Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klimaatwappies XR gaan Afsluitdijk BLOKKEREN

NOPE. This will not stand. Zaterdag 11 maart is het OORLOG

De Afsluitdijk. Onze Nationale Trots. Aangelegd omdat er tijdens de stormvloed van 1916 tientallen mensen verdronken, heel veel vee verzoop, en talloze huizen werden verwoest. De plek waar in de Bange Meidagen van 1940 de BLITZKRIEG MOF werd tegengehouden (enige plek in Europa waar de Duitschers werden gestopt) en verder is de Afsluitdijk natuurlijk bekend van een niet nader te benoemen heavy user. Iconische DIJK, en derhalve geen "fossiel project". As we speak wordt de Afsluitdijk verhoogd en verherverbeterd, met zelfs een superduurzame vismigratierivier voor nog meer diversbeestjes in IJsselmeer en Waddenzee. Uitgerekend op deze dijk wil Extinction Rebellion zaterdag 11 maart een BLOKKADE uitvoeren. Nou nee. Kom in opstand tegen deze Ontevreden Ontwrichters. Poten af van de Afsluitdijk. Beman de kazematten bij Den Oever en Kornwerderzand. Vul de Supersoaker HIMARS met stinkende vloeistof. Prop roze balletjes in uw paintballkanon, en allemaal drones met VERFBOMMEN, want daar houden ze nogal van. ZE KOMEN ER NIET LANGS. Amandla! 

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Waarom heet t eigenlijk de afsluitdijk terwijl het een dam is?

Shoarmamasutra | 03-01-23 | 22:58 | 1

Omdat het wordt gezien als waterkering? Maar van mij mag het ook afsluitdam gaan heten!

Jan, Leiden | 03-01-23 | 23:44

Lijkt me nogal makkelijk, sluit de dijk dan ook maar af zodat ze er niet af kunnen. Houd dit een week vol en kijk of ze dan nog zo bij de hand zijn.

JeanDragage | 03-01-23 | 21:11 | 1

moet niet al te moeilijk zijn; de naam van de dijk geeft al aan dat-ie ervoor gemaakt is.

ParadiseLost | 03-01-23 | 22:05

Even een vraag in het algemeen. Weet iemand misschien waar de groot verpakkingen punaises het goedkoopst zijn? Bij Hanos, Sligro of Makro?

Lopende-Hollander | 03-01-23 | 20:32

Vuile provocateurs. Ik heb er een hekel aan en ze stinken waarscijnlijk.

inCol | 03-01-23 | 19:01

Duss.... Voor minder uitstoot moet u omrijden?

Cannabooze | 03-01-23 | 18:57

Ik dacht dat clubs als ER hadden besloten te stoppen met zinloze acties?

batvoca2 | 03-01-23 | 18:41

Kunnen ze zwemmen?

lirft | 03-01-23 | 18:30

Kan ik er met mijn V8 Hellcat TRX (702pk) wel langs die dag?

MargauxGrandCru | 03-01-23 | 18:18 | 1

Bullbar voorop en gaan, ik zou wel de ruitenwisserbladen van tevoren vervangen en zorgen voor voldoende ruitenwisservloeistof. Mijn zegen heb je.

brie-de-penis | 03-01-23 | 18:21

Fietsen zijn ook grotendeels met fossiele brandstoffen gemaakt en veel onderdelen bestaan uit aardolie producten

van_Zelfsprekend | 03-01-23 | 18:14 | 1

Wanneer ze op de dijk zijn , de bruggen in kornwerderzand en den oever openzetten en open laten. Veel plezier daar in maart.

Schipperke | 03-01-23 | 18:04

Misschien kunnen ze zichzelf vastplakken. We kunnen geld ophalen voor hele sterke lijm.

HoniSoit | 03-01-23 | 18:04

Is dit wel slim zo'n oproep. Want dan komt het net als bij KOZP weer in het nieuws als dat vredige demonstranten afgrijselijk zijn belaagd? Beter geef je ook deze gare club van voorheen vastplakken en tomatensoep gooiers op achter glas schilderijen helemaal geen aandacht of zwijg je ze zoveel mogelijk dood? Des te meer aandacht ze krijgen des te dommer je handelt?

Jan, Leiden | 03-01-23 | 18:02

Hard aanpakken dat langharig werkschuw tuig.

thanseeuwen | 03-01-23 | 18:01

Jammer genoeg is het laatste restant van de Drachenzähne uit 1940 bij Kornwerderzand gesloopt. Hadden we daar weer een verdedigingslinie kunnen herstellen.

Spoorhaas | 03-01-23 | 17:35 | 1

Heb die dingen wel eens in de duinen gezien, nooit geweten dat die gelegd waren om tanks te stoppen.

Stemmenteller | 03-01-23 | 21:30

Ok, een demonstratie organiseren dus aan een kant van de Afsluitdijk.

relatief | 03-01-23 | 17:33

VERwende kinderen zijn het.
Links-rijken produceren ze.

Verderkijkert | 03-01-23 | 17:32
-weggejorist-
Petskast | 03-01-23 | 17:29 | 2

Wat een irritant kutfilmpje van een halve minuut. Er vt niks te zien zo.

kleybeuker | 03-01-23 | 17:06

Kunnen ze niet op de dijk blijven?

happen_maar | 03-01-23 | 17:06

Nou dat is duidelijk, met deze oproep tot het begaan van een overtreding kan E.R. tot criminele organisatie worden aangemerkt en de deelnemers worden opgepakt. Zet de busjes maar klaar, 11 maart.

Papa Jones | 03-01-23 | 17:00 | 10

@Roos | 03-01-23 | 18:23: doet me denken aan dat enge postcodeloterijgesponserde clubje welk betonblokken in zee gooide om vissers te vermoorden en daar gewoon mee weg kwam.
Zum kotsen!

Veepert | 03-01-23 | 18:32

@Muxje | 03-01-23 | 17:22: En deze amoeben gaan een hele hoop mensen verhinderen naar het werk e gaan of hun werk hinderen. Net een beetje belangrijker dan een paar werkschuwe beroepsdemonstranten met een slachtofferrol tegenhouden omdat ze zo nodig een feestje willen verzieken. Plus daarbij is de uitstoot van langzaamrijdend of stilstaand verkeer stukken hoger, dus ze bereiken het tegenovergestelde met hun actie. Als ze zoveel op hebben met het klimaat plegen ze collectief zelfmoord.

brie-de-penis | 03-01-23 | 18:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Zo'n protest zet geen zoden aan de dijk.

small_town_dude | 03-01-23 | 16:52

Houden we een teller bij voor hoeveel van deze veganistische werkweigeraars de Waddenzee/het Ijsselmeer inwaaien, fiets en al?

Wc-kip | 03-01-23 | 16:40

Omrijden kost wel meer benzine. Just sayin'

B.agger | 03-01-23 | 16:37

Extinction rebellion. Wat een kneuzen.
Roepen zelf om het hardst dan de klimaatverandering erg vervelend gaat zijn maar hebben een probleem om ons er tegen te wapenen dmv een goede afsluitdijk?
Respect heb ik zelf nooit voor ze gehad maar kan me voorstellen dat ze op deze manier zelfs de meest militante deugdruif nog over hun zeik helpen en alle sympathie verliezen.

WatZalIkErvanZeggen | 03-01-23 | 16:37

Die XR in Engeland zijn een stuk realistischer: die stoppen met blokkades en andere publieksonvriendelijke acties omdat "de impact van die acties te laag zou zijn". Zij snappen dat de afweging niet is: "wat is nu een beetje overlast als het voortbestaan van de mensheid op het spel staat?", maar gaat tussen de overlast die je veroorzaakt en de impact die je hebt. Die impact is vrijwel nul, in sommige gevallen wellicht negatief (mensen met sympathie voor de zaak die afhaken omdat ze niet achter de acties staan)

Muxje | 03-01-23 | 16:35 | 4

@Muxje | 03-01-23 | 17:04: En een beweging kan je stoppen met een welgemikte klap op een goede plek, als het dan nog beweegt heb je niet hard genoeg geslagen.

brie-de-penis | 03-01-23 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe ging dat ook alweer met Mozes en de dode zee?

_kees_ | 03-01-23 | 16:34 | 2

Rode zee misschien?

small_town_dude | 03-01-23 | 16:49

Mozes mocht Israel niet in. Maar vanaf de berg Nebo mocht hij wel kijken naar het beloofde land. Van die berg kan je heel goed de dode zee zien.

ParadiseLost | 03-01-23 | 22:13
-weggejorist-
kalesnor | 03-01-23 | 16:31

-zelfjoris-

Duwbak_Linda | 03-01-23 | 16:31 | 1

Dat kon je ook écht niet zeggen hoor.

Hommel | 03-01-23 | 17:41

Het is zeer twijfelachtig of co2 wat een broeikasgas is, dat vrijkomt bij uitademen en planten beter doet groeien en bloeien en ook vrij komt bij verbranding van fossiele brandstoffen leidt tot een catastrofale klimaatverandering en een ecologische ramp. Dit in tegenstelling tot het alternatief, de vogelhakselaars, zonnepanelen en batterijen met een levensduur van 10 jaar.
Bovendien eindigen de wieken van windmolens na 20-25 jaar op de vuilhoop en de zonnepanelen ook.
Bovendien is de luchtkwaliteit erg verbetert de afgelopen jaren en zijn er steeds minder dieren met uitsterven beleid.
Het grootste gevaar is de ‘groene-‘ en ‘duurzame-‘ energielobby die bergen met geld verdienen en naïevelingen van extinction rebellion aanzetten tot het uitschakelen van de concurrentie.
Er is een armoedeval en de-industrialisatie gaande door de waanideeën van een groep extremistische klimaat activisten. Het is zelfs zo erg dat bossen(!) worden gekapt en afgefikt en men claimt dat dit ‘groen’ en ‘duurzaam’ is.

Wie is er nou gek?

ratelaar | 03-01-23 | 16:29 | 3

Zonnepanelen batterijen en wieken gaan uiteindelijk gewoon naar de recycling fabriek net als jouw elektronica keuken apparatuur en fossiele auto. www.veolia.com/en/solution/recycling-... www.duesenfeld.com/recycling_en.html www.up-to-us.veolia.com/en/recycling/... Niks de industrialisatie, er is juist een enorme hausse aan het bouwen van circulaire fabrieken zoals o.a. de nieuwe BMWi fabriek in Debrecen www.press.bmwgroup.com/belux/article/... www.automobil-produktion.de/managemen... www.weforum.org/agenda/2019/09/china-... qz.com/2119406/china-outpaces-the-res... Ook woestijnen worden zelfs vergroend .. earthbound.report/2022/03/08/how-chin... Die Chinezen zijn iig niet gek , misschien zijn wij wel gek dat we het niet zelf doen maar uit gemak hun spullen kopen ;)

Smoelensmid | 03-01-23 | 18:08

@Smoelensmid | 03-01-23 | 18:08:
Op zich positief toch blijf ik sceptisch, het zou mooi zijn als het inderdaad lukt om een circulaire cradle to cradle economie te bouwen en dat zijn inderdaad goede voorbeelden. Zeker vwb de groene Chinese ontwikkelingen blijf ik sceptisch. Het land heeft een één partijstelsel en de persvrijheid is gering. De CCP (Chinese Communistische Partij) heeft wat dat betreft de touwtjes stevig in handen. Dus die succesverhalen neem ik met pakken zout. De beeldvorming is belangrijker dan waarheid in China.

ratelaar | 03-01-23 | 19:00

Zo... Blokkeermensen... Dat wordt strafblad, DNA afname, dikke boete, paar honderd uur corvee,... toch BlokkeerFriezen? Of zal er nu met een andere maat gemeten worden? Nee... dat zal toch niet? #Bananenrepubliek #Fopjustitie

Nathal | 03-01-23 | 16:26 | 2

Stef je toch eens voor dat het zoontje van een Amsterdamse subsidieuitdelende gemeenteambtenaar een strafblad krijgt. Ik kan het me niet voorstellen.

Haberdoebas | 03-01-23 | 17:00

@Haberdoebas | 03-01-23 | 17:00:
Een paar maanden geleden klommen ze massaal over de hekken bij Schiphol. Dat Schiphol dat zo vreselijk goed beveiligd is. Mijn vermoeden is dat die actie van XR gedoogd werd. Door de overheid

theo-is-dood | 03-01-23 | 17:13

flagellanten zijn van alle tijden, hopelijk blijven de pogroms ons bespaard

henniebal | 03-01-23 | 16:26

Nou kan GS wel heel hard NEE !!! roepen, deze fietsactie gaat gewoon door. Net zoals de vorige sabotage van Schiphol door dezelfde groep. Dat wordt door justitie gedoogd. Hoe is het anders mogelijk dat het superstreng door de met machinepistolen bewapende Marechaussee beveiligde Schiphol door dit clubje overlopen wordt? De NC-TV weet toch wie lid zijn?

theo-is-dood | 03-01-23 | 16:22 | 1

Nog steeds een vreemd verhaal. Doodstil rond deze idiote actie.
In een wereld waar bijna alles over controle en anti-terrorisme draait qua beveiliging lopen wat ongewassen antifa-wannabee-terroristen zo de internationale zone in.
Normaal gezien zou er 3 weken lang geen vliegtuig vanaf Schiphol in de USA kunnen landen. Maar het is stil. Erg stil. Waarom? Waarom mag dat volk hun gang gaan? Hebt u wel eens werkzaamheden "achter de douane" moeten uitvoeren? En dat uw doopceel 3 maanden tevoren al volledig gelicht wordt? Wat of wie zitten hierachter. Het bestaat niet dat dit onbenul of onkunde is.
Als je nou complotwappies wil voeren, waarom wil je die dan voeren. Daar moet toch ook een plan achter zitten?

reservebelgië | 03-01-23 | 19:07

Leuk, maar met oplossingen komen ho maar...

Old_School_Dutchmen | 03-01-23 | 16:17 | 1

Misschien is het juist de oplossing //stop oil// die ze aandragen, die op zoveel weerstand stuit, eigenlijk exact dezelfde boodschap als de noodkreet van onze begaafde astronaut en hoogleraar Wubbo Ockels in zijn aan ons allen gerichte final speech op zijn sterfbed. vimeo.com/218444800

Smoelensmid | 03-01-23 | 17:32

Als ze zo voor het milieu zijn, waarom hebben ze het vreugdevuur in Den Haag dan niet tegengehouden? Durfden ze toen niet?

Goofy Goofball | 03-01-23 | 16:15 | 1

Wel eens een Duindorper geprobeerd van zijn fikkie weg te houden? Dat is pas écht slecht voor je gezondheid.

marcoplarco | 03-01-23 | 16:16

Ik heb een visioen: ik zie heel veel punaises, heel veel punaises...

Graeme Reaper3779 | 03-01-23 | 16:11

Ik begrijp dat ik middels een telegram van de PTT, het staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefoon, op de hoogte wordt gehouden. Top, ik wacht in en met spanning op de telegrambesteller.

RGV42 | 03-01-23 | 16:11

Ah. Circus Dram en Drein gaat weer van start. Stelletje kleuters.
Als ik de reacties eronder lees dan hebben ze niet heel veel goodwill meer over.

marcoplarco | 03-01-23 | 16:10

Fietsfeest met boeroepen tegen het klimaat.
Shellwagen met uitdeelpeut voor omrijders.
Noord of Zuid, een podium met muziek en ander poweetziegeluid
Zon en wind gedreven, niets met een combustiegenerator.

Maak dingen van mensen niet kapotter dan ze al zijn.
Hysterie is bad form, maar manbearpig is real.
impact van mensen is werkelijk en super serieel.

Zelf exstinked nog voordat de lagere de basis werd.
Geloofde toen nog wel in brusli, koninginnedag en krienpies.
Zag Tsjernobiel, Ethiopië en zure regen.
Wrong planet, wist het kind ge-erre-gerd.

De gestuurden lopen zelden over niet eerder begane wegen.
LZVE: Hoe worden mijn touwtjes getrokken om rottigheid jegens anderen te begaan?

Pritt is waarschijnlijk koekblikvee, heb daar als plakpuber een beetje meelij mee.

hallevvezool | 03-01-23 | 16:09 | 5

@Roos | 03-01-23 | 16:11:
Ik vind wel aardig hoor'.
Even zoeken naar de essentie en het dan nog een (paar) keer lezen.

reservebelgië | 03-01-23 | 18:57

@Roos | 03-01-23 | 16:11: jeej, Prutsgedigten I just called to say.
ik ben geen schim van de legendarische me kon ik al,
die van het epic Bridge of the Silv’ry Tay.

Steelkreten jatten: Waarheid tot macht en kracht aan de mensen.
Knap moeilijk, gezien ons onderwijs laat te over aan wensen.

hallevvezool | 03-01-23 | 19:02

@marcoplarco | 03-01-23 | 16:15: De dokter zei die tegen het eerste stadium van verwerpen van waarheid. Kunnen wat bitter zijn.
Alleen maar giftig voor daders.
Dokterwie?
Der Wahrheit ist allerzeit nur ein kurzes Siegesfest beschieden, zwischen den beiden langen Zeitraumen, wo sie als Paradox verdammt und als Trivial gering geschatzt wird.
Gatverdamme, da's frans!
*chorchelen met seebsob doet*
ei spit on ze zjermans.

hallevvezool | 03-01-23 | 19:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon goed vastlijmen, anders waaien ze alsnog weg na een paar dagen.

Nuchternederland | 03-01-23 | 16:08

amandla?? Zeg dan : ¡No pasarán!

miko | 03-01-23 | 16:06

De club domme jaknikkers (pun intended) begrijpt niet dat er helemaal geen extiction komt door CO2 uitstoot. De mensheid zal zich aanpassen. Er is geen klimaat verandering (dat is er altijd al geweest). Er vallen meer doden door kou dan door hitte. Klimaatwetenschappers hebben namelijk niets begrepen van sociaal economische factoren en demografische factoren als het gaat om opwarming van de aarde. Technologische ontwikkelingen en toenemende welvaart zal juist in landen die nu veel vervuilen oplossingen gaan bieden.

nerugaer | 03-01-23 | 16:03 | 2

Als extreme linkse klaploper moet je toch wat , om nog op te vallen.

Nuchternederland | 03-01-23 | 16:06

*Extinction

nerugaer | 03-01-23 | 16:07

Punaises en kopspijkers kopen gaat.

pa_niek | 03-01-23 | 16:03

Gewoon hun gang laten gaan ,Dijk aan beide zijden afsluiten zodat ze er niet af kunnen en rustig wachten.

bakenstuurboord | 03-01-23 | 16:03

Heel verstandig om je in zo'n kwetsbare situatie te manoevreren waar het of ME-knuppels vangen wordt of links of rechts het water in.
Linkse mensen, zit ook geen greintje gezond verstand in.

Graaisnaaiert | 03-01-23 | 16:02

De deo fabrikant ruikt kansen want dat gaat een flink partijtje meuren op de dijk.

Lukiluuk | 03-01-23 | 16:02 | 1

Ex Stink tion

small_town_dude | 03-01-23 | 16:16

Zullen ze allemaal op een fiets komen die energie neutraal is gemaakt? Geen onderdelen zoals binnen en buitenbanden gemaakt van rubber? Geen stalen ketting? Geen kunststof zadel? Remschoentjes van kunststof, Buitenkabels van plastic. Weten zij zeker dat als het een aluminium fiets is, het aluminium niet door TataSteel is gemaakt? Het zullen toch niet allemaal houten fietsen zijn? Kosten een behoorlijk bedrag. Oh wacht het zijn de rijke linksen die gaan protesteren. Dus wie weet. En zullen ze echt die kilometers van de dichts bij zijnde NS stations (Den Helder, 30km en Harlingen, 10 km) naar de A Dijk fietsen? Of worden ze door pa en ma met de Lexus gebracht? Wij gaan het zien.

forecastle | 03-01-23 | 16:00 | 1

Kijken of de meisjes het op de zadels redden, net na de volle maan die week, of zijn het dan slappe weekdieren.

hagelkruis | 03-01-23 | 16:04

Ik kom ook, met een galg. Mag dat?

Lukiluuk | 03-01-23 | 15:59

Is er niet toevallig een stikstofboer die op 11 maart met een volle giertank de afsluitdijk over moet ?

johnyl | 03-01-23 | 15:58

Jenny Douwes dien een aanklacht in, álle burgers in Nederland zijn gelijk toch, tóch?

pa_niek | 03-01-23 | 15:58

Dezelfde behandeling graag als de blokkeerfriezen. Dat is wel zo eerlijk. Maar we weten allemaal dat dit wit geprivilgeerd tuig er gewoon mee weg komt.

Mokum Kosher | 03-01-23 | 15:56 | 1

Of dezelfde behandeling als de tractorboeren.

theo-is-dood | 03-01-23 | 16:24

Sluit je eigen dijk af, drammers!

MickeyGouda | 03-01-23 | 15:54

Inmiddels miljarden gestoken in klimaatmaatregelen. Halve land zit aan de zonnepanelen. Gasverbruik nog nooit zo laag. Kolencentrales gesloten. Resultaat: 20 graden in de Alpen op 2 januari. HET HELPT GEEN FUCK. Stop er maar mee dan. Het enige dat helpt is minder mensen, maar dat is onbespreekbaar.

wapster | 03-01-23 | 15:53 | 4

Zolang ze in Afrika bomen blijven kappen en de woestijn steeds groter wordt wordt het weer warmer als de wind uit het zuiden komt. Vroeger klaagden ze ook regelmatig over te weinig sneeuw in de skigebieden.

voldemort | 03-01-23 | 17:12

@voldemort | 03-01-23 | 17:12: tussen 2010 en 2020 is de vegetatie op onze planeet met 25!!!!% toegenomen. Een oppervlakte ter grootte van de verenigde staten. Meer woestijn? Amehoela!

kokenrel | 03-01-23 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Een fietsend mens produceert meer co2 dan een lopende.

Jos Tiebent | 03-01-23 | 15:53 | 1

Fuck, ik fiets normaliter al in de stad ipv de auto, maar lopen wordt wel echt een uitdaging.

Graaisnaaiert | 03-01-23 | 16:04

Kan je ergens bulldozers huren?

ikworstelengadouchen | 03-01-23 | 15:53 | 2

Boels al geprobeerd?

normanius | 03-01-23 | 15:56

Als ze het klimaat willen redden kunnen ze beter massaal zelfmoord op de afsluitdijk plegen.

de uitbater | 03-01-23 | 15:52

Ik ben om! Ik hang een foto van Timmerfrans aan mijn balkon (de god zelf is te zwaar voor mijn balkon) en slaap in eikeltjespyjama's. Helaas heeft mijn fiets een lekke band en moet ik die dag 0m 12.30 uur in t vliegtuig naar Düsseldorf zitten, anders had ik zéker mijn vader gevraagd, om mij én mijn fiets met de SUV naar dit historische moment te brengen!

vladimirows | 03-01-23 | 15:51

Ik rij 11 maart gewoon door. Loveyou!

Cor Netto | 03-01-23 | 15:51

Oant safier en net fierder!

Duwbak_Linda | 03-01-23 | 15:50 | 1

No, dizze komme net "sa fier"

vladimirows | 03-01-23 | 15:55

Amsterdam-Afsluitdijk vice versa. En dan hopen op windkracht 8 met uitschieters tot 100 km p/u. Krijgen die stadskneusjes karakter van.

Hetkanverkeren | 03-01-23 | 15:50

Tegenhouden kan/mag kennelijk niet in een "democratie" waarin normaal gesproken de meerderheid bepaalt wat er gebeurt ipv een marginaal clubje, iedereen weet hoe het Jenny Douwes & cs is vergaan.

Idiot Savant | 03-01-23 | 15:49

Fietsend. Weten die stonede garnalen wel waar een fiets van gemaakt wordt? Rubber uit een plantage, staal van een kolengestookte hoogoven, en de ontwikkelde garnaal heeft er een batterij aan hangen die vervaardigd is van lithium dat door seiluge Afrikaanse negerkindertjes uit een mijn gepeuterd wordt

Ga lekker Kumbaya in een weiland zingen of zo .

Jos Tiebent | 03-01-23 | 15:49 | 1

En als je denkt dat een oude fiets beter is, dan heb je mssn nog rubber uit Belgisch kongo waar handen voor werden afgehakt

Shoarmamasutra | 03-01-23 | 23:04

Dat activistje spelen helpt alleen maar om de publieke opinie tegen je te krijgen.

Hommel | 03-01-23 | 15:47

Komen ze nu ook op de fiets vanuit heel Nederland naar de dijk?

RamondeM | 03-01-23 | 15:44 | 1

Welnee, die nemen de fiets-bus vanaf Hoorn of Alkmaar.
Je stapt uit bij Den Oever en trapt al selfie-makend heel stoer een meter of 500 op je met plastic bloemen behangen fiets tot je de sluis over bent.
Demonstreren moet niet te vermoeiend zijn natuurlijk.

normanius | 03-01-23 | 15:52

Met een fiets de weg blokkeren is best laf in een beschaafd land, want je hebt geen enkele kans tegen een waaiertje bulldozers.

uisge baugh | 03-01-23 | 15:43

Fietsen op de snelweg is verboden.
Staat €150 boete op.
Dat wordt cashen voor de staatskas!

Kapitein Sjaak Mus | 03-01-23 | 15:43 | 1

Dat kan dan 2x als ze het slim spelen bij de bonnenschrijvers, de snelweg op wordt 150 euro (heterdaad) en de snelweg af op een andere plek ook heterdaad.
Hopelijk werkt het weer mee en kunnen ze meedoen aan het nederlands kampioenschap tegenwindfietsen met slagregens, hagel en kou.

Dezenaamhier | 03-01-23 | 15:48

Mogen we erop rekenen dat:

1)
Alleen traditionele fietsen (d.w.z. geen elektrische) die in Nederland gemaakt zijn worden toegestaan bij het protest?

2)
Alle deelnemers alleen maar met het OV (en natuurlijk hun fiets) van en naar de Afsluitdijk komen?

3)
Geen van de deelnemers een moderne zakcomputer ('telefoon') meeneemt die met grote milieugevolgen is geproduceerd?

Anomiemus | 03-01-23 | 15:43 | 3

Waar dacht je dat de traditionele fietsen met rubber banden van zijn gemaakt? En hun (regen)kleding? En zo te zien zitten ze massaal op Twitter en Telegram (ook gezien de foto's van die dame die de hele wereld rond heeft gereisd ), dus een ER-lid zonder smartphone vinden is het zoeken naar een witte raaf

Roos | 03-01-23 | 15:46

4)
De uitslag telt mee voor het NK Tegenwindfietsen.

Kapitein Sjaak Mus | 03-01-23 | 15:47

5)
Wie reserveren er een boedelbak en wiens ouders hebben een Tesla met trekhaak?

Niet_Van_Hier | 03-01-23 | 15:53

De warhoofden laten zich ook weer gelden.
Aan beide kanten van de dijk een draaibrug, wat wil je nog meer.
Bij 5 graden zijn de wokemensjes en ander thuich gewoon bevroren, geen vet op de botten.
Rustig laten zitten en geen water of brood aanbieden, eens kijken hoelang ze het volhouden voordat er een klaagzang komt.
Dit clubje gaat 2023 ook verpesten met hun geneuzel.

Zitvlak | 03-01-23 | 15:41

Ga lekker in Oekraïne protesteren tegen fijnstof en luchtvervuiling wat door de bombardementen wordt veroorzaakt.

laurentius | 03-01-23 | 15:39 | 2

Of in Iran.
Maar nee, lekker veilig hier en dan jammeren dat het een dictatuur is als ze worden weggesleept

Roos | 03-01-23 | 15:42

U zou eens moeten kijken hou dat in Pakistan gaat met al die openlucht werkplaatsen.
Zie joubuis.

Zitvlak | 03-01-23 | 15:44

En nu hopen dat aan beide kanten de (West) Friezen ook de dijk afsluiten. Kijken hoe lang het duurt voor het water de wappies aan de lippen staat en ze smeken om hun blokkade te mogen opheffen. Wel eerst even DNA afstaan natuurlijk!

Zoontzettendklaarmee | 03-01-23 | 15:37

Dit viel me op laatst: "In 2019, the South East Counter Terrorism Unit police authority listed Extinction Rebellion, alongside neo-Nazi and Islamist terrorist groups, as a threat in a guide titled "Safeguarding young people and adults from ideological extremism"

Als je in een adem genoemd wordt met neonazi's en islamisten dan doe je echt iets verkeerd. Daarnaast heeft de zwijgende meerderheid niets met WLM, ISIS of XR. We willen helemaal geen witte etnostaat, geen moslimterroristen en ook geen militante klimaatzeurders. De stille meerderheid weet wel dat er dingen moeten veranderen dus stop met die onzin XR!

KingOfTheLoonyBin | 03-01-23 | 15:37 | 2

Dat soort griezelige clubjes denkt alleen maar in zwart/wit. Je bent voor of tegen iets. Een middenweg bestaat niet. Je moet een kant kiezen. Dat extremisme zie je nu vaak terug in die milieu/klimaat groeperingen.

drekzooi | 03-01-23 | 15:45

Moet onwillekeurig terugdenken aan hoe het OM reageerde op die dappere Blokkerfriezen. Gelijke monniken, gelijke kappen heet het, dus Extinction Rebellion zal, als, die club werkelijk tot deze actie overgaat, zwaar worden aangepakt, en de oproep nu zal inmiddels al als opruiing worden geclassificeerd.
Toch?

Schoorsteenveger | 03-01-23 | 15:36 | 1

Nee. Toen had het niet gemogen dus nu ook niet.

Bootvisser | 03-01-23 | 16:01

Wanneer wordt dit tuig nu eens opgeruimd?

von Amsberg | 03-01-23 | 15:36

Remeber Kornwerderzand.

dorstig! | 03-01-23 | 15:36

Ideetje voor het korps mariniers om die dag te gaan oefenen in crowd control, met traangas en andere knaldingen. Alles opnemen ter lering...

de Jager59 | 03-01-23 | 15:35 | 1

... ende vermaek.

Helpmedan | 03-01-23 | 16:45

Ga demonstreren in een vervuilend land.

Is dit nog nieuws? | 03-01-23 | 15:35

De vraag is waarom die terroristen club kan blijven bestaan in NL, oeps, de vraag stellen is hem beantwoorden.

deja_view | 03-01-23 | 15:34

Wij haalden vroeger de demper uit de uitlaat en gooiden raceolie in onze Puchs en Tomossen want dat rook zo lekker.

uisge baugh | 03-01-23 | 15:34 | 1

Te lui om te schakelen?

CamaroHans | 03-01-23 | 15:50

Weten ze wel hoeveel arbeiders er omgekomen zijn tijdens de bouw van de Afsluitdijk.

laurentius | 03-01-23 | 15:33 | 1

Schattingen lopen uiteen van 22 tot tientallen. Het Zuiderzee-archief blijkt echter vernietigd te zijn.
Veel ongelukken kwamen ook door drankmisbruik.
De lonen werden omschreven van 'goed betaald' tot 'net genoeg voor de zeep om de werkkleren schoon te maken'.
De Zuiderzee vissers waren niet erg blij omdat hun visserij verdween.
De klimaatverandering zorgt ervoor dat de dijk gemoderniseerd moet worden om zowel het stijgende zeewater buiten te houden maar ook om extreme hoeveelheden water uit de rivieren op zee te kunnen lozen.

Bron: internet.
Best veel info als je Googelt op het aantal doden.

Bootvisser | 03-01-23 | 16:15

Is het niet opvallend dat zo'n extremistische organisatie als Extinction Rebel zo maar uit het niets kan ontstaan en meteen een efficiënte marketing afdeling heeft om massaal propaganda te bedrijven en dat ze ook over zat geld beschikken om meteen in heel Europa actief te zijn?
Je zou bijna denken dat daar iemand achter zit.

Osdorpertje | 03-01-23 | 15:32 | 8

@Roos | 03-01-23 | 15:56:
"Jutta Ditfurth: „Extinction Rebellion ist eine Weltuntergangssekte“
www.fr.de/politik/jutta-ditfurth-exti...
Schijnt dus volgens Ditfurth (zelf zo links als de neten) Compassionate Revolution Ltd achter te zitten.
Tabloid the Sun had er ook een artikel over:
"Firm funding Extinction Rebellion given £3.1m last year but blew over £3.5m on stunts."
www.thesun.co.uk/news/15558082/extinc...
En daar duikt de naam: Compassionate Revolution Ltd ook weer op.
Ze hebben een website.
www.comprev.co.uk/

Basil Fawlty | 03-01-23 | 18:06

Dat mag u zeker weten. Niemand kan dat zo maar financieren.

Arachne | 03-01-23 | 23:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Gaan ze de afsluitdijk "afsluiten"?

Expert Homo | 03-01-23 | 15:30

In Duitsland worden clubs als Extinction Rebellion en Last Generation inmiddels van overheidwege beschouwd als criminele organisaties - asfaltplakkers en schilderijbesmeurders worden gearresteerd en de straffen en de te vergoeden schade vallen niet mals uit.

bisbisbis | 03-01-23 | 15:28 | 2

Bron?

theo-is-dood | 03-01-23 | 16:28

Nou zonder verhogen van dijken komt er in Nederland geen enkel project. Grijs of groene energie kan je vergeten, het wordt vrij zoute blauwe ellende.

Het project is geen verbreding van asfalt, maar meer keersluizen voor scheepsvaart. De meest energiezuinige vorm van transport. Bij een stijgende zeespiegel wordt het steeds moeilijker om het IJsselmeer voldoende te kunnen lozen op de Waddenzee, dus ook daarvoor moet je investeren als je droge voeten wilt houden.

De afsluitdijk kent getijde energie en energie uit het verschil tussen zoet & zout water. decisio.nl/projecten/mkba-van-energie... en deafsluitdijk.nl/projecten/blue-energ...

Ik snap even niet waarom Extension Rebellie dit als fossiel project ziet, misschien hebben ze te veel lijm gesnoven?!??

Feynman | 03-01-23 | 15:28

Het klimaat redden in dit kleine kudt landje, maar wel een WK houden in de Sahara, waar zoveel airco's stonden te draaien dat men met een trui in het stadion moest zitten. Iets van water naar de zee dragen dit.

Waakvlam | 03-01-23 | 15:28

Afsluitdijk….
Dan vraag je er ook een beetje om.

Ruimedenker | 03-01-23 | 15:26

Als ze het klimaat echt willen redden kunnen ze het beste collectief uit het leven stappen.

Bluto Blutarsky | 03-01-23 | 15:25 | 4

Als je overtuigd bent dat CO2 een probleem is en je blijft doorademen dan help je niet echt met het probleem oplossen.

Dr. Pown3rt | 03-01-23 | 15:32

En dus files en dus meer stink in de lucht. Domoren zijn het, allemaal.

zwenkwieltje | 03-01-23 | 18:58
▼ 1 antwoord verborgen

Als je echt effect wil, kun je beter op een werkdag blokkeren (het is niet alsof die lui een baan hebben)

dezakloper | 03-01-23 | 15:24

Extinction rebel, de communistische jodenhaters die het milieu alleen maar ls dekmantel gebruiken voor hun ultieme doel, een communistische samenleving waar zij andersdenkendenkunnen opsluiten.
#de afsluitdijk is overigens wel heel erg omdat al die zoutwatervissn in de Zuiderzee zijn gestorven toen het het IJsselmeer wed.

Osdorpertje | 03-01-23 | 15:24 | 2

Chaos, intimidatie, terreur.
Al die extreme groepjes werken hetzelfde.
Elk met een iets ander doel/uitkomst.
Links, rechts, religieus.
Dikke matties in het dagelijks leven.

Ruimedenker | 03-01-23 | 15:29

Al die wannabe revolutionairen wanen zich allemaal Che Guevara, maar ze vergeten even dat de meeste revolutions niet geweldig aflopen voor de deelnemers. Een eventuele nieuwe despoot zal korte metten maken met elementen die bewezen subversief zijn.

PolarWolf | 03-01-23 | 15:41

En en passant nog even het wereldrecord grootste verzameling electrische Van Moofs vestigen.

Niet_Van_Hier | 03-01-23 | 15:24 | 1

Ik heb nog een niet-elektrische Van Moof, dus ik doe niet mee.

Petskast | 03-01-23 | 17:26

Laten we hopen dat het vriest dat het kraakt bij een stevige Oostenwind. Flinke sneeuwstorm is ook goed.

bijna_raak | 03-01-23 | 15:23

Voor een internationaal statement en echt serieuze aandachttrekkerij voor de fossiele zaak kunnen ze ook de brug naar de Krim gaan blokkeren. Kost rijke witte pappie wat meer fossiel verdiend geld aan advocatenkosten, maar dan heb je ook wat.

menschdurfteleven | 03-01-23 | 15:23

En dat allemaal met een Jodenster als logo.

skoftig | 03-01-23 | 15:22 | 1

En communicatie via Telegram?

reservebelgië | 03-01-23 | 15:52

Na gratis maandverband wordt het hoog tijd voor gratis Prozac.

tectonicos | 03-01-23 | 15:20 | 1

Het pilletje van Drion is beter voor het klimaat.

Zeddegeizot | 03-01-23 | 16:10

Ja, superkut, maar ook wel weer geruststellend dat er nog jongeren zijn die zich politiek engageren.

Diotima | 03-01-23 | 15:19

Goed plan. Wel 24uur aan twee kanten de afsluitdijk blokkeren als de plakkertjes halverwege zijn. Kou doet wonderen voor de warrige geest.

Zeddegeizot | 03-01-23 | 15:18 | 7

@Roos | 03-01-23 | 15:30:
We kunnen natuurlijk ook de kazematten bij Kornwerderzand in ere herstellen.

Kapitein Sjaak Mus | 03-01-23 | 15:39

@Kapitein Sjaak Mus | 03-01-23 | 15:39: ha! Het lukte ook de Duitsers daar tegen te houden.

Roos | 03-01-23 | 15:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Ah, gelukkig wel op zaterdag zodat alle mensen met een baan die willen demonstreren er ook bij kunnen zijn.

lamlul007 | 03-01-23 | 15:18 | 1

De route ontwijken bedoelie

ffnietnu | 03-01-23 | 15:21

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl