Hattrick. CDA wéér de corruptste partij van NL
Eervolle vermelding: FvD
Hé maar dat is gek. Het CDA is BBBijna onzichtbaar in de peilingen, maar staat nog wel op één in het politiek lijstje waar je juist niet bovenaan wilt eindigen, namelijk de Politieke Integriteitsindex. Na een jarenlange dominantie van de VVD verschenen de christendemocraten in 2020 voor het eerst op het ereschavot en daar lijken ze niet meer vanaf te krijgen. Ook een eervolle vermelding voor FvD, een partij die er met beperkte middelen (en vooral: heel weinig raadsleden) toch in slaagde erkende boevennesten als de PvdA en D66 achter zich te houden. Vooral zo doorgaan Nederlandje!.
HEKSENJACHT!?
Reaguursels
InloggenWas nog een hele toer om de VVD op dit gebied te verslaan, wat een toppers!
Hè? D'66 scoort laag? Dat klopt toch niet?! Is al dat gescheld hier dan voor niets geweest?..........
D66 is het meets corrupt. De doofpot blijft goed gesloten met bevriende media en rechters
Is dit het lijstje dat gaat over wie het meest corrupt is, of weerspiegelt het welke partij gemiddeld zo dom is dat de corruptie het daglicht ziet? Ik vraag dit voor een vriend, die D'66 stemt...
Zeg wat je wilt over de FVD maar dit is een gigantische prestatie.
CDA - boeren, natuurlijk wordt daar gesjoemeld, is een beetje zoals VVD en vastgoedbazen, maar FVD... Hoe de neuk krijgen ze dat voor elkaar? De hele "partij" is uit elkaar gepleurd en dan nog dit presteren. Petje af hoor Thierry!
Wel naar is dat het mij eigenlijk niet eens verbaast.
Is er een duidelijk onderscheid gemaakt tussen corruptie en ombudspolitiek?
De uitslag bevalt me niet dus het is nepnieuws, how very Trumpy of you.
Waarom denkt u dat de uitslag mij niet bevalt? Bent u het, Jomanda?
Wat mij opvalt is het enorme aandeel van de lokale partijen. De hele voetbalclub stemt op de lokale politicus die vervolgen de vergunning regelt voor het nieuwe clubhuis en indien mogelijk ook de nodige subsidie.
BIJ1 staat lager dan ik had verwacht.
Voor corruptie heb je enige vorm van macht nodig. Maar macht is typisch iets voor de blanke onderdrukkers.
Het probleem wat ik heb met BIJ1 en in grotere zin links of linksige partijen is niet dat ik ze verdenk van corruptie, we weten allemaal dat waar meer geld speelt er meer corruptie is, maar hoe is het mogelijk dat er nog steeds geen partij is die heet "Eendrachtig Links" dat zich bezig houdt met nou ja, vooral linkse politiek. Van de SP weet ik het. Maar de rest zijn toch allemaal achterlijke eilandjes. Niet dat het op rechts van de VVD beter is. Van de SGP weet ik het en dat zijn trouwens, net zoals de SP eigenlijk best betrouwbare bestuurders. Niet mijn smaak maar toch.
Met maar een handvol mensen loop je minder risico op problemen.
Wel bijzonder dat de grootste partijen en in aantal ook de meeste bestuurders in dit lijstje hoog scoren. Dat is best wel vreemd. Dat zie je bij 50+ niet.... ohh wacht.. daar zijn er niet zoveel van....
Valt hier ook legaal graaien uit de overheidsruif onder?
Kennelijk niet, want dan krijg je een heel ander rijtje op links. Het is maar net wat je onder integriteit verstaat.
Dat dus.
Precies. Zie pakhuis de Dreiger.
Er worden honderden linkse meningenclubjes gesubsidieerd.
Kan iemand mij die christelijke waarden en normen nog even uitleggen? Ik vergeet ze steeds....
Familie van Rutte?
Dat hangt van je partij af. Bij het CDA helpt men graag de medemens, zeker als dit een partijgenoot is die net even een baantje, wat extra grond, of een overheidsopdracht nodig heeft. Vervolgens heeft het Limburgse CDA weer een hekel aan De Limburger en NRC wegens dat stemmingmakende onthullen hiervan.
SGP beeft in het aanschijns des HEERE, heeft een positieve grondhouding jegens overheid en regering en zal de hardwerkende man (zoals vissers) veel steunen.
CU is weer een stuk socialer met zorg voor zwakkeren en die hebben op plaats 3 voor de Eerste Kamer zelfs een man staan die met een anderean samenwoont. Het mag niet van de partij en van God, maar ik vermoed dat ze ook wel eens hun zaad in elkaar lozen.
Verder heb ik er niet zo veel mee. Opgegroeid in het katholieke zuiden en daarna het katholieke Twente geloof ik in de kracht van de absolutie: gewoon lekker doen waar je zin in hebt en na de biecht twee weesgegroetjes opzeggen en de zonden zijn weer vergeven. Geeft een fijner leven dan die protestantse laatste oordeelvrezers.
@keistad | 15-03-23 | 14:18:
Ha Keistad! Kom op, jij kan dat vast wel. Wat waren die unieke christelijke waarden en normen ook alweer?
Sommigen geloven wellicht dat kansen van hogerhand geregeld worden.
@SterF... | 15-03-23 | 14:26:
Haha, die christelijke waarden en normen gelden alleen voor de vorm, als je je er heimelijk aan onttrekt is dat helemaal OK volgens die religekkies. U weet toch.
Het vervelende voor hen is dat toch regelmatig aan het licht komt wat ze allemaal uitspoken.
@SterF... | 15-03-23 | 14:26: Zou het kunnen uitleggen inderdaad waarom los van dit onderwerp de Christelijke normen en waarden best belangrijk zijn voor dit land, maar zinloos in dit geval en ben ondertussen met andere dingen bezig. En moet straks nog PVV stemmen ook. Dus ik ga het hier bij laten.
@keistad | 15-03-23 | 14:45:
Jammer, ik had er zin in. Volgende keer beter. Stem ze.
Denk dat d66 gewoon beter is in het wegmoffelen.
En meer grip op rechters en OM.
Door de onafhankelijke D66 onderzoekers.
FvD is met grote afstand het meest corrupte clubje. Het is een verdienmodel om simpele sukkels zo veel mogelijk geld uit de zak te kloppen.
Er is bij u geld uit de zak geklopt begrijp ik?
Het probleem is dus eigenlijk die simpele sukkels, niet FvD zelf.
@henkiedeboer | 15-03-23 | 14:00: Hear, hear.
Het lijkt de klimaatkerk wel!
@JJMS | 15-03-23 | 14:51: precies, want dat ik gewoon legaal gemaakte corruptie. Dat telt natuurlijk niet mee. Diederik bedoelt dus gewoon dat ie FvD de stomste vindt. Dat mag.
Het achter de ellebogen hebben is ook wel een beetje christelijke waarde.
Nederland keldert mondiaal op alle lijstjes maar oh oh wat zijn we toch een goed gidsland. In China zetten ze dit soort lieden gewoon tegen de muur.
Pas als ze een grote bek hebben tegen de partij top.
dat doen ze trouwens ok met niet corrupte politici daar. china als voorbeeld zien,.. manmanmanman,..
Hé, alweer een thema m.b.t. politiek! Zal het vandaag een verkiezingsdag zijn? ;P
On topic: lokale partijen komen er met integriteit ook niet goed vanaf?
Dat zijn de kleine fraudeurtjes, zeg maar 'te sensibiliseren' politici.
@funda | 15-03-23 | 13:45:
Ja, zou ook nog kunnen. Maar vast ook wel een aantal echte profiteurs die nooit komen opdagen.... spijtig genoeg.
Partijen die een geloof aanhangen, alleen daar al gaat het mis.
dat geloof ik ook.
De ene gelooft in klimaatmodellen, de ander in een God. Beide kun je grotendeels als fictie beschouwen.
CDA: Their last hurrah!
We hebben inmiddels de passagierslijst van de Lolita-expres, we hebben de klantenlijst van Ghislaine Maxwell en we hebben de privé-videocollectie van Jeffrey Epstein. Toch zien we geen enkele aanklacht tegen andere "mannen". Het dossier wordt gebruikt om zo veel mogelijk machtige mensen chantabel en daarmee in het gareel te houden.
Deze corruptie reikt tot de top. Had Micha Kat toch gelijk met zijn pedo-netwerken.
Speelde ook niet zoiets met Dutroux?
De echte rijken kopen het gewoon af.
nymag.com/intelligencer/article/princ...
In Duitsland hebben ze vanaf voorjaar 2022 circa 40.000 namen op de korrel (vooral NRW)... tja en in Nederland komen we niet verder dan D...... in 20 jaar. Micha heeft al jaren de top van het OM in zijn nek, dat win je pas in de geschiedenis.
Kennelijk zijn we niet zo slim met ons stemgedrag.
Wij wel hoor, jullie niet?
De overheid als ongeluksfabriek, alleen niet voor zichzelf.
Die lokalen kunnen er ook wat van. Ik dacht altijd dat die zuiver op de graat waren.
CDA'ers, de katholieken dan, die hebben de Biecht. Ze denken dat het anoniem is in zo'n hokje achter het gordijntje, maar eigenlijk zit daar een 'Inspectie overheidsinformatie' pastoor.
Tjah, Voor '66 geldt: Is het nog corruptie als je het gewoon en plein public doet? (Rijxman)
Daarnaast zittende schandalen van '66 wat meer in de misbruik/aanrand/verkracht hoek.
Ik denk dat het in deze statistieken gaat om individueel wangedrag, niet om het geïnstitutionaliseerde wangedrag van de partijen zelf. Waar dus corruptie, misleiding van de kamer, de wet overtreden als beleid wordt gezien.
Niet gaan stemmen is een stem op Kaag.
Dat slaat nergens op natuurlijk. Niet gaan stemmen wil zeggen dat je de komende jaren je muil moet houden.
@Jan Laefcutte | 15-03-23 | 13:27:
Hoho, jullie hebben allebei gelijk.
Niet gaan stemmen is een stem op de SGP.
Die is heel ingewikkeld, dat geef ik toe.
@Jan Laefcutte | 15-03-23 | 13:27:
Onzin, stemmen op een partij betekend dat je ze volmacht geeft. als ze het dan verprutsen ben jij verantwoordelijk.
stop eens met dat politieke riedeltjes.
@Nuchternederland | 15-03-23 | 13:31: voor iemand met meer dan drie hersencellen is het niet zo lastig om te begrijpen dat het thuisblijven van velen juist de partij met de trouwste opkomst relatief gezien zal helpen.
@Nuchternederland | 15-03-23 | 13:31:
Kut, ik wilde juist op ze gaan stemmen.Wat moet ik nu doen dan?
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge
Graag gedaan !
Gelukkig wordt nu alleen Richard de Mos door het OM vervolgd. Ministerie De Zwijger.
Selectief aanhalen doet het altijd goed. We hebben nog een Jos van Reij gehad, Dion de vrouwenmeppende ridder en Mark Rutte is zelfs al eens veroordeeld voor aanzetten tot discriminatie.
@Jan Laefcutte | 15-03-23 | 14:06: Geen onderscheid maken tussen onderzoek en veroordeling?
Dit is een grafiek die laat zien welke politieke partijen het slechts corruptie in de doofpot kunnen stoppen.
Iedereen weet toch al dat 99.6% van alle op internet gebruikte percentages gewoon uit de duim zijn gezogen.
Er is dus alle reden om op een 'overige partij' te stemmen.
Dit lijstje doet mij vermoeden dat D66 het beste is in het onder de pet houden van onzuivere affaires.
Bij de rest is het corruptie, bij X66 is het afgedwongen en afgehamerd regeringsbeleid.
Dat was ook mijn eerste idee, niet minder corrupt maar stiekemer.
Hahaha, D66 moet het altijd ontgelden.
Blijft de vraag hoeveel er onder de pet is gebleven. Hoe zou zo'n lijstje er uitzien als echt álles openbaar zou zijn gemaakt?
Ah, u was mij soort van voor.
Wobke zag er gisteren uit alsof hij van een onbewoond eiland kwam en "Wilson" een beurt had gegeven..
y.yarn.co/fd346b2d-a952-4d23-89cc-d8f...
Lol!
CDA was altijd de partij van de intensieve veehouderij, waarmee zij een van de oorzaken van de stikstofcrisis hebben veroorzaakt. De grote veevoerfabrikanten staan nu achter de BBB, en nemen zo de traditionele agrarische achterban van het CDA over.
Bouwend Nederland heeft ook altijd een grote invloed op het CDA, als er ergens gebouwd moet worden zijn er altijd CDA'ers bij betrokken die er voor zorgen dat bouwend Nederland grote winsten maakt.
En in de traditioneel meest corrupte provincies, Brabant en Limburg was het ook altijd een eentweetje tussen de lokale CDA politici en diegenen die hun gunsten nodig hadden in ruil voor steun.
Bouwend Nederland. Verhagen, Brinkman, etc.
De stikstofcrisis is niet veroorzaakt maar bedacht.
@Piet Karbiet | 15-03-23 | 13:24: En dan nu Hugo de Jonge.
Oorzaken hebben veroorzaakt.... In Limburg hebben we Jos van Rey tot 2015 VVD .
Dat mislukte telraam bij Omtzigt vs Hugo heeft die partij ook niet veel goed gedaan. Dat was gewoon illustratief voor die club. Het gematigd conservatisme zit nu bij BBB. Het is ernstig dat Caroline niet 'hard' genoeg is voor guur rechts en daar nu de zure vruchten, in de vorm van intimidators en bedreigers, van mag plukken.
Ik stem al 15 jaar PVV, ben ik nu guur rechts?
@WasHetMaarMakkelijk | 15-03-23 | 13:30: Dat kan. Of dom rechts. U mag zelf kiezen (democratie namelijk)
@WasHetMaarMakkelijk | 15-03-23 | 13:30: Vind ik niet. PVV staat niet bekend om het intimideren en bedreigen. Dion Grauss is een dierenliefhebber en deelt zelfs de vleselijke geneugten des levens met zijn beveiligers.
@WasHetMaarMakkelijk | 15-03-23 | 13:30: Nee hoor, u heeft gewoon het licht gezien door het juiste te doen.
@Schadenfreude | 15-03-23 | 13:34:
Mag ik alleen tussen guur of dom kiezen?
Blablabla Ik stem zo gewoon op FVD.
Doet u dat op stembureau op de Bickerweg 2 te Den Haag?
@Jan Laefcutte | 15-03-23 | 14:00: Nee ze zijn de grootste ledenpartij dus ze hebben geen geld nodig uit Rusland.
Een aantal jaar terug had ik je dit kunnen vergeven, maar met de kennis van nu op zo'n psychopaat stemmen maakt je medeplichtig. Wil je tondeuse standje 1 of 2?
Ook geen hoge pet op van VVD, D66, GL, PvdA, Bij1, BVNL en PvdD stemmers.
Hoe het hoort
Maar CDA'ers hebben enkel betrokkenheid, ze niet zelf betrokken bij die feiten. En de VVD'ers die herinneren zich het niet. Fijn onderzoek moet dat geweest zijn.
CDA: "Corruptie is de hoeksteen van de samenleving"
Daarom, de SGP. Keurige mensen want je weet, de Heere ziet alles.
Moet nog stemmen trouwens, zo maar even doen.
OF SP, die komen ook in geen enkel corruptie lijstje voor.
Eerder de mensen zien alles en de Heere is keurig.
@Zapata10 | 15-03-23 | 13:11:
Ik vind hun haat tegen mensen met geld en hun - netjes gezegd - niet zo pro-Israelstandpunten een dealbreaker. Daarnaast, heb in het verleden wel eens voor ze geflyerd ( heb vroeger op ze gestemd omdat ik vond - en vind - dat de politiek er vooral voor mensen aan de onderkant zou moeten zijn, de rest kan zichzelf prima bedruipen, willekeurig wat of wie er regeert en ik vind het ook geen prettige mensen, beetje te hardcore, te weinig beschaving. Dus nee.
@TanteJuut: vergeef me, het is ook pas de eerste keer dat ik als niet-gelovige op ze stem.
Ik moet ook nog stemmen.
@Graaisnaaiert | 15-03-23 | 13:16: Helemaal goed toch. Vroeger heb ik een paar jaar gewerkt voor een bedrijf met veel christenen. Harde werkers en zondags naar de Kerk. En ook zeer zorgzaam naar de eigen achterban. Maar onderling zaten al die splintergroepjes (Gemeente/PKN/Pinkster enzovoort) elkaar op kantoor het leven enorm zuur te maken. Roddelen, gluren en hacken was daar aan de orde van de dag. Was niet mijn kopje thee.
Incest plegen en het dan in de gemeente opbiechten en vergiffenis krijgen.
@bijna_raak | 15-03-23 | 14:34:
De biecht is toch vooral een Katholieke uitvinding. Wel handig trouwens. Ik denk overigens dat het - zoals bij elke gemeenschap - het beste is om er af en toe aan te ruiken, er losvast mee in aanraking te komen maar als je er volledig in wordt meegetrokken zal de beerput pas echt opengaan. Maar nogmaals, dat gaat voor elke gemeenschap op.
#Individualist
@Graaisnaaiert | 15-03-23 | 13:16:
Om te begrijpen wat de SP relatie is tussen de Palestijnen en in bredere zin met Arabieren moet je eventjes op zoeken hoe dat eigenlijk zit. Ik geef hintjes. Rusland, communisme, pan-Arabisch socialisme. Het gaat niet over ras of religie maar ideologie.
@Ndranghitiari | 15-03-23 | 15:26:
Daarom liep HvB ook mee in de Hamas-demonstratie. Nee, geen greintje antisemitisme binnen de SP. Echt niet hoor. Net zo min als binnen de andere linkse broeders van de GL en de X66 ( die meteen je stelling weer ontkrachten ).
#bof
Geinig, zo’n stemwijzer halverwege de dag.
lokale partijen hebben het meeste corruptie dus, daarom zijn ze waarshijnlijk ook lokaal.
Na drie maanden propaganda worden de media plotseling weer kritisch. Nu het niets meer uitmaakt.
@Zapata10 | 15-03-23 | 13:13:
Ook dit kwam vanochtend pas binnen:
www.youtube.com/watch?v=uJ6baQF106k
De moeite waard!
REAGEER OOK