Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gordon pest meisje weg bij OP1

MET WOORDEN

Er is weer iets heel ergs gebeurd op de nationale televisie. Een of andere filosofe vond de WOORDEN van Gordon (die eigenlijk Cornelis Willem Heuckeroth heet) zó erg dat ze de argumentum ad weglopem inbracht. Foetsie! En waarom? Gordon vindt de ophef over die 6.500+ doden in Qatar 'een beetje overtrokken'. Want Nederland was tig jaar geleden ook fout met de slavernij dus we mogen nu niks meer vinden van slavenlijken in Qatar. "Maar ik bedoel: we zijn allemaal zo woke met z’n allen. Hou er over op! Ik bedoel: we moeten er niet onze ogen voor sluiten, maar laten we het over leuke dingen hebben. Over mijn programma." Wat lui als Gordon niet snappen is dat zij in een islamofascistisch land als Qatar als eerste van het dak zouden gaan, maar goed: je bent dus OP1 en dan laat je mensenrechtenkenner Gordon met zijn inkooksel van flapuiterij, crack, narcisme, whataboutism en totale achterlijkheid meeleuteren over Qatar. Rrrright. Wat wij geleerd hebben van dit voorval: 1. die BN'er-bloedarmoede van de NPO is bij het waardeloze programma Fopspeen het aller- allerkudtst, 2. Gordon is best wel een narcistische zak hooi en 3. die turbogekwetste Fleur Dierenpier-sneeuwvlok hoeft ook nooit meer aan te schuiven. Joe!

Hier fragment

Social

Reaguursels

Inloggen

Gordon is zo'n ontzettend grote krent dat ie in Dubai is gaan wonen. Want veel minder belasting.

Met moraal heeft deze zakenman-pur-sang helemaal ganz und garuts nichts.

Boris Poepnagel | 07-12-22 | 18:53

Als ik alleen al die kop van die Gordon zie, word ik al misselijk. Hij komt alleen maar vanuit Dubai om zijn TV programma te promoten. Hij zit even zonder pepernoten en had zin om al die onzin die hij uitkraamt weer de publiciteits geile krantenkop[en te kunnen halen. Volgens mij kan hij voor zijn vriend nog geen eitje bakken.

Jeems Bont | 07-12-22 | 16:57

Gordon verwijt de Nederlandse bevolking dat ze slavendrijvers zijn. Gezien zijn zeer beperkte vermogen om dit in te kunnen schatten en onder woorden te brengen kun je hem dit niet verwijten. De meeste slavendrijvers kwamen uit Zeeland, Amsterdam en Utrecht. Gordon komt ook uit Amsterdam, maar is Gordon nu een slavendrijver? Dat weet ik niet. Wat ik me wel afvraag is waarom de media zoveel waarde hechten aan zijn gekakel. Laat hem toch lekker in Dubai blijven en zijn geld opmaken. Veel plezier in Dubai Gordon en vooral niet terug komen.

PWelp | 07-12-22 | 16:32

Minstens zo bedenkelijk vond ik het daaraan voorafgaande gesprek waarin biddende voetballers door het kritiekloze EO-team werden bejubeld als de nieuwe missionarissen, een gesprek waarin ook een kennelijk helder onderscheid werd aangebracht tussen bijgeloof en geloof, een gesprek ook waarin meneer Heuckeroth, mevrouw de filosofe en mevrouw Hamer (niet die uit die hilarische conference van Toon Hermans) totaal niet betrokken werden.
We moesten begrijpen dat er iets geweldig moois aan het ontstaan was binnen de voetballerij, namelijk bidden, en vernamen uit eerste hand dat Gakpo zich blijkt op te werpen als geestelijk leider als er in de groep gebeden gaat worden. Eén grote oecumene.
Het was alsof de Positivo's aangeschoven waren. Poephoofd was zichtbaar gelukkig.
www.youtube.com/watch?v=JJx-f2HNtVc

Schoorsteenveger | 07-12-22 | 15:23
-weggejorist-
Argyronauta | 07-12-22 | 15:11 | 1

Sneeuwvlokje werd gewoon het deugmoment afgepikt vindt het slavernij-argument van Heuckroth culturele toe-eigening. Dat is racistisch, patriarchaal en "toxic". Dan rest je

Bierum | 07-12-22 | 14:59 | 1

Precies! De deugsekte heeft immers de waarheid in pacht. Wie denken we wel dat we zijn? Het is dat Gordon homo is, anders hingen ze hem op aan de hoogste boom. Oh, wacht...

Wiebenick | 07-12-22 | 15:52

Zitten die lui daar aan tafel allemaal wat verdwaast te luisteren naar dat oppervlakkige gereutel van Gordon. Niemand die de bek durft open te trekken. En zo'n vrouwtje van de Radboud Universiteit weet geen ander weerwoord te geven dan weg te lopen. Wat een armoedige zooi.

jochum1980 | 07-12-22 | 14:40

Misschien moet je eens wat minder coke gebruiken, Gordon!

Charles Swietert | 07-12-22 | 14:25

Buitenlanders die in Dubai wonen krijgen trammelant wanneer ze de grote emir bekritiseren. Daarom buigt Gordon. Maar kan hij buiten de expat zones ook zijn gang gaan? Is het daar ook mooi? Westers? Luxe?
Leuk format ideetje voor Gordon's volgende show: met zijn eigen Dubaise eh sorry Filippijnse schoonmaaksters rondrijden en hen alle luxe laten beleven alsof het rijke expatdames zijn. Met hetzelfde geschater en gekeet als met Geer. Doe dan.

zeurmachine | 07-12-22 | 14:11

Je programma Kookklunzen noemen en dan door Gordon laten presenteren... sterk

mvdb | 07-12-22 | 14:10

Ze had hem van repliek kunnen dienen toch? Weglopen op het moment dat je een punt kunt maken?
Die Gordon kan onze hele geschiedenis erbij halen, en ja, dat is geen fraaie, maar we leven in het hier en nu waar hoe we het wenden of keren teveel slachtoffers volgens mensenrechtenorganisaties zijn gevallen. Dat geeft niet een evenwicht met ons verleden, dat is eveneens heel fout, dat heden in Quatar mag ook worden aangekaart: ook heel erg fout?
En dan nog stelt hij dat waar hij woont het allemaal zo erg niet is. Nee, mogelijk niet in Dubai waar wat wordt weggekeken die veel geld besteden, maar in grondbeginsel is het nog altijd een land dat voor een armere versie van hemzelf een strop kan opleveren bij een paar getuigenissen van de daad?
En waarom geeft niemand aan die tafel wat tegengas en laten ze die Gordon gewoon wauwelen?

Jan, Leiden | 07-12-22 | 13:56 | 2

Wat geweest is kan je niet meer veranderen. Maar wat nu gebeurt misschien nog een beetje wel

van_Zelfsprekend | 07-12-22 | 14:08

Tja, waarom..? Onlangs liep het complete Vak K liep leeg omdat een bewindsvrouw zich gekrenkt voelde door de obligate plaagstootjes van een querulant. Het zal dus wel de tijdgeest zijn.

Wiebenick | 07-12-22 | 14:22

@AdvocatusDiaboli Helemaal mee eens met je maar dan moet je ook WWII bij betrekken het is toch van het zotte dat we na 80 jaar nog steeds herdenken en de Duitsers nog steeds aanrekenen voor Hitler. Schaf de herdenking af net als herdenking wat je zegt over slavernij en Indonesie. Het is al meer dan 80 jaar geleden en we hebben nog steeds dat Nederland geleden heeft. Dus eens met je maar dan moet je ook eens met mij zijn want het zijn allemaal hetzelfde en WWII is niet erger dan de andere. In allebei zijn mensen overleden. Besides bij mij thuis heb ik vele haken kruizen hangen moet ik dat nu weg halen? Het is van mijn geloofsovertuiging dus ik vind het een geweldige teken.

Fausto | 07-12-22 | 13:34 | 1

Zolang er nog overlevenden van de holocaust zijn, is een herdenking op zijn plaats.

Wanneer boeddhisten hun symbolen gebruiken, zijn ze geen lid van "de club".
Een blanke die blank is, is geen lid van de VOC.

Het is duidelijk genoeg lijkt me.

zeurmachine | 07-12-22 | 13:56
-weggejorist-
Thomtidom | 07-12-22 | 13:20 | 1

Woke labiel meisje loopt weg uit talkshow
Woke meisje loopt weg uit talkshow
Meisje loopt weg uit talkshow
Meisje loopt weg.... mand!

Blonde Nel | 07-12-22 | 13:02

AltijdlachenmetGordon.
Slim en adrem.

J.Cash | 07-12-22 | 13:01

Zo kennen we de wokies weer. Zitten in de beleving dat ze een monopolie hebben op de werkelijkheid.

Harrie Haarlak | 07-12-22 | 13:01

Mevrouw geeft geen ballen.

MargauxGrandCru | 07-12-22 | 12:48

Wel onderzoeken maar niet in de praktijk kunnen uiten...
"Binnen haar onderzoek houdt ze zich bezig met de rol en waarde van zelfkennis in het hedendaags liberalisme. Ze is co-auteur van het boek: Filosofie van het zelfen hoofdredacteur van de filosofieblog Bij Nader Inzien.

Jongepier voltooide een onderzoeksmaster aan de Radboud Universiteit Nijmegen en promoveerde daarna op haar onderzoek naar zelfkennis. Ze onderzocht daarin onder welke omstandigheden een persoon er niet in slaagt om zelfkennis te verwerven."

ArieC | 07-12-22 | 12:21 | 4

Heeft Gordon zelfkennis? (À propos: eigenliefde is niet hetzelfde als zelfkennis.)

MAD1950 | 07-12-22 | 13:00

Hahaha, is dat echt?

Johan1235 | 07-12-22 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

Zitten wij niet iedere week naar het bewijs te kijken dat de NPO en BNN-ers failliet zijn?

P. Breidel | 07-12-22 | 12:20 | 1

Ik kijk er nooit naar, maar betaal er tot mijn ergernis wel aan mee.

MAD1950 | 07-12-22 | 13:02

Gekwetst dus belangrijk

Proud Infidel | 07-12-22 | 12:11

Haha de trend is gezet, de opmerking //Wat heb ik verkeerd gezegd // kon nog eens heel groot gaan worden;)

Smoelensmid | 07-12-22 | 11:58 | 1

En de volgende opmerking // hoe bedoel je, alles // wordt net zo groot.

Nonik Neem | 07-12-22 | 12:43

Als ik moet kiezen tussen een dagje optrekken met deze rechtlijnige precieze filosoof of die rekkelijke relnicht , is mijn keuze snel gemaakt.

Roos | 07-12-22 | 11:50 | 5

Gelukkig een keuze die ik niet hoef te (en al helemaal niet wil) maken #teljezegeningen.

Grijskijkert | 07-12-22 | 13:05

Je kan voor haar kiezen en weg laten lopen. Heb je nog wat aan je dag.

Reaaalist | 07-12-22 | 13:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Een filosofe die niet durft te discussiëren heeft wel een column in de Volkskrant. Wat een krant. Wat een land.

Jan_Pietersen | 07-12-22 | 11:33 | 1

Ik had gisteren ook helemaal niets concreets gehoord uit haar mond. Het is me nog steeds niet duidelijk wat er nou gebeurd is . Vaag

Thomtidom | 07-12-22 | 13:22

Je kunt Qatar niet met Dubai vergelijken, toen Qatar in 2012 het WK kreeg werden ze al geboycot door het Midden-Oosten. Tot vandaag kun je geen Qatar Rial inwisselen in Dubai. De FIFA was zelf corrupt door Qatar dit WK in zo'n tijd te gunnen, daar heeft de FIFA onder tafel geld voor aangenomen. Verder is in de UAE sinds 1962 de grondwet leidend, in Qatar pas sinds 2005. De bedrijven die gecontracteerd werden voor de bouw van stadions hebben zelf de hand gelicht met de betaling en veiligheid van hun arbeiders. Inmiddels zijn de veiligheid en arbeidswetten en loonrechten zwaar aangescherpt. Ongetrouwd mag je niet samenwonen in Qatar, vertoon geen overdreven sexueel gedrag op straat, als je je normaal gedraagt krijg je geen boete voor onzedelijk gedrag van de politie. Verder is er niets aan de hand. In Dubai mag je wel ongetrouwd samenwonen. De vergelijkingen van Gordon gaan volkomen mank, maarja, het is Gordon.

vlotterik | 07-12-22 | 11:33 | 1

Gordon komt effe over zodat mensen zijn gladde gezicht niet vergeten, het toont de armoede van de NPO

Slough | 07-12-22 | 11:58
-weggejorist-
Neuth | 07-12-22 | 11:31 | 3

Eens met het artikel. Een hysterische gay gaat oreren over de moraal van anderen zonder inzicht in de eigen hypocrisie. Die relativering sloeg nergens op. Hij valt de queers in die landen af met de verdediging van een fout regime.
(lekker solidair). Verder een portie tut, tut, tut, rustig an, niet zo wook allemaal om het publiek te vleien, om daarna te willen praten over de ondragelijke lichtheid van het bestaan van zijn showtje met gehandicapten (exploiteren anyone). Deugmevrouw is niet in staat om te pareren en laat zich in haar kijker kijken. Reageer dan muts!

TanteJuut | 07-12-22 | 11:31
-weggejorist-
zwellevertje | 07-12-22 | 11:25

Wat Gordon zegt zal mij worst wezen. Ik zat vooral te kijken naar die prut van de pvda, Hamer, of daar gewauwel uit kwam

bart2653 | 07-12-22 | 11:23

Hij predikt vriendschap en respect.
Naar hem toe dan.
Naar anderen interesseert het hem niet zo.

Baron_von_Rijswijck | 07-12-22 | 11:21

Weglopen is een teken van onmacht. Je blijft gewoon op je krent zitten en gaat de eventuele discussie aan....

Nico_the_Sparrow | 07-12-22 | 11:18 | 6

Nou mijn beste Soep, Gorden valt niet op den deuggleuf, en 75 % van wat hij zei klopt gewoon.
Het is dat passief agressieve gedrag van die trieste generatie, het huilen, schreeuwen en ander gedrag waar een 4 jarige zich voor zou schamen. Die millennial / genZ kliek die alles op een presenteerblaadje krijgt maar als collectief nog geen deuk in een pak boter kan slaan zonder huilend terug te rennen naar hun mammie, deze groep gaat ons wel even vertellen hoe het moet. Alsjeblieft, ze kunnen nog geen ei bakken zonder hun telefoon te raadplegen. Maar maakt niet uit, zolang je avatar maar de juiste is..
Diep triest

Remus McMillan | 07-12-22 | 13:15

Sorry soep, deze was voor Ikdenk

Remus McMillan | 07-12-22 | 13:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb het allemaal niet gezien, maar... heeft Gordon iets te verkopen en wilt hij daar aandacht voor? Zoja, dan is zijn gespeelde domheid verklaart.

Red shirt | 07-12-22 | 11:16 | 2

Jouw reactie sluit daar wel bij aan.

Jan_Pietersen | 07-12-22 | 11:23

... maar goed: je bent dus OP1 en dan laat je mensenrechtenkenner Gordon met zijn inkooksel van flapuiterij, crack, narcisme, whataboutism en totale achterlijkheid meeleuteren over Qatar.

Dat zijn de frasen Mosterd! Gedroogd en gesneden.

masahide | 07-12-22 | 11:16

Meneer Heuckeroth heeft tot nu toe de mazzel gehad dat ze hem als homo in het Midden-Oosten nog niet hebben opgehangen of van een flatgebouw hebben gedonderd. Overigens ben ik niet geïnteresseerd in de holle praat van deze derderangs artiest.

donkeyman | 07-12-22 | 11:08 | 2

Dat is jouw goed recht. Neemt niet weg dat er gedeeltes van zijn gebrabbel weldegelijk hout snijden. Het is al heel lang bekend, er zit een hoop boter op de moralistische vinger en Woke is compleet doorgedraaid. Daarom moest dat mens met een clitoris ook haar boehoe deugstatement maken door als een kleuter weg te lopen, waarna zij hoogstwaarschijnlijk met applaus en tranen werd ontvangen door haar eigen deugkliekje en ze binnenkort bij elk Links dragend NPO programma mag komen uithuilen. Nou geef mij dan maar Gorden (de lul)

Remus McMillan | 07-12-22 | 11:22

@Remus McMillan | 07-12-22 | 11:22:
Gordon steekt haar qua intelligentie in al zijn zakken.

J.Cash | 07-12-22 | 13:05

Nederland is toch ook een Kutland geworden.
Rapporten over Geweld tegen homo's worden onder de mat geveegd.
Onder de noemer,rechtsstaat, halen we ISIS aanhangers terug.
Er zijn hier wijken waar de sharia regeert en nauwelijks politie komt
We importeren tien duizenden mensen,want dat is de wet.
En grote groepen jonge recidivisten,met 2 paspoorten, mogen hun straatterreur blijven uitoefenen zonder grote gevolgen.
Volgens sommigen moeten we ons boos maken over zaken die ver weg gebeuren terwijl andere zeggen,kijk eerst naar jezelf.

pejoar | 07-12-22 | 11:02

Waar het eigenlijk weer om gaat is het niet kunnen omgaan met mensen die een andere mening hebben. Intolerantie ten top. Dat Gordon zijn mening stom is doet daar niets aan af.

Hommel | 07-12-22 | 11:01 | 4

Het is niet eens zijn mening, hij ouwehoert maar wat, hij stopt alle meningen van iedereen in één zin. Dat is ook een gave, eigenlijk, als je er even over nadenkt.

grietmetgroenefiets | 07-12-22 | 11:15

Spijker, kop. Zodra je een afwijkende of onwelgevallige mening uit ben je af en lopen mensen en van de tafel, wordt je gecancelled, afgeserveerd, gedemoniseerd, voor de rechter gedaagd of erger van kant gemaakt. Nederland is allang geen tolerant land meer. Dat is de oogst van de (té) langstzittende premier.

Harrie-Couvert | 07-12-22 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

Hij heeft een punt. Er is zoveel ellende in de wereld. Om het verdraagzaam te maken hebben we o.a. humor en plezier nodig. Alles wat woke aanraakt veranderd in nog meer shit, dus moeten we echt constant depressief gaan zitten wezen omdat woke dat wil?

halfvolle glas | 07-12-22 | 10:57 | 3

Woke heeft niets van doen met oprechte verontwaardiging overdaadwerkelijke misstanden. Het Dubai waar Heukeroth woont is overigens op dezelfde wijze uit de grond gestampt. Talloze toeristen vieren daar vakantie, dus de verontwaardiging is wel selectief.

Hommel | 07-12-22 | 11:24

Hij neemt voortdurend het woord "hypocriet' in de mond. Dat zegt dan een narcistische coke snuiver. man man man

ikdenkwat | 07-12-22 | 10:54

Hebbende mij even ( héél snel en héél oppervlakkig) ingelezen in het fenomeen ‘ Jongepier’ kan ik mij niet geheel onttrekken aan de indruk dat ‘ vertrekken’ een actie is die zij wel vaker bedrijft. Het staat zelfs in zoveel woorden in haar bio: ‘ left academia’. Gordon is een apert leeghoofd, maar weglopen gaat niet helpen tegen de slechte gastenkeuzes van talkshowredacties. Ik stel voor dat mevrouw zich voorgoed terugtrekt in Noord -Italië en dat wij nooit meer van haar vernemen. Ik stel verder voor dat wij de heer Heukeroth nergens meer een platform geven. Good riddance, allebei. Ga iets zinnigs doen van mijn belastinggeld.

bisbisbis | 07-12-22 | 10:53 | 1

Ironisch dat ze in twee woorden (left academia) in feite aangeeft geen objectieve wetenschapper te zijn. Maar net als wetenschap en geloof niet samengaan, gaat wetenschap ook niet samen met ideologie.

Hommel | 07-12-22 | 11:59

Het is toch altijd genieten met Gordon.

thanseeuwen | 07-12-22 | 10:53

Als Wokey de islam omarmen met al zijn uitspattingen blijft een spagaat.
Dan maar weglopen als het moeilijk wordt. Snowflake gedrag.

Hiram | 07-12-22 | 10:52

Tegen zoveel domheid valt niet op te discussiëren.
Daarom moet je zo’n iemand niet in dat programma zetten.
Ik zou al helemaal niet aanschuiven als ik wist dat hij er ook bij zat. Ik snap haar ook wel een beetje.
Maar goed, mij nodigen ze toch niet uit. Ik ben slechts reaguurder.

laurentius | 07-12-22 | 10:46 | 3

Het zou toch juist makkelijk moeten zijn om die Domme praat te weerleggen? Als zelfs dat al niet lukt, moet je je afvragen of je wel de juiste argumenten gebruikt, of misschien of je überhaupt wel in staat bent een discussie te voeren buiten je eigen bubbel.

Hommel | 07-12-22 | 11:27

@Hommel | 07-12-22 | 11:27: Ik heb niet de indruk dat "platte aarde" aanhangers door "de juiste argumenten" van hun geloof af te brengen zijn. Net als Jehovah's. Of antivaxers, for that matter. Moet je het dan toch proberen?

Wiebenick | 07-12-22 | 12:14

“Domheid”?
Ik durf er een kist wijn op te zetten dat Gordon hoger scoort dan jij.

J.Cash | 07-12-22 | 13:07

Wat ik niet begrijp is dat Gordon rijk is geworden aan het Gordon zijn, lees valse nicht zijn en Geer en Goor grapjes maken. Best hoor. Maar het land waar dat allemaal kan en waar hij zijn vermogen mee heeft vergaart, keert hij de rug toe en hij verheerlijkt nu het land waar hij woont terwijl daar homo's verboden zijn. Hij zou dat land toch moeten haten en in opstand moeten komen om 'zijn' geaardheid daar te laten aanvaarden?

goyboy | 07-12-22 | 10:46 | 1

Hier in Nederland wonen veel mensen die het land haten. Het een sluit het ander niet uit. En in een land waar geld macht is , heeft Gordon er blijkbaar geen last van. Waarom zou hij in opstand moeten komen?

In Nederland zitten ook veel homo's in hun subcultuur "in de kast" en peinzen er niet over in opstand te komen. Waarom zouden mensen dat ook moeten doen?
Bent u zelf homo in een lastige omgeving en bent u in opstand gekomen?

Roos | 07-12-22 | 10:57

Nederlanders van nu zijn niet medeplichtig aan de slavernij van toen.
Er is nu wel slavernij elders in de wereld, voor in landen met mensen met een huidskleur.
Dus dat naar jezelf kijk verhaal gaat niet op, meneer Gordon.
Maar dat weet hij zelf ook wel.
Het is een handige kaart om te spelen, dan hoef je er niet op in te gaan.

De wokies kunnen sowieso beter de koppeling tussen slavernij en huidskleur loslaten, is zelfs beter voor het huidskleur-verhaal. Maar dat willen ze niet want erfzonde, fout in de oorlog, zwarte piet.
Ze gooien erkenning en schuld door elkaar.
Dat Rutte excuus moet maken namens collega's van 200 jaar geleden die dingen hebben laten gebeuren aan mensen die 200 jaar geleden slaaf waren, valt nooit goed op zijn plek.
Slavernij vandaag de dag actief bestrijden en iets uitleggen over het conflict met liberalisme en humanisme is ook een vorm van erkenning.

AdvocatusDiaboli | 07-12-22 | 10:43 | 2

Indonesië koloniseert Nieuw Guinea al meer dan 50 jaar. De papoea’s worden onderdrukt, mishandeld, krijgen bahasa Indonesië als taal opgedrongen, Nieuw Guinea wordt bevolkt met Javanen die de dienst uitmaken. Nog nooit een Wokist of linkse deuger over gehoord. En als we ze erover zouden horen, dan zou het vast tóch als onze schuld worden geduid.

Hommel | 07-12-22 | 11:31

Gordon gaat van de hak op de tak. Op zijn manier wijst hij op Eurocentrisme, waarmee hij volgens mij een punt heeft. De andere kant ervan is immers dat wij "hun geloof en cultuur" moeten omarmen, ook hier in Nederland. Waarom zouden wij hun cultuur daar dan niet ook accepteren zoals het is?

Maar dan doet hij een rare handreiking naar woke -dat hij aan het eind wel weer veroordeelt- door slavernij erbij te halen, zonder enige nuance. En Jan van Riebeeck was in zijn tijd een held, die vergelijking gaat ook niet op.

Wel heeft hij weer een punt door het verschil tussen Dubai en Qatar te benoemen, waarin de presentatoren ook weer een aardig staaltje van Eurocentrisme laten zien. Polen en Italië verschillen ook van Nederland of Noorwegen. Maar het Midden Oosten is volgens hun één pot nat (wat het ook is, maar op een andere manier dan zij bedoelen).

Dat die filosofe in deze matige discussie weg loopt, is eigenlijk niet noemenswaardig. Misschien moest ze nodig naar de wc. Er waarde aan hechten is teveel eer.

Roos | 07-12-22 | 10:42

Dubai, een nep-stad voor nep-mensen.

Zeurders | 07-12-22 | 10:40 | 2

valt wel mee hoor, De afgelopen jaren heb ik het zien veranderen. Het gevoel van nep heb ik tegenwoordig meer in Parijs

small_town_dude | 07-12-22 | 10:52

Toch fantastisch dat je buurlanden bulken van de olieen gas en jij je stad opbouwt zonder olie en gas en de buurtjes uiterst jaloers toekijken. Knappe prestatie. Soort Singapore.

Swoop | 07-12-22 | 11:52

Goedemorgen heer Mosterd, u bent alweer behoorlijk op dreef. Met verbazing heb ook ik het vertrek van filosoof Fleur Jongepier gezien, mij daarbij afvragend of filosoof en docent Fleur Jongepier wel de kennis bezit van de ruime betekenis van het begrip filosoferen. Aantoonbaar heeft zij bij OP1 niet laten blijken deze kennis daadwerkelijk te bezitten. Next.

Een vrije paling | 07-12-22 | 10:39

Ik zag een foto van een prachtig bewerkte dunmetalen slavenhalsband. Die gaat iemand vast een keer dragen als ze op TV komt.

Colin.Fart | 07-12-22 | 10:38

Ik reaguur op een iPhone dus de wereld is hypocriet, maar dit is natuurlijk next level weg kijken. Kijk je gunt niemand pijn en verdriet maar zo een Gordijn gun je toch wel een fijne ervaring met de lokale politie daar in Dubai als hij met een paar schandknapen gesnapt wordt. Paar dagen in de cel met 20 anderen waarbij een paar fijne Bubba’s, en van die verhoren waarbij hij tegen de deur loopt enzo. Om vervolgens zijn verblijfsvergunning verscheurd te zien worden. Alleen maar zodat hij weer even het perspectief ziet van de luxe waar in hij zich baad. Ironisch genoeg is hij daar gaan wonen omdat Nederland te onveilig is geworden, vooral voor de homosensuele mens vanwege de bontkragen.

P-unit | 07-12-22 | 10:37

De filosofe die geen woorden kan vinden. Het echte leven blijkt toch iets weerbarstiger dan de theoretische zweverij op de universiteit. Ga maar meteen je bul inleveren. En de faculteit kan wel sluiten , want die levert incapabele 'academici' af.

Jan_Pietersen | 07-12-22 | 10:35 | 3

Met dit mens valt niet te filosoferen.

Reaaalist | 07-12-22 | 10:39

De filosoof moet naar de psycholoog

J.Dokstijl | 07-12-22 | 10:40

Juist. Als dit ook nog docente is dan weet je dat het een faculteit van niks is.

ChalinaRosa | 07-12-22 | 11:28

Gordon praat ook een partij poep.

Maar ja, dat weglopen slaat verder ook nergens op. Die zit duidelijk met zich zelf flink in de knoop. Overigens durf ik wel te betwijfelen of ze wegloopt om zijn mening of vanwege de "zullen we het over wat leukers gaan hebben". Die zal haar wel heel bekend in de oren hebben geklonken.

trottle | 07-12-22 | 10:35 | 1

Met Gordon langs een wit lijntje kun je tenminste nog wel eens lachen, met haar lijkt me dat onmogelijk. Kies ik toch voor Gordon.

ches | 07-12-22 | 13:04

Vraag mij af of Op1 binnenkort nog bestaat. Krijg het idee dat het alleen in verpleeghuizen wordt bekeken.

Keutels | 07-12-22 | 10:34

Dit mens-met-clitoris is laf, zwak, asociaal, dominant, Kortom: Fleur, je bent geestesziek.

langzullenweleven | 07-12-22 | 10:32

Goed gedaan, Gordon! Weg met dit soort woke-trutten die in het algemeen niet goed tegen andersdenkenden kunnen want ZIJ hebben gelijk, dus jij niet.

langzullenweleven | 07-12-22 | 10:28

Kijk, dit bedoel ik nou. Mijn zwarte excuses- herstelbetalingsvrienden lachen in hun vuistje. Als zelfs figuren als Gordon, Nederland de maat nemen over het slavernijverleden; dan weet je dat je missie als excuses- en herstelbetalingsactivist geslaagd is. Nu alleen nog het vuurtje verder stoken en de excuses én betalingen komen er aan.
Nederland zit moreel gezien helemaal klem! Boete doen is de enige oplossing.

Amsterdamsko | 07-12-22 | 10:28

Zo dom zijn dat je je eigen domheid niet ziet en jezelf voor paal zet op nationale TV. Waar zie/lees je dat nou vaker...

Diederik_Ezel | 07-12-22 | 10:27 | 1

En toch snap ik zijn punt wel. Het komt er alleen onhandig uit. Ik ben het met Gordon eens dat je de mentaliteit van Qatar niet kunt vergelijken met die van Nederland nu, maar met de mentaliteit van het Nederland 150 jaar geleden. Totaal andere maatstaven. Zelfde als de USA die democratie in Irak wilde brengen. Die culturen zijn daar helemaal niet klaar voor en hebben andere normen en waarden. Dat de westerse moraalridders daar nu in Qatar ploteseling bovenop springen terwijl ze al 50 jaar oogluikend toestaan wat daar allemaal gebeurt is dus inderdaad 'overtrokken' .

small_town_dude | 07-12-22 | 10:34

Hij heeft natuurlijk groot gelijk. Allemaal zeiken over die doden, maar voetbal boycotten? Nee. Team er niet naar toe? Nee. Geen NL officials er naar toe? Nee. Sterker nog, de koning en Rutte sluiten niet uit dat ze gaan. Ondertussen ook lekker zaken doen met Qatar want gas.
Dus ja, of je boycot het land naar de klote of je houdt je hypocriete bek verder.

TheBigKirth | 07-12-22 | 10:26 | 2

Benieuwd hoeveel we er nog van gaan horen als diezelfde arbeidslaven straks een aantal van die stadions moet gaan afbreken, en er onherroepelijk weer diverse mensen gaan omkomen.

Mijn inschatting: nul komma nul nada noppes niente.

_pacman_ | 07-12-22 | 10:29

Toch heeft die wegloopmevrouw mogelijk wel een punt.

Zij komt daar om misbruik van mensen aan de kaak te stellen, zelf dat moeten ondergaan, en hoe lastig het is om daar wat aan te doen,
komt Gordon de showman en die schuift dat met zijn tandenopelkaarsmile opzij dat omdat hij het over leuke promotie-dingen wil hebben, en niet over over misbruik van mensen.

Het is ook wel van een banale lompheid eigenlijk.

AdvocatusDiaboli | 07-12-22 | 10:23 | 6

Mw Hamer zat erbij en zei eigenlijk niks. Juist door de overheid daar neergezet.

Swoop | 07-12-22 | 11:54

@Ali Bundii | 07-12-22 | 10:28: Misschien raakte ze beledigd door haar eigen verwardheid. Schaamte kent dit soort mensen niet.

Wiebenick | 07-12-22 | 12:27

Volgens mij is je laatste zin een schot in de roos, advocaat van de duivel. En over duivels gesproken: in 1987/1988 was er in Nederland sprake van ‘de bolderkaraffaire’ en ‘de clowns uit oude pekela’. Ik dacht toen dat de tijd rijp was om mijn ervaring met kindermisbruik ter sprake te brengen, dit om het cynisme van de mannen in mijn werkkring wat te temperen. Ook bracht ik het ter sprake bij mijn (mannelijke) huisarts om hem uit te leggen waarom ik altijd zo zenuwachtig was bij een bezoek aan zijn praktijk. Ik kwam van een zeer koude kermis thuis! Mijn collega’s dreven de spot met mij, mijn huisarts schreef in mijn dossier (daar kwam ik een paar jaar later achter) “ patiënte speelde seksuele spelletjes met een priester”. Kapot was ik ervan toen ik dat las. Ik was 11 jaar en die kapelaan heeft mij tegen mijn wil vastgegrepen! Vele jaren later heb ik een geldelijke vergoeding van de RKK gekregen en die kreeg je niet zomaar (geld dat ik aan een goed doel heb geschonken). Als ik aan tafel met Gordon had gezeten, was ik na zijn lompe opmerking (vergelijkbaar met mijn huisarts met zijn: “speelde seksuele spelletjes met een priester) ook sprakeloos weggelopen. Tegen een dergelijke lompheid valt niet op te praten. Zelfs al ben je filosoof.

Nicola-D-Dex | 07-12-22 | 12:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Stort Fleur nu wel het bedrag terug?

Keutels | 07-12-22 | 10:22

Een filosofe die knock out wordt gebrabbeld door een onderontwikkelde tokkie-imbeciel.

ploppy | 07-12-22 | 10:21 | 1

Dat zal wel meevallen met die knock out. Anders zat ze daar niet.

Het botte gemak waarmee de ellende van slaaf Henk en slavin Ingrid wordt genegeerd voor een klungel-kookprogramma verdient geen schoonheidsprijs.

Het moment dat ze wegliep was het moment dat dat gebeurde.

AdvocatusDiaboli | 07-12-22 | 10:29

Cornelis Willem Neuckmeroth.

Piggelmee | 07-12-22 | 10:20

Volgens mij is Gordon is een coke snuivende rel-nicht en dat weglopende vrouwtje een deuggleuf met een clitoris. Wat moeten die eigenlijk anders aan de tafel bij de NPO doen dan hun eigen programma's promoten. Dat op1 is eigenlijk gewoon een reclame blok.

Therapietje | 07-12-22 | 10:20 | 1

Een toiletblok.

zwenkwieltje | 07-12-22 | 11:42

Gordon is een walgelijke narcistische aandachtshoer die ook in het nieuws komt om te vertellen dat ie Instagram heeft uitgezet. Het is triest dat hij ook gisteravond weer in Op1 zat te raaskallen. Ik wilde wegzappen toen hij het woord kreeg en die mevrouw stapte op dat moment op. Maar nu is hij daardoor weer extra in het nieuws, ook hier op geenstijl, en heeft Gordon weer een stijve gekregen van alle aandacht rond zijn personage.

flinkescheet | 07-12-22 | 10:20

Snap werkelijk niet dat ze zo’n zieke narcist in dat programma zetten. Hij veinst overal verstand van te hebben maar is te dom om voor de duvel te dansen.
Maar wel heel brutaal, een grote bek , platte humor arrogant, maar met name narcistisch.
Een volbloed narcist, waar psychiaters een heel congres aan zouden kunnen wijden.
En Gordon had toch ook een huis in Zuid-Afrika? Met zwarte bedienden. Dat is daar nog zeer gebruikelijk, ondanks dat de apartheid is afgeschaft. Dat zei hij dan weer niet.

laurentius | 07-12-22 | 10:20 | 2

Die zwarte bedienden bedienen hem waarschijnlijk ook in zijn reet.

flinkescheet | 07-12-22 | 10:21

'Bedienden' is heel normaal in die landen. Maar het zijn gewoon tuinmannen, kindermeisjes, koks, schoonmakers. Die hebben we hier in Nederland ook, en die betalen we ook. Het verschil is dat deze arbeidskrachten in Afrika zo goedkoop zijn dat je die gewoon fulltime inhuurt. Dan geef je de gezinnen van al deze mensen toch enige zekerheid. Over het algemeen zorgen de blanken prima voor hun personeel, zorgen dat de kinjes naar school kunnen en een werkend fietsje en goede schoenen hebben. De zwarten zelf geven allemaal aan dat ze liever voor blanken werken dan voor een andere zwarte (ander stam) of een Arabier.

small_town_dude | 07-12-22 | 10:27

Die Fleur had gewoon Gordon's oren moeten wassen.
Dit weglopen is echt een belediging naar de kijker. Een belediging naar het debat ook. Ik vind Fleur enger dan Gordon.

Papa Jones | 07-12-22 | 10:18 | 7

@Swoop | 07-12-22 | 11:56: De vraag is natuurlijk of ze dat echt zelf dacht of ook dat haar geleerd is: "Als je niet kan overtuigen, loop je weg"

Filosofisch allemaal zeg...

naglfar | 07-12-22 | 13:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Redactie, breng eens iets leuks - homo-porno ofzo.
Kan ik eens lekker griezelen.

HogeNood | 07-12-22 | 10:18

Betreffende filosofe is afgelopen week vertrokken vd uni nijmegen vanwege grensoverschrijdende cultuur aldaar. Toch? Ook weggelopen.

horsteknots | 07-12-22 | 10:17 | 1

Dus die loopt overal weg. Heeft ze ook haar vergoeding om aan te schuiven terug gegeven. Denk het toch niet.

Therapietje | 07-12-22 | 10:51

Je weet dat als je Gorden gesprekstijd geeft en vrijwel altijd kleffe diarree uit z'n strot komt.

zoalsikhetzeg | 07-12-22 | 10:17

Wat doet Gordon trouwens hier? Hij zat toch graag in zo'n homo hatend land? Hij is hier vast niet heen komen lopen. En ik maar vaker de fiets pakken...

Deflatiemonster | 07-12-22 | 10:17 | 1

Hoop niet dat de omroep zijn reiskosten betaalt.

Kattie | 07-12-22 | 12:41

Je zal als volwassen vrouw maar zo van de leg raken van een niet eens zo gekke mening van Gordon. Dan is de opvoeding wel ernstig mislukt zeg.

Wat een watjesgeneratie hebben we gekweekt…

Devils_son | 07-12-22 | 10:16 | 3

Nou, Gordon raaskalt als een kip zonder kop. Maar als je dáár al niet tegenin kunt, dan houdt het op.

Papa Jones | 07-12-22 | 10:20

Dit dus!

SoepKip | 07-12-22 | 10:23

@Papa Jones | 07-12-22 | 10:20: klopt hoor. Maar wat ik bedoel is dat als Gordon nou had zitten raaskallen als Ye dat Hitler toch eigenlijk een beetje miskend is, dan snap ik het nog een heel klein beetje. Maar dit? Een beetje pantser mag je wel hebben hoor.

Devils_son | 07-12-22 | 11:52

Het wrange is dat nu ineens iedereen het heeft over die doden en arbeidsomstandigheden, terwijl het natuurlijk al jaren precies hetzelfde gaat met de bouw van wolkenkrabbers en winkelcentra in alle steden in het Midden-Oosten. En heb ik er zelden of nooit iets over gehoord. Wat dat betreft heeft Gordon wel een punt dat het overtrokken wordt. Iets wat al jaren aan de gang is, is nu ineens een probleem geworden. Het had natuurlijk al jaren geleden aangepakt moeten worden. Het goede is wel dat nu toch een kentering komt door de massale aandacht. Althans, dat hoop ik.

small_town_dude | 07-12-22 | 10:15

Die Gordon is niet te volgen...
Slavernij ooit in Nederland was vreselijk, laten we daar nog vaak schuldbewust naar kijken
en dus
Slavernij ergens anders (Qatar) en nu is niet erg.

Het woord is whataboutisme en hier een verkapte manier van wegkijken dus.
Hij kijkt wel uit wat hij over Qatar zegt. Straks kan hij het land niet meer in.

Gordon heeft een beetje moeite met de serieuze zaken.
Hij zet dan de ernstige blik op en gaat zachtjes praten.
Helaas ook uit eigenbelang want hij kwam voor de promotie.
Het liefste gaat hij in de amicale luidruchtige Albert Cuyp stand en prijst zijn waar aan.

Kan ook zijn dat de afspraak was dat het een PR-gesprek zou worden en vervolgens schuiven ze er bij OP1 nog even een zwaarder gesprek in, dat zijn programma banaal en onbelangrijk maakt.

Dat flikten ze bij DWDD ook nog wel eens.
Bijvoorbeeld een boek van Peter R de Vries. Maar die liet niet over zich heen lopen.
www,youtube,com/watch?v=bZ4kl3Am-LA

AdvocatusDiaboli | 07-12-22 | 10:15 | 3

Er zijn nooit slaven geweest in Nederland.

HogeNood | 07-12-22 | 10:21

@HogeNood | 07-12-22 | 10:21:
ok, door Nederland. En niet heel Nederland.
Het gaat erom dat hij zichzelf tegenspreekt.

AdvocatusDiaboli | 07-12-22 | 10:33

Door ons verantwoordelijk te stellen voor de slavernij doe je in feite hetzelfde als dat er bij racisme het geval is, een hele groep over 1 kam scheren. In feite verwijt je ons dan dingen die je zelf doet, zo niet erger.

goyboy | 07-12-22 | 10:14 | 1

Precies. Zo voel ik me geen racist. Maar een tot racist gemaakte.

Nonik Neem | 07-12-22 | 10:25

Er is een verschil tussen “ voorouders van voorouders, van voorouders hebben gedaan” en “de huidige generatie doet en de wereld juicht erbij”. Mijn voorouders verbouwden knollen op het veld en woonden in plaggenhutten. Wat zei je?

TheseDays00 | 07-12-22 | 10:14

Gordon is toch al jaren 'af'. Ze zaten wel erg omhoog met de beschikbare tafelgasten.

B.agger | 07-12-22 | 10:13 | 3

Misschien Emile Ratelband, Peter Jan Rens of Hans van der Toght?

bitterpete | 07-12-22 | 10:17

Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossingen die Britt Dekker kan aandragen.

small_town_dude | 07-12-22 | 10:20

Gordon snapt dus niet het verschil tussen "woke" en "de wereld daadwerkelijk (willen) verbeteren".

Gordon verdedigt misstanden *nu* met misstanden 150 jaar geleden. Dat is dus precies de definitie van "woke"; met censuur, dwang, intimidatie en geweld genocidale ideologieën verdedigen "want 150 jaar geleden..."
Maar zo verbetert er dus nooit iets. De geschiedenis kan niet worden teruggedraaid. Hooguit kunnen we er iets van leren, al is dat helaas door "woke" verboden.
Alleen het heden kunnen we verbeteren.

Tenzij allerlei halve zolen blijven roepen dat er vandaag niks verbeterd hoeft te worden "want 150 jaar geleden..." Met dat motto kunnen we elkaar eeuwig blijven uitbuiten en afslachten. Over 100 jaar kan elke dictator immers nog steeds "want 100 jaar geleden in Qatar..." roepen.

Dandruff | 07-12-22 | 10:12

De pragmaticus tegenover de theoreticus. Die laatste kan geen woorden vinden om te reageren. De universiteiten zijn diep gezakt door zo iemand een titel te verlenen.

Jan_Pietersen | 07-12-22 | 10:12 | 1

inderdaad! wat een zwaktebod. Weglopen van een discussie met iemand die een andere mening heeft en een lager IQ. Dat moet toch makkelijk te winnen zijn. Onbewust ben ik nu voor team Gordon (fout natuurlijk), last man standing.

small_town_dude | 07-12-22 | 10:19

Ik ken in mijn omgeving niemand die verantwoordelijk is voor slavenhandel.
Stop met slachtofferschap te claimen van iets wat je zelf nooit hebt meegemaakt. Je schiet er niets mee op.

donkieshot | 07-12-22 | 10:12 | 2

Toch lijkt dit een aardig verdienmodel!

ExitTrajectum | 07-12-22 | 10:50

Dat is een voorwaarde.

donkieshot | 07-12-22 | 11:10

Spreken is zilver en zwijgen is goud is nu ook al filosofie maar waarom kom je dan naar die talkshow?

Simon_GS | 07-12-22 | 10:11

Degene die dagelijks zegt voorgoed te vertrekken naar Dubai blijf maar zitten. Te gek voor woorden.

Pinocchio | 07-12-22 | 10:10

Als je een helder betoog wil moet je m.i. niet Gordon uitnodigen. Onder de oppervlakte van het onhandig bazelen zit er wel een punt; de aanwezige deugkneuzen bekritiseren alles en iedereen in de rest van de wereld door de Nederlandse mainstreambril, zoals rijkeluiskinderen alles en iedereen in de omliggende straten bekritiseren, zich niet bewust van het feit dat ze worden gedragen door wat ánderen vóór hun eigen geboorte hebben opgebouwd.

Harry.Langezwaal | 07-12-22 | 10:08

Gordon, Fleur, dat hoofd en dat bos haar, allemaal lullo's en reden genoeg om geen TV te kijken.

Louter Leuter | 07-12-22 | 10:08

Gordon, Dubai gedoogt jou, omdat je geld hebt. GELD! Niet omdat ze je zo een leuke kerel / homo vinden. Zodra jouw geld op is, zal je zien dat ze jou opeens minder leuk vinden.

Mokum Kosher | 07-12-22 | 10:08 | 1

Hebben ze een programma voor... Vlieg er eens uit... op het droge

Louter Leuter | 07-12-22 | 10:09

Die NPO kost 50 euro per jaar per Nederlander, toch?

Deflatiemonster | 07-12-22 | 10:07 | 1

828M / 17.5M = ca 47 pp. Dus gemiddeld per belasting betalend huishouden veel meer.

Zwizalletju | 07-12-22 | 10:16

Gelukkig wordt er niet gesproken over de arbeidsmigranten in de tuinbouw, niemand vindt het immers vervelend dat de tuinbouwgewassen nog betaalbaar zijn.

happen_maar | 07-12-22 | 10:06 | 1

Daar vallen ook duizenden doden?

Ichneumonidae | 07-12-22 | 10:07

Als ze Gordon daar opsluiten (doe het alsjeblieft!) of van een flat gooien omdat ie homo is moeten we dat ook gewoon negeren. Veel te woke om daar op te reageren.

Capt. Iglo | 07-12-22 | 10:06 | 1

Het is trouwens gewoon nep. Niemand kijkt meer naar op1 en ineens hebben ze daar ook een Sinterklaas en de dag erop een wegloper.

Capt. Iglo | 07-12-22 | 10:07

Er is dus niets liefs aan Fleur... er valt een stilte, ze loopt weg en je goede naam is bezoedeld. Gelukkig was t Gordon.

Reaaalist | 07-12-22 | 10:03

Gordon die aanzit bij een item over grensoverschrijdend gedrag.
Zeg maar het gedrag waar hij een patent op heeft.
Ik dacht nog “ dat gaat fout “.
En zo waar, het ging fout.
En zo heerlijk om dan de de reactie van Gordon te zien. Hij snapte er niks van. Wat een narcist.

Nonik Neem | 07-12-22 | 10:02

Wat is dit land toch groot in het kleingeestig zijn..

En dan gaat zo'n bipolaire stuiterbal vertellen dat wij als Nederland ons daar wel zo schuldig over moeten voelen, dat we geen mening mogen hebben over wat er elders loos is..

Komsich als het niet zo triest was

AldNuut | 07-12-22 | 10:02

Goede analyse van mosterd. Dit soort eikels bevragen over onderwerpen als Qatar. Houd er toch eens mee op. Maar goed het levert ‘interessante’ tv op als hij een ander intellectueel lichtgewicht laat weglopen.

BobDobalina | 07-12-22 | 10:01 | 1

En als dit meisje zich manifesteert als woke mogen we daar best wat optimistischer van worden.

ExitTrajectum | 07-12-22 | 10:05

Ach, ik heb helemaal niks met Gordon. Maar mensen zoals hij en Claudia de Breij en tientallen, nee, honderden andere maatschappelijk uiterst succesvolle homo's en lesbo's zouden zich er wel eens wat meer rekenschap van mogen geven dat zij slechts kunnen gedijen omdat ze het geluk hebben in een vrije, westerse, democratische, seculiere samenleving te wonen. En dat de normen en waarden van die samenleving steeds verder onder druk komen te staan door een gigantische influx de afgelopen 45 jaar van lieden die schijt hebben aan die normen en waarden.

En Fleur Jongepier is het schoolvoorbeeld van het lief-dommige deugdoosje waarvan je er tegenwoordig zo veel van ziet in de MSM. Fleur heeft alweer een tijdje een column in de Volkskrant. Ik heb even moeten zoeken, maar dit schreef ze afgelopen zomer nav al die stoel- en buitenslapers in Ter Apel:

"Dit kan zo niet langer! Een mooie slogan, geroepen door velen die het ook niet voor elkaar krijgen dat mensen na een vlucht die hen soms bijna het eigen leven kost, met granaatscherven in hun schenen, met platgebrande huizen, met ptss, met verloren ouders of kinderen in Nederland een godvergeten bed hebben om in te slapen.''

Ik vond het je reinste 'asielzoekersporno'. Hoeveel van die buitenslapers hadden nu werkelijk 'granaatscherven in hun schenen' en 'platgebrande huizen'?

Nou ja, waarom ze uit die uitzending is weggelopen is niet duidelijk, geloof ik, maar het zal wel weer een 'deug-technische' reden zijn geweest.

Dr_Johnson | 07-12-22 | 09:57 | 2

Men weet toch hoe Gordon is, maak dan niet zo een drama van wat hij zegt.

gato | 07-12-22 | 10:07

Vroeger kwam je op tv omdat je iets te zeggen had. Tegenwoordig omdat de zendtijd tussen twee reclameblokken moet worden opgevuld.

Zenzeo | 07-12-22 | 09:56 | 2

Dit zegt eigenlijk alles.

J-van-de-Bontekoe | 07-12-22 | 10:04

Helemaal waar,wat voegt zo'n programma als Op1 nou toe,
ik zou het niet weten.

VW, alles ist vorbei | 07-12-22 | 10:10

2 hysterica's aan één tafel is als 2 kapiteins op één schip. Da's vragen om ellende.

wijsvinger | 07-12-22 | 09:54

Dat weglopen is zo ook niets meer waard. Zal dus wel meevallen op die Uni. Ik ga niet kijken. Ben al lang geleden weggelopen van de tv.

Reaaalist | 07-12-22 | 09:53

Het wordt steeds gekker, nu zijn wij als kikkerlandje verantwoordelijk voor de slavernij 150 jaar geleden... Volgens mij is slavernij al zo oud als de mensheid en haar 'beschaving' en waren het juist de westerse landen die het afschaften...

PlatteHoofd-IpneHaar | 07-12-22 | 09:47

Mevrouwtje sneeuwvlok zat aan tafel om te praten over haar vertrek bij de Uni Nijmegen wegens onveilig academisch klimaat en te weinig activisme of zo. Dus dat weglopen is geheel passend. Voor deze deuggleuf met een clitoris.

De Treinende Rechter | 07-12-22 | 09:47

Fleur Jongepier zat waarschijnlijk bij op1 omdat ze is weggelopen bij de Radboud Universiteit wegens grensoverschrijdend gedrag van collega's. Ze was docent ethiek aan die universiteit.

grietmetgroenefiets | 07-12-22 | 09:46 | 1

Vroeger, op de katholieke basisschool, leerden we ethiek van de pastoor. Blijkbaar moet je daar nu voor naar de universiteit.

wijsvinger | 07-12-22 | 09:56

Toch heeft die Gordon wel humor met zijn "... maar laten we het over leuke dingen hebben. Over mijn programma."
Ken maar weinig mensen met zoveel zelfspot.

Ichneumonidae | 07-12-22 | 09:44 | 2

Gordon en zelfspot?
Bij het minste geringste aan kritiek begint hij te schuimbekken en krijgt iedereen er van langs op den Twitter.

leo de pejo | 07-12-22 | 09:48

@leo de pejo | 07-12-22 | 09:48: Die geciteerde uitspraak van hem vond ik wel geestig en mijn commentaar daarbij is (uiteraard) ironisch.

Ichneumonidae | 07-12-22 | 09:52

Weglopen, blocken, het is allemaal je vingers in de oren doen en heel hard LALALALALA roepen als een ander praat. Jammer.

Dat Gordon een lul is heeft er verder weinig mee te maken.

Hans Kwalzan | 07-12-22 | 09:44

Geheugenrot heeft geen zorg te dragen over natte schapen.
Ten positieve heeft ie dan geen volkstammen in de hyptheekschulden gezongen.

hallevvezool | 07-12-22 | 09:43

Dus mevrouw Kwaaiepier is er nu ook achter, dat met Gordon aan een tokshowtafel gaan zitten niet perse een goed idee is.

Lubbberrtt | 07-12-22 | 09:43

"Kijk naar de gruwelijkheden die we als Nederland hebben gedaan" Nou me dunkt dat we dat doen. En nu? Of is het zo: wij hebben honderden jaren rotdingen gedaan, nu mogen andere landen honderden jaren rotdingen doen? (Alsof zij geen rotdingen in hun verleden hebben).

John McClane | 07-12-22 | 09:43

Dus jullie kijken nog tv?

Hadena | 07-12-22 | 09:42

We zijn allemaal verantwoordelijk voor slavernij in één adem met we zijn allemaal woke. Gordon doet het.

keestelpro | 07-12-22 | 09:38

Als dan snuiforgel van een Gordijn zijn bek opentrekt loop ik ook weg. Met een zak watten, een lantarenpaal of een kop koffie ga ik ook niet in discussie.

Schadenfreude | 07-12-22 | 09:38

Terug naar Dubai graag: we hebben je hier niet nodig.

dathoujetoch | 07-12-22 | 09:38

tja, Gordon jaagt al jaren mensen weg, met z'n muziek....

DerBrabo | 07-12-22 | 09:36 | 1

... en zijn persoonlijkheid

Baron_von_Rijswijck | 07-12-22 | 09:40

Als 'only gay in the village' is hij degene die het land tot acceptatie dwingt.
Nederland niet met een belerend vingertje.
Maar waarom hem een zak hooi noemen?

Zack Hooi | 07-12-22 | 09:35

Dat Fleur van tafel vertrekt omdat er een andersgeaarde aan tafel zit vind ik ook niet ok.

J.Hendrikse | 07-12-22 | 09:35

Waarom vertrekt ze?

Islam is toch supermooi?

Kaas de Vies | 07-12-22 | 09:35 | 1

Misschien was dat waarom ze wegliep. Het klikte ineens bij haar. Islam supermooi, islamitisch land doet slechte dingen. Islam is mooi, islamitisch landen willen Gordon van het dak gooien. Islam is mooi. Islamitisch landen zijn nog actief in slavernij. Islam is mooi... en toen kreeg ze een beetje kortsluiting en liep van tafel.

peterdh | 07-12-22 | 09:43

De tactiek van NPO werkt, want we hebben het er wel weer over @Mosterd.

LaPetite | 07-12-22 | 09:34

Wat is dat toch met dat weglopen?
Als je er niet mee eens bent, ga er tegenin maar loop niet weg. Dat is zo zwak.

TinusVlugOpDeKut | 07-12-22 | 09:34 | 1

Nou, ik zou al meteen weglopen als ik er achter zou komen dat Gordon bij mij aan tafel zit. Waarom in vredesnaam deze narcistische malloot dingen laten doen en uitnodigen voor een NPO programma ?(van belastingheld nota bene!!)

Als_je_me_nou | 07-12-22 | 09:37

Als Goor zich uitspreekt tegen woke dan zou je bijna zelf woke worden. Maar dat is wellicht wel precies de bedoeling.

BrulSpin | 07-12-22 | 09:33 | 1

Hij's fijn!.
Maar de bedoeling? Nee daar is ie echt te dom voor

J.Dokstijl | 07-12-22 | 09:42

Hahaha, alleen al die gezichten bij die uitspraken van Gordon, geweldig hoe ze met samengeknepen billen en met de deugsmoel kijken, het weglopen van het sneeuwvlokje was ook passend!

lanexx | 07-12-22 | 09:32 | 1

Zo, die Gordon is niet van de straat, met zijn Jan van Riebeeck en kennis van slavernijverleden.
Die kop van Hamer is priceless.

gestoptmetroken | 07-12-22 | 09:42

Maar ff over de uitspraak van Gordon dat eigenlijk echt van de zotte is; Nederland is verantwoordelijk voor De SLAVERNIJ!??

Remus McMillan | 07-12-22 | 09:31 | 2

Dat is ook onzin. In de gouden eeuw waarin iedereen "zo verschrikkelijk profiteerde van de slavernij" was het overgrote deel van Nederland straatarm. Er waren 10% rijk, 90% bedelde op straat of werkten zich voor hun 40e kapot voor een hongerloontje. Van die 10% rijken (voornamelijk VOC en gerelateerd) zal er 0.1% direct geprofiteert hebben van de slavernij (een gedeelte van de WIC).

peterdh | 07-12-22 | 09:48

Peter. Misschien liep ze daarom weg..

Remus McMillan | 07-12-22 | 10:05

Onze talkshows leiden tot niets anders dan hoon en verwarring.

Madame Poitiers | 07-12-22 | 09:31 | 1

Maar het zijn wel júllie talkshows hè. Niet de mijne

J.Dokstijl | 07-12-22 | 09:45

Over “moraalridder” en “woke” beginnen en dan met het argument komen dat wij 150 jaar geleden iets met slaven deden.
……
Dit trek ik echt niet.

PS
Ofwel een zeer goed argument om gewoon geen NPO te kijken.

J-van-de-Bontekoe | 07-12-22 | 09:31 | 2

Hij bedoeld: Een beetje woke mag, zodat je in iedereens ogen deugd. Maar te woke, zodat we het er daadwerkelijk over gaan hebben en niet aan zijn programma toekomen is weer te veel van het goede.

peterdh | 07-12-22 | 09:50

@peterdh | 07-12-22 | 09:50:
Dank voor uw poging tot verduidelijking, maar ik blijf om het in goed Nederlands te zeggen “flabbergasted”.
En zoals hier ergens al verder gezegd, blij dat ik alleen wat NPO mee krijg via dit roze medium.

J-van-de-Bontekoe | 07-12-22 | 10:02

BN-ers met een mening is sowieso gegarandeerd buikpijn. Maar godzijdank krijg ik niks meer mee van Op1 of dat kneuterige Jinek, op zo nu en dan een GS topicje na. Mijn dwingende advies is er compleet parallel aan te leven.

de Voorzittert | 07-12-22 | 09:31

Boehoe... Ze vertrekt. Prima. Blijf maar weg.

Remus McMillan | 07-12-22 | 09:30 | 3

Blijf weg en neem Gordon mee. Neem de hele NPO maar meteen mee want als je Gordon uitnodigt op staatstelevisie om te komen praten, dan weet je dat er een woordenkots uit komt vol met piemelpoephomo-humor die niks toevoegt. Hem uitnodigen is jezelf als NPO failliet verklaren. Dan zijn blijkbaar alle mensen met een boodschap op en graag je in de bak met B-garnituur.
Daar is de NPO trouwens wel grootgrutter in, in B-garnituur. Kijk naar al die zogenaamde artiesten, het is toch allemaal bagger. En daar mogen de werkende Nederlanders belasting voor betalen.

Dag Fleur. Je bent te licht bevonden. Lichtgewicht dat is.

Bakkeleures | 07-12-22 | 09:37

Amen.

Remus McMillan | 07-12-22 | 10:03

Ging ook nog om promotie van 2 SBS6 programma’s die hij heeft gemaakt.

Ten eerste dacht ik: ha fijn, Gordon weg naar Dubai, dus van onze tv. Grrr, not.
Ten 2e, wat een armoede dat Op1 SBS6 promoot.

Ik ben overigens voor een heel andere invulling van tv: minstens 3 uur per dag Nederlandse les. Zeg maar een soort Sesamstraat voor volwassenen. Of Teleac 3.0. Of voor mijn part 24/7. Kun je wel wijzer van worden en niet dommer.

Kudtkip | 07-12-22 | 10:57

Fleur’s kostje is gekocht. Die zit in minder dan geen tijd bij een andere talkshow uit te leggen waarom ze weggelopen is.

Sterker nog, die gaat een vaste tafeldame worden!

Tollebol | 07-12-22 | 09:29 | 1

@Tollebol: Ja, Jinek glibbert al van haar stoel bij de gedachte. Weer heeeeerlijk deugen...

TinusVlugOpDeKut | 07-12-22 | 09:32

Dat is wel heel ‘exclusief’ van dat deugmeisje om een man met heaumeau en diverse geestelijke stoornissen en verslavingen publiekelijk te cancellen. En hij woont nog in Islamlievend Dubai ook.

Ik

_pacman_ | 07-12-22 | 09:29

Altijd eens met kritiek tegen hypocriete deugzeikers. Verder is Gordon natuurlijk een stereotype plantagehouder maar dit terzijde.

HerzlichWillkommen | 07-12-22 | 09:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland