Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het rommelt weer in Iran

Ja, Iran. Om de zoveel tijd zijn jonge vrouwen en in hun kielzog jonge mannen het zat, maar wint het regime uiteindelijk toch elke keer weer. 2009, daar heel veel kleine herhalingen van, White Wednesday als protest tegen gedwongen hijab. En nu weer in ongeveer hetzelfde straatje. De 22-jarige Iraans-Koerdische Mahsa Amini overleed op 16 september in hechtenis na een handgemeen met de moraliteitspolitie, omdat ze haar hijab niet proper droeg. De autoriteiten wijden haar dood aan acuut hartfalen of hersenbloeding, dat niet met het geweld te maken had. Maar "Protesters reject the state’s conclusions, pointing to reports that officers beat Amini’s head with a baton and banged her head against one of their vehicles."

Een aantal zaken voelen deze protestronde iets anders aan dan bij vorige rondes. Het geweld tégen agenten lijkt extremer en meer wijdverbreid dan voorheen (agenten in brand gezet, keel doorgesneden, door mensenmassa's onder de voet gelopen), beelden na breek. De Iraanse autoriteiten hebben de internettoegang in het land sinds november 2019 niet zo erg aan banden gelegd. En de hashtags en steunbetuigingen lijken nu meer dan voorheen te leven onder Westerse pop culture influencers en zelfs Asha marcheert digitaal mee.
Update: Twitterfeed Tehran Tonight

Duiding in het Nederlands

Compilatie: De Iraanse moraliteitspolitie in actie

Poster Khamenei in de fik

Hard swarming en vrij extreem hevig geweld tegen agenten hier en daar

Social

Hard swarming en vrij extreem hevig geweld tegen agenten hier en daar

Social
Social

wow

Social
Social

Looool Jake P

Social

Reaguursels

Inloggen

Hier snap ik niets van. Islam is toch vrede enzo.... Misschien dat Denk en BIJ1 dit kunnen duiden.

DrachiR | 24-09-22 | 07:43

Zolang ze maar niet met z'n allen hier komen azielen.....

grapjasz | 24-09-22 | 07:25

Wat vinden Sigrid Kaagb en Jan snotterpatte hier van?

Xaffier | 24-09-22 | 06:56

Nederlandse (rood/groene) feministen protesteren tegen het verplicht dragen van de hijab door er demonstratief vrijwillig een te dragen.

Feministen, mag dat nog wel in deze woke tijden.

In ieder geval: baas onder de eigen boerka.

bergsbeklimmer | 24-09-22 | 06:03
-weggejorist-
Waakvlam | 24-09-22 | 01:30

In Iran gaan ze de straat op om te demonstreren tegen die vrouw-onderdrukkende, achterlijke verplichting om een hoofddoek te dragen, hetgeen al 31 doden tot gevolg heeft gehad.

Hier in Nederland pleit een soort 'Nationaal Coördinator' van het een of ander, die Rabin Baldewsingh, ervoor om hoofddoeken toe te staan als onderdeel van het politie-uniform. Het is de totale gekte ten top.

Kunnen wij ''onze'' hoofddoeken niet ruilen tegen die Iraanse vrouwen die nu met gevaar voor eigen leven protesteren tegen die vrouw-onderdrukkende hoofddoek?

Dr_Johnson | 24-09-22 | 01:15 | 4

Klopt. Elk jaar laait die discussie weer op binnen de politie. Intern is men dan weer aan het polsen naar draagvlak. Dat is er niet. Maar langzaam aan is men het aan het inmasseren om het dan op een gegeven moment in te voeren/ toe te staan.

DrachiR | 24-09-22 | 07:50

Het idee is, dat door te verplichten er geen te dragen, we hier net zo erg zijn als regimes die verplichten er wel één te dragen. Vrouwen moeten vrij zijn om te dragen wat ze willen, dus ook een hoofddoek.

Dat dat volledig voorbij gaat aan het principe van een uniform en het daarnaast geen neutraal kledingstuk is, maar een extreemrechts symbool, dat snappen de linkse sufferdjes niet.

Trekhaas | 24-09-22 | 08:00
▼ 1 antwoord verborgen

Blijft een goeie. Maar alleen als je 'em hard draait. Ik heb nog een ex van Max Cavalera gedaan. Hij was eerst, helaas.

Zeebonkus | 24-09-22 | 01:34

Sorry hoor maar ik geniet hier van het zijn meestal de mannen die rellen en vechten voor vrouwen onderdrukking.

Mvgrt

pegaje | 23-09-22 | 23:18 | 1

pegaje | 23-09-22 | 23:18 | reageer |

Oeps het moet TEGEN onderdrukking zijn. Pfff excuus.

pegaje | 23-09-22 | 23:25

VOor de aardigheid eens kijken wat de comments op Joop zijn op de protesten. Sommige droeftoeters komen niet verder dan iets van 'jamaar Israel is ook heel errug'.
Zien in de mullahs blijkbaar gezellige antisemitische vriendjes.

Zeurders | 23-09-22 | 23:03 | 1

Joop? Wat is dat? Die site waar gemiddeld ( dezelfde ) 30 mensen reageren..?

Kernkop68 | 23-09-22 | 23:34

In de islamitische dictatuur Iran komen vrouwen & mannen in opstand tegen de
achterlijkheid & vrouwen-onderdrukking van een voor-middeleeuwse macho-religie. In opstand tegen de baarden & tulbanden die daar al 43 jaar de dienst uitmaken met hun dwingelandij & terreur.
Er sterven daar dappere vrouwen in hun strijd tegen vrijheidsberoving en het symbool van sinistere islamitische onderdrukking, die vermaledijde hoofddoek.

En hier in Nederland, godverdomme, zijn moslimse drammers gesteund door de useful idiots van links, bezig de hoofddoek erdoor te drukken bij de politie. De politie, nota bene.
Niet te geloven.
De waanzin.

Peter Emile | 23-09-22 | 22:31 | 2

Precies dit

Kernkop68 | 24-09-22 | 00:29

U bent een held. Deze post is zonwaar, maar worden er genoeg mensen wakker?

Waakvlam | 24-09-22 | 01:34

Sigrid, Kauthar en Femke, waar zijn jullie nu Iraanse vrouwen jullie steun nodig hebben? Waar zijn jullie...? Hallo..., hallo?.... Tuut... tuut..... tuut...

NPOlitiekgekleurd | 23-09-22 | 22:07 | 2

De Heksen club is aan het vergaderen ff een half jaar wachten dan hoor je het wel .

kuus | 23-09-22 | 22:24

Hee, pas op je woorden! Niets is zo fijn voor een vrouw als het dragen van een hoofddoek, en dat wet je best!

Rhenium | 23-09-22 | 22:34

Stoppen ze al met drones leveren aan Rusland? Verder geloof ik het wel. Ik denk dat de media deze opstand weer eens groter maakt dan ie is.

Hadena | 23-09-22 | 22:03

In Nederland noemt men zulke mensen extreem rechts en wappies.

salonsocialist | 23-09-22 | 21:57 | 2

En islamofoob uiteraard, die term mogen we niet vergeten.

salonsocialist | 23-09-22 | 22:00

nee

Littledeadbird | 23-09-22 | 22:26

Ziet eruit als een partijvergadering van Bij1.

Rattus | 23-09-22 | 21:43

Heb het hier al meermaals betoogd, de vrouw is de achilleshiel van de Islam als religieus systeem. De preoccupatie met al het vrouwelijke kenmerkt een patriarchaal systeem dat enkel overeind kan blijven als de strikte scheiding tussen man en vrouw en het daaraan onlosmakelijk verbonden machtsverschil in stand blijven. De wijze waarop de vrouw onderdrukt wordt is voor een groot deel een erg krampachtige en kan enkel bestaan bij de gratie van een veelheid van taboes, regels en regeltjes, alle gericht op het nauwkeurig controleren en sturen van het gedrag van de vrouw, van de wieg tot het graf. Op elke poging van een vrouw om meer vrijheid te verkrijgen hebben de schriftgeleerden een passend antwoord, sterker nog, alles wat de vrouw en het vrouwelijke betreft is nauwkeurig in kaart gebracht en vastgelegd in code, en de minste of geringste aanwijzing richting afwijkend gedrag wordt in de kiem gesmoord.
Maar, het is een wankel evenwicht. Want de Islamitische man is tegelijkertijd bang van de vrouw, bang van het vrouwelijke, bang van de krachten die systematisch in toom worden gehouden. Het is als leven op een vulkaan. Het Christendom vertoonde in vroeger tijden eveneens die diepe angst voor het vrouwelijke, culminerend in eeuwenlange heksenvervolgingen. Het kost een hoop energie om het wankele evenwicht in stand te houden, en in de wereld van vandaag is het steeds moeilijker om de vrouw haar plaats te blijven wijzen.
De revolutie in Iran is een door vrouwen geleide revolutie. Er doen wel mannen mee, maar dat zijn degenen die de door opvoeding meegegeven angst voor het vrouwelijke kwijt zijn of kwijt beginnen te raken.

Schoorsteenveger | 23-09-22 | 21:43

De jonge moslims daar zijn vooruitstrevender dan die in het westen. Die maken zichzelf wijs dat ze die hoofddoeken zelf willen.

Thomtidom | 23-09-22 | 21:42

Ja, maar dat is dan ook cultuur: je moet het zien in de context. En in Zeeland is het ook geen pretje.

DeterioraSequor | 23-09-22 | 21:35

Ben niet echt fan van geweldadig protest, maar als je het moet op nemen tegen een zo verwerpelijk en decennia het volk onderdrukkend regime, dan is vreedzaam protest onmogelijk en zinloos.

Quantum Suicide | 23-09-22 | 21:33

Het is verrassend stil bij de (moslim)feministen

thanseeuwen | 23-09-22 | 21:25

Beesten zijn het.

Harrie-Couvert | 23-09-22 | 21:24

Oh ja? En Staphorst dan?

skoftig | 23-09-22 | 21:22

Ik gok dat het de CIA is die daar flink aan het werk is. Regime change.

zaaddodende pasta | 23-09-22 | 21:20

Waar zijn de westerse feministen, die hun zusters in het oosten steunen?

Hommel | 23-09-22 | 21:18

Zielige politieagenten in Ter Apel in 3,2,1....

Andersdenkend | 23-09-22 | 21:17

De Daria Safai types ban Iran zijn welkom, maar de parasols mogen daar laten. Ook die mannen hoeven niet te komen, want dat soort agressief gedrag tegen de politie is daar nu misschien logisch, maar ik vermoed dat er bij die lui niet veel nodig is om gek te worden.

Verbandmeester | 23-09-22 | 21:12 | 1

Vreedzaam demonstreren heeft daar ook lekker veel zin. Je moet hopen dat de vlam in de pan slaat en er een echte revolutie komt. Anders blijft het bij dit en dan over een paar jaar weer en dan nog een keer. En dan nog een keer. Ieder persoon uit Iran die ik heb ontmoet is er helemaal klaar mee maar het is niet zo dat hier voor gekozen is.

littlelebowsky | 23-09-22 | 21:49
-weggejorist-
pane | 23-09-22 | 21:09 | 1

@Schoorsteenveger

Ik ben rood en geel wat ben jij?

Robert Haynes | 23-09-22 | 21:05 | 2

Ben een enorme fan van je, probeer je na te laten denken over wat meer losheid.

Robert Haynes | 23-09-22 | 21:15

Twijfel hoort erbij, een block soms ook maar begin.

Robert Haynes | 23-09-22 | 21:17

Toen de sjah verdreven werd omdat hij de kracht van de Islam had onderschat en de fundamentalistisch ayatollah Khomeini aan de macht kwam waren de linkse media hier in een juichstemming. De sjah die van Iran een modern westers land aan het maken was. Ook nu zal links de kant kiezen van de onderdrukkers. Ja, de hoofddoek is toch een vrije keuze, de hoofddoek is toch emancipatie en van dat soort Woke crap.

Teluitjewinst | 23-09-22 | 21:02

Ik word letterlijk ziek van dit geweld tegen vrouwen die geen hoofddoek willen dragen.

Schepvogel | 23-09-22 | 20:53 | 4

Ik 9ok.
En ik word er nog zieker van als je je realiseert dat deze vrouwen niet gesteund worden door westerse 'feministen'.

Bataafje | 23-09-22 | 21:07

Klopt, ik ken wel vrouwen die een hoofddoek zouden moeten dragen. Dat doen ze niet ,maar dan ga je geen geweld gebruiken.

skoftig | 23-09-22 | 21:20

@Bataafje | 23-09-22 | 21:07:
Dat doet me denken aan een uitspraak van Sigrid Kaag: "Er is een speciaal plekje in de hel voor vrouwen die elkaar niet steunen."
Heeft deze madam al een tweet het internet op geslingerd waarin ze haar steun betuigt aan de vrouwen in Iran?

Spring Bruissteen | 23-09-22 | 21:21
▼ 1 antwoord verborgen

Dit gaan ze niet redden. Straks komen de Basij uit hun 'buurtcentra' (écht waar!) op hun brommertjes, twee mannetjes, de achterste heeft een machine geweer. En dat achterste mannetje leegt gewoon het magazijn van zijn machinegeweer in de menigte. Kan niet schelen wie er bij in de buurt staat. En er zijn een heleboel van die brommertjes - en ze hebben het al vaker geflikt.

bisbisbis | 23-09-22 | 20:50 | 1

Ik vraag het me af hoor.

TheGermans | 23-09-22 | 21:35

Oh god, straks gaat die Samuel ook weer op tafel dansen.

yeps | 23-09-22 | 20:49

kouthar heeft al een keihard betoog geschreven,.... deze mensen die protesteren tegen de hoofddoek zijn islamofobisch!!!

miko | 23-09-22 | 20:48

Maar god, wat leuk dat we nu ook hoofddoekjes in de Tweede Kamer hebben! Zo inclusief!

Omtzigtig | 23-09-22 | 20:48 | 1

Wacht maar , het worden er nog veel meer .straks willen meer partijen een hoofddoekje in hun partij hebben ,wat ze kunnen maakt niet uit ,als ze maar een hoofddoekje dragen ...

Nico_the_Sparrow | 23-09-22 | 21:00

Ik zou toch beetje voorzichtig zijn met dit soort berichtgeving hier te plaatsen. Straks richt dressman Azarkan zijn pijlen nog op GS. Wederom de Islam die hiermee wordt geframed.

Cheffff | 23-09-22 | 20:48

Ah, daar is ie weer, de grootste debiliserende factor aller tijden: religie.

Spring Bruissteen | 23-09-22 | 20:47

Politie lijkt niet geliefd daar.

Rattus | 23-09-22 | 20:45

Nederlandse Moslima’s let u even op. Mochten dit jullie kunnen/willen/mogen lezen/zien.

Madrox | 23-09-22 | 20:43

Ik heb de beelden gezien maar er gaat niks veranderen. Wat nu?

Meneertjehetheertje | 23-09-22 | 20:43 | 2

Nu is het een eye opener voor hen hiero om weer te zien hoe veel geluk ze ook alweer hebben dat ze hier vrij zijn om te klagen over hoe verschrikkelijk racistisch Nederland tegen het islamitische ras is.

nsfl | 23-09-22 | 21:23

@nsfl | 23-09-22 | 21:23:

Haha ja daar heb je inderdaad gelijk in!
Dat zal ze leren. Alhoewel die kans zeer klein is want de volgende dag staan ze weer voor wat anders te protesteren.

Meneertjehetheertje | 23-09-22 | 21:35

Tja, in de jaren 80 hadden we dit niet geweten. Nu wel, dankzij het net. Ik weet het niet meer, geen mening meer, het is wat is en alles is stuk. Ik wil het ook niet meer weten.
Tijd voor een nieuwe planeet, zoiets als de NF serie "the 100".

pane | 23-09-22 | 20:41 | 1

Ja, daar liep het ook zo lekker mee af. Dan maar helemaal opdoeken die mensjes.

Vandeanderekant | 23-09-22 | 21:10

-"White Wednesday"
+Goh, in Perzië zijn ze ook al overgeschakeld op Engliesj!!

HogeNood | 23-09-22 | 20:34

Geloof van de vrede. Arme stumpers.

inCol | 23-09-22 | 20:33

Kunnen de Iraanse vrouwen die in Nederland protesteren ook morele steun verwachten van onze 'vrijwillig hoofddoekdragende' moslima's?
Of hebben deze moslima's over alles een mening (Nederlanders, Israel, Palestijnen) behalve over vrouwen die zo'n hoofddoek níet vrijwillig dragen?

letopuwzaak | 23-09-22 | 20:30 | 3

En hier maar blijven beweren dat hoofddoek dragen een vrijwillige keuze is, ja... ja..

Jee-Dee | 23-09-22 | 20:37

Dit is zo ongeveer de kern van het probleem. In NL liegen ze voor hun eigen belang voor hun groepsbelang. En wij geloven ze als een stel totale debielen. In elk land waar versluiering verplicht is willen vrouwen er van af! In NL noemen ze versluiering feminisme. Totaal gestoord!

Robert Haynes | 23-09-22 | 20:47

Da's een heel goede vraag die u daar stelt.

Schoorsteenveger | 23-09-22 | 21:17

Ayatollahs let op: Hoofddoekje mag. Mag is niet moet. Capice?

Schadenfreude | 23-09-22 | 20:28

Dit is na de vrijdagavondborrel.

Rattus | 23-09-22 | 20:27

Een hoofddoekjespolitie. En hier dreinen koekwauzen omdat ze hoofddoekjes bij de politie willen toestaan.

Duwbak_Linda | 23-09-22 | 20:26 | 4

Mijn post nogmaals gelezen, maar nee, lijkt toch niet onduidelijk.
*breien gaat*

Duwbak_Linda | 23-09-22 | 20:46

Ja, @Duwbak Linda, en met zwakke bestuurders die we hier hebben, zie ik het nog gebeuren ook.

Bataafje | 23-09-22 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Of het atoomprogramma zoveel mogelijk schade toe te brengen..,want over een jaar is de hele wereld weer verbaasd dat er weer een schurkenstaat een atoombom heeft.

Nico_the_Sparrow | 23-09-22 | 20:40

Ik zag een filmpje met politie op motoren, tientallen, en die schoten op alles wat bewoog. Wie zijn toch die mensen?

Mr_Natural | 23-09-22 | 20:23 | 1

Dat zijn nu Moslims die vrede komen brengen.

kuus | 23-09-22 | 22:27
-weggejorist-
As-je-me-nou | 23-09-22 | 20:21 | 3

Tja, geen sielugu George Floyd figuren maar echte vrijheidsbeperking die wordt neergeslagen, niet interessant voor de woke media, NPO, zelfs Jetten schaamt zich niet om daar op vakantie te gaan met een gesluierde excuus Truus.

zwellevertje | 23-09-22 | 20:19 | 2

Nou precies. Heeft Kaag haar steun al uitgesproken voor de opstand tegen een gruwelijk regime?

Nuuk | 23-09-22 | 20:28
-weggejorist-
Hiram | 23-09-22 | 20:18 | 2

Nu Teheran, morgen Moskou. Het is tijd dat ze al die oude mannen lynchen. De gebroeders de Witt behandeling. Ik kan er geen traan om laten. Wellicht na de winter een vrij en democratisch Iran en Rusland. De wereld zal een stukje mooier en veiliger worden. (Een mens mag dromen).

Theodorus.Goldbach | 23-09-22 | 20:18 | 2

Darya, iemand die kan weten hoe het is om een hoofddoek te moeten dragen. In tegenstelling tot jou, die van mening is dat het vooral een vorm van vrijheid betreft:
Safai beschouwt de verplichte hoofddoek in haar geboorteland als een symbool van discriminatie en onderdrukking van de Iraanse vrouwen. Ze stelt dat ze het al van kinds af aan onrechtvaardig vond dat zij bedekkende kleding naar school moest dragen, terwijl jongens mochten aantrekken wat ze wilden. Om die reden staat ze ook kritisch ten opzichte van opiniemakers die argumenteren dat de acceptatie van de hoofddoek in het Westen een kwestie van godsdienstvrijheid en gelijke rechten voor moslima's is, en dat de hoofddoek daarmee een symbool van diversiteit vormt. Safai argumenteert daarentegen dat het dragen van een hoofddoek vooral, als het niet door de wet verplicht wordt, door sociale druk vanuit de moslimgemeenschap tot stand komt, en dat er daarom van vrije keuze voor een hoofddoek geen sprake kan zijn.

Kernkop68 | 23-09-22 | 20:23

Slecht voorbeeld om in dit geval met de gebroeders De Witt te komen.

Zwizalletju | 23-09-22 | 20:26

Het probleem met dit soort landen is dat de goeien ook niet echt prettig in de omgang zijn. NIMBY, NIMFY, preferably nowhere at all.

MickeyGouda | 23-09-22 | 20:17 | 7

@Nuuk | 23-09-22 | 21:03:
Dapper. Ik hoop dat ze ooit in volledige vrijheid over straat kunnen.

MickeyGouda | 23-09-22 | 21:27

Ik heb in de loop der jaren hier in 020 wat Iraanse mensen leren kennen, allemaal gevlucht voor de Religie-Met-De-Kalasjnikov.
Een paar ervan zijn een tijdlang mijn vrienden/vriendinnen geweest. Fantastische mensen, allemaal een goeie baan & hard werkend. We zijn elkaar uit het oog verloren, maar ik kook nog steeds zo nu & dan hun heerlijke recepten.
Mijn onderbuurman (ingenieur) is een Iraniër. Getrouwd met een Limburgse. De dochter (in Nederland geboren) studeert nu, de zoon (idem) is zojuist geslaagd voor zijn eindexamen. Schatten van mensen. Inmiddels hebben ze een vakantiehuis gekocht in de buurt van Alicante. En van islamitische dwingelandij moeten ze nix hebben.

Peter Emile | 23-09-22 | 22:49

@Peter Emile | 23-09-22 | 22:49:
Zie mijn reactie aan Nuuk op 20:41 uit, Peter. Emotie is soms een slechte raadgever.

MickeyGouda | 23-09-22 | 23:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Het echte feminisme! In NL is het feminisme gereduceerd tot een aantal domme wijven die met elke wind meewaaien.

Robert Haynes | 23-09-22 | 20:17 | 1

.... Die met elke verkeerde wind meewaaien.

Peter Emile | 23-09-22 | 22:50

Darya, al weer een tijdje niks van haar gehoord. Die is in België ook flink verguisd vanwege haar hoofddoek standpunt

miko | 23-09-22 | 20:15

Hoe zou je omgaan met de Landwachters die kort tevoren nog probeerden je dierbaren af te ranselen en ze op te pakken zoals al zo vaak en je zomaar na jaren in een omgekeerde machtspositie komt verkeren?

GingerTed | 23-09-22 | 20:15 | 1

Juist... helder adequaat punt. In essentie zijn we van ongeveer gelijke morele orde.

nobodiesunmighty | 23-09-22 | 20:21

Yesim Candan roept iedereen op door het haar af te knippen, steun aan Iraanse vrouwen te betuigen www.rtlnieuws.nl/columns/column/53350...
Ik weet nog niet of ik dat ga doen.

Leptob | 23-09-22 | 20:14 | 2

Als ik dat bij mijn vrouw doe..., doe ik dan "het goede"?

nobodiesunmighty | 23-09-22 | 20:17

Dat mijn vrouw het maar uit haar hoofd laat haar lange lokken te kortwieken. Ze mag een week uit de keuken,....

miko | 23-09-22 | 20:40

Dus, schaften we vandaag?

Krachtkoe | 23-09-22 | 20:14 | 1

Zoals altijd in de mos keet.

Leptob | 23-09-22 | 20:25

Het geloof van de liefde strikes again.

Toede_Le_Dokie | 23-09-22 | 20:13

Super lekkere dame, waarom zou je die willen inpakken. Omdat je eigen mokkel vet en lelijk is, dat is toch logisch.

Febofiel | 23-09-22 | 20:12 | 2

Nah echt lekker niet, ze lijkt , of leek, op Floor jansen

miko | 23-09-22 | 20:41

En welke consequenties verbindt wegkijkendlinks aan deze mensenrechten schendingen? Sancties, wapenleveringen, of gewoon gezellig gratuit afstandnemen?

smdyasc | 23-09-22 | 20:12 | 5

Iran staat al jaren onder sancties, en die treffen industrie, financien, energie en visa/vervoer. Wat wil je daar aan toevoegen? Dat ze geen Oranje kunnen kijken zodra het WK begint?

Sjors W. | 23-09-22 | 20:33

@Sjors W. | 23-09-22 | 20:33: Er zijn altijd hardere sancties mogelijk, daarvan afzien is verraad aan de mensenrechten.

smdyasc | 23-09-22 | 20:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop dat het ditmaal een echte revolutie wordt daar, maar heb er niet veel vertrouwen in.
Aan welke kant staat deugend Nederland in deze kwestie eigenlijk?

RM666 | 23-09-22 | 20:11 | 6

Ja het is opvallend stil hier in Nederland over deze kwestie.

dekruidenier | 23-09-22 | 20:49

Deugend Nederland heeft al laten weten dat Iraniërs die hun hoofddoekje willen houden hier altijd bij de politie mogen werken.

Koekebakker | 23-09-22 | 22:36

@Blauwpetje | 23-09-22 | 20:22: Als ik deugend Nederland ben dan zeg ik toch dat hoe eerder ze die Ayatollah's wegjagen en de vrouwen vrij zijn hoe beter. Ik zie rechts juist als conservatief, dus aan de kant van de Ayatollahs.

cugel | 24-09-22 | 05:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zie een hoop kopschoppers.

Muxje | 23-09-22 | 20:09

Beestachtige bende daar, godverdomme

petrucci | 23-09-22 | 20:08 | 1

Dat krijg je als het volk genoeg heeft van onderdrukking.

Perzen zijn geen Arabieren, ze zijn gewend aan vrijheid.

Leyrann | 23-09-22 | 21:07

Islam = Vrede = Vrede = Oorlog.

Mr_Natural | 23-09-22 | 20:05 | 1

Pff, verzin eens iets origineels.

langelat | 23-09-22 | 20:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl