Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aanvoerders Eredivisie dragen volgende maand GEEN band voor tolerantie en respect

Hartverwarmend

Is er eindelijk een beetje discussie over respect, tolerantie en inclusie, is het wéér niet goed. De KNVB laat aan de NOS weten dat de actie om in november opnieuw alle aanvoerders spontaan gedwongen (maar toch niet helemaal gedwongen want je mag ook een band met Respect Respect Respect erop kiezen) een 'One Love' armband te laten dragen niet doorgaat. Zo kennen we KNVB weer. Principieel, totdat het om principes gaat. ""Door binnen een maand opnieuw met de OneLove-band te gaan spelen, zal de nadruk hierdoor op andere zaken liggen dan op het gebaar dat je wil maken", laat de KNVB aan de NOS weten. "Dan schiet je je doel voorbij, vandaar dat besloten is om dit nu even niet te doen. Dan ligt de nadruk te veel op wie wel en wie niet, terwijl een statement je juist aan het denken moet zetten."" Volgens de KNVB draagt Virgil van Dijk in Qatar wel een regenboogband, tenminste als het mag van de FIFA, de organisatie die ervoor koos om het WK te houden in een land dat niks met voetbal en nog minder met homo's heeft. Respect! 

UPDATE - De voorselectie van Louis

Social

Reaguursels

Inloggen

Achter dat zogenaamde non-binaire regenbooggedoe zit een behoorlijk binaire methodiek; je bent of voor ons of je bent tegen ons! Zit geen millimeter grijs tussen, maar wel krachtige media met bijbehorende cancel-cultuur. Gaat lekker in ons "vrije" landje, hulde!

Nederlanddraaitdoor | 21-10-22 | 21:48 | 1

Precies. Als iemand weigert een of ander ongevraagd pgedrongen regenboogattribuut te dragen, wordt hij direct neergezet als "homofoob" of "anti diversiteit", een typische non sequitur. Want er kunnen heel goed serieuze bezwaren bestaan tegen zulke regenboogbewegingen, die een dergelijke kwalificatie niet rechtvaardigen.

Bijvoorbeeld het streven om kinderen op steeds jongere leeftijd al aan te praten dat ze van geslacht kunnen veranderen, ook tegen de wil van hun ouders, of eisen dat mannen toegang moeten krijgen tot kleedkamers van vrouwen, alleen omdat ze zich als vrouw "identificeren", idem voor mannen in vrouwensporten etc. Dat zijn serieuze argumenten om zich te keren tegen egenboogbandjesdrammers, die nogal agressieve religieuze trekjes vertonen.

Argyronauta | 21-10-22 | 23:53

Bwaaa, en maar doordrammen met die regenboogjes..

Nederlanddraaitdoor | 21-10-22 | 21:40

Treurig. Is dat omdat 2 vanwege hun middeleeuwse geloofsovertuiging niet willen dat de hele groep het niet doet of hoe zit dit dan? Ja, sorry te lui om te lezen vanavond.

Jan, Leiden | 21-10-22 | 20:45

Dan maar een band met een hakenkruis.

ariedeknaller | 21-10-22 | 20:12

In principe mogen mensen ook vervelende en achterlijke meningen hebben. De wet moet dat echter niet zijn dus niet allerlei sharia, streng gereformeerde, blm en klimaatwappisme regeltjes toestaan in openbare functies en hoe mensen onderling met elkaar omgaan.

Moslims houden niet van homo’s en al die regenboog toestanden. Dat ga je met dwang niet veranderen. Dat Kokcu weigert moet je dan maar accepteren en vooral interpreteren hoe zijn religieuze groep nu eenmaal aankijkt tegen andersdenkenden.

Nuuk | 21-10-22 | 18:47

Wat een gelul met die kutbandjes.

hoochee | 21-10-22 | 18:21

Als iedereen zo'n beetje verplicht wordt om zo'n band te dragen dan zegt het ook precies helemaal niks meer.

Specy | 21-10-22 | 18:15

Neem toch aan dat het belachelijke knielen voor een wedstrijd ook niet meer gaat gebeuren.

meneer Q | 21-10-22 | 18:11

Die regenboog is mij te woke geworden hoef hem niet door mijn strot geramd te krijgen.

bijna_raak | 21-10-22 | 17:57

Misschien moeten ze er #nohomo bij zetten op de band, zodat die mannetjes kunnen laten zien dat zij het in ieder geval níet zijn.

sioux_ | 21-10-22 | 17:08 | 1

Ja. En een verboden-in-te-rijden-bord op hun achterwerk.

Papa Jones | 21-10-22 | 17:25

Geestig wel. Geen enkele voetballer zou het in zn hoofd halen een algemene discriminatieband niet om te doen. Want wie is er nog een racist, laat staan dat iemand er voor zou durven uitkomen. Die algemene band heeft dus totaal geen toegevoegde waarde. Die regenboogband daarentegen staat kennelijk voor discriminatie die wél nog heerst, in elk geval binnen bepaalde kringen. En ja, die band die dan dus wel toegevoegde waarde heeft, daar beginnen we maar niet meer aan. Het is lachwekkend en triest.

WodieBlumensind | 21-10-22 | 17:06 | 2

Regenboogband = woke = linksch = antiblank.

meneer Q | 21-10-22 | 18:14

@meneer Q | 21-10-22 | 18:14: = de waarheid. (De mijne dan)

Peter-Rissing | 21-10-22 | 18:23

Paar generaties terug hadden homo's het niet echt breed eigenlijk wreed slecht in Nederland, sommige zaken moet je ook tijd geven. Iedereen kan trouwens met een band gaan rondlopen, eigen keus. Toch zie je dat niet veel.

Schilder58 | 21-10-22 | 16:50

Respect moet je verdienen. Tolerantie alleen voor de anderen die tolerant zijn. Niet voor de tolerantielozen.

Meuntjes | 21-10-22 | 16:47

Al dat politiek correcte gehuichel ben ik wel beu: klappen voor de zorg, hand in hand voor de homoos, bandje om pols, bandje om bovenarm, knielen voor. En als puntje bij paaltje komt begint het grote: Jaaaa, maar...!!! Ik dank Guckoek voor de verduidelijking van t (overbekende) islamstandpunt inzake homoos en bijbehorend integratieniveau. En nu dus gewoon helemaal kappen met nutteloze salon- acties, waarmee deuggleuven (m/v) veel te veel aandacht en tijd misbruiken.

vladimirows | 21-10-22 | 16:45

Of je het er nou mee eens bent of niet, dit noemen we gewoon zwichten.

Andersdenksport | 21-10-22 | 16:30 | 2

Ik zou eerder zeggen: voortschrijdend inzicht.

Papa Jones | 21-10-22 | 16:48

Zwichten voor het gezwel dat Islam heet.

Nietgek | 21-10-22 | 17:41

Gewoon teveel moslims die bij de profs voetballen. En als ze straks allemaal zo'n bandje moeten dragen, dan kiezen ze massaal voor Marokko, en niet meer voor Nederland.

Après toi | 21-10-22 | 16:22 | 1

Ik vind dat prima. We hebben goede voetballertjes genoeg met een veel betere mentaliteit.

vladimirows | 21-10-22 | 16:47

Ah, dus de KNVB schrapt een actie omdat er "ophef" is. Ik kan ernaast zitten, maar ik meen dat er ook ophef was over deelname aan het WK in Qatar. Misschien moet de KNVB dan ook maar onze deelname schrappen, want ophef

Klamme Endeldarm | 21-10-22 | 16:00 | 2

Bij ophef tegen Zwarte Piet wordt ook de handdoek gegooid dus lijt een trend. Alleen als het de heren goed uitkomt natuurlijk. Ophef over stikstof en asielzoekers praten we ff niet over.

Waakvlam | 21-10-22 | 16:11

Ik pleit er voor om gele en rode kaarten af te schaffen en dat er gewoon keihard en onbesuisd geschoffeld en gescheermest mag worden op het veld.

Nuuk | 21-10-22 | 18:49

KNVB is het COC niet laat ze zich met voetballen bezighouden.

Sieg Hein | 21-10-22 | 15:54 | 4

@Teekje_Tippel | 21-10-22 | 16:01: Dan zegt dat meer over het niveau van de supporters dan over de neger die ze er mee denken te kwetsen.

Sieg Hein | 21-10-22 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

Heb het KNVB gevraagd en hun idee is dat je meer betekent als je meedoet met WK in Qatar. De optie dat je niet kunt meedoen en lobbyen voor een andere locatie die niet door fraude is toegewezen en dat er zo dus geen WK in Qatar is, was te moeilijk. 6500 doden is geen probleem. Lossen we op met een armbandje.
Net als met een groep iemand samen verrot slaan: als je erbij blijft ben je ook schuldig. Zelfs als je 'niets' doet.

Nichtsneues | 21-10-22 | 15:52 | 1

Vorige WK was in Rusland. Ook een schande.

Après toi | 21-10-22 | 16:23

Voetbal, KNVB in het bijzonder en moraal lijkt erg op twee neukende schildpadden, niet eg soepel en bijzonder wankel, maar ze willen zo graag.

Blauwpetje | 21-10-22 | 15:43 | 1

Een beetje zoals een reaguurder dus? Qua neuken dan.

UnderTheDevil | 21-10-22 | 16:38

De moslimvoetballers die dit weigeren doen dit omdat ze vanwege een 2.000 jaar oud sprookjesboek homoseksualiteit afkeuren of omdat ze vinden dat er ook aandacht moet zijn voor Islamofobie - wat een soort tactiek is om islamgerelateerde problematiek onschadelijk te maken.

Ik heb er geen respect en de analyse van sommigen dat Kokcu 'anders in de problemen komt thuis' of met het Turkse elftal': hij is verdomme 21 en ja, als je geboren en getogen bent in Nederland en je kiest ervoor Turkije te vertegenwoordigen, is dat echt je eigen domme schuld.

drs. Levi Samsonov | 21-10-22 | 15:30 | 4

De islamofobie- kaart wordt mijns inziens vooral getrokken, om de dader, zoals gebruikelijk, in de slachtofferrol te krijgen.

vladimirows | 21-10-22 | 16:51

Eigenlijk zijn het voornamelijk reisverhalen toch?

Verbandmeester | 21-10-22 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Als er in de toekomst weer eens een homo in elkaar gerost wordt door moslimjongeren moeten we daar dan ook respect voor hebben zeker, volgens die voetballer met z’n bandje ‘ respect’ . Dat woord is z’n betekenis sowieso al lang verloren.

laurentius | 21-10-22 | 15:20 | 2

Respect. Racisme. Fascisme. Feminisme. Er zijn veel woorden, die hun impact rap verliezen. Iemand nog één?

vladimirows | 21-10-22 | 16:53

@vladimirows | 21-10-22 | 16:53: Slagroomsoes. Als ze net uit de vriezer komen is de impact groot, kort daarna niet meer.

Verbandmeester | 21-10-22 | 18:03

De KNVB heeft definitief alle geloofwaardigheid verloren door EN te gaan ballen in Quatar EN openlijke homofobie te tolereren. Well done en verder je bek houden in racismediscussies.

BobDobalina | 21-10-22 | 15:07 | 5

Zullen en ongeveer. Bijna een feit dus. Wauw.

Lorejas | 21-10-22 | 16:50

Oh, waar heeft de KNVB openlijke homofobie getolereerd???

Grachus | 21-10-22 | 17:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Als supporters nou eens massaal met een roze handtasje gaan zwaaien? Dat kan nog eens leuk worden.

HogeNood | 21-10-22 | 14:41

Overdreven gelul over dit voetbal wk.
Enkele weken geleden maakte de overheid een deal met Marokko over het terugsturen van jongeren.
De deal was dat Nederland zijn kop zou houden over mensenrechten.
Alleen heb ik toen niks gehoord van D66 of de PvdA.
www.telegraaf.nl/nieuws/1325087887/ne...

pejoar | 21-10-22 | 14:39

Toch jammer van dit goed doorwrochte stukje symboolpolitiek.

Vladmydia | 21-10-22 | 14:25

Laten ze toch eens ophouden met proberen iedereen te betrekken in die idiote hype. Belachelijk.

J.Cash | 21-10-22 | 14:19 | 3

Eens!

Julius Pace Car | 21-10-22 | 14:36

Die woke-vlag staat al lang niet meer voor homo emancipatie, tolerantie en respect. Alles, maar dan ook alles moet gepolitiseerd worden. Lees “the madness of crowds” van Douglas Murray. Hij verwoord dàt waar we ons mee geconfronteerd zien. “the interpretation of the world through the lens of ‘social justice’, ‘identity group politics’ and ‘intersectionalism’ is probably the most audacious and comprehensive effort since the end of the Cold war at creating a new ideology”

Drs.G | 21-10-22 | 15:59

Niet erg inclusief. Er zijn vooral voetballers geselecteerd en geen een tennisser of korfballer.

Pretzel Logic | 21-10-22 | 14:13 | 1

En ook geen enkele zwarte lhbti vrouw terwijl die bij de overheid de voorkeur genieten.

Teekje_Tippel | 21-10-22 | 15:18

Mooi, al die symboolpolitiek creërt toch alleen maar de illusie dat we met z'n allen problemen aan het benoemen en oplossen zijn.

MickeyGouda | 21-10-22 | 14:11

Gaat onze kabinetsdelegatie eigenlijk ook zo'n armband omdoen in Qatar?

Blauwpetje | 21-10-22 | 14:08 | 1

En Kaag met een homo respecthoofddoekje?

HogeNood | 21-10-22 | 14:10

Geweld door neo-nazi’s tegen moslims= rassenhaat.
Geweld van moslims tegen Joden is anti-semitisme.
Geweld van wie dan ook tegen een hele grote groep op bijvoorbeeld een terras= terrorisme.
Geweld tegen homo’s etc = gewoon geweld.
Terwijl juist de geaardheid maakt dat er geweld wordt gebruikt tegen deze mensen.
Lijkt mij een vorm van racisme en mag wat mij betreft harder bestraft worden.
Bonje is bonje, maar iemand aftuigen omdat ie hand in hand loopt of een roze tasje draagt is gewoon walgelijk.

Ruimedenker | 21-10-22 | 14:02 | 3

Racisme is het zeker niet, want homo is geen ras, maar als terrorisme kun je het wel bestempelen.

Blauwpetje | 21-10-22 | 14:12

Zinloos geweld werd dat ooit genoemd

pejoar | 21-10-22 | 14:40

@Blauwpetje | 21-10-22 | 14:12: Ja. altijd dat gezeik over "racisme" wanneer het helemaal niet over een ras gaat. Moslim is ook geen ras. Het woord "racisme" wordt hier alleen gebruikt vanwege de negatieve lading, terwijl het nergens op slaat. Net zo onzinnig als de term "islamofoob", als je kritisch bent t.o.v. de islam. Gek genoeg kom je nooit de term "nazifoob" tegen als je kritisch bent t.o.v. het nazisme. Met het achtervoegsel "foob" wordt gesuggereerd dat het om een irrationale angst zou gaan. Framing, framing, framing.

Argyronauta | 21-10-22 | 15:08

Briljant, die PR mensen, om een lulverhaal op te hangen waarom je iets niet doet.
Overigens, donder nou eens op met dat gekrijs om respect. Respect moet verdiend worden.

TheBigKirth | 21-10-22 | 14:01 | 1

Inderdaad - en ook gewoon als supporter in een stadion keihard roepen waarvoor je g e e n respect hebt - of het nou homo's of mohammedanen zijn, of wat dan ook.
Oprechte eerlijkheid kan toch niet bestraft worden?

HogeNood | 21-10-22 | 14:04

Ik mis Memphis Depay op het lijstje van WK kandidaten.
Da's toch een van de beste spelers.
Tenminste volgens FIFA 23.

keestelpro | 21-10-22 | 14:00 | 3

Ene Memphis staat er wel bij.

Glasgow Argus | 21-10-22 | 14:19

Aan de eisen van egocentrische gekleurden moeten we wel voldoen.

Donder64 | 21-10-22 | 15:05

@Glasgow Argus | 21-10-22 | 14:19:
Glad overheen gekeken. Dank.

keestelpro | 21-10-22 | 19:38

Als ze echt een statement willen maken moeten ze de voetballers in minirokjes laten voetballen in Qatar. Dat is een statement en lef hebben. Dan ga ik misschien ook kijken met popcorn om te zien wat voor shitstorm dat gaat geven.

Linke Soep | 21-10-22 | 13:59 | 1

Maar dan ook consequent en niet de handen voor je kruis houden bij een vrije trap net buiten de 16.

Ridde Rogter | 21-10-22 | 14:24

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de verkeerde mensen opeens niet meer deugen hé? Dan speel je alleen maar Wilders in de kaart.

Hiram | 21-10-22 | 13:57 | 1

Het was een verhelderend weekend al met al.

Papa Jones | 21-10-22 | 13:58

Woke zijn is niets anders dan JEZELF boven iedereen te stellen.

tis_wat | 21-10-22 | 13:56 | 3

Juist!

Man-Bijt-Hond | 21-10-22 | 13:58

Iedereen doet ertoe, maar ikzelf nog meer!

Keutels | 21-10-22 | 14:01

Onjuist, ik ben woker dan jij!

Acidstain | 21-10-22 | 14:02

Pleur anders op met al die bandjes als het zoveel gezeik oplevert en richt je op het voetbal.

Lompelul | 21-10-22 | 13:55

Is er al een regenboogbal?

Leptob | 21-10-22 | 13:55 | 3

Vanavond om 20.00 in café “de roze wolk”.
Kom je ook?

Ruimedenker | 21-10-22 | 13:57

Aww nee joh! En dan zeker een beetje schoppen tegen die mooie regenboogbal? Terwijl die op de grond ligt?!!! Echt hè, zo erg dit

Drs.G | 21-10-22 | 17:33

Qatardig vind ik het!

Normpje | 21-10-22 | 13:55

Get woke is leuk, maar om nou broke te gaan voor een principe, nee.

Acidstain | 21-10-22 | 13:54

Zucht. De armbanddiscussie is dus door de kudtmoslims gewonnen. Lekker bezig KNVB. Geen haar beter dan de FIFA. Ik ga gewoon niet kijken naar de schwalbes van modepopjes vol tattoos die maandelijks meer geld uit geven aan de kapper dat het jaarsalaris van een overlevende Qatarse slaaf. Dit WK is in bloed gedrenkt. Voor wie daar anders over denkt : veel kijkplezier. En doorrrrrr.

Azijnist | 21-10-22 | 13:53 | 2

U ben een racist!

Acidstain | 21-10-22 | 13:55

Ze zoeken het uit ja! In huize man bijt hond géén WK!!!

Man-Bijt-Hond | 21-10-22 | 14:00

"Dan ligt de nadruk te veel op wie wel en wie niet, terwijl een statement je juist aan het denken moet zetten."
Jezelf in 1 regel tegenspreken, de KNVB kan het.

TheEgg | 21-10-22 | 13:53 | 2

Misschien moet de KNVB eens met Rutte praten - die is veel handiger met misleidend gebabbel.

HogeNood | 21-10-22 | 13:57

De KNVB wordt geadviseerd door de advocaat van Glennis Grace.

Keutels | 21-10-22 | 14:00

Symbolisch gelul. Pak het volk dat homo’s uitscheldt of erger aan. Boetes, stadionverbod, nachtje cel. En ook op andere plekken dan in het voetbal. Want die mensen zijn het probleem, niet de mensen die geen armbandje willen dragen. Zo gauw een voetballer daadwerkelijk anti homo uitspraken of daden doet, dan pak je hem ook aan. En dat geldt ook voor anti wie dan ook uitspraken/ gedragingen.
Dit is alleen maar symbolisch gezever.
En natuurlijk gewoon niet naar Qatar gaan als je over respect mee wilt praten.

Vandeanderekant | 21-10-22 | 13:50 | 3

Aanpakken.
Zo lang het geen toeslagouders zijn lijkt dat nooit echt te lukken.

Veepert | 21-10-22 | 13:51

Probleem, feit is dat ook aan de ons land binnenkomende personen, niet gevraagd wordt of men de in ons land gelden regels wil naleven. Maar helaas is die vraag uit den boze. Derhalve het buigen en knielen van overheid en allerlei organisaties om vooral elk mogelijk probleem uit de weg te gaan. Achteraf heeft natuurlijk niemand niet schuld aan ontstane ellende !

Henkie | 21-10-22 | 14:06

Ja, zet lok-homo’s in

Drs.G | 21-10-22 | 17:35

Arm bandje.

Kowalski11 | 21-10-22 | 13:49

Laat de knvb dan een speelronde om de dames in Iran te ondersteunen. Echt een waardig doel en dat zou toch geen redelijk denkend mens kunnen weigeren?

Hypno2050 | 21-10-22 | 13:49

Stop die armband maar lekker in je reet. Mag ook ergens anders als je je daar niet fijn bij voelt.

FogerRederer | 21-10-22 | 13:48 | 2

Weet je wie ook een bruine armband om had?

Acidstain | 21-10-22 | 13:55

Is er ook een hetero band? Vlag? Bankje? Zebrapad?

Lukiluuk | 21-10-22 | 13:47

Kan Ds. Gremdaat geen elftal samenstellen?

apek00l | 21-10-22 | 13:45

Is er iemand die serieus denkt dat zo'n armbandje ook maar iets verandert?

Spring Bruissteen | 21-10-22 | 13:44 | 6

@Als_je_me_nou | 21-10-22 | 13:47:-
Inderdaad - als je nagaat dat in Egypte mohammedanen christenen met bommen in hun kerken bestoken, dan kan je van mensen hier, van hetzelfde geloof niet veel verwachten ten aanzien van de homo's.

HogeNood | 21-10-22 | 13:52

@Spring Bruissteen | 21-10-22 | 13:44
Ja. Maar niet zoals bedoeld. Kijk, zoals bedoeld, iedereen draagt braaf een bandje, helpt het natuurlijk helemaal niets. Maar nu de religie van de oorlog en moordaanslagen (oh nee, vrede, proest) zijn gezicht iets te nadrukkelijk heeft laten zien, zijn er toch nog wat mensen wakker geworden.

TheEgg | 21-10-22 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig lijkt de KNVB tijdig wakker te worden van dit woke gedoe. Want de discussie rondom Kokcu liet vooral zien dat de armband laat zien wie er wel deugt en wie niet. En dat is benauwend wat mij betreft.

enternaar | 21-10-22 | 13:44

RESPECT. Waren het niet onder andere de FIFA en UEFA die het initiatief van een aantal voetbalclubs om een Europese Super League op te richten te onderdrukken. Wat een RESPECT tonen de FIFA/UEFA hier ten opzichte van partijen die zich inzetten voor hun cluppie.

Gebakschep | 21-10-22 | 13:43

Deugers zijn sukkels, dat klopt. En ze creëren problemen voor iedereen, absoluut.

HerzlichWillkommen | 21-10-22 | 13:43

Ik vraag me al een tijdje af of er ook een armbandsmurf bestaat. Ik ken hem niet.

Plukkieplukkie | 21-10-22 | 13:41

Wanneer de KNVB echt een statement over hun "One Love" actie zou willen maken, dan zouden ze gewoon helemaal niet naar Qatar toe moeten gaan.

Glasgow Argus | 21-10-22 | 13:39 | 4

Wanneer ze überhaupt over respect willen praten zouden ze niet naar Qatar (en omstreken) moeten gaan. Respect ontbreekt daar voor iedereen die anders is dan die paar olieboeren.

Vandeanderekant | 21-10-22 | 13:46

Als architect zijnde ga ik er heen voor de tribunes, uiteraard met one love bandje om de arm!

Acidstain | 21-10-22 | 13:50

Freddie Mercury zou aan het eind vd wedstrijd zeggen:
"Take the money and run!"

Mongeaulie waarsguwt | 21-10-22 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Voetballers zijn er om te voetballen en het zijn geen aankleedpoppen voor sociaal protest. Regenboog-acties zijn goed en de Pride-week is bijvoorbeeld een aangewezen moment voor een bewustwordingscampagne. Voetballers kunnen zich dan weer richten op zo goed mogelijk ballen.

adhd-je | 21-10-22 | 13:38

Tja, dat heb je met die commerciële entertainmentindustrie.
Dat vormingstheater was toch een stuk geëngageerder in de jaren '70!

Kapitein Sjaak Mus | 21-10-22 | 13:38

Mooi he, en hier zijn mensen gewoon serieus mee bezig. Stel je voor, er zijn dus Outlook agenda's met daarin vergaderingen over de regenboogarmband. Er zit iemand te notuleren. Er is nog een vragenronde. Iemand nog vragen? Ja doen we eigenlijk de oude band of de nieuwe met dat driehoekje?

John McClane | 21-10-22 | 13:38 | 1

Ongelofelijk hè John?
En bedrijven hebben een inclusiviteitsmanager...

Mongeaulie waarsguwt | 21-10-22 | 13:57

Links deugend NL heeft een probleem gecreëerd door steeds meer moslims te importeren en te knuffelen, en aan de andere kant de letterbak-agenda te willen propageren. Dat botst met elkaar, en dat weet iedereen inmiddels wel. Nu dwingen ze de voetballers om hun probleem op te lossen. En wie dat niet ziet zitten is een fascist.

Philip | 21-10-22 | 13:36 | 1

De zwarte armband zou genoeg moeten zeggen, helaas ook nog een andere betekenis.

Zitvlak | 21-10-22 | 13:38

Een armband dragen.
Dat is zoooo woke. Alleen pussys doen dat.

Schadenfreude | 21-10-22 | 13:36

Klaar met al dat gelul.

RGV42 | 21-10-22 | 13:36

Je kunt een bandje omdoen voor de komedie en vervolgens geweld tegen homoseksuelen niet afkeuren.
Zo’n bandje zegt dus niets.
“Respect” voor iedereen, maar vraag mij niet om homoseksualiteit te accepteren, want dat mag ik van m’n geloof…..
Aldus de gemiddelde moslim.
Ok, dat kan, er zijn meerdere geloven en ongelovigen die niet veel hebben met homoseksualiteit, maar je kunt op z’n minst geweld tegen die mensen afkeuren.
Dat je sommige mensen niet leuk vindt kan ik begrijpen, maar geweld dien je te allen tijde af te keuren.
Kan niet zo zijn dat je zegt: “heb niks met homo’s”, maar zodra ze in elkaar gemept worden kijk ik de andere kant op.
Maar goed, de KNVB…..
Is net zo wisselvallig als het spel van Oranje zelf.
Ach, draag die band gewoon, kost niets, je voelt er niets van en zo kun je mensen wel bewustmaken dat we in één samenleving leven.
Wit/zwart, Ho/he, dik/dun.
En toch blijft het iedere keuze en die moet je dan ook maar respecteren.

Ruimedenker | 21-10-22 | 13:33 | 3

"... maar je kunt op z’n minst geweld tegen die mensen afkeuren..."
Vraag eens aan die voetballer of hij geweld afkeurt, Hij zal waarschijnlijk ja zeggen. Vraag 'm dan of hij dus ook geweld tegen 'die mensen' afkeurt. Hij zal waarschijnlijk wederom ja zeggen. Dan pas kun je met hem in discussie over de vraag op welke wijze je de rest van de wereld kenbaar maakt dat je tegen geweld bent. Zijn weigering geldt enkel die laatste stap. Zo'n bandje, zo zal zijn redenering zijn, draagt méér uit dan enkel de droge boodschap dat je tegen geweld bent.
Ik ben ook tegen geweld, waaronder geweld tegen joden. Maar vraag me dan niet om met een keppeltje op te gaan lopen of pijpenkrullen te gaan dragen. Dat ga ik niet doen. Ik ben ook tegen geweld jegens 'people of color', maar vraag me niet om te gaan knielen. Dat ga ik ook niet doen. Ik hang ook geen regenboogvlag uit als men mij dat vraagt. Doe ik gewoon niet. Ik ga tijdens Pride ook niet op een boot staan deugen. Doe ik gewoon niet.

