Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duitsland gaat cannabis legaliseren, Nederland compleet verdwaald in eigen gedooghigh

Weer verloren van de Duitsers

Terwijl Nederland al decennia voortsukkelt op een halfslachtig gedoogbeleid en Den Haag een herziening ondertussen jaren voor zich uitschuift met een falende wiettest stormt Duitsland ons links op de progressiviteitsautobahn voorbij door cannabis te legaliseren. Geen gezeur over grensgebieden, geen onzinnige experimenten waar niemand op zit te wachten en geen gezeik met pasjes, maar simpelweg cannabis en THC van de lijst met verboden middelen, bezit tot dertig gram wiet per persoon toestaan en verkoop in winkels met een vergunning accepteren. De Duitsers moeten alleen nog een weg langs de Europese regels vinden en dan kan de legale wiet in de winkels verschijnen. Het is een stukje efficiëntie waar we hier slechts van kunnen dromen. Het Nederlandse beleid zit muurvast in een inmiddels vijf jaar durend experiment dat nog geen gram wiet opleverde en waarvan de evaluatie al is uitgesteld tot het volgende kabinet. Het is een slap excuus van Rutte IV om helemaal niets meer met dit onderwerp te hoeven doen terwijl ons achterhaalde polderbeleid links en rechts wordt ingehaald door landen die het beter en duidelijker regelen. Tijd voor nieuwe energie in dit slome beleid. 

Reaguursels

Inloggen

Ja daar hebben ze het zeker goed voor elkaar goedkoop gas uit Nederland en de prijzen zijn ook voor heel veel producten super laag. Ik heb het gevoel wij hier enorm worden opgelicht. Shampoo 3 euro goedkoper zelfde merk . Zoveel dingen hetzelfde . Ook deze maken nog winst. We worden armer volgens heks kaag en ik vraag me waarom . Weet zij meer dan ik. Is dit de bedoeling.. maar de EU bestaat niet meer voor mij. NEXIT

foxhunter | 26-10-22 | 23:15

Ja ze hebben het daar goed voor elkaar

Whisky | 26-10-22 | 22:01

Mjah... maar criminelen vinden wel altijd weer een ander verdienmodel? Vrees dan nog meer voor onze ouderen en kwetsbaren.

Jan, Leiden | 26-10-22 | 21:30

Er zin toch nog steeds mensen die geloven dat cannabis 'drugs' is. Nou, dat is lekker niet zo hoor. CBD doet wondertjes en dat weet de Amerikaanse overheid al heel lang. Ze weten dat zelfs zo goed, dat ze een patent hebben aangevraagd op de behandeling met CBD. Een tijdje geleden al en ze hebben het gekregen ook...

patents.google.com/patent/US6630507B1...

Zwezerik | 26-10-22 | 18:56

Tijd om naar het oosten te verhuizen, ze zijn weer goed bezig.

goettel | 26-10-22 | 18:53

..en hier in Nederland begint de publieke weer met een jank/betuttelcampagne tegen alcoholgebruik, met als waarschijnlijk einddoel om de weg te plavijen voor de overheid om de accijnzen weer te verhogen (en de inflatie weer wat verder op te jagen als neveneffect). Zielig truttenland, bah!

Nederlanddraaitdoor | 26-10-22 | 18:46 | 1

Zolang de buurlanden het verkopen voor een redelijke prijs ga je het toch niet in nederland halen? Ik heb dan het geluk redelijk dicht bij twee grenzen te wonen en regelmatig even de grens over ga voor bijna alles eigenlijk. Een keer per twee weken naar Duitsland voor vlees, drank, cosmetica voor het halve dorp en nog wat leuke aanbiedingen meepakken. En dan naar België voor rookwaar en benzine. Zouden meer mensen moeten doen, alleen al om de staat te naaien met hoe geweldig een europa is.

brie-de-penis | 26-10-22 | 19:04

Zowel in Duitsland als in de VS komen de de walmen van de geurende grassen je op elke straathoek tegemoet. Lekker hoor.

kokkie klaphaak | 26-10-22 | 18:24

Volgens mij moet Pinokkio dit experiment op deze manier voor zich uitschuiven, om het cda binnenboord te houden. Net zoals hij vraagstukken over levensbeëindiging moet vooruit schuiven vanwege meloenenslikker Seegers. Ik noem het jongleren met andermans belangen. Zij noemen het nieuw bestuur.

vladimirows | 26-10-22 | 17:31

Ja toch! Ooit was het Nederlandse gedoogbeleid een oase in het land van drugscriminaliteit, vooruitstrevend en fijn voor de mens! Soft drugs is voor mijn gevoel hier eigenlijk uitgevonden of het heeft een nieuwe naam gekregen.

Tegenwoordig is het legaliseren van wiet iets wat in het buitenland gebeurt, terwijl Nederland blijft steken op een gedoogbeleid waar coffeeshoprechten worden toegekend op naam ipv bedrijf.

Het buitenland is verder inmiddels qua progressieve wetgeving!

double-nl | 26-10-22 | 17:24

Binnenkort dus ook in uw buurt: we gaan Duitsland toch altijd achterna.

sioux_ | 26-10-22 | 17:01

Woke rechts ( Nixon /Raegan) heeft ons drugsbeleid gesaboteerd met het huidige gedoogbeleid als resultaat.

Itastijl | 26-10-22 | 17:01 | 2

Oh? En nu het al een aantal jaren legaal verkocht wordt in sommige staten, waarbij aangetoond wordt dat legalisatie meer oplevert dan verbieden in oa belastinginkomsten, verminderde criminaliteit, betere voorlichting en minder gebruik van tabak, gaan we Amerika nu niet achterna?

brie-de-penis | 26-10-22 | 19:07

In Luxemburg is het toch onder voorwaarden toch ook legaal?

Arnold Layne | 26-10-22 | 16:57 | 1

Of we nu voor, dan wel tegen zijn, het maakt momenteel geen sikkepit uit; zo lang pRutte er zit zal er nimmer een besluit worden genomen.
De verschillende ministeries zijn inmiddels vergeven van 'universitaire masters' die vooral bezig zijn alles voor zich uit te schoppen. Leuk, maar besluiten nemen, ho maar. Zo kun je immers je eigen baan eeuwig laten doorkabbelen.
To-taal geen vertrouwen meer in ministeries, nog minder in kabinet, dus nul komma niks verwachtingen dat hier iets van gaat komen.

EEnzame SchizofrEEN | 26-10-22 | 16:55

Nu bezig om mn eigen tuinkweek te oogsten.....
5 planten in speciekuipen opbrengst ong. 400 gram.
Ik hoef niet naar de shop om daar 12 euro per gram af te tikken.
Woon in een normale straat waar niemand zich druk maakt om buitenplantjes..........

Dick-for-brains | 26-10-22 | 16:38 | 1

Heb ik ook jaren gedaan, en daarna in vacuümpotten bewaren kan je het hele jaar roken voor 50 euro.

brie-de-penis | 26-10-22 | 19:09

Junkies scoren hun dope toch wel, dus waarom inderdaad zo moeilijk doen? Gewoon legaliseren, maar overlastgevend gebruik in de openbare ruimte gewoon knalhard bestraffen, evenals de straffen voor onder invloed rijden sky high verhogen.

Ik zeg: doen!

DankeSchon | 26-10-22 | 16:28 | 8

Methadon

niv01 | 26-10-22 | 17:02

@Dankeschon
Rijden onder invloed van drugs is in Duitsland al jaren verboden, en er wordt ook al lang op gehandhaafd. Met handige plakkertjes ziet de politie meteen of er wat (te veel) in je bloed zit. Dat is dus in ieder geval geen argument tegen de legalisatie.

Osiris | 26-10-22 | 17:15

@Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 16:34: Nu moet je er wel bij vermelden dat heroine de enige drug is die je ook lichamelijk verslaafd maakt (of vroeger in ieder geval, hoe het nu met synthetische drugs zit weet ik niet). Maar het was goed dat daar een vervanger voor was die je wel een soort van dezelfde buzz gaf waardoor je minder last had van afkicken. Methadon werd ook alleen gegeven aan mensen die zelf af wilden kicken, anders begonnen ze toch wel weer overnieuw.

brie-de-penis | 26-10-22 | 19:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Al jaren gestopt met sigaretten, nu een jaar zonder alcohol. drugs nooit gedaan. wel beroepsmatig veel drugsellende voorbij zien komen (alcohol ook trouwens). Zooi heeft geen enkele zinnige toevoeging aan het leven.

Stijlloosadverteren | 26-10-22 | 16:28 | 3

Ontspanning is het voor mij, na een dag werken, net voor het slapen gaan een half jointje en dan slapen. Anders lig ik me de hele nacht af te vragen of pinguïns knieën hebben (ja die hebben ze) en wordt ik moe wakker.
Doe dat nu al een kleine 30 jaar en kan me geen reden verzinnen waarom ik het niet zou doen

brie-de-penis | 26-10-22 | 19:16

Bijzonder onderwerp om wakker van te liggen.

Stijlloosadverteren | 26-10-22 | 20:46

Dan zijn we wel gelijk van al die drugstoeristen af. Ik zeg, doen.

Dantevortex | 26-10-22 | 16:20

Hennep olie zou wellicht een oplossing kunnen zijn voor onze energieproblemen. Daarnaast kunnen er van de plant kleding, touw en zelfs autos gemaakt worden. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ondertussen worden we links en rechts ingehaald. Kan Nederland eigenlijk nog wel iets?

littlelebowsky | 26-10-22 | 16:18 | 1

Een pleefiguur slaan.
Heel hard zakken op internationale ranglijsten.
De bevolking tegen zich laten keren.
Griekenland imiteren qua opvang van asielzoekers
en zo kan ik nog wel even doorgaan

brie-de-penis | 26-10-22 | 19:18

Tijd om het hier te verbieden.

thanseeuwen | 26-10-22 | 16:16

Jemig ‘t lijkt wel of al die toetsenbord ridders hier allemaal verslaafd zijn… nee man ‘t kan allemaal geen kwaad lekker stoned allemaal de snelweg hier kan het want controle en handhaving vergeet het maar!
Als ze je in Duitsland pakken en in andere landen want dat doen ze daar wel, dan ben je zwaar de lul! Drank en drugs prima maar niet op de weg!

aardv@rk | 26-10-22 | 16:15 | 1

Waarom zou je dat doen als je de weg op gaat of op de weg zit? Dat is iets wat al heel lang door velen hier veroordeeld wordt. Mensen met ballonnetjes in de auto worden toch ook overal uitgescheten?

brie-de-penis | 26-10-22 | 19:45

Tientallen jaren een idioot gedoogbeleid omdat wij vanwege de EU niet kunnen legaliseren, maar Duitsland doet lekker waar ze zelf zin in hebben.

omwenteling | 26-10-22 | 16:12 | 1

Zouden we ook wat van kunnen leren, ipv als een stelletje Calimero's zitten huilen. Wij zitten iedere keer weer als een grutter principes uit te verkopen omdat we onze politieke slagkracht liever op een of ander handeltje of zakendealtje inzetten.

Sjors W. | 26-10-22 | 16:28

Struisvogelpolitiek. Kan je het probleem niet oplossen, legaliseer het dan!

Swoop | 26-10-22 | 16:09 | 1

Wat is het probleem?

Sjors W. | 26-10-22 | 16:55

Zelfs in fu king Thailand is wiet gelegaliseerd

TDB | 26-10-22 | 16:05

Roots en Oase eindelijk weg inclusief hun vergunning.

DenkenDanDoen | 26-10-22 | 16:04

De meest achterlijke landen halen NL in qua drugsbeleid. Dat is toch best een prestatie.

Deflatiemonster | 26-10-22 | 15:52 | 3

Zelfs in Thailand snappen ze tegenwoordig dat mensen 30 jaar opsluiten voor een medicinaal bloemetje idioot is.

Veepert | 26-10-22 | 15:55

Maar na meer dan 10 jaar Rutte, een stoelendans kabinet en import van honderdduizenden oempaloempa's zijn we hier zelf een achterlijk land geworden.

bqbq | 26-10-22 | 16:23

@bqbq | 26-10-22 | 16:23: te simpel, het was onder Balkenende en Paars echt niet anders. De Gristenen willen er niet aan en zeker Rutte interesseert zich er niet voor, dus die verkoopt het direct aan de Gristenunie in ruil voor wat kortingen voor multinationals.

Sjors W. | 26-10-22 | 16:41

Als mensen drugs willen gebruiken dan doen zij dat toch wel, en laten we eerlijk zijn: Iedereen weet dat die troep op elk tijdstip van de dag overal verkrijgbaar is, zelfs in dit suffe dorp. Gewoon legaliseren en belasting over heffen dus. Met je criminaliteit. En het argument dat iedereen dan aan de drugs zou gaan? Hé, reaguurders, steek even je hand op als jij aan de drugs gaat op het moment dat het legaal zou worden! (Want je kunt vandaag ook al aan de drugs gaan!)

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 15:51 | 1

Ik snap de zorgen voor oplopend gebruik, maar dat is makkelijk te kenteren met voorlichting... alleen al de BTW zou zoveel opleveren dat je daar makkelijk voorlichting van kan betalen...

ReyNemaattori | 26-10-22 | 16:12

Nou is het huidige beleid tov van cannabis in Duitsland uit 1862 ofzo, dus een beetje verlichting is ook hard nodig. Even voor de referentie: behalve dat drugs in Duitsland verboden zijn, ben je bij een verkeerscontrole helemaal de sjaak.

Als je b.v. een paar dagen (!) ervoor een jointje hebt gerookt; bitte: 500 EUR boete, 2 punten op je rijbewijs en 1 maand een rijontzegging. Bij de tweede keer: 1.000 EUR boete, weer 2 punten en 3 maanden rijontzegging.
Die punten blijven telkens 2 jaar staan en bij 8 punten gaat je rijbewijs de versnipperaar in.

PisFinger | 26-10-22 | 15:42 | 3

Schijnt in Nederland ook zo te zijn.
Ze meten de afbraakstoffen in je bloed.
Dat die joint na een paar uur en al dagen is uitgewerkt en je dus niet onder invloed achter het stuur zit, dat maakt blijkbaar niet uit.
Maar dat is nou net de reden waarom je niet zou mogen autorijden.

Wat best vreemd is toch.
Als je op zondag 10 biertjes drinkt en daar woensdag niet meer onder invloed voor wordt gepakt zou je ook raar staan te kijken.

Maar de politie wordt er wel mee op pad gestuurd.

Ze zullen het vast goed bedoelen maar dan klopt het niet.
Wie maakt die regels eigenlijk?
En hebben we daar als burger inzage in?

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 15:50

@AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 15:50: schrijnende willekeur vwb cannabis. Zeker sinds de invoering van de speekseltest.
Ik kan (Let op, zou ik nooit doen!) 10 mensen in mijn kelder in stukken snijden, ik krijg een eerlijk proces en fikse straf maar mijn huis blijft mijn huis en mijn bezit blijft mijn bezit.
Zet ik enkele wietplantjes neer (let op, zou ik ook niet doen!) en mijn huis wordt onherroepelijk gesloten, zomaar door de burgemeester via een verkorte procedure, en alles wat van waarde is wordt weggegrist, zonder te hoeven bewijzen dat dit met "drugsgeld" bekostigd is. Zwarte lijst woningbouw, energiemaatschappijen, banken etc. Ook als dit enkele plantjes waren voor oma met Alzheimer, partner met MS of je autistisch kind.
Ook houden gemeenten er hun eigen gedoogregels op na, lees eens over "het Tilburgs model".

Veepert | 26-10-22 | 16:06

Was vroeger verslaafd aan het internet
Zat er soms gemiddeld 33 minuten per dag op
Schaam me rot
En maar F5en als een gestoorde gek

RickTheDick | 26-10-22 | 15:41 | 2

33 minuten maar? Joh. Ik ben een hopeloos geval, begrijp ik.

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 15:53

Rookie numbers.

Plaque-doctor | 26-10-22 | 16:27

De farmacie vindt dit helemaal niets.

Straks gaan mensen met reuma en kanker nog stoppen met pijnmedicatie omdat een luchtverhittertje met wat wiet uit eigen vensterbank het net zo goed doet zonder al die rottige bijwerkingen.

Eens kijken wie die legalisatie gaat tegenwerken...

Follow the money, opletten, klusje voor jullie...

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 15:38 | 2

Dit is niets anders dan romantiseren van het lijden aan pijn. Toen ik zelf lag te creperen van de kanker deed die wiet helemaal niets. Alleen morfine had effect.

wijsvinger | 26-10-22 | 16:07

@wijsvinger | 26-10-22 | 16:07: In de vorm van opium is het een natuurproduct, wat verkrijgbaar is zonder dat de farmaceutische industrie er een cent aan verdient.

Rhenium | 26-10-22 | 17:43

Wir rauchen das.

tectonicos | 26-10-22 | 15:33

K houd het bij bier en wijn.
Geen wiet, geen mdma, geen coca, geen speed, geen ketamine, geen GHB, geen meth en zéker geen bruin.
Geen psychische shit im Kompf bij mij.
Gewoon aan de alco uit de superrmarkt.

chicago river | 26-10-22 | 15:31 | 7

@niet-creatief | 26-10-22 | 15:37:
Idd - k wil helemaal niemand iets ontzeggen, wil allleen zeggen dat het mijn spul niet (meer) is. Wat een ander doet moet hij weten.

chicago river | 26-10-22 | 16:02

Ik zit al decennia aan de koffie, de chocola en de sigaretten. Ik ben heel erg tevreden met al mijn verslavingen.

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 16:02

Houd het ook bij bier (liefst gewoon Duits) en wijn. Beperk mijn koffieverbruik. Voor de rest water en melk.

Louter Leuter | 26-10-22 | 16:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Zien de Duitsers de Narco-oorlog niet in Nederland? Doden in de advocatuur en journalistiek. Laat staan de verslaafden.

McCain | 26-10-22 | 15:30 | 6

@Sjors W. | 26-10-22 | 16:59: De bijkomenden verslaving moet niet onderschat worden. Gelegaliseerd verdoven van een hele samenleving heeft enorme consequenties. Opium oorlog China van 100 jaar geleden of 100,000 fentanyl doden in de VS dit jaar. Alle industrie verdienen zware regulatie van de overheid. Iedereen zijn eigen gang laten gaan is stupide en zeker als het aankomt op het verkopen van verslavende producten, fastfood, drank, etc.

McCain | 26-10-22 | 17:06

@McCain | 26-10-22 | 17:06:
Fastfood en drank verkopen we gewoon. Wiet is niet van dezelfde categorie als opium en fentanyl - waar overigens wel gewoon een gelegaliseerde industriele markt voor is gecreerd.

Ik zeg niet dat je het zonder controle los moet laten - leeftijdsgrenzen, educatie, hulp indien nodig, een beetje zoals met alcohol - maar de gedoogstructuur is waanzin en creert problemen. Dus verbieden of legaliseren, en dan ben ik in het geval van wiet voor legaliseren. In het geval van opium zou ik voor verbieden zijn.

Sjors W. | 26-10-22 | 17:36

@Sjors W. | 26-10-22 | 17:36: Waar ik het met u eens ben is dat alle producten en industrieën streng gereguleerd moeten zijn door een overheid. Speelgoed via Alibaba kopen is levensgevaarlijk idem is het ongecontroleerd verkrijgen van verdovende middelen. Er is in Nederland een bewust zijn over wat men koopt in een supermarkt( zwaar gereguleerd voedsel). Als het over drugs gaat haalt men zijn schouders op dat is gewoon dom gedrag.

McCain | 26-10-22 | 18:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Auf der heide blüht ein kleines blümelein......
und es heiszt........... Cannabis

wijsvinger | 26-10-22 | 15:29

Het is zowiezo debiel dat de inkoop van de coffeeshop illegaal is maar de verkoop is legaal. Hoe krijg je als coffeeshop een sluitende boekhouding? Inkoopfacturen heb je niet. De wietteler stuurt geen factuurtje met BTW mee.

EmilioEsteves | 26-10-22 | 15:27 | 2

Personeel gaat ook zwart. Dat zijn wel de beste klanten trouwens,

J.Cash | 26-10-22 | 15:51

Heel veel gefingeerd papierwerk en geregistreerde kleinschalige telers die op papier allemaal drie plantjes aanleveren, terwijl in de realiteit Rachid en Ahmed een bestelbus voor de achterdeur zetten.

Sjors W. | 26-10-22 | 17:00

Bij ons liggen de moraalridders van CU en CDA dwars. Oh wat errug een jointje.

Wattman | 26-10-22 | 15:24 | 1

Hopelijk sterft het CDA snel uit, want dan staan de CU en de SGP natuurlijk ook tot aan de eindtijd buitenspel.

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 15:58

Onze kampers, ooit groot geworden door uitkeringstrekkers met wietzolders af te persen, zitten inmiddels al diep in de Europese amfitamine productie en handel. Groot geworden door ons slappe halfslachtige wietbeleid.

edelfigurant | 26-10-22 | 15:21

Wie luistert nog naar het Haagse... doe gewoon je ding... die kliek heb je echt niet nodig om adem te halen... en als ze voor je voeten lopen? Maak het verhaaltje af en kleur de plaatjes.

BL!ZZ | 26-10-22 | 15:21

Het zou wel een stunt zijn om lichte verdovende middelen en partydrugs maar gewoon te legaliseren.

Ik bedoel. Laten we elkaar geen mietje noemen een paar glazen wijn of een paar lekkere biertjes is voor de helft van de Nederlanders een "relax" middel. Al zou je het verbieden en vernietigen dan worden mensen plots (naast viroloog, reserve generaal, antropoloog en financieel expert) chemicus of bioloog. Dat het een beetje kwaliteit pervitine en "krokodil" wordt of paddenstoelen gemengd met gevlekte scheerling waar je super hard op gaat nemen de meesten wel voor lief. Dus ja. Als een biertje of een halve fles jenever of whisky mag dan waarom niet dat andere spul? Mij niet gezien hoor die bende maar als staat kan je het beter reguleren en er dik belasting mee verdienen dan semi-legaal of illegaal maken/houden.

Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 15:20 | 5

@CLoVis | 26-10-22 | 16:16:

"Daar zit hem nou net de crux"

Juist niet. Zie het maar zo. Het geld wat normaal gezien criminelen afromen in moeilijke omstandigheden wordt nu zo gemakkelijk en goedkoop verkrijgbaar INCLUSIEF belastingen (die een coffeeshopeigenaar nu al betaalt trouwens) dat er voor de crimineel niets anders op zit dan illegale sigaretten te gaan smokkelen of mensen of zoiets.

Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 16:30

@CLoVis | 26-10-22 | 16:16:
Industrie van schaal is zo veel goedkoper. Een boer in het Westland die een hele kas vol met plantjes zet die produceert hartstikke goedkoop spul van goede kwaliteit. Geen gehannes meer met stroom aftappen, en zowel leverancier, coffeeshop en gebruiker zijn af van de criminele middelman. Ik ben geen fan van de Belastingdienst, maar ik denk dat jij drastisch onderschat hoeveel een Taghi en zijn vriendje afromen.

Sjors W. | 26-10-22 | 17:04

@Sjors W. | 26-10-22 | 17:04: Goed gezien Sjors.

Dr. Worstenbroodje | 26-10-22 | 21:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Pfffff Yeah pffff scheisse pfff Harri zieh diene pistole pfff yeah ride on

Kaitseliit | 26-10-22 | 15:20

Ik ben 72 en heb (bijna) alles al meegemaakt maar dat blowen heb ik áltijd een beetje kinderachtig gevonden.

uisge baugh | 26-10-22 | 15:18 | 1

Rare sigaretjes waar je niet helderder van wordt. Zó 1969.

J.P.Drapeau | 26-10-22 | 15:22

Bitte ein Spliff.

Ruimedenker | 26-10-22 | 15:18

"Weer verloren van de Duitsers"
Op vrijwel alle vlakken verliezen we van andere landen behalve als het aankomt op het migratie- en klimaatbeleid. Nederland gidsland *proest*.

First Contact | 26-10-22 | 15:17

Er gaat niets boven intraveneuze loempiasaus.
(ten behoeve van de autistische medemens: aub niet letterlijk opvatten)

Nonkel Frituur | 26-10-22 | 15:09 | 2

Samen met een subcutane loempia een hemelse ervaring!

Zeurders | 26-10-22 | 15:12

Nu we toch even cultureel appropriatsch bezig zijn: pulled pork, aka chicken jerky,: roken. De enige reden om een eigen tuin te willen. Een plek voor je smoker. Een roker.

Noem me een hypocriete lul, maar al die buitenlandse drugs zijn dat nou net niet: geestverruimend.

Het is hier schitterend weer: www.youtube.com/watch?v=9KWSgRqi8d4 Kingston aan het Noordzeekanaal. Ik begin te begrijpen waarom al die cruiseschepen hier graag aanmeren.

Hetkanverkeren | 26-10-22 | 15:27

Ja, en dan te bedenken dat we op de linkerbaan door landen als Uruguay en de US staat Californié zijn ingehaald qua legalisering.
*Nederland gidsland* mijn kont. Stelletje nep calvinisten.

chicago river | 26-10-22 | 15:06 | 5

Wel meer staten. Was afgelopen voorjaar in las Vegas en stikte daar al van de cannabis winkels waar allemaal van figuren rond hangen die op snoop dogg lijken. Op de strip hangt al meer wietwalm dan Amsterdam

Pierke Smulders | 26-10-22 | 15:30

Canada ook dacht ik.

Wattman | 26-10-22 | 15:30
▼ 2 antwoorden verborgen

De Tweede Wereldoorlog zou een een stuk anders verlopen zijn als ze toen gewoon jointjes hadden gerookt in plaats van Pervetin hadden geslikt.
Waarschijnlijk was het dan niet eens tot oorlog gekomen.
Die Krupps - Nazi's auf Speed youtu.be/0fRB27kFOG0

Osdorpertje | 26-10-22 | 15:05 | 2

Ik vermoed dat het dan meer de 80 jarige oorlog 2.0 was geworden.

me163komet | 26-10-22 | 15:13

@me163komet | 26-10-22 | 15:13:
Een blitzkrieg verloopt een stuk langzamer als iedereen stoned is.
Overal bij de toegangswegen van de steden blowende soldaten die wachten tot wij ons overgeven.

Osdorpertje | 26-10-22 | 15:20

Als wij nou crystal meth legaliseren hebben we de duitsers weer ingehaald.

impy | 26-10-22 | 15:01

Ja, Mark noemde het troep. Dan weten we nu dat het dat dus niet is.
Nederland zou moeten leren van de recentie legalisaties verderop op deze aardbol in plaats van vasthouden aan iets wat bij voorbaat zinloos is en ook niet van de grond kan komen.
Legaliseren én thuiskweek toestaan, dan valt het illegale verdienmodel tenminste weg.

Veepert | 26-10-22 | 15:00

Und nach was muß ich dann fragen? Heist das Gras oder so? Pot vielleicht?

Deksmaat | 26-10-22 | 15:00 | 3

Unkraut!

The Felchmeister | 26-10-22 | 15:12

Kiff.

bisbisbis | 26-10-22 | 17:06

ik wil gewoon lekker veel THC

Ins0mnia | 26-10-22 | 14:57
-weggejorist-
Ins0mnia | 26-10-22 | 14:56

"{...}een slap excuus van Rutte IV om helemaal niets meer met dit onderwerp te hoeven doen{...}"

Dit komt mij bekend voor. Op zo'n beetje ieder onderwerp in de NL'se politiek.

UnderTheDevil | 26-10-22 | 14:56

Winkeltje in Duitsland beginnen!

pibasso | 26-10-22 | 14:54 | 1

Dat levert dus geen klap meer op als het legaal is. Tenminste dan moet je gewoon normaal werken.

tiku99 | 26-10-22 | 15:18

Maar wanneer gaan ze het roken van een sigaretje legaliseren? Aan de vele negatieve reacties op rokers zou je bijna denken dat ze hiervoor de 'doodstraf'' weer willen invoeren.

jansma28542681 | 26-10-22 | 14:53 | 1

Tabak is ongezonder dan cannabis.
Nicotine is zelfs giftig, THC lichaamseigen.

Voorbeeld:
Als een baby een sigaret op zou eten is er kans op vergiftiging, als een kind een top wiet zou opeten is er vrijwel niets aan de hand. Nee ook niet knetterhigh want thc is onverhit niet actief.

Veepert | 26-10-22 | 15:03

Legalisatie is in Nederland nooit van de grond gekomen omdat Frankrijk dat niet wil en Nederland Frankrijk niet tegen het hoofd wil stoten.
Frankrijk wil natuurlijk ook niet dat Duitsland legaliseert, maar daar heeft Duitsland duidelijk lak aan.

koeberg | 26-10-22 | 14:52

Wel lekker: alle toeristen naar Duitsland, kijken hoe ze dat vinden, die rolkoffertjes door de straten.

PaardenliefhebberVet | 26-10-22 | 14:51 | 2

Ze halen het daar, roken het hier op, want hier is de politie een stuk relaxter.

tiku99 | 26-10-22 | 15:18

@tiku99 | 26-10-22 | 15:18:
Dan zeggen we gewoon: Do sind die Niederlande! *wijzend naar het oosten*

PaardenliefhebberVet | 26-10-22 | 17:06

Hoeveel stikstof komt er eigenlijk van een joint af?

Plukkieplukkie | 26-10-22 | 14:50

China heeft net een deel van de Hamburgerhaven in handen gekregen, kunnen ze makkelijker de precursors voor fentanyl importeren.

Duitsers zijn slim qua techniek, dom qua politiek.

HerzlichWillkommen | 26-10-22 | 14:50 | 1

Schandalig dat China daar binnen dringt.

Dr. Worstenbroodje | 26-10-22 | 23:30

Binen de EU is duitslands wil wet, dus dat gebeurt gewoon.

Snap_het_ook_niet | 26-10-22 | 14:50

Verstandige lui, die Duitsers. Prohibition heeft nog nooit goed gewerkt behalve voor de georganiseerde misdaad, die zich er scheel aan verdient.

Lubbberrtt | 26-10-22 | 14:49

Dat experiment is opgezet om te mislukken, net als dat van de gekozen burgemeester.

Muxje | 26-10-22 | 14:49

Ah weer een bedrijfstak de nek omgedraaid. Nu alle coffeeshops bij de grens.

Expert Homo | 26-10-22 | 14:48

En dat terwijl NL toch een vooraanstaand land is wat betreft drugs-landbouw en pillenproductie.

Zeurders | 26-10-22 | 14:47 | 1

Was

horsteknots | 26-10-22 | 14:48

Ze kochten ook de energiecentrales weer terug.
Iets waar we natuurlijk ook niets mee gaan doen!

Einde van de Domheid | 26-10-22 | 14:45

Wiet schaffen das.

Opco Engering. | 26-10-22 | 14:42

"De Duitsers moeten alleen nog een weg langs de Europese regels vinden en dan kan de legale wiet in de winkels verschijnen."

Dan kunnen ze van het volstrekt schizofrene Nederlandse gedoogbeleid leren en een narcostaat worden naar ons voorbeeld.

Glasgow Argus | 26-10-22 | 14:40 | 1

ze hoeven geen weg langs dr Europese regels te vinden . Die maken ze zelf.

strawdog | 26-10-22 | 14:47

Wij blijven gewoon voortpolderen; je mag het wel gebruiken, maar niet verbouwen. Blijkbaar komt het dus gewoon uit de lucht vallen. En voor de drempel van een koffieshop is een ons wiet strafbaar, een halve meter verder -er overheen- is het ineens legaal

me163komet | 26-10-22 | 14:40 | 2

Niet legaal, slechts gedoogd.

4HoogAantWater | 26-10-22 | 14:46

Gedoogd... wat een laf woord eigenlijk.... het mag niet maar ik wens het niet te zien.

me163komet | 26-10-22 | 15:11

Ja wat moet je met al die mensen? We hebben toch geen werk voor ze. Laat ze maar meningen recyclen in de coffeeshop. Flauwekul daargelaten, ik vind het vreselijk. De kans dat je je kind 10, 20 jaar verliest aan die rotzooi wordt almaar groter. Niet legaliseren.. Zero policy beleid en superstreng bestraffen. "Werkt niet" ammehoela.

vanBarchum | 26-10-22 | 14:37 | 7

Precies

hatsaflats! | 26-10-22 | 14:47

Wat een onzin. Toen ik jong was (17-23) rookte 80% van de klas/studiejaar wiet of hasj. Zoals ze ook bier dronken. Gewoon recreatief gebruik geen probleem, verslaving valt wel mee. Ik denk dat er ernstige dingen aan de hand zijn als je een kind 10 jaar verliest aan wiet, maar dat is niet de wiet.

small_town_dude | 26-10-22 | 14:51

De meeste gasten die 'veel' blowde zijn er na een fase van een paar jaar allemaal van af. Sommige momenteel hele goede posities. Drugs gebruik is bij de meeste een fase net zoals elk weekend lam gaan Hoeveel mensen ke je van middelbare leeftijd die dat nog doen?
En wat zijn de gevolgen van wiet voor je kind? als ze elke dag stoned zijn missen ze misschien een schooljaar of zo en als ze mengen met tabak kan het zijn dat ze de rest van hun leven blijven roken. dat is waarschijnlijk het grootste gevaar.

miko | 26-10-22 | 14:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Kansloos. Te duur en te weinig THC.

Helloween | 26-10-22 | 14:37
-weggejorist-
Arie Boom-SWA | 26-10-22 | 14:37 | 3

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland