Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aanstaande zomer ook bij u in de buurt: 'Maatschappelijk ontwrichtende' ASIELCRISIS

Joh echt?

wel gezeik dus

Walgelijke ophitsende kop in ophitskrant NRC Handelsblad weer, van het ophitsMediahuis dat u eerder de kansloze asielplaag, die ongehinderd verder, bracht: Nederland stevent af op een ‘maatschappelijk ontwrichtende’ asielcrisis. Is allemaal totaal nieuw voor ons, maar het schijnt dus dat als er allemaal mensen naar Nederland komen waar geen plaats voor is, dat dan helemaal niet goed gaat. "Zo wordt gevreesd dat al binnen enkele weken voor een paar duizend asielzoekers geen opvangplek meer beschikbaar is en dat zij op straat belanden. Ongeregistreerde vreemdelingen zullen dan door het land zwerven en met name in grote steden voor overlast zorgen." Tenminste, dat denken het COA en het IND. Maar hebben die dan niet gehoord dat Mark Rutte (van de vvd) bij de komend Europese top het migratiebeleid voor eens en voor altijd unaniem belachelijk op de schop gaat gooien? Of geloven ze dat soms niet?

Reaguursels

Inloggen

Dat inkwartieren gaat nog groot worden denk ik.....

slowpoke-htb | 27-01-23 | 15:41 | 1

Ja, dat wordt vordering van huizen door de overheid. Zie de aangenomen wet 'Verplaatsing Bevolking.'

negorij | 27-01-23 | 16:06

Zit me net weer te verbazen over de "derdelanders" uit Oekraïne. Al die arabieren die daar zogenaamd aan het studeren waren. Dus je bent student uit Marokko in Oekraïne (sure), moet daar weg omdat Putin nu eenmaal een klootzak is, maar dan ga je niet terug naar huis. Nee, je gaat voor gratis kost- en inwoning bij de Gekke Henkies in Nederland. EN DAT KRIJG JE NOG OOK!

wapster | 27-01-23 | 15:23 | 1

Waar die onreine varkens niet al goed voor zijn!

Veepert | 27-01-23 | 15:52

Vrij naar de Veronica-slogan van weleer: Mohammed komt naar toe deze zomer.

Toos Bevergeil | 27-01-23 | 14:23 | 2

Een onbeperkte instroom ingenieurs , chirurgen , hbo+ verpleging en zorg , ITers in AI en ML , ambachtslieden zoals loodgieters , elektromonteurs . Nederland gaat naar een volgende goude eeuw net als toen de Hugenoten kwamen uit Belgie en Frankrijk..... haha volgens Kaag en Sargentinia dan geen greintje bewijs

HetOorAakel | 27-01-23 | 14:17

Het houdt een keer op met de opvangplekken en de beschikbare huizen. Dan procedeert vwn wel wat maar er is gewoon geen mogelijkheid om dit goed te doen. Zeker niet als in het voorjaar de instroom verdubbelt. De truuk van het kabinet om gezinsleden niet in het azc te krijgen maar direct in een huis is ook afgelopen, dus hogere instroom = tenten. Kun je wat van vinden, maar de gemeenten zoeken nu al tevergeefs naar opvangplekken. En alle woningen naar asielzoekers om de congestie te verhelpen, ja dat ligt goed bij het electoraat. Dus leuke multiple choice vraag met allemaal slechte keuzes, zonder optie anders, nl.

geerdt | 27-01-23 | 13:57

Wir konnen nur eines tun, alle NL’s uber 60 raus um platz zu schaffen!

Het Noorden | 27-01-23 | 12:45 | 2

Dat komt wel heel dichtbij (60+, 61-)

KlaagGraag | 27-01-23 | 12:49

Ze zijn er leip genoeg voor.

Otto Normal | 27-01-23 | 13:34

Het zo uit de hand laten lopen dat u gedwongen wordt mensen in uw eigendom(men) op te nemen is ook een strategie.

Ervaringsdeskundige | 27-01-23 | 12:36 | 1

Ik wil wel een eskimo, er is geregeld plek in de vriezer nu het vlees zo duur is geworden.

Veepert | 27-01-23 | 15:53

Staatsruif wordt leeg gegeten door de aanzuigende werking van de verzorgingsstaat.

MeppieRocks | 27-01-23 | 12:32 | 3

Er wordt bij NOS e.d. gedaan alsof dit allemaal normaal is - Maar dit is niet normaal. Voorliggende landen doen veel te weinig, en slappe ruggengraten in de Tweede Kamer, ook al niet - Het is toch maar andermans belasting geld .. Waardeloos. Stem ze weg !

Nederlandop1 | 27-01-23 | 13:07

Vroeger noemde men dat goudkoorts.

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 13:37

Ik zou graag van iedereen die voor de boeren en de intensieve veehouderij is, zien dat ze zelf een varken in huis nemen, als teken van echte betrokkenheid bij het onderwerp waar ze zo voor zeggen te staan.

Oh is dat een absurde suggestie?

Waarom komt dan steeds weer het advies dat mensen die niet de grenzen dicht willen gooien zelf maar asielzoekers in huis moeten nemen?

Beste_Landgenoten | 27-01-23 | 12:28 | 10

Ik kende mensen die in hun flat een schaap op de badkamer hielden en het op het balkon slachten. U vindt dit beter dan boerenstallen, weien en slagerijen?
En voor het milieu ook zeker?

Veepert | 27-01-23 | 15:59

@grietmetgroenefiets | 27-01-23 | 14:38: Je buurman wil dat ook wel, een stukje grond. En je andere buurman ook. En de overbuurman, en zijn buren. Je bovenbuurman, je schuin twee verdiepingen lager achterbuurman ook.

Sans Comique | 27-01-23 | 17:12

@Sans Comique | 27-01-23 | 17:12: Daarom. Iedereen wil een beetje meer ruimte en niet minder.

grietmetgroenefiets | 27-01-23 | 17:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Er is een land dat drie keer zo groot is als Nederland, dat lid is van de Europese Unie en waar maar driehonderdduizend mensen wonen. En de orde wordt er door het Franse Vreemdelingenlegioen gehandhaafd:

Frans-Guyana (Frans: Guyane) is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa.

Omdat Frans-Guyana onder het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) valt, zijn de rechten van de asielzoekers die daar worden ondergebracht gewaarborgd.

Australië vangt asielzoekers op in Papua Nieuw-Guinea. Nederland en de EU kunnen dat ook.

theo-is-dood | 27-01-23 | 12:19 | 1

Vergeet Bonaire, Sint Eustatius en Saba niet als Nederlandse gemeenten. Kun je ook met de opblaasboot naar toe.

KlaagGraag | 27-01-23 | 12:46

Maar wanneer ontwricht demaatschappy de asielzoeker(industrie)?

Hadena | 27-01-23 | 12:18 | 2

Hoe kan dat, met zand in de raderen, subsidies stop zetten, aanklagen voor mensenhandel en lid van een criminele organisatie...

KlaagGraag | 27-01-23 | 12:48

@KlaagGraag | 27-01-23 | 12:48: Voorgespiegelde winstkansen en prognoses bewust te rooskleurig voorgesteld? Wekken van hoop bij de allerkwetsbaarsten, beloftes doen die je niet kunt houden en dat allemaal voor het eigen imago? Pek en veren, zeg ik. Toortsen en rieken. Knuppels en kettingen.

Sans Comique | 27-01-23 | 17:17

De eerste voorstellen van allerhande stichtingen en organisaties om woningen te delen zie ik al voorbij komen.

Er zijn gemeenten die ouderen aanschrijven om te verhuizen naar een kleinere (een duurdere) woning.

Afgelopen weekend heb ik een oudere geholpen te verhuizen naar een verzorgingstehuis. Mijn studentenkamer was nog groter. Ze moest van bijna al haar spullen afstand doen.
Triest .

Roos | 27-01-23 | 12:09 | 5

@Harry.Langezwaal | 27-01-23 | 12:12: Ja, dat was een idee dat heel goed leek, bejaardentehuizen stom bedenksel van boomers en zo. Maar het zal er wel van komen, gedwongen in huisname of verhuizing (afgedwongen via een belasting op m2 woonruimte pp)

Otto Normal | 27-01-23 | 13:37

Nou mag ze de hele dag uitkijken naar wanneer het etenstijd en wassen is. Een gemeenschappelijke ruimte die is gesloten vanwege personeelsgebrek. Gelukkig is daar de TV met zijn eindeloze herhalingen en toenemende stupiditeit.

Sans Comique | 27-01-23 | 17:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Erik van den Burg ontkent alles. Of hij zegt dat omdat hij niet anders kan, of hij heeft een enorm bord voor zijn kop. Het kabinet en de politiek in het algemeen speelt met vuur en het eindresultaat zal een overwinning voor populistische mafketels zijn. Dat vind ik nog het onbegrijpelijkste. Dat je niet in wilt zien of totaal negeert dat er geen draagvlak voor immigratie en asiel meer is onder de bevolking. Dat en dat alleen is voor mij een reden om te pleiten voor een totaal stop op migratie.

Bigi Bana Boy | 27-01-23 | 12:08 | 6

@ChalinaRosa | 27-01-23 | 12:33: Dit zijn narcistische mensen die problemen nooit bij zichzelf zoeken maar altijd naar anderen wijzen. Het is een primitief afweermechanisme, heb ik me laten vertellen.

Wiebenick | 27-01-23 | 12:50

@Bigi Bana Boy | 27-01-23 | 12:49: Ze hebben gelijk (FvD uitgezonderd) en toch zijn het mafklappers? Leg eens uit.

Wiebenick | 27-01-23 | 12:54

Het is inderdaad onbegrijpelijk. We zijn nu op het punt aanbeland dat het de maatschappij gaat ontwrichten. En ze gaan gewoon door.
In maart krijgen we de kans om duidelijk te maken dat het zo niet langer kan, maar alle propagandaregisters zullen weer worden opengetrokken en dus vrees ik het ergste.
Jammer, dit was ooit zo'n leuk land.

Here's Freddy | 27-01-23 | 13:29
▼ 3 antwoorden verborgen

We dumpen deze tot vluchteling gemaakten gewoon in Limburg.

McSnor | 27-01-23 | 12:02 | 2

En daarna doneren we die lul op de kaart aan België en gooien we de veel kleiner geworden grens dicht. Heel veel problemen in één keer opgelost.

McSnor | 27-01-23 | 12:06

Begin gewoon met het invoeren van grenscontroles. Ik wil best mijn paspoort laten zien als ik de grens over ga, als dat dit probleem oplost.

HaaiBaai | 27-01-23 | 11:59 | 1

U snapt het niet hè? Of je nou met of zonder paspoort wordt aangehouden door de Marechaussee, je hoeft alleen maar het toverwoord „ASIEL“ te roepen.

theo-is-dood | 27-01-23 | 12:21

Rutte niet geloven?

McSnor | 27-01-23 | 11:58

Je kunt beter de kraan dichtdoen in plaats van een dweil te willen kopen die niet voorradig is

Münsterlander | 27-01-23 | 11:55

Overkomt het ons weer een beetje?

Blauwpetje | 27-01-23 | 11:54 | 1

We did not know it

Wir haben es nicht gewusst

KlaagGraag | 27-01-23 | 12:53

De Standaard:
"Daarom daarom zijn ook de ideeën van schrijvers als Michel Houellebecq problematisch, vindt Knaus. ‘Ze vergiftigen de mainstream. Net als Jacob Rees-Mogg in Groot-Brittannië voeden ze stapje voor stapje de meest inferieure reflexen in de menselijke natuur, tot die gemeengoed worden. Dat is niet vrijblijvend of louter literair bedoeld.’ In media-interviews roept Houellebecq de Franse moslims ondertussen op om te emigreren, anders zullen ze te maken krijgen met een rassenoorlog – ‘een omgekeerde Bataclan’. ‘Die retoriek is niet onschuldig. Als Orban zegt: “De oorlog begint aan de grens”, dan bedoelt hij: we moeten hem ook in de steden voeren.’"

cugel | 27-01-23 | 11:49 | 11

@Dandruff | 27-01-23 | 15:56: De Turkije-deal was een zoveelste staaltje van Nederland die zwaar overklast wordt op het internationale diplomatieke podium. Want ik ben nog steeds bereid, zelf als de Revolutie uitbreekt, het volkomen falen en verantwoordelijk zijn voor echt serieus leed bij honderdduizenden mensen en wat dies meer zij op conto te schrijven valt van gewoon incompetent en dom zijn. Hoewel sommige van die lieden tegenwoordig wel heel erg de schijn tegen hebben en de indruk lijken te wekken dat het een stelletje sociopatische opportunisten zijn.

Sans Comique | 27-01-23 | 17:26

Pleit Knaus nou voor censuur..? We weten waar dat "stapje voor stapje" toe
leidt. Of is het vrijblijvend en louter literair bedoeld? Vragen, vragen...

Wiebenick | 27-01-23 | 18:11

@Sans Comique | 27-01-23 | 17:26&
@Dandruff | 27-01-23 | 15:56&
@Wiebenick | 27-01-23 | 18:11:
Jongens, ik weet het ook niet. "grensbewaking en illegalen direct uitzetten." Als dat kon had Trump het al gedaan. Oké, Orban lukt het aardig, maar vooral omdat migranten liever niet in Hongarije wonen. Als je de grenshekken ziet bij Melilla dan zie je dat een hek om Nederland geen enkele zin heeft.
Oh, hoewel Knaus Houellebecq gevaarlijke ideeën vindt uiten, pleit hij niet voor censuur.

cugel | 27-01-23 | 20:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Als bestaande wetgeving (dublin, uitzetting van afgewezen aanvragers) gewoon gemaintiendrait wordt, dan zal dat al veel schelen.

Helaas is het huidige rumoer in de media alleen voor de bühne, vanwege de verkiezingen in maart uiteraard..

Toon Emmils | 27-01-23 | 11:41

Tja de man die er over gaat heeft als standpunt "hoe meer asielzoekers hoe beter". Dan hoeven we dus niet verbaasd te zijn. Boos hoeven we er ook niet over te zijn want op deze regering hebben we met z'n allen gestemd. Leve de domocratie!

Proud Infidel | 27-01-23 | 11:26

Toevallig natuurlijk dat pas als het tot overlast in grote steden gaat leiden het NRC alarm slaat.

don grocio | 27-01-23 | 11:21 | 1

Ik vermoed dat het NRC alarm slaat zodat de VVD deze voorzet kan gebruiken voor het uiten van ferme woorden, misschien zelfs wel pittige uitspraken, zo voor de verkiezingen.

Blauwpetje | 27-01-23 | 11:56

Alle wees welkom lui gedwongen uit hun huis zetten om er asielzoekers in te zetten lijkt me een mooie oplossing. Zij wilden al die mensen, dus mogen zij de consequenties dragen. You get what you asked for.

ikworstelengadouchen | 27-01-23 | 11:09 | 2

Zelfde met het klimaat. Mensen die het klimaat willen redden moeten dan ook zelf de kosten dragen. Hetzelfde principe mag herhaald worden omdat we altijd de kosten die enkelen maken met hun wensdenken afwentelen op de gehele bevolking.

dijkbewaker | 27-01-23 | 11:35

Ik weet wel een oplossing. Maar daar wil de regering zijn vingers niet aan branden.

zeeman73 | 27-01-23 | 11:09 | 1

Ik weet ook een oplossing. Beperk je tot Oekraïnse vluchtelingen. In die overige shitholes slaan zij elkaar al 2000 jaar de hersens in. Daar hoeven wij geen verantwoording voor te nemen.

Demanpieter | 27-01-23 | 12:02

“Lokale dak- en thuislozen, Utrechtse jeugd en Oost-Europeanen zijn verantwoordelijk voor zo’n 40 procent van de problematiek”, zegt criminoloog Henk Ferwerda. “De overige zestig procent van de overlast wordt veroorzaakt door vreemdelingen van buiten de EU. Een precies profiel van die groep is lastig te schetsen, ze hebben vrijwel nooit identificerende documenten op zak. Maar de indruk van lokale handhavers is dat het een groeiend aantal jonge mannen betreft, veelal uit Arabische landen als Marokko, die om allerlei redenen geen asielprocedure zijn gestart, en in Europa een beter leven hopen te vinden.”

theo-is-dood | 27-01-23 | 12:24

Medeschuldig aan die crisis NRC en vele andere media.

Wattman | 27-01-23 | 11:00 | 2

Hoe dan?

Jan Laefcutte | 27-01-23 | 11:00

@Jan Laefcutte | 27-01-23 | 11:00:

Door alleen maar positieve, instroom bevorderende artikelen te schrijven. Nooit eens de vraag of deze waanzin vol te houden is in dit al lang propvolle land.

Het tekort aan opvangplekken is altijd de boodschap, nooit teveel aan asielzoekers.

Wattman | 27-01-23 | 11:10

Misschien kunnen "the" emigranten in zo'n zonnepark onder de panelen slapen.

Jan de Vries | 27-01-23 | 10:50 | 1

Misschien met bootje en al richting The Theems...

Nodeloos Kwetsend | 27-01-23 | 10:54

... Met een bordje voor die gast op de foto gaan staan met "geen gezeik? Prima! Maar dan draait u er persoonlijk 100% voor op, want ik heb een andere mening"

Gladiator Fap | 27-01-23 | 10:50 | 1

Wordt wel een groot bord. Een simpel NEE werkt prima

Rotterdammert1965 | 27-01-23 | 11:03

Hoeveel mensen kunnen er in Nederland wonen en werken? Stel een onderzoek in en noem een getal. Dan is dat onze capaciteit. Dan is dat onze grens. Klaar. Niks populisme. Niks extreemrechts. Niks racisme. Waarom? Nou, omdat Afrika gewoon niet in Nederland past. Gewoon niet nee. Dat past niet. Echt niet. Gaat niet lukken. Zelfs niet als iedereen zou willen dat het past. Dus? Jongens, zeg mij even na: Ja, je hebt gelijk VBO.

Heel fijn. Ik wacht met smart op de uitkomst van jullie onderzoek.

VBO_B_Niveau | 27-01-23 | 10:48 | 5

Precies, zo moeilijk is het ook allemaal niet. Ook voor je flat geldt een maximum aantal bezoekers; dat staat zelfs vaak in het huurcontract. En ook je huis kan maar een beperkte hoeveelheid mensen bevatten voor het ongemakkelijk wordt. Dus op een zomerfeest kun je best je tuindeuren opengooien, maar zelfs dan is er een beperking op het aantal gasten.

Verbandmeester | 27-01-23 | 12:27

@Verbandmeester | 27-01-23 | 12:27: En dan heb je altijd wel een paar gasten die in de zakken van anderen zitten, de koelkast plunderen en van wie eigenlijk niemand weet bij wie ze horen.

Sans Comique | 27-01-23 | 17:36
▼ 2 antwoorden verborgen

De Standaard:
"De Duitse regering wil een alternatief voor de pushbacks. Migratieakkoorden met Afrika staan boven aan de prioriteitenlijst. In vrijwillige ­coalities met andere landen, zoals Zwitserland en Oostenrijk, wil Duitsland humane oplossingen zoeken voor de migratiecrisis. ‘Zo kan iemand als Viktor Orban de initiatieven niet vertragen of tegenhouden op Europees niveau’, zegt Knaus."

cugel | 27-01-23 | 10:40 | 10

@Wiebenick | 27-01-23 | 11:47:
Ik denk dat de asielcrisis komt doordat wij in rijke welvarende landen wonen, terwijl veel anderen in "shithole countries" (dixit Trump) wonen. Dus onafhankelijk van of hier nu Thierry of Jesse Klaver de scepter zwaait, de immigranten komen toch wel. Wees blij dat we een verstandige midden coalitie hebben.
@theo-is-dood | 27-01-23 | 12:25:
Iedereen vindt dat hij normaal mensenverstand heeft. Alleen de ander is extreem.
@ChalinaRosa | 27-01-23 | 12:45:
Viktor Orban staat voor de meest rechtse leider van ons continent, een beetje zoals veel GS reaguurders. Daarnaast heeft hij de oppositie vakkundig uitgeschakeld en is dus een soort dictator. Maar wat verwacht je anders van extreem rechts?

cugel | 27-01-23 | 15:52

@cugel | 27-01-23 | 15:52: Vergeleken met de talrijke shithole landen die de wereld kent wonen wij al sinds mensenheugenis in een "rijk welvarend land". Betekent dit dat wij alle arme mensen van de hele wereld hier zonder meer moeten verwelkomen? Natuurlijk niet. De immigranten komen hier niet als we niets te bieden hebben. En als onze prioriteiten op orde zijn, dwz gezond verstand gebruiken in plaats van vol op het emotieorgel te gaan. Het "verstandige midden" laat het kennelijk afweten, want er is een dikke vette asielcrisis, dan zal er wel iets verkeerd gegaan zijn, nietwaar? Dat verstandige midden van u bestaat niet. Het is één en al waanzin wat er gebeurt momenteel.

Wiebenick | 27-01-23 | 17:57

@Wiebenick | 27-01-23 | 17:57:
Toch is Nederland één van de beste landen om in te wonen, dat kan alleen als dat verstandige midden het redelijk rooit. Ik zou niet graag willen zien hoe de partijen rechts van de VVD het land gaan runnen.

cugel | 27-01-23 | 20:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Van het electoraat heeft ca 6% op GL gestemd en 16% op D66 en 5% op de PVDA. Dat zijn over 13 miljoen kiesgerechtigden waarvan weliswaar niet iedereen heeft gestemd toch voldoende deugkneuzen die een asielzoeker in huis zouden moeten nemen voor hun eigen gemoedsrust. En dan is er geen crisis meer. Hooguit in de huiselijke sfeer, maar de gemiddelde deugkneus kan daar wel mee leven want, niet onbelangrijk, zij deugen en steken daarbij de middelvinger op naar (de) racisten en fascisten, waar het hier in dit land van wemelt volgens hun politieke leiders, scanderend: Een betere wereld begint bij jezelf en wij laten niemand vallen.

forecastle | 27-01-23 | 10:38 | 17

Neem jij ook een varken in huis omdat je tegen stikstof bent?

Beste_Landgenoten | 27-01-23 | 12:26

@Red shirt | 27-01-23 | 12:10: U draait het om. Er is geen asielstop dus vooralsnog is de asielstroom onafzienbaar. Het gaat ook niet om een "kleine groep arme sloebers" en vluchtelingen in de klassieke zin des woords, maar om een constante stroom (ongeveer 1000 per week) calculerende migranten die afkomen op onze lokkende welvaart. Dit proces is al vele jaren aan de gang en het einde is nog niet in zicht. De zgn "toenemende verrechtsing" is daarop een reactie. Het lijkt er eerder op dat WIJ geen stem hebben in deze..

Wiebenick | 27-01-23 | 12:40

@red. Shirt, 30 jaar geleden met crisis opvang voor kinderen uit somalie en egypte uiteindelijk
Nederland.
U nu pas?

Nico1000 | 27-01-23 | 13:08
▼ 14 antwoorden verborgen

Wat waren ook al weer de crises voordat we de EU ingeluisd werden ?
Oh ja we moesten geld wisselen bij de grens.......

2CVOcean | 27-01-23 | 10:35 | 2

Das twee keer

2CVOcean | 27-01-23 | 10:36

U ziet allemaal Hugo de Jonge over het hoofd. Als het kale N-Nederland en de Flevo volgebouwd zijn en de asiellers in het Westland en op boerderijen werken, hoor je niemand meer. Kunnen we er zo weer 100.000 uit Afrika opnemen en wij vervroegd met pensioen.

P. Breidel | 27-01-23 | 10:35 | 4

Alleen verdwijnen er heel veel boerenbedrijven t.g.v. de stikstofCRISIS.
Geen werk voor uw asielkers.

MK27 | 27-01-23 | 10:38

Eind van deze eeuw zijn de weersomstandigheden hier als in noord Afrika, althans dat is de verwachting. We is er nu slim, zij die vandaar hier heen komen, of wij die blijven zitten? Mijn advies: verhuis naar het noorden

Henkie | 27-01-23 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ja hoor, er komen weer verkiezingen aan in maart (niet eens voor de 2e kamer helaas), gaat Rutte weer allerlei leugens vertellen danwel ons een (bedorven) worst voorhouden en het gros van de kiezers die niet eens weten hoeveel zetels er in de 2e kamer zijn, trappen er weer in.

Stem in Maart NIET op een gevestigde partij (ik gebruik bewust niet het woord Kartel), maar stem op 1 van de vele oppositiepartijen van nu (behalve PVDA en GL)... een stem op de SP mag van mij ook.

Keyboardspeler | 27-01-23 | 10:32 | 2

Leijten of Omtzigt. De rest kan de pot op.

VBO_B_Niveau | 27-01-23 | 10:40

@VBO_B_Niveau | 27-01-23 |
U doet uw naam eer aan. Die twee stemmen altijd met het kartel mee.

gestoptmetroken | 27-01-23 | 10:50

Ja, weer veel berichtgeving mbt de asielcrisis. Logisch, want gisteren was er een grote 'pow-wow' in Stockholm over deze 'problematiek'. En ik las zowaar twee kleine lichtpuntjes die besproken zijn:

"Het kabinet wil dat er met EU-geld hekken worden gebouwd aan de buitengrenzen. Oostenrijk vraagt daar al langer om, Hongarije ook en commissaris Johansson sloot dat vandaag niet meer categorisch uit.''

Ik pleit er hier al jaren voor: hekken op de landsbuitengrenzen en pushbackbeleid op zee. Over dat laatste lees ik niets, en onze Eric zwakt dat hekken-verhaal helaas ook weer af:

"We hebben buitengrenzen, die mag je markeren met een hek. Daar moeten natuurlijk wel poorten in zitten, mensen moeten asiel kunnen aanvragen.''

Nee, Eric, asiel aanvragen doen mensen maar in hun 'eige' land; niet eerst helemaal naar de EU 'reizen', daar proberen binnen te sneaken en dan asiel aanvragen, dat is gewoon de huidige praktijk, daar moeten we nu juist vanaf. Tweede lichtpuntje:

"De EU kan landen die hun burgers niet terugnemen onder druk zetten met visabeperkingen, maar doet dat nauwelijks. Gaat dat veranderen?
'Dat denk ik wel na het overleg van vandaag. We gaan die stok meer hanteren, met ontwikkelingshulp en handelsvoordelen als wortel.''

Die stok moet je keihard hanteren; schurkenstaatjes als Marokko en Algerije moet je ongenadig de financiële duimschroeven aandraaien, net zo lang tot ze gaan 'meewerken'. Niet belonen voor medewerking, maar keihard straffen bij tegenwerking. Een andere taal begrijpen ze in dat soort landen niet.

En verder dan nog wat ergerlijke berichten. Op de Joop hebben ze het er ook over, maar daar wordt het natuurlijk gedownplayed als: het valt wel mee (''Het aantal asielzoekers vormt met een krappe 12 procent maar een klein deel van alle migranten die jaarlijks naar Nederland komen.''), en die 'opvangcrisis' is de schuld van het kabinet (''Daarnaast is er de afgelopen jaren fors bezuinigd op onder meer de opvang en begeleiding van asielzoekers. Dat alles heeft geresulteerd in de opvangcrisis die afgelopen zomer pijnlijk blootgelegd werd."). Verder valt het belabberde Nederlands weer eens op (komt denk ik omdat er veel mensen met een migratieachtergrond bij de Joop werken en modereren):
"... dit jaar waarschijnlijk meer asielzoekers naar Nederland komen dan waar het kabinet op berekend is.'' Nee, het is óf 'dan waar het kabinet op gerekend heeft', óf 'dan waar Nederland op berekend is'; dan klopt het, allebei trouwens.

Verder blijken er in Nederland ca 5000 zg 'derdelanders' uit Oekraïne te zitten, waar iets mee moet. Die moeten uiteraard zo snel mogelijk terug naar hun 'eige' landen, maar ook hier geldt: eenmaal binnen Luilekkerland Nederland, wil niemand meer weg:

"Hamad Lawan (31) heeft geen idee wat er over vijf weken gaat gebeuren. Wordt hij op straat gezet? Moet hij zich bij het aanmeldcentrum in Ter Apel melden voor de reguliere asielprocedure, waarin hij vermoedelijk geen kans maakt? Of zullen ze hem op het vliegtuig naar Nigeria zetten, het land waar zijn voorouders vandaan kwamen en waarvan hij een paspoort bezit, maar waar hij naar eigen zeggen nooit is geweest?''

O , o, wat een leed weer. Natuurlijk moet deze figuur op een vlucht naar Nigeria worden gezet. En van die Gutmensch argumenten die je dan altijd leest, word ik echt niet goed: o jeetje, dan moet hij naar een land waar hij nog nooit is geweest!?!? Was hij al eens eerder in Nederland geweest dan? Was dat een bezwaar om helemaal hierheen te reizen? Flikker toch eens een keer op met al die onzin en zet uit wat je uit kunt zetten.

Dr_Johnson | 27-01-23 | 10:32 | 6

Eric van den Burg vindt dus dat er wel hekken gebouwd mogen worden, maar wel met veel doorgangen. Ergo, dan heeft het dus totaal geen zin. Is die man een clown ofzo?

ChalinaRosa | 27-01-23 | 12:57

@ChalinaRosa | 27-01-23 | 12:57:

"Is die man een clown ofzo?''

Nou, dat valt wel mee, denk ik. En ondanks alles blijf ik Vd Burg een hele sympathieke man vinden; je kunt hem ook niet heel veel kwalijk nemen, hij kan geen kant uit, moet zich aan allerlei 'verdragen' en EU regels/wetgeving houden, en als hij een keer iets bedenkt ter ontmoediging van de gelukszoekers - uitgestelde gezinshereniging, liefst totdat de statushouder een sociale huurwoning heeft gescoord - wordt hij links en rechts door de rechters onderuit gehaald. Nee, het probleem zit niet bij Eric vd Burg, het probleem zit in 'Den Haag' als geheel (Kamer en regering) en natuurlijk in Brussel.

En dat van die poorten in die hekken had hij beter niet kunnen zeggen, maar hij verwijst daarmee wel naar wat m.i. de grootste en onbegrijpelijkste 'Catch-22' van het Brusselse beleid is: Brussel zegt tegen landen met een buitengrens (Polen, Griekenland, etc): jullie moeten illegale immigratie tegengaan. En als ze dat dan doen door bv hekken op hun grenzen te plaatsen en lieden die willen binnen sneaken tegenhouden (die ca 7000 klaplopers die die schurk Loekasjenko de Poolse grens wilde overduwen zijn een goed voorbeeld), dan is het opeens: nee, jullie mogen ze niet tegenhouden, want die mensen moeten in staat gesteld worden om op EU grondgebied asiel aan te vragen.

Dus Brussel moet eerst maar eens een einde aan deze belachelijke Catch-22 regel maken. En dat zou moeten betekenen: sta jij aan de Poolse (of Griekse, etc) grens zonder papieren, dan wordt je de toegang geweigerd, categorisch. Als je asiel wilt aanvragen, ga je terug naar je 'eige' land en dien je daar maar een verzoek in bij de ambassade van het land waar je graag heen wilt. Dan zal 99% afgewezen worden natuurlijk, want die lieden hebben geen echte reden om te vluchten, behalve 'een beter leven'. Nou ja, dat is natuurlijk ook de reden dat er elk jaar honderdduizenden binnen komen dobberen of banjeren. Maar ze horen hier niet: West-Europa kan niet heel Afrika en de hele 'oemma' opvangen. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?

Dr_Johnson | 27-01-23 | 13:55

@Dr_Johnson | 27-01-23 | 13:55: Heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk als je mentale oogkleppen op hebt. De materie bevindt zich dan buiten jouw gezichtsveld.

Wiebenick | 27-01-23 | 18:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Grote aantallen mensen erbij op een kleine oppervlakte als Nederland gaat verlies betekenen aan vrijheden. M.a.w, meer regels en wetten!

Magmacarta | 27-01-23 | 10:30

Terwijl de oplossing zo eenvoudig is:
1: grenzen sluiten voor asieleisers van buiten Europa (dus wel opvang Oekraïners)
2: Direct terugsturen of opsluiten van afgewezen asieleisers
3: Repatriëring van asieleisers waar de toestand in land van herkomst is genormaliseerd
4: Repatriëring van gastarbeiders die niet meer arbeiden, verzin een leuke aantrekkelijke regeling
5: Verlies Nederlanderschap en uitzetting van criminelen met dubbel paspoort.
Voor je het weet wordt Nederland veiliger en komen er huizen beschikbaar voor Nederlandse jongeren die nu nog noodgedwongen bij hun ouders inwonen.

Sieg Hein | 27-01-23 | 10:28 | 5

@Red shirt | 27-01-23 | 10:38: Criminelen met een dubbel paspoort overtreden (minstens) dubbel zo vaak de wet, reden om ze dubbel scherp in de gaten te houden, ware het niet dat we dat etnisch profileren zijn gaan noemen, waardoor we onszelf dubbeldik in de vingers snijden, maar dat is niet erg. We deugen dan dubbel zo goed.

Wiebenick | 27-01-23 | 11:29

Er is al een ruimhartige Remigratieregeling. Zie website NMI en SVB. Reiskosten vergoeding en gratis geld voor de rest van je leven

theo-is-dood | 27-01-23 | 12:29

@Red shirt | 27-01-23 | 10:38: Heb jij een betere oplossing voor importrecidivisten dan?

Je kan vrij makkelijk een 3-strikes systeem maken voor statushouders en ze bij de 3e strike hun status afnemen. Hebben ze nog steeds hun originele nationaliteit, dus niet statenloos gemaakt, en kun je ze terugwieberen naar shithole van herkomst.

Eenmaal genationaliseerd wordt 't idd lastiger, maar als ze die eerste 5 jaar zonder draaideurcriminaliteit doorkomen, dan is de kans dat ze dat daarna alsnog gaan oppakken een stuk kleiner.

Je springt snel op de bres voor discriminatie jegens criminele asielzoekers, maar op basis van discriminatie bij niet-criminele woningzoekenden, lijkt het alsof artikel 1 meer voor de vorm is, dan echt een pilaar van deze maatschappij.

ReyNemaattori | 27-01-23 | 13:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Onder het visieloze, impotente en leugenaardige bestuur van Rutte loopt bijna alles uiteindelijk uit op een crisis.

Rennieflox | 27-01-23 | 10:28

''Hallo, mijn naam is Rob Jetten en ik wil twee miljoen Afrikanen naar Nederland halen.''

''Hallo Rob!''

VBO_B_Niveau | 27-01-23 | 10:26

Wat waren ook al weer de crises voordat we in de EU zaten ?

Oh ja ,geld wisselen aan de grens .

2CVOcean | 27-01-23 | 10:26 | 1

En de 'harde gulden' maar dat was vooral een probleem voor internationaal opererende bedrijven die alleen op prijs wilden concurreren.

Rennieflox | 27-01-23 | 10:30

Ik denk langzamerhand: laat het maar gebeuren. Want op een normale manier zijn we kennelijk niet in staat dit op te lossen. Hoe groter de teringzooi hoe sneller er iets fundamenteels veranderen gaat.

Blonde Nel | 27-01-23 | 10:25 | 1

In die teringzooi moet Blonde Nel met een bodyguard over straat om de boodschappen te kunnen doen. Moet het echt zover komen?

Gebakschep | 27-01-23 | 10:28

"Alle mogelijke manieren om die af te wenden, lijken uitgeput."
Best boosmakend, dat deze krant in iedereen in regering,
niet de maatregelen *durven* te benoemen de wel gaan werken.
.
Hint:
Het begint met "nee" en "stop" zeggen, en daar vervolgens naar handelen.
En de wet hoeft niet eens aangepast te worden want asiel regels zijn er niet voor economische gelukzoekers.

hotmint | 27-01-23 | 10:25

Volgende poging van Rutte/Kaag IV om de nu al heel lang durende crisis te bezweren zal een beslag op vakantieparken, caravans en tweede huisjes? Kaag heeft er geloof ik vier, dus die doet dan in ieder geval een bijdrage.

jochum1980 | 27-01-23 | 10:24

Ik hoop van harte dat de asielzoekers in grote getalen over straat gaan zwerven in de grote steden. Hopelijk voornamelijk in de postcode gebieden waar D66 stemmers en Groen links stemmers wonen. Dan is de oplossing nabij

Overschilder | 27-01-23 | 10:22 | 3

om een indruk te krijgen van wat ons te wachten staat: zoek eens op Youtube naar de film "Children of Men". Scènes met plunderende gangs (warzone).

nick666 | 27-01-23 | 10:23

Is nu al aan de gang. Nu maar kijken hoe ze daar gaan stemmen. Tip: Ik zou mijn adem maar niet inhouden. Cognitieve dissonantie zit nml diep bij links.
"Overlastgevende asielzoekers gaan op Utrecht CS georganiseerd te werk."
www.trouw.nl/binnenland/overlastgeven...

Basil Fawlty | 27-01-23 | 12:09

Ondertussen is onze Tweede Kamer druk aan het debatteren over ""ons"" slavernijverleden.

wapster | 27-01-23 | 10:21 | 2
-weggejorist-
Blonde Nel | 27-01-23 | 10:26

Tja je moet wat als er geen echte problemen meer zijn.

Sieg Hein | 27-01-23 | 10:30

De problemen ontstaan niet door die paar arme sloebers, de problemen onstaan omdat de VVD faciliteiten belemmeren. Ze creëren bewust een situatie waarop de VDD zonder de PVV in de kaart te spelen verantwoordelijkheden kan ontlopen. Laat u toch niets wijsmaken.

Red shirt | 27-01-23 | 10:20 | 5

@Red shirt | 27-01-23 | 10:53:

Nederlands heeft het hoogste percentage van Europa wat betreft toegekende aanvragen. Dan komen nog de nareizigers. Ieder jaar opnieuw. Er vanuitgaande dat de helft van de aanvragen wordt toegekend hebben we het over 300 000 nieuwe Nederlanders in tien jaar. Afgelopen jaar heeft de IND het zelfs over een instroom van dik 47K. Record na record.

JJMS | 27-01-23 | 10:58

@Red shirt | 27-01-23 | 10:53:
Kijk eens hier. Er zijn downplayers, wegkijkers en leugenaars, waardoor een vertekend beeld bestaat omdat men (min of meer) bewust een probleem negeert en de chaos (de gefrustreerde flowefficiency van een proces) die daardoor ontstaat met (al dan niet) gespeelde verbazing gadeslaat. Me dunkt, voer voor psychologen - mits niet met dezelfde aandoening behept..

Wiebenick | 27-01-23 | 11:19

@JJMS | 27-01-23 | 10:38: 60K is minder dan die 189k van 2022, dus dat lijkt idd er op vooruit te gaan!

ReyNemaattori | 27-01-23 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

"Geen gezeik, iedereen welkom in dit rijk."

De idealistische naïviteit is soms stuitend.
Totaal geen realiteitszin.
Of het nou om economie gaat, of energie.
Check de explosieve bevolkingsgroei in Afrika, de invloed van de Islam en Rusland daar. Daar wonen in 2050 meer dan 3 x zoveel mensen als in Europa.
En we rijden niet voor onze lol op olie.

De niet-idealistische naïviteit is net zo gevaarlijk.
Er wordt al jaren door journalisten en wetenschappers gewaarschuwd dat het westen naïef is.
Natuurlijk is GAZProm geen normale marktspeler of handelspartner.
Natuurlijk zijn de hedgefunds alleen maar geïnteresseerd in zoveel mogelijk tientallen honderden miljoenen van door anderen gemaakt geld naar zich toe te 'regelen', desnoods trekken ze pensioenfondsen leeg en noemen dat succes hebben.

AdvocatusDiaboli | 27-01-23 | 10:13 | 1

Wat heeft Rusland met de explosieve bevolkingsgroei in Afrika te maken?
Je kan Poetin van veel dingen de schuld geven, maar niet dat ze daar blijven doorgaan met kinderen maken. Of heeft Poetin stiekem Russisch zaad in het badwater laten stoppen?

nick666 | 27-01-23 | 10:22

Voor vluchtelingen in de eigen regio betekent het een verblijf in tentenkampen en voedsel op rantsoen. Nederland biedt het pretpakket bed,brood en bad ++++ en zolang dat zo is, zal dit duren.
Wat is er mis met een sobere aanpak? Waarom moet het zo aantrekkelijk gemaakt worden allemaal? Er wordt nu al schande gesproken als er een nachtje onder de sterrenhemel geslapen moet worden, hetgeen voor anderen gewoon een vorm van bushcrafting of kamperen is en dan heel normaal bevonden wordt.

EEGlivesagain | 27-01-23 | 10:12 | 1

Dat is onmenselijk: wij hebben een warm huis, stromend water etc. dan kunnen we die mensen toch niet in tentjes laten zitten?

Men ziet niet in dat water en brood in een tentenkamp al een enorme verbetering is van de oorlog/honger/etnische zuivering waar ze voor vluchten. En door die upgrades krijg je een aanzuigende werking.

ReyNemaattori | 27-01-23 | 13:57

Dat wordt dus een opvangplicht voor alle gemeentes in NL.

Triage | 27-01-23 | 10:11 | 1

Desnoods bij u thuis.
Als je geluk hebt "je eigen kin".

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 10:27

Het punt is dat er gewoon geen ruimte is.
Er wordt elke keer groen opgeofferd voor bebouwing.
ik zie het met lede ogen aan. Steeds vaker een stukje ruimte minder.
Ik snap ook dat er woningen nodig zijn. Heb zelf een zoon van 28 die nog thuis woont omdat er niet genoeg betaalbare woningen zijn.

De Let | 27-01-23 | 10:09 | 5
-weggejorist-
nick666 | 27-01-23 | 10:19

@nick666 | 27-01-23 | 10:19: Tuurlijk zijn er meerdere redenen dat dit alles afstevent op een drama. Ik noemde er 1 van.

De Let | 27-01-23 | 10:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat mij betreft klotst die asielgolf over Den Haag. Laat ze maar met z'n duizenden op het binnenhof en voor het paleis gaan liggen. Kijken hoe lang het dan nog duurt voordat iemand in de actiestand komt.

Do-na-zi | 27-01-23 | 10:08

Misschien kunnen we hier iets van leren?
'Terwijl Europa hoopt op een doorbraak in het slepende migratiedebat, is tijdelijk EU-voorzitter Zweden een afschrikactie voor asielzoekers begonnen. In Zweden was het te lang een zoete inval, vindt de huidige centrumrechtse regering en met name de extreemrechtse Zweden Democraten (SD). Na hun monsterzege van september mochten zij meeschrijven aan het huidige regeerakkoord, en zonder de gedoogsteun van de SD kunnen de regeringspartijen niet rekenen op een parlementaire meerderheid.'
De Trouw-verslaggever heeft hier duidelijk moeite mee, maar who cares.
www.trouw.nl/buitenland/voorheen-gast...

grietmetgroenefiets | 27-01-23 | 10:06

De puinhopen van VVD en D66 stemmers

appeltjesgroeneweide | 27-01-23 | 10:04 | 1

Het idee dat het samenwerken met de VVD achtereenvolgens de PvdA, CDA en D66 heeft gesloopt en dat de VVD daar veel minder schade van lijkt op te lopen maakt het bijna verdacht.
*Wappiemodus uit*

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 10:15

De weg naar de hel is geplaveid met beloftes van Rutte.

darmflora | 27-01-23 | 10:02

Gewoon allemaal op de VVD stemmen, die gaan dat voor u oplossen.
Heeft Pinokkio de Lachende Leugenaar zelf beloofd.
NOT................

nick666 | 27-01-23 | 10:00

Goed nieuws lijkt mij. Voor wie zich in de feiten verdiept is het al heel lang duidelijk dat er mondiaal miljarden mensen zijn die graag een beter leven willen, en ze hebben objectief beschouwd nog gelijk ook.
Elk succesverhaal over gelukt reizen, grenzen als een vergiet en iedereen een huis en auto trekt weer nieuwe reizigers aan.
Rekenkundig betekent e.e.a. dat elk Europees huishouden minstens 2 personen per persoon zal moeten opnemen om de instroom op te vangen.
Dat wordt dan elders een probleem, en hier een drama.
Het grootste probleem is dat hele horden progressieven en gelovigen in de politiek en thuis op de bank zitten te zwatelen zonder te beseffen waar ze het over hebben.

Harry.Langezwaal | 27-01-23 | 09:59 | 1

Denk nu aan een Gristelijke Deugdrol.

meneer Q | 27-01-23 | 10:08

Ja, wat wil je
"Hoe meer asielzoekers hoe beter"---VVD.

meneer Q | 27-01-23 | 09:59

Problemen worden groot, immers de Von Amsbergs hebben al weer de kuierlatten genomen. Moet dat meisje trouwens niet studeren of zo?

dathoujetoch | 27-01-23 | 09:59 | 2

Die 9 voor haar afstudeerscriptie alsmede haar zonder tegenprestatie te verkrijgen ere-doctoraten staan al met potlood in de boeken.

_pacman_ | 27-01-23 | 10:00

@_pacman_ | 27-01-23 | 10:00: Ach, aangezien Frenske een TUD eredoctoraat kreeg met zijn Franse taal en letteren, hebben we m.i. allemaal recht op 1 of meer eredoctoraten.

Harry.Langezwaal | 27-01-23 | 12:18

Stop ze in de lege hertenkampen.

Hadena | 27-01-23 | 09:59 | 1

Ja, of in dierentuinen. Die zulle wel als volgende aan de beurt zijn.
Wel eerst nog even op de wachtlijst.

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 10:07

Goh. Ze gaan zo voor de verkiezingen even serieus iets zeggen over een onderwerp waar iedereen en zijn ouwe moeder ziet dat dit al jaren waanzin is. Vervolgens wordt dat dan overgenomen aan de talkshow tafels. VVD mag zijn fermheids plasje er weer over doen om de simpele zieltjes te winnen. Er zijn nog wat seniele oude mensen die rare dingen mogen roepen over ongeacht welke andere partij met een iets realistischer migratie beleid - deze week werd Annabel Nanninga nog een antisemiet genoemd door Jack van Gelder- en de lemmingen stemmen zoals altijd weer op betrouwbare Mark.
Het is om te huilen.

osolemio | 27-01-23 | 09:58

Dan moeten we de maatschappij maar zo inrichten dat het niet meer ontwrichtend is. Alles beter dan de oorzaak aanpakken.

Hadena | 27-01-23 | 09:57

Lachen! Ik heb altijd begrepen dat je immigratie moet vieren, en dat je anders een fascist bent. Nou, ik wens iedereen een fijn feest. Voor mij is het hele onderwerp inmiddels een gepasseerd station.

Menno Splijtzwam | 27-01-23 | 09:57 | 1

Ik zie totaal geen reden voor een feestje..... oeps ben ik nu een fascist?
Nee, realist dat wel.

MK27 | 27-01-23 | 10:39

Als we die EU niet hadden gehad, zouden alle landen hun grenzen normaal bewaken en handhaven, en was het ook niet mogelijk geweest dat de EU dit allemaal lekker had laten doorzieken.
Mutti Merkel, ook zo'n vreselijk EU-dier, gooide er zelfs nog een schepje bovenop met haar 'Wir schaffen das", terwijl ze de Schengen-regels ook maar even over boord flikkerde.
De EU is een belangrijke factor in het veroorzaker van de asielproblemen geweest.

KeesBruin | 27-01-23 | 09:56 | 2

Maar omvolking is iets voor complotdenkers.

gestoptmetroken | 27-01-23 | 10:08
-weggejorist-
ChalinaRosa | 27-01-23 | 13:08

Maar we hebben gelukkig toch allang oplossing .
Het verdrag van Dublin!
Oh..... wacht

slim blontje | 27-01-23 | 09:55

Opvang van vluchtelingen is tot daaraan toe met die verstande dat men terug gaat zodra dat veilig is. Maar ook al hebben in veel gevallen te maken met weliswaar echte vluchtelingen, ze zijn niet bereid hun eigen land op te bouwen. Op basis van wat zouden deze mensen dan het toch recht hebben in Nederland te blijven? Dat moet helemaal geen optie zijn, wat is dat voor een waanzin? Als dit heel erg duidelijk is verdwijnt de aanzuigende werking en krijg je alleen nog de ECHTE vluchtelingen die weten dat het verblijf slechts tijdelijk is. Geef ze een tijdelijk werkvisum, onderwijs, leer ze vaardigheden die in het land van herkomst van pas komen (metselen, loodgieten, timmeren. Kunnen ze meteen Hugo helpen die 100K huizen te bouwen ipv duimen te draaien in een AZC) en zodra het veilig is een ferme handdruk en veel succes ermee.

JJMS | 27-01-23 | 09:54 | 1

Ze komen niet om hier tijdelijk te zijn, ze komen om hier te blijven, en een gratis huis en gratis geld te krijgen. En omdat we al jaren te maken hebben met een volslagen geschifte regering, die alleen maar uitvoert wat de EU en de VN verordonneren, en bovendien behept is met een Jezus-complex, worden de asielzoekers hier met busladingen tegelijk, duizend per week zo ongeveer, binnen gelaten.
Al doende wordt de woningnood steeds verder opgedreven, wordt het sociale zekerheidsstelsel ondermijnd en de sociale cohesie van de samenleving op het spel gezet.
Dat allemaal onder de bezielende 'leiding' van Rutte, die nu weer staat te liegen, dat hij de asielinstroom wil 'aanpakken'. Dat roept de VVD al net zo lang als ze bezig is om er honderdduizenden asielzoekers in te laten.

KeesBruin | 27-01-23 | 10:02

Ik pleit voor een Minister van Lijsten, iemand die de waslijst aan crises beheert en prioriteert.

Zoelense Hobbyboer | 27-01-23 | 09:54 | 1

Prioriteert. In welke crisis/bodemloze put het meeste geld wordt gestort? Waar het hardst geroepen wordt dat de regering er wat aan gaat doen (en niets doet of het niets uithaalt)? Die kunnen worden onderbouwd met de meeste drogredenen waarom we er als Nederland niets aan kunnen doen?

Gebakschep | 27-01-23 | 10:25

Ik denk dat we maar weer een tijdje alle vrijkomende sociale huurwoningen aan statushouders moeten gaan schenken. Een jaartje ofzo. Heeft vorige keer ook goed geholpen.

wapster | 27-01-23 | 09:53 | 3

Het is wel vervelend dat het zo'n lokkende werking heeft: één een sociale huurwoning= 5 nieuwe 'huurwoningvoorrangkandidaten' aan de poort.....

MK27 | 27-01-23 | 10:06

Misschien is het iets om de grens weer eens te gaan bewaken, en ongewenste vreemdelingen te gaan weren?
Misschien is het iets om eens gewoon het boerenverstand te laten werken, en al het gejammer van die vet betaalde directeuren van NGO's als stichting Vluchteling, de lui van het COA en wat dies meer zij, gewoon terzijde te schuiven, en eindelijk eens een beetje realistisch naar de mogelijkheden en onmogelijkheden van de Nederlandse samenleving te kijken?

KeesBruin | 27-01-23 | 09:53

Was al geen fan van de grote sloper, dit gaat dat zeker niet veranderen.
Trap er niet (meer) in mensen!

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 09:50

Dus dát vierden ze deze week bij de VVD.
"Maar," zegt Rutte, * trekt zorgelijk gezicht* "ik wil een voortrekkersrol gaan spelen op de volgende Europese vergadering over migratie waarop ze me allemaal uit gaan lachen."

wapster | 27-01-23 | 09:48 | 2

Rutte moet niet zeggen maar doen, Hij heeft verplichting aan het Nederlandse volk, niet aan de EU. Of ze hem nu uitlachen of niet, doe je werk, eruit met die gasten.

gato | 27-01-23 | 10:02

@gato | 27-01-23 | 10:02: Rutte zit niet dat torentje voor het Nederlandse volk, hij zit er voor de EU en het grote bedrijfsleven, het volk kan de pot op. Dat is al járen zo.

KeesBruin | 27-01-23 | 10:03

Heel misschien een idee om:
-uitgeprocedeerden ook uit te zetten?
-te werken met voorlopige verblijfsstatussen ?
-de deur tot Utopia Nederland eens dicht te houden?
Het is maar een idee, hoor.

MK27 | 27-01-23 | 09:47 | 2

Dat zijn toch 3 ideeën?

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 09:57

Ik maak eigenlijk uit het artikel op dat er zorgen zijn over het mogelijke gevolg van de ongebreidelde import van andersgezinden.
Tsja, het is tenslotte alweer zo'n 30 jaar rustig hè?

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 10:04

De bevolking is in Afrika in in tien jaar tijd verdubbeld. Hoe dat kan? Deels omdat wij zo human zijn daar gratis voedsel naar toe te sturen. Nu leven er in Afrika dus veel meer mensen dan Afrika zelf kan voeden. Als de boeren in Australie veel graan op slaan dan kan ze dit overkomen: www.youtube.com/watch?v=zWVw-j8eYSk

In zijn algemeenheid is het weggeven van eten, spullen, diensten geen goed idee. Als het om kinderen gaat dan hebben we het over verwende nesten. Dieren moeten een balans tussen rust en arbeid (jagen, foerageren, bouwen nesten, zoeken/maken schuilplaatsen) vinden om te overleven. Ook de mens uit de oertijd wist niet beter dan bezig te zijn om te overleven. Nederland draait op mensen die 32-40-en veel meer uren werken. Dat werk levert eten, dak en warmte op.

Als je mensen continue maar helpt en ondersteunt dan verwachten ze steeds meer. Een tent en gaarkeuken volstaat al niet meer. Cruiseschip met een eten/drinken naar keuze is de standaard geworden. Zelf iets doen wat waarde creeert waardoor je voor je zelf kan zorgen is er niet meer bij.

Ooit bestond iets als voor wat hoort wat. D'r zijn veel te veel mensen die zaken weggeven waar ze zelf niet de arbeid/inspanning hebben hoeven leveren om die zaken te kunnen weggeven.

Het zijn volgens mij dezelfde mensen die voedsel naar Afrika sturen (ipv bijvoorbeeld anti-conceptie middelen, of daar fysiek naar toegaan om kennis bij te brengen) die denken de asielcrisis te kunnen oplossen met meer gratis onderdak, voedsel en zorg. Wat we in Nederland kunnen is niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat, met 80 miljoen vluchtelingen en richting een miljard stervelingen die honger leiden. Voor die druppel op de gloeiende plaat gaat het hele land naar de Filistijnen.

Gebakschep | 27-01-23 | 09:47

Intussen zit Eric van der Burg in Zweden om daar te leren: ze willen daar een afschrikbewind tegen asielzoekers.
'De Zweedse regering gaat immigranten actief ontmoedigen om te komen. Het land wil het aantal asieltoewijzingen terugbrengen tot het absolute minimum onder EU-wetgeving.'
De laatste zin van het stukje in Trouw is wel de moeite waard: 'De Zweedse regering is opgezadeld met de overeenkomst met extreemrechts en moet die nakomen, zegt hoogleraar aan de Universiteit van Karlstad Tobias Hübinette tegen het nieuwsplatform Euractiv. “Anders zullen de Zweden Democraten de regering laten vallen. Het kabinet wordt door hen gegijzeld.”
www.trouw.nl/buitenland/voorheen-gast...

grietmetgroenefiets | 27-01-23 | 09:47 | 4

Ach, volgens Eric zijn wij een fatsoenlijk land dus die heeft de Zweden al aangeboden dat ze de gelukzoekers kunnen doorsturen naar Nederland.

gestoptmetroken | 27-01-23 | 10:21

Het probleem is die laatste bijzin: "onder EU-wetgeving". Zolang we daar aan blijven voldoen, wordt het probleem niet opgelost. Nederland moet zijn eigen wetgeving bepalen onder een nieuw kabinet J21-BBB-PVV.

nick666 | 27-01-23 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi man, laat de boel maar lekker vastlopen.

Julius Pace Car | 27-01-23 | 09:45

Antwoord B: Ik geloof het niet.

Sjompie | 27-01-23 | 09:44

Verkiezingspraat. Daarna gaan we weer verder met kraan vol open, dweil weer in de kast. Fuck de toekomst: Rutte en Kaag moeten dit doen

Kladderadatsch | 27-01-23 | 09:44

Verdedigingsractiek d666RutteBurg " Europese regelgeving " Net als Voldemort Kuipers gister over alle problemi in de zorg. Wat die figuren niet vermelden is dat zij zelf accoord zijn gegaan met die regelgeving en dat er genoeg Europese landen zijn die zich niet aan die regels houden. RutteBurg: We willen wel, maar we mogen niet. En veel mensen gaan daar weer intrappen op 15 maart.

dathoujetoch | 27-01-23 | 09:41

Taart en ballonnen bij Eric de Omvolker. "Hoe meer asielzoekers, hoe beter!"

wapster | 27-01-23 | 09:40 | 1

Eric is gek.

MK27 | 27-01-23 | 09:49

Als ik rutte weer ens open deuren hoor intrappen, denk ik " hee, zouder er weer verkiezingen aankomen?". En ja hoor!

jan huppeldepup | 27-01-23 | 09:39 | 1

Dat patroon.... hoe verwend en dom kan een volk zijn geworden als men dat niet ziet. Het is wachten op de dag dat het vastloopt, nee de motor ontploft.

hagelkruis | 27-01-23 | 09:53

Eigenlijk moet je verwachten dat onze regering en alle aangesloten organisaties precies het tegenovergestelde doen dan wat goed voor dit land is. Met die verwachting zal je nooit teleurgesteld worden.

lamlul007 | 27-01-23 | 09:38 | 1

Dan word je nog teleurgesteld: die lui gaan verder dan waar u en ik dan op rekenen.

MK27 | 27-01-23 | 09:50

Sommige oplossingen zijn verbluffend simpel:
Er is géén klimaatcrisis.
Er is géén stikstofcrisis.
Er is wél een migrantencrisis.
Als je het budget voor klimaat en stikstof besteedt aan het dichten van het migratielek, dan slaan we drie vliegen in één klap.

Zeddegeizot | 27-01-23 | 09:36

Regeringspartijen als de Christenunie en D66 (Kaag) willen gewoon doorgaan met de asielstroom. Nog nooit bijv. hebben zij ook maar iets willen doen aan de buitengrenzen. Handelen ernstig tegen het belang van Nederland om maar Gutmensch te zijn. Helaas.

J.Hendrikse | 27-01-23 | 09:33

Wat was er ook al weer mis met het Hongaarse model?

Ichneumonidae | 27-01-23 | 09:32 | 6

@Ichneumonidae | 27-01-23 | 09:42:
Met wat minder democratie, oppositie en controle kun je al snel een wat steviger beleid voeren. In dit geval asielbeleid.
De nadelen laten zich raden op de langere termijn.

Duwbak_Linda | 27-01-23 | 09:53

@Duwbak_Linda | 27-01-23 | 09:53: Die eerste dingen komen wel weer terug (is het hier veel beter?), die asieleisers krijg je nooit meer weg - de nadelen daarvan ondervind je nu al.

Ichneumonidae | 27-01-23 | 10:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Snel die asielwet erdoor en dan krijgt ieder gehucht met minder dan 10000 inwoners gedwongen 1000 nieuwe inwoners!

boonmoi | 27-01-23 | 09:30

Hopeloos. Wat er ook gebeurt, het is te laat. Het wordt alleen maar meer en niet minder. Hooguit wat minder meer, incidenteel.

Ride_On | 27-01-23 | 09:29

Wir schaffen das!

Eh... Wij. Eh... Niet ik, jullie dus. Ja! Jullie gaan het mogelijk maken! Ja! Thuis opvangen en betalen!

Wat voelt dat lekker zeg. Deugen doet goed. Nou vooruit met die geit jullie.

Louter Leuter | 27-01-23 | 09:29

Moeilijke kwestie?

Alle veiligelanders worden per direct uitgezet alsmede de afkondiging van een algehele asiel stop met uitzondering van vluchtende vrouwen met kinderen uit Oekraïne.

Probleem opgelost.

_pacman_ | 27-01-23 | 09:28 | 7

@elfenstein | 27-01-23 | 09:36:
Als ik het vanmorgen bij RTL goed gehoord heb komt 60% van de vluchtelingen uit veilige landen naar de EU.
Houden we dat percentage ook even aan voor Nederland. Zou dus willen zeggen dat 60% van de AZC plus hun personeel in breedste zin weg kan.

NLgaatnaardeklote | 27-01-23 | 09:50

@NLgaatnaardeklote | 27-01-23 | 09:50:
Eh, ja?
Mag geen nieuws meer zijn lijkt me, we worden overspoeld met uitvreters die een reclame gezien hebben op tiktok, dat weten "ze" ook dondersgoed maar desondanks houden "ze" vol dat "we" wel moeten omdat verdrag zus en zo. Het komt me de strot uit, dat wensdenken zonder ook maar één greintje realisme.

elfenstein | 27-01-23 | 09:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Wel verassend nieuws dit. De oplossing is zeker meer cruiseschepen.

impy | 27-01-23 | 09:28

En dan zijn er dus twee oplossingen:

A. Zorg voor meer opvang.
B. Zorg voor minder instroom.

Iets zegt me dat optie B hier in de panelen de voorkeur heeft.

Beste_Landgenoten | 27-01-23 | 09:28 | 5

D: Oekraine toelaten in de EU en de asieleisers daar naartoe sturen. Er is werk zat daar om alles weer op te bouwen en er loopt nog een kwestie met een of ander buurland geloof ik.

Waakvlam | 27-01-23 | 09:38

Bij u niet dan?

JJMS | 27-01-23 | 09:48

Optie A is inmiddels niet meer mogelijk. We zitten vol, en het geld is op.

nick666 | 27-01-23 | 10:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Gáát ontwrichten?

Cor Netto | 27-01-23 | 09:27 | 1

Schijnt dat ze laatst in Den Haag ook een asielzoeker hebben gespot. Nu is de maat vol (op papier dan hè, tot eind maart)

Kladderadatsch | 27-01-23 | 09:46

Joh Rutte lost het allemaal wel op "want hij heeft in het verleden wel meer moeilijke kwesties opgelost" aldus een grijnzende staatsecretaris Van der Burg. Dus waar maken we ons druk om? Welkom in ons land moet natuurlijk wel blijven bestaan, we zijn immers een gastvrij volkje. We zetten de kachels op 24 in de AZC's en zelf draaien we ze naar 15 graden en pakken wel een plaid extra. Is ook nog eens goed voor het milieu. Dus zeur niet zo, ga aan het werk om de miljarden kostende asiel exercitie te betalen. Het is bijna weekend.

Waakvlam | 27-01-23 | 09:22 | 2

Van der Burg grijnst altijd.
Is een VVD ziekte.
Cora van Nieuwenhuizen heeft er ook last van.
En zakenmensen.

AdvocatusDiaboli | 27-01-23 | 09:47

@AdvocatusDiaboli | 27-01-23 | 09:47:
Normaliter wil ik dan altijd graag weten wat dat voor spul is en of ik ook iets mag, maar deze sla ik even over. Een heel land willens en wetens naar de afgrond helpen terwijl je dom staat grijnzen met een kop vol psychedelica is nooit grappig.

elfenstein | 27-01-23 | 09:50

Dat klinkt doortastend zeg, als je niet beter weet zou je denken dat er verkiezingen aanstaande zijn..... oh wacht.

Karel Kruizenruiker | 27-01-23 | 09:22

En ook al geen Weissensee elfstedentocht. Is het vandaag blue friday ofzeau?

Piet Karbiet | 27-01-23 | 09:20

Ik vraag mij ondertussen ècht af hoeveel dat nu betaald,
om daar met zo een kek 'authentiek' stukje karton te gaan staan zwaaien..

Motorkater | 27-01-23 | 09:19

Hebben we ooit weleens een verdrag gesloten waar we beter van werden?

Mr_Natural | 27-01-23 | 09:18 | 2

1648, Münster.

dathoujetoch | 27-01-23 | 09:43

Met Engeland een modderig stukkie land aan die lelijke riviermonding in de Nieuwe Wereld geruild tegen Suriname. Prima deal, toch?

Kapitein Sjaak Mus | 27-01-23 | 09:58

Ja maar het is onze plicht.. Anders gaan we naar de hel..

Patje | 27-01-23 | 09:17 | 4

U bedoelt de 6e dimensie?

nobodiesunmighty | 27-01-23 | 09:25

Wandelingetje in de Schilderswijk lijkt vrij veel op de hel

Waakvlam | 27-01-23 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Stop nu eens met het toelaten van Veiligelanders en andere economische vluchtelingen. De zogenaamde Vreselijk Onderdrukten uit Turkije, Marokko, Libië; Algerije, Somalië, Eritrea enzovoort. Uitgeprocedeerden er echt uit zetten. Stoppen met eindeloze beroeps- en bezwaarmogelijkheden. Dat zou een heel stuk schelen in de problematiek, draagvlak en kosten, en de capaciteit beschikbaar houden waar het voor bedoeld is.

Kloof2012 | 27-01-23 | 09:16 | 8

Omdat we hier geen krachtig kabinet hebben? Omdat we hier altijd het braafste jongetje in de klas willen zijn? Omdat we ons alles laten opdragen? Ik heb geen idee eigenlijk.

Vloberto | 27-01-23 | 09:39

@BBRDWR | 27-01-23 | 09:22: En dan nog het onderscheid maken tussen oorlogsslachtoffers en oorlogsmisdadigers.

Avondlander | 27-01-23 | 09:49

@Beste_Landgenoten | 27-01-23 | 09:30: En daar hebben we BL weer.
Nee BL, uitzoeken of iemand inderdaad een echt oorlogsslachtoffer is (dus bijv. écht afkomstig is uit Syrië, Eritrea, Somalië) doen we bij de IND al lang niet meer. Zeggen dat je uit dat land komt is genoeg. Je hoeft het slechts minimaal aannemelijk te maken. Een echt onderzoek vindt natuurlijk helemaal niet plaats. Hoe kan dat ook, immers de IND wordt volkomen overspoeld door asiel- én reguliere aanvragen.
Het is niet voor niets dat mw. Maas, hoogste baas bij de IND, voorstelde om de asielzoekers meer het voordeel van de twijfel te geven.
Ik werk zelf bij de IND en helaas is de dienst meer en meer overwerkt aan het worden en wordt er meer en meer zeer matig werk afgeleverd.

staat het bier koud? | 27-01-23 | 10:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Mooi is het woord hier! Een probleem voor de Randstad dat ook weer niet aangepakt zal gaan worden door de MOOI weer premier, zomaar een voorspelling, haaahahaha hoe lang wachten de Groningers al…? Of de Limburgers? Wij hebben een premier die zich meer zorgen maakt over de Oekraïne, stuur nog maar weer wat cadeautjes van een, twee, tien miljard of wat…Zij hebben het harder nodig dan de Nederlander. Muil houw en schuiven is het Haagse antwoord...

PIS-Alchimis | 27-01-23 | 09:16

Ik woon niet in een grote stad, kom er wel af en toe, en dan lijkt het sowieso net alsof ik niet meer in Nederland ben. Dus wat is het probleem nu eigenlijk?

Vloberto | 27-01-23 | 09:16 | 1

Als het weer niet zo kloten was zou je zo vakantie in eigen land kunnen vieren.

Blauwpetje | 27-01-23 | 12:02

Geen probleem. Hugo zorgt immers toch voor een enorme berg nieuwe huizen.
Werkelijk NIETS wat dit kabinet aanraakt gaat goed.

JanVergoor | 27-01-23 | 09:15

Is dat nou wat ze bedoelen met een ‘Indian summer’?

Sinterbikske | 27-01-23 | 09:12

Stel je niet zo aan. Hugo de Wrange is de democratie aan het herboetseren om protesten tegen megabouw te frustreren. Hij doet toch wat!? Die E1300,- energietoeslag voor minimumlonertjes en steuntrekkers is stilletjes """""uitgesteld""""""; met dat teruggetrokken geld kun je heel wat migranten hierheen lokken en faciliteren. Jongeren kunnen gewoon bij hun ouders blijven wonen. Dat ze geen volwassen leven kunnen opbouwen en kinderen kunnen nemen is een kleine opoffering voor de Grote Globale Herverdeling. De theatrale janktraan van de migrant gaat duidelijk boven het stille verdriet van inboorlingen. Dus nee hoor, het COA en hun klanten zullen hun zin weer krijgen zoals ieder jaar.

zeurmachine | 27-01-23 | 09:11

Geen plaats, geen plaats, geen plaats. Er komen op termijn duizenden hertenkampjes vrij. Bouwgrond op vaak prachtige A-locaties. Hugo staat al te trappelen.

Duwbak_Linda | 27-01-23 | 09:11

Heeft Leo Lucassen al gereageerd?

Sinterbikske | 27-01-23 | 09:10 | 2

En Alfred Schreuder?

poepaanmijngaatsie | 27-01-23 | 09:13

Wedden dat het NL schapen electoraat in voortraject naar15 maart er weer voorbeeldig intuint, tis geeneens meer een veronderstelling immers hangen biedt eauk zekerheid zij het verstikkend.

william7055 | 27-01-23 | 09:10

Let op wat er gaat gebeuren. Omdat vooral in de randstad de (politieke) elite woont die geen overlast willen maat wel voldoende goedkope arbeid om aan hun belachelijke consumptieve wensen te voldoen worden straks de immigranten/asielzoekers buiten de verplicht Randstad gehuisvest omdat daar meer plek is. De (politieke) elite kan met hun borst vooruit in Brussel melden hoe goed ze wel niet zijn en de zeikerds van buiten de Randstad krijgen wat zij verdienen. Alleen als mensen massaal op 15 maart op andere dan de machtspartijen stemmen is Nederland nog te redden. Anders alleen maar door een revolutie.

Zemko | 27-01-23 | 09:10 | 1

Dus jij denkt dat dat hele circus opgebouwd is voor die paar gelukszoekers die legaal aan de slag gaan?
Heel onwaarschijnlijk.

J.Cash | 27-01-23 | 09:12

Niets zo verbindend tussen de PVV en immigranten als een nieuwe en grotere golf immigranten die komt concurreren.

GeheidEenGeit | 27-01-23 | 09:10

De redelijke asielwet wordt misbruikt door het falende COA, echte asielzoekers vormen maar 3% van de melders... de bulk/het zijn migranten en niets anders, als een fatsoenlijk land die niet daadkrachtig en eenvoudig kan weigeren/ontmoedigen.... oh wacht.. de slappe hap is chronisch.

hagelkruis | 27-01-23 | 09:10 | 4

3%? Hahahaha. Waarschijnlijk maximaal 1%!

At_Dawn_They_Sleep | 27-01-23 | 09:59

@Trekhaas | 27-01-23 | 09:17: Nederland is behoorlijk streng t.o. mensen uit bijv. de USA of Canada, die de legale procedures bewandelen als ze naar NL willen emigreren, houden hun eigen broek op, hebben werk, betalen belasting, enz. Die worden behoorlijk door de mangel gehaald door het IND vind ik. Er moet voldaan worden aan allerlei strikte voorwaarden, worstelen door woud van regels, inkomenstoets, en Joost mag weten wat voor papier crap allemaal. Kost ook klauwen met geld trouwens, al die aanvragen. Maar asielzoekers / statushouders hebben daar kennelijk niet veel last van, en krijgen gewoon een huis !
Dat is toch scheef ? Of zie ik dat nou verkeerd ?

Asteroid-B612 | 27-01-23 | 10:16

We gaan gebukt onder onze eigen regeltjes, IND heeft een maximale behandeltijd, anders boetes.. Als er elke week 1000 mensen het land binnen wandelen, lopen we dus vast op de regeltjes en worden er paadjes afgesneden.
Er zouden nacontroles moeten zijn, zodra mensen hun status hebben komt de echte Mohammed weer naar boven; "Oh? maar u zei dat u homo was?". "U heeft online gesprekken met die en die? Waren dat geen mensen waar u voor gevlucht bent?"

Sneerpoets | 27-01-23 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Huh? *Verbaasd kijkt*. Maar NL heeft toch al 12 jaar Rutte?

blikjegrolsch | 27-01-23 | 09:09

De VVD gaat dit oplossen, echt waar..

Patje | 27-01-23 | 09:09

Een snoeihete zomer...

Bouwfraudeur | 27-01-23 | 09:08

Stevent af? Zit in een maatschappijontwrichtende asielcrisis. Althans voor de autochtone bevolking.

R.F.Pickering | 27-01-23 | 09:07

Wir schaffen das!

JJMS | 27-01-23 | 09:07 | 1

Het lijkt wel of er verkiezingen aankomen, zoveel daadkracht bij onze Premier. In plaats van een Turkse minister nu Ursula voor zijn kar gespannen.

En na 15 maart zijn het weer de internationale verdragen die immigratie stops onmogelijk maken.

Glasgow Argus | 27-01-23 | 09:06 | 4

Verdragen kan je gewoon opzeggen.
Nederland doet dit heel erg vaak.

Kaas de Vies | 27-01-23 | 09:09

En toch gaan de meesten er weer intrappen. Er heerst een soort wijdverbreide vorm van Korsakov in Nederland.

R.F.Pickering | 27-01-23 | 09:10

@R.F.Pickering | 27-01-23 | 09:10: De vraag is inderdaad hoe groot het rechtselectorale deel van de VVD zal zijn wat deze wervingsleugen van Rutte (weer/nog) zal slikken.

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 09:48
▼ 1 antwoord verborgen

Geen gezeik, iedereen welkom in ditcrijk, maar niet in onze wijk.
#deugmensen van D'66 en de Groene Khmer wonen vooral in wijken met koopwoningen waar weinig statushouders terecht komen.

Osdorpertje | 27-01-23 | 09:06 | 1

Je haalt me de woorden uit de mond. Die lui met hun "iedereen welkom" mantra steken hun hoofd in het zand voor een onvermijdelijk scala aan maatschappelijke problematiek. Dat is lang ontkend, maar inmiddels geeft zelfs de NRC dat toe. Nochtans zal dit gewoon doorgaan want het heeft kennelijk absolute prioriteit.

Asteroid-B612 | 27-01-23 | 10:04

Geweldige timing zodat Mark weer eens een kordaat optreden kan laten zien zo vlak voor de verkiezingen. Wie anders kan zo goed dingen voor elkaar krijgen in Europa. Denk nog eens terug aan de de Turkije deal samen met Merkel. Gouden tijden.

Jan van Haerlem | 27-01-23 | 09:06

VVD666CUCDAGLPvdA moeten op de schop, Sjoerd functie elders in Oekraïne, Kaag naar de filis.... uhh Palestijnen, Rutte naar zijn liefde in NY. Ach weet je, als ze maar weg zijn. Misschien dan heel misschien kan er iets veranderen.

NLgaatnaardeklote | 27-01-23 | 09:05 | 1

Wat zijn wij voor een inclusieve samenleving waarin de premier niet eens voor zijn liefde voor een nieuwslezer uit kan komen?

Osdorpertje | 27-01-23 | 09:09

Ga anders maar eens in de wereldsteden Maarheeze en Budel kijken wat een verrijking zelfs geregistreerde vreemdelingen die door uw wijk en winkels zwerven al zijn. Veel plezier.

zwellevertje | 27-01-23 | 09:05 | 2

Kijk dan gelijk even in Weert omgeving Stationsplein.

NLgaatnaardeklote | 27-01-23 | 09:06

@NLgaatnaardeklote | 27-01-23 | 09:06: Ja, maar dat zijn geen grote steden. Sterker nog, in die omgeving wonen veel boeren. Dus u snapt wel wie er hier echt fout zijn. Aldus het NRC.

TheEgg | 27-01-23 | 09:16

Maatschappelijk ontwrichtend in de zin van iedere Nederlander kan de tering krijgen en moet wachten op woning, want 50.000 statushouders moeten voor.
Aldus de Nieuw Rotterdamse Courant, sinds jaar en dag gevestigd in Amsterdam.
Nuff said.

pibasso | 27-01-23 | 09:05

Goh....

very-ferry | 27-01-23 | 09:05

Zet de sluizen ruimhartig open!

Kaas de Vies | 27-01-23 | 09:05 | 2

Zeker! Maar zet er wel een vangnet tussen, zodat ongewenste roofvissen buiten blijven.
-

Bernhard de II | 27-01-23 | 09:21

Ik wil hier zeker niet zeuren over het nut en functioneren van sluizen maar wat heeft dat met de asielcrisis te maken?

D-Fens_1963 | 27-01-23 | 09:42

Het zou wel leuk zijn als ze voor de verandering eens voor problemen in de grote steden gaan zorgen. Maar ja, dat is waarschijnlijk precies het probleem dat NRC grachtengordelblad er mee heeft.

TheEgg | 27-01-23 | 09:04

Ontwrichten? Is dat niet uit zijn verband gerukt?

Mr_Natural | 27-01-23 | 09:03 | 3

Nee, is niet overtrokken.

Normpje | 27-01-23 | 09:18

Sowieso krijg je een ruk naar rechts.

Normpje | 27-01-23 | 09:20

Liggen ze te slapen bij de NRC? De maatschappelijk ontwrichtende asielcrisis is er al jaren!

Kill_Blinton | 27-01-23 | 09:03

En dus totale immigratiestop, streng remigartiebeleid. Als je zo graag een asielzoeker wil, dan neem je die zelf maar in huis voor eigen rekening. Hoeveel signalen moet je hebben dat NL dit totaal niet aankan?

VP732 | 27-01-23 | 09:02 | 3

Dat is een oplossing, dus gaat niet gebeuren.

Kaas de Vies | 27-01-23 | 09:05

@Kaas de Vies | 27-01-23 | 09:05: Inderdaad! Liever wachten we nog een paar jaartjes lethargisch-apathisch totdat niemand meer veilig is voor de rondtrekkende, plunderende en overvallende horden 'thuislozen'.
Met dank aan VVD-held Mark Rutte!

Aristotalloss | 27-01-23 | 09:49

@Aristotalloss | 27-01-23 | 09:49: om een indruk te krijgen van wat ons te wachten staat: zoek eens op Youtube naar de film "Children of Men". Scènes met plunderende gangs (warzone).

nick666 | 27-01-23 | 10:04

*d *d naar boven gooit

nerugaer | 27-01-23 | 09:02 | 1

Kroontje kopen. Tip! Aanrader! Advies! Aanbevolen!

Normpje | 27-01-23 | 09:17
-weggejorist-
TonAlias | 27-01-23 | 09:02

Built that wall! Built that wall!!

nerugaer | 27-01-23 | 09:01 | 1

Build

dathoujetoch | 27-01-23 | 09:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl