In 2018 was 'veiligheidschef IS' al bekend. Kreeg tóch verblijfsvergunning van NEDERLAND
Nogmaals bevestiging: er wordt NIET GESCREEND
Natúúrlijk wordt het Volkskrant-bericht over Ayham Al S., de in Arkel opgepakte Sargentiniër die 'veiligheidschef' van Islamitische Staat was, opgetikt door Robert van de Griend. Want Robert van de Griend heeft alvast een kast leeggeruimd voor het geval de moslims bij de Volkskrant binnenvallen. Die kans is nu weer wat groter, want eerlijk is eerlijk, Robert van de Griend heeft een aardig goh-scoopje: die in Arkel opgepakte haatchef van Islamitische Staat stond al in 2018 bekend als haatchef van Islamitische Staat. En hij kreeg zijn verblijfsvergunning + diploma Hogere Hagelslagkunde van de Nederlandse staat in... 2019, en in 2020 kreeg hij gratiesj huisj & Miele in Arkel. Volgens de Volkskrant heeft Ayham zich bij de IND gewoon aangemeld onder zijn eigen (in 'Arabischtalige artikelen' vindbare) naam en dat is vrij ernstig, want dan wordt er inderdaad: niet gescreend. Gewoon niet. Niet door de IND, die te druk is met klimaatmokken en CO2-prestatieladders, en niet door de AIVD, die blijkbaar óók te druk is met klimaatmokken en CO2-prestatieladders. "De IND zegt geen vragen te kunnen beantwoorden over individuele gevallen. Het is dus niet duidelijk of de informatie uit de openbare bronnen over Al S. destijds niet is ontdekt, of dat er een reden was om de gegevens terzijde te schuiven." HYSTERIEEE!
Never forget 1
Never forget 2
Social
Reaguursels
InloggenWat is dat toch met Nederlanders.
Alles en iedereen moet geholpen en verbeterd worden.
Vluchtelingen helpen, negertjes bekeren, honden redden in het oostblok, huizen geven aan tuig, olifanten opvangen, missionarissen ,zilverpapiertjes sparen voor arme kindjes, asiel, stichting krottenwijk enz enz.
Zit die bemoeizucht in het DNA ?
Daar waar Nederlander staat, moet Noordelijke Westerling staan....
Wordt deze man, ibv een Nederlands paspoort uitgezet? Nee: na een fopstrafje mag hij gewoon verder leven hier. En berechting in Syrië ziet er niet in, want daar kan hij de doodstraf krijgen. Levenslang? Laat me niet lachen, dat is alleen voor terroristen die heel dapper bij verstek veroordeeld worden, vanwege onderste stenen.
Die Judith is echt de ultieme weg met ons persoon. Leeft in een linkse woke bubbel. Heel eng.
IS ging de Nazi's voorbij in wreedheden, maar onze overheid haalt ze naar nederland. We betalen de hoogste belasting in de EU, de hoogste gasprijs, torenhoge WOZ, immigranten gaan voor ons, geen huizen voor onze kinderen, eerwraak moorden, criminaliteit stijgt. Dan is er de Stikstof affaire, de Toeslagen affaire, de Groningse gasschade. Pek en Veren aub voor Judith en die 150 dictatortjes in Den Haag.
Tja, die Judith. You did!
Dat een IS strijder er, zonder er zelf een hand naar uit te steken, toch voor zorgt dat er hier koppen gaan rollen, is wel opmerkelijk.
Hier gaan geen koppen rollen hoor Rutte en Kaag zorgen daar wel voor.
Hoe komt de VVD anders aan zijn kamerleden en stemvee?
Ja Toos, geheel vergelijkbaar!
*zucht, kreun, steun*
Nogmaals. Neem door de week eens een kijkje bij het IND-filiaal in 020 Gaza. aan de Pierer Calandlaan. Bij station Lelylaan, bekend van plofkraken, roofovervallen en mishandelde taxichauffeurs. Dagelijks een rij met jurken, hoofddoeken, kinderwagens en gemiddeld 5 koters. Ze komen altijd met een tevreden gezicht naar buiten want er is blijkbaar alleen positief nieuws te halen.
Gaat Syrië dan over 50 jaar ook om uitlevering vragen, net zoals er nu nog zaken lopen rond SS'ers uit de 1940s?
Zulke figuren hier herbergen is m.i. gewoon keihard het ondermijnen van rechtvaardigheid tov de vele slachtoffers in Syrië en Irak.
Sommige mensen vluchten voor hun bestaan, anderen voor een beter bestaan en sommigen voor een terechte vervolging. En m.n. die laatste categorie wordt door de deugbrigade dan vergoelijkt en beschouwd als collateral damage.
Nee hoor zat ook een terroriste in de tweede kamer,om maar niet de spreken over de duijvendaks en consorten van de CP.
Wellicht kan deze man zo doorstromen naar de vvd,ene bolkensteijn begeleid het proces wel.
Dat is gewoon spugen in het gezicht van de slachtoffers en mogelijke toekomstige slachtoffers. Het blijft mij verbazen dat we nog niet lezen dat hier en daar mensen zelf het heft in handen nemen en die terroristen aan hun ballen ophangen.
Verbaast mij ook. Je zou inmiddels ook stammen strijd in dit land verwachten.
Dit land begint 3e wereld achtige trekjes te krijgen.
Nu een programma op NPO 2 over Syrische vluchtelingen in Libanon. Dat zijn er een miljoen. Op een bevolking van vijf miljoen. Hoezo geen opvang in de regio? Een straatarm land dat desondanks zoveel vluchtelingen opvangt. Bijzonder. Sommige van deze vluchtelingen krijgen het voor elkaar om door te reizen naar een ander land, in dit geval Italië.
Libanon is een buurland, dus het is op zich logisch, dat daar de grote massa van die vluchtelingen terecht komen.
Bovendien mensen uit dezelfde cultuur en religie, dus dat sluit ook wat beter aan.
Nederland betaald daar echt wel aan mee via een of andere weg, veel goedkoper dan ze hier opvangen en ze zijn veilig. Win win.
Goed voor de lokale economie daar als een straatarm land door het westen betaald wordt voor degelijke opvang.
Het is 1) goedkoper om dat door hun te laten doen (iets met loonwaarde)
2) de lokale bevolking kent de (Arabische) cultuur van de gasten
3) de lokale bevolking profiteert er ook van door betaalde arbeid te verrichten
Ik zie alleen maar voordelen voor opvang in de regio
@NLgaatnaardeklote | 21-01-23 | 12:59: zo zie zo via de VN of via de postcode loterij aan clubjes als artsen zonder grenzen
Een beetje zoals de Belgen in ww1 werden opgevangen in NL. Vrij logisch dus.
Viva l'Umanità! (EO)
Daniel en Ilyas, twee Syrische broers, en Jihad en Safiya met hun drie dochters worden gevolgd vanuit Libanon naar een nieuw begin in Italië.
Je kind "strijd" noemen en hem laten vertrekken naar kufar terrein, hopelijk houden de veiligheidsdiensten hem en zijn omgeving goed in de gaten.
@Ride_On | 21-01-23 | 13:07:
Nadat het westfront aan het einde van de zomer compleet was vastgelopen en het relatief rustig was in bezet België zijn veel Belgen terug gekeerd naar huis.
En dat zie ik niet gebeuren bij de handophouders die nu Europa overspoelen
Libanon deelt geen gratis huizen, uitkeringen, subsidies en verlaat-de-gevangenis-zonder-betalen kansenkaarten weg aan elke immigrant. En de tenten, zorg en voeding die ze krijgen wordt voornamelijk betaald door het Westen. Daarbij zoals gezegd; mensen met hoofdzakelijk dezelfde taal, religie en cultuur.
En dan nog zegt Libanon; "als het veilig is moet je terug".
Ondanks dat is Libanon afgelopen decennia flink afgegleden richting shithole country. Dat begon ooit met de vluchtelingen van de PLO toen die vanwege een mislukte staatsgreep Jordanië uit wordt gejaagd. In combinatie met terreurinstructies uit oa Iran, Irak, Syrië en Saoedi Arabië veranderde het "Zwitserland van het Midden Oosten" decennialang in oorlogsgebied.
Vandaar dat Jordanië zegt; zo snel mogelijk terug.
Nederland zegt dat helaas niet.
@Dandruff | 21-01-23 | 13:16:
www.unhcr.org/news/briefing/2022/7/62....
Jordanië waar meer dan een half miljoen vluchtelingen woont?
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 14:13:
Foutje, Jordanië moest inderdaad Libanon zijn.
Dat maakt alle andere genoemde feiten niet ongedaan.
Veel Arabische landen nemen nauwelijks Syriërs op. SA, VAE, Qatar, allemaal erg welvarend en toch niet genegen om veel vluchtelingen op te vangen.
Ik kom zelf vaak in Marokko, en ook daar zijn ze kritisch op Syrische vluchtelingen. Sowieso is er geen financiële ondersteuning, waardoor veel Syriërs bij voorbaat al afhaken. En bijvoorbeeld Christelijke vluchtelingen worden streng behandeld. Ik herinner me een groep Syriërs die bijbels uitdeelde in Marokko, en die werden zonder pardon het land uitgezet. Voor zover de Arabische en Islamitische solidariteit.
Niet gescreend? Denk eerder dat ze zo iemand loslaten om meerdere en of grotere vissen te vangen. Zeker als ze nog niet genoeg bewijslast hebben om zo iemand te vervolgen en veroordelen.
Aha, het is niet de zoveelste misser van onze overheid, het is een ragfijn spel, om grotere vissen te kunnen vangen!
In wat voor land denkt u te leven=
Alsof NL op IS kopstukken jaagt. En waarom zouden we hem vervolgen, laat de Syriers dat gewoon doen, taak van de IND en AIVD in deze is alleen om terroristen en oorlogsmisdadigers buiten de poort te houden.
Dit is de ultieme Diversiteit & Inclusiviteit. Bij1 heeft gewonnen. Andere meningen/prioriteiten zijn hysterie.
Dit land is ziek.
www.omroepwest.nl/nieuws/4676131/syri...
Nog maar meer kamervragen? Het houdt niet op dit.
In azc al in beeld wegens handel in valse paspoorten maar krijgt toch gewoon status en een huis toegewezen. Je zal maar als autochtone woningzoekende al jaren op de lijst staan.
Een groot deel van de Nederlandse bevolking bestaat nou eenmaal uit naïeve idioten. Die denken dat Afrika en het Midden-Oosten uit zielige mensen bestaat.
Je mag toch hopen dat er ooit een wake-up call komt voor dit soort idioten. Dat ze ook gaan inzien dat bepaalde landen armoedig zijn vanwege de heersende cultuur, religie en mentaliteit.
Die mensen zijn niet zielig. Ze veroorzaken zelf hun ellende. Haal ze hierheen en ze gaan die ellende ook hier in Nederland veroorzaken. Neem nou de finnen. Die wonen hier al 4 generaties en hun miserabele positie hebben ze 100% aan zichzelf te danken.
Hoeveel zijn er nog meer doorgeglipt?
8765 om precies te zijn.
Stem ze weg, de 15e.
Er wordt wel beweerd dat 'een klein aantal asielzoekers' een huis krijgt toebedeelt, maar daar klopt in de praktijk feitelijk niets van. Zie ook hierboven, "... hoe het gezin werd herenigd". Lees: Ingevlogen. Vorig jaar alleen al spoelde een 'kleine hoeveelheid' van 243.000 'migranten' ons land binnen - Elkaar vertellend via smartphones - En dan is de familie nog niet eens herenigd.
Daarnaast is onder leiding van de VVD de afgelopen 10 jaar de sociale woningvoorraad veel kleiner geworden, veel woningen werden verkocht. Een neo-liberale regering wil zelf niet voor woningen zorgen. De explosie van Syriers in 2015 zorgde al voor een afname in de sociale woningvoorraad. Indien enkel de VVD (En vermoedelijk D'66 - Ook CDA doet hier aan mee) zijn zin krijgt, gaan we de Verenigde Staten achterna - Zie schrijnende voorbeelden in bv. Los Angeles, waar nog altijd zo'n 60 á 70.000 daklozen op straat verblijven, o.a. doordat woningen overprijsd zijn geworden, i.v.m. een kunstmatig gecreëerd woningen tekort. Er is een te kleine voorraad, waar tegelijkertijd veel te weinig wordt bijgebouwd (Klinkt het verhaal bekend ?).
Ook met lagere huizenprijzen, blijft er nog voldoende over voor een goede boterham. Zonder dat een gemiddelde Nederlander hiervoor zijn halve legen gedwongen krom moet liggen, of nog veel extremer: In zijn of haar auto moet leven.
Enfin, stem ze alvast weg, de 15e. Niet alleen binnen de eigen sociale groep of node, maar ook daarbuiten.
Make the Netherlands Great Again !
Maare, even serieus, Ayhan was een leider in de strijd tegen Assad. En "wij" steunden die groeperingen met o.a. materieel. Ik denk dan dat in dit geval 1 + 1 2 is, dus als je als Staat toegeeft dat dit inderdaad een foute Larry is bevestig je inderdaad dus dat je je bewust met foute Larry's hebt ingelaten met alle publicitaire gevolgen van dien. Ik denk dus dat dit een bewussie is geweest - mede ook omdat hij onder z'n eigen naam zich heeft aangemeld - in de hoop van, ok, jij komt binnen, jij verzwijgt je verleden, wij gunnen je je status met alles wat erbij komt. Doofpot was in dit geval dus een win win.
Of zie ik nou teveel reptielen?
Graaisnaaiert | 21-01-23 | 12:28 |
Het is niet onmogelijk hé? Gezien het feit dat de IND al in 2018 e.e.a. wist over dit individu snap ik uw redenatie wel. Laten we eens zien of dit incident leidt to bijvoorbeeld een enquete.
@Osiris | 21-01-23 | 12:49: Dit incident leidt niet tot een enquete, en enquetes leiden sowieso tot doofpotten, of 'glas plas was', dus het gaat gewoon door met dit soort missers.
Dat krijg je als je VVD stemt, een keihard asielbeleid.
In verkiezingscampagnes doet de vvd inderdaad net alsof ze voor strenger asielbeleid zijn. Wat ze er nooit bij vertellen is dat ze dat punt al weggeven nog voordat alle stemmen geteld zijn. Wie nu nog vvd stemt is gek of lid van d66.
Strikt genomen had Circus Sargentini in dit geval wel gelijk met die tweet. Het was namelijk geen strijder, het was een leider.
*Groen Linksdonatie gretig in ontvangst nemen doet*
De IND doet geen uitspraken over individuele gevallen en de gevolgde procedures. Nou, dan verbind ik zelf maar de stipjes om de onderbuik te voeden. De gemiddelde IND-medewerker zal vermoedelijk politiek links van het midden staan en "welkom in mijn land" huldigen. Dat is één. Daarnaast zal er in deze tijd van diversiteit een redelijk aantal medewerkers met een bepaalde culturele/religieuze achtergrond werkzaam zijn, die -wat handig! - de "taal" spreekt van de invasieve broeders. Dat is twee. En indien een kaaskop het gesprek afneemt, schuift er gemakshalve een tolk aan. Die er alles aan doet om zijn invasieve broeder zo positief mogelijk af te schilderen. Dat is drie. Zomaar wat gedachten in het Dar Al-Harb op de zaterdagmiddag.
Het zoveelste bewijs, dat Nederland zo lek als een vergiet is, als het gaat om het toelaten van moslims van allerlei snit.
Neem in aanmerking dat minstens 50 % van de Syriërs deserteurs zijn die niet het leger in wilden.
Die mogen binnen en de Russische jongens met hetzelfde stempel worden teruggestuurd.
@A333aan | 21-01-23 | 12:18: Dat zijn geen moslims, vandaar dat ze niet binnen komen.
@A333aan | 21-01-23 | 12:18:
Oh? Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Eric van der Burg heeft al gezegd 'zeker' geen Russische deserteurs terug te sturen naar Rusland. Ofwel....
In de jaren 90 stemde ik voor dit soort zaken op de VVD, op Bolkenstein. Daar waren dit soort thema's in veilige handen, onder Bolkenstein stak de VVD haar nek uit en wist zaken daadwerkelijk aan te pakken. Nu moet ik met lede ogen en vrij machteloos aankijken dat de VVD (regeringspartij al 10 jaar en notabene nederlands grootste) gewoon weg kijkt. Geen VVD meer voor mij.
Same here. Ik ben bij de afgelopen TK verkiezingen in maart 2021 geswitcht naar JA21. En dat ga ik op 15 maart weer stemmen.
@Dr_Johnson | 21-01-23 | 11:53: ahh leuk, u gaat het kabinet aan een meerderheid helpen.
Wegkijkt? Je bedoelt actief organiseert dat veroordeelde moslim terroristes toegang krijgen tot de 2e kamer!!
Moe word je ervan, later in de media "Maar Christenen dat zijn pas echte schoften"
Ja, bij de VARA en de Joop zijn ze nog net als 50 jaar geleden druk met het bashen van ´gristenen´ uit de Biblebelt.
Ze leren het nooit.
Op Joop is de makkelijkste manier om een ban te krijgen iets positiefs zeggen over Joden/Israel, bijvoorbeeld dat Israel democratischer is dan de aangrenzende Islamitische landen.
@KeesBruin | 21-01-23 | 12:15: want Zwarte Piet in Staphorst...
Heel lang geleden keek ik naar DWDD.
Totdat juist dat fenomeen me begon tegen staan: als er een uitgesproken christelijke gast was, dan werd deze voortdurend geinterumpeerd en werd er meewarig gelachen.
Was er een gast van moslimhuize, dan werd de blik van Van N. serieus en kreeg de gast alle tijd en ruimte.
Hetzelfde zie je ook bij GL. De domme Christenen die in een God geloven worden bespot. Daarentegen halen ze een Kauthar die ook in een God gelooft in huis en plaatsen haar op de poster.
Zoek de verschillen.
Voor een slager is er in Nederland genoeg werk.
Typerend voor het naïeve en domme Nederlandse beleid. Als het nou bij het asielbeleid was gebleven.. maar nee, op vele vlakken zie je hoe onze belangen worden verkwanseld.
1. Sargentini zou zich eens moeten verantwoorden voor een TV-camera - lijkt me correcte journalistiek.
2. Denken dat je honderdduizenden mensen die je land binnen enkele jaren binnenwandelen uit pakweg Syrie, Irak, Nigeria, Eritrea en Afghanistan - bijna altijd (doelbewust) zonder papieren goed kunt screenen lijkt me naief. Je kunt niet echt natrekken of men soldaat van Assad was, IS-strijder, crimineel of banketbakker.
Ook daarom: of je hebt papieren, of je kunt geen procedure starten en wordt direct opgesloten tot uitzetting. Als je dat consequent doet neemt de stroom vanzelf af.
APPLAUS! Zo simpel kan het zijn.
Inhakend op uw tweede punt: alleen al het hanteren van een quotum zou een groot verschil kunnen maken. De huidige instanties meer lucht en tijd geven om degelijk onderzoek te verrichten. Pas na genoemd onderzoek tot een asieladvovaat, enfin vult u zelf maar in.
*toegang tot*
@Osiris | 21-01-23 | 12:03: Overigens zijn sowieso veel IS'ers gevlucht. Ze verloren immers de oorlog en voelen de bui - de galg - al hangen.
Zo’n jongen verdient nu eenmaal een tweede kans. En een derde, en een vierde.
Grappig, die plank voor de deur en dat er zelfs de moeite genomen is een stuk brievenbus er uit te zagen. Jammer dat er geen “nee, nee” of een “ja, nee” sticker opgeplakt is. Dat had het wel afgemaakt.
Maar nu iets totaal anders: moet die Sargentini niet eens voor een camera gesleept worden en geconfronteerd worden met haar uitspraak waar toen echt duidelijk van was dat het totale onzin was?
Het meest stuitende is dat de latei van de deur van de IS meneer wel keurig gerenoveerd en intakt is maar dat de buren het moeten doen zonder renovatie.. alles op kosten van de staat!
Was ook al eerder mijn idee. Had op vorige topic ook al gezegd dat ze Tom daar maar eens op af moeten sturen ;-)
@Smoelensmid | 21-01-23 | 11:33:
Het kan ook zijn dat de deur er aan is gegaan omdat die te klein was om de Miele naar binnen te brengen. Die vluchtigranten hebben een uiterst zwaar leven. Je vlucht een stad waar ze geen Netflix hebben en dan kom je hier en dan kan de Miele niet naar binnen! Moet je ook nog zelf je was doen.
Een Nederlander gaat de bak in, een moslim krijgt een huis.
Een Nederlander die een bus tegenhoudt op een snelweg eindigt met een strafblad, een zeer vermoedelijke massamoordenaar en beul krijgt een nieuw leven, bekostigd door vakantieoord Nederland.
Ook volgens de AIVD komt het echte gevaar vanuit extreemrechtse hoek.
Dat een veiligheidsorganisatie die zich voor politieke doeleinden laat misbruiken er vervolgens naast als het probleem, geheel onverwachts, uit een andere hoek komt, zit is dan ook niet verwonderlijk.
Die Sargentini lijkt meer extreem links hoor.
Die allah-fanatici vallen onder extreem rechts, dus daar heeft de AIVD wel een punt.
Is niet waar, Islam-terreur staat bij de AIVD nog steeds op 1.
@dathoujetoch | 21-01-23 | 11:14: Sargentini is pure hysterie !
Kan deze zaak, eigenlijk dat hele migranten dossier, aan de lange lijst parlementaire onderzoeken, commissies en enquêtes toegevoegd worden? Lijkt me wel. Nogal schokkend maar niet onverwacht. #faildstateNL
En wat zijn we met de vorige parlementaire enquêtes opgeschoten?
@At_Dawn_They_Sleep | 21-01-23 | 11:08: niks en er staan er ook nog flink wat op stapel. Hopelijk keert de wal op een gegeven moment het schip. Uiteindelijk zijn toch ambtenaren en de politiek verantwoordelijk voor deze blunders. Weinig kans ik weet het, maar toch. Opstapelen de problemen voor Rutte en Kaag. Maak duidelijk dat het gigantisch mis is gegaan en mis aan het gaan is.
"In 2018 was 'veiligheidschef IS' al bekend. Kreeg tóch verblijfsvergunning van NEDERLAND''
Ja, dat is uiteraard kwalijk, maar aan de andere kant, en daarin moet ik MinJus Dilan toch gelijk geven, zijn dit soort ontsporingen nooit 100% te voorkomen.
Zes á zeven jaar geleden, ten tijde van de aanslagen op Charlie Hebdo en Bataclan, kon je steeds lezen dat die islamitische terroristen ''bekend'' waren bij de Franse veiligheidsdiensten. Dan vroeg je je in eerste instantie af: maar waarom hielden ze die lieden dan niet beter in da gaten? Totdat je dan leest dat er in Frankrijk - destijds in ieder geval; weet niet hoe het nu is - 12.000 van dat soort lieden (mogelijke aanslagplegers dus) bekend waren. die kun je natuurlijk godsonmogelijk allemaal 24/7 schaduwen. Je moet een selectie maken van lieden die je op enig moment het gevaarlijkst acht, en ja, dan kun je er wel eens naast zitten.
Het probleem is niet dat veiligheidsdiensten en IND af en toe steken laten vallen. Het probleem is dat er te veel lieden zijn die in de gaten gehouden moeten worden en/of 'gescreend'. En dat is weer het gevolg van de gigantische ''instroom'' van asielzoekers en de enorme ''aanwezigheid'' van moslims in West-Europese landen. Dáár moet eindelijk eens iets aan gedaan worden: stoppen met asielverlening en alles wat zich hier misdadig/godsdienstwaanzinnig gedraagt, eruit bonjouren.
Als er 12.000 lieden bekend zijn, maak dat dan ook bekend, beste media. Zodat mensen bij de volgende verkiezingen eventueel een rood kruisje zetten bij een partij die immigratie van dat soort lieden beperkt.
Wat je wel kunt doen is het voorkomen dat die groep groter wordt door selectief bepaalde groeperingen met een hoge veiligheidsfactor te weren. Selectie aan de poort. Resultaten uit het verleden geven een hoge mate van zekerheid. .
Hear hear. Maar wanneer zouden onze lieve en naïeve politici zover zijn denk je ?
Onze politici die geen enkel negatief woord meer durven te zeggen want dan ben je gelijk een racist in dit ‘woke’ NL.
Ik vrees dat we over 10 jaar pas gaan inzien dat de vorige generatie politici te slap in de knieën waren, wanneer we 22 miljoen inwoners hebben, mega werkloosheid, een begroting die niet meer sluitend te maken is en elke week een terroristische aanslag voor het goede Islamitische doel.. Daar ben ik wel bang voor. Ook al komt maar de helft uit. Ons land heellangzaam aan naar de knoppen. Elke kleine verandering netsnoer genoeg voor een volksopstand maar uiteindelijk desastreus voor een normaal functionerend land ….
@Sneerpoets | 21-01-23 | 11:04:
Ho ho, pas op, die 12.000 slaan op Frankrijk van ca 7 jaar geleden. Hoe eea in Nederland is, is niet bekend (mij in ieder geval niet); ik heb geen idee hoeveel van dit soort potentiele aanslagplagers/geradicaliseerden de AIVD hier ''monitort''. Af en toe rollen ze zo'n ''cel'' op die bezig is iets te beramen, en omdat we hier nog niet een aanslag hebben gehad die vergelijkbaar is met Charlie Hebdo en Bataclan, doet de AIVD wellicht zijn werk vrij goed. Althans, dat hoop ik maar.
Precies.
Altijd dit soort zaken heel klein maken en vervolgens gaan roepen dat die Wilders alleen maar haat zaait.
Je weet het zoals vaak te verwoorden hoe ik het voel, Dr. Het is inderdaad nog niet eens dat mensen wel eens fouten maken, maar dat je bewust kiest voor een maatschappij ondermijnende instroom van ook nog eens een anti westerse cultuur.. dat is je prachtige land echt te grabbel gooien. Dat kun je niet controleren, geef dat gewoon toe.
Steeds meer wijken veranderen in islamitische parallelle samenlevingen met alle gedoe van dien. En maar afgeven op de Wilders stemmer die zich niet gehoord voelt. Zijn echt niet allemaal ongeschoolde tokkies. Niet mijn partij, maar ik begrijp het wel degelijk.
Eh, in Nederland werd/wordt het aantal personen dat in de gaten moet worden gehouden, geschat op tussen de 200 en 400. Dat roept al vraagtekens op. Hoe kan dat met minimaal 500 nieuwe asielzoekers per week, waarvan een groot deel uit islamitische landen?
En als we het hebben over het screenen van asielaanvragen; , minimaal 700 per week, dan zijn dar er dus 100 per dag. Dat is veel, veel te veel.
Als je daar 10 medewerkers voor hebt, zijn dat er 70 per persoon per week, oftewel 14 per dag. Per uur een uurtje googlen zit er dan al niet in, laat staan zorgvuldig uitzoeken.
Dus ja, het is logisch (en absurd te gelijker tijd) dat er af en toe één doorheen glipt. Het is wachten op een terroristische aanslag, met dank aan onze regering.
Het zijn er teveel, veel teveel. Stop met het verlenen van asiel!
@Sneerpoets | 21-01-23 | 11:04: dat soort lieden linea recta uitzetten beter voorkomen dan genezen.
@letopuwzaak
Als maatschappij accepteren we het binnenlaten van echt gevaarlijke individuen omdat we het enige alternatief dat hier een oplossing voor biedt -gesloten grenzen- te ver vinden gaan. Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat de meeste mensen denken dat t allemaal wel los zal lopen. Wat ik dan wel vreemd vind is dat er nu, na talloze voorbeelden dat het dus niet altijd wel losloopt, nog steeds niet echt bespreekbaar is om een strenger beleid in te voeren. Nog steeds accepteren we kreten als “ ja maar verdrag” etc. En laten dat die zwaarder wegen dan het potentiële gevaar.
@Osiris | 21-01-23 | 11:33:
Als maatschappij accepteren we sowieso gevaar, alles heeft zijn keerzijde, niet alleen asielzoekers. Niets is risicovrij. Mijn idee is dat het gevaar dat asielzoekers vormen (en al helemaal de heel kleine groep ex-beulen daaronder) enorm overdreven wordt ten opzichte van andere risico's, alleen omdat men zo de pest heeft aan asielzoekers en om geen enkele andere reden dan dat.
Een onzinnig vergelijk , deze man had zijn strafbare feiten al gepleegd en kon je dus zo oplepelen , die van Bataclan hadden nog niets op hun kerfstok en zou je moeten schaduwen .
@Osiris | 21-01-23 | 11:33:
Ja, de discussie verandert niet mee. Het is bijna onbesproken en onerkend. En dat veroorzaakt terecht wantrouwen.
@Castor12 | 21-01-23 | 11:47:
"deze man had zijn strafbare feiten al gepleegd en kon je dus zo oplepelen''
Maar kennelijk kon dat dus niet, en dat zal het gevolg zijn van een combinatie van factoren: de IND heeft personeelstekort, kan dus niet genoeg tijd besteden aan het 'natrekken' van antecedenten; asielzoekers liegen - allemaal - over hun 'narratief' oftewel hun 'vluchtverhaal'; maken hun papieren zoek, zodat het lastiger is om 'narratieven' te checken en om, bij afwijzing, die lieden uit te zetten naar 'eige' land; ook een menselijke fout - een persoonlijke fuck-up door een IND medewerker - is altijd mogelijk, het blijft mensenwerk.
Nogmaals, alles is m.i. het gevolg van de enorme aantallen. Als 50 asielzoekers per jaar zich hier melden, kun je die allemaal tot in detail natrekken (en ook dan is een fout nooit helemaal uit te sluiten), bij 50.000 per jaar begrijpt een kind dat dat niet meer reëel is.
@Dr_Johnson | 21-01-23 | 12:07:
En dan zijn er mensen die dat een aanvaardbaar risico vinden. Nog afgezien van het feit dat onze cultuur en voorzieningen overlopen wordt. Geen enkel midden oosten land zou zoiets voor ons doen.
@B_L
Ik ben het met u eens dat het potentiële gevaar door sommigen wordt aangegrepen om maar te ageren tegen asielzoekers. Persoonlijk heb ik er niets tegen. Tevens ben ik het met u eens dat enig risico nu eenmaal moet worden genomen.
Maar naar mijn mening is de historie van aanslagen door Europa heen van de afgelopen twintig jaar voldoende bewijs om te kunnen stellen dat enige voorzichtigheid geboden is. Dat niet zomaar iedereen die asiel komt aanvragen dat maar moet krijgen. Ik pleit dus voor een verfijning van de beveiliging aan de poort zullen we maar zeggen.
@letopuwzaak | 21-01-23 | 12:05:
Exact, dank:)
Ik ook, maar dat kost geld. Want je moet onderzoek doen. Of iedereen weigeren. En zelfs dan is veiligheid niet gegarandeerd.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:38:
Nogmaals, in dit specifieke geval was al lang duidelijk wie hij was.
Los daarvan, waarom zou je jaar in jaar uit structureel meer mensen binnen laten dan je aankan? Niet alleen qua IND-capaciteit, maar ook qua (woon-) ruimte, infrastructuur, milieuregels, energie, water, voedsel, etc? Nog los van alle ellende met criminaliteit, (seksueel) geweld, extremisme en terrorisme?
Waarom is die kostenpost van jaarlijks 30 miljard zo belangrijk, dat je er de ineenstorting van de zorg, veiligheid, onderwijs en verzorgingsstaat voor over hebt?
@Dandruff | 21-01-23 | 12:52:
Hulde voor deze tegel.
@letopuwzaak | 21-01-23 | 12:14:
"Nog afgezien van het feit dat onze cultuur en voorzieningen overlopen wordt.''
Zo is het, Louz. Dat zg 'veiligheidsaspect' is natuurlijk maar één onderdeeltje van dat hele asielgedoe. Het gaat ook over de slechte 'compatibiliteit' van al die lieden, die vanuit achtergebleven, pre-moderne, tribale samenlevingen in één keer, hoppa, hier in de moderniteit gedropt worden. Het gaat ook over het feit dat verreweg de meesten de vaardigheden missen om zich hier economisch staande te houden, en dus - voor lange tijd, of levenslang - uitkeringsafhankelijk zullen zijn. Het gaat ook over het feit dat wij onderhand met 17,8 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde zijn, en, bij ongewijzigde omstandigheden, in sneltreinvaart op weg zijn naar de 20 miljoen. Het gaat ook over het feit dat wij gewoonweg de woonruimte niet hebben om die tsunami's te absorberen, en in het verlengde, allerlei 'klimaatdoelen' nooit zullen kunnen halen.
Die hele asielcrisis is niet pas afgelopen zomer begonnen met die stoel- en buitenslapers, die speelt al decennia. En het 'beleid' op dit terrein kenmerkt zich m.i. al net zo lang door het feitelijk ontbreken van ook maar iets dat op beleid lijkt. Men laat eea passief over zich heen komen, en als mensen er iets van zeggen, haalt men - regering en politiek - de schouders op en mompelt iets over 'verdragen' en EU regelgeving.
Het is treurigstemmend.
@Dr_Johnson | 21-01-23 | 13:56:
Ja, het is echt tweeledig. En op alletwee de aspecten laten de leiders van het land niet zien dat er voldoende visie of beleid is. Terwijl de problemen steeds zichtbaarder worden. Dat werkt wantrouwen in de hand. En ook terecht. (Dat wantrouwen wordt op een grote hoop gegooid 'ach, de Wilders stemmers'.)
"Er is geen enkel bewijs dat Judith S. (GL) betaalt wordt door een NGO of een buitenlandse macht".
Betaald?
Nee…. maar als je een zichtbare dreiging luidkeels ‘ verharmlost’ in de media, dan draagt dat er wèl aan bij dat de Golfstaten -waaronder uitdrukkelijk te noemen: Quatar- toevallig even geen ‘vluchtelingen’ uit Syrië, Irak en Afghanistan hoeven op te nemen - dat doet het naïeve Nederland wel voor ze. Het zou mij bepaald niet verbazen als wij er later achter zouden komen dat in linkse fracties van het Europees Parlement meer vreemd geld rondwaart dan wij nu weten.
@dathoujetoch | 21-01-23 | 11:21: correct, maar als dit je enige bijdrage is dan is het toch een beetje jammer.
@bisbisbis | 21-01-23 | 12:51: mij ook niet
kan ook zo maar dat hij in ruil voor verblijf zijn oude matties heeft aangegeven, of kroongetuige was oid..
ik hoop in ieder geval dat er een reden voor is geweest anders dan onwetendheid.
Hoop doet leven, tenzij Ayham daar anders over denkt..
U zult teleurgesteld gaan worden. IND is een groot extreem- links broeinest voor alles wat onze mooie cultuur teniet kan doen. (Gesteund door ons linkse WEF-kabinet natuurlijk )
Neederland oh Neederland, jij bent een kampioen!
Misschien is een beetje reëel blijven de beste optie, niet meteen de hysterie-knop indrukken. Kijk, dat er af en toe rotte peren tussen zitten is een gegeven dat voortkomt uit onze asielprocedures, de tekorten bij de IND en de druk op het asielsysteem.
De kans dat er een martelbaas tussen zit is dus aanwezig en dat blijkt, zo af en toe. De kans dat die voor ons een gevaar vormt is nihil, vaak deden ze hun "werk" daar voor het regime of een groepering in de context van dat land, de mogelijkheden en de gelegenheid, zoals het feit dat ze daar baas waren van een detentie-centrum, of leider van een clubje klootzakken.
Eenmaal hier valt die context weg en hoewel ze nog steeds dezelfde klootzakken zijn, gaan ze hier niet zomaar een martelcentrum opzetten, of tegenstanders aanvallen. Ze zullen wel uitkijken, dan valt meteen hun dekmantel weg. Dus een gevaar voor anderen is er denk ik praktisch gezien niet.
Psychisch is er mogelijk een probleem voor ex-slachtoffers. Maar wellicht moet je die de keuze voorleggen: Of we laten niemand meer binnen, ook jou niet, of er glipt af en toe een klootzak mee (Gemene Geert) die je kent van school vroeger of de gevangenis.
Qua gevaar voor "ons" is het een non-probleem, die ex-beulen uit verre landen. Waardoor ik het idee krijg dat dit een ophef-dingetje is om in te zetten tegen asielzoekers in het algemeen. Wat natuurlijk ook zo is.
Ik denk dat je voorbij gaat aan een heel hoop leed veroorzaakt door mensen die in de asielstroom meekwamen. Kijk eens in Duitsland hoeveel er al is gebeurd. Verwarden, gestoorden en een boel met anti westerse sympathieën. Die sowieso op de korte of lange duur een probleem voor de samenleving opleveren. Het belang van de Europeanen staat wat mij betreft bovenaan. Zo werkt het in de islamitische landen ook.
Deze overspoeling vind ik kwalijk.
Syrië: veel erg arme mensen -zie dat Utrechtse onderzoek van een jaar geleden- bijna niemand werkt, vrouwen mogen nareizen en vragen dan binnen 2 jaar (ruim 50 procent van die vrouwen) een scheiding aan, veel getraumatiseerde mannen, veel gewelddadige incidenten. Aantal Syriërs in Nederland was in 2012 ongeveer 10 duizend, inmiddels rond de 130 duizend, en nog steeds flink stijgende. Terwijl Syrië maar 17 miljoen mensen telt. Kortom, het gaat om enorme aantallen, slecht behapbaar voor een dichtbevolkt land als Nederland.
Een grote fout van de IND met veel omhaal van ingestudeerde woordjes en holle termpjes vergoeilijken. Ja mensen, het is verkiezingstijd. En vooral Geert er bij slepen. Vanmorgen propagandachef Kees Verhoeven op de radio, het kan geen toeval zijn. Het feit dat de Volksrant hiermee aan komt, zou dit niet genoeg zeggen? Niet eens de Telegraaf?
Een betere demonstratie van cognitieve dissonantie kom je niet tegen.
@Après toi | 21-01-23 | 11:01:
Mee eens, maar dat is een ander verhaal. Dit ging over ex-beulen, en welk gevaar die vormen. Ik denk niet echt, want ze kijken wel uit, dan zitten ze zo in de gevangenis.
Dat er veel problemen zijn bij asielzoekers verbaast me niets, het is geen feestje om alles achter te laten en in een ander land met niks opnieuw te beginnen. Zelfs wij zouden dat lastig vinden. En dat we niet iedereen kunnen toelaten is ook duidelijk.
@Joris Beltsin | 21-01-23 | 11:02:
Het is een non-probleem. En als ze zo'n vent pakken, laat hem rotten in een cel. Maar echt gevaar levert het niet op.
Dus u heeft er geen probleem mee als zo iemand uw buurman wordt?
Psychisch is er mogelijk een probleem voor ex-slachtoffers.
Mogelijk wel ja, maar psychisch is er ook iets mis met deze man en aangezien zijn staat van dienst laat zien dat hij anderen kwaad kan aandoen is voor mij reden genoeg deze kerel niet toe te laten in onze samenleving. Ik vind het niet erg om (veel) belasting te moeten betalen, maar voor zo'n klootzak wil ik niet betalen.
De kampbeulen uit WWII deden na mei 1945 ook niet veel kwaad meer, maar die hebben naar mijn weten nooit een fluwelen handschoen behandeling van de Nederlandse staat gekregen.
Het is zeker geen opzet dingetje tegen vluchtelingen, want die zijn wat mij betreft welkom zolang ze niet terug kunnen. Het is een aanfluiting van deze nietsontziende bezuinigingsregering. Op elke uitvoeringsorganisatie wordt bezuinigd, terwijl er bakken met geld de staatskas uitvliegen naar bestedingen zoals adviesrapportje hier, adviesrapportje daar, interim manager zus en zo, en natuurlijk ook aan de nieuwkomers die hier helemaal niets te zoeken hebben omdat ze helemaal niet willen (en vaak ook niet kunnen) bijdragen aan onze maatschappij.
@Peerkeoud | 21-01-23 | 11:07:
"Op elke uitvoeringsorganisatie wordt bezuinigd"
Dat zijn we dan eens. En meer middelen naar de IND kan een oplossing zijn, maar iets zegt me dat zoiets hier niet goed valt.
Als die man een aanslag aan het beramen was, zou hij zich ook tot die tijd heel erg gedeisd houden. Je weet het gewoon niet. Zo'n toffe kerel wonend in je wijk, een non-probleem haha. Heel normaal. Harinkje, hond uitlaten, kopstuk van IS groeten, krantje delen met de buren, en nu tijd voor koffie.
Hele beperkte redenering zeg. Jij kan niet bedenken, om maar eens wat te noemen, dat zo’n martelbeul wel eens wraak of vergeldingsacties kan opleveren. Ik wens jou zulke fijne buren. Mosterd zijn punt is trouwens dat er dus geen beredeneerde risicoanalyse achter zit maar puur toeval dat er, tot nog toe, geen incidenten plaats hebben gevonden.
@bl,
Nogmaals, in 2018 was al bekend wie dit was. Dus niks werkdruk. Dit is beleid, net als al die isis-hoeren en hun kinderen hier gratis heen halen en bij M bejubelen.
Het klopt wel dat moslimaanslagen niet per se door is-strijders gepleegd hoeven worden. Elk land met moslimminderheden boven de 5% heeft met islamitisch geweld te maken, en daders zijn inderdaad ook vaak lone wolves. De context van islamitisch geweld is de islam, zowel in Syrië als in Nederland.
Jij ziet islamitische aanslagen in NL als een non-probleem, ondanks alle doden en gewonden. Maar je waarschuwt hier wel 24/7 tegen referenda en oppositiepartijen die geweld afwijzen.
Dan heb je echt je prioriteiten niet op orde.
@Moresnetunited | 21-01-23 | 11:10:
"puur toeval dat er, tot nog toe, geen incidenten plaats hebben gevonden."
Natuurlijk is dat geen toeval. Die beulen houden zich muisstil, in de hoop nooit ontdekt te worden natuurlijk. En als iemand ze pakt, is dat dan werkelijk een zorg? Mijn zorg niet, als zo'n lul ergens wordt gevonden in een container. Dan is ie de verkeerde tegengekomen.
Iemand slaat aan het martelen en doden. Wordt vervolgens vervolgd. Vlucht, want hij wordt vervolgd en krijgt om die reden een verblijfsvergunning. Lieden die iets slechts op hun geweten hebben, dienen vervolgd te worden en gestraft of uitgeleverd.
Er is veel mis met de aanname dat ze hier niks doen omdat het voor hun daar werk was maar dit is de grootste: er veranderd voor hun niets. Ze zijn nog steeds extremistische islamieten die per defenitie een hekel hebben aan iedereen die niet bij t clubje hoort. Laten wij nu voor het grootste deel NIET bij dat clubje horen. De aanname dat ze hier dus niets zullen doen is daarom op niets gebaseerd.
Daarbij: het is werk argument kan je accepteren voor een kok, chauffeur of geitenfluffer maar niet voor een baas. Om op die positie te komen heb je zeker bloed aan je handen gekregen, indirect maar wss ook direct.
Daarbij zijn nieuwe binnenkomers vaker gewelddadig en vooral in t buitenland worden door hun aanslagen gepleegd. Dat NL deze er niet uit kan pikken, oke. Dat je zelfs de daadwerkelijke ex terror ploflims niet tegenhoudt is bizar en "slecht voor het draagvlak" voor zover dat er al is.
@Dandruff | 21-01-23 | 11:11:
"en tegen oppositiepartijen die geweld afwijzen."
Je bent echt zo'n leep baasje Dandruff.
Iedere partij wijst geweld af, ook jouw zo geliefde PVV.
En nee ik ben tegen geweld, maar ook tegen de PVV.
En dit ging niet over "Isis-hoeren en hun kinderen". Die sleep jij erbij.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:06:
U reduceert gevaar tot een optelsom van casualties en u besluit dat dat het wel waard is want de kansen zijn zo klein. Maar u vergeet dat de impact van terrorisme voor een samenleving altijd van een veel grotere en diepgaande orde is. De maatschappelijke ontwrichting en angst is juist wat terroristen willen oogsten door hier en daar lukraak slachtoffers te zaaien. Die 'irrationele' angst die voelbaar in een zaal hangt als een cabaretier iets fouts zegt, is zo'n voorbeeld. Zelfcensuur door schrijvers en kunstenaars. Beveilingspoortjes die u dagelijk weer tegenkomt. Etcetera.
@Dandruff | 21-01-23 | 11:11: Dus grenzen dicht. We zijn geen asielland meer en wat binnen komt komt tijdelijk.
Maar helaas zijn er nog heel veel dwazen die op de verkeerde partijen stemmen.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:04:
Je vergoeiilijkt in deze tegel zelfs waarom er problemen zijn. Omdat ze het zo moeilijk hebben. Ik ben het echt oneens met de toon van deze tegels.
Dit is wat mij betreft de wegkijktegel van dit jaar. Vooral Wilders niet in de kaart spelen BL, dat is het allerbelangrijkste.
@letopuwzaak | 21-01-23 | 11:24:
Nah! Nee ik vergoeilijk niks. Maar voor veel mensen is het super lastig de zaken uit elkaar te houden. Dit gaat over het feit dat een asielzoeker een beul blijkt te zijn. Dit gaat niet over asielzoekers in het algemeen of over de kans dat er terroristen onder de asielzoekers zijn. Dat wordt ervan gemaakt, echter de aanleiding is dit specifieke verhaal.
Dat er te weinig screening is geloof ik best, je kan niet alles nagaan, zaken zijn daar gebeurd en we hebben daar geen recherche en bovendien dat zou een ondoenlijke zaak zijn. Er is gewoon geen geld voor en niemand wil extra geld voor dit probleem.
Het is een risico dat er onder vluchtelingen mensen zitten die je hier niet wil hebben. Maar datzelfde risico lopen we dagelijks allang op een andere manier, omdat we nu eenmaal open grenzen hebben en iedereen hier binnen kan rijden. Dat zijn dan geen asielzoekers maar "gewone" criminelen uit Europa.
Dit probleem, van die enkele asielzoeker die een gevaar vormt (wat dan nog niet eens gebleken is), wordt opgeblazen en ik weet natuurlijk echt wel waarom: Omdat men de pest heeft aan asielzoekers hier, dat is geen geheim ook, gezien de wekelijks staatjes daarover.
Het daadwerkelijke gevaar van ex-beulen is minimaal, gezien de hoeveelheid incidenten die dat heeft opgeleverd. Dat je een hekel hebt aan asielzoekers kan je best uiten hier, maar is niet het onderwerp. Het gaat over hoe gevaarlijk dat is en ik weg met grote zekerheid: Dat gevaar is minimaal. Niet nul, maar minimaal. Is dat voldoende voor een totale asielstop? Voor de tegenstanders uiteraard, want ELK argument voldoet.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:04: Wat bazel je nou man. Als jouw land een godvergeten hellhole is wil je maar al te graag in een ander land opnieuw beginnen. En al helemaal als dat land een welvarende verzorgingsstaat is waar jij volop van mag meeprofiteren. Gratis en voor niks. De keus tussen niks en alles is snel gemaakt, denk je niet?
Het probleem waardoor het dus wel een probleem is:
In plaats van het welles / nietes dat meneer in zijn oude vak van beul vervalt, ook als je zeker weet dat hij geen greintje kwaad meer zal doen, dan nog is er het probleem van een oorlogsmisdadiger levend in vrijheid. De ex-beul uit verre landen, gedocumenteerd en wel. Is een probleem.
En dan je zogenaamde antwoord naar de slachtoffers van zo'n sujet, best een beetje ehm. Nee maat, daar hoor je tegen te zeggen: 'Die klootzak die af en toe mee glipt, wij jagen ze actief op, als je informatie hebt, graag.'
Het is geen ophef-dingetje tegen asielzoekers in het algemeen, het is een ophef-dingetje tegen de screening van de asielprocedure en dat weet je best.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:09: Dat valt Inderdaad niet goed. Nog meer geld besteden aan asielzoekers, terwijl de oplossing simpel is; minder asielzoekers verwelkomen.
@ChupaChupa | 21-01-23 | 11:39:
justiceinconflict.org/2016/03/07/a-ma...
Hier een redelijk afgewogen stuk erover. Probleem is minimaal wat betreft veiligheid, wel een probleem van rechtvaardigheid, omdat veel ex-beulen weinig kans lopen op vervolging en zelden teruggestuurd worden.
En met "minder asielzoekers" los je het probleem ook niet op, zelfs dan kunnen er beulen tussen zitten. De enige oplossing is alle asielzoekers weigeren, maar zelfs dan kunnen ze hier komen via buurlanden over onze open grenzen. Het is een onoplosbaar probleem tenzij je de grenzen 100% sluit. Mij lijkt dat een olifant om een mug in een porseleinkast mee te doden, maar oke, dat is mijn mening.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:15:
Niks leep. Feit is dat jij hier 24/7 ageert tegen democraten, en nauwelijks tegen dit soort moordenaars. Je liegt dat het IND overbelast is terwijl dit geval dus al in 2018 bekend was. En dat weet jij ook, maar je probeert te doen alsof dit een *foutje* was. Maar het probleem is juist dat dit *beleid* is.
En natuurlijk sleep ik isis erbij, omdat deze discussie nou eenmaal over isis gaat. De beulen van isis worden gratis opgehaald om hier levenslang gratis vakantie te vieren. Overheid en media bejubelen de religie die isis inspireerde; censureren alle feiten over die religie; vervolgen alle critici van die religie; en pleiten 24/7 voor overbevolking door ongecontroleerde immigratie... van voornamelijk aanhangers van een religie die zegt ons te willen vernietigen.
Dit beleid dat al tot een golf van steeds gewelddadiger criminaliteit plus reeks aanslagen zorgde, zal komende jaren tot nog veel meer grootschalig geweld leiden. Iedereen die zich 2 minuten inleest weet dat, jij ook.
Iemand die echt tegen geweld is zou dit beleid nooit verdedigen.
@Dandruff | 21-01-23 | 11:43:
"dat jij hier 24/7 ageert tegen democraten"
Echt Dandruff, ga een ander zieken.
@therealbraindump | 21-01-23 | 11:54:
Die cognitieve dissonantie zie je juist bij het opgeblazen gevaar dat men ervan maakt. Dat staat in geen verhouding tot het echte risico.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:31: Zo'n man krijgt wel een uitkering, is verzekerd tegen ziektekosten, krijgt bij voorrang een huis toegewezen..... En uit een artikel in de Volkskrant vandaag, blijkt dat het in de praktijk erg lastig is om deze mensen eruit te filteren.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:31: Als de kraan jarenlang wijd open staat zal die op enig moment dicht moeten. Het water staat iedereen aan de lippen. Zeker, we kunnen ook blijven dweilen en hozen, en we voelen ons misschien heel nuttig en we bedoelen het goed, maar het heeft geen zin. De kraan moet dicht. Niet een beetje dicht, ook niet half dicht, nee, helemaal dicht. En dan zijn we er nog niet, want er moet heel veel gebeuren. Er is zoveel schade aangericht. Dat had voorkomen kunnen worden. Het moet een massapsychose geweest zijn. De toekomst zal het uitwijzen.
@BL:
1. "gewone" criminelen uit Europa plegen geen aanslagen (behalve op criminelen onderling)
2. Het is allang bewezen dat asielzoekers een gevaar vormen, zij het niet door terroristische aanslagen (U bent Londen, Parijs, Madrid, Brussel, Nice enz. Even vergeten of denkt dat dat hier niet kan gebeuren?), dan is het wel door wangedrag, geweld en criminaliteit.
3. Asielzoekers komen niet speciaal naar Nederland voor hun veiligheid, want die hadden ze ook in de doorreislanden. (De EU lapt daarmee zijn eigen regels aan de laars, maar dat terzijde). Ze komen hierheen omdat ze hier denken een betere toekomst te hebben en omdat Nederland ze met open armen ontvangt. Ze krijgen goddomme zelfs een gratis woning.
Weet je wat het problem is? Jij doet alsof wij die asielzoekers zoveel verwijten, alsof het een soort Untermenschen zijn. Dat is niet zo. En dat is precies wat D66 en GroenLinks doen, ons wegzetten als racisten.
Nee, het gaat erom dat deze regering deze mensen hierheen lokt. En ze komen, met tienduizenden. Dat is het probleem. En was het maar het enige probleem. Het risico op een terroristische aanslag is wel degelijk aanwezig. Klein, maar aanwezig.
Dit is een grijsgedraaide langspeelplaat. Het dringt gewoon maar niet door.
Misschien dringt het door als het echt een keer fout gaat.
@Après toi | 21-01-23 | 12:00:
Ja dat is niet leuk en onrechtvaardig. En daar is iedereen terecht boos over. Maar achter die boosheid zit veel meer dan dit ene geval natuurlijk.
@ChupaChupa | 21-01-23 | 12:04:
Weet je wat het lullige is? Dat de meeste aanslagen NIET gepleegd worden door asielzoekers, maar door 2e en 3e generatie immigranten. De daders van "Brussel" waren geen asielzoekers. Zelden zijn die het probleem maar veel vaker komen aanslagplegers uit de groep "jongeren" met een grudge tegen hun gastland, tweede vaderland of de westerse samenleving in het algemeen. Het zijn zelden asielzoekers.
Je argument verraadt een beetje hoe je erover denkt: Dat iedereen met een buitenlandse achtergrond een gevaar zou vormen. Dat mag best als je dat vindt maar het is een beetje buiten de discussie zeg maar.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:31:
Ik vind dat risico, opgeteld bij dat het sowieso al om mensen met anti westerse ideeën gaat, inderdaad niet acceptabel. We hebben ook niet genoeg woningen. Asielstop uit die landen inderdaad. Oekraïne is dichterbij huis, en geen tegengestelde cultuur, dat is een ander verhaal met andere uitgangspunten. Maar waar ik voor uitgemaakt wordt als ik dat zeg.... bovendien leef ik erg mee met de midden oosten landen in oorlog. Mijn familie komt er vandaan, en de kinderen zien eruit als de mijne. Dit is rationeel en ter bescherming van onze cultuur.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:08: En je denkt werkelijkheid dat je het risico niet vergroot door ze hierheen te halen? Hoe naïef kun he zijn?
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:08:
Er zijn inderdaad veel meer 2e en 3e generatie moslims in West Europa dan 1e generatie moslimvluchtelingen. Dat verklaart de verhouding in de statistieken. Niet echt ingewikkeld.
Maar zelfs als je gelijk zou hebben dat vooral de 2e en 3e generatie radicaliseert blijft de vraag; waarom importeer je dan hun (groot-) ouders? Geloof je echt dat alle problemen met de islam minder worden naarmate het percentage moslims groter wordt?
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:12: De zorg van de buren in elk geval als er, in plaats van die container, een granaat aan zijn deur wordt geplakt.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:08: En dan het volgende:
"Je argument verraadt een beetje hoe je erover denkt: Dat iedereen met een buitenlandse achtergrond een gevaar zou vormen.".
O ja, ik ben meer dan 15 jaar getrouwd met een immigrant van niet Westerse afkomst. Wat lul je nou?
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:08: gevaar komt dus uit de islam en dat zijn idd niet alleen asielzoekers. Daar heb je zowaar een punt.
Een lekke boot met veel gaten zinkt ook snel...
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:59: ah, het keukentrap argument. Uw verontwaardiging over verschillende maatschappelijke thema's is m.i. fundamenteel onevenwichtig. Wilders en waar hij voor staat is volgens u het absolute gevaar en deze opperslager met bloed aan de handen uit het kalifaat collateral damage. En dat valt op BL.
@ChupaChupa | 21-01-23 | 12:04: Hear, hear!
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:45: niet geloofwaardig omdat u Geert Wilders te pas en te onpas betrekt bij discussies waar dat niet relevant is.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:45:
Ah, jij hebt natuurlijk een glazen bol die in Wilders' hoofd kan kijken of hij wil regeren? Voor jouw doen best scherp, maar helaas niet overtuigend genoeg voor enigszins belezen volwassenen.
Sowieso is de holle slogan "nutteloze oppositie" irrelevant bij letterlijk *levensgevaarlijk regeringsbeleid*. Kun jij een kabinetspartij aanwijzen die overbevolking, islamisering, extremisme en de import van isis wil tegengaan?
Nee hè?
De VVD doet graag alsof maar heeft als grootste partij 12 jaar de kans gehad om deze verkiezingsslogans voor minimaal 0,3% te verwezenlijken. Dat ze in plaats daarvan het verkiezingsprogramma van oppositiepartij GL uitvoeren is een keus van de VVD zelf. Niemand dwingt ze daar toe.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:08:
Denk even na. Natuurlijk gaan asielzoekers niet direct aanslagen plegen. Eerst de boel op orde, thuisfront over laten komen, huisje boompje beestje, enfin, je kent het wel. Daar gaat wel een paar jaar overheen. We weten dat de meeste asielzoekers moslim zijn.
En we weten (uit bittere ervaring) dat moslims nauwelijks integreren, en waarom zouden ze ook? Onze samenleving plooit zich naar hun wensen. Aan alles is gedacht, moskeeën en gebedsruimtes te over. Die zijn er niet gekomen voor een paar moslims, nee, het zijn er zeker een miljoen en elk jaar komen er honderdduizenden bij.
Deze religie leent zich niet voor integratie, het druist in tegen alles waar de islam voor staat. Dat weet je best. Willen we hier desondanks mee doorgaan? Waarom, in godsnaam? Dat IS de discussie!
@Dandruff | 21-01-23 | 12:16: Het probleem is ook niet de 1ste generatie immigranten. Het zijn de tweede en derde generatie. Vergelijk de Molukkers met de Marokanen. Geen probleem met de eerste generatie, maar wel met de volgende generaties. Maar het grootste probleem is de blijvende intocht van nieuwe generaties uit het oudevaderland. Die houden de oude kultuur in stand waardoor de 2de en volgende generaties niet voldoende integreren en assymileren. Omdat er maar 1 grote influx van Molukkers is geweest hoor je daar nu niets meer van want die zijn geheel opgegaan in de Nederlandse kultuur en waarden itt de Marokanen.
Dus zelfs als de IS beul zichzelf koest houd zullen zijn normen en waarden overslaan op de 2de, 3de, 4de generatie wat het geheel zoveel meer gevaarlijker maakt.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 14:17:
Zeer flauwe stropop die niet jouw claim over Wilders bewijst; noch de door mij geschetste realiteit weerlegt dat de VVD isis en isis-gedachtengoed importeert, faciliteert en subsidieert.
@yawni | 21-01-23 | 13:49:
Grotendeels mee eens, de jongere generatie Marokkanen is vaak veel radicaler dan de eerste generatie. Maar bij een isis-bobo ligt dat wel ietsje anders.
Bij Molukkers speelt ook mee dat hen ook wel echt onrecht is aangedaan. Daardoor waren sommigen vatbaar voor de anti-Westerse propaganda die leidde tot een golf van terreur, zie ook ETA, RAF en IRA. De roerige jaren '60 '70 waar links zo vol van is.
Dat heeft te maken dat er niet gecomuniceerd word tussen wat de aivd aan het doen is en de landelijke politie.
Deze man werd al een tijdje gevolgd door de aivd , de landelijke recherge kreeg ook lucht van deze persoon en bracht de zaak aam het rollen.
Het valt momenteel best mee met die aanslagen. Men mag aannemen dat de veiligheidsdiensten goed hun werk doen. Dat mag ook eens gezegd worden.
Zo had ik het nog niet bekeken. Maar inderdaad. Dank
Nederland moet en zal kapot van onze overheid, hè?
Daar lijkt het op ja.
Nee, maar wel het bepaald soort Nederland waar onze ouders en grootouders voor gestreden hebben.
Laten we zeggen, vrij, welvarend en van vreemde smetten vrij ;-)
Daarom een zakenkabinet of beter nog, een orde op zakenkabinet.
De leugen regeert ...
Letterlijk
Klopt, en deze kunst door de VVD naar nieuwe hoogten getild.
Maar wordt hij nu met bijbehorende nareizigers het land uitgezet?
(ik denk eigenlijk dat ik het antwoord daarop al weet)
Als dit een veiligheidsagent is (en niet iemand die op de kopieerafdeling zorgt dat de A4-tjes netjes gestapeld liggen niemand zich snijdt) was hij "hoog in rang" en is de vrouw net zo extreem als hij is en hadden ze zelfs een ongelovig slaafje thuis. Je weet dan ook meteen wat er van de kinderen terecht komt... Alles het land uit, en het wordt hoog tijd dat dat niet als een straf beschouwd wordt, anders moet belastingplicht ook als een straf ervaren worden.
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit? Een oorlogsmisdadiger wordt gevonden, opgepakt en uitgeleverd aan land van herkomst. Mits dat land een opsporingsbevel heeft gegeven? Misschien een tijdelijke stop bij het Internationaal Gerechtshof in Den Haag?
Hoe noem je zo'n IS-misdadiger, is dat een oorlogsmisdadiger? En zo ja, als je m oppakt en uitlevert, aan wie of welk land dan in dit geval?
Als blijkt dat hij de doodstraf kan krijgen of het vermoeden bestaat dat hij niet met alle egards wordt behandeld blijft ie lekker in Nederland, dan vindt geen uitlevering plaats.
Nee , zal wel niet uitgeleverd worden , De kans op een kopje kleiner is aanwezig in Syrië ..
Zal wel een half jaartje gratis kost en inwoning worden en daarna , ander huis , nieuwe Miele enz.
@goedverstaander | 21-01-23 | 10:42: Precies. De "leider" van de NPA (New People's Army, Filipijnse communisten) is decennia lang door Nederland gedoogd, omdat hij in zijn eigen land mogelijk opgeknoopt zou worden. Onderdak bieden aan een terrorist, omdat ze in het land van herkomst wel weten wat ze met zo'n klootviool moeten doen.
@Peerkeoud | 21-01-23 | 11:14: Geldt ook voor de complete top van de IRA, zo heb ik vernomen.
@Peerkeoud | 21-01-23 | 11:14:
Ik raad u echt aan u eens te verdiepen in de biografie van Jose Sison en de definitie van 'communist' in de Filipijnen eens nader onder de loep te nemen. Voordat u tegels als deze bakt.
Al Qaida is natuurlijk óók gewoon een stukje verrijking. Welkom in mijn land. Hoe bevalt het gratis leven? Wees maar niet bang dat je straks weg moet. Ook jij verdient die tweede kans. En dat zou zielig zijn voor je lieve, verrijkende vrouwtje en bloedjes van verrijkende kindertjes.
Klimaatmokken je ziet zo overal opduiken bij gedegenereerde bedrijven en instanties.
Devies de bovenonsgestelden schijnt tegenwoordig ,,never waste a good crisis,, te zijn, met de aantekening dat schijnt aan zekerheid grenzend moet zijn.
De les van Sargentini: Neem gratuite linkse deugkreten immer met een ton zout.
Durf te wedden dat er nog meer van dat tuig rond loopt in Nederland want zo slim is onze IND niet Zijn Ambtenaren dat zegt meer dan genoeg.
Die weddenschap win je met gemak.
Medewerkers van de IND zijn pas afgestudeerde rechtenstudenten. Je wordt afgerekend op doorlooptijden en afgewerkte dossiers. Dat zorgt ervoor dat het medewerkers snel een asielaanvraag toekennen. Immers bij afwijzing neemt de werkvoorraad TOE. En dat willen de managers niet. Vergeet niet dat asielzoekers een SCHADEVERGOEDING krijgen als ze lang op een beslissing van de IND moeten wachten. Dit hele systeem zorgt er daarom voor dat in Nederland 80% van de asielaanvragen wordt toegekend. Volgens mij het hoogste percentage van Europa
Schadevergoeding is prima, de overheid moet zich aan redelijke doorlooptijden houden. Maar dat moet dan ook voor gewone burgerzaken gaan gelden.
Beste oplossing: maximaal toegestane asielinstroom wordt voortaan aangepast aan onze capaciteit. Dat hangt af van plek op AZCs, doorstroom naar woningen, maar ook naar de capaciteit van de IND om aanvragen goed en op tijd te beoordelen. Als ze het niet meer kunnen bolwerken, dan moeten ze opschalen, of de instroom terugbrengen.
@Muxje | 21-01-23 | 10:42: Redelijke doorlooptijden zijn prima, maar er moet dan wel een clausule in dat bij onvoldoende-, onvolledige informatie of bij tegenwerking van de "klant", einddatum opschuift.
En ja, ik weet dat niet alle informatie verkrijgbaar en betrouwbaar is, daarom pleit ik in die gevallen voor een langdurige verblijfsvergunning en eventueel een tijdelijk paspoort die kan worden ingetrokken als de aanvrager besluit zich te bijzonder te misdragen of op vakantie/familiebezoek te gaan naar oorlogsgebied van herkomst.
Nooit meer schoolreisje als dat niet veilig kan.
Hangt er van af. Gingen die schoolreisjes naar bordelen van mensenhandelaren waar zowel leraren als leerlingen zich uit mochten leven?
Dan denk ik wel dat die schoolreisjes onderdeel van het probleem zijn.
Idem met de mensenhandel van coa en aanverwante subsidiesponzen. Dar het coa alleen overbevolking, corruptie, criminaliteit en het faillissement van NL nastreeft is mooi, maar sluit terreur niet uit.
@Dandruff | 21-01-23 | 10:34:
De leraren waren links, Dandruff. Dan weet je het wel toch?
Beetje afhankelijk van de leeftijd van betrokken partijen.
Anders maken de ouders van Ingrid toch echt het probleem.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:37:
Dat blijkt maar weer eens, inderdaad.
Tegenwoordig gaat Geert door het leven als Greet. Zij is lesbisch en gaat ook naar het damestoilet.
Precies hetzelfde: Moord, doodslag, terreur, intolerantie. Welkom, welkom.
Was dat Ingrid van Henk en Ingrid die allebei op Geert hebben gestemd? Of berust elke gelijkenis met bekende personen of gebeurtenissen op louter toeval?
@Schoorsteenveger | 21-01-23 | 10:57:
Louter toeval!
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:00: Van het partijbureau: Jongens, ook af en toe humor in de reacties. Begrepen, baas.
Praalhans Rutte verkondigde patserig in een CNN-interview dat Nederland in de top-3 staat als het gaat om steun aan de Oekraïne per inwoner.
Ńu nog even snoeven dat Nederland het soepelste omgaat met het toelaten van terroristen.
Och, waarom snoeven? Dat weet de hele wereld allang.
De MP van Nederland gaat ook het soepelste om met 'verantwoordelijkheid nemen'. Ook met herinneringen gaat hij het soepelst om van allemaal.
IND medewerker heeft hem in zijn blauwe ogen gekeken en zag dat het goed was.
AIVD heeft het te druk met terroristische boeren, de extreemrechtse PVV en FvD. Want daar zit het echte gevaar
Hij verklaarde homo te zijn en in Syrië vervolgd te worden.
"Oh, en mijn vrouw en kinderen zijn ook al onderweg"...
@Sneerpoets | 21-01-23 | 11:23: Klinkt plausibel..
Ach, het is toch een prachtige, hartverwarmende bevestiging dat zelfs de meest brute koppensnellers hele lieve mensen kunnen worden als ze in ons fijne landje mogen wonen?
Waarom is 'voordeel van de twijfel' toch altijd de standaard instelling bij mensenkwesties. Zeker als de gevolgen zo groot zijn als je een foute inschatting maakt. En die gevolgen worden door andere mensen gedragen. Is het leed van die vele omgekomen mensen op een kerstmarkt, boulevard, popzaal of luchthaven werkelijk kleiner dan van een (onterechte) afwijzing?
Bij twijfel wordt, onder druk van het deugen, wel ingehaald. Niets aan de hand, doorlopen. Heb maar niet de illusie dat de procedure wordt aangescherpt.
Denk als je het zo stelt, van niet. Maar het leed van heel veel afgewezenen, omdat we de deur sluiten wegens enkele rotte appels, is ook een factor.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:36: U wilt Russische roulette spelen waarbij anderen door het hoofd kunnen worden geschoten en uzelf altijd met de schrik vrij komt. Tsja.
@goedverstaander | 21-01-23 | 10:39:
Nee hoor ik loop ook de kans door zo'n hufter te worden aangevallen, al is de kans erg klein vergeleken bij mijn agressieve keukentrap.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:42: Maar u wilt het ook voor een ander bepalen. Waaraan denkt u dat recht te mogen ontlenen?
enkele rotte appels? Ik prijs me gelukkig dat u niet mijn groenteboer bent.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:36:
Die "paar rotte appels" zijn alleen geen appels die je weg kan gooien; maar tijdbommen die dodelijke slachtoffers gaan maken. Nogal een verschil.
En dan hebben we het nog niet eens over de relatief hoge aantallen criminelen, aanranders, kopschoppers, eeuwige werklozen en uitkeringsfraudeurs onder "vluchtelingen".
Of de vraag of er wel genoeg (woon-) ruimte, energie, water en voedsel is om miljoenen mensen op te vangen. Niet in de laatste plaats vanwege de kabinetsplannen om van NL een derde wereldland zonder winstgevende sectoren te maken.
Enig idee wat immigratie ons jaarlijks kost?
@Dandruff | 21-01-23 | 10:53:
"tijdbommen die dodelijke slachtoffers gaan maken"
Okeeee, hoeveel moorden zijn de afgelopen 30 jaar gepleegd door ex-beulen die meekwamen met asielzoekers?
Zijn dat er meer of minder dan kleuters die door een modeltrein zijn overreden?
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:01: Taghi.....
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 11:01:
De aanslag op het joods museum in Brussel bijvoorbeeld?
Ik heb geen zin de hele lijst op te sommen omdat al die voorbeelden hier al 1001 keer zijn genoemd.
Je zult best gelijk hebben dat relatief veel oorlogsmisdadigers zich hier stil houden, en wachten tot de tijd rijp is. Maar ook die zijn een gevaar, zelfs als het nog 40 jaar zou duren voor hier de jihad losbarst.
Met jouw redenatie hadden we in 1945 ook alle nazi's ter wereld gratis huizen en uitkeringen moeten aanbieden; en straks idem met Poetin en elke Russische oorlogsmisdadiger in Oekraïne. Daar is gewoon geen geld voor en geen ruimte voor.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:36: Het leed van heel veel afgewezenen? "You can't always get what you want" en je was 3000km geleden al veilig, moest je nou echt zover doorlopen voor de Miele?
Overal op de wereld werden en worden mensen afgewezen voor immigratie, teleurstellend maar geen onoverkomelijk leed.
@Dandruff | 21-01-23 | 11:24:
Vind je jezelf nou nooit vermoeiend? Met je absurde argumenten steeds? Ben blij dat ik geen collega van je ben, of je partner, vrouw of vriendin. Lijkt me geen pretje.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:01:
Je ad hominem weerlegt niet het feit dat die aanslag in Brussel werd gepleegd door een "Frans" isis-lid, dat in de vluchtelingenstroom naar Europa kwam.
Mijn collegae, vrouw en kinderen roepen nooit "1+1=3", dus dat scheelt veel uitleg van mijn kant. Stel dat jij in jouw omgeving ook wat hardnekkige "1+1=2" roepers zou hebben zitten, hoe zou jij daar dan mee omgaan? Probeer je ze uit te leggen waarom 1+1=3, of gooi je ze uit je bubbel?
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 12:01: kijk dat zijn nog eens argumenten!
Kan iemand mij uitleggen waarom wij toch altijd gelijk hebben/krijgen en dat dat iedere keer wordt afgedaan alsof er niets aan de hand is terwijl we weer een meter zijn opgeschoven naar de afgrond?
U bent niet woke genoeg.
Ik word er een beetje misselijk en opstandig van dat de overheid mijn geld afpakt via de vele belastingen en dat geld vervolgens gebruikt om terroristen te faciliteren.
Moet ik mijzelf aangeven omdat ik (weliswaar gedwongen door belastingen) terroristen financieer? Of durft een held de overheid aan te klagen wegens het, zonder enige check, financieren en onderdak verlenen aan terroristen?
Nederland moet wel het meest naive land ter wereld zijn.
Sowieso de bestuurders.
Die deur, is dat een afstudeerproject van een student aan de een of andere academie voor Industrial Design? Zo ja, dan is die naar alle waarschijnlijkheid summa cum laude afgestudeerd.
Die linker of die rechter? Ik vind ze allebei nogal lelijk.
Is underlayment weer hip? Het zal wel door de prijzen van van die platen komen dat mensen er nu mee lopen te showen.
@Muxje | 21-01-23 | 10:17:
Die rechter met die design brievenbus met custom bespoke boutique scharnieren.
De achtergrond van de bewoner kennende summa cum fraude;)
De aantallen asielzoekers zijn veel te hoog om nog te screenen. IND kan niet online zoeken in het Arabisch.
Zo vanaf het voorjaar zullen de aantallen immigranten vanuit Noord Afrika en Midden Oosten weer flink omhoogschieten. Zoals elk jaar is er een dipje in aantallen in de wintermaanden. Vanaf het voorjaar is de Middellandse Zee dan beter bevaarbaar dan nu (koud/ stormen/ hoge golven/ slecht zicht/ lange nachten etc.). Straks warm weer, met wat geluk en goede timing een kabbelend zeetje en steeds kortere nachten dus ideaal voor een oversteek.
Het probleem is ook dat er exact nul mensen in Nederland woonachtig zijn die het Arabisch beheersen. Wellicht moeten we dergelijke personen gaan importeren.
Zo’n Sargentini hè, hoe zou die nou reageren op dit voorval? En dit is in Europa heus niet uniek.
Ik denk dat die het op een of andere manier zo weet te draaien dat het de schuld van racisme is of zo. Nooit zullen dat soort weg-met-onzers toegeven dat ze er al die tijd naast hebben gezeten. Kun je andere partijen wel de maat nemen en neuzelen over de rechtsstaat, maar hoe is dit beleid dan eigenlijk uit te leggen? En het gaat gewoon door.
Er zal vast zo nu en dan iemand tussen zitten. Is ook ondoenlijk om van iedereen tot in detail te gaan bijhouden wie wat waar heeft gedaan. Of moet er meer geld naar de IND jommes?
Je zou kunnen stoppen met liegen. Maar leg dat zo’n Sargentini en haar geestverwanten maar eens uit.
@D-Fens_1963 | 21-01-23 | 10:16:
Had je nog wat inhoudelijks te melden gozert?
Als we niemand meer binnen laten hoef je niet te screenen. Win win.
@Beste_Landgenoten: Jouw reactie is natuurlijk sarcastisch bedoeld.
Maar dat zal niet voor iedereen duidelijk zijn. Misschien nog iets er bijzetten dat overduidelijk blijkt dat wat je schrijft, je dat niet meent? Alleen de woordjes "ook" en "jommes" zijn niet duidelijk genoeg.
O ja, mocht je het onverhoopt toch menen, dan ben ik eh .... sprakeloos.
Die gasten horen helemaal niet 25 landen verderop in een piepklein propvol landje waar ze nog nooit van gehoord hebben opgevangen te worden. Dat is stap 1.
Tja, zou de man van b.v. een minister van Financiën wel eens gescreend worden? Zomaar een vraag? Ik bedoel er verder niets mee.
Gewoon niet binnenlaten als je geen capaciteit hebt. Zo werkt de wereld al zolang als hij bestaat.
@ChupaChupa | 21-01-23 | 10:20:
Is natuurlijk een dramatisch verhaal. Laatst ook een concierge op een Harderwijkse school, hij bleek een beruchte beul uit Afrika te zijn. Aardige man, vriendelijk voor de kinderen. Ik denk ze zullen wel een overtuigend vluchtverhaal hebben gehad en inderdaad, het is super lastig om vanuit hier alles tot in detail na te trekken. De reden is te weinig geld, medewerkers en geschoold personeel bij de IND, dus de keuze is ofwel "toestaan" dat af en toe iemand erdoorheen glipt, of niemand meer binnen laten.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:23: Niemand meer binnen laten. Heeuuuj!
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:23:
Je reageert weer eens zonder eerst te lezen.
Het is al 4 jaar bekend dat dit een is-beul was. In 2018 wist het ind dit, en in 2019 kreeg hij een verblijfstatus en een huis.
Heeft dus niks met personeelsgebrek te maken.
Sterker nog, als bijna de grootste en duurste overheid ter wereld alles dat zij aanraakt in stront verandert, moet je je echt afvragen of nòg meer overheid dat probleem op kan lossen.
@D-Fens_1963 | 21-01-23 | 10:46:
Joris Demmink was inderdaad een jeugdvriend van me. Aardige vent, al hield hij zich erg vaak op bij de zandbak. We zaten toen al in de zesde klas.
@ChupaChupa | 21-01-23 | 10:53:
"Je bent een verzinsel van de GS-redactie om de discussies hier een beetje levendig te houden."
Dat zou toch ook wat zijn! Een soort controlled-opposition, zoals de PVV in de Tweede Kamer?
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:56: Hé, ik ben voor het eerst weggejorist. Nog nooit gebeurd. Toeval?
Vluchtelingen komen mogelijk hun eigen beulen tegen...
Sta daar eens even bij stil.... en ril...
(is in Duitsland ook al voorgekomen, trouwens).
Ik kan me voorstellen dat, hoe goed je ook screent, het risico altijd blijft bestaan dat er monsters door de mazen van het net glippen, maar het voorbeeld van Ayham Al S. is hemeltergend. 'De Staat in Ontbinding', zoals Normpje stelt.
"Vluchtelingen komen mogelijk hun eigen beulen tegen..."
Je kan ze beter allebei daar laten, zodat de slachtoffers hun beulen daar tegenkomen. Nietwaar?
Ja
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:13:
Nee. Niet waar.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220113_974...
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:13: Zeker.
Ga eens na, dat dit überhaupt voorkomt, die kans zou onmetelijk klein moeten zijn. Is hij niet, dus omgekeerde kansberekening: er zijn echt duizenden beulen, kampbewakers en "veiligheidschefs" hier.
@PPuk | 21-01-23 | 10:16:
Mooi dat die lul gepakt is.
@John McClane | 21-01-23 | 10:25:
Eh dat lijkt me zwaar overdreven.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:26:
Zeker. Kijk, we kunnen (en mogen) hier wel 'doorschieten' in allerlei reacties -past wel binnen de GS cultuur-, maar het is een eerste verantwoordelijkheid van een democratische rechtsstaat om burgers die binnen haar landsgrenzen verblijven te beschermen. Dat kan nooit worden gegarandeerd, weet ik, maar om op je handen te blijven zitten, de andere kant op te kijken, of het probleem te ontkennen (hoi, Sargentini) is een regelrechte gotspe.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:32: denk je? Hoe groot is de kans de je uberhaupt iemand tegenkomt aan de andere kant van de wereld? In een klein kurdorp? En dat je dan ook gemarteld bent. En dat de degene die je tegenkomt je beul was?
@PPuk | 21-01-23 | 10:37:
Ja is waar. Toch zou het ook weer sneu zijn voor de vele "echte" vluchtelingen dat zo'n rotte peer het voor ze verpest.
@John McClane | 21-01-23 | 10:40:
Die kans is groter dan-ie zou moeten of mogen zijn. Dat is het punt.
@PPuk | 21-01-23 | 10:37: Amen!
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:41:
De echt sneue vluchtelingen komen in het geheel niet in de buurt van onze landsgrenzen, die leven -vaak onder erbarmelijke omstandigheden -in een of ander tentenkamp niet ver van de regio die ze probeerden te verlaten. Wanneer dringt dat besef nu eens eindelijk door in de EU?
Ok
Maar omvolking is wel hysterie
Absoluut.
Rustig afwachten, het gaat komen. Met kleine stapjes.
Demografisch is omvolking een feit. Je kunt natuurlijk wel discussiëren over of het opzettelijk gebeurt, uit pure kwaadwillendheid of gewoon uit domheid of lafheid. Maar dat het gebeurt is gewoon af te lezen uit de cbs cijfertjes.
@Ride_On | 21-01-23 | 10:25:
Jamaar feitenkennis = fascisme.
Daar zijn alle deugmedia het over eens.
@Ride_On | 21-01-23 | 10:25: Of inhaligheid van grootaandeelhouders, politici en andere belanghebbenden.
PVV is gewoon de enige optie in maart.
De rest wil de poort een beetje open houden of helemaal.
Maar Martin Bosman kreeg vanmorgen weer alle NPO-MSM-drek over zich heen, aangedragen door staatsambtenaar Kees Boonman en afgemaakt door juf Mieke van der Weij.
@hagelkruis | 21-01-23 | 10:23:
Kees Boonma?
Maar als hij niet met een bootje kwam, had Sargentini toch gelijk.
Arabieren Importeren Verloopt Desastreus
Werkt Ans Boersma misschien bij de aivd? Of Georgina Verbaan>
Het nadeel van het voordeel van de twijfel.
nos.nl/artikel/2439873-ind-baas-vaker...
"Rhodia Maas" is de IND-baas, misplaatste moedergevoelens in een wereld die echt om andere oplossingen schreeuwt.
'dit gesprek moeten we met elkaar voeren'
@Joris Beltsin | 21-01-23 | 10:15:
Haha ja heerlijke drektaal.
Ik hoorde heel even bij WNL dat de man met zijn gezin in Arkel woonde die leven nog onschuldig in dat huis..
Hij had een Nee-Nee-sticker op zijn brievenbus, misschien dat de AIVD daarom zo lang aarzelde om bij hem aan te bellen?
Die stuitend, bijna kwaadaardige naïviteit is al jaren misschien inmiddels een aantal decennia leidend. Of het nu gaat om bezuinigingen op defensie, ongecontroleerde migratie, de energievoorziening of de hetze tegen boeren, het gaat vooral om deugen, om lief gevonden willen worden.
Pang, pang Pechtold die destijds hartelijk moest lachen om de deplorabele staat van onze defensie, wiens partij niet weet hoe snel ze wapens aan Oekraïne moeten leveren en Rutte de miljarden bezuinigingsman die nu roept dat we alles moeten doen om Oekraïne te steunen.
Het constante gebash op islamkritiek, het verzwijgen of bagataliseren van de problemen die er zijn en alle kritiek op migratie of vluchtelingen beleid negeren en framen als ‘xenofobie’.
Tot en met het uitsluiten van schone en bijzonder krachtige weinig ruimte in beslag nemende energiecentrales en het verketteren van relatief schone fossiele energiebronnen.
Nederland is steeds hoger opgeleid, de kamer bestaat voor 90% uit hbo-ers en academici en het beleid lijkt steeds dommer en de oplossingen steeds ingewikkelder.
Als militair heb ik zowel laaggeschoolden -voorbestemd om manschap of onderofficier te worden, als hoogopgeleide academici voorbestemd om officier te worden- opgeleid en getraind. Wat opviel is dat in de praktische uitvoering academici bij praktische problemen zaken teveel overdenken en de neiging hebben om plannen voor de uitvoering complexer dan noodzakelijk te maken, terwijl laaggeschoolden sneller en effectiever praktische problemen oplossen.
Een reden dat NAVO krijgsmachten goed functioneren is dat dit verschil erkend wordt. Academici, officieren gaan over de grote lijnen, die zetten strategieën uit, hoe eea praktisch en op de grond wordt uitgevoerd wordt overgelaten aan onderofficieren en manschappen.
En de wisselwerking tussen de praktijk en de theorie levert in de meeste gevallen de beste resultaten op.
Daarom verteld een militair academicus, een officier, niet alleen wat zijn ondergeschikten moeten doen, maar vooral wat die wil bereiken. Zodat er geen oplossingen op voorhand worden uitgesloten.
Wat ik wil zeggen: misschien kunnen de landelijke politieke partijen daar iets van leren. Als je je dan toch bezig houdt met quota, kun je misschien eens kijken naar het aandeel praktisch opgeleiden die je binnen je partijstructuur laat doorstromen naar de tweede kamer.
Ben geheel voor meer praktisch opgeleiden in de besturen van dit land.
Mooie en herkenbare analyse. Er zijn wel academici die ook praktisch zijn, maar ik ben het met je eens dat de theoretici overheersen. De meeste universitair geschoolde pragmatici hebben overigens gestapelde opleidingen.
In casu denk ik dat een van de grote problemen in Nederland de systemen zijn. Het zijn niet zozeer de mensen bij de IND die onvoldoende presteren, daar is waarschijnlijk de hoge caseload een van de oorzaken dat het mis gaat.
Goede uiteenzetting, en benoemt in principe de Auftragstaktik, van origine ontwikkelt binnen de Duitse krijgsmacht maar ook toepasbaar in het besrijfsleven. Nu beter bekend als zelfsturende teams/ agile en alles wat je er opnwikt loslaten…
@Roos | 21-01-23 | 10:15:
De hoge caseload bij het IND komt volgens mij ook voort uit een conceptueel idee van gelijkwaardigheid en menselijkheid. Dit kan opgelost worden door een maximum aan het aantal nieuwe Nederlanders en vluchtelingen per tijdvak en oppervlakte eenheid te formuleren. Oftewel analyseren wat er praktisch per tijdsvak geabsorbeerd kan worden en meewegen wat een realistisch en acceptabel maximum, maar ook minimum aantal inwoners is.
Om een maatschappij draaiende te houden, om alle maatschappelijke functies te kunnen vervullen zal er per oppervlakte eenheid een optimale bandbreedte zijn aan het aantal mensen dat zich daar bevind.
Dat zijn de grote lijnen, dan wordt in de praktijk, in het alledaagse leven, de vraag van de optimale verdeling wel opgelost.
@ratelaar | 21-01-23 | 10:35: ook hier ben ik het weer volledig met je eens ratelaar.
In het afgelopen topic stelde iemand dat Nederland het beste land is om in te leven...
Dat geldt dus ook voor misdadigers. En die komen dus lekker naar ons land toe, wetende dat hier toch niet wordt gecontroleerd, want 'wij zijn zo blij'.
Eerder vre-se-lijk naïef.
Het is niet eens naïef. Het is de terreur van de vermeende rechtschapenheid.
Er zal wel een vacature bij de VVD zijn geweest.
In maart gewoon op de kartel partijen blijven stemmen dan komt alles goed.... toch?
Hoe zijn ze hem eigenlijk op het spoor gekomen. Had ie zijn belastingen niet betaald?
Foutje gemaakt bij zijn aanvraag van kinderopvangtoeslag.
Zijn ze hem op het spoor gekomen door ongeoorloofd vuil storten? Vuilniszak met daarin een rekening op zijn naam?
Dat twee BOA's op een dinsdagmiddag die vuilniszak open sneden, door het afval harkten en een geopende envelop aantroffen?
Een tip die aan het Team Internationale Misdrijven was gemeld.
Herkend door slachtoffers bij de slager.
Even noteren dat die troela van een Judith Sargentini bij Groen Links hoort. Mocht iemand denken dat ze D666-ideeen heeft: had gekund maar is in dit geval niet zo. Met dank aan alle GL-stemmers die ons land en Europa in het verderf storten door op haar en andere soortgelijke blinde idioten te stemmen.
Groenslinks en D666 hebben dezelfde ideeen , Ik zie in ieder geval geen verschil..
Tsja niet alle slechts komt van D66.
@Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 10:15: Ken je de uitdrukking “verschrikkelijke engerd”?
Er is toch helemaal niemand meer werkelijk verbaasd?
Sargentini dus wel.
Terugsturen deden ze niet en uitleveren aan Syrië doen ze ook niet.
Het zoveelste stuk teringtuig dat hier gewoon een onbezorgd leven kan leiden.
Kwestie van tijd dat dit soort Jihadisten elkaar weer kunnen vinden.
Waarschijnlijk zitten België, Duitsland en Frankrijk met dezelfde teringlijers opgescheept.
Er zit dan altijd een kans in dat die lui vroeg of laat hergroeperen, met alle gevolgen van dien.
Laat Syrië deze gasten maar ophangen.
Laat dat ‘Waarschijnlijk’ maar weg.
Maak van dat waarschijnlijk maar "zeker " en het is gewoon een kwestie van tijd voordat er in Nederland een aanslag komt met 10 tallen doden en gewonden ..
Het verbaasd mij eigenlijk dat het gelukkig nog niet gebeurd is...
CIA?
WEF toch?
Manmanman….. zucht.
Had erger gekund, was gelukkig niet de Onveiligheidschef.
Net als landen als Iran heeft Nederland ook een klein groepje hele domme naïve mensen die vanuit de politiek heel bepalend zijn voor een land
Gelukkig begrijpt de internationale politiek het nu ook. De hotemetoten zijn massaal aanwezig in Davos om dit te bespreken.
Jazeker. Mooi om te zien. Ik heb het volste vertrouwen dat dit circus een zelfvoorzienend "doe belangrijk, wees belangrijk" circus zal blijven. Allemaal om de heilige boom dansen met onze gekleurde belangrijke shirtjes (Playerpiano, Kurt Vonnegut).
Fijn om te constateren dat mijn belastinggeld goed wordt gespendeerd. Is er eigenlijk nog wel een overheidsdienst die wel goed functioneert na 4 kabinetten Rutte?
Persoonlijk denk ik dat het altijd al een puinhoop was, alleen krijgen we er steeds meer informatie over.
Valt het CJIB onder overheidsdienst? Want dan heb ik wel een positief antwoord.
@PockyMaster | 21-01-23 | 09:52: volgens mij is er wel degelijk meer aan de hand. Nederland is door allerlei internationale verdragen en stupide eu en nationale wetgeving beland in een bureaucratisch moeras waar niemand het overzicht meer heeft en niemand zich meer verantwoordelijk voelt. Nederland wordt op dit moment niet goed bestuurd, de incompetentie en de ideologische verdwazing regeert.
@therealbraindump | 21-01-23 | 10:33:
'Internationale verdragen', dat is inderdaad telkens het argument waar men zich achter verschuilt om vervolgens niets te doen. Het ridicule vluchtelingenverdrag stamt uit 1951. Er is na die tijd nogal wat veranderd.
Verdragen kun je prima opzeggen, alleen is die wil er niet.
Sarcastini reageerde gelukkig voorzien van frisse realistische inzichten op de tweets die haar 'stelling' onderuit halen.
Heeft Sargentini al gereageerd?
Dit soort naïevelingen halen de vijand glimlachend binnen, en zijn straks als eerste vertrokken als de pleuris uitbreekt.
Wat te denken van Kaag, hier terug gekomen om de boel nog meer te ontregelen met haar open grenzen beleid. Als de pleuris uitbreekt wijkt ze uit naar één van haar huizen elders.
De VVD blijft onverminderd groot en dan moet je toch ‘mensen’ hebben om bij de partij te halen? Bolkje hier, Bolkje daar.
Baranya, ik kom er aan.
Van de week toen dat net bekend was over die IS knakker kwam één of andere deuger aan het woord in EenVandaag. Hij orakelde: 'in elke oorlog gebeuren misdaden en kan zomaar zijn dat die meneer het er niet mee eens was en daarom naar Nederland is gevlucht'.
Ik flikkerde nog net niet m'n afstandsbediening door de tv.
Dat was ook de reden dat veel Nazi's eind van de oorlog Duitsland ontvluchtten.
@johnyl | 21-01-23 | 09:42: Ik ken er een die voor de oorlog Duitsland ontvluchtte en bijna Gemaal werd.
@johnyl | 21-01-23 | 09:42: En dat heel NL bij het einde oorlog allemaal bij het verzet hadden gezeten!
Ik ben niet iemand die snel afgeeft op de regering, maar toen ik die tweet las bekroop me het gevoel erg belazerd te worden. Zij kon dat echt niet weten, en onze zorgen als hysterie betitelen, vanuit haar positie, is kwalijk.
227.000 immigranten per jaar, maar er is geen omvolking. De bouw houdt het niet bij.
Allochtoon-o-meter tikt in oude arbeiderswijken de 95% aan, maar er is geen omvolking.
Een multiculturele samenleving bouwen lukt niet met radicale terroristen, secteleiders en maffioso in de buurt. Dan delft onze tolerante cultuur eerst het onderspit, en de multiculturele droom vlak erna.
Waar de islamisering eindigt, kan je goed zien in landen waar de meerderheid de islam aanhangt....
Hoeft helemaal geen meerderheid te zijn.
Best wel raar dat we het nog steeds over 'arbeiderswijken' hebben. Getto zou de lading beter dekken.
In navolging van Zuid-Afrika gaan we hier ook voor een Rainbow Nation.
@D-Fens_1963 | 21-01-23 | 09:39: kijk maar naar Saddam. Die stroming waar hij toe behoorde was 30%? Minder? En toch 70% onderdrukken.
@D-Fens_1963 | 21-01-23 | 09:39:
Dat dus. In landen in Azië en Afrika met een enigszins normale bevolkingsopbouw en een gezond zelfvertrouwen zie je al dat moslimminderheden vanaf 20 tot 40 procent de boel terroriseren en overnemen. Ons ernstig vergrijsde en met intense zelfhaat opgevoede volk maakt geen enkele kans tegen de mohammedaanse oorlogsdoctrine.
Plus we geloven nergens meer in, en zijn niet bereid voor onze vrijheden te vechten. Zelfs *stemmen* voor onze vrijheden vindt een meerderheid al te gortig ("denk om de tóón"). Links staat sowieso nu al volledig achter een islamitische machtsovername. De paar uitzonderingen op die regel worden nota bene door hun kameraden in het nazi-kamp geduwd. Maar ook de hand in eigen boezem; hoeveel rechtse Nederlanders zullen zich tegen islamiserung blijven uitspreken als het nog gevaarlijker wordt?
@sjef-van-iekel | 21-01-23 | 09:54: en kijk naar de EU, ook niet heel populair en toch heeft iedereen de EC en EP maar te volgen.
@Dandruff | 21-01-23 | 09:55: Je geeft in jou reactie precies de strijdende partijen aan waartussen in de toekomst de strijd zal gaan.
Nieuwe verbonden zullen/kunnen ontstaan en oude verbonden zullen/kunnen worden ontbonden.
Zo zal het altijd blijven gaan.
Met die, tot zijn 30e gestudeerd en daarna 3 jobhops in 6 jaar, overambitieuze Brekelmans op dit hoofdpijndossier (hoofdpijn voor wie eigenlijk?) komt het wel goed.
Vooral de manier waarop lastige vragen met zo'n hautain glimlachje van hem af lijken te glijden zal Rutte en vd Burg goed doen.
Die jongen komt er wel.
Was de beste in het vvd topkader klasje liegen zonder blozen en onzin verhalen navertellen....
@vranac | 21-01-23 | 09:38: Het slechtste wat Nederland is kunnen overkomen. Dit "goede" voorbeeld wordt nl breed overgenomen.
Zelfs door de bevolking.
Weet je, het verbaast me niet meer en ik maak me er ook niet meer boos over. Het heeft namelijk geen zin. Hooguit (maar waarschijnlijk niet) wordt de verantwoordelijk minister vervangen door een andere nitwit en gaan we door waar we gebleven waren. Als land leren we hier niks van (en dat had niet eens gehoeven want zelfs een kleuter had je dit nog kunnen vertellen) en in maart en ook weer 2 jaar later in maart (ik hoop eerder) zet iedereen weer een kruisje bij VVD, DDR66 of godbetert CDA. Dan vraag je hier toch ook gewoon zelf om?
Het probleem is dat degenen die nooit een kruisje bij VVD en verdere medeplichtigen zouden zetten, nu helemaal nergens een kruisje meer zetten. Die zijn murw geslagen en gaan niet meer stemmen. In plaats daarvan gaan ze in hun scootmobiel nog maar eens een krat goedkoop bier en een baal sjek halen bij een of andere prijsvechter. En daar spint de gevestigde orde garen bij.
@De Maagd Maria | 21-01-23 | 09:42: u heeft - helaas - volkomen gelijk.
AIVD nooit een hoge pet van opgehad ....
* klop klop *
Het houdt niet op, de rotzooi die er gemaakt wordt door overheidsinstanties, het is allemaal niet te geloven
Keep your friends close but your enemies closer... zoiets?
Nice!
Als er niet wordt gescreend, wat doen ze dan wel vraag ik me af.
Deugen.
Jouw en mijn belastinggeld verrassen.
De kantoren van de Dienst eer en Vertrek in 020 Gaza staan altijd leeg. Heb ik met eigen ogen gezien. Werken allemaal thuis of op locatie, de gevangenis. Je weet direct of er wel iemand is als het naar gebakken kabeljauw ruikt. Op woensdag als er markt is om de hoek. Dan overleggen ze wel eens, tot 16.55 uur. Wegens privacy moest er een muurtje komen met een andere dienst. Daar is het MT al 3,5 jaar over in overleg met Den Haag. Dat soort werk.
Hij woont inmiddels al vijf jaar hier. Heeft hij hier iets uitgevreten? Nada.
Hysterisch gedoe...
Het gaat er niet om wat ie hier uitgevroten heeft.
Jij weet niet, man.
Ja alles van ons opgevreten de nietsnutten.
@Petrus Poortwachter: Dat weet je niet hè.
Dat addergebroed kan van alles uitgevreten hebben hè, stiekempjes.
Als er niet over wordt gepraat dan bestaat het niet. En verder niet over praten.
Dat raampje van die voordeur doet wel denken aan de moskee, kan me voorstellen dat meneer zich hier helemaal thuis voelde.
Ik dacht meer aan zijn vrouw in een zomerjurkje...
Het is de schuld van de populisten.
Ach ja, na 12 jaar Rutte zijn we zo murw geslagen in dit land, dat dit er ook nog wel bij kan.
Volgens Rutte waren we in oorlog met IS. Wat een bende.
Gaat u maar rustig slapen, de staat waakt over u.
Ja de Islamitische.
Het volk is in slaap gesust door de reddeloze, redeloze en radeloze
overheid
De Staat in Ontbinding.
REAGEER OOK