Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Patriarch geheimzinnige mediafamilie landt overheidstoestel op Caraïben om dochter te tonen

"Het bezoek is bedoeld om de 19-jarige prinses te introduceren op alle zes de afzonderlijke eilanden."

De Caraïbische eilanden, de mooiste steden van Nederland. De NOS schrijft: "De drie blijven tot maandagochtend op Bonaire, waar ze onder meer de zogeheten slavenhuisjes zullen bezoeken. Daar sliepen tot slaaf gemaakte mensen die op de zoutpannen moesten werken." Dat 'tot slaaf gemaakten' hè, op zich prima hoor. Maar zijn niet alle slaven 'tot slaaf gemaakt'? Of suggereert deze nieuwspraak een tweedeling tussen vrijwillige slaven en gedwongen slaven? Die paradigma-shift gaat gevolgen hebben voor de herstelbetalingen, namelijk.

"Op mijn commando, herneem de koloniën"

Het lijkt zo onschuldig

Deze kanjers

Rally 'round the princess

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
kuus | 28-01-23 | 18:47

Ik vind de benaming "Tot slaaf gemaakten" een heel goede benaming. Dit omdat ze 'meestal' door gekleurde landgenoten tot slaaf gemaakt zijn. We kochten ze op, transporteerden ze, en verkochten ze weer. Dan het niet zo'n frisse handel(swaar) was staat als een paal boven water, maar andere tijden andere gewoonten. Tenslotte was de kans dat je met huid en haar werd opgegeten in de gebieden van oorsprong zeer zeker heel groot, daarom bleven we liever dicht bij de kust en onze schepen voor het geval dat.

Olieboer | 28-01-23 | 17:24 | 1

Tegen roofdieren kon je je zelfs met oude musketten of donderbussen prima verdedigen tegen die roofdieren.

Waar we geen verdediging tegen hadden waren tropische ziektes zoals malaria, dat duurde tot zeker de 2e helft van de 19e eeuw dat we daar iets op vonden. Toen was 90% van Afrika ook binnen 30 jaar gekoloniseerd.

ReyNemaattori | 28-01-23 | 17:48

Had iemand Maxima niet even kunnen vertellen dat er nog een klodder kaviaar aan heur oor hing ?

LucaBrasi | 28-01-23 | 16:19

Hadden ze niet co2 neutraal per zeilschip kunnen gaan? Want straks plakt XR zich nog vast op de landingsbaan.

ikworstelengadouchen | 28-01-23 | 16:10 | 1

Als ze dat nou bij Lelystad doen heeft niemand last van ze. De daar aanwezige sport toestellen kunnen ook wel een keer van het naastgelegen gras opstijgen en landen.

Reagiertank | 28-01-23 | 16:13

Laat het Koningshuis gewoon bestaan, maar laten wij ons 'koloniaal' verleden definitief achter laten door de eilanden vrij te laten. Curacau en Venezuela passen prima bij elkaar, Aruba en de kleintjes zijn uitstekende basis plaatsen voor een nieuwe Staat van de USA.

NotWoke | 28-01-23 | 16:06

Laten we nou ophouden met dat geoudehoer over onze koninklijke familie. Ze zijn rustig, doen niemand kwaad en vooralsnog is er geen Meghan geïnfiltreerd.
Ga zo door WA!
Mooie familie.

J.Cash | 28-01-23 | 15:47 | 1

Niemand kwaad vergeet Bernard niet en ze zijn stiekem. Leest een keer oranje zwart boek

speed48 | 28-01-23 | 22:19

Máxima ziet er weer goed uit.

J.Cash | 28-01-23 | 15:33 | 1

zo zie je maar ;
geld maakt gelukkig ...

MagnificentRon | 28-01-23 | 16:11

Het aantal negatieven reacties op het internet is walgelijk.
Wordt dit aangewakkerd door China, Rusland of andere landen?
9 van de 10 is negatief over Nederland. Dat zijn geen gezonden cijfers.
Troll accounts uit China die binnen 3 seconden van plaatsen een hele comment section negatief beïnvloeden.

McCain | 28-01-23 | 15:12 | 2

Drie keer gelezen, snap er niks van.

polletjepiekhaar | 28-01-23 | 15:29

vroeger kwamen er nog wel eens inkomsten uit zo een kolonie. Amsterdamse grachtengordel (met voorkennisvastgoedfraude) mooie panden in Loosdrecht zijn er daardoor ontstaan . Tegenwoordig is het coke naar hier en belastinggeld naar daar

HetOorAakel | 28-01-23 | 15:03

Vergeleken met andere koningshuizen bv. het Spaanse, vind ik de Oranjes altijd een beetje tokkie.

ChalinaRosa | 28-01-23 | 14:57 | 1

Het is ook nouveau riche hoor. Ze kwamen uit het niets, ploef ineens koning.
Praktisch al die z.g. adel in Nederland ook, de jonkheren, baronnen etc. zijn destijds in de adelstand verheven omdat het nieuwe koningshuis een coterie nodig had waarmee ze stemmen en invloed scoorden. Het adeldom wordt in Nederland niet voor niets burger-adel genoemd.

Aleon | 28-01-23 | 17:12

Ik ben voor privatisering van ons koningshuis. Ze kunnen gewoon blijven en voor wie dat wil kan ze inhuren voor feesten en partijen, speeches, lintjes knippen en noem maar op. Beursgenoteerd dus pensioenfondsen kunnen er in beleggen. Daar kunnen ze als grootkapitalisten toch niet op tegen zijn?

Teluitjewinst | 28-01-23 | 14:26

Spartacus, het blijft een zielig iets dat hakken op een koningshuis dat zich niet kan verdedigen, en dat week in week uit, maand in maand uit . Als je het zo naar vindt ga lekker naar Frankrijk, hebben ze een president.

Gallendebejaarde | 28-01-23 | 13:55 | 1

Precies.
Dat simplistische geneuzel over ons prima functionerende koningshuis met allemaal complotjes. Des PvdD/D’66 dit oeverloze geneuzel.
Enerzijds klimaat op de hak nemen tegen het EU/Klimaat-gewapper maar dan zo’n suffe activistische stroming propaganderen.

In vergelijkbare landen (Denemarken, Noorwegen) werkt het ook prima.
Met Amalia in de toekomst hebben we echt een prima toekomst.

Braco.me | 28-01-23 | 14:23

Citoyens aux armes. Vive la republique. Het ideale moment voor een paradigmashift. De familie zit in het buitenland. Paspoort ongeldig verklaren. Bezittingen verbeurd. Republiek der Verenigde Nederlanden invoeren. Verdragen gesloten onder de monarchie zijn per direct ongeldig. Doei EU. Doei VN Vluchtelingenverdrag.

BoerKoekoek | 28-01-23 | 13:53 | 4

@McCain | 28-01-23 | 14:17: ach, ook presidenten kunnen kennismaken met het scherpe blad van de revolutie. Zie Robbespierre.

BoerKoekoek | 28-01-23 | 14:30

@McCain | 28-01-23 | 14:17: mocht de meerderheid daar voor hebben gekozen dan is zelfs dat beter als een monarchie. Nu denk ik dat Kaag niet zo veel stemmen meer krijgt. Caroline vd Plas zou meer kans maken

Sieg Hein | 28-01-23 | 14:31

@Sieg Hein | 28-01-23 | 14:31: De gemiddelde Nederland kan niet eens een lokale Albert Heijn managen. +300 dagen per jaar Nederland vertegenwoordigen op diepte en hoogte punten. Laat dat over aan een familie met 400 jaar vak kennis.

McCain | 28-01-23 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Het werkt toch allemaal niet.

nobodiesunmighty | 28-01-23 | 13:51

Lekker funchi met kip eten. Heerlijk.
Amalia is er vast ook dol op.

Zack Hooi | 28-01-23 | 13:40 | 5

@Zack Hooi | 28-01-23 | 15:41:
En daarna die kaas met een worm er in, hoe heet die ook weer?

J.Cash | 28-01-23 | 15:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoete lieve Gerritje.

bisbisbis | 28-01-23 | 12:59

Een slaaf moest je voedsel, onderdak etc geven, tegenwoordig heb je minimumloon waar een persoon niet zijn onderdak, voedsel etc van kan betalen. Moet een hoop subsidie en toeslag bij, honderden euro's vanuit de midden/hoge klasse.
De hoge klasse profiteert ervan want die hebben hun in dienst, ook winkelen ze bij de hoge klasse daar hebben ze net genoeg geld voor, ze kunnen niet de groenteboer of de slager betalen e.d.

Dattis-Natoer | 28-01-23 | 12:59

Willem heeft het op sommige moment klaarblijkelijk moeilijk.
Ook nu weer lijkt hij te denken we stoppen ermee.
De risico's voor zijn dochters worden te groot.
Het ooit zo lieve Nederland, zo verhard dat zelfs de Oranjes aan opvolging denken.

McCain | 28-01-23 | 12:53 | 1

Kan hij geen gebruik maken van zijn titel en ingrijpen?. Of is de wil er gewoon niet...

Pa Nadol | 28-01-23 | 13:31

“De nietspresterende Duitse
graaifamilie”. STOP DIE SHOW!

Verderkijkert | 28-01-23 | 12:52 | 6

@Zapata10 | 28-01-23 | 13:21: Eensch! En na 5 jaar weer een ander en als ze niet functioneren worden ze direct vervangen. Alleen mensen met capaciteit en ambitie staatshoofd te worden komen op die plek.

Sieg Hein | 28-01-23 | 14:35

@Sieg Hein | 28-01-23 | 14:35: Meneer Hein. U gelooft dat iemand met veel ambitie om staatshoofd te worden de beste keuzen is? Weleens op kantoor of bij de overheid gewerkt?

McCain | 28-01-23 | 14:56

Lees het Oranje Zwartboek, dan weet je genoeg.

“Juist uit de erfelijkheid van de koningsfunctie blijkt de volstrekte onbelangrijkheid: het doet er niet toe wie koning is, laten we dus afspreken het oudste kind van de vorige koning te nemen. Koning-zijn is de enige maatschappelijke functie waarvan grondwettelijk vaststaat dat iedereen, zelfs de domste mens, haar op zich kan nemen”.
Anders noch etwas?

Verderkijkert | 28-01-23 | 19:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Zij zijn ook maar tot koninklijke familie gemaakten.

J.P.Drapeau | 28-01-23 | 12:51 | 2

Inderdaad, bevrijdt ze van dat juk!
Herstelbetalingen zijn niet nodig schat ik zo...

Helpmedan | 28-01-23 | 12:57

Eisen stellen aan een sollicitant met betrekking tet uiterlijke verzorging en representatie wordt heden ten dage al gauw ten onrechte als discriminatie beschouwd. Deze piloot laat duidelijk zien dat dit beleid regelmatig doorschiet.

HD50 | 28-01-23 | 12:46

Weet je waarom Willem er zo slecht uitzag? Hij had op 30.000 Feet de turboflaps geactiveerd, als je dat niet gewend bent kan het je einde betekenen.

De_fluitlokker | 28-01-23 | 12:44 | 2

Jij bent in de war met William Shatner. Nightmare at 20.000 feet.

UnderTheDevil | 28-01-23 | 14:34

Dan heeft hij ook meteen een veeg gekregen van de 4-streper op de linkerstoel.
Een veeg waar hij wit van om de neus wordt.
Maar goed.... wel gaaf dat de koning net als zijn opa van moeders kant vlieg gek is.
Wat ik wel lachen vond was het gekonkel, gedraai en gelieg van vak K rondom het vervangingsproces van het vorige regeringstoestel ( PH-KBX, Fokker 70) waar de koning ook current op was.
Terwijl ze in de kamer nog moelijke debatten hadden en bij hoog en bij laag volhielden dat er nog niet was gekozen voor en Boeing 737-BJ volgde de koning al omscholingslessen.
Dat dat uitlekte was te voorzien want de inhoud van de troonrede blijft ook al jaaaaren niet onder de pet tot aan prinsjesdag.
Maar wat wel geheim wordt gehouden zijn de exacte cijfers mbt de oversterfte van de laatste jaren.
Het KAN dus wel, als de wil er maar is.

loze stijl | 28-01-23 | 14:40

Er zijn wel degelijk "vrijwillige slaven". Iedereen die bij een bedrijf op de loonlijst staat bijvoorbeeld.

Expert Homo | 28-01-23 | 12:43

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen dat we een koningshuis hebben. Een president is ook niet alles. Maar als je dan toch een koning hebt, kleed je dan minstens een beetje netjes aan. Dit lijkt werkelijk nergens op. En dan die enorme zonnebrillen. Beatrix had heel wat meer klasse. Geen andere Europese koning of koningin ziet er zo verschrikkelijk uit bij aankomst van een officieel bezoek.

Kattie | 28-01-23 | 12:43 | 3

Nederland kennenden gaan we verschrikkelijke presidenten voortbrengen. Timmermans figuren.

McCain | 28-01-23 | 12:56

@McCain | 28-01-23 | 12:56: inderdaad. Ze mogen geen mening en niets te vertellen hebben, dus dat worden nietszeggende figuren waar niemand voor warm loopt. En het ergste van alles: nooit meer een konings- of Koninginnedag meer.

Kattie | 28-01-23 | 14:28

@Kattie | 28-01-23 | 14:28: Op social media is het makkelijk achterbakse stukjes plaatsen over de Oranjes. Wat tegen gas voor een familie die er 400 jaar staan voor Nederland.

McCain | 28-01-23 | 14:53

Moeder ziet er een stuk beter uit dan de dochter, of was dat al gezegd hier?

HD50 | 28-01-23 | 12:38 | 1

Ma steelt altijd de show. Heerlijke vrouw.

J.Cash | 28-01-23 | 15:37

En geen respect tonen aan de locale gewoonte om bij officiële en publiek belangrijke momenten een stropdas te dragen. Stuitend om dit te zien. Echt.

RGV42 | 28-01-23 | 12:34

Kan iemand mij uitleggen op wat voor manier die opvreet familie daar nou weer eens "miljarden aan het binnenslepen" is, zoals de Oranjekwezels altijd beweren? Ik weet wel bijna zeker dat dit bezoekje ook weer dik geld gaat kosten.

zwellevertje | 28-01-23 | 12:32 | 4

Liever een paar Miljoenen per jaar aan de Oranjes.
Dan 20 miljard per jaar naar de EU met een president.
Denk eens 3 weken vooruit als de Oranjes zouden stoppen.

McCain | 28-01-23 | 12:58

@McCain | 28-01-23 | 12:58: Want die door God Zelve gezonden inteelt lamzakken van Oranje zullen het land wel eventjes redden haha?

zwellevertje | 28-01-23 | 13:35

@zwellevertje | 28-01-23 | 13:35: Success met President Halsema en Vice President Timmermans. Je krijgt honderden jaren geschiedenis niet meer terug.

McCain | 28-01-23 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

De PH-GOV is een mooi toestel al had ik toch de voorkeur voor een Airbus gehad. youtu.be/YfDEPqU8838

De_fluitlokker | 28-01-23 | 12:27

Al draagt een aap een gouden ring, het blijft een bastaardfamilie die geen recht hebben op de troon.

Okami | 28-01-23 | 12:26 | 1

Dat rijmt niet...... probeer het nog eens?

loze stijl | 28-01-23 | 15:28

Mag ik opmerken dat ik vind dat onze Koning er belabberd uitziet? Ja dat mag ik zeggen.

de Jager59 | 28-01-23 | 12:16 | 2

Dat vind ik ook. Wat mij betreft gaat hij even lekker op vakantie. Met zijn mooie speedboat scheuren.

De_fluitlokker | 28-01-23 | 12:25

"Maar zijn niet alle slaven 'tot slaaf gemaakt'?"
Nee, de meesten hebben zichzelf tot slaaf gemaakt, willen slaaf zijn, het zij van een religie, het zij van een ideologie, hetzij van een gedachte, hetzij van een persoon.
Soumission, submission, je vrijwillig willen onderwerpen, overheerst willen worden, masochisme, zwakheid, resignatie.

Schoorsteenveger | 28-01-23 | 12:08 | 2

Ik ben een staatsslaaf. In volksmond beter bekend als "ondernemer".

de Jager59 | 28-01-23 | 12:18

@de Jager59 | 28-01-23 | 12:18:
Ik ook. En terwijl NXP via een simpele omweg gewoon doorgaat met het leveren van chips aan Rusland worden wij lastiggevallen door arrogante KYC-analisten als het algoritme een transactie met Wit Rusland van jaren geleden heeft getraceerd en moeten we precies kunnen vertellen wat onze klant met het door ons geleverde product heeft gedaan, wat zijn klant ermee deed, etcetera, met meteen het dreigement dat als we niet fluks gaan dansen naar het pijpen van de bank de zakelijke relatie wordt beëindigd. Want de bank is ook slaaf en schijt alle kleuren van de regenboog als er iets langskomt waar het bedrijf mogelijk op gepakt kan worden.

Schoorsteenveger | 28-01-23 | 12:30

Ook die vette zonnebrillen niet even afzetten als je iemand een handje geeft. Ze hebben er echt heel veel schijt aan. Die poederdot (van Huffelen) daarachter weet in ieder geval hoe het hoort. Willy begint steeds meer op zijn opa te lijken, proletenbende.

Nomen | 28-01-23 | 12:03 | 1

Op de Antillen hebben ze geen manieren, dus ze passen zich snel aan.
Nog even “eet smakelijk” zeggen, met volle mond praten en voortijdig opstaan als je klaar bent met je funchi, en “ik ga even plassen”, en ze kunnen zo blijven.

J.Cash | 28-01-23 | 15:41

Kijk even naar Amalia.... hoe onzeker ze haar moeder vastgrijpt....... ruilen? Iemand?

philia | 28-01-23 | 12:02 | 7

@Schoorsteenveger | 28-01-23 | 13:54: Vader des Vaderland Willem van Oranje(1533 - 1584). Maar u begint vanaf Bonaparte? Natuurlijk is Nederland opgebouwd door de handelaren van de VOC. Maar ter gelijkertijd loopt er een geschiedenis met een Oranje draad. Waarom wilt u een deel van de geschiedenis afschaffen? De verevenden rol van een vorst zorgt voor continuïteit van Nederland. Beheer van protocol, behoorlijk bestuur en cultuur.

McCain | 28-01-23 | 14:10

@McCain | 28-01-23 | 14:10:
Ik start inderdaad op het moment dat voor het eers Nederland een koning kreeg opgedrongen. Willem van Oranje was geen koning. Ik wil helemaal geen deel van de geschiedenis afschaffen, ik wil er slechts op wijzen dat wij het koningschap en daarmee de Oranje's opgedrongen hebben gekregen

Schoorsteenveger | 28-01-23 | 20:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Willem is ook maar een tot koning gemaakte.

Mr_Natural | 28-01-23 | 12:01 | 5

@Schoorsteenveger | 28-01-23 | 12:11: Maar dan schaad hij honderden jaren Nederlands geschiedenis. Willem is een levenden Rembrandt. Daar stop je niet mee. Wij als volk dienen hem te steunen om het idee van Nederlander in leven te houden.

McCain | 28-01-23 | 13:26

@McCain | 28-01-23 | 13:26:
Willem van Oranje was geen koning, en Nederland was een republiek. Het was destijds helemaal niet de bedoeling om het stadhouderschap overerfbaar te maken. Dat is later allemaal verzonnen door 'the powers that be' precies om datgene te bestrijden waar de Nederlanders voor stonden: de republikeinse gedachte.

Schoorsteenveger | 28-01-23 | 20:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisteren of eergisteren, des ochtends vroeg, op Hilversum 1:
Er waren in Suriname ook veel zwarte slaveneigenaren. Maaaar, dat moet men genuanceerd zien! Veel van die eigenaren waren goede mensen, door omstandigheden (economisch gewin) gedwongen om slaven voor zich te laten werken. Dus zelfs voor een zwarte slaveneigenaar wordt een slachtoffer rol bedacht
Hoe hypocriet wilt U het hebben.

Frau_Ferkel | 28-01-23 | 12:00 | 1

Alle slaven werden slaaf gemaakt door de Ashanti, de stam waar Akwasi en Airfryer van zijn. Zij roofden naburige negerdorpen leeg en verkochten hun 'brothers' aan eerst de Portugezen, en toen die verjaagd werden door de Hollanders, aan de Hollanders.
Ik heb nog geen excuses of herstelbetalingen van Akwasi en Airfryer gezien.

KayakFun | 28-01-23 | 13:10

Het zal toch ook wel gaan over diversiteit hoop ik. Dan zullen ze toch niet vergeten de oververtegenwoordiging in onze penitentiaire inrichtingen? Of vinden ze dat daar niet leuk.

J.Hendrikse | 28-01-23 | 11:57

Lekker vakantietje; gratis vliegen dus gassen met dat ding…. In de troonrede had hij het nog over de urgentie van de klimaataanpak maar het introduceren van Amalia op wat Caraïbische eilanden, met gebruikmaking vaneen groot bijna leeg vliegtuig is natuurlijk nog veel urgenter.

Hommel | 28-01-23 | 11:55 | 3

Leeg? Leeg?! Al die net in Spanje gekochte kleren, al die make up, al die juwelen, al die zonnebrillen, al die overbodigheid?

dathoujetoch | 28-01-23 | 11:59

Willem vliegt zelf (chapeau), dat bespaart het gewicht van een piloot. Hoe veel CO2 reductie geeft dat?

Frau_Ferkel | 28-01-23 | 12:06

@dathoujetoch | 28-01-23 | 11:59:
Nou.. een t-shirt en een spijkerjekkie.
Voor een koningin toch redelijk bescheiden?
Pakkie drum in het borstzakje en ze is helemaal retro!

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 12:06

Het blijft wel ongelooflijk dat de oudste prinses nou net de genen van haar vader heeft en de jongste twee van hun moeder.

de Voorzittert | 28-01-23 | 11:55 | 1

Zo erg is dat niet, best mooie meid om te zien.

N3uk33nd | 28-01-23 | 12:32

Mooie blanke errug koloniale mensen die plaatjes.

Colin.Fart | 28-01-23 | 11:53

Mensen die met zonnebrillen lopen terwijl de zon niet schijnt. Zullen wel Barry Haye of Jeff Lynne fans zijn.

UnderTheDevil | 28-01-23 | 11:52 | 3

Proletengedrag. Zelfs al schijnt de zon, als je mensen begroet zet je de zonnebril af. Zal wel Argentijnse gewoonte zijn.

dathoujetoch | 28-01-23 | 11:55

Inderdaad meer iets voor proleten.

Hommel | 28-01-23 | 11:57

Bescheidenheid.
Willen liever niet herkend worden.

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 12:03

Dat “tot slaaf gemaakten”, die zijn dus eigenlijk “ver-slaafd”?

tegekvoorwoorden | 28-01-23 | 11:52

Ondertussen blijkt broer / zwager / oom Bernard jr. 1.8 miljoen coronasteun geïncasseerd te hebben voor z'n speeltje in Zandvoort. En maar roepen we vangen geen cent subsidie.

Cornelis12 | 28-01-23 | 11:49 | 1

Zeurpiet. Natuurlijk. Maar de F1 in Nederland betaalt die 1,8 mln qua inverdienopbrengst wel een keer of 100 terug hoor.

de Voorzittert | 28-01-23 | 11:56

En ze gaan daarna door naar Canada? Hup Kolonel Kaas !

Piet Karbiet | 28-01-23 | 11:46

Prinsesje: "Leuk zo'n huisje voor tot slaaf gemaakten, maar waar sliepen de slaven zelf?"

Osdorpertje | 28-01-23 | 11:45

Er zijn wel vrijwillige slaven hoor.
Denk bijvoorbeeld aan lui die denken dat ze in het heden nog steeds beperkt worden door wat hun voorouders eeuwen geleden is overkomen.

Joris Beltsin | 28-01-23 | 11:40 | 1

Of de gehele beroepsbevolking bijvoorbeeld.

Heckantrieb | 28-01-23 | 12:43

Nou ja, als de Russen straks Nederland binnenvallen, dan is Amalia veilig, met haar Antilliaanse vriend Lindomar.

Après toi | 28-01-23 | 11:40

Brengen de dames hem om er zeker van te zijn dat hij nergens anders heen gaat? Wist niet dat er een afkickkliniek stond...

Willy | 28-01-23 | 11:30

Wat een gezeur hier weer over Lex, Max en Lia: wtf doet van Huffelen erbij?

MK27 | 28-01-23 | 11:29 | 1

Van Huffelen is toch Amalia.

EmilioEsteves | 28-01-23 | 11:45

Wel jammer voor die bolle, geen eten want de cockpit.

GKJP | 28-01-23 | 11:29 | 6

Wat veel erger voor Willy is, geen drank.

De Maagd Maria | 28-01-23 | 11:39

U kent Toon Hermans niet?

GKJP | 28-01-23 | 11:53

Niemand hier verder nog die fonetisch kan lezen?

borgmonster | 28-01-23 | 12:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Werk, vakantie, werkvakantie of parasiteren. U mag kiezen.

spamzuiger | 28-01-23 | 11:29 | 1

Als je werk op vakantie lijkt, dan mag het een werkvakantie heten, en als je dat op kosten van anderen doet dan.. Tja.

VBO_B_Niveau | 28-01-23 | 11:41

Wel lief van Kaag dat ze zomaar belangeloos haar vliegtuig uitleent aan Willem.

NLgaatnaardeklote | 28-01-23 | 11:26 | 2

Voor wat hoort wat.
Zeker bij Kaag.

MK27 | 28-01-23 | 11:30

Haar bezem is niet gemaakt om er met 3 man op te zitten vandaar.

I.P standing up | 28-01-23 | 11:35

Oranje Zwartboek van Gerard Aalders lezen en je kan niet anders concluderen dat dit gajes moet opsodemieteren.

General Dripple | 28-01-23 | 11:25 | 1

idd

speed48 | 28-01-23 | 11:49

Slavernij, het werkt niet.

Sinterbikske | 28-01-23 | 11:23 | 3

Waarom werkt het in Dubai wel?

spamzuiger | 28-01-23 | 11:31

Dat wordt inderdaad als reden gezien dat lijfeigenen en horigen in Europa in onbruik raakten het laatst in Rusland.

bijna_raak | 28-01-23 | 11:37

Oereconoom Adam Smith kwam in zijn tijd al tot de conclusie dat slavernij slecht is voor de economische ontwikkeling van een maatschappij omdat er geen prikkel tot productiviteitsgroei bestaat. Zo beschouwd moeten de nazaten van slaven de wereld schadeloos stellen omdat we zo een paar eeuwen achterlopen op wat zou kunnen zijn.

Joris Beltsin | 28-01-23 | 11:46

Helaas weten maar weinig mensen dat dit land ooit een tijd een republiek was. Hell, we hadden zelfs kort een dictator. En niet die uit Duitsland.

Piet Karbiet | 28-01-23 | 11:20 | 3

Sterker nog, toen waren we succesvol. We heersten over de zeeën. Die roofridderfamilie werd pas na de Franse tijd uitgenodigd... Grote fout.

Louter Leuter | 28-01-23 | 11:24

Niet zo onaardig over Rutte, alhoewel, u heeft wel gelijk.

dathoujetoch | 28-01-23 | 11:27

@Louter Leuter | 28-01-23 | 11:24: Niet helemaal waar die tak met W4 en W5 was al stadhouder van Friesland, en kwam na 2e Stadhouderloze tijdperk weer aan de macht in NL, Rep der 7 Provinciën plus wingewesten.

bijna_raak | 28-01-23 | 11:41

De filmpjes willen niet afspelen bij mij. Krijg alleen zwart beeld met niks. Kan wel 5 minuten duren eerdat ze afspelen. Is het ronkende server van GS of leg 't aan mij? Ik doneer af en toe maar heb geen kroontje.

DitjaarkrijgikAOW | 28-01-23 | 11:19 | 7

@bitterpete | 28-01-23 | 11:34:
Ach zo! Welkom in de club. Kijk of je ook zorgtoeslag kan krijgen en die 1300 energietoeslag. Dan zie je wat die asielzoekers ook krijgen. Vet vangen man!

DitjaarkrijgikAOW | 28-01-23 | 11:37

Als je in pi.hole het blokkeren uitschakelt doetcie het weer.

Osdorpertje | 28-01-23 | 12:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat waren er eerder, sprookjes of koningshuizen?

Mr_Natural | 28-01-23 | 11:18 | 2

Sprookjes. In de tijd van de jagers en verzamelaars hadden we geen koningen en koningshuizen. Wel sprookjes bij het kampvuur.

Louter Leuter | 28-01-23 | 11:26

@Louter Leuter | 28-01-23 | 11:26:
Helaas.
De werkelijkheid was in die tijd minder idyllisch dan je hier schetst.

"Gnug grote knots. Gnug baas. Jij eten voor Gnug haal."

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 11:47

Ach, die Caraïbische kuteilanden..... Die worden een steeds groter blok aan ons been. Lang geleden wilde Hero Brinkman (destijds PVV) ze al op Marktplaats zetten; misschien niet heel realistisch, maar dat zou wel het beste zijn geweest.

Ik dacht dat die 4 kleine eilandjes - Bonaire, Sint Maarten, Sint Eustatius en Saba - tegenwoordig de status hadden van Nederlandse gemeenten. Nou ja, op die manier kan het misschien net, maar Curaçao en Aruba, die zogenaamd 'zelfstandige landen binnen het koninkrijk' zijn (wat is dat voor waanzin?) moet je nu eindelijk eens helemaal losknippen. Die hebben alleen maar een grote bek tegen Nederland, dat alleen nog maar miljoenen mag overmaken als ze weer eens al hun geld verbrast hebben. Laat ze daar maar eens hun eigen broek ophouden; als ze het toerisme goed ontwikkelen, kan dat best.

In de jaren 90 ben ik eens 2 weken op vakantie geweest op Saba, toen ik nog aan scuba-diving deed. Saba heeft een weergaloos onderwaterpark, en ik ben toen ook tweemaal naar de top van Mount Scenery gelopen (hij is dacht ik net geen 1000 meter hoog). Hoef je geen bergbeklimmer voor te zijn; er gaat gewoon een redelijk begaanbaar pad naar boven. En ik weet nog dat er geen sloten op de voordeuren van de huizen zaten; de toen ca 1200 eilanders vertrouwden elkaar blindelings; van je 'familie' ga je niks jatten. Dat vond ik toen erg mooi, weet ik nog wel. Een klein beetje 'het touwtje uit de deur' idee van Jan Terlouw. Dat kan hier al ca een halve eeuw niet meer. Misschien is ook op Saba intussen eea veranderd.

Dr_Johnson | 28-01-23 | 11:17 | 4

@Dr_Johnson | 28-01-23 | 11:45: Ik heb mijn reaguursel nog even wat bijgewerkt.
Ik ben veel op de Antillen geweest. Fijne eilanden met fijne mensen. Met name Bonaire heeft mijn hart gestolen, dat ik al ken vanaf de jaren tachtig.

Pardoes | 28-01-23 | 11:51

@Pardoes | 28-01-23 | 11:43:
Sint Maarten is zo'n plek waar je niet wilt zijn.
Altijd bij de deur dat gejengel om snoep gaat op je zenuwen werken.

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen ze daar niet blijven. Koninkrijk Curaçao en dan de Republiek der verenigde Nederlanden

Sieg Hein | 28-01-23 | 11:16 | 2

Dat waren we al eeuwen, sinds kort een koningshuis.

gato | 28-01-23 | 11:46

@gato | 28-01-23 | 11:46: precies die Willem 1 uit Engeland halen, nadat Napoleon definitief was verbannen, is de grootste fout in de Nederlandse politiek van de afgelopen paar honderd jaar.

Sieg Hein | 28-01-23 | 12:36

Copiloot wel

DeaconDrCrane | 28-01-23 | 11:16 | 3

Heb je goed gezien...

Louter Leuter | 28-01-23 | 11:29

Liever voorin dan de hele rit naast je vrouw en dochters..

Sneerpoets | 28-01-23 | 11:32

Is het niet zo dat er een Engels vliegtuig is gehuurd?

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 11:35

De Koning loopt er nog havelozer bij dan Midas Dekkers.

Sans Comique | 28-01-23 | 11:15 | 2

Dat is schier onmogelijk.....

MK27 | 28-01-23 | 11:31

Geef mij maar een haveloze Midas Dekkers ipv een opgesmukt sierpaardje namens koning. Die eerste vind ik te gek. De tweede komt uit een discutabele familie, gekenmerkt door het trouwen met mensen uit dictatoriaal georiënteerde kringen. Lastig voor mij om voor die tweede veel respect te hebben, helaas.

anja | 28-01-23 | 11:46

Kunnen de uitkeringen van deze 'koninklijke' mensen niet gewoon worden stopgezet?

goettel | 28-01-23 | 11:15
-weggejorist-
Jos Tiebent | 28-01-23 | 11:15 | 1

En ja, de hoogste tijd voor een president in Nederland!

UltraViolence | 28-01-23 | 11:12 | 1

Nee heeft ook niets te zeggen. We hebben geen staatshoofd nodig. En als we dan toch bezig zijn... Kunnen we de staat een keer goed inrichten (oa een echte trias politica, en de Eerste Kamer opdoeken).

Louter Leuter | 28-01-23 | 11:32

Kijk die lul nou zitten , alsof die echt zelf gevlogen heeft.

UltraViolence | 28-01-23 | 11:12 | 2

Jaloers?

ariedeknaller | 28-01-23 | 11:17

De Autopiloot doet veel dat klopt. Ik denk wel dat hij zelf wat gedaan heeft maar het blijft een lul, net zoals de rest van het koningshuis.

EmilioEsteves | 28-01-23 | 12:07

King Willem ziet er slecht uit!
Gelukkig heeft hij een baard..

aardv@rk | 28-01-23 | 11:11 | 2

Hij kwam eens aankakken toen ik in Potocari zat. Het bier was niet meer aan te slepen…

eerstneukendanpraten | 28-01-23 | 11:18

Dat heeft de meneer die hier in het dorp de Straatkrant verkoopt ook. Kan geen toeval zijn.

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 11:44

Onze koningin is zo jong als haar dochter. Dat kunnen ze in Engeland niet zeggen :-).

DitjaarkrijgikAOW | 28-01-23 | 11:10 | 5

@goetl, Dan zou ik hem best willen doen.

ariedeknaller | 28-01-23 | 11:19

Nou ik zag recentelijk een prent van Kate en die zag er absoluut schitterend uit. Echt een wow... Maar is uiteraard geen reden om royalist te worden.

Louter Leuter | 28-01-23 | 11:34

@Louter Leuter | 28-01-23 | 11:34:
Ka maar haar stief-schoonmoeder ziet er niet zo jong uit als zij :-)

DitjaarkrijgikAOW | 28-01-23 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zou niet mijn hobby zijn, gelukkig krijgt ze er goed voor betaald.

W_F | 28-01-23 | 11:10

Ik ben niet voor een republiek maar een gekozen koning of koningin lijkt me wel wat.

Mr_Natural | 28-01-23 | 11:09 | 1

o ja, zoals in Starwars. Queen Amidala (net niet Amalia, maar stukken knapper) en na 6 jaar een andere.

bergsbeklimmer | 28-01-23 | 11:41

Nou was ik tijdens het kijken van het filmpje dat ze de trap af lopen echt bang dat de rok van van Huffelen op zou waaien. Brrrr, de horror.

Sinterbikske | 28-01-23 | 11:09 | 1

Gadverdamme nu ik dit gelezen heb krijg ik dat beeld even niet uit mijn hoofd.

Sieg Hein | 28-01-23 | 11:14

Het is tot slaaf gemaakt of als slaaf geboren. De mensen die als slaaf geboren zijn hadden een moeder die slaaf was. De tot slaaf gemaakten verloren vaak een oorlog of werden als buit meegevoerd na een plundering. Tot zo ver mijn bereidheid mee te gaan in de woke-taalverloedering.

jdb1979 | 28-01-23 | 11:09 | 2

Dat was een belangrijk verschil tussen slaven in Afrika en slaven buiten Afrika: Binnen Afrika werden kinderen niet automatisch slaaf, daarbuiten wel. Wat mij betreft is dat een van de feiten waar we wel excuus voor moeten maken. Maar omdat we al lang van dat gebruik afgestapt zijn is dat niet van toepassing op de meeste nabestaanden.

W_F | 28-01-23 | 11:14

@W_F | 28-01-23 | 11:14: Als je het excuus gebeuren wilt doortrekken moeten ze ook sorry tegen hun zelf zeggen. Hun eigen soort verkocht de slaven aan de handelaren aan de kust. Slaaf in ruil voor spiegeltjes en kralen. Als ze dan sorry zeggen en wij ook dan worden we vriendjes en gaan we samen verder, dat laatste zal niet gebeuren helaas.

EmilioEsteves | 28-01-23 | 12:12

Ik ga binnenkort m’n kinderen ook even voorstellen aan de eilandengroep.
Kan ik daar ook subsidie voor krijgen?

laurentius | 28-01-23 | 11:08

Daar is het ook koud te zien aan de vorst aan de grond.

VP732 | 28-01-23 | 11:06 | 1

Ik kijk nu toch iets anders naar mijn boerenkool.
Daar is de vorst overheen geweest.

Papa Jones | 28-01-23 | 11:09

Ze vlogen hopelijk toch wel op veganistische co2 neutrale duurzame kerosine?

laurentius | 28-01-23 | 11:06 | 1

Dat hempie en dat colbert zitten inderdaad te strak bij Alexander, denk dat Maxima daar best voor de volgende keer op mag letten dat hij dat even past voordat hij het aantrekt.

Jan, Leiden | 28-01-23 | 11:06 | 1

Dat is daar weer een traditie. Die Gezaghebber Bonaire zal voor 2025 ook niet verhongeren.

W_F | 28-01-23 | 11:20

Wim had geen spiegeltje bij de hand bij het scheren.Blokje zit wat scheef.

Kowalski11 | 28-01-23 | 11:04

Las laatst een artikel over dat ca. 17% van die bewoners afstammeling is van slaven. De rest van de bevolking is later gearriveerd, na de afschaffing van de slavernij.

Piet Karbiet | 28-01-23 | 11:04

Amalia zou van de zomer basis-training bij de Landmacht Cavalerie moeten doen. Alexia straks bij de Marine en Ariane wellicht bij de Luchtmacht. Om de toon te zetten en als voorbeeld.

AntiZanicz | 28-01-23 | 11:03

Mocht Claudia de Breij niet mee..

Conan de Rabarber | 28-01-23 | 11:01 | 4

@Sans Comique | 28-01-23 | 11:17: Matthijs heeft al een bescheiden optrekje en ook zijn huis zit vol met vluchtelingen. Het is namelijk wel een deuger die meneer van Nieuwkerk.

EmilioEsteves | 28-01-23 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Dat doen rijke mensen wel vaker. Hun kinderen allemaal een voornaam geven met dezelfde 1e letter. Om de fiscus te foppen.

Piet Karbiet | 28-01-23 | 10:58 | 1

Zij hebben belastingvrijdom. Vreemd is dat WimLex dezelfde voornaam, Alexia, vergeeft die pr Bernhard ook aan zijn buitenechtelijk kind, half zus van Trix.

AntiZanicz | 28-01-23 | 11:00

Ik ben ook een tot slaaf gemaakte. Ik had makkelijk naar het VWO gekund maar mocht niet want arbeiderszoontje. Ik heb de eerste twee jaar van mijn ''carrière'' gratis ''mogen'' werken via een BBL constructie die tegenwoordig illegaal is. Krijg ik daar ook herstelbetaling voor? En dan ook voor die jaren bij die VVD kutboer die mij stelselmatig onderbetaald heeft en geheel (niet!) volgens de regels wekelijks tussen de 75 en 90 uur liet werken? We hebben het hier over zwaar en repetitief werk hè? Na anderhalf ontslagen, omdat ik al een week met griep op mijn werk kwam, en gewoon echt één dag nodig had om te herstellen, met als bedankje voor mijn inzet óók nog even een ontiegelijk slechte referentie die ik nergens aan verdiend heb. Ik zal geen namen noemen. Afijn. Slavernij bestaat nog steeds. Het heet flexwerk. En als het geen slavernij mag heten noem het dan maar exploitatie. En ja, je moet je wel zo laten behandelen, anders ben je dakloos of mag je terug naar Polen. Mensen doen dit natuurlijk alleen maar omdat ze willen participeren in de arbeidsmarkt. Geheel vrijwillig. Joe.

VBO_B_Niveau | 28-01-23 | 10:57 | 17

@EmilioEsteves | 28-01-23 | 12:23:
Op de basisschool zijn het geen leraren (ook al denken ze zelf wel dat ze een gelijkwaardige opleiding gehad hebben als een leraar met eerstegraads onderwijsbevoegdheid). Het zijn juffen en meesters, onderwijzers. Als ik destijds een onderwijsvakje had gevolgd, dan had ik de eerstegraads bevoegdheid ook gehad. Ik begin maar niet over het kennisniveau van de leraren van mijn kinderen. Een leraar wiskunde, scheikunde en natuurkunde moeten, willen ze goed les kunnen geven aan de bovenbouw van het VWO, zelf ook een academische achtergrond hebben (en geldt eigenlijk ook voor biologie, geschiedenis en zelfs talen). Dat is vandaag de dag helaas geen vanzelfsprekendheid meer.

Louter Leuter | 28-01-23 | 14:22

Helaas waar. In Finland moet je behoorlijk wat scholing hebben wil je lesgeven, lijkt mij ook terecht.

EmilioEsteves | 28-01-23 | 15:28
▼ 14 antwoorden verborgen

Opvallend is ook dat de meeste door wit geborenen tot slaaf gemaaakten zwart geborenen zijn.

nietzomoeilijk | 28-01-23 | 10:57 | 4

Mijn vrouw is ook blank, maar toch part-time slaaf

tis_wat | 28-01-23 | 11:06

@VBO_B_Niveau | 28-01-23 | 11:02: Het ging mij meer om de ridiculideit van het “tot slaaf gemaakten” en hoe zulk taalgebruik zich ook anderszins zou kunnen manifesteren, maar altijd leuk om te zien hoe een horde briesende boze mannen van middelbare leeftijd zich geroepen voelt te benadrukken dat zwarten niet het alleenrecht hebben op een slavernijverleden.

nietzomoeilijk | 28-01-23 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Oh meid, is dat een Rayban?!

Plukkieplukkie | 28-01-23 | 10:55 | 3

het staat tegenwoordig op de rand van de glazen.

AntiZanicz | 28-01-23 | 11:01

Die koop je onderweg in het vliegtuig, taxfree. toch?

Smoelensmid | 28-01-23 | 11:24

@Smoelensmid | 28-01-23 | 11:24: dat bestaat niet meer bovendien was de prijs zoveel hoger dat het net zo duur was als in de dorpsstraat.

AntiZanicz | 28-01-23 | 12:17

Er zullen toch ook wel slaven zijn geweest die best een leuke tijd hebben gehad.
M’n diensttijd vond ik ook best leuk.
Je leert nog eens wat.

laurentius | 28-01-23 | 10:51

Eerlijk? Ik vraag me steeds vaker af wat we aan die bende van Oranje hebben. Willem-Alexander loopt erbij als een clochard. Maxima is een WEF-puppet (en al lang geen MILF meer). En in die oudste? Het zal vast een aardige meid zijn, hoor. Maar ik zie er met de beste wil van de wereld geen koningin in. Tijd om weer een republiek te worden.

Stijlicoon | 28-01-23 | 10:49 | 2

Steun voorzitter.

JJMS | 28-01-23 | 11:00

Nou veel plezier. Het zal allemaal wel. Van mij mogen we dit hele circus afschaffen.

TheManiac | 28-01-23 | 10:49

De Koninklijke Nederlanders zijn zelf ook slaven, want ze moeten elk jaar verplicht aubades en festiviteiten ondergaan. Maar gelukkig krijgen ze royale herstelbetalingen uitgekeerd.

Nivelleermarionet | 28-01-23 | 10:48 | 2

De hoofdreden voor het verwerven en houden van de monarchie zijn de financiën. Er is niets zieligs aan. Koning Willem I was betrekkelijk arm en drie generaties later waren ze miljardair. Schades kwamen bij de staat en de winsten bij de Oranjes.

AntiZanicz | 28-01-23 | 11:05

Flink ordinair om je zonnebril op te houden als je met mensen praat. Typisch golddigger gedrag. Bea deed dat niet, die liet haar gezicht zien. Het is nog zwaar onbeleefd ook.

dathoujetoch | 28-01-23 | 10:48

Wat een ouwe wijven zijn het hier geworden zeg. Gezeur over de oorbellen, over het jasje, over het overhemd.

ijstijger | 28-01-23 | 10:47 | 1

Je moet toch wat, als de schoenen niet op de foto staan!

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 10:48

Slim van onze koningin. Heb ik zelf ook, die noise canceling headphones voor de lange vluchten.

skoftig | 28-01-23 | 10:47

“Herneem de koloniën”
Geniaal

laurentius | 28-01-23 | 10:46

Er zit een gordeldier op Max d'r oor.

Mr_Natural | 28-01-23 | 10:46 | 3

Oormijt

Conan de Rabarber | 28-01-23 | 10:47

Dat is kikkerdril

laurentius | 28-01-23 | 11:04

@Conan de Rabarber | 28-01-23 | 10:47:
Voorzichtig uitknijpen anders komt het terug.

Osdorpertje | 28-01-23 | 11:56

Ik zat er even helemaal naast. Ik dacht dat dit een laatste bezoek was van het Koninklijk Huis omdat we afscheid zouden gaan nemen van de miljardenverslindende Nederlandse Antillen. Begrijp nu dat dit niet het geval is en dat we deze voormalige slaven nog in lengte van jaren financieel blijven ondersteunen ?

johnyl | 28-01-23 | 10:46

“Max meid, dat ik het vliegtuig mede bestuur wil niet zeggen dat jij een pilotenbril op moet zetten…”

Normpje | 28-01-23 | 10:45

Man man man die onderste foto. Zijn ze onderweg naar het tuincentrum?

TheGreatMachine | 28-01-23 | 10:45

Waar is die rooie?

Onkel Bratwurstbude | 28-01-23 | 10:44 | 2

Die mocht niet mee, want steelt de show.

Stijlicoon | 28-01-23 | 10:45

Dat is Willie. Volgens zijn vrouw is hij gek…

eerstneukendanpraten | 28-01-23 | 10:46

Ze zoeken het maar uit, ik ben republikein.

gato | 28-01-23 | 10:44

Haha mooie gaslight van GeenStijl. De term 'tot slaaf gemaakt' wil men de pijnlijke term 'slaaf' verzachten. Net als een 'autistisch' iemand vs 'autist'. Ik kan het weten want ben zelf ook GGZ-klant.

Stoeptegel | 28-01-23 | 10:44 | 4

Aren't we all, Stoep

Spartacus | 28-01-23 | 10:51

Persoon die zich identificeert als autist.

Duwbak_Linda | 28-01-23 | 10:51

Ik vind eigenlijk dat @Joffri | 28-01-23 | 10:43 wel een goed punt maakt: Een kind van slaven is dan toch "als slaaf geboren"?

Joost Maghetweten | 28-01-23 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Moet altijd aan de vriendin van kermit denken..

timmey | 28-01-23 | 10:43 | 2

Wilt u erover praten?

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 10:50

@Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 10:50: ik bedoel bij het zien van de prinses

timmey | 28-01-23 | 12:06

Ach, terwijl alle camera's op die Oranje gericht zijn zal van Huffelen (die vliegt mee) een fikse zak geld beloven want er komt weer een claim aan.
www.bndestem.nl/binnenland/vergeten-b...

Abject | 28-01-23 | 10:43 | 3

De eilanden moeten toch snel naar Venezuela wanneer het daar een beetje stabiel is. Genoeg olie en geld zat daar.

AntiZanicz | 28-01-23 | 10:55

Het enige wat daar drijft te overstromen zijn de zoutpannen, de rest van het eiland ligt vele meters boven zeeniveau.

Sinterbikske | 28-01-23 | 11:04

Dat sporthemd van Wimpie staat wel erg strak, straks springt er een knoopje af en raakt er iemand een oog kwijt.

Conan de Rabarber | 28-01-23 | 10:43

“Pap, dat jasje; die kleur…niet doen!”

Normpje | 28-01-23 | 10:43 | 1

Ghe!

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 10:44

Het koningshuis hecht nogal wat waarde aan geboorterecht. Een kind van slaven is dan toch "als slaaf geboren"?

Joffri | 28-01-23 | 10:43 | 1

Is slaaf zijn een natuurlijk verschijnsel met aangeboren kenmerken? Of is het een systeem dat rechten onthoudt voor bepaalde groepen. M.a.w. kun je als slaaf worden geboren, of word je geboren in een bepaalde tijd, plaats en samenleving waarin een systeem je plek als slaaf heeft bepaald?

Overigens kunnen leden van het koningshuis afstand doen van hun titel.

Duwbak_Linda | 28-01-23 | 11:06

Ha.
Iemand moest zijn vlieguren volmaken.

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 10:42 | 3

Inderdaad moet de koning regelamtig vliegen om genoeg uren per jaar te maken. We hadden gewoon een Airbus moeten kopen maar dat past niet bij de KLM vloot van Boeing waardoor de koning niet meer op PH-GOV zou kunnen vliegen. Daarbij zal men ook regelmatig piloten van KLM moeten inhuren om PH-GOV voor andere bestemmingen te laten vliegen. Zoals 13x naar Griekenland voor de vakantie van de Oranjefamilie.

AntiZanicz | 28-01-23 | 10:53

@AntiZanicz | 28-01-23 | 10:53
Deze kist vliegt tot Canada.

Flightless bird | 28-01-23 | 11:17

@Flightless bird | 28-01-23 | 11:17: De nieuwe PH-GOV is geschikt om zonder stoppen naar de Antillen te vliegen, Dat was één van de eisen.

AntiZanicz | 28-01-23 | 12:16

“ Hé mam, die oorbellen zijn écht te groot hoor.”
De dochters hebben ook een corrigerende rol.

Normpje | 28-01-23 | 10:41 | 2

Samen:
Pa, dat jasje kan écht niet!

(A gentleman never wears brown)

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 10:43

@Kapitein Sjaak Mus | 28-01-23 | 10:43: die slobber kleren zijn inderdaad niet best.

AntiZanicz | 28-01-23 | 10:51

Met wie zou ik wel eens willen “praten”, het blijft moeilijk…

eerstneukendanpraten | 28-01-23 | 10:41

De NOS is een tot slaaf gemaakte van WOKE. Braaf volgt het alle grillen van de newspeak.

JJMS | 28-01-23 | 10:40 | 1

De NOS krijgt er heus iets voor terug: budget, snoepreisjes, scoops en tientallen nutteloze nieuwsitems per jaar.

de Voorzittert | 28-01-23 | 11:53

Zijn we niet allemaal slaven? Slaaf van de overheid, slaaf van de energiemaatschappijen, slaaf van de belastingdienst, etc.....

MyCatIsDoingThis | 28-01-23 | 10:40 | 3

Precies, maar dan mag je het niet over hebben. Hoe moet betrekking op Ras hebben tegenwoordig.

Les71 | 28-01-23 | 10:41

Afhankelijkheid en ondergeschiktheid is niet hetzelfde als rechteloos zijn.

Duwbak_Linda | 28-01-23 | 10:44

Betrap ons er plots op 'slave to the rythme' can Grace Jones te neuriën.

EEnzame SchizofrEEN | 28-01-23 | 10:44

“Nee meid, die bril staat je niet. Te kolossaal.”
Niemand die het durfde?

Normpje | 28-01-23 | 10:39 | 3

Misschien was het juist een advies. Als in de oudejaarsconference " groot staatshoofd" wordt geroepen dan wil je misschien liever een bril die je gezicht kleiner maakt dan een Youp van t hekbril.
En staat haar ook niet slecht al had ik liever haar ogen kunnennzien.

Shoarmamasutra | 28-01-23 | 10:42

hij staat juist wel goed

AntiZanicz | 28-01-23 | 10:50
-weggejorist-
Wiebenick | 28-01-23 | 11:29

Het blijft een peperduur statussymbool, veel meer hebben we niet aan die lui. Kunt natuurlijk ook gewoon een lucifer in de staatskas gooien.

keistad | 28-01-23 | 10:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl