Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dapper KNVB herhaalt bikkelhard statement tegen homofobie met OneLove-band

Behalve als een Marokkaanse Nederlander die band moet dragen, dan niet

Kijk hier was Virgil nog voor die homo's uit Oekraïne

De KNVB heeft maar mazzel dat Virgil van Dijk de aanvoerder van het Nederlands elftal is. Virgil doet namelijk niet aan islam en dat scheelt weer een boel gesteggel over homofobie. Na afloop van Nederland - Senegal staan ze weer met z'n 22'en onder de douche naar de pik van Sadio Mané te gluren maar een keertje uit de kast van de kleedkamer komen ho maar. ENFIN, nu gaat het Nederlands elftal naar Qatar, een ongezellig schijtland waar je meerdere jaren de gevangenis in kan gaan voor homoseksueel gedrag, en daarom zijn wij ook zo blij dat Spartacus in Litouwen is gaan wonen. Misschien krijgt de KNVB wel een BOETE als Virgil zijn slidings maakt met een regenboogbandje om zijn arm, maar misschien ook niet. Daarom schuift de KNVB na een eerdere aarzeling om voor het zingen de moskee uit te gaan tóch maar een extra condoom om het statement: "Wij gaan voor dat statement. En als er een boete is, dan zal dat zo zijn." Wat wel grappig is, want het geeft precies aan waar de KNVB alleen maar aan denkt: geld. Een complete borrelplank aan laffe statements wordt geserveerd met een dipsaus van omgesmolten oliedollars. Nou gefeliciteerd weer KNVB, jullie hebben de homofobie in de voetballerij compleet uitgeroeid. Nu alleen nog naar Qatar, dan roeien we het voetbal in de voetballerij ook uit.

Reaguursels

Inloggen

Pff veel mannen dragen daar gewoon een jurk op straat. Moet je in 'bepaalde' Amsterdamse wijken eens proberen

borderlijntje | 31-10-22 | 22:44

Wat is een "steet munt"?!?
Een soort pepermunt ofzo??

HogeNood | 31-10-22 | 19:13

Stel je voor dat Nederland daar voor het eerst en ook voor het laatst wereldkampioen wordt.
Over vijftig jaar:
- Jaha, Nederland is ook ooit wereldkampioen geweest.
- O ja? Wanneer was dat dan?
- In 2020, in Qatar.
- In Ka... wat? Waar ligt dat?

Slachtofferhulp | 31-10-22 | 18:18 | 1

2020, weet u dat zeker? Is destijds de tijdstelling veranderd?

Verbandmeester | 31-10-22 | 18:59

Hadden we Edgar Davids nog maar, die is toch moslim tegenwoordig?

Had de knvb een spagaat moeten doen

HetIsWatAllemaal | 31-10-22 | 17:48
-weggejorist-
lamedroid | 31-10-22 | 14:16

Allemaal verkleed als kruisridder dat zal ze leren

Habe das Gewust | 31-10-22 | 14:14

Alsof we op het moment geen gas uit Qatar nodig hebben. En als je ergens over wil protesteren, doe het dan over die dode arbeiders oid.

heldheino | 31-10-22 | 13:41 | 1

Protesteren over dooie arbeiders? Gas uit Qatar? Raarrrrrrr...

F. von Zeikhoven | 31-10-22 | 16:18
-weggejorist-
leo59 | 31-10-22 | 13:31

KNVB heeft een grote mond. Wat als de FIFA de scheidsrechter verbiedt om de wedstrijd te starten als het tenue niet in orde is (niet toegestaan bandje). Als het team na 15 minuten niet voldoet aan de voorschriften dan wordt de wedstrijd met 3-0 verloren.

Gebakschep | 31-10-22 | 13:28

Stop nou eens met het politiseren van sport!
Sport verbroedert JUIST omdat het losstaat van maatschappelijke/culturele/religieuze zaken. Ga je dat wel vermengen krijg je dit soort non discussies en sporters die totaal verkrampt de opinie-van-de-week moeten verkondigen. Niet om aan te zien werkelijk.

Dampende_aardappel | 31-10-22 | 13:21 | 5

Maar dan moeten we een complete reset instellen. Gaat niet lukken ben ik bang. Maar zo bedoeld is de gedachte mooi.

Lorejas | 31-10-22 | 13:35

Toch moet het, zo'n reset. En de voetbalbonden van deze wereld hebben die mogelijkheid. Algemene regel: geen politiek geladen uitingen op en rond het veld. Period. Geen boycot van sporters op internationale toernooien uit landen die in oorlog zijn of anderzijds onwelgevallige zaken ondernemen. Net als alleen een strikte scheiding van kerk en staat werkt, geldt dat ook voor sport (en wetenschap, for that matter) en politiek.

Dampende_aardappel | 31-10-22 | 15:09

Dit commerciele festijn waar de finale van te voren al is bekokstoofd (de grootste sponsors staan in de finale) en waar de Schwalbe tot kunst en geaccepteerde tactiek is verheven heeft niets meer met sport van doen.

Sans Comique | 31-10-22 | 20:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Als burger boycot ik dan maar zelf.

Ik ga niet kijken. Koop geen oranje petjes ofzo. Niet naar de kroeg. Iedere horecabaas die het in zijn kroeg vertoont zal geen bier aan me verkopen.
Lekker.

gaffelbaard | 31-10-22 | 13:12 | 3

Voorheen zat je dus wel met een achterlijk oranje petje op in de kroeg naar dat hele grote scherm te kijken.

Von Knarrenstein | 31-10-22 | 13:16

@Von Knarrenstein | 31-10-22 | 13:16:
Niet met een oranje petje.

gaffelbaard | 31-10-22 | 19:48

Gaan we ook actie voeren om de kopvodden af te schaffen? Dus bijvoorbeeld een band met een kopvod en een rood kruis er door heen? Gelijke rechten toch.

Lukiluuk | 31-10-22 | 13:06

"Behalve als een Marokkaanse Nederlander die band moet dragen, dan niet"

Nee, want in NL vinden "we" dat de mensenrechten van kinderen, niet-gelovenden en lhbtat/mz minder waard zijn dan de mensenrechten van gelovigen.

gaffelbaard | 31-10-22 | 13:05 | 1

Behalve wanneer kinderen volgens pap en mam een geslachtsverandering wil ondergaan. Dàn gaat het recht van het kind voor alles.

Sans Comique | 31-10-22 | 20:12

Laat die voetballers lekker voetbalen en stop met dat opgedrongen gezeik over bandjes.

LonelyWanker | 31-10-22 | 13:05 | 1

Prima, maar laat de heren voetballers dan ook stoppen met het boycotten van programma's na een Akwasi grap. Iets met twee maten meten.

Waakvlam | 31-10-22 | 13:12

Alles voor de pecunia, zo werkt het natuurlijk. Een week voor die tijd met 10 landen afzeggen. Dan heb je pas ballen.

Straks ook 50 gesponsorde NL-supporters die gaan afgeven op de KNVB vanwege zo'n bandje?

Von Bliksum | 31-10-22 | 12:47

Een armband met de afbeelding van een opgestoken middelvinger met FIFA eronder.
Maar beter,helemaal niet gaan.
Zeker als BLM uitdrager,ga je dan toch naar die zandbak,ben je net zo erg als die plantagehouders die in het verleden je familie uitgebuit hebben.

De Profundus | 31-10-22 | 12:34

Homohaat en antisemitisme is vooral een probleem in het buitenland daar vinden mensen iets van.
Maar als het in Nederland plaatsvindt kijkt men liever weg.

Ruimedenker | 31-10-22 | 12:19 | 1

Precies, en dan wordt het zo gespind dat het de schuld is van 'extreem rechts'.

Kowalski11 | 31-10-22 | 13:06

Laat dat hele Qatar met alle corruptie en hypocrisie eromheen toch aan u voorbij gaan. Gewoon negeren en na 18 december weer lekker naar het Nederlands elftal kijken.

NPOlitiekgekleurd | 31-10-22 | 12:09 | 1

Ik kijk geen WK uit principe. Vind dat je in dat soort landen niks te zoeken hebt, zeker niet als Minister of Koning met je vrome muil daar tussen moet gaan zitten alsof er niks gebeurd is.

Waakvlam | 31-10-22 | 13:14

Knielen voor George Floyd of bukken voor Jos Brink, het zijn rituelen die voortkomen uit groepsdruk en daardoor geen betekenis hebben.

Egerius | 31-10-22 | 12:03 | 3

Hartelijk maandag! Ik heb goede herinneringen aan Jos Brink. De associatie met meneer F. vind ik dan ook ongepast.

Het brein erachter | 31-10-22 | 12:23

Spreek voor jezelf.

Papa Jones | 31-10-22 | 12:33

Ik buk niet maar haal graag een Jos Brinkie bij de snackbar..

Geilbaard | 31-10-22 | 12:56

Er is geen zeeman die geen tyfushekel heeft aan arabieren.
Maar dit terzijde.

swassannuf | 31-10-22 | 11:57 | 2

En Sindbad dan?

Papa Jones | 31-10-22 | 12:37

Er lopen anders zat arabieren in de Zeeman

Waakvlam | 31-10-22 | 13:20

Ik proef een beetje jaloezie bij Mosterd.
Spartacus is Pan-Seksueel, dat weet iedereen.
Hij houdt van iedereen en iedereen van hem.
Kusjes.

Ruimedenker | 31-10-22 | 11:57 | 1

Ja, want niemand houdt weer van mij zeker? Sjongejongejonge.

VBO_B_Niveau | 31-10-22 | 12:01

Ja maar, dit onderwerp lijkt mij toch wel vaak voorbij te komen, nu dezer dagen. Een waarom toch ? Sport, politiek e.d. moet je niet mixen. Dan wordt alles vaag. En dat is misschien wel het doel. Maar niet mijn doel. Mijn doel: sport = sport, politiek = politiek , and never the twain should meet ! Black Power vuisten mochten niet op de Olympische spelen. Goed zo. Homo/respect voor gekke genders/BLM/ en al dat soort rare politieke statements knielend om je arm dragen ofzo? Alleen als je op de dam aan het demonstreren bent, niet bij welke sport dan ook. Foei !

Peter-Rissing | 31-10-22 | 11:56 | 6

@Papa Jones | 31-10-22 | 12:52: je eerste reactie is onzin je weet best wat ik bedoel. En je blijft thuis voor je principes als je dat zo belangrijk vindt. Maar niet zo’n lullig bandje dragen om de arm waarmee je je zakken vult.

Franciscus Borchwerf | 31-10-22 | 13:01

@Franciscus Borchwerf | 31-10-22 | 13:01: Niks hoor. Laat ze maar lekker met zo'n OneLove-bandje lopen in Qatar. Lekker een beetje rellen. Trouwens, arabieren dragen toch al een jurk, ik zie aanknopingspunten.

Papa Jones | 31-10-22 | 13:12

@Papa Jones | 31-10-22 | 12:35: Ah, dank. De mens die niet het regerings of knvb standpunt met een statement publiekelijk onderschrijft, "komt boven drijven" zegt Papa. Wat mijn eigenlijke mening is over Homo/respect voor gekke genders/BLM/, is niet meer relevant. Een eigen mening hebben? Papa zegt 'foei', je bent een 'bovendrijfsel' Peter.

Peter-Rissing | 31-10-22 | 15:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Moderne Arabische slavernij schijnt onbespreekbaar te zijn. Over de hypocrisie en het wegkijken van Groenlinks Kamerlid Kauthar Bouchallikt en columnist Zihni Özdil: opiniez.com/2022/10/24/moderne-arabis...

Piet Karbiet | 31-10-22 | 11:55 | 4

Mohammed had slaven, dus mag je er niets van zeggen, want Mohammed was deugendste gutmensch ever!

Zeurders | 31-10-22 | 12:10

Zo! Hiermee is alles gezegd en geschreven over slavenhandel van toen en nu.
Publiceren in de bekende kranten.

Roos | 31-10-22 | 12:10

@nick666 | 31-10-22 | 11:59: Merci. Op de site opiniez staan meerdere goede columns. Beschouwingen met veel feiten en cijfers.

Piet Karbiet | 31-10-22 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, Virgil van Dijk. Een kinderachtig grapje van Johan Derksen om zwarte piet te vergelijken met Akwasi zorgde ervoor dat bij monde van Van Dijk het gehele Nederlands elftal een spreekverbod kreeg met Veronica Inside. Wel knielen voor BLM, de bek vol over slavernij en racisme. Ondertussen wel miljoenen binnenharken bij Liverpool, notabene de stad die schatrijk is geworden van de slavenhandel. WK-tje in Qatar ?. Geen probleem, kleurtje op de aanvoerdersband en klaar. Huichelaar. Het zou hem sieren om nu ook eens een grote mond op te zetten.

nednied | 31-10-22 | 11:54

De dominee Gremdaat-buttons zijn niet meer aan te slepen straks.

Kent u die uitdrukking..anti-homo-geweld.
Ik moest daaraan denken toen ik weer eens wat verdachten zag van 17, 19, 21 jaar oud die eerder een man luidkeels met anti-homo-leuzen nariepen en daar veel plezier, veel genoegen aan beleefden.

De man, Wilfred de Bruijn, zou niet veel later belaagd worden, en met een foto van zijn gezicht met verwondingen in de krant en in de media verschijnen.

De vier jonge verdachten zijn aangehouden.
De 19-jarige Taieb K. kreeg een eis van twee jaar cel plus een jaar voorwaardelijk,
De 19-jarige Abdelmalik M. kreeg een eis van anderhalf jaar in de cel zien, plus een jaar voorwaardelijk.
De 21-jarige Kidé T. zes maanden cel plus nog eens zes maanden voorwaardelijk geëist.
De vierde is voor de kinderrechter gekomen.

Ik wens u een fijne voortzetting en een aangenaam etensmaal, met spekjes of wat dan ook erin.

AdvocatusDiaboli | 31-10-22 | 11:52 | 1

Was die homofobe aanval niet in Parijs?

swassannuf | 31-10-22 | 12:00

Die Marokkaanse (Ziyech, Mazraoui) en Turkse (Kökçü) Nederlanders spelen tegenwoordig liever voor hun "eigen" land dan voor Oranje. Dus zolang Virgil van Dijk aanvoerder van Oranje is zal die band geen probleem zijn. Hopelijk gaat Virgil binnenkort niet voor Suriname spelen.

nick666 | 31-10-22 | 11:47

Stel dat ik Qatarees was en GeenStijl kon lezen. Dan zou ik me toch écht afvragen waar die Hollanders toch de morele lef vandaan halen om mijn land de les te lezen.

Amsterdamsko | 31-10-22 | 11:46 | 9

@VBO_B_Niveau | 31-10-22 | 11:58: met een Qatarees paspoort ga je echt niet asiel aanvragen in Europa. Als erkend Qatarees staatsburger ben je namelijk bij je geboorte al quasi miljonair. Je kan net zoveel Miele's kopen als je Qatarese hartje begeert. De Nepalese klusjesman komt ze voor een hongerfooi bij je installeren. En je Bengalese huishoudster annex bijslaap komt braaf je wasjes draaien in je superdeluxe Miele.

nick666 | 31-10-22 | 12:05

@Amsterdamsko | 31-10-22 | 11:58: Het zijn net als je andere reaguursel behoorlijk kansloze benaderingen. Ieder land doet wel eens iets fout. Als dat zou betekenen dat je dan het recht verspeelt om een misstand ergens anders aan te kaarten kun je het tribunaal in Den Haag wel opheffen. Precies wat Nick666 zegt en prijs jezelf gelukkig dat je hier woont en niet in een land onderaan de lijst.

BobDobalina | 31-10-22 | 12:09

@Amsterdamsko | 31-10-22 | 11:58: ik ben het volledig met u eens dat Europese landen als NL enz al meteen bij de aanwijzing van Qatar hadden moeten zeggen dat ze niet meedoen. Overigens was toen nog niet in te schatten dat de bouw van de stadions duizenden mensenlevens zou kosten, van mensen in gedwongen slavenarbeid.
Maar dit alles neemt niet weg dat er een levensgrote kloof is tussen landen als Qatar, en landen als NL waar ook niet alles helemaal netjes gaat en waar de hypocrisie soms tenenkrommend is. Maar vergelijk geen appels met peren SVP. Waar wil je zelf liever wonen? Amsterdam of Doha, Teheran, Pjongjang?

nick666 | 31-10-22 | 12:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Het Rijkste land ter wereld, nodigt iedereen uit.
Maar verdomd het om arbeiders als mensen te behandelen
In 40 jaar is niks geleerd, en gaat men een feestje vieren op een fundament van onmenselijkheid.
Rutte die trots is op wat Shell in Nigeria heeft gedaan, had het WK in Qatar niet mooier kunnen bedenken.

Torquemada | 31-10-22 | 11:46 | 1

Jij doucht zeker graag met koud water?

heldheino | 31-10-22 | 13:42

Mogen voetballers in Qatar wel samen onder de douche?

Mr_Natural | 31-10-22 | 11:46 | 1

Met de zwembroek aan

Roos | 31-10-22 | 12:02

In islamitische landen zijn ook homo's.
Maar iets stiekem doen is daar een tweede natuur
Hier vind de politiek dat Hongarije een homofoob land is.
Ze hebben daar wel een gaypride en in Boedapest zijn genoeg homo gelegenheden ( Google maar) alleen gebeurd dat niet in het openbaar. Verschrikkelijk zegt de NPO ,hoewel ze nog nooit iets gezegd hebben over islamitische landen.
En die onzin met bandjes is natuurlijk flauwekul.
Je gaat of je gaat niet.

pejoar | 31-10-22 | 11:46 | 1

Islam is liefde vergeet dat niet!

Tommi | 31-10-22 | 14:15

Noem 3 voetballers die homofiel zijn.

small_town_dude | 31-10-22 | 11:46 | 4

Noem eens 3 voetballers die, diep in hun hart, níet homofiel zijn.

wijsvinger | 31-10-22 | 11:55

Homofiel is nogal een uitdrukking uit de oude doos.

Roos | 31-10-22 | 12:03

@wijsvinger | 31-10-22 | 11:55: Nou inderdaad. Als ík op werk een succes vier zoals voetballers een doelpunt vieren, heb ik een aangifte voor sexueel overschrijdend gedrag aan mijn broek.

Papa Jones | 31-10-22 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Blijkbaar zijn moderne slavernij en uitbuiting geen enkel probleem voor de KNVB, maar natuurlijk wel héél fijn om te lezen dat er regenboog armbandjes gedragen worden door onze jongens, want ik weet zeker dat alle homo's en lesbiennes die Qatar rijk is daar écht héél véél aan zullen hebben. Ach ja, als je het zelf maar geloofd hè?

VBO_B_Niveau | 31-10-22 | 11:44 | 2

*gelooft.

VBO_B_Niveau | 31-10-22 | 11:45

... en je verdienmodel maar niet in gevaar komt. Zo hypocriet allemaal.

NPOlitiekgekleurd | 31-10-22 | 11:53

'Nederlandse hoogwaardigheidsbekleders niet welkom in Quatar'
-
' Captain Netherlands team in custody'
-
Chips. Bier.

bisbisbis | 31-10-22 | 11:43

Ik vind zo'n regenboogband een hoog fag lives matter gehalte hebben.
Natuurlijk mag iedereen zijn seksuele voorkeur en gedrag hebben maar seks is vooral privé en persoonlijk en je geaardheid etaleren heeft iets exhibitionistisch.
Ik zou als voetballer of wat dan nog nooit een uithangbord willen zijn voor de seksuele geaardheid van een ander. Doe dat maar allemaal lekker in je eigen slaapkamer, struik, sauna, boomhut of darkroom of waar die perverse activiteiten ook plaatsvinden. Nota bene: voetbal is geen gay pride.

keestelpro | 31-10-22 | 11:42

De fifa heeft een mening over een armbandje? En ook over sokken zeker. En over je shirt.
Nou, dan wordt het tijd om ook een mening te hebben over tatoeages.
Er zijn er bij die niet zo netjes zijn.

Schadenfreude | 31-10-22 | 11:41

Die tienduizenden gastarbeiders uit Bangladesh weten toch wel dat ze allemaal naar Nederland kunnen komen voor een huis?

Piet Karbiet | 31-10-22 | 11:40 | 2

Aan de sterk gestegen instroom uit precies dat ene land (via Ukraina, nota bene!) te zien hoeft u zich vooralsnog geen zorgen te maken.

bisbisbis | 31-10-22 | 11:46

Wel schijnheilig knielen maar je moet ze niet aan hun portemonnee komen.

Der Schnitzeljäger | 31-10-22 | 11:39

Als je echt een statement wilt maken dan ga je korfbal promoten in Qatar.

Dubbelepunthoofd | 31-10-22 | 11:38

Nou zet hem op

Pretba | 31-10-22 | 11:37

We gaan voetballerts krijgen die geen zin hebben dat ze gedwongen worden een bepaalde mening te moeten uitdragen.

Aan de ene kant heb je sociale druk dat je tegen homo's moet zijn, want anders spreek je de imam tegen, dus iedereen speelt het spelletje mee,
en aan de de andere kant heb je sociale druk dat je homo's moet accepteren omdat je anders aan discriminatie zou doen en is er een ander risico op buitensluiting.

Je kunt homo of trans raar vinden maar tegen anti-homo of anti-trans geweld zijn.
Maar die smaak is er niet.

Mag een mens zelf nog iets vinden?
Mag je nog twijfelen en die twijfel uitspreken zonder gevolgen?

Die woke-druk en die sociaal-cultureel-religieuze druk lijkt wel hetzelfde onderhand.

AdvocatusDiaboli | 31-10-22 | 11:37

Virgil wil toch geen Van Dijk heten en heeft alleen zijn voornaam op zijn shirt ?

Der Schnitzeljäger | 31-10-22 | 11:35 | 6

Virgin.
-
Vandaar die band.

bisbisbis | 31-10-22 | 11:46

Ja, hij had ooit een akkefietje met zijn vader. Of andersom. Net als Depay, ja.
Maar Virgil aka Van Dijk is ook een over het paard getilde knaap. Straks moet iedereen in Qatar weer op de knieën van hem.
-

Bernhard de II | 31-10-22 | 11:51

@Der Schnitzeljäger | 31-10-22 | 11:40:

Ja klopt..

Laat ik het zo zeggen,Depay was de aanstichter...

Aanpassen: Van Bronckhorst liet Gio op zijn shirt zetten omdat ie dat stoerder vond....

neonreclame | 31-10-22 | 11:52
▼ 3 antwoorden verborgen

KNLHTBIVB

Kloof2012 | 31-10-22 | 11:33

Van een aantal voetballers vraag ik mij af of ze zo'n bandje nu dragen uit overtuiging om of hun status en inkomen niet op de tocht te zetten.

wijsvinger | 31-10-22 | 11:32 | 1

Ach ja, dat je zégt dat je homo's accepteert, zonder door je familie en fans verbannen te worden, is óók al heel wat, toch?

Papa Jones | 31-10-22 | 11:36

Wut? Qatar is geen inclusief, divers en multicultureel land? Dat moet toch van de WEF, VN en de FIFA? Tenminste, die mening hoor ik dagelijks bij de NPO over ons land. Wat zullen we nou krijgen.

Piet Karbiet | 31-10-22 | 11:32

De armband die ik zou willen zien zou uiting geven aan een protest tegen de corruptie van de FIFA, die het in meer dan één opzicht verschrikkelijke WK in Qatar mogelijk heeft gemaakt. Maar die armband gaat er niet komen, ben ik bang.

J.P.Drapeau | 31-10-22 | 11:31 | 1

Bij inhoudelijke voorstellen hier komt Joris vast al in actie. Ik ben ook bang dat de FIFA de regels kan blijven vast stellen. Zit al gauw in van die organisatie al decenia het voor het zeggen hebben, denk ook maar aan IOC.

Gebakschep | 31-10-22 | 11:37

Ik krijg er maag- en darmcatarre van.
Van die hypocrisie.

laurentius | 31-10-22 | 11:30

Vroegah uitzonderingen bevestigen de regel, heden de regel bevestigt de uitzonderingen zoiets?

william7055 | 31-10-22 | 11:24

De KNVB zegt dus dat ze schijt hebben aan de regels van de FIFA als de FIFA de regels zodanig interpreteert dat het bandje niet mag. Wederom een voorbeeld van wederzijds RESPECT, maar niet heus. Deugen naar de ene gaat makkelijk ten koste van de ander.

"The participating member associations shall comply with the FIFA Equipment
Regulations in force. The display of political, religious or personal messages
or slogans in any language or form by players and officials on their playing or
team kits, equipment (including kit bags, beverage containers, medical bags,
etc.) or body is prohibited."
digitalhub.fifa.com/m/2df8816f3b27563...

Gebakschep | 31-10-22 | 11:21

Het is wel heel erg simpel van zowel geenstijl alsmede vele reaguurders om homohaat/homofobie te koppelen aan islam of andere religies terwijl hele voetbalstadions met op het oog jongens van stavast duidelijk hun afkeur homo´s laten blijken.

cabrão | 31-10-22 | 11:18 | 6

Is dat zo? Kunnen homo's voetbalwedstrijden niet bezoeken? Moeten we deugen met een bandje terwijl aan de strafrechtelijke kant niet of nauwelijks wat wordt gedaan om duidelijk te maken dat geweld tegen homo's om hun homo zijn niet wordt getolereerd.

Gebakschep | 31-10-22 | 11:33

Islam is hét grote probleem van deze tijd. Dat is het al 40 jaar.

Toede_Le_Dokie | 31-10-22 | 11:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom doen we niet ook een bandje met "Abortus is OK!!" en "Legaliseer wiet & alcohol!" Als we toch onze normen en waarden willen uitdragen?

John McClane | 31-10-22 | 11:18 | 3

Weed is niet legaal.

BobDobalina | 31-10-22 | 11:19

"zwarte piet is geen racisme"

small_town_dude | 31-10-22 | 11:35

Alle nieuws is gekleurde bias en totaal onwaar, volgens de boze oppersheik aldaar. Of we even vriendelijk nieuws over zijn land willen brengen. Dus dan zal zo'n regenboog bandje wel gewoon mogen, toegejuichd door de NL'ers die op kosten van Qatar daarheen zijn gevlogen en in mooie hotels zijn ondergebracht.

Met_baard | 31-10-22 | 11:18

Waarom sturen we dan niet ons vrouwenteam ? Dat zijn dan niet alleen (naar plaatselijke maatstaven) onbedekte spelers, maar veelal ook nog eens van de damesliefde. Dat zou pas een signaal zijn.

LucaBrasi | 31-10-22 | 11:18

Overigens leidt de regenboog nu wel een beetje af van de duizenden arbeiders die schijnen te zijn omgekomen bij het mogelijk maken van dit festijn. Wat is nou belangrijker eigenlijk?

John McClane | 31-10-22 | 11:17 | 2

Belangrijk is om een statement te maken. De reden doet er niet zoveel toe. Het gaat erom dat onze jongens met een gerust geweten daar naar toe kunnen om het volk te vermaken.

cabrão | 31-10-22 | 11:20

De overgebleven arbeiders worden nu ook nog eens uit hun woningen gezet. Maar wij maken een statement met een armzalig regenboogarmbandje.

Schmalz | 31-10-22 | 11:30

Over regenbogen gesproken, Heeft Halsema al laten weten hoe ze nu de oorzaak van homohaat wil ontkennen? Het wordt steeds moeilijker met moskeebestuurders die liever eerlijk zijn dan meewerken met slinks theater.

HerzlichWillkommen | 31-10-22 | 11:16

Een dapper statement. Ja, wat doet u dan voor de homo’s?

thanseeuwen | 31-10-22 | 11:16 | 2

Nou vooralsnog legt het goed bloot dat homofobie onder meer voor een belangrijk deel uit de moslimhoek komt. Dat valt nu nauwelijks meer te ontkennen voor de usual suspects.

BobDobalina | 31-10-22 | 11:21

Een keihard statement van de KNVB die de voetbalwereld op haar grondvesten doet trillen. Nederland, gidsland. In Qatar zitten ze nu met de handen in de hoofddoeken, wat een ramp voor Qatar zeg, dit statement van de KNVB.

Komt er een boete van 10.000 euro, en die gaan ze gewoon betalen, ook al is dat 0,0001% van de begroting.

Nuuk | 31-10-22 | 11:16

Virgil doet niet aan islam. Maar volgens mij zag ik hem bij de laatste interland met zijn handen omhoog en mompelend het veld opkomen. Of is dat iets anders?

Risingson | 31-10-22 | 11:15 | 1

Juist, viel mij ook op...

Misschien een gebed aan de goden van de doelpalen.. in dat geval gebed goed overgekomen....

neonreclame | 31-10-22 | 11:18

Trouwens een stukje van Valentijn in de Tele ( betalen..!!! ) , over het " op/omkopen van fans "

neonreclame | 31-10-22 | 11:15

Slaat nergens op, in Qatar hebben ze nog nooit een regenboog gezien.

Mr_Natural | 31-10-22 | 11:15

Het blijft idioot en verwerpelijk om een sportploeg te gebruiken voor het uitdragen van een ideologische boodschap, ook al zijn we het met de boodschap op zich eens. Alleen in een communistische of fascistische staat is alles politiek.
Intusssen mag een belangrijke vraag niet gesteld worden: hoe komt het dat homoseksuelen in 2022 meer problemen ondervinden dan twintig, zelfs veertig jaar geleden?

J.P.Drapeau | 31-10-22 | 11:14 | 5

@BobDobalina | 31-10-22 | 11:16:
Het zou mooi zijn als er een eind kwam aan de gedwongen knielerij voor het racistische en corrupte Black Lives Matter.

J.P.Drapeau | 31-10-22 | 11:21

"hoe komt het dat homoseksuelen in 2022 meer problemen ondervinden dan twintig, zelfs veertig jaar geleden?''

Dat kun je in zijn algemeenheid zo niet stellen, volgens mij. Je moet eerst duidelijk maken 'waar' - landen, steden, openbare plaatsen - ze dan meer problemen ondervinden.

Dr_Johnson | 31-10-22 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, we weten in ieder geval nu ook in Nederland wie de conservatieve homohaters zijn. Daar zitten toch nog best veel blanke niet-moslims bij!

Hallo Mart Smeets, hallo Kenneth Pérez!

Papa Jones | 31-10-22 | 11:13

Wat heeft homoseksualiteit eigenlijk met voetbal te maken? Waarom nooit ophef of statements bij wielrennen, of hockey of tennis of darten? Het lijkt een beetje obsessief zo

small_town_dude | 31-10-22 | 11:13 | 3

Komt door de liedjes in de stadions.

Hoor je die bij hockey? Nee toch?

Papa Jones | 31-10-22 | 11:15

Misschien omdat bij andere sporten dan voetbal de rabiate homofobie, het racisme, en het antisemitisme niet of nauwelijks speelt?

Dr_Johnson | 31-10-22 | 11:16

Afleiding voor al het zakkenvullen dat daar door de bestuurders wordt gedaan.

heldheino | 31-10-22 | 13:45

Zomaar een vraag: zijn de 'ontvoerde' kinderen (dixit Peter Pannekoek) al terecht?
Als dat niet zo is, zou Van Dijk daar een statement over moeten maken.
Maar neen: het superieure Nederland gaat Qatar ff de les lezen.

Amsterdamsko | 31-10-22 | 11:11 | 2

Zelfs voor een whataboutism is dit een behoorlijk kansloos verhaal.

BobDobalina | 31-10-22 | 11:19

FIFA: "100 miljoen boete!"
KNVB: "Nou ja, we kiezen er dus voor om het statement privé te houden, omdat we het gevoel hebben dat je seksuele identiteit echt iets voor jezelf is. Daarom mogen de voetballers zelf kiezen of ze de regenboogonderbroek willen dragen of liever op een zelfgekozen moment hun respect betuigen."

John McClane | 31-10-22 | 11:10

Zo hee. Wat deugt de KNVB zeg!

Mahatma | 31-10-22 | 11:09

En Jetten durft niet naar Qatar. Past niet in zijn agenda zegt ie. Een evenement wat al weet ik hoe lang vaststaat. Jaja.

Dirrek | 31-10-22 | 11:09 | 5

@JanBrel | 31-10-22 | 11:14: Dan moet hij ook niet meer naar bepaalde wijken in grote steden willen. En dan hebben de homofoben dus precies hun zin gekregen.

small_town_dude | 31-10-22 | 11:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Die aanvoerdersband om z'n piemol is pas een statement.... Kleine opening in de korte broek en lekker laten dengelen....

neonreclame | 31-10-22 | 11:06 | 2

Het is hier geen Fokke en Sukke, Neon!

Kapitein Sjaak Mus | 31-10-22 | 11:07

@Kapitein Sjaak Mus | 31-10-22 | 11:07:
Neon heeft het niet over sigarenbandjes Kaptein.

keestelpro | 31-10-22 | 11:37

Geeft wel aan hoe verrot die voetbalwereld is. Een boete krijgen voor een armbandje dat voor gelijkheid van rassen en sexuele geaardheid staat (is dat ook al een politieke uiting?), maar wel voetballen in een openlijk homofoob land.

BobDobalina | 31-10-22 | 11:04

KNVB: Seks op de middenstip in een vol stadion.

bergsbeklimmer | 31-10-22 | 11:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl