NIEUW in Nederland: Derdelandiërs
Dienst Terugkeer & Vertrek gaat eindelijk mensen terugsturen. Van uw geld
Opmerkelijk nieuwsbericht in onze nieuwsbox hedenochtend. Gedateerd 4 november, maar "zojuist gepubliceerd". Alsof iemand in Den Haag heeft zitten wachten op de verdeling van de burgemeestersbaantjes bij de VVD-fractie, en toen op het zend-knopje heeft gedrukt. Enfin, het goede nieuws is dat Rutte echt eindelijk jajaja hoera iets aan de asielinstroom gaat doen, zoals beloofd aan Sophie Hermans. Het gaat hierbij niet om ericvanderburgers uit Slagboomzwaaiistan of veiligelanders uit Winkeldiefstalië, maar om DEZE MENSEN uit Oekraïne, die zelfs nooit in Oekraïne zijn geweest. Kansmigranten alias "derdelanders". Ze hebben een vals visum gekocht in Roemenië en staan hier in de Miele-rij. Honderd vluchtelingen per dag komen er aan op Amsterdam CS. Nou, die derdelanders worden dus teruggestuurd, door de Dienst Terugkeer & Vertrek, bekend van uit het raam staren, neuspeuteren, patiencen, jongleren met stressballetjes, koffie halen en om half vier naar huis. Het slechte nieuws is,... het werkt niet & u gaat dat betalen.
Reaguursels
InloggenIk geloof onze politiek in deze volledig. Dit gaat he le maal goed komen!
Krijgen ze eindelijk een ticket trug ist weer niet goed...
Plus 5.000 euro he. Als ze nu naar huis gaan. Als ze straks naar huis gaan krijgen ze niets. Hooguit een ticket.
Hoe zei @SeadaNourhussen 't ookalweer, iets als 'de vele gevluchte Zwarte Oekrainers' ...
Wat mij betreft worden dit soort lieden direct terug gestuurd naar Oekraïne om mee te vechten om de Russen eruit te jassen. Ohhh u heeft gefraudeerd, prima, u kunt kiezen. Optie 1 u vertrekt op eigen kosten direct uit Nederland terug naar uw eigen land of 2. u wordt afgezet bij de grensbewaking van Oekraïne en kunt mee vechten met de Oekies.
Blijkbaar studeerden er tienduizenden derdelandiers in Oekraïne.
Hoeveel Russen studeren er ondertussen al niet in Oekraïne? Moeilijke studies zie ik zo. Vele Russen halen het niet en mogen niet meer terug naar huis. Vervelend zeg.
Het schijnt dat er nogal wat Russen stage lopen in het Oekraïense leger om te leren hoe je moet vechten. Telt dat ook?
Wordt Nederland steeds groter of mis ik iets? Met het huidige landsformaat en hoeveelheid woningen kunnen we toch geen tienduizenden meer blijven opnemen El jaar?
Wel ja joh, vele miljoenen
We hebben het dus over gewone veiligelanders die roepen dat ze uit Oekraïne komen, meer niet.
Het is niet nodig het voordeel van de twijfel te geven, dus neem ik aan dat dit allemaal smoesjes zijn in de categorie 'Ik ben echt homo', 'Ik ben echt afvallige', 'Ik ben echt minderjarig' en nu dus 'Ik kom echt uit Oekraïne'.
Wel kun je het voordeel van de twijfel nemen. Accepteren dat ze vanuit Oekraïne komen, vaststellen dat Nederland dan niet het eerste EU land van aankomst is en vervolgens terugsturen naar Duitsland.
Voor de duidelijkheid, moreel volstrekt corrupte asieladvocaten leren migranten om al deze argumenten 1 voor 1 uit te spelen om zodoende de procedure enorm lang te rekken. Dus je begint met 'ik ben minderjarig' en als men met peperduur botonderzoek het tegendeel heeft bewezen 'ik ben homo' en als men met wat porno het tegendeel bewijst 'ik ben afvallige' en als men dat als weinig aannemelijk bewezen krijgt (pas op, dus is dus allemaal duur en moeilijk voor de IND) komt de 'ik ben van Oekraine!' (of een willekeurig ander land met oorlog, zolang je maar geen papieren bij je hebt die het tegendeel bewijzen).
Eigenlijk zijn asieladvocaten quasi landverraders.
@drs. Levi Samsonov | 10-11-22 | 13:34:
Er klopt niets van wat je claimt. Advocaten behoren zich niet (mede)schuldig te maken aan misdrijven. Je hebt gewoon wat heel uitzonderlijke zaken uit je hoofd geleerd die in de praktijk nauwelijks voorkomen en al helemaal niet op advies van een advocaat. Ben jij mal.
Er staat helemaal niet dat ze teruggestuurd gaan worden. Ze mogen gratis geld vragen om naar huis te gaan.
Dat geld vragen en krijgen lukt probleemloos, maar dat treinkaartje naar Zandbakkië gaat hem natuurlijk niet worden.
Gratis geld om naar huis te gaan...? Zou ik daarmee ook weer terug naar het Nationaallandschapseiland kunnen...?
Om bij te blijven is het verstandig om het Haagse jargon te blijven volgen; 'een pittig gesprek vanuit de VVD-fractie' betekent bukken voor Rutte.
Je kan ze ook een waterbouwkunde-studie geven en dan als stageprakticum alsnog de Markerwaard met ze inpolderen...
Ja, ja nu gaan ze mensen ineens terugsturen. Het kon nooit maar nu de VVD weer pro-dwang is kunnen ze dit wel zeggen.
Net als het “stevige” gesprek dat de fractie en aanvoerder van de VVD hebben gevoerd.
Klinkt heel robuust allemaal. Aan de beeldvorming is in ieder geval weer gewerkt.
''Ja, ja nu gaan ze mensen ineens terugsturen.'''
Nou ja, dat is de intentie, hè. Dat wil nog niet zeggen dat het ook in de werkelijkheid gaat gebeuren. Zoals ik het lees, is er sprake van een grote mate van vrijwilligheid. Men probeert die lieden 'lekker' te maken door het aanbieden ven een 'financiële ondersteuning voor remigratie'. Maar als meneer de 'vluchteling' zegt: Nee, hoor, ik ben niet geïnteresseerd, hou je oprotpremie maar. Ik wil me hier permanent vestigen, een sociale huurwoning krijgen, en werken, en als ik geen werk kan vinden, dan een uitkering. Als hij dat zegt, is het verder ook best.
Er moet veel en veel meer dwang worden toegepast.
@Dr_Johnson | 10-11-22 | 13:01:
"Als hij dat zegt, is het verder ook best."
Alleen is dat niet zo. Waarom geloof jij dat? Naar schatting komen er +/- 100 asielzoekers naar Ter Apel per dag. Komt neer op zo'n 35.000 aanvragen per jaar. Naar schatting is zo'n 30% kansloos. Dan heb je ook nog mensen die terug naar Frankrijk e.d. moeten omdat ze daar al een keertje asielaanvraag hadden gedaan. Blijft over ongeveer 25.000 per jaar inclusief nareizigers aan nieuwe statushouders. Gemiddeld dan. Dit jaar staat alles op z'n kop en kunnen we wel rekenen op een totale instroom van immigranten tussen de 300.000 en 350.000 misschien wel meer afhankelijk van hoe onleefbaar Poetin Oekraïne gaat maken en of we de lef hebben om de Russen de deur te wijzen die hier proberen te "komen". De vluchten gaan immers nog vanuit Istanboel naar Amsterdam.
Ik snap dat overdrijven niet zo. Het is al erg genoeg zoals het is.
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 13:30:
"Waarom geloof jij dat?''
Omdat er geen sprake is van gedwongen uitzetting, Theo. Als ze het aanbod van die oprotpremie weigeren, gebeurt er niks. En je probeert weer veel te rooskleurige cijfers te slijten:
"Komt neer op zo'n 35.000 aanvragen per jaar.''
Dit schrijft het AD (en ik las het ook al elders):
"Het aantal asielzoekers dat naar ons land reist, komt dit jaar uit op tussen de 48.210 en 55.170 asielzoekers. Het ministerie van Justitie heeft de prognose voor de tweede keer naar boven bijgesteld.''
"Alleen tijdens de asielcrisis van 2015, toen er vanwege de oorlog in Syrië veel mensen naar ons land vluchtten, was de instroom met 59.100 asielzoekers hoger.''
Daar komen we dus alweer heel dicht bij in de buurt (al die Oekraïners zijn hier niet in meegenomen).
"Voor volgend jaar zijn de prognoses niet veel lager. Dan verwacht het ministerie 50.650 asielzoekers.''
En omdat het ministerie voortdurend de prognose 'naar boven' moet bijstellen - net als het CBS mbt de voorspelde bevolkingsgroei - kun je ervan uitgaan dat dat aantal van het 'Wir schaffen das' jaar 2015 volgend jaar ruimschoots zal worden overtroffen.
En die 30% kanslozen van jou gaan niet weg: die beginnen met het 'procedure stapelen'. Uiteindelijk wordt van de 'uitgeprocedeerden' iets van 40% daadwerkelijk uitgezet, en ook dat betwijfel ik. Lijkt me veel te hoog.
''Dan heb je ook nog mensen die terug naar Frankrijk e.d. moeten omdat ze daar al een keertje asielaanvraag hadden gedaan.''
Is een minderheid, en bovendien mag Nederland van de RvS niet uitzetten naar Griekenland (want daar zijn de sociaal-economische omstandigheden onder de maat), en Syriërs mogen niet teruggstuurd worden naar Denemarken, want Denemarken is van mening dat grote delen van Syrië tegenwoordig veilig genoeg zijn, en overweegt dus 'zijn' Syriërs terug te sturen.
''Ik snap dat overdrijven niet zo.''
Ja, er wordt wel eens wat overdreven, maar wat jij 'structureel' hier doet, is 'onderdrijven'.
@Dr_Johnson | 10-11-22 | 14:19:
Touche.
"Dat is het hoogste aantal sinds de asielcrisis van 2015. De prognose voor dit jaar was aanvankelijk 34.370 en werd tussentijds al eens bijgesteld naar 41.500, maar gaat nu dus weer fors omhoog. Volgend jaar is de instroom onverminderd groot, volgens de prognoses van het ministerie, en stijgt die zelfs nog iets. Het ministerie gaat uit van een instroom van 50.650 asielzoekers."
Dit jaar is het bijzonder hoog. Ik "onderdrijf" (leuk gevonden) trouwens niet ik reken immers op meer dan 100.000 extra immigranten in vergelijking met vorig jaar. Zo'n 350.000+ dus. Dus laten we justitie gelijk geven dan komen we op 300.000+ immigranten buiten asielzoekers waarvan wellicht dan naar schatting 30.000-35.000 mogen blijven. 60% zijn mannen, 40% zijn vrouwen en kinderen. Dus 10%+. Dus ja. We duiden het probleem maar altijd. Jij "overdrijft" best en ik "onderdrijf" misschien ook omdat ik denk in gemiddelden. Maar wat heeft meer zin. Denken "we gaan allemaal dood" of "pffff hoe moeten we dit oplossen? wat moet er gedaan worden".
P.S. Justitie "overdrijft" met "bijstellen". Hoog inzetten, overdrijven en dan achteraf zeggen "viel wel mee eigenlijk". Tenminste als je een beetje sluw bent. Want waar komen die 10.000-20.000 extra asielzoekers vandaan dan?
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 13:30: 85% van de eerste asielaanvragen wordt goedgekeurd Theo, het hoogste percentage van de EU www.telegraaf.nl/nieuws/1357869497/ka...
@Sinterbikske | 10-11-22 | 19:20:
"Tegelijkertijd kloppen er volgens hem juist meer asielzoekers uit kansrijke landen aan: Syrië, Jemen, Turkije en Afghanistan."
Fucking DUH!
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 19:38: Jouw cijfers kloppen DUHs niet.
Vraag me plots eigenlijk af wat er gebeurd met die figuren die na juli zijn gekomen en niet vallen onder het RTB. Die staan in de rij voor Ter Apel. Is het niet gewoon heel erg prudent om die mensen een soortgelijk aanbod te doen? Wel eventjes foto's nemen, vingerafdrukken en DNA afnemen en een contractje waar in staat dat ze nooit meer naar de EU komen zonder speciale dispensatie via de Nederlandse ambassade in het thuisland. Kom je toch? Mag je direct weer terug.
Kijk, dat vind ik dus doorpakken. Kom op Eric, ik weet dat je meeleest.
Die contractjes zijn zonder waarde. Foto, vingerafdruk en dna afnemen is ook onzin. Dat doe je alleen als je er ook meteen een opsporingsbudget bij opent voor later. Er worden nu al genoeg opsporingskansen verprutst omdat incompetentie de leider van het onderzoek is...
Mijn inziens zou illegaliteit strafbaar moeten worden gesteld (is hier in Nederland verblijven zonder verblijfsvergunning). Bij strafbaarheid kunnen illegalen worden vastgezet en het land worden uitgezet. Hoeven we okk geen oprotpremie te betalen. Ik zie de folders alweer in diverse talen: "ga naar Nederland ook al mag je daar niet zijn, je krijgt geld om weer terug te keren"
Oh ja? Jij wil bijvoorbeeld, slachtoffers van mensenhandel strafbaar stellen? Beetje tegen zo'n meisje dat als hoer is misbruikt vertellen dat ze op water en brood moet totdat ze zelf kan regelen hoe ze terug naar huis gaat?
Gaat 'm niet worden kerel.
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 12:37: Kersenplukken is wel een beetje uw handelsmerk hè?
Natuurlijk gaat er in geval van een dergelijk slachtoffer een ander hulptraject lopen. Het gaat erom dat er nu helemaal geen mogelijkheid is om illegaal verblijf aan te pakken.
@Verbandmeester | 10-11-22 | 12:58:
Wat dacht je dan van illegale Chinezen die als slaaf gehouden worden. Komt ook voor.
Het is trouwens bijna onmogelijk om in Nederland als illegaal te verblijven. De meesten vertrekken derhalve na een paar maanden om elders hun geluk te proberen of lopen tegen justitie en politie aan wat ook niet vol te houden valt. Die illegalen die wel blijven zitten onder de plak van keiharde criminelen. En misschien een paar die ergens illegaal kersen gaan plukken bij een louche boer misschien.
Geef huis, geef geld, geef vrouw, geef zorg.
Dank u Nederland, mij geef wat terug, geef het door aan vrienden/kennis/familie. Volgende maand hier.
Ter verduidelijking op hetgeen PrittStift schrijft:
- Kort na 24 februari is dus vanwege de vluchtelingenstroom de "Richtlijn Tijdelijke Bescherming" (RTB) geactiveerd.
- Deze RTB is EU-breed ingesteld kort na 1995 toen ineens een lawine aan mensen uit Joegoslavië de EU binnenstroomde.
- De RTB bepaald dat mensen die hieronder geschaard worden, tot nader order geen recht op asiel hebben, en
- in de EU mogen blijven en rechten hebben als ware zij EU-burgers, en
- met uitzondering van minderjarigen waarvoor de lidstaat wél een zorgplicht heeft;
- de lidstaat aanvullend regelingen mag treffen voor opvang e.d. (maar geen plicht) mits dit niet tot discriminatie leidt t.o.v. andere EU-burgers
- De opvangregeling voor Oekraïners kan op termijn een probleem worden, immers hebben zij dezelfde rechten op werk, uitkering en huisvesting als alle andere EU-burgers (Polen, Duitsers, Portugezen, Italianen). Duidelijk dus: met name het "leefgeld" en de huisvesting dat voor Oekraïners geregeld wordt zal niet al te lang kunnen duren.
- Nederland heeft dus er zelf voor gekozen om voor Oekraïners en niet-Oekraïners uit de Oekraïne een regelingen voor leefgeld etc. te treffen.
- niet-Oekraïners die na 4 maart in Nederland gearriveerd zijn komen niet meer in aanmerking voor de RTB.
- met deze mensen blijft NL namelijk zitten omdat in de rest van de EU deze categorie niet erkend wordt.
- Het betreft dus een redelijk beperkte groep mensen voor wie nu een remigratieregeling opgetuigd wordt.
Ja dit dus. Dat zeg ik net. ;)
De remigratieregeling geldt dus alleen voor derdelandiërs die voor 4 maart gekomen zijn en op wie uit barmhartigheid de RTB van toepassing is verklaard.
Voor een aantal nationaliteiten geldt echter nog iets extra´s:
- Indiërs, Bangladeshis, Pakistani en mensen uit ECOWAS-lidstaten hebben in de eerste weken na 24 februari een keus gehad.
- Via een aangrenzende EU-lidstaat repatriëring naar huis op kosten van de EU met een deadline op 6 maart
- Voor studenten voortzetting van de studie in Roemenië, of buiten de EU
Een deel van deze mensen heeft echter van geen van de regelingen gebruik willen maken en de gok gewaagd met de stroom mee in de EU terecht te komen. Daarbij zijn de meesten in gekke henkie NL terecht gekomen omdat wij wél de RTB op hun van toepassing verklaarden (tot 4 maart).
Ga voor de gein eens een ochtend posten bij de ambassade in de Zeestraat in Den Haag en tel de "derdelandiërs". Ze staan ook apart van de Oekies, aan de overkant van de straat langs het hek van het vroegere ministerie van Sociale Zaken.
Het is simpel. Als iedereen die naar NL komt 'iets' geeft, dan werkt dan belonend.
Of het nou een huis, een paspoort, een uitkering of geld om weer ter vertrekken is, het werkt belonend.
Dus mochten we de instroom willen verminderen, dan werkt het om niets te geven.
Ik heb trouwens voor het gemak de rest van het artikel er maar bij gezocht.
"Dit staat in de brief die staatssecretaris Van den Burg op vrijdag 4 november aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. Met deze speciale regeling wil de staatssecretaris derdelanders uit Oekraïne actief stimuleren vrijwillig te vertrekken naar hun land van herkomst of een ander land buiten de Europese Unie waar ze duurzaam kunnen verblijven. Het gaat om een groot deel van ruim 6000 mensen die vóór 19 juli 2022 zijn ingeschreven bij een Nederlandse gemeente en tot 4 maart 2023 bescherming hebben op grond van de RTB. Zij kunnen in de periode vanaf 15 november 2022 tot 1 februari 2023 gebruik maken van remigratieondersteuning door de DT&V. Het remigratiebeleid moet eraan bijdragen dat deze mensen na 4 maart 2023 niet zorgen voor extra druk op de asielopvang en de besliscapaciteit bij de IND."
Wat houdt dat dan in?
"De remigratieondersteuning bestaat uit:
Advies en informatie over remigratie.
Vliegticket voor een enkele reis.
Begeleiding bij vertrek op luchthaven Schiphol.
Een eenmalige financiële bijdrage, te ontvangen bij vertrek op luchthaven Schiphol:
€ 5000 per persoon bij aanmelding tussen 15 november en 31 december 2022 en uitreis binnen 1 maand na aanmelding.
€ 2000 per persoon bij aanmelding tussen 1 januari en 1 februari 2023 en uitreis binnen 1 maand na aanmelding."
Dus nu oprotten krijg je 5.000 euro, tussen 1 januari en 1 februari 2023 krijg je 2.000 euro. Daarna krijg je niets en mag nog tot 4 maart blijven. Doe je dat niet mag je achteraan sluiten in Ter Apel met 0,0 kans op een status.
Ik zou die 5.000 euro pakken. U?
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 12:19:
Blijven zitten loont. Uiteindelijk komt er wel weer een generaal pardon.
En dan is je kostje gekocht ( en nee, ik ben er niet jaloers op ). Er spelen zoveel factoren meer mee, en gezichtsverlies in het dorp van afkomst + eventueel gemaakte schulden om hier te komen zijn niet de minst belangrijke.
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 12:19: Heeft u wel eens van een generaal pardon gehoord voor degene die geen gebruik maken van de oprotpremie en toch blijven ?
@johnyl | 10-11-22 | 12:30:
Ja, staat me vaag iets van bij, wanneer was dat ook alweer? 2008 afgeschaft of was het 2009?
@Graaisnaaiert | 10-11-22 | 12:28:
Wat heeft Akwasi hier mee te maken? Hij is nota bene hier geboren. In Amsterdam. En ik betwijfel heel erg of hij multimiljonair is. Heb je een bron?
Van zij Wiki: "Akwasi Owusu Ansah, artiestennaam Akwasi (Amsterdam, 6 maart 1988) is een Nederlandse rapper, acteur en dichter van Ghanese afkomst."
Ik ken geen Nederlandse rappers, acteurs en dichters die multimiljonair zijn. Jij wel. En ja, hij heeft het wel op eigen kracht gedaan.
"Het remigratiebeleid moet eraan bijdragen dat deze mensen na 4 maart 2023 niet zorgen voor extra druk op de asielopvang en de besliscapaciteit bij de IND",
Het gaat per saldo om slechts een minuscule fractie van de te verwachten asielaanvragen. Kortom we worden blij gemaakt met een dode mus. VVD, de media, de rest: mooie praatjes dadelijk maar veel gespin weinig wol dus.
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 12:47:
Akwasi schijnt stevig in het vastgoed te zitten. superbetrouwbare bron:
www.mediacourant.nl/2020/06/akwasi-sl...
@bomenduwer | 10-11-22 | 13:35:
Oh wow. Niet dat ik de bron vertrouw maar indien het klopt is hij dus ook nog een slimme zakenman. Zo zie je maar je leert wat elke dag. Ik begin de kerel die ik eigenlijk nooit echt enige aandacht heb gegeven eigenlijk wel te mogen. Meer van dat soort ondernemers!
@Heurtebise | 10-11-22 | 12:57:
Wie het kleine niet eert...
Maar enfin. We blijven zitten met een instroom waar we niet of nauwelijks invloed op hebben (tenzij de Denen tips hebben kennelijk) en we enkel een pan-Europese oplossing kunnen hebben. Niet dat Brussel niets doet ofzo. Of had jij die 5-6 miljoen vluchtelingen in Turkije deze kant op gewild?
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 13:38:
Ah, ik wist niet dat hij hier geboren was. Dan heb ik helemaal niets gezegd. Sorry, Joris.
Is dat de oplossing ja? Nep Oekraïners terugsturen die toch al niet in de COA molen zaten?
Dan heeft het de schijn van dadendrang en kunnen ze zeggen dat ze er iets tegen doen.
Nu kost opvang van een migrant al zo'n 30.000 per jaar. Plus de door Van der Burg toegezegd extra 2.500 euro voor de gemeente die een extra opvangplek realiseert. Plus dus remigratiegeld voor mensen die sowieso nergens recht op hebben.
Hoe ze daar in Den Haag zo snel geld kunnen toveren als het om migranten gaat, en dan toch een jaar lang blijven roepen dat er geen geld was om de door inflatie getroffen burgers te compenseren. Het is mij allemaal 1 groot raadsel.
Dan is 30 miljoen (plus enkele reizen) voor 6.000 minder onterechte handhouders toch een dealtje? Ik vind het prima.
Waarom niet terug naar land waar ze voor de "studie" vandaan komen?
Is er oorlog in die landen?
Stel je komt uit India, je studeert in de Oekraïne, dan komt daar oorlog en dan vlucht je via Polen en Duitsland naar Nederland. En dan mag je hier blijven.
Wat gek.
Dat doet toch elke student? Na afloop een wereldreis maken? Komop Idnn, een beetje meet vertrouwen in de medemens bitte.
Inderdaad. Zeer dubieus to say the least.
Het is maar net hoe je dat bericht leest en uitlegt.
Ik lees alleen maar dat ze gebruik kunnen maken van een terugkeer regeling als ze dat willen. Niet dat ze massaal terug gestuurd gaan worden naar t land van herkomst.
Dat is de kunst van hoe je een bericht opstelt.
Ze gaan er in ieder geval keihard mee aan de slag.
Geld uitdelen. Daar is Nederland weer wel heel goed in, dat valt niet te ontkennen.
Sinterklaas bestaat, en hij woont in het Torentje.
Andermans geld uitdelen bedoelt u waarschijnlijk
Het is zo makkelijk. 1 vrouw, minimaal 2 kids.. die de man allemaal los van elkaar aan wijzen als goede man, goede vader. Dan als man mag je de asiel procedure in.... anders niet. Tenzij je je oma hebt gedragen dan weer wel.
Tja, waarom niet. We zijn een enorm groot land met veel ruimte en huizen genoeg. Staatschuld is pas de helft van het inkomen, dus genoeg ruimte om vele uitkeringtrekkers te voorzien. Ik zeg doen!
Het is niet zeker dat de slimmeriken terugkeren. Het is wel zeker dat u betaalt.
Mijn schoonouders hadden tijdens de laatste jaren van hun leven fulltime time verzorging van een Ukraïnse vrouw die 24/7 bij hun in huis in Moscow was. Dat deed zo'n vrouw een half jaar om daarna met het gespaarde geld terug te keren naar de Ukraïne. Het komt voor dat iemand als arbeidsimmigrant naar de Ukraïne verhuist maar ik zou als IND uitermate sceptisch zijn wanneer iemand dat beweert. Deze arbeidsimmigranten in de Ukraïne hebben niet het geld om het land naar NL te ontvluchten. Naïef NL staat momenteel met open armen voor Ukraïne te juichen als slachtoffer van een oorlog. In mijn ogen is Putin een corrupte dictator en een oorlogsmisdadiger die zo snel mogelijk naar Den Haag gebracht dient te worden. Dit neemt niet weg dat de Ukraïne zeker net zo corrupt is als Rusland en we goed moeten oppassen niet in het pak genaait te worden door allerlei mensenhandelaren.
Sorry, ze zitten al in de ministeries, en in het kabinet.
Ach, Red shirt, alles ten oosten van de Oder-Neisse grens en bezuiden de Alpen is zo corrupt als de pip. Wijzelf zijn niet corrupt, wij "kennen" iemand en "gunnen" elkaar "dingen". Maak jezelf geen illusies. Het begint al in dat parlement van ons, waar 120 van de 150 zetels het onderling ritselen ( tot aan onze primaire levensbehoeften aan toe ) en dan moeten wij argeloze kiezers maar afwachten wat we nou weer op ons bordje krijgen.
Om heel eerlijk te zijn heb ik liever een lul in een uniform die ik met 500 euro kan afkopen dan een lul in een pak met een heel ambtenarenapparaat achter zich aan die me op basis van omgekeerde bewijslast volledig kapot kan administreren.
Waar ligt Moscow? En het is hier in Nederland 'Oekraine", niet dat aanstellerige zogenaamse engelstalige (de!) Ukraine. 'Genaait' is 'genaaid', neem ik aan. Niet alleen echte buitenlanders hebben moeite met het Nederlands.
En het is 'bij hen', zeker niet 'bij hun'. Dat vergat ik. Mijn verontschuldigingen.
@dathoujetoch | 10-11-22 | 12:22: Mijn vrouw is Russisch en wij wonen afwisselend in Frankrijk, Nederland en Rusland. Over het algemeen praten mijn vrouw en ik Engels tegen elkaar dat in mijn werk ook hoofdzakelijk de voertaal is. Hoewel ik waarde hecht aan de goede beheersing van de NL taal merk ik bij mijzelf een verloedering optreden. Dat dit jammer is ben ik met u eens. Dit gezegd hebbende merk ik op dat GS geen cyrillisch schrift accepteert. Vertalingen van namen wordt dan snel lastig. Maar ik zal proberen mijn leven te beteren en dank u voor uw terechte en opbouwende kritiek.
Tuurlijk.
Het stopt niet, niet vanzelf.......
Nondeju, als ik geld uitgeef komt de bodem van mijn portemonnee echt een keer in zicht.
Maar bij dit kabinet is die bodem kennelijk nooit zichtbaar als het om dit soort fratsen gaat.
U weet wel wie er dadelijk voor mogen bloeden; juist ja, u en ik.
Begrijp waarom Sinterklaas in den linksch politieke/religieuze kringen zow impopulair is, dat feestje eisen ze zelluf op. Immers niets is zow prettig dan geld met bakken uitgeven waar jezelf geen inspanning voor hebt gedaan uw belastingcenten namelijk!
Als Nederland nu eens aandelen gaat kopen in de bedrijven van die mensenhandelaren, dan zien we nog iets terug van ons geld.
Laat maar knallen. Dat is waar de politiek hard mee bezig is.
Als we nu eens gewoon Mieles naar Afrika brengen? Dan is alles opgelost toch.
Zonder uitkering huur je daar ook geen fatsoenlijke hut meer, harteloze.
Meer dan 500 miljoen jonge Afrikanen smachten naar onze hulp, en ons land smacht naar meer diversiteit.
Win-win.
Die oprotpremie hè, wordt die wekelijks of dagelijks uitgekeerd? Ik vraag dat omdat ik niet weet hoe lang het duurt om vanuit Opgerottië terug te reizen naar de veilige haven in het Land van Melk en Honing, ook wel bekend als "Nederland".
U bedoelt ongetwijfeld, 'Land van Miele en Woning'...
"Wij" besluiten genereus te betalen voor hun vertrekreis.
Maar wie betaalde hun aankomstreis?
Deels zij zelf, deels de NGO-mensenhandelaren en hun donateurs.
|Ze hebben zelf in Afrika de mensensmokkelaar betaald om deze route te kunnen uitvoeren op weg naar de Miele en het huis..
Ik weet zeker dat ik bij 95 van de 100 op voorhand weet of ze wel of niet uit Oekraine komen. Die andere 5% vallen vervolgens door de mand bij de eerste vragen over hun studie, universiteit en of studentenwoning. Dus wat zitten die prutsers daar te doen? Is de IND dan echt de enige die er wel wat mee kan of durft?
Stel twee vragen in het oekraiens. En je weet het.
Een examen laten maken van de studie die men claimt te doen.
.. of in welke straat heb je gewoond? Wie was je docent? Legio mogelijkheden .. maar nee die prutsers laten ze maar gewoon doorstromen want ja ze willen geen gezeik. Dan ben je toch totaal ongeschikt voor je werk? Bizar.
Oké even iets meer dan twee hersencellen gebruiken voor een gedachtenexperiment: dus ik ben student en ik ga studeren in Oekraïne [lol, maar vooruit]. Dan breekt in de Oekraïne de pleuris uit. Wat doe ik dan het liefst zo snel mogelijk? a) ik ga terug naar huis, of b) ik laat me meevoeren met een asielstroom naar een compleet ander land, alwaar ik in een vluchtelingenopvang ga zitten wachten op, ja wat eigenlijk precies? En dat de overheidsinstantie van dat land dan alles doet om het je naar je zin te maken want ja je bent wel vluchteling enzo. Nou nee, dat ben je dus niet. Je bent buitenlands student en kan linea recta op het vliegtuig naar land van herkomst gezet worden. Dat wil je toch, als student? Toch? Pffff, man man man.
Wat is er dan gebeurd met die regeling van de IOM waarmee je kan terugreizen naar je land op kosten van de VN?
Heb er wel eens aan gedacht om dat voor de lol uit te proberen met een enkeltje naar IJsland, daar dan asiel aanvragen op humanitaire gronden -onveiligheid wegens aanvallen op geloof in Zwarte Piet - en dan na 5 december vie de IOM toch maar weer terug naar huis, na een geiser safari daar...
Een bepaald soort lelieblanke lieden wil dit onrecht en deze chaos. Wie zijn dat toch?
Progressieve, groot-stedelijke, neo-marxisten met een diepe zelfhaat.
D66, VVd, CDA en nog een paar.
@ChatBot | 10-11-22 | 11:45: Extreem narcistisch en een diepe haat jegens de rest van de autochtonen bedoelt u.
'opgepakt' ook he, de beste man zal wel zijn uitgenodigd om wat te komen vertellen op het politiebureau, zou me verbazen als hij is gearresteerd (op verdenking van wat).
wat een woordkunstenaars zijn het ook, en dan niet in de positieve zin.
En enig idee wat zo'n miele weegt?
Die mag je nooit als handbagage meenemen.
@Nuchternederland | 10-11-22 | 11:39: gaat de remigratie dan via Ryan Air?
In Nigeria wel, gewoon hetzelfde als hier in NL.
Je krijgt soms de indruk dat Nederland wordt bestuurd door gekke henkies en/of door mensen met een diepe haat jegens de bestaande inwoners.
Een conglomeraat van Markies de Sade-achtigen.
Nee, ik heb doorlopend die indruk. Niet soms.
Pas nou op! Voordat je het weet zetten ze je weg als complotdenker. We moeten het allemaal maar normaal vinden en blind geloven in de expertise, goede bedoelingen en integriteit van Kaag & co. Leve de democratie!
Soms? We worden bestuurd door dwazen en graaiers.
Je bedoeld de gemiddelde GroenLinks/d66 stemmer?
We worden bestuurd door slechte mensen, die willen en wetens een land en haar bewoners kapot willen maken. Het ultieme voorbeeld van slechtheid zit in het torentje, met z'n spastische grijns.
Ik begrijp dat je als niet-Oekraïner het land bent ontvlucht, maar wat ik niet begrijp is dat wij deze mensen toelaten als vluchteling. Zij hebben toch een andere nationaliteit en kunnen terug naar het land van herkomst, waarom wordt dat hier als vluchteling toegelaten?
Kut regering van ons die dit allemaal toelaat.
We vertrouwen ze op hun blauwe ogen en het zijn er zo veel om ze allemaal grondig te screenen.
"Ze hebben een vals visum gekocht in Roemenië en staan hier in de Miele-rij. Honderd vluchtelingen per dag komen er aan op Amsterdam CS"
Waar staat dat? Of is dat een aanname? Het kan wel, Oekraïne is nogal corrupt. Maar dat maakt helemaal niet uit. Bijna alles komt uit Nigeria, India en Marokko. Geen "onveilige" landen. Geen recht op "Oekraïne-status". Zelfs met Marokko is het sinds kort geen probleem meer om Marokkanen terug naar Marokko te sturen dus 'baai baai, zwaai zaai, en tot nooit meer ziens. De teller van uitgezette ongewenste vreemdelingen staat pas op 7.000 personen tot oktober. Werk zat dus voor de DT&V als ze met honderden per dag aankomen.
Oh nog even over die "Roemenië-visums" ook voor de wachtrij in Ter Apel moesten ze toen al aantonen dat ze überhaupt in Oekraïne aan het studeren of werken waren. Dus het is een totale futiele onderneming om met een vals visum proberen asielopvang hier te krijgen. Het maakt niet uit. Je eindigt toch bij DT&V.
Je spreekt jezelf tegen, met 7000 uitgezette personen tot oktober, en een instroom van 100 per dag.
Dat zijn maar 70 dagen, wat gebeurt er met de instroom van de rest van het jaar, in dat geval 220 dagen? Die eindigen dus niet bij de DTV
Effectief uitzetten blijft lastig. Want ja, iemand kan zijn papieren hebben kwijtgespeeld tijdens de hellentocht door Polen en Duitsland naar Nederland. Ik herinner me uit mijn studententijd een groepje Nigerianen die bij de IKEA werkte (ik ook part-time) die allemaal als Rwandees waren binnengekomen. De IND vond het wel vreemd dat ze geen Frans of Rwandees spraken, maar ja, zonder papieren kun je weinig bewijzen.
"Zelfs met Marokko is het sinds kort geen probleem meer om Marokkanen terug naar Marokko te sturen''
O ja joh, Theo? En hoeveel van die meer dan 1000 overlastgevende, criminele, kansloze asielzoekers zijn er dan al geretourneerd?
@Dr_Johnson | 10-11-22 | 11:39: 1 toch, die imatharen-voetballert.
Die corruptie zit voornamelijk bij de middelbare en oudere generatie, die leefden nog onder het Soviet juk waar dat meer regel dan uitzondering was. De jongere generatie staat heel anders in het leven en zijn over het algemeen prima mensen zoals jij (mag ik hopen) en ik. Corruptie heb je overigens overal, ook hier, of niet Sywert.
@Nuchternederland | 10-11-22 | 11:38:
Nee. Lees het nog eens.
@Dr_Johnson | 10-11-22 | 11:39:
Er zijn van januari 2022 tot oktober 2022 7.000 mensen teruggestuurd of liever gezegd weggestuurd. Hoeveel Marokkaans zijn weet ik niet want die regeling is pas sinds oktober van toepassing. Daarvoor was het "je bent niet welkom, zoek het maar uit" waarna ze in de illegaliteit verdwijnen en in praktijk dus meestal doorreizen naar Frankrijk of Duitsland e.d. om het daar te proberen.
@drs. Levi Samsonov | 10-11-22 | 11:38:
Je verhaaltje rammelt weer een beste Levi. Ze spreken Bantu, Frans, Swahili en Engels in Rwanda als officiële talen.
@vossejongk | 10-11-22 | 11:45:
-
De jonge generatie doet even hard mee aan de wijdverspreide corruptie. Als je naar de dokter gaat, als je een business wilt beginnen, als je een oudergesprek hebt op school, als je een akkefietje hebt met de politie, het OM of een rechter, als je een baan wilt, als je iets wilt van een overheidsbedrijf (het zijn er duizenden...) je hebt altijd een 'envelopje' bij je. En dan hebben wij het nog niet over politieke partijen en hun financiering, de benoeming van overheidsofficials.... laten wij nu niet net doen alsof Ukraina plotseling heilig is, of dat er een 'jongere generatie' zou zijn die de oude gewoonten heeft afgezworen (in deze relevant: negentig procent van de ransom-software ellende komt uit Transnistrië en Ukraina, allemaal jonkies, die nu écht niet allemaal gelouterd aan het front staan) Er is nog een hele lange weg te gaan. Als Ukraina ooit daadwerkelijk bij de EU zou komen, dan kan dat alleen maar op kei- en keiharde voorwaarden vooraf, m e t n a m e op het gebied van corruptie.
@bisbisbis | 10-11-22 | 12:17:
Gelukkig zijn die voorwaarden er ook. Grote kans dat niemand van de reaguurders meer leeft tegen de tijd dat Oekraïne klaar is met de oorlog tegen die schoften van Russen en de corruptie. Hoewel Zelensky handig gebruik maakt van de staat van beleg op de corruptie op hoger niveau bijna letterlijk te elimineren. De 1 na de andere kop rolt, tenminste als je het nieuws daar een beetje volgt.
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 12:03: Engels was nog geen officiele taal in die periode ouwe, en ja, ik noem die andere talen voor het gemak even 'Rwandees', maar laten we zeggen 'in Rwanda gangbare talen'. Die gasten spraken allemaal pidgin-English en daarnaast Yoruba of Igbo, als je het per se wil weten.
@drs. Levi Samsonov | 10-11-22 | 13:37:
Dus je kon het Yoruba of Igbo wel herkennen en van elkaar onderscheiden maar je wist tot voorkort niet dat er niet zoiets is als de "Rwandese taal" en dat ze daar ook Engels spreken? Erg bijzonder allemaal. Kon je het pidgin-English eigenlijk wel verstaan? En hoe wist je eigenlijk 'dat de IND het allemaal maar vreemd vond'? Hoorde je dat in de studentenkroeg van deze Nigerianen? Want Nigerianen en Rwandezen lijken in de verste verte niet eens op elkaar. Wil je insinueren dat de IND zo dom is dat ze denken dat alle negers op elkaar lijken?
Overigens Levi. Voordat je antwoord geeft. Er wonen amper 2.000 mensen in Nederland (per 2022) van Rwandese afkomst. Inclusief jouw "Nigerianen" dus. De kans dat jij met meerdere "nep-Rwandezen" werkte in de IKEA is erg, heel erg uitzonderlijk. Het moet een hele ervaring zijn geweest.
''Ze hebben een vals visum gekocht in Roemenië en staan hier in de Miele-rij. Honderd vluchtelingen per dag komen er aan op Amsterdam CS.''
Je gelooft het toch gewoon niet? Alles en iedereen probeert hier maar binnen te sneaken op zoek naar een 'beter leven'.
Een 'tijdelijke financiële ondersteuning voor remigratie'. En wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Dat ze een uiterst genereuze oprotpremie krijgen toegestopt als ze uit eigen beweging oprotten?
Het moet niet aan de vrije keuze van de klaplopers zelf worden overgelaten of ze al dan niet hier blijven. Nederland moet beslissen, en handelen. Deze lieden moeten worden uitgezet naar hun 'eige' land; Nederland moet alleen het vliegtuigticket enkele reis retour betalen, en verder helemaal niks.
Wanneer gaat er nu eindelijk eens wat 'nuchterheid' komen in het denken van allerlei overheidsbobo's en de regering?
"Je gelooft het toch gewoon niet?"
Dat klopt wel. Ik geloof het inderdaad niet. Op het hoogtepunt toen de oorlog net weer was losgebarsten kwamen er 60 per dag aan. Daarna zijn direct maatregelen getroffen dat ze voortaan maar direct naar Ter Apel moeten en die er al waren moeten kunnen dus nu gratis naar huis. Lijkt me toch upgrade boven asielzoekerstatus met 0,0 kans op status.
Enkele reis retour ?
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 11:39:
"Honderd vluchtelingen per dag komen er aan op Amsterdam CS.''
Daar zet ik inderdaad vraagtekens bij. Als dat echt zo was, had je dat allang in de MSM gelezen. Maar ik twijfel er niet aan dat met die ca 100.000 Oekraïners die hier sinds 24 februari zijn binnen gestroomd, er ook een aanzienlijk aantal lieden - al gauw een paar duizend, schat ik - hier binnen is gekomen die geen Oekraïner zijn, in Oekraïne iets vaags 'studeerden', of een of ander baantje hadden. Die moet je allemaal uitzetten naar hun 'eige' land. Hebben hier niets te zoeken.
@Dr_Johnson | 10-11-22 | 11:48:
Ja die moeten nu dus weg en dat zullen er niet zo heel veel zijn want al sinds juli van dit jaar mogen die direct naar Ter Apel want geen recht op RTB. Ze staan dus al maanden in de rij tussen de overige +/-100 aanmeldingen per dag.
M.a.w. het kan niet kloppen dat er al maanden 100 "valsevisumiërs" via Roemenië per dag aan komen op het CS.
Kan de VVD wel iets aan de instroom willen doen, maar ze vertellen er niet bij hoe.
Dus dan blijft het hangen op intentieverklaringen.
Kan Sophie allemaal wel leuk zeggen dat het belangrijk is en urgent en dat het zo niet kan, want de cruiseschepen zijn bijna op.
Dat weten we zelf ook wel.
Maar hoe dan Sophie?
Uitzoeken hoe Denenmarken het doet. Gisteren kwam ik via vriend Astroid op een link van CNN waar staat dat er maar 756 asielaanvragen zijn ingediend in 2021. Dat is 15 per week. Dat is niets op 6 miljoen inwoners. Daar krijg je zelfs de meest rabiate asielzoekerhaters niet mee op de kast.
Maar goed Deense COA spreekt weer van ruim 30.000 vluchtelingen tot mei 2022 (of 2.700) maar is zo onduidelijk dat ik geen flauw idee heb hoeveel asielzoekers er komen naar Denenmarken. Estland schijnt ook problematisch te zijn om uit te zoeken.
Afrika ergens, Roemenië, Oekraïne, Nederland, het zijn vierdelandiërs.
Ik voel me ondertussen een vierdelandiër in eigen land.
@Muxje | 10-11-22 | 11:33:
Wil je een knuffel?
@Theodorus.Goldbach | 10-11-22 | 11:47:
Zo eentje van de schiettent op de kermis?
*luchtbuks inlevert, rol roze papiertjes ontvangt*
'Welke wil je, Samantha?'
"De breezer-beer!"
'Haha ok, en voor mij de stiletto-kam!'
@Kouwe Kees | 10-11-22 | 12:01:
Uiteraard. Wat dacht jij dan?
"Nee."
Aldus GLVVD'er Eric vd Burg.
@HerzlichWillkommen | 10-11-22 | 11:34: en de heer Segers van de CU..!
Vreemd dat je in zoveel landen met een rechtsstaat in de wereld toch zo buiten kan staan. Denk maar aan USA en vele Aziatische landen. Wat mindere landen als Türkiye en Arabia doen het ook allemaal.
Even je groene kaart niet verlengd en je staat zo op Schiphol na een enkele reis.
De VN slaat Japan, Korea en Taiwan bijv. elk jaar wel op de vingers omdat ze bijna geen (echt hooguit enkele per jaar) vluchtelingen toelaten, en die dan vaak alleen een tijdelijke status geven tot in het oneindige.
Ken er eentje. Blije kerel, zogenaamd IT gestudeerd. Doet geen vlieg kwaad. Kan zo ingeruild worden voor een Hollandse pauper of tokkie. Die kunnen dan lekker in Kenia 130 rijden met een lachgas ballonnetje. Iedereen blij.
En hoe voorziet deze 'blije kerel' in zijn levensonderhoud?
@Dr_Johnson | 10-11-22 | 11:35: Lekker reppe, weetje.
@Dr_Johnson | 10-11-22 | 11:35: Dat betaald U
@Dr_Johnson | 10-11-22 | 11:35: Ik heb geen idee. Ik denk dat hij van een rijk gezin komt. En gewoon met een credit card z'n gang gaat. Ik denk dat hij via een Oekraïense universiteit een papiertje of studenten Visa heeft gekocht waardoor hij meteen naar Nederland kon.
Oh bdw.
Het schijnt dat ze Oekraïne ook wel wat wasmachines kunnen gebruiken..
Kwam dit grappige plaatje tegen op twitter van NAFO (is pró Ukr. Troll)
'Het nieuwe embleem van het Russische paspoort' hah
pbs.twimg.com/media/FhMZAGzXoAAOrs7?f...
Derdelandiers zijn toch gewoon hetzelfde als tweedelandiers? Uiteindelijk zijn het vluchtelingen die vluchten voor oorlog (check) en om in Nederland te komen door minstens één ander veilig land reizen (Polen, Duitsland, etc).
Maak ik me niet druk over, Rutte heeft beloofd dat hij er mee aan de slag gaat.
We hebben een pittig geprek gehad, een stevig gesprek gevoerd.
(tussen de tanden door inademen, even de ogen dichtdoen, wenkbrouwen hoog)
heel stevig doorgezaagd
daar hebben we hem van doordrongen
vragen over wat zijn inzet is
hij gaat er mee aan de slag
-en wat concreet?
(even zuchten en doen voorkomen dat het een stomme vraag is)
hij geeft ons antwoorden over zijn inzet
het is een afweging die zojuist is gemaakt
Het heeft ook topprioriteit.
@AdvocatusDiaboli | 10-11-22 | 11:43: De verschillende instanties kijken daarom nu samen naar de oplossing en komen snel met nieuwe voorstellen. Alle neuzen dezelfde kant op!
Studie Mielelogie!
Ik ben ondertussen mielefoob.
Misschien een rare opmerking maar als je studeerde in DE Oekraïne ga je toch gewoon weer naar huis en niet naar Nederland?
U mag van mij MP worden want dat had werkelijk niemand bij de regering nog bedacht.
Kortom, die omschrijving is gewoon onzin.
Zolang de leiding het allemaal prima vindt dat het land naar de filistijnen gaat vinden ze het daar ook best natuurlijk.
Gebakken lucht uit de onuitputtelijke geldpomp, die met het zweet op de wangen in turbomodus de inflatie naar een volgend level stuwt..
Het moet, want Europa
Jaja Europa.. alles voor de niet meer te stuiten beschavings omwenteling, 'Wir schaffen das'..
Europa heeft er niets mee van doen. Het is eigen onkunde.
Ik werk naast die Dienst. Er is meestal niemand aanwezig. Lege kantoren. En indien wel aanwezig, vooral geinteresseerd in kibbeling van de markt of donuts. Voormalige agenten. Die gasten maken dagelijks alle cliches over rijksambtenaren waar.
Geld verdienen zonder iets te doen, zou ik ook wel willen.
Als ze er niet zijn, wat doen ze dan?
@AdvocatusDiaboli | 10-11-22 | 11:23: niks.
@Adriel | 10-11-22 | 11:23:
Kan zijn dat als ze niet op kantoor zijn ergens anders iets aan het doen zijn dat nodig is.
Zoals mensen uitzetten en dan weer terugkeren.
@AdvocatusDiaboli | 10-11-22 | 11:28: Kan ook ja. Tja, ze moeten sowieso iets doen anders kan die organisatie gesloten worden.
Door bij het raam te blijven zitten vang je geen boeven. Boeven jagen doe je buiten, op straat. Ennuuh, als jij zo hard werkt, waar haal jij de tijd vandaan om in de gaten te houden wat die "gasten wel aanwezig" wel doen?
@Heurtebise | 10-11-22 | 11:35: Ik loop door hun ruimte als ik moet schijten. Of voor een mandarijn of banaan uit hun wekelijkse geleverde fruitmand. Ze zijn er toch nooit.
@Piet
Hoe is die kibbeling trouwens?
Overigens over je clichés. Vaag familielid werkt bij Rijkswaterstaat en sinds corona niet meer of nauwelijks op kantoor geweest. Ik lieg. Eerst dat trillende kantoor langs het spoor en toen corona. Alles via Zoom of TeamView en druk, druk, druk, stress want collega's zitten thuis met "burn-out" maar ondertussen alle tijd om rond te reizen. Ik beluister dan die nonsens en ik zie mijn vrouw mij aankijken en haar blik zegt dan genoeg. Bek houden Basil! Serieus! Mond dicht! Niet op ingaan! Is het niet waard.
Ja maar, ja maar.
Nope, bek houden.
Financiele ondersteuning in de vorm van een lunchpakket en een vliegticket" Prima, helemaal voor.
Oh, wacht...
Toch opvallend, mensen die geheel zelfstandig in een ver en vreemd land met andere letters kunnen werken en studeren en op het moment dat het daar misgaat wel hiernaartoe kunnen komen - en dan spontaan hulpeloos zijn - maar niet via via naar het land van herkomst vertrekken. Ik vind daar wel wat van...
Waarom niet beginnen met mensen uit Syrie.
In financieel opzicht is het huidige asielbeleid regelrechte kamikazepolitiek. Eerder bleek uit het onderzoeksrapport Grenzeloze Verzorgingsstaat dat één asielmigrant de schatkist gedurende zijn of haar leven netto ongeveer 5,5 ton kost. Met een wekelijkse instroom van ruwweg duizend asielzoekers – inclusief nareizigers en 18 procent volgmigratie (Centraal Bureau voor de Statistiek, CBS) – en een inwilligingspercentage van 63 procent voor asielverzoeken (CBS), praten we over een kostenpost van 340 miljoen euro per week. Elke week opnieuw. Voor dit jaar komt dat neer op een duizelingwekkend bedrag van 17,7 miljard euro netto, oftewel 1.000 euro per Nederlander.
Officiële brief volstaat om VN-Vluchtelingenverdrag op te zeggen
De werkelijke oplossing voor Nederland ligt in artikel 44: het geheel opzeggen van het verdrag. Een officiële brief naar de secretaris-generaal van de VN volstaat, waarna de opzegging één jaar later een feit is. —-
Copyright Ja21. Maar zolang niet een van de traditionele partijen de noodzaak snapt gaat er niets veranderen.
Stem op 23 maart 2023 het Kartel weg
Het is een politieke keuze. Meer niet.
Succes met stemmen. 120 van de 150 zetels stemmen hetzelfde en de andersstemmenden zijn of rijp voor een inrichting of lid van een partij die wordt buitengesloten. Mooi iets he, die democratuur.
Zoals een ex-GSlid met fikkies ooit zei: "We rule this country, wen er maar aan". En dan denk ik van sja, zo was democratie toch niet bedoeld.
Ik verscheurde mijn paspoort
Heb mijn brieven verbrand
In mijn hart moest ik lachen
Maar ik doe nonchalant
Zijn het de mieles,
Een D66 ste-he-hem,
Zijn het de de dingen die Kaag zegt als je dicht bij haar bent.
@Kaal-dik-en-lelijk | 10-11-22 | 11:33:
Haha, ik hoor het hem bijna zingen.
Een paar maanden terug was ik op een bijeenkomst gezamenlijk georganiseerd door de gemeente en Stichting Vluchtelingenwerk. De dames (Oekraine) in wiens gezelschap ik verkeerde, ergerden zich dood aan de "arabieren", jongemannen met baseballpetjes, die de euvele moed hadden ook op te komen dagen. Het plaatselijke kliekje deugvolk, mij welbekend van GroenLinks of voorheen de Achtmeibeweging (ook zo´n goeie) vonden uiteraard dat die "studenten" net zo goed slachtoffer zijn.
Acht mei beweging. Moest ik effe opzoeken. Ik had al een vermoeden want een van mijn verre dieprode van het pad geraakte familieleden was daar al fan van. en ik zag daar de naam Oosterhuis (pa van policor mutsje zangeres en dito broer), geliefd door Beatrix, opduiken. Dan weet ik genoeg.
Rutte IV gaat binnenkort alle media ter wereld inschakelen voor wat PR.
Come all to Netherland! Free home with meubels, we have enough of it. Work never again, Dutch people pay for you! Netherland, the home of infinite space and infinite luxury! COME NOW.
Deep-fake dit.
Maar dan op een ander nivo.
*Het gaat gewoon niet gebeuren.*
De laatste zin uit het topic is niet eens een spoiler.
Ambtenaren zijn de baas,met steun van juridisch links.
Dat ,omdat de regering alleen maar toekijkt
Terugkeer vergoeding accepteren en over 4 maanden staan ze weer bij Ter Apel met een nieuw vals paspoort.
Oppakken en volgende dag op het vliegtuig zetten. Mag van mij best een ticket kosten.
Een Flintstone-vliegtuig, met trappers.
Hoe dan? Die non-valeurs hebben hun paspoort weggemoffeld. Geen enkel land accepteert een reiziger zonder paspoort
@theo-is-dood | 10-11-22 | 11:17: Nederland wel!
Kan ik er niet tussengezet worden? Lekker gratis intercontinentale vliegreis naar vakantieland en genieten. En dan als bootvluchteling terugkomen. Mens wat een leven jan ik dan hebben. Lekker in Ter Apel op het gras skapen en de zieligheidsindustrie aanzwengelen.
Tijdelijk financiële ondersteuning vragen om terug te keren. Verlaat de gevangenis zonder te betalen, ga naar start en ontvang de pot. Bedankt voor uw bezoek en hopelijk tot ziens!
Whahaha wat een grap. Terug sturen?!? Whahaha echt niet. Lukt niet, kunnen ze niet en willen ze niet, want EU. Faal Faal, next!
Alles moet kapot !!
Kabinet, COA en Vluchtelingenhulp bevinden zich in een never-ending mastrubatie cyclus.
"Neverending masturbatiecyclus."
Het levensverhaal van menig reaguurder.
@UnderTheDevil | 10-11-22 | 11:21:
Klopt waarschijnlijk, maar in tegenstelling mastruberen zij niet op het aantal hulpbehoevenden /zielige mensen die hier levenslang aan het overheidsinfuus komen te hangen.
Ik begreep dat de asielzoeker met kansen, vaker vertrekt terwijl de grotere kans-arme tak blijft hangen i.v.m. uiktkerings afhankelijkheid.
"... studeerden of werkten in Oekraïne". Grappig dat men dat toch nog toevoegd aan de omschrijving terwijl je na kan gaan om wie het werkelijk gaat.
In Oekraine kregen ze geen miele of leefgeld, maar werkten ze wel vermoed ik.
Hoe kwamen ze anders rond.
Dat ligt hier in luilekkerland wel anders.
@Nuchternederland | 10-11-22 | 11:10: Deze figuren hebben slechts een paspoort gekocht of beweren alleen daar vandaan te komen. Dat men doet dat er ook een paar ook echt uit of via Oekraïne zijn binnengekomen is gewoon het verhaal sturen.
Die photoshop-strips zijn toch wel mijn favoriet. Right to the point. Student yes Ukraine yes.
Geef huis, ook zo'n goeie.
@uisge baugh | 10-11-22 | 11:08: Dat is de leukste
Ze hebben recht op hun geld
Een vals visum halen in Roemenië, waar precies?
Nah, dat moet niet moeilijk wezen. Heb een tijd met Roemeense zigeuners gewoond, en een Roemeense niet-zigeunerin vriendin gehad, maar die Roemenen hadden de neus 3 paspoorten. Roofden alle Europese steden leeg, met slimme tactieken, en als ze gepakt werden, ze lachend voor een paar weken in de cel geklapt. Vonden ze prachtig. Even wat eten en drinken, en dan weer in dat busje opgehaald op naar een nieuwe bestemming om te roven.
En toch.... toch hadden de gasten en hun vrouwen enorme humor. En na verloop van tijd werd k een soort van opgenomen' in die groep ook nog. Apart volk, zigeuners.
@chicago river | 10-11-22 | 11:13:
Leuk hoor, andersmans spullen roven.
Echt lachen.
@chicago river | 10-11-22 | 11:13: En ze hebben je laten gaan?
Er zit hier op de hoek wel een Roemeen met een valse accordeon.
Hier moet u zijn...
www.nederlandwereldwijd.nl/contact/am...
Het goede nieuws is dat ze niet vertrekken en dat het vertrek dus ook geen geld kan kosten.
Goed nieuws hè!
Behalve wat autoruiten en een slagboom, meer niet.
Haha zeer goed nieuws ja
Of het geld pakken en bij nader inzien toch maar blijven.
@uisge baugh | 10-11-22 | 11:09: Of de eerste de beste trein/vliegtuig weer terug pakken naar hier. Ze weten de weg ondertussen.
@Nuchternederland | 10-11-22 | 11:11: Vervoersmaatschappijen werken aan eeuwigdurende rondreizen voor de hele familie.
@Nuchternederland | 10-11-22 | 11:11: Het JoJo effect?
REAGEER OOK