Schoorsteenveger | 21-10-22 | 14:39

@Schoorsteenveger | 21-10-22 | 14:39: Dat 'droge boodschap' is het probleem ook hier. Ruimedenker doet alsof het om geweld tegen bepaalde groepen gaat. Voor de extreem-linkse subsidie-opvreters die deze acties 'bedenken' zit er echter een hele andere, uitgebreidere uitleg achter. Als bv de regenboogband alleen tegen het geweld op homosexuele personen is gericht zou ik er geen enkel probleem mee hebben dat ding te dragen. Maar voor de bedenkers ervan geldt bijvoorbeeld ook dat paren met gelijkgeslacht kunnen trouwen (geen enkel probleem, mits burgerlijk) of kinderen kunnen adopteren (zeer fout en een groot probleem). Nou, bij een door extreem-links opgestelde definitie is de kans uitermate klein, zeg maar nihil, dat ik dat ondersteun. Idem dito met het "1 Love' bandje. Geen probleem met homosexuele mannen/vrouwen of transgenders, maar als de uitgebreidere betekenis is, dat we mensen met een groot psychische probleem die dat afschuiven op een verzonnen gender, moeten gaan faciliteren, ga ik dat absoluut niet ondersteunen en zou ik zo'n band verre van mij werpen. Zeker als je weet dat extreem-links met dit soort acties een (oftewel HUN) norm probeert op te leggen.

Grachus | 21-10-22 | 18:08

@Grachus | 21-10-22 | 18:08: het bandje is in de basis al fout, net als BLM. Gaat alleen om deugen en lost helemaal niets op. Nu blijkt waar de homohaat overwegend vandaan komt trekt men de keutel in, want ongemakkelijke waarheid. Daar zit mijn inziens het probleem.

Kukooo1 | 21-10-22 | 18:42

Gaat Wim- Lex met zo`n armband om naar een tent meneer?
Ik hoop oprecht dat zo min mogelijk mensen het wk voetbal gaan kijken en het een grote aanfluiting wordt in die corrupte zandbak.

Maya de Blij | 21-10-22 | 13:33 | 2

Hoe meer reuring, hoe meer mensen tóch gaan kijken.
Qatar is er alles aan gelegen om dit het beste toernooi ooit te laten worden.
Kost een aantal levens, miljarden, maar dan krijg je ook wat.
De ellende begon al bij het toewijzen van dit toernooi aan Qatar.
Dubieus genoeg..
Uiteindelijk draait het niet om de sport, maar om de munten.
Vandaar dat de Koning en de kat gewoon naar Qatar afreizen.
LNG en Afghanistan……yeah right.

Ruimedenker | 21-10-22 | 13:37

@Ruimedenker | 21-10-22 | 13:37: Volg het geld en u komt bedrogen uit.
Over kosten, daar klotst het geld tegen de olieputten op.

Zitvlak | 21-10-22 | 13:40
-weggejorist-
Torquemada | 21-10-22 | 13:32 | 1

Goedzo, oprotten met dat eeuwige gedram om te deugen! Sowieso dat hele opdringen van alles rond dat lhbti+ gezeik moet maar eens stoppen!

Swaffelkaffert | 21-10-22 | 13:31 | 1

Er zijn gespreksgroepen die u kunnen helpen met uw coming-out.

dathoujetoch | 21-10-22 | 13:35

Prima. Gewoon voetballen en geen statements. Doe dat maar buiten het veld. En homohaters in het publiek gewoon aanpakken, zoals je alle ongein zou moeten aanpakken. Niet moeilijker maken dan het is. Alleen degenen die daadwerkelijk homo’s uitschelden of erger zijn het probleem.

Vandeanderekant | 21-10-22 | 13:31 | 5

Aanpakken zoiets als handhaven of hoe moeten wij u statement opvatten.

Pensionada | 21-10-22 | 13:38

@Pensionada | 21-10-22 | 13:38: ja, handhaven. Gewoon ongewenst gedrag in het stadion niet accepteren. Boetes, stadionverbod, nachtje cel, wat maar toepasselijk is. En niet alleen in het stadion, het zou normaal moeten zijn dat asociaal gedrag niet geaccepteerd wordt door de handhavers (ofwel de maatschappij)

Vandeanderekant | 21-10-22 | 13:42

@Vandeanderekant | 21-10-22 | 13:37: Ik schreef over kindermisbruik pedo,s te lezen op TPO Pedo,s beschermd om hun reputatie te redden.
Niet over een armbandje

periscope | 21-10-22 | 13:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Binnen 24 uur zwichten / buigen Volendam en de KNVB. Het wordt me teveel.
*zesde wodka jus inschenkt*

Cornelis12 | 21-10-22 | 13:31 | 2

Toch wel in combinatie met 8 gram coke mag ik hopen?

Keutels | 21-10-22 | 13:56

Ik hoorde dat de SC Heerenveen-spelers zondag bij de uitwedstrijd tegen FC Volendam geschminkt zullen zijn als Zwarte Piet. Ik kan het zo snel nergens vinden. Dus dat kan ook nepnieuws zijn.

goedverstaander | 21-10-22 | 13:26 | 1

Pas begin december dacht ik

Vandeanderekant | 21-10-22 | 13:32

Ik vind dat er een band moet komen die uitdrukking geeft aan de liefde voor de getoupeerde poedel.

P. Breidel | 21-10-22 | 13:25
-weggejorist-
HeerVanStand | 21-10-22 | 13:24 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Komt door de fin die door Dominee Gremdaat terecht is gewezen en daarna met "nu weten we waar discriminatie vandaan komt" kwam. Alles en iedereen moet wijken om hun maar te plezieren.

HankHill | 21-10-22 | 13:24 | 5

@sub zero ice cold | 21-10-22 | 13:33: Het zou een waardig optreden zijn als hij zijn zegje veel eerder had gedaan. Eerst lekker eten uit de ruif die NPO heet om vervolgens (terecht overigens) de professor uit te hangen. Wilders roept dit soort dingen al jaren maar is blijkbaar niet woke genoeg. (volgende keer zal ik eerst teruglezen voordat het tegelen begint)

sub zero ice cold | 21-10-22 | 13:34

Onbedoeld werd eindelijk het taboe doorbroken en dat kan de politiek correcte kliek niet gebruiken natuurlijk.

Wattman | 21-10-22 | 13:43

@sub zero ice cold | 21-10-22 | 13:33: Er had zeker eerder aandacht aan gegeven kunnen worden.
Toch ben ik blij dat er( te laat ) iemand wat over zegt.
Er is een rij met mensen die deze boodschap al jaren hebben getracht, bij te brengen.
Sommigen moesten het met hun leven bekopen.
Zolang er in Den Haag, de ogen gesloten blijven, komen we niet af van deze kwestie.

Zitvlak | 21-10-22 | 13:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat zal onze delegasie er van vinden.
Het dwingen van armbandjes omdoen is een godspe.
Bij het weigeren de gewone band om en klaar.
Het luide gebrul van de roze gemeenschap hoeft niet altijd te overstijgen.
Heb je last van hosmo of een ander alfabet letter, prima, maar thuis .
Ga niet de hele bevolking er mee opzadelen.
Mijn vriendenkring, licht, donker, hosmo, lesb, en verder.
Vinden het allemaal beetje doorslaan, doen liever gewoon.

Zitvlak | 21-10-22 | 13:24

Ja ja. Wel allemaal steun betuigen aan Black lives matter en knielen enzo, maar homo's e.d. mogen in de stront zakken.

nowomowa | 21-10-22 | 13:22 | 2

Homo Lives don't Matter.

Mongeaulie waarsguwt | 21-10-22 | 14:02

Inderdaad. Daar schoot men het doel met herhaling blijkbaar niet voorbij. En iedereen die niet meedeed werd min of meer verdacht gemaakt. En Orban bashen mag natuurlijk ook altijd door het te hebben over een anti-homo wet (waar geen sprake van is).

Kukooo1 | 21-10-22 | 18:29

Volgend weekend gewoon iedereen zonder broek laten spelen. Elk doelpunt uitbundig met het hele team vieren. Dan zitten we daarna gelijk drie levels hoger qua homo-acceptatie.

Papa Jones | 21-10-22 | 13:19 | 1

En de scheidsrechter deelt meppen uit met z'n handtasje, in plaats van rode en gele kaarten.

HogeNood | 21-10-22 | 13:26

"... het gebaar dat je wil maken...' Het is : wilT. Kan me doodergeren aan zoveel respectloosheid jegens onze mooie taal.

Dubbelepunthoofd | 21-10-22 | 13:18 | 11

@MorgenEenAnder | 21-10-22 | 13:35: Ja, inderdaad. Vriezer ligt al weer vol - dit weekend een mooie Wild Zwijn stoof maken.

Wild Zwijn eerst 24 uur marineren in rode wijn, met een paar peperkorrels, 3 laurierbladeren, twee gesnipperde uien, een paar tenen knoflook, gesneden winterpeen en bleekselderij.

Na 24 uur het vlees uit de marinade halen - marinade niet weggooien! - en aanbraden om een beetje kleur te krijgen. De uien, wortels, knoflook en bleekselderij even in het braadvet kleuren en dan met de marinade afblussen. Een liter wildbouillon erbij en aan het kookpunt brengen.

Dan het vlees in de pan en stoven maar, met de deksel half op de pan. 3 en een half uur zachtjes stoven.

Lekker met roast potatoes, rode kool en spruiten.

Glasgow Argus | 21-10-22 | 13:47

@Deksmaat | 21-10-22 | 13:34:
Inderdaad. Het een is wat formeler dan het ander. Als je de taalpurist uit wilt/wil hangen, dan moet je wel goed beslagen ten ijs komen.

Schoorsteenveger | 21-10-22 | 14:22
▼ 8 antwoorden verborgen

Mijn lichtgetinte en zwarte teckel dragen beide wel een band.

metagod | 21-10-22 | 13:17

Wat is het toch, die geilheid om met 'statements' rond te banjeren? Het ligt, zo dacht ik, in het verlengde van de merkengeilheid, van het dragen van merkkleding waarbij het er meer om gaat welk merk je draagt dan welke kleding. Alles, letterlijk alles wordt tot het vlaggen van symbolen teruggebracht, ook de moraal, wordt opgedeeld, verkruimeld. Een hoofddoek symboliseert een complete moraal van een geloofssysteem, een kruis idem dito, en keppeltje ook hetzelfde. Maar zo'n bandje, dat is één statement die is losgesneden uit een moraal waarvan we kop en staart niet meer kunnen of willen zien, het postmoderne nihilistische eclecticisme, waarin nog wat flarden christelijke normen rondwaren.
De moraal, dat samenstel van waarden dat de kennis van goed en kwaad bijeenhoudt wordt opgeknipt, en we beoordelen elkaar op al die opgeknipte deigdzaamheden die steeds meer vorm en steeds minder inhoud vertegenwoordigen.

Schoorsteenveger | 21-10-22 | 13:17 | 1

Ook eens met U!

LoesjeP | 21-10-22 | 13:40

De speciale jubileumuitgave wordt een tolerantie en respect voor Taghi aanvoerdersband.

HeerVanStand | 21-10-22 | 13:16

Noem de armband dan niet 'One Love' maar 'Wat Laf'.

leo de pejo | 21-10-22 | 13:16

Maar wel spelen bij een club die zich laat sponseren door een gokedrijf

van Dam | 21-10-22 | 13:14

Ik en mijn hond eisen respect.

thanseeuwen | 21-10-22 | 13:13

Tja, moslims hebben nu eenmaal geen respect voor homo's en andersom zijn de gevoelens ook niet zo warm. Wie moet je dan plezieren als je niet voor gore racist of homohater uitgemaakt wil worden? Moeilijk, moeilijk... Misschien moet je als organisatie de statuten er nog eens bij pakken en kijken waar je ook alweer voor in het leven geroepen bent in een ver verleden.

fumtu | 21-10-22 | 13:12 | 1

Hoezo andersom niet? Er zijn homos, queers die demonstreren tegen Israël met pro Hamas spandoeken. Homos zijn gek op de islam en de moslims in jurken die hand in hand lopen.

Mokum Kosher | 21-10-22 | 13:48

Principes zijn principes, had Kökçü drie ton geboden voor het dragen van een bandje en er was geen vuiltje aan de lucht geweest.

CleaudeSacke | 21-10-22 | 13:11

Ben echt helemaal klaar met die armbandjes. Rot toch gewoon op man.

Do-na-zi | 21-10-22 | 13:10

en terecht... ben helemaal klaar met alle gedwongen vormen van respect voor groepen die wel respect eisen, maar nooit respect teruggeven. We moeten respect hebben voor onze ouderen, geliefden, natuur, en vele anderen die er niet om vragen. Niet voor slachteofferrolmisbruikers

geen_kwijl | 21-10-22 | 13:09 | 3

Tja... als iéts me is bijgebleven van dit One Love - weekend, is dat we respect moeten hebben voor Turken met een middeleeuws gedachtegoed. Missie mislukt zeg maar.

Papa Jones | 21-10-22 | 13:11

@Papa Jones | 21-10-22 | 13:11: Dat kreeg ik ook te horen, waarvan akte.

Zitvlak | 21-10-22 | 13:16

Eensch!

LoesjeP | 21-10-22 | 13:38

Wat een slap gelul. Het betreft hier bedrijven zoals alle bedrijven, die gewoon gezeik willen minimaliseren - niks principes.

HogeNood | 21-10-22 | 13:08

Tuurlijk niet, want WK.
Men wil niet de gastheer in de baard tuffen toch?

hallevvezool | 21-10-22 | 13:07

Voetbal is voetbal. Voetbal is geen politiek, noch religie noch een platform om maatschappelijke zaken ten toon te dragen. Dus hou op met one love, fairplay en geestelijke gezondheidszorg. Het zou Kökçü sieren als hij het een hijab het veld op zou komen en spelen. Slechts om duidelijk te maken dat er geen dwang achter zit en dat moslims hem ook zouden mogen dragen.

Mokum Kosher | 21-10-22 | 13:06

Ach, in het voetbal zijn ze hopeloos ouderwets. Altijd geweest. Een voetballer met zo'n bandje laten lopen is hoe dan ook als... mijn oma had er een mooie term voor: als een vlag op een strontschuit!

Papa Jones | 21-10-22 | 13:05 | 3

Lekker argument - ouderwetsheid.

HogeNood | 21-10-22 | 13:11

Mja. Ik vind het aan de andere kant wel goed dat een organisatie die er is voor voetballen zich niet mengt in randzaken. Dat zou net zoiets zijn als dat het COC zijn leden vraagt om fair-play armbandjes te gaan dragen. Leuk, maar niet de kern.

Koning Willy | 21-10-22 | 13:05

Betekenisloze woorden, fatsoenlijke mensen hebben ze niet nodig om te weten wat goed en wat slecht is.

Zeurders | 21-10-22 | 13:05 | 1

Met ze bedoelt u de voetballers?

apek00l | 21-10-22 | 13:06

Mensen zonder band zijn intolerant
Stuur ze naar Hongarije

RickTheDick | 21-10-22 | 13:04

Kun je als voetballer nog geconcentreerd voetballen als je weet dat het grasveld waarop je voetbalt een soort grafveld is!? Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Aristotalloss | 21-10-22 | 13:04 | 3

Qatar heeft beloofd strak te maaien, zodat er geen knokels boven het gras uitsteken.

Zeurders | 21-10-22 | 13:06

Mag voetballen in de Galgenwaard dan wel?

Keutels | 21-10-22 | 13:58

Je maakt het de Qatarii wel gemakkelijk. Zo weten ze meteen wie ze head first van een wolkenkrabber af moeten bonjouren.

goedverstaander | 21-10-22 | 13:04

Alles voor het gas en de olie!

maasvlakte | 21-10-22 | 13:03 | 1

Van een lage(re) gas- en olieprijs heeft iedereen gemak, van het andere een enkeling. Of zoiets.

Lubbberrtt | 21-10-22 | 13:16

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl