Nummer 1 Trending: #TeamWaterKanon
Landje hoor
Het is blijkbaar een mooie dag voor mensen die het leven in een ideologische snelkookpan toch iets meer geborgen vonden dan erbuiten. En dan ga je op het nieuws dat de agente die het onderstaande waterkanon bestuurde vervolgd wordt door het OM omdat de Rijksrecherche het geweld buitenproportioneel vond, maar #TeamWaterKanon tweeten of zo. Want dat is blijkbaar gangbaar genoeg onder de 'anti-wappies' om het #1 Trending op Twitter NL te maken.
Ondertussen is bekende politiewetenschapper Jaap Timmer tegen het AD "vernietigend" en stelt hij dat het "terecht is dat het OM vervolging instelt tegen de agent die tijdens de avondklokrellen in Eindhoven een vrouw omverblies met een waterwerper. ,,Dit is zo’n beetje de ergste fout die je als bediener van het waterkanon kan maken. Voor zover mij bekend is zoiets de afgelopen decennia in Nederland niet voorgekomen. Wat mij betreft mag ze nooit meer achter het kanon plaatsnemen.”"
Wat komt de herfst dichtbij trouwens hè?
#TeamWaterKanon, ja?
#TeamWaterKanon, ja?
#TeamHetBeertjeDatAllesZag
Alleen maar nette mensen
Social
Reaguursels
InloggenIn deze discussie lijkt het niet te gaan om de vraag *wanneer* politiegeweld gerechtvaardigd is; maar vooral *tegen wie* politiegeweld gerechtvaardigd is. Het gaat dus ook niet zozeer om dit incident maar om voor of tegen QR-codes.
Grofweg zegt de ene partij; "tegen oppositie is elke vorm van geweld geoorloofd".
En de andere partij zegt; "politie is onbetrouwbaar want bedoeld om oppositie te onderdrukken"
Beide stellingen zijn een beetje raar. Als een vrachtwagenchauffeur per ongeluk een fietser aanrijdt dan doet het niet ter zake of de fietser voor of tegen QR-codes is. Evenmin zien we dat als bewijs dat de hele transportsector uit is op het aanrijden van "wappies". Ook vrachtwagenchauffeurs gaan niet van huis met de bedoeling iemand te verwonden of dood te rijden. Toch gebeurt dat soms wel.
Laten we erkennen dat mensen fouten maken, ook bij de politie. En het is alleen maar goed dat dat leidt tot onderzoek; zoals ook een aanrijding met een vrachtwagen leidt tot onderzoek.
Ik ben 100% pro-politie, maar het is duidelijk dat dit waterkanon verkeerd gebruikt is. Niet vanaf afstand tegen een rellende menigte; maar van zeer dichtbij tegen een rustig weglopend individu. Zonder aanleiding, en bovendien dermate onverwacht dat ze geen enkele kans had haar val te breken. Ik snap niet dat mensen dat grove geweld verdedigen vanwege haar (*vermoedelijke!!!*) mening. Met een beetje pech was ze overleden.
Net zoals boerenzoon Jouke had kunnen overlijden als die kogel een seconde eerder of later was afgevuurd. En ook dat werd verdedigd door radicale aanhangers van dit kabinet.
Als dodelijk geweld kennelijk geen probleem is moeten we de oppositie voortaan maar direct na de verkiezingen tegen de muur zetten, lijkt me. Maar een betere optie is misschien dat we elkaars meningen iets meer respecteren.
Deze demonstratie was gericht tegen de zeer vergaande covid-maatregelen. Ongeacht hoe men daar verder over denkt; het is volstrekt legaal en legitiem om daarover van mening te verschillen. We hebben hier al 28 jaar een Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken, en die zijn nooit zo hard aangepakt als de "coronawappies".
Zo zijn er nog een tiental discussies die vanuit de macht worden verziekt met irrelevante en onjuiste stempeltjes zoals "fascist", "islamofoob", "Poetin-lover", "klimaat-ontkenner", etc. Het is de onmogelijkheid van eerlijke discussies over belangrijke onderwerpen, waardoor mensen aan beide zijden radicaliseren.
Goed gezegd, 100% eens met je verhaal!
"de oppositie voortaan maar direct na de verkiezingen tegen de muur zetten"
De formatie wordt zo wel een stuk spannender.
Grotendeels met je betoog eens, Dandruff, maar ondanks dat de spuitster een (grove) fout heeft gemaakt, is m.i. vervolging onnodig.
Het slachtoffer had daar gewoon niet mogen zijn op dat moment. Was meermaals vantevoren gesommeerd, inclusief de te nemen maatregelen.
Het gebruik van het kanon ansich mag dus geen verrassing zijn en was niet ongeoorloofd.
De spuitster is m.i. bovendien never nooit niet opgestaan die dag met de intentie om eens even lekker iemand van dichtbij tegen een betonnen muur te spuiten. Dus moedwil lijkt me ook niet van toepassing.
Maarrr. het is wél gebeurd en indien er niet volgens eventuele bestaande spuitrichtlijnen is gehandeld, is er wel degelijk een (grove) (inschattings)fout gemaakt door de spuitster.
Een goed onderzoek is dan ook zeker wenselijk naar de gehele toedracht. Dat doe je alleen niet in de rechtszaal.
Excuses aan het slachtoffer, een goed gesprek intern én een verplichte spuitcursus volgen óf een juist een spuitverbod zijn m.i. dan ook meer op zijn plaats.
Vanzelfsprekend dient het slachtoffer financiele compensatie te krijgen indien er kosten of structureel letsel uit voort zijn gekomen.
En laat iedereen er vooral wat van leren.... luisteren naar ME/politie als je gesommeerd wordt om te vertrekken en de ME/politie zelf dat ze bijvoorbeeld een minimale spuitafstand hanteren tov hun doelen.
Tis geen kärchertje waar ze mee spuiten tenslotte.
@RaymyJanssen | 17-08-22 | 00:14: mooie additioneel stukje... hier ben ik het 100% mee eens...
Ze had helemaal geen schedelbasisfractuur. Iemand die dat heeft loopt niet na een dag alweer rond en dat deed ze. Scheurtje in haar jukbeen hoogstens.
Ik zou me ook kunnen vergissen indien iemand voorbij loopt, na 10 keer waarschuwen, in iets wat op een hoodie lijkt. Nogal naïef wrong place wrong time, het blauwe gevaar is nadrukkelijk aanwezig en een mutsje opzetten helpt niet echt. Volgende keer zonder mutsje doen net als het beertje.
Ik zou ook 1000 x nadenken om bij de politie te gaan werken, voordat je het weet sta door een kleine vergissing (in dit geval met een relatief groot gevolg) voor de rechter als agent. Neen dank u, kabinet sop uw eigen gecreëerde rotzooi maar zelf op.
Van dichtbij op het hoofd richten wordt steeds populairder. Dat is geen vergissing maar een fout.
laat nou net de rest van NL ook denken, "politie, mij niet gezien" waardoor de toelatingseisen al meer dan 15 jaar steeds verder teruggeschroefd worden met als resultaat.......
Heb geleerd dat je je straal altijd moet richten op de vlieg.
Leuk, straks weer een seizoen boordevol mekkerende vaxschapen die gaan zeiken dat ik een prikje moet nemen voor wat ik al lang natuurlijk heb doorstaan. Nu al zin in.
Zo ben je een linkse pacifist die tegen politiegeweld is. En een paar maanden later sla je
oorlogszuchtige taal uit over Rusland en promoot je politiegeweld tegen wappies. Lief zijn is voor links zoals vrede is voor Islam: Het is er pas wanneer alle tegenstand uit uitgeroeid.
Oekraïne, wappies en Islam in 1 tegel, toch gelukt.
Lekkere vergelijking!
Deze tegel zou ik zo op mijn muur in de keuken sauzen, oud hollandsch gezelligheid.
Er zijn gewoon regels voor het bedienen van zo'n ding, je mag niet rechtstreeks op mensen richten en al helemaal niet in de buurt van muren etc. Je kan blind raken of ernstig gewond, dus gewoon terecht dat deze agent vervolgt wordt. Verder heeft het standpunt van de demonstranten er niet veel mee te maken.
De mensen die nu #TeamWaterKanon tweeten mogen ook direct een levenslange ban krijgen op demonstreren :-)
Nee joh, gewoon direct een klap op hun oog van oom agent bovenop een snelheidsovertreding. En dan tweeten 'Tja, je wist dat je daar niet zo hard mocht rijden he?'
@Saboteerik | 16-08-22 | 18:35: Wedden dat ze dan ineens wel over 'buitensporig geweld' beginnen?
@Saboteerik | 16-08-22 | 18:35: Een snelheidsovertreding vergelijken met een grote rellende groep die alles gooit naar de ME wat los en vast zit, auto’s in de fik steekt en winkels plundert.
Goede vergelijking, ‘je bent af’ roepert.
@Toewan | 16-08-22 | 18:52:
Nou, ik denk dat in dit landje meer mensen overlijden als gevolg van die snelheidsovertredingen.
@Toewan | 16-08-22 | 18:52:
Ah ja het is geen goede vergelijking omdat het niet hetzelfde is. Weet je wat een vergelijking is?
Wat een bullshit. Als je in welk land dan ook een groep mensen "vredig" ziet demonstreren met klinkers in de aanslag (voornamelijk KK Klinkers) en er wordt door mensen in politiepak ook nog mee gedeeld dat je moet vertrekken (spreek een beetje de taal van het land waar je op "vakantie" gaat ) dan moet je niet raar opkijken als er "iets" gebeurt waardoor je een beetje au aan kan oplopen.
Tel daarbij op het facebook account van je vriend die T-shirts verkoopt tegen het politieke systeem van het land waar je op "vakantie" bent en je google account geeft aan dat waar overal waar de pleuris uitbreekt jullie aanwezig zijn, moet je er niet raar van opkijken als je een beetje au oploopt. Daarbij is de schade ook al betaald door de mensen die in het land werken. Dan mag je niet klagen. Ergens in een filmpje is ook te horen dat haar vriend wel goed nederlands spreekt, dan had je beter moeten weten en op moeten rotten, sterker nog, je had er helemaal niet moeten zijn, net zoals 99% van de amoeben die er wel waren om "vredig" te demonstreren.
M.A.W ik ben team waterkanon. Ik heb me toen al kostelijk vermaakt met het filmpje en doe dat nog steeds. play supid games win stupid prices
@Allemaal | 16-08-22 | 19:28:
Haha, jaa. Dit argument ben ik gewend van vrouwen, als je ze met wat dan ook vergelijkt. Zal wel een meisje achter het toetsenbord zitten. Geeft niks, leuke beestjes!
@Rico Tampeloerus | 16-08-22 | 19:11: En dat is relevant omdat?! Er zijn ook meer verkeersdoden dan mensen die vermoord worden.
@Allemaal | 16-08-22 | 19:28: Het is in dit geval een valide vergelijking omdat in beide gevallen een overtreding wordt begaan en daar een consequentie aan vast hangt. En daar houdt de vergelijking op, want de overtredingen zijn niet te vergelijken.
@Toewan | 16-08-22 | 18:52: zover ik de beelden heb gezien stond deze dame niets te gooien of vormde ze een dermate grote bedreiging dat een actie als deze gerechtvaardigd was.
Buiten kijf staat dat deze dame daar niet had moeten zijn, mogelijk eerder in de demonstratie wel iets gegooid heeft maar daar moet een agent boven staan.
Ik mag iemand die mij slaat ook niet een uur later een paar stompen op zijn bek geven en roepen 'noodweer!'. Een agent mag dat ook niet. Moeilijk, maar zo is het leven van een agent.
@Johanvb | 16-08-22 | 20:11: “Buiten kijf staat dat deze dame daar niet had moeten zijn”
De enige relevante zin.
Eensch. Die #Teamwaterkanon twitteraars zijn toekomstige GGZ klanten, komt mooi uit die 200 miljoen extra.
Er wordt werkelijk van alles met de haren bijgesleept om de politie de schuld te geven. Niet luisteren is natte haartjes in dit geval. Heel eenvoudig.
De natte haartjes zijn het probleem niet hier. Je bent af.
@Saboteerik | 16-08-22 | 18:36: ok dan, niet luisteren is natte haartjes en een pijnlijk hoofdje.
@Saboteerik | 16-08-22 | 18:36: Nu had ze een goed excuus om nee te zeggen tegen haar vriend (ik heb hoofdpijn) en laat ze er de belastingbetaler voor opdraaien. Wanneer leert haar vriend nu eens dat nee nee is?
Maar, kan iemand mij uitleggen waar dat ding dan voor is gemaakt?
Brandjes blussen? Weg schoonspuiten?.... oh wacht....
Om tussen de ogen te richten maar niet te dicht bij.
Te vlug op reaguur gedrukt
De ziekenhuizen stonden op het punt te overstromen, met opnameweigering als gevolg. En de enige oplossing was: als gehele samenleving voorkomen dat er nieuwe besmettingen plaatsvinden. Dat er op dat moment een groep mensen bewust gaat samenscholen en gaat rellen met de politie, opgejut door een wappieleider met een jezus-complex. Waardoor mensenlevens voor zorgbehoevenden in gevaar kwamen en de lockdown voor de rest van Nederland weer een tijdje langer duurde.
De waterkanon-actie verheerlijken vind ik wat ver gaan, maar deze kansloze figuren verdienen geen greintje respect, ook niet achteraf. De vrouw speelt volop de slachtofferrol, ze was zogenaamd 'per ongeluk' in de demonstratie verzeild geraakt.
Punt is dat het niet gaat om respect voor de demonstrant, het gaat om de vraag of waterkanonjuffrouw haar vak begrijpt.
@Sjors W. | 16-08-22 | 17:33: Who cares?
‘De vrouw speelt volop slachtoffer..’ Je praat enorme poep, het gaat hier om een schedelbasis fractuur bij een jonge vrouw. bamitoren heeft iig geen hart, eer en geweten. Count de overtredingen eens tegen elkaar af dan.
@Après toi | 16-08-22 | 17:45:
Ik.
@Sjors W. | 16-08-22 | 18:03: Misschien tijd voor een klankschaaltherapie.
@Unsinkable-Sam | 16-08-22 | 17:47:
De vrouw was meerdere malen gesommeerd om te vertrekken, maar koos in plaats daarvan ervoor een fietsenstalling te beklimmen. Als ze gewoon gedaan had wat er van haar gevorderd was, was haar niets overkomen. Achteraf gaan doen alsof je ergens slachtoffer van bent is laf en verwerpelijk.
@Tapu | 16-08-22 | 18:10: Precies, dan hoor je gewoon zwaar lichamelijk letsel of de dood zonder gemor te accepteren #teampsychopath
@funda | 16-08-22 | 18:16: "Precies, dan hoor je gewoon zwaar lichamelijk letsel of de dood zonder gemor te accepteren" inderdaad, correct!
@Unsinkable-Sam | 16-08-22 | 17:47: Mevrouw was onderdeel van een bende die de ME bekogelde met stenen en fietsen, een auto in brand stak en winkels plunderde, terwijl de rest van Nederland zich thuis afzonderde om levens te redden. En achteraf liegt ze dat ze daar per ongeluk in verzeild raakte. Zoals ik al zei verdient ze door deze omstandigheden geen greintje respect, maar dient de waterkanon-actie niet verheerlijkt te worden.
Ik vond mijn tegel genuanceerd, maar interessant dat u er harteloosheid, ontbreken van eer en gewetenloosheid in leest. Ik zou bijna denken dat u sympathie heeft voor de wappie-relschoppers.
Werkelijk... wens je bedorven bami schijtert...
De mensen die het opnemen voor de agente zijn schuldig aan het verval van Nederland. Het gaat er namelijk niet om of je de demonstrante nu wel of niet sympathiek vindt, het gaat er om dat je een heel minimale verwachting van capabiliteit van de publieke diensten hebt.
Je mag gewoon iets meer verwachten, jongens en meisjes. Het is een vak, ze worden er voor betaald (ME'ers krijgen ook een toeslag).
Irritant zeikwijf of heroische protestant, het maakt niet uit. Een waterkanon op de achterkant van het hoofd was in dit geval gewoon onnodig en het wordt terecht onderzocht.
Eens!
Oei, het is weer eens mijn schuld. Het verval van Nederland komt nu ook al op de schouders van de blanke middelbare man. Ik pak vast een biertje denk ik, al doe ik daar vast ook vanalles verkeerd mee.
@Het brein erachter | 16-08-22 | 17:28:
Ik denk inderdaad dat jij een pislauw biertje met drie duimen aan schuimkraag tapt, gezien je lage verwachtingen van het leven.
Kom op, ben je wel eens in het buitenland bij demonstraties geweest? Nederlandse politie is vrij soft, vind ik.
@Après toi | 16-08-22 | 17:38: Als beroepsdemonstrant heb ik ook in het buitenland volop furore gemaakt. Heb je een regering zo omver gelopen, dan is het achteraf: softe boel. Loop je tegen een muur, dan is het leuk. Het is afhankelijk van de uitkomst.
Ben in mijn leven bij heel wat rellen geweest. Krakersrellen in de jaren tachtig en later bij de nodige voetbalwedstrijden. Voordat de ME optreedt wordt er luid en duidelijk gewaarschuwd. Ga weg! Niet 1, maar soms 10 keer. Toch blijven is gewoon risico aanvaarding.
@Après toi | 16-08-22 | 17:38:
Over het algemeen vind ik dat we verlies nemen als we het buitenland als maatstaf nemen, dus waarom zou je dat doen?
@Van Urk | 16-08-22 | 17:52:
Beroepsdemonstrant van Urk? Wat een opmerkelijke combi.
@Sjors W. | 16-08-22 | 18:04: Ik niet. Dit soort buitenlandse relschoppers kunnen we missen als kiespijn.
Protesteerder, protestanten gaan 's zondags naar de kerk. Verder goed verhaal, helemaal eens.
Aan de andere kant, kun jij het helpen zo'n plein vol yoghurtsnoetjes. Destijds toen ik nog furore maakte als beroepsdemonstrant zwom ik zo in de straal omhoog tot op de waterwagen. Als ik van die stadse x-beentjes zie struinen had ik er een sport van gemaakt er met het kanon o-benen van te spuiten.
Waar eigenlijk niet gewoon gelijk op het hoofd gericht, zoals hier gebeurde? Of gewoon gericht schieten op bijvoorbeeld een trekker-cabine?
Oke, even afgezien van de geweldsmonopolie is het dus binnen proporties om iemand zo te toe takelen omdat hij/zij ergens niet hoort te zijn.
Los daarvan zijn er heel veel personen in het land die hier niet horen te zijn maar die krijgen een heel andere behandeling.
"is het dus binnen proporties om iemand zo te toe takelen omdat hij/zij ergens niet hoort te zijn."Ga weg..
we gaan geweld gebruiken
ga weg..
jammer
Ongelukken gebeuren. Zal echt de bedoeling niet geweest zijn haar een schedelbasisfractuur te bezorgen. De vraag is echter wel of het terecht is dat het OM de agent hier voor vervolgt. Het nut en de noodzaak daarvoor ontgaan mij. Dit kan intern afgehandeld worden zonder agenten aan de schandpaal te nagelen. Want de rest van de ME gaat zich ook bedenken wat er met hun kan gebeuren als er onbedoeld iets gebeurd in de uitoefening van hun functie.
Je moet een vrouw die straal ook niet laten richten. Daar hebben de baarmoederdragers (sters?) gewoon niet de ervaring voor.
Weet je wat het is, als je dit soort geweld gaat toestaan dan verander je binnen de kortste keren van rechtsstaat naar dictatuur. Iedereen moet zich verantwoorden als het zover is. Ook de politie. Fors optreden waar nodig, maar nooit te ver gaan mits je het vertrouwen wilt behouden
Nu is het een waterstraal straks is het de dienstwapen van oom agent , de richtlijn is eerst een waarschuwing schot dan op de benen richten (niet op het hoofd)
Met zo'n ongewassen tronie loop je het risico dat iemand het varkentje gaat wassen.
Dan krijg je in ieder geval geen dreadlocks, dit was misschien ter preventie daarvan
Zou zo'n demonstrante hier nu ook iets van leren? De man met de fakkel voor het huis van Kaag zit inmiddels weer vast.
Fakkelmans was ook vele malen gevaarlijker natuurlijk.
Voor je het weet gaan ze met theelichtjes gooien.
Die mensen zijn te stom om iets te begrijpen of bij te leren. Schreeuwden in 2020/2021 moord en brand over de vaccins en morgen verzinnen ze vast weer iets anders.
@funda | 16-08-22 | 16:44: Die gast van de theelichtjes had heel veel op zijn kerfstok, onder andere langdurige stalking. Goed dat hij hard is aangepakt.
@Après toi | 16-08-22 | 17:39: Hard? Dat had veel harder gemoeten.
Theelichtjes zijn geen dingen om weg te lachen, en een kerfstok al helemaal niet.
#teamkoningshuis
De vrouwelijke waterspuit politie ambtenaar werd er ook beetje nat van .
Waar is Claudia de Breij als je haar nodig hebt?
"Ik mis je zo graag"
Er is een hele rij semi-bekende Nederlanders die met tweets aardig bekend hebben gemaakt hoe zij denken en wat voor een gore facisten het zijn.
En heel veel 'anti-wappies' (die blijkbaar elke keer goed laten zien dat zij zelf de grootste wappies zijn) die bij de ene demonstratie een aan armpje getrokken Extinction Rebellion kneus al ontslag eisen maar vervolgens in oude tweets bij de anti-corona-regels demonstraties eiste dat de politie op knieschijven schoot.
Dit land is verloren.
Nogmaals, met wappies heeft dit helemaal niks van doen, dit gaat over (misschien onbedoeld) extreem en potentieel dodelijk politiegeweld. Het soort wat niet zo lang geleden bij foute regimes en hun aanhang zo populair was.
Als de politie keurig de lange lat hanteert zul je niet veel protest horen, maar de verdere militarisering van politie baart wel degelijk zorgen.
Ik denk dat de agente het sproeimechanisme wat bij had moeten stellen alvorens te spuiten. Ik vermoed dat daar het hele probleem zat.
@funda | 16-08-22 | 16:35: Watje. Heb je in Frankrijk of Spanje de politie wel eens tekeer zien gaan? Dit stelt echt niks voor.
@Après toi | 16-08-22 | 16:40: Met regelmaat, en in andere landen ook.
Je punt is dat zolang de politie hier minder slachtoffers maakt, wij tevreden moeten zijn met onnodige doden en gewonden?
@funda | 16-08-22 | 16:35: Wat....
is...
er..
mis..
met..
ga naar huis!">??
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 16:44: Vraag het die bijna vermoorde Tjechische toeriste met die hoofdwond? Neem een slokje water.
@funda | 16-08-22 | 16:46: Welke>?
@funda
Toeriste? Toeriste? Waarom liep ze dan niet in het Rijksmuseum. Waarom liep ze richting de rellen? Lekker dramatisch hoor het woordje toeriste erbij slepen. Klinkt die relschopper nog onschuldiger.
@funda | 16-08-22 | 16:42: Een hoofdwondje, risico van het vak als je als Tsjechische zonodig in Nederland wil gaan rellen.
Toch wel vreemd dat het OM aangeeft slechts 1 agente te willen vervolgen. Volgens mij zitten er toch echt meer personen (hij/zij) in zo’n waterkanon voor de bediening. Die zijn m.i. allen even (on)schuldig. Laat de rechter dan maar oordelen.
Wat een miauwende lutser, deze gast (onderstaand citaat). Als een vrachtwagenchauffeur bij de uitoefening van zijn werk iemand onopzettelijk bijna dood rijdt en daar aangeslagen van is, wordt ie ook gewoon veroordeeld en gestraft en dan is deze politiebabbelaar Jan Struisvogel het daar ongetwijfeld roerend mee eens.
Het ongeloof binnen het politiebedrijf is groot, beaamt Jan Struijs, voorzitter van de Nederlandse Politiebond (NPB), de grootste van Nederland. ,,Politiemensen reageren ontzettend aangeslagen. Zij doen naar eer en geweten hun werk en zien nu wat voor consequenties dat kan hebben. De agent in kwestie staat mogelijk een maatschappelijke straf te wachten, dat komt mentaal hard binnen. Politiemensen lopen al op hun tandvlees. Er wordt steeds meer van ze gevraagd en de werkdruk loopt alsmaar op. Het is te hopen dat de rechter dat allemaal meeweegt.”
Ze kunnen altijd nog boer worden
@Allemaal | 16-08-22 | 16:34: Politicus. Als boer moet je flink wat in huis hebben.
@funda | 16-08-22 | 16:37:
Naar eer en geweten staat er. Toen viel politicus af.
'naar eer en geweten...', daar zit em de crux denk ik. Een actie als deze was nog nooit eerder vertoond in Nederland. Hoe zit het dan met de eer en gewetens van de huidige dienders? Op de zijkant van trekkers schieten omdat men zich bedreigd voelt, een waterkanon vol op het hoofd van nog geen 10 meter waarachter zich direct een betonnen muur bevindt want ze hoorde daar niet te zijn, maar als ze staan te dansen op de in de brand gestoken politiewagens, ja dán treedt men de-escalerend op. Ik krijg steeds vaker de indruk dat de agenten wel los gaan op demonstranten wanneer dat veilig is, en gelijk hun frustraties over die keren dat men zich moest in houden er gelijk maar even bij afreageren. En in de eer en gewetens van hedendaagse rechters heb ik ook zo mijn twijfels tegenwoordig. Laten we het er op houden dat rare wereldvreemde met kromme logica onderbouwde uitspraken geen uitzondering meer zijn. In bijna 95% van de rechtzaken tussen verzekeraars en claimindieners beslist de rechter in het voordeel van de verzekeraar.
"Het valt de onderzoekers bijzonder op dat het Gerechtshof in Arnhem in 32 van de 34 bij hen bekend zijnde arresten, waarbij de verzekeraar één van beide partijen is, ten voordele van de verzekeraar uitspraak deed door het vonnis van de Rechtbank te bekrachtigen dan wel te vernietigen. Het betreft de onderstaande arresten (uitspraken):"
www.sdnl.nl/irm.htm
@Sans Comique | 16-08-22 | 17:15: Het heeft niet zozeer te maken of een situatie 'veilig is of niet', maar of de betogers tegen de mening van het Kartel zijn of niet. Tegen mensen met een anti-Kartelmening wordt genadeloos opgetreden (politie) of hard bestraft (juridisch), terwijl de lieden die aan de kant van het kartel staan of behoren tot een knuffelgroep van het kartel met alles wegkomen of haast niet hoeven te boeten. Vergelijk alleen maar de reactie en maatregelen tegen de heldin Jenny Douwes en het nietsnut krapuul Akwasie. Ons land is het laatste decennium in een fluwelen dictatuur geraakt, waarbij D66'ers denken dat de overheid hen ten dienste staat tegenover de mensen die niet zo moreel superieur zijn als D66'ers.
@Grachus | 16-08-22 | 18:07:
Meten met twee maten is tegen de grondwet. En hier gaat het fout.
In de jaren 60 ging de Prinsemarij nog met blanke sabel op den demonstranten af. Dan wist men: zodra de paarden der politie kwamen moest men het hazenpad kiezen. Nu worden de wouten gewoon uitgelachen door de demonstranten.
Maar goed: vervolgen betekent, dat een onpartijdige rechter gaat kijken of dit proportioneel geweld was. En dat er een gemotiveerd vonnis moet komen. En dan weet de politie ook tenminste waar ze aan toe zijn met hun mega-super-soaker.
De respectafdwingende prinsemarij is helaas verworden tot petjesdragend tokkiecorps van lookalikes van t scooterschorum dat ze geacht wordt in toom te houden. Ze willen geen gezag uitstralen, ze willen je mattie lijken. Dat helpt niet echt b8j t bestrijden van onlusten.
@Mark Smeeks | 16-08-22 | 16:51: "De Politie is je beste vriend". Dat is al lang geleden. Dat is van vlak voordat Meester de Vries opeens Koen werd.
Een koe zegt: 'boe'.
Een kat zegt: 'miauw'
Een hond zegt: 'waf'
En een schaap twittert: 'TeamWaterKanon'.
En de stier boeeh
De koe, moeeh
Het lam, bééé
De geit, mééé
De hond, woef woef
En de kat, miauw
En de duif, roekoe
En de kalkoen, kloekloekloek
En de haan, kukeleku
En de kip, tok tok
En het kuiken, piep
#teamwaterkanon
Waar is dat gedeelte over dat haar vriend met een fietsketting liep te slingeren? Of is dat strategisch even vergeten? Ze hebben een uur de tijd gehad om weg te komen, laat staan of ze er uberhaupt al hadden moeten zijn. Daarna ook geen medelijden meer mee.
Betekent niet dat een agent een opging tot standrechtelijke executie mag doen.
@Snap_het_ook_niet | 16-08-22 | 16:33: Wat?
Ga rellen pipo.
Scheelt dat ze mee was dan. Anders hadden ze haar thuis moeten opzoeken en een paar klappen geven omdat ze een vriend had die iets fout deed.
@Allemaal | 16-08-22 | 16:48: Die muts stond daar vooraan terwijl het centrum van Eindhoven gesloopt werd. Ze was daar niet per ongeluk he. Dit gajes reist Europa door om te rellen waar er te rellen valt. Beroepsmatig zeg maar.
Dit was niet toevallig een Tjechische toerist op de verkeerde plaats. Dit was een professionele relschopper die speciaal hiervoor naar Nederland is gekomen. Om vooraan te kunnen staan bij het rellen, zuigen en provoceren en daarna te kunnen shinen met de verwondingen die ze oploopt. Alleen was het ditmaal was ernstiger dan een paar blauwe plekken van de lange lat.
Ze haalt er het nieuws mee en daar is het ze om te doen. Lekker de boel opruien en destabiliseren.
@Psycho Daddy | 16-08-22 | 17:18:
Wat, vooraan gestaan? Vijf jaar in isolatie brom ik je.
@Snap_het_ook_niet | 16-08-22 | 16:33: deed agent ook niet, als je goed kijkt mikte de agent op haar vriend maar miste en kreeg zij de volle laag
Ga eens snel met het waterkanon naar Ter Apel.
Als het weer matten is spuit je gelijk dat volk maar nat.
Niet gericht op de persoon maar gewoon als een fikse regenbui over de hele mattende meute.
De reden dat ik dit een onbeholpen actie vind is als volgt:
- Er is opgeroepen te vertrekken.
- Het koppel maakte handgebaar en waren duidelijk vertrekkende.
- Waterstraal gericht op het hoofd, i.p.v. op de romp (instructie?).
- Zwaar letsel tot gevolg hebbende (schedelbasis fractuur).
If: de man volgens zeggen opstandig was, molesteert vrouw (WW) een ongewapende, weglopende vrouw door via zoekmechanisme exact het hoofd als ‘target’ te nemen waarna de losknop ingedrukt te houden. Dan heb je de geweldsinstructie niet goed begrepen lijkt mij. Punt v.d. de politie is dat er opgeroepen was te vertrekken, indien mensen dit doen laat ze dan ook vertrekken. Het neigt mij te veel naar de Franse methoden van rubber ballen op het gezicht, hier gruwelijk letsel aan overhoudende. De romp moet het target zijn, niet iemand zijn hoofd of gezicht. Voorts ben ik altijd team politie, echter dit incident moet wel recht komen.
"Waterstraal gericht op het hoofd, i.p.v. op de romp (instructie?)."
Ik weet niet hoor. Maar ik lees toch echt meerdere berichten waarin staat dat richten niet echt mogelijk is. Wel iets met een haak die de straal verspreiding regelt.
@grapo | 16-08-22 | 16:23:
Is dat zo? Denk je dat techneuten welke zo’n ding op de tekentafel zetten er van uitgaan dat er een beetje at random in de ronde mee wordt gesproeid door de politie? Ga toch heen man, deze apparatuur is minstens zo geavanceerd als het target systeem van ’n militair vliegtuig. En indien dit wordt betwist, openbaar de handleiding en instructies.
Die Tsjechische wel een mondkapje op. Dat dan weer wel.
Als de Zijne Excellentie Hugo de Jonge, en Zijne excellentie de MinPres bij herhaling op TV en in de media de landgenoten die het niet met hen eens zijn benoemen als "wappies" dan lok je dit soort dingen uit.
Als deze leiders zelf zo ontzettend weinig respect tonen waarom zou een simpele agent met een triggerhappy vinger dan zelfs maar een spátje respect hoeven te tonen voor die domme mieren die buiten het pantser van zijn (of in dit geval) haar, rijdend fort rondkriebelen?
Kapot moeten ze, die wappies! Mag van de regering! Dus hop erop klappen, meedogenloos als een blind insect tekeer gaan. Het is niet anders dan anders dat als je bij mensen kaders wegneemt, dat ze dan vreemd gedrag gaan tonen.
Dus resumerend: uitstékend het OM deze gestoorde agente gaat vervolgen. Laat maar zien dat je niet met dit soort smerige streken weg komt.
Er zijn dus regels. Geweldsinstructie enzo.
Het OM moet onafhankelijk vd politie onderzoek instellen als er sprake is van geweld of gewonden.
Wij mogen verwachten van het OM dat ze niet, zoals vaak beweerd wordt, twee handen op één buik zijn met de politie.
Er zijn nu twee zaken: deze tante die omvergespoten is en een boer waar met scherp op geschoten is.
In beide gevallen mag je je serieus afvragen of het gebruikte geweld in verhouding staat met het mogelijke geweld wat door de tegenpartij gebruikt werd.
Logisch en gelukkig maar dat het OM dit oppakt. Doen ze dat niet dan heb je alle reden om te melden dat we in een politiestaat leven.
Wat ik veel zorgelijker vind is de reactie van de korpschef in geval van de agent die op de boer schoot ("Ik zie geen reden om deze agent te schorsen" en de politiebond die een soort "Foutje, bedankt!" houding aanneemt.
Die korspchef zou per direct op non-actief gesteld moeten worden na zo'n opmerking. (die gemaakt werd nadat de boer heengezonden was en duidelijk was dat hij niet vervolgd kon worden).
Dat gezeur van die bond geeft aan dat de politie van mening is dat van mening zijn dat ZIJ boven de wet staan... dat is een nogal zorgelijke ontwikkeling.
Trias politica is stuk. Politiek en justitie voelen zich boven de wet verheven.
Oeh! Een god damn hashtag op Twitter! Wow. Een paar debielen met zonder diploma, zonder werk en een uitkering met een anonieme account op een rioolplatform die iets vinden. Of althans, niet iets vinden maar lekker willen stoken. Superbelangrijk. Zullen we afspreken om dit voortaan gewoon lekker te negeren? Dank
In alle jaren dat ik buiten in uniform heb gelopen is me 1 ding wel duidelijk bij gebleven.
Zodra er een vrouwelijke collega bij betrokken was, was 9 van de 10 zij de oorzaak van dat het uit de klauw liep. Types als Elly Lust, alleen de stem al zorgt voor agressie bij burgers met het belerende toontje.
Waarna de mannelijke collega's over straat lagen te rollen met een verdachte en de vrouwelijke collega strategisch op afstand ineens druk was met handgebaren om omstanders op afstand te houden.
Vervolgens is daar is onderzoek naar gedaan waaruit bleek dat de uitkomst was dat het mannelijke collega's zijn die vaker gewond waren en in geweld terecht kwamen. Uiteraard geen woord erover wie het de oorzaak was en de snor drukte.
Het klinkt plausibel.
@funda | 16-08-22 | 16:10:
Als je een seksistische oude zak bent, ja, dan vind je dat.
@Theodorus.Goldbach | 16-08-22 | 16:19: Ja? Vertel ons meer.
Ik denk echt dat je gelijk hebt. Het is anekdotisch maar als je goed naar diverse filmpjes kijkt zie je precies dat. De vrouwelijke politie blijft op de achtergrond en als de dader/verdachte op de grond ligt dan komt zij gauw aanlopen met handboeien o.i.d.
@Theodorus.Goldbach | 16-08-22 | 16:19:
Ehm, het klinkt plausibel. Mannen zijn vaker betrokken bij geweld, zijn fysiek sterker en zijn competatiever dan vrouwen (uiteraard generaliserend). Het is niet voor niets dat mannen vaker te vinden zijn in vieze, gevaarlijke en fysiek uitdagende beroepen dan vrouwen.
Het is bovendien een betrekkelijk nieuw fenomeen dat vrouwen in geüniformeerde beroepsgroepen met een geweldsmonopolie functioneren en dan is er ook nooit het ideologische component wat meer vrouwen dat soort beroepsgroepen in stuurt.
De ideologische verklaring is dat dit niets moet uitmaken en dat mannen en vrouwen hetzelfde kunnen en zijn. Biologisch gezien is daar een en ander op af te dingen, bovendien lijkt het met een terechte vraag of biologische verschillen er voor zorgen dat iemand in een bepaalde beroepsgroep beter functioneert door bepaalde biologische kenmerken.
Dat geldt immers ook in de sport, alhoewel de ideologen dat ook proberen te ontkennen.
@ratelaar | 16-08-22 | 16:55: Valt wel tegen hoor. Vrouwen zijn niet heel veel beter dan mannen of andersom. Mannen maken vaker grove fouten gedreven door emotionele ego en vrouwen vaker uit pure emotie. Door de lijn heen is er weinig verschil.
@ratelaar | 16-08-22 | 16:55: Dat geldt niet alleen voor het fysieke aspect hoor. Vrouwen hebben het soms gewoon moeilijk om hun primaire emoties uit te schakelen en zakelijk en rationeel te handelen. Ik heb een tijdje gewerkt in de bemiddeling van schulden en faillisementen. Vrouwen bij de overheid zijn in conflictsituaties in 80% van de gevallen niet in staat om zakelijk en rationeel te handelen, waardoor de overheid er financieel slechter uitspringt. In het bedrijfsleven is dat al een heel stuk lager, maar nog altijd vele malen hoger dan bij mannen.
Blijft grappig. Wel de wappie uit willen hangen, maar als de terechte gevolgen voor jou zijn is het janken.
#TeamWaterKanon
Zal nu ook wel niet meer mogen. Of met een spaarkop misschien.
Man-man-man.
Hier in de panelen t zelfde als mensen die in juli/augustus op vakantie gaan naar Kabul.
Help Nederland kom ons ophalen, help....
We wisten het niet.
Help!!
Zouden jullie naar zo'n demonstratie / rellen /protest gaan?
Zouden jullie blijven staan als de politie zegt, wegwezen?
Nou?
Beetje recalcitrant zijn...Bam! In je bakkes!
ik vraag me dan af hoe het komt dat iemand denkt om zonder problemen langs een actieve spuit te kunnen lopen. En ze is niet de enige. Hier is nog een nitwit die denkt een laissez-passer te hebben om met zijn tweewieler achterlangs te kunnen voorbijlopen: watch?v=0T5-Y3q7Xx8&t=4969s
Je suggereert dat zij doelbewust met haar hoofd voor die straal is gaan lopen? Dit was overduidelijk een gericht 'schot' - geen ongelukje.
@lekgoot | 16-08-22 | 16:06: Hoe herken je een "actieve spuit" eigenlijk?
Brandt er een rood lampje en klinkt er een alarm?
Ik stel maar een vraag, kerel. Of nog: hoe krijgt iemand het in zijn hoofd om nog snel onder de gesloten slagbomen door te krijpen terwijl er een sneltrein aandendert. Dan geef je jezelf toch wel extra kansen op problemen, niet?
Zelfs een leek kan zien dat de de afstand tussen het waterkanon en die dame te klein is en dat mevrouw daardoor onnodig gewond is geraakt.
Dan zie je je medemens als minderwaardig.
Sorry, not sorry? Ik bedoel elk mens met hersencellen weet toch dat als er een waterkanon staat dat je direct de andere kant moet oplopen en niet moet gaan filmen of met fietskettingen gaan smijten. We hebben veel problemen in Nederland maar het aantal fysieke of internet hooligans loopt de spuigaten uit. Kijk maar eens op Twitter. Hier bij GeenStijl hebben we moderatie. Maar daar. Het aantal idioten is grenzeloos.
Soms zijn we het eens Theo.
De vraag is of je iedereen die niet precies direct doet wat jij wil meteen zwaar letsel moet toebrengen. Maar je reactie verbaast me eigenlijk niet echt.
Het lijkt mij ook verstandig om de andere kant uit te lopen, maar rechtvaardigt dit een schot op het hoofd?
Lijkt mij zomaar van niet.
Mooie tegel dit keer mijn waarde Theo.. mag ook gezegd worden toch?
@Ichneumonidae | 16-08-22 | 16:10: Inderdaad, maar het scheidt wel keurig de reaguurders van de politiestaat-fans.
@funda | 16-08-22 | 16:14: Iets met kaft en koren inderdaad.
@Death By Luchtbed | 16-08-22 | 16:17: Of kaf en koren.
Schrikbarend hoeveel mensen dit disproportionele geweld goedkeuren. Waarschijnlijk dezelfde mensen die anderen verplicht een vaccinatienaald in het lichaam wilden duwen.
Volkomen terecht dit geweld tegen de politie?
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 16:05:
nou nou, wat liep die agent in dat gepantserde busje een gevaar.
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 16:05: Welk geweld precies, in dit geval. Ik heb geen idee hoor, mss weet jij meer als het om deze vrouw gaat.
Dit heeft helemaal niets met vaccinatie of gewap te maken.
Geweld dient altijd proportioneel te zijn anders is het terreur, ongeacht de afzender.
'Schrikbarend hoeveel mensen dit disproportionele geweld goedkeuren.' Eens! En daarna punt. Uw verdere toevoeging is van de zelfde strekking als van 'zij' die dit geweld goedkeuren.
@funda | 16-08-22 | 16:16: Juist!
@lekgoot | 16-08-22 | 16:08:
@Ichneumonidae | 16-08-22 | 16:08 |
Ach ach ach...
Wat deed die meid daar?
Optiefen.
Luisteren.
Niet nodig? Ach dan hebben we ook geen politie meer nodig.
Om Hannah Arendt te citeren: "het kwaad wordt aangericht door mensen die hun morele kompas uit handen geven aan de machthebbers, waardoor zij niet alleen hun kritisch vermogen verliezen maar ook hun compassie voor hun medemens kwijtraken".
Denk daar maar eens over na.
Dus in de tijd van Hannah Arendt waren er ook al wappies.
@Après toi | 16-08-22 | 16:03: Volgens de nsb en de bezetter wel. De wappies toen zaten in het verzet.
@salonsocialist | 16-08-22 | 17:02: Nee, de wappies zaten bij de NSB.
,,Dit is zo’n beetje de ergste fout die je als bediener van het waterkanon kan maken. Voor zover mij bekend is zoiets de afgelopen decennia in Nederland niet voorgekomen. Wat mij betreft mag ze nooit meer achter het kanon plaatsnemen.”
Echt, wat is daar niet aan te begrijpen?
Omdat die mevrouw en haar vriendje begonnen.
@Après toi | 16-08-22 | 16:02: Serieus, waar maak je dat uit op? Afgezien daarvan lijkt het mij geen reden om iemand plat te spuiten.
Politiestaat juichaapjes zullen het gewoon botweg ontkennen.
@funda | 16-08-22 | 16:18: Jij weet echt niet wat een politiestaat is.
@Après toi | 16-08-22 | 16:22: En jij weet uberhaupt vrij weinig... dus?
@funda | 16-08-22 | 16:39: Misschien moet je nog eens uitleggen hoe inflatie tot stand komt. Vond ik wel een hilarisch betoog.
Tuurlijk. Je hebt daar 1) niets te zoeken en je bent 2) 500x gewaarschuwd. Dan ben je geen slachtoffer meer.
Dat rechtvaardigt nog steeds niet dit disproportionele geweld. De rechtsstaat is een groot goed, laten we die niet vanwege lage emoties bij het afval zetten.
@lekgoot | 16-08-22 | 16:04: Disproportioneel? Wat was wel proportioneel / gepast geweld dan?
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 16:06:
arresteren vanwege niet opvolgen van een instructie. Niet het hoofd tegen het beton rammen.
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 16:06: Hoofdwonden en direct doodsgevaar zijn niet disproportioneel? Hemel. Zelfs het OM lijkt hier zinnig bij.
@lekgoot | 16-08-22 | 16:09: Ach dat stadium zijn we in NL allang voorbij.. arresteren dat noemen we tegenwoordig niks doen. In new-speak de-escaleren....
@funda | 16-08-22 | 16:20: Newe, volgende ker, met scherp schieten, al eerder aangegeven.
Nogmaals:
Wat is wel proportioneel?
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 16:27: 'in verhouding'
Dit dus. Loop daar niet en je hebt geen probleem. Dat zo’n advocaat zich daarvoor leent…
Mannen pissen als het moet de rechte lijnen van een Picasso, vrouwen komen niet verder dan het gespetter van een Pollock. Dat is het hele eiereneten voor wie je als kanonnier op de pompwagen moet plaatsen.
Al iets meer bekend over onze Karen wappie die schreeuwt, chant, toetert en huilt?
Is er al een waterkanonpsycholoog/coach aangesteld?
Er wordt gewerkt aan een zachtere variant, een buitenmodel plantensproeier.
Ik ben ook met een 'waterkanon' bezig, ligt een bootje naast mijn huis op het droge, lag brak water in, leeg gehoost, en nu aan het vullen met fris water, voor de vogeltjes......
Maar ik mik niet op hun snavel.
Op een grasveld was het ook wel erg dichtbij voor een headshot, maar het daar doen dan weet je niet waar je mee bezig ben. Terechte vervolging met wel verzachtende omstandigheden want opgehitst door politiek en media dat demonstranten geen mensen zijn. Verder als ze wat gedaan zou hebben dan heb je juist daarvoor Romeo’s. Poging tot executie hoort niet
Ps. Door alle reacties weet Rutte wel dat hij ongestraft het leger in kan zetten tegen de bevolking want de helft vindt dit gewoon goed. En dit is toch hetzelfde als gericht schieten.
Het meisje vormde geen enkele bedreiging voor de agent in de gepantserde wagen, diens collega's of andere burgers. Ze was alleen, ongewapend en op veilige afstand. Of het meisje Nederlands is, een beroepsdemonstrante of een stompzinnig standpunt verdedigde, doet niet ter zake.
Met een monopolie op geweld moet de Staat zeer, zeer zorgvuldig omgaan. De agent in kwestie moet ontslagen worden en vervolgd voor zware geweldpleging. Dat geldt trouwens ook voor enkele undercover-agenten die op het Malieveld tekeer gingen.
Zegt iemand die in discussies over Oekraïne steeds laat zien dat hij op de hand van Putin is.
@Après toi | 16-08-22 | 15:53: Hihihi. Duim omhoog voor deze observatie.
@Après toi | 16-08-22 | 15:53: Nobody expects the Spanish Inquisition!
De agente in kwestie zat waarschijnlijk fout. Het OM gaat tot vervolging over en een rechter mag er over oordelen. Soms lijkt het wel of de rechtstaat nog een beetje functioneert.
@Après toi | 16-08-22 | 15:53: Tja dat bomt niet, maar hij heeft deze keer wel gelijk.
@Après toi | 16-08-22 | 15:53: Een buitengewoon kinderachtige reactie, At. Totaal beside the point.
Samsonov heeft wel degelijk een punt, enfin, legt hij zelf al uit.
@Ichneumonidae | 16-08-22 | 16:05: Oekraïne binnenvallen is geen probleem voor deze reaguurder, maar het gebruik van een waterkanon door de Nederlandse politie blijkbaar wel.
Ander vraagje... Als de politie jou een opdracht geeft (een redelijke: ga hier weg), en je geeft daar geen gehoor aan voor EEN HEEL UUR. Mogen ze daar niets aan doen? Want geen bedreiging? Ga toch weg man met je moreel verheven kletspraat.
Als je continu ruzie zoekt met de Nederlandse overheid, dan kun je dit verwachten. Team Waterkanon hier.
@jan huppeldepup | 16-08-22 | 15:59: Zijn er al boeren doodgeschoten?
Is dat een quote van Xi Jinping?
@Allemaal | 16-08-22 | 16:17: Nederlandse overheid, niet de Chinese overheid.
@Après toi | 16-08-22 | 16:19:
贱
Er zijn mensen die continu ruzie zoeken met de overheid, zie dat niet als reden dat de overheid dan mag rücksichtslos retalieren op willekeurige burgers die in de buurt zijn?
@ReyNemaattori | 16-08-22 | 16:25: Als je tijdens demonstraties niet naar de politie luistert en vertrekt, dan roep je het over je af. Heb ik geen medelijden mee.
@ReyNemaattori | 16-08-22 | 16:25: Willekeurig burgers die toevallig in de buurt zijn?
...Wat?
Schuim der aarde !
Inderdaad, op non actief die agent.
Je hebt nu eenmaal mensen die graag de kant van de macht kiezen. Lekker veilig aan de kant van de lange arm, wetgever of media. De verklikkers waar ze in de DDR zo bang voor waren.
Ach, je ziet het hier ook bij de usual suspects, die zijn ook meteen #teamscullcrackers. Als de overheid maar gevolgd kan worden, ipv vervolgd.
HearHear
Je hebt ook mensen die graag rellen, vaak gaat het dan om onrendabelen. Heb ik weinig sympathie voor.
@Après toi | 16-08-22 | 15:52: Of je er wel of geen sympathie voor hebt, dat maakt toch geen verschil?
Als het gaat om mensen die ik om de een of andere reden niet moet, dan nog zou ik geen begrip opbrengen voor zo'n actie. Proportionaliteit, jeweettog.
Nuance? Kun je altijd bij mij terecht.
@Après toi | 16-08-22 | 15:52: Het is niet aan u om te bepalen wie/wat onrendabel is. Daar kunt u vanaf uw plek niet over oordelen. Sterker, het is zelfs niet aan u om te oordelen.
@salonsocialist | 16-08-22 | 16:03: Salonsocialist is mooi gekozen als schuilnaam.
@Ichneumonidae | 16-08-22 | 16:03: Ja maar.
ja maar
ja maar.
gewoon optiefen of de overheid gebruikt geweld.
ja maaaaaaaarrrrrr.
pang..
klaar.
@Après toi | 16-08-22 | 16:19: er zijn zat mensen met een goed inkomen, die het gemaakt hebben, maar die toch hun verantwoordelijkheid nemen naar de zwakkere in de samenleving.
@salonsocialist | 16-08-22 | 17:05: Dat zijn vaak heel leuke mensen..;)
@salonsocialist | 16-08-22 | 17:05: Je bedoelt dat ze relschoppen aanmoedigen? Ik ken dat soort mensen gelukkig niet.
Paar van die gepantserde waterkanon auto's trainen overigens weleens bij mij in de buurt en na afloop gaan ze koffie drinken in plaatselijk tentje. Wellicht een idee om vulmonden dicht te proppen of vol te gieten met afwasmiddel voor de leuke effecten
Bellenblaaskanon?
Wat dat afwasmiddel betreft: dan kun je de luchtsteun van een F35 als ME'er wel op je buik schrijven.
Napalm?
Heb begrepen dat vroeger de brandweer als vervanging van het officiële schuim-middel, om te oefenen, paardenbloed gebruikte?
Soit, ik zou dat dichtproppen maar laten, de bestuurders zouden dit zo maar kunnen zien als moedwillig vernielen. En er zullen agenten bij zijn die uw gevoel voor humor niet delen.
@EEnzame SchizofrEEN | 16-08-22 | 15:51: Tegenwoordig delen uberhaupt weinig mensen enig gevoel voor humor.
Kan je de kop kosten, of tenminste een oog.
De halve Eindhovense binnenstad lag aan puin. Winkels werden leeggeroofd. Tuig en gajes had de stad al urenlang in gijzeling. Je hebt, zeker als de spuitwagen wordt ingezet, maar 1 ding te doen: wegwezen want dan is het even genoeg geweest. Dat ding komt niet zo maar van stal en je hebt genoeg waarschuwingen ( en ruim de tijd) gehad om er tussenuit te peren.
Politie heeft een monopolie op geweld. Dat was die dag in Eindhoven al lang niet meer zo. Of het nou wappies of voetbalhooligans zijn: het was inmiddels finaal uit de klauwen geëscaleerd. En dan is niet te voorkomen dat er spaanders vallen.
U bedoelt, dat een agent doordraait. Want er was geen aanleiding om deze vrouw letsel toe te brengen. Wat dus doelbewust wel gedaan is.
Of de gunslinger-dame in de tank wist niet waar dat knopje voor diende, kan ook.
U bent zich ervan bewust dat u precies dezelfde dubbele terminologie hanteert als iemand op Twitter? Ofwel, het 'uit de klauwen escaleeen' zou zo maar kunnen zorgen dat u in de kijkert loopt bij diegenen die dit platform bezoeken?
@EEnzame SchizofrEEN | 16-08-22 | 15:48: U bedoelt een tautologie? Die ik in dit geval bewust heb geplaatst om de bizarre situatie in Eindje wat extra te benadrukken?
@EEnzame SchizofrEEN | 16-08-22 | 15:48: Klinkt dreigend.
Dit. Politie zegt: ga weg. Dan ga je weg. Dan luister je. Dan ga je niet quasi interessant door een half afgebroken stad lopen op een plek waar je al lang niet meer hoort te zijn. Wordt je dan ongelukkig voor je klep geschoten (want denken we nu werkelijk dat deze agente opzettelijk zwaar letsel probeerde toe te brengen??) dan is dat je eigen domme schuld. Next!
Waterkanonmevrouw zat zeker fout, maar de sympathie voor haar? Ik vind hem lastig. Zeker, je hebt de burgemeester (lokale (nood)verordening) en politie te gehoorzamen, maar als die doodleuk elk protest verbieden, kun je het mensen ook niet kwalijk nemen dat ze toch blijven. Hoe kun je anders je proteststem laten horen?
Fout? Hallo, hier heb je een paar druppels water..
Waarvoor heb je als overheid (gezagvoerder) zo'n ding?
Hahaha, ik heb veel met de ME te maken gehad. Dit kun je ze niet kwalijk nemen, hoort erbij, jammer voor die dame. Hoop toetsenbordridder hier.
Toeristen denken er vaak heel anders over dan plaatselijke beroepswerklozen.
flinke voltreffer mag ook wel is worden gezegd
Er is overigens ergens nog een langer filmpje waar die loser van haar vriend met een ketting oid tegen die ME bus slaat. Vervolgens huilie huilie doen als het mis gaat.
image.gscdn.nl/image/e3afd4986f_ANP-4...
Andere jas of niet
Exact dat. Dat filmpje van een paar seconden mist de hele context. Er was ook al een fiets naar die auto gezwierd.
@bartjeau | 16-08-22 | 15:42: Precies, knallen maar. Niks geen fietsen gooien precedent in de toekomst.
Ja, eigenlijk gek dat de politie niet direct het vuur geopend heeft. Levensbedreigend een ketting gooien naar een bus. Voor je het weet zit er een lelijke kras in.
@TvL_70 | 16-08-22 | 15:54: Pfft... Wat is er mis met wegwezen?
Dit inderdaad. Wel kunnen uitdelen, maar niet kunnen incasseren.
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 15:43: spuitkanonnen worden niet ingezet om thee te zetten
Zoiets van 'vrouw achter het waterkanonstuur bloed aan de muur' ?
Waarom blijft de media toch steeds beweren dat die vriend een kettingslot heeft gegooid, de persoon op die foto heeft een bruine jas zonder zwarte streep onder.
Luister. Zon kettingslot komt hard aan hoor als je in een gepantserde waterwagen zit.
@SinisterNL | 16-08-22 | 15:36: Dat stelletje wordt op die manier geframed als relschoppers terwijl dat uit niets blijkt.
Persoonlijke rancune. Het zit een aantal mensen duchtig in de weg, ook in de panelen.
Tja, dit soort ongelukken gebeuren met amorfe bradyfene types die niet begrijpen dat ze weg moeten wezen als de ME komt.
Ze vormde een dusdanige bedreiging, haar in het gezicht spuiten terwijl ze tegen een betonnen wand stond, met risico op blijvend letsel was de enige oplossing.
Je noemt nu wel een heel zeldzame subvariant van de aquilatische drofoline, dus waar heb je het over?
@Nuchternederland | 16-08-22 | 15:37: Dat weet ie zelf ook niet...
Bemanning van een waterwerper is een commandant, een bestuurder en 2 operators. De commandant is eindverantwoordelijk.
niet in nederland, daar is niemand verantwoordelijk.
@Nuchternederland | 16-08-22 | 15:38: Jawel, de driehoek, de driehoek.
@funda | 16-08-22 | 15:40: Femke met haar ongeschoren driehoek.,..?
@funda | 16-08-22 | 15:40: Het mooie van een dergelijke figuur, is dat je oneindig kunt verwijzen.
Daarom is er ook gekozen voor een driehoek, en niet een lijnstuk.
@Nuchternederland | 16-08-22 | 15:44: Het is Kafkiaans geniaal, en had zo van het Ministerie van Waarheid kunnen komen. Pure NewSpeak
Je moet mensen nooit wapens geven die ze niet begrijpen en niet kunnen bedienen.
Dat zie je al te vaak bij springstoffen, AK47's en scooters.
En vrouwen
@SinisterNL | 16-08-22 | 15:35: Als je sommige mensen vrouwen geeft ook, ja.
Wat vindt Emma Matrassen hier van?
Ik zou nog enige coulance voor de politie hebben, ware het niet dat ik ze alleen zie losgaan op niet staats-gesubsideerde protestanten. 'ER' en 'anti-fascistische' fascisten daar wordt niet, al dan niet met water, gericht op geschoten. Als 'foutjes' alleen gebeuren bij protesten die de boven ons gestelde niet goed uitkomen dan zijn het geen 'foutjes' meer. Gelijke monniken, gelijke kappen en ik ben weer #teampolitie.
Dat de politie tegenwoordig minimaal met zijn tweeën op straat gaan, komt omdat de vrouwtjes het niet alleen aankunnen. Maar dat mag niet gezegd worden.
De vrouwtjes zijn gelijk, weet je wel.
Als een Extinction type een waterkanon vol in haar/hem/hen bakkes krijgt vindt iedereen dat geweldig, en nu is het opeens huilie-huilie. Grow a pair.
Hypocrisie ten top.
Hoe komt u daarbij? Zelfs XR idioten mogen demonstreren, kudt maar zo is het. En ook die hoeven niet met een waterkanon omvergeblazen te worden. Er zijn gewoon regels voor agenten, volg die gewoon, maakt niet uit bij wie of welke groep. Omdat ik een hekel aan een of andere club heb wil nog niet zeggen dat de popo mag doen wat ze willen, jammer dat u dat zo simpel stelt.
Misschien was zij ook wel ER, weet u veel.
Niet van die afstand en in die omgeving. Maar inderdaad als ze zo’n zooitje van een weg afspuiten zou dat wel leuk zijn. Maar dan wordt het ook gebruikt om een groep weg te krijgen waar ze bedoelt voor zijn
Ik heb thuis ook water.... komt wel dichtbij zo....
Hier thuis loopt ook een vrouw rond... Komt zeker dichtbij zo.
Hahaha! Er mag uiteraard ook nog gelachen worden.
Bij krakersrellen in de jaren 80 werd altijd gericht geschoten met het waterkanon.
Deed niemand moeilijk over.
Behalve die provinciale linkse krakers natuurlijk.
Verschrikkelijk allemaal en zo, maar met die hele compositie is het natuurlijk gewoon heel erg grappig. Bedenk je niet.
Het OM met het zoveelste onderzoek dat alleen maar ruikt naar willekeur.
Komt ook door onze wetten.
Legaliteitsbeginsel vs. Opportuniteitsbeginsel oftewel in Duitsland moet het OM altijd alles onderzoeken en hier bepaalt het OM zelf wat onderzocht wordt en wat niet
Hé Jacobse, gouwe pik! Nog steeds vrije jongen?
Enneh, ook nog steeds aan de rechtsdraaiende Bulgaarse yoghurt?
Kwestie van goet kauwe, dat ut geleikmatig in je bloet komp.
#TeamDoeZelfEvenNormaal
Politie, pik dit achterlijke gedoe niet langer, en neem massaal ontslag. Dan regelen we de politiezaakjes wel onderling.
Lijkt mij een verkeerde inschatting van beide, die agente moet niet van zo dichtbij op iemand "vuren" die bij een betonnen muur staat maar die waus moet natuurlijk gewoon de andere kant op lopen en dan is er geen reden om een bak water op je bakkus te krijgen. Deze teams spelen dus gelijk.
Ik zie het fillmpje en die "waus" loopt van de politie weg... dus volgens mij de goede kant op.......
Dank je. Comments kunnen gesloten worden, we hebben de winnaar.
@be_careful | 16-08-22 | 15:36: Soms moet je gewoon wat duidelijker WEGLOPEN.
@janjoker | 16-08-22 | 15:38: je moet daar gewoon niet staan, dan hoef je ook niet weg te lopen.
Sta je er wel dan loop je risico.
@be_careful | 16-08-22 | 15:36: kijk anders nog een keer, ze loopt in de richting van waar het onrustig en wekt daarmee in ieder geval de schijn zich te willen aansluiten bij de andere "wauzen"........ voordat ze een waterkanon inzetten heb je waarschijnlijk al 50x te horen gekregen lekker naar huis te gaan.
@Knip | 16-08-22 | 16:16: Nou nou, dat lijkt me iets te voorbarig. In any case ze loopt weg vd politie... maar de vraagstellign is of dit waterkanon gerechtvaardigd is.... het OM denkt dus van niet....
@Toewan | 16-08-22 | 15:42: Ze staat er ook niet, ze loopt weg :-)
@be_careful | 16-08-22 | 16:22: ze loopt toch richting de voorkant van dat waterkanon, in de richting van de onrust, dat moet jij toch ook zien? Waarom loopt ze niet de andere kant op, ik bedoel hoe dom moet je zijn om dat te doen? Als het OM ook wil reaguren moeten ze een account aanmaken.........
#remotecontrolledvolautomatische.50 Hoef je je ook niet meer druk te maken om schedelbreuken en zulks.
Maar dan heb je na die tijd wel een waterkanon nodig, om de tomatensoep weg te spuiten.
@Frau_Ferkel | 16-08-22 | 15:31: Ben jij mal! Filteren door een zeef vanwege de talloze botsplintertjes en je hebt een prima ragout! Haute cuisine road kill. Desnoods wat paneermeel erdoor en je draait de meest interessante ballen.
Niet geschikt voor veganisten helaas, maar wel veel voedzamer dan al die nepvleestroep van tegenwoordig.
@Hetkanverkeren | 16-08-22 | 15:44: Veganisme is een levenswijze waarin gestreefd wordt naar het volledig vermijden van het gebruik van dieren. Veganisten zijn tegen elke vorm van wreedheid tegenover dieren.
@Frau_Ferkel | 16-08-22 | 15:52: Een zonder meer loffelijk streven! Jammer dat sommigen nogal een fanatieke indruk op mij maken. Omgekeerd: een veganistische ME'ert.
Dat gaat toch niet werken?
@Hetkanverkeren | 16-08-22 | 16:03: Wat ik probeerde te impliceren: veganisme sluit kannibalisme niet uit.
@Frau_Ferkel | 16-08-22 | 16:11: Uitleg overbodig, mijn beste :-).
Verbaasde mij destijds ook dat zoveel mensen hier zo positief op reageerden. Zelfs op Dumpert of all places. Terecht dat OM die agent aanpakt, deze actie ging veel te ver.
als dat stelletje gewoon lekker samen thuis in Polen op de bank was blijven zitten, dan was dit niet gebeurd.
Niet ver genoeg. Dit schept alleen maar verwachtingen bij toekomstige rellen.
@gobler | 16-08-22 | 15:41:
Hebben ze in het Pools geroepen dat die lui weg moesten gaan?
#teamwoblakker
Norbert "allergisch voor onrecht" Dikkeboom.
Ik moest lachen, gerust anderen uitmaken voor wappie en het helemaal mooi vinden dat die met een waterkanon omvergeschoten worden. Nu wordt het uitgezocht wegens mogelijk excessief politiegeweld maar Norbert, die is allergisch voor onrecht hoor, alleen voor wappies, daar maakt Norbert graag een uitzondering voor. Weet je wie ook zo redeneerde Norbert?
Femke?
@Ichneumonidae | 16-08-22 | 15:26:
Die verdenk ik er sterk van dat ze het vermogen tot redeneren gewoon niet meegekregen heeft bij aflevering.
Joep Meloen?
@nick.name | 16-08-22 | 15:45: Die naam die kreeg ik toen.. ik zoveel jaar geleden...
Natuurlijk zo fout als de neten, die waterkanonjuut. Maar we hebben wel gelachen!
Ik niet. Iets ongelukkiger terecht gekomen en die meid was dood. Lachen joh.
Ja, dat is lachen. Risico van daar lopen. Ze ziet er ook uit alsof ze beroepsdemonstrant is.
Iemand moet zeker met die agente om tafel, maar om haar nou te vervolgen voor het maken van een fout tijdens haar werk...
@UnderTheDevil | 16-08-22 | 15:26: De Libelle is verderop naar links.
#teamfietsstuurtrekker
Inderdaad. Hoe hard ging die malloot wel niet?
Het excessieve gebruik van water zal zwaarder moeten worden belast, toch? Mooi om dan te beginnen met het afschaffen van de waterkanonnen. Zelden zo veel waterverspilling gezien. Vlammenwerpers zijn vele malen goedkoper en de prijs van brandstof zit voor olie al beneden de 90 dollar per vat.
Hergebruiken, wel eerst bloed eruit filteren voor de volksgezondheid.
Gewon taseren of rubber bullets gebruiken, maar dan wordt links ook weer kwaad.
Dus 1 maal waarschuwen en dan knallen is het beste en is ook heel duidelijk
@pejoar | 16-08-22 | 15:32: Eens.
Je bent knettergek als je in dit land bij de politie gaat. Diep respect voor de mannen en vrouwen. Dat ze het volhouden. Dag in, dag uit in het afval van deze maatschappij. Beledigd worden, doxing en dan nog vervolgd worden ook. Wat een land.
Zou er ook repsect voor hebben, als de pliesie niet bij voorkeur op easy targets zou losgaan.
Denk je serieus dat die mensen wel eens in oost of west 020 komen? Welnee.
Kun je daar verder mee?
Als je je te buiten gaat aan overdreven geweld tegen demonstranten wordt dat onderzocht en zonodig vervolgd. Wat heeft u daar op tegen?
De agent die het waterspuit bediende is te licht voor een functie bij de politie. Gebrekkige SA en SU (Situational Awareness Situational Understanding)
Weinig actie intelligentie kan in een overzichtelijke situatie geen inschatting maken of het middel dat ze bedient proportioneel en subsidiair was.
Achter de spuitwagens komen nog horden ME’s aan die de situatie makkelijk het hoofd hadden kunnen bieden.
Kortom, over het algemeen heb ik een grote waardering voor politie maar niet elke agent is per definitie respect waardig.
En ook zij hebben zich aan de wet te houden. Erg he, wat een land!
Dit is geen overdreven geweld.
Een waterspuit is een van de mildste dingen die je doet als handhaving.
Maar ik heb geen probleem met schieten of taseren als iemand niet luisren wil.
En terecht vervolgd, excessief geweld moet bestreden worden.
Anders zit je in een politiestaat.
@pejoar | 16-08-22 | 15:34:
"Een waterspuit is een van de mildste dingen die je doet als handhaving."
Ik zie daar toch echt iemand met een zeer forse hoofdwond die voor hetzelfde geld dood had kunnen zijn.
Wat zijn volgens u de zwaardere vormen van handhaving?
Vlammenwerper of polonium gifpijl.
Vrouw achter het stuur bloed aan de muur, komt wel heel dichtbij zo.
Moeten we nou medelijden hebben met zo'n relschopper?
Medelijden niet. Een agente die iemand de moeder spuit is gewoon niet geschikt voor haar werk. Wat is daar niet aan te begrijpen.
Dit was een 'tot relschopper gemaakte'.
Diederik_Ezel | 16-08-22 | 15:20 |
Soms zijn we het eens.
Zo'n incompetente doos gelijk ontslaan, want ongeschikt. Plantsoenendienst lijkt me prima alternatief voor zo iemand.
Inderdaad, wat doe je op zo'n plein.
Kan ze mooi plantje watergeven
Gelukkig zeg!
Een nieuwe week een nieuw ophefje.
Was het vorige week nog Tim den Besten met zijn Sinterklaasliedje tijdens de Gay Pride.
En de week daarvoor de sperma-emmer hoerenroepende studenten.
Nu dus Hét Waterkanon.
Wat zal het volgende week zijn? Johan Derksen die weer eens uit de bocht vliegt?
Ik kan het niet meer bijhouden hoor, hoe doet u dat?
Volgende week weer iemand die op een ''doodvermoeide zwaar gestreste'' Dolfijn klimt.
Fophef draadje du jour van een van de zijdes van het hoefijzer.
Denken in absolutismen en dikke tranen janken als iemand uit ‘team lockdown’ een schedelbasisfractuur wordt geslagen omdat deze persoon, wanneer de ‘r’ in de maand zit, met gezichtsbedekkende kleding (mondkap) een juwelier binnenloopt die afgelopen maand al 3 keer in de loop van een wapen heeft gekeken.
En dan roept team stopdemaatregelen: je moet ook niet met een masker op een juwelier binnen lopen! Eigen schuld dikke bult.
Fe-ye- noord! jodeuuuh!
Ajax! Ajax! Kakkerlakkûh!
Zoiets.
Twitter zou best alleen nog onder de aandacht worden gebracht om informatieve, nieuwswaardige nieuwsberichten te brengen van actuele situaties.
Al die sneue en zeer vermoeiende kleuterruzies zijn de moeite niet waard.
Precies: Kleuters. Ga.. weg.
Verlaat dit plein...
AUW! Ja maar....
Als ik dat filmpje zo bekijk probeerde ze die man te raken, maar schoot naast. Voor vrouwen is het natuurlijk ook iets moeilijker om waterstralen te richten. Mannen beginnen daar op peuterleeftijd al mee.
Trending op twitter NL is toch rond de 1000?
Doe eens cijfers duiden, of is de digibetus zo ver gevorderd dat alleen een # al voor kortsluiting zorgt?
42
420....Mozes kriebels hee
Zullen we die classificering maar overlaten aan de mensen die er verstand van hebben?
@digibeticus | 16-08-22 | 15:21:
Nou, gaat U Maurice bellen?
Ze vormde geen gevaar dan hoef je in NL niet met een gebroken oogkas naar huis. Zo simpel is het. Agent(e) onderschatte de kracht van het waterkanon. Dus de beredenering nooit meer achter de hendels snap ik dan wel.
Ga toch weg met je "gebroken oogkas". Flink schaafwondje, pleister er op en kusje van vriend. Klaar is Kees en volgende keer gewoon optiefen als oom of tante pliesie dat vraagt.
ikdenkwat | 16-08-22 | 15:17
Mevrouw heeft tig ! Oproepen om nar huis te gaan genegeerd.
Dus ja, jammer.
Heeft u letsel? Nee? Waarom niet? Omdat u er niet was. Goh. Waarom niet?
Omdat u verstandig was?
Er was kennelijk al iets mis met haar oren voordat ze door dat kanon werd geraakt.
Toevallig juffrouw op een basisschool?
Wat mag er dan wel met zo'n waterkanon?
Die wapens zijn allemaal voor de show, als ze tegenwoordig handboeien gebruiken dreigt al een onderzoek vanwege blauwe plekken op pols.
Schoorsteenveger | 16-08-22 | 15:15
Niks, beetje mensen verkoeling geven tijdens het rellen.
@deugallergie | 16-08-22 | 15:17:
Popie jopie gelul.
@ikdenkwat | 16-08-22 | 15:19: zeker, denk je dat we hier zitten voor de inhoudelijke nuance? Ik ga dat rapport niet schrijven.
in ieder geval niet op 10 meter afstand iemand vol in haar muil spuiten. Blijkt.
@ikdenkwat | 16-08-22 | 16:04: Jammer. Kunnen die dingen ook meteen verkocht worden want geen nut meer.
Zodra je als politie meer geweld gebruikt dan in betreffende situatie noodzakelijk lijkt is het zeer terecht dat er een onderzoek plaatsvindt. Het zijn tenslotte wel de mensen die een monopolie hebben op geweld. Helaas laten veel mensen zich verblinden door de dooddoener het is maar een wappie dus politiegeweld is terecht. Triest.
Meer geweld dan noodzakelijk?
Wat zou noodzakelijk zijn in uw verhelderende optiek?
Zeer proportioneel dit geweld. Er werd niet met scherp geschoten, en voordat de eerste straal uit dat kanon komt, wordt er tig keer gewaarschuwd. Gevalletje risico aanvaarding van die demonstratie Miep.
Het gaat er om dat op dit plein auto’s omver werden gegooid, scooters in de brand werden gestoken en winkels werden geplunderd. Dat had weinig met een protest te maken, als je dat constateert ga je naar huis en blijf je daar niet rondhangen.
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 15:17: Vraag dat even aan de rijksrecherche en politiewetenschapper. Zij hebben er tenslotte verstand van en zagen voldoende aanleiding voor een onderzoek.
@ pekketrikker. Dan is jouw mening ook niets waard tenzij jij "politiewetenschapper" bent. Wat is dat trouwens voor een nep wetenschap? Zeg ik, als reaguurderwetenschapper.
@Kaal-dik-en-lelijk | 16-08-22 | 15:18: Was jij dat in dat berenpak?
@Pekketrikker | 16-08-22 | 15:20: Nee nee, wat is proportioneel volgens u? Als het OM aangeeft dat met een tank schieten proportioneel is, vindt u dat dan ook?
Mijn mening heb ik al geventileerd.
Tijdens deze hitteholf valt er best iets te zeggen voor #TeamWaterkanon. Die dingen zijn is van harte welkom in de straten. Maar dan wel graag deskundig bediend.
Norbert Dikkeboom, wie is dat nou eigenlijk? Een schrijver? Wel grappig dat een schrijver blijkbaar genoeg tijd heeft om een dansleraar "en de wappies" 24/7 te belagen..
Jammer voor die vrouw, maar er werd duidelijk aangegeven op dat tijdstip je NIET op dat plein te begeven.
Zij wilde met haar vriend, tegen Beter weten in, een kijkje gaan nemen en toen het te heet onder de voeten werd wilde ze weggaan.
De politie kan op afstand niet zien of iemand een relschopper is of niet.
Ze zullen gelezen hebben dat 'in Holland' eigenlijk alles kan, en mag.
Ik hoop niet dat dit u overkomt als u geweldloos protesteert tegen iets wat u belangrijk vindt. De 1,5 meter buiten (reden voor het keihard ingrijpen, niet agv hooligan rellen) is ook grote onzin gebleken.
@ik zou haar doen.
Onzin.
Als je gewaarschuwd word en je houd je er niet aan, dan moet je later niet piepen als het misgaat.
Als je naar dat soort demo's gaat, loop je het risico dat dit gebeurt.
Zij heeft gegokt en heeft verloren.
Jammer dan.
Plus had die vriend niet een fietsketting ofzo gegooid naar de politie? En die dame had gezegd datvze er toevallig was. Hoe werkt dat dan allemaal? Poging tot doodslag met fietsketting en meineed ofzo?
Het was een agente achter het waterkanon, een soort bitchfight dus eigenlijk.
Vrouw achter het stuur, bloed aan de muur?
Er zijn toch wel veel (vaak linkse) fascisten in Nederland.
Heeft U in de randstad hard water, of zacht water?
Beroepsdemonstranten, waarvan er eentje een ketting in de hand heeft.
Het is elke keer weer leuk om dit filmpje te zien.
Eigen schuld, dikke bult.
Hier in Rotterdam gemiddeld hard water, 8,5dH volgens Evides.......... heeft u daar wat aan?
@Knip | 16-08-22 | 15:19: Hebben we dan meer zure regen nodig, of juist meer mensen met kalknagels?
@funda | 16-08-22 | 15:22: Daarover staat niks op de website van Evides, daarmee sluit ik het onderzoek.
youtu.be/tyNVzJf646A
Nog meer beelden. De ME had het moeilijk maar gezien de omstandigheden was het optreden profi.
Stem dit tuig weg! #teamboer
#teamberenpak is dat er ook?
#teamberenklauw
Ok boomers van GeenStijl redactie. Politiek correct vlogje.
Sta je dan in je berenpak. #teamkaaldikenlelijkineenberenpak
Waterkanonnen okee, maar geen hard water meer gebruiken.
Kokend hete stoom?
Zwaar water.
Duitse hardheid toch?
Ik neem aan dat in een gevalletje rechtszaak toch ook medische gegevens worden ingebracht. Want los van alles en nog wat durf ik met grote zekerheid te stellen dat mevrouw geen schedelbreuk heeft opgelopen.
Ben geen expert maar schade aan het jukbeen of de oogkas is toch goed mogelijk ?
@Croisantneuf | 16-08-22 | 15:17: Nou, en?
Eigen schuld, wat deed ze daar, t zelfde als ze nu naar DE Oekraïne gaat en daar haar been breekt omdat ze van de trap af valt... wat doe je daar?
Als je #teamwaterkanon bent, ben je ook #teamtractorschutter.
Een appel is geen peer. Ook al zijn ze allebei van de familie fruit.
Of course, en ik heb meer sympathie voor die knaap op de trekker dan de zgn. "passant" in Ehv. Maar iemand m/v point blank executeren met een halve kuub per. minuut is potentieel net zo dodelijk.
Ja natuurlijk, want iemand natspuiten in een warzone is hetzelfde als gericht schieten op een minderjarig boertje die wegrijdt in een tractor.
@Hoezo ben ik een lul | 16-08-22 | 18:27: Oh ja dit was natuurlijk bij de bekende slag om Eindhoven in de War on Wappies. Enige wat die dag verloren ging was het laatste beetje respect dat de toenmalige burgermeester nog had van de inwoners.
Ik las ergens dat de agent in kwestie een vrouw is....
Hermiendad.
Ja, zo'n overcompenserende paardenstaart.
@obi1 | 16-08-22 | 15:14: nog iets over seksuele voorkeur om het geschetste beeld te completeren?
*mompelt iets met squirten*
@knutsel_ | 16-08-22 | 15:47: LOL
Stelletje padvinders-----> Nederlandse hermandad.
Vergeleken met de politie in Amerika is het allemaal maar klein bier.
youtu.be/BEc07soKRCE
De bewuste waterwerper. Het was redelijke chaos daar.
Ah kijk een relschopper met een nieuwe account.
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 15:15: Ik loop al een paar jaar rond maar Joris zet me regelmatig in het roze gevang, vandaar de Zwitsal helaas
@Illuminati1989 | 16-08-22 | 15:17: Ah. Misschien omdat huisregels/ niksnuttigsbijtedragen?
Mijn neefje heeft een Super Soaker.
Komt wel dichtbij, zo!
#TeamWaterKanon? Nee.... ik deug niet.
Al die kneuzen die mekkeren om lik op stuk en hardere straffen lopen nu ineens te janken als ze een concreet voorbeeld zien. Best aanschouwelijk.
Er wordt met twee maten gemeten door de overheid, protesten tegen het overtrokken corona beleid wordt hard afgestraft maar bij een stel jammernegers en antifa adepten wordt er weinig gedaan.
Team met scherp schieten.
Klaar.
Leert men het wel af.
Hallo, willen jullie alsjeblieft naar huis gaan?
Hallo, stop met rellen.
Hallo hier de politie, we gaan ontruimen.
Hallo, ga nou naar huis.....
Hallo.....
Thee?
Toe nou!
Ga naar huis...
U wenste dat meisje een kogel toe of lees ik het verkeerd?
@Patje | 16-08-22 | 15:04: Wat deed ze daar? En als er op daadwerkelijke relschoppers geschoten zou worden bedacht ze zich wel 2 keer.
Nu....
Oh kijk: De politie mag geen waterkanonnen gebruiken.
Gaat leuk worden bij de volgende rellen / voetbalhooligans etc...
Zie de popo mag niks, relluhhhh....
En wij maar verontwaardigd zijn.
@Patje | 16-08-22 | 15:04: Een andere manier om illegale BLM protesten tegen te gaan?
@Harry_Witkamp | 16-08-22 | 15:21:
Wat mij betreft schiet de politie niet met scherp op demonstranten omdat ze alleen maar niet luisteren en ergens staan. Als er geweld wordt gebruikt of er wordt geplunderd dan is het misschien een ander verhaal.
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 15:02
Mensen die het afmaken van anderen kunnen rechtvaardigen omdat die niet willen luisteren is ziekelijk.
@Patje | 16-08-22 | 15:25: Hier was geweld.
Dus knallen maar... Hoef je maar paar keer te doen, dan is het snel afgelopen met dit soort bullshit demonstraties/rellen.
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 15:29:
Die vrouw gebruikte geen geweld.
@Lafayette | 16-08-22 | 15:29:
Ach ja.... dan maar doorgaan met de-escaleren en rellen toestaan.
Hoe moeilijk is het?
Kijk wat er aan het waterkanon gedoe vooraf ging.
Ja maar......
Niks ja maar.
Optiefen. Nee?
Dan geen gezag. Zachte heelmeesters.....
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 15:29:
Ah ja, bullshit demonstraties. De ene wel, de andere niet. Staat het thema ons aan dan mag het, bevalt de boodschap wat minder dan eh... kanllen maar, uw woorden.
@elfenstein | 16-08-22 | 15:41: Hoho!
Elke (!!) demo met geweld tegen handhavers, afknallen.
Of het nou tegen corona, voetbalrellen of wat dan ook is, dit soort zooi zorgt voor anarchie.
Met geweld tegen handhavers. Klaar.
Ook die onzin van vuurwerk naar politie want jeej we hebben gewonnen: hoppa, optiefen.
https://www.dumpert.nl/item/7285453_e017e22f
@Is dit nog nieuws? | 16-08-22 | 15:47:
Weet u wat? We wachten gewoon even de uitkomst van de vervolging en eventuele aanklacht af. Politie die hard optreed tegen hoolies en reltuig, prima. Politie die het waterkanon inzet tegen een weerloze eenling die wegloopt? Niet prima. Dat onderscheid moet er zijn, ging dat hier niet goed dan optiefen met die agente. We gaan het zien.
@elfenstein | 16-08-22 | 15:52: Hoho nee, ga alsjeblieft naar huis
Toe nou.
Niet rellen.
We hebben het al 20 keer gezegd, toe nou anders moet ik je natspuiten op een manier dat je het niet voelt
Toe nou!
Ga naar huis
Alsjeblief!
Alsof je tegen een kleuter praat.
En politie veroordeeld?
Nou, wen dan maar aan rellen. En de volgende keer niet zeiken.
Oh wacht. Rellen is Nederland. Dat kan straffeloos.
Waterkanon in mijn broek.
Ho, verkeerde knop... leesbril niet op.
REAGEER OOK