Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oproep Rotterdamse huisarts aan politie: 'Stop met het in elkaar meppen van verslaafden'

Verzoekje!

hee abou, luister dan

De politie is je beste vriend, zeker als je in Rotterdam woont. Het korps dat landelijke bekendheid verwierf door een man met een arm in het gips een kopstoot te geven en daarna een bloemetje te sturen aan te klagen voor mishandeling en het oppakken van demonstranten die niets verkeerd zeggen, krijgt vandaag een vrolijk berichtje op LinkedIn"Beste Politie Eenheid Rotterdam, Zouden jullie asjeblieft willen ophouden met het in elkaar slaan van mensen die op deze manier plotsklaps mijn patiënten worden? Waar dit vroeger sporadisch voorkwam, zie ik nu iedere week mensen die met serieuze verwondingen naar mij toe worden gebracht." Komt van Michelle van Tongerloo, straatarts te Rotterdam, die veel drugsverslaafden behandelt. Blijkbaar hebben de agenten ook de gewoonte de ID-kaart van vervelende lui in tweeën te breken (echt, hoe dan) en het lijkt ons niet onredelijk om de hermandad te vragen daarmee te kappen. Maar! Aan de andere kant. Ga d'r maar aan staan he. Dat ziet Michelle ook. "Ik snap dat jullie nu  voor een steeds grotere en lastigere opgave staan: iedere week weer zie  ik de groep op straat groeien." Maar er is ook een maar: "ze in het ziekenhuis slaan is denk ik niet de oplossing." Welnu, reaguurders, wat dan wel?
COMPLETE OPROEP: Na de breek

UPDATE - Bericht verwijderd!

Reaguursels

Inloggen

Ik stel voor dat we verslaafden platspuiten, vinden ze nog leuk ook !

JeanDragage | 18-01-23 | 18:40

De bewering van mw is dat de politie daklozen 'het ziekenhuis inslaat'. Als je goed leest, is dat niet echt het geval. Mw gaat met haar patiënt aangifte doen. Waarom in vorige gevallen niet? Wie stelt moet bewijzen... Aangifte wegens smaad daarom m.i. meer op zijn plaats..

Domenonredelijk | 18-01-23 | 18:19 | 5

@adhd-je | 18-01-23 | 18:52: lees effe goed, mevrouw legt prima uit ,dat onnodig grof geweld van de politie de zaak niet helpt, ook niet voor de maatschappij.

louis6227 | 18-01-23 | 19:13

@louis6227 | 18-01-23 | 19:13: Wellicht worden ze eerst een paar keer vriendelijk door de politie gesommeerd om te wieberen, krijgen ze daarna nog een melding van overlast vragen ze nog een keer om te wieberen. Waarschijnlijk vinden ze dat niet leuk en zetten een grote bek op/gaan zich aggressief tegen de politie gedragen, waardoor de politie dan weer genoodzaakt zijn in te grijpen, al dan niet met gepast geweld om de overhand op de situatie krijgen.

Hersenletsel | 18-01-23 | 19:53

@Hersenletsel | 18-01-23 | 19:53: gepast geweld is nodig om de overhand te krijgen, ongepast geweld uiteraard niet, maar lijk jij toch prima te vinden met je hersenletsel. Komt bij dat junks meestal alleen op stap zijn, mag dus geen enkel probleem zijn voor 2 agenten ( want zijn bijna altijd met zijn tweeën) om de overhand te krijgen op een gepaste manier. Hoeven ze echt geen gammele junk voor het ziekenhuis in te slaan.

louis6227 | 18-01-23 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn geloof in de politie is aardig verminderd sinds het in elkaar meppen van demonstranten op Malieveld en Museumplein, het schieten op jongen van 16 die wegreed en vervolgens die jongen proberen te framen, wat niet lukte door bewijsfilmpje. Dus ja best aanleiding om dit te onderzoeken.

bijna_raak | 18-01-23 | 18:00

Hoe weet zij dat het de steeds de politie is geweest ?
Volgens mij zijn die verslaafden echt niet zo liev voor elkaar.

LucaBrasi | 18-01-23 | 17:44 | 2

oh, omdat verslaafden niet altijd liev voor elkaar zijn, kan er geen reden zijn om te veronderstellen ,dat de politie het gedaan heeft. pff. man.. jij legt vreemde verbanden.

louis6227 | 18-01-23 | 18:38

Ja en ook niet de meest betrouwbare getuigen/slachtoffers ook.

tiku99 | 18-01-23 | 19:08

Dan moet je niet de politie bellen als er een dakloos cq kansloos figuur voor de Appie zit te zitten of hangen. Want dan komt de politie om ze weg te halen, goedschiks of kwasdschiks

adhd-je | 18-01-23 | 17:14 | 2

Van wat ik zie gebeurt dat vooral met praten. Geweld komt pas veel later. Maar goed de wijken waar dit gebeurt ken ik niet natuurlijk.

tiku99 | 18-01-23 | 19:09

en dan denkt die junk; als jij, adhd-tje voor de Appie zit , mag je blijven zitten en waarschijnlijk vind je zelf ook, dat dat je goed recht is; tis tenslotte openbare weg. Begrijp je een beetje de opstandigheid van de dakloze ???

louis6227 | 18-01-23 | 20:29

Hmmmm... eerst maar eens bewijs of iemand dit van de politie heeft gedaan? Geloof het namelijk helemaal niet zo en al helemaal niet dat zij ID-kaarten doormidden zouden breken. Verslaafden zouden dit ook bij elkaar kunnen liegen of verzinnen en mogelijk is deze arts wat goedgelovig? En ja, wanneer ze niet luisteren moet de politie wel eens ingrijpen en kan er bij hevig verzet letsel ontstaan, maar kan de politie daar wat aan doen? Nee!
Verder vraag ik me af of er niet fatsoenlijk net als in elke gemeente onderdak kan worden geregeld?

Jan, Leiden | 18-01-23 | 17:05 | 2

Eens, ik kan me ook voorstellen dat er 'jongeren' zijn die het ook wel leuk vinden zielige junkies te molesteren.

Zeurders | 18-01-23 | 17:14

@Jan van Leyden , politie Rotterdam heeft al een aardige reputatie opgebouwd van bewezen grove misdragingen en zinloos en onterecht geweld tot en met opgefokte politiehond gooien in auto met passagier als klein voorbeeldje . Voor jou mogelijk niet waar , zei de politie ook, tot het filmpje verscheen. Ga er bovendien maar vanuit dat deze arts 100 x beter weet wat er speelt en waar ze over praat , dan jij vanaf je bank 3 hoog achter.

louis6227 | 18-01-23 | 17:37

If you can't beat them join them.

Piggelmee | 18-01-23 | 17:04

Mevrouw de dokter draait oorzaak en gevolg ff lekker om. Ze zijn geen drugs gaan gebruiken "om de onveiligheid op straat aan te kunnen", ze zijn de straat onveilig gaan maken doordat ze drugs gebruiken. Junks die kans op kans hebben gehad bij zowel familie, vrienden als instanties maar daar niks mee gedaan hebben.

Jazeetie | 18-01-23 | 16:59 | 1

Nee oké, dan is het dus prima dat ze in elkaar gehoekt worden door oom agent. Check.

Mr Dixit | 18-01-23 | 17:10

Vaak heb ik argwaan bij dit soort oproepen.
In dit geval absoluut niet.
Michelle van Tongeren is een betrokken arts, die durft te benoemen, zonder angst aangesproken te worden op een vooroordeel.

Wellicht een rubriekje op GS?
Verfrissende inzichten van iemand met de poten in de stront.

Bolhoed | 18-01-23 | 16:43

Men neme een stuk polder, laten we zeggen Noordelijk Flevoland.
We hekken 2000 x 1500 meter af.
Knap gebouw er op, bedje, warm eten, TV en pingpongtafel.
´s Ochtends na je ontbijt om 8uur beginnen het veld omspitten, patatten poten, onkruid wieden, bewatering regelen etc en om 17 uur aan de warme prak.
Zaterdag leer je een vak; boer, monteur, timmerman, bakker, er is genoeg te doen op onze boerderij. cursus en scholing, des zondags te kerke.
Na een paar jaar ga je herboren aan de bak in je nieuwe vak!

Jan Lange3373 | 18-01-23 | 16:42 | 3

Een soort van Drenthe 2.0 dus?

Mr Dixit | 18-01-23 | 17:12

De meesten gaan liever gewoon de bajes in, kunnen ze nog wat leren van medegeteisem. Van die paar die het wat langer volhouden tussen uw hekken valt driekwart eenmaal buiten binnen een jaar terug.

Veepert | 18-01-23 | 17:30

Soms kunnen we iets leren van andere landen. Ik denk in dit kader aan de Filipijnen. Drugsgebruik en handel hard aanpakken. Laten we niet vergeten dat de zware drugscriminelen bestaan bij de gratie van de gebruikers.

Sieg Hein | 18-01-23 | 16:41 | 1

ik proef onbenul, hard aanpakken op de fillipijnen ? Ja, als de dealers aan de politie geen percentage willen afdragen..., enne... logische reactie, drugsgebruikers/dealers gaan terugschieten. wordt je daar blij van ?

louis6227 | 18-01-23 | 17:43

Alles wat de politie doet wordt aangestuurd door hogerhand met de pootjes in de politieke klei... en zo rolt het hier. En er is geen weg meer terug.

BL!ZZ | 18-01-23 | 16:39

Die mevrouw vergeet zich af te vragen wat de aanleiding was voor het geweld, in haar ogen zijn het vast allemaal onschuldige koorknaapjes die geen vlieg kwaad doen.

Lucifer | 18-01-23 | 16:26
-weggejorist-
McPhart | 18-01-23 | 16:16

Een huisarts MD die ook in haar bio journalist heeft staan, is dat een soort kliklijn van je medische gegevens?

Smoelensmid | 18-01-23 | 16:08

Soms geef ik Swiebertje een koekjen. De veldwachter hier laat de zwerver met rust, mits hij geen appeltjes gapt.

small_town_dude | 18-01-23 | 16:06

Er staan veel goede suggesties tussen. De politie zou de verslaafden ook gewoon kunnen negeren en de GGZ/Dienstdoende arts kunnen bellen. Kan de politie zich bezighouden met hun primaire taken.

Zemko | 18-01-23 | 16:02 | 2

GGZ etc werken op kantoortijden. De problemen zijn ‘s avonds en ‘s nachts. Ziet u het knelpunt waar de politie al jaren mee te maken heeft?? Waar moeten ze hun “klanten” naartoe brengen???

Leffe Blonde | 18-01-23 | 16:27

Politie probeert het altijd bij de GGZ terug te leggen, echter als doodknuffelen niet baat worden de boys met het geweldsmonopolie toch erbij gehaald.

Veepert | 18-01-23 | 17:34

Wat nog veel erger is, is dat junken op straat schijten en dat honden dat weer opvreten en dan heel erg ziek worden.
Blijkbaar zitten er genoeg reststofjes in junkendrollen om honden ziek te maken.
Of het nou de schuld van de op straat schijtenden junken is, of van de junkendrollen vretende honden is, durf ik niet te zeggen.

Osdorpertje | 18-01-23 | 16:01 | 4

Oh gadverdamme, ik zat net even een appeltje te eten en lees dit. *kokhalst*

osolemio | 18-01-23 | 16:18

In het Vondelpark (Amsterdam) schijnt dat meer dan de helft van de poep daar is gedeponeerd door mensen. Je hond aan de lijn is daar een noodzaak voor de gezondheid van het beestje.

Sieg Hein | 18-01-23 | 16:46

@osolemio | 18-01-23 | 16:18:
Dat appeltje zouden daklozen ook eens moeten doen. Dan komen ze volgens het aloude gezegde ook niet in aanraking met mevrouw Van Tongerloo. Probleem opgelost!

Croissant | 18-01-23 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Iemand anders moet dit ook gezegd hebben, maar heb nu haast. Dus, oplossing; legaliseer drugs. Zet een verkoop-systeem op via staatswinkels voor junks met een licentie. Illegale junks zo hard aanpakken dat ze naar het buitenland vluchten. Dit laatste met daden, geen ‘Rutte-woorden’. “At your service”.

Peter-Rissing | 18-01-23 | 15:59

Slachtofferrol is leuk hoor, maar lieverdjes zijn het vaak niet hoor. Grote bek tegen de politie en weerstand bieden. Dan praat een knuppel veel duidelijker.

Giotto | 18-01-23 | 15:58 | 1

Dat ook, dit gedoe met geweld is inderdaad niet zo eendimensionaal. De politie maakt een hoop agressie en aso gedrag mee en kan mij voorstellen dat je dan wel eens hard moet ingrijpen, of dat de stoppen (een beetje) doorslaan.

Er zit echter ook een andere kant aan dat ook vanuit de politie niet altijd even juist wordt opgetreden, zeker niet tegen relatief makkelijke slachtoffers als junkies. Dat zijn toch wat meer eenlingen. Heel ander volk dan hooligans of kuddes “jongeren” die aan het rellen slaan of gewoon vervelend doen. Houdt je er een aan, dan staat er in mum van tijd een kudde “zij-die-niet-genoemd-mogen-wordeners” om je heen te gillen en dreigen.

Ook bij de politie zitten rotte appelen en die het leuk vinden hun macht te misbruiken en ik herken het verhaal van die arts wel. Zelf heb ik lang in de crisisdienst GGZ gewerkt en veel op politiebureaus geweest. Heel veel fijne en betrokken mensen ontmoet, maar ook te veel etterbakken in het korps die het leuk vinden mensen te vernederen en, ja mishandelen. Net iets te vaak flink verwonde mensen gezien waar je je van afvraagt waarom dat is, behoudens dat persoon in kwestie volgens het verhaal (en ter plekke) verbaal uitermate irritant is/was. Geen reden tot mishandeling en je bent als politie opgeleid daar vakkundig mee om te gaan.

Dat laatste is ook reden dat BOA’s (echt heel veel minder opgeleid dan politie) absoluut geen wapens als knuppels, stroomstoot of pepperspray moeten krijgen.

Nuuk | 18-01-23 | 16:23

Het begint hier steeds meer op Berlijn 1924 te lijken, lees de boeken van Philippe Kerr maar.

uisge baugh | 18-01-23 | 15:58 | 3

Geef effe een samenvatting graag, ben ‘n beetje druk namelijk.

Peter-Rissing | 18-01-23 | 16:00

Die duitse serie Babylon Berlin is ook een aanrader

LucaBrasi | 18-01-23 | 17:43

Tja. Dat krijg je als je de opleidingseisen zodanig naar beneden afstelt zodat iedereen ook bij de politie een baan kan krijgen. Waarom ook al weer ?

DrachiR | 18-01-23 | 15:50

Lieve, naïeve Michelle,
Uw patiënten zijn geen schatjes. Als ze bij u zielig zitten te doen mogelijk wel, maar op straat zijn het roofdieren. Ze beroven mensen, gebruiken hierbij fors geweld en zorgen voor mega-veel overlast voor de maatschappij. Ze jatten zelfs van hun moeder om in hun behoefte te kunnen voorzien.
De politie is niet de schuldige, dit is de krakkemikkige hulpverlening. U dus!
Als u uw maatschappelijke taak als huisarts oppakt en zorgt dat deze mensen niet meer op straat hoeven te overleven, dan zullen ze niet meer met de politie in aanraking komen.
Wijzen naar een ander is makkelijk. Doe er zelf wat aan!

Zegmaaru | 18-01-23 | 15:50 | 1

pff..., ("De politie is niet de schuldige, dit is de krakkemikkige hulpverlening"), hoezo is de politie bij voorbaat niet de schuldige ????, omdat de "hulpverlening" zijn werk niet goed doet ? Geeft dat de politie het recht, iemand het ziekenhuis in te slaan ???
Enne.., beetje belachelijke veronderstelling houd jij er op na. Jij lijkt er van uit te gaan, dat een huisarts voor huisvesting moet zorgen, echt te dom voor woorden. Met figuren zoals jij gaan die huisartsen het nog druk krijgen met uitleggen, dat je voor huisvesting ergens anders moet zijn... pfff.. en ze hebben het al zo druk.

louis6227 | 18-01-23 | 19:04

Wat kost een nachtje behoorlijke opvang inclusief goede maaltijd?
En wat kost daarentegen een bezoek aan de huisarts, gevolgd door de spoedeisende hulp en/of opname in het ziekenhuis?
Misschien kan iemand in Rotterdam dat even uitrekenen?

Schmalz | 18-01-23 | 15:39

Misschien is het een test. Als je genoeg onschuldigen in elkaar ramt kan je promotie maken en als Romeo gaan werken.

spanarchist | 18-01-23 | 15:30

Niet meer binnenlaten natuurlijk.

_pacman_ | 18-01-23 | 15:29

Dit begint allemaal met een rechtbank die een criminele drugsverslaafde als wilsbekwaam ziet.

Als familie sta je helemaal machteloos.
Als samenleving ook.

Er zijn ontwikkelde landen zoals Indonesië waar een verslaafde na een belletje door de familie een paar maanden mag afkicken en dan pas weer naar huis mag.

Zo lang je de oorzaak weigert aan te pakken, is het dweilen met de kraan open.

Dat de politie voor de rest van de samenleving kiest, heb ik begrip voor. Sorry, maar zo`n verslaafde krijgt hier heel weinig van mee, iets wat je niet kunt zeggen over de ouders, de partner, de kinderen en de rest van de omgeving.

Hele gezinnen gaan kapot, kinderen een valse start in het level en allemaal zodat en paar criminelen een dure auto kunnen rijden.

Feynman | 18-01-23 | 15:26 | 5

Wilsbekwaam is ook onze Bert.

Die een heel scala aan stoornissen met zich mee torst, waaronder ASS en pedofilie, bivakkeert in een zwijnenstal, douchen niet nodig vindt, mensen dood wil schieten, en ga zo maar door. Bert wordt al vele jaren begeleid door een heel scala aan hulpverleners, die hem z'n goddelijke gang laten gaan.

Bert heeft namelijk een riant PGB. Oh, hij wil heus wel een praatje maken of wandelen met de begeleider van dienst hoor, als ze hem verder maar met rust laten. Wil Bert zich in de schulden steken? Prima! De schuldhulpverlener komt wel opdraven. Wil hij met dubieuze types in zee? Idem dito. Ze zien wel waar het schip strandt. Bert is een vrij man en wilsbekwaam. Er verdienen veel mensen veel geld aan Bert.

De familie ziet het met lede ogen aan maar er is geen kruid tegen gewassen. Berts wil is wet. Bert is baas over z'n eigen leven. Dat zeggen alle hulpverleners, dan zal het wel waar zijn. Ze komen tegemoet aan al zijn grillen, en net als Bert, zien ze geen gevaar. Het moet eerst gruwelijk misgaan. En dan nog wassen ze hun handen in onschuld. Tja, op hoop van zegen dan maar..

Wiebenick | 18-01-23 | 16:26

@Gurb | 18-01-23 | 15:50: ik denk dat het juist helpt deze mensen wilsonbekwaam te verklaren. Immers ze worden gestuurd door hun drang naar drugs, meer nog dan door hun rationaliteit. Wilsonbekwaamheid is daarna het begin van gedwongen opname en herstel.

Sieg Hein | 18-01-23 | 16:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Taseren dan maar? Volgens SS moet er geoefend worden. Oefenmateriaal genoeg dus.

guldenmiddenweg | 18-01-23 | 15:20

Oplossing: Het betreft in een behoorlijk aantal gevallen hier illegalen. Oppakken, vastzetten, uitzetten.

BoerKoekoek | 18-01-23 | 15:20

De politieman heeft op straat dan ook nog maar weinig te vertellen.
Klootzakken hebben héél veel rechten en dat is natuurlijk heel frustrerend voor agenten.
Zo pak je iemand op, een dag later pak je dezelfde wéér op voor hetzelfde of ander vergrijp.
Dan zal er best eens een agent door het lint gaan en iets doen wat ie eigenlijk niet mag.
Het zijn incidenten.
Rotterdam is een hele grote stad met héél veel junkies.
Praat geweld van een agent niet goed, maar ik denk het wel meevalt.

Ruimedenker | 18-01-23 | 15:17 | 2

Drugsgebruikers staan inderdaad niet bekend om hun eerlijkheid.

Zack Hooi | 18-01-23 | 15:19

Denk ook dat 95% van de agenten prima lui zijn met een goed werkend moreel kompas. En een agent die zijn carriere op het spel zet door ID bewijzen bewust in tweeen te breken, daar geloof ik geen reet van.

JWZ_JMK | 18-01-23 | 16:05

Vlad Tepes had het goede antwoord hierop.

Smoske-Prepare | 18-01-23 | 15:17 | 1

Die had het niet zo op Turken.

Calastir | 18-01-23 | 15:19

De meeste slachtoffers waarover Michelle van Tongerloo spreekt zijn psychiatrische patienten. Iedere verslaving is een ziekte waarvoor mensen een genezingen aangeboden dienen te krijgen. Daar bespaar je meer geld en maatschappelijke ellende mee dan met de VVD-bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg. Maar dat is een beetje het probleem in ons land: teveel mensen denken niet verder dan hun onderbuik dik is.

Red shirt | 18-01-23 | 15:15 | 2

A daar is ie weer. Altijd begripvol, meelevend, inclusief en deugend...

behalve dan voor mensen die een stuk begripvol, meelevend, inclusief en deugend zijn.

Zo marcheren Res shirt en zijn linkse soortgenoten.

ChupaChupa | 18-01-23 | 15:55

Frappant, want bij een bepaalde andere doelgroep durven ze werkelijk geen vinger uit te steken.

Reageerdur | 18-01-23 | 15:15

Drugsgebruik is nooit onschuldig. Dat gezegd hebbende, moeten aan lager wal geraakten worden geholpen en niet verder te worden neergetrapt. Arresteer ze als iets fout doen of help ze weer op het rechte pad te komen.

de IJsman | 18-01-23 | 15:12

Een agent heeft maar heel beperkt kennis van psychiatrie. De straten zijn één groot openlucht gekkenhuis en daar heeft de hermandad niet om gevraagd.

SjonnieC | 18-01-23 | 15:10

Domme politie - een samenscholing moet je uit elkaar slaan, niet in elkaar.

Guldenroede | 18-01-23 | 15:07

Geen medelijden met die drugsverslaafden.Jatten, liegen en bedriegen. Ben ooit 2 maanden op vakantie geweest. Toen ik terug kwam was mijn hele huis leeggeroofd. Niet gewoon alleen kostbare spullen, maar echt alles. Ze schijnen achteraf gewoon een dikke week in mijn huis te hebben gezeten en alles beetje bij beetje te hebben meegenomen.1 grote ellende die lui.

Kowalski11 | 18-01-23 | 15:05 | 5

Je kan ze beter op je huis laten passen in ruil voor een paar drugs bolletjes.

Reebensteeltje | 18-01-23 | 15:14

@Red shirt | 18-01-23 | 15:27: Nee hoor, het waren drugsverslaafden. Ik heb er eentje dmv eigen speurwerk kunnen achterhalen.Maar het zou een veel te lang verhaal worden om dat hier neer te pennen. Reken maar dat het hele verhaal behoorlijk frusterend is geweest.

Kowalski11 | 18-01-23 | 15:56
▼ 2 antwoorden verborgen

We "lenen" één miljard van het klimaat en nog eentje van de stikstof. En dat investeren we vervolgens in de daklozenopvang.

Duwbak_Linda | 18-01-23 | 15:02 | 1

How dare you!

small_town_dude | 18-01-23 | 15:09

Ik lees steeds dat drugsgebruikers de oorzaak zijn van alle drugscriminaliteit, liquidaties, etc.
Waarom opeens zo soft tegen deze grootgebruikers?

Zack Hooi | 18-01-23 | 15:02

Zet ze maar tussen die asielzoekers op dat cruiseschip, ik gun onze eigen daklozen dat soort opvang meer dan die "vluchtelingen" die nu op dat schip in de watten worden gelegd.

zwellevertje | 18-01-23 | 15:00 | 4

Helemaal mee eens.

phantom2 | 18-01-23 | 15:16

@small_town_dude | 18-01-23 | 15:11:
Dat is dan om en nabij 30.000 euro per asielzoeker. Je kan ze beter gelijk een bijstandsuitkering geven, dat is de helft goedkoper.
Oh nee natuurlijk niet: die dertig mille gaat niet naar de asieligerd maar naar de asielindustrie, die 50-duizend van deze mensen naar binnen takelt, elk jaar opnieuw.

LD69 | 18-01-23 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Sneu. Die mensen willen vaak ook niet geholpen worden. Beter gewoon ergens een bed geven met een warme hap en een vaste voorraad drugs en of alcohol. Scheelt een hoop ellende. Soort van hospice voor verslaafden. Scheelt een hoop overlast, tijd en geld.

KingOfTheLoonyBin | 18-01-23 | 15:00 | 2

Goed idee! Heeft vast geen aanzuigende werking.

Dr. Worstenbroodje | 18-01-23 | 15:09

Top. Wilt u dat in Mali of in Angola? U mag kiezen, het is een vrij land tenslotte.

BoerKoekoek | 18-01-23 | 15:21

Ik pleit ervoor om onze morele waarden opnieuw te ijken, dan kan het opeens wel.

SterF... | 18-01-23 | 14:59 | 1

Een nieuwe bestuurscultuur. Dat is de oplossing. Voor alles.

BoerKoekoek | 18-01-23 | 15:22

Snappen die daklozen en de weledelgeleerde straatarts dan niet dat de vluchtelingen-aanwas van buitenaf gewoon altijd van rechts komt en dus met alles voorgaan? Een nieuwe woning is niet voor hen, maar voor de zielige vluchteling die alles heeft moeten opgeven in het land van herkomst.

pibasso | 18-01-23 | 14:58
-weggejorist-
-PR- | 18-01-23 | 14:56

In het ziekenhuis hebben ze bed, bad en brood. Zijn ze ook even van de straat af.

Graftak | 18-01-23 | 14:56

In mijn vakantiedorp in Zuid Afrika had ik ooit een klusjesman. Op een dag komt er een ander mannetje naar me toe: "meneer, die cops het Chris ingelaai, hy was dronk en sy kop het gebloei"
Ik ben onmiddellijk naar die polisiestasie (zo heet dat daar) gegaan, en ben gaan vragen hoe het met de man was. Ik zeg: een gewonde man hoor je naar die hospitaal te brengen, die hoort niet in de cel.
Het was minder erg, en de volgende dag mocht ie huistoe. Met een prent R100. Voor lage inkomen mensen is dat ongeveer hetzelfde als 100euro hier

hotnot | 18-01-23 | 14:56 | 1

Bum Lives Matter!

Reebensteeltje | 18-01-23 | 14:54

Id breken ? Is het niet strafbaar om een ID onbruikbaar te maken ?
Hele rare gewoonte als dat wordt gedaan.

Drkildare | 18-01-23 | 14:53 | 1

Tja... bewijs het maar. Die agent gaat dat gewoon ontkennen en daar sta je dan met je kapotte kaart.

Trekhaas | 18-01-23 | 15:11

Tja, dilemma’s, dilemma’s…

B2 | 18-01-23 | 14:52

Hoe moielijk is het om ergens een afhangetje te maken, tippelzone er bij, dealertafeltjes en wat terrasverwarmers en klaar. overlast buiten de stad. En zorg voor een lijkwagentje voor degene met overdosis.
de echte opvang kunnen we dan gebruiken voor echte zielige mensen uit echte zielige landen zoals Afghanistan en zo.

miko | 18-01-23 | 14:52

Moesten we er meer van hebben.
Michelles.

Kapitein Sjaak Mus | 18-01-23 | 14:50 | 1

Ja, echt goed dat ze dit doet. Jammer dat het nodig is.

Trekhaas | 18-01-23 | 15:13

terugsturen naar de dealer

geen_kwijl | 18-01-23 | 14:48

Tsja makkelijk he.. Boa, 's hier ook lekker daklozen een prent geven..

niv01 | 18-01-23 | 14:47

Alsjeblieft, alsjeblieft.

Jos Tiebent | 18-01-23 | 14:47

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl