar hé die Abrams komen jouw kant op. En Polen zijn werkende spullen maar divesteren.

Hetkanverkeren | 22-03-23 | 16:16

En wat heeft de NAVO bij elkaar plus een economie 100x die van Rusland?

Risingson | 22-03-23 | 17:00

@Psoglav | 22-03-23 | 16:36: Je bent zelf anders ook best een zielig persoon, vertellen mensen dit wel eens aan je?

BadPatNL | 22-03-23 | 17:17

@BadPatNL | 22-03-23 | 17:17: Hij heeft tenminste karakter, dat kan je niet alle reaguurders zeggen, helaas....

Après toi | 22-03-23 | 17:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Enkele duizenden gevangen die in worden gezet bij het front door Rusland lopen uit het contract. Dat gaat een groot probleem worden voor de Wagnergroep.

SterF... | 22-03-23 | 16:15 | 3

Maak daar maar tienduizenden van, en de meesten leven niet meer.
Wagner probeert nu Russische studenten te recruteren, hopelijk zijn die wat slimmer.

funda | 22-03-23 | 16:17

Nee. Die gaan gewoon weer terug naar het front. In Rusland zijn er geen contracten. Meedoen of dood is de keuze.

nobodiesunmighty | 22-03-23 | 16:48

Zelensky beheerst de propagandaoorlog trouwens meesterlijk. Het meest indrukwekkende is dat het allemaal ook geloofwaardig is. Het lijkt eigenlijk alsof het echt is. Of misschien moet ik niet zo sceptisch zijn en is het gewoon echt.

Ndranghitiari | 22-03-23 | 16:14 | 1

Je kunt ook het verhaaltje weer uit de kast trekken dat hij een ware meester in pr-technieken is, en echt heel, heel goed in zijn vak. Echt.

funda | 22-03-23 | 16:19

Beter een oude verrotte tank dan geen tank - Oud Russisch gezegde.

Ndranghitiari | 22-03-23 | 16:12 | 1

"Beter mee verlegen dan om verlegen", zeggen ze hier.

Muxje | 22-03-23 | 16:22

Met 4 Leopard2 ruim je binnen een paar minuten die ouwe meuk op. Het is prijsschieten. Belangrijkste is een goede doelverdeling zodat er niet onnodig gevuurd wordt op de Russische tank.

De_fluitlokker | 22-03-23 | 16:10

Zeg, dat Bakhmut zou toch twee maanden geleden al vallen?
Kunnen die incapabele, dronken niksnutten van een Russen dan echt helemaal niets?!

Eduardo- | 22-03-23 | 16:09 | 3

Volgens vele media zou er ook een groot Russisch offensief volgen bij de eerste verjaardag van deze oorlog.

Pekketrikker | 22-03-23 | 16:14

Ze kunnen om de beurt sterven voor de Oekraiense lopen, met de lopen van hun Russische kameraden in hun rug. Dat kunnen ze.

funda | 22-03-23 | 16:21

Ze kunnen drinken, zoals u al zegt. En vervroegd doodgaan. Als het niet door drank is, is het door biem en boem. Als Rus geboren worden is niet gunstig. Versneld doodgaan, versneld scheiden, versneld geweld, enz.

nobodiesunmighty | 22-03-23 | 16:49

Op de lange termijn zijn degenen die hun eigen land verdedigen beter gemotiveerd dan degenen die in den vreemde moeten vechten.

dr Rechts | 22-03-23 | 16:07 | 1

Dat lijkt me ook.

Après toi | 22-03-23 | 17:23

Schokkend.. Barbaars zelfs! Die dingen stoten in een uur meer co2 en nox uit dan Frans Timmermans in een heel jaar!

marcoplarco | 22-03-23 | 16:06 | 2

Nou nou, u mag Frenske niet onderschatten, hij produceert dat in 6 maanden.

homieguerneville | 22-03-23 | 16:28

Ons Frenske is kampioen uitstoot methaan. Ze hebben hem niet voor niks een eigen kamer gegeven en het parlement uitgewerkt.

Blauwpetje | 22-03-23 | 18:18

Door het kortzichtige optreden van het westen, de afgelopen 9-10 jaar, is straks half Ukraine aan gort geschoten en kost het duizenden miljarden om het land weer overeind te krijgen, waar een paar lieden van westerse ondernemingen zeer veel geld aan gaan verdienen. Ik zie nog Verhofstadt en die oen van de VVD skanderen. Natuurlijk is Rusland een oorlog begonnen en verantwoordelijk voor haar eigen daden. Maar het westen heeft hier ook diplomatieke blunders van jewelste gemaakt, waardoor de oorlog enkel nog om een paar ego's en geld gaat.

Red shirt | 22-03-23 | 16:00 | 33

@Red shirt | 22-03-23 | 18:05: oké, het westen is daar volgens u "wel degelijk debet aan". En nu? Moeten we Poetin bellen en onze excuses aanbieden of moeten we Zelensky bellen en onze excuses aanbieden? Heel toevallig ben ik het met u eens dat het westen hier debet aan is. Het westen is hier debet aan door de belangen van Oekraïne te negeren, de waarschuwingen van de Baltische Staten in de wind te slaan, door de zogenaamde vriendschap en de handelsbetrekkingen met Rusland aan te halen, over de annexatie van de Krim heen te stappen, de Ddos aanvallen en het beïnvloeden van de verkiezingen door Rusland te negeren, aanvallen op diplomaten weg te wuiven en zo kan ik nog wel even door gaan. Alle reden, naast het neerhalen van de MH17, om Oekraïne voluit te steunen en onszelf tot de tanden te bewapenen. Met je "de situatie is in een jaar volledig uit de hand gelopen" weet je wanneer de situatie uit de hand liep? Toen de troepen eind WO2 niet naar Rusland doorliepen.

BenZen | 22-03-23 | 18:56

@Red shirt | 22-03-23 | 18:12: Weet je wie pas echt schuldig zijn dat zijn de Russische inwoners zelf. De burgers hadden eerder een cruciale rol kunnen spelen toch... ow wacht even, het is een dictatuur waarbij het Russische volk wordt misleid en veel burgers ervoor kiezen oogklepjes op te doen.

De burgers worden misleid bedrogen net zoals dat nu met het westen is gebeurd. Het westen kon dus helemaal niets doen. De mafia regeert in Rusland. Repressie, misleiding, moord en nu dus een oorlog als gevolg.

Fuck dus het argument dat het westen iets kon doen. Er valt niks te beginnen met een mafia bende zoals het Kremlin dat zou je als "Russische burger" wel moeten weten.

movingsquare | 22-03-23 | 19:41

@Elkerlyc | 22-03-23 | 16:08:

De Pro-Russische democratisch gekozen president werd door een even democratisch gekozen parlement afgezet.

omanders | 22-03-23 | 19:54
▼ 30 antwoorden verborgen

Wow, 14 tanks.
Ga er vanmiddag al ééntje bestellen

RickTheDick | 22-03-23 | 15:58

Het lijkt gelijk op te gaan??? Volgens de NOS of zo?
Als je de kaarten bekijkt ziet het er écht belabberd uit voor de verdedigers van Bakhmut.

Elkerlyc | 22-03-23 | 15:56 | 4

Gisteren was nog in het nieuws: Russen vrezen het lente-offensief dat mogelijk ook vlakbij Bachmut plaats gaat hebben.
De Oekraïners hebben vers, modern materieel terwijl de Russen zo'n beetje overal door heen zijn daar.

Aristotalloss | 22-03-23 | 16:00

@Aristotalloss | 22-03-23 | 16:00:

En daar al maanden zitten in de doffe ellende. Daar komt bij dat Kiev de nationale garde het zware werk laat doen. De echte NAVO getrainde troepen zitten in de achterhoede. Bruut, ik weet het maar strategisch slim. Voor elke Oekraïner die sneuvelt of uitgeschakeld wordt schijnen er zeven Russen te gaan hemelen. Dat is bruut maar wel strategisch verantwoordbaar.

Psoglav | 22-03-23 | 16:24

Veel meer Russische doden en gewonden dan Oekraïense. Dus dat gaat de goede kant op.

Après toi | 22-03-23 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Oekraine trekt pas uit Bachmut terug als ze daar niet genoeg Russen meer kunnen afslachten. Zelf lijden ze ook zware verliezen, maar lang niet zulke grote als de Russen.

funda | 22-03-23 | 15:56 | 3

Het is niet de vraag wie de meeste verliezen krijgt/heeft.
Het is de vraag wie die langer vol kan houden.
(en nee; ik heb geen idee wie dat zal zijn.)

Elkerlyc | 22-03-23 | 15:58

@Elkerlyc | 22-03-23 | 15:58: Dat is dus wel de vraag. Oekraine kan alleen een sterk 'uitgedund' Russisch leger verslaan. Daarom dunnen ze het daar uit.

funda | 22-03-23 | 16:01

Ja, dat lijkt me een logische afweging.

Après toi | 22-03-23 | 17:26

"Weten wanneer je moet bluffen" heet dat.
De Russen hebben ons blijkbaar decennialang voor de gek gehouden met 'de meest moderne technologie'-bluf en dergelijke. Maar nu een land toch stevig de hakken in het zand zet en niet zomaar buigt voor de Beer uit Moskou, vallen ze zwaar door de mand.
ROFLOL! Tanks uit de jaren '50 naar het front, kalasjnikovs die verpulveren, mitrailleurs uit WOI..... Man, man, man, man, man...

Aristotalloss | 22-03-23 | 15:56 | 2

Niemand had zin om het in een directe confrontatie met Rusland uit te gaan vinden.
Nog steeds niet, en nu doen de Oekrainers het voor ons. En voor zichzelf natuurlijk.

funda | 22-03-23 | 15:58

Ach, de Leopard stamt ook uit 1963 maar de meest recente versies 2A7 is een formidabel wapen. Je zou dus kunnen stellen dat de NATO materiaal uit de jaren 60 stuurt om te vechten tegen Russische tanks uit de jaren 50 ... LOL

TvL_70 | 22-03-23 | 16:01

Wordt tijd voor een Zelensky-Putin UFC death-match. Is er nog een kooi te vinden in Mariupol?

puszuiger | 22-03-23 | 15:54 | 2

Poetin krijgt 1 schop in zijn nootjes, schijt zijn onderbroek vol en blijft kermend liggen. De man is boven de 70.

Psoglav | 22-03-23 | 16:48

Is er nog geen goede app voor een Selfi met Zelenski? Ik wil er nu ook wel een.

funda | 22-03-23 | 15:53 | 2

Dat moet je eerst verdienen.

Pekketrikker | 22-03-23 | 16:12

Ik gebruik alleen gratis apps.

funda | 22-03-23 | 16:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl