Parool opent nieuw front tegen VanMoof
Parool-journalisten: hold our havermelk
Een VanMoof in zijn natuurlijke habitat - bij de fietsenmaker
VanMoof, u moet maar zin hebben om 3k te betalen voor een fiets die in werkelijk alles een stukje slechter is dan een Gazelle voor dezelfde prijs terwijl u weet dat alles rechtstreeks in de zakken van de gebroeders Snob valt, maar ach, u kachelt op een stukje MoMA op twee wielen en dat is wel zo handig voor het aantal likes op uw Instagram (max 600 volgers). Verder bent u depressief en is uw man bij u weg. En die VanMoof heeft nog een app en een alarm ook, supervet! De enige mensen die nóg dommer zijn dan mensen met een VanMoof zijn mensen op een Swapfiets met zo'n achterlijke blauwe voorband - zij betalen tig euro's per maand terwijl je bij buurman Cor van vijf deuren verderop een uitstekend ros scoort voor € 50. Enfin, Het Parool is nu al weken bezig met de destructie van VanMoof. Dat valt VanMoof-rijders zelf ook al op. Lijst klachten indrukwekkend. Een zijsprong naar bakfietsen. VanMoofbezitter zit in eigen bubbel. VanMoof roept weerzin op. Een hitsende brievenschrijver die nog een blokje op het vuur gooit. Columns over VanMoof. Smalende stukjes over VanMoof. Allemaal sinds dat interview met de broers Dagobert & Goudglans. VanMoof VanMoof VanMoof. Je zou bijna een VanMoof willen proberen door al dat sneue gentrificatiegekleuter. Bijna.
Reaguursels
InloggenMoMA???? Ontzettend lelijk is een Moof, met die lompe bovenbuis die er uitziet alsof een kleuter van bamboestokken een fietsframe in elkaar heeft getapet. Barf.
De meeste moderne kunst is ook ontzettend lelijk, dus ik snap de vergelijking wel...
Ik weet eigenlijk nu pas dankzij dit weblog wat een VanMoof is. Ik woon dan ook niet in het openbare riool dat Amsterdam wordt genoemd en ga er het liefst ook met een grote boog omheen.
Ben je dan hip of zo, als je op zoiets rijdt? Ik heb serieus geen idee.
Ik heb de laatste niet-elektrische VanMoof. Kennelijk is de ellende pas daarna begonnen, want ik heb er afgezien van 1 lekke band nog nooit een probleem mee gehad.
Ik ken ook geen bijzonderheden met de simpele normale
Volgens Van Moof strak industriëel design, volgens mij oerlelijk gedrocht. Over smaak valt niet te twisten.
over GOEDE smaak valt niet te twisten
Zonet terug van een rondje duinen strand op de nu al weer 15 jaar oude Cannondale MTB. Heen tegen de wind opboksen door de duinen en terug over een smalle strook strand langs de duinenrand als de brandweer terug naar de Zuidpier. En dan nog 5km door de haven naar huis. Genieten, zowel heen als terug. Was de enige. Zouden er meer moeten doen.
Ik hoop binnenkort weer te kunnen rijden op m'n Vitus racefiets met gelijmd aluminium frame. Heeft Sean Kelly de tour mee gewonnen in '86. Niet dezelfde fiets natuurlijk, maar wel dezelfde flex in het frame waarin ik zeker de helft van m'n schaarse energie kwijtraak. Prima excuus voor mijn tegenvallende prestaties.
Woon je in Driehuis of Oud Velsen?
Mooi man! Ik rijd een Jan Jansen Sallanches Luxe uit 1987. Mooie dunne triple butted Columbus buizen, vorken voor en achter geheel verchroomd, compleet Shimano 600ex afgemonteerd.
Taco: “Toen wij vijf jaar geleden begonnen met de elektrische fiets was dat nog iets voor bejaarden in de Achterhoek."
Ja, dan vraag je er ook een beetje om ...
Juist bejaarden (al dan niet in de Achterhoek) wil je een beetje ontzorgen; die zijn gevoelig voor service.
Inderdaad. Electrische fietsen zijn voor ANWB bejaarden, ehh.. senioren, met zo'n kaart op het stuur, fietstassen vol met bammetjes en lekker in de spits achterop de twinny load. Super cool.
@PikInLilly | 14-01-23 | 19:00: Niet geheel waar. In mijn bepaald heuvelachtige woonplaats (fraaie residuen van de laatste ijstijd) pendelt een derde van de jeugd op zo’n ding tussen huis, school, vriendjes en sport. Best een prima alternatief voor die verwende kutscootertjes.
Geruststellend weinig VanMofs overigens hier.
Lekker op de elektrieke fiets naar de sportschool zodat je niet al moe bent voor je spinningklasje.
Pappa doet met met koude vingers boodschappen bij Appie. Vrouw en zoon zijn thuis iin FR in het zonnetje. #zielig #lekker wijf #dus niet zielig.
GeenStijl is geen Twitter dus die hashtags zijn wel een beetje zielig.
Die hekjes zijn sowieso sielagh. Vroeger heette dat een pound.
Op zich vallen de prijzen best mee. Prijzig maar niet onbetaalbaar. Een vanmoof is ongeveer even duur als een elektrische scooter. Het is meer dat je voor een lager bedrag een betere elektrische fiets koopt. Maar ja je betaalt voor het merk.
Ach in huize Radbraker zeggen wij altijd: “Beter te duur dan niet te koop.”
Ik ben blijkbaar de enige met een gewone fiets, de rest rijdt bakfiets, ebike, fatbike, mountainbike.
Vandaag m’n waterfiets maar ‘s gepakt.
Ik rijdt al jaren mountain bikes, dat past beter bij mijn ADHD.
Tijdje terug een Citybike gekocht, net een racefiets met normaal stuur, iets dikkere banden.
Die staat aleen maar in de schuur, daar valt niet op te rijden, enkel op asfalt is het dragelijk
Ook 2 E bikes gehad, maar tering koud swinters, beter gewoon fietsen.
@Torquemada | 14-01-23 | 15:11: Dikke banden als je gewoon op verharde wegen rijdt is een vrij onbegrijpelijke keuze vanuit rolweerstand gezien.
@Zeurders | 14-01-23 | 15:20: Ik rij op de grootste uitvoering Mountain bike, Big Nine, dus evengoed de een sneller mountainbike.
Al jaren rijdt ik mijn banden in een half jaar bijna leeg, als training, en als ik ze dan weer keihard oppomp, ben ik 3x zo snel.
Als je kijkt naar de steeds dikkere banden in de professionele wielrennerij, waar veel onderzoek wordt gedaan naar weerstand, mag je aannemen dat de rolweerstand niet toeneemt maar eerder afneemt. In de jaren 80 fietste ik met 18 mm tubes, tegenwoordig met draadbanden en binnenband, voor 23 mm, achter zelfs 25 mm breed.
Nou een keer je band oppompen en je bnt overtuigd vh verschil. 15% ofzo...
Het Parool zit achter een betaalmuur.
Nooit, maar dan ook nooit zal ik financiële steun geven aan deze linkse bubbel krant vol wanstaltige moralisten.
Mensen die het woord wanstaltig nog kennen en zelfs gebruiken ongezien +1
Mijn "fiets" is geheel overdekt en kan 7 personen vervoeren. Verder ben ik niet afhankelijk van een stopcontact en plekken waar je diesel kunt kopen zijn er in overvloed. De actieradius is pakweg 1000 km, opladen (100%) is in 5 minuten gebeurd. Nooit zadelpijn, volgestouwd met hulpsystemen die ik uitgeschakeld heb (spoorassistent, automatisch inparkeren en zo), warm in de winter, koel in de zomer (precies omgekeerd als bij een Van Moof, Gazelle, Sparta).
Heb je wel eens een kratje (of meer) met een van Moof gehaald?
Ik zou voor mijn geweten niet in een Diesel kunnen rijden, wat gij niet wil dat u geschied, na drie keer gevochten te hebben tegen kanker vind ik diesel fuel for the devil. www.abc.net.au/news/2012-06-13/diesel... uk.motor1.com/features/274553/car-mak... www.reuters.com/article/cancer-diesel...
OK boomer
Ik ben het volkomen met je eens, lekker 7 op de fiets dieselen.
@Smoelensmid | 14-01-23 | 14:39: Tja, kanker heb ik ook gehad, daar is mijn schone diesel niet schuldig aan. Volgens de experts is mijn diesel schoner als een benzine auto, zo eentje waar in de stad de lucht schoner uit komt als hij er in gaat.
Alles wat de groenen niet willen is de duivel, alles wat ze wel willen is de hemel, volkomen losgezongen van de werkelijkheid.
@bergsbeklimmer | 14-01-23 | 15:46: De werkelijkheid is dat auto fabrikanten met Porsche voorop als een haas diesel uitfaseren omdat ze de bui van gezondheid schadeclaims al zien hangen.. Het zijn niet de groenen maar wetenschappelijk onderzoeken die de resultaten staven vandaar dat de WHO er achter gaat staan, kennelijk bestaan schone diesels dus helemaal niet.. dat is een sprookje van de auto industrie geweest.. Maar de eerste binnesteden worden al diesel vrij en tankstations al omgebouwd tot snellaadperrons. Het gaat snel ;) www.electrive.com/2022/12/21/almost-1... www.npr.org/2019/10/26/773446805/gas-... www.businessinsider.com/shell-gas-sta...
@bergsbeklimmer | 14-01-23 | 15:46: Maar wees niet bezorgd ook aan jou is gedacht de volgende 7 persoons iX7 komt er ook als Hydrogen fuel cell , want Diesel verdwijnt.
Fietsen is voor paupers!
Ik wist niet dat je je voor al je bezit verantwoorden moet voor degenen die zich dit bezit niet kunnen veroorloven.
Ja, dat is wel zo en dat gaat door totdat wij allen gelijkgeschakeld zijn qua bezit, opleiding én intelligentie. Amsterdam en Het Parool zijn 'on a mission'.
Zolang GS zich opwindt over een fiets vndt menigeen dit orima.
Deze wil ik.
vansprint.nl/elektrische-fatbike-zijs...
Of de Stromer ST5 ABS 2022 Sport. 11.000 euro...
@bitterpete | 14-01-23 | 14:08:
Veel te duur. Voor dat geld liever een nette kattenbak met hulpmotor (Up).
Ik niet.
Ben meer van het type Jeremy Clarkson.
More "Horse" Power.
Is Better.
En dan niet die op 4 voeten..
@Nodeloos Kwetsend | 14-01-23 | 14:13: www.driving.co.uk/news/jeremy-clarkso...
Fatbikes zijn echt lelijk en nutteloze fietsen, maar als jij er blij van wordt, gewoon doen!
@Zeurders | 14-01-23 | 14:26: Born to be wild.
@Duwbak_Linda | 14-01-23 | 14:32: Hopelijk past er wel een kratje in de zijspan :p
250 Watt is veel te weinig voor zo'n moloch. Heb je minstens 750 Watt voor nodig.
Het zou een goed idee zijnomern regionale geenstijl op te richten voor Amsterdam en omstreken.
Een soort eigenstijl ;)
In de Randstad, waar de kans op diefstal immers zeer groot is, geldt: alles meer dan een Altec is ego.
Typisch links, pissen op je eigen nest. Van Moof is een mooi Amsterdams bedrijf dat succes boekt en dat willen we toch niet. Stel je voor zeg, grassprietjes die boven het maaiveld komen en dus zet een Amsterdamse krant in zuiver socialistische stijl de bijl aan de wortel.
Hebben ze al winst gemaakt dan? Lijkt me eerder zo'n club die het geld van hun investeerders verbrandt en dan als een nachtkaars uitgaat.
Eens!
VonMofs worden in Utrecht gemaakt.
@Joris Beltsin | 14-01-23 | 14:04:
Een van de eigenaren is van een huurhuis naar een koophuis gegaan, dus ze toch wel iets goed.
Zitten inmiddels investeerders in, dan gaat het doorgaans hard achteruit met de prijs-kwaliteit verhouding.
@Ruimedenker | 14-01-23 | 14:10:
Volgens de Kamer van Koophandel: VanMoof Hoofdvestiging KVK 34227663 Vestigingsnr. 000020523335 Mauritskade 55 H 1092AD Amsterdam
@Teluitjewinst | 14-01-23 | 14:30:
Yep, Amsterdams.
Savannahweg 63-65, 3542 AW Utrecht…
Is een “service hub”..
@Joris Beltsin | 14-01-23 | 14:04: Klopt nog steeds verliesgevend, maar wel stoer patsen met interviews in de Quote 'we kiezen voor groei boven winst' :p.
Een mooie meid op een Moof, met dat rode achterlicht vlak onder d'r achterwerk, kennelijk een soort van waarschuwing.
Die mooie meid op de fiets, de linkse politieke Hollandse kerk accepteerde het niet, mooiste liedje van mijn kennis: www.youtube.com/watch?v=xR4okl4cdGg
Het is met zoveel zaken zo. Je kind op het Cartesius lyceum want uitgeloot? Loser. Geen huis in Amsterdam-Zuid? Loser. Geen Van Moof? Loser. Het stopt niet meer na de middelbare school waar een merk gympen, jas of spijkerbroek must haves waren anders hoorde je er niet bij. Nee, dat was nog maar het begin.
Troos u. Mensen die lopen te pronken met een merk, hun eigenwaarde daaraan ontlenen, dat zijn uiteindelijk toch de echte losers.
Dit zullen wel hoofdstedelijke problemen zijn, want tot een minuut geleden had ik nog nooit van VanMoof gehoord.
Exact!
Zo zie je maar weer hoe noodzakelijk het is dat de goedgeïnformeerde randstedelingen de achtergebleven provincialen en andere keuterboertjes op de hoogte houden van belangwekkende zaken in de echte wereld!
@Kapitein Sjaak Mus | 14-01-23 | 13:56:
Hahaha.. mooi sarcasme.
Dit zijn tenminste tweewielers.
Het verbieden van die dingen is het bewijs van het bestaan van een boosaardig complot, die reptielen zijn duidelijk op onze mengsmering uit!
m.youtube.com/watch?v=yZhM-Pd62NA
Op een tweewieler horen voetsteunen, trappers zijn klote. Tenzij het een kickstarter betreft:
m.youtube.com/watch?v=jXsoAdh5P5g
Ik lees dat zo'n Vanmoof niet voor fietsers is maar voor riders.
Ik vind mijn Veloretti beter. Zeker sinds de snelheidsbegrenzer er vanaf is.
Smoelensmid heeft voor het kleinkind een Veloretti aangeschaft , een soort van loopfiets oid zonder snelheidsbegrenzer kan ze snelwandelen ;)
Ik parkeer mijn oerdegelijke Hollandse Azor-stadsfiets met 3 versnellingen regelmatig in zo'n door de gemeente 020 gemarkeerd fietsvak dat bedoeld is voor zo'n 20 fietsen, maar waar er steevast zo'n 60 in staan opgepropt. Daar staan altijd wel een paar VanMoofs tussen. Als je je in zo'n fietsvak al vechtend een weg baant om bij je fiets te geraken, en je daarbij een VanMoof aanraakt, begint ie rare geluiden te maken; een soort geknor van een of ander exotisch dier dat in z'n ballen wordt geknepen of zo.
Geen idee wat daar het nut van is; het klinkt sowieso lang niet hard genoeg om een alarm te kunnen heten.
Zo'n Azor ziet er wel zwaar uit. Hoe werkt ie met 5 Beaufort tegenwind in de polder?
@tectonicos | 14-01-23 | 13:50:
Degelijkheid moet érgens vandaan komen; in mijn Azor zit nogal wat roestvrij staal verwerkt. RVS velgen, en zo. Mijn Azor is vrij zwaar, want stadsfiets. Mijn Giant en mijn Gazelles die ik hiervoor had, waren sneller. Maar de Gazelles vielen uit elkaar en de lak van de Giant bladderde af. Mijn 7 jaar oude Azor oogt nog steeds als nieuw.
Er staat een domme Gazelle in mijn schuur, banden plat, stof en spinrag van jaren, hier en daar een roestplekje. Maar fietsen dat ding (toen ik nog fietste). Dit prachtige vintage model is te koop voor slechts 3000 euro. En dan krijg je er de trappers en bel bij.
Gazelle van Pieter Pelle is nooit dom, over de berijder valt nog te redetwisten
@Smoelensmid | 14-01-23 | 14:12: Als voormalig berijder kan ik bevestigen dat ik dom ben.
Sinds een klein jaar heb ik een VanMoof en toen waren de klachten ook al bekend. Ondertussen ruim 5000 kilometer op de teller staan en elke keer als ik erop zit voelt het als een tractatie. Echt nog nooit zo een fijne fiets gehad. Alleen al voor het slot zou ik hem willen hebben. Bizar dat de hele wereld zo anti is.
Ik ben niet anti!.
Een fiets interesseert me gewoon geen reet.
Ben niet anti, maar heb 2 auto’s voor de deur staan.
@Ruimedenker | 14-01-23 | 13:42:
Het weer van vandaag bewijst waarom je een auto nodig hebt.
Ben benieuwd waar je eerder op reed dan, je kunt voor hetzelfde geld wel iets degelijkers krijgen... maar het is psycho-logisch dat je na aankoop geneigd bent je beslissing om een VanMoof te kopen als een goede beslissing wil zien, 't is immers al gebeurd.
@Ruimedenker | 14-01-23 | 13:42:
GVD! Weet Rob J. dat al? Van die twee auto’s bedoel ik.
Ik ben ook niet anti.
Ik vind hem gewoon te duur en te onpraktisch. Zit geen bagagedrager op. Met van die handige snelbinders.
En ik trap liever zonder elektrieke ondersteuning; dat houdt me fit & gezond.
@Flightless bird | 14-01-23 | 13:46: Zijn het geen stekkerauto's?
@Kwakjeszalver | 14-01-23 | 13:51:
Dat weet ik niet maar stekker lease elke 3 jaar en dan vervangen door een nieuw exemplaar is volgens mij minder “duur”zaam dan een eerlijke diesel. Heb mijn eerlijke Skoda net naar huis gereden voor de laatste maal. Zij gaat nu weg en heeft meer dan zes ton op de teller. Dat in 14 jaar. Dat is duurzaam, een eerlijke diesel! Nu een nieuwe afdanker, een zelfde van bijna vijf jaar maar dan een 1.6 diesel. Gewoon tanken en doorrijden ipv op (korte termijn) in de file bij het oplaadstation.
@Flightless bird | 14-01-23 | 14:05: misschien is het juist wel heel duurzaam , want iedere lease auto gaat na drie jaar met subsidie de prive markt op hoe meer mensen emissieloos gaan rijden hoe beter toch?!
In mijn geval was het een verjaardagscadeau wat niet wegneemt dat ook een gegeven paard niet in de bek gekeken hoeft te worden. Maar meen het echt. Ik heb mijn hele leven lang op van alles en nog wat gefietst mountainbikes, bmx, downhill. Op straat, op een “normale” fiets, heb ik er nooit echt plezier in gehad. Die gebruikte ik om van A naar B te komen. Mijn zoon heeft een gazelle E-bike. Zal best degelijker zijn dan een Van Moof maar wat mij betreft staat hij nog niet in de schaduw van de VanMoof wat betreft rijplezier en gebruiksgemak. De bedenker van de turboknop en het schopslot mag van mij een onderscheiding krijgen.
VanMoof is weer zo'n typisch verdienmodelletje, bedacht om snel rijk te worden met hippe overprijsde zooi. Even cashen en daarna zijn de broertjes Carlier weer vertrokken.
www.quotenet.nl/zakelijk/a37439164/va...
Allang voorspeld door Trump "Go woke, go broke" Er is al een poosje een alternatief op twee wielen wat wel gewoon doet wat het moet doen, van A naar B en nog snel ook. Ook is het volk vaak heel wat beter te pruimen dan al die klimaatgekkies.
www.youtube.com/watch?v=qVrKFUAvR0I
Van Moof? Wat een prul, een fiets zonder ABS met dit weer? in het drukke stadsverkeer, ga toch fietsen mens. www.fietsenwinkel.nl/stromer-st5-abs-...
10.807,-
Daar kun je een nette tweedehands Up voor kopen.
@Duwbak_Linda | 14-01-23 | 13:34: Ja jij snapt hem ;) die fiets is net zo veel waard als de huidige dagwaarde van mijn mooie elektrische BMW i3..
@Smoelensmid | 14-01-23 | 13:40:
Het is vanafprijs zie ik. Met zadel- en stuurvering zit je al over de 12.000. En goede vering heb je echt wel nodig met die snelheden in NL.
Oh, toch wel.
@HankHill | 14-01-23 | 13:51: Lezon! De Stromer ST5 ABS: de eerste speed pedelec met volledig geïntegreerd antiblokkeringssysteem
@HankHill | 14-01-23 | 13:51: Als je ervoor betaalt zit het erop he ;)
Het wordt tijd om elektrische (bak)fietsen en brommers te verbieden. Zonder die dingen werd er gewoon gefietst. Scheelt een boel energieopwek. Nu de elektrische auto er ook nog uit (op naar waterstof) en alle problemen zijn de wereld uit. Ook met netoverbelasting
Bij de auto's beginnen
De batterij auto laadt hier kosteloos op thuis aan het solardak de waterstof doet vooralsnog aan de pomp 11 euro de kilo. Kun je rekenen?
Hoeveel calorieën verbruikt een mens bij het trappen en zijn die dan wel gratis?
'Electrische auto eruit en op naar waterstof' . Iets van de huidige generatie geen verstand van techniek en jezelf tegenspreken in 1 zin. Of denk je dat ze waterstof ook laten exploderen om 75% energie verlies te hebben?
@Smoelensmid | 14-01-23 | 13:35: Met dit weer je stekkerauto via zonnepanelen opladen? Knap.
@Kwakjeszalver | 14-01-23 | 13:53: Ja goed he! , met de revenuen van mijn zonnepanelen kosteloos dus... lever op jaarbasis 3500kwh terug aan het net die dan weer gebruikt worden door een ander en nu is het mijn beurt om te snoepen van de windmolen op het moment dat vele andere gebruikers de wasmachine niet aan hebben, per slot verbruikt mijn i3 per uur minder dan een droger en een wasmaschine samen. 16A
@Smoelensmid | 14-01-23 | 14:02: Ah, op die fiets (Noord-Nederlandse uitdrukking). Nou ja, in elk geval totdat de saldering stopt.
@Kwakjeszalver | 14-01-23 | 14:06: Dan is 10 kw home battery de volgende stap, de auto is immers nooit leeg als ie thuiskomt. Trouwens het meeste laden doen we uit overtuiging overdag. Met 42 PV panelen heb je zelfs bij een vaal zonnetje meer dan voldoende prik..;)
VanMoof hoort ook in het Gooi thuis, net als de kakkers die op zo'n ding zitten.
Gadver zitten ze op dat ding te kakken dan? superduur supermooi dat is voor mij het Gooi;)
Ik had een hele mooie fiets. Montego Barrow. Nederlands merk. Helaas failleit dus wordt niet meer gemaakt.
Blijkbaar hebben ze bezuinigd door geen framenummer op die fiets te zetten. Kom ik bij zo'n actie van de gemeente om je postcode en huisnummer duidelijk zichtbaar op je frame te zetten, de fietstatoeage noemden ze dat, weigert die meneer van Panthar, het werkelozenproject dat die fietstatoeages moest zetten om op mijn fiets duidelijk mijn postcode en huisnummer te zetten omdat mijn Montego Barrow geen framenummer had.
En toen werd ie gestolen.
Zonder fietstatoeage of framenummer is er dus geen enkele kans dat de politie hem ooit terugvindt.
Een kleine troost... Het is niet zo dat de politie zich de ballen uit de broek rent om uw fietst op te sporen.
@de Jager59 | 14-01-23 | 13:33:
Ooit eens een gestolen fiets teruggekregen na 5 jaar. In Den Haag was ie ergens heel associaal neergezet en toen verwijdered door de gemeente Den Haag. En toen ze het framenummer controleerden zagen ze dat het een gestolen fiets was en dat ie van mij was.
Inmiddels was de fiets wel helemaal afgeragd, dus of je dan zo blij moet zijn dat je na 5 jaar je fiets terugkrijgt.
@Osdorpertje | 14-01-23 | 13:46:
Je hebt tenminste ooit een gestolen fiets teruggezien! Ik nog niet eens met een chip destijds!
Nu we het toch over fietsen hebben: wordt het niet eens tijd de fabrikanten ter verantwoording te roepen die kéér op kéér nieuwe hufterachtige vehikels produceren om de openbare weg te terroriseren? Nu weer die zgn. 'fatbike': kinderen van 12 die je werkelijk met een wáán-zinnige rotvaart rakelings voorbij scheuren, amper de macht over het stuur houdend over deze monsters. HUFTERBIKES.
Reverse marketing, levert dat wat op tegenwoordig?
Bestaat er al een fiets die vertelt wanneer ik me moet scheren (handig) en die b.v. crasht als ik overheidskritische gedachten ontwikkel (ook handig)?
Die Sting heeft wel andere opties.
IK ben bang dat er dan heel veel mensen crashen.
Als die Duitsers toch eens wisten wat een dure fietsen hier rondrijden….
Ein VonMof.
Haha.
LOL
lol, heb mijn vader zijn fiets al x1000 teruggepakt van de Pruuse, oh en ze bleven altijd zo netjes en beleefd in de handel....
En worden bereden door mooffenhoeren.
Taco en Ties.
Zo heten de jongens Van Moof.
"Lullo... Het is wel Van Moof hoor... ghe...," hoor ik ze zeggen.
Hahaha, in 2 jaar tijd 20 keer je VanMoof in reparatie. Maar ja, zo'n figuur wil wel worden gezien op een VanMoof en niet anders? Dan steek je er toch niet ook maar ergens bovenuit - en waarom zou je dat eigenlijk willen, dan ben je toch gewoon lachwekkend?
Wel mooie vormgeving.
www.vanmoof.com/nl-NL/s3?color=dark&a...
Al is dit gewoon Nee!
www.vanmoof.com/nl-NL/x3
Beauty is in the eyes of the beholder.
S3 " Voor fietsers van 170-210cm "
X3 " Voor riders van 155-200cm " ???
@Zwizalletju | 14-01-23 | 13:30: Leverbare framemaat denk ik.
@Duwbak_Linda | 14-01-23 | 13:35: 't ging met om 'fietsers' bij de ene en 'riders' bij de andere.
@Zwizalletju | 14-01-23 | 13:42:
Oh, ja, ach. Rare jongens die Amsterdammers.
Ruim 3 k en je hebt niet eens een fietsbel.
Wel een handig bakje voorop om je cook mee te kunnen vervoeren. Voor iets anders is ie te klein.
Jaarlijks worden er 750.000 fietsen gestolen... in dit verkwanselde land, vroeger was 1 manco fiets in het dorp al wekenlang onderzoek van de veldwachter. Geloof er niets van, een en al verzekeringsfraude, en die dure color-fietsen van de elite... oud ijzer verpakt in andere moderne oplichting.
2022 was bij mij een record. 5 fietsen gejat. Stonden op slot en aan de paal. Waar zou dat nou door komen?
@Piet Karbiet | 14-01-23 | 13:24: Jongeren?
Buurman Cor heeft diezelfde fiets al drie keer verkocht voor €50...
Ik heb een keer een MTB gekocht van 5500 euro met titanium delen die kapot gingen. Voor de rest een prima bike, meerdere transalps mee gefietst en andere avonturen.
Ik had hier vorig jaar voor het eerst van gehoord, dat dit een dingetje was, deze fiets. Nog nooit een gezien. En nu blijk je het ook nog te moeten uitspreken als Ven Moef ? Klopt dat ?
Poll:
1. VanMoof
2. Popal
Als we hier een fiets al als een statussymbool gaan zien, of een voorwerp van afgunst volgens zo'n trotse bezitter, dan is het moment niet ver meer dat de kindertjes in Afrika voor ons melkdopjes gaan inzamelen.
@barq | 14-01-23 | 13:10:
Doe eens niet zo lelijk lamlul
@barq | 14-01-23 | 13:10:
Niet doen, laggebek.
Haha... deze is raak!
Vanmoofs, Tesla model 3's, Bakfietsen, allemaal tekenen van middelmaat. Communicatie adviseur, HR Business Partner, controller, marketing meisje, dat soort werk. Veel treuriger zou er voor mij geen bestaan zijn.
Ben een tijd dakloos geweest
Sta der echt van te kijken wat er in NL wordt betaald voor die middelmatige nietszeggende baantjes
Doe nu qua energie het minste in mijn leven maar het levert wel echt veruit het meeste op
(vergeleken met soldaat is de energie-uitbetaling ratio ongeveer 1400% schat ik, niet overdreven)
Tesla Model 3 was 4 jaar geleden voor zakelijke rijders een zeer voordelige keuze. Golf, Focus of Astra rijden waren duurder in gebruik. Model 3 is sinds de prijsverlaging van gisteren ook weer een prijspakker. Onvergelijkbaar dus met de van Moof emo fietsjes.
GroenLinks66 stemmen, humus, rosé-tje.
Yoga, havermelk, stevia.
iPhone, Insta, mental coach, antidepressiva.
Doei doei.
Amsterdams en gehypet, dan moet het wel troep zijn. En inderdaad, het is dus troep.
Ik heb een door mensenkracht aangedreven Verdoes Marsdiep voor de tourritten en een capucionbende bestendige Batavus met terugtraprem voor naar het station of de kroeg..
Ik haat die Van Moof rijders. Vooral de schooljeugd met airpods in, die nooit richting aangeven en met 50 k/m door Zuid en het Vondelpark racen. Opgevoerd. Mijn zoon en zijn vrienden staan om de week met hun scooters op de rolbank bij Handhaving. Want guvaarlijk en misschien opgevoerd. De lokale politiek identificeert zich nu eenmaal makkelijke met hun Sterres en Meesen dan met Mo.
Wellicht tijd om een keer buiten Amsterdam te kijken?
Heb nog nooit een VanMoof fiets in het echt gezien eerlijk gezegd . .
@huh!? | 14-01-23 | 13:11: Zat er net aan te denken. Een nieuwe jonge collega woont in Scheveningen. Jurist. We hadden het laatst over fatbikes en VanMoofs en die krengen reden niet in haar dorp.
En nu hier ook gezeik over die kuDtfiets. Koekje erbij?
Ik heb zo'n Swapfiets, ideaal, bij een lekke band krijg ik een nieuwe. Nooit meer de terreur van een fietsenmaker is mij wat waard.
Kun jezelf geen banden plakken? Na het bandenplakken als beloning een lekkere snuif van de Simson lijm.
@Haberdoebas | 14-01-23 | 13:07:
Kunnen, willen...
Een brood bakken zou ik misschien wel kunnen, maar ik heb er geen zin in.
Het is in wezen dezelfde discussie of iemand het extra geld over heeft voor runflat banden omdat ie zijn handen niet vuil wil maken.. luxe en je betaalt er voor, dus ieder zijn keuze! Ja ik heb runflat en een keer in Frankrijk van de weg gereden door een camion twee beschadigde banden en velgen aan een stoeprand overgehouden , door de extra luxe naar een BMW garage gereden nieuwe banden uitlijnen en weer door.. niks wachten op wegslepen of de wegenwacht.. luxe dus.. #teamswapfiets
Het enige dat ik aantrekkelijk vind aan een VanMoof is het diezain.
Al zou ik wél de bagagedrager missen als ik zo'n fiets had.
De meeste nieuwe fietsen hebben tegenwoordig een drager waar max 15 kg op kan dus je mist eigenlijk niets..
In datzelfde Parool een artikel met de tussenkop:
''Zijn jongens die drugs of geld koerieren, explosieven leggen of panden beschieten vooral daders of ook slachtoffers? Door de vele incidenten met jonge daders ligt de vraag op tafel: is hier straf nodig of juist hulp na ‘criminele uitbuiting’?''
Haha... deze soap volg ik al weken omdat er een aantal zaken uit blijkt. In de eerste plaats: de jaloezie bij spraakmakende types in NL en Amsterdam in het bijzonder. Waarom stoor je je aan de Van Moof-rijder? Get a life!
De typisch Amsterdamse neiging tot haat jegens alles wat opvalt en succesvol is. Van Moof is nu blijkbaar aan de beurt.
De ziekelijke Amsterdamse drang om overal onrecht te zien en te koppelen aan tweedeling en ongelijkheid. De Van Moof is volgens Het Parool inmiddels symbool van de tweedeling in de stad! Persoonlijk vind ik dit een goedkope aanzet tot polarisatie door een zichzelf serieus noemande krant.
En ten slotte de rol van Het Parool zelve. Dat een krant zich leent om al wekenlang negatieve stukken te publiceren over zoiets als een fietsmerk en eraan voorbijgaat dat zij zelf een bepalende rol spelen in deze haatcampagne, is werkelijk ongelooflijk. Zelden een krant zich zo zien bewijzen als dorpskrant. Want zeg nou zelf: buiten het zelfverklaarde lieve, ruimdenkende en vooral progressieve dorp Amsterdam is er toch werkelijk niemand die zich stoort aan Van Moof-fietsen?
Nog nooit van gehoord en ga me er ook niet in verdiepen. Als ie elektrisch is, is het sowieso kut.
Als je drie hoog achter woont, je bent totaal niet technisch en je hebt amper gereedschap dan kan ik nog wel enigzins begrijpen waarom je een Swapfiets neemt.
Maar hier in de nabije studentenstad Eindhoven, met een technische hogeschool en een technische universiteit, rijden er behoorlijk veel studenten mee. Ik ken zelf ook wtb'ers die ze gebruiken (afgestudeerd met baan en alles). Onbegrijpelijk. Maar gelukkig is het niet mijn portemonnee waar ze een aanslag op plegen.
Ja, ik snap ook nooit waarom mijn buurman zijn auto altijd naar een garage brengt
Ik bedoel: hij heeft toch een automonteur diploma gehaald eind jaren 80.
En mijn andere buurman die altijd de Rabobank belt als de App het niet doet snap ik ook niet, zijn werk is juist het bouwen van Apps, daar is hij voor opgeleid
Ach €16,- per maand. Je kan jezelf er niet voor laten aftrekken.
Eindhoven heeft geen Technische Hogeschool, dat heet nu Technische Universiteit. Een HBO, of dat Fontys, Avans of Windesheim etc, is geen TH.
Los daarvan word ik niet koud of warm van zo'n Moof eerder koud. Daarnaast heb ik geen efiets, zelf trappen is goed voor de conditie en lijn.
@huh!? | 14-01-23 | 13:07: Dit uithangbord van domheid laat duidelijk zien dat u geen technische achtergrond heeft, dus waarom meedoen aan het gesprek?
Blijft een goed concept, me wouwe dat ik het had verzonnen. Tip: kut fiets nog duurder maken. ( Jaha het is een kutfiets, maar een van Moof he!, Heb er vier maanden op moeten wachten).
Ken de Afghaanse familie Popal toen ze net in Nederland kwamen begin jaren '90 (keurige mensen verder)
Ze hebben nu het merk Popal fietsen opgezet
Als NL'se loonslaaf kijk ik daar naar met grote bewondering en een kleine beetje afgunst
voorbeeld voor velen i.i.g.
@huh!? | 14-01-23 | 13:13:
Volgend seizoen zijn ze shirtsponsor van Cambuur Leeuwarden
Model Bertus Staigerpaip.
Als ze die van Moofs nou eens voorzien van een beetje fatsoenlijk boordgeschut.
De merknaam is uitstekend uit te spreken voor een persoon met hazenlip. Erg inclusief derhalve.
Ik heb de eerste VanMoof elektrische fiets gehad. Dat was nog in de tijd dat de klantenservice uitstekend was. De eerste blies zichzelf op bij het opladen. Er kwam een steekvlam uit het oplaadpunt en toen was het over. Bij de tweede nieuwe ging de trapsensor kapot waardoor de elektromotor niet meer werd aangestuurd. De derde nieuwe VanMoof heb ik gelijk op Marktplaats gezet en voor een flink bedrag verkocht. Van dat geld heb ik een Sensa fiets gekocht. Nederlandse fabrikant waarvan de bouwkwaliteit ontzettend hoog is. Ik ben er al jaren ontzettend tevreden over dus ik ben VanMoof eigenlijk ontzettend dankbaar dat ze zulke rommel maken want anders was ik nooit bij Sensa terechtgekomen.
U werd gesensabiliseerd!
Hoeveel kwartjes voordat er eentje valt?
Mijn Van Nicholas staat keurig op de schoorsteen waar die hoort. Fietsen is voor paupers.
En Van Moof heeft het ook al door want die doen het bij voorbaat niet. Hulde!
brandend content 2.0
Ook slechte reclame is reclame. Lijkt me een opzichtig 1-2tje tussen v Moof en DPG Media.
Iedereen die meer dan 50 euri uitgeeft aan een fiets is een snob.
Is dit nu een redactionele advertentie?
@HaaiBaai: advertorial.
The next best thing, the reason you're alive.
De cirkel is weer rond, een rage, net iets te geile promootberichtjes, de bandwagon, de antigolf, de meesten die het eigenlijk geen reet kan interesseren en doorrrr..
Zo is dat Kees
Een Van Moof is níet duur. Dikke 2K eerder dan 3. Vergelijkbare Gazelle ver boven 3000.
Echt? Moeten we tegen een fietsmerk zijn?
Wat maakt het uit hoe duur die fiets is?
Mijn mtb wielenset was 1100 euro. Ik ben er blij mee.
Een mooi opgebouwde Specialised kost bijna 10K
Laat mensen met rust om hun fiets-voorkeuren
Waarom? Dat zou gefundeerd zijn en niet eens kwetsend.
Maar dat zijn sportfietsen, voor de hobby. Vaak (niet altijd) weet je dan ook wat je koopt als mtb'er en koop je het met een reden.
Mensen die een elektrische fiets aanschaffen weten vaak niet eens waarom dit of dat merk.
Ik heb vorig jaar een Cannondale Scalpel gekocht, maar deze is nog geen 10k. Ik begrijp echter wel waarom iemand dat wel aan z'n mtb zou uitgeven, dat is het verschil.
@Draak uit Brabant | 14-01-23 | 13:04:
"maar deze is nog geen 10k"
Whahaha 'nog geen'
de meeste mensen in de wereld zouden een moord doen voor 10k
@Draak uit Brabant | 14-01-23 | 13:04: goede smaak zeg!
@huh!? | 14-01-23 | 13:20: Dat weet ik, betekent dat dat degene die het wel hebben het niet mogen uitgeven van jou?
Ik zit nog te wachten op een verband tussen “jongeren” en van Moof.
Wie?
Dat zijn die andere hippe merken zoals VanMo, VanYous en VanSoef
Hoe meer toeters en bellen des te vaker iets stuk gaat.
Blij met mijn door spierkracht aangedreven Gazelle zonder versnellingen, met terugtraprem en naafdynamo.
Ja, heb ik ook! Intussen ruim 42 jaar oud maar "still going strong"
Inderdaad, zolang je nog spieren hebt is het electrische fietsen voor de kortere afstanden echt onzin. En dan te bedenken dat er nog hele volksstammen geld betalen om in een sportschool op een fiets te zitten die niet eens beweegt.
@Zeurders | 14-01-23 | 13:00: Op de scoot maar de sportschool om te bewegen.
In Duitsland mag dat geen eens (fiets met alleen terugtraprem). Sowieso waardeloos vanwege de XXXL remweg.
@jcvjcvjcvjcv | 14-01-23 | 13:33:
En het wegvallen van remmogelijkheid bij aflopen vd ketting.
Tsja, voor een paar honderd euro meer heb je een goed functionerende Trek!
goed functionerende Drek?
VanMoof? Nooit van gehoord. Als echte Nederlander fiets ik op een Raleigh.
Met een lederen Brooks zadel met de enorme veren waar de lieve kindervingertjes tussen komen
Dure fiets he, elitair he? Verschrikkelijk product.
Toch is zo'n lanceerbuis wel een goed idee, in het hedendaags verkeer!
Tsja, ik ben een redelijk fanatieke fietser, heb een racefiets en een gewone stadsfiets. Het racefietsenseizoen is voor mij in de wintermaanden altijd wel over - eindigde dit jaar toen die kou begon aan het begin van december - en begint weer ergens in de tweede helft van maart, of ergens in april (hangt ervan af wanneer er iets van lente begint), en in de winter rijd ik regelmatig een rondje op mijn stadsfiets, om de fietsconditie niet helemaal te laten verpieteren in de winter.
Ik ken die VanMoof fietsen verder niet - ja, van naam, en ik herken ze in het verkeer - maar als je €3.000,- moet neerleggen voor een fiets die geen e-bike is, dan lijkt me dat wel rijkelijk veel. Nou ja, als mensen het er voor over hebben, moeten ze dat uiteraard zelf weten.
Fucking gezeik over die fietsen. Wil je echte fiets? Hier! Pak aan!
i.pinimg.com/736x/fa/f4/b1/faf4b1d1c0...
Da's voor mietjes.
Dít is tenminste een fiets!
www.circus-expert.nl/media/catalog/pr...
@Kapitein Sjaak Mus | 14-01-23 | 12:44: haha de offroad versie!
Als je weinig wilt uitgeven voor een fiets koop dan een Chinese fiets. Worden geleverd als postpakket en je moet ze zelf in elkaar zetten. En ze roesten. Ze roesten zowat onder je reet vandaan. Als ze al niet uit elkaar vallen omdat je ze niet goed gemonteerd hebt.
Maar ze zijn wel een stuk goedkoper dan zo'n Van Moof.
Ze parkeren hem vaak wel asociaal. Dan zet ik hem wat ruw aan de kant en begint ie allerlei geluiden te maken. Hoop dat de eigenaar dan schrikt.
Slechte kwaliteit gaat hand in hand met snelle opmars. Vrouw en ik hebben beide een nog duurdere fiets uut Duutseland. Ook iedere keer gedonder, weigerende electronica, afbrekende onderdelen, versnellingskabels bijna om het half jaar vervangen, piepjes/kraakjes.
Inmiddels zijn originele onderdelen niet meer te verkrijgen. Tesla is ook bekend. Oh, de fietsen zijn van Riese & Muller. Mag toch genoemd?
Alles Muller oder was!
Heb een oude Sparta stadsfiets, en een Trek met riem ipv ketting voor langere tochten. Zon riem fiets echt fantastisch. Geen e-bike onzin verder. Woon helaas nog steeds in Adam, aantal fatbikes met dito tokkies erop en vanmoofs is idd groot.
Aantal crappy fietspaden daar ook.
Gewoon een advertentie voor Parool
Waren die nu goed of fout in de oorlog?
Het Parool is goed fout.
Van de periode 40 tot 45 hebben ze verdraaid weinig geleerd in elk geval.
@eerstneukendanpraten | 14-01-23 | 12:37: Goed, ooit als verzetskrant begonnen
There's no such thing as bad publicity
Waarom dit topic?
Alles beter dan de woke-onzin van de rest van het medialandschap.
Mosterd zal wel een VanMoof fiets met pech hebben of aangereden zijn door een vanMoof bike.
VanMoof is een mooi fiets model. Wanneer maken ze het af?
Iedereen heeft het recht om geld weg te smijten.
Of dat nou gebeurt met een rare fiets of een onnodige auto.
Hear hear!
@Amsterdamsko | 14-01-23 | 12:36:
Wat moet ik horen? Zie je Femke nog wel eens op haar bakfiets? Vragen, vragen…
@eerstneukendanpraten | 14-01-23 | 12:38:
Raadpleeg Google voor uitleg over 'hear hear'. Ga ik niet voor u doen.
Yep, dat vind ik dus ook.
REAGEER OOK