LOL. Wolven in Nederland NU AL tam
Krijgen meer dan 2 gehaktballen, per week!
Social
Hahaha, hilarische ontwikkelingen in de soap Goede Wolven, Slechte Wolven. Waarbij de Goede Wolven schapen, koeien, herten en alleenstaande minderjarige asielzoekers opeten, en de Slechte Wolven kopjes geven aan spelende koters in het bos. Dat laatste moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen, want dan is het geen NATOER meer! En daarom is er nu aangifte gedaan tegen De Hoge Veluwe omdat hunnie heerlijke dingen van de keurslager (entrecotes, ribeyes, chateaubrianden, kogelbiefstukken van een pond, en verder alles wat Frans Timmermans schranst in Brussel) in het bos neerleggen. De Ludo in Dit Schitterende Verhaal is natuurlijk weer Nico Koffeman, mede-oprichter van de Vegetarische Slager, die de Hoge Veluwe verwijt "probleemwolven" te creëren, waarop ze bij de Hoge Veluwe indirect de Partij voor de Dieren beschuldigen van "gaasknippen" om die wolven maar op het enorme smikkelterrein toe te laten. Confused? Wordt vervolgd!
Reaguursels
InloggenWe moesten toch met de wolf leren leven? Dan moeten we niet gaan zaniken als dat lukt.
Dat tweede filmpje geeft bij mij trouwens een zwart scherm, maar filmpjes op GS lopen wel vaker niet lekker.
Is een live cam, is donker in het bos nu.
Gezeik. Gewoon een kruising tussen een Husky en een Herder. Dat ziet iedereen.
Dierenpoes moet niet zo boosaardig doen tegen voorbijgangers die hun hondje meenemen naar het bos. Wel netjes aanlijnen volgende keer.
Die zevende dags adventisten zijn een enge sekte. Google maar even icm koffeman/thieme en veg slager.
En wat had die Hoge Veluwe dan wel kunnen doen? Zijn zij verantwoordelijk voor de mensen die er komen of zijn die bezoekers zelf verantwoordelijk? Gekker moet het toch niet worden het berispen?
Op het moment dat de wolven populatie te groot wordt dan komt er een heel andere menu kaart.
Het vij door de natuur begeven wordt dan ook voor mensen een hachelijke zaak.
De voorstanders van een wolven populatie die niet beheerd mag worden door afschot hebbenbteveel disney films gekeken waarbij vogeltjes de was ophangen en muizen de vloer vegen.
Nou zeg, de grote boze wolf zat ook altijd achter de biggen aan maar vrat ze nooit op .zijn zoon was er zelfs vrienden mee, een heel braaf wolfje dus.of ben ik nu in de war met een stripverhaal?
De Mouflons schapen en reeën zijn bijna op, wat moeten al die schattige welpjes dan gaan eten?
Trojka hier, Trojka daar..
Met van van de schapen,
en de eerste peuter...
(die nu overgeslagen wordt)
Met dank van ...
m.youtube.com/watch?v=UfB51kdEJkc
Wolven eten ook jouw huishond op.
Nu wil ik ook een wolf.
YouTube: wolf achtervolgt wandelaar:
m.youtube.com/watch?v=JTX6TnOgZbc
— Wolf verfolgt Spaziergängerin in Niedersachsen – Experten bestätigen Echtheit des Videos —/
Hetgeen we hier in nederland natuur noemen is eigenlijk niet meer dan een slecht onderhouden tuin met een kutwijf als buurvrouw die vind dat je je huisdieren verwaarloosd. Dat komt die trut elke dag met een hoop vreten voor die beesten aanzetten wat die beesten wel leuk vinden en zelfs naar uitkijken. Zo krijg je alle beesten tam, maar omdat de beesten niet gemolken worden is het natuur (voor de grote grazers dan) en de wolf wordt een lelijke hond waar niemand iets over te zeggen heeft.
Schitterend hoe die wensdenkers bij natuurclubs werkelijk niets van natuur snappen. De Hoge Veluwe is gewoon een park en er lopen tal van (best wel tamme) mensen rond. Gedragen die zich niet vijandelijk naar dieren toe dan zullen dieren zich minder aantrekken van die mensen en blijkbaar wagen wolven zich dan ook in de buurt van mensen. Lang leve de natuur die zelf wel even bepaald hoe zich te gedragen!
Enkele jaren terug ging er een filmpje rond van Franse toeristen die in Beekse Bergen uit de auto stapten om een cheetah te bekijken. Die waren wat minder tam ingesteld.
De beekse bergen zijn dan ook iets meer natuur dan de veluwe. Bij de beekse bergen wordt in ieder geval het natuurlijk habitat nagebootst ipv balen hooi over het hek heen te flikkeren op tijden dat er voor de meeste beesten helemaal geen eten is
In een land als Nederland worden wolven vanzelf tam. Ons land is zó dicht bevolkt en van huizen en wegen etc. voorzien, dat het onvermijdelijk is, dat wolven aan mensen wennen.
Als ze vervolgens van generatie op generatie meekrijgen dat ze van mensen niets te vrezen hebben, dan worden ze vanzelf mak. Kijk hoe het de afgelopen veertig jaar met de vos gegaan is. Dat was vroeger een schuw beestje, dat intensief vervolgd werd. Nu lopen ze gewoon door steden en dorpen heen, en zijn ze zo mak als een kip. Gewoon een kwestie van aanpassing, dat gaat de wolf ook doen.
Zo mak als een kip, tot ze in een kippenhok zitten. Dan komt de oude vos weer tevoorschijn en gaan de kipjes met de pootjes omhoog.
Wolf verfolgt Spaziergängerin in Niedersachsen – Experten bestätigen Echtheit des Videos
m.youtube.com/watch?v=JTX6TnOgZbc
@theo-is-dood | 26-10-22 | 19:03: Zit ik laatst op het terras aan het Uddelermeer met een vers biertje voor de neus komt er zo een wolf aanlopen en zuipt zo mijn biertje op en betalen Ho maar, gewoon rotbeesten die wolven.
De Faunabescherming is een afschuwelijk stelletje fundamentalisten. Die lui zijn tegen ieder ingrijpen in de stand van wilde dieren, ongeacht of het nou om bruine ratten, bisamratten, herten, vossen, meeuwen, ganzen of wat dan ook maar gaat.
Ze hebben maar één recept: laat Gods water lekker over Gods akker stromen.
Dat kan natuurlijk niet, in een zwaar overbevolkt land als Nederland.
Voor wolven is Nederland sowieso veel te dicht met mensen en vee bevolkt, daar komen onherroepelijk problemen uit voort. Men had van meet af aan op een nul-stand voor Nederland moeten gaan zitten, dat was verreweg het meest realistisch geweest.
Voorspelling van zakkewasser: Binnen nu en een jaar wordt het/de eerste kind/kleuter/peuter gepakt door de wolf.
Dat lijkt me wel erg snel, maar als deze trend doorzet, gaat er vroeg of laat wel wat gebeuren.
Maar ook dan zullen de wolf-adepten blijven roepen om bescherming van de wolf. Die mensen leven in een utopisch wereldbeeld.
Wolven zijn lievv!
Aangifte wegens het verzaken van de zorgplicht? Dan kunnen we ook aangifte doen tegen de bewindslieden die verantwoordelijk zijn voor het bewaken van de landsgrenzen en het voorkomen van een ongecontroleerde invasie van mensen zonder geldige papieren.
Is dat echt nog nooit gebeurd?
Daar gaat het fabeltje dat wolven schuw en bang zijn voor mensen.
Dat zijn ze niet!
Ja dat zijn ze wel. Net zoals dingo's in Australie en dat kun je maar beter zo houden. Heb daar op een strand gestaan met tien man wachtend op een boot met 20 dingo's in de bossen. Kijken wel maar als je BOE roept of twee stappen naar voren zet lopen ze hard weg. Dat doen wolven als het goed is ook. Zo niet dan heb je een groot probleem.
Wolven zijn geen honden ze lijken erop maar het blijven wilde dieren ook al voed je ze neem je ze in huis en laat je ze uit.
Chimps Gorrillas of leeuwen en luipaarden kun je ook in huis halen als puppiedier maar eenmaal volwassen blijven ze een wild dier.
Bovendien jagen wolven in roedels je ziet er één dan is de rest is op korte afstand aanwezig. Als er één een mens durft aan te vallen gaat de rest mee.
Dus gewoon op afstand houden niet laten wennen en bang laten blijven want dat zijn ze normaal wel voor ons.
@SolidRock | 26-10-22 | 18:32: als de roedel maar groot genoeg is en de buik knort. Dan zijn de wolfjes nergens bang voor. Overlevingsinstinct heet dat. Als er genoeg ander eten is of als ze met te weinig zijn dan vertrekken ze.
De wolven wonen hier in de achtertuin.
Ze zouden die beesten lekker moeten vangen en uitzetten in Scandinavië ofzo. Fijner voor de wolf en fijner voor ons. Maarja dan krijgen bepaalde partijen geen subsidie meer.
Zet ze lekker uit rond de randstad, kijken hoe snel de "publieke" opinie verandert. Ook suggereer ik, wil je de wolf in Nederland, betaal dan wolfbelasting, kan de boer zijn hekken ook betalen, of het dode vee.
Ik vind dat de wolven zich eerst in ter Apel moeten melden. Daarna krijgen ze een verblijf en Miele op de Veluwe.
Alle hekken weg. Alle wilde en tamme dieren lekker los laten lopen in het hele land. Wie zijn wij om te bepalen waar dieren wel of niet mogen lopen???
Al die hekken mooi laten staan svp. Wel eens een damhert wandelende of voor je fiets gehad ?? Gaat in de bronsttijd ook dwars door je heen op de Putterstraatweg. Luid psalmzingen tijdens het wandelen helpt wel.
Tijdens mijn diensttijd - lang geleden- was 1 ontmoeting met zo'n galopperend beest voldoende om voor altijd een hekel aan hertenkampjes te krijgen.
Mensen vinden zo'n wildervaring een leuk dagje uit. Kennelijk laten de wolven in dit recreatiepark zich graag voeren en willen ze ook samen op de foto. Prachtig toch, hoe in dcihtbevolkt Nederland wolf en mens op deze manier kunnen samenleven. Wel jammer dat het van de faunavereniging natuurlijk weer niet mag. Want een wolf mag zijn eten niet krijgen van mensen. Als het deze wolven en deze mensen gelukkig maakt, om zo samen te zijn, laat ze dan lekker zo samenleven. Waarom moet dit dan weer volgens bestaande biologische leefregels verlopen? Waarom niet op deze nieuwe manier samenleven met wolven?
Precies,zou Drs.P ook fijn gevonden hebben.
Tot er minder bezoekers komen en ze krijgen mindr. Dan worden ze opdringerig.
Serieus, samenleven met wolven? Het zijn roofdieren en als de volgende wandelaar het eten niet wilt geven? Wat gebeurt er dan?
Ook een leuke funfact dat Niko Koffeman, die Partij van de Dieren senator in de Eerste Kamer is, ook een anoniem twitter trol account heeft genaamd @volgzwijn waarmee hij collega politici bedreigt, volgelingen tegen ophitst en zelfs leugens over verspreid.
Van je collega's moet je het hebben zullen we maar zeggen!
Koffeman is een maniak, net als de rest van de Faunabescherming-bonzen, zoals Harm Niessen en Harry Voss. Drie heren op leeftijd die al decennia bezig zijn met hun anti-alles activisme.
Ze zijn tegen iedere vorm van afschot of andere regulering van de stand van overlast of schade veroorzakende dieren.
En maar rechtszaken en procedures starten en de boel dwarsbomen.
Krijgt de hoge Veluwe ook schade vergoeding van diegene die dit bedacht heeft. Mij zien ze niet meer daar . Dan ga ik dat geld naar andere parken brengen zonder wolf. Dus er wordt veel geld misgelopen.
Park De Hoge Veluwe is geheel omheind. En was daardoor wolfvrij. Tot de Krities Faunabeheer de hekken openknipte
m.facebook.com/story.php?story_fbidpf...
Nieuw linkje
De tamme deugniet nemen het er goed van.
m.facebook.com/story.php?story_fbid=p...
Ik las "Wijven in Nederland NU AL tam", en dat leek me fake news. Maar goed.
Haha stuk om deze tegel!
Wat dat trouwens voor bizarre halsband dat dat beest omheeft? Is dat een GPS tracker ofzo?
Ik begin eigenlijk te twijfelen of het wel een wolf is. Is het niet gewoon een Saarloos of Tamaskan of Ceskoslovensky Vlcak?
Saarloos zijn overigens van nature ook erg schuchter. Niet hele mensvriendelijke honden. De Tamaskan heeft niet eens wolfbloed maar is gefokt om er zo uit te zien. Made in Finland (hehe). CSV is wel heel erg een familie of eigenlijk een roedel beest.
Ik blijf het raar vinden hoe dat beest er gewoon langsloopt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Eens. Dit is geen wolvengedrag. De wolf is van nature erg schuw en zoekt mensen niet op. Als ik het filmpje bekijk kan het idd een Saarloos of een Tjechische wolfshond zijn. Overigens is de Saarloos wel een mensvriendelijk maar zeker ook schuchter, terughoudend en geen allemansvriend.
Honden en wolven zijn hetzelfde elke hond heeft wolfsbloed zelfs een poedel.
@Valka | 26-10-22 | 17:34: zoek op YouTube. Wolven zijn soms gewoon nieuwsgierig
m.youtube.com/watch?v=JTX6TnOgZbc
@Valka | 26-10-22 | 17:34:
Dat doen bepaalde exemplaren juist wel en dat is het probleem. In deze docu van Arte ook een aantal exemplaren.
programm-origin.ard.de/TV/arte/famili...
Je hoeft geen gaten te knippen in het hek van de Hoge Veluwe. In alle windstreken zit een stuk zonder hoog hek en andersoortig doorgangetjes waar ook een wolf mee overweg kan. Dat is een publiek geheim en noodzakelijk voor migratie.
Dit is dus beleid, zoals oostvaarders plassen, windmolens, de wolf. Kan je zien hoe die mensen in een sprookjes wereld leven van hoe het zou kunnen zijn. Ze voelen zich schepper van iets. Helaas hebben ze niet de potentie omdat dit alleen maar dierenleed en mensenleed veroorzaakt. Stop die gekkies , gelukkig komt de dinosaurus niet terug. Dat was zeker een wens geweest van dit clubje. Waanzin
Volgens mij, is men bezig om de mammoet weer terug te krijgen. Dat mag wel?
Een hoge pief van Natuurm. heeft mij persoonlijk bevestigd dat NM voor de Wolf is.
Waarom, omdat er honderden zwijnen te veel zijn kunne de wolven mooi vermoorden hoeft NM ze niet kapot te laten schieten. Kunnen niet eens het zwijnenbestand in de klauw houden laat staan het wolvenbestand.
Hoe serieus moet je mensen nemen die die kleine schattige vosjes willen afschieten waar zelfs Larry the Cat schijt aan heeft.
twitter.com/Number10cat/status/158500...
'Dat wolven mensen als prooi zien is vandaag de dag zeer zelden. Tegenwoordig zijn de meeste aanvallen van wolven door het gewend raken aan mensen en dan vooral door het geven van eten aan de wolven.'
Niet zo'n goed idee, dat tam maken dus.
Elke wolf verplicht op cursus om minimaal "zit" en "af" te leren, onaangepaste importiërs dat het zijn.
Mogen die wolven ook nog maar twee keer per week vlees eten of mogen zij daar schijt aan hebben van zichzelf? Wat is eigenlijk de zee-oh-twee voetprint van de gemiddelde wolf? En hoeveel broeikasgassen stoten ze uit tijdens het ruften in de bosjes? Slachten ze die schaapjes eigenlijk wel op humane wijze? Zijn ze xenofoob of gewoon erg territoriaal? Zijn ze eigenlijk wel divers genoeg? Moeten ze niet eens seks hebben met een genderneutrale ijsbeer?
Slimme strategie van park hoge veluwe. Door ze tam te laten 'worden', kunnen ze ze uiteindelijk afschieten en houden ze het park wolvenvrij. Want ze willen de wolf daar niet.
Jup dat was ook het eerst wat er bij mij 'opkwam' nadat ik het las. Als het zo uitgedacht is vind ik het ook nog eens geniaal. Park de Hoge Veluwe heeft bijzonder veel maatregelen moeten nemen om de levende have aldaar te beschermen. Nogmaals geniaal, petje af.
@vanDeudekom | 26-10-22 | 16:34: die tamme fotovos werd ook gewoon geschoten.
Over tamme wolven gesproken. Effe iets heel anders. Je hebt dus ook "tamme" mensen. Dit blijft me tot op de dag van vandaag zo verbazen. Ja, ja, ja, ik ken Tarzan en Mowgli wel maar ik dacht altijd dat het sprookjes waren. Wat blijkt, is niet zo.
en.wikipedia.org/wiki/Feral_child
Wellicht om dezelfde redenen dat wij een puppy of een kitten omarmen en deel van ons leven maken?
Daarom, een bloemkool. Vol op de treiter van zo'n vleeseter. Kost geen drol, i.t.t. pepperspray. Ruimere schoudertassen. De beste investering van mijn leven. Nooit meer je sleutels vergeten en zulks.
Dit dus. Ik ben zo uitgewoond dat ik geen tampons meer nodig heb, a blessing in disguise. Kom je als simpel roofdier op de Kroondomeinen. Hé, een biggetje. Hard blazen , is het de vaderlandse Kroonprinses. Niets ten kwade van Amalia, maar ons faalstaatje: www.youtube.com/watch?v=zTDNx_iaM6Q
Het alternatief voor cognitieve dissonantie. Dan maar liever de werkelijkheid?
Het is wachten tot het eerste kleine kind wordt gepakt. Dan komen we eindelijk weer van deze onzin af. Idiote ideeen van natuur"makers". Natuurlijk gaat het fout, dat kan echt iedereen zien aankomen. Echt iedereen, behalve ....
Doen ze niet hoor. Wolven eten alleen kindjes innmensenboeken, niet in hrt echt.
@zeeman73 | 26-10-22 | 16:24:
Je kunt ze er later altijd weer uitsnijden.
Ach lul niet zo slap. Als jouw kind gegrepen wordt door f*cking wolven dan mag je dat jezelf aanrekenen. Zelfs uitgehongerde wolven die in een effectieve roedel leven nemen hun kansen wel met een hert. Ik haat dit soort onnozel gewauwel van mensen die er niets van weten. Het laatste bekende kind wat "misschien" was gegrepen door een Dingo. Nou ja, lees het zelf maar. en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Azaria...
@Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 16:26: Dat is dus waarom dit fenomeen dat we zien op de video van wolf & mens juist wel relevant is., heb ik begrepen. Waar een wolf niet bang voor is dat durft hij aan te vallen. En we zien hier een wolf zo naar deze mensen wandelen. De vraag is dan alleen: hoe is deze wolf van de schuwheid af geraakt? Door bijvoeren zoals de wolvenlobbu=y in deze tweet claimt? Of omdat hij in dichtbevolks NL geboren is en kennelijk gewend is geraakt aan mensen.
@Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 16:26:
Nu voor jou dan ook nog eens.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_at...
@Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 16:26:
"Als jouw kind gegrepen wordt door f*cking wolven dan mag je dat jezelf aanrekenen". Aldus Theodorus.Totaalidioot.
Misschien kan een Nederlands filmmaker een remake van “the grey” maken op Nederlandse bodem.
Mooi wolvennummer (buren zijn ff niet blij)
Nita Strauss
www.youtube.com/watch?v=YYQ02OP5h00
Zag laatst een filmpje waarbij n groepje wolven een duitseherder aanviel, ik kan zo geen linkje plaatsen maar het was een akelig gezicht. De hond heeft geen schijn van kans. Een kleuter die buitenspeelt legt t gegarandeerd af. Kwestie van tijd vrees ik.
Mijn hond is van huis uit leeuwenjager, laat maar komen die wolfjes.
Boerboel begrijp ik. Prachtige dieren.
@Crankhead | 26-10-22 | 16:23:
Bijna, ridgeback.
Rutte krijgt toch de schuld van elk kiind wat verdwijnt.
@Mr_Natural | 26-10-22 | 16:24:
De mini Afrikaanse honden slopen een leeuw de moeder als het moet. Jouw Ridgeback heeft weinig kans met een roedel van wolven. Echt niet.
@Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 16:49:
Roedels, nee. Maar een lonely wolf?
@Mr_Natural | 26-10-22 | 16:53:
"Zag laatst een filmpje waarbij n groepje wolven een duitseherder aanviel"
Een roedel. En dat met een lonely wolf valt ook nog maar te bezien. Ridgebacks zijn enorm sterk, ik weet, maar de tanden van een wolf zijn 2 keer zo groot en de kaken zijn 2 x zo sterk en daarnaast zijn ze schokkend snel. Dus nee. Mijn geld zou ik niet zetten op een Boerboel of Ridgeback tegenover een beetje wolf van voormaat.
@Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 17:05:
Wie weet worden het wel vriendjes, de ridgeback is ook een stukje wolf.
@Mr_Natural | 26-10-22 | 16:53: Bijtkracht van een grijze wolf is ongelooflijk. het voordeel wat een boerbul heeft is zijn losse huid zodat hij nog kan draaien. Een ridgeback zou als eerst moeten kunnen bijten. Het zal er om gaan maar ik zou er niks op willen verwedden.
OK, Fikkie is aangelijnd en wat kleiner, maar de wolf maakt er gehakt van
youtu.be/hpkMNE5lG2Q
"En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen"
Wat de bijbel niet vertelt is dat zowel het lam en de geitenbok morsdood zijn wanneer dat gebeurt.
@BobDobalina | 26-10-22 | 16:22:
Het is op de Ark van Noach ook alleemaal goed gegaan hoor.
@BobDobalina | 26-10-22 | 16:22: necrofilie? In de bijbel? Foei!
Homo homini lupus (est), leerde ik vroeg al. Laten we ons daarom niet druk gaan maken om een paar uit de kluiten gewassen herdershonden.
Ik zou als Nederland gaan voor vegetarische wolven. Door ze de producten van de vegetarische slager bij te voeren.
Dan weer een primeur voor ons land, de eerste 'woke-wolven'
Nou, de korenwolf heeft hier anders ook voor voldoende ellende gezorgd.
Trevor Rabin (wie kent hem niet) maakte er zelfs een hele LP over…
Wat dacht je van Los Lobos?
Will the wolf survive: www.youtube.com/watch?v=lJVsUMKftMo
Bor zat ook in bijna alle seizoenen!
Voor de zekerheid toch maar een staande Friese staartklok gekocht.
Maar wat voer je zo'n wolf?
Hamlapjes of grutjes met stroop?
En kunnen ze écht zo hard blazen?
* huisje van steen metselen gaat *
Rioolratten zijn ze gek op.
@Mr_Natural | 26-10-22 | 16:10: Ik moest lachen.
Nico Koffeman, de boezemvriend van Volkert van der G. en de echtgenoot van mevrouw Radar. Het ruimere geweten met een te grote bankrekening.
Serieus? Ben nu wel benieuwd. Vertel.
En naast Koffeman is medeoprichter van de Vegetarische Slager de man van Marianne Thieme.
En dat zijn ook allemaal Zevende dag adventisten..
@Roos | 26-10-22 | 16:21:
The plot thickens. Dus het zijn allemaal Zevende dag adventisten. Satanisch addergebroed of toeval?
@Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 16:28: Dit zijn ondernemende vegans met een politieke partij (PvdD) en inderdaad ook nog bekend van een christelijke spirituele stroming die vegan leefregels van de cancel propageren.
@adhd-je | 26-10-22 | 16:43:
En hoe past Volkert erin? Ik ben wel heel benieuwd wat "Haberdoebas" weet dat wij niet weten.
@Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 16:50: dit heb ik wel gevonden in de archieven:
"GeenStijl: Dierenpoes rekruteert Volkert-vriendje" www.geenstijl.nl/44909/dierenpoes_rek...
@Roos | 26-10-22 | 17:09:
Is dat ook een Zevende dag adventist? My Lord, the plot thickens.
Ik maar al die tijd denken dat gezien alles die Volkert letterlijk een eenzame knettergekke volidioot is zoals Breivik maar het blijkt dat er een hele kerkgemeenschap achter zit.
Waar ik bij aan moet merken dat bij mijn weten Anders fanclubs heeft en Volkert niet.
Wolven die tam worden. Nu breekt mijn klomp wel. Hoewel wolven, eigenlijk zoals honden, zich echt kunnen hechten aan een mens, zelfs meerdere mensen die ze (leren) kennen of vertrouwen is het nu niet bepaald "natuurlijk" gedrag van een wolf om effe rustig langs een paar wildvreemde mensen te banjeren.
Verder heb ik weinig op met mensen die het teveel moeite vinden om hun schapen, veulens, kalveren e.d. 's avonds netjes in de schuur op te bergen of anders het onmogelijk maken voor de wolven om die beesten te grijpen. Jij zorgt niet goed genoeg voor je "hobbygeitjes" o.i.d. dan heb je dikke pech. Ik ga de kat, heb ik niet, maar stel, ook niet op het spek binden. Die arme wolven weten niet wat ze overkomt met al die domme gedomesticeerde schapen die schaapachtig blijven staan terwijl de wolf zijn geluk niet op kan met zoveel vlees en de een na de ander slacht.
Sorry, not sorry luie hobby-boertjes en ander volk wat van de lusten is en niet van de lasten.
Ik ga ervan uit dat wilde dieren die veel in aanraking komen met mensen minder schuw worden. Dat kun je natuurlijk tam noemen, maar dat lijkt me nog een brug te ver. Overigens in een dichtbevolkt land als Nederland niet zo gek dat wilde dieren minder schuw worden, want je breekt je nek hier over de mensen.
@FrankVeer | 26-10-22 | 16:11:
Beren worden ook minder "schuw" maar dat kan je maar beter lezen als "minder bang" of "brutaler". Maar ja, voor een beetje bruine beer is een volwassen kerel van 90 kilo een prooi. Voor een wolf is diezelfde kerel of sowieso mensen een wezen wat ze liever vermijden.
Wolven worden hier dan meteen een soort honden die weg gaan bijvoeren zoals de eendjes in de sloot.
Ik wacht nog even nadat bij Jinek het eerste ouderpaar mag optreden om te vertellen over hun kind en de boze wolf. Hopelijk is er dan ook een voorstander van wolven bij, die gaat vertellen dat wolven eigenlijk lief en schuwe beesten zijn.
De Veluwe niet natuurlijk en aangelegd door de mensen: 1) zandverstuivingen door houtkap; Amsterdam staat op palen en 2) latere beplanting van bomen, soort van woke eind 19de eeuw. Wiki vind van ook !
“… Toen het klimaat warmer werd, in het Holoceen, raakte de Veluwe bebost, maar in de Middeleeuwen zorgde de mens voor ontbossing. Grootschalige boskap voor de ijzerindustrie[2] die veel houtskool gebruikte, zorgde samen met intensieve landbouw ervoor dat de wind in de Middeleeuwen vat kreeg op de arme zandgronden. Hierdoor ontstonden grote zandverstuivingen en werden er stuifduinen gevormd. Hierdoor trok de bevolking weg van de Veluwe. Door de boskap is er geen oerbos bewaard gebleven, een groot deel van de huidige Veluwse bossen is aangeplant ten gunste van de houtproductie.[3] Pas tegen het eind van de negentiende eeuw kwam de regio weer in trek en groeide de bevolking weer, met name langs de randen van de Veluwe en rondom Apeldoorn.”
Laat de wolf.
Laat de natuur haar gang gaan.
Net zoiets als de Oostervaarderplassen bedoelt u?
@PieterPassant | 26-10-22 | 16:09: die wolven zijn hier niet uitgezet maar zelf aan komen wandelen.
Laat ze lekker.
@Roos | 26-10-22 | 16:13:
Nee, ze worden bezorgd door DHL, per pack.
We zitten hier met 18 miljoen mensen , 13 miljoen varkens, 100 miljoen kippen. En voor hoeveel wolven hebben we plaats?
Als mijn hond los rond loopt over de weg of door het bos dan krijg ik een procesverbaal en wordt de hond waarschijnlijk naar het asiel gebracht om een spuitje te krijgen. Die hond is een huisdier en tam en ongevaarlijk. Een in het wild levende wolf is echter gehad ongevaarlijk volgens de natuurbeschermers. Ben ik nu geheel van het padje of de wereld om me heen.
U bent van het padje, wolven zijn lieve en schuwe beesten, kuch.
@jan huppeldepup | 26-10-22 | 16:01:
Statistisch gezien zijn honden wel veel gevaarlijker voor mens (en dier) dan wolven. Het zal niet de eerste keer zijn dat een paar loslopende Boerboelen of Ridgebacks een slachting aanrichten onder bijv. schapen of dat de lieve Labrador het peutertje grijpt omdat dat kind dat beest blijft te zieken.
En in absolute getallen vallen er ook meer doden en gewonden onder het vee door honden als door wolven.
De schattingen lopen uiteen van 4000 tot 12000 per jaar.
Als dat liedje van Drs. P. nu nog niet in de top 1000 aller tijden (sinds de oerknal) komt...
Troika hier, troika, daar, moeder is de koffie klaar.
Drs P - Dodenrit (1974)
www,youtube,com/watch?v=bHaonR7-MXs
Dodenrit is een gedicht en lied van Drs. P uit 1974.
Een Russisch gezin in de 19e eeuw in de koude winter is op weg met de trojka.
De reisgenoten zingen er lustig op los.
In de verte komt er een troep hongerige wolven in zicht.
De vader besluit, na overleg met zijn vrouw, een van zijn kinderen op te offeren aan de dieren, in de hoop dat dit de wolven lang genoeg zal afleiden.
We hebben het lang zonder wolf en beer uitgehouden. Die beesten zijn hier niet voor niets uitgeroeid.
Lieve hertjes mogen wel.
En die grote dingen met te weinig voedsel op de Oostvaardersplassen.
Toch hebben ze wel een punt. Wilde dieren tam maken lijkt hartstikke leuk, tot je een keer geen hondenbrokken bij hebt. Maar ja, misschien is NL ook gewoon te klein en te vol voor wilde dieren.
We hebben niet eens wilde natuurgebieden, alleen aangeharkte beheerde wildparkjes, al dan niet met Natura-2000 sticker.
Wandelen op de veluwe wordt zo wel een stuk spannender. Ik ben voor.
Binnenkort hebben we misschien wel een echte Mowgli op de Veluwe.
Of een Tarzan!
Ka(ag) is hebben we al.
Natuurbeheer in Nederland: we zetten dieren als bevers en wolven uit in onze "natuur". Zodra deze dieren zich hier thuis beginnen te voelen, maken we ze weer af.
Wolf is niet uitgezet.
Er is altijd gedoe tussen de gesubsidieerde natuurhoeders zoals Veluwezoom, Natuurmonumenten en hun sympathisanten enerzijds en het private park Hoge Veluwe anderzijds. Dit is weer typische stemmingmakerij vanuit linksgroen tegen de parkdirectie van Hoge Veluwe. Past in een patroon, park Hoge Veluwe is hen een doorn in het oog zij azen op deze gronden om ze zelf te beheren.
Soort wedstrijdje: wie is het nobelst.
O jezus. Het is de herten van de Oostvaardersplassen all over again. Veel te rijke en verveelde particuliere 'natuurbeschermers' tegenover volkomen wereldvreemde 'natuurcreator ambtenaren'.
Wolven zijn niet gevaarlijk, althans niet voor de mens. Het al oude en onterechte roodkapje adagium wordt helaas weer van stal gehaald mede ondersteund door die betweter van dat voetbalprogramma. Die zou misschien even wat kennis moeten ophalen ipv van ongenuanceerde gezwets. Wolven horen hier thuis en we zullen een manier moeten vinden om met dit prachtige dier samen te leven.
Zoals de afgelopen 100 jaar.. Ow wacht ..
De bruine beer komt ook langzaam deze kant op. Die hoort hier ook. Toch?
Zelfs honden kunnen gevaarlijk zijn voor de mens, terwijl die gedomesticeerd zijn. Een enkele wolf ziet een mens niet direct als prooi. Maar een roedel die de mens te goed kent weet ook wat onze zwakheden zijn; geen klauwen, miniatuur tandjes, weinig spieren, niet kunnen rennen, etc.
Tuurlijk, zijn niet gevaarlijk, .......
en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_at...
Valka | 26-10-22
Eeuwen lang waren zij een geduchte concurrent en een bron van gevaar voor de bevolking van onze gewesten. Ze veroorzaakten vaak grote verliezen onder de veestapel, terroriseerden reizigers en deinsden er zelfs niet voor terug mensen, vooral de kleinsten en de zwaksten, aan te vallen.
libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/4...
Fijn als je dochter van twaalf in de schemer op de fiets door zo’n gebied moet.
Uit nieuwsgierigheid neemt ie een hapje. Een kwestie van tijd meer niet.
Laat ook wat wolven los in Amsterdam, ook lachen man.
In Amsterdam hebben ze al genoeg grijze wolven. Dat dan weer wel.
Mijn dochter van 12 was van de achterbank generatie;)
De wolf moet eerst maar eens zo'n poedeltje met jasje en al verslinden ipv van een kudde schapen. Dan gaan de radertjes in het debiele NL misschien draaien
Ik wil ook graag eens aangifte doen van iets met een debiele redeneringen.
Iemand een voorstel?
Dat verstaan ik nie.
Tam zonder bijvoeren ? Denk het niet.
Die puistenkoppen leggen iedere dag een lunchpakket klaar voor Boris.
Waarom niet? de merel was vroeger een schuwe bosvogel maar raakte gewend aan de mens.sinds de urbanisatie grote schreden zet en dieren zich meer en meer aanpassen zullen ze de mens gaan tolereren en iet langer als bedreiging zien.
@miko | 26-10-22 | 16:37:
Ja maar er is een verschil tussen merels die in jouw wijk wonen en echt tamme merels. Dat laatste bereik je alleen met voeren.
De natuur is keihard en onvergeeflijk, maar als mensen zich ermee gaan bemoeien wordt het pas echt een zooitje
Als je die bovenste tekst leest dan faalt bij mij langzaam het besef in dat de leden van faunabeheer toch redelijk gestoord zijn. Wat verwacht faunabeheer ... dat er achter iedere wolf een medewerker van de hoge veluwe aan rent die ksst, weg, weg tegen die wolven roept, wild met de armen zwaaiend?
Of heeft faunabeheer weer een aandachtsmomentje nodig?
Kennelijk is het een leuk betaalde baan die wat jaloezie opwekt bij anderen? In deze tijd met hoge inflatie misschien wel de moeite waard.
Hierom GS! En had nog maar twee regels gelezen.
Er is een fokking topic over. Doei.
De wolf heeft niets te zoeken in het gecultiveerde Nederlandse landschap.
Nou als hij zelf hierheen komt wandelen dan wel. Onze bossen lopen door tot in België. Bekant zo'n 20 km. Daar mag van mij wel een roedeltje lopen hoor.
@Louter Leuter | 26-10-22 | 16:00: Dat is een klein territorium voor een roedel die zich dan ook niet moet vergroten en afsplitsen. "Een roedeltje" is de juiste term idd.
Het is ondertussen gewoon een wedstrijd hè. Wie kan het meest debiele ding roepen waar de rest van de wereld in mee gaat?
Jaren geleden toen ik nog jong was leerden we op de Efteling dat wolven helemaal niet zo goed waren met voorbeelden van wat er met Roodkapje of met De Zeven Geitjes was gebeurd.
Meisjes als Roodkapje en geitjes worden tegenwoordig door hele andere roofdieren lastig gevallen.
Nuttige lessen, maar door de Disney-doctrine denkt iedereen tegenwoordig dat dieren liev zijn.
@Zeurders | 26-10-22 | 15:48:
Ja, en door die idiote neef van Dora the exploradora. als je maar vriendelijk bent tegen alle dieren zijn ze dat voor jou. Gevolg debiele kinderen met diego rugzakjes klimmen in beren en leeuwenkuilen en gaan zwemmen met alligators.
@At_Dawn_They_Sleep | 26-10-22 | 15:45: roodkapje heeft anders gewoon een hoofddoekje om dus ik denk dat ze zich prima redt.
Zolang ze genoeg makkelijke schapies kunnen snacken zijn wolven inderdaad niet heel gevaarlijk voor de mens.
Behalve als de wolf vind dat je in zijn territorium bent. Honger of niet,je gaat eraan.
@n.sunny | 26-10-22 | 15:43: Dikke onzin, territorium hebben ze nodig om aan de vrouw te komen. Een wolf ziet een mens niet als concurrent als het gaat om geile wolvenvrouwtjes versieren.
REAGEER OOK