Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Openbaar Ministerie: 'Door Nederland teruggehaalde Hasna Aarab had Yezidi als slaaf'

Welkom in ons land!

FOTO (ANP) - Niet (of wel) de vrouw uit het verhaal

Kijk. Dit is waar we het allemaal voor doen. Voor het eerst in de geschiedenis van de Nederlandse rechtsstaat staat er volgende week iemand terecht voor een misdaad gepleegd tegen Yezidi's. En dat allemaal dankzij de geweldige actie van ons kabinet om 12 kalifaatkippen en hun kroost een retourvluchtje naar Schiphol cadeau te doen. "De vrouw wordt ervan verdacht in 2015 in Syrië een Yezidi-vrouw te hebben gebruikt als slaaf." Volgens bronnen van het AD gaat het om Hasna A., de dochter van Saïd Aarab (met pica van dochter bij *checks notes* een kerstboom). Kijk. Een vrouw als slaaf gebruiken is niet netjes natuurlijk. Maar we doen allemaal wel eens iets wat niet mag. Dus na een welverdiende straf (minus voorarrest) wordt dat een indrukwekkende, leerzame en verdiepende tocht langs de talkshows van de NPO (ga langs start, u ontvangt 400 euro) en de musicaltheaters (O wat gaaf/ Ik heb een slaaf/ Ik krijg geen subisidie/ Maar het is een Yezidi) van dit land. Leve de internationale rechtsorde. 

Reaguursels

Inloggen

Dit artikel was op de NOS-website geplaatst:
nos.nl/artikel/2463254-nederland-zet-...
“Kamal wordt in het Verenigd Koninkrijk verdacht van terrorisme, maar dat land wil hem niet terugnemen. Zijn Britse paspoort is hem een aantal jaar geleden afgenomen, omdat hij in 2013 naar Syrië was vertrokken om te vechten tegen president Assad.”

Dus zijn Britse paspoort is hem afgenomen omdat hij in 2013 (!) naar Syrië was vertrokken..

Het artikel hierover op de BBC-website:
www.bbc.com/news/uk-england-london-61...
En de link via dat BBC-artikel over het aantal mensen dat hun Britse nationaliteit is ontnomen, en de aantallen:
freemovement.org.uk/how-many-people-h....
Citaat:
“At least 464 people have been stripped of their British citizenship since the law allowing it was relaxed 15 years ago..”
en:
“Home Office figures record 175 people being deprived of their citizenship on national security grounds”.

Dus 175 ‘ont-Britst’ op grond van ‘security grounds’ in de laatste 15 jaar.

Mooi,
Opgeruimd staat netjes.

Overigens dit citaat nog:
“A deprivation power can be found in legislation as far back as 1914, but the modern version is in section 40 of the British Nationality Act 1981.”

Twee jaartallen: 1914 (!) en 1981 (de moderne versie die dit artikel 40 regelt) dus.

Die Britten hebben klaarblijkelijk een vooruitziende blik (en SCHIJT aan soft beleid op dit vlak!).

Die vrouw waarover werd gesproken zou de jezidi-vrouw in 2015 als slaaf hebben gehouden.

Waarom is er in Nederland pas sinds 1 april 2016 een wet van kracht die mensen met een dubbele (!) nationaliteit de Nederlandse nationaliteit kan ontnemen wanneer zij zich aan terrorisme schuldig maken?

Nu kan dit kutwijf dus haar Nederlanderschap op grond van ‘terrorisme’ (ervan uitgaande dat ze op of na 1 april 2016 niets meer heeft geflikt) niet meer worden ontnomen. Dit terwijl in het VK dit dus ALLANG wettelijk mogelijk gemaakt was.

Dan dit citaat uit voornoemd artikel:
“where it can now be used against British-born dual nationals, and even to make naturalised citizens stateless in certain circumstances”.

Dus onder bepaalde omstandigheden kunnen Britten zelfs statenloos (!) worden gemaakt.

Tja.

Dan Nederland.

In Nederland zijn bijvoorbeeld Palestijnen een probleem:
Nederland erkent ‘Palestina’ niet, dus volgens de wet is zo’n Palestijn statenloos. Daardoor kan een Palestijn gemakkelijker Nederlands staatsburger worden en tegelijkertijd - wanneer eenmaal ‘Nederlander’ geworden - dat Nederlands staatsburgerschap niet meer worden afgenomen. Want je mag in Nederland mensen volgens verdragen niet statenloos maken.

Vooral leuke casus voor Palestijnse ‘vluchtelingen’ uit landen als Syrië, Libanon en andere pauperlanden waar zij - ondanks daar vaak hun hele leven te hebben gewoond (lekker gastvrij dus, die Arabische ‘broedervolken’) - nooit staatsburger MOCHTEN worden en in ‘vluchtelingenkampen’ (zijn gewoon steden geworden met stenen woningen) woonden, hier asiel krijgen omdat ze uit Syrië ‘gevlucht’ zouden zijn en dus automatisch (mits niet aantoonbaar Assad-aanhanger) asiel krijgen.

Hadden ‘wij’ iets minder roomser geweest dan de paus en (veel eerder) wetgeving a la VK geïntroduceerd, dan hadden wij een aantal van die ‘Palestijnen’ die zich aan terrorisme schuldig hebben gemaakt (bijvoorbeeld zaak-HaCarmel, met die recidiverende (!) Palestijn) ook kunnen de-nationaliseren. Met dat slavenmakend loeder en die 11 anderen erbij.

Dankzij laks/visieloos/ongeïnteresseerd beleid van Rutte c.s. zitten we dus nu met dit soort tuig opgescheept. Tuig dat we vermoedelijk NOOIT kunnen pakken op wat zij in werkelijkheid in Syrië hebben uitgevreten. Want ga de bewijsvoering maar eens rondkrijgen.

Ter illustratie:
“In oktober riepen politie en justitie jezidi's op om hun verhaal te doen om zo bewijs te verzamelen tegen Nederlandse verdachten. Of die oproep bewijs heeft opgeleverd voor deze eerste zaak, wil het OM nog niet zeggen.”:
nos.nl/artikel/2463217-om-uit-is-kamp...

Nou,
Veel succes OM!

De Nederlandse samenleving heeft er dus vermoedelijk 12 terroristen bij die na het uitzitten van hun fopstraf van een paar jaar kunnen gaan en staan waar ze willen. Met (levenslange) bijstandsuitkering, sociale huurwoning en enorme kosten aan jarenlange surveillance door de AIVD.

Gelukkig maar dat Eric en Mark over onze ‘poorten’ waken. Zijn we tenminste allemaal veilig.

Kompromat | 10-02-23 | 22:53 | 2

Fijn om te lezen, Kompromat.

Tête de veau | 10-02-23 | 23:13

De meeste Palestijnen hebben een Jordaans paspoort aangezien Palestina niet bestaat.

Swedishchef | 11-02-23 | 00:45

Kaag laat zich bedienen door people of color met witte handschoentjes en koude wijn op zilver dienblad. Wat is het probleem dan

HetOorAakel | 10-02-23 | 19:35

..."Saïd Aarab, de vader wiens dochter naar Syrië is vertrokken, heeft tijdelijk nieuw onderdak gekregen. Het huis waarin hij woonde stond op de naam van zijn dochter, daarom moest hij daar uit. De gemeente Hengelo heeft geholpen bij de bemiddeling."...

Erik, zoon van overleden Annemarie moet huurhuis uit en zoekt het zelf maar uit. Saïd niet.

hier openen | 10-02-23 | 18:45 | 1

Nou ja zeg. Aarab betaalt de woonruimte zelf, van zijn bijstandsuitkering. Duzzzz. Wat zal pappie blij zijn dat zijn oogappeltje weer terug is!

BenZen | 10-02-23 | 19:09

Dacht dat islamitische mannen een slaaf hadden. Lees vrouw .

ilovevarkens | 10-02-23 | 18:15

Het zijn allemaal dubbelpaspoortiërs, wat ik je brom.
Als Marokko zo graag iedere gastarbeidernazaat een paspoort in de zak steekt (of je nu wil of niet) mag deze ook wel eens de nadelen ervan ondervinden.

Sneerpoets | 10-02-23 | 18:14

We maken nu nog ophef over voormalig SS'ers die na de oorlog 'ongestraft' in Duitsland zijn gaan wonen en dat die berecht hadden moeten worden in het land waar ze hun wandaden begaan hebben. Waarom halen we dan deze figuren hier naar toe? Laten ze ze daar berechten.

Keyword voor Rutte; vraag niet om het bonnetje!

jcvjcvjcvjcv | 10-02-23 | 18:10

Hierbij solliciteer ik als advocaat voor verdachte;

Mijn cliënt moest de slaaf accepteren anders ging haar hoofd/ hand/ schaamlip eraf ( doorhalen wat nvt is)

Mijn cliënt had geen slaaf maar het was een "huisvriendin".

Ga ik door naar de tweede ronde?

sallandstrots | 10-02-23 | 18:05

Volgens de bovenstaande tekst gaat het om Hasna A., de dochter van Saïd Aarab 

Gelukkig is de dochter nog verdachte en wordt haar achternaam niet vermeld enkel de 1e letter.

Nodeloos Kwetsend | 10-02-23 | 18:01

Ik schrok nog altijd van dat ik in Amsterdam een kamer zocht tijdens deze ellende. En een Bengaalse dame zei tegen me dat zij Jihadi's had die haar een slaapkamer aanboden. Zij stelde dat het in ruil voor sex zou zijn. Dat was het probleem, dat wilde ze er niet bij. Zo'n typisch meisje die in een loverboy verhaaltje zou vallen. Met zo'n stoere strijder die net terug is gekomen en hier hun sociale huurwoning niet hadden opgezegd. Die teruggekeerd waren en 1:1 de sexslavernij hier eventjes dachten te hervatten. De linkse UvA vriendjes die de dame had voegden niets aan het gesprek toe. Die hadden het liever over de Women's March. Het kon allemaal in Nederland, 2017. Maar wellicht komen er later nog gepaste straffen en vervolging voor wat de Yezidi is aangedaan. De daders scheppen er volgens man graag over op onderling. Eenmaal hier lijkt het als of je er mee weggekomen bent.

GeheidEenGeit | 10-02-23 | 17:47

Wordt het niet gewoon tijd om alleen een uitkering te verstrekken als er minstens 5 jaar werk tegenover heeft gestaan? Wie is er nou de slaaf van dit zootje ongeregeld? Juist, de mensen die door de linkse partijen worden verguisd, werkende mensen.

Slough | 10-02-23 | 17:41

Een foto van een vrolijke meid voor een feestboom ( zoals we dat tegenwoordig noemen ). Dan denk je, waar is het misgegaan en wat bezielt zo iemand?
En ach, laten we wel wezen, wij mannen zijn sowieso stuk voor stuk geknecht door onze betere helften, dus voor ons is het nog lang geen 1873.

Graaisnaaiert | 10-02-23 | 17:26

En wij zijn slaaf van de vader van deze kalifaatkip want hij geniet als gezonde vent van een uitkering die wij met z'n allen maandelijks bekostigen!

sallandstrots | 10-02-23 | 17:08

"Wie zelf geen slaven houdt werpe de eerste steen" ... *pok*

funda | 10-02-23 | 16:46 | 1

Oké Baas.
Ik haal de steen wel heel snel op voor U en breng hem terug naar U.

Nodeloos Kwetsend | 10-02-23 | 18:04
-weggejorist-
antaris | 10-02-23 | 16:31

En wat zou Allah hiervan vinden?

metagod | 10-02-23 | 15:42 | 1

Daar is online een antwoord op te vinden: 390 / 5 000
Wyniki tłumaczenia
Tłumaczenie
Mohammed was zelf een slaveneigenaar die nooit de intentie heeft uitgesproken om de praktijk af te schaffen.
Zijn leringen legden echter een grote nadruk op het verbeteren van de toestand van slaven, en hij spoorde zijn volgelingen aan om hen menselijker te behandelen. Als gevolg hiervan wordt slavernij erkend als een geldig instituut in de traditionele islamitische jurisprudentie, onder bepaalde voorwaarden en regels. Dus Allah is voor Slavernij.

Gewoonzo | 10-02-23 | 17:41

Applaus voor het OM. Volgens velen moeten de daders van de lasershow bij de Erasmusbrug tot de poorten van de Hel worden vervolgd. Gelukkig kan het OM prioriteiten stellen

theo-is-dood | 10-02-23 | 15:41 | 1

Is ook belangrijk. Vrouwenbesnijdenis niet. Jezidi’s niet. Maar een paar politiek onwelgevallige teksten, dáár moet prioriteit aan gegeven worden.

Wat maakt dat het OM?

Zomaarwat | 10-02-23 | 23:03

Ik ben voorstander van de Franse aanpak van uitreizigers.

de IJsman | 10-02-23 | 15:29 | 5

Guillotine?

B*tchmeister | 10-02-23 | 17:12

En dat is?

jcvjcvjcvjcv | 10-02-23 | 18:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu heeft deze 'dame' nog veel meer slaven.
Die werken en betalen belasting om deze 'dame' te laten vreten e.d. uit de Nederlandse staatsruif.

MK27 | 10-02-23 | 15:18 | 4

@theo-is-dood | 10-02-23 | 15:35:

Klaagt u niet te hard over het vertroetelen van oorlogsmisdadigers?
Klagen over wanbeleid is namelijk ook extreemrechts.

Dandruff | 10-02-23 | 15:50

@Dandruff | 10-02-23 | 15:50: Zich links noemende mensen klagen derhalve niet over wanbeleid? Dat zou kunnen, want die zijn dan waarschijnlijk de bedenkers/uitvoerders ervan.

Here's Freddy | 10-02-23 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn die wenkbrauwen door dr. Edding aangebracht? Ze lijkt wel een beetje op bert van Sesamstraat

brie-de-penis | 10-02-23 | 15:18 | 2

Nee, dat zijn naaktslakken die zij opgeplakt heeft naar het voorbeeld van R.H.

MK27 | 10-02-23 | 15:19

bijna mijn bier over het toetsenboord

homieguerneville | 10-02-23 | 17:12

Even een vraagje voor kenners: Zou mijn schoonmoeder die er nog redelijk uitziet en best vief is voor haar leeftijd nog wat opbrengen in zo'n mooi en rustig Arabisch land? Of houdt het bij gratis weggeven op?

dijkbewaker | 10-02-23 | 15:15 | 2

Je moet geld toe geven.....

MK27 | 10-02-23 | 15:17

je zit aan haar vast dijkbewaker. Sorry.

adhd-je | 10-02-23 | 15:39

Zo vader zo dochter te lui om te werken

van Dam | 10-02-23 | 15:12

Voor straf een rijksstage bij de VVD of D66 en de Tweede Kamer in...

Nederlanddraaitdoor | 10-02-23 | 15:00 | 1

Zeker weer bij Bolkestein.

zeurmachine | 10-02-23 | 15:04

IS zat al net over de grens in Turkije en bijna nog maar een klein dobbertochtje van Cyprus af. Toch zwijgt iedereen over het griezelige feit dat Europa zelf aan de beurt had kunnen komen. Het was niet ondenkbaar dat deze mevrouw ooit al zegevierend terug naar Europa was gekeerd. Wie dat een overdreven idee vindt, moet maar eens nagaan hoe snel de Arabische wereld zichzelf soms groter maakte. Deze figuren gingen niet louter voor het kalifaat, maar voor de verovering van de planeet. Luister maar naar hun opgeheven vinger gedreig. Hoe het Nederlandse strafrecht met dit ideologische gedrocht moet omgaan, daar is geen weg in te vinden lijkt me.

zeurmachine | 10-02-23 | 14:59 | 2

Staat Yezidi, en het houdt in dat in Syrie Yezidi-sche christenen tot slaaf gemaakt worden ten behoeve van moslims. Laat dat even op je inwerken. En de conclusie van Zeurmachine over de rechtstaat lijkt me de juiste. Die heeft niet de kracht deze ideologische tsunami te keren.

adhd-je | 10-02-23 | 15:35

@adhd-je | 10-02-23 | 15:35:

Yezidi is een geloof, het zijn dus wel Koerden maar geen christenen. Isis deed overigens precies hetzelfde met de kinderen van christenen, alleen viel daar destijds niemand over. Pas toen de (Koerdische) yezidi's door isis te grazen werden genomen nam links deels stelling tegen isis. Omdat de Koerdische PKK (een oud vriendje van links) ook tegen isis vocht.

Dandruff | 10-02-23 | 15:47
-weggejorist-
Salomon1951 | 10-02-23 | 14:57

Hoe zit dat nu qua zorgverzekering ? Zijn slaven gratis meeverzekerd als je een polis hebt ?

Croisantneuf | 10-02-23 | 14:57 | 3

Als er eentje kapot gaat, krijg je gratis een nieuwe slaaf.

Rico Tampeloerus | 10-02-23 | 15:21

ze kostte maar 500e op de markt dus valt binnen eigen risico

geheelvergeter | 10-02-23 | 15:26

op overlijden bij mensenhandel staat levenslang, zelfs in NL. Gratis kost en inwoning in een staatshotel.

adhd-je | 10-02-23 | 15:41

Hey hey hey, kom op nou jongens. Nu moet ze zelf weer schoonmaken en de kerels uit de straat komen ook niet meer langs voor wat vermaak, dus dat is best al een zware straf..

Kouwe Kees | 10-02-23 | 14:51 | 2

Met sex verlof....

vranac | 10-02-23 | 15:54
-weggejorist-
Salomon1951 | 10-02-23 | 14:50

Ik mis nog de immer sarcastisch-correcte oneliner, bij deze dan: "Wie had dat nou kunnen verwachten?"

Sneerpoets | 10-02-23 | 14:39

Nou Sylvana... tik m er maar in.... of heb je alleen maar een heel grote slavernijverledensmoel als het om blanken gaat?? Je zult moeten reageren, anders toon je jezelf namelijk als racist. Ik wacht het door jou gevraagde spoeddebat af..

Nederlanddraaitdoor | 10-02-23 | 14:38 | 2

Sylvznazwijgt om de reden die u heeft genoemd.

MK27 | 10-02-23 | 15:16

Sylvana heeft groot gelijk dat NL-ers geinteresseerder moeten zijn over het slavernijverleden... Maar Roland Kahn vraagt zich wel af wat het hem maakt dat hij financieel voor haar moest opdraaien.

adhd-je | 10-02-23 | 15:45

Slavenhandel door Nederlanders is alleen binnen onze landsgrenzen afgeschaft. Hoe zit het eigenlijk met internationale wateren? Goed dat er nu eens een rechter naar kijkt, misschien is slavernij excuus helemaal niet nodig wegens vormfout.

W_F | 10-02-23 | 14:37

De perfecte kans voor Nederland om te laten zien hoezeer ze slavernij echt verafschuwt. Een misdaad die 150 jaar na afschaffing nog een excuus van de Minister President vereist en nog dagelijks doorwerkt in het leven van talloze mensen. Dat gaat loeihard bestraft worden toch,..... toch...?

Blauwpetje | 10-02-23 | 14:31 | 6

Kneiterharde taakstraf

Nederlanddraaitdoor | 10-02-23 | 14:58

Is gaat geen excuses maken onder verwijzing naar het hogere, de heilige geboden. Daar ga je met je rechtstaat. Die blijft overeind in een cultuur waar de waarden uit de mensenrechtenverdragen ook daadwerkelijk worden beleefd als belangrijk.

adhd-je | 10-02-23 | 15:48

@Delfts Blauw | 10-02-23 | 14:55:
Elke 19 maanden verkiezingen?

jcvjcvjcvjcv | 10-02-23 | 18:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland moet excuses maken. Sorry maar weer! En een komma hoor!

whitechocolateface | 10-02-23 | 14:27

DENK(...) dat islam-gerelateerde nieuws eens weg en

de wereld ziet er een stuk beter uit.

Verderkijkert | 10-02-23 | 14:25

Och, waar hebben we het over. Als we met dit tempo blijven islamiseren is slavernij over 40 jaar weer legaal.

Dandruff | 10-02-23 | 14:24

Wordt dan de eerste rechtszaak na de excuses van Rutte voor de slavernij. Kijken of dat ook effect heeft op de strafmaat.

Beste_Landgenoten | 10-02-23 | 14:22 | 1

De eersten zullen wellicht voor de bühne een hoge straf krijgen, die uiteraard in hoger beroep weer teniet zal worden gedaan.

Maya de Blij | 10-02-23 | 14:24

Allemaal voor de buhne.
Bang dat ze in zandbakye herstelbetalingen gaan eisen voor de schade wat die "Nederlanders" hebben aangebracht.
Snel terughalen, effe berechten en klaar is rechtsstaat-oranje.

Piet-Kietelaar | 10-02-23 | 14:21 | 1

dat kan ook nog ja. NL staatsburgers.

adhd-je | 10-02-23 | 15:50

Ik dacht dat slavernij afgeschaft was in Nederland maar blijkbaar kan het nog gewoon. Nouja, mag niet, dus taakstrafje.

deoudererijperevrouw | 10-02-23 | 14:13

Vast een koud kunstje voor wat Koerdische spionnen of wat ooms van de slavin, om het adres van de IS muts te achterhalen en alsnog eens een hartig Koerdisch woordje met haar te spreken.

de Botte Bijl | 10-02-23 | 14:13 | 1

Dat. Er is een doxing verbod of zo. Maar ik weet niet of Koerden daar last van hebben. Zijn die lui daadwerkelijk gemotiveerd om ons van dit lastige probleem te verlossen?

geerdt | 10-02-23 | 15:45

Komt dat even goed uit dat we net sorry hebben gezegd voor de slavernij

Zegmaaru | 10-02-23 | 14:11

Het is een schande dat Nederland deze lieden 'repatrieert' omdat anders de rechters weleens kunnen gaan beslissen dat ze hier niet meer vervolgd zouden mogen worden. Zelf willen die lieden niets liever dan ingevlogen worden voor hun Mickey Mouse rechtszaakje. Maar er valt nauwelijks iets te bewijzen, anders dan dat ze 'lid waren van een terroristische organisatie'. Ook deze Hengelose rat, Hasna A., zal er wel weer vanaf komen met een 'slap on the wrist'. Want waar is dan die Yezidi slavin om tegen haar te getuigen? Onvindbaar, of is al jaren geleden geëindigd met een doorgesneden keel.

Deze lieden horen niet, nooit meer, rond te banjeren in de Nederlandse samenleving. Ze hadden collectief gestraft moeten worden door intrekking van het Nederlanderschap; dan zouden ze heel veel moeite moeten doen om hier toch binnen te sneaken, en zouden ze hier iig nergens 'aanspraak' op kunnen maken: niet op een sociale huurwoning, niet op een uitkering, niet op een school voor hun 'kleintjes'. Maar intrekking van Nederlanderschap helpt niet, volgens de boven-ons-gestelden:

"Op de vraag of haar het Nederlanderschap kan worden ontnomen, antwoordde de burgemeester: „Er is inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat personen die zich hebben aangesloten bij buitenlandse gevechtseenheden bij terugkeer in Nederland moeilijk vervolgbaar zijn. Het ontnemen van het Nederlanderschap is een nog zwaarder instrument. Mocht mevrouw terugkomen en zich willen vestigen in Hengelo, dan zal gepaste zorg worden ingezet.”

Gepaste zorg.......... Ook voor haar zoontje die 4 was toen ze afreisde naar het kalifaat en nu dus 11 of 12 moet zijn?

"Niet veel later doken foto’s op van de jonge Nourredine in een camouflagepakje en met IS-muts op.''

Noureddine zijn de dat zoontje. Heeft daar wellicht met wapens leren omgaan, heeft daar wellicht executies moeten bijwonen. En ik weet ook wel, dat kun je dat kind niet verwijten, maar wordt dat straks niet een enorm gevaar voor de samenleving?

Nogmaals, die lieden horen hier niet thuis, in geen duizend jaar. En die kinderen zijn niet mijn verantwoordelijkheid, of de jouwe, of van 'ons', of van Nederland. Die kinderen zijn de verantwoordelijkheid van hun ouders, en die ouders willen we hier niet, ergo, die kinderen komen er ook niet in.

Dr_Johnson | 10-02-23 | 14:09 | 4

Dat kleine huftertje zal maar bij je zoon in de klas zitten. Ze hadden ze inderdaad het paspoort moeten afpakken

Barkruk2 | 10-02-23 | 14:17

Volkomen logische uiteenzetting. Maar logisch denken en politiek gaan helaas niet samen. Dus het wordt weer pamperen, zoals u al constateerde. Oh ja, misschien kan Dilan nog even zeggen dat ze het verwerpelijk vindt, dan kan ze daarna weer aan de koffie met koekje.

HoniSoit | 10-02-23 | 14:22

Typische Nederlandse willekeur.
Als het rechts extremen waren die in het buitenland zoiets deden pakten ze hun het paspoort af zodat ze statenloos worden.
Deze vrouwen hebben vaak 2 zelfs paspoorten dus gelul van die ongekozen drol

pejoar | 10-02-23 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Beste straf is na een veroordeling van een jaartje cel “dat ze denkt dat ze daarna vrijkomt in Nederland” gewoon terugsturen.

Flightless bird | 10-02-23 | 14:07 | 1

Na haar “eventuele” straf zal zij voor de rest voor haar leven op kosten van de Nederlandse staat leven, want niemand gaat haar ooit een baan geven.

Kattie | 10-02-23 | 21:48

Op het schild hijsen en buurtmoeder maken.
Kan de jeugd zich spiegelen en ademloos luisteren naar wat zij daar meegemaakt heeft,de heldin.

De Profundus | 10-02-23 | 14:06 | 1

Saadia Ait-Taleb, de voormalig antiradicaliseringsambtenaar in Amsterdam, werd drie jaar geleden beschuldigd van fraude. Hoe kon het beeld van vriendjespolitiek ontstaan in de media?
www.vpro.nl/argos/lees/onderwerpen/ar...

theo-is-dood | 10-02-23 | 16:21

Jezidi's….
Een volk met een eigen identiteit, een eigen geloof, met een prachtig kleurrijke klederdracht.
5000 mensen afgeslacht en de rest vertrapt en als slaaf misbruikt.
Gevangen genomen, verkracht, gedwongen moslim te worden.
Zo’n IS terroriste is medeverantwoordelijk voor genocide.
De veroordeling voor het houden van slaven is te weinig.
Die IS vrouwen hebben meegeholpen aan de slacht van Jezidi’s.
Die horen levenslang te krijgen.
Beter nog mogen de Jezidi’s zelf deze monsters straffen.

Ruimedenker | 10-02-23 | 14:04 | 2

Hoor, hoor!

de Botte Bijl | 10-02-23 | 14:14

Amen. De Jezedi`s worden door ons deugkabinet nogmaals keihard in hun gezicht gespuugd door dit tuig terug te halen onder het mom van verjaring.
En dan nog weigeren op basis van operationele gronden om te vertellen hoeveel het heeft gekost om dit geestelijk achterlijk volk terug te halen.
Echt woest makend dit.

Maya de Blij | 10-02-23 | 14:22

Definieer slaaf. Waren dit 'huishoudelijke hulpen' die voor een stuiver per dag werkten, of waren dit vrouwen die opgesloten zaten of vast met kettingen en af en toe een ranseling met de zweep?

small_town_dude | 10-02-23 | 13:59 | 3

Lees het boek van Brenda Stoter Bosculo: Het vergeten volk, over genocide op Yezidi's.

drs.Nee | 10-02-23 | 14:06

En nog een boek van Alexandra Cavelius, Shirin
Dochter van het licht
het onvoorstelbare verhaal van een yezidi-meisje in het kalifaat

pejoar | 10-02-23 | 14:23

Waarschijnlijk een verbale ketting, iets zoals: als je wegloopt moorden we je familie uit.

W_F | 10-02-23 | 14:43

Een ongelooflijk groot schandaal. Je ontneemt de slachtoffers ter plekke een rechtsgang tegen de daders. Ongehoord dat Nederland Islamitische SS-'ers in buitenlandse dienst terug haalt. En na een fopstraf voor de extreme daden (waarvan een deel uiteraard niet bewezen kan worden) voor de rest van hun leven in een sociale huurwoning (met voorrang) en aan de subsidietiet. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

At_Dawn_They_Sleep | 10-02-23 | 13:58 | 1

Dit land, en vergis U niet; de ellende is zich geruisloos ook al in de dorpen (zonder aanwezige "voorzieningen" etc.) aan het vestigen. Straks weer grote politieke woorden als het echt uit de hand gaat lopen met Nederlanders die er geen woorden meer voor hebben.

hagelkruis | 10-02-23 | 14:08

Wedden dat deze calimero immitatie straks op verkansie gaat naar het beloofde land.
De soos maakt er duiten voor vrij in het kader van een tijdelijke terugkeer.
Immers de fam calimero zit er nog en mag niet nareizen.
Prachtige regelingen allemaal in dit land, je zou er haast willen wonen.
Ff Ter Apel bellen of er nog plek is voor de nareizigers.

Zitvlak | 10-02-23 | 13:58

Je zult zien dat dadelijk blijkt dat het lastig is bewijzen te vinden.
Maar dat maakt links niks uit. Ze is hier, kan dadelijk bij Khalid en Jinek aanschuiven en heeft over enkele jaren een uitkering en woning.
De kosten van dat terugkeer feestje worden angstvallig onder de pet gehouden want het gaat om gerechtigheid (man o man)

pejoar | 10-02-23 | 13:57 | 1

Gerechtigheid tussen hele grote aanhalingstekens. Het is een grof schandaal dat al deze monsters een fopstrafje krijgen.

Grachus | 10-02-23 | 15:04

Waarom spreekt de NPO niet van ‘tot slaaf gemaakte’ in dit geval?

Tiscali-2 | 10-02-23 | 13:57 | 1

Goed geluisterd naar de anti-woke kritiek>?

small_town_dude | 10-02-23 | 14:00

Complete vrijheidsberoving en exploitatie... levenslang lijkt me oprecht een passende straf.

drs. Levi Samsonov | 10-02-23 | 13:56 | 1

Je bedoeld wel in de zandbak daar naar ik mag hopen.

deja_view | 10-02-23 | 14:01

Had ze lekker inclusief kroost laten verrotten daar.

Barkruk2 | 10-02-23 | 13:55

Ja maar, ja maar.... handen aan het bed !

Ad Fundum | 10-02-23 | 13:52

Heerlijk.

Zitvlak | 10-02-23 | 13:52

Een voorwaardelijke taakstraf lijkt mij hier wel op z’n plaats -cynische modus uit-.

Nuanceur | 10-02-23 | 13:48

Kunnen we alsjeblieft de doodstraf weer invoeren? Anders lekker daar laten

Flapster | 10-02-23 | 13:47 | 4

Ze mogen daar van mij best gestenigd worden hoor

Flapster | 10-02-23 | 13:58

@Flapster | 10-02-23 | 13:58: ooit "the stoneing of Soraya M" gezien?
vreselijk.. maar mss voor dit tuig een gepaste straf...

Sanka4President | 10-02-23 | 14:22

De Franse oplossing, zie „ Les tueurs de la Republique
assassinats et operations speciales“
Auteur: Vincent Nouzille

theo-is-dood | 10-02-23 | 15:38
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt ze door die blanke tata's van D'66 opgehaald met het regeringsvliegtuig, mag ze niet eens haar huishoudster meenemen.
Ik vind het ook zielig voor Hasna dat zij nu al haar privileges kwijt is.
Kunnen we haar niet terug sturen?

Osdorpertje | 10-02-23 | 13:46

Jee, wat een mega (Bert) wenkbrauw heeft die middelste. Als daar al zoveel haar zit, durf ik me geeneens meer af te vragen hoeveel haar er aan de onderkant zit waar haar eigenaar zich doorheen moet worstelen als hij zin heeft.

DankeSchon | 10-02-23 | 13:45 | 3

Gelijk een voetbalveld.

Zitvlak | 10-02-23 | 13:54

LOL dat is een man!

ZeMissiz | 10-02-23 | 13:58

@ZeMissiz | 10-02-23 | 13:58: Dat meen je niet..,, serieus? Dan is het toch wel zeker een non-binaire moslim!

DankeSchon | 10-02-23 | 14:05

Wat is het verschil tussen slaaf en sloof?

Mr_Natural | 10-02-23 | 13:40 | 2

Slaven mag je slaan, als ze zich niet uitsloven;)

Smoelensmid | 10-02-23 | 13:41

Dat moet je van je vrouw vragen?

Lopende-Hollander | 10-02-23 | 13:41

Dit gaat niet over het Nederlandse slavernijverleden van vierhonderd jaar geleden. Niks aan de hand! Vrijspraak en een mooi huis toewijzen. Tienduizend euro voor meubels en een paar uitkeringen voor het hele gezin.

Tommi | 10-02-23 | 13:37 | 3

U vergeet excuses en herstelbetalingen.

dathoujetoch | 10-02-23 | 13:41

Vader leven lang in bijstand, domme kip zelf naar IS, met huisslaaf, terug naar Nederland, beetje taakstraf in het buurthuis, wordt 85 jaar op staatskosten. Knap die bijdrage aan dit verkwanselde land. Graag meer meer... oh wacht we hebben er al honderdduizenden.

hagelkruis | 10-02-23 | 13:36 | 2

Dan heb je het nog niet eens gehad over de bijdrage dat haar kind aan de maatschappij gaat leveren.

Lopende-Hollander | 10-02-23 | 13:42

Mooie zinsnede uit het RTV Oost-artikel: "Aarab betaalt de woonruimte zelf, van zijn bijstandsuitkering." Nee kut, die wordt betaald door de werkende burger.

FrankVeer | 10-02-23 | 13:58
-weggejorist-
Salomon1951 | 10-02-23 | 13:33

Mag dat niet dan?

In Qatar was dat ook geen probleem.

Laten we ons hier nu eens druk maken om de echte problemen, zoals een schilderij op de UVA, boycot VI door onze nationale trots, De Mos, etc

HetIsWatAllemaal | 10-02-23 | 13:29 | 2

En Kauthar, die is zielug.

Lopende-Hollander | 10-02-23 | 13:49

Of die lasershow op de Erasmusbrug ..,

theo-is-dood | 10-02-23 | 15:40

De rapen zijn gaar als er een of twee uit hun vel springen.

marcoplarco | 10-02-23 | 13:29

Misschien handig als de Yezidi's te horen krijgen wat de toekomstige adressen van deze IS-hoeren worden. Dan kunnen ze een keer op de thee komen om er over te praten.

Mokum Kosher | 10-02-23 | 13:29 | 1

"Op de thee, of erger", zou Duyvendak zeggen.

Lopende-Hollander | 10-02-23 | 14:34

Overigens, al die deugneuzen, die dat IS-tuig zo nodig terug moesten halen, "omdat ze anders hun straf ontlopen", mogen nu dus laten zien dat er in Nederland gestraft wordt voor het toepassen van slavernij.
Wij, de witte mensen, moeten excuses maken voor wat er een paar honderd jaar geleden, zonder ons medeweten of schuld is gedaan. Dan verwacht ik dat er voor daadwerkelijke slavernij toch wel een gevangenisstraf van - pakweg - 20 jaar in zit.
We wachten de strafmaat met belangstelling af.

KeesBruin | 10-02-23 | 13:28 | 1
-weggejorist-
Salomon1951 | 10-02-23 | 13:35

Eerst maar een excuses aan de Yezidi vrouw, voordat ik ga nakijken of mijn voorouders katoen verbouwde.

DontLookWhenIP | 10-02-23 | 13:28

Ies koeltoer, toch?

eerstneukendanpraten | 10-02-23 | 13:27 | 1

Mohammed was niet tegen slavernij, integendeel zelfs.

KeesBruin | 10-02-23 | 13:29

Knettergek zijn we geworden in dit land.
Gelukkig binnenkort verkiezingen.

Maya de Blij | 10-02-23 | 13:27 | 2

En dan, Maya?
Ik begrijp wat je zegt, maar zolang partijen uitgesloten worden en er een pact is met de zittende, verandert er niets.

Ruimedenker | 10-02-23 | 13:51

@Ruimedenker | 10-02-23 | 13:51: ik hoop dat deze verkiezingen een dusdanige verschuiving veroorzaken dat het huidige kabinet gedwongen gaat worden tot een andere koers.
Nog beter zou zijn wanneer ze zouden aftreden.

Maya de Blij | 10-02-23 | 14:13

Is er al ergens een cancel-oproep gedaan?

Harry.Langezwaal | 10-02-23 | 13:27

Excuses en 200 miljoen boete beide te voldoen over 150 jaar, next.

NLgaatnaardeklote | 10-02-23 | 13:26

Alleen zwarten kunnen slaaf wezen. Alle witte mannen kunnen slavenhouder zijn. Dus dit is niet gebeurd.

konjodebonjo | 10-02-23 | 13:23

Alsof huisvrouwen op Urk het zo makkelijk hebben.

Mr_Natural | 10-02-23 | 13:22 | 1

Inderdaad, links zal wel de Urk/Staphorstkaart trekken. Die christenen zijn ook niet van die lieverdjes, dus hou eens op over de islam. Dat werk.
(Heb nog nie top De Joop gekeken, maar dit 'argument' zal er dezer dagen wel voorbij komen.)

KeesBruin | 10-02-23 | 13:25

Ja maar hé!
Die vrouwen waren maar wat druk om de mannetjes van jong grut te voorzien.
Dan is een hulp in de huishouding wel prettig.
/sarcasmemodus off/
Al die rotsmoezen die gebruikt worden om dat tuig weer terug te halen, schrijnend is het.
Walgelijk agressief moslimtuig.
Aanhangers van “de ware islam”….

Ruimedenker | 10-02-23 | 13:21

Kijk, zo heeft Nederland er weer een slavernijverleden bij waar wel terecht excuses voor gegeven kunnen worden door ex-houder (houder en slaaf leven nog) en herstelbetalingen (dus van de ex-houder). Nu nog even zorgen voor opvoeding om herhaling te voorkomen.

TheseDays00 | 10-02-23 | 13:20 | 1

Herstelbetalingen? Waarvan? Dat zou de Nederlandse staat dan weer moeten betalen. Gewoon uitbetalen in slavernijarbeid door deze ex-houd(st)er.

FrankVeer | 10-02-23 | 14:10

Volgend weekend mogen we allemaal weer.... a slaaaaf!

baarbar64 | 10-02-23 | 13:19

Ik kan de serie “Fauda” aanraden, op Netflix.

Gaat over de relatie tussen met name Palestijnen en Israël maar geeft een zeer rauwe kijk op hoe dat volk (met name de Joden) opgroeit met een diepgewortelde haat jegens alle niet-Moslims.

Deze dame zal niet ver van dat gedachtengoed af zitten.

_pacman_ | 10-02-23 | 13:18 | 3

Hoeveel Israëliërs wonen er precies in Hengelo ?

Lopende-Hollander | 10-02-23 | 13:46

"hoe dat volk (met name de Joden) opgroeit met een diepgewortelde haat jegens alle niet-Moslims."
lees ik dit goed?

pejoar | 10-02-23 | 14:01

Internationale rechtsorde? Je pleegt ergens oorlogsmisdrijven en erger vervolgens wordt je van rijkswege geëvalueerd uit een strafkamp en ontloop je hier straf door gebrek aan bewijs en krijg je met voorrang een huis en een uitkering. Als dat Internationale rechtsorde is dan is het wel een d66 achtige internationale rechtsorde.

zokanhetookja | 10-02-23 | 13:15

Wat de Yezidi's en speciaal de vrouwen daar is aangedaan is onvoorstelbaar, ik zou er maar geen grappige tegels over schrijven. Ik heb diep medelijden met de meisjes die dat overleefd hebben.

jan huppeldepup | 10-02-23 | 13:14 | 3

Hier geven de vrouwen amper om die vrouwelijke Yezidi's.

Vraag me niet waarom. Het is zum kotzen.

Janken over alles wat zogenaamd onrechtvaardig is en ver weg is geen belemmering om emotioneel op hol te slaan, maar dat: oogjes dicht en snaveltjes toe.

Bah.

Zomaarwat | 10-02-23 | 13:21

@Zomaarwat | 10-02-23 | 13:21: Zelfde is het geval met genitale verminking zoals meisjes besnijden (en ja: jongens ook, maar dat is toch minder heftig, behalve voor de principiëlen onder ons).

Doodse stilte.

Marco Borsato o, o, o wat erg (als het waar is, inderdaad, maar er is altijd een schaal van erg) The Voice, o, o, o (dito).

Advertentie in de krant want John de Mol o o o (ik zeg niks, maar OMG wat heb ik mij geërgerd).

Maar genitale verminking? Blijkbaar niet iets om je druk over te maken. Deze mensen die altijd de mond vol hebben van respect en gelijke behandeling en anti-discriminatie, kijken gewoon de andere kant op. Opportunistisch is daarvoor een eufemistische benaming.

Bah!

Zomaarwat | 10-02-23 | 13:24

Het blijft onvoorstelbaar dat er nog steeds vrouwen zijn die vrouwonderdrukkende ven vrouwenhaatsprookjes blijven verdedigen cq geloven.Ik schat de vrouw wat hoger in dan de mannelijke haatbaard.

van stampij | 10-02-23 | 13:14 | 1

Ik vrees dat de genenpoule zijn werk wel heeft gedaan. Niet meegaand of onvoldoende gedwee is een reden om niet te overleven. Onvoldoende loyaal dito. Onvoldoende agressief en meehaatdragend dito. Doe dat 1500 jaar generatie na generatie en je hoeft geen kynoloog te zijn om te begrijpen wat er dan gebeurt.

Zomaarwat | 10-02-23 | 13:30

Als ik een Yezidi was zou ik woest zijn als een Europees land mij de mogelijkheid zou ontnemen misdadigers te berechten die mijn volk gruwelijk hebben behandeld. Het recht op vervolging en bestraffing ligt in de eerste plaats bij het volk wat slachtoffer is geweest van de misdrijven.

Bugblatter | 10-02-23 | 13:12 | 7

Ja, snap ik ook niet... als je hier een misdaad begaat tegen iemand die hier woont, dan wordt je toch ook niet elders berecht? Dat slaat nergens op. Net zo min als dat "terughalen zodat ze hier berecht kunnen worden". Dat is zo racistisch en koloniaal patriarchisch. Alsof ze dat daar niet zouden kunnen.

Trekhaas | 10-02-23 | 13:41

Het wordt pas interessant als de Yezidi's om uitlevering vragen. Die wordt dan geweigerd omdat de kans op onmenselijke behandeling te groot is.

EenGoedBegin | 10-02-23 | 14:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een imposante wenkbrauwen heeft die middelste, is ie al verwelkomd in Nederland?

HankHill | 10-02-23 | 13:12

Said Aarab betaald het huis zelf,
Van zijn bijstand uitkering...

Dan betaald hij dus niet zelf, dan betaald de gemeenschap, aan het werk met die kerel, gemeente reiniging heeft vast nog wel een vacature

barrykoningen | 10-02-23 | 13:12 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Maar het is toch serieus van de gekke.

Die vader ook, dochter eruit, hij erin. Als mijn vader zijn huis uit moet dan heb ik het nafluiten.

Ik vraag me af wie er eigenlijk beter van wordt, er moeten toch mensen of instanties beter worden van al die asielzoekers en ‘vluchtelingen’?

Nacho_Vidal | 10-02-23 | 13:11 | 2

Hoeveel organisaties, consultants, stichtingen en advocaten verdienen hier hun dikbelegde boterham mee denkt u?

J-van-de-Bontekoe | 10-02-23 | 13:54

ik mis haar complete en uitgebreide familie in het kader van gezinshereniging en om haar, deze geweldige trotse vrouw te steunen in haar strijd tegen werkloosheid onder de Yesidi.

dathoujetoch | 10-02-23 | 13:10

Slaaf, slaaf..... gewoon een soort onbetaalde stage.

werkelijk, deze site is islamofoob!

[Deugmodus off]

klimgek | 10-02-23 | 13:10

10 weesgegroetjes en uw zonden zijn vergeven

hotbrasil | 10-02-23 | 13:09

Als blanke man wacht ik op bindend advies van Sylvana wat ik hier van moet denken.

Analia von Solmsch | 10-02-23 | 13:07 | 1

Wat nou slaaf, ik zie ze geen katoenplukken.
Zoiets ?

Niet_Van_Hier | 10-02-23 | 13:12

Yezidi life matters wat minder bij activisten dan anderen, of ligt dit aan mij?

donkieshot | 10-02-23 | 13:07 | 1

Nee. Als je meerdere malen geslagen, over je heen is gepiest, verkracht (evt. door dieren.. jajaja.. zo ver gaat dat), verbrand bent en eventueel levend in stukken bent gesneden pas je niet zo goed in de olympische gedachte van de genetisch-economische spelen en Netflix Daar moet je de beste zijn en de ellende moet op een gegeven moment goed eindigen. Financieel onaantrekkelijk. Ook voor activisten.
(*click... cynisme knop...*click..*click... verdorie ik krijg m niet meer uit).
Gesponserd door Toyota en Coca Cola.

nobodiesunmighty | 10-02-23 | 13:14

De VVD tilt daar niet zo zwaar aan, alleen Sophie als ze slaafs de tassen draagt.

Normpje | 10-02-23 | 13:07

Dat is wel een hele dikke naar elkaar toegegroeide wenkbrauw.
Ja, waarschijnlijk wel de vrouw uit het verhaal.

Osdorpertje | 10-02-23 | 13:06

Nu heeft Hasna ca 18 miljoen slaven die voor haar werken

EvertsNL | 10-02-23 | 13:06 | 2

Bek houden en doorwerken.

Rico Tampeloerus | 10-02-23 | 13:10

Dat is wel erg optimistisch. Volgens het CBS zijn er zo'n 5 miljoen mensen die voltijd werken.
Die verhouding is best wel schokkend als je er over nadenkt

dikketietenhardetepl | 10-02-23 | 23:21

Laten we haar ter beschikking stellen aan de nazaten van slaven zodat die hun frustraties over het slavernijverleden op haar kunnen botvieren.

Sieg Hein | 10-02-23 | 13:05

waarom waren deze kalifaatkippen teruggehaald ?

KLB686 | 10-02-23 | 13:04 | 5

Omdat ze anders hun welverdiende straf in NL zouden mislopen, en dat wilden we natuurlijk niet. Zij ook niet want liever een fopstrafje in NL dan de rest van je leven in kamp Al Hol in de zandfabriek.

Met_baard | 10-02-23 | 13:11

Zoals boef tegen l.kleintje zegt " van fouten maken kun je leren"

Bartje01 | 10-02-23 | 13:51

Anders gaan hun uitkeringen verloren van deze nuttige mislukkelingen en dan zou de staat geld overhouden om onzinnige dingen mee te doen

Portugal34axel5307 | 10-02-23 | 15:51
▼ 2 antwoorden verborgen

‘Want jij bent wèèlkom’

Nacho_Vidal | 10-02-23 | 13:02

Frankrijk heeft 0 terugkeerders. Dat lossen ze ter plekke op. Zouden wij ook moeten doen. Koerden / Yezidi inhuren.

BoerKoekoek | 10-02-23 | 13:02 | 2

Maar dan gaan clubjes als Bellingcat helemaal los. Die vinden standrechtelijke executies van IS strijders namelijk niet ok (ze hebben naar ik begreep al meerdere dossiers van de mogelijke executeurs naar Den Haag gebracht). Ze zien ze liever vrij rondlopen wegens gebrek aan bewijs in een van de Westerse landen.

BobDobalina | 10-02-23 | 13:17

Gewoon laten berechten in het land waar de misdaad is begaan. Jammer dat Syrië niet om uitlevering heeft gevraagd.

I.P standing up | 10-02-23 | 18:40

Hier ga ik over 300 jaar _geen_ excuses voor aanbieden, dat je dat alvast weet.

Hans Kwalzan | 10-02-23 | 13:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl