PLOF! 283758735ste plofkraak in Amsterdam
We kunnen er 1 of 2 naast zitten
Social
Biemmmm daar ging er weer eentje. Een beuker in De Hallen in Amsterdam, vooral bekend van de Foodhallen, waar u bijv. een in hummusolie gefrituurd broccoliroosjes-trio kan kopen, à € 12,95 per bakje. Er zit dus ook een geldmakker in die Hallen en die ging er vannacht aan. In Amsterdam zijn ze zo druk met het bouwen van superbetekenisvolle regenboogbankjes (en het niet bouwen van een brug over het IJ), zó druk, dat Mohammed en Youssouf (zomaar twee namen) ongehinderd een zeldzaam plofje hebben kunnen zetten a sahbi. Als we goed hebben geteld was het de 283758735ste plofkraak van DIT JAAR in Amsterdam.
" De Hallen"
Social
Reaguursels
InloggenHet moet nu maar eens afgelopen zijn met die corps-studenten. Niet alleen slaan ze de homo's van de straat, ze blazen ook nog eens alle flappentappers op. Studentengrap is leuk maar dit gaat te ver.
Amazing. Wat een verhaal.
@Lorejas | 13-10-22 | 17:41: Ja, maar u bent eigenlijk toch jaloers dat u niet in een dergelijke omgeving woont.
Inmiddels is er een speciaal politieteam:
Wat doet de politie tegen ram- en plofkraken
Bij de politie werken verschillende deskundigen en teams aan het thema plofkraken. Sinds enkele jaren is er een speciaal plofkrakenteam, dat verschillende criminele groeperingen onderzoekt die zich bezighouden met onder meer plofkraken. Daarin wordt nauw samengewerkt met banken, OM en met de politie in bijvoorbeeld Duitsland en België. Waar nodig wordt informatie over verdachten gedeeld om nog beter inzicht te krijgen in de werkwijze van daders.
Loflied op de plofberbers: Met Semtex en RS
m.youtube.com/watch?v=aVAZ4CdRe2E
Het blijft me verbazen dat in weerwil van alle mooie voorspellingen, de absolute vrede maar niet wil uitbreken in het Amsterdam onder leiding van een/de eerste vrouwelijke burgemeester. Ja, kijk: mijn voorspellingen waren het niet. Ik herinner me wel allerlei mooie bespiegelingen over de resultaten van vrouwelijk leidersdchap. Misschien tijd om de balans op te maken (Hoi Vera Bergkamp, hoi Arib) en te concluderen dat vrouwelijk leiderschap niks bijzonders toevoegt? Vrouwen aan de top is helemaal prima maar dan zonder die hooggespannen verwachtingen die ze (terecht!) niet waar kunnen maken.
Het idee dat iets beter gaat met een vrouw aan de top is een goed voorbeeld van hedendaags seksisme. Net als de claim dat diversiteit op basis van huidskleur een positief effect zou hebben een goed voorbeeld is van hedendaags racisme. Het gaat om de mensen, niet om hun geslacht of huidskleur. Maar als je dat idee aanhangt word je weggezet als radicaal/extreem rechts.
@radiatorknopje | 13-10-22 | 14:17:
Eens!
Laat Asha ten B. het maar niet horen.
Weer een reden voor de overheid om contant geld af te schaffen. Ja maar de veiligheid van mensen staat voorop. Mafketels, zorg dat het risico om gepakt te worden groter wordt en dat als je gepakt wordt, ook geruime tijd niet meer aan het criminele circuit kan deelnemen.
Volgens links Amsterdam bestaan er sowieso geen criminelen.
Hooguit verwarde mensen, onbegrepen mensen en gediscrimineerde mensen.
Precies. Vermoedelijk gaat het hier dan ook om verwarde mensen met een enorme hekel aan geldautomaten, zgn geldautomaatwappies.
Weer een thuiswedstrijdje voor onze Finse rakkers. Lekker op de scootert ipv een Audi jatten en dat takkeneind naar Mofrika. Nu om de hoek, dus zo weer in de sishalounge, lekker chillen met de matties.
Zal best, maar hoe veilig ben je thuis als zelfs Veilig Thuis niet thuis geeft?
Steeds meer ‘jongeren’hebben last van tinitus
Die brug over het IJ biedt een prima route voor uitbreiding van het werkgebied van die ploffers.
Overigens om 1 miljard uit te trekken voor 100.000 bewoners is volstrekt idioot.
Dat is € 40.000 per gezin in Noord, terwijl velen er geen gebruik van zullen maken.
"Jongens met een migratieachtergrond" is ook al stigmatiserend.
Het zijn nu "conservatieve jongeren".
Zeg maar terroristen in spe.
En vallen onder extreem rechts tegenwoordig.
Minderjarige, meestal Marokkanen, euh jongens met een migratieachtergrond, blazen een pinautomaat op. De pakkans is gering en zelfs al worden ze gepakt geldt het jeugdstrafrecht. De opbrengsten leveren ze aan hun grote broer of neef die er weer een partij hash voor haalt uit Marokko. Met de opbrengst van die partij regelen ze een lading cocaïne en met die opbrengst halen ze steeds meer coke en herhalen de cirkel 'explosief pinnen', 'goeie shit halen uit Marokko', meer 'marcheerpoeder halen via de Colombianen e.d.' totdat ze machtig worden dan wil een andere groep hun stuk van de taart opeisen en schieten ze elkaar af. Je doet er niet zo heel veel tegen. De wet van vraag en aanbod.
Ben overigens niet zo zeur dat ze geld jatten uit een pinautomaat. Er zijn eigenlijk geen slachtoffers op die manier.
Ik zie daarom wel een manier om het bedrijfsproces te breken. Ze stelen geld om hash te kopen. Maak je als land hash (en wiet) gewoon volledig legaal en importeer je het legaal naar Nederland waar wiettenten het legaal voor een schappelijke prijs mogen verkopen dan hebben ze geen geld meer om in de cocaïnehandel te steken. Goed dan heb je het 2de probleem. Synthetische drugs uit Brabant. Die pretpillen zou je in principe ook het beste kunnen reguleren. Zolang je de 'easy money' transporten eruit haalt hebben ze het geld niet voor het grotere spul en ik zou zo snel niet weten hoe ze marcheerpoeder op de pof kunnen inslaan en verhandelen.
Er zijn geen slachtoffers wanneer ze een pand opblazen met wellicht een tonnen schade??? Duidelijk dat u zich koester dat het uw pandje niet is en uw huisje er boven niet is.
Als het zo makkelijk is om de scherpe randjes uit onze diverse maatschappij te halen ben ik voor directe legalisering. Maar ik vermoed zo dat een boefje niet opeens verandert als zijn voorkeurshandel ontnomen wordt. Misschien gaan ze dan meer rellen (avondklokrellen waren vooral de verdienste van straatdealertjes die zich verveelden), meer straatroven (genoeg blanke bejaarden op straat) of meer frauderen via Marktplaats (de meest eerlijke vorm van criminaliteit).
Daarom ben ik nog altijd voor ontnemen NL paspoort bij elke veroordeling die op een strafblad komt. Kan enkel bij de dubbele paspoorthouders dus dat komt goed uit.
@AntiZanicz | 13-10-22 | 11:51:
Nou ja, wat materiele schade dan.
@HerzlichWillkommen | 13-10-22 | 11:56:
Die andere criminaliteit is juist veel te link. Veel te hoge pakkans. Maar criminelen vinden altijd wel weer een nieuwe manier. Dit soort simpele proefballonnetjes zijn wel in de praktijk haalbaar en lost een hoop op. Denk ik dan.
Legaliseren geeft toename van figuren "lichtelijk stoned"oa in 't verkeer.......
@Theodorus.Goldbach | 13-10-22 | 12:13: Het legaliseren van bepaalde drugs kan juist weer allerlei andere soorten problemen in het leven roepen. Denk alleen al aan een mogelijke toename van gebruikers met alle risico's die daarbij komen kijken in bijvoorbeeld het verkeer, toegenomen zorgkosten, overlast van verslaafden etc.
Verder zijn er genoeg inventieve criminelen die dan wel weer een nieuwe drugssoort ontwikkelen die bij voorkeur zo goedkoop mogelijk te produceren en zo verslavend mogelijk is. Het is dan toch een beetje dweilen met de kraan open. Als je bovendien dat soort drugs dan ook maar gaat legaliseren, dan moet je je toch sterk gaan afvragen of het dat nog wel waard is.
De pakkans is voor heel veel strafbare feiten in Nederland ook weer niet zo groot en zo link is bijvoorbeeld cybercriminaliteit of straatroof nu ook weer niet.
@Theodorus.Goldbach | 13-10-22 | 12:09: ja, een niemandalletje wanneer het niet jouw schade is.
@countus | 13-10-22 | 12:38:
Die drugshandel is al praktisch legaal. Dus laat de 'relax' dope en party drugs maar gewoon los. Mensen die willen gebruiken komen er toch wel aan. Daar zullen zaken misgaan maar mensen roken zich ook halfdood en zat mensen die opstaan met een biertje of een neut jenever o.i.d. Het kost een hoop die 'war on drugs' en het lost niets op. Het enige wat hielp tijdens de jaren 80 heroine epidemie was preventie en behandeling.
@AntiZanicz | 13-10-22 | 12:45:
Ik ben gewoon verzekerd. Ik vind dit toch echt minder erg dan tasjesroof of woningovervallen e.d.
Misschien ook maar eens "3 strikes out" invoeren hier.
Dan heb je ze allemaal in een jaar
@Theodorus.Goldbach | 13-10-22 | 12:48: Dan blijf je met het probleem van de niet-partydrugs zitten waar nu ook veel geld in omgaat en waarvan de gevolgen voor gebruikers hiervan buitengewoon nadelig zijn. Die gevolgen neem je niet weg net legalisering: die versterk en vergroot je mogelijk.
De "war on drugs" mag dan verder wel beperkt effectief zijn, maar het alternatief, alles maar legaliseren, is niet per se (veel) beter. Het toegankelijker maken van drugs, of dat nu om softdrugs of harddrugs gaat, kan toch zomaar de drempel verlagen voor mensen om het eens te gaan proberen (dat het nu verboden is, schrikt sommigen wel degelijk af) en maakt het makkelijker voor verslaafden om hun verslaving te voeden, met alle gevolgen van dien. Roken en overmatig/onverantwoord alcoholgebruik is al een probleem: waarom zou je daar problemen als gevolg van meer toegankelijke drugs aan toe willen voegen?
Hoe moet de legalisering er verder dan uit komen te zien is ook een vraag. En hoe rijm je het legaliseren van schadelijke drugs (ook softdrugs zijn dat, hoe je het ook wendt of keert) met de taak die je als overheid hebt om de volksgezondheid te beschermen en te bevorderen? En tuurlijk, die vraag kun je je ook stellen bij tabak en alcohol, maar evenzogoed bij drugs. Dat het een is gelegaliseerd, rechtvaardigt niet de legalisatie van de ander.
@countus | 13-10-22 | 13:08: Hear, hear!
@Theodorus.Goldbach | 13-10-22 | 12:49: jajaja, ik ben verzekerd wanneer je huisje naar de kloten is en je in een hotel moet gaan wonen.
Wat heerlijk om zo naïef te zijn. Kan je het probleem niet oplossen, legaliseer het dan! Toepasbaar op zo’n beetje alles.
Beter zouden we het geen plofkraak meer noemen. Het klinkt semi-lollig terwijl het natuurlijk om grove misdaad gaat waarbij gewoon echte explosieven gebruikt worden en buiten proportie schade gemaakt wordt aan de eigendommen van derden.
In de gevel van een moskee metselen die dingen. Zullen ze volgens Mo (knvb) meteen na hun dood door 72 bubbas in de aars worden genomen.
Beste idee van Nederland.
Jij bent door mij uitverkozen als Held van de dag.
En dat zomaar op precies het midden van de dag.
Hoe eenvoudig kan het zijn!
Met koran teksten verwerkt over de breedte/ hoogte van de pinautomaat
Dit is gewoon briljant. @redactie GS: de oplossing is hier!
Het is je zeker ontgaan dat Marokkanen er geen probleem mee hebben om andere Marokkanen om het leven te brengen(moccromaffia/liquidaties) ,als het om geld gaat maakt het niet als je zelfs een foto van de profeet Mohammed erboven hangt, maakt ze niets uit. Allah vergeeft ze wel.
De naamgeving is wellicht verwarrend. Het gebouw De Hallen moet niet verward worden met de vroegere Markthallen in de Jan van Galenstraat. Tegenwoordig heet dit trouwens Food Center Ansterdan, maar de wat oudere Amsterdammer noemt dit wellicht nog Markthallen.
Inderdaad, later Marcanti genoemd. Dit is een omgebouwde oude tramremise in de kinkerbuurt.
Nog verwarrender is dat het horeca gedeelte van de hallen dan weer bekend staan als "foodhallen'.
@Niet_Van_Hier | 13-10-22 | 11:45: hahaha, die mislukte internationalisering met half vertaalde woorden en krakkemikkige anglicismen. Native speakers lachen zich een bult wanneer ze door Amsterdam lopen.
Home of the Anne Frank coffee corner.
Ik vermoed dat de daders zich in een specifieke bevolkingsgroep bevinden en in bezit zijn van dubbelpaspoort. Een ieder die meer dan 2 hersencellen heeft weet dit allang.
Je zou zeggen dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn die dingen te monitoren. En zodra er op gekke tijdstippen lieden aankomen die iets anders doen dan pinnen ingrijpen.
Zolang er niks aan geldautomaten veranderd en de daders gemiddeld €100.000 buit maken bij een plofkraak, blijft dit doorgaan. Kans om gepakt te worden is ook erg laag, dus erg aantrekkelijk voor criminelen. En blijkbaar vinden de eigenaren van de automaten+inhoud het niet erg genoeg om veranderingen te brengen.
Geldautomaten de schuld geven is een beetje blaming the victim nietwaar?
Het criminele element in de samenleving gaat gewoon iets anders zoeken al halen we elke automaat overal weg. Daar kom je niet verder mee. Dit probleem los je enkel op door het bij de wollahwortel aan te pakken.
100k?! Bron?! Serieus, ik dacht dat het meteen verinkt werd enzo. Maar blijkbaar werkt dat niet? Bizar.
@HerzlichWillkommen | 13-10-22 | 11:29:
Ik geef niet de geldautomaat de schuld, maar het is gewoon een lucratieve business voor criminelen.
@DeterioraSequor
www.ad.nl/binnenland/dieven-cashen-me...
@HerzlichWillkommen | 13-10-22 | 11:29:
Begin met het innemen van het nederlands paspoort en dan naar het land van hun tweede paspoort sturen.
Het gerucht ging dat deze vol zat met cryptocurrencies.
Vast weer een streek van die losgezongen zoon van de Amsterdamse burgemeester.
Waarom worden die geldmatties niet bewaakt?
Bijvoorbeeld door asielzoekers
Moet je in Santiago de Chili kijken. Grijnzende Indianen met een grote Wild-West revolver.
@HogeNood | 13-10-22 | 11:35:
Ok, ik ga kijken
Als ik niet terugkom is het jouw schuld
@RickTheDick | 13-10-22 | 11:49:
Bleib zu hause.
Abu Plofkraakberder en zijn Taqqia's hun geld was op?
Een paar weekenden champagne drinken in Club Blu in Rotterdam kost serieus knaken. Dus dan maar een plofje organiseren
Had er al iemand "lieve stad" gezegd?
Wil ook weleens een keer zo'n plofkraak doen. Wie doet er mee? Ik hoef niks van de eventuele buit. Gewoon de spanning, de lol. Je weet wel.
Ik heb een scooter!
Ik slis en roep vaak hoer tegen meisjes. Mag ik ook meedoen?
Ik heb een RS6!
Heerlijk - ik heb een ongure tronie.
Ik heb niets van dat alles dus ik neem het geld wel mee.
Toch kan dat een grote rol spelen. Je zal eens op je sterfbed liggen in het besef dat je je leven lang een brave boekhouder bent geweest.
@hotbrasil | 13-10-22 | 11:26: Gekocht of gejat? Het eerste telt niet in deze.
Weet u nog dat Diederik Samsom iets zei over een 'etnisch monopolie' toen hij een tijdje meedraaide als straatcoach in een bepaalde wijk in Utrecht? Samsom is nog steeds een groen lid van de PvdA, ook al weet hij dat integratie keihard is gefaald. En dus zijn we nu hier, waar een bepaalde groep een etnisch monopolie heeft op plofkraken.
Minder van die groep = minder plofkraken.
Daarom vraag ik aan u allen. Wilt u meer of minder plofkraken!!!
Binnenkort bij u in de bioscoop, het lang verwachtte vervolg op de film "Amsterdamned" (1988). De titel : "Amsterboom".
‘Plofkraak’ de movie. Dat woord. ‘Boefjes plegen een plofkraak’. argh
En voor de kindertjes is er ook wel animo voor "Kabouter Plof", Het bebaarde kleine mannetje afkomstig ergens ten zuiden van Nederland. Iedere aflevering beginnend met "Dag Ploffertjes allemaal! Plofferdeplofferdeplof!", uiteindelijk een themapark openen waarin de plofkraak de hoofdattractie is, ook nog een beetje rammen in de botsauditjes, lachen en brullen in de fopstrafrechtszaal, en nagenieten in de sishalounge. Zie het al helemaal voor me.
@Drs.G | 13-10-22 | 11:20: "Amsterdam Wal-h-allah"
Ja, Mohammed + Youssof, zomaar 2 namen, denken jullie wel eens na over de schade en het leed wat jullie veroorzaken?
Welk leed doel jij op?
Vroeger had je Adam en Jamie. Die bliezen ook veel dingen op.
Wat vindt Femke Halsema hiervan?
Plofkraken vrij geven?
Bij de explosies komt er teveel CO2 en stikstofverbindingen vrij in de lucht. Het zou om die reden verboden moeten worden.
Koeltoer, dat moet je koesteren.
Het is onacceptabel.
Femke onderzoekt of het vrijgeven van plofkraken misschien helpt om het te reguleren. Als het uit de criminaliteit wordt gehaald is het misschien niet meer lucratief om je er in te specialiseren.
Werkt ook perfect voor sommigen soorten drugs dus wel het onderzoeken waard lijkt me
U zult geen contant geld gebruiken, anders bent niet te controleren.
Duidelijk een complot van de cabal van van globalisten die zich voeden met kinderbloed.
en verder met niets doen of bereiken bij de popo
Misschien eens tijd voor een lokgeldautomaat om de parels uit de schelpen te helpen vinden.
En dan voorzien van een valluik, 12 tasters en een geslacht varken. Ik ben voor.
@Jos Tiebent | 13-10-22 | 11:13:
In de middeleeuwen zat er een oubliëtte onder en sloot zo'n valluik weer automatisch.
@Kapitein Sjaak Mus | 13-10-22 | 11:22: oh, hadden ze toen al geldautomaten! Maar zo'n oubliette blijft een goed idee.
@Kapitein Sjaak Mus | 13-10-22 | 11:22:-
Wat gebruikt u een moeilijk woord - u bent vast een heer van stand.
En het waren alleen maar “Nederlanders”, allemaal!
Jongeren hoogst waarschijnlijk, maar gelukkig hebben die nu weer hoop.
Ik heb het lichtgetinte vermoeden dat het om twee personen gaat die zich na de kraak als de wiedeweerga op een scooter zonder of vals kenteken uit de voeten hebben gemaakt.
Meestal 3 op 1 scooterT.
Bij ons in de stad is het plofkraakprobleem gewoon goed aangepakt en komt niet meer voor.
Alle geldautomaten zijn weggehaald of werken niet.
Alle fietsen, auto,s en scooters zijn weggehaald, alsmede kostbare goederen uit huizen, de mensen zijn trouwens ook weg er is
Niets meer. Ook een goede oplossing voor criminaliteit.
@ikdenkwat | 13-10-22 | 11:18:
Het is allemaal pure uitlokking waarmee die arme jongens worden verleid het te stelen.
De politie doet iets niet goed als er zo veel plofkraken gepleegd worden. Het gebeurt zo vaak omdat ze er te vaak mee weg komen. Dit zou een veel hogere prioriteit moeten hebben. Je schouder ophalen en zeggen 'tja je doet er toch niets aan' slaat nergens op. En chartaal geld afschaffen is geen optie al zal dat wellicht 'de enige manier' blijken te zijn om het te stoppen.
Wat doet de politie tegen ram- en plofkraken
Bij de politie werken verschillende deskundigen en teams aan het thema plofkraken. Sinds enkele jaren is er een speciaal plofkrakenteam, dat verschillende criminele groeperingen onderzoekt die zich bezighouden met onder meer plofkraken. Daarin wordt nauw samengewerkt met banken, OM en met de politie in bijvoorbeeld Duitsland en België. Waar nodig wordt informatie over verdachten gedeeld om nog beter inzicht te krijgen in de werkwijze van daders.
Een aantal jaren geleden werden regelmatig nertsen bij kwekerijen uit de hokken gelaten. De politie stond eigenlijk machteloos. Dit terwijl duidelijk was in welke hoek de daders moesten worden gezocht.
Op een gegeven moment is het onderzoek naar de AI VD gegaan. Als bij toverslag was binnen drie maanden het zaakje opgelost. Het kan dus wel. Het is een kwestie van politieke wil en het inzetten van bijzondere opsporingsmiddelen.
www.aivd.nl/documenten/publicaties/20...
Zeker die conservatieve corpsballen weer.
REAGEER OOK