Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. De nieuwe NS-commercial

Hilarisch filmpje, van het Ajax onder de people movers

Supervroolijk NS-filmpje sinds deze week online. En nee dames en heren. Dat is niet de door Alpi bedachte Erdogan-groet. Meneer bestelt gewoon 4 croissantjes op het station, om deze vervolgens met de Snuifas-kleegaatjes in de lift op te eten. En er deugt wel meer niet in deze OV-commercial. Zo kan de achterkleinzoon van Donald Jones (goede vondst hoor, reclamebureautje) overal doorlopen, is er overal plek, zitten er aardige mensen in een bus, doet de roltrap het gewoon en zit er helemaal niemand op een scherm te turen. Ondertussen in de parallelle wereld die realiteit heet... (Drukt-0-Meter)

Social
Social
Social
Social

Keurig om 06:59 opgestaan

Social

Hahaha. Toine!

Social

Reaguursels

Inloggen

Blijkbaar is het heel toevallig dat ik op al mijn trajecten achterin de trein nog ruim kan zitten.
Een andere mogelijkheid is dat de meest mondige twitteraars meteen onderaan de roltrap instappen en meteen klagen als voornoemde roltrap niet hard genoeg rolt.

Me_Giant | 05-10-22 | 16:00

De NS spoort niet.

D-Fens_1963 | 05-10-22 | 15:58

Kan iemand mij uitleggen waarom een langere trein duurder is voor de NS? Is dat puur een kwestie van ''verplicht 0,25 conducteurs per treinstel'' of zo, waardoor ze wegens gebrek aan conducteurs de trein niet langer kunnen/mogen maken?

DeterioraSequor | 05-10-22 | 15:57 | 1

Ik vermoed elektriciteit en logistieke inzet.

Me_Giant | 05-10-22 | 16:10

Tis ook echt een schande. En dat NS bestuur moet hard aangepakt worden, net als Benschop. Ik trein ook regelmatig en idd overvolle treinen dat je er benauwd van wordt. NS hufters...

appeltjesgroeneweide | 05-10-22 | 15:40

Die van dat horloge zijn beavis en butthead

Nescio73 | 05-10-22 | 15:07 | 3

Namen schrijf/tiep je beginnend met een hoofdletter. ;-)

D-Fens_1963 | 05-10-22 | 15:56

@Wayfaring stranger | 05-10-22 | 16:50: Hahaha, stranger dan Joris wordt het niet.

D-Fens_1963 | 05-10-22 | 18:10

Het probleem is dat mensen de vitale beroepen niet meer willen uitvoeren. Niet zo gek ook, de salarissen zijn vergeleken met een onzin baantje als content creator behoorlijk achtergesteld.
Als de vitale beroepen niet meer uitgevoerd worden loopt de samenleving uiteindelijk vast. Helaas gaan de asielzoekers dit probleem ook niet oplossen. Al denken de deugmensen van wel.
De keuze tussen influencer op youtube, personel trainer, begeleider in het zoeken naar het spirituele licht of billenwassen in de zorg is snel gemaakt door iemand van 25. Al

Okami | 05-10-22 | 14:54

Toen ik las : "Het Ajax onder de people movers" dacht ik dat de huidskleur van de speler(s) bedoeld werd.

Lopende-Hollander | 05-10-22 | 14:50

Met de trein gaan doe je jezelf aan. Het moet niet. Het kan anders.

Rotterdammert1965 | 05-10-22 | 14:20

Moest gisteren de Arriva trein op de Maaslijn nemen (van Nijmegen - Roermond). Ook hier een veel te korte trein en overvol.

Toos Bevergeil | 05-10-22 | 14:06

Zo'n loser die 'kanker' gebruikt voor de kwaliteit van de trein mogen ze ergens midden tussen Groningen en Leeuwarden in een weiland er uit tiefen. Lopen zal die.

hooibergje | 05-10-22 | 13:46

Zag vanochtend reclame op Duitse Welt. Opvallende afwezigheid van de qua verhoudingen hier totaal over aanwezige bevolkingsgroep en de obligate gezinnetjes.

Der Schnitzeljäger | 05-10-22 | 13:38

Is dat de film van Kim Holland waar een conducteur een zwartrijdster op heterdaad betrapt?

HankHill | 05-10-22 | 13:50

Zo blij, zo succesvol, en zo zwart zal ik nooit kunnen zijn. Dus de trein is ook al niets voor mij.

small_town_dude | 05-10-22 | 13:28

Doen ze heel beschaafd vind ik.

toetssteen | 05-10-22 | 13:30

Daar betalen ze niet zoveel voor een kaartje als hier.

Toos Bevergeil | 05-10-22 | 14:05

Wij hebben een zeven we gaan voor een acht.

thanseeuwen | 05-10-22 | 13:19

Gelukkig heb ik geen trein.
Ik heb een auto.
En een fiets.
Ik ben een blij & tevreden mens.

Peter Emile | 05-10-22 | 13:13 | 1

Hahaha 2 zielen 1 gedachte

Gen. Maximus | 05-10-22 | 13:36

NS geeft wel graag geld uit aan overbodige reclamespots! Wat wil NS hier mee bereiken? Diversiteitsbokaal van Bij1? Onterechte steun aan te goed verdienende reclameburootjes (van een dochter of zoon van de directeur)? Aanvulling op riante uitkering van zogenaamd werkeloze donkere acteur? Bliksemafleider voor falend beleid op alle terreinen? Hoop op vergeten prestatiecontract met de minister? Misleiding publiek en reizigers? Valse voorstelling van de realiteit? Aankondiging forse prijsverhoging?

dathoujetoch | 05-10-22 | 13:09

ProRail moest winst maken dus bezuinigen ze op onderhoud.
Dus dan haal je dit jaar je cijfertjes.
Want je hebt onderhoud vervangen door mooie positieve winstcijfertjes.
Het onderhoud en de staat van materieel staat in de min, maar dat ziet nog niemand, behalve de techneuten bij pro-rail, die het ook hebben opgegeven met aan de bel trekken, want winstcijfers zijn belangrijker.

Manager boven manager tevreden, mooie bonus, gauw wegwezen.

Een paar jaar later komen de gevolgen bij de samenleving terecht.
Want de beloning heeft geen lange termijnbelang.
Maar volgens de VVD is winst altijd een goede prikkel voor het gezamenlijk belang.
Soms wel, maar soms ook helemaal niet, maar dat willen ze niet horen.

Dus we doen het ... dom.

AdvocatusDiaboli | 05-10-22 | 13:07

Vraag eens aan de mensen die van Lelystad naar Dronten en visa versa moeten reizen met de bus om vervolgens in Zwolle aan te komen met een trein die nergens aansluiting op heeft en waardoor je bijna een half uur moet wachten om je reis te kunnen vervolgen kijk een s wat die er van vinden

van Dam | 05-10-22 | 13:05 | 1

Ik rij ook elektrisch en heb er geen last van.

Rotterdammert1965 | 05-10-22 | 14:22

Waar zouden we zijn zonder de trein?

Spartaan1888 | 05-10-22 | 13:00 | 1

lekker thuis

van Dam | 05-10-22 | 14:15

Welja, met zijn vieren in de lift een croissantje eten. Enig idee wat voor rommel dat geeft?

Spring Bruissteen | 05-10-22 | 12:58

6 uur 's ochtends trek de je deur achter je dicht.
Naar het station lopen
Wachten in de regen
De eerste overvolle want te kleine stoptrein kan niets bij. Ook de balkons zitten vol
wachten
Er razen 2 intercity's voorbij
Tweede trein uitgevallen
wachten, het begint te schemeren
Er razen 2 intercity's voorbij
Derde vertraagde stoptrein
We zijn 50 minuten van huis, eindelijk onderweg
Als haringen in een ton 10 minuten stilstaan in een weiland. De speaker zegt iets onverstaanbaars, het zal wel
Overstappen op een groter station
Wachten
Trein, maar tegen de tijd dat je bij de deur bent geduwd zit alles vol
Wachten
Trein uitgevallen
Wachten
De derde volgepropte trein, kan zowaar zitten halverwege de reis van een half uur
Naar de metro
Kwartier wachten
Nogal vol maar past
Stuk met de metro
Overstappen andere metro
20 minuten wachten
Stukje met de metro
Lopen
We zijn er.
Netto van deur-naar-deur-reistijd: om te janken. Meer dan 2 en half uur.
Manager klaagt of je niet wat eerder van huis kunt
Werkdag begint
9 uur later mag je weer naar huis
Pas 18:30 weer in trein, dus kun je wel zitten
Het is weer donker.
Even na 20:00 thuis
Langs de winkel voor het (dure) avondeten.
Om 22:00 naar bed, want 5:30 weer op, maar een telefoongesprek loopt uit.
Dinsdag, nog 3 dagen te gaan.

We zijn ov-murw.
Volgens de NS gaat het prima, want de trein reed volgens dienstplanning.

Je moet kijken hoe lang een reiziger er over doet van deur naar deur.
Niet welke treinen en metro's er op tijd rijden.

AdvocatusDiaboli | 05-10-22 | 12:57 | 2

Pure poëzie. En nog waar ook. Hulde!

DankeSchon | 05-10-22 | 13:20

1) Is het voor je werk noodzakelijk dat je vaak op kantoor bent? (je hebt een manager, dus ik ga er even voor het gemak van uit dat je geen productiewerk doet).
2) Je gaat om 05:00 weg van huis en bent er 2,5 uur later, dus om 07:30. Waarom moet je zo vroeg op je werk zijn?
3) 9 uur later, dus 16:30 vetrek je weer en duurt het wéér 2u voordat je in een trein zit?
4) Om 20:00 ben je thuis. Dus je treinreis plus wandeling duurt sowieso 1,5 uur, ook zonder vertragingen?
5) Wel of geen klote OV, je gaat mij niet vertellen dat er nooit in je leven een moment geweest is waarop je had kunnen kiezen om dichter bij je werk te gaan wonen of dichter bij je woning werk te zoeken.

Ik heb zelf in mijn werkzame leven tientallen keren de mogelijkheid gehad om ergens anders dan in mijn woonplaats te kunnen gaan werken en zou daar financieel gigantische stappen mee gemaakt hebben en in een aantal gevallen ook inhoudelijk supertoffe dingen zijn gaan doen, maar ik heb áltijd geweten dat ik reizen voor werk (in eigen tijd en dus niet betaald door de baas), vreselijk vind. De meeste klagers hebben zelf een keuze gemaakt voor een forenzenbestaan.

Quantum Suicide | 05-10-22 | 13:32

Privatiseren is een feest.

Jan de Vries | 05-10-22 | 12:57 | 1

Fortuyn was er flink op tegen. Incl de nutsvoorzieningen.

Quattro Stagioni | 05-10-22 | 14:06

Het spreekwoord dat rijdt als een trein dient tegenwoordig gelezen te worden als te laat of helemaal niet.

Jafco | 05-10-22 | 12:56

Wij hebben gelukkig geen trein in de buurt. Scheelt een hoop ergernis

Den-Pol | 05-10-22 | 12:55

Leuk filmpje voor wie poen zat heeft en incidenteel met de trein een korte afstand zonder overstap aflegt. Dan dan het nog leuk zijn, ja.

zeurmachine | 05-10-22 | 12:55

LEkker diverse fidejoo weer.
(Anders rassiest.)

Verderkijkert | 05-10-22 | 12:54

Ze hadden Bigidagoe als acteur moeten vragen. Veel geloofwaardiger, snap je?

BASinnic | 05-10-22 | 12:54 | 1

Die getoonde vrolijke zwarte Bassie is best geloofwaardig... voor kinderen onder 5 jaar.

hagelkruis | 05-10-22 | 12:57

Treinen zijn een ramp...in mijn middelbare schooltijd zat ik dagelijks in de gele rups. Nooit vertraging...stations restauratie met zitplaatsen bier en sauzijzen broodjes....wat een reden was om een gemiste trein te vieren.
Tegenwoordig tref ik op de terugweg naar huis vaak een overladen treinstel....in dat geval reis ik via een ander spoor met een omweg naar huis...met dan wel genoeg zitplaatsen.

Sprinter1968 | 05-10-22 | 12:52 | 2

Kuch... auto, zegt dat u wellicht iets?

Spring Bruissteen | 05-10-22 | 12:55

Er zijn ondertussen natuurlijk wel meer dan 3.000.000 mensen bijgekomen. Verwachting voor de toekomst voor wat betreft gebruik van het spoor: Indiase taferelen.

Willibald von Klúúúk | 05-10-22 | 15:44

simpele oplossing:
2e klas afschaffen
en gratis ov
miljarden zijn er genoeg blijkt deze week

merlotponti | 05-10-22 | 12:52

Laatst 5(!) zegge: VIJF uur onderweg geweest van Schiphol naar Enschede op een dooie zondagmiddag. Een uur staan te wachten op Amersfoort omdat de Intercity overvol zat. Omdat het maar één treinstel was. Veel te klein dus. Toen nog weer een vertraging overheen. Toen kwam er een smerige Sprinter. Geen airco. Bloeheet en ruftend naar zweet, zeik en verRotti. Zondagmiddag. Nooit, nooit weer ga ik weer met de trein.

Dubbelepunthoofd | 05-10-22 | 12:50 | 2

Dat traject heeft werkelijk altijd ergens wel iets, vandaag is het stuk Apeldoorn - Deventer een wisselstoring..

Terra | 05-10-22 | 12:53

Kreeg u daar extra punthoofd van ?

Wat is er eigenlijk echt aan de hand bij NS. Kortere treinen zouden op het eerste gezicht niets met een personeelstekort te maken moeten hebben.

Nederlandop1 | 05-10-22 | 14:27

Wie reist met NS kan hun rug op.

Spring Bruissteen | 05-10-22 | 12:49

De makers van deze filmpjes gaan duidelijk met een andere trein dan ik, ik mis het stukje waar de trein niet meer verder rijdt op een willekeurig station, de 'snelbussen', het moment dat meneer gebruik maakt van het toilet en daar een compleet ondergescheten bril aantreft, het zoeken naar een vrije stoel die niet onder de red-bull zit omdat 'de jeugd' stennis heeft lopen schoppen en herrie in de stiltecoupe

Terra | 05-10-22 | 12:49
-weggejorist-
win | 05-10-22 | 12:48 | 2

Als haringen in een ton. Pak lekker de auto.

Klaus Herzog | 05-10-22 | 12:48

NS de Kolkata Express.

McCain | 05-10-22 | 12:46

Treinreizigers verdienen elkaar.

CantShakeMe | 05-10-22 | 12:46

Zo koop ik al jaren iPhones, maar ik heb nog steeds geen leuke, diverse groep multiculturele vrienden om mee te mountainbiken.

CantShakeMe | 05-10-22 | 12:45

-- wie reist met NS kan alle kanten op --

Alleen niet de kant waar je moet zijn en veel te laat.

Jan Toeternuitje | 05-10-22 | 12:43

*Tevreden naar auto kijken doet*

Super Grover | 05-10-22 | 12:42

Heb het idee dat mannen die treintjes leuk vinden voornamelijk hetero zijn.

Leptob | 05-10-22 | 12:42 | 2

autisten, vooral dat.

miko | 05-10-22 | 13:10

De overeenkomst tussen borsten en treintjes. Ze zijn bedoeld voor kinderen, maar de mannen spelen ermee.

small_town_dude | 05-10-22 | 13:26

Die hashtags van Nina Hartgers. Krijg gelijk minder medelijden met haar. Mag dat?

Quantum Suicide | 05-10-22 | 12:41 | 2

Jazeker, ook mooi contrast met de tweet daarboven.

Doyle-Hargraves | 05-10-22 | 12:45

Eerste indruk kan misleidend zijn.

LucaBrasi | 05-10-22 | 12:49

Dat filmpje, de schaamte voorbij en debiliteit ten top. Echt.

RGV42 | 05-10-22 | 12:39

De treinen rijden momenteel vooral vanuit het Midden Oosten deze kant op.

Piet Karbiet | 05-10-22 | 12:36

Als ik naar de ster reclames kijk, lijkt de omvolking bijna compleet.

Sieg Hein | 05-10-22 | 12:36 | 2

Ja, ook daar speelt woke de hoofdrol. De één nog erger dan de ander.
Ik word sowieso gek van die kutreclames. Het is bijna een hersenspoeling, de kracht van de herhaling. Vreselijk!
-

Bernhard de II | 05-10-22 | 12:42

Let eens op het volgende bij tv reclames. Donkere mensen zijn vaak streetdance-achtig of ronduit slordiger gekleed en hun woningen zijn rommeliger dan de paspopachtige blanken in hun modelwoningen. Heel vreemd.

zeurmachine | 05-10-22 | 13:08

De NS en zwartrijders in filmpie.
Fake commercial lijkt mij.

hero_of_heaven | 05-10-22 | 12:35

[sarcasme modus on)
Filmpje voldoet weer geheel aan de deugregels.
Veel diversiteit en inclusiviteit te zien.
Lekker veel ruimte in de trein. Het is er erg gezellig.
[sarcaseme modus off]

ViaNova | 05-10-22 | 12:34 | 1

Die NS app zal vast een advertentie hub worden.

impy | 05-10-22 | 12:34

Ze gaan toch weer treinen schrappen? Nog minder service.

miko | 05-10-22 | 12:32

Een vier-takt motorfiets is genieten. Per jaar is het hier 240 dagen droog. De overige dagen valt er meest enige regen tot soms heel veel regen. De trein is ook leuk; ritjes met historisch materieel.

squadra | 05-10-22 | 12:29 | 1

Ik durf het bijna niet te vragen maar...; waar (als in lokatie) heb je het over?

Sneerpoets | 05-10-22 | 12:44

Een tijdje geleden nam ik op een zaterdagavond de trein vanuit Amsterdam naar Hilversum. Ik moet helaas melden dat deze trein voornamelijk bevolkt werd door allochtoon gajes met bijbehorend gedrag en uitingen. Als ik deze reclamespot zie, dan is wel duidelijk van welke allooi de toekomstige treinpassagiers zullen zijn. Leve de auto.

donkeyman | 05-10-22 | 12:27 | 3

En geen conducteur in de buurt waarschijnlijk. Die lopen altijd stug door als er geen blanken te beboeten zijn.

Doyle-Hargraves | 05-10-22 | 12:35

Precies, de trein is best duur. Al dat hajes zal niet betalen. Maar zal daarop ook nauwelijks aangesproken worden.

Ray Skak | 05-10-22 | 12:50

Trein is voor paupers. En die croissantjes zijn tering duur! -heb ik van horen zeggen-

Producent | 05-10-22 | 12:26 | 3

PUpers? En hoe noem jij dan iemand die klaagt over een te dure croissant?

EnzoIshet3 | 05-10-22 | 12:40

Je hebt dus geen idee wat een treinreis kost. Een auto is goedkoper, gek genoeg.

John McClane | 05-10-22 | 12:53

@John McClane | 05-10-22 | 12:53: Ik zou die berekening nog maar eens maken, als ik jou was. Maar dan wel rekening houden met a) al je autokosten (niet alleen je peut) en b) zaken als abonnementen en jaarkaarten en zo (want OV is primair vervoer). Het OV wint, tenzij je consequent met meer dan 1 persoon in de auto zit.

Mbovenka | 05-10-22 | 13:28

En personeelstekort enzo. Ik zou zo denken dat als Piet conducteur wil worden hij even twee dagen meeloopt met een andere conducteur en dan snapt ie het wel. Opleiding tot conducteur duurt een half jaar.

Leptob | 05-10-22 | 12:26 | 3

Wut? Ik? Al slaan ze me dood.

Piet Karbiet | 05-10-22 | 12:34

@Piet Karbiet | 05-10-22 | 12:34: Oh sorry. Het was niet mijn bedoeling om alle Pieten weg te zetten als potentiele conducteurs.

Leptob | 05-10-22 | 12:39

Hoho, vergeet het drie maanden durende vak de-escaleren niet! Als een getint tienerTindertrutje (woordkunst) meent recht te hebben op gratis vervoer moet je daar wel mee kunnen omgaan.

Sneerpoets | 05-10-22 | 12:40

Waarom worden die treinen eigenlijk ingekort? Zoveel kosten scheelt dat toch niet om een extra rijtuig te trekken?
Of is dat vanwege materieel tekorten?

frickY | 05-10-22 | 12:24 | 3

Materiaal is het probleem niet, maar mensen wel. Op elk treinstel moet nog steeds een conducteur zitten en die zijn er niet...
Overigens een nutteloze toevoeging zo'n conducteur anno 2022. Ze zitten alleen maar in de cabine van de machinist of in de 1e klas en je ziet ze toch nooit. Automatiseer die procedure van deuren openen en deuren sluiten gewoon en school de resterende conducteurs om tot machinist. Win-win situatie.

JRR | 05-10-22 | 12:37

@JRR | 05-10-22 | 12:37:
Automatiseer de procedure van deuren openen en sluiten.....
Duidelijk nog nooit in een trein met moderne schuifdeuren gezeten..
Zonder conducteurs staat dat ding op elk station een kwartier langer stil vanwege al die Ikke, Ikke, ikke mongolen welke nog even snel tussen de sluitende deuren door glippen en derhalve een storing veroorzaken waardoor in veel gevallen de hele trein opnieuw opgestart moet worden. Dus nee vooral niet automatiseren dat process

normanius | 05-10-22 | 12:49

@JRR | 05-10-22 | 12:37: Je hoeft niet op,ieder treinstel aparteen conducteur te hebben. Dus voor lange en korte treinen heb je alleen een machinist en een conducteur nodig. Althans ik in mijn 35-jarige loopbaan als forens niet anders gezien. Alleen bij risicotrajecten loopt er een overmacht aan conducteurs rond.

Baron_von_Rijswijck | 05-10-22 | 12:58

De popo moet de rovers even op maroc zetten en dan een IP analyse doen. In de peergroup rond die 'mannen' zal de response veel hoger zijn en kun je de groepsverbanden vinden en verder analyseren.

AntiZanicz | 05-10-22 | 12:19

Als het echt niet anders kan, dus minder dan eens per jaar, wil ik de trein wel nemen. Verder altijd de auto.

Het klimaatverhaal laat ik links liggen, dus waar kijk je dan naar? Juist, comfort, reistijd van deur tot deur en beschikbaarheid. Op al die punten scoort de auto beter.

Zoelense Hobbyboer | 05-10-22 | 12:17

en daarom kijk ik dus geen tv meer. alle reclame bestaat tegenwoordig uit negers/andersgekleurden/niet-blanken en hierin herken ik mij absoluut niet als Nederlander in Nederland geboren Blanke Kaaskop!

peterTax | 05-10-22 | 12:15 | 5

In Duitsland mogen reclames met alleen autochtonen nog wel.

Rennieflox | 05-10-22 | 12:34

@Lochos | 05-10-22 | 12:27: Wat te denken van die reclame voor beddegoed, waar een zwerverstype-neger (zit nu in een reclame voor Marktplaats) zich eens lekker uitstrekt. De dag erop draait bij mij dan de wasmachine. De rillingen lopen me over de rug.
En wat vind je van die ING-reclame om mensen aan het beleggen te krijgen. Je ziet een negerin van ca 20 -25, met overgewicht, al rolschaatsend plezier hebben. Wie moet dat aanzetten om een beleggersrekening te openen?

langelat | 05-10-22 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Inmiddels ben ik zover dat ik mijn 20 jarige ov abonnement maar ga opzeggen. Veel uitval, versobering dienstregelingen, korte krappe treinen. Dan toch maar in de file aansluiten en extra co2 uitstoten.

B.agger | 05-10-22 | 12:14

Ik moet bij Donald Jones altijd denken aan die restaurantsketch met Van Duin. "Er is geen kaas!"

UnderTheDevil | 05-10-22 | 12:22

Ik herken mij niet in al die reclames. Geen rolmodel op de tv waar ik mij aan kan spiegelen. Ik zie alleen maar vrolijke Afrikanen of Rasta’s met een hoogblonde vrouw in een Emma bed.

Piet Karbiet | 05-10-22 | 12:12 | 2

Dat zijn de rolmodellen voor de jeugd.

Rennieflox | 05-10-22 | 12:35

Oh ja. Dom van mij.

Piet Karbiet | 05-10-22 | 12:47

Ken het, ging op een gegeven moment maar 30km op de scooter om OV maar te vermijden. Fun fact: 250 euro per maand reiskosten minus 80 euro benzine.

Baksteenbakker | 05-10-22 | 12:12 | 3

Reiskosten vergoeding bedoel ik dan, ik zie jullie opportunisten al reaguren..

Baksteenbakker | 05-10-22 | 12:13

wanneer was dat? Veel bedrijven betalen helemaal niets bij korte afstanden.

AntiZanicz | 05-10-22 | 12:17

@AntiZanics 4 jaar geleden, momenteel overgeschakeld naar motor. Ook andere werkgever, nu 32km enkele reis. De eerder genoemde 30km was ook enkele reis.

Baksteenbakker | 05-10-22 | 12:23

Steve Urkel Rides Again!

Conan de Rabarber | 05-10-22 | 12:12 | 1

Dat is hem!

Baron van Baesweiler | 05-10-22 | 12:53

Nog een mooi voorbeeld van geslaagde privatisering: de NS

strawdog | 05-10-22 | 12:11

Oorzaak van alle ellende bij de publieke instanties heeft 100% te maken met het dramatische onderwijs de laatste 30 jaar in dit verkwanselde land. Onderwijs was ooit zoveel méér dan de normale vaklessen, de onderwijzer mocht de grootste aso's gewoon wat levenslesjes geven, die ze thuis duidelijk niet meekregen. Tegenwoordig staan de debiele ouders direct op de stoep en dragen 60% van de kids een "rugzakje". Hoe kunnen dat ooit sociale/met inzet werkende mensen worden, schandalig.
Die reclame is overigens een exact spiegelbeeld van mijn woorden. Wat een ultieme slappe divi-domheid.

hagelkruis | 05-10-22 | 12:10

Die tenenkrommende reclames.
"Bij de NS werken - dat wil je toch gewoon!?"

Eduardo- | 05-10-22 | 12:10

Wat een verschrikkelijke, über vrolijke woke reclame.
Geheel losgezongen van de realiteit. Een prestatie op zich.
-

Bernhard de II | 05-10-22 | 12:09 | 1

Reclame heeft ook niets met realiteit te maken maar moet alleen een emotie opwekken, mooiste voorbeeld is reclame voor een auto. Ik vond hem wel geestig en opwekkend.. denk dat ik ook eens een croissantje uit ga delen ;)

Smoelensmid | 05-10-22 | 12:19

Ik klik direct weg: neger-alarm.Maar dat geldt bij zovele reclame-uitingen.

langelat | 05-10-22 | 12:09 | 4

@EmilioEsteves | 05-10-22 | 12:23: Daaruit volgt dat het OV goedkoper is dan een auto. Dat is hier geen populaire mening, al is het wel waar (mits 1 persoon in de auto).

Mbovenka | 05-10-22 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Kritiek van het NS personeel? Het rijdend personeel is juist het probleem bij NS. Het kost een hoop geld en je hebt er niets aan. Wij zijn beter af met zelf rijdende treinen. Zelfs op fietssnelheid kunnen ze niet eens stoppen voor een ding op de rails. Een computer zou dat waarschijnlijk wel voor elkaar krijgen. Het voegt niets toe, de machinist niet en de conducteurs niet.

AntiZanicz | 05-10-22 | 12:08

Fiets dagelijks langs de A15 en zie het steeds meer vast komen te staan. Begreep dat tijdens de COVID-crisis mensen terug zijn gaan grijpen naar de auto. Waarom is iedereen weer zo mobiel dat hij weer naar kantoor wil/moet? Volgens mij is een aanzienlijk aandeel wat zich moet bewegen buiten de deur kantoorwerker. Dus weiger die volle trein en files en ga weer meer thuiswerken. Of is iedereen gewoon thuiswerkmoe en vervallen we weer in ouderwets gedrag?

Wybe Wabes Abbema | 05-10-22 | 12:07

De vrolijke olijke negerT.
Bij de koffiereclames worden vaak zwoele afro vrouwen ingezet, met een exotisch deuntje eronder.

Geinig die racistische stereotypes in een poging om te deugen.

Roos | 05-10-22 | 12:07 | 2

het is vooral gemengd volk in de advertenties. De vrouwen zijn meestal knappe gemengd bloed types die blanke mannen wel kunnen waarderen.
Hoewel sommigen als Wekker als een gestopte roker functioneren en volledig hyper blanken-haat gaan.

AntiZanicz | 05-10-22 | 12:12

Als je erop gaat letten zie je het overal. Vooral reclames inderdaad, ook veel bij media. Moeten allemaal vrouwen en etnische minderheden zijn. Want de blankman heeft lang genoeg geprofiteerd of zoiets.

HerzlichWillkommen | 05-10-22 | 12:26

Niemand durft het te zeggen maar iedereen weet wat de enige oplossing is om te zorgen dat we alles oplossen.

Ik durf dat wel.

We moeten gewoon alles weer nationaliseren. nutsbedrijven, semi-overheid, alles. You will own nothing but you will be happy. Dat dus.

Of zoals de visionaire halfgoden Jacobse en Van Es al zeiden: "Geen gezeik, iedereen rijk".

Hoor ik daar een AMEN?

Theodorus.Goldbach | 05-10-22 | 12:05 | 11

@3bibu | 05-10-22 | 12:16:
Niks d'rvan. Alle boeren naar het buitenland. Industrie ook. Wij willen alleen nog maar zielloze distributiecentra en datacenters die nauwelijks werkgelegenheid opleveren en miljoenen liters drinkwater verbruiken. Mensen die te lang douchen ook het land uit!

Duwbak_Linda | 05-10-22 | 12:27

Ongekend onrecht

Piet Karbiet | 05-10-22 | 12:32
▼ 8 antwoorden verborgen

Pas maar op. Van de EC moet internationaal aanbesteed worden. België of Frankrijk zijn echt niet beter. Duitsland ook niet. Ten minste niet op deze afstanden.

Bataafje | 05-10-22 | 12:03

Een trein????? is dat zo'n geel gevaarte dat door de weilanden rijdt?

Dutch_Viscount | 05-10-22 | 12:03 | 2

Soms, maar staat er ook vaak stil.

Nietgek | 05-10-22 | 12:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl