Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof — Kabinet houdt kosten ophalen 40 ISIS-vrouwen en kinderen geheim

Caroline van der Plas stelde slechts een terechte vraag

Minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yesilgöz (VVD) maakte dinsdag 1 november bekend dat het kabinet 12 van terroristische misdrijven verdachte Nederlandse vrouwen en hun 28 kinderen middels een ‘speciale operatie’ uit het noorden van Syrië heeft overgebracht naar Nederland (dat is één kind minder dan in september uitlekte, onduidelijk waarom).

JA21-voorman Joost Eerdmans vroeg dezelfde dag nog een debat aan (waarvan vooralsnog onduidelijk is of dat er wel of niet komt) over de kwestie. BBB-fractievoorzitter Caroline van der Plas vroeg tijdens die debat-aanvraag of Yesilgöz alvast een overzicht van de kosten van die speciale operatie zou kunnen sturen.

Kosten niet openbaar

Afgelopen vrijdag gooide Yesilgöz het antwoord op het verzoek van de BBB’ster over de parlementaire schutting. Wat blijkt, de bewindsvrouw gaat die kosten niet openbaar maken:

“Operationele redenen staan in de weg van openbaarmaking van sommige kosten. Daar komt bij dat het niet past om in het stelsel van begroten en verantwoorden over kosten op individueel casusniveau verantwoording af te leggen. Dit speelt rond overbrenging naar Nederland van uitreizigers of hun kinderen temeer nu er een groot aantal diensten, ressorterend onder verschillende ministeries, betrokken zijn.”

Vreemd, de overheid heeft 12 van terreur verdachte vrouwen en hun kroost uit een nog steeds gevaarlijk Noord-Syrië met een speciale operatie opgehaald maar wil niet zeggen wat deze heeft gekost. Want het is zeker dat het niet gratis was.

FACEPALM

Miljoenen euro’s belastinggeld

We gokken namelijk dat Defensie en de MIVD bij de operatie betrokken waren. Daarnaast het ministerie van Binnenlandse Zaken en de AIVD. Natuurlijk Buitenlandse Zaken en uiteraard het ministerie van Justitie en Veiligheid, de NCTV, politie, IND en de Raad voor de Kinderbescherming. Dat moet een grote groep militairen en ambtenaren zijn geweest die is afgereisd naar Syrië. Al die mensen moesten natuurlijk ook ter land, ter zee en in de lucht vervoerd worden, veilig kunnen communiceren, eten, drinken en slapen.

Het kan niet anders of de speciale operatie heeft de belastingbetaler miljoenen euro’s gekost. Die schatting valt te maken omdat de Belgen in september vorig jaar een soortgelijke missie uitvoerden. Daar ging het om het terughalen van slechts 6 vrouwen en hun 10 kinderen en die operatie kostte minimaal 1,1 miljoen euro (in België geven ze wél antwoord op dergelijke Kamervragen)!  

Potentieel 12 Allahu Akbar roepende plofkippen

Resumerend: de Nederlandse overheid haalt actief 12 mogelijke terroristen naar Nederland, brengt daarmee moedige militairen en ambtenaren bewust in gevaar maar weigert de Tweede Kamer en dus de burger te vertellen wat die hele grap gekost heeft.

Dezelfde burger die maar moet hopen dat die 12 Syriëgangsters na gevangenisstraf en een ‘deradicaliseringstraject’ niet alsnog na een luid Allahu Akbar plofkippen blijken.

Caroline van der Plas stelde een terechte vraag. Benieuwd of ze gaat proberen de waarheid alsnog boven water te krijgen.

Reaguursels

Inloggen

Hoe grootmoedig toch onze overheid deze verdwaalde schaapjes weer tot zich neemt. Waarbij alle geneugten en waarborgen van de verzorgingsstaat ter beschikking staan van deze arme jonge vrouwen.

Dat was ooit heel anders. Ik roep graag op deze plaats de behandeling van de teruggekeerde Spanjestrijders in herinnering. Mannen (en vrouwen) die vochten VOOR een wettig gekozen Spaanse regering in 1936-1939:

„ De Spanjestrijders hadden het moeilijk na terugkomst in eigen land. Vechten voor een andere mogendheid was namelijk verboden bij wet, en zij raakten hun nationaliteit kwijt. Scholten: “Deze verordening is zelfs aangescherpt in 1937 waarbij vechten voor Spanje expliciet wordt genoemd. Weer thuis zorgde dit voor veel problemen. Zonder nationaliteit kregen ze geen steun, mochten ze het land niet uitreizen of voor de overheid werken. Daarnaast waren de namen van de Spanjestrijders bekend bij de Centrale Inlichtingendienst (CID).”

www.nemokennislink.nl/publicaties/ned...

Deze mensen werden statenloos gemaakt, hadden geen paspoort en konden dus niet reizen, kregen geen uitkering, en mochten niet eens postbode of trambestuurder worden

theo-is-dood | 20-11-22 | 19:05 | 1

nl.m.wikipedia.org/wiki/Piet_Laros

Piet Laros (11 februari 1901 – 1 januari 1997)[1] was een van de eerste Nederlandse vrijwilligers in de Spaanse Burgeroorlog. Hij vertrok, zodra hij hoorde van de inval van Franco in Zuid-Spanje om de wettige Spaanse regering omver te werpen, in 1936, op de fiets naar Parijs, [...]
Hij raakte in Spanje meermaals gewond. In de Tweede Wereldoorlog zat Laros in het verzet en belandde uiteindelijk in concentratiekamp Buchenwald.

theo-is-dood | 20-11-22 | 19:20

Kom nou eens in opstand in plaats van netjes te blijven debatteren. Dit gaat toch nergens meer over? Afbraak met hoofdletters.

Drembil | 20-11-22 | 15:23

Maakt allemaal niets meer uit. Gisteren heeft Kaag geroepen dat we collectief armer(middenstand)worden en langer moeten doorwerken. Dus zie uw geld wordt goed besteed.
Aub niet vergeten om tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen weer op de gevestigde partijen te stemmen. Mijn dank is groot.

Southpark | 20-11-22 | 15:07

Zou zeggen zet ze maar op de wallen neer kunnen ze het geld terugverdienen.

neukertje | 20-11-22 | 14:48 | 2

Ze een keurig proces geven en daarna ophangen!!

Geilbaard | 20-11-22 | 15:56

Ik verwacht van hun addergebroed nog veel meer ellende.

Veepert | 20-11-22 | 20:04

Als u iemand op wilt halen uit Koerdisch gebied in Syrië buiten het "officiële" gezag, dan reist u via een van de buurlanden. Elk van de aangrenzende buurlanden stelt heeft een getraumatiseerde relatie met Nederland en/of met de Koerdische gemeenschap.
Het is dus waarschijnlijk dat de deportatie is gebeurd via Koerdische contacten buiten Syrië. Terecht dat het ministerie niet vertelt welke contacten en welke prijs.

Over radicalisering gesproken: met iets te grote regelmaat blijkt een hoge buitenlandse militair, met massamoord op de kerfstok, al jaren anoniem vreedzaam in Nederland te wonen. Hetzelfde geldt voor de slagers van de maffia, zij worden regelmatig opgepakt en overgedragen.

BraadWorstLul | 20-11-22 | 14:48

Ja, dan geven ze het door en dan? iedereen is het na 2 dagen weer vergeten.

jansma28542681 | 20-11-22 | 14:46

Het ideaal systeem van democratie, dat we al decennia bij alle landen ter wereld door de strot proberen te duwen, is kapot en niet toekomstbestendig. We moeten iets anders gaan bedenken of we moeten dit anders gaan invullen.

fatty | 20-11-22 | 14:37

De waarheid zal nooit boven tafel komen, de overheid verliest de rechtszaak, maar betaalt gewoon de dwangsom, en gaat over tot de orde van de dag.

Het brein erachter | 20-11-22 | 14:35

40 potentiële koppensnellers terughalen die vervolgens levenslang gepamperd gaan worden. En ondertussen zijn er gezinnen onterecht kei- en keihard gestraft door de toeslagenaffaire. Kutregering.

Burgerzaken | 20-11-22 | 14:18

Een open overheid zou de norm moeten zijn. Echter alles wat tot verontwaardiging bij de burger leidt, wordt structureel onder de pet gehouden. En maar het vingertje wijzen naar landen als Turkije en andere landen, maar zelf geen haar beter zijn. De stembus is uiteindelijk waar alles om draait en info die de uitkomst kan beïnvloeden wordt dus niet gemeld. Lutsers!

pibasso | 20-11-22 | 14:18 | 2

Ze hebben óók nog altijd "cordon sanitair" achter de hand.

meneer Q | 20-11-22 | 14:25

Dat een cordon sanitaire geaccepteerd wordt door de bevolking is een gotspe.

Drembil | 20-11-22 | 14:28

Voor wat betreft de eerste aanslag door een van deze lieden vraag ik me nu al af wie de excuses aan wie gaat aanbieden.

Drembil | 20-11-22 | 14:17

Best wel benieuw waar deze gebroken gezinnen worden ondergebracht. Krijgen zij voorrang op de asielzoekers alleen voorrang op Nederlandse staatsburgers?

Otto Normal | 20-11-22 | 14:12

U ziet het allemaal fout. Het gevaar zit niet in de plofkippen maar in (extreem)rechts. Dat een einde gaat maken aan deze onzin. Het bekende verhaal van de kruik die zolang te water gaat..... Dat hij gaat barsten is duidelijk. Daar zijn in de geschiedenis vele voorbeelden van.

I.Q. NUL | 20-11-22 | 14:11

Ik heb even een bekende in het ministerie opgebeld. De kosten zijn:
Aleppo Killis Turkije Taxi 82,44
Flixbus Killis Istanboel 32
Flixbus Istanboel Sofia 24,50
Flixbus Sofia Amsterdam 163,99
5 Lunchpakketten Brood met kaas en krentenbol 75,07
Maakt per persoon 378 a 40x, Tezamen dus 15.120 Euro.

jan huppeldepup | 20-11-22 | 14:08 | 1

Je vergeet:
- gratis huis, Miele en uitkering voor 40 kalifaatkippen a 40 jaar tot ze dood zijn: 80.000.000 €
- jeugdzorg en begeleiding voor 160 kalifaatkuikens en vervolgens uitkering 200.000.000€
- vervolgschade van aanslagen door kalifaatkuikens die uitgegroeid zijn tot jihad kemphanen, PM

Sieg Hein | 20-11-22 | 14:29

Het gaat mij nog steeds boven mijn pet waarom wij hedendaagse oorlogmisdadigers terug naar Nederland halen met alle (financiele) gevolgen op korte en lange termijn. Intrekken paspoort en als persona non grata bestempelen was en is de enige juiste keuze.

At_Dawn_They_Sleep | 20-11-22 | 14:06 | 1

Jups, jintrekken paspoort en een - weggejoeist en opgerot - was stukken voordeliger geweest.

Je kan met deze 12 terroristen, en die roedel van ze met 28 terroristenkinderen, rekenen op minimaal zo'n 100.000 euro pp repatriëringskosten, voor alleen nog maar het eerste jaar. (Tel je de hele rambam aan begeleiders, inhuur chartervlucht, huisvesting, begeleiding in Nederland, jeugdzorg, bij elkaar op.)

Iets zegt mij dat het addergebroed ook akkoord hadden gegaan met een afkoopsom van 25k per kop bij het inleveren van het paspoort?

BadPatNL | 20-11-22 | 14:14

Het kabinet geeft naar mijn idee iets te weinig of zwartgelakte antwoorden op kamervragen om diezelfde jankerds uit dat kabinet over onze prachtige waardevolle democratie nog serieus te nemen.

Donderbui | 20-11-22 | 14:01

De kosten voor de samenleving of het transport in Euro's?

hetmoetdanmaar | 20-11-22 | 13:54

Is het voor de politiek niet eens tijd om nieuw3e politici eerst eens te leren dat het voor hen niet uitmaakt hoeveel belastinggeld ze ergens aan spenderen omdat ze er toch wel mee wegkomen.
Dat het ze niks interesseert welke belangrijke positie ze hebben in de politiek, als ze er maar een hebben want dan kunnen ze andere mensen zeggen wat ze moeten gaan doen, ook als ze er zelf helemaal geen verstand van hebben. Gewoon mensen aansturen en belastinggeld verbrassen. Met zijn alleen er voor zorgen dat de BV nederland goeie cijfers tevoorschijn tovert voor de EU bühne zodat ze na hun politieke faalcarrière ook nog veel geld kunnen binnenharken met domme dingen doen voor de EU of een bedrijf wat vroeger een staatsbedrijf was want ja, je moet die mensen toch ergens kwijt (mits ze van de verkeerde partijen zijn, die krijgen niks).
Je zou het maar kunnen doen, willens en wetens tegen de bevolking liegen om je eigen positie te behouden. En je moet het maar durven om dit kabinet na de volgende verkiezingen over te nemen wetende dat je de komende vier jaar nodig hebt om alles recht te breien, excuses te maken en mensen voor de bus te gooien omdat iedereen die in het verleden fouten gemaakt heeft er mee wegkomt.
Mag je als nieuwe premier van het land alles openbaar maken en dan zeggen "hier zijn de adressen van alle betrokkenen, zie maar wat je er mee doet, maar ik neem hier geen verantwoording voor, ik wil met een schone lei beginnen, en ben blij dat de politie nu nog onderbezet is door personeelstekort, een corrupte politicus kan gemist worden. Dat gaat snel ophouden want de politieorganisatie wordt stukken beter. ik wil met een schone lei kunnen beginnen en dat ga ik doen."

brie-de-penis | 20-11-22 | 13:43

Laat ze in de zandbak blijven koekjes bakken.
Die dames zijn daar heengegaan met de wetenschap wat er echt gebeurd en dat gedachtengoed staan ze nog steeds achter.
"Een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken".

jufrouw theelepeltje | 20-11-22 | 13:41

Al had het twee cent gekost - dat was al veel te duur.

Wilde Slechtdoener | 20-11-22 | 13:25

Zou mijn vrouw het liefst ook onder een burka zien, maar ben niet geschikt als moslim.

Kaal-dik-en-lelijk | 20-11-22 | 13:18 | 1

Als zij ook kaal dik en lelijk is is dat een zegen voor onze landgenoten

Beste_Landgenoten | 20-11-22 | 17:49

Dat heeft veel gekost, zeker weten.
Dan is er al 800 miljoen naar Zelinski overgemaakt.
200 miljoen wordt er uitgegeven zodat we snappen wat een slaaf is.
1 miljard is er voor de publieke omroep zodat het linkse woord verspreid kan worden.
We hebben vorig jaar 9,7 miljard aan de EU betaald en dat wordt weer meer.
En dan roept Kaag dat we meer belasting moeten gaan betalen. Het woord ,laat staan het begrip bezuinigen, is totaal onbekend bij dit wereldvreemd dametje.

pejoar | 20-11-22 | 13:13 | 3

Hier sluit ik me bij aan.
De waanzin ten top, als het gaat over een paar van deze zaken.
Het heffen van belastingen kan je wel aan vak K overlaten.

Zitvlak | 20-11-22 | 13:31

Bezuinigingen is al zo lang ik besta synoniem aan belastingverhogingen, het is newspeak voor betalen, kreng. Daadwerkelijk bezuinigen, ambtenaren ontslaan, 10.000 overbodige en bejaarde wetten schrappen, middenmanagement en externe bureaus eruit flikkeren, ik heb het nog nooit meegemaakt.

elfenstein | 20-11-22 | 13:33

@elfenstein | 20-11-22 | 13:33:
Er wordt bezuinigd op kwaliteit van service. Dus dezelfde hoeveelheid geld rondpompen, maar er 'meer' mee doen. 'Meer' wordt dan niet kwalitatief, maar kwantitatief uitgedrukt.

Sjors W. | 20-11-22 | 13:52

Ik heb vanmorgen eens even mijn bezittingen en schulden bekeken. Over drie jaar en een paar maanden heb ik mijn aow, komt mijn lijfrente vrij en hoop ik nog wat overwaarde op mijn appartement te hebben. Tegen die tijd app ik mijn leeftijdgenoot Van Amerongen, en kijk ik of er nog plaats is daar in de buurt. Weg uit dit land.

Dubbelepunthoofd | 20-11-22 | 13:04 | 5

@de IJsman | 20-11-22 | 13:55: En in de zorghuizen is weer plaats zat dankzij onze vorige minister Hugo de aow moordenaar.

jan huppeldepup | 20-11-22 | 14:12

In april wordt weer de Emigratiebeurs georganiseerd. In Houten. Van harte welkom

theo-is-dood | 20-11-22 | 19:22

@jan huppeldepup | 20-11-22 | 14:12: wel een beetje jammer dat de verpleegsters zonder hoofddoek alleen Pools praten.

Veepert | 20-11-22 | 20:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Heropvoeden, de-radicaliseren, allemaal zinloos.
"some women just want to watch the world burn"

Sans Comique | 20-11-22 | 13:01 | 1

Doel je op Kaag?

Reaaalist | 20-11-22 | 13:59

Tja. Als u in welk land dan ook vast komt te zitten doet NL weinig of niks voor u. Schuldig of onschuldig. En als je vrijkomt mag je zelf je kaartje terug naar NL kopen. Daar betaal je dan je hele leven belasting voor.

Dat allochtonen hier structureel bevoorrecht worden boven autochtonen is natuurlijk al belachelijk. Maar het gaat hier niet eens over *zomaar* wat allochtonen. Het gaat hier om (wanna be) oorlogsmisdadigers die vanwege islamporno (dus zo gruwelijk mogelijke executievideo's) naar Syrië en Irak afreisden.
Waarom wil het kabinet dat ranzige tyfustuig terug?
Er zijn toch zat moslimlanden waar onrecht, ongelijkheid, perversie, wreedheid en bloeddorst als deugden worden gezien? Daar zijn ze toch veel meer op hun plek?

Dat vullis heeft gezegd NL te haten, Nederlanders te willen vermoorden.
Die zou je ook niet toe moeten laten als ze op eigen kosten hierheen komen. Laat staan dat je ze ophaalt. Nota bene voor rekening van de belastingbetalers die dit land opbouwen en onderhouden.
Die plofkippen gaan nu levenslang aan de uitkeringen en subsidies. Omdat zij weten dat parasiteren meer oplevert dan werken, èn omdat ze samen met D66 onze samenleving omver willen gooien door die onbetaalbaar te maken.

En als een van die haatlarven straks een massamoord pleegt gaan we weer een #kaarsje branden en #don't look back in anger zingen. Opsporingsdiensten zullen zeggen dat de dader "wel bekend was, maar geen urgent probleem leek".
Glas plas was.
Maar dit is allemaal supervoorspelbaar. Die islam zegt gewoon dat niet-moslims berooft, verkracht en vermoord mogen worden. En dit zijn de extremisten uit die islam. Dat kan alleen maar fout aflopen. En we *betalen* ze dus om hier naartoe te komen; om hier een tijdje gratis te leven; en om ons uiteindelijk af te slachten.

Dandruff | 20-11-22 | 13:00 | 4

Erger dan PVV-stemmer Ferry T. zullen die vrouwen niet zijn.

Cobarde | 20-11-22 | 13:23

Ik denk het, u verwoord het. De religie van de wrede is de grootste bedreiging voor de toekomst van onze kinderen.

Lochos | 20-11-22 | 13:42

@Cobarde | 20-11-22 | 13:23:

Naar islamitische maatstaven is er inderdaad niks mis met kinderverkrachting, slavernij en genocide.

Maar je vergelijking met Ferry T is een beetje vreemd. Ten eerste natuurlijk omdat je geen enkel bewijs hebt dat Ferry T ooit een keer PVV zou kunnen hebben gestemd.
Maar vooral omdat je nu verschillende criteria hanteert.
Objectief gezien zijn de misdaden van isis veel gruwelijker en grootschaliger dan die van Ferry T. Jij vindt de isis-hoertjes oké omdat zij geen islamitische wetten hebben overtreden, en dat klopt. Maar volgens dat criterium gaat Ferry T natuurlijk ook vrijuit. En andersom; als T fout zit dan zitten die isis-hoertjes nog veel fouter.
Dit is echt hele basale logica, zelfs jij zou dit moeten kunnen snappen.

Dandruff | 20-11-22 | 13:47
▼ 1 antwoord verborgen

Laat eens op je inwerken. Hoe hebben ze het in hun hoofd gehaald om 40 monsters hier weer terug in de samenleving te halen. Alsof je Adolf Hitler hier asiel geeft.

DrachiR | 20-11-22 | 12:54 | 4

@johnyl | 20-11-22 | 12:56: En diezelfde staat houdt zich zeer willekeurig aan die uitspraken. Zie de lange lijst wob verzoeken.

Dubbelepunthoofd | 20-11-22 | 12:59

@Dubbelepunthoofd | 20-11-22 | 12:59:

Dat dus. Zie ook de toeslagenaffaire, de aanpak van klokkenluiders, het met afgekeurde mortieren op missie sturen van militair personeel; etc, etc.

Bovendien gaat het nu niet alleen om een enkele rechter die NL naar de knoppen wil helpen. In aanloop naar deze blunder is er in diverse media uitgebreid campagne gevoerd hoe zielig die haatlarfjes wel niet zijn. Ook in het kabinet en in de tweede kamer vond een meerderheid dat het recht op gratis uitkeringen voor oorlogsmisdadigers zwaarder weegt dan de veiligheid van Nederlandse belastingbetalers.

Dandruff | 20-11-22 | 13:09

De criminelen in de 2dekamer geven helemaal niets om de werkenden, zie maar in Afghanistan het personeel is aan hun lot overgelaten maar de jihadkippetjes plus gebrainwashde kids worden terug gehaald?! Waarschijnlijk om de vergrijzing versneld op te lossen Of Ze leiden allemaal aan het Stockholm syndroom?

punica72 | 20-11-22 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Starre karakters volgen de regels opgesteld en verspreid door andere starre karakters. Met eenvoudige strenge regels worden de aarde en het bestaan verklaard en er ook nog even zingeving aan gegeven op hun manier.
Deze vrouwen zullen niet van karakter veranderen. Het zijn zoekenden die geen antwoorden zoeken in het leven zelf, maar houvast zoeken in de negativiteit van hen die voorgingen in het voor hen deprimerende besef van bestaan.
Vreugdeloosheid is hun kernwoord. En dat mag volgens onze overheid wel wat kosten.

zeurmachine | 20-11-22 | 12:53

"Ja, we worden ALLEMAAL een stukje armer ", Eens kijken wie er straks het eerste plofkipt... Gelukkig kunnen we dat dan verhalen op onze regering.

antonconstandse | 20-11-22 | 12:52

Ik heb vrede met de repatriering van dit tuig, zolang ze ook een passende straf krijgen. En we weten allemaal dat dit niet het geval zal zijn. Overleveren aan de Syrische regering zou eigenlijk logisch zijn maar dat ligt politiek gevoelig. Dan is het alternatief - de Koerden betalen om de dames tussen prikkeldraad minimalistisch bed, bad en brood aan te bieden, beter. Hun kinderen zijn vanzelfsprekend welkom in ons land, maar dan zonder de moeder.

drs. Levi Samsonov | 20-11-22 | 12:52 | 2

Hun verknipte kinderen zijn ook niet welkom! Weet niet hoe je erbij komt dat die wel welkom zijn.

HoezoStom? | 20-11-22 | 13:02

Die kinderen zijn verpest en volkomen geïndoctrineerd. Dat zijn gevaarlijke haat larven die je hier niet wilt hebben. Heb bovendien nooit volkomen begrepen waarom "de kinderen" zo'n bijzondere status verdienen.

Lochos | 20-11-22 | 13:45

Mag ik één van die dames?
Die luisteren tenminste.

Ray Skak | 20-11-22 | 12:51 | 1

Lol! Die luisteren alleen naar moslims en niet naar een haramvarken.

HoezoStom? | 20-11-22 | 13:06

Natuurlijk mogen die cijfers niet bekend worden. Dat ondermijnt het draagvlak.

thanseeuwen | 20-11-22 | 12:51 | 3

Is er nog draagvlak om te ondermijnen eigenlijk?

RM666 | 20-11-22 | 12:52

Precies. Er zijn links en rechts wereldwijd altijd wel Nederlanders in de problemen. Daar doen we doorgaans niks of toch zo weinig mogelijk voor. En dan nu een hele reddingsoperatie optuigen voor dit soort misdadigers...

drs. Levi Samsonov | 20-11-22 | 12:53

@drs. Levi Samsonov | 20-11-22 | 12:53: de overheid doet normaal gesproken niets voor Nederlanders in de problemen in den vreemden.

Graftak | 20-11-22 | 13:00

Misschien hadden ze het regeringsvliegtuig gepakt ? Oh wacht daar was Kaag al mee weg.

HaaiBaai | 20-11-22 | 12:49

Er zal in geval meer p.p. belastinggeld gespendeerd worden aan isisvrouwen dan aan bejaarden die hun leven lang gewerkt hebben.

zeeman73 | 20-11-22 | 12:46

Als ze deze kosten bij die 400+++ miljard immigratie kosten bij tellen valt het helemaal niet op.

Links modus uit.

NLgaatnaardeklote | 20-11-22 | 12:46

Mevrouw de Minister is geen jurist. De ambtenaren bepalen wat er gebeurt, en de kosten berekenen is naar werk, en doen we liever niet.

HogeNood | 20-11-22 | 12:35 | 5

Baudet is wel een jurist; gepromoveerd nog wel. Dan heb ik 100x liever Yesilgoz als minister.

de IJsman | 20-11-22 | 13:56

@P. Breidel | 20-11-22 | 12:45:

Als meester in de rechten kan ik je verzekeren dat iedere idioot rechten kan studeren. Daar ben ik het levende bewijs van.

de IJsman | 20-11-22 | 13:57

@de IJsman | 20-11-22 | 13:57: ... dan zijn wij dat samen alhoewel het er wel vanaf hangt wanneer je gestudeerd hebt. Tegenwoordig vlieg je er zo vanaf.

P. Breidel | 20-11-22 | 17:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor terughalen en het hele asielcircus wordt er gestrooid met miljarden alsof het niks is en daar is kennelijk meer dan genoeg geld voor.
Dan dreigen met bezuinigingen omdat er geen geld meer is. (recessie)

meneer Q | 20-11-22 | 12:33

Ajoh dat is een druppel maak je meer zorgen om de kosten voor Pakistan en China wegens klimaatveranderingen door gevolgen van ons Nederlanders

Cable | 20-11-22 | 12:32

Dus we worden zomaar (weer) in de maling genomen door de VVD ? Je verwacht het ook niet.

Bari Oomsma | 20-11-22 | 12:31 | 1

Misschien dat de VVD een tekort aan deradicaliserings-experts ziet.

impy | 20-11-22 | 12:35

Optieften ermee en gauw, hier is geen plek voor dát wat je verwierp heeft erg weinig uitleg nodig.
Toch?

NiCeY | 20-11-22 | 12:31

Ach kosten, maken wij ons normaal ook niet druk over. Neem de 400.000 mensen in de bijstand (gaat over niet werkenden en niet de mensen die ziek of i.d. zijn), Ontvangen kinderbijslag; kindgebonden budget; persoonsgebonden budget (pgb) dat u ontvangt om zorg in te kopen; huurtoeslag, zorgtoeslag, engergietoeslag en kinderopvangtoeslag. Los van allerhande gemeentelijke steun. Hoor je niemand over terwijl er 450.000 vacatures zijn volgens het CBS. Dus die 40 extra, mwahh.

P. Breidel | 20-11-22 | 12:30
-weggejorist-
JeMotWat | 20-11-22 | 12:27 | 3

Terroristen uitreizigers noemen. Bizar!

Mallenmoe | 20-11-22 | 12:26 | 3

Tuurlijk, die religieus gestoorden waren overtuigd van "het goede doel" en de heilzame nieuwe omgeving gesteund, onderdrukt en geleid door religieuzen die er voor gestudeerd hadden. Even de AK47's over het hoofd gezien waar ze zelf last van kregen.

P. Breidel | 20-11-22 | 12:35

@P. Breidel | 20-11-22 | 12:35: de pure islam leven zoals Mohamed (nsfw) het wilde.

Graftak | 20-11-22 | 13:03

Terroristen "Strijders" noemen, onbegrijpelijk. Het zijn de vijanden van ons, willen ons dood en waar mogelijk voegen ze daad bij woord. De Duitser in WOII werd echt geen strijder genoemd.

Lochos | 20-11-22 | 13:49

Stap 1 van de cursus “ hoe richt ik mijn eigen land ten gronde“:
Haal de vijand uw land binnen.

laurentius | 20-11-22 | 12:25 | 3

Complete kuddes van Trojaanse paarden.

Acidstain | 20-11-22 | 12:28

De vijand van binnen is niet wat je denkt dat het is.

Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 12:41

Helaas gaat dit al decennia met instemming van het deugende deel van de bevolking. Nu hun eigen kindertjes geen woning meer kunnen huren laat staan kopen wordt de prijs van het deugen langzaam duidelijk.

Drembil | 20-11-22 | 15:08

Zoiets kost meerdere tonnen aan Euro's. Dit nog lis van de juridische kosten en de daaraan gerelateerde vervolg kosten. Linkse lucgtfietserij mag wat kosten

Tonyvanwychen | 20-11-22 | 12:25 | 2

Miljoenen komt eerder.
En een leven lang uitkeringen en hulptrajecten

laurentius | 20-11-22 | 12:26

@laurentius | 20-11-22 | 12:26: Eens, het is alleen slechts 0,1% van de 400.000 die er hier al gebruik van maken. De rente is zelfs hoger.

P. Breidel | 20-11-22 | 12:36

Dit is typisch zoiets dat goed gaat tot het heel erg fout gaat. Zoals het meeste dat Rutte doet dus.

Rennieflox | 20-11-22 | 12:24

"... dat die 12 Syriëgangsters na gevangenisstraf en een ‘deradicaliseringstraject’ niet alsnog na een luid Allahu Akbar plofkippen blijken"

misschien niet. maar op zeker heel wat haantjes zullen baren. en als plofhanen opvoeden.

win | 20-11-22 | 12:24

Wat een vervelende vraag van de BBB, toch maar cancelen wegens racisme en alt- right eigenschappen.

Acidstain | 20-11-22 | 12:23

Misschien als onze democratie ooit hersteld word krijgen we antwoord op dit soort vragen.
Voor nu zit de oppositie er voor appels en peren bij tot de volgende verkiezingen.
Ook best wel aandoenlijk.

Openstijl | 20-11-22 | 12:22 | 1

Ze zitten er al 40 jaar voor spek en bonen bij. Wel is het zo, en dat is bemoedigend dat ter rechterzijde in de peilingen 20% winst zit. En nee ik ben totaal niet rechts maar langzaam maar zeker maakt wat nu regeert Nederland kapot. Dus hopelijk krijgen VVD/CDA/D66/CU/GL/PvdA geen meerderheid in de eerste kamer en kunnen een boel zaken tegengehouden worden.

Zapata10 | 20-11-22 | 12:26

40? Sesam open u?

Mr_Natural | 20-11-22 | 12:21

In het kader van gezinshereniging komen volgend jaar hun mannen ook hierheen.

070 | 20-11-22 | 12:16 | 1

En hun commandanten want dat zijn hun broers/ooms/neven.

Nomen | 20-11-22 | 12:29

De kosten van het ophalen zullen in het niets vallen in vergelijking met het onderhouden van deze kalifaatkippen. Tientallen jaren gratis huis gratis uitkering allerlei begeleiders en therapeuten voor de jihadkleuters enz.

Sieg Hein | 20-11-22 | 12:15 | 2

Correct, totale kosten rond een miljoen per kip is een redelijke schatting.
En waarom? Omdat rechtvaardig en veilig aldus de VVD-minister.

HerzlichWillkommen | 20-11-22 | 12:17

@HerzlichWillkommen | 20-11-22 | 12:17: ik wil de kosten nog niet uitrekenen voor als de kuikens van de kalifaatkippen zijn uitgegroeid tot kemphanen en dood en verderf gaan zaaien in naam van hun opperwezen

Sieg Hein | 20-11-22 | 12:20

Voor zover ik heb begrepen worden die "moeders" direct opgepakt en vastgezet in afwachting van hun rechtszaak. Die kinderen gaan direct het systeem in met uiteraard het oog erop dat als ze nog te "fiksen" zijn bij familie worden ondergebracht. Ik geloof niet zo in dat kinderen kwaadaardig geboren worden. Dat ze niet meer te redden zijn. Dat geld boeit me allemaal niet zo. Ik wil liever weten wat er gedaan wordt om die kindjes nog te redden uit de handen van die beestachtige khawarij.

Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 12:13 | 8

Je zegt 'het systeem' en dat ligt het gevaar. Jeugdzorg ......., google ff.

Nomen | 20-11-22 | 12:31

@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 12:27: Moeten wij dan maar alle kinderen die daar geboren worden hier naartoe halen want het is daar nog steeds een enorme puinhoop. Of zijn alle kindjes gelijk maar sommige kindjes wat meer gelijk dan andere kindjes?

Zapata10 | 20-11-22 | 12:35

“Voor zover ik heb begrepen worden die "moeders" direct opgepakt en vastgezet in afwachting van hun rechtszaak. Die kinderen gaan direct het systeem in met uiteraard het oog erop dat als ze nog te "fiksen" zijn bij familie worden ondergebracht. Ik geloof niet zo in dat kinderen kwaadaardig geboren worden. Dat ze niet meer te redden zijn. Dat geld boeit me allemaal niet zo. Ik wil liever weten wat er gedaan wordt om die kindjes nog te redden uit de handen van die beestachtige khawarij.”

Bizarre manier van denken. Theoretisch wensdenken en niet gestoeld op praktijk en praktische resultaten.

Drembil | 20-11-22 | 15:12
▼ 5 antwoorden verborgen

De plofkippen en knalkuikens zijn in ons land.
Kosten noch moeite worden gespaard om het zover te krijgen.
Dilan kan weer via allerlei omzwervingen gewoon zeggen, geen idee in het kader van een of ander lulkoek verhaal.
Dat het vertrouwen hiermee opnieuw een oplazer heeft gekregen, doet er niet toe.
De nazaten, van deze bommobielen komen gewoon van rechtswege het land in.
Nog 10 jaar en we lopen allemaal in een jurk.
Iemand nog papaverstekjes?

Zitvlak | 20-11-22 | 12:11 | 6

@Zapata10 | 20-11-22 | 12:22: alles rechts van d66 wordt bij tijd en wijle door Theo gemakzuchtig uitgemaakt voor fascist en nazi maar de echte fascisten van het kalifaat worden door hem niet gezien, wonderlijk.

therealbraindump | 20-11-22 | 12:28

@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 12:15: Dit geldt voor het totale beleid, waarde Theo.
Het afkalven van de nederlandse staat is gewoon zichtbaar.
Overdrijven hoeft niet,dat doen anderen voor je ( u ).

Zitvlak | 20-11-22 | 12:28

Zelfs allochtonen klagen ondertussen steen en been dus zal er wel iets van kloppen. Lui die niets in de gaten hebben wonen zeer waarschijnlijk ergens in de rimboe.

Drembil | 20-11-22 | 15:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Zie het als culturele verrijking

Spongebob77 | 20-11-22 | 12:09

Ach, we gaan nog veel en veel meer geld kwijtraken aan deze sujetten. Had ze gewoon daar laten verrotten.

Rico Tampeloerus | 20-11-22 | 12:07

De uitvoerende krachten die het allemaal maar aan moeten pakken tot laat 's nachts; zijn zij het er wel mee eens?

GeheidEenGeit | 20-11-22 | 12:04

Lijkt er op dat er nogal wat mensen zijn vergeten hoe beestachtig ISIS te keer ging. Mss nog eens naar die beelden kijken en dan beslissen of je het menselijk afval dat daar vrijwillig naar toe ging terug wilt hebben.

Ichneumonidae | 20-11-22 | 12:03 | 9

@Wattman | 20-11-22 | 12:08:

Oh ja. Onderwijs ons Wattman. Hoe weet je dat? Of is dat maar gewoon een aanname van je? Vertel. Ik wacht wel.

Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 12:16

@Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 12:16:

Wacht maar af, als ze totaal verknipt volwassen zijn en beseffen waar ze vandaan komen zullen ze zich gaan keren tegen onze maatschappij.

Wattman | 20-11-22 | 12:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Het komt allemaal vanzelf goed,

zodra de meerderheid in Nederland Islamitisch is.

Low battery | 20-11-22 | 12:03
-weggejorist-
Charles Swietert | 20-11-22 | 12:02 | 1

Natuurlijk willen ze niet zeggen wat dat gekost heeft.
Lees wel dat Kaag de belastingen wil verhogen vanwege een dreigende recessie.
Snapt ze nou echt niks van economie?

pejoar | 20-11-22 | 12:01 | 3

Het is politiek niet uit te leggen dat Rutte 4 miljoenen aan belastinggeld spendeert aan deze barbaren. En dat is de enige reden waarom Rutte4 geen verantwoording wenst af te leggen aan de kamer en de kiezer. Nieuwe bestuurscultuur, ammehoela..

therealbraindump | 20-11-22 | 12:04

Dat was bij de crises van 2001 en 2008 ook al zo. De Nederlandse regering verdiept en verlengt de crisis door meer geld binnen te halen en minder uit te geven. Hun eigen portemonnee lijkt belangrijker dan het landsbelang. Volledig incompetent zonder enig economisch besef.

Trekhaas | 20-11-22 | 12:08

Waarom Nederlanders makkelijk het Nederlanderschap verliezen omdat ze te lang in het buitenland zijn geweest zetten we alles op alles om deze mensen die kotsen op de Nederlandse waarden terug te halen inclusief hun verknipte koters.

Voor Nederlanders ligt dat anders, die worden zelfs niet toegelaten aan een sterfbed van hun naasten. www.vpro.nl/argos/lees/nieuws/2016/Zo...

HoezoStom? | 20-11-22 | 12:01 | 3

Een korte blik op de producties van de NPO maakt dit gelijk duidelijk: de aandacht is volledig op zielige minderheden, op een zeer selecte groep quasi-slachtoffers, onder mom van 'de wereld is van ons allemaal' en de sterkste schouders moeten niet alleen alle lasten dragen maar ook zich ook schuldig voelen voor die sterke schouders.

De prioriteiten die de politieke leiding in de breedste zin van het woord impliciet en expliciet naar voren schuift komt tot praktische uitwerking op de ambtelijke werkvloer.

HerzlichWillkommen | 20-11-22 | 12:27

Dus toch een omvolkings beleid?

Openstijl | 20-11-22 | 12:28

Wat is hier nu zo vreemd aan?

TonAlias | 20-11-22 | 12:00

Ik schaam mij onderhand Nederlander te zijn en hoop dat binnenkort te veranderen.

Hebbiehemookweer | 20-11-22 | 12:00 | 2

De schaamte voorbij hoop ik dan toch. Want u wordt toch geen immigrant?

Charles Swietert | 20-11-22 | 12:03

@Charles Swietert | 20-11-22 | 12:03:
Een nieuw paspoort is ook een uitkomst.

Hebbiehemookweer | 20-11-22 | 12:06

Alles wordt uit de kast getrokken om terroristen en hun addergebroed veilig naar hier te halen. Wat drijft Yesilgöz die om stemmen te trekken zo tegen terughalen was.

Overigens zat de VVD weer stoere praatjes te verkondigen vanmorgen bij Rick Nieman, benieuwd of mensen daar weer gaan intrappen nu er bijna verkiezingen zijn.

Wattman | 20-11-22 | 11:59 | 5

@Wattman | 20-11-22 | 12:11: Of er wordt een ander item hot gemaakt. Een Turkse minister die naar Nederland wil komen en Rutte die dan zogenaamd spierballen laat zien. Onze media verteld dat Rutte heel goed op de covid epidemie gereageerd heeft, en nu waarschijnlijk Rutte op het schild gaat hijsen omdat hij zo krachtig tegen Poetin ageert of zo goed de energiecrisis weet aan te pakken.

Zapata10 | 20-11-22 | 12:16

@Zapata10 | 20-11-22 | 12:16:

Inderdaad een paar keer een daadkrachtig toneelstuk en hop daar werd de VVD weer de grootste.

Wattman | 20-11-22 | 12:29

De meeste mensen geloven graag in sprookjes en zijn snel vergeetachtig kijk maar naar de verkiezingsuitslagen van de afgelopen keren!

captain-caveman | 20-11-22 | 12:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Het simpele feit dat men geen openbaarheid wil geven is voldoende antwoord.

De kosten zijn namelijk extreem, vooral vanwege de component “lokale beveiliging”, waar de plaatselijke mafia voor heeft gezorgd.

Als onderdeel van de deal komt er ongetwijfeld nog een duizendtal aan asielaanvragers naar Ter Apel, want de mafia van dienst heeft ook nog een side business in mensensmokkel.

Een overheid die volstrekt nihilistisch is en van visie niks wil weten is gedoemd om overal groot geld tegenaan te smijten.

Glasgow Argus | 20-11-22 | 11:51 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Plus de kosten van levenslange uitkering, jeugdzorg etc.
Makkelijk uitgeven, andermans geld.

bqbq | 20-11-22 | 11:51

Rutte noemt ze vast "arbeidsremigranten". Nederland heeft handjes nodig..

Patje | 20-11-22 | 11:51 | 2

Handjes, geen hand ophouders.

Wattman | 20-11-22 | 12:07

Arbeidsrenteniers.

Openstijl | 20-11-22 | 12:49

En worden de kosten van de Rechtbank, officieren van Justitie, cipiers, verblijf in de cel etc. ook in de kosten meegenomen als ze worden uitgerekend? Dat wordt tientallen miljoenen belastinggeld.

aamert | 20-11-22 | 11:51 | 1

Daar gaan we weer, we gaan Woo'en.
Beseffen die ministers niet dat het achterhouden van informatie en het successievelijk WOO'en heel veel ambtenaren aan het werk houdt, inclusief rechtbanken e.d.?
Da's allemaal verloren geld. Ik heb geen flauw idee, maar is er steeds meer een tendens van meer achterhouden van informatie? Zo ja, dat bekekent dat er steeds meer geld en uren verloren gaan aan willens en wetens arglistig gedrag van (hogere) ambtenaren. Valt natuurlijk allemaal niet te bewijzen, al dat wat verborgen is. Mogelijk moet ik maar eens een cursus: "vertrouw uw regering en bestuur" gaan volgen.

nobodiesunmighty | 20-11-22 | 11:58

11 november 2019, Yesilgöz:
"Een frustrerende uitspraak. Het is gevaarlijk om deze kinderen op te halen. Daarnaast zullen de moeders en vaders snel volgen, gezien recht op gezinshereniging. Dat leidt tot gevaar voor onze nationale veiligheid. Ik hoop dat de Nederlandse staat zal doorprocederen >
Wij willen deze kinderen niet terug. En hun ouders al helemaal niet"
twitter.com/DilanYesilgoz/status/1193...
Drie jaar later is blijkbaar het gevaar compleet verdwenen. Geen idee wat dan exact is veranderd in deze periode.

Deksmaat | 20-11-22 | 11:49 | 3

D66 heeft het gif uit het debat gehaald?

Papa Jones | 20-11-22 | 11:54

Een rechter die zijn plaats niet kende en haar voor het blok stelde.

de IJsman | 20-11-22 | 11:59

Wat een kutmevrouw, als ik dat
zo mag formulereb.

Verderkijkert | 20-11-22 | 12:07

Mag toch hopen dat een aantal van deze IS vrouwen inmiddels zijn gerecruteerd door de MIVD en/of AID om hier in Nederland inlichtingenwerk voor ons te gaan verrichten. Bepaalde privileges zouden ze over de streep kunnen trekken. Hebben we er misschien nog een beetje voordeel aan.

johnyl | 20-11-22 | 11:49 | 4

Ja man, en met een beetje geluk zitten ze straks nog in de Tweede Kamer (of hun zus of nicht). Witwassen van extreem relifundamentalisme. Bonkestein heeft nog wel een goed advies.

Phantomas | 20-11-22 | 11:51
-weggejorist-
HoezoStom? | 20-11-22 | 11:55

IS-infiltranten bij de AIVD, mieters plan.

Zeurders | 20-11-22 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dus Kaag gaat wel alvast de inkomsten, via extra belasting, verhogen terwijl er blijkbaar geen enkel benul is van de uitgaven op de verschillende ministeries.
Tenminste, zo lees ik dit lulverhaal van Yesilgöz.

entredeuxverres | 20-11-22 | 11:48 | 2

Je zou natuurlijk ook de kosten / uitgaven van dit linkse kabinet met hun linkse Bobbies kunnen proberen te beperken, maar wat moet je dan opgeven ? Dus dan maar gewoon belasting verhogen …. En ik betaal al 50% loonbelasting….. Heeft echt geen zin meer om te werken

Spongebob77 | 20-11-22 | 11:52

Wilt u de harde waarheid!? Voor u en mij zou men het niet doen. Eenvoudig

Drembil | 20-11-22 | 11:48 | 2

Wel als uw pro deo-advocaat de staat voor de rechter sleept.

Papa Jones | 20-11-22 | 11:50

Mijn ervaringen met onze staat bij gedoe in den vreemde spreken boekdelen. Er is geen interesse in het eigene.

Drembil | 20-11-22 | 11:52

Maart 2023 rekenen we wel af. Komt goed.

Stijlicoon | 20-11-22 | 11:47 | 4

@chicago river | 20-11-22 | 11:53: En het hernieuwde geloof in de VVD, want Rutte..

Acidstain | 20-11-22 | 12:26

Denk het helaas niet, "cordon sanitair".

meneer Q | 20-11-22 | 13:44

@meneer Q | 20-11-22 | 13:44: Mits de PVV dusdanig groot wordt dat Rutte een onmogelijke coalitie met -tig partijen moet gaan vormen om onder de PVV uit te komen. Hoop doet leven.

me163komet | 20-11-22 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland haalt die 12 vrouwen op om ze te berechten voor deelname aan een terroristische organisatie. Maar waarom? Moet het recht zegenvieren? Waarom laat men ze niet daar? Om wie gaat het dan?

Dat je die kinderen ophaalt begrijp ik wel ergens want die hebben vast wel een opa en oma. Wat dat dan kost boeit me helemaal niet en zou me ook niet boeien in een andere situatie. Ik ben niet van mening dat kinderen omdat ze een slechte moeder en vader hebben ze ook zelf kwaadaardig zijn. Maar er zullen vast wel woeste mensen zijn die het haatlarven vinden.

Theodorus.Goldbach | 20-11-22 | 11:47 | 7

Die kinderen zijn al verpest.

de IJsman | 20-11-22 | 12:01

@de IJsman | 20-11-22 | 12:01:

Daarmee bedoel ik: dit worden in het beste geval zorgenkindjes die de maatschappij veel geld gaan kosten.

de IJsman | 20-11-22 | 12:02

@Drembil | 20-11-22 | 11:50:
Die kinderen moeten hier meteen uit de ouderlijke macht gehaald worden, maar betwijfel of dat zal gebeuren. Ik ben het wel met Theodorus eens dat je het die kinderen niet kwalijk kan nemen.

Ook mild opgevoede kinderen kunnen radicaliseren. Dat is ook waar, maar gaat dus ook op voor kinderen hier. Je kan niet nu al kinderen straffen voor wat ze misschien later doen.

Die moeders is een ander verhaal; gewoon oorlogsmisdadigers van de ergste soort. Ze steunden een extreem racistisch regime en hebben vaak actief meegedaan aan het martelen, vermoorden en tot slaaf maken van de plaatselijke bevolking, zeker de Yezidi’s.

@ Theodorus: ze zitten nu vaak in kampen in Koerdisch gebied. De Koerden hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het verslaan van ISIS. Ze zijn al die buitenlanders daar zat en willen dat de landen van herkomst dat tuig weg komt halen. Snap ik wel. Ik zie zo ook liever daar berecht en opgesloten, maar dat kost de Koerden geld en zou wel eerlijk zijn dat wij dat dan voor hen betalen. Kost vast meer dan terughalen, maar laat ze lekker daar.

Nuuk | 20-11-22 | 12:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik lees net hoe dat deradicalisatietraject voor Balthasar Gerards er uit zag, zou inderdaad wel eens kunnen werken.

'Zijn rechterhand, waarmee hij het moorddadige feit mede gepleegd heeft, zal met een gloeiende tang worden afgeknepen; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam, zoals zijn armen, benen en tenen waar het meeste vlees zit, het vlees afknijpen tot op het bot'

Zeurders | 20-11-22 | 11:46

Al met al als dat zooitje hier weer is gerepatrieerd zijn we weer 20 miljoen verder.

kuus | 20-11-22 | 11:44

Gaat toch helemaal niet over "individueel casusniveau", maar gewoon de kosten voor uit te voeren beleid? Lijkt me terecht dat de kamer daar naar vraagt.

Muxje | 20-11-22 | 11:43 | 1

De kosten zijn peanuts in vergelijking met de rijksbegroting. Het is in dat kader volstrekt oninteressant wat de kosten voor deze operatie zijn geweest. Het is, en behoort, geen overweging te zijn in het besluit (en -svorming) over het wel of niet terughalen van de haatkippen en hun kroost.

Grachus | 20-11-22 | 12:17

Belachelijk overheids besluit om die kalifaatkippen en kroost naar NL te repratriėren. Heb het van dag 1 gezegd. Maar naar mij wordt niet geluisterd. Heel naar allemaal. Want die kalifaat tantes komen na veroordeling over een jaar of 5-6 gewoon vrij. Kun je gif op innemen.
Het zal je buurvrouw maar wezen.

chicago river | 20-11-22 | 11:43 | 2

5-6? eerder <3 met ook jaren daarna begeleiding van voor-de-gek-gehouden links stemmende therapeuten (die ook weer hun mond houden) in alle soorten en maten waarvan sommige jouw buren of familie zijn....

oblix | 20-11-22 | 11:51

Ze staan te popelen om in NL berecht te worden. Sterker nog, dat eisen ze.
Gee, I wonder why ?

Asteroid-B612 | 20-11-22 | 11:55

Als bestuurders zwijgen over kosten is dat vanwege: een APV (lokaal), Aanwijzingen (landelijk) of PV's (provinciaal). In dit geval moet Yesilgöz concreet aangeven op basis van WELKE aanwijzing zij en haar ministerie menen te mogen zwijgen over de kosten van terughaling. Dat lees ik (imho) nergens in het stukkie of achterliggende linken.

Kortom: blijven duwen op de regels anders opzouten, dit is de NL'se democratie met checks & balances.

Organische evolutie | 20-11-22 | 11:43

Dus zogenaamde 'operationele redenen' staan informatie richting de Tweede Kamer in de weg?
Wat een kul.

Fervent | 20-11-22 | 11:41

Is haar haar alweer aangegroeid?

Deksmaat | 20-11-22 | 11:40 | 1

Dat gaat niet zo snel. Van die bossen afgeknipt haar zijn zeker twaalf pruiken gemaakt.

goedverstaander | 20-11-22 | 11:59

Geen probleem, ik werk wel door tot m'n 70e.

Stonecity | 20-11-22 | 11:40 | 1

Straks wordt je lichaam door robots in stand gehouden en werk je tot je dood gaat.

Adriel | 20-11-22 | 11:44

Hadden wij allang totaal geen vertrouwen meer in de politiek, laat staan het gekonkel van die walgelijke engnek rubberen Mark en consorten; dan bevestigd ook dit weer hoe vuig Den Haag met ons land en democratie omgaat.
Een stel op hol geslagen vals geile zeg maar hoerige teefjes rennen met hun gewillige eierstokjes achter een duidelijk stel terroristen aan , bezwangerd en werpend nageslacht in tot Syrië, en willen nu maar o' te graag terug naar veilig Holland.
Gewoon "elimineren" bezint eer gij begint kwakdozen; jullie hebben het voorrecht op Nederlandse nationaliteit en bijbehorende gunsten zelf verspeelt; zit maar op de blaren!

Nicolas1954 | 20-11-22 | 11:39 | 1

Een verstandig iemand en iemand die gelooft in recht = recht en krom= krom behoort dit idd zo te vinden. Maar dan Rutte en Kaag,,,

appeltjesgroeneweide | 20-11-22 | 11:53

In de regering zit iemand die als een Matthijs van Nieuwkerk door het kabinet gaat. Daarom doet de rest precies gedwee wat hun opgedragen wordt. Daarom lukte het de twee slimste jongetjes van de klas niet om in minder dan een jaar een kabinet te formeren.

DitjaarkrijgikAOW | 20-11-22 | 11:39 | 1

Matthijs had dan wel een programma waar velen van opgewonden raakten en het was vrijwillig te bekijken (heb het nooit gezien op wat fragmenten na), groot verschil

oblix | 20-11-22 | 11:54

Peilingen over de 1 kamer zien er iig goed uit, sommigen hebben lekker pech. Hopenlijk krijgt Geert gelijk, alleen nieuwe verkiezingen kan ook dit soort waanzin stoppen.

twitter.com/geertwilderspvv/status/15...

NLgaatnaardeklote | 20-11-22 | 11:39

Had pa en ma hun eigen plofkippen met plof kinderen niet kunnen gaan halen ?
Wat moeten de plofkinderen straks na deradiculatie (moeilijk woord) van hun moeder trouwens gaan denken ?

Low battery | 20-11-22 | 11:39

“Wat gaat het kosten?”
Wellicht wat mensenlevens…. mag geen naam hebben.

Ruimedenker | 20-11-22 | 11:38

speciale operatie waar heb ik dat eerder gelezen.

Pensionista | 20-11-22 | 11:35

Het wordt steeds duidelijker dat de VVD, niet alleen Rutte, maar ook zijn slippendragers, zich volledig aan de genade van Kaag-D`66 hebben overgeleverd. Kennelijk was de door Kaag bedongen prijs voor het Torentje: "Ik beveel en jij gehoorzaamt". Dat hebben we weer eens kunnen zien bij de congressen van beide partijen. En dit soort antwoorden van de VVD-minister ademen ook die sfeer. Bij dit alles blijft de vraag over het (toekomstige) stemgedrag van mensen die tot nu toe VVD hebben gekozen: in de polls is de VVD nog goed voor 20 zetels! Dat zullen toch niet allemaal goedgelovige simpele zielen zijn? Alhoewel... ik ga me dat steeds meer afvragen....

Kievit | 20-11-22 | 11:33 | 2

Heel veel ouderen... heel veel mensen die totaal niet weten wat Rutte allemaal gedaan heeft om in de tijd rond de verkiezingen alleen maar positieve praatjes te horen. Om nog maar eens het voorbeeld van een universitair geschoolde collega aan te halen: alle import zijn voornamelijk dokters en apothekers. En dit simpele volk heeft stemrecht... De gruwel.

appeltjesgroeneweide | 20-11-22 | 11:41

Er zijn heel veel mensen die dagelijks alleen maar het AD lezen en 's avonds het acht uur journaal kijken en verder niet. Die mensen weten niet beter.

Boeddha18 | 20-11-22 | 12:04

Ze weten bij God niet wat het allemaal gekost heeft. Er zijn allerlei diensten en afdelingen ij betrokken, alle met rammelende boekhoudingen, clubs die gewoon niet gewend zijn om ergens bonnetjes van te bewaren.

Schoorsteenveger | 20-11-22 | 11:33 | 5

@johnyl | 20-11-22 | 11:38:
Wat je zegt klopt mogelijk wel, gewoon beetje moeite doen. Dat gaat helaas nooit gebeuren. Mss herinner je je nog die 5 mld...

Ichneumonidae | 20-11-22 | 11:40

@johnyl | 20-11-22 | 11:38: Precies. Laten we ons vooral niet voor de populistische boerenkar laten spannen door gedetailleerde operationele informatie prijs te geven aan kwaadwillenden.

Kloof2012 | 20-11-22 | 11:42

Ja hoor, dat weten ze tot op de cent nauwkeurig als ze willen. Alleen is het antwoord daarop koren op de molen van Wilders als blijkt dat het tientallen mjoenen belastinggeld heeft gekost om potentiel levensgevaarlijke vijanden te importeren en dat wil men ten koste van alles voorkomen.

me163komet | 20-11-22 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kan me wel voorstellen dat de kosten van deze operatie geheim nblijven. Kennelijk zijn er redenen om betalingen aan derden (bijvoorbeeld geheime diensten, buitenlandse mogendheden etc) niet openbaar te maken. Bovendien al zou je weten wat het allemaal gekost heeft (tenslotte heeft de rechter deze terugkeer bevolen) is de vraag totaal niet relevant. Populisme ten top natuurlijk zo totaal niet relevante vraag van BBB.

johnyl | 20-11-22 | 11:32 | 7

@johnyl | 20-11-22 | 11:42: De rechter dwingt helemaal niet om ze terug te halen, lulkoek. Men haalt ze terug omdat succesvolle vervolging op een later tijdstip kansloos wordt geacht.

goedverstaander | 20-11-22 | 11:57

onzin, wordt niet gevraagd om volledige onderbouwing maar gewoon een bedrag om over te kunnen debatteren als munitie voor de toekomst

oblix | 20-11-22 | 12:03

@goedverstaander | 20-11-22 | 11:57: Inderdaad. Nu worden ze voor de rechter gebracht, doen huilie-huilie en dat ze daar alleen cupcakes bakten en voor de kinderen zorgden. Even 5 jaar in het staatshotel logeren en daarna voor de rest van hun leven van een uitkering genieten. Ik denk dat de andere keuze, niet terughalen en wel het staatsburgerschap afpakken een grotere (en betere) straf geweest zou zijn.

quigg | 20-11-22 | 12:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Yesil, was die nu van VVDDR of DDR66?

J-van-de-Bontekoe | 20-11-22 | 11:32

Zelfhaat en zelfverloochening … als het al niet in onze volksaard zat dan zit het in EU marionetten in onze regering. Geen zinnig argument is aan te voeren om deze actie te rechtvaardigen. Als het allos in NL betreft dan zijn “de kinderen met NL vergroeid en spreken ze alleen Nederlands”. Als het om gevaarlijke allos gaat in den vreemde dan geldt het omgekeerde. Twee maten…wanneer stopt dat, Nederland!? Tot we voldoende omgevolkt zijn!?!

Drembil | 20-11-22 | 11:32

Niet weten of niet willen weten wat iets kost.
Dan mag je van mij gewoon gelijk opzouten. Wat een misselijkmakend geouwehoer.

Ichneumonidae | 20-11-22 | 11:30 | 1

Het zou mij niets verbazen als ze inderdaad niet eens kunnen uitrekenen wat deze exercitie kost. Maakt ook eigenlijk niks uit, want de bijkomende kosten (advocaat, justitie, kinderopvang, gevangenis, onderhoud, gezondheidszorg, bescherming etc) zal vele malen hoger zijn.
En, oh ja, u betaalt het gewoon hoor. Wat langer doorwerken en meer belasting afdragen doe je immers voor een ander.

Kwakjeszalver | 20-11-22 | 11:34

Nederland kennende reken maar op tientallen miljoenen Bas. Wel ook alle, werkelijk alle, uren meenemen díe al die ambtenaren al er aan verspijkerd hebben (overleg, vooroverleg, tussenoverleg, collegiaal overleg, overleg tussen ministeries, coördinatie overleg en zo voorts, dan de tijd van alle emails schrijven, lezen en wissen).

Louter Leuter | 20-11-22 | 11:30 | 1

exact, uitgedrukt in manjaren.... giga idd

oblix | 20-11-22 | 12:04

Godsamme wat slecht weer.
Zie ik eindelijk een Nederlandse reddingsmissie voor me met speciale commando's enzo is het om.... terroristen terug naar Nederland te krijgen. De tering.

SterF... | 20-11-22 | 11:29 | 2

Als je zo tegelt dringt de triestheid pas echt goed door..

Wijze uit het Oosten | 20-11-22 | 11:34

En nog zal een aanzienlijk deel van de bevolking week zijn want “de kinderen”. Als radicale allos willen winnen dan zullen ze ineens hondvriendelijk moeten worden. Met honden kom je zelf als neonazi weg. Dieren en kinderen… dan is de ratio weg en moeten we ineens verplicht alles en iedereen verzorgen. Ten koste van onszelf en ons nageslacht.

Drembil | 20-11-22 | 11:38

Ik heb best een tientje pp. over om ze linea recta(al) terug te sturen.

goettel | 20-11-22 | 11:29

Kent u die uitdrukking nog; wilt u zitten, ik kan staan.

Plukkieplukkie | 20-11-22 | 11:28

Nog een poosje doorgaan zo en half nederland heeft een deradicaliseringstraject nodig, en de andere helft idem dito.

Hiram | 20-11-22 | 11:27

Nog geen hysterisch links dat gikt dat kosten er niet toe doen als bla bla mensen blabla rechtsstaat blabla schandalig dat hier over kosten wordt gepraat alsof menselijkheid een.orijskaartje heeft.

Dat is winst. Maar aan de andere gebeuren nu dingen, extreem invasieve instroom, die eerder nimmer plaatsvonden. Ze houden denk ik taktisch hun koppen georganiseerd dicht.

Zomaarwat | 20-11-22 | 11:25 | 1

Nou ja, het is simpel: het moet gewoon van één of andere rechter.

Wegens mensenrechten (zoals ze niét bedoeld zijn).

Papa Jones | 20-11-22 | 11:31

Zonet de buurvrouw gerepatrieerd: ze had zichzelf ingesloten in de badkamer. Ik voer zulke reddingsacties geheel gratis uit.

goedverstaander | 20-11-22 | 11:24 | 6

Aha, de 'ik ben hulpeloos'-versiertruc !

Papa Jones | 20-11-22 | 11:33

We hebben daarna samen zeker nog een halfuur gezocht om haar badjas. Gelukkig had ze plenty verwarmde massageolie bij de hand, het arme schaap.

goedverstaander | 20-11-22 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Met dank aan VVD stemmers en D66 stemmers. Maar wat zullen zij zeggen als die vrouwen voor terreuraanslagen zorgen? Ik wist van niets want kabinet Rutte haalde ze naar Nederland en niet ik, want ik wilde het ook niet? Nee, naar rottig VVD en D66 stemmertje. Jouw stem maakte dat deze partijen de dingen doen die ze doen. En dan kun je niet een ichhabeesnichtgewust dingetje achteraf uitvoeren. Of een 'ik ben wel lid van de voetbalclub maar steun het voetballen niet'.

appeltjesgroeneweide | 20-11-22 | 11:24 | 1

Ze zullen zeggen dat het ons is overkomen. Kamp was de eerste die ik dat hoorde zeggen. Maar een blind paard weet zelfs beter.

Reaaalist | 20-11-22 | 11:31

Ja. er was er laatst één die het zover had geschopt dat ze aan tafel zat bij de VVD. Maar ik vind wel dat ze daar moeten blijven. Bedenk dat ze allemaal iemands buurvrouw worden. Deze dames van IS.

Reaaalist | 20-11-22 | 11:22

De vaders komen met het bootje en gaan door naar het allyoucaneatship ook op onze kosten.
Met dank aan natuurlijk de V66 met steundragers.

van stampij | 20-11-22 | 11:21 | 1

U moet natuurlijk wel even langer doorwerken en (Nog) later met pensioen, om de bodemloze put van V'66 te bekostigen ! Leve, V'66 !

Nederlandop1 | 20-11-22 | 11:29

Er wordt dus verschuild achter de drogreden dat ze niets kunnen vrijgeven omdat het individuele casussen zijn, maar we hoeven het niet per persoon te weten, maar hebben wel recht om het totaal van deze kosten te vernemen. Caroline moet dit juridisch laten nakijken en alsnog eisen van de minister dat ze met deze cijfers komt.
Het is weer het zoveelste foefje om maar niet te houden waaraan ze verplicht zijn openbaar te maken, het zou moeten worden ge-WOB't dan door journalisten?

Jan, Leiden | 20-11-22 | 11:20 | 2

Laatste zou idd kunnen, alleen zijn dan naar verwachting alle cijfers zwartgelakt. Dat schijnt vaker te gebeuren...

Ichneumonidae | 20-11-22 | 11:32

Paar ton? Miljoen? Schijntje met wat die bak ellende ons daarna gaat kosten.

Dr. Blechtrummel | 20-11-22 | 11:20

Sowieso slecht voor het klimaat.

Swoop | 20-11-22 | 11:19

Ze daar laten was goedkoper geweest. Nu teert die hele club ook nog eens tot aan de dood op de Nederlandse verzorgingsstaat.

goedverstaander | 20-11-22 | 11:19 | 1

Idd! Maar ok,als het bij passief verteren blijft,valt me dat 'nog mee'.
Kans op latere 'aktiviteiten' van dit soort figuren is niet denkbeeldig helaas.

roberto9715 | 20-11-22 | 11:23

Wat het gekost heeft is nog maar een fractie van wat het ons nog gaat kosten…

Wijze uit het Oosten | 20-11-22 | 11:17 | 2

Ja, die gaan echt niet werken hier.

Papa Jones | 20-11-22 | 11:19

Gelukkig worden de kosten terug gehaald bij ouders of andere familieleden.

Low battery | 20-11-22 | 11:31

Een gevangenisstraf waarin ze nog meer een hekel krijgen aan het 'westen' en dan een deradicaliseringstraject, tja......

Keutels | 20-11-22 | 11:17

Deradicaliseringstraject, zijn er eigenlijk wel voorbeelden van dat dit ooit heeft gewerkt?

Zeurders | 20-11-22 | 11:13 | 4

Jason Walters is een uitzondering.

goedverstaander | 20-11-22 | 11:20

@Kapitein Sjaak Mus | 20-11-22 | 11:17: ik heb nog een stukje pink op sterk water

horsteknots | 20-11-22 | 11:26

@Kapitein Sjaak Mus | 20-11-22 | 11:17: Ziet er inderdaad uit als een effectieve methode! Maar heeft waarschijnlijk te veel CO2 uitstoot.

Zeurders | 20-11-22 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl