Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouw met trein van 020 naar Parijs. OMG Verslag

Geschatte leestijd: drie uur

Het is weekend, te guur om iets in de tuin te doen en te vroeg om de televee aan te knippen voor een fietswedstrijd. Dus waarom niet een stukje lezen? Een mevrouw met de naam Taylor Rains, die niet eens in de porno zit, maar gewoon internationaal traveljourno is, gaat met de Thalys van Amsterdam naar Parijs. U gaat trouwens binnenkort ook met de trein naar Parijs want Schiphol gaat definitief dicht omdat die oplichters de 6,8 MILJARD STAATSTEUN fluitend hebben weggeven aan loonsverhogingen en bonussen voor piloten en bobo's. Dus u kunt zich maar beter een beetje inlezen in de nobele kunst van het treinreizen. Enfin, EN WAT ER TOEN GEBEURDE.

Reaguursels

Inloggen

Mevrouw die claimed regelmatig eerste klas te vliegen, doet lyrisch over de ruimte waar de business class (ok, intercontinentaal) zich nog voor zou schamen. Doe lyrisch over kleffe hapjes die je zelfs economy in het vliegtuig krijgt.
Het zal allemaal best comfortabel wezen. Maar dit lyrisch geleuter over alles wat business class echt wel heel erg standaard is, ruikt erg naar gewoon betaalde reclame.

TheEgg | 25-02-23 | 19:59

Reis ook naar Duitsland eerste klas met trein, is ook altijd goed bevallen! En je ziet onderweg ook nog eens wat! Het brengt mij in elk geval altijd in een vakantiestemming, zeker wanneer ook het restaurant open is in de trein voor een lunch!

Leuke fotoreportage trouwens!

Jan, Leiden | 25-02-23 | 19:24 | 2

Reizen met de trein is best leuk. Sterker nog, k heb een zwak voor nachttreinen. Met 5 vreemden in zo'n slaaphokkie, geweldig begin van de vakantie. Geen idee waarom ik dat leuk vind, maar goed, ik reaguur ook op Geenstijl, dus ik ben een beetje raar.
Maar het geleuter van die dame, daar zakken mijn sokken dan weer van af. Nee muts, jij reist normaal gesproken helemaal niet business (laat staan eerste klas). En dit is gewoon betaalde reclame.

TheEgg | 25-02-23 | 20:02

@TheEgg | 25-02-23 | 20:02:
Met 5 vreemden in een slaaphok weet ik niet of ik wel lekker slaap,, zover ben ik nog niet gereisd, dan toch wel een vliegtuig. Maar stukken van ruim 8 uur met trein overdag doe ik gerust! Dan pak ik geen vliegtuig.
Ken deze mevrouw niet, maar ga er toch van uit dat ze de waarheid vertelt over haar vele reizen met business class in een vliegtuig. Waarom zou ze erover liegen denk ik dan?

Jan, Leiden | 25-02-23 | 21:23

"er zijn bonussen uitbetaald terwijl dat nog niet mocht."
Je verwacht het niet he.|

AdvocatusDiaboli | 25-02-23 | 18:20

Och, prima recensie voor als je plannen hebt om naar Parijs te reizen.

zetje01 | 25-02-23 | 17:16

Europese kogeltreinen zijn en blijven ontzettend armoedig in vergelijk met de Japanse, Koreaanse en Taiwanese kogeltreinen. Maar fijn voor Taylor Rains er toch plezier aan beleeft. Toegegeven, in de VS zijn treinen van lachwekkende kwaliteit.

drs. Levi Samsonov | 25-02-23 | 16:52

Na de handige tafeltjes ben ik gestopt met lezen

nee_toch? | 25-02-23 | 16:31

Leuk met het gezin, 1600 retour, EUR 1500?
Lekker cultuur snuiven.

Braco.me | 25-02-23 | 15:50 | 8

@Smoelensmid | 25-02-23 | 17:03: laatste keer met de trein naar Kopenhagen geweest (nog even met de trein op de veerboot toen het nog kon). €160 eerste klas voor twee personen.

Jan Laefcutte | 25-02-23 | 18:19

Tja, mobiliteit is een vorm van vrijheid.
En als je geld hebt, is de vrijheid niet duur.

AdvocatusDiaboli | 25-02-23 | 18:27

Thalys kan soms voor 100 euro retour naar Franse Alpen merkte ik laatst, jammer dat ik er 350 voor had betaald. Het zijn van die acties om in de gaten te houden.

Whisky | 25-02-23 | 23:14
▼ 5 antwoorden verborgen

T. Rains (gaap gaap)

010waus | 25-02-23 | 15:42

Komt mevrouw uit Amerika? Daar kun je de M-track pakken. Die treinstellen lijken allemaal uit de jaren '80 te komen, vol met vlekken en zo traag als een kreupele schildpad. Dan is de thalys een verademing ja.

SterF... | 25-02-23 | 15:42

U kunt gewoon blijven vliegen van Schiphol, alleen niet met KLM...

wilderst | 25-02-23 | 15:15 | 13

@Joris Beltsin | 25-02-23 | 16:54: Vrije markt jargon 'vliegen is een commodity'. Hoe zit het met de commodity prijzen de afhankelijkheid van toevoer richting Nederland? Diep beugen moeten we voor dictators en grote vrije markt spelers. Rotterdam was ooit wereld speler op het gebied van scheepsbouw. Allemaal verkocht aan staatsbedrijven in Oost-Azië die nu heer en meester zijn op de wereldzeeën. Toeval dat we alles van ze importeren? Dacht het niet.

McCain | 25-02-23 | 17:12

@McCain | 25-02-23 | 17:12:
Daar ben ik het met u eens. Ik vind het verlies van onze industrie (incl. zelfstandigheid en technologie) een veel groter en meer existentiëel probleem. Dat we geen Fokkers meer bouwen is erger dan dat we zelf geen vliegende bussen-exploitant meer zouden hebben. Dat kan inmiddels letterlijk iedereen.

Joris Beltsin | 25-02-23 | 17:33

@Joris Beltsin | 25-02-23 | 17:33: We zijn het dus helemaal eens. Maar Fokker heeft een afzet markt nodig om te kunnen bestaan. Nationale kopers(overheid) zijn uiterst belangrijk. KLM kan een eind product zijn van je industrie. Koopt KLM nog alleen maar Boeing dan komt de eerste order van Fokker echt niet ergens anders vandaan. Niemand op het hoofdkantoor in Parijs die zich druk maakt om Nederlandse zelfstandigheid en technologie.

McCain | 25-02-23 | 18:16
▼ 10 antwoorden verborgen

Nou dat was me een mooie advertorial van een oninteressante millennial die waarschijnlijk betaald krijgt voor dit ongeïnspireerde stukje niksigheid. Om het enigszins geloofwaardig te houden was de broccoli dus niet zo lekker. Dikke pluim van Thalys.

Joris Beltsin | 25-02-23 | 15:14

Het is gewoon een goedkoop anagram van Royal Trains.

wageslave | 25-02-23 | 15:09

Sinds wanneer worden Thalys-reizigers niet meer op uiterlijk geprofileerd?

Cor Netto | 25-02-23 | 14:58

Voordat ik ga lezen: staat deze dame in dit verslag nog ergens op een foto functioneel met haar schaars bedekte achterwerk gedraaid ?

LucaBrasi | 25-02-23 | 14:41 | 1

Dat wil je echt niet zien, typisch Amerikaanse miss piggy.

Jeggeworist | 25-02-23 | 15:53

Nederland: 100% van levensbehoefte(in de keten) komt binnen via Schiphol.
Nederlander: Weg met Schiphol!
U trekt zich terug in de hunebedden?

McCain | 25-02-23 | 14:38 | 1

Alleen zwakzinnige Nederlanders willen Schiphol weg hebben. Incompetente Nederlanders runnen het. De rest van de Nederlanders moet lijdzaam toezien.

Joris Beltsin | 25-02-23 | 15:16

Trein is een beduidend comfortabeler alternatief. Maar helaas ook beduidend duurder. Zou graag een avond/nachttrein naar Valencia nemen (maar zonder overstappen in Parijs, dan maar ergens omrijden), en de volgende ochtend om 8.00 uur in Valencia.

Phantomas | 25-02-23 | 14:34 | 3

Nachttrein Valencia ja graag! Mi esposa es Valenciana!

SaintNick | 25-02-23 | 14:48

Het oogt nogal als 'paid content'.

wapster | 25-02-23 | 14:25

Punt is dat op korte afstanden vliegen meestal langer duurt dan de trein vanwege de enorme wachttijden (minstens 2 uur extra) terwijl de prijs hetzelfde is en het comfort beter. Alleen is het verre van perfect: de Thalys kan op veel trajecten niet op hoge snelheid, is vaak vertraagd, defect, staat uren lang stil en aankomen op Paris Nord is niet hetzelfde als aanlomen op Orly. Tel daarbij op dat de Thalys evengoed smerig kan zijn met volle vuilnisbakjes en ranzige plee en dat je eerste klas moet reizen voor voldoende comfort. Zolang dat niet is geregeld, vooral de hogesnelheidstrajecten, gaat het wek tot de aanleg van hyperloop duren tot er ook echt concurrentie is voor het vliegtuig.

blikjegrolsch | 25-02-23 | 14:18

'ik ben klein dus ik pas makkelijk in de stoel'.
Checkt foto van mevrouw in een andere reportage.
Driedubbele speknek zak aardappelen imitatie.
Blijkbaar hebben Amerikanen andere ideeën over wat 'klein' is.

Jeggeworist | 25-02-23 | 14:12

Ik vergeleek vorig jaar vliegtickets naar Las Vegas of L.A. Weet even niet meer welke bestemming.

Vanaf Brussel 'vliegen' was zo'n tweehonderd euro goedkoper dan Amsterdam. Vanwege de milieutaksen alhier.

Maar vanaf Brussel moest een trein naar Schiphol genomen worden. En dan zaten de Belgische reizigers alsnog in dezelfde vlucht als de Nederlanders die veel meer moesten betalen voor een ticket.

Op de woorden trein en Schiphol na heeft het weinig met het artikel te maken. Alhoewel er weldegelijk NLers keihard genaaid worden met de belastingen alhier. En Belgen al het voordeel van Schiphol krijgen. In dit geval.

Zo kan ik lekker zeiken over oneerlijkheid en kapotbelasten met dit ene geval en kan mevrouw de reisvlogger een selectief treinritje verheerlijken. Wijk van die rit af en de trein is gewoon kudt.

sjef-van-iekel | 25-02-23 | 14:02 | 2

Heeft volgens mij niks met belastingen te maken maar met de KLM die de Nederlandse belastingbetaler (je weet wel, die jongens en meisjes die de club overeind konden houden in coronatijd) in de reet neemt. Ik schreef hiervoor dat je dit ook al ziet bij het nemen van een vlucht met tussenstop in Amsterdam. Hoewel het gaat om hetzelfde vliegtuig zag ik laatst een verschil van EUR 600 met een directe vlucht naar Amsterdam. Fuck de KLM. Er waren ook bureautjes die geld verdienden aan het boeken van vluchten vanuit andere regio's. Vroeger, misschien nog steeds, boekte je de vlucht Amsterdam - Tokio bijvoorbeeld veel goedkoper vanuit bijvoorbeeld Singapore dan vanuit Nederland. Nogmaals, fuck de KLM. Ze waren al kut voordat de Fransen kwamen.

O ja, laten we niet het monopolie van die club vergeten voordat de prijsvechters kwamen. Hoewel die prijsvechters ook niet echt een aanwinst zijn lieten ze zien dat we decennia twee tot drie keer teveel hebben betaald voor onze vluchten. Vraag maar eens aan personeel van KLM uit die tijd wat voor goudgerande arbeidsvoorwaarden ze toen hadden.

BobDobalina | 25-02-23 | 14:18

@BobDobalina | 25-02-23 | 14:18:
Het probleem is dat we in West-Europa vier internationale hubs hebben binnen een straal van 400km en dat is te veel. Dus gaan die onderling concurreren en in elkaars achtertuin klantjes gratis ophalen zodat de zogenaamde cruciale vaste verbindingen met de rest van de wereld maar bezet blijven.

Joris Beltsin | 25-02-23 | 15:24

Da's inderdaad een hele lap tekst. Maar een beetje verspreiden over het weekend.

Schoorsteenveger | 25-02-23 | 13:46

Paar maanden terug Tilburg - Londen gedaan per trein.
Heel comfortabel, maar wel 3x zo duur als vliegen. En uiteraard verneukt de NS je reis met stakingen en vertragingen, met veel moeite 8 euri terug gekregen op een reis van +300...
Eurostar en Thalys stoppen in NL enkel in Rotterdam en Amsterdam, een extra stop in Breda zou handiger zijn geweest.
Volgende keer vlieg ik weer gewoon.

niet-creatief | 25-02-23 | 13:42 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben ook een keertje met de Thalys eerste klasse geweest naar Parijs en als hij op tijd rijdt is het inderdaad een fijne ervaring. Treinen moeten concurreren op comfort en voorspelbaarheid. Wat betreft tijd winnen ze het nooit van de vliegtuig.

thanseeuwen | 25-02-23 | 13:40 | 4

Op afstanden tot max. 700km zeker wel.

Memoria | 25-02-23 | 13:46

Het kan zijn dat je sneller bent in Parijs met de trein maar volgens mij nemen de mensen de trein voor het gemak en de comfort. Vaak zijn vliegtuig prijzen zelfs goedkoper dan de trein.

thanseeuwen | 25-02-23 | 14:01

Het hangt ook erg van de route af. Net als heel veel Nederlanders reisde ik wekelijks op en neer tussen Mederland en Denemarken. Met het vliegtuig deur tot deur in 3.5 uur. (Vanuit Alkmaar) met de trein deur tot deur minimaal 15 uur. Dan is de keuze vrij simpel.

DanskeRob | 25-02-23 | 14:13
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn adblocker heeft mij dit leesleed bespaard.

zwenkwieltje | 25-02-23 | 13:38 | 1

jup, hier ook.

blank-dus-racist | 25-02-23 | 21:17

Als we het toch over hoge snelheidtreinen hebben. Spanje de Iyro: Barcelona - Madrid business class met diner 620 km ruim 300 km p/uur voor 60 eu. Kijk even bij de Thalys of een ritje pauperklasse NS naar Groningen of Maastricht. Blij met Ryanair.

P. Breidel | 25-02-23 | 13:38

Is dit geschreven door een professioneel journalist? Lijkt meer op een schoolopdracht van m'n twaalfjarige neefje.

Memoria | 25-02-23 | 13:36 | 4

ChatGPT. Fotos ook van internet geplukt.

Mauguio | 25-02-23 | 15:17

Schoolopdrachten van 12 jarigen worden tegenwoordig gewoon door chatgpt gdaan hoor. Zo handig zijn ze dan ook wel weer.

Botte Hork | 25-02-23 | 15:24

@Zeurders | 25-02-23 | 13:39: Bij station Noord geraak ik altijd afgeleid door de totaal verwaarloosde en dus verpauperde gebouwen met hier en daar een tentenkamp voor illegale Afrikanen en dan de hoeren in de Aarschotstraat.

drs. Levi Samsonov | 25-02-23 | 16:56
▼ 1 antwoord verborgen

en de pointe van dit stukje is .........?

andere hans | 25-02-23 | 13:35 | 1

EasyJet en Ryanair?

P. Breidel | 25-02-23 | 13:39

,,But, on a recent trip from the Netherlands to France, I decided to skip Amsterdam's Schiphol airport and take a high-speed train.''

Leugens, de Thalys stopt ook op Schiphol Airport, direct gestopt met verder lezen...

BadPatNL | 25-02-23 | 13:33

Is dit niet een beetje gelul achter de grote motoren? Lees even mee: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/staa...
De leningen (3,4 miljard) zijn terugbetaald, de overige 3,4 miljard is een garantie die niet opgenomen is. KLM wil van de staat af (jaarverslag) en die garantie van banken hebben. Er is dus geen steun meer en Kaag is bezig de boel op te naaien samen met Jeroen Kremers (D66?)

P. Breidel | 25-02-23 | 13:30

Is zij gesponsord door GroenLinks en de EU? Manmanman wat een propaganda voor een mega overpriced treinritje.

Warhead | 25-02-23 | 13:28

Niks mis met dit artikel toch? De inhoud dan, de vorm vond ik ietwat opvallend. Beetje schoolkrantverslag+. Veel foto’s en dan een korte tekst met grote letters, veel wit tussen de stukken. Waarom?

Dat de Thalys een prima verbinding is tussen Amsterdam en Parijs is wel waar. Ik heb het zelf ook gedaan en zou zeker niet gaan vliegen. Van centrum naar centrum in 3 uur of zo.
Nu was er wel een tegel van een reaguurder die terecht opmerkt dat het al een stuk minder wordt wanneer de reis van plekken in de buurt van beide steden gaat, want dan heb je weer met andere OV te maken en kan blijkbaar fors tegenvallen. Maar goed Amsterdam - Parijs is prima met de trein.

Nuuk | 25-02-23 | 13:28 | 5

@Papa Jones | 25-02-23 | 13:43:
Dat vond ik ook. Even uitzoeken en toen hadden we ook een pas en ging prima.

Afgelopen oktober naar Londen geweest en was weer een tijd geleden geweest. Weer even uitzoeken welke kaart handig os voor het OV, bleek net zoiets als hier te zijn maar heet de Oyster. Ging prima.

Nuuk | 25-02-23 | 14:46

@Nuuk | 25-02-23 | 14:46: Ja, ik vond het geweldig. Je kunt zó een paar plekken bezoeken, op 1 dag. En de volgende dag wéér.

Papa Jones | 25-02-23 | 15:16

@Nuuk | 25-02-23 | 14:46:
Ik heb een Oyster, een Octopus van Hong Kong, en een Multi Card van Madrid. Da's al.

Louter Leuter | 25-02-23 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

"En wat er toen gebeurde"

Site van businessinsider blijft hangen.
Met de trein naar Parijs reizen gaat ongetwijfeld sneller dan lezen waardoor Pritt zo van de leg raakt.

Papa Jones | 25-02-23 | 13:28 | 2

Het artikel laadt prima. Alleen die additionele meuk waar iedereen zo'n grafhekel aan heeft, blijft hangen en verkracht daarmee de hele leeservaring.

Gummibrösel | 25-02-23 | 13:45

Het hele debat Schiphol/hogesnelheidstreinen staat symbol voor waarom je de bevolking deze keuzes niet moet geven.
Wel allemaal op hoge poten eisen dat je pakjes van Bol binnen 24 uur voor de deur staan.

McCain | 25-02-23 | 13:24

Ik heb het even nagekeken: Thalys is een joint venture van de Belgische en de Franse spoorwegen. De NS staat erbuiten. Vandaar dat het zo comfortabel is.

MAD1950 | 25-02-23 | 13:21 | 1

De Thalys is een smerige oude troep. Treinen rijden dagen op en af zonder dat ze schoongemaakt worden. Men laat natuurlijk al zijn afval achter.

McCain | 25-02-23 | 13:29

Ik ben bang dat ik per ongeluk over de passage met het deepthroating heengelezen heb. Of vergis ik me?

zuurtjeregen | 25-02-23 | 13:18

Kan iemand mij uitleggen wat KLM precies met de Thalys te maken heeft? En in het verlengde wat de KLM te maken heeft met Schiphol? Voor zover ik weet zijn ze niet eens aandeelhouders.

Verder kan ik de Thalys aanraden. Het is eventjes hobbelig maar als het op gang komt is het net zo lekker als de Shinkansen of TGV.

KingOfTheLoonyBin | 25-02-23 | 13:14 | 3

Is het zo moeilijk ja? Het gaat over de verbinding Amsterdam - Parijs. Die kun je met de auto rijden, vliegen (hint: KLM) of treinen met de Thalys. Snap je? Zie je nou wel dat het zo moeilijk allemaal niet is!

blikjegrolsch | 25-02-23 | 13:18

Simpel: aantal vliegbewegingen op Schiphol wordt ingeperkt (geluid, stikstof, zwarte piet, etc.). Als je dan de passagiers waar je weinig op verdiend (korte afstanden) en de trein stopt, kun je de resterende capaciteit inzetten voor langeafstandsvluchten waar dik op wordt verdiend. In de pers verkopen Schiphol/KLM dit natuurlijk als milieuwinst enzo.

Jan Laefcutte | 25-02-23 | 13:26

@blikjegrolsch | 25-02-23 | 13:18:

Hoezo gaat Schiphol dicht dan omdat KLM in opspraak is of zou zijn? En dat is eventjes afgezien dat je sowieso beter de Thalys kan pakken als je naar Parijs wil.

KingOfTheLoonyBin | 25-02-23 | 13:27

Wat leuk, een culinair reisverslag: eten, drinken, mooie stoel, hapje, drankje, gratis wifi!!, hapje, nog een hapje, kopje koffie, wat een uitzicht!, nog meer eten..'

Openen in privévenster omzeilt de opdringerige adblockhaat (vond dit verslag zeker geen $1,- waard).

Duwbak_Linda | 25-02-23 | 13:14 | 2

Gouden tip! Bedankt daarvoor.

Warhead | 25-02-23 | 13:16

Zelfs dat was het mij niet waard.

J.Cash | 25-02-23 | 13:24

Als je van centrum Amsterdam naar het centrum wilt van Parijs dan is zeker een trein een optie. Edoch als je met de trein van ergens in de buurt van Eindhoven naar Parijs wilt (oa met de TGV) dan reken op 5 uur. Naar St Pancras op 7 uur (in de Kanaaltunnel rijdt de hogesnelheidstrein ook 80 km/h, zoals alle treinen, inhalen gaat niet).

Van London City kan je met de trein naar Schiphol (DLR, Thameslink, Eurostar, Thalys). Dat is zeker zo'n 6 uur. Of je vliegt een uur. Dan neem ik security op de koop toe.

De trein brengt van daar waar je niet bent, naar daar waar je niet moet zijn.

Louter Leuter | 25-02-23 | 12:56 | 2

Nou, vliegen vanuit de regio Eindhoven naar, noem maar eens wat, Clermont-Ferrand is anders ook niet echt een feestje, trek daar ook maar een dag voor uit.

zwellevertje | 25-02-23 | 15:24

@zwellevertje | 25-02-23 | 15:24:
Regelmatig EIN - MAD, soms EIN - STN met als alternatieven DUS - LCY of AMS - LCY. Nee Eindhoven met EIN, tweede luchthaven van NL, en Düsseldorf en Schiphol voor de verre bestemmingen, voor je mij niet klagen.

Louter Leuter | 25-02-23 | 15:32

Niks mis mee toch?

Wel wat twijfels bij de beenruimte. De zitting lijkt ook erg kort.

jcvjcvjcvjcv | 25-02-23 | 12:47

Een maat uit Australië pakte in 2019 de Thalys van Amsterdam naar Parijs. Hij had zich een beetje opgeworpen als de reisleider voor een hele groep landgenoten die naar Tomorrowland kwamen. In een groepsapp hamerde hij veel op het goed opletten op de bagage. Effin, ik stond met een lekker koud drankje op de Tomorrowland camping en hij appte of ik wist wat een Uber kost van Boom (tussen Antwerpen en Brussel) naar Parijs. Bleek dat hij zijn koffer met alles erin (geld, paspoort etc.) in de Thalys had laten staan. Hij kon die alleen ophalen in Parijs, ze weigerden de koffer weer mee te geven met de eerstvolgende trein naar Brussel. Ik heb mijn auto meegegeven en een bloedchagerijnig Frans kreng heeft hem midden in de nacht zijn koffer overhandigd. Waardeloze service maar we kunnen nog steeds hard lachen om zijn adviezen aan first timers om de bagage never unattended te laten.

BrulSpin | 25-02-23 | 12:42 | 5

Achtergelaten rugzak in de Oostenrijkse trein (ÖBB) werd na online betaling netjes per post naar mijn lokale postkantoor in de Alpen opgestuurd. Het kan dus wel.

Schemerlamp | 25-02-23 | 13:15

Wat een raar verhaal. Je mag blij zijn dat ze op jouw koffer letten en daarnaast kan je het ook laten opsturen. Gevalletje eigen schuld dikke bult dit en dan zeiken op de EXTRA service die je krijgt. Nee, dat kan ik niet goed hebben.

KingOfTheLoonyBin | 25-02-23 | 13:20

En waarom zou Thalys naar een willekeurig persoon op een vreemd adres sturen zonder de ID te kunnen verifiëren

AntiZanicz | 25-02-23 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

En toen kregen we patat, en toen kregen we limonade en toen kregen we een ijsje...

Münsterlander | 25-02-23 | 12:41 | 5

Toen we aankwamen bukten we allemaal zodat de mama’s dachten dat de trein leeg was.

J.Cash | 25-02-23 | 13:25

Hahaha, inderdaad.

De_fluitlokker | 25-02-23 | 13:26

Mooi..... en net voor we Gare du Nord inreden gingen we allemaal plat op onze stoelen liggen....

quisnix | 25-02-23 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam Centraal, Schiphol waarom zou ik daar heen gaan? Uurtje rijden en ik ben in Düsseldorf en vlieg bijna overal heen, altijd op tijd en de verse broodjes zijn ook nog eens lekkerder en betaalbaar. Parkeren op 2 minuten lopen van de terminal (=wel duur maar wat verder weg goedkope mogelijkheden genoeg).

MargauxGrandCru | 25-02-23 | 12:41 | 2

Omdat niet iedereen woont waar jij woont? Wat jij zegt slaat echt nergens op. Waarom zou ik naar Düsseldorf gaan als ik op een kwartier van Schiphol woon?

Mokum Kosher | 25-02-23 | 12:49

@Mokum Kosher | 25-02-23 | 12:49:

Waarom zou je in de randstad willen wonen als er zoveel alternatieven zijn? Alleen het Amsterdams al vreselijk, maar goed waarschijnlijk vind jij het er heel prettig wonen.

MargauxGrandCru | 25-02-23 | 13:09

youtu.be/nsEBq0iGqN8
Johnny Jordaan
Amsterdam kuststad, maar wél onze kudtstad.
Mooier en beter dan Parijs sowieso.

Ruimedenker | 25-02-23 | 12:40 | 2

Allebei niks
Sevilla
Malaga
Veel beter.

MargauxGrandCru | 25-02-23 | 12:42

"Liever in Parijs met een miljoen
Dan in Mokum zonder poen"

Zoiets, toch?

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-23 | 12:44

Volgend jaar zomer de Olympics in Parijs.
Een goudmijn voor de hoeren, zakkenrollers en Algerijnse hulpdiensten.
Zal me een teringzooi worden.
Laatste CL finale was bizar slecht.
Frankrijk…….. al tientallen jaren over haar hoogtepunt.
Wat een land.

Ruimedenker | 25-02-23 | 12:37 | 3

Volgens gjort of heet die baard, het mooiste land ter wereld.

J.Cash | 25-02-23 | 13:26

Ik wens ze alle ongeluk. Japan smeekte Parijs en Los Angeles om alle Spelen 1 ronde uit te stellen, omdat Japan het anders in volle corona moest doen in lege stadions. Maar Frankrijk, dat nog niks had gebouwd, veegde zijn reet af met de Olympische gedachte en hield vast aan haar 'datum'. Ik hoop dat het een geldverslindende mislukking wordt.

drs. Levi Samsonov | 25-02-23 | 17:01

@J.Cash | 25-02-23 | 13:26: Omdat ze er de hele dag zuipen en niet houden van werken. Als je dan gegoed bent, zoals Gjort, dan is het lekker toeven. Zit er diep in trouwens. Al in de 19e eeuw schreef een Fransman een populair met als boek 'Le Droit à la paresse' - het recht om lui te zijn.

drs. Levi Samsonov | 25-02-23 | 17:02

Met de Japanse Shinkansen of de Chinese Machlev, ben je volgens mij binnen een uur in Parijs.

CryptoKnightrider55 | 25-02-23 | 12:36 | 5

Is dat Toyota of Lexus?

J.Cash | 25-02-23 | 13:27

de chinses maglev is eigenlijk een Duitsche maglev, tragisch dar de Duitschers er zelf mee gestopt zijn na het ongeluk op de testbaan. Gevolg van een idioot die de simpelste procedure niet gebruikte.
Net als de F35 die van de QE stortte. De afdekking-plaat op de rechter motorinlaat laten zitten, personeel vergeet het en de piloot houdt zich niet aan de procedure en controleert zijn vliegtuig niet voor de start. Hupsa, 100 miljoen over de rand.

AntiZanicz | 25-02-23 | 14:22

@AntiZanicz | 25-02-23 | 14:22: Klopt, China vroeg eerst aan Japan om een Maglev aan te leggen maar die stelden de shinkansen voor omdat ze het Chinese traject te kort vonden om zinvol een Maglev aan te leggen. China was woedend en liet de Duitsers dan maar het prestigeproject bouwen.

drs. Levi Samsonov | 25-02-23 | 16:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Kleuter met trein is een betere titel. Maar desondanks wel leuk plaatjes kijken en niet teveel lezen.

rman | 25-02-23 | 12:34 | 1

Dan suggereer ik de volgende titel: Kleuter met de trein, voor kleuters.

wageslave | 25-02-23 | 12:47

Geef mij maar Amsterdam…..
Leuk verslag, goed te doen.
020-Parijs kan, Eurostar naar London kan, dat zijn directe lijnen.
Maar probeer dan eens van Amsterdam naar Barcelona of naar Metz of Nancy.
Dan is het niet meer zo leuk.
Een enkeltje Parijs is ook niet echt goedkoop ofzo.
Prima promo praatje, maar het geldt vooralsnog alleen van Amsterdam naar Parijs.
En Parijs is nou nét waar ik niet wil zijn.

Ruimedenker | 25-02-23 | 12:33 | 2

de lokettist gaf 2 maal enkele reis en Taylor keek even opzij?

PaulusdeBosrouter | 25-02-23 | 13:07

Amsterdam-Parijs is peperduur als je niet ver van tevoren boekt. Het idee is dat ze aanbod beperkt houden met niet veel treinen per dag, en dan afhankelijk van de vraag de prijs zetten. Da's dus anders dan de Japanse, Koreaanse en Taiwanese kogeltreinen die niet goedkoop zijn maar als reguliere IC's en met vastere prijzen werken.

drs. Levi Samsonov | 25-02-23 | 16:59

Van Amsterdam naar Parijs. Wat een straf!

JJMS | 25-02-23 | 12:27 | 5

@leo59 | 25-02-23 | 12:37: "Meestal schreeuwende mensen" Zegt denk ik genoeg over het niveau van uw reizen.

Roeieber | 25-02-23 | 13:02

@Klunhel | 25-02-23 | 12:45: Flikker maar op met je vitrine bij de slager !
Daar ligt ook alles tegen elkaar aan.

leo59 | 25-02-23 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Schiphol is niet KLM en KLM is niet Schiphol.
KLM is KLM, een vliegmaatschappij en Schiphol is Schiphol, een luchthaven, tevens mede-eigenaar van Eindhoven AirPort( luchthaven) en Roffa/Haga AirPort(luchthaven).

Ruimedenker | 25-02-23 | 12:23 | 4

@Muxje | 25-02-23 | 12:36: eerdaags zullen ze wel om kwijtschelding verzoeken. Het is een voetbal club. stadion te duur, gemeente moet het kopen, huur te hoog, gemeente geeft het stadion gratis aan de club, later is het station weer te duur en de gemeente koopt het weer. Iedere ronde zijn we zo vele (tientallen) miljoenen kwijt. Een gemeente moet zijn zegeningen tellen wanneer er geen prof club is, of beter nog, helemaal geen club.

AntiZanicz | 25-02-23 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik moet de add-blocker uitzetten om te kunnen lezen. Maar ik zet die add-blocker juist aan zodat ik die adds niet hoef te lezen. De adds zijn er wel, alleen ik zor ze niet. Dan hebbem ze toch inkomsten? 12ftladder hebben ze geblokkerrd. Wa moe'k nou.

DitjaarkrijgikAOW | 25-02-23 | 12:20 | 5

@John McClane | 25-02-23 | 12:24:

Dan blijft er weinig over in dit geval.

JJMS | 25-02-23 | 12:26

Brave browser proberen.

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-23 | 12:27

Ik heb de adblocker even uitgezet. Valt mee met de ads, alleen de kop van Rutte komt me iets te vaak voorbij. Ad-tekstjes niet gelezen verder, dus geen idee waar het over gaat.

TheWriter | 25-02-23 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Eerlijk is eerlijk, de Thalys naar/van Parijs is erg comfortabel, zolang de trein maar rijdt. Gare du Nord is daarentegen een verschrikking, let op uw spullen en wen er vast maar aan, want op dit migratietempo komen in onze steden ook hakbar-wijken.

KwaadBloed | 25-02-23 | 12:20 | 3

Gare du Nord is de melt pot van Europa. De verheerlijkte wereld van Kaag & Timmermans.

McCain | 25-02-23 | 13:02

Ik dacht dat de verwennerij in de Thalys 1e klas een beetje was afgeschaft. Mevrouw verklaart suikermijdend te zijn maar aan de doorvoede gestalte zou je iets anders anders vermoeden.

AntiZanicz | 25-02-23 | 12:18 | 4

Haha, maar de suiker vermijdt haar niet.

BobDobalina | 25-02-23 | 13:14

Gezonde Amerikaanse dame. Daar waar de Small de XL hier is.

EmilioEsteves | 25-02-23 | 13:27

Dat is geen suiker. Ze houdt gewoon een beetje vocht vast. Hebben heel veel vrouwen last van hoor. Echt, heus & eerlijk waar.

Graaisnaaiert | 25-02-23 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

On topic want cookie-wall.
Die EU cookie wetgeving was nooit om de gebruiker te beschermen maar om de gebruiker te tracken. En nu komt er de Europese ID. GeenStijl bedankt voor de huisregels. Trouwens een ziek verhaal hoe deze tot stand is gekomen.
We worden droog genaaid zonder vaseline.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

keestelpro | 25-02-23 | 12:17

Prima verslag. Fotootjes zeggen meer dan heul veul woorden. Jammer dat ze geen verslag deed van het spitsroedenlopen op het Gare du Nord.

langelat | 25-02-23 | 12:15

Als ik dit soort dingen lees dan ben ik altijd blij dat ik dit soort bullshit werk niet hoef te doen.

Wat een zinloosheid. Hoe was dat in de Vikingtijd gegaan dan?

‘Deze week heb ik in een huis van stro geleefd, gister hebben we met een paard en wagen van Kattegat naar Nidaros gereisd’.

Wat een onzin allemaal weer. Is het al tijd voor bier?

Nacho_Vidal | 25-02-23 | 12:14 | 3

'Even wezen stappen in Dorestad.
Hele boel kort en klein geslagen.
Paar leuke slavinnen gescoord.
Topweek gehad!.'

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-23 | 12:32

Luie kerel van me met een bijl in tweeën gekliefd
Geschaakt door een wildeman en kornuiten
Eindelijk weer eens
Aanrader voor alle lezeressen

Kouwe Kees | 25-02-23 | 12:36

Zaterdagmiddag verveelden we ons, even naar Londen geroeid, rondje over de slavenmarkt. Flink gezopen en op de terugweg nog even een dorp platgebrand.

HD50 | 25-02-23 | 13:22

Onthoud goed wat ik zeg. Die hele kwestie rond Schiphol wordt vooral gebracht alsof hardwerkende Nederlanders niet meer all inclusive naar Turkije mogen vliegen met hun charters. Dat terwijl het grootste deel van de vliegbewegingen rond Schiphol tbv transitpassagiers van de KLM is. Dwz aanvoer vanuit Europa naar de ‘hun’ Schiphol, waar ze overstappen op lucratieve intercontinentale vluchten van de KLM. Het grootste deel van de overlast betreft dus helemaal geen Nederlandse passagiers en/of buitenlandse toeristen. U lijdt voor de winsten van de aandeelhouders van KLM en voor de ambities van Schiphol om een ‘hun’ te zijn. Maar u wordt wijsgemaakt dat u niet meer op verkensie mag. Want men weet donders goed hoe men de domme massa moet bewerken en mobiliseren.

Bigi Bana Boy | 25-02-23 | 12:14 | 11

@Bigi Bana Boy | 25-02-23 | 13:56: Outsource de hele maatschappij naar een Amazon centrum in Ireland. Ga door met de deïndustrialisatie van Nederland. Logistieken kennis, landbouwkunde, chemie, ingenieurswetenschappen. Het heeft natuurlijk allemaal niks met elkaar te maken. Nederlandse stemmer anno 2023.

McCain | 25-02-23 | 14:08

@McCain | 25-02-23 | 14:08: Overdrijf niet zo. Ik pleit voor een gezond verstand beleid. Je kunt in een klein drukbevolkt kudtland als het onze niet onbeperkt het bedrijfsleven zijn gang laten gaan. Je kunt je, naast de overlast, ook afvragen wie er beter van wordt. Belasting betalen doen die grote concerns niet en werk is er momenteel genoeg. Kijk, we kunnen ook alle asbest, kernafval en plastic van de hele wereld importeren en in de Flevopolder storten. Zal ongetwijfeld ook werk en geld opleveren. Maar is dat dan het enige dat telt. Denk na. Je woont in een Mickey Mouselandje. We kunnen niet het centrum van de hele wereld zijn hier.

Bigi Bana Boy | 25-02-23 | 14:14

@Bigi Bana Boy | 25-02-23 | 14:14: We hebben gezien wat er gebeurt als de logistiek stil komt te liggen. Niks is meer te verkrijgen en woekerprijzen ontstaan razendsnel. We importeren juist geen afval en sturen ons eigen goedkoop via Rotterdam de derde wereld in. Zijn we niet zo efficient met transportkennis dan komt het inderdaad op een hoop in de Flevopolder te liggen. Ga maar kijken waar Kinshasa zijn afval achterlaar.

McCain | 25-02-23 | 14:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Alsof die eeuwige kudt cookies niet irritant genoeg waren wil die pagina dat je eerst je adblocker uitzet. Um, how about NO ? De reden waarom ik een adblocker heb is dat ik geen ads wens te zien, jai schnapp ?

Asteroid-B612 | 25-02-23 | 12:13

Van 020 naar +33 1 dus

RandyBiel | 25-02-23 | 12:13

Wat er toen gebeurde is dat zij aangeeft wat het een kudt ellende is als je via Schiphol zou moeten vliegen.
Internationaal gezien is dit zeer slechte reklame maar ook de werkelijkheid. 2 tot 3 uur extra wachttijd dus. Wauw. Dan heeft ze wel een punt dat je met de trein precies in het centrum van de hoofdstad arriveert en geen dure taxi hoeft te betalen om van het vliegveld naar de stad te moeten reizen. Of via ander transport. Maar goed, SchipHEL dus..

Meneertjehetheertje | 25-02-23 | 12:13

Kent u die mop over de kapitein die met de trein naar Parijs ging?

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-23 | 12:10 | 10

Was dat niet de kat van Ome Willem?

Mr_Natural | 25-02-23 | 12:40

@Kapitein Sjaak Mus | 25-02-23 | 12:26:
Op de Thames wordt overigens wel rechts gevaren...

Louter Leuter | 25-02-23 | 12:41

@Louter Leuter | 25-02-23 | 12:41:
Engelsen, hè?
"Tradition, Sir!"

Kapitein Sjaak Mus | 25-02-23 | 12:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Een vliegende Thalys is dus ideaal.

gestoptmetroken | 25-02-23 | 12:07

Jezus, wat een onzin baantje heeft dit mens. Kijk mij eens first class reizen en een verslagje schrijven. Jebwordt gebruikt als wandelend reklame bord, tyopisch een job voor iemand zonder eigenwaarde. Ga konten wassen in eem bejaarde tehuis muts.
Zo, hè hè, even lekker vooroordelend stoomafblazen op zaterdagmiddag. Fijn weekend!

Okami | 25-02-23 | 12:05 | 7

ChatGPT kan goed helpen..

Dual | 25-02-23 | 12:25

Als verpleegkundig werk zo hoogstaand is waarom wordt het dan niet goed betaald. De vraag wordt steeds groter en het aanbod van verpleegkundig personeel blijft achter. Volgens de heilige marktwetten van de VVD klopt dat niet.

Red shirt | 25-02-23 | 12:32

@Red shirt | 25-02-23 | 12:32: in Nederland is men nogal van het parttimen en vooral niet extra werken. OMdat ze toch genoeg verdienen gaan ze niets meer doen. Velen gaan ook wat simpels doen want dan hoef je niet met mensen om te gaan en kun je nog meer met pre-VUT vakantie .

AntiZanicz | 25-02-23 | 14:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig staan er genoeg plaatjes bij het artikel.

JJMS | 25-02-23 | 12:04 | 5

@ole guapa | 25-02-23 | 12:07: je hebt het niet eens geprobeerd.

Komjehiervaker | 25-02-23 | 12:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen idee wat er toen gebeurde.. ik kan het artikel niet verder lezen want loading tot Sint Juttemis.

Roos | 25-02-23 | 12:01 | 7

Badass ligt als watje onder zijn vieze dekentje..... Naast me op de TLC bank.

Lorejas | 25-02-23 | 12:17

Hier laadt niks, alleen de kop. De rest is een witte achtergrond. Zal straks op de pc wel de pagina informatie erbij halen. Da's niet te doen op mijn kleinbeeld ZenFone

Met_baard | 25-02-23 | 12:35

Ik zie ook alleen de kop, en vervolgens 'loading...'

Alsof je op een nooit arriverende trein staat te wachten.

Papa Jones | 25-02-23 | 13:31
▼ 4 antwoorden verborgen

T.rains, nice.

John McClane | 25-02-23 | 12:01 | 1

De volgende keer een verslag van Anoushka Ircraft, over het reizen vanaf Schiphol.

pendajo | 25-02-23 | 12:31

KLM hangt al sinds de oorlog (WO2) aan de subsidie kraan. Nu met COVID willen ze ook gratis geld. Als we dan verlangen dat hoger personeel een beetje mee doet is de wereld te klein.
En weet wel dat veel KLM-er in een belastingparadijs wonen en weinig belasting betalen. Hier in NL al helemaal niets. Woonwerk verkeer krijgen ze gratis van KLM (van ons) om zo af en toe een weekje ingeroosterd te worden.

Laat de KLM lekker in Parijs gaan zitten. In NL kunnen we dan wel wat anders starten. Schiphol functioneert zonder KLM ook goed. Vracht komt vanzelf en als je met alle A-bestemmingen een verbinding hebt is het genoeg. De hub functie is leuk voor de gewichtigheid maar voor de burgers van NL nergens voor nodig.

AntiZanicz | 25-02-23 | 12:00 | 9

@reservebelgië, die tijd is voor mij inmiddels verstreken. Doordat de propaganda van de milieubewegingen hier overuren draaien krijg je dit soort onzin verhalen. Gooi daar nog een flinke dosis jaloezie en kift overheen en iedereen denkt dat het normaal is om lekker ongefundeerd gal te kunnen spuien. Allemaal prima, maar dan kan het gebeuren dat iemand die wel kennis van zaken heeft daarop reageert.

Tip voor iedereen die KLM niet duurzaam genoeg vindt, kijk even welke airline er al jaren lang genoemd wordt in de Dow Jones Sustainability World Index. Alles is vervangbaar, de vraag is alleen wat je ervoor terug krijgt.

Lucky7 | 25-02-23 | 16:08

@Lucky7 | 25-02-23 | 16:08:
In vervlogen dagen werden de terzake kundigen alhier een warm welkom geheten met visies die inside kennis deden vermoeden. Dat gaf mooie discussies en dikwijls onverwachte inzichten. Ook voor de alleen-lezers.
De laatste jaren echter worden dit soort pogingen nogal overblaft door veelschrijvers met een achtergrond die waarschijnlijk met een opdracht in de panelen worden ingezet om bepaalde meningen en feiten te overschreeuwen of weg te drukken dan wel beleidslijnen of propaganda te pluggen. Mateloos irritant af en toe, maar GS kijkt toe en ziet dat het goed is. Dat is hun keuze, want hun site. Natuurlijk. Maar denk toch dat vele volgers over de jaren heen nu toch wat meewarig de stemming in de panelen aanschouwen.

Qua KLM. Zie wat er van het grootse Zaventem geworden is na het wijze besluit Sabena door het putje te spoelen.
Met moeite een haperende dependance van Lufthansa.
Dat Schiphol, en alle verantwoordelijken maar redelijk opletten.

reservebelgië | 25-02-23 | 16:27

@reservebelgië, je hebt helemaal gelijk. Onderbuikgevoel wordt hier vaak geponeerd als feit.
En dat door dezelfde mensen die ook reageren op berichten hier dat de media behoorlijk beïnvloed wordt door drie rijke families.

Je hebt kennis van zaken en ik vermoed dat je een collega van mij bent. Jij wordt in de ogen van sommigen gezien als belastingontduiker. Complete onzin.

Ik kan mij goed voorstellen dat jullie een hele onzekere tijd hebben doorgemaakt. Wij zijn in ieder geval blij dat jullie bij ons zijn komen werken. Helaas staat Nederland bekend om de jaloezie en afgunst en zoals de laatste tijd steeds meer blijkt, weinig tolerantie ten aanzien van mensen met een andere mening. Of ze nu gelijk hebben of niet, dat doet er steeds minder toe. Als ze maar naar anderen kunnen wijzen.

Lucky7 | 25-02-23 | 18:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Sodeju, dat verhaal over KLM. Ik begrijp best dat er veel concurrentie was op de arbeidsmarkt maar je moet dat wel kunnen onderbouwen. Nu lijkt het alsof ze de belastingbetaler in het gezicht spugen. Binnen Europa vlieg ik al bijna nooit meer met die gasten. Zijn meestal twee a drie keer duurder dan de concurrent. En ze hebben nog steeds schimmige prijsconstructies. Een doorgaande vlucht met stop in Amsterdam is soms veel goedkoper (laatste keer zelfs drie keer goedkoper) dan een directe vlucht terwijl je dus in hetzelfde toestel zit. Ben daar wel klaar mee.

BobDobalina | 25-02-23 | 12:00 | 9

@Bootvisser | 25-02-23 | 12:10: Je moet eens weten hoeveel chemische wapens ik heb opgeruimd. Mag ik dan mezelf trakteren op een terugvlucht? Overigens is vliegen schoner dan alleen in de auto terugrijden las ik ergens (dus is het waar).

BobDobalina | 25-02-23 | 12:11

@BobDobalina | 25-02-23 | 12:11: vliegen is meestal schoner dan de trein nemen zelfs. Met drie in de auto kom je gelijk aan vliegen volgens mij.

edjizreek | 25-02-23 | 13:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Trein is inderdaad mooi ALS het werkt. In mijn ervaring met Thalys en ICE is het een stuk minder betrouwbaar dan vliegen.

fail | 25-02-23 | 11:59 | 2

Want ze nemen de verkeerde afslag of zo? (*proest*)

Zenzeo | 25-02-23 | 12:15

Wel minder jetlags.

J.Cash | 25-02-23 | 13:32

En onderweg amper 4/5G, alsof providers niet weten waar die treinrails liggen.
Enorme kut ventilatie, je komt bezweet aan.
Het ‘volk’ mag dan iets beter zijn dan in de metro naar Gein, maar niet minder luidruchtig.
En dat voor ongeveer 4 keer de prijs van een retourtje vliegen.

Ik heb het een eerlijke kans gegeven.

JWZ_JMK | 25-02-23 | 11:59 | 10

@JWZ_JMK | 25-02-23 | 12:25: geschiftelingetje, Thalys had een satelliet systeem (met richter) aan boord. Volgens berichten hebben ze nu een systeem dat 3/4/5G gebruikt. Dit is niet beter daar bij 300km/h wel erg snel van cell geschakeld met worden.

AntiZanicz | 25-02-23 | 14:08

U vliegt voor $40 naar Parijs? Ja, misschien als je twee jaar van te voren reserveert vanaf vliegveld Charleroi, s'ochtens om 03:00 uur met Rayanair of zo maar normaal is zoiets onmogelijk.

zwellevertje | 25-02-23 | 15:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Maar banenmotor mensen, what about Schiphol als banenmotor, won't somebody think about the banenmotor! O the humanity, wij willen veevervoer door de lucht!

Zenzeo | 25-02-23 | 11:58 | 7

Toch is het waar.
Zonder ASML heeft u geen telefoon.
ASML zonder Schiphol en Rotterdam geen toevoer van 10,000 component in hun keten(niet verkrijgbaar in Nederland).
Zo zijn er nog eens 2 miljoen bedrijven actief in de regio.
Misschien dat u weer lekker voetbal gaat kijken?

McCain | 25-02-23 | 14:16

@Zenzeo | 25-02-23 | 14:36: Cijfers van het CBS. Allemaal hebben ze de Nederlandse logistiek nodig. Maar schaf het af we kunnen zeker zonder. :) :) :)

McCain | 25-02-23 | 14:41
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl