WORDEN VERVOLGD: Jeroen Rietbergen en Ali B.
Zo dat duurde even
Het hoge woord is eruit. "Het Openbaar Ministerie gaat Jeroen Rietbergen en Ali B vervolgen voor verkrachting of aanranding in de zedenzaak rond talentenshow The Voice of Holland. Voor Rietbergen gaat het om de aangifte van verkrachting die ex-deelneemster Nienke Wijnhoven deed tegen hem. Bij Ali B gaat het om twee gevallen van verkrachting en één van aanranding. Marco Borsato wordt niet vervolgd." Meer dan een jaar na de onthullingen over de man van Linda de Mol en de man van de vrouw van Ali B. gaat het OM dus serieus vervolgen. "Tegen Ali B. werden drie aangiften gedaan van verkrachting en een van aanranding. Eén geval van verkrachting wordt geseponeerd omdat daar geen strafbare feiten zijn geconstateerd. Ali B wordt dus wel vervolgd voor drie andere feiten. De verdenking heeft betrekking op feiten die gepleegd zouden zijn in 2014 en 2018 in Heiloo, Amsterdam en in het buitenland. Eén van die drie feiten is ‘Voice-gerelateerd’." We lezen binnenkort wel in de LINDA waarom dit allemaal de schuld is van Angela de Jong en Rob Goossens.
MARCO BORSATO NOG NIET HELEMAAL HOME FREE (PB OM): "Naast de in dit bericht genoemde onderzoeken loopt bij het parket Midden-Nederland nog een zedenonderzoek naar aanleiding van een aangifte in december 2021 tegen M. B. Hierover is destijds al veelvuldig in de media bericht. Deze zaak is niet gerelateerd aan The Voice of Holland. Naar aanleiding van de aangifte is een tegenaangifte van smaad en/of laster gedaan, die bij parket Noord-Holland in behandeling is. In deze beide zaken zal op een later moment een vervolgingsbeslissing genomen worden."
UPDATE: Reactie Ali B. na de breek
Social
Reaguursels
InloggenDe Telegraaf van heden:
"Nog nooit in geschiedenis van tv zo'n groot schandaal".
Nou.
Ik heb in de jaren '70 wat mensen gekend uit de tv-wereld. Góed gekend. Als de praktijken van toen in het Hilversumse, in de huidige tijdspanne bekend zouden zijn geworden, dan is die hele opgeklopte affaire van TVOH van nu, gewoon peanuts.
Maar ja; andere tijdgeest, nietwaar. "Gooise matras" en zo. En de "Zekzuele revolutie" en zo. Alles moest kunnen en je moest vooral niet zeuren.
Kan Linda niet een keer voor de rechtbank komen voor al die schijtfilms die ze heeft geproduceerd?
En wat vinden Janke en Tom van dit fraais?
Ey yo, we bouncen in die griet,
Ey yo, we stampen in die griet,
We ramp creëren bij The Voice,
En dat doen wij met de boys.
Want het is Ali (Wat), het is Ali (Wat),
Met Jer R. (Wat), met Jer R. (Wat)
En Raping Squad en Raping Squad en Raping Squad (Raping squad Raping squad Raping squad)
Ohhhhh! Jaaa! Deze moet je voelen,
Want wij zijn die cheaters.
En we spuiten vele liters.
Ali Nee zit in de tub.
Raping Squad
Ey yo Jer R.
Steek die dick erin yo!
Come on!
Wees is lief en ik geef je wat beef, want dat sappige vlees gaat tussen je b’s.
Kijk Ali Nee mijn rape is hier,
Jij doet mee op jouw manier,
Waarom zou ik jou niet kieren?
Ik laat jou je riempje vieren.
Bel Raping Squad en mijn vrienden.
Jer R. loopt weer wat te klieren.
Boekt een hotel.
Zo snel.
Die chick die je bij je hebt, mag ik ook wel.
En oh hell, eenmaal op de zangvloer,
Let helemaal niet op de dingen die ik dan doe.
Hoe spang is die mokum ik stuur elke chickie weer een piccie van me vieze jiggie jiggie.
Gadverdamme!
Ey yo, we bouncen in die griet,
Ey yo, we stampen in die griet,
We ramp creëren bij The Voice,
En dat doen wij met de boys.
Want het is Ali (Wat), het is Ali (Wat),
Met Jer R. (Wat), met Jer R. (Wat)
En Raping Squad en Raping Squad en Raping Squad (Raping squad)
Beweeg die billen en die heupen
meiden moeten lekker dansen
op die vloeren gaan ze dampen
dat is goed voor schrijverskampen.
Neukziek en erotiek.
Misschien krijg je het van Angelique Fatima of Veronique zolang ze maar een dickpic ziet
Ali, Raping Squad en Jer R. rapen vette gekke bengers wacken victims likken mijn cracker
Fock je kop ik spuit met spetters
Jij vindt mij een raper man met controversiële gedachten man
en toch heb ik een achterban van hier tot aan het cellenplan
Ey yo, we bouncen in die griet,
Ey yo, we stampen in die griet,
We ramp creëren bij The Voice,
En dat doen wij met de boys.
Want het is Ali (Wat), het is Ali (Wat),
Met Jer R. (Wat), met Jer R. (Wat)
En Raping Squad en Raping Squad en Raping Squad (Raping squad)
Er is weer eens Voice vanavond.
en we zijn met seats bewapend.
DJ Jer R. vult die gaten (DJ Jer R. vult die gaten)
Ga nou niet zo para doen als ik je ongewenst zoen
die chick trek ik nu naar de hoeken want dan kan ze me lala groeten
Meiden zoeken echte mannen
dus ze walgen graag van ons
ik hoef nu niet meer te bangen
want ik heb zoveel probs
snitch me hoes spit me dood het is goedkoop
dick pics chicks come on niet te bang
stuur um met je kut zo nat
Ey yo, we bouncen in die griet,
Ey yo, we stampen in die griet,
We ramp creëren bij The Voice,
En dat doen wij met de boys.
Want het is Ali (Wat), het is Ali (Wat),
Met Jer R. (Wat), met Jer R. (Wat)
En Raping Squad en Raping Squad en Raping Squad (Raping squad)
@ChefdeBef | 14-03-23 | 19:45: U heeft weinig tijd meer over om te beffen..!
@grapjasz | 14-03-23 | 19:47: Ik lik die mic!
Klinkt ernstig! Uiteraard nog onschuldig totdat rechter uitspraak doet, maar OM ziet er wel daadwerlelijk zaken in. Best zeer ernstig. Uit reactie Ali B. Maak ik op dat hij er nog onderuit wil komen met die mediationgesprekken, maar vrees dat wanneer bewezen toch een veroordeling boven het hoofd kan gaan hangen?
Benieuwd ook naar reactie van Linda nu ook haar vent toch gaat worden vervolgd.
Ja, als die Rietbergen straks veroordeeld wordt in een zedenzaak, is ze getrouwd met een zedendelinquent. Lijkt me toch niet zo leuk, en ook niet te handhaven in haar positie.
@KeesBruin | 14-03-23 | 20:11:
Bovendien is hij nogal een charmeur en ik vermoed dat hij zijn charmes op andere vrouwen zal blijven testen. En hij heeft genoeg vrouwen om hem heen die hem evengoed wel zouden willen.
@KeesBruin | 14-03-23 | 20:11:
Nee, gezien haar publieke functie lijkt me dat ook niet. Zou ook zomaar kunnen dat ze zichzelf terugtrekt uit het publieke leven?
Gewoon vervolgen. Is ook een gepast signaal naar de overige droeftoeters. Je blijft met je klauwen van dames af als die daar niet van gediend zijn. Punt.
-edit
Toch benieuwd, Roos!
Ali B heeft vanaf 2014 tijd gehad voor mediation. Sukkel.
Dus nu wordt de muziek Marco Borsato wel weer gedraaid op de radio?
Best goeie vraag!
Ik hoop het niet
Zou de knuffel marokijn al door zijn reserves heen zijn?
Hij heeft ongetwijfeld nog wel wat neefjes/broeders die een koffertje flappen over hebben..
Hulde voor de aangeefsters. Ze zorgen er voor dat deze mensen hier niet mee weg komen!
Kom nooit op instagram, maar Ali is wel een charme offensief gestart volgens mij.
"Iek heb nieks gedaan"
het taalgebruik he, alsof hij deelneemt aan een sociaal altruistisch project. Vraag me af of dat iets los maakt in het empathie-deel van het publiek.
...'dat het OM niet tot een algeheel sepot is gekomen'... Ja dat klinkt echt als Ali B.
Straks gaat hij nog even een vorkje prikken in een grappig bistrootje, met een vrindje uit de praktijk. Die even op z'n vestje spugen. En zondagochtend bij Harry aan tafel wellicht?
'Respect' voor Ali...... toch?
Ali Baba, Meisjes open U.
Ik hoorde gisteren een gesprek over ongewenst gedrag op het werk. Toen dacht ik, kom, ik zeg ook weleens tegen een vrouwelijke collega dat haar kapsel leuk zit, of dat haar kleren haar goed staan. Totdat er voorbeelden werden gegeven van het taalgebruik waarover door vrouwen wordt geklaagd. Ik zal het hier niet herhalen maar het buitengewoon grof. En ik vraag mij af wat voor mannen het zijn die denken dit te kunnen zeggen? Zijn die gefrustreerd of hebben ze een minderwaardigheidscomplex? Verwachten ze dat een vrouw smachtend zal reageren op hun ransige advances?
Volgens mij is het een machtsding: "ik kan jou vernederen en jij kan daar niets aan doen". Veel kanslozen met een klein piemeltje kicken op zoiets.
Er is een heel scala van "niet handige opmerkingen" tot ranzig.
Op de middelare school vroeg een klasgenoot eens of hij de tekst op mijn t-shirt mocht lezen. Toen dat mocht zei hij, maar ik lees wel met mijn vingers.
Nou, dat vond ik toen best grappig.
Als een volwassen man dat nu zo zou vragen, wordt het een stuk minder grappig.
Vooral mannen die door het establishment & hun netwerken het hand boven het hoofd gehouden wordt (tot er iemand op internet uit de bank klapt en dan is iedereen weer onthutst en verbaasd hoe het zover heeft kunnen komen, terwijl het afgelopen jaar bewezen heeft dat dit schering en inslag is bij alle mediabedrijven).
Logisch dus als er geen consequenties zijn dat het een gevalletje: niet geschoten is niet raak wordt.. Je probeert 't gewoon bij 100 stagiaires, als er 10% smachtend reageert kun je toch 10x per jaar van bil.
Denk maar niet dat iemand buiten het kartel om met zoiets was weggekomen, die zijn om minder verketterd en uitgekotst.
@Roos | 14-03-23 | 17:08:
Er kan -nog altijd- een hoop, als de onderlinge verhoudingen gelijkwaardig en respectvol zijn. Ik heb een werkvloer waar wel een lolletje gemaakt kan worden, gelukkig. Maar dat is nooit op een gemene of ongepaste manier.
@Red. Alledrie, denk ik.
Een bevriende slet zei eens tegen me "wie niet waagt, wie niet wint". Het ging er over dat je op een gegeven moment wel moest zeggen dat je zin hebt om te neuzen, dan zou ze zo meegaan. Maar al die mannen die niets durven, die krijgen ook niets. Dat maakte heg allemaal toch wel weer wat lastig.
@Roos | 14-03-23 | 17:08: Het heeft allemaal met sociale intelligentie te maken. Datgene wat je tegen de één kan zeggen, en om kan lachen, wordt door een ander totaal niet gewaardeerd. En bij vrouwen is het nog veel gecompliceerder, want daar kan de ene iets zeggen dat ze pikt, terwijl van een andere die precies hetzelfde zou zeggen dat niet gepikt wordt.
Soms komt het voort uit onkunde over de omgang met het andere geslacht en de andere keer is het Alpha gedrag. ZIe de Dickpics. In 90% van de gevallen denken die mannen echt dat het rbij hoort om indruk op een vrouw te maken. Bij Danny Nelissen komt het volgens mij, doordat het een onooglijke, bol en matig intelligent ventje is die in zijn sociale leven heel weinig omgang met vrouwen heeft gehad. Ik vermoed dat het bij hem niets anders was dan deze ongemakkelijk onkunde en het ongewisse over welke houding hij moest aannemen.
Het OM denkt een sterke zaak te hebben tegen deze figuren. Dat dachten zo ook te hebben tegen de vrienden uit Eindhoven met moordplannen tegen Wilders c.s. En toch zijn deze vrijgesproken. Ik snap echt geen reedt van de rechtspraak.
En om de grijsgedraaide plaat nog een keer op te zetten: bij de toeslagaffaire werd je bij een vermoeden vervolgd tot aan de poorten van de hel en er ook nog doorheen.
Wat een kutland is dit toch. Bah.
Vragen of je meer of minder mocros wil = 'groepsbelediging'.
Zoeken naar wapens, wapentrainingen volgen, doodsbedreigingen uiten, radicale imams volgen, ISIS-trainingsvideo's = 'niks aan de hand'.
Tot er wel een keer iemand opgeblazen of afgeknald wordt, dan speelt iedereen weer verbijstering en vragen ze zich af hoe het zo heeft kunnen lopen, maar we zien nu precies hoe het zo heeft kunnen lopen.
@ReyNemaattori | 14-03-23 | 17:20: Volgens de rechtbank waren ze er ook 'geen lange periode' mee bezig. Dan denk je aan 1 week en dan is de 'aardigheid' er wel af. Lees je in het vonnis dat het meer dan 3 maanden heeft geduurd. Dat is m.i. toch echt te lang om het als een 'gebbetje' af te doen.
Eigenlijk vind ik dat men gewoon Ali Bouali moet zeggen. Noem de schoft met naam en toenaam. Volgens zijn manager en partner mocht Ali eigenlijk al alles neuken wat los vast zat zolang het maar vrijwillig was. Wat voor achterlijke testosteronbom ben je dan eigenlijk?
Vrijwillig kreeg hij natuurlijk niks voor elkaar met dat paphoofd.
@Trekhaas | 14-03-23 | 17:01: Bij Ali B. denk ik altijd aan Tofik Dibi omdat die nog lelijker is. Dan denk ik altijd 'daar ben je goed weggekomen, Ali'.
Vieze verkrachtertjes die met hun machtspositie dachten alles te kunnen maken. Mooi niet. Tuig.
Denk je eindelijk een integere succesvolle Marokkaan te hebben, valt het toch weer tegen.
We blijven zoeken.
Zolang hij zich niet gedraagt als de PVV stemmende Ferry T. vind ik het goed.
Lol
♫♫ En ik ben Ali van de nietverwacht ♫♫
♫♫ Dag en nacht, lang gewacht ♫♫
♫♫ En ik ben Ali van de nietverwacht ♫♫
♫♫ Komt dan toch de parketwacht ♫♫
Ik zou me toch maar aan uw job als parketwacht houden.
Trouwens, in den beginne van de hele #metoo gedoe had ik in eerste instantie zoiets van mannen met macht, of dronken seks of de situatie verkeerd inschatten dat zal toch wel meevallen?
Ik schrik niet vaak en zie mezelf als relatief "nuchter" als het gaat om nieuws. Maar, als je dan gewoon in je eigen kring familie, vrienden en kennissen hoort zeggen "ja, me too" dan schrik je best wel. Die verzinnen dit niet.
Dan pak je maar de cijfers erbij. Het aanranden of verkrachten van meisjes en vrouwen is meestal, maar niet uitsluitend, door bekenden, vrienden, collega's, familieleden en mensen die macht hebben. WTF?
"Volgens het CBS zijn er jaarlijks 100.000 slachtoffers van aanranding, verkrachting en/of misbruik. Hiervan is 90% vrouw en 10% man."
Dus waar we min of meer weet van hebben. Het schijnt dat bijna alle vrouwen wel tenminste 1 keer te maken hebben gehad met seksueel misbruik. Vaak nog in hun tienerjaren.
Dus dat Ali B. en Jeroen R. nu de spreekwoordelijke lul zijn kan ik alleen maar toejuichen.
Maar zullen we ook eens gaan kijken naar die dubieuze "dating-coaches" die gewoon legaal kunnen prediken dat NEE ja is? Die zijn niet moeilijk te vinden. Begin maar bij Incel-vereniging JFVD, daar zitten er een heleboel.
Marco B had toch een therapie-sessie met zijn slachtoffer bijgewoond? Lijkt me dat het OM daar dan wel raad mee weet. Even geduld.
En 2 van deze griezels waren eerst nog vriendjes met Maxima en Wim-Lex
alsof de oranjes zich ook ooit maar iets van moraal aan hebben getrokken. Die familie zit vol met schuinsmarcheerders, corrupte dieven en despoot vriendjes.
Waarom denk je dat Max zich zo op haar gemak voelt in die familie?
De beroemde Ali-kus met Bea heeft ons land reeds 200 miljard gekost, weiger het om het nog een keer uit te leggen, "Tatsache"
zei de Pruis.
En hoe zit het met de oorverkrachting?
Dat is inderdaad een misdaad tegen de menselijkheid, de strop voor die gasten!
Ik heb er PTST van overgehouden, luister nu alleen nog buitenlandse zenders dankzij deze misbruikers
Kennelijk heeft het Openbaar Ministerie tegen Jeroen Rietbergen en Ali B. een stevige zaak waarin het OM een veroordeling kansrijk acht. Zij zullen juist met dit soort publieke figuren niet over één nacht ijs gaan. Opvallend is dat bij Marco Borsato nog steeds geen beslissing gevallen is kennelijk is er toch reden om aan te nemen dat ook tegen hem vervolging zal worden ingesteld, immers de zaak is nog steeds niet geseponeerd.
Marco Borsato wordt voor een Voice-gerelateerde aangifte niet vervolgd. Het Openbaar Ministerie seponeert die zaak omdat de verklaring van het slachtoffer in zijn zaak niet ondersteund wordt door een tweede bewijsmiddel.
Mooi. Ik ben groot voorstander van wetgeving inzake seksueel misbruik, aanranding en verkrachting zoals in Zweden.
Zo wordt dan het stiekem afdoen van je condoom tijdens vrijwillige seks zonder medeweten van je seks-partner gezien als verkrachting. En dat is het ook. Ook de onvrijwillige tongzoen. Seks met iemand die te dronken is om nee te zeggen. Onvrijwillige seks binnen een relatie. En ga zo maar door.
Dit heeft echter wel een nadeel. Je verkrachting en aanranding cijfers schieten plots enorm omhoog als land. En ja, dit heeft wel te maken met immigratie want immigranten zijn nog vaker nog niet opgevoed met de simpele wijsheid dat NEE ook nee betekent.
Vraag maar aan Thierry Baudet. Die zegt openlijk dat vooral linkse meisjes door rechtse kerels genomen willen worden. Nee is ja volgens Thierry. En die komt uit Frankrijk of België oorspronkelijk.
En ja, het is echt zo, als land schieten je aanranding en verkrachting statistieken omhoog, want zo "normaal" is het voor met name mannen om meisjes en vrouwen aan te randen en of te verkrachten.
Vroeger werd je gewoon als vrouw huiswaarts gestuurd met de boodschap dat je maar niet zoveel had moeten drinken. Maar die tijden veranderen gelukkig. En ja, weet je wie het meest pissed-off zijn daarover? Mannen.
Lees af en toe eens een krant, die waanzin speelt inmiddels ook in Nederland.
Ooooww, dus daarom lees je zoveel over verkrachtingen in Zweden in het nieuws. Simpelweg een aanpassing/verruiming van de regelgeving en definities. Gelukkig maar, en ik maar denken dat er echt serieuze problemen waren.
Feitelijk is het afdoen van een condoom, ongeacht wie van beide partners hem afdoet tijdens de sex, een manier om zwangerschap te bevorderen. of om SOA's te verspreiden. Verkrachting is niet de juiste term.
Dus als ik 'm bij mijn vrouw die slaapt er zo even induw als zij met haar rug naar mij toe ligt, kan het dus zo gesponnen worden dat het onvrijwillige sex is wanneer mijn vrouw dit goed zou uitkomen, bijvoorbeeld als zij zou willen scheiden. Terwijl dit nooit een probleem is of is geweest. Ik vind dit nogal wat. De man wordt in dit geval totaal vogelvrij. Wat de andere voorbeelden die u stelt betreft prima hoor.
@pibasso | 14-03-23 | 15:55:
Ja, en ook bij je vrouw is het ongevraagd hem naar binnen frummelen een beetje raar.
@pibasso | 14-03-23 | 15:55: Altijd alles filmen met je telefoon, zo heb je altijd bewijs!
Je doet alsof er mannen zijn die boos zijn dat ze geen vrouwen meer mogen verkrachten. Heb je daar concrete voorbeelden van?
@small_town_dude | 14-03-23 | 15:55:
Ja. Dat wist je echt niet?
@Pekketrikker | 14-03-23 | 15:55:
In het geval van SOA's verspreiden kan je in sommige gevallen spreken over moord met voorbedachte rade.
@Schout-bij-Nacht-J | 14-03-23 | 16:06: Wist ik niet, ik ken de berichten als 'Last night in Sweden' en de 'rape capital of Europe' en dacht dat ze daar losgeslagen waren. Even nagezocht:
www.bbc.com/news/magazine-19592372
Noem mij ouderwets, maar het kan m.i. nog steeds geen kwaad als vrouw zijnde nooit teveel te drinken. Je zal maar net de verkeerde kerel tegenkomen en daardoor getekend voor t leven zijn.
@miko | 14-03-23 | 16:00: Vindt mijn vrouw niet! Die moet af en toe even op gang komen en dat regel ik dan graag.
@JohannesT | 14-03-23 | 16:48:
Zeker. Niks mis met een gezellig borreltje of een beetje aangeschoten zijn, maar dat ordinaire dronken worden levert alleen maar gedoe op.
Je stemt in met je eigen onbekwaam handelen.
En wat als je het niet stiekem afdoet maar hij glijd eraf of knapt? Hoe bewijs je kwade opzet in zo'n geval(of beter: hoe bewijs je je onschuld)?
Wanneer is iemand te dronken om 'nee' te zeggen, bij welk promillage?
Dat er paal en perk gesteld wordt aan seksueel misbruik heeft bijna niemand moeite mee, waar ik wel pissed-off over ben is dat de schuldvraag afhankelijk is van het gevoel of de emotionele toestand van een vermeend slachtoffer in plaats van objectieve feiten.
Daarmee is het dus niet langer 't ene woord tegen het zijne, maar het gevoel van het vermeende slachtoffer is leidend voor de schuldvraag, tot het punt dat het woord of de verdediging van de verdachte niet eens meer van belang is.
Dat is geen rechtsspraak, dat is privilege.
@ReyNemaattori | 14-03-23 | 17:28:
Ik ben met je eens dat het vaak onduidelijk blijft. En mannen moeten ook beschermd worden tegen emotionele of hysterische vrouwen. En vrouwen moeten misbruik durven openbaren. Sommige dingen zullen niet te bewijzen zijn. Maar in deze Voice zaak; ook als er geen strafbaar feit is, is iedereen wel van mening dat het evengoed ongepast gedrag was. En dat draagt toch ook bij aan het gesprek mbt veiligheid op de werkvloer.
@letopuwzaak | 14-03-23 | 17:01:
Eens, Maar dat geldt natuurlijk even zeer voor mannen. Mijn ervaring is dat aangeschoten kerels, of dit nu (on)bekenden of collega's zijn, op enig moment suggestieve opmerkingen gaan maken en ongepast gedrag (handtastelijkheden) vertonen. Tijd om op te stappen dus, zeker als ik zelf een drankje of vier genuttigd heb en geen zin om bepoteld te worden,
@2tribes | 14-03-23 | 21:03: scheelt ook weer gedoe achteraf.
Gezien de foto kan Ali niet tellen.
@Kowalski11,
en al helemaal niet tot tien,dat soort ontploft al bij 2 of 3.
En dat is geen temperament maar gevolg van verregaande inteelt en religie.
Marco is mooi van zijn wijf af, geen gezeik meer. Die Linda daarentegen, die blijft maar plakken. Straf genoeg lijkt mij zo voor vieze jeroentje.
Linda heeft niet veel keus, ze is nu aardig op leeftijd.
@Regentenstijl | 14-03-23 | 15:48: en een grande derriere.
@Regentenstijl | 14-03-23 | 15:48:
Die kan er aan elke vinger tien hebben met haar bankrekening.
Liever Leontien zonder poen dan Linda met een miljoen.
Leontien lijkt me echt een chagrijnig wijf.
@J.Cash | 14-03-23 | 16:28: Het is één van de weinige BN'ers waar ik juist wel sympathie voor heb. Nadat ze met Marco was, heeft ze haar eigen carrière op een laag pitje gezet. Meestal zie je bij dit soort vrouwen juist dat ze hun eigen positie/invloed etc. als BN'er met dit soort relaties willen versterken. Ze had de relatie met Marco ook kunnen uitbuiten om zichzelf omhoog te werken.
Ik wil er alles van weten….
Als Marco B echt niets heeft gedaan... Dan is het echt ongelofelijk poesje voor hem.. Het zou je maar gebeuren.. En ik geloof dat het wel gebeurd in dat wereldje.. Aandacht aandacht.. aandacht..
♫Je bent ineens geen kind meer
Maar zo mooi en minstens zeventien♫
Zeg Helene, wordt het niet eens tijd je pensioen te verzilveren?
Haha, zou Joris dat zien als emoji's?
ik snap ook niet wat Ali B bij de Voice deed. Heb je wel eens naar hem geluisterd? Als ik zo'n stem hoor dan draai ik me altijd de andere kant op (pun intended).
Dus je husselt een ander (talent crushing) format in elkaar en casht vrolijk verder?
Er zijn net twee plekken vacant gekomen in Vucht. Lijkt mij een mooie plek voor de heren Ali B en Jeroen R. Vol pension. Kunnen ze mooi koran verzen naar elkaar sturen. Let wel op; er hangen tegenwoordig camera's in de verhoor suite, dus geen vieze dingen doen.
Marco is kapot gemaakt door trial by media. Ik hoop voor hem dat hij zich kan herpakken en zijn carrière kan voortzetten. Inquisitie is het juiste woord voor wat met name de Volkskrant pleegt in zijn "onthullingen". De nieuwste slachtoffers zijn sinds zaterdag alweer aan de schandpaal genageld, het cancelen zonder rechtsgang en bewijs viert hoogtij in linkse kringen, het is een grote schande.
Daar heeft u een goed punt. Waarvan akte.
Het ranzige hiervan is dat er vervolgens wordt geroepen dat het niet bewezen kan worden maar wel dat dit niet betekend dat er niets gebeurd is. Vind dat overheid en media hier wel wat duidelijker mogen stellen dat iemand dus onschuldig is tenzij het tegendeel omontstotelijk bewezen wordt. intussen ben je dus als Marco Borsato je reputatie en inkomen kwijt. Mocht inderdaad blijken dat er valselijk is beschuldigt dan zou ik degene voor de inkomstenderving vervolgens........
Geen woord aan toe te voegen..
U verwart ongewenst gedrag (pesten / treiteren/ongewenst aanraken) op de werkvloer met het plegen van strafbare feiten zoals bijvoorveel aanranding en verkrachting. Ongewenst gedrag kan niet door het OM worden vervolgd en komt niet voor de rechter. Strafbare feiten wel. Dus rechtsgang heeft hier niet veel mee te maken.
Eerst had Marco de boel financieel opgelicht, toen was het al janken.
Nu deed hij het met Moon en andere, weer janken.
Zo zo, het tweede Mocrotopic van de dag.
Integratie: geslaagd.
Heeft de grootte van de spreiding van die twee vingers nog invloed op de hoogte van de straf, qua handelingen op het geslachtelijke vlak?
Goede vraag. Denk dat het bij alle 10 vingers uit elkaar wat problematischer wordt.
Ik ben bang dat het grijze gebieden zijn, waarbij zeker aangetoond kan worden dat er sprake is van machtsmisbruik en een bepaalde dwingende sfeer. En die horen niet, en al zeker niet op een werkvloer, wat the Voice was voor deze meisjes.
Of het echt als verkrachting wordt berecht, betwijfel ik. Dat is in gevallen waarin er duidelijk 'nee' is geroepen soms al ingewikkeld. (Om het te bewijzen als je niet meteen naar een arts bent gegaan).
Ja dat... het blijft toch zijn woord tegenover die vrouwen. Volgens mij zijn er wel opnames waarin te horen is dat hij verbaal druk uitoefende, maar dat is nog steeds geen verkrachting. Smerig ventje en volgens mij ook echt een verkrachter, maar dat valt voor een rechter niet te bewijzen.
Nog kutter trouwens... vrijspraak kan ertoe leiden dat Ali gewoon weer terug op de buis kan en z'n muziek weer op de radio. Hij is immers "onschuldig".
Slachtoffer kan het hele verhaal dezelfde dag of avond ook in vertrouwen aan haar vriendin hebben verteld of appjes hebben gestuurd. De vriendin is dan wel een sterke getuige en ook de appjes die mogelijk nog bewaard zijn kunnen als bewijs dienen. Er zijn nog vele andere mogelijkheden ook om te onderzoeken (albicheck / lokatie PD etc..)
@Trekhaas | 14-03-23 | 15:42:
Is dat opgenomen? (Ik heb de uitzending niet gezien) dat is dan niet zo best voor diegene.
Wat er goed is aan deze zaken, is dat alles in de openbaarheid komt. Je moet altijd waken dat mannen niet zomaar beschuldigd worden, maar er gebeurt ook een hoop machtsmisbruik. Ik las laatst een artikel over een van de vrouwen die aan de basis stonden van de hele metoo beweging; ze werden nagenoeg gedwongen mee te gaan naar de hotelkamer en zonder enige vorm van wederkerigheid begint zo'n vent zich uit te kleden. Ze zei dat ze bang was dat als ze de deur van het slot deed ze verkracht zou worden, daarom besloot ze te doorstaan wat hij deed en prees zich gelukkig dat ze niet verkracht was. Dat is een vreselijke ervaring.
Ik denk dat het bij een Jeroen niet zo en subtieler ging. Maar wel doortastend en niet helemaal zuiver.
@johnyl | 14-03-23 | 15:52:
Ja, dat weet ik. Dat zou wel de zaak ten goede komen.
En dat op de dag dat iemand is veroordeeld voor het afdoen van een condoom en 5 terreurverdachten zijn vrijgesproken.
Ali B. is toch naar het buitenland gevlucht?
Misschien kan daar iets doen met de vaardigheden die hij in Nederland heeft geleerd? Rondleidingen geven aan toeristen, een Nutella winkel openen, een snackbar met Hollandse snacks openen, nacht apotheker worden, op de taxi gaan zitten.
ik ben al lang blij dat die strontvervelende reclame voor frietsaus met Ali van de tv is verbannen. Hoe minder Ali B op tv hoe beter.
@small_town_dude | 14-03-23 | 15:36:
TV? Waar woon je?
@Flightless bird | 14-03-23 | 15:44: Man, we hebben hier net kabel.
Is de racismekaart al getrokken?
Ik moet zeggen, ik heb het niet zo op verplicht "woke" taalgebruik,
maar dat dit soort (criminele) misstanden (ook Studio Sport)
aangepakt worden, ook strafrechtelijk, is helemaal toppie!
Jeroen R. en Ali B. dus. Zijn artiestennaam blijkt achteraf niet zo handig gekozen...
Alu B had allang verboden moeten worden.
Hij had nooit in dit land moeten zijn.
Alleen al vanwege rap.
Het is nu aluzinc.
Nienke Wijnhoven wilde wel een beschuitje met Jeroen eten 's morgens..... dat zei ze weken na haar "verkrachting"... right. Het zwakke geslacht toont zich zwakker dan ooit na 1 eeuw emancipatie, daar wil ik NOOIT meer een liedje/geluid van horen. Ze heeft een slechte manager.
Ja, ik denk dat ze wel gecharmeerd was dat ze aandacht kreeg van de leuke en interessante bandleider. Dat zij daar gevoelig voor was wil niet zeggen dat hij niet fout was, of er op enig moment een situatie ontstond die als dwang aanvoelde.
Jeroentje: heeft bekend, Marco: niet vervolgd en Ali: doet alsof zijn neus bloedt.
In al deze zaken is het goed dat het recht zegeviert, maar ook dat de mensen waarbij onvoldoende bewijs is of onschuldig bevonden vrijuit gaan en ook verlost worden van alle smaad die ze is aangedaan.
Ons recht systeem heeft de laatste tijd laten zien dat je niet zo maar overal mee weg komt als je een strafbaar grensoverschrijdend delict begaat, maar er zullen ook altijd mensen zijn die hier misbruik van maken en iemands carrière, dan wel leven te ruïneren.
In Nederland is het zo dat je alleen schuldig bent aan een strafbaar feit, als daadwerkelijk bewezen is dat je dit hebt gedaan. Niet alleen is het nu een trend dat je door heel de maatschappij al wordt veroordeeld bij de eerste de beste bewering, maar er zijn nu blijkbaar ook mensen die, ondanks dat er geen bewijs is gevonden van de aantijging tegen Marco, zeggen dat hij best schuldig zou kunnen zijn alleen geen bewijs.
Bedenk je dan even goed dat dit ook geldt voor jou, en mij.
Zolang er geen bewijs is, is het niets meer of minder dan een bewering.
Als het OM besluit te gaan vervolgen, dan hebben ze bewijs, zeker in zo'n zaak met zoveel aandacht als deze.
@Bakkeleures | 14-03-23 | 16:01: hoe vaak worden er geen giga straffen geëist in zaken met veel media-aandacht gevolgd door geen of minimale strafoplegging?
"Tegen Marco Borsato is ook nog aangifte gedaan van een zaak die geen verband houdt met The Voice of Holland. Daar loopt een apart onderzoek naar, waarvan de uitkomst nog niet bekend is." bron: nos.nl
Ah, ok. Ik dacht dat die ook verworpen was. Niet dus, nog.
Ik ga direct Marco Borsato unblocken op Spotify.
Dat duurde lang komt, omdat ze alleen maar een paar jongen vrouwen hebben misbruikt, misschien. Had Ali B nu bijvoorbeeld een verhaal over een kaars vertelt was hij een paar dagen daarna al door het OM vervolgt. De wegen van een d666 gericht blijven ondoorgrondelijk.
Bij het kaarsverhaal was er dan ook niemand die aangifte heeft gedaan van het kaarsverhaal.
Negen maanden gewacht?
en? is het een jonge of meisje?
Vraag maar aan AlieB
in Dubai heeft de mannelijke aanrander meer rechten dan de vrouwelijke aangerande. Pakistan hetzelfde. Zit Ali B. nog in Dubai?
Nee.
@Après toi | 14-03-23 | 15:18: fijn dat u alle pulpbladen bijhoudt. Een mooie daginvulling.
Ali en Jeroen boeien mij niet. Borsato wel. Blij dat hij het van die drie kan gaan afsluiten. Aimabel persoon zowel voor als achter de schermen. Die ervaring deel ik niet met die andere twee.
Borsato aimabel? Hij probeert met een aangifte wegens smaad een rechtszaak te voorkomen. Dat is niet aimabel maar een slappe truc van zijn te goedkope advocaat.
Als hij wat heeft geflikt, dan komt hij alsnog voor de rechter en dan wordt hij veroordeeld.
@Mickey, Mickey...!
Ons onderbuikgevoel lijkt te kloppen. De zaak tegen Marco Borsato is geseponeerd. :-)
Mag ik me aansluiten? :-) Marco is te amicaal en ook ongepast, niet vanuit een verkeerde intentie is mijn gevoel. Wat niet wil zeggen dat hij geen grens overgaat van zo'n meisje in de groei. En dat hij het met vrouwen als die de Hond doet... tja, dat moet hij zelf maar weten vind ik.
@letopuwzaak | 14-03-23 | 15:26: dit. Op een video met "bewijs" liep Marco naar een meisje toe, de cameraman wenkend die hem volgde. Hij legde een hand op haar schouders en lachte in de camera.
Dit zou een van de bewijzen van grensoverschrijdend gedrag zijn, dat je ook als amicaal en hooguit ongepast kon opvatten.
En scheve schaatsen... Dat hoort geloof ik bij het BNer zijn. Moeten ze vooral zelf weten.
@Roos | 14-03-23 | 15:42:
Ja, inderdaad. Ik heb dat filmpje gezien en ik werd er wel onpasselijk van, want je ziet aan dat ene meisje dat ze zich 'aangeraakt' voelt. Het gaat te ver, en is ongepast en als ik ouder was van zo'n meid zou ik M. met harde hand wegduwen. Ik geloof desondanks niet dat er echt iets seksueels achter zat. Dus een aangifte gaat wel ver. Ik ben het helemaal met je eens. Zoals wel vaker:)
Lol, Marco Borsato adepten gaan nog een zware kluif krijgen zodra de grooming zaak waar hij zijn 15 jarige surrogaat dochter begon te verkrachten start.
@CasaMan | 14-03-23 | 16:29:
Als dat zo blijkt stel ik mijn mening uiteraard bij. Op basis van de filmpjes zag ik alleen ongepast gedrag, wat mijns inziens niet gedreven was door seksuele lusten.
"Marco Borsato wordt niet vervolgd" Maar dat zegt natuurlijk niet dat hij onschuldig is.
Nee. En dáár gaat het fout met het systeem. Dan hád hij dus tot de uitspraak buiten schot moeten blijven vanwege het ‘waar rook is is vuur’ idee.
Uhm, jawel dat is bijna precies wat dat zegt.
Jawel dat zegt het wel. Praesumptio innocentiae is de basis van het strafrecht.
Gisteravond zei op de tv een man met een snor en slordig kapsel een waar woord.
"Het is niet strafbaar, hij heeft alleen iets aan zijn vrouw uit te leggen en daar hebben wij verder niets mee te maken"
@Kapitein Sjaak Mus | 14-03-23 | 15:48:
Ted de Braak?
Yo, je weet wat je weet
Ga nooit voor haar reedt
Weet met wie je je meet
Verdwijn van deze planeet
Deze blog is niet voor jou
Kappen nou
Maakt dit Marco B minder fout? Nee toch?
Zeker niet als hij met met nieuwe muziek komt.
@Zack Hooi | 14-03-23 | 15:23:
Juist daarom opsluiten die gast!
Of zoals het spreekwoord luidt: "Beter nooit dan laat". Of zoiets
Ali B heeft zijn theater tour geannuleerd wegens "achterhaald door de tegnwoordige tijd"....
Hebben we een keer een knuffelMarokkaan, blijkt ook die fout te zijn.
Bea heeft geen spijt. Hij is een goede Marokkaan.
@Flightless bird | 14-03-23 | 15:15: volgens de definitie van generaal P.H. Sheridan?
Hij had knuffelmarokaan verkeerd geïnterpreteerd, vermoedelijk.
@jan huppeldepup | 14-03-23 | 15:22: dus is het eigenlijk allemaal de schuld van de blanke man die hem deze titel heeft gegeven.
@Sieg Hein | 14-03-23 | 15:20:
Jawohl!
www.facebook.com/sheridanART001/posts...
he he.. dat duurde inderdaad even zeg!? Het was toch allang duidelijk dat er aanklachten waren tegen deze gasten? Hoezo wacht je dan zo lang..
Dit is niet door rood rijden he. Het vergt nogal wat expertise om voldoende bewijs te vergaren voor een veroordeling. Alleen een verklaring van het slachtoffer is immers niet voldoende. En je kunt het je vanuit je zolderkamer wellicht niet voorstellen maar een verklaring afleggen over een verkrachting is niet iets wat je even in 5 minuten doet.
Het OM wil een solide zaak aan de rechter voorleggen, zeker nu er media-aandacht voor is, en dat kost voorbereiding.
Vieze Jeroentje en mocro flavour. Bukken voor Bubba!
Duurt even…
Gast.... Ga ergens anders spelen.
Ies koeltoer.
@Bakkeleures | 14-03-23 | 15:41:
Volgens mij zijn de meeste andere verdachten van nederlandsche afkomst,... hoe wel Borsato,... komt ook uit een messentrekkende misogonistische wraak cultuur.
REAGEER OOK