Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wokeception. Reactie UvA op klacht rare linkse vogel bewijst gelijk van rare linkse vogel

Rare vogels ausradieren

En nu maar hopen dat ze op de UvA nog weten wat de uitdrukking quod erat demonstrandum betekent. Woensdag verscheen de opinie van paradijsvogel Laurens Buijs over woke op universiteitssite Folia en vandaag heeft zijn faculteit gereageerd. Aan de ene kant laat opleidingsdirecteur Michaela Hordijk weten dat ze naar aanleiding van de melding van Buijs een onderzoek in laat stellen. Maar aan de andere kant is dat onderzoek al eigenlijk nergens meer voor nodig, aangezien Hordijk direct namens de gehele "opleiding – docenten,management en ondersteunend team – nadrukkelijk afstand neemt van de oordelen en kwetsende uitingen over non binariteit van de heer Buijs". Want hee. Zomaar iets vinden over mensen die iets zeggen. Dat mag niet op de universiteit! De tolerante en inclusieve studenten van de universiteit hebben alweer drie tolerante en inclusieve eisen geformuleerd. Juist ja. Q.E.D.

Ondertussen op twitter

wat een platform

Reaguursels

Inloggen

Na die ondoordachte uitval jegens Sidney Smeets (die overigens in een soort Schimmelpenninck-kramp schijnt te vinden dat je enorm dom bent als je anti-woke bent) denk ik dat Buys zijn langste tijd als hoofddocent bij de UvA heeft gehad

batvoca2 | 21-01-23 | 08:01

Bij ieder rimpeltje schieten ze daar in een stuip. Want als je niet snel genoeg reageert zoals zij willen, dan sta je aan de verkeerde kant en lig je er uit…

vette_shit | 21-01-23 | 07:33

Ok, dus de woke sekte welke de Universiteit van Amsterdam geïnfiltreerd heeft is een laster campagne tegen een ‘open debater’ gestart, dhr. Buijs in dit specifieke geval. Lekker veilig discussiëren daar en vooral heel erg exclusief. Feitelijk betreft het de mentale gijzeling van de vrije mening van mensen, dat is de kern van woke, communisme en fascisme o.a. Zodra je er uitstapt volgt excommunicatie of erger. Opvallend dat een vertegenwoordiger van D66 hier negatief op aanslaat. Die zitten er blijkbaar vuistdiep in, kan bijna niet anders.

Unsinkable-Sam | 21-01-23 | 07:19 | 2

U mag een andere mening hebben, zolang u het maar met mij eens bent.

donkieshot | 21-01-23 | 07:31

Komt ook een beetje in de buurt van: Any color the customer wants, as long as it's black.”

superb_de_lux | 21-01-23 | 07:58

in het kader van de inclusiviteit is het alleen maar wachten tot de P van pedofilie in het LGHBTQIP komt te staan en daarmee Buijs nog een keer op de woke brandstapel gezet mag worden.

bergsbeklimmer | 21-01-23 | 05:58

Woke is heel inclusief voor iedereen die het met ze eens is. Ze zijn daarin heel uniek en anders dan andere stromingen, vinden ze zelf.

Proud Infidel | 21-01-23 | 04:48 | 1

Woke is de medische term voor koprot.

donkieshot | 21-01-23 | 07:32

Hee pedo! Waar gaat dit over?

Die-eikel | 21-01-23 | 04:01 | 1

Hierover:

Op 31 maart 2021 ontving de partijtop van D66 een officiële melding over ongewenst gedrag door Smeets.[12] D66 stelde op 14 april 2021 een interne onderzoekscommissie in nadat op Twitter ophef was ontstaan door meerdere minderjarige jongens die Smeets beschuldigden van seksueel getint grensoverschrijdend gedrag

pjotreke | 21-01-23 | 05:45

Ik had nog nooit van dhr. Buijs gehoord, maar ik had na z'n eerste bericht een redelijke positive indruk.

Zijn reactie op de tweet van dhr. Smeets heeft hem echter bij mij vrijwel alle punten gekost.

Niet echt een voorbeeld van de respectvolle doordachte dialoog die ik van een academicus verwacht.

Anomiemus | 21-01-23 | 03:34

Inschrijven als student aan die faculteit en een jaartje of twee "undercover" gaan lijkt me interessant. Kom op GS, projekt voor jullie.

puszuiger | 21-01-23 | 02:49

Non binair is dat de Q van quantum in LHBTIQ?

Beste_Landgenoten | 21-01-23 | 01:45

De reactie waarvan men wist dat die zou komen.
En natuurlijk het standaard woord "kwetsend." Te vinden op iedere bullshit bingokaart.
maar het is natuurlijk fantastisch dat men elkaar opeet. En ja, Buijs, je bent nu een beetje wakker geworden en dan krijg je dus de toorn van de woke wereld over je heen.
Welcome to the real world.

Basil Fawlty | 21-01-23 | 00:53

Waar haalt GS vandaan dat mensen die "inclusiviteit" eisen ook tolerant zouden (moeten) zijn? Integendeel, veel van hen, zoals Raisa laat zien, kunnen mensen waarmee ze het niet eens zijn, intens haten en doen niets liever dan kaltstellen

batvoca2 | 21-01-23 | 00:12

Wist tot nu toe niet echt wat non-binair was. Ik krijg nl. hoofdpijn van teksten van die letterbakstrijders omdat ze zo onlogisch zijn. Dus ik lees ze zo min en vertrouw op hininterpreteren van die kreten. Edoch, na het lezen van het heldere en logisch-consistente artikel van deze meneer Buijs werd het me voor eerst duidelijk wat er mee bedoeld wordt (en ik had geen hoofdpijn). En ja, het van de pot gerukt, beyond gender.

Joris Beltsin | 21-01-23 | 00:11 | 3

Als "binair" en "non-binair" aparte (tegengestelde?) begrippen zijn, is dit dan geen binaire kijk op "binair vs. non-binair"?

Net zoiets als "Alles is relatief en zelfs dat is relatief. Dat weet ik zeker!".

Anomiemus | 21-01-23 | 03:27

Mijn correctie kent het woord inclusiviteit niet eens, daar komt een mooi rood streepje onder, dat wil ik graag zo houden.

bergsbeklimmer | 21-01-23 | 06:01

@Anomiemus | 21-01-23 | 03:27: Inderdaad! Het blijft binair. Net als BLM, dat blijft racistisch. De norm/discriminatie is alleen anders gericht. Het gaat dus om macht middels normering. Zie daar het fanatisme.

Zomaarwat | 21-01-23 | 07:37

Michaela Hordijk ziet er precies zo uit als je verwacht.

klimaatsloper | 21-01-23 | 00:11

Dat non-binaire gedram begint zorgwekkende vormen aan te nemen. Wat als we nou eens gewoon met zijn allen zouden vaststellen dat er mannen en vrouwen zijn en mensen die zich van A naar B hebben laten ombouwen, maar niets daarbuiten? In het verlengde daarvan krijgt ook niemand zijn eigen persoonlijke voornaamwoord. Hoeveel je deze lieden ook tegemoet komt, ze gaan steeds dat stapje verder. Tijd om grenzen te stellen en het onderwijs uit deze wurggreep te bevrijden.

MickeyGouda | 21-01-23 | 00:01 | 1

De hermafrodiet, die zijn een kleine minderheid maar niet zeldzaam, bestaat ook nog. De natuur baart bijzondere vormen soms. En ik geloof wel dat sommigen hersenen hebben die ze anders doen voelen dan hun geslacht ze aangeeft. Dito homosexualiteit. Maar of je daar naast humaan tolerant en respectvol ook een hele cultus van moet maken, met grammatica, dat lijkt me maatschappelijk zeer ongewenst. Maar blijkbaar is dat niet relevant. Zegt wat over onze cultuur en maatschappij.

Zomaarwat | 21-01-23 | 07:43

Als deze waanzin voort woekert heb je in de toekomst met een beetje pech the killing fields of de Lage Landen.

At_Dawn_They_Sleep | 20-01-23 | 23:32

Non-binair, dus geen éénen en nullen meer? Of zie ik dat hetero volledig verkeerd?Oh, ik snap het al; bij al die zelfverzekerde onzekere gassies zit een bitje los…..

Tisomtehuilen..... | 20-01-23 | 23:18 | 1

Ik ben hexadecimaal, mag dat ook?

bergsbeklimmer | 21-01-23 | 06:05

Zou dit nu ook spelen op faculteiten waar nog echt wetenschappelijk onderwijs wordt gegeven? De beta richtingen bedoel ik.

Tiscali-2 | 20-01-23 | 22:59 | 1

Natuurlijk niet, daar bouwt men aan de toekomst.

Sieg Hein | 20-01-23 | 23:04

Het is zo absurd, zo totaal krankzinnig dat er niks zinnigs meer over te zeggen is.

TheBigKirth | 20-01-23 | 22:53

Niet alleen UvA, maar het hele hoger onderwijs wordt door activistisch links gedomineerd. Personeel van hoog tot laag: Iedereen conformeert zich daaraan. Niet omdat iedereen het daar zo mee eens is - men is niet gek - maar vanwege het aloude 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt'. Wie wat wil bereiken of positie wil behouden, moet hierin meegaan of zich op zijn minst gedeisd houden.

Triage | 20-01-23 | 22:49 | 3

Er heerst een angstcultuur terwijl iedereen juist schreeuwt om een veilige (werk/studeer) omgeving.
Een slangenkuil.

Ruimedenker | 20-01-23 | 22:52

Zolang mensen nog in de hypotheekfuik zwemmen gaan ze mee in de gekte van geestelijk fors gemankeerde genetisch gemanipuleerde verwekfouten. Van de UVA opleiding biotechnologie.

F. Jacobse | 20-01-23 | 23:12

Sociale wetenschappen zijn al lang het droevige broertje op de uni, het trekt in de regel niet de sterkste mensen aan. De huidige snelle verandering naar de woke wichelroede is het bewijs dat je kinderen werkelijk alles wijs kunt maken.
De uni was een plek voor vrije gedachten en dito ontwikkeling, het lijkt nu meer een opvangplek voor onzekere types.

donkieshot | 21-01-23 | 07:43

Je zou maar UvA op je cv hebben staan, als docent of student.

Ride_On | 20-01-23 | 22:42

Beschermd opgevoed, teveel welvaart, te weinig tegenslag. En nooit 'nee' te horen gekregen. Dan krijg je dit. Mensen die volledig gefocust zijn op zichzelf en hun eigen gelijk. En denken dat dat heel belangrijk is.

Hommel | 20-01-23 | 22:32

De UvA is een gevaar voor onze samenleving. Compleet van t padje zijn ze daar.

B2 | 20-01-23 | 22:23

Woke cancelt zichzelf.

Hopenschauer | 20-01-23 | 22:16

Pfas, microplastics in menselijke hersenen beginnen zich steeds duidelijker te manifesteren.

meneer Q | 20-01-23 | 22:09

'Vooruitgang' kent geen eindbestemming. Uiteindelijk wordt je achtergelaten. Had deze man moeten bedenken voor hij zich inliet met neocommies.

Wees verstandig en stuur je kinderen niet naar universiteiten zolang deze krankzinnigen het daar voor het zeggen hebben.

Battery!!! | 20-01-23 | 22:06 | 1

Inderdaad. Gewoon een eerlijk beroep waar de handjes voor vereist zijn. Levert ook meer op dan één of andere fopstudie aan de UvA.
Al die mensen met gekleurd haar en gekke genders op de UvA met twee linkerhandjes gaan mijn kinderen nog heel hard nodig hebben om hun peertje in te draaien, wasmachine filter te ontstoppen, spijker in de muur in te slaan om een schilderijtje op te hangen, gootsteen of riool te ontstoppen. Dat wordt het grote cashen voor mensen die wél iets kunnen...

-PR- | 20-01-23 | 23:54

IQ is ook een sociaal construct. Afschaffen die uni's!

sjef-van-iekel | 20-01-23 | 22:05 | 2

Lol. Die kant gaat het al op.

Roos | 20-01-23 | 22:26

@Roos | 20-01-23 | 22:26:
Nee, die kant gaat het gelukkig niet op. Woke terreur is fout, maar met het idee van een universiteit is in essentie niets mis.

Hopenschauer | 21-01-23 | 00:06

Tegengeluid wordt beantwoord met een onmiddelijke poging tot karaktermoord.

adhd-je | 20-01-23 | 22:01 | 2

Poging?

sjef-van-iekel | 20-01-23 | 22:06

Onmiddellijke

meneer Q | 20-01-23 | 22:55

Op Uva zijn bij sommigen indentiteit en geslacht blijkbaar losgekoppeld. Dat is niet erg natuurlijk en lastig voor de personen in kwestie. Andere mensen kunnen daar wel of geen begrip voor hebben, maar je kan niet daarvoor respect gaan afdwingen, laat staan dat je het als een normaal verschijnsel moet promoten, zo zit de mensheid niet in elkaar.

Ik zie steeds meer nederlanders die rijk genoeg zijn wegtrekken, dit gestoorde land achter zich latend, een soort van “Nederland is niet meer te redden.”

Tee Of Cup | 20-01-23 | 22:01 | 1

Klopt, hebben wij vorig jaar ook gedaan.
En ik merk ook dat er steeds meer mensen met emigratieplannen rondlopen.
Helaas voor de achterblijvers hebben we zo wel bijgedragen aan de omvolking.

KlazienuutZalk | 20-01-23 | 22:43
-weggejorist-
MeneerGuggenheimer | 20-01-23 | 21:59 | 1

Manifesten en executieorders worden gewoonlijk met naam ondertekend.
-
# gorelafbek

bisbisbis | 20-01-23 | 21:54

Meneer Buijs, bij "dat soort mensen" wil je toch niet horen ? Zoek ergens anders een leuke job. Keus genoeg!

Roos | 20-01-23 | 21:49 | 1

In de Universitaire wereld van heden ten dagen zal dat moeilijk gaan nu. Hij is bedoezeld. Wel neem ik mijn petje voor hem af. Ik hoop dat er andere helden opstaan op onze mooie beschaafde cultuur te helpen verdedigen tegen de woke-wormen.

Peter-Rissing | 20-01-23 | 22:38

Met een X en Y chromosoom ben je een mannetje, met twee X chromosomen een vrouwtje. Als non binair ben je nog steeds een M of V. Prima als je je anders voelt, maar accepteer ook dat anderen zich daar maar weinig van kunnen voorstellen of willen aantrekken. Trek niet gelijk de discriminatiekaart.

Gebakschep | 20-01-23 | 21:41 | 9

Onderscheid maken is toegestaan jegens mensen die onderscheid maken. Dus ook ‘woke’ leidt tot ‘weg met ons’, mooi toch.

Hopenschauer | 20-01-23 | 22:20

@AdvocatusDiaboli | 20-01-23 | 21:49:

De natuur maakt wel vaker een foutje maar dat maakt het nog geen gender.
Een schaap met vijf poten is ook geen apart diersoort.

Piggelmee | 20-01-23 | 23:20
▼ 6 antwoorden verborgen

#nietmijnstudent

AdvocatusDiaboli | 20-01-23 | 21:39

Ik gun het niemand maar als ik beschouw hoezeer de hedendaagse wetenschappelijke jeugd afgedwaald is van normaal menszijn is een groots iets zoals bijv. een oorlog wellicht een wake-up call voor hen. Even teruggeworpen worden tot de basics: eten, overleven, vluchten, verantwoordelijk dragen, lijfbehoud, een kant kiezen, etc. Deze nieuwe wetenschappers hebben het dermate goed dat ze serieus nadenken om bijv. zichzelf een meikever te voelen en ook tevens zo aangesprokken wenst te worden. Ik begrijp dat de jeugd onbekommerd moet zijn maar dit soort waanzin neigt ernaar dat de menselijkheid langzaamaan een stille dood sterft. En Sidney moet eens de waarden leren zien tussen anti en pro. Er zijn middenwegen die ieder mens moet willen zien.

IdeasAreBulletproof | 20-01-23 | 21:37

Je vraagt je af voor wie de situatie aldaar onveilig wordt.

Schoorsteenveger | 20-01-23 | 21:36

Deze wokies hebben niet door dat het verhaal helemaal niet gaat over non-binair, maar dat het academische debat op de UvA helemaal kapot is gemaakt.

En met deze reactie bevestigt deze student precies dat.

Niet dapper in gesprek met andersdenkenen op basis van argumenten.
Geen beschouwing, dialoog, maar cancelen en deplatformen.
Waarmee hijzijxhun zichhaarhunzelf op gelijke voet zetten als de mensen die ze verwijten star en rigide te zijn.

Goed bezig hoor, zo komen we er wel.
Not.

AdvocatusDiaboli | 20-01-23 | 21:36

Borderlinende genderverdwaalden grijpen de macht.

Piggelmee | 20-01-23 | 21:33

De Nederlands taal is ook een dingetje voor deze "inclusieve academici" uit 020, niet hun sterkste punt zo blijkt...

Nederlanddraaitdoor | 20-01-23 | 21:31

Niet echt een verrassing, we lopen een paar jaar achter op de Angelsaksen, maar volgen braaf. Daar is de woke-shit ondertussen zo hoog opgestapeld dat je het hier zelfs bij oostenwind nog kunt ruiken.

Blauwpetje | 20-01-23 | 21:30

Een "trigger warning" plaatsen is zeer schetenwappelijk. Vast een student aan de UvA.

FogerRederer | 20-01-23 | 21:29

Wat een heerlijk volwassen 'discussie' ontvouwt zich hier tussen Smeets en Buijs.
Moeten dat onze universitair geschoolden voorstellen?

klimgek | 20-01-23 | 21:26 | 1

De UvA is geen echte universiteit maar een soort van hogere Montessorischool waar meedoen belangrijker is dan presteren.

Piggelmee | 20-01-23 | 21:38

Volgens mij zei Laurens iets in de trant van allemaal leuk en aardig dat WOKE gedoe maar anderen meningen accepteren en discussiëren met andersdenkenden is ook belangrijk. M.a.w. er zijn meerdere meningen en dat is geen probleem. Blijkbaar is dat dus erg fout. Die WOKE lui zijn als de Borg, assimileren of vernietigen dat is de keus die je hebt. Doet me denken aan die andere ideologie.

EmilioEsteves | 20-01-23 | 21:26 | 4

Inderdaad, hij wilde gewoon een open discussie maar dat snappen de wokies niet.

yeps | 20-01-23 | 21:29

@yeps | 20-01-23 | 21:29: Waarschijnlijk snappen ze het wel, maar als je een andere met een niet welgevallige mening op deze manier wenst uit te sluiten en te cancellen dan bedien je je van fascistische methoden. Het lijkt er dus op dat woke het nieuwe fascisme aan het worden is.

Here's Freddy | 20-01-23 | 21:40

@yeps | 20-01-23 | 21:29: Ik denk dat ze met de open discussie geen valide argumenten hebben en dan klopt hun verhaal niet meer.

EmilioEsteves | 21-01-23 | 00:47
▼ 1 antwoord verborgen

Woke mensjes zijn blijkbaar dol op dictaturen.
Neem Saddam in Irak of Assad in Syrië.
Was of ben je geen lid van Baath, kun je fluiten naar belangrijk posities.
Neem China, je moet lid zijn van “de partij”.
Tegenstanders worden vakkundig weggewerkt.
Woke voert dan misschien wel een ongewapende strijd, maar het cancelen en uitsluiten van andersdenkenden heeft dezelfde impact.
Mensen met tegengeluid worden afgebrand, met de grond gelijk gemaakt.
Dat zie je nu aan de eisen van de UvA.
Heel eng.
Gewapend of ongewapend, ze zijn geen haar beter dan dictators in Irak, Syrië of China.
Nul, maar dan ook nul tolerantie, terwijl ze tolerantie en acceptatie eisen, heel vreemd.
Kwam uit onderzoek naar voren dat Nederlanders zich vooral storen aan polarisatie, is duidelijk dat de woke mensjes daar totaal geen last van hebben.
Nou heb ik totaal geen medelijden met Laurens Buijs, hij is immers medeverantwoordelijk voor die woke-dictatuur, maar e.e.a. geeft wel aan hoe giftig die cultuur is.

Ruimedenker | 20-01-23 | 21:25

Vervelende is dat dit Uva tuig straks in allerlei baantjes terechtkomen en daar de boel verzieken. Gaat er de komende jaren niet leuker op worden.

Briver | 20-01-23 | 21:24 | 2

Niet staks, nu al. Let maar op de mensen die woorden als narratief en discours gebruiken, dat komt uit de woke hoek.

Blauwpetje | 20-01-23 | 21:34

Yup, die jaarlijks 1000-den psychologen, filosofen en maatchappelijk woken gaan meestens in HR, advies, coaching en subsidie stichting banen terecht komen...

hotmint | 21-01-23 | 02:11

Hij krijgt me een berg bagger op twitter over zich heen. Wow wat een haat daar zeg. Net zoals de arme Ome Roon die D66 in het juiste zonnetje zet. Hele hordes schuimbekkers. Wat een volk.

Zapata10 | 20-01-23 | 21:18 | 1

Beste column van Plasterk ooit. Fileert d'66 genadeloos als een volkomen foute en gevaarlijke partij.

Zwizalletju | 20-01-23 | 21:40

Ik ken een knul die studeert in Delft. Bèta zou je zeggen. Toen ik het er over had dat ik de term mensen die menstrueren een gotspe vind keek deze technische bolleboos mij niet-begrijpend aan.

bitterpete | 20-01-23 | 21:15 | 1

Dat heb je met die beta's. he. Die weten niet dat vrouwen menstrueren en wat dat is.

Grachus | 20-01-23 | 22:32

Ik vraag me af hoeveel van die woke-studentjes eigenlijk autochtone Nederlanders zijn, woke is volgens mij toch vooral iets uit de angel-saksische wereld. Zou mij niet verbazen als de UvA inmiddels gegijzeld wordt door Engelsen en Amerikanen.

Zenzeo | 20-01-23 | 21:15

Opheffen die tent, of op zijn minst alle faculteiten waarvan de naam eindigt op -ogie. Broeinesten van links extremisme en wokisme. Laten we alleen nog studies subsidiëren die eindige op - kunde, daar heeft dit land iets aan.

Sieg Hein | 20-01-23 | 21:15

Je schaamt je toch te pletter als je bestuurder van deze "universiteit" bent? Zou er echt niemand meer met een ruggengraat in het bestuur zitten?

Dit komt rechtstreeks uit de afdeling "Hou van me, of ik maak je helemaal KAPOT!"

marcoplarco | 20-01-23 | 21:15

Het is bijzonder dat deze woke artiesten niet begrijpen wat voor enorme meelopers het zijn.

donkieshot | 20-01-23 | 21:14

Er heerst een onveilige werkplek, het is daar cancelen of gecanceld worden.

Reebensteeltje | 20-01-23 | 21:14

Kijk, dat ze op zo'n universiteit een beetje lopen klooien en lamballen is tot daar aan toe, maar een deel van die gasten m/v/etc. etc. gaat ons straks wel besturen. Je zou denken dat het onderhand niet slechter kan met de boven ons gestelden, maar als dit spulleke 't voor 't zeggen krijgt dan komen we nog voor verrassingen te staan vrees ik. Of de pleuris met Putin breekt voor die tijd echt uit, kan ook nog natuurlijk.

Vesta | 20-01-23 | 21:12

Een "veilige leeromgeving" is een omgeving waar je vrij en onbezwaard meningen en ideeën met elkaar kan uitwissen, zonder angst voor disciplinaire maatregelen en ontslag. Niet eentje waar je voortdurend op je tellen moet passen omdat het 100% uitgesloten moet zijn dat iemand ooit ook maar een beetje gekwetst wordt.

Muxje | 20-01-23 | 21:09 | 2

Je kan geen wetenschap bedrijven zonder het vrije denken.

BlaffendeTekkel | 20-01-23 | 21:26

Is het al voedertijd in het gekkenhuis?

konjodebonjo | 20-01-23 | 21:09

Ah het bekende 'ik ben het niet eens met iemand dus roep ik anderen op om te cancelen'.

Keutels | 20-01-23 | 21:05

Dat geleuter over onveilig zijn, vind ik inmiddels angstaanjagend.

osolemio | 20-01-23 | 21:05 | 2

Empathie tot wapen gemaakt ik voel me onveilig door jou dus jij moet opgeruimd worden.

bijna_raak | 20-01-23 | 21:08

Inclusief moet voorop staan. Waar staat dat in de statuten? Kennelijk is inclusie aan erosie onderhevig, afwijken van hun wokegebazel is direct aanleiding voor uitsluiting.

marcoplarco | 20-01-23 | 21:17

De wokeforce zou het liefst nog geschiedenis herschrijven.
Waar zien we dat nog meer...

NiCeY | 20-01-23 | 21:03 | 1

‘Een jongensachtig meisje’ (want dat zijn het) klinkt toch prima?

Verderkijkert | 20-01-23 | 21:03 | 2

Tomboy was de engelse uitdrukking daarvoor.

bijna_raak | 20-01-23 | 21:10

Een pot, dus?

Kapitein Sjaak Mus | 20-01-23 | 21:20

De mw die het onderzoek gaat doen zegt nu al dat de uitspraken niet kloppen. Laat dat onderzoek dus maar zitten. Zou een normaal iemand zeggen maar ja: UvA

Nichtsneues | 20-01-23 | 21:03

Het is zover.
Lieden die menen dat andersdenkend dood moeten worden omarmd en krijgen macht en invloed.
En iemand die tolerantie predikt moet dood, en dat vinden we normaal.

zeeman73 | 20-01-23 | 21:03 | 1

Nou, wij vinden dat niet normaal. Bij de UvA vinden zij dat normaal. Gezien de lui die bij de UvA werken vind ik het normaal dat de UvA het normaal vindt.

Grachus | 20-01-23 | 22:38

Twee citaten uit het Folia artikel:

"Hij [Buijs] vindt juist dat de academische vrijheid binnen de opleiding onder druk staat, zelfs in gevaar is."

En even daarvoor:

"Dat is een hele andere opvatting dan die aan de opleiding wenselijk wordt geacht."

Als sommige vakinhoudelijke opvattingen in de opleiding als 'onwenselijk' worden bestempeld weet je dus meteen dat Buijs het bij het juiste eind heeft.

Tashtego | 20-01-23 | 20:58 | 1

'Woke', in casu UvA, is dus niet in staat om zich/haar/het/whateverzelf in de spiegel aan te kijken. Een ernstige tekortkoming om te evolueren. Ondergang van enige vorm van vrij denken.

IdeasAreBulletproof | 20-01-23 | 22:06

Ik snap er weinig van en dat wil ik graag zo houden. Ik heb er geen enkel probleem mee om transpersonen met aan de spreken als het geslacht van hun keuze, maar met hun voorkeuren in de slaapkamer ga ik verder geen rekening houden.

de IJsman | 20-01-23 | 20:58

En daarom is een universitaire studie niks meer waard tegenwoordig. MBO is tha bomb.. Je zou je kind maar naar zo'n opleiding sturen zeg. Complete hersenspoelerij daar.

Ouwe Semelaar | 20-01-23 | 20:54

Al die al dan niet binaire flipflops vertegenwoordigen UW toekomst. Succes ermee.

Rariteitenkabinet | 20-01-23 | 20:54

Laurens Buijs is een gevaar!
Ziet u Laurens lopen, waarschuw dan met lichtsignalen, onderneem zelf niets, Laurens is levensgevaarlijk, bel 112.
Laurens is zwaar bewapend met een afwijkende mening.

Ruimedenker | 20-01-23 | 20:53 | 1

Laat dat 'afwijkende' maar weg.

Zenzeo | 20-01-23 | 21:01

Ik ben blij dat ik niet meer bij de universiteit studeer. Alle universiteiten zijn tegenwoordig woke bolwerken, wetenschap bij de sociale wetenschappen is van secundair belang, ideologie gaat voor.

thanseeuwen | 20-01-23 | 20:51 | 6

De TU´s zijn nog wel redelijk normaal. Minder vrouwen ook, dat scheeld. (helaas)

Wiezewalakristalix | 20-01-23 | 21:14

@Peter Emile | 20-01-23 | 21:10: wat is het verschil tussen een trolleybus en een socioloog?

De trolleybus stopt als hij de draad kwijt is

Nichtsneues | 21-01-23 | 00:11
▼ 3 antwoorden verborgen

"Dat is een hele andere opvatting dan die aan de opleiding wenselijk wordt geacht" zegt mevrouw (of is het meneer?) Hordijk, zonder blikken of blozen.
Nou, dan weet je het wel. Uit dat onderzoek gaat helemaal niks komen. Buijs is zwaar de lul, want zijn 'opvatting' is niet die welke toegestaan is. Op de UvA gaat het in eerste instantie om de opvattingen van mensen, en pas in tweede instantie wat zij als wetenschapper waard zijn. De moraal bepaalt. Dat is Woke ten voeten uit, ideologische "waarheden" die elke vorm van discussie, dispuut, meningsverschil a priori blokkeren.
Het is diep treurig.
En dan die trigger warning, die is nog veel erger. Dat is cancel culture ten voeten uit, en helemáál een botte weigering om de discussie aan te willen gaan. Die wordt zo blijkt uit de tekst, volkomen overbodig geacht. Buijs is al veroordeeld en wordt weggezet als "een gevaar voor de veiligheid van studenten". Woke-denken ten voeten uit. Hoezo gevaar voor de veiligheid? Bedreigt hij iemand dan? Wil hij mensen iets aandoen? Nee natuurlijk, maar dat is wat Woke doet, de betekenis van woorden veranderen om zo het gesprek onmogelijk te maken. Buijs wordt hier letterlijk de mond gesnoerd, nota bene aan een universiteit.
Het is diep, diep treurig.

Schoorsteenveger | 20-01-23 | 20:45 | 4

@Tashtego | 20-01-23 | 21:01: Een omgeving "onveilig" noemen suggereert dat er iets zó ernstig mis is dat onmiddellijke actie noodzakelijk is, en dat niets doen gelijk staat aan misdadige nalatigheid. Daarom noemen ze het zo, het zijn slim gekozen woordjes. Het is ook zaak om mensen daar op aan te spreken: "Er is iets mis misschien, maar laten we wel even normaal blijven doen"

Muxje | 20-01-23 | 21:04

@Muxje | 20-01-23 | 21:04: |
Daar zit juist de moeilijkheid: NORMaal. Wat is DE norm? Wie bepaalt dat? In dit geval dus degene met de langste tenen en de dunste huid. Types die hun 'universitaire capaciteiten' gebruiken om redenen en manieren te vinden om onwelgevallige meningen op alle ( 'universitair' ) mogelijke manieren tegen te gaan, te framen etc. Diep verdrietig.

klimgek | 20-01-23 | 21:17

@Muxje | 20-01-23 | 21:04: Eens, we moeten er op blijven hameren dat de dingen een beetje in perspectief gezien moeten worden. Wat zou een Oekraïense soldaat aan het front ervan denken dat de studenten zich 'onveilig' voelen omdat een paar opvattingen van een van hun docenten hen niet aanstaan?

Tashtego | 20-01-23 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Dus discriminatie van non-binaire personen is homofobie en transfobie? Ik snap er geen "flikker" meer van.... als ik dat nog zo mag zeggen.

Lorejas | 20-01-23 | 20:44 | 2

Als je niet zo lekker bij de jongens ligt, zoals Raisa Mulder, dan zoek je een ander tijdverdrijf.

SteilAchterover | 20-01-23 | 20:48

Dat woord schijnt ook niet meer te mogen. Dus ik probeer het elke dag een paar keer te gebruiken om ervoor te zorgen dat onze taal niet uitsterft.

BobDobalina | 20-01-23 | 20:48

Laat je zoon studeren, laat ‘m voor minister leren ..

SteilAchterover | 20-01-23 | 20:42 | 2

"Als ergens een kind wordt geboren
hopen de ouders direct
dat het kind toch vooral mag behoren
tot de groep van het intellect,
maar ik, die met geestesvermogen
mijn leven kapot heb gedacht,
ik hoop dat de hemel gedoge,
dat het dom is – zo dom als de nacht;
dan krijgt het een lang, vredig leven
waar aan 't eind 't ministerschap wacht"
(John O'Mill)

MAD1950 | 20-01-23 | 21:24

Dat ging over Leiden.

We hebben het hier over Amsterdam.
Eigenlijk is dat nooit een echte universiteitsstad geweest.
De keuze is tussen godsdienstverdwaasden en cryptocommunisten.
En als je echt kunt leren, is er altijd nog de theaterschool.

Kapitein Sjaak Mus | 20-01-23 | 21:36

Dat hele gedoe begint echt fascistische vormen aan te nemen. Niks wordt getolereerd. Woke wordt nu gebruikt als een instrument om mensen te cancelen. Lijkt net alsof UVA een (trans)kerk is en mensen geëxcommuniceerd worden, zodra mensen een afwijkende opinie hebben. Censuur en propaganda is alledaags al een ding aan de UVA. Bij de UVA zouden ze wetenschap moeten bedrijven en niet deze onzin. Tolerantie is er gewoon niet bij dit volk.

Ik had echt meer verwacht van de UVA. Had meer verwacht van een universiteit.

BlaffendeTekkel | 20-01-23 | 20:41 | 2

Ik hoop dat hij steun krijgt van zijn nog wel zelf denkende collega's. Niet alleen van de UvA, maar van alle Nederlandse universiteiten.

Zenzeo | 20-01-23 | 20:44

Het zijn meer Culturele revolutie praktijken.

bijna_raak | 20-01-23 | 21:12

Ach.. de UVA is toch niet meer dan een praatclubje

Johan1235 | 20-01-23 | 20:40

UVA op je CV is binnenkort reden genoeg terecht genegeerd te worden (bij echte bedrijven dan he...)

Ad Pendix | 20-01-23 | 20:40 | 2

Het probleem is dat deze "studenten" linea recta bij de overheid of een subsidievreter terecht komen en daar ook nog eens een vorstelijk startsalaris opstrijken waar de gemiddelde vakman alleen maar van kan dromen.

Grachus | 20-01-23 | 22:45

1 vd kids van Wimlex wilde daar toch vrijwillig naartoe?

Nichtsneues | 21-01-23 | 00:12

Jaja. Elke revolutie vreet zijn/haar/woef! eigen kinderen uiteindelijk op.
*sojasnacks en havermelk klaarzetten doet*

Graaisnaaiert | 20-01-23 | 20:36

Studierichting meteen opheffen. Docenten ontslaan en studenten gaan maar an de slag als vuilnisman.

Zemko | 20-01-23 | 20:35 | 3

Vuilnispersonen bedoel je?

Johan1235 | 20-01-23 | 20:39

Meneer schrijft een sterk betoog in een krantje. Past geheel bij de functie die hij heeft: iets pseudo wetenschappelijks zeggen over een sociale ontwikkeling. Daar mag je dan als woke idioot het mee oneens zijn.

Maar nee, niet meer in deze dictatuur van achterlijkheid. U vindt iets waar ik het niet mee eens ben en meteen is er sprake van discriminatie. Hoe dan? Waar discrimineert deze meneer? Maar erger nog: hij is een gevaar voor de veiligheid van mensen.

En dit is eigenlijk een strafbaar feit. De eisers plegen hier laster/smaad. Ze beschuldigen meneer - zonder enige onderbouwing - van een zeer ernstig feit. Aangifte doen, Laurens!

Ik vraag me ook af of eventuele schorsing standhoudt. Een beetje rechter maakt hier korte metten mee.

BobDobalina | 20-01-23 | 20:34 | 5
-weggejorist-
Mr_Natural | 20-01-23 | 20:39

@BobDobalina | 20-01-23 | 20:38: oef Bob, denk alleen maar eens aan het beleid van minister van Engelshoven. Politiek bestuurlijk d66 zit diep in deze woke shit.

therealbraindump | 20-01-23 | 20:42

@therealbraindump | 20-01-23 | 20:42: D66 is vooral een hele opportunistische populist binnen de Woke beweging. Als er echt wat aan de hand is hoor je ze niet. En de echte 'Woke-pushers' bestaan uit de achterban van GroenLinks en Sylvana.

Grachus | 20-01-23 | 22:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Buitengewoon verontrustend voor de academische onderzoekswereld.

Colin.Fart | 20-01-23 | 20:33

Wanneer je Sidney Smeets aan jouw kant ziet staan moet je je toch gaan afvragen of je wel aan de juiste kant staat...

Do-na-zi | 20-01-23 | 20:33 | 3

Bij Smeets in ieder geval opletten dat je niet met je rug naar hem toe staat.

osolemio | 20-01-23 | 21:09

Zo is de ellende in Cambodja ook ooit begonnen.. Gelukkig vreet de linkse revolutie altijd haar eigen kinderen op. Kom op politiek commissaris van de UvA, aan het werk na deze serieuze klacht van deze geprivilegieerde verwende koters.

therealbraindump | 20-01-23 | 20:32 | 3

Aan de Rode Khmer werd door Vietnam een eind gemaakt, niet vanuit het volk zelf dat zat teveel onder de knoet, zie ook China, Noord Korea, Cuba, Venezuela, Vietnam en Laos. De USSR stortte in omdat het de wapenwedloop met de VS niet vol kon houden.

bijna_raak | 20-01-23 | 21:18

@bijna_raak | 20-01-23 | 21:18: volgens mij begrijpen wij elkaar niet goed. Wat ik bedoel is dat revolutionairen uiteindelijk elkaar gaan afmaken, Trotski en Stalin, dat werk. Stalin heeft zelfs een groot gedeelte van zijn eigen politieke kameraden en getrouwe officieren laten ombrengen. Ook in de lhbti en nog missende letters gemeenschap is de onderlinge strijd voorgeprogrammeerd.

therealbraindump | 20-01-23 | 22:26

Ik zag laatst nog een non-binair vliegen.

Mr_Natural | 20-01-23 | 20:32

Als al die non-binaire jongens en meisjes straks de safe space van de inclusieve universiteit verlaten om in de grote mensen wereld een baan te zoeken, gaan ze dan ook stampvoetend eisen lopen opstellen?

Osdorpertje | 20-01-23 | 20:30 | 6

@ChalinaRosa | 20-01-23 | 20:37:
Hoeft er maar eentje op de verkeerde plek te worden aangenomen binnen je bedrijf of organisatie en je hebt daadwerkelijk een 'onveilige werkomgeving'.

Duwbak_Linda | 20-01-23 | 20:41

Dat gebeurt al. In de VS en Canada kun je nu al zomaar een anonieme klacht aan je broek krijgen en eruit geflikkerd worden. Mijn broer (werkt internationaal) heeft er ook mee te maken. Zit hoog in een organisatie. geef je iemand op zijn flikker van die generatie dienen ze meteen een klacht in. Triest maar waar. Dus ja: dat wordt nog leuk.

FustViking | 20-01-23 | 20:52

Ja. Ja dat gaan ze. En bij alles wat door belastingbetalers opgebracht wordt gaan ze ook hun zin krijgen.

The-loopy-cowboy | 20-01-23 | 20:57
▼ 3 antwoorden verborgen

De UvA doet mij denken aan een woke kippenhok.

impy | 20-01-23 | 20:29

UvA bevestigt precies wat La Lau beschreef en nu moet hij hangen.
Laurens stemt nb Bij1, maar tegenspraak wordt niet geaccepteerd.
Nou is Laurens natuurlijk zelf de wortel van z’n eigen probleem, al had ie dat nooit zo bedoelt.
E.e.a geeft wel aan dat zowel UvA/Bij1/Woke als Laurens zelf een stel enge mensen/instellingen zijn.
Geen ruimte voor afwijkende gedachten.
Da’s totalitair, dictatoriaal gedrag.
Heel bekrompen voor mensen die zich intellectueel wanen.

Ruimedenker | 20-01-23 | 20:28

De dochter van een vriend van me wil liever een jongen zijn. Prachtig meisje, heeft niks jongensachtigs, ik ken ze al vanaf dat ze een jaar of 4 was. Ik snap er werkelijk geen moer van.

Mr_Natural | 20-01-23 | 20:28 | 6

Buurmeisje van een paar deuren verder ook.
Langzaamaan lijkt die wens minder te worden.
Kind is vroeg haar vader verloren, waren van de kerk.
Kind was volledig in de war, naar de kerk gaan ze niet meer.
Veel gesprekken met een psycholoog.
Denk dat ze uiteindelijk vrouw blijft, maar weet dat natuurlijk niet zeker.
Kinderen krijgen veel input van internet en gaan twijfelen.

Ruimedenker | 20-01-23 | 20:40
-weggejorist-
Johan1235 | 20-01-23 | 20:43

@Mr_Natural | 20-01-23 | 20:38:
lijkt me een gevalletje voor de psycholoog. Het ligt waarschijnlijk aan haar moeder, zoals gewoonlijk.

lekgoot | 20-01-23 | 21:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Hahaha, die reactie op Sidney Smeets, kostelijk!

LonelyWanker | 20-01-23 | 20:27 | 1

Hij heeft rare denkbeelden, maar hij heeft een goede figuurlijke rechtse.

BobDobalina | 20-01-23 | 20:47

Mijn kinderen gaan mssr in Krakow studeren of Talinn. Misschien nog Leuven of Cardiff maar ik heb het helemaal gehad met die Nederlandse afbraak academia

small_town_dude | 20-01-23 | 20:27 | 5

Dronken professoren zijn ook niet alles.

lekgoot | 20-01-23 | 20:37

Mijn kleinzoon wil naar Delft, helemaal gek van vliegtuigen, Al vanaf zijn tiende. Zijn moeder is ook overleden, maar iedere zondag bel ik hem, niks geen woke, maar mijn zoon is gewoon realist, zegt hij altijd, heeft 2 studies gedaan, geschiedenis en Historische geschiedenis en kwam dan wel eens bij de UVA, maar nooit over woke gehoord. Maar ondanks dat zijn moeder overleden is, gaat hij verder goed, verbaasd ons, lekker jong. We houden samen van racen en mijn man doet altijd spelletje, zoals welke eilanden op de wereld, of alle plaatsen in Friesland. Gewoon een soort algemene ontwikkeling, heeft hij niet echt door, maar van de week was hij eerste bij algemene vragen, trots dat hij was. Over zijn moeder wil hij niet praten, doe ik ook niet.
Wil graag naar ons komen in Spanje, dus ik zei, over een half jaar ben je zestien, mag je vrij reizen . Echt oma, hij blij.Hij doet het fantastisch, hopen dat de klap niet komt van zijn moeder, maar tot nog toe geen reden voor zorgen, ik vind het zo knap van hem, ben echt trots, iedere zondag een feestje, uurtje met mijn kleinzoon bellen.

gato | 21-01-23 | 02:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha deze onzin kan ook alleen maar ontkiemen in die stad.

U-boot | 20-01-23 | 20:22 | 3

Wait for it...

Duwbak_Linda | 20-01-23 | 20:24

Utrecht, Nijmegen, Maastricht. Leiden Geen haar beter volgens mij.

small_town_dude | 20-01-23 | 20:28

Ik heb zin in een Godwin.

knutsel_ | 20-01-23 | 20:21

ik heb lang geleden op de VU gezeten en ik weet zeker dat een transgender destijds respectvol en als normaal mens behandeld zou worden. We hadden ook surinaamse en Indonesische studenten die gewoon meededen en voor vol aangezien werden. Wat is in godsnaam het fucking probleem in 2023?

small_town_dude | 20-01-23 | 20:19 | 2

woke snow flake doorgeslagen wappies

Hellsmurfje | 20-01-23 | 20:22

Het erge is dat de universiteit zelf op het treintje van een mini mini kleine minderheid springt alsof die bepalend is voor wat wel en niet kan. En hoe kun in 's hemelsnaam gekwetst zijn door een column in een krantje, dan ben je sowieso al heel diep gezonken en hoor je niet thuis op een universiteit. Ik kan me voorstellen dat dit een grap is van een corporaal dispuut van het ASC om de bizarre paradox van de universiteit aan te tonen. 1 April .

small_town_dude | 20-01-23 | 20:17 | 3

Het meest bizarre is dat ze gekwetst worden door een opiniestuk. Dus iets wat expres scherp is neergezet om een gezonde discussie uit te lokken over een bepaald onderwerp. En dat wordt vervolgens als waarheid aangenomen, als onwelvallig bestempeld en derhalve gecanceld. Dat is helaas het huidige tijdperk. Erg gevaarlijk.

DankeSchon | 20-01-23 | 20:19

@DankeSchon | 20-01-23 | 20:19: Maar vraag dan een debat met die docent ipv een anoniem pamflet en een oproep tot ingrijpen aan de rector magnificus .

small_town_dude | 20-01-23 | 20:24

Ik heb die (rare) sites van Buijs niet bekeken, maar.
.
In het artikel pleit hij slechts voor het "mogen" uiten
van wellicht niet-links-progressieve meningen.
Hij wil ook een "safe space", ook al noemt hij het een "brave space".
Dat moet natuurlijk kunnen.
.
Maar het huidige *kuch* "klimaat" wordt je dan meteen gecanceled.
Ik zal de Godwin vergelijking maar achterwege laten,
en alleen de term noemen...

hotmint | 20-01-23 | 20:16 | 2

PS En er zit alvast 1 wijze les in dit ophefje:
Als democratie en VVMU je lief is, moet je dus niet op Sylvana stemmen.

hotmint | 20-01-23 | 20:28

Het is ook een handige methode om met een zak geld te vertrekken. Je doet niets dat verboten ist maar wel als een rode vlag werkt. Bestuur bang, man kan niet ontslagen worden omdat er niets ergs is. Dus dan zal men hem moeten doorbetalen tot zijn pensioen. Het is als een handgranaat voor je eigen café, alleen sluit de gemeente de boel wel maar voorziet niet een passende schadevergoeding vanwege de getoonde bangigheid.

AntiZanicz | 21-01-23 | 00:25

Nog niemand een link geplaatst naar het liedje van Joop Visser over de Amsterdamse universiteit? Dan doe ik het maar:
www.youtube.com/watch?v=ZO1qJIRJ3JU

MAD1950 | 20-01-23 | 20:16

In het stuk van Laurens Buijs staat een erg sterk stukje. Helemaal van toepassing op het tijdperk waarin we helaas terecht zijn gekomen en specifiek van toepassing op bijvoorbeeld de ideologie van D66 en andere (s)linkse partijen. Even quoten:

“ Dit is de post-truth samenleving ten voeten uit: de waarheid komt niet tot stand door empirisch onderzoek en vrije uitwisseling, maar door autoritaire krachten die hun eigen ideologie doorduwen. Wat zij willen dat waar is, wordt op dwingende wijze waar gemaakt.”

Bron: laurensbuijs.org/2022/12/24/non-binai...

DankeSchon | 20-01-23 | 20:14 | 3

Heerlijk reaguursel! Het valt me ook op dat D66 als "pacifistiche" partij het meest aandringt om de oorlog in Oekraine te escaleren middels het leveren van F16's en ander wapentuig. En via de onder controle van D66 staande msm wordt daar een humanistich sausje overheen gegooid en zo wordt het verkocht.

R.F.Pickering | 20-01-23 | 20:29

@R.F.Pickering | 20-01-23 | 20:29: En als ze ergens in Europa nog anti-woke en conservatief-nationalistisch zijn dan is het wel in Oekraine. Maar dat zijn nu natuurlijk allemaal helden en eerlijke leuke moderne mensen die onze hulp nodig hebben

small_town_dude | 20-01-23 | 20:35

youtu.be/JKIOSnKX96E

Nog iemand die netjes het hele woke/ climate change gebeuren fileert.

Andersdenkend | 20-01-23 | 20:13 | 2

Leuke speech. Thanks voor de link.

Okami | 20-01-23 | 20:31

Wow.... helemaal afgekeken, zo indrukwekkend.

skoftig | 20-01-23 | 21:24

Ik stel voor de U van UVA te schrappen en te vervangen door een K van kleuter.
Wat een verzameling mafkezen en anders gestoorden.

Jan Dribbel | 20-01-23 | 20:13

Hahaha. Vroeger zou dat een troll zijn geweest, tegenwoordig neemt men ze serieus (voornamelijk in hun eigen kringen dan).

sparka | 20-01-23 | 20:11

UvA deugt niet, Laurens deugt niet, Smeets deugt niet, Sylvana deugt niet.
Een homo, een zwarte vrouw, een probleemdocent en een kudt Uni vechten elkaar de tent uit.
Heerlijk. Proost!

Ruimedenker | 20-01-23 | 20:11 | 4

Er zullen genoeg intelligente mensen op de UvA zijn met een mening. Maar die zijn ook zo slim om noodgedwongen hun mond te houden.

bitterpete | 20-01-23 | 21:08

@MAD1950 | 20-01-23 | 20:14:
Sinterklaas met zijn inclusieve hulpjes.
Die laat de kinderen zien dat iedereen die wil werken ook kan werken.

Cadaver | 20-01-23 | 22:46
▼ 1 antwoord verborgen

Die Reihen fest geschlossen. Eng bolwerk.

Duwbak_Linda | 20-01-23 | 20:11 | 1

Het is mij te koud om nu nog te marcheren!

eerstneukendanpraten | 20-01-23 | 21:45

Kan iemand even het toetsenbord van Cindy Smeets volschijten?
Hij hep iets teveel praatjes op Twitter.

gemeentereiniging | 20-01-23 | 20:10 | 1

Sorry, de wind staat verkeerd.

Kowalski11 | 20-01-23 | 20:13


Weer een Universiteit om je kont mee af te vegen.

Ervaringsdeskundige | 20-01-23 | 20:10

De drie eisen in andere bewoordingen:
1. Arbeidsverbot.
2. Censuur.
3. Indoctrinatie.

Erg inclusief hoor, UVA.

Albert61 | 20-01-23 | 20:09

Wokies gonna cancel.
Laurens Buijs is een pedofoob.

Reebensteeltje | 20-01-23 | 20:08

Nederlands schrijven is ook al een hele opgave (per direct schorsing) voor de huidige generatie studenten.

At_Dawn_They_Sleep | 20-01-23 | 20:08 | 4

Klopt, het was slechts een voorbeeld.

At_Dawn_They_Sleep | 20-01-23 | 20:29

Bij de Amsterdamse uni's hebben ze de vereisten op dat gebied 30 jaar geleden al laten vallen. Dan zou niemand meer door zijn afstuderen komen als er ook nog op taalgebruik en spelling gelet zou worden.

AntiZanicz | 21-01-23 | 00:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
boonmoi | 20-01-23 | 20:08

Ik vraag me af of die wokies zelf nog wel snappen wat wel en niet kan. Het ware gezicht van die malle beweging wordt steeds meer zichtbaar: een stel zelfingenomen en vooral zelfverheerlijkende schreeuwlelijkerds.

DankeSchon | 20-01-23 | 20:08 | 2

Wat ze op dit moment achten wat wel en niet mag is de standaard. Dat kan morgen zomaar wat anders zijn. Als het klootjesvolk maar snapt dat de woke elite aan de goede kant staat en dat ze ook altijd en overal gelijk hebben.

JanFTE | 20-01-23 | 20:18
-weggejorist-
AntiZanicz | 21-01-23 | 00:04

Je.verwacht.het.niet.

De Treinende Rechter | 20-01-23 | 20:07 | 1

Nee ik ook niet.
En ze hebben serieus een mooi fotolab daar in 020, beter dan Delft.

Kaas de Vies | 20-01-23 | 20:08
-weggejorist-
Kaas de Vies | 20-01-23 | 20:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